Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
http://nl.hardware.info/v...lers-vergelijkingstabel-1

Als ik het zo bekijk lijkt de lite toch wat beter.. of zie ik het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
;) HDTV-301 ziet er ook goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:36
Die link doet het hier niet...

Ik zou denken dat als je geen schijf in wilt bouwen en genoeg hebt aan een HDMI-uitgang (wie heeft er nog toslink of analoge video-uitgangen nodig?!) dat het meer bang for the bucks biedt. Maar ik ken beide spelers niet. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Hahahah ok link doet het nu niet meer nee maar op de website staat alleen een nieuwe chipset meen ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
http://nl.hardware.info/v...mediaspelers-mediaplayers

als het goed is moet je hem nu wel kunnen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:38

servies

Veni Vidi Servici

Psst wbtje:
1) je kunt je laatste post editen om wijzigingen aan te brengen zodat je geen 2 posts van jezelf onder elkaar hebt staan.
2) die vergelijkingstabellen van hardwareinfo zijn gepersonaliseerde resultaten... die links kun je vziw niet delen... dus het is nog steeds niet goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet de 53D eigenlijk vergelijken met de 301 TV. Deze 2 komen het meest overeen en liggen de prijzen dicht bij elkaar in de buurt.

Volgens is juist 867x chip is betere chip dan de 865x uit de 53D. Niet alleen sneller maar volgens mij ook een net iets betere ondersteuning voor verschillende codecs
Ik heb de 53D en het enige wat niet functioneert is Dolby True Audio (downmix). Ook kreeg ik een Blu-Ray laatst niet gestart via BD-Lite. Op de Dune Base ging het via BD-Lite ook niet maar via de gewone Blu-Ray optie wel. Vrijwel alle andere Blu-Ray's die ik geprobeerd heb, werken wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lobertje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 23:21
Beste tweakers,

Sinds vandaag heb ik een Dune HD Smart B1. Nu was ik nieuwschierig en wilde de youtube app proberen, maar loopt hij vast. En wel zodanig dat ik mijn dune niet meer kan gebruiken. na dat ik de spelen met de afstandsbediening heb uitgeschakeld en weer aan gezet met de afstandsbediening laat hij weer het laatst beeld zien van youtube en kom dus niet meer in het menu. Daarnaast heb ik geprobeerd om het hardwarematig uit en aan te zetten, ook met de stroom ervanaf, maar dit mocht niet baten.

Ik weet dus niet meer hoe ik terug kom in het hoofd menu. Hoe kan ik de speler nu resetten?

De afstandsbediening reageerd alleen op de aan-uit knop, eject van de blu ray speler en modus. Verder heb ik toen ik de speler vandaag voor het eerst aandeed met de laaste firmware bijgewerkt. Wie kan mij helpen?

Gr.

[ Voor 59% gewijzigd door Lobertje op 04-12-2012 17:03 ]

Lobertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag voor de audiofiele gebruikers hier op Tweakers:

Ik heb mijn films en multi channel audio lopen via een Logitech Z5450, maar daarnaast wil ik mijn 'gewone' audio (muziek) afspelen middels mijn (analoge) Marantz versterker.

Moet ik hiervoor bij de audioinstellingen in de Dune (D1) de PCM (decode) optie instellen en voor films en multi channel geluid de 'bitstream' optie?

Alvast bedankt voor het antwoord. Ik kan er weinig over vinden, aangezien de meesten zowel muziek als films laten lopen over een receiver. Bij mij is dit dus gesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Decode moet sowieso... Maar wat houdt je tegen om het te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het gewoon zeker weten. Je bent een purist of niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, purist/audiofiel icm een Logitech setje vind ik sowieso wel wat vergezocht hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha! Wat ik al zei; daarnaast heb ik gewoon een analoge stereo-installatie (Marantz PM-80 MKII) en Elipson Ibis 4 speakers. De Logitech set voor films. :)

Maar, weer even on topic: jij weet zeker dat je stereo audio (analoog) dus op de PCM (decode) setting moet zetten in de Dune?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik had 5 maanden geleden al een Dune HD Smart D1 gekocht.
Vandaag mijn Dune HD Smart B1 binnen gekregen. Ik had verwacht dat alles gewoon het zelfde zou zijn (op de Blu-ray speler na) maar de remote is anders.

Dit is de remote die ik had bij de D1 kreeg 5 maanden geleden.
Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/7765/dunehdsmartb5.jpg

En deze heb ik vandaag bij mijn B1 gekregen
Afbeeldingslocatie: http://hd-players.com/uploads/posts/2012-04/1335253160_dune-hd-tv-301-aw-remote-control.jpg

Is dit een nieuwere of oudere?
Ik vind hem wel minder als die bij de B1 zat.
Het plastic is nu glad ;( en bij de B1 was dat heel zacht aaibaar plastic O+
Alle knoppen zijn nu wit en zijn iets hoger/dikker.
Verder zit niet veel verschil in A B C D zit nu onder aan ipv bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De bovenste is de oudste want ik heb dezelfde bij mijn Dune Smart H1 die nu ongeveer 1,5 jaar oud zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je serieus twee ab's nodig? Lekker systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe zal vast goedkoper zijn om te produceren. Qua functionaliteit zit er volgens geen verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:41:
Heb je serieus twee ab's nodig? Lekker systeem...
Ik heb toch twee media spelers 8)7 |:(
Één beneden ene één boven.

@ Roel1966
Oké bedankt, wel een kleine achteruitgang helaas.
Deze nieuwe bedinging glijd ook sneller van de bank af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Athome schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:58:
De nieuwe zal vast goedkoper zijn om te produceren. Qua functionaliteit zit er volgens geen verschil in.
Ja denk het ook, en die wordt ook bij de 301 geleverd. En het is natuurlijk goedkoper om allemaal ze zelfde remotes te maken dan allerlei verschillende.
Maar op zich is die het zelfde ja. Maar de oude is persoonlijk mooier en aaibaar plastic voelde beter en is stroef dus glijd niet zo van de bank af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pimpimmers schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:58:
[...]

