http://nl.hardware.info/v...lers-vergelijkingstabel-1
Als ik het zo bekijk lijkt de lite toch wat beter.. of zie ik het verkeerd.
Als ik het zo bekijk lijkt de lite toch wat beter.. of zie ik het verkeerd.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
[ Voor 59% gewijzigd door Lobertje op 04-12-2012 17:03 ]
Lobertje
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 11:59 ]
De bovenste is de oudste want ik heb dezelfde bij mijn Dune Smart H1 die nu ongeveer 1,5 jaar oud zal zijn.pimpimmers schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:52:
Is dit een nieuwere of oudere?
Ik heb toch twee media spelersMikeyMan schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:41:
Heb je serieus twee ab's nodig? Lekker systeem...
Ja denk het ook, en die wordt ook bij de 301 geleverd. En het is natuurlijk goedkoper om allemaal ze zelfde remotes te maken dan allerlei verschillende.Athome schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:58:
De nieuwe zal vast goedkoper zijn om te produceren. Qua functionaliteit zit er volgens geen verschil in.
Ow, my bad... Dacht dat de b1 alleen een blu-ray speler was ter uitbreiding van de d1pimpimmers schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:58:
[...]
Ik heb toch twee media spelers![]()
![]()
Één beneden ene één boven.
@ Roel1966
Oké bedankt, wel een kleine achteruitgang helaas.
Deze nieuwe bedinging glijd ook sneller van de bank af.
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
w00t
Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)
w00t
Verwijderd
Garantie claimen?Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:33:
Mijn Dune Duo nu een 15 maanden in gebruik, en hij begint nogal wat lawaai te maken, van dichtbij merk je dat het van dat kleine ventilatortje afkomstig is, iemand al dezelfde ervaring gehad, en wat voor een oplossing gevonden.
Ik hoor jullie aanbevelingen graag.
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 18:40 ]
Verwijderd
[ Voor 2% gewijzigd door MrBeanJr op 14-12-2012 08:30 . Reden: Update processor ]
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Volgens mij niet. Juist dit soort geintjes is voor mij de reden geweest om een Squeezebox touch te kopen. Bevalt prima en je TV hoeft er niet voor aan te blijven staan.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:07:
Beste Dune HD Deskundigen,
Ik heb recentelijk een Smart D1 aangeschaft waar ik tot nu toe erg tevreden over ben maar over internetradio heb ik een vraagje waarvan ik het antwoord nergens kan vinden.
Wanneer ik voor een zender gekozen heb krijg ik de muziek via de muziekinstallatie te horen en blijft de zenderinformatie op de TV zichtbaar en verspringt zo nu en dan.
Ik vind dit nogal storend; zie hier ook het nut niet van in maar zie geen instelling om de getoonde zenderinformatie op de TV uit te zetten.
Ik kan de TV natuurlijk uitzetten maar dat is nogal lastig als je evenlater een andere zender uit het favorieten menu wilt kiezen.
Wie weet hoe je dit probleem kunt oplossen ?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2012 16:32 ]
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Zo duidelijk is dat volgens mij niet, aangezien het enkel invloed heeft op de subs en de responsitiveit van de Dune. De video loopt vrolijk door (ook in HD), waardoor het me eerder aan de kant van de speler zelf lijkt te liggen. Hoe dan ook ga ik het uiteraard wel testenAthome schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:55:
Dan lijkt mij in eerste instantie de oorzaak duidelijk. Een andere HDD proberen.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Welk pad heb je in de adresbalk staan als je gewoon met windows verkenner naar die films toebladert?martijn24 schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:13:
ik dacht : smb://192.168.1.13/volume1/media/films
smb://NASMARTIJN/volume1/media/films
Ik kom er niet meer uit via de Dune kan ik wel gewoon in de bestanden + afspelen maar met yadis lukt dit niet . Vraag me ook af als ik de volume1 eraf moet halen of een wachtwoord +username moet invullen.
Zou iemand die ook yadis + dune+nas gebruikt eens willen kiijken hoe de Dune pad staat in Yadis.
Dankjewel voor je hulp alvast !Xander schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:07:
[...]
Welk pad heb je in de adresbalk staan als je gewoon met windows verkenner naar die films toebladert?
Wat gaat er nu precies fout? Heeft YaDIS op je PC al moeite met het verwerken van de films (dus kan de software op je PC het pad niet vinden??) of gaat het verwerken en exporteren allemaal goed en mislukt het pas als je iets probeert af te spelen?
Waar laat je de YaDIS export?
