Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!
Verwijderd
Het is maar wat je wilt, goedkoop en ontoereikend of wat meer uitgeven voor volwaardige en uitgebreid geteste speler, waarbij je tevens de garantie hebt dat Dune met de beste firmware komt, waar menig merk over struikelt.
Tegenwoordig zit in de laatste lichting van BV Samsung tv's al een uitstekende media speler ingebouwd, die de low & mid price apparaten overbodig maakt voor wat betreft het Video luik.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 12:50 ]
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
De vergelijking van Hardware Info is zeker niet compleet...Opperclowntje schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:01:
Jij hebt het nu over een media speler van 350 euro...
Daar moet je niet een Eminent of een Popbox van 120 euro tegenover zetten.
Zoals ik lees in de vergelijking van Hardware info ontlopen de merken elkaar niet zo, Eminent heeft wat nadelen maar weer als voordeel dat het een NL bedrijf is waardoor je veel ondersteuning/ apps hebt voor de NL markt.
Zie 1 blz terug van jou link van hardware info..
Ik weet bijvoorbeeld toch zeker dat ik een harde schijf kan inbouwen in m'n Dune HD Smart D1
En gezien de firmware en mediaprocessor hetzelfde is kan deze hetzelfde afspelen als de Dune HD Max en volgens Hardware Info zit er verschil in...

Verwijderd
Lees mijn bijdrage eens van enige tijd geleden...buddow schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:19:
Gebruikt hier iemand de dune media controller app (android smartphone) voor browsen door muziek? Wat zijn jullie ervaringen?
Verwijderd
Jawel, die heb ik ook geprobeerd maar dit is slechts een interface naar Indexen van Yadis en Zappati. Voor films werkt dit dus wel maar, zoals jij meldt, als je wilt browser door je muziekmappen heb je niets aan deze indexen en is het programma hiervoor dus ongeschikt.buddow schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:39:
Thanks! maar de Dune media controller heb je dus niet geprobeerd? Dat lijkt mij de meest interessante...
Eminent maakt gebruik van een Realtek chip deze kan wel volledig 3D verwerken.Opperclowntje schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:37:
Wellicht wat uitleg?
Dune spelers maken gebruik van Sigma chips. Sigma chip hebben betere netwerkprestaties.
Het nadeel van Realtek spelers is dat op de schil van de Gui na, alle spelers met dezelfde chip gelijk zijn. Ze hebben dan ook dezelfde mogelijkheden en ook dezelfde bugs. Helaas blijken de Realtek over algemeen op de langere termijn meer irritaties te veroorzaken dan je lief is. Voor veel mensen is dan ook de reden om de speler weg te doen, ik spreek uit ervaring. Het oplossen van Bugs moet over het algemeen door Realtek gebeuren.
Fabrikanten van Sigma spelers moeten de hele firmware (dus niet alleen de GUI) helemaal zelf schrijven. Dit zorgt voor meer diversiteit tussen de spelers. Kijk maar een Dune, Popcorn Hour en WD spelers. Dit zijn allemaal typische Sigma merken en er zitten grote verschillen tussen de spelers.
Dune heeft er voor gekozen om hun Firmware sober maar stabiel en gebruikvriendelijk te houden. Dit is hun erg goed gelukt. Je kan eigenlijk gerust zeggen dat Dune de meeste stabiele spelers in het segment maakt.
Op Hardware.info staat een nieuwsbericht over de Zappiti speler. Deze speler is gebaseerd op de komende Base 3D speler en heeft dezelfde chip als de 303D. Volgens de specs zou deze chip ook Blu-Ray 3D moeten kunnen afspelen.
Dit lijkt er dus ook dat ook de 303D fatsoenlijke 3D capaciteiten zal gaan krijgen.
Verwijderd
De komende sigma's zijn ook voor full 3D en nog meer geschikt.
http://www.sigmadesigns.com/products.php?id=130
Als deze gecombineerd worden met de Dune kwailteit wil ik weleens een overstap overwegen.
Verwijderd
is niet helemaal juist; DMC werkt perfect met MusicnizerVerwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:06:
[...]
Jawel, die heb ik ook geprobeerd maar dit is slechts een interface naar Indexen van Yadis en Zappati. Voor films werkt dit dus wel maar, zoals jij meldt, als je wilt browser door je muziekmappen heb je niets aan deze indexen en is het programma hiervoor dus ongeschikt.
Je linkt naar de 8910 en die zien we voorlopig nog niet in de betaalbare Dune spelersVerwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:43:
Volledig mee eens, de dune firmware steekt er bovenuit, voor een sigma speler een must.
De komende sigma's zijn ook voor full 3D en nog meer geschikt.
http://www.sigmadesigns.com/products.php?id=130
Als deze gecombineerd worden met de Dune kwailteit wil ik weleens een overstap overwegen.
Zou je iets meer kunnen vertellen over je ervaringen? Mijn keuze voor een Dune hangt hier grotendeels vanaf. Is het moeilijk te configureren?Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:13:
[...]
is niet helemaal juist; DMC werkt perfect met Musicnizer
Wat een verademing die Tv-101, exact dezelfde interface als de D1 en speelt ook gewoon alles af! Er kan alleen geen interne harde schijf in (gebruik ik toch niet), heeft geen display zoals de D1 en hij kan geen Blu-ray menu's afspelen, maar wel Blu-ray Lite. Voor beneden heb ik tussendoor ook nog een Mede8er en een AC Ryan Play On, allemaal goedkope spelers maar wat een troep zeg. Was verbaasd dat er een Dune speler was te krijgen voor dezelfde prijsklasse als de goedkope rommel.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Verwijderd
Dmc is makkelijk om in te stellen. Gebruik t op n 7 en 10 inch tab, hoe t er uitziet op n phone, geen idee. Nadeel, musicnizer kost 40 $buddow schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:56:
[...]
Zou je iets meer kunnen vertellen over je ervaringen? Mijn keuze voor een Dune hangt hier grotendeels vanaf. Is het moeilijk te configureren?
Verwijderd
8910 is nog in verdere ontwikkeling, de laatste bugs moeten er eerst uit,Athome schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:41:
[...]
Je linkt naar de 8910 en die zien we voorlopig nog niet in de betaalbare Dune spelers
Deze komt nu al te koop,http://www.google.be/url?...bv.41248874,d.bGE&cad=rja
SMP8674-Chip
Verwijderd
Ik had dit met mijn Dune Max ook in 2011, daarna kunnen ruilen tegen een andere dune max en weer hetzelfde probleem. Mijn maat heeft nu ook dit probleem met de Dune b1.Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:59:
Ik heb bij elke film nog wel gehad dat hij op een gegeven moment stil blijft staan..Dat duurt ongeveer een seconde of 10 a 15, en daarna gaat hij fast forward naar de plek waar hij weer moet zijn..Eigenlijk elke film gebeurt dat wel..
Ook blijft af en toe de ondertiteling hangen..Duurt ook 20 seconden en dan pakt hij het weer op..
Het zijn kleine dingen maar als iemand een oplossing weet dan hoor ik dat graag natuurlijk
Wat ik ook in die tijd had is dat de ondertitel te laat in het beeld kwam. Behalve als ik het op de lite mode zette. Hebben meerdere mensen hier nog last van?
Wat is de beste optie, dat ik een externe hardeschijfkoop met 7200 8 mb catch van 2 tb
Of een interne hardeschijf met 7200 en 64 mb catch 2 tb, in een dock aan de Dune ?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2013 21:04 ]
Je zal denk ik de 101 rechtsstreeks aansluiten op je TV met geluid van je TV. Je zult video bestanden met Dolby TrueHD niet kunnen afspelen (althans niet met geluid). Gelukkig is amper 1% van het beschikbare materiaal (downloads ga ik vanuit) voorzien van alleen Dolby TrueHD. Dit is dus eigenlijk geen Issue.
Ben je gek op Blu-Ray met alle menu functies, dan zul je de 101 en 301 links moeten laten liggen en voor een Smart gaan.
De 101 en 301 zijn in principe gelijk. De 301 kan een interne HDD herbergen en daardoor is het apparaat wat groter en heeft daardoor weer wat meer aansluitingen.
Ga jij de speler direct aansluiten aansluiten op je TV met een HDMI kabel, dan zal de 101 voldoende zijn.
Ik was eigenlijk best tevreden over mijn Mede8er 500x2. Maar ineens vertelden mensen mij dat beeld kwaliteit beter kon dan de Mede8er. Dat als ik een Dune zou nemen dat ik echt versteld zou staan.
vraag 1 is dat zo?
Zo ja lijkt een Dune HD Duo mij wel een goede vervanger.
Ik speel voornamelijk Bluray Remuxen en soms een Volledige Bluray iso.
.mkv is ook wel een vereiste, maar dat zit vaak wel snor bij de meeste media players.
Liefst heb ik natuurlijk ook de best mogelijke audio uitvoer, 7.1 moet ondersteunt worden. (volgens spec lijstje doet de duo dat ook)
Iemand die een klein lichtje kan schijnen of het rendabel is om over te stappen, of zijn de uitspraken dat een Dune daadwerkelijk beter beeld heeft gewoon fabels?
Verwijderd
Wellicht is de Sigma chip iets beter dan realtek, kan iemand dat onderschrijven.
Ik verwacht bij het spelen van 1080p materiaal geen grote verschillen in beeldkwaliteit tussen mediaspelers.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Je hebt geluk. Mijn pa heeft een med8er 500x2 en ikzelf een Dune prime 3.0 Ik kan nou niet zeggen dat mijn Dune significanter beter beeld geeft dan de Meed8er. Je kunt wat dat betreft beter investeren in een goede receiver. Hier zitten toch vaak de betere dedicated video decoder chips in, terwijl de media spelers dit allemaal via één en dezelfde chip doen. Ik zou niet switchen, maar wachten tot de volgende generatie.Rainesz schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:09:
Ik ben even in de markt om mijn huidige Mede8er te vervangen eventueel.
Ik was eigenlijk best tevreden over mijn Mede8er 500x2. Maar ineens vertelden mensen mij dat beeld kwaliteit beter kon dan de Mede8er. Dat als ik een Dune zou nemen dat ik echt versteld zou staan.
vraag 1 is dat zo?
Bij de DVD materiaal en zeker interlaced DVD materiaal zal het voordeel toch voor de Realtek chip zijn
Zo is het, heb ik inmiddels zelf ook ervaren. Het is wel zo dat elke fabrikant ervoor kan kiezen Realtek features weg te halen en meer bugs te introduceren.Athome schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:31:
[...]
Het nadeel van Realtek spelers is dat op de schil van de Gui na, alle spelers met dezelfde chip gelijk zijn. Ze hebben dan ook dezelfde mogelijkheden en ook dezelfde bugs. Helaas blijken de Realtek over algemeen op de langere termijn meer irritaties te veroorzaken dan je lief is. Voor veel mensen is dan ook de reden om de speler weg te doen, ik spreek uit ervaring. Het oplossen van Bugs moet over het algemeen door Realtek gebeuren
Omdat ik de Xtreamer Sidewinder 3 (Realtek 3D) voor een erg goede prijs kon krijgen, graag ook 3D films kijk, en kan leven met de bugs die ik ben tegengekomen is het voor mij een goede optie, beter dan de Eminent variant zoals ik hier beargumenteer. Als je gewoon films streamt (2D/3D) en daarbij de juiste ondertiteling en soundtrack wilt kunnen kiezen gaat dat naar behoren. Bijna alle secundaire "features" zijn mijns inziens onnodige troep die je beter uit kunt zetten, met name de onzinnige Android ondersteuning. Wat wel werkt en bruikbaar kan zijn is de Airplay functie van de Xtreamer.
Maar nogmaals, eigenlijk vind ik de software van de Realtek 3D based producten (en sowieso van de meeste spelers) onder het gewenste niveau.
Ik vind dat we in 2013 niet meer hoeven te leven met onnodig gecompliceerde en onnodig trage GUI's met functies die verkeerd gelabeld worden, functies die niet actief zijn of gewoon niet werken, of functies/links naar hetzelfde die op tig plaatsen terug komen. En dat is schering en inslag bij de wat obscure markt van mediaspelers. (Overigens niet alleen, de Horizon box van UPC kan er bijvoorbeeld ook wat van.)
Er zijn in de PC en smartphone wereld inmiddels zat voorbeelden van hoe het goed kan.
Verwijderd
Inmiddels veel meer mensen horen klagen dat dvd's last hebben van vastlopers:Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:37:
[...]
Ik had dit met mijn Dune Max ook in 2011, daarna kunnen ruilen tegen een andere dune max en weer hetzelfde probleem. Mijn maat heeft nu ook dit probleem met de Dune b1.
Wat ik ook in die tijd had is dat de ondertitel te laat in het beeld kwam. Behalve als ik het op de lite mode zette. Hebben meerdere mensen hier nog last van?
Wat is de beste optie, dat ik een externe hardeschijfkoop met 7200 8 mb catch van 2 tb
Of een interne hardeschijf met 7200 en 64 mb catch 2 tb, in een dock aan de Dune ?
Dus via een nieuwe HDD in een dockingstation via USB2.0 aan de Dune..en op een plek in de film staat het beeld dan +- 10 sec. stil waarna
het ineens weer naar de plek schiet waar die wezen moet om vervolgens de film gewoon verder af te spelen.
Ik heb natuurlijk teruggespoeld naar voor datzelfde stukje en de tweede keer speelt die dan wel gewoon af.
Alle Dunes types.
Dit probleem met verschillende mensen die ik ken. Ook met de blu-ray drive speler. Met originele disc's.
Zols ik het verneem, is er nog maar weinig soeps aan mediaplayers. Zo hoor je negatieve reacties over de realtec processor. En zo hoor je weer nagative dingen over de Sigma . En de Dunes (ook in eigen ervaring)
Dat maakt het voor mij erg moeilijk nu. Daarom alle twijfels om voor een mediaplayer te gaan.
Te veel nagative ervaringen. Zo lees ik nu ook dat Realtek RTD1185DD mediaprocessor van de MED500X2 alleen bij de allerhoogste bitrates nog problemen voordoen.
http://nl.hardware.info/r...ed500x2-review-in-de-doos
Hier staat ook "te beginnen de SD-versie. Spelers die het daar goed in doen, mogen ook de HQV HD 2.0 benchmark doorlopen, maar doorgaans halen ze dat stadium niet: postprocessing is niet een onderdeel waaraan de fabrikanten veel (kunnen) doen, zolang Realtek of Sigma hier geen voorzet voor geven."
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 16:21 ]
Verwijderd
Ik heb hier totaal geen last van, maar wellicht komt dat omdat ik stream over LAN én daarnaast een interne HD heb. 7200rpm voor een schijf is absoluut onzin overigens. Een 5400rpm schijf voldoet ruimschoots en bovendien zal deze een stuk stiller zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:37:
[...]
Ik had dit met mijn Dune Max ook in 2011, daarna kunnen ruilen tegen een andere dune max en weer hetzelfde probleem. Mijn maat heeft nu ook dit probleem met de Dune b1.
Wat betreft dat ondertiteling te laat in beeld verschijnt? Ook hier heb ik nog geen last van gehad, maar er is een optie voor om dit synchroon te laten afspelen binnen de Dune-speler volgens mij.
Heb je de laatste officiële firmware geïnstalleerd?
Verwijderd
Ja hebben we gedaan. Maar de firmwares hebben het 1 en andere alleen maar erger gemaakt met dvd's afspelen. Zoals op de vorige pagina kunt lezen veel mensen hebben last van freezes.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:34:
[...]
Ik heb hier totaal geen last van, maar wellicht komt dat omdat ik stream over LAN én daarnaast een interne HD heb. 7200rpm voor een schijf is absoluut onzin overigens. Een 5400rpm schijf voldoet ruimschoots en bovendien zal deze een stuk stiller zijn.
Wat betreft dat ondertiteling te laat in beeld verschijnt? Ook hier heb ik nog geen last van gehad, maar er is een optie voor om dit synchroon te laten afspelen binnen de Dune-speler volgens mij.
Heb je de laatste officiële firmware geïnstalleerd?
De ondertitels liepen wel goed als de litemode ingeschakeld stond.
maar als ik dit zo lees "Hier staat ook "te beginnen de SD-versie. Spelers die het daar goed in doen, mogen ook de HQV HD 2.0 benchmark doorlopen, maar doorgaans halen ze dat stadium niet: postprocessing is niet een onderdeel waaraan de fabrikanten veel (kunnen) doen, zolang Realtek of Sigma hier geen voorzet voor geven."
De Mede8er MED500X2 behaalt een HQV SD score van 61, iets hoger dan gangbaar voor mediaspelers met een Realtek-chipset."
http://nl.hardware.info/r...in-gebruik-beeldkwaliteit
voldoet geen 1 mediaplayer met een realtec of een Sigma chip.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 16:34 ]
Verwijderd
De Dune concentreert zich idd op het HD gedeelte, alhoewel de eenvoudigste oplossing is om van een DVD gewoon ff een .mkv te muxen, dan zijn er zero problems,
en krijg je idd een uitmuntende SD kwaliteit te zien. Zijn nog handiger te bewaren ook, die .mkv bestanden, het upscaling algoritme van Sigma chips is zeker niet verkeerd Smile
Ligt dus niet zozeer aan de Sigma chips, maar aan de firmware van Dune, die een beetje laks met DVD ondersteuning zijn.
eenvoudiger is het met MakeMKV
Die ript van het origineel (indien nodig), zoekt alles voor je uit en maakt er een mkv van inclusief subs. En is nog freeware ook.
Zonder kwaliteitsverlies.
Aangezien ik vrijwel geen DVD kijk maar alleen 720P (series) en 1080P (alleen MKV) is de Dune een perfecte speler voor mij.
Komende vrijdag maar eens kijken naar de Zappiti speler bij Wifimedia
Ik rip overigens de DVD's van TV-series ook altijd naar MKV bestanden. Vind ik ook prettiger werken.
Je kan hier een preorder plaatsen http://www.wifimedia.eu/catalog/dunehdbase3d-p-3438.htmlj0ram schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:52:
Iemand een idee wanneer de dune base 3d uit komt? Of is er ergens al een pre order te plaatsen?
Er staat bij: Wordt verwacht: verzending rond 5 februari
Overigens is de Zappiti player inmiddels leverbaar, dit is een Dune Base met aangepaste firmware.
Ik ga zelf mijn Prime 3.0 ook meer eens vervangen denk ik
[ Voor 18% gewijzigd door Striven op 22-01-2013 16:52 ]
Bedankt voor de link, ik had gezien dat de Zappiti al verkrijgbaar was.Striven schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:51:
[...]
Overigens is de Zappiti player inmiddels leverbaar, dit is een Dune Base met aangepaste firmware.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar de dune variant, je kan anders alleen maar firmware van zappiti installeren.
En zappiti kan je ook draaien op de dune.
Verwijderd
waar staat dat beschreven?Athome schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:50:
Upscaling is ook niet zo moeilijk. De-interlacen is veel lastiger. En daar zakt de Sigma Chip genadeloos door de maand.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 20:37 ]
Verwijderd
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 23:18 ]
Verwijderd
Proefondervindelijk, of is daar een andere onderbouwing voor? Linkjes misschien ter ondersteuning?Athome schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:50:
Upscaling is ook niet zo moeilijk. De-interlacen is veel lastiger. En daar zakt de Sigma Chip genadeloos door de maand.
[..]
Verwijderd
60% faster host CPU with L2 cache improves browser and OTT performance
DDR3 memory support lowers BOM cost
H.264 1080p60 and MVC decoding
Two audio DSPs to support audio transcoding
3D graphics processor
The high-performance 3D graphics available on the SMP8672 enables dynamic and customizable user interfaces by supporting the flipping, rotating, warping, and moving of images.
Nee, HFS+ wordt niet ondersteund.Bigg Balls schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:10:
Kan ik eigenlijk een externe HD koppelen aan mijn smart d1 waarbij ik een ander schijfformaat gebruik zoals HFS+ van OSX? Het lange kopiëren over het netwerk begint mij aardig te irriteren.
Alleen NTFS, EXT2/3 & FAT16/32 ondersteund.
Ik ben benieuwd of Zappiti dezelfde firmware heeft als de Dune of dat je afhankelijk bent van Zappiti voor de Firmware.
Reviews geven dit aan en proefondervindelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:33:
[...]
Proefondervindelijk, of is daar een andere onderbouwing voor? Linkjes misschien ter ondersteuning?
576i DVD's deden het bij mij duidelijk beter op de AC-Ryan dan op de beide Dune (Base 3.0 en Lite 53D)
Het verschil bij 576p DVD's was veel minder zichtbaar. Daar moest ik goed naar kijken.
Bij interlaced naar progressive moeten de even en oneven beeldlijnen samengevoegd worden. Dit gaat de Dune (Sigma) niet goed af. Bij interlaced DVD's zie je regelmatig verschoven beeldlijnen. AC-Ryan (Realtek) kende dit euvel veel minder.
Thanks, zal even een oplossing moeten zoeken om één van de bestandsformaten vanuit OSX te kunnen benaderen en beschrijven.servies schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:27:
[...]
Nee, HFS+ wordt niet ondersteund.
Alleen NTFS, EXT2/3 & FAT16/32 ondersteund.
Jammer dat hij geen HSF+ ondersteunt.
De nieuwe software updates in het Zappiti Media Center programma zullen uitsluitend gebruikt kunnen worden door mensen met een Zappiti Player, de oude software van Zappiti is nog beschikbaar voor DUNE HD media spelers maar deze zullen geen toekomstige updates kunnen gebruiken.
In de komende software update exclusief voor de Zappiti Player kan men de volgende upgrades verwachten: (gekoppeld met PC gebaseerd op Windows)
• Muziek Mediatheek
• Nieuwe HTML interface voor de Zappiti Player.
Tevens zijn wij bij Zappiti druk doende om in de nabije toekomst de volgende mogelijkheden vrij te geven in een toekomstige update:
• HTML5 programma's support
• Zappiti Cloud support voor auto-sync van de media content op de Zappiti Player en men geen PC meer nodig heeft voor het sync'en van de media content.
Bron: http://www.zappiti.nl/index.php?page=screenshots
Met een muziek mediatheek en html support (Browsen via je Android Smartphone??) en toekomstige Android app vind ik dit een heel interessante optie worden.
Heb alleen een foto van de doos
Verwijderd
een tv zet toch de 2 beeldjes om tot progressief, toch niet de mediaplayer of zit ik fout?Athome schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:01:
[...]
Reviews geven dit aan en proefondervindelijk.
576i DVD's deden het bij mij duidelijk beter op de AC-Ryan dan op de beide Dune (Base 3.0 en Lite 53D)
Het verschil bij 576p DVD's was veel minder zichtbaar. Daar moest ik goed naar kijken.
Bij interlaced naar progressive moeten de even en oneven beeldlijnen samengevoegd worden. Dit gaat de Dune (Sigma) niet goed af. Bij interlaced DVD's zie je regelmatig verschoven beeldlijnen. AC-Ryan (Realtek) kende dit euvel veel minder.
Het eerste wat opviel bij het uitpakken was de waardeloze universele stroom stekker.
Hier kreeg je allemaal verloop stekker bij die je erop moest prikken....

Het zappiti merk komt je overal tegen, op het apparaat, afstandbediening en tijdens het booten.
Al mijn data staat op een synology DS413, en het is relatief eenvoudig om daar verbinding mee te maken.
Het menu lijkt gewoon gelijk aan dat van de dune, behalven dat je een ander kleur schema hebt ( rood )
Maar dit is ook eenvoudig te veranderen naar silver.
Ik heb altijd popcorn mediaplayers gehad, mijn C200 was defect en ik had nog een A210 staan. Maar deze konden beide geen BD50 rips afspelen, dan ging het beeld altijd schokken.
Dit was voor mij de hoofd reden om voor een nieuwe mediaplayer te gaan.
Het eerste wat ik getest heb is of de zappiti/dune de 120 mbps jellyfish bitrate test files kon afspelen:
http://jell.yfish.us/ en dat ging vlekkeloos. Ook de hd audio codes werken gewoon prima.
Het enige nadeel wat ik heb kunnen vinden is met het afspelen van bepaalde bd25 en bd50 rips.
Je krijgt tijdens het starten de vraag of je het bestand wil afspelen ( bd-lite ) of de folder wil openen.
Kies je voor afspelen, dan krijg je een keuze lijst met hoofdstukken en de tijdsduur.
En met sommige keuzen was de film dan al een paar min bezig.................
Met de zappiti software had ik nog niet eerder gewerkt, dus dat heb ik op de laptop geinstalleerd en geconfigureerd. Even al de data verzamelen duurde wel even......
Hoe je het apparaat laat booten naar zappiti is mij nog een raadsel.... iemand een idee?
Dus heb ik een snelkoppeling gemaakt op de zappiti/dune naar de nas share waar de bestanden staan.
De "video wall" ziet er leuk uit, en werkt prima.
Ik had begrepen dat het updaten van de db in de toekomst zonder tussenkomst van een pc gedaan kan worden.
al met al zeer tevreden met de aankoop
Dit wat jij nu meekrijgt zou volgens mij niet eens in Nederland verkocht mogen worden... maargoed. Mooi dat de speler je verder goed bevalt.
[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 25-01-2013 11:30 ]
[ Voor 15% gewijzigd door j0ram op 25-01-2013 11:39 ]
De Blu-Ray support is en losse licentie en (zo lijkt het) een losse module en kost inderdaad tijd om op te starten (net als een losse blu-ray speler).
- De Zappiti Player draait voor zo ver bekend gewoon standaard Dune Firmware.
- Op dit moment is automatische import van covers, etc nog niet mogelijk.
- Heeft geen Blu-Ray licentie en dus alleen BD-Lite
- Reageert lekker snel op de commanda's. Dit vergelijk ik met de mijn eigen Base 3.0 (gelijk aan de Smart serie)
- Verder een typische Dune. Hun ervaringen zijn positief. De speler staat daar de hele dag aan en heeft nog geen vastloper gehad.
- De Zappiti software (PC) zou op termijn alleen nog beschikbaar komen voor mensen met een Zappiti player
Ik wacht nog even op nieuwere firmware met automatische import. Dan bepaal ik verder.
De Zappiti Player is gewoon een Dune Base 3D met extra software.
De Dune Base 3D gebruikt de Sigma 8672/73 chip en heeft dus geen Blu-Ray licentie. Dit maakt in mijn ogen 299 euro veel geld.
De komende 303D heeft dezelfde chip, dus dezelfde mogelijkheden maar wel wat minder aansluitingen. Deze gaat (gok ik) 100 euro minder kosten. Dus wat is dan de meerwaarde van een Base 3D
Ook dit zorgt ervoor dat ik nog even wacht op de 303D
Samenvattend:
Ben positief over de speler maar de gebruikte chip past in mijn ogen niet bij de gestelde prijs.
Bedankt voor je duidelijke verhaal hierboven!Athome schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:34:
Ik ben vanmiddag bij Wifimedia geweest omtrent de Zappiti Player.
- De Zappiti Player draait voor zo ver bekend gewoon standaard Dune Firmware.
- Op dit moment is automatische import van covers, etc nog niet mogelijk.
- Heeft geen Blu-Ray licentie en dus alleen BD-Lite
- Reageert lekker snel op de commanda's. Dit vergelijk ik met de mijn eigen Base 3.0 (gelijk aan de Smart serie)
- Verder een typische Dune. Hun ervaringen zijn positief. De speler staat daar de hele dag aan en heeft nog geen vastloper gehad.
- De Zappiti software (PC) zou op termijn alleen nog beschikbaar komen voor mensen met een Zappiti player
Ik wacht nog even op nieuwere firmware met automatische import. Dan bepaal ik verder.
De Zappiti Player is gewoon een Dune Base 3D met extra software.
De Dune Base 3D gebruikt de Sigma 8672/73 chip en heeft dus geen Blu-Ray licentie. Dit maakt in mijn ogen 299 euro veel geld.
De komende 303D heeft dezelfde chip, dus dezelfde mogelijkheden maar wel wat minder aansluitingen. Deze gaat (gok ik) 100 euro minder kosten. Dus wat is dan de meerwaarde van een Base 3D
Ook dit zorgt ervoor dat ik nog even wacht op de 303D
Samenvattend:
Ben positief over de speler maar de gebruikte chip past in mijn ogen niet bij de gestelde prijs.
Het automatische import lijkt me een mooie toevoeging alleen is dit nog niet bij aankoop beschikbaar.
Jammer maar vind 299,- teveel geld voor een Zappiti/Dune Base 3D
Nu hou ik het even op mijn Dune D1 + yadis en wacht even op de 303D .
Verwijderd
Deze zijn ook zo bij de mede8er bij geleverd. maar kreeg de mede8er niet aan de praat. Hij deed niks.j0ram schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:18:
Ik heb gisteravond de zappiti aangesloten.
Het eerste wat opviel bij het uitpakken was de waardeloze universele stroom stekker.
[afbeelding]
Het zappiti merk komt je overal tegen, op het apparaat, afstandbediening en tijdens het booten.
Al mijn data staat op een synology DS413, en het is relatief eenvoudig om daar verbinding mee te maken.
Het menu lijkt gewoon gelijk aan dat van de dune, behalven dat je een ander kleur schema hebt ( rood )
Maar dit is ook eenvoudig te veranderen naar silver.
Ik heb altijd popcorn mediaplayers gehad, mijn C200 was defect en ik had nog een A210 staan. Maar deze konden beide geen BD50 rips afspelen, dan ging het beeld altijd schokken.
Dit was voor mij de hoofd reden om voor een nieuwe mediaplayer te gaan.
Het eerste wat ik getest heb is of de zappiti/dune de 120 mbps jellyfish bitrate test files kon afspelen:
http://jell.yfish.us/ en dat ging vlekkeloos. Ook de hd audio codes werken gewoon prima.
Het enige nadeel wat ik heb kunnen vinden is met het afspelen van bepaalde bd25 en bd50 rips.
Je krijgt tijdens het starten de vraag of je het bestand wil afspelen ( bd-lite ) of de folder wil openen.
Kies je voor afspelen, dan krijg je een keuze lijst met hoofdstukken en de tijdsduur.
En met sommige keuzen was de film dan al een paar min bezig.................
Met de zappiti software had ik nog niet eerder gewerkt, dus dat heb ik op de laptop geinstalleerd en geconfigureerd. Even al de data verzamelen duurde wel even......
Hoe je het apparaat laat booten naar zappiti is mij nog een raadsel.... iemand een idee?
Dus heb ik een snelkoppeling gemaakt op de zappiti/dune naar de nas share waar de bestanden staan.
De "video wall" ziet er leuk uit, en werkt prima.
Ik had begrepen dat het updaten van de db in de toekomst zonder tussenkomst van een pc gedaan kan worden.
al met al zeer tevreden met de aankoop
Held, dat is het :-) thanks!!jopie schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 08:39:
Volgens mij de stop knop, het vierkantje.
Volgens mij ben je in de war met de Dune HD Lite, de HD TV-101 support zowel Dolby TrueHD Downmix als Passthrough, dus die video bestanden zullen gewoon met geluid worden afgespeeld.Athome schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 23:26:
Ik vermoed dat de Dune 101 aan je eisen zal voldoen. De Smart kost al bijna het dubbele van een 101 TV.
Je zal denk ik de 101 rechtsstreeks aansluiten op je TV met geluid van je TV. Je zult video bestanden met Dolby TrueHD niet kunnen afspelen (althans niet met geluid). Gelukkig is amper 1% van het beschikbare materiaal (downloads ga ik vanuit) voorzien van alleen Dolby TrueHD. Dit is dus eigenlijk geen Issue.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
Weet iemand of ze een beetje snel zijn met updates bij Zappiti?De Zappiti player gebruikt inderdaad op dune gebaseerde firmware.
Alleen is het zo dat Zappiti de firmware zodanig aanpast dat deze er andere functies aan toevoegd welke niet aanwezig zijn in de dune firmware.
Het kan dus zo zijn dat zappiti sneller of juist net iets langzamer is met het uitbrengen van nieuwe firmwares.
Deze firmwares zijn dan ook niet onderling uitwisselbaar.
Hopende hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Zappiti Support Team
Als je de DVD eens met MakeMKV naar een MKV omzet. Wat gebeurt er dan. Dit omzetten gaat best wel snel, in minuten geen uren.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:42:
Ik heb gisteren me ook een Zappiti player aangeschaft maar denk dat hij morgen terug naar de winkel moet. Alles blijkt mooi te werken met BD rips en hd mkv files maar vanaf het moment dat ik probeer een dvd af te spelen in ofwel iso of de normale _ts dvd structuur gaat het grondig mis met het geluid. Mijn Zappiti player is via de optische uitgang aangesloten op mijn Yamaha surround versterker. En bij het afspelen van een dvd geeft hij enkel geluid via de hdmi poort door aan mijn Panasonic vt30 plasma tv terwijl er dan op de Yamaha de aanduiding staat voor stereo geluid ,maar er komt niks uit de speakers. Het rare is dat ik bij het afspelen van een BD rip alles mooi werkt met de Yamaha en ik kan kiezen op de player tussen de diverse audio streams. Bij een dvd kan ik ook kiezen tussen deze audio streams maar het maakt geen verschil, het blijft stil op de Yamaha .Ik heb nu echt al tientallen films uitgeprobeerd en het toestel al in alle mogelijke instellingen gezet maar helaas. Ik heb trouwens ook de nieuwste firmware er op staan en heb het toestel al meerdere keren teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Wat denken jullie ?
Ik heb zelf de ervaring niet maar Dune spelers schijnen soms problemen te hebben met DVD's.
Je kan ook een andere DVD engine proberen.
Alleen Zappiti weet dat. De speler is net een week op de markt. Het is hun eerste speler. Ze moeten hier nog een reputatie mee opbouwen.Weet iemand of ze een beetje snel zijn met updates bij Zappiti?
[ Voor 10% gewijzigd door Athome op 28-01-2013 11:44 ]
Mijn Zappiti doet het verder prima, het is sprekend een Dune. ;-)
Wat vooral fijn is zijn de netwerkprestaties: 24 MB/sec is nu normaal. Nog lang geen Gigabit snelheden, maar wel bruikbaar en snel genoeg voor wat voor Blu-ray dan ook.
Ik denk in ieder geval dat het een software dingetje is; je kan de speler wel terugbrengen natuurlijk als je niet wilt wachten op een eventuele bugfix. Maar wie weet kun je nog wat andere dingen proberen. Post eens een screenshotje van je audio instellingen bijv.?Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:42:
Ik heb nu echt al tientallen films uitgeprobeerd en het toestel al in alle mogelijke instellingen gezet maar helaas. Ik heb trouwens ook de nieuwste firmware er op staan en heb het toestel al meerdere keren teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Wat denken jullie ?
De universele stekker is gewoon een Amerikaanse stekker lijkt het! De andere opties zijn een soort travel kit. Weird, nog nooit gezien. Gelukkig heeft de speler gewoon het vertrouwde standaard 'euro-achtje' (en een 100-240 volt universele voeding) waarvoor iedere tweaker nog wel ergens een reservesnoertje heeft liggen... Wel mooi om nu ook een Amerikaanse plug met zo'n aansluiting aan de andere kant te hebben, voor op reis.j0ram schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:18:
Ik heb gisteravond de zappiti aangesloten.
Hij klinkt erg interessant. Ik zou hem o.a. willen gebruiken om 3D blu -ray ISO's naar toe te streamen en af te spelen.
De grote concurrent zou de Popcorn Hour A-400 zijn. Deze heeft o.a. een sterke chip. Alleen waren er in het begin heel veel problemen mee. Ik twijfel nu tussen deze 2. Ze zijn beiden ook nog eens even duur.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Misschien een paar posts terug even lezen.................................MrBlueEyes schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:54:
Iemand al ervaring met de Zappiti Media Player? (http://zappiti.com/)
Hij klinkt erg interessant. Ik zou hem o.a. willen gebruiken om 3D blu -ray ISO's naar toe te streamen en af te spelen.
De grote concurrent zou de Popcorn Hour A-400 zijn. Deze heeft o.a. een sterke chip. Alleen waren er in het begin heel veel problemen mee. Ik twijfel nu tussen deze 2. Ze zijn beiden ook nog eens even duur.

Maar nog niemand heeft een 3D blu ray iso geprobeerd?j0ram schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:58:
[...]
Misschien een paar posts terug even lezen.................................
[ Voor 19% gewijzigd door MrBlueEyes op 29-01-2013 09:14 ]
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Maar wel een bergt posts over die Zappiti....MrBlueEyes schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:04:
[...]
Maar nog niemand heeft een 3D blu ray iso geprobeerd?
Ja, maar het belangrijkst voor mij is dat 3d Blu ray iso's afgespeeld kunnen worden. Daar ben ik juist benieuwd naar. Verder is de speler nog niet in Engeland bijvoorbeeld te koop, waardoor Google nog niet heel veel informatie oplevert.MikeyMan schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:44:
[...]
Maar wel een bergt posts over die Zappiti....
Ik heb musicnizer enkele dagen geleden toch maar gekocht. In Euro's was het €31. Dat vond ik wel te overzien om mijn muziekcollectie op een fraaie manier toegankelijk te maken.
Je krijgt een Yadis-achtige menustructuur op je Dune. Je kunt de muziek zoeken op artiest, album, jaartal, genre, alfabet en nog een paar entries.
Het werkt goed, maar het heeft me wel wat moeite gekost om de juiste verbindingsinstellingen te vinden.
Ik heb mijn muziekcollectie op een Synology NAS staan die ingesteld is op NFS. Op de Dune heb ik de verwijzing naar die share nu ook op nfs ingesteld. In musicnizer kies je daar dan ook voor als verbindingswijze. Uiteindelijk kun je dan op je televisie per album een actieve playlist vinden waarbij je elk nummer separaat kunt starten.
DMC kun je op dezelfde wijze gebruiken als met Yadis. Werkt dus allemaal perfect.
Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb kunnen vinden is de wijze waarop musicnizer de gegevens opzoekt en opslaat.
Als je musicnizer de bestanden in een map met cd-bestanden laat scannen, kan hij vervolgens op internet alle gevens over de cd opzoeken (je kunt dat ook achterwege laten en de tag-id's laten benutten). Als hij die heeft gevonden, gooit hij vervolgens alle pad-verwijzingen naar de bestanden weg. Die moet je dan opniewu laten scannen, voordat je musicnizer alles laat opslaan. Dat is dus een extra handeling die niet nodig zou moeten zijn. Er is mee te leven, maar het kost je dus tijd.
Verwijderd
Ik heb een precies hetzelfde probleem gehad. Ik heb hem terug gezet naar standaard fabrieks instellingen, en vervolgens opnieuw ingericht. Hierna waren de problemen verholpen. Waarschijnlijk had het bij mij te maken met de eerste vragen die de dune (zappiti player) stelt na de eerste keer opstarten. Deze werden bij mij niet gesteld omdat ik meteen een firmwareupdate accepteerde.Gossie schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:59:
[...]
Ik denk in ieder geval dat het een software dingetje is; je kan de speler wel terugbrengen natuurlijk als je niet wilt wachten op een eventuele bugfix. Maar wie weet kun je nog wat andere dingen proberen. Post eens een screenshotje van je audio instellingen bijv.?
Na de fabrieksinstellingen terug te zetten werden ze wel gevraagd en vervolgens geen enkel probleem meer met mijn player.
Verwijderd
Verwijderd
Kom op zeg....MrBlueEyes schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:11:
[...]
Ja, maar het belangrijkst voor mij is dat 3d Blu ray iso's afgespeeld kunnen worden. Daar ben ik juist benieuwd naar. Verder is de speler nog niet in Engeland bijvoorbeeld te koop, waardoor Google nog niet heel veel informatie oplevert.

● 3D Video Format Support: Decodes wide variety of 3D Video formats, including 3D BD ISO, MVC, SBS, Top/Bottom and RealD 3D.
http://www.wifimedia.eu/catalog/zappitiplayer-p-3436.html
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 13:13 ]
Ik heb al verschillende zaken geprobeerd, maar het blijft van plaatsvinden bij een aantal blu ray iso's.
Kan iemand een inzicht geven welke buffer errors geeft? Is dat een interne buffer bij de speler? En is dat een video of audio buffer?
Ja dat kan ik ook wel lezen. Ik vraag naar praktijk ervaringen. Zo bleek bij de popcorn hour A-400 de eerste maanden niemand 3D blu ray te kunnen streamen via netwerk zonder horten en stoten.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:08:
[...]
Kom op zeg....![]()
● 3D Video Format Support: Decodes wide variety of 3D Video formats, including 3D BD ISO, MVC, SBS, Top/Bottom and RealD 3D.
http://www.wifimedia.eu/catalog/zappitiplayer-p-3436.html
Dat jij misschien klakkeloos alles gelooft wat ze melden zegt niet dat de werkelijkheid ook zo is.
Ik heb het volgende gevonden op avforums.com van rolandrat wat erg goed klinkt!
Quick update:
Zappiti player so far works great.
Network throughput of this thing is great, ive tried Avatar 3D iso and its the first player ive had that can cope perfectly over LAN from a cheapo Zyxel Nas through 2 gigabit switches, and ive tried a400, a bluetimes 3d realtek based player, they both stuttered (downside as others say forced subs dont work).
The 120mb Jellyfish demo is also perfect.
The Zappiti player appears to not have the new skin that the base 3D has its the same as my Prime, but it does have a silver skin that matches the silver skin on Zappiti, and the start Zappiti from power on function works perfectly.
Tried a few more 3D iso's I have, I dont have many, they all so far work fine although I havent watched whole films, just jumped to chapters that I know have caused problems on other players.
Build quality is rock solid, the front LED display is nice and bright, cant hear any noise from fan, its slightly taller than the Prime 3.
So far so good.
One more thing 3Dsbs files, with .3DSBS. in filename auto switch to 3D.
[ Voor 47% gewijzigd door MrBlueEyes op 29-01-2013 22:54 ]
NFS staat aan en een NFS share op de dune werkt ook. NFS staat ingesteld via Yadis op nfs-tcp.Athome schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:37:
Met je NAS NFS over TCP gebruiken en je mag geen bufferfouten oid meer hebben.
Hoe stel ik in dat er TCP gebruikt moet worden op de NAS?
[ Voor 26% gewijzigd door 2d0 op 30-01-2013 08:15 ]
Ik heb trouwens met de zappiti player icm de zappiti software een storing.
Zappiti start ( automatisch ) op de player. Maar als ik een film of serie wil openen, dan krijg ik de melding dat de url niet beschikbaar is. Ik heb hierover contact gehad met zappiti en dit is blijkbaar een bug. Het heeft even wel gewerkt, maar na een update ( van de film en serie db ) is het gestopt met werken. In de komende dagen brengen ze hiervoor een update uit. Mijn data komt allemaal van een ds413, misschien dat het wel werkt als je data op een interne hd staat.... maar dat weet ik niet.
[ Voor 70% gewijzigd door j0ram op 30-01-2013 09:49 ]
Verwijderd
Bedankt voor je post! Ik ben ook erg geïnteresseerd in een goede music jukebox. Op het mpcclub-forum zijn er ook enkele ontwikkelaars actief die een gratis variant op Musicnizer hebben ontwikkeld, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd.Politoer schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:07:
[...]
Ik heb musicnizer enkele dagen geleden toch maar gekocht. In Euro's was het €31. Dat vond ik wel te overzien om mijn muziekcollectie op een fraaie manier toegankelijk te maken.
Je krijgt een Yadis-achtige menustructuur op je Dune. Je kunt de muziek zoeken op artiest, album, jaartal, genre, alfabet en nog een paar entries.
Het werkt goed, maar het heeft me wel wat moeite gekost om de juiste verbindingsinstellingen te vinden.
Ik heb mijn muziekcollectie op een Synology NAS staan die ingesteld is op NFS. Op de Dune heb ik de verwijzing naar die share nu ook op nfs ingesteld. In musicnizer kies je daar dan ook voor als verbindingswijze. Uiteindelijk kun je dan op je televisie per album een actieve playlist vinden waarbij je elk nummer separaat kunt starten.
DMC kun je op dezelfde wijze gebruiken als met Yadis. Werkt dus allemaal perfect.
Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb kunnen vinden is de wijze waarop musicnizer de gegevens opzoekt en opslaat.
Als je musicnizer de bestanden in een map met cd-bestanden laat scannen, kan hij vervolgens op internet alle gevens over de cd opzoeken (je kunt dat ook achterwege laten en de tag-id's laten benutten). Als hij die heeft gevonden, gooit hij vervolgens alle pad-verwijzingen naar de bestanden weg. Die moet je dan opniewu laten scannen, voordat je musicnizer alles laat opslaan. Dat is dus een extra handeling die niet nodig zou moeten zijn. Er is mee te leven, maar het kost je dus tijd.
Ook hoop ik dat Dune binnenkort haar firmware update met onder andere gapless playback mogelijkheden, want dit is voor mij écht een must have. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom ze dit nog altijd niet hebben geïmplementeerd. Ik weet dat er een workaround is, maar dit is niet de meest logische en fraaie oplossing, helaas.
Is het mogelijk om misschien wat screenshots te posten of naar mij te mailen? Ik zou dit erg waarderen. Wellicht koop ik Musicnizer dan ook nog wel. In principe ben ik geneigd de ontwikkelaars te steunen voor deze fraaie applicaties voor de Dune.
Edit: ik zie net dat Musicnizer helemaal niet ondersteund wordt op OS X... Dan wordt het al lastiger natuurlijk...
Je moet je wel realiseren dat een Dune HD vooral bedoeld is voor video en audio alleen een extra gedeelte is maar waarop de Dune's niet echt gebouwd zijn. Als je OSX gebruiker bent zou ik nog eerder zeggen van pak een Apple TV erbij en speel via I-tunes je muziek af.Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:54:
Ook hoop ik dat Dune binnenkort haar firmware update met onder andere gapless playback mogelijkheden, want dit is voor mij écht een must have. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom ze dit nog altijd niet hebben geïmplementeerd. Ik weet dat er een workaround is, maar dit is niet de meest logische en fraaie oplossing, helaas.
Zelf had ik hier goede ervaringen mee toen ik een tijdje Apple in huis had, vooral de geluidskwaliteit van de Apple TV vond ik stukken beter als van de Dune. Uiteraard had ik alles digitaal aangesloten maar de Apple TV heeft meer dynamiek en op de een of andere manier een warmere sound.
Gebruikt het al jaren en het werkt gewoon.j0ram schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:43:
Blijkbaar kan je hiermee forced subs aanzetten, moet het nog testen: http://scottjohnson.org/wiki/Dune/MKV_Forced_Subtitles
Ik heb in de instellingen van de Dune wel Nederlands als voorkeurs ondertitel staan.
Verwijderd
Mmm, dat kan ik me niet voorstellen, aangezien ik juist hele goede ervaringen heb met de geluidskwaliteit van de Dune en juist mindere met iTunes. iTunes is ook alleen maar interessant (althans, als je een audiofiel bent) wanneer je ALAC (Apple Lossless) bestanden afspeelt, anders gaat je dynamiek sowieso naar de haaien. Dit geldt overigens ook voor de Dune uiteraard. Ik speel exclusief FLAC-files af.Roel1966 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:14:
[...]
Je moet je wel realiseren dat een Dune HD vooral bedoeld is voor video en audio alleen een extra gedeelte is maar waarop de Dune's niet echt gebouwd zijn. Als je OSX gebruiker bent zou ik nog eerder zeggen van pak een Apple TV erbij en speel via I-tunes je muziek af.
Zelf had ik hier goede ervaringen mee toen ik een tijdje Apple in huis had, vooral de geluidskwaliteit van de Apple TV vond ik stukken beter als van de Dune. Uiteraard had ik alles digitaal aangesloten maar de Apple TV heeft meer dynamiek en op de een of andere manier een warmere sound.
Wat betreft Apple TV; dit is inderdaad een fraai apparaat, maar ik wil niet nóg een apparaat erbij, naast de PS3 en de Dune HD Smart D1... Bovendien moet de Apple TV toch gejailbreaked worden om volledig tot zijn recht te komen of geldt dit alleen voor films e.d.? Daarnaast zou ik dan ook nog mijn hele FLAC-library moeten omzetten naar ALAC en daar ga ik maar niet aan beginnen met zo'n enorme database aan muziek
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2013 19:06 ]
Dat heeft dan inderdaad niet zoveel zin.Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:54:
[...]
Edit: ik zie net dat Musicnizer helemaal niet ondersteund wordt op OS X... Dan wordt het al lastiger natuurlijk...
Straks even aansluiten en morgenavond of van het weekend eens goed uit testen.

overigens kunnen de firmware files van de dune wel op de zappiti speler worden gezet maar niet omgekeerd.
Dat Bluray lite zit me niet lekker maar hebben alle moderne spelers wegens gebrek aan licentie.
Wil je full bluray menu support dan moet je de oudere serie zoals de dune smart D1 gebruiken etc
Is dus beetje kiezen wat belangrijk is snel netwerk en full SBS bluray 3D met de zappiti of langzaam netwerk half SBS 3D en vol blu ray menu support ... Denk dat die 303D hem gaat worden ;-)
Ja inderdaad!overexposure schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:31:
zie ik nu goed dat de deksel van de zappiti player gewoon dune HD schrijft?
overigens kunnen de firmware files van de dune wel op de zappiti speler worden gezet maar niet omgekeerd.
Dat Bluray lite zit me niet lekker maar hebben alle moderne spelers wegens gebrek aan licentie.
Wil je full bluray menu support dan moet je de oudere serie zoals de dune smart D1 gebruiken etc
Is dus beetje kiezen wat belangrijk is snel netwerk en full SBS bluray 3D met de zappiti of langzaam netwerk half SBS 3D en vol blu ray menu support ... Denk dat die 303D hem gaat worden ;-)
Iemand een idee hoe ik gebruik kan maken van DLNA?
Daarnaast heb ik volgens mij mijn hardeschijf gemold door hem er te hard in willen rammen
Vanaf je nas, pc of wat?
Op de player toegang via DLNA met PC waar allemaal tvseries staan. Ik heb op die PC Plex server draaien.j0ram schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:57:
Hoe bedoel je gebruik maken van dlna?
Vanaf je nas, pc of wat?
Vanaf mijn Panasonic tv kan ik deze via DLNA benaderen.
[ Voor 29% gewijzigd door MrBlueEyes op 31-01-2013 09:28 ]
Dat zou dan moeten werken, je weet zeker dat je mediaplayer een netwerkverbinding heeft?MrBlueEyes schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:27:
[...]
Op de player toegang via DLNA met PC waar allemaal tvseries staan. Ik heb op die PC Plex server draaien.
Vanaf mijn Panasonic tv kan ik deze via DLNA benaderen.
Ook in dezelfde ip range?
Waarom maak je niet een verbinding met samba?
Ik zie de optie zelf niet.j0ram schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:32:
[...]
Dat zou dan moeten werken, je weet zeker dat je mediaplayer een netwerkverbinding heeft?
Ook in dezelfde ip range?
Waarom maak je niet een verbinding met samba?
Er is een netwerk optie. Daar staat o.a. samba bij dan ziet hij de verschillende pc's maar zodra ik daar op klik geeft hij leeg aan. Ik zie verder niet een DLNA "optie", maar ik ben vanavond pas weer thuis dus dan zal ik wel even gaan kijken.
Verwijderd
Zal vermoedelijk iets met je shares te maken hebben.MrBlueEyes schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:15:
[...]
Er is een netwerk optie. Daar staat o.a. samba bij dan ziet hij de verschillende pc's maar zodra ik daar op klik geeft hij leeg aan. Ik zie verder niet een DLNA "optie", maar ik ben vanavond pas weer thuis dus dan zal ik wel even gaan kijken.
Als je een winbak hebt kijk eens in dit topic
Ach ja... de geluidskwaliteit van een Apple TV... Het apparaat dat alles up/downsampled naar 48kHz omdat het niet anders kan...Roel1966 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:14:
[...]
Je moet je wel realiseren dat een Dune HD vooral bedoeld is voor video en audio alleen een extra gedeelte is maar waarop de Dune's niet echt gebouwd zijn. Als je OSX gebruiker bent zou ik nog eerder zeggen van pak een Apple TV erbij en speel via I-tunes je muziek af.

Maar ik gebruik m'n Dune ook niet als audiospeler... daar heb ik m'n Squeezebox Touch voor...
Waarom zou je gebruik willen maken van DLNA? Je speler kan zo veel meer dan wat DLNA je bieden kan.MrBlueEyes schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:40:
[...]
Iemand een idee hoe ik gebruik kan maken van DLNA?
Werken via Netwekverkenner werkt meestal niet. Je moet gewoon in je homescreen snelkoppelingen maken naar je Netwerkshares.