Ik heb toch twee media spelers 8)7 |:(
Één beneden ene één boven.

@ Roel1966
Oké bedankt, wel een kleine achteruitgang helaas.
Deze nieuwe bedinging glijd ook sneller van de bank af.
Ow, my bad... Dacht dat de b1 alleen een blu-ray speler was ter uitbreiding van de d1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 12:03
Ik heb een HDTV-101 in de slaapkamer en daar zat een kleinere afstandsbediening bij dan ik voor de Prime heb. Ik was er ook niet zo blij mee, maar in de woonkamer heb ik een Logitech Harmony, dus de oude afstandsbediening kon naar de slaapkamer.
Afbeeldingslocatie: http://www.flatpanels.dk/billeder/Dune_remote.jpg

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Ik heb de D1 nu een weekje en ben tevreden. Deze is de vervanger van mn PS3, want Cinavia is niet bloedirritant.
Ik heb een oude (3 jaar 500gb) oude hdd in de Dune geschroefd. De Dune staat op het TV meubel en door de HDD die spint komt er een zware lage toon vrij uit de D1.

Is dit bij nieuwe hdd's ook zo? Het is zo irritant dat ik de standby stand heb uitgeschakeld.
Iemand tips om het geluid te verminderen?

Een nieuwe hdd (mocht dit dan een stiller effect hebben) komt eraan maar dat is pas over een aantal maanden. Ik heb een quickfix nodig.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 19:07
7200rpm schijf?
Heb hier namelijk hetzelfde, maar met een 5400rpm schijf had ik er geen last van.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Yep 7200rpm :/

Ooit was ik daar heel blij mee, nu minder.

Dan maar eens een 5400rpm schijf bestellen.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Dune Duo nu een 15 maanden in gebruik, en hij begint nogal wat lawaai te maken, van dichtbij merk je dat het van dat kleine ventilatortje afkomstig is, iemand al dezelfde ervaring gehad, en wat voor een oplossing gevonden.
Ik hoor jullie aanbevelingen graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Achteraf valt de nieuw remote (met witte toetsen) nog wel mee. Hij valt wel sneller uit je hand maar een klein voordeel is dat er een puntje op de play zit zo weet je sneller alle toetsen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 16:38
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:33:
Mijn Dune Duo nu een 15 maanden in gebruik, en hij begint nogal wat lawaai te maken, van dichtbij merk je dat het van dat kleine ventilatortje afkomstig is, iemand al dezelfde ervaring gehad, en wat voor een oplossing gevonden.
Ik hoor jullie aanbevelingen graag.
Garantie claimen?

Als hij buiten de garantie is, gewoon vervangen voor een stille andere fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de mini fan eruitgehaald, en deze is dus duidelijk end of life, zit nogal wat speling op, los aan een 12v adapter gehangen, en maakt een storend geluid alsof hij uiteen gaat vallen.
Nu op zoek naar een goede vervanger dus, verder doet de Dune het nog goed.

Update: fan vervangen, lawaai is nu wat minder, zonder harde schijf erin gaat ie automatisch uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Dune HD Deskundigen,

Ik heb recentelijk een Smart D1 aangeschaft waar ik tot nu toe erg tevreden over ben maar over internetradio heb ik een vraagje waarvan ik het antwoord nergens kan vinden.
Wanneer ik voor een zender gekozen heb krijg ik de muziek via de muziekinstallatie te horen en blijft de zenderinformatie op de TV zichtbaar en verspringt zo nu en dan.
Ik vind dit nogal storend; zie hier ook het nut niet van in maar zie geen instelling om de getoonde zenderinformatie op de TV uit te zetten.
Ik kan de TV natuurlijk uitzetten maar dat is nogal lastig als je evenlater een andere zender uit het favorieten menu wilt kiezen.

Wie weet hoe je dit probleem kunt oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeanJr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-10-2022
Ha Dune fans,

Op dit moment ben ik bezig met een nieuwe setup (voor februari 2013) en daarvoor ben ik op zoek naar een mediaspeler. De grote wens die ik heb is dat de mediaspeler Full HD 3D afspeelt (definitie: voor actief 3D, geen SBS). Er zijn een aantal die dit al kunnen, maar stabiliteit en uiterlijk spelen ook mee.

Op de site van Dune zijn nu 2 3D modellen aangekondigd, de Dune HD Base 3D en Dune HD TV-303D. De toevoeging 3D, het afspelen van 3D Multiview Video Coding (MVC) en een HDMI 1.4 output wekken de hoop op dat Dune de goede dingen aan het doen is _/-\o_ .

Nu is de vraag, denken jullie dat deze spelers een Full HD 3D beeld op kunnen leveren (Met de Sigma Designs 8672/8673 processor)? Is het daarom zinvol om nog te wachten tot februari 2013 (dan worden de eerste modellen vewacht)? Of zijn er andere struikelblokken die ervoor gaan zorgen dat de Dune geen Full HD 3D gaat afspelen?

[ Voor 2% gewijzigd door MrBeanJr op 14-12-2012 08:30 . Reden: Update processor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 15:12

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Zijn er meer mensen die sinds kort problemen hebben met de IMDB tracker in Zappiti? Ik heb nu sinds ruim een week het issue dat de tracker geen enkele film meer vindt. Dit werkte altijd prima, zolang je de bestandsnaam niet 'vervuilt' met jaartallen, release groups, etc. Als ik handmatig een filmnaam intyp, vindt de tracker niets.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op basis van de specs valt de Dune Base 3D mij tegen.
Hier zit helaas maar een Sigma 8672 chip in. Als ik de site van Sigma goed begrijp ondersteunt deze geen Blu-Ray 3D.
De 8672 lijkt qua 3D een door ontwikkeling te zijn van de huidige 3D mogelijkheden.

Ik had in de Base 3D toch wel de 8910 verwacht (Net als de Popcorn Hour A-400). Ik verwacht bij de Base toch weer een verkoopprijs van ongeveer 300 euro. Daar hoort volledig 3D ondersteuning bij. Ik gok alleen dat de Base dit niet waar kan maken.

De Dune TV-303D is het goedkopere instapmodel en daar verwacht ik het sowiezo niet van. Maar aan de andere kant, deze moet wel concurreren met de Realtek 1186 chip.

Gezien de chip serie verwacht ik geen spectaculaire dingen op 3D gebied maar het is nog te vroeg om hier iets zinnigs over te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:19
Wat ik begrepen heb op andere fora is dat Popcorn tot Q1 2013 exclusieve rechten heeft op de sigma 8910. Daarna zullen andere spelers ook met deze chip komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:07:
Beste Dune HD Deskundigen,

Ik heb recentelijk een Smart D1 aangeschaft waar ik tot nu toe erg tevreden over ben maar over internetradio heb ik een vraagje waarvan ik het antwoord nergens kan vinden.
Wanneer ik voor een zender gekozen heb krijg ik de muziek via de muziekinstallatie te horen en blijft de zenderinformatie op de TV zichtbaar en verspringt zo nu en dan.
Ik vind dit nogal storend; zie hier ook het nut niet van in maar zie geen instelling om de getoonde zenderinformatie op de TV uit te zetten.
Ik kan de TV natuurlijk uitzetten maar dat is nogal lastig als je evenlater een andere zender uit het favorieten menu wilt kiezen.

Wie weet hoe je dit probleem kunt oplossen ?
Volgens mij niet. Juist dit soort geintjes is voor mij de reden geweest om een Squeezebox touch te kopen. Bevalt prima en je TV hoeft er niet voor aan te blijven staan.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen het probleem dat de menu's van full blu-ray films (ISO) van Universal Pictures niet wordt weergegeven? Ik krijg alleen het scherm te zien, maar verder worden helemaal geen opties weergegeven. Ik heb dit o.a. met de films Ted en Safe House.

Ik heb de Dune HD Smart D1. Dit gebeurt overigens zowel via het netwerk als middels de ingebouwde hard disk. Iemand een idee misschien?

Door vervolgens gewoon op 'enter' te drukken, is de film overigens gewoon af te spelen. Maar volgens mij is dit niet helemaal de bedoeling. Zoals gezegd; tot nu toe alleen met Universal releases.

Edit:
Het waren geen ISO's, maar de volledige Blu Ray folderstructuur. Dit is waarschijnlijk het euvel. Ik heb zojuist dus mijn eigen vraag beantwoord. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik heb nog nooit verschil gemerkt tussen ISO's en BDMV folderstructures. Het zou me verbazen als het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
Iemand beetje bekend met Yadis ?

Voorheen had ik een windows homeserver 2011 samen met de Dune D1 en Yadis.

Ik had het volgende probleem TOEN bij het programma Yadis
smb://username:password@SERVERMARTIJN/Videos/hd films

dit moest ik invullen voor de video te kunnen afspelen dus met username+password.
was een hele gegoochel om de juiste dunepad te vinden.

Maar nu heb ik mijn homeserver weggedaan en een nas DS412+ (synology) aangeschaft.
Dus wil ik weer yadis instellen

ik dacht : smb://192.168.1.13/volume1/media/films
smb://NASMARTIJN/volume1/media/films

Ik kom er niet meer uit via de Dune kan ik wel gewoon in de bestanden + afspelen maar met yadis lukt dit niet . Vraag me ook af als ik de volume1 eraf moet halen of een wachtwoord +username moet invullen.

Zou iemand die ook yadis + dune+nas gebruikt eens willen kiijken hoe de Dune pad staat in Yadis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

De Dune Max nu ruim een half jaar in gebruik en ben er zeer tevreden over, zeker in combinatie met Yadis. Wat ik de laatste tijd echter aardig vaak meemaak is dat de ondertiteling soms een seconde of 10-20 stil blijft staan, evenals de tijdsindicatie op de display van de Dune. Video en geluid lopen gewoon door, maar gedurende deze hapering kan ik de video ook niet pauzeren. Anderen ook ervaring mee? Dit gebeurt met een ingebouwde harde schijf en ik heb het al bij meerdere formaten gezien (avi, mkv).

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan lijkt mij in eerste instantie de oorzaak duidelijk. Een andere HDD proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Als ik al problemen heb met mijn D1 dan gebeurd dat altijd met SD formats. Avi geeft vaak kleinere haperingen en bijvoorbeeld mp4 duurt 10-15sec voordat deze begint te spelen. Pauzeren of spoelen werkt ook heel slecht met deze formats. Iemand enig idee hoe dit kan? Lijkt wel of de Dune het heel zwaar heeft terwijl het juiste kleinere bestanden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De bestanden zijn kleiner maar wellicht de compressie groter, waardoor de chip misschien meer moeite moet doen om er iets van te maken (meer fout correctie toepassen o.i.d).

Het is mij namelijk ook opgevallen dat typische Usenet MKV soms meer moeite kost om af te spelen dan de grotere versie van de private torrent-trackers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Athome schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:55:
Dan lijkt mij in eerste instantie de oorzaak duidelijk. Een andere HDD proberen.
Zo duidelijk is dat volgens mij niet, aangezien het enkel invloed heeft op de subs en de responsitiveit van de Dune. De video loopt vrolijk door (ook in HD), waardoor het me eerder aan de kant van de speler zelf lijkt te liggen. Hoe dan ook ga ik het uiteraard wel testen :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
martijn24 schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:13:
ik dacht : smb://192.168.1.13/volume1/media/films
smb://NASMARTIJN/volume1/media/films

Ik kom er niet meer uit via de Dune kan ik wel gewoon in de bestanden + afspelen maar met yadis lukt dit niet . Vraag me ook af als ik de volume1 eraf moet halen of een wachtwoord +username moet invullen.

Zou iemand die ook yadis + dune+nas gebruikt eens willen kiijken hoe de Dune pad staat in Yadis.
Welk pad heb je in de adresbalk staan als je gewoon met windows verkenner naar die films toebladert?

Wat gaat er nu precies fout? Heeft YaDIS op je PC al moeite met het verwerken van de films (dus kan de software op je PC het pad niet vinden??) of gaat het verwerken en exporteren allemaal goed en mislukt het pas als je iets probeert af te spelen?

Waar laat je de YaDIS export?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Xander schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:07:
[...]

Welk pad heb je in de adresbalk staan als je gewoon met windows verkenner naar die films toebladert?

Wat gaat er nu precies fout? Heeft YaDIS op je PC al moeite met het verwerken van de films (dus kan de software op je PC het pad niet vinden??) of gaat het verwerken en exporteren allemaal goed en mislukt het pas als je iets probeert af te spelen?

Waar laat je de YaDIS export?
Dankjewel voor je hulp alvast !
Ik heb problemen bij het afspelen van het bestand via yadis.
Het verwerken gaat prima ik gebruik een usb stick die in mijn dune d1 zit.
Ik kan ook gewoon in mijn dune netwerk folders toevoegen en dan afspelen dat werkt ook!
Enige wat niet werkt is via yadis een bestand afspelen.

Ik heb smb://ip\volume1\media\films geprobeerd geen resultaat
Met de home server moest ik gebruiksnaam en wachtwoord opgeven als pad naam moet dat hier ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Heb je een gebruikersnaam en wachtwoord nodig om de share te benaderen? Dan moet je dat hier ook in de URL verwerken ja.

ip\volume1\media\films is wat je in verkenner ziet? Die backslashes moet je iig wel vervangen door slashes, dus het zou dan smb://192.168.1.13/volume1/media/films moeten worden.

NFS werkt over het algemeen trouwens veel beter dan SMB, als je het via NFS werkend krijgt zou ik geen moment nadenken en SMB gewoon compleet vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Xander schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:28:
Heb je een gebruikersnaam en wachtwoord nodig om de share te benaderen? Dan moet je dat hier ook in de URL verwerken ja.

ip\volume1\media\films is wat je in verkenner ziet? Die backslashes moet je iig wel vervangen door slashes, dus het zou dan smb://192.168.1.13/volume1/media/films moeten worden.

NFS werkt over het algemeen trouwens veel beter dan SMB, als je het via NFS werkend krijgt zou ik geen moment nadenken en SMB gewoon compleet vergeten...
Klopt daar ben ik nu mee bezig toevallig . ik heb NFS op me nas ingeschakeld, daarna de map media
toegevoegd als bevoegdheid lezen/schrijven (toegewezen als Guest) en asyndroon (nee)
Daarna natuurlijk de map gewijzigd naar nfs://192.168.1.13:/volume1/media/HD films
Nog steeds lukt het niet vergeet ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
martijn24 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:39:
[...]

Klopt daar ben ik nu mee bezig toevallig . ik heb NFS op me nas ingeschakeld, daarna de map media
toegevoegd als bevoegdheid lezen/schrijven (toegewezen als Guest) en asyndroon (nee)
Daarna natuurlijk de map gewijzigd naar nfs://192.168.1.13:/volume1/media/HD films
Nog steeds lukt het niet vergeet ik iets?
Update : Ik heb eens voor de grap me yadis op me nas laten installeren in me media map waar ook de films instaan dus niet meer laten exporteren naar me usb stick en verrek ik krijg geen url error meer bij het afspelen. Hij doet het gewoon!

Later maar eens verdiepen in de NFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik ben momenteel ook aan het rondkijken naar een nieuwe mediaspeler en momenteel zitten de HDI Dune HD Smart H1 en de D1 in de running.
Buiten het schermpje vooraan bij de D1 zie ik weinig verschil tussen de 2?
Prijsverschil is amper 10€
Zelf ben ik een complete leek op dit vlak :)
Ik weet nog niet dat ik eventueel een schijf zou willen inbouwen of gewoon via een usb-stick.
Een hdd brengt weer het nodige 'lawaai' met zich mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Den Deze schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:45:
Ik ben momenteel ook aan het rondkijken naar een nieuwe mediaspeler en momenteel zitten de HDI Dune HD Smart H1 en de D1 in de running.
Buiten het schermpje vooraan bij de D1 zie ik weinig verschil tussen de 2?
Prijsverschil is amper 10€
Zelf ben ik een complete leek op dit vlak :)
Ik weet nog niet dat ik eventueel een schijf zou willen inbouwen of gewoon via een usb-stick.
Een hdd brengt weer het nodige 'lawaai' met zich mee :)
En je vraag is? Of wilde je dit gewoon even met ons delen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
Even delen :p
Ik vroeg me gewoon af wat de beste koop zou zijn en hoe het juist zit met die 'add-on modules'.
Het toestel zal vooral gebruikt worden voor .mkv bestanden af te spelen.
Als ik straks thuis ben ga ik me hier iets meer in verdiepen, want ik ken er (nog) niet zoveel van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb zelf de D1, maar het display is zeer beperkt qua functionaliteit. Bespaar je dus een tientje en haal lekker de H1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Ik zou sowieso voor de D1 gaan dan als het nog geen 10e scheelt. Wel beperkte functionaliteit maar vind het toch erg prettig om te zien hoelang de file al speelt. Daarnaast wordt de tijd aangegeven als hij uitstaat, vind ik ook wel prettig, dan hoef ik mijn hoofd niet te keren of mijn telefoon te pakken om achter de tijd te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Weet in ieder geval wel dat de eerste 1000 keer je de tijd afleest van het display het je 1 cent per keer kost :7

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
Na wat verder rondkijken ben ik ook op de Dune HD TV 101/301 gestoten.
Deze zijn precies wat recenter :)
Prijsverschil is iets van een 50€ maar de 301 heeft gigabit en de andere niet.
Pffff, keuzes, keuzes :)
De 301 heeft ook een 2,5" hdd rack, maar dat ga ik hoogstwaarschijnlijk toch nooit gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door Den Deze op 19-12-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Smart series heeft een iets bredere ondersteuning voor bestandsformaten (voornamelijk Blu-Ray gebeuren).

Die Gigabit is niet interessant. 100 Mbit is voldoende

De 101 en 301 zijn op de HDD rack en paar aansluitingen identiek.

Als je alleen maar MKV's wilt afspelen is de 101 voldoende. Wil je ook Blu-Ray rips afspelen, zou ik toch voor een Smart gaan. De 101 en 301 komen een eind maar soms verslikt deze zich in een Blu-Ray en de Smart doet het dan wel gewoon.

De verschillen zitten 'm in de details (en licenties) maar het prijsverschil is wel groot.

• Den Deze
Ik denk niet dat ik BR-rips ga afspelen, zijn hoofdzakelijk .mkv bestanden (720p en 1080p).
Maar ja, je weet natuurlijk niet wat je in de toekomst gaat doen he :)

• wezep
  • Laatst online: 01-10 21:17
Iemand toevallig een Dune HD Smart BE (Blu Ray speler) over, waar die niets mee doet?
Den Deze schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:14:
Ik denk niet dat ik BR-rips ga afspelen, zijn hoofdzakelijk .mkv bestanden (720p en 1080p).
Maar ja, je weet natuurlijk niet wat je in de toekomst gaat doen he :)
Niemand kan in de toekomst kijken. Zelf kijk ik voor 99,8% van de tijd naar MKV. Ik vind op een een of andere manier MKV prettiger in de bediening dan een Blu-Ray rip. Ik ben zelfs in staat om een Blu-Ray eerst gauw om te zetten naar een MKV en dan pas te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
Wat zou op dit moment de beste (toekomstgerichte) koop zijn?
De Smart D1 of de HD TV 301?
Deze laatste heeft een nieuwere cpu, maar de eerste kan dan weer om met BR-rips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een Synology DS213+ of een DS212j aan te schaffen in combinatie met mijn Dune HD Smart D1. Ik twijfel, aangezien de DS213+ een dual core processor heeft, met 512MB RAM.

Nu wil ik de NAS voornamelijk gaan gebruiken als muziek en film-server. Is dan de DS213+ misschien een overkill en is de 212j wellicht een beter en vooral goedkoper alternatief?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Den Deze schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:54:
Wat zou op dit moment de beste (toekomstgerichte) koop zijn?
De Smart D1 of de HD TV 301?
Deze laatste heeft een nieuwere cpu, maar de eerste kan dan weer om met BR-rips.
Beide zijn even toekomstgericht aangezien beide geen Full HD 3D ondersteunen. Al heb ik zo mijn twijfels of 3D zo'n groot marktaandeel gaat krijgen dat het een must is voor een mediaspeler.

@gees0001:
De 212j is voldoende als je deze alleen als Fileserver wilt gaan gebruiken. Er zijn mensen genoeg die een ouder model met veel plezier gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Athome op 22-12-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:07:
[...]

@gees0001:
De 212j is voldoende als je deze alleen als Fileserver wilt gaan gebruiken. Er zijn mensen genoeg die een ouder model met veel plezier gebruiken.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:50
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 18:22:
Ik ben van plan om een Synology DS213+ of een DS212j aan te schaffen in combinatie met mijn Dune HD Smart D1. Ik twijfel, aangezien de DS213+ een dual core processor heeft, met 512MB RAM.

Nu wil ik de NAS voornamelijk gaan gebruiken als muziek en film-server. Is dan de DS213+ misschien een overkill en is de 212j wellicht een beter en vooral goedkoper alternatief?

Bedankt.
Hier een ds211+ icm de D1, werkt perfect. Misschien heb je iets aan deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt. Maar heeft de DS211+ geen snellere processor en 512MB RAM aan boord?
Ik denk zelf ook wel dat het moet lukken, maar wil het wel zeker weten, aangezien ik mijn server ervoor ga verkopen. Ik wil gewoon veel zuiniger en compacter gaan verbruiken.

De Synology's zijn erg goede NAS units dus het zou moeten werken. Als deze dan ook nog gebruikt kan worden als torrent client en/of Usenet machine, is het wat mij betreft prima.

Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
@gees0001:
In een eerdere reactie kreeg je van Athome te horen "De 212j is voldoende als je deze alleen als Fileserver wilt gaan gebruiken.". Als je nu ineens over torrent en usenet begint ben je er blijkbaar meer mee van plan, dan zou ik persoonljjk over betere modellen na gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedeeltelijk mee eens, aangezien het allemaal niet gelijktidig hoeft. Er is een torrent client aanwezig op de DS212j, net als overigens alle andere modellen binnen deze DS-lijn.

Wat ik wil zeggen is, dat ik niet van plan ben om full hd films te gaan streamen, terwijl de client aan het downloaden, repareren en uitpakken is. Dan wordt het al snel te veel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Torrent voor een NAS gaat nog wel maar Usenet voor een NAS is een zware opgave.

Bij Torrents heb je in principe niets te maken met uitpakken en repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:33:
Gedeeltelijk mee eens, aangezien het allemaal niet gelijktidig hoeft. Er is een torrent client aanwezig op de DS212j, net als overigens alle andere modellen binnen deze DS-lijn.

Wat ik wil zeggen is, dat ik niet van plan ben om full hd films te gaan streamen, terwijl de client aan het downloaden, repareren en uitpakken is. Dan wordt het al snel te veel inderdaad.
Ik zelf gebruik een ds412+ en een Dune D1 en zat voor de koop ook te denken aan een (simpelere Nas).
Maar toch ben ik blij dat ik de 412+ heb aangeschaft dit vanwege de 4bay en ben ik gewoon toekomst gericht bezig mocht ik meer opslag nodig hebben. Qua snelheid is dit natuurlijk 1 van de betere maar ik zou toch heel goed nadenken voordat je een aankoop doet . Ik dacht ook dat ik niet veel ging gebruiken maar de Synology (DSM) hebben zoveel hendige apps die je kan gebruiken denk aan photostation , Surveillance station,download server,mail server, file station en noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad Martijn. Naarmate ik mij meer verdiep in de verschillende typen Synology en mogelijkheden van de software, neig ik ook meer naar de DS213+. De 412+ is voor mij een beetje te ver buiten het budget. Maar, mooi ding inderdaad! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 18:24:
Inderdaad Martijn. Naarmate ik mij meer verdiep in de verschillende typen Synology en mogelijkheden van de software, neig ik ook meer naar de DS213+. De 412+ is voor mij een beetje te ver buiten het budget. Maar, mooi ding inderdaad! ;-)
De Ds213+ is inderdaad een hele goeie keuze een vriend van mij gebruikt deze samen met NzbGet+ streamen en de hele poespas.Denk dat je daar zeker geen spijt van/zal krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks. Ik heb mijn keuze gemaakt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:14

Laguna

Connaisseur

Ik heb sinds afgelopen weekend de Dune HD TV-101 aangeschaft om mijn WD TV 1st gen te vervangen (wat een verschil overigens, vooral qua volwassenheid van de software en qua stabiliteit).

Ik ga er binnenkort nog een review van schrijven. Alleen heb ik even een vraag, waar ik met diverse guides nog niet echt uitgekomen ben. Het lijkt mij leuk om de interface wat op te leuken met covers van films en series en ik weet dat daar programma's als yaDIS en Zappiti voor gebruikt kunnen worden. Echter is hier nu system storage voor verplicht of kan het ook gewoon op de externe schijf waar de films en series op staan? Aangezien de TV-101 maar 1 USB port heeft waar nu dus mijn externe schijf aanhangt.
Ik heb geen NAS, mijn PC staat een verdieping hoger en hangt draadloos in mijn netwerk. De TV-101 zit rechtstreeks op mijn modem/router aangesloten.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit kan ook op dezelfde schijf als waar de Films op staan. Dit betekent dus wel dat bij iedere aanpassing van je HDD dat je Yadis opnieuw moet laten lopen.

De Dune heeft intern ook een USB port zitten. Hier zou je dus een USB stick in kunnen pluggen O-) O-) en deze als System Storage gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Athome schreef op woensdag 26 december 2012 @ 11:51:
Dit kan ook op dezelfde schijf als waar de Films op staan. Dit betekent dus wel dat bij iedere aanpassing van je HDD dat je Yadis opnieuw moet laten lopen.

De Dune heeft intern ook een USB port zitten. Hier zou je dus een USB stick in kunnen pluggen O-) O-) en deze als System Storage gaan gebruiken.
Überhaupt voor elke aanpassing moet je yaDIS opnieuw laten lopen lijkt mij? Maar kan dat inderdaad op dezelfde schijf? Uit de FAQ van yaDIS:
All my files are deleted! What happend?
This is because you choosed to put your Dune interface in the same location of your medias.
Did you read this warning message?
Er zit standaard geen interne USB poort in, hiervoor zal je moeten gaan knutselen en daar begin ik niet aan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Hallo,

Wij hebben een Dune HD Max aangeschaft en onze Eminent media player zodoende vervangen. Nu hebben wij een probleempje met NFS. Het wil maar niet lukken om dit aan de praat te krijgen. Vanalles gelezen hierover, zowel in dit topic als op andere sites, maar het wil niet lukken. Op de Eminent werkte dit erg goed.

Wij hebben een Conceptronic NAS, dit is de CH3SNAS.
In de dune vul ik de volgende gegevens in bij "bewerk netwerkmap":
Naam: CH3SNAS
Type: NFS
Server: het IP adres van de NAS
Map: Volume_1
Protocol: TCP

Bij "map" hebben we wekelijk vanalles geprobeerd neer te zetten maar krijgen geen connectie met de NAS. Elke keer de melding "geen toegang tot netwerkmap".
Als ik in dezelfde netwerkmap een SMB verbinding maak werkt het gelijk.

Kan iemand ons helpen aub?

BVD

Heino

• Xander
Hoe had je het op de Eminent precies ingesteld?

Help het als je een slash voor de map-naam zet?

Laguna schreef op woensdag 26 december 2012 @ 15:36:
Er zit standaard geen interne USB poort in, hiervoor zal je moeten gaan knutselen en daar begin ik niet aan.
Je hebt gelijk.
Het plaatje wat ik vond kwam uit een How-To topic op het MPC-Forum

• Kleineheino
Xander schreef op donderdag 27 december 2012 @ 00:50:
Hoe had je het op de Eminent precies ingesteld?

Help het als je een slash voor de map-naam zet?
Op de Eminent had ik niets ingesteld. Daar kreeg je NFS in het menu te zien en kon je op klikken. Dan kwam je op de NAS terecht en kon ik kiezen welke van de 2 schijven ik wilde kiezen (volume 1 of 2).

Slach voor de mapnaam ook geprobeerd. het wil gewoon niet lukken. En dat terwijl de Dune 4x zo duur is als de Eminent. Mijn verwachting was plug en play, helaas niet.

• Roel1966
  • Niet online
Kleineheino schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:05:
Op de Eminent had ik niets ingesteld. Daar kreeg je NFS in het menu te zien en kon je op klikken. Dan kwam je op de NAS terecht en kon ik kiezen welke van de 2 schijven ik wilde kiezen (volume 1 of 2).

Slach voor de mapnaam ook geprobeerd. het wil gewoon niet lukken. En dat terwijl de Dune 4x zo duur is als de Eminent. Mijn verwachting was plug en play, helaas niet.
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom je dan niet via SMB streamed want op die manier werk ik al zo lang als ik de Dune Smart HD H1 heb in combinatie met een Synology NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:23
Kleineheino schreef op donderdag 27 december 2012 @ 00:12:
Hallo,

Wij hebben een Dune HD Max aangeschaft en onze Eminent media player zodoende vervangen. Nu hebben wij een probleempje met NFS. Het wil maar niet lukken om dit aan de praat te krijgen. Vanalles gelezen hierover, zowel in dit topic als op andere sites, maar het wil niet lukken. Op de Eminent werkte dit erg goed.

...

Bij "map" hebben we wekelijk vanalles geprobeerd neer te zetten maar krijgen geen connectie met de NAS. Elke keer de melding "geen toegang tot netwerkmap".
Als ik in dezelfde netwerkmap een SMB verbinding maak werkt het gelijk.

Kan iemand ons helpen aub?

BVD

Heino
Moet je niet opnieuw de NFS rechten op de nas instellen (waarschijnlijk heeft de dune een ander ip-adres).
Op mijn NAS (Synology) was dit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 15:12

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ruud2001 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:04:
Zijn er meer mensen die sinds kort problemen hebben met de IMDB tracker in Zappiti? Ik heb nu sinds ruim een week het issue dat de tracker geen enkele film meer vindt. Dit werkte altijd prima, zolang je de bestandsnaam niet 'vervuilt' met jaartallen, release groups, etc. Als ik handmatig een filmnaam intyp, vindt de tracker niets.
Wellicht handig voor andere die tegen ditzelfde probleem aanlopen. Ik heb het inmiddels opgelost door de nieuwste versie van Zappiti te installeren. Hierin kun je als tracker TMDB kiezen die, in tegenstelling tot de IMDB tracker, wel resultaten geeft. Enige nadeel van de nieuwste versie van Zappiti is dat je jezelf moet registreren.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:31:
[...]

Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom je dan niet via SMB streamed want op die manier werk ik al zo lang als ik de Dune Smart HD H1 heb in combinatie met een Synology NAS.
SMB = Windows gebaseerd
NFS = Linux gebaseerd

Synology, Qnap.... zijn Linux machines, en werken super vlot met NFS, met SMB kunnen ze ook overweg, maar er zijn beperkingen, in ieder geval loopt een NFS verbinding naar een dune speler vanuit een Linux nas als een speer, wel vooraf NFS instellen op je NAS.

Ik begrijp dus niet waarom je met het mindere SMB blijft werken in combinatie met een Synology, of anders gezegd zet de handrem af en ga voor een NFS verbinding :)

http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=44&t=7882

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=89310

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleineheino schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:05:
De oorzaak zal de Dune ook niet zijn. Het zijn toch echt instellingen. De Dune communiceert waarschijnlijk op een totaal andere manier met de NAS dan de Eminent. Dat betekent dus andere instellingen op je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:50
Als ik SMB instel in plaats van NFS dan draait deze niet eens soepel een film af. De doorvoer is dan te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Athome schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:23:
[...]

Je hebt gelijk.
Het plaatje wat ik vond kwam uit een How-To topic op het MPC-Forum
Het is inmiddels gelukt :*) system storage is er niet voor nodig. Ik heb nu gewoon een map aangemaakt op m'n externe schijf waar alles van yaDIS naar geëxporteerd is, werkt perfect!

Wat zou eigenlijk het voordeel zijn van een NAS icm yaDIS? In beide gevallen moet je yaDIS opnieuw exporteren zodra je toevoegingen of wijzigingen hebt gedaan en aangezien de snelheid van mijn PC naar USB een stuk sneller is dan draadloos via het netwerk, zou ik zeggen dat ik beter af ben met een externe schijf dan met een NAS (mijn PC staat een verdieping hoger en hangt draadloos in mijn netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
insanebum schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:16:
[...]

Moet je niet opnieuw de NFS rechten op de nas instellen (waarschijnlijk heeft de dune een ander ip-adres).
Op mijn NAS (Synology) was dit het geval.
Ip adres is nagekeken, dit staat allemaal goed. Wellicht dat er nog andere rechten ingesteld kunnen worden? Ik ga eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
Athome schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:52:
[...]

De oorzaak zal de Dune ook niet zijn. Het zijn toch echt instellingen. De Dune communiceert waarschijnlijk op een totaal andere manier met de NAS dan de Eminent. Dat betekent dus andere instellingen op je NAS.
Ik heb al vanalles bekeken qua instellingen. Heb jij wellicht nog suggesties waar ik het zoeken kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Kleineheino schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:46:
[...]

Ik heb al vanalles bekeken qua instellingen. Heb jij wellicht nog suggesties waar ik het zoeken kan?
Misschien op google? Een snelle zoekopdracht "CH3SNAS Dune NFS" geeft deze pagina als resultaat: http://larsalex.wordpress...-to-conceptronic-ch3snas/.

Als ik die site (en de PDF van Conceptronics) moet geloven moet je al met de software gaan klooien om uberhaupt NFS te krijgen op zo'n CH3SNAS? Wat is de inhoud van ‘/etc/exports’? Helpt het als je het IP van de Dune aan het host-file toevoegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje en hoop dat iemand ons verder kan helpen. wellicht is de vraag eerder gesteld, maar ik zie mo enteel door de bomen het bos niet meer. ik heb inmiddels al zoveel gelezen dat ik nu echt net meer weet hoe ik het probleem moet op.ossen.

Wij hebben de mediaspeler dune hd smart h1 aangeschaft. Voorheen brandde we de gedownloade films en bekeken we deze. Nu hebben we deze speler aangeschaft, met name omdat deze veel verschillende typen bestanden afspeelt.
De vragen:
1 we krijgen bijna bij geen enkel bestand de ondertiteling aan. Het ondertiteling menu kunnen we niet selecteren (er staat een kruisje en 'uit'). Dit terwijl we op de computer wel de ondertiteling erbij hebben. We hebben al diverse nstellngen geselecteerd in het menu maar niets helpt.

2 we krijgen ook geen nederlandse audiotaal geselecteerd. (Bv bij films voor de kids).

3 iso bestanden krijgen we helemaal niet afgespeeld. We hebben al wel ontdekt dat deze niet afgespeeld kunnen worden via NpN maar hoe dan wel? We krijgen via SBM geen verbindng met de computer.

Wie kan ons op weg helpen? Graag in Jip en Janneke taal.... ;)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:27:
Ik begrijp dus niet waarom je met het mindere SMB blijft werken in combinatie met een Synology, of anders gezegd zet de handrem af en ga voor een NFS verbinding :)
Hier heb ik nergens problemen mee en stream zonder stotter gewoon Blu-rays en alle andere HD films af dus ik zie het nut er niet zozeer van in om via NFS te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Hoi mede tweakers ik heb een vraagje met betrekking tot de yadis op de DUNE. en dan met de achtegrond op de applicatie van de player. Elke keer als ik een film cover toevoeg en exporteer komt de orginele background terug. Ik heb de verandert voor een bioscoop zaal maar zodra ik heb gexporteerd staat de orginele background er weer als ik de moviewall open op me player. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Vervang de achtergrond in de template-folder, niet in de export.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Ik vervang hem in de yadis map op me nas. Dus niet in het programma yadis
Welke map bedoel jij precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
wbtje schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:25:
Ik vervang hem in de yadis map op me nas. Dus niet in het programma yadis
Je moet hem dus wel vervangen in de programma map.
Welke map bedoel jij precies?
Waar heb je YaDIS geïnstalleerd? Kijk daar eens, en dan in de submap "templates"? ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:29:
3 iso bestanden krijgen we helemaal niet afgespeeld. We hebben al wel ontdekt dat deze niet afgespeeld kunnen worden via NpN maar hoe dan wel? We krijgen via SBM geen verbindng met de computer.

Ik denk dat veel van je problemen komen doordat je UPnP gebruikt. Zorgen dat SMB werkt lijkt me stap één, waarschijnlijk doen je iso's en ondertitels het daarna prima. Even geen idee hoe het zit met de audiotaal. :)

Een uitleg hoe je bestanden vanaf je PC deelt in Jip en Janneke taal wordt lastig als je niet eens zegt welk OS je gebruikt, maar kom je niet verder met de FAQ in de topicstart? Met name het stukje onder " Q: Hoe kan ik bestanden over het netwerk streamen?"? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:58
Ik ben in het bezit van een HDI Dune HD TV-101 Wireless.
Ik heb hier een externe harde schijf aan hangen waar ik films op heb staan.

Nu werkt dat een beetje omslachtig en zit ik eraan te denken om een NAS te kopen.
Maar hoe werkt dat precies? Is het zo dat ik de NAS aansluit op mijn modem/router en dan in de Dune HD die NAS kan selecteren en rechtstreeks kan afspelen? Of komt er softwarematigs nog iets aan te pas.

Tot slot; de Dune HD heb ik wireless verbonden met internet, gaat het afspelen via die NAS dan zonder problemen? Of kan ik haperingen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:29:
Ik heb een vraagje en hoop dat iemand ons verder kan helpen. wellicht is de vraag eerder gesteld, maar ik zie mo enteel door de bomen het bos niet meer. ik heb inmiddels al zoveel gelezen dat ik nu echt net meer weet hoe ik het probleem moet op.ossen.

Wij hebben de mediaspeler dune hd smart h1 aangeschaft. Voorheen brandde we de gedownloade films en bekeken we deze. Nu hebben we deze speler aangeschaft, met name omdat deze veel verschillende typen bestanden afspeelt.
De vragen:
1 we krijgen bijna bij geen enkel bestand de ondertiteling aan. Het ondertiteling menu kunnen we niet selecteren (er staat een kruisje en 'uit'). Dit terwijl we op de computer wel de ondertiteling erbij hebben. We hebben al diverse nstellngen geselecteerd in het menu maar niets helpt.

2 we krijgen ook geen nederlandse audiotaal geselecteerd. (Bv bij films voor de kids).

Bedankt!
De networkbrowser werkt niet. Dat is waarschijnlijk jouw probleem.
Je moet in het Homescreen shortcuts maken naar de netwerkmappen. Dit werkt feilloos.
Upnp moet je met een mediaspeler ver van uit de buurt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wireless streamen is een no-go. t/m 720P zou het moeten kunnen, daarboven is het vragen om problemen.
Een NAS sluit je inderdaad aan op je modem/router switch. Vervolgens moet je in je NAS een aantal dingen instellen (rechten). Daarna maak je in het Homescreen van de Dune snelkoppelingen naar de gedeelde mappen en daarna streamen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:58
Maar moet de dune dan ook bekabeld verbonden zijn als ik 1080p wil afspelen?
Pagina: 1 ... 52 ... 72 Laatste