Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:07
Athome schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:40:
[...]

Waarom zou je gebruik willen maken van DLNA? Je speler kan zo veel meer dan wat DLNA je bieden kan.

Werken via Netwekverkenner werkt meestal niet. Je moet gewoon in je homescreen snelkoppelingen maken naar je Netwerkshares.
Dat zal ik gaan proberen.

Netwerkshares is gewoon pc naam en daarna los map naam?

Edit: Hmm wilt nog niet lukken een netwerk map toevoegen.

UpnP werkt wel goed. En van de interne hardeschijf bestanden afspelen.

[ Voor 20% gewijzigd door MrBlueEyes op 31-01-2013 23:22 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

MrBlueEyes schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:09:
[...]

[..]

Netwerkshares is gewoon pc naam en daarna los map naam?

Edit: Hmm wilt nog niet lukken een netwerk map toevoegen.

[..]
Heb je de map/schijf op je pc wel gedeeld? Zo nee, doe dat dan eerst, en deel de shares met 'iedereen'. Interessant is ook wel om te weten welk besturingssysteem je op je pc hebt draaien. Windows7 kan moeilijk doen met shares. Had je al een link eerder gegeven om daar eens naar te kijken. Zie enkele posts hierboven.

Als dat allemaal goed staat ga je naar:

instellingen/applicaties/sambaserver/==>enter==>Sambaserver actief==> Ja, Werkgroep==>vulin de naam van je thuisnetwerk.

Dan:

instellingen/applicaties/netwerkverkenner==>enter==>ja

Dan:

Bronnen/netwerkverkenner/Samba//==> enter==> naam van je netwerk i.e. WORKGROUP==>enter

Je zult dan daar je pc zien staan. Ga daar op staan en ==>enter. Dan zal je je gedeelde mappen op je pc zien. Met het popup-menu op de AB zie je dan wat opties. Kies voor: Toevoegen netwerkmap [of druk==>enter meteen om toegang te krijgen tot je shares]

Bij Bronnen zul je dan die netwerkmap zien staan.

Bij bovenstaande ben ik er vanuit gegaan dat je een Winbak hebt. Kijk ook eens naar deze link:

http://www.hdsupplies.nl/...-windows7-bestandsdeling/

Staat wel dat het over Win7 home-editions gaat, maar met mijn Win7 Ultimate moest ik die stappen ook doen om het aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
210667 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:20:
[...]

Heb je de map/schijf op je pc wel gedeeld? Zo nee, doe dat dan eerst, en deel de shares met 'iedereen'. Interessant is ook wel om te weten welk besturingssysteem je op je pc hebt draaien. Windows7 kan moeilijk doen met shares. Had je al een link eerder gegeven om daar eens naar te kijken. Zie enkele posts hierboven.

Als dat allemaal goed staat ga je naar:

instellingen/applicaties/sambaserver/==>enter==>Sambaserver actief==> Ja, Werkgroep==>vulin de naam van je thuisnetwerk.

Dan:

instellingen/applicaties/netwerkverkenner==>enter==>ja

Dan:

Bronnen/netwerkverkenner/Samba//==> enter==> naam van je netwerk i.e. WORKGROUP==>enter

Je zult dan daar je pc zien staan. Ga daar op staan en ==>enter. Dan zal je je gedeelde mappen op je pc zien. Met het popup-menu op de AB zie je dan wat opties. Kies voor: Toevoegen netwerkmap [of druk==>enter meteen om toegang te krijgen tot je shares]

Bij Bronnen zul je dan die netwerkmap zien staan.

Bij bovenstaande ben ik er vanuit gegaan dat je een Winbak hebt. Kijk ook eens naar deze link:

http://www.hdsupplies.nl/...-windows7-bestandsdeling/

Staat wel dat het over Win7 home-editions gaat, maar met mijn Win7 Ultimate moest ik die stappen ook doen om het aan de praat te krijgen.
Dankje! Ga dit weekend het uit proberen!

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik heb problemen met het afspelen van BluRay discs in mijn Hune HD B1. De films freezen gewoon na een minuut of 10. Terugzetten naar een eerdere firmware biedt ook geen soelaas.

Hefet iemand advies hoe dit op te lossen?

Het zijn overigens gewoon legale blurays, eerlijk gekocht!

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-07 14:50
Ik heb een probleem met de ondertitels van mijn dune d1.
Volgens de specs ondersteunt de d1 srt bestanden voor ondertitels.
Maar mijn dune ziet ze gewoon niet de bestandsnaam is hetzelfde als de bron.
Is er een bepaalde instelling die ik vergeet of ??

Update: opgelost bij de srt files stonden allenmaal een puntje teveel.
Die zag ik over het hoofd die verwijderd en voila

[ Voor 27% gewijzigd door CallmeGod op 03-02-2013 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Helaas nog niet gelukt. Heb ook WIndows Share Manager gebruikt en alles op YES gezet.

Als ik met mijn Dunebox naar de PC in questy ga dan laad hij een tijd en zegt hij dat hij leeg is.

Vanaf het begin kon ik met mijn pc wel bij de harddisk in de Dune via het netwerk, daar hoefde ik helemaal niets voor in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals eerder gezegd. De netwerkverkenner in de Dune laat alleen de knop leeg zien. Het klopt dus wat je ziet.

Ga naar je Homescreen van de Dune en druk op de knop Pop-menu of Top-menu (ik gebruik universeel, dus weet het niet welke van de 2) en selecteer netwerkmap o.i.d en maak een koppeling naar je Share.

Dit werkt gegarandeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Athome schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:51:
Zoals eerder gezegd. De netwerkverkenner in de Dune laat alleen de knop leeg zien. Het klopt dus wat je ziet.

Ga naar je Homescreen van de Dune en druk op de knop Pop-menu of Top-menu (ik gebruik universeel, dus weet het niet welke van de 2) en selecteer netwerkmap o.i.d en maak een koppeling naar je Share.

Dit werkt gegarandeerd
Dankje! Ga ik zo uitproberen.

Weet iemand hoe ik een collectie van mt2s bestanden kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Door gewoon het bestand in de map te selecteren en op OK te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Athome schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:51:

Dit werkt gegarandeerd
Het lukt nog steeds niet. Geen idee wat ik fout doe.

Ik heb met windows share alles opengezet.

Ik probeer van alles,

Naam: Film
Type: SMB
Server: Onderstaande allemaal geprobeerd:
\\MrBlueEyes-PC\
\\MrBlueEyes-PC\D
\\MrBlueEyes-PC\Films
\\ip van pc\
\\ip van pc\Films\
\\ip van pc\d\
Map: Films
Gebruikersnaam: gevuld en niet gevuld
Wachtwoord: gevuld en niet gevuld

Ik blijf de melding krijgen geen toegang tot netwerkmap.

Ik kon wel vanaf het begin zonder instellingen te veranderen bij de Dune/Zappiti vanaf me pc.

Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:16
Server zou gewoon "MrBlueEyes-PC" of het IP moeten zijn. Geen backslashes of wat dan ook, en al helemaal geen sharenaam erbij. De naam van de share vul je in achter "Map".

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Xander schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:23:
Server zou gewoon "MrBlueEyes-PC" of het IP moeten zijn. Geen backslashes of wat dan ook, en al helemaal geen sharenaam erbij. De naam van de share vul je in achter "Map".
Heb dat ook geprobeerd volgens mij, maar zo voor de zekerheid nog maar eens controleren.

Zonder slashes krijg ik de mededeling netwerkonderdeel niet beschikbaar.

Ik heb ook al een normaal account aangemaakt om die als inloggevens te gebruiken, maar ook dat lijkt niet te werken. (kan daarvoor ook niet instellen dat externe verbinding is toegestaan.

[ Voor 25% gewijzigd door MrBlueEyes op 04-02-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-11-2024
Jammer dat je het nog niet goed aan de praat krijgt; dat hele sharen is met Win7 zo'n zootje geworden. Maar met NAS etc zou je geen enkele moeite moeten hebben. Kijk uit met DLNA trouwens, want niet alles kun je daarmee streamen.

Voor wat betreft je vraag over 3D BD ISO's: dat gaat prima, ik heb zaterdagnacht 3 films zitten kijken en korte stukjes van nog 5 andere bekeken. Leuk is natuurlijk Avatar, die heeft pieken in de datarate tot 80,2 Mbit/s - en de Zappiti/Dune hapert dan geen moment (verbonden aan WD My Book Live Duo op RAID1, via Gigabit netwerk).

Wel duurt het even als je na 'pause' weer op 'play' gaat; het geluid is er dan zeker 3 seconden eerder dan het beeld. Maar goed, dat vind ik geen ramp. Ik had de Dune aangesloten op een 3D monitor en de Sigma chip moest dus ook de DTS-HD tracks downmixen naar stereo. Ging allemaal prima.

Ben met dat Zappiti programma op mijn PC aan het stoeien en het werkt idd heel simpel - maar voor alle duidelijkheid: op dit moment verschilt de firmware op de speler helemaal niets met Dune. Als je geen '_Zappiti' map op de speler zet, zie je alleen aan de skin en het opstartscherm dat het een Zappiti-versie is. Dat schijnt in de toekomst dus allemaal anders te worden, maar we zien wel. Volgens mij kun je er net zo makkelijk ook MyMovies op installeren. 8)7

Als je overigens net als ik de Nederlandse vertaling van Zappiti v2.7.13.0 helemaal bagger vindt, gebruik dan mijn Nederlandse taalbestand! In de programmadirectory zit keurig een map 'Languages' - vervang daar de meegeleverde nl-NL.xml door deze versie: https://www.dropbox.com/s/f9bjb3qnc9j2g3t/nl-NL.xml 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Gossie op 04-02-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Gossie schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:52:
Jammer dat je het nog niet goed aan de praat krijgt; dat hele sharen is met Win7 zo'n zootje geworden. Maar met NAS etc zou je geen enkele moeite moeten hebben. Kijk uit met DLNA trouwens, want niet alles kun je daarmee streamen.

Voor wat betreft je vraag over 3D BD ISO's: dat gaat prima, ik heb zaterdagnacht 3 films zitten kijken en korte stukjes van nog 5 andere bekeken. Leuk is natuurlijk Avatar, die heeft pieken in de datarate tot 80,2 Mbit/s - en de Zappiti/Dune hapert dan geen moment (verbonden aan WD My Book Live Duo op RAID1, via Gigabit netwerk).

Wel duurt het even als je na 'pause' weer op 'play' gaat; het geluid is er dan zeker 3 seconden eerder dan het beeld. Maar goed, dat vind ik geen ramp. Ik had de Dune aangesloten op een 3D monitor en de Sigma chip moest dus ook de DTS-HD tracks downmixen naar stereo. Ging allemaal prima.

Ben met dat Zappiti programma op mijn PC aan het stoeien en het werkt idd heel simpel - maar voor alle duidelijkheid: op dit moment verschilt de firmware op de speler helemaal niets met Dune. Als je geen '_Zappiti' map op de speler zet, zie je alleen aan de skin en het opstartscherm dat het een Zappiti-versie is. Dat schijnt in de toekomst dus allemaal anders te worden, maar we zien wel. Volgens mij kun je er net zo makkelijk ook MyMovies op installeren. 8)7

Als je overigens net als ik de Nederlandse vertaling van Zappiti v2.7.13.0 helemaal bagger vindt, gebruik dan mijn Nederlandse taalbestand! In de programmadirectory zit keurig een map 'Languages' - vervang daar de meegeleverde nl-NL.xml door deze versie: https://www.dropbox.com/s/f9bjb3qnc9j2g3t/nl-NL.xml 8)
Ja erg vervelend dat het maar niet wilt lukken, ik weet gewoon niet meer wat ik nog kan proberen. DLNA is wel ideaal voor mijn tvseries. Wat doet het toevoegen van de map '_Zappiti' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossie
Nou... de '_Zappiti' map wordt gegenereerd door de Zappiti PC applicatie en dan krijg je dus een Zappiti layout voor je films en tv-series (net als yaDIS en MyMovies dat doen voor de Dune). Ik vind de 'wall' en de detailinfo van Zappiti erg mooi. Vooral de 'cleane' iconen en layout spreken mij aan. De tool werkt vooral erg snel en eenvoudig, je bent zo geen dagen bezig met je collectie. Zie ook http://www.zappiti.com uiteraard.

Voor wat betreft je probleem, wat ik hier doe is het IP adres van de computer gebruiken (zonder slashes) en de sharenaam van de gedeelde directory. Weet je zeker dat de sharenaam klopt? Die hoeft niet gelijk te zijn aan de mapnaam. In de eigenschappen van 'Films' moet je bij 'Delen' een netwerknaam zien staan. De root van de drive sharen gaat niet meer, je moet de map zelf sharen. Firewall heb je ook nagekeken? Jij staat binnenkomende verbindingen toe vanaf je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Gossie schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 00:55:
Nou... de '_Zappiti' map wordt gegenereerd door de Zappiti PC applicatie en dan krijg je dus een Zappiti layout voor je films en tv-series (net als yaDIS en MyMovies dat doen voor de Dune). Ik vind de 'wall' en de detailinfo van Zappiti erg mooi. Vooral de 'cleane' iconen en layout spreken mij aan. De tool werkt vooral erg snel en eenvoudig, je bent zo geen dagen bezig met je collectie. Zie ook http://www.zappiti.com uiteraard.

Voor wat betreft je probleem, wat ik hier doe is het IP adres van de computer gebruiken (zonder slashes) en de sharenaam van de gedeelde directory. Weet je zeker dat de sharenaam klopt? Die hoeft niet gelijk te zijn aan de mapnaam. In de eigenschappen van 'Films' moet je bij 'Delen' een netwerknaam zien staan. De root van de drive sharen gaat niet meer, je moet de map zelf sharen. Firewall heb je ook nagekeken? Jij staat binnenkomende verbindingen toe vanaf je netwerk?
Yup. IP al geprobeerd. En inderdaad de sharenaam. Ik zal nog wel een keer gaan proberen met de Firewall helemaal uit. Dan weet ik in ieder geval of het een firewall instelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lausemaus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-07 17:31
Ik had eerst ook veel problemen met het delen van bestanden tussen mijn Windows 7 PC en de Dune, maar het is me uiteindelijk gelukt. Dit is hoe het bij mij heeft gewerkt:

1) Deel de map die je wil delen (rechtermuisknop - delen met - specifieke personen - iedereen)
2) Ga naar de eigenschappen van de gedeelde map, klik op het tabblad "delen" en vervolgens op "geavanceerd delen"
3) Vink aan "deze map delen"
4) Op de Dune, ga staan op "Netwerkverkenner"
5) Klik op "pop-up menu" en kies voor "Nieuwe netwerkmap"
6) Vul het volgende in:
Naam: naam zoals je die wilt hebben op de Dune
Server: het IP-adres in je netwerk, dus 192.168.1.x
Map: naam van de map die je gedeeld hebt
Gebruiker en wachtwoord kan je leeg laten (ik heb i.i.g. geen wachtwoord op m'n PC)
7) Klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
lausemaus schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:38:
Ik had eerst ook veel problemen met het delen van bestanden tussen mijn Windows 7 PC en de Dune, maar het is me uiteindelijk gelukt. Dit is hoe het bij mij heeft gewerkt:

1) Deel de map die je wil delen (rechtermuisknop - delen met - specifieke personen - iedereen)
2) Ga naar de eigenschappen van de gedeelde map, klik op het tabblad "delen" en vervolgens op "geavanceerd delen"
3) Vink aan "deze map delen"
4) Op de Dune, ga staan op "Netwerkverkenner"
5) Klik op "pop-up menu" en kies voor "Nieuwe netwerkmap"
6) Vul het volgende in:
Naam: naam zoals je die wilt hebben op de Dune
Server: het IP-adres in je netwerk, dus 192.168.1.x
Map: naam van de map die je gedeeld hebt
Gebruiker en wachtwoord kan je leeg laten (ik heb i.i.g. geen wachtwoord op m'n PC)
7) Klaar
Dit heb ik ook al zo vaak gedaan. Ik heb wel een gebruikersnaam/wachtwoord op pc omdat ik met remote desktop erbij moet.
maar voor de zekerheid kan ik het altijd nog een keertje na lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Heb De Dune HD Lite 53D prima aan de praat via SMB, werkgroep en dan mijn pc geselecteerd (en via windows share manager alles acces gegeven), echter nu kan ik sommige series niet afspelen, terwijl volgens mij de bestandtypen wel ondersteund worden...

Bijvoorbeeld: Family.Guy.S11E03.HDTV.x264-LOL is onmogelijk om af te spelen, terwijl wanneer er x264-LOL.mp4 of x264-LOL.mkv staat ze het wel doen. Helaas bestaat 80% van mn bestanden in de serie uit x264-LOL bestanden....
Nu begrijp ik dat dit met de extensie heeft te maken, de mp4/mkv bestanden vallen onder BS-player files en de niet spelende bestanden onder X264-LOL bestanden.

Ik heb al met een converter lopen klooien, maar dit neemt veel tijd in beslag. Ook hernoemen werkt niet. Zijn er makkelijker oplossingen voor dit probleem? Of is dit een van de beperkingen van de media player waar niet omheen te komen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288891

-JeeDee- schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:10:
Heb De Dune HD Lite 53D prima aan de praat via SMB, werkgroep en dan mijn pc geselecteerd (en via windows share manager alles acces gegeven), echter nu kan ik sommige series niet afspelen, terwijl volgens mij de bestandtypen wel ondersteund worden...

Bijvoorbeeld: Family.Guy.S11E03.HDTV.x264-LOL is onmogelijk om af te spelen, terwijl wanneer er x264-LOL.mp4 of x264-LOL.mkv staat ze het wel doen. Helaas bestaat 80% van mn bestanden in de serie uit x264-LOL bestanden....
Nu begrijp ik dat dit met de extensie heeft te maken, de mp4/mkv bestanden vallen onder BS-player files en de niet spelende bestanden onder X264-LOL bestanden.

Ik heb al met een converter lopen klooien, maar dit neemt veel tijd in beslag. Ook hernoemen werkt niet. Zijn er makkelijker oplossingen voor dit probleem? Of is dit een van de beperkingen van de media player waar niet omheen te komen is?
Hmm. Het is logisch dat deze bestanden niet afspelen op deze wijze... De extensie MOET zijn: .mkv en NIET: .mkv-LOL...

Gewoon een kwestie van hernoemen dus. Je kunt gewoon alles na 'S11E03' weghalen en dan .mkv erachter zetten. Simple as that. De Dune speelt mkv's zonder enige problemen af. Ik kan het weten, want ik heb veel series in dit formaat en alle werken ze perfect.

Degene die deze series heeft gepost op UseNet, heeft de bestanden zo genoemd. Je kunt deze bestanden zonder problemen van naam wijzigen, zoals ik hierboven heb beschreven. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Thanks voor de snelle reactie!
Ik had het al geprobeerd op exact die manier, maar ik had de Extenties nog verborgen bij Folder Options --> "Extenties voor bekende bestandstypen verbergen," dus was alleen de naam aan het veranderen ipv de extensie!
Het is nu gelukt, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288891

-JeeDee- schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:26:
Thanks voor de snelle reactie!
Ik had het al geprobeerd op exact die manier, maar ik had de Extenties nog verborgen bij Folder Options --> "Extenties voor bekende bestandstypen verbergen," dus was alleen de naam aan het veranderen ipv de extensie!
Het is nu gelukt, thanks!
Domme Windows ook... ;)
Met OS X heb je daar geen last van. Maar, nu krijg ik vast een hoop reacties! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-07 06:44
Ik heb interesse in de Dune Base 3D. Kan daar ook een jukebox op geïnstalleerd worden wat dan standalone draait op de Dune en dan naar media scant?

Als ik het nu begrijp moet elke keer als ik een nieuwe film wil toevoegen aan de jukebox deze op mijn PC toevoegen en dan exporteren naar de Dune?

Ik heb nu een Boxee Box en die doet alles vanzelf zoals ik het ook graag op een Dune zou willen.
Graag uw reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wrcveen schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:04:
Ik heb interesse in de Dune Base 3D. Kan daar ook een jukebox op geïnstalleerd worden wat dan standalone draait op de Dune en dan naar media scant?
Dat heet dus de Zappiti Player. Maar helaas is de software van de speler nog niet zo ver.

@MrBlueEyes
Heb toevallig Windows Live dingen geinstalleerd. Dit schijnt het sharen ook flink in de war te kunnen schoppen.

Ik heb totaal geen ervaring met connecten naar een Win7 Pc. Mijn server een WHS (Windows 2003) en dat is een eitje.
Wellicht is mogelijk om met een Win XP machine (XP Prof) PC te gaan testen. Hiermee zou je veel minder problemen moeten hebben. Je kan het hiermee proberen. Hierdoor weet je hoe je de Dune moet instellen. Daarna kan je dan op de Win7 PC je instellingen nalopen en aanpassen zodat het gaat werken

[ Voor 43% gewijzigd door Athome op 06-02-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossie
@Athome Je hebt gelijk dat de ellende met sharen is begonnen met Win7, daar zijn enkele cruciale dingen gewijzigd. Met mijn Dune had ik in ieder geval nooit last om een share op een XP machine te benaderen. En een NAS (ook via SMB) geeft geen problemen. Het is echt ergens een instelling in Windows.

@wrcveen - Ja de makers van Zappiti hebben aangekondigd dat er ook een 'actieve' versie zal komen, die zelf media info bijhoudt en dus ook draait op de Dune als applicatie. Maar zover is het nog lang niet; de eerstvolgende versie gaat (eindelijk) muziek indexeren. Pas daarna zal Zappiti een actieve applicatie worden. Ik verwacht eigenlijk dat de eerste stap op dat vlak een automatische 'sync' zal zijn, dus met een gekoppelde database op de Dune ipv een export.

De volgende versies van Zappiti zullen overigens eerst voor de Zappiti-player verschijnen (een Dune Base 3D met een andere naam). Gezien de markt zal er later dan voor Dune spelers vast ook nog wel een versie verschijnen, maar dan tegen betaling o.i.d. Hierover is nog niks duidelijk.

By the way, vergeet niet dat de CPU in een Dune een SoC is die helemaal is toegespitst op media afspelen, met de randverschijnselen (netwerk, sata interfaces) die daarbij horen. Dat er bittorrent clients voor bestaan is al heel wat. Het lijkt me ook nogal vervelend om fouten in de door de Dune zelf bijgewerkte media-info dan weer te moeten corrigeren - daar zal dan hopelijk die 'sync' met de PC mogelijk blijven, zodat je dat een beetje comfortabel kan doen. Maar dit is allemaal speculatie, ik weet niet of en hoe het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

MrBlueEyes schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:26:
[...]

Dit heb ik ook al zo vaak gedaan. Ik heb wel een gebruikersnaam/wachtwoord op pc omdat ik met remote desktop erbij moet.
maar voor de zekerheid kan ik het altijd nog een keertje na lopen.
Heb je die reg-fix al gedaan zoals ik eerder aangaf. Windows7 doet wat moeilijk met shares vanwege een restrictie. Je kan dat eenvoudig doen met Windows Share Manager. Die geeft je de optie om die fix uit te voeren zonder in het register te duiken. Zie nogmaals dit topic en dit topic.

Ben er bijna zeker van dat die regfix je probleem zal verhelpen. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
210667 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:31:
[...]

Heb je die reg-fix al gedaan zoals ik eerder aangaf. Windows7 doet wat moeilijk met shares vanwege een restrictie. Je kan dat eenvoudig doen met Windows Share Manager. Die geeft je de optie om die fix uit te voeren zonder in het register te duiken. Zie nogmaals dit topic en dit topic.

Ben er bijna zeker van dat die regfix je probleem zal verhelpen. :$
Die regfix heb ik gedaan met Windows Share Manager ja, dat maakte niets uit.

Vanavond ga ik wel weer even kijken, afgelopen dagen namelijk geen tijd voor gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door MrBlueEyes op 07-02-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

MrBlueEyes schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:50:
[...]

Die regfix heb ik gedaan met Windows Share Manager ja, dat maakte niets uit.

Vanavond ga ik wel weer even kijken, afgelopen dagen namelijk geen tijd voor gehad.
Ok...wil je wel even telefonisch terzijde staan? Lopen we de stappen op de Dune/Zapitti even door. Stuur maar een DM als je dat een optie lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-07 09:58
Beste,

Ik heb een vraag over de Dune HD TV 101: Hoe zijn hier de ondertitels? Ik kan nergens foto's of iets ervan vinden. Zelf heb ik al een paar jaar de AcRyan Mini 1 maar ik vind die ondertitels gewoon niet fijn om te lezen hierop. (weinig tot geen zwarte border of schaduw om de ondertiteling heen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Hmm afgelopen dagen de Dune/Zappiti niet gebruikt en stond hij uit. Ik heb niets meer aan de instellingen veranderd, maar nu toont hij gelukkig mijn mappen/bestanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dreamwire schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:14:
Ik heb een vraag over de Dune HD TV 101: Hoe zijn hier de ondertitels? Ik kan nergens foto's of iets ervan vinden. Zelf heb ik al een paar jaar de AcRyan Mini 1 maar ik vind die ondertitels gewoon niet fijn om te lezen hierop. (weinig tot geen zwarte border of schaduw om de ondertiteling heen)
Wanneer de ondertiteling zit ingebakken in de film kan je er ook niets aan veranderen verder, ook niet met de Dune. Alleen bij losse ondertitelbestanden kan je op sommige mediaplayers zoals de Mede8er wel dingen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Hij heeft het uiteraard over externe subs. Ik heb zelf een Dune Max en daarbij kan je bij het afspelen bijvoorbeeld instellen wat de grootte en de kleur van de ondertiteling moet zijn. Variabele schaduw en border behoren niet tot de opties, maar als je wilt kan ik wel enkele foto's maken zodat je het kan vergelijken met de AC Ryan.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
Ram0n schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:17:
Hij heeft het uiteraard over externe subs. Ik heb zelf een Dune Max en daarbij kan je bij het afspelen bijvoorbeeld instellen wat de grootte en de kleur van de ondertiteling moet zijn. Variabele schaduw en border behoren niet tot de opties, maar als je wilt kan ik wel enkele foto's maken zodat je het kan vergelijken met de AC Ryan.
Ik had het uiteraard al over srt bestanden etc... Ik zou het erg op prijs stellen als je de tijd wilt nemen om het te laten zien. (lichte beelden en dan de sub erop)

[ Voor 3% gewijzigd door DeEindbaas op 08-02-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-07 20:49
Heb Dune HD lite 53D gekregen,zie op internet dat er nieuwere firmware updates staan.Moet ik die in een speciaal map plaatsen en ieder apart downloaden,of gewoon de nieuwste fmw pakken?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Amaze86 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:47:
Heb Dune HD lite 53D gekregen,zie op internet dat er nieuwere firmware updates staan.Moet ik die in een speciaal map plaatsen en ieder apart downloaden,of gewoon de nieuwste fmw pakken?
Ik denk dat je al een tijdje niet gekeken hebt naar firmware updates want ik zie geen nieuwe firmware update staan. De laatste is van 18 oktober 2012 en mocht er een oudere op je Dune staan dan kan je altijd de laatste update pakken. Het beste is deze gewoon te downloaden en op een usb-stick te zetten en daarna in de Dune te prikken waarna ie vanzelf de update ziet bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-07 20:49
Ok bedankt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501213

Ik heb een tv 101. Ik wil nu proberen welke livestreams ik kan bekijken vanuit de browser.
Vraag: hoe kan ik in de browser in de adresbalk letters invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij de Dune D1 gaat dat oldskool-sms-style...

Met de cijfers dus.

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 09-02-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501213

MikeyMan schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:08:
Bij de Dune D1 gaat dat oldskool-sms-style...

Met de cijfers dus.
Bij mij, tv 101, werkt dat niet. Ik sluit een muis op de usb aan zodat ik de adresbalk kan selecteren maar kan vervolgens alleen maar cijfers invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:16
Toetsenbord aansluiten?

Is volgens mij de enige manier om de browser uberhaupt te gebruiken. Heb het met de cijfertoetsen op mijn D1 of B1 nooit voor elkaar gekregen...?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Anoniem: 501213 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 14:11:
Bij mij, tv 101, werkt dat niet. Ik sluit een muis op de usb aan zodat ik de adresbalk kan selecteren maar kan vervolgens alleen maar cijfers invullen.
Normaal gesproken wissel je van cijfers naar kleine en hoofdletters met de selecttoets op de afstandsbediening maar of dit ook in de webbrowser werkt durf ik niet te zeggen. Eerlijk gezegd gebruik ik die functie nooit omdat ik een Smart-TV heb waar dit toch wel heel wat eenvoudiger bij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kwam een review tegen van de TV303D.
De resultaten van de test geldt in principe ook voor de Dune 3D en Zappiti Player (zelfde chip).

Er was 1 ding wat me erg verbaasde en er voor zal zorgen dat ik voorlopig geen nieuwe Dune (of ander mediaspeler) zal kopen. Er zouden problemen zijn met het afspelen DTS-MA tracks (drop-outs). Laat nou 70-90% van het materiaal wat ik tegenwoordig kijk voorzien zijn van een DTS-MA track.

Het stuk hierover staat onderaan de review

Dit zegt genoeg denk ik
For now if you currently own a Dune based on the SMP8642/8643 and don’t need Blu-ray 3D support, I would hold onto that player for dear life and even possibly pick up another as the supply is getting thin.

[ Voor 18% gewijzigd door Athome op 10-02-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Athome schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:38:
De resultaten van de test geldt in principe ook voor de Dune 3D en Zappiti Player (zelfde chip).

Er was 1 ding wat me erg verbaasde en er voor zal zorgen dat ik voorlopig geen nieuwe Dune (of ander mediaspeler) zal kopen. Er zouden problemen zijn met het afspelen DTS-MA tracks (drop-outs). Laat nou 70-90% van het materiaal wat ik tegenwoordig kijk voorzien zijn van een DTS-MA track.

Dit zegt genoeg denk ik

[...]
Hmm ik had Piranha 3DD en daar had ik er enorm veel problemen mee, hij stotterde enorm als het volume in de film wat omhoog ging. Ik hoopte dat het aan de film lag, maar blijkbaar niet. Ik hoop dat ze het kunnen fixen met een firmware update dan.

Net even Men in Black 3D opgestart die ook DTS MA heeft. Heb nog geen drop-outs gehad. Vanavond ga ik hem helemaal kijken dus dan zal ik het wel merken.

[ Voor 7% gewijzigd door MrBlueEyes op 10-02-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Dreamwire schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:40:
[...]

Ik had het uiteraard al over srt bestanden etc... Ik zou het erg op prijs stellen als je de tijd wilt nemen om het te laten zien. (lichte beelden en dan de sub erop)
Bij deze drie foto's van de subs in drie verschillende instellingen. De eerste is default wit, de tweede is default geel, de derde is geel in een iets grotere lettergrootte. Zoals je ziet is de border dun, maar in het echt is het wel wat beter leesbaar dan op deze foto's lijkt. Lamp is zojuist stuk gegaan, waardoor ik ietwat te weinig licht heb voor goede foto's :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rmaXjJIn8ecH26EKRSDAkEho/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DIFbOuX8MNt2IdDWhVLN9VHH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i8TSc9USpOjrfpne52vNvbx2/full.jpg

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Helaas Men in Black 3 doet de DTS HD MA ook raar. Echt balen, ik hoop dat ze het snel kunnen fixen met een firmware upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
Ram0n schreef op zondag 10 februari 2013 @ 17:57:
[...]

Bij deze drie foto's van de subs in drie verschillende instellingen. De eerste is default wit, de tweede is default geel, de derde is geel in een iets grotere lettergrootte. Zoals je ziet is de border dun, maar in het echt is het wel wat beter leesbaar dan op deze foto's lijkt. Lamp is zojuist stuk gegaan, waardoor ik ietwat te weinig licht heb voor goede foto's :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoi Raimon,

Bedankt voor de foto's al moet ik zeggen dat het wel iets beter is dan bij de AcRyan maar het stukje van 'you' valt toch iets weg op lichtere stukken. Ik had de vraag ook in het WD TV Live topic gesteld en daar kwamen de subs toch wat beter naar voren dus ik denk dat mijn keus naar de de WD TV Live neigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit wellicht ook nog verschil tussen PGS subs en de meeste gebruikte SRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossie
Athome schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:38:

Je leest het denk ik niet helemaal goed. Uit de context maak ik op dat het vooral slaat op het feit dat de huidige mediaplayers nou eenmaal alleen maar bd-lite playback ondersteunen. De overgang is heftig als je nu de huidige Dunes gewend bent. Dit is echter geen keuze van Dune maar een probleem vanwege Cinavia. Ondersteun je dat niet, dan krijg je geen officiële Blu-ray licentie. Ondersteun je het wel, koopt geen hond je mediaplayer natuurlijk...

Neemt niet weg dat er problemen zijn. De dropouts zijn vast lastig maar ik heb de Dune (tijdelijk) rechtstreeks aan de tv hangen en dus downmixt de player naar stereo; dat werkt goed. Wist ik niet van tevoren trouwens, ik wilde de player gewoon snel testen en niet direct mijn andere spullen lostrekken. Daarom heb ik er eigenlijk tot dusver veel lol van gehad, met 3D BD ISO's en MKV's. Ik speel niet veel exotische bestandstypen.

De andere bugs lijken me firmware issues. Bij Dune tot dusver wel goed geregeld dus ik maak me weinig zorgen. En ja, anders koop je gewoon een 'oude' Dune Max. Maar 376 EUR incl. bij de bekende groothandel met pasjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-07 15:30
Ik heb een Zappiti gekocht. Alles werkt prima, totdat ik mijn export bestand, aangemaakt in Zappiti op PC naar de player wil exporteren. PC en player zitten samen op het LAN, en vanaf de computer kan ik de Dune ook zien. Ik heb een system storage met 2gb USB gemaakt (NTFS). Maar toch kan ik het bestand niet op de Dune zetten, want ik kan geen map openen/zien vanaf PC. Vanaf Dune via SMB verkennen vindt ie ook niks. Ik heb de HD supplies handleiding gebruikt en die van mediasmartserver.net, maar nog zonder resultaat.

De films staan op de interne harddisk van mijn pc.

Edit:
Laat maar het werkt. Geen idee waarom nu opeens, maar ik heb de USB niet eens nodig want de zappiti folder op m'n pc is nu gewoon zichtbaar!

Waar vind ik een goede handleiding om met een MKV file een subtitle af te spelen?

[ Voor 16% gewijzigd door buddow op 11-02-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 15:55

Boedha

Niks

Subtile file dezelfde naam geven als MKV bestand en dan op afstandsbediening op subtitle drukken. Dan zou je ze moeten zien en kunnen selecteren.

of bedoel je dit niet?

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Thanks, dat werkt! ik zat moeilijk te doen blijkbaar. Ik wist niet dat sommige MKV's ook ingebakken ondertiteling hebben; daarom dacht ik even dat dat de enige manier was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Gossie schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:38:
[...]

Je leest het denk ik niet helemaal goed. Uit de context maak ik op dat het vooral slaat op het feit dat de huidige mediaplayers nou eenmaal alleen maar bd-lite playback ondersteunen. De overgang is heftig als je nu de huidige Dunes gewend bent. Dit is echter geen keuze van Dune maar een probleem vanwege Cinavia. Ondersteun je dat niet, dan krijg je geen officiële Blu-ray licentie. Ondersteun je het wel, koopt geen hond je mediaplayer natuurlijk...

Neemt niet weg dat er problemen zijn. De dropouts zijn vast lastig maar ik heb de Dune (tijdelijk) rechtstreeks aan de tv hangen en dus downmixt de player naar stereo; dat werkt goed. Wist ik niet van tevoren trouwens, ik wilde de player gewoon snel testen en niet direct mijn andere spullen lostrekken. Daarom heb ik er eigenlijk tot dusver veel lol van gehad, met 3D BD ISO's en MKV's. Ik speel niet veel exotische bestandstypen.

De andere bugs lijken me firmware issues. Bij Dune tot dusver wel goed geregeld dus ik maak me weinig zorgen. En ja, anders koop je gewoon een 'oude' Dune Max. Maar 376 EUR incl. bij de bekende groothandel met pasjes...
BD-Lite staat los van de DTS HD MA audio. Deze zijn gewoon niet af te spelen zonder enorm veel stotter in het geluid constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Ik kreeg net een update binnen, Zappiti ondersteunt nu ook muziek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gossie schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:38:
[...]

Jawel.

Het is vooral de combinatie van het ontbreken van Volledig Blu-Ray en issues met DTS-MA, waarom de schrijver adviseert om voorlopig bij de huidige spelers te blijven.

Blu-Ray support heb ik niet zo veel problemen mee. BD-Lite voldoen vaak ook wel. DTS-MA juist wel heel erg
Ondersteuning voor DTS-MA ligt verder helemaal los van Blu-Ray support. De door mij gebruikte DTS-MA tracks zitten allemaal in MKV bestanden.

Waarom zo'n veel te dure Dune Max kopen, terwijl de Dune Smart hetzelfde bied voor 150 euro minder.

[ Voor 3% gewijzigd door Athome op 13-02-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 08:13

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik heb mijn 101 geupgrade naar een 303d. De tv-101 heeft dezelfde dts-ma problemen, maar ook andere merken met sigma's hebben er last van. In elk geval werkt de multichannel decode patch (http://dune.do.am/dune_se...multichannel_decoding.dsf) ook op de 303d. En of de dune de boel nu uitpakt of de receiver maakt voor het geluid niet uit. DTS-MA en TrueHD zijn gewoon lossless compressed LPCM.

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 15-02-2013 16:53 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:12
Hello,

Zit te kijken naar mijn Dune HD Smart D1 en heb nu een AC Ryan :(

Nu werk ik via de volgende manier

TV+Receiver+ AC Ryan.
De media download op een externe HD en sluit deze vervolgens aan.
Moet af en toe dus heen en weer lopen.

Nu lees ik dat je via de Dune HD perfect kan streamen. Moet je daarvoor de Dune aan het netwerk hangen? Heb de Horizon van UPC.

[ Voor 5% gewijzigd door Wackmack op 17-02-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Versteegrob schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:48:
Nu lees ik dat je via de Dune HD perfect kan streamen. Moet je daarvoor de Dune aan het netwerk hangen? Heb de Horizon van UPC.
Ik heb zelf de Dune HD smart H1 waar je heel gemakkelijk een harddisk kan plaatsen via een tray aan de voorkant. Maar als antwoord op je vraag gebruik ik geeneens meer een harddisk erin en stream ik alles rechtstreeks via mijn Synology NAS.

Uiteraard moet je dan wel je Dune aan het netwerk hangen want er zit verder geen Wifi mogelijkheid in maar dat is een kwestie van kabeltje trekken. Evenzogoed kan je ook bij de Dune gewoon een externe harddisk eraan hangen want hij heeft gewoon usb aansluitingen en zelfs een e-sata aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jthweeda128
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-07-2015
Beste allen,
Ik heb mij door 200 pagina's Dune forum vragen en antwoorden heen geworsteld, maar wil voor de zekerheid toch het volgende concreet vragen:
Mijn PC en/of de Synolgy NAS server herkent de Dune HD Max niet als mediaspeler! Hij wordt wel gezien maar wanneer ik een media bestand wil afspelen, bijv. vanaf mijn PC of via de audio app van Synlogy, kan dat niet naar de Dune speler. Ik vrees dat ik inmiddels heb begrepen dat dat inderdaad niet mogelijk is, maar ik wil het toch graag zeker weten.
Mijn concrete vraag is dus: Is het mogelijk, vanuit mijn PC en/of server, bestanden naar de Dune HD Max te streamen, zonder de TV aan te hoeven zetten?
Verder werkt de speler prima, voor zover ik het kan zien althans. Maar om elke keer als ik een muziekbestand wil horen de TV aan te moeten ztten heb ik en hekel. Ik vrees dat het antwoord negatief is, maar ik hoop dat ik het mis heb.
Excuses als bovenstaand een herhaling is van eerdere vragen en alvast bedankt voor een evt. reactie.
Met vriendelijke groet, Jan-Theo

Jan-Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 09:14
Je hebt gelijk, het antwoord is negatief.
Het enige wat je kunt doen is via Dune media control voor Android (als je een android telefoon hebt) je Dune te besturen.
Zo kun je als je je muziek met andere software van covers etc hebt voorzien, deze zichtbaar via je telefoon besturen.
Je moet even googlen en goochelen en dan werkt dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Roel1966 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:03:
[...]

Ik heb zelf de Dune HD smart H1 waar je heel gemakkelijk een harddisk kan plaatsen via een tray aan de voorkant. Maar als antwoord op je vraag gebruik ik geeneens meer een harddisk erin en stream ik alles rechtstreeks via mijn Synology NAS.

Uiteraard moet je dan wel je Dune aan het netwerk hangen want er zit verder geen Wifi mogelijkheid in maar dat is een kwestie van kabeltje trekken. Evenzogoed kan je ook bij de Dune gewoon een externe harddisk eraan hangen want hij heeft gewoon usb aansluitingen en zelfs een e-sata aansluiting.
Het kan toch ook op de volgende manier werken. K hang de Dune aan het netwerk inclusief mijn 2 TB schijf. Mijn pc hang ik ook aan het netwerk. Het downloaden gaat dan naar de externe TB.

De dune sluit ik aan op mijn receiver, dit goed toch werken? Moet dan via de Horizon een netwerk aanmaken.

Edit: laatste vraag voor ik de HDI Dune HD Smart D1 aanschaf. Deze kan toch de menu van een blueray spelen? Heb nu de AC Ryan waarmee dit niet kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Wackmack op 18-02-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan inderdaad de HDD in de Dune vanaf het netwerk vullen. De maximale snelheid ligt dan op 10 MB/s. Een HDD rechtstreeks op de PC aansluiten zal veel hogere snelheden mogelijk maken.

Ik ken de Horizon niet maar als deze als DHCP server werkt (router zeg maar) zou het inderdaad moeten werken.

Ja, de Smart, de Duo en de Max zijn een van weinige, nu nog leverbare, spelers die volledige Blu-Ray support hebben. Toekomstige spelers lijken dit niet meer te krijgen (lobby entertainment industrie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:14
Volgens mij heeft dat weinig met een lobby te maken, maar is het een kwestie van licenties. Als HDI een licentie wil voor bluray menu's met alle toeters en bellen, dan moeten ze cinavia opnemen in de firmware. Hiermee wordt het bestaansrecht van mediaplayers zoals de Dune op z'n minst 'beperkt'.

Immers: laten we er eens vanuitgaan dat je enkel legale discs hebt. Als je deze ript en via een Dune afspeelt, zal dat 'dankzij' Cinavia toch niet werken, tenzij je van stomme films houdt.

Ik denk dat HDI dus de enige mogelijke keus heeft gemaakt... Persoonlijk zit ik er niet zo mee, ik heb een workflow om juist alleen de film over te houden als MKV. Een druk op knop vanuit Yadis, en de film begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96867

Arunia schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:39:
Je hebt gelijk, het antwoord is negatief.
Het enige wat je kunt doen is via Dune media control voor Android (als je een android telefoon hebt) je Dune te besturen.
Zo kun je als je je muziek met andere software van covers etc hebt voorzien, deze zichtbaar via je telefoon besturen.
Je moet even googlen en goochelen en dan werkt dat prima.
Toch niet helemaal. Lees dit oude bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRammeloo schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:27:
Volgens mij heeft dat weinig met een lobby te maken, maar is het een kwestie van licenties. Als HDI een licentie wil voor bluray menu's met alle toeters en bellen, dan moeten ze cinavia opnemen in de firmware. Hiermee wordt het bestaansrecht van mediaplayers zoals de Dune op z'n minst 'beperkt'.
Dus een lobby. Want de huidige licenties hebben die beperking niet.

De Blu-Ray instantie heeft er uiteraard baat bij om zo veel mogelijk licenties te verkopen.
De Entertainment Industrie wil dat jij gewoon originele schijfjes blijft gebuiken (koop of huur) en ziet die mediaspelers het liefst verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Versteegrob schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:08:
Het kan toch ook op de volgende manier werken. K hang de Dune aan het netwerk inclusief mijn 2 TB schijf. Mijn pc hang ik ook aan het netwerk. Het downloaden gaat dan naar de externe TB.

De dune sluit ik aan op mijn receiver, dit goed toch werken? Moet dan via de Horizon een netwerk aanmaken.

Edit: laatste vraag voor ik de HDI Dune HD Smart D1 aanschaf. Deze kan toch de menu van een blueray spelen? Heb nu de AC Ryan waarmee dit niet kan.
Dat kan inderdaad ook echter files kopieren van en naar de Dune gaat erg langzaam en dan kan je nog beter je externe harddisk aan de pc hangen zoals al geschreven. Kopieren naar een NAS gaat vele malen sneller en het voordeel dat je dan niet telkens af en aan moet koppellen van harddisks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
Athome schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:30:
[...]

Dus een lobby. Want de huidige licenties hebben die beperking niet.

De Blu-Ray instantie heeft er uiteraard baat bij om zo veel mogelijk licenties te verkopen.
De Entertainment Industrie wil dat jij gewoon originele schijfjes blijft gebuiken (koop of huur) en ziet die mediaspelers het liefst verdwijnen.
Nee, geen lobby. 'Lobby' impliceert dat de andere partij (fabrikant van afspeelapparatuur) een keuze heeft. Daarvan is hier geen sprake, de BDA dringt het door de strot. Als je niet aan hun eisen voldoet, waarvan de implementatie van Cinavia er slechts 1 is, krijg je simpelweg geen BR licentie, met alle gevolgen van dien. Voor een huis-tuin-en-keuken speler is het dus geen optie om niet aan de eisen te voldoen. Voor mediaplayers wel, maar dan ben je dus de mooie menu's kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:15
jthweeda128 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 23:06:
Beste allen,
Ik heb mij door 200 pagina's Dune forum vragen en antwoorden heen geworsteld, maar wil voor de zekerheid toch het volgende concreet vragen:
Mijn PC en/of de Synolgy NAS server herkent de Dune HD Max niet als mediaspeler! Hij wordt wel gezien maar wanneer ik een media bestand wil afspelen, bijv. vanaf mijn PC of via de audio app van Synlogy, kan dat niet naar de Dune speler. Ik vrees dat ik inmiddels heb begrepen dat dat inderdaad niet mogelijk is, maar ik wil het toch graag zeker weten.
Mijn concrete vraag is dus: Is het mogelijk, vanuit mijn PC en/of server, bestanden naar de Dune HD Max te streamen, zonder de TV aan te hoeven zetten?
Verder werkt de speler prima, voor zover ik het kan zien althans. Maar om elke keer als ik een muziekbestand wil horen de TV aan te moeten ztten heb ik en hekel. Ik vrees dat het antwoord negatief is, maar ik hoop dat ik het mis heb.
Excuses als bovenstaand een herhaling is van eerdere vragen en alvast bedankt voor een evt. reactie.
Met vriendelijke groet, Jan-Theo
De mijne heb ik op deze manier aan de praat gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Roel1966 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:38:
[...]

Dat kan inderdaad ook echter files kopieren van en naar de Dune gaat erg langzaam en dan kan je nog beter je externe harddisk aan de pc hangen zoals al geschreven. Kopieren naar een NAS gaat vele malen sneller en het voordeel dat je dan niet telkens af en aan moet koppellen van harddisks.
Heb hem besteld en gelijk een nieuwe tv. Zal is kijken of het gaat werken wat jij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2024
@jthweeda Muziek afspelen zonder tv gaat prima. Ik heb de mijne op de receiver aangesloten via hdmi. Onder favorieten heb ik een koppeling aangemaakt naar muziek. Hiermee ben ik met 2 drukken op de knop bij mijn muziek bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
@jthweeda: Heeft jouw receiver geen netwerkaansluiting? Zo ja, dan kan je wellicht je muziek vanaf een NAS eenvoudig via DLNA streamen. Anders vind ik de oplossing van MrX_Cuxi ook wel charmant, was ik