Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:07
Ja, want 1080P is meer gegevens dan 720P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:58
Zijn er nog alternatieven aangezien de modem in de meterkast staat en de Dune bij de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Je kunt de NAS en de Dune via een switch op elkaar aansluiten, maar of je dan ook internet op je dune hebt betwijfel ik. Daarnaast wil je met je PC's ook op je NAS kunnen komen, dus moet je ze ook op een router aansluiten.

Welke apparaten wil je nu precies aansluiten? Ik heb tot nu toe een NAS, Dune en modem/router. Wat voor 1 is die laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:58
Ik hoef geen internet op de Dune (tenzij dat nodig is voor de NAS).
Ik wil indd de NAS en de Dune aangesloten hebben.

De modem/router is van UPC, model TWG87OUG

Ik heb wel een sonos connect naast de Dune staan, hier kan ik ook apparaten op aansluiten zodat die gebruik gaan maken van het 'sonos netwerk'. Zou die wel 1080P behappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 16:56

WR.

Ik heb vandaag de TV101 binnen gekregen en ben nu aan het stoeien met SMB. Hij ziet alle bestanden van de gedeelde map (Windows7x64) en speelt ook alles af, alleen alle bestanden stotteren tijdens het afspelen. Ik heb de instellingen uit de startpost over genomen alleen kan ik de "Fast SMB access" en "Experimental Gigabit support" opties niet vinden, dit om te testen of het hier aan ligt. Al weet ik niet of deze opties aanwezig zijn in dit model?

Want bij het testen van de doorvoer-snelheid (POP-UP knop) haal ik echter ook maar 500kb/s met een MKV-bestand op de TV101|:(
Mijn netwerk is volledig Gb aangelegd met CAT6 bekabeling en op alle kabels is de volledige doorvoersnelheid te halen(getest met laptop+CAT6 kabel).

Misschien een kleine toevoeging: Ik gebruik Windows Share Manager 1.2 om me mappen te delen vanaf windows.Dit omdat windows uit zich zelf nog wel eens moelijk doet met de bestands deling.

Zijn er mensen met een zelfde ervaring van dit model of mede-tweakers met een waarschijnlijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren zijn we al even bezig geweest om in het homescreen shortcuts nr de netwerkmappen te maken maar als we sbm kiezen staat er dat er geen mappen zitten in de computer. Als we dan het youtube filmpjevolgen, klopt het begin al niet (we kunnen in sbm geen nwe netwerkmap aanmaken) . Proberen we een nwe netwerkmap vanaf het beginscherm aan te maken, dan kan dat maar waar we de 'map' in moeten vullen, weten we het niet meer. Op het filmpje staat dat al ngevuld.
Sorry, ik kom misschien wat dom over maar dit is nou eenmaal niet geheel mijn specialiteit zullen we maar zeggen.

Moeten we in de computer nog wat aanpassen als bv gedeelde mappen? En als ik in de computer de dune wil toevoegen aan mijn netwerk, dan lukt dit niet;hij herkent m alleen maar als zijnde printer. Zou ik hiervoor nog bepaalde software op de computer moeten installeren??

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
CrimpyRex schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:28:
Ik hoef geen internet op de Dune (tenzij dat nodig is voor de NAS).
Ik wil indd de NAS en de Dune aangesloten hebben.

De modem/router is van UPC, model TWG87OUG

Ik heb wel een sonos connect naast de Dune staan, hier kan ik ook apparaten op aansluiten zodat die gebruik gaan maken van het 'sonos netwerk'. Zou die wel 1080P behappen?
Dat Sonos connect ken ik niet. Maar als je het niet red om de NAS en de Dune bekabeld aan te sluiten op de modem, dan denk ik dat je een router met 4 poorts switch nodig hebt. hierop sluit je de Dune en de NAS aan. De router laat je geen DHCP adressen uitdelen, dat blijft dan het UPC apparaat doen. Ik weet niet 100% of deze oplossing werkt, maar wellicht kan iemand anders dat bevestigen. Met deze oplossing bereik je volgens mij dat de Dune en de NAS op volle 100 mbit snelheid communiceren, en de andere apparaten de NAS kunnen benaderen via WIFI. Ook kun je op deze manier een gedeelde map op je PC/notebook alsnog benaderen vanaf de Dune. En de dune kan op internet terecht voor updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.

WR.

Als je in ieder geval uit wil sluiten dat je problemen in windows hebt met sharing zou ik Windows Share Manager instaleren. Hier is een kleine handleiding: http://www.hdsupplies.nl/...-windows7-bestandsdeling/

Ik ondervond ook problemen met netwerk-mappen, na het programma geinstaleerd te hebben en deze guide gevolgd te hebben kom ik overal in en kan van alles aanpassen. Alleen mij resterende probleem heb ik hier boven uitgelegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WR. schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:24:
[...]

Als je in ieder geval uit wil sluiten dat je problemen in windows hebt met sharing zou ik Windows Share Manager instaleren. Hier is een kleine handleiding: http://www.hdsupplies.nl/...-windows7-bestandsdeling/

Ik ondervond ook problemen met netwerk-mappen, na het programma geinstaleerd te hebben en deze guide gevolgd te hebben kom ik overal in en kan van alles aanpassen. Alleen mij resterende probleem heb ik hier boven uitgelegt.
Het is gelukt! Het lag dus aan het feit dat de sharing niet juist stond! Nu zijn we bezig met het instellen van yadis. Dit wil nog niet helemaal lukken, maar daar komen we hoogstwaarschijnlijk wel uit. Anders kom ik hier weer terug! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Xander schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:00:
[...]

Misschien op google? Een snelle zoekopdracht "CH3SNAS Dune NFS" geeft deze pagina als resultaat: http://larsalex.wordpress...-to-conceptronic-ch3snas/.

Als ik die site (en de PDF van Conceptronics) moet geloven moet je al met de software gaan klooien om uberhaupt NFS te krijgen op zo'n CH3SNAS? Wat is de inhoud van ‘/etc/exports’? Helpt het als je het IP van de Dune aan het host-file toevoegt?
Bedankt, we gaan met de informatie aan de slag. Hopelijk komen we eruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:56
Beste allen,
Ik ben er uit. Het wordt de Dune HD TV 301. (zie ook mijn draadje Advies MediaSpeler gevraagd )

ik heb 2 vragen:
1: Op deze site ( http://www.mediasmartserv...02/review-dune-hd-tv-301/ ) Hebben ze het over een IR Extender (zodat je de DUNE in de kast kan zetten, en de IR ontvanger bijvoorbeeld onderaan je TV kan plakken) Weet iemand waar ik deze extender kan kopen? heeft iemand hier ervaring mee?

2: Op mijn home-cinema set heb ik een Digitaal Optisch (S/PDIF) ingang aansluiting die al in gebruik is. Nu moet daar een extra S/PDIF kabel (namelijk die van de dune) op aangeslotren worden. Nu heb ik wel splitters/samenvoegers gezien, maar die moet je handmatig omzetten. (bijvoorbeeld http://www.kabeltje.com/o...ts-schakelaar-p-7950.html ) dat is niet handig denk ik. heeft iemand hier ervaring mee? zijn er 'splitters' die automatisch omschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03
kuwerti schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:10:
1: Op deze site ( http://www.mediasmartserv...02/review-dune-hd-tv-301/ ) Hebben ze het over een IR Extender (zodat je de DUNE in de kast kan zetten, en de IR ontvanger bijvoorbeeld onderaan je TV kan plakken) Weet iemand waar ik deze extender kan kopen? heeft iemand hier ervaring mee?
Volgens diezelfde review zit de IR extension kabel er gewoon bij?
2: Op mijn home-cinema set heb ik een Digitaal Optisch (S/PDIF) ingang aansluiting die al in gebruik is. Nu moet daar een extra S/PDIF kabel (namelijk die van de dune) op aangeslotren worden. Nu heb ik wel splitters/samenvoegers gezien, maar die moet je handmatig omzetten. (bijvoorbeeld http://www.kabeltje.com/o...ts-schakelaar-p-7950.html ) dat is niet handig denk ik. heeft iemand hier ervaring mee? zijn er 'splitters' die automatisch omschakelen?
Die splitters ken ik niet. Kun je het niet gewoon via HDMI aansluiten? Of heb je eventueel een coaxiale S/PDIF ingang vrij? Er zijn wel convertors van optisch naar coaxiaal.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
kuwerti schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:10:
Wanneer je je tv via spdif aangesloten hebt via je Home Cinemaset hoef je in principe de Dune niet nog eens apart via spdif aan te sluiten. Normaal gesproken stuurt je tv het digitale audiosignaal wat je via hdmi vanaf de Dune naar de tv stuurt via diezelfde spdif aansluiting door naar je home-cinemaset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
[quote]Xander schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:36:
[...]

Je moet hem dus wel vervangen in de programma map.

[...]

Waar heb je YaDIS geïnstalleerd? Kijk daar eens, en dan in de submap "templates"? ;)

[...]

Ik

Hoi ik heb het even nagekeken bij mij ziet het er als volgt uit (overal waar background achter staat is vervangen voor de gewenste background.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v700/wbtje/yadis1_zps9658f727.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v700/wbtje/yadis2_zpsce77f031.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v700/wbtje/yadis3_zpsaec0465c.jpg

en als ik hem dan hierin ververs en exporteer (onderstaande foto) dan kom de standaard background weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kijkt in de verkeerde mappen. Ik neem dat Yadis gewoon op je computer staat en niet op het netwerk (daar kijk je tenminste)

Ik weet het niet precies uit het hoofd maar kijk eens in C:\Program Files\Yadis (of c:\Program Files(x86)\Yadis bij 64 bit Windows) of in c:\ProgramData\Yadis (is een verborgen map).
Wellicht nog c:\users\ gebruikersnaam \local\Roaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
moet ik daar de achtergrond wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar ergens kan je het bestand "background" vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
ok want ik verander hem dus steeds in de map op me nas maar dat is dus niet juist? ik ga het gelijk proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
bedoel je in deze map? dit is de template map en welke van de drie zou ik moeten hebben dan?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v700/wbtje/yadis_zpsfb68c95e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
wbtje schreef op zondag 30 december 2012 @ 00:55:
bedoel je in deze map? dit is de template map en welke van de drie zou ik moeten hebben dan?

[afbeelding]
Welke van die 3 templates gebruik je? Dat is gewoon een instelling in YaDIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
geen idee welke ik gebruik hoe kan ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
wbtje schreef op zondag 30 december 2012 @ 01:02:
geen idee welke ik gebruik hoe kan ik dat zien?
Zoals ik al zei, dat is een instelling in YaDIS. Wat dacht je er van om YaDIS eens op te starten en bij de instellingen te kijken? 8)7

Sorry hoor, maar in plaats van hier binnen een minuut weer een reactie neer te plempen mag je ook wel zelf een klein beetje moeite doen.
Roel1966 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:23:
[...]

Wanneer je je tv via spdif aangesloten hebt via je Home Cinemaset hoef je in principe de Dune niet nog eens apart via spdif aan te sluiten. Normaal gesproken stuurt je tv het digitale audiosignaal wat je via hdmi vanaf de Dune naar de tv stuurt via diezelfde spdif aansluiting door naar je home-cinemaset.
Veel TV's geven geen Dolby Digital of DTS streams door, maar downmixen het dan naar stereo-geluid. Ik heb geen idee wat voor een TV kuwerti heeft maar het zou zomaar kunnen dat deze optie afvalt... :)

[ Voor 42% gewijzigd door Xander op 30-12-2012 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
sorry maar snapte het niet helemaal ik heb inderdaad de juiste map gevonden zal de twee backgrounds in de map het gaat om de map orginins hopen dat ie dan goed blijft.

Bedankt voor je info iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Roel1966 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:23:
[...]

Dank voor je reactie. ik zal even naklijken hoe de kabels nu lopen. volgens mij heb je gelijk en is mijn TV nu via de optische kabel aangesloten op mijn home-cinemaset. Een HDMI naar mijn TV moet dan voldoende zijn. Ik had voor de 301 gekozen vanwege de meerdere aansluitingen/uitgangen, maar nu twijfel ik toch of ik dan niet beter voor de 101 kan gaan. Zoveel verschillen zijn er namelijk niet http://tweakers.net/pricewatch/compare/655/289287;289289/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Veel TV's geven geen Dolby Digital of DTS streams door, maar downmixen het dan naar stereo-geluid. Ik heb geen idee wat voor een TV kuwerti heeft maar het zou zomaar kunnen dat deze optie afvalt... :)
Dat weet ik wel ;) ": een Samsung UE37C6700 LED-TV (37")
Een TV van een jaar oud. Hier de specificaties. Gaat dat lukken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
kuwerti schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:17:
[...]

Dat weet ik wel ;) ": een Samsung UE37C6700 LED-TV (37")
Een TV van een jaar oud. Hier de specificaties. Gaat dat lukken? 8)7
Denk het niet....
Om precies dezelfde redenen (niet doorgeven van DTS signaal van de TV) heb ik mijn DUNE ook met een optische kabel aan mijn versterker moeten hangen.

Tenzij je het niet erg vind dat het DTS signaal van de bron wordt gedownixed naar stereo, maar dat kan ik mijzelf niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:14

Laguna

Connaisseur

Beste is natuurlijk om alles op je receiver aan te sluiten en dat er verder alleen een HDMI kabel van je receiver naar je TV loopt, met als voorwaarde dat je beschikt over een receiver waar dat bij mogelijk is ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark772
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-03 12:32
Gents,

Ik heb net een Dune HD Max gekocht. Mooi speelgoed maar ik heb een aantal problemen die ik niet zo snel kan oplossen. De Dune staat in het netwerk met ip 192.168.0.10 aan cat6 en netgear gigabit switch verbonden te samen met de rest van het netwerk wat allemaal gigabit connectie heeft.

vraag 1: Ik kan geen smb verbinding met de dune maken. Ik kan de dune op naam en ip adres pingen en connectie maken met de dune via ftp. De dune babbelt ook vrolijk met het internet. De dune en win 7 64 bit (192.168.0.3) machine hangen in hetzelfde ip segment en zitten in dezelfde werkgroep. Workstation service draait. Netbios over tcp/ip staat aan.

Windows zegt bij het verbinden:Geen toegang tot \\192.168.0.10. Foutcode 0x80070035. Kan het netwerkpad niet vinden.

Waarom kan ik geen connectie maken naar \\192.168.0.10\.

Vraag 2: De kopieersnelheid van ftp van de computer naar de dune is nu maximaal 45Mbps. Dit is niet de helft wat ik dacht te gaan halen. Hoe krik ik dit op ? Opgelost. Dit lag aan het feit dat ik kleine bestanden aan het kopieren was. Grote mkv bestanden worden met >100 mbit gekopieerd.

Vraag 3: De 3TB WD Caviar Green serie heet nu DuneHDD_blablablablablabla. Hoe kan ik deze naam inkorten?

[ Voor 5% gewijzigd door Mark772 op 30-12-2012 19:29 . Reden: Aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Mark772 schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:53:
vraag 1: Ik kan geen smb verbinding met de dune maken. Ik kan de dune op naam en ip adres pingen en connectie maken met de dune via ftp. De dune babbelt ook vrolijk met het internet. De dune en win 7 64 bit (192.168.0.3) machine hangen in hetzelfde ip segment en zitten in dezelfde werkgroep. Workstation service draait. Netbios over tcp/ip staat aan.

Windows zegt bij het verbinden:Geen toegang tot \\192.168.0.10. Foutcode 0x80070035. Kan het netwerkpad niet vinden.

Vraag 2: De kopieersnelheid van ftp van de computer naar de dune is nu maximaal 45Mbps. Dit is niet de helft wat ik dacht te gaan halen. Hoe krik ik dit op ?

Vraag 3: De 3TB WD Caviar Green serie heet nu DuneHDD_blablablablablabla. Hoe kan ik deze naam inkorten?
Wat vraag 1 betreft denk ik dat je vermoedelijk de harddisk in de Dune geformatteerd hebt en de Dune de harddisk in Linux formaat formatteerd. Daardoor kan denkelijk Windows de mappen niet lezen omdat je neem ik aan weet dat Windows niet standaard Linux partities kan lezen.

Ik zelf heb dit opgelost door de harddisk in de pc te formatteren als ntfs en daarna terug te zetten in de Dune want de Dune kan wel andersom lezen en schrijven in ntfs formaat. Dus ik denk dat dit ook bij jou nu wel het geval zal zijn want normaal moet je via smb wel contact kunnen maken.

Dan nog een tweede wat Windows betreft en dat is dat wanneer je Windows Home Premium hebt dat er bepaalde shares niet geactiveerd kunnen worden. Ik weet even niet meer precies hoe het in mekaar zit maar dit werkt pas vanaf Windows 7 Professional dat je shares kan activeren.

Hiervoor is wel een programmatje in omloop waarmee je een registertweak kan doen en de shares wel kan activeren maar de naam schiet mij even niet meer te binnen. Als het goed is staat dit wel ietwat verder terug in een of andere post beschreven.

Wat je snelheid betreft vind ik 45 Mbps wel normaal want vergeet niet dat de Dune maar een 100 Mbps verbinding heeft en geen Gigabit. Vandaar dat ik dan ook de harddisk via de pc en een extern dock vulde omdat je anders dagen lang bezig bent om films erop te zetten.

Wat betreft die volumenaam moet ik je teleurstellen want op de een of andere manier valt dat niet te veranderen in de Dune. Althans ik heb niet gevonden hoe je dat kan omzeilen maar misschien zijn er anderen die dat wel gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.

WR.

Kijk eens 1 pagina terug wat ik poste, geldt ook voor Roel die volgens mij niks met de dag van gister heeft (heb ik ook wel eens hoor) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gents,
Je probeert het vast via je browser aangezien je wel bestanden kan kopieren naar de Dune kan kopieren.
De Dune bezit geen Webserver.
FTP is volgens mij ook een mogelijkheid die je handmatig activeren moet in de opties. Maar dit is niet nodig omdat het met SMB ook naar behoren werkt

Ik heb volgens mij de HDD in de Dune gepartioneerd en geformateerd. Ik totaal geen problemen om vanaf een Windows bestanden naar de Dune te kopieren, lezen en verwijderen. In heb de optie SMB server in de Dune wel geactiveerd. Wat dit precies doet weet ik niet maar in mijn geval werkt alles naar mijn tevredenheid.

[ Voor 10% gewijzigd door Athome op 30-12-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark772
Roel1966 schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:32:
[...]

Wat vraag 1 betreft denk ik dat je vermoedelijk de harddisk in de Dune geformatteerd hebt en de Dune de harddisk in Linux formaat formatteerd. Daardoor kan denkelijk Windows de mappen niet lezen omdat je neem ik aan weet dat Windows niet standaard Linux partities kan lezen.

Ik zelf heb dit opgelost door de harddisk in de pc te formatteren als ntfs en daarna terug te zetten in de Dune want de Dune kan wel andersom lezen en schrijven in ntfs formaat. Dus ik denk dat dit ook bij jou nu wel het geval zal zijn want normaal moet je via smb wel contact kunnen maken.

Dan nog een tweede wat Windows betreft en dat is dat wanneer je Windows Home Premium hebt dat er bepaalde shares niet geactiveerd kunnen worden. Ik weet even niet meer precies hoe het in mekaar zit maar dit werkt pas vanaf Windows 7 Professional dat je shares kan activeren.

Hiervoor is wel een programmatje in omloop waarmee je een registertweak kan doen en de shares wel kan activeren maar de naam schiet mij even niet meer te binnen. Als het goed is staat dit wel ietwat verder terug in een of andere post beschreven.

Wat je snelheid betreft vind ik 45 Mbps wel normaal want vergeet niet dat de Dune maar een 100 Mbps verbinding heeft en geen Gigabit. Vandaar dat ik dan ook de harddisk via de pc en een extern dock vulde omdat je anders dagen lang bezig bent om films erop te zetten.

Wat betreft die volumenaam moet ik je teleurstellen want op de een of andere manier valt dat niet te veranderen in de Dune. Althans ik heb niet gevonden hoe je dat kan omzeilen maar misschien zijn er anderen die dat wel gelukt is.
Ik heb de hd idd in de dune geformatteerd. Ik zal hem even opnieuw formatteren in windows dan. Wel eerst die 62GB terug kopieren. Je uitleg klinkt logisch.

Ik heb geen fast SMB aanstaan, maar wel 1GB experimentele connectie. Vooralsnog werkt dat prima. Grote bestanden gaan met 100Mbit van pc naar dune via ftp.

Morgen maar even proberen opnieuw te formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark772
Athome schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:26:
[...]

Je probeert het vast via je browser aangezien je wel bestanden kan kopieren naar de Dune kan kopieren.
De Dune bezit geen Webserver.
FTP is volgens mij ook een mogelijkheid die je handmatig activeren moet in de opties. Maar dit is niet nodig omdat het met SMB ook naar behoren werkt

Ik heb volgens mij de HDD in de Dune gepartioneerd en geformateerd. Ik totaal geen problemen om vanaf een Windows bestanden naar de Dune te kopieren, lezen en verwijderen. In heb de optie SMB server in de Dune wel geactiveerd. Wat dit precies doet weet ik niet maar in mijn geval werkt alles naar mijn tevredenheid.
Ik heb het niet via een browser geprobeerd maar via windows menu uitvoeren: \\ipadres\.

Hoe groot is jouw HD en van welk merk ? Ik heb dit geprobeerd met de laatste final firmware: 121018_0846.
Ga nu eerst de HD in windows formatteren en dan terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een oude 320 GB Sata van Seagate geloof ik.

B.T.W
Voor streamen van films vanaf een Windows PC (SMB) Fast SMB access aanzetten en ten allen tijde Gbit expermental uitzetten. Van dit laatste is bekend dat het veel problemen met streamen geeft (is ook experimental).

Vanaf een Windows computer een bestand lezen naar de Dune (Base 3.0) trek ik die 100 mbit (12 MB/s) zonder problemen helemaal dicht. Kopieren naar de Dune gaat ook zonder problemen met 100 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de fout kunnen reproduceren,
In de Setup -> Applicaties staat SMB Server. Als deze uitstaat (nee) krijg ik de foutmelding. Wanneer deze aanstaat (ja) krijg ik probleemloos toegang tot de HDD van de Dune via "Deze Computer"/"Windows Verkenner". FTP gebruik ik niet.

Ik heb 2 Dune spelers met een HDD. Beide heb ik geformateerd in de Dune terwijl de HDD maar 1 partitie had. Bij dit formateren werd gevraagd of ik een verborgen partitie voor System Storage wilde maken (Ik dacht 2GB groot en niet te wijzigen). De HDD heeft nu dus 2 partities. De eerste is verborgen en tweede zichtbaar als volledige schijf minus de verborgen partitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark772
@Roel1966: Het formatteren in windows met 4K blokken heeft niet geholpen. Ik blijf dezelfde foutmelding krijgen.

@athome: De smb server staat aan. Ik heb het ook geprobeerd met uit en alle combinaties met snelle smb toegang en gigabit ondersteuning. Geen van de combi's werkte.

Ik heb ook nog de firewall uitgezet om te kijken of dat het probleem was, maar ook dat werkte niet.

Ik ga niet streamen van de pc naar de dune, maar de windows bestanden kopieren naar de lokale dune hd en vanaf daar afspelen.

Ik ga zelf vermoeden dat het een windows probleem is, maar waar het aan ligt en hoe het komt is mij een raadsel. Anyone bright ideas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met uitgaande data heeft de firewall niet zo veel mee te maken.
Is het ip-adres statisch of dynamisch?
Wanneer het statisch is, probeer dan eens dynamisch?
Ik had eerder ook statische adressen maar ben een paar jaar geleden overgestapt naar dynamisch en deze permanent gereserveerd in de DHCP. Ik heb gemerkt dat dit veel minder problemen geeft en toch hetzelfde voordeel heeft als statische adressen.

Ik denk overigens niet dat het Windows probleem is. Dune kan kritisch zijn bij netwerk instellingen. Kijk maar eens hoeveel problemen er zijn met Yadis en zijn soortgenoten

[ Voor 17% gewijzigd door Athome op 31-12-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Mark772 schreef op maandag 31 december 2012 @ 18:41:
Ik ga zelf vermoeden dat het een windows probleem is, maar waar het aan ligt en hoe het komt is mij een raadsel. Anyone bright ideas ?
Dan denk ik bijna wel zeker dat je Windows 7 Home Premium hebt en dit te maken heeft met bepaalde rechten met betrekking tot shares. Pas vanaf Windows 7 Pro zijn die rechten standaard maar bij Home Premium moet je dit via een omweg activeren.

Als je even de volgende http://www.hdsupplies.nl/...-windows7-bestandsdeling/ link aan klikt dan staat er uitgelegd hoe je dit kan doen. Je moet dan wel dat programmatje Windows Shares Manager downloaden en installeren waarvan de link er ook bij staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Roel1966 op 31-12-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark772
@athome: Ik heb wel statische ip addressen. Ik zal dynamisch eens proberen.

@roel1966: Ik heb Win7 64 bit NL Ultimate (officieel met licentie).

Ik dacht hier de oplossing te vinden omdat het probleem klopt, maar de hotfix zegt dat deze niet voor mijn systeem is: You cannot access a remote server that shares files and printers by using the SMB protocol from a computer that is running Windows Server 2008 R2 or Windows 7

-edit- dynamisch ip lost het probleem helaas niet op.

[ Voor 7% gewijzigd door Mark772 op 31-12-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Hallo,

Ik heb het topic aardig doorgelezen maar kom niet helemaal eruit wat ik aan deze melding moet doen:

click
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SIbGQESgbmNvEEA2XaNDaSVl/thumb.png

Mijn setup is redelijk 'standaard' nl een Dune HD-TV101 gekoppeld aan een Dlink gbit switch waar een Synology 710+ aan hangt.

Op de Dune heb ik mijn instelling zo ingesteld:

clink
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Dw1tHxPr00fe0F1v6BC8hyPK/medium.jpg

Browsen op mijn Dune via SMB naar mijn NAS laat een lege pagina zien. Browsen via uPDP werkt prima en de films spelen ook af.
Handmatig via NFS een verbinding maken naar mijn NAS werkt ook prima.

Ik heb een vermoeden dat er iets met SMB loos is, daarom gisteren al een reset van de NAS gedaan en de boel opnieuw geconfigureerd, DSM 4.01-2668 erop gezet, maar dat hielp niet.
Dit had ik ook al gelezen http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=27973 maar lijkt niet van toepassing omdat ik niet 2x via SMB ga.

Wat kan dit nog zijn? De locatie in de URL klopt gewoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Tallguy op 02-01-2013 16:46 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Je benadert YaDIS via NFS, maar vanuit YaDIS gebruik je vervolgens SMB om de films te benaderen? Waarom?

Ik zou dat ook via NFS doen. Dan moet je het pad in de folder-settings in YaDIS (op je PC) aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Wat zou dit path dan moeten worden?
nfs://host[:/export-path]:/path -> Iets in de trant van NFS://192.168.0.197/Video ?

Want dan krijg ik ook een Failed to open URL melding.
Hmmm ik zie al wat ik fout heb gedaan, het moet in dit format: nfs://192.168.0.197:/volume1/video/

EDIT: hij doet het nu! Let wel dat het path hoofdlettergevoelig is!

[ Voor 51% gewijzigd door Tallguy op 02-01-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je vanaf een Synology (Linux) streamt gewoonweg voor NFS gaan, daar is Linux voor gebouwd en dat werkt hier echt als een speer, SMB is ideaal voor een Windows bron, maar dus zeker niet de twee door elkaar mixen, dat bederft achteraf je filmbeleving.

VB:
nfs://192.168.1.10:/volume1/Video/series

nfs://192.168.1.11:/volume1/Video/movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tallguy:
De Netwerkbrowser laat nooit wat zien. Deze functioneert niet. Dit ligt dus niet aan SMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Athome schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:39:
@Tallguy:
De Netwerkbrowser laat nooit wat zien. Deze functioneert niet. Dit ligt dus niet aan SMB.
Gelukkig! Dacht dat er wat met mijn NAS ana de hand was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
weet iemand waar ik een NL-talige handleiding voor Yadis kan vinden?

Zit een beetje te stoeien en kom er niet uit (bijvoorbeeld: wat in te vullen bij Dune Interface Locatie? is dat een map op de dune, of op mijn laptop (waar yadis geinstalleerd staat)

Heb trouwens een Dune HD-TV 301

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38
Dune interface locatie is de plek waar je de interface voor yaDIS wilt laten. Dus waar je via je Dune een link naar maakt om zo door je films te bladeren.
Ikzelf heb er voor gekozen om die map op mijn server te zetten ivm de grote van die map en dat ik geen ingebouwd geheugen heb in mijn Dune.
Maar velen zullen dit op hun Dune hebben gezet (hiervoor moet je wel je Dune aanzetten zodat tijdens het verwerken met yaDIS dit ook naar je speler gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Arunia schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:59:
Dune interface locatie is de plek waar je de interface voor yaDIS wilt laten. Dus waar je via je Dune een link naar maakt om zo door je films te bladeren.
Ikzelf heb er voor gekozen om die map op mijn server te zetten ivm de grote van die map en dat ik geen ingebouwd geheugen heb in mijn Dune.
Maar velen zullen dit op hun Dune hebben gezet (hiervoor moet je wel je Dune aanzetten zodat tijdens het verwerken met yaDIS dit ook naar je speler gezet kan worden.
ok, dat zal dan mijn NAS (synology 213) moeten worden. Ik heb nml geen disc in mijn Dune. Klopt dat?
maar, ik heb op mijn nas 3 directories: foto, films en MP3. welke moet ik dan selecteren bij de algemene instellingen? ik neem aan de films direcytory?

enne: als ik de export dan gedaan heb, hoe informeer ik mijn DUNE hierover? het lukt mij wel om de interface bestanden aan te maken. Wat moet ik op de dune instellen om de yadis interface te kunnen zien?

[ Voor 11% gewijzigd door kuwerti op 03-01-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 16:38
Dat klopt. Zelf zou ik dan onder je films een map yaDIS maken.
Bij mij is het de share: VIDEOS/yaDIS
Daarnaast heb ik onderandere: VIDEOS/Films en VIDEOS/Series
Deze kun je onder mappen opgeven.

In je Dune moet je dan verwijzen naar je yaDIS map.

Onder Mappen binnen yaDIS moet je de url naar je film en series mappen opgeven.
Bij mij smb://(inlognaam):(wachtwoord)@SERVER/Videos/Films en uiteraard hetzelfde voor tv shows.
De tekst met haakjes zijn de inlognaam en wachtwoord om op je shares te komen.
Ikzelf heb daar een account voor aangemaakt op mijn Windows server.
Als dit bij jou niet hoeft, dan gewoon SERVER/Videos/Films
Waar uiteraard de SERVER de naam van je synologie is.
Zorg dat films en series gesplitst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Arunia schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:24:
Dat klopt. Zelf zou ik dan onder je films een map yaDIS maken.
Bij mij is het de share: VIDEOS/yaDIS
Daarnaast heb ik onderandere: VIDEOS/Films en VIDEOS/Series
Deze kun je onder mappen opgeven.

In je Dune moet je dan verwijzen naar je yaDIS map.

Onder Mappen binnen yaDIS moet je de url naar je film en series mappen opgeven.
Bij mij smb://(inlognaam):(wachtwoord)@SERVER/Videos/Films en uiteraard hetzelfde voor tv shows.
De tekst met haakjes zijn de inlognaam en wachtwoord om op je shares te komen.
Ikzelf heb daar een account voor aangemaakt op mijn Windows server.
Als dit bij jou niet hoeft, dan gewoon SERVER/Videos/Films
Waar uiteraard de SERVER de naam van je synologie is.
Zorg dat films en series gesplitst zijn.
Ja, dat werkt zeg. wist niet dat je gewoon naar de yadis map moest wijzen als bron. Perfect. nu ga ik even verder met testen. dank je wel!! _/-\o_

nog een laatste vraag: ik heb op mijn NAS de films weer in categorien (submap per categorie) onderverdeeld, Kinderfilms, documentaires, thrillers etc.. etc.. in YADIS zie ik de namen van deze mappen wel, maar yadis denkt dat dat films zijn ipv submappen. Enig idee hoe ik submappen in yadis kan aangeven ??

[ Voor 13% gewijzigd door kuwerti op 03-01-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 18:53

H-B

kuwerti schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:35:
[...]

Ja, dat werkt zeg. wist niet dat je gewoon naar de yadis map moest wijzen als bron. Perfect. nu ga ik even verder met testen. dank je wel!! _/-\o_

nog een laatste vraag: ik heb op mijn NAS de films weer in categorien (submap per categorie) onderverdeeld, Kinderfilms, documentaires, thrillers etc.. etc.. in YADIS zie ik de namen van deze mappen wel, maar yadis denkt dat dat films zijn ipv submappen. Enig idee hoe ik submappen in yadis kan aangeven ??
Heel kort, kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

En hoeft ook niet, Yadis kan zelf genres toekennen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:49

Grudgie

PSN: Grudgie7

Tot hoeveel TB kan de HD Dune Max hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Ik ben op zoek naar een prgramma a-la Yadis om ook mijn MP3 collectie mooi op mijn Dune (Hd TV 301) weer te geven. Ik heb het prgramma Musicnizer al gevonden, maar vroeg mij af of er alternatieven zijn inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ik heb nu ook de HD Dune Max. Ben nu films aan het overzetten van mijn pc naar de HDD.
Hoe snel gaat dat bij jullie? Bij mij nu rond de 7,80 MB/s. Dat moet toch sneller kunnen? of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Max 10 à 11MB/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Oh oke.. dan zit ik toch wel goed :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Als ik met yaDIS wil werken moet ik elke aparte film een aparte map geven neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Grudgie schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:27:
Als ik met yaDIS wil werken moet ik elke aparte film een aparte map geven neem ik aan?
Nope, Yadis pakt ook films mee die direct in de filmfolder staan.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ram0n schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:43:
[...]

Nope, Yadis pakt ook films mee die direct in de filmfolder staan.
Ohh is dat zo! Dat is nog een stuk makkelijker ook! I like! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ik had laatst de review gelezen van Ivanhoe42 over de HD Dune Max en daarin schreef hij dat als de HDM uitstond hij alsnog zijn interne HDD kon beanderen. Maar helaas is dit niet bij mij het geval.

Als de HDM bij mij uitstaat zie ik niet meer mijn HDD in het netwerk.

Edit: Ah nvm! Als de HDM in standby staat zie ik nog wel mijn HDD in het netwerk! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Grudgie op 06-01-2013 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 21:38
Ik heb sindskort een Zyxel nsa320 staan. De Dune Prime 3.0 (yadis) gebruikt SMB om de video's af te spelen. Echter loop ik regelmatig tegen schokkende bluray's aan. Zodra deze rond de 15mbit komen gaat het mis.
Kies ik een zelfde film via uPnp dan speelt de film wel perfect af zonder schokken. Kies ik weer voor SMB dan loopt het bij hogere bitrates weer niet soepel. Lagere bitrates is geen enkel probleem.

Mijn gevoel zegt me nu dus dat het een probleem met het smb protocol is. De Zyxel is snel genoeg om de film zonder problemen af te kunnen spelen en aangezien Yadis geen Upnp zal aanspreken moet ik een andere oplossing zien te vinden.

Wat is in jullie optiek slim om te gaan doen? NFS op de Nsa320 installeren en mijn film map mounten? NFS schijnt bij Zyxel niet helemaal vlekkeloos te lopen door een niet helemaal correcte implementatie vanuit deze firma.Of zijn er nog dingen die ik kan stroomlijnen in het smb protocol of dergelijke?

[ Voor 5% gewijzigd door thefox154 op 06-01-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Grudgie schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:51:
Ik had laatst de review gelezen van Ivanhoe42 over de HD Dune Max en daarin schreef hij dat als de HDM uitstond hij alsnog zijn interne HDD kon beanderen. Maar helaas is dit niet bij mij het geval.

Als de HDM bij mij uitstaat zie ik niet meer mijn HDD in het netwerk.

Edit: Ah nvm! Als de HDM in standby staat zie ik nog wel mijn HDD in het netwerk! :)
Klopt, maar helaas klaagden enkelen een tijdje terug dat de speler uit zichzelf helemaal uit gaat (niet standby), de instellingen negerend. Zelf nooit last van gehad overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thefox154 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:55:
Ik heb sindskort een Zyxel nsa320 staan. De Dune Prime 3.0 (yadis) gebruikt SMB om de video's af te spelen. Echter loop ik regelmatig tegen schokkende bluray's aan. Zodra deze rond de 15mbit komen gaat het mis.
Kies ik een zelfde film via uPnp dan speelt de film wel perfect af zonder schokken. Kies ik weer voor SMB dan loopt het bij hogere bitrates weer niet soepel. Lagere bitrates is geen enkel probleem.

Mijn gevoel zegt me nu dus dat het een probleem met het smb protocol is. De Zyxel is snel genoeg om de film zonder problemen af te kunnen spelen en aangezien Yadis geen Upnp zal aanspreken moet ik een andere oplossing zien te vinden.

Wat is in jullie optiek slim om te gaan doen? NFS op de Nsa320 installeren en mijn film map mounten? NFS schijnt bij Zyxel niet helemaal vlekkeloos te lopen door een niet helemaal correcte implementatie vanuit deze firma.Of zijn er nog dingen die ik kan stroomlijnen in het smb protocol of dergelijke?
Als ik dit zo lees, moet je NAS snel genoeg zijn.

SMB vanaf een NAS is inderdaad een mindere oplossing.NFS zou ik toch eens proberen.Upnp zou ik proberen te vermijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Weet iemand waar ik een volledige handleiding kan downloaden voor mijn DUNE Hd TV 301?
(in PDF formaat ofzo) ik kan alleen een online versie vinden.

enne: in de startpost staat de achterklant van de 301. Die is inmiddels wel heel anders:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/sd36vq.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door kuwerti op 06-01-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ik zit met een klein probleempje als ik de TV Shows via Yadis wil instellen.

Ik heb in een aparte map de naam van de serie, in die map welk seizoen en binnen in die map heb ik dan alle mkv's staan. Yadis voorziet wel de serie van plaatjes met tekst etc. Maar als ik dan de aflevering wil bekijken krijg ik een error en speelt hij het bestand niet af.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Wat is de melding? Doet hij dit bij alle series, en wat gebeurt er bij films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ram0n schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:52:
Wat is de melding? Doet hij dit bij alle series, en wat gebeurt er bij films?
Bij de films doet hij het gewoon. Heb gewoon moviel wall. Klik ik dan op een film zie ik alle info erover, plaatjes etc erbij en druk ik dan op OK of play start de film.

Wil ik dit doen bij de TV Show wall dan krijg ik een foutmelding.

Maar hij doet het nu wel opeens. Had wat lopen kloten en doen en weer na het oude gezet en nu pakt hij hem wel opeens. Erg apart maar het probleem is opgelost! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 17:48

rally

Deyterra Consultancy

Wel een stuk duurder dan ik hoopte :(

maar... ik kijk er wel naar uit :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeanJr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-10-2022
De nieuw aangekondigde Dune lijkt inderdaad niet voor de tweakende gebruiker. De prijs is vrij hoog ;( (maar wellicht begrijpelijk). Volgens mij is de eerst komende nieuwe ronde spelers ook niet in deze prijs categorie en zonder de Intel chip.

Als ik zie dat Zappiti een Zappiti speler uitbrengt (de Dune Base 3D met Zappiti logos d:)b ) blijkt dat deze over iets meer dan een week leverbaar is voor EUR 269,-. (http://www.hdsupplies.nl/nl/zappiti-player.html)

Dit is dus met de Sigma Designs SMP8672. Wat hier steeds geclaimd wordt, ook bij de Dune Base 3D, is dat er full HD 3D (3D bluray (Folder/ISO)) gestreamd kan worden. Is er al iemand die ervaring heeft met de chipset waardoor dit ook geverifieerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MrBeanJr schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:18:
De nieuw aangekondigde Dune lijkt inderdaad niet voor de tweakende gebruiker. De prijs is vrij hoog ;( (maar wellicht begrijpelijk). Volgens mij is de eerst komende nieuwe ronde spelers ook niet in deze prijs categorie en zonder de Intel chip.

Als ik zie dat Zappiti een Zappiti speler uitbrengt (de Dune Base 3D met Zappiti logos d:)b ) blijkt dat deze over iets meer dan een week leverbaar is voor EUR 269,-. (http://www.hdsupplies.nl/nl/zappiti-player.html)

Dit is dus met de Sigma Designs SMP8672. Wat hier steeds geclaimd wordt, ook bij de Dune Base 3D, is dat er full HD 3D (3D bluray (Folder/ISO)) gestreamd kan worden. Is er al iemand die ervaring heeft met de chipset waardoor dit ook geverifieerd kan worden?
Vraag me van dat ding alleen wel af hoe het zit met de firmware ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeanJr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-10-2022
Ze stellen dat ze de firmware hebben gebaseerd op de Dune firmware. Misschien wordt het dan iedere keer wachten op de Zappiti vernieuwing!?
De Zappiti Player firmware is gebaseerd op de officiële firmware/software releases van Dune HD, maar dan met een aantal exclusieve Zappiti verbeteringen en toevoegingen zoals o.a de Zappiti Music Plug-in en Zappiti on Startup functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Hallo allemaal,

Ik wil voor een vriend ook een Dune 301 HD TV gaan aanschaffen. Hier moet wel een harde schijf in. 1.5TB (2.5") lijkt mij voldoende. Moet ik nog ergens op letten, *(green of redpoint??) of is elke HD in principe goed?

De mediapeler komt in de woonkamer te staan, dus schijf moet wel een beetje stil zijn. De doorvoersnelheid moet Blue-Rays aankunnen, maar vlgs mij kan elke hd dat?

elk advies welkom!!

[ Voor 3% gewijzigd door kuwerti op 13-01-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22
Volgens mij bestaan 2,5"schijven niet in 1.5TB, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua warmte en snelheid is 5400 toerenschijf voldoende. 2,5" schijven zijn van zichzelf al stil maar 5400 is vaak wat stiller en koeler dan een 7200 toeren schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 21:38
Athome schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:46:
[...]

Als ik dit zo lees, moet je NAS snel genoeg zijn.

SMB vanaf een NAS is inderdaad een mindere oplossing.NFS zou ik toch eens proberen.Upnp zou ik proberen te vermijden..
Even reactie op een post van een week geleden.
Vandaag NFS ingesteld, even een testje gedaan met de bekende birds scene van planet earth. Via SMB begint het direct met schokken etc. Ook hddvd & monsters begint te schokken via SMB.
Via de NFS-share werkt het vlekkeloos _/-\o_ _/-\o_ Dune geeft netjes 42mb/s bitrate aan.

http://www.auby.no/files/video_tests/
Birds mkv 1080p h264 high profile 4.1 40mbps Direct bluray (or hddvd) remux

Om een of andere manier krijg ik me map niet gemount in de share, zal wel aan mijn niveau 0 Linux-kennis liggen. Dus nu even wat data naar de nfs-share kopiëren, Yadis aanpassen en ik ben up en running :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
wezep schreef op zondag 13 januari 2013 @ 21:51:
Volgens mij bestaan 2,5"schijven niet in 1.5TB, toch?
ja, ik zie het. ik dacht dat die er wel waren. Dan wordt het een 1TB.
Athome schreef op zondag 13 januari 2013 @ 23:07:
Qua warmte en snelheid is 5400 toerenschijf voldoende. 2,5" schijven zijn van zichzelf al stil maar 5400 is vaak wat stiller en koeler dan een 7200 toeren schijf.
dat is inderdaad een goede tip. 5400 toeren wordt het dan. dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06-2023
Heb sinds kort een dune tv101. Bedraad aangesloten op de standaard UPC router. openbare map op mijn win 7 pc. Netwerk loopt via SMB.

Nu wilde ik laatst een avi bestand afspelen, echter de dune gaf aan dat deze videoformaat niet ondersteund wordt.

Ook heb ik al een probleem gehad met een mkv bestand. Hierbij hoorde ik wel geluid maar geen beeld. Mijn dune gaf hierbij wel de bestandsnaam in beeld. Wel beeld op mijn pc. (met een ander mkv bestand geem problemen gehad)

Ik heb bij meerdere grote bestanden gekeken wat mijn doorvoersnelheid is, dit ligt rond de 8,8 mb.

Kan iemand mij vertellen waar de evt. problemen kunnen liggen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

M009 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:57:
Heb sinds kort een dune tv101. Bedraad aangesloten op de standaard UPC router. openbare map op mijn win 7 pc. Netwerk loopt via SMB.

Nu wilde ik laatst een avi bestand afspelen, echter de dune gaf aan dat deze videoformaat niet ondersteund wordt.

Ook heb ik al een probleem gehad met een mkv bestand. Hierbij hoorde ik wel geluid maar geen beeld. Mijn dune gaf hierbij wel de bestandsnaam in beeld. Wel beeld op mijn pc. (met een ander mkv bestand geem problemen gehad)

Ik heb bij meerdere grote bestanden gekeken wat mijn doorvoersnelheid is, dit ligt rond de 8,8 mb.

Kan iemand mij vertellen waar de evt. problemen kunnen liggen?

Bedankt
Het beste kan je met MediaInfo kijken wat voor codec er bij de bestanden gebruikt wordt. Bij de avi bestanden gok ik op divx5 of divx6 beide worden niet door de TV-101 ondersteund. Aangezien mkv puur een container is kan daar van alles inzitten, dus daarvoor zou je echt met MediaInfo moeten kijken wat voor codec er bij het video gedeelte is gebruikt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Hoi even een vraag betreffende mijn netwerk. Ik heb nu yadis op mijn nas staan en doe de update van de covers via mijn windows laptop. Nu vraag ik me af of dit ook mogelijk is met een apple imac? Dit omdat ik een imac wil aanschaffen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:45

servies

Veni Vidi Servici

MrBeanJr schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:18:

Sigma zelf zegt niets over full HD 3D Bluray ondersteuning bij de specficaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NFS, Synolgy 212+, en Dune Max:

Ben ook eens in de weer geweest om NFS aan de praat te krijgen. De instellingen van NAS, en Max heb ik gedaan volgens deze handleiding

http://www.synology-forum...ic.php?f=44&t=7882#p45632

Heb op de Max een NFS share aangemaakt

Bij bronnen zie ik nu wel de NSF-share, kan er mee connecten, kan ook door de submappen bladeren waarin mijn films staan. Echter, de Max ziet de films niet die in de submappen staan?!

Zie ook dat er een map @eaDir is aangemaakt. In die map staat een 'thumbs.db@SynoEAstream' bestand

Het pad naar een film is b.v:

Bronnen>MoviesNas nfs>Chronicle>@eaDir>Chronicle.mkv

Die Chronicle.mkv lijkt een map te zijn die leeg is

Iemand enig idee waar het fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-10 09:43
Ik ben op zoek naar een goede mediaspeler, voor afspelen van films en muziek (gangbare formaten) en downloaden van torrents (de NAS functie). Ik twijfel tussen Popcorn (A-300) en Dune Smart D1. Tot nu toe heeft de laatste mijn voorkeur. Het apparaat oogt beter, en is meer no-nonsense.

Nu heb ik begrepen dat de Dunen (iit Popcorn) niet standaard een eigen jukebox heeft. Wat ik graag zou willen, is browsen door de muziek mappen met mijn smartphone (Android). Hier lijkt dat mogelijk te zijn: YouTube: HDI Dune Smart d1 avec Dune Media Controller . Ziet er goed uit! Maar hoe werkt dat, als er geen jukebox op de Dune zit? Yadis etc. lijken geen muziekfunctie te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

servies schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:08:
[...]

Sigma zelf zegt niets over full HD 3D Bluray ondersteuning bij de specficaties...
De SMP8672 heeft wel 3D graphics on-board (SGX520) en H.264 MVC support of dat ook inhoudt dat de chip full HD 3D blu-ray kan afspelen durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Laguna schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:58:
[...]

De SMP8672 heeft wel 3D graphics on-board (SGX520) en H.264 MVC support of dat ook inhoudt dat de chip full HD 3D blu-ray kan afspelen durf ik niet te zeggen.
Als je kijkt naar de specs van de 8910 dan wordt specifiek Bluray 3D vermeldt... itt tot de specs van de 8670 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik een Dune Max deze heb ik in mijn Netwerk met Netgear READYNAS NV+.

Ik heb op de NAS NFS ge-enabled voor alle shares. Ik gebruik geen users dus iedereen die in mij netwerk hangt zou dus moeten kunnen lezen en schrijven naar de NAS en deze shares.

Na aanleiding van het volgende Youtube filmpje heb ik netwerk kopelingen op mijn dune op gezet zowel NFS en SMB:

YouTube: HDI Dune SMB and NFS Demo.mp4

Alleen nu lukt het nog steeds niet om met deze shares te verbinden via mijn Dune. Via UPNP kan ik wel bij de NAS alleen dan zie ik mijn ISO's niet....

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

servies schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:32:
[...]

Als je kijkt naar de specs van de 8910 dan wordt specifiek Bluray 3D vermeldt... itt tot de specs van de 8670 serie.
Dat wil nog niet zeggen dat de SMP8672 het niet ondersteund. Bij zowel de SMP8672 als de SMP8910 staat 3D video support vermeld, dus lijkt mij dat ze het gewoon allebei kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-do
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10-2021
Beste bezitters van een Dune mediaspeler,

Ik ben van plan om een Dune HD Max + een Teufel Cinebar 5.1 aan te schaffen, zodat ik mijn oude, brakke en trage Panasonic all-in-1 blu-ray setje zonder streaming mogelijkheden en bijzonder slechts geluid eindelijk de deur uit kan doen.

De HD Max zal voornamelijk gebruikt worden door mij om mijn cd-collectie die in FLAC reeds op een NAS staat af te spelen. Mijn vrouw is nog van de audio cd's en het zal nog wel even duren voor zij de stap naar streaming wil maken, dus vandaar de keuze voor de HD Max met ingebouwde optische drive.

Met betrekking tot deze 2 gebruiksdoeleinden heb ik voor de bezitters van de HD Max een aantal vragen die zij hopelijk kunnen en willen beantwoorden en waar ik na flink zoeken nog steeds geen antwoord op heb kunnen krijgen:

1. Hoe lang duurt het voor een audio cd geladen is en track 1 begint met spelen? Ik heb begrepen dat het ooit best lang duurde en dat het met een firmware update inmiddels verholpen is en ongeveer 5 seconden duurt om een audio cd te laden. De Panasonic die ik nu heb is ook extreem traag met audio-cd's laden en dat is nu juist 1 van de redenen om een alternatieve speler aan te schaffen.

2. Is er een soort van autoplay als je een disc laadt? En kan je voorwaarts-achterwaarts tracks skippen en kiezen middels het numerieke deel van de remote zonder dat je je tv/beeldscherm daarvoor aan hoeft te hebben met een muziekspeler interface? Mijn vraag is dus eigelijk of de Dune kan functioneren als een old-skool cdspeler met informatie op het display.

3. Is het inmiddels al mogelijk om zonder workarounds (kiezen voor foto+muziek afspelen of een cuesheet gebruiken) (pseudo)-gapless FLAC af te spelen? Indien dat nog steeds niet mogelijk is, hoe lang is de pauze tussen twee tracks ongeveer?

Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Laguna schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:06:
[...]

Dat wil nog niet zeggen dat de SMP8672 het niet ondersteund. Bij zowel de SMP8672 als de SMP8910 staat 3D video support vermeld, dus lijkt mij dat ze het gewoon allebei kunnen.
ja, de 8640 serie heeft ook 3D video support... maar kan nog steeds geen Blu-ray 3D afspelen...
Reken er maar op dat ze het zouden vermelden als die chips het zouden kunnen...
Alleen bij de specs sheet van de 8910 serie wordt Blu-ray 3D vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j-do schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:49:
Beste bezitters van een Dune mediaspeler,

Ik ben van plan om een Dune HD Max + een Teufel Cinebar 5.1 aan te schaffen, zodat ik mijn oude, brakke en trage Panasonic all-in-1 blu-ray setje zonder streaming mogelijkheden en bijzonder slechts geluid eindelijk de deur uit kan doen.

De HD Max zal voornamelijk gebruikt worden door mij om mijn cd-collectie die in FLAC reeds op een NAS staat af te spelen. Mijn vrouw is nog van de audio cd's en het zal nog wel even duren voor zij de stap naar streaming wil maken, dus vandaar de keuze voor de HD Max met ingebouwde optische drive.

Met betrekking tot deze 2 gebruiksdoeleinden heb ik voor de bezitters van de HD Max een aantal vragen die zij hopelijk kunnen en willen beantwoorden en waar ik na flink zoeken nog steeds geen antwoord op heb kunnen krijgen:

1. Hoe lang duurt het voor een audio cd geladen is en track 1 begint met spelen? Ik heb begrepen dat het ooit best lang duurde en dat het met een firmware update inmiddels verholpen is en ongeveer 5 seconden duurt om een audio cd te laden. De Panasonic die ik nu heb is ook extreem traag met audio-cd's laden en dat is nu juist 1 van de redenen om een alternatieve speler aan te schaffen.

2. Is er een soort van autoplay als je een disc laadt? En kan je voorwaarts-achterwaarts tracks skippen en kiezen middels het numerieke deel van de remote zonder dat je je tv/beeldscherm daarvoor aan hoeft te hebben met een muziekspeler interface? Mijn vraag is dus eigelijk of de Dune kan functioneren als een old-skool cdspeler met informatie op het display.

3. Is het inmiddels al mogelijk om zonder workarounds (kiezen voor foto+muziek afspelen of een cuesheet gebruiken) (pseudo)-gapless FLAC af te spelen? Indien dat nog steeds niet mogelijk is, hoe lang is de pauze tussen twee tracks ongeveer?

Ik hoor graag van jullie!
Ik zou hier helemaal geen Dune voor gebruiken. Spelers als Dune (en andere merken ook) zijn primair bedoeld voor Video gebruik. Audio is maar bijzaak.

Ik toch eens kijken in de wereld van CD spelers met streaming functie. Deze zijn er ook maar ik ben er niet in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-do
  • Laatst online: 11-10-2021
Athome schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:54:
[...]

Ik zou hier helemaal geen Dune voor gebruiken. Spelers als Dune (en andere merken ook) zijn primair bedoeld voor Video gebruik. Audio is maar bijzaak.

Ik toch eens kijken in de wereld van CD spelers met streaming functie. Deze zijn er ook maar ik ben er niet in thuis.
Bedankt voor je reactie. Ik was inmiddels ook tot dezelfde conclusie gekomen na een middagje audio/video fora lezen ;) Het idee is nu om naast de Dune (die er toch maar moet komen voor het video-deel) voor het audio gebeuren een Logitech Squeezebox Touch op de kop te tikken. Had ik even wat eerder moeten bedenken aangezien ze niet meer gefabriceerd worden, maar op Marktplaats worden ze nog wel aangeboden. De audio-cd moet dan toch maar via de Dune, en ik kan dan lekker lossless, gapless en met een naar het schijnt prima kwaliteit vanwege een hoogwaardige DAC in de Squeezebox streamen vanaf mijn NAS. Waarschijnlijk gaat de vrouw ook wel overstag als ze ziet hoe fijn dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Laatst online: 08-09 21:58
Ik wil graag een mediaplayer gaan kopen en omdat Dune en Popcorn hour de 2 beste merken zijn, ben ik me hier op gaan focussen. Ik wil 3D functionaliteit erop (ik heb 3D tv) Popcornhour heeft de Popbox 3D en Dune heeft de Dune HD TV-303D . Alleen kan ik hier maar weinig over vinden?

Kunnen jullie mij iets vertelen over deze Dune HD TV-303D

Het lijk mij het ideale apperaat, ik hoef namelijk geen hardeschijf erin. Ik stream alles via mijn pc en heb 2 portable 1TB hardeschijven (voor uitwisselen films met vrienden)

EDIT: Ik lees nu dat hij net gepresenteerd is op de CES 2013, dus logisch dat hij nog bijna nergens te vinden is...

[ Voor 9% gewijzigd door Opperclowntje op 17-01-2013 12:44 . Reden: Extra info gevonden ]

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Popbox 3D is alweer een ouder apparaat en ondersteunt alleen SBS of Top/Bottom 3D wat iedere speler tegenwoordig ondersteunt. Ook de huidige Dune 101 en 301

De 303D moet inderdaad nog komen. Gezien de gebruikte chip zijn er op dit moment nog erg veel vragen over de 3D kunsten van de speler. Er is nu nog geen zinnig woord over te zeggen.
De Popcorn A-400 is wel volledig 3D capabel maar je bent wel een Beta tester als je dit apparaat koopt en in het slechtste geval kan het nog tot het eind van het jaar duren voordat het apparaat stabiel genoeg werkt (is eerder gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-10 09:43
Gebruikt hier iemand de dune media controller app (android smartphone) voor browsen door muziek? Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Athome schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:24:
De Popbox 3D is alweer een ouder apparaat en ondersteunt alleen SBS of Top/Bottom 3D wat iedere speler tegenwoordig ondersteunt. Ook de huidige Dune 101 en 301

De 303D moet inderdaad nog komen. Gezien de gebruikte chip zijn er op dit moment nog erg veel vragen over de 3D kunsten van de speler. Er is nu nog geen zinnig woord over te zeggen.
De Popcorn A-400 is wel volledig 3D capabel maar je bent wel een Beta tester als je dit apparaat koopt en in het slechtste geval kan het nog tot het eind van het jaar duren voordat het apparaat stabiel genoeg werkt (is eerder gebeurd).
Ik heb nog even verder zitten kijken en zoeken maar de Eminent EM7380 is ook een interessante optie. Eminent reageerd ook op verschillende fora op vragen en problemen dus ondersteuning is wel goed volgens mij!

Iemand bekend met het merk eminent is dat vergelijkbaar met Dune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Opperclowntje schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:55:
[...]

Iemand bekend met het merk eminent is dat vergelijkbaar met Dune?
Simpel antwoord: totaal niet vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
Wellicht wat uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees eens mee: http://nl.hardware.info/r...t-je-moet-weten-conclusie

http://tweakers.net/productreview/54495/dune-hd-max.html

Zelf heb ik na 5 goedkope mediaspelers te hebben getest, nu meer dan 1 jaar de HDI DUNE DUO in gebruik, daaruit kan ik een conclusie trekken, kwailteit heeft nog steeds zijn prijs, maar in dit geval is het zeker goed besteed.

Deze topspeler veegt zowat de gehele concurrentie naar de kelder, gewoonweg een verademing in gebruik en kijkgenot, en betrouwbaar en stabiel.

Ook het audio gedeelte is top, speelt vlekkeloos mijn hi-res bestanden af naar mijn receiver VSX-2020, zelfs 6 kanaals flac bestanden, dat doen er niet veel hem na, en geluidskwaliteit is zonder meer top.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 11:18 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 72 Laatste