Klopt daar ben ik nu mee bezig toevallig . ik heb NFS op me nas ingeschakeld, daarna de map mediaXander schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:28:
Heb je een gebruikersnaam en wachtwoord nodig om de share te benaderen? Dan moet je dat hier ook in de URL verwerken ja.
ip\volume1\media\films is wat je in verkenner ziet? Die backslashes moet je iig wel vervangen door slashes, dus het zou dan smb://192.168.1.13/volume1/media/films moeten worden.
NFS werkt over het algemeen trouwens veel beter dan SMB, als je het via NFS werkend krijgt zou ik geen moment nadenken en SMB gewoon compleet vergeten...
Update : Ik heb eens voor de grap me yadis op me nas laten installeren in me media map waar ook de films instaan dus niet meer laten exporteren naar me usb stick en verrek ik krijg geen url error meer bij het afspelen. Hij doet het gewoon!martijn24 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:39:
[...]
Klopt daar ben ik nu mee bezig toevallig . ik heb NFS op me nas ingeschakeld, daarna de map media
toegevoegd als bevoegdheid lezen/schrijven (toegewezen als Guest) en asyndroon (nee)
Daarna natuurlijk de map gewijzigd naar nfs://192.168.1.13:/volume1/media/HD films
Nog steeds lukt het niet vergeet ik iets?
En je vraag is? Of wilde je dit gewoon even met ons delenDen Deze schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:45:
Ik ben momenteel ook aan het rondkijken naar een nieuwe mediaspeler en momenteel zitten de HDI Dune HD Smart H1 en de D1 in de running.
Buiten het schermpje vooraan bij de D1 zie ik weinig verschil tussen de 2?
Prijsverschil is amper 10€
Zelf ben ik een complete leek op dit vlak
Ik weet nog niet dat ik eventueel een schijf zou willen inbouwen of gewoon via een usb-stick.
Een hdd brengt weer het nodige 'lawaai' met zich mee
w00t
[ Voor 40% gewijzigd door Den Deze op 19-12-2012 16:49 ]
Niemand kan in de toekomst kijken. Zelf kijk ik voor 99,8% van de tijd naar MKV. Ik vind op een een of andere manier MKV prettiger in de bediening dan een Blu-Ray rip. Ik ben zelfs in staat om een Blu-Ray eerst gauw om te zetten naar een MKV en dan pas te kijken.Den Deze schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:14:
Ik denk niet dat ik BR-rips ga afspelen, zijn hoofdzakelijk .mkv bestanden (720p en 1080p).
Maar ja, je weet natuurlijk niet wat je in de toekomst gaat doen he
Verwijderd
Beide zijn even toekomstgericht aangezien beide geen Full HD 3D ondersteunen. Al heb ik zo mijn twijfels of 3D zo'n groot marktaandeel gaat krijgen dat het een must is voor een mediaspeler.Den Deze schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:54:
Wat zou op dit moment de beste (toekomstgerichte) koop zijn?
De Smart D1 of de HD TV 301?
Deze laatste heeft een nieuwere cpu, maar de eerste kan dan weer om met BR-rips.
[ Voor 14% gewijzigd door Athome op 22-12-2012 20:11 ]
Verwijderd
Thanks!Athome schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:07:
[...]
@gees0001:
De 212j is voldoende als je deze alleen als Fileserver wilt gaan gebruiken. Er zijn mensen genoeg die een ouder model met veel plezier gebruiken.
Hier een ds211+ icm de D1, werkt perfect. Misschien heb je iets aan deze info.Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 18:22:
Ik ben van plan om een Synology DS213+ of een DS212j aan te schaffen in combinatie met mijn Dune HD Smart D1. Ik twijfel, aangezien de DS213+ een dual core processor heeft, met 512MB RAM.
Nu wil ik de NAS voornamelijk gaan gebruiken als muziek en film-server. Is dan de DS213+ misschien een overkill en is de 212j wellicht een beter en vooral goedkoper alternatief?
Bedankt.
Verwijderd
Verwijderd
Ik zelf gebruik een ds412+ en een Dune D1 en zat voor de koop ook te denken aan een (simpelere Nas).Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:33:
Gedeeltelijk mee eens, aangezien het allemaal niet gelijktidig hoeft. Er is een torrent client aanwezig op de DS212j, net als overigens alle andere modellen binnen deze DS-lijn.
Wat ik wil zeggen is, dat ik niet van plan ben om full hd films te gaan streamen, terwijl de client aan het downloaden, repareren en uitpakken is. Dan wordt het al snel te veel inderdaad.
Verwijderd
De Ds213+ is inderdaad een hele goeie keuze een vriend van mij gebruikt deze samen met NzbGet+ streamen en de hele poespas.Denk dat je daar zeker geen spijt van/zal krijgenVerwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 18:24:
Inderdaad Martijn. Naarmate ik mij meer verdiep in de verschillende typen Synology en mogelijkheden van de software, neig ik ook meer naar de DS213+. De 412+ is voor mij een beetje te ver buiten het budget. Maar, mooi ding inderdaad! ;-)
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Überhaupt voor elke aanpassing moet je yaDIS opnieuw laten lopen lijkt mij? Maar kan dat inderdaad op dezelfde schijf? Uit de FAQ van yaDIS:Athome schreef op woensdag 26 december 2012 @ 11:51:
Dit kan ook op dezelfde schijf als waar de Films op staan. Dit betekent dus wel dat bij iedere aanpassing van je HDD dat je Yadis opnieuw moet laten lopen.
De Dune heeft intern ook een USB port zitten. Hier zou je dus een USB stick in kunnen pluggen![]()
en deze als System Storage gaan gebruiken.
Er zit standaard geen interne USB poort in, hiervoor zal je moeten gaan knutselen en daar begin ik niet aan.All my files are deleted! What happend?
This is because you choosed to put your Dune interface in the same location of your medias.
Did you read this warning message?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Je hebt gelijk.Laguna schreef op woensdag 26 december 2012 @ 15:36:
Er zit standaard geen interne USB poort in, hiervoor zal je moeten gaan knutselen en daar begin ik niet aan.
Op de Eminent had ik niets ingesteld. Daar kreeg je NFS in het menu te zien en kon je op klikken. Dan kwam je op de NAS terecht en kon ik kiezen welke van de 2 schijven ik wilde kiezen (volume 1 of 2).Xander schreef op donderdag 27 december 2012 @ 00:50:
Hoe had je het op de Eminent precies ingesteld?
Help het als je een slash voor de map-naam zet?
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom je dan niet via SMB streamed want op die manier werk ik al zo lang als ik de Dune Smart HD H1 heb in combinatie met een Synology NAS.Kleineheino schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:05:
Op de Eminent had ik niets ingesteld. Daar kreeg je NFS in het menu te zien en kon je op klikken. Dan kwam je op de NAS terecht en kon ik kiezen welke van de 2 schijven ik wilde kiezen (volume 1 of 2).
Slach voor de mapnaam ook geprobeerd. het wil gewoon niet lukken. En dat terwijl de Dune 4x zo duur is als de Eminent. Mijn verwachting was plug en play, helaas niet.
Moet je niet opnieuw de NFS rechten op de nas instellen (waarschijnlijk heeft de dune een ander ip-adres).Kleineheino schreef op donderdag 27 december 2012 @ 00:12:
Hallo,
Wij hebben een Dune HD Max aangeschaft en onze Eminent media player zodoende vervangen. Nu hebben wij een probleempje met NFS. Het wil maar niet lukken om dit aan de praat te krijgen. Vanalles gelezen hierover, zowel in dit topic als op andere sites, maar het wil niet lukken. Op de Eminent werkte dit erg goed.
...
Bij "map" hebben we wekelijk vanalles geprobeerd neer te zetten maar krijgen geen connectie met de NAS. Elke keer de melding "geen toegang tot netwerkmap".
Als ik in dezelfde netwerkmap een SMB verbinding maak werkt het gelijk.
Kan iemand ons helpen aub?
BVD
Heino
Wellicht handig voor andere die tegen ditzelfde probleem aanlopen. Ik heb het inmiddels opgelost door de nieuwste versie van Zappiti te installeren. Hierin kun je als tracker TMDB kiezen die, in tegenstelling tot de IMDB tracker, wel resultaten geeft. Enige nadeel van de nieuwste versie van Zappiti is dat je jezelf moet registreren.Ruud2001 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:04:
Zijn er meer mensen die sinds kort problemen hebben met de IMDB tracker in Zappiti? Ik heb nu sinds ruim een week het issue dat de tracker geen enkele film meer vindt. Dit werkte altijd prima, zolang je de bestandsnaam niet 'vervuilt' met jaartallen, release groups, etc. Als ik handmatig een filmnaam intyp, vindt de tracker niets.
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Verwijderd
SMB = Windows gebaseerdRoel1966 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:31:
[...]
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom je dan niet via SMB streamed want op die manier werk ik al zo lang als ik de Dune Smart HD H1 heb in combinatie met een Synology NAS.
De oorzaak zal de Dune ook niet zijn. Het zijn toch echt instellingen. De Dune communiceert waarschijnlijk op een totaal andere manier met de NAS dan de Eminent. Dat betekent dus andere instellingen op je NAS.Kleineheino schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:05:
Slach voor de mapnaam ook geprobeerd. het wil gewoon niet lukken. En dat terwijl de Dune 4x zo duur is als de Eminent. Mijn verwachting was plug en play, helaas niet.
Het is inmiddels geluktAthome schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:23:
[...]
Je hebt gelijk.
Het plaatje wat ik vond kwam uit een How-To topic op het MPC-Forum
Ip adres is nagekeken, dit staat allemaal goed. Wellicht dat er nog andere rechten ingesteld kunnen worden? Ik ga eens kijken.insanebum schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:16:
[...]
Moet je niet opnieuw de NFS rechten op de nas instellen (waarschijnlijk heeft de dune een ander ip-adres).
Op mijn NAS (Synology) was dit het geval.
Ik heb al vanalles bekeken qua instellingen. Heb jij wellicht nog suggesties waar ik het zoeken kan?Athome schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:52:
[...]
De oorzaak zal de Dune ook niet zijn. Het zijn toch echt instellingen. De Dune communiceert waarschijnlijk op een totaal andere manier met de NAS dan de Eminent. Dat betekent dus andere instellingen op je NAS.
Misschien op google? Een snelle zoekopdracht "CH3SNAS Dune NFS" geeft deze pagina als resultaat: http://larsalex.wordpress...-to-conceptronic-ch3snas/.Kleineheino schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:46:
[...]
Ik heb al vanalles bekeken qua instellingen. Heb jij wellicht nog suggesties waar ik het zoeken kan?
Verwijderd
Hier heb ik nergens problemen mee en stream zonder stotter gewoon Blu-rays en alle andere HD films af dus ik zie het nut er niet zozeer van in om via NFS te gaan werken.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:27:
Ik begrijp dus niet waarom je met het mindere SMB blijft werken in combinatie met een Synology, of anders gezegd zet de handrem af en ga voor een NFS verbinding
Je moet hem dus wel vervangen in de programma map.wbtje schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:25:
Ik vervang hem in de yadis map op me nas. Dus niet in het programma yadis
Waar heb je YaDIS geïnstalleerd? Kijk daar eens, en dan in de submap "templates"?Welke map bedoel jij precies?
Ik denk dat veel van je problemen komen doordat je UPnP gebruikt. Zorgen dat SMB werkt lijkt me stap één, waarschijnlijk doen je iso's en ondertitels het daarna prima. Even geen idee hoe het zit met de audiotaal.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:29:
3 iso bestanden krijgen we helemaal niet afgespeeld. We hebben al wel ontdekt dat deze niet afgespeeld kunnen worden via NpN maar hoe dan wel? We krijgen via SBM geen verbindng met de computer.
Wie kan ons op weg helpen? Graag in Jip en Janneke taal....
De networkbrowser werkt niet. Dat is waarschijnlijk jouw probleem.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:29:
Ik heb een vraagje en hoop dat iemand ons verder kan helpen. wellicht is de vraag eerder gesteld, maar ik zie mo enteel door de bomen het bos niet meer. ik heb inmiddels al zoveel gelezen dat ik nu echt net meer weet hoe ik het probleem moet op.ossen.
Wij hebben de mediaspeler dune hd smart h1 aangeschaft. Voorheen brandde we de gedownloade films en bekeken we deze. Nu hebben we deze speler aangeschaft, met name omdat deze veel verschillende typen bestanden afspeelt.
De vragen:
1 we krijgen bijna bij geen enkel bestand de ondertiteling aan. Het ondertiteling menu kunnen we niet selecteren (er staat een kruisje en 'uit'). Dit terwijl we op de computer wel de ondertiteling erbij hebben. We hebben al diverse nstellngen geselecteerd in het menu maar niets helpt.
2 we krijgen ook geen nederlandse audiotaal geselecteerd. (Bv bij films voor de kids).
3 iso bestanden krijgen we helemaal niet afgespeeld. We hebben al wel ontdekt dat deze niet afgespeeld kunnen worden via NpN maar hoe dan wel? We krijgen via SBM geen verbindng met de computer.
Wie kan ons op weg helpen? Graag in Jip en Janneke taal....![]()
Bedankt!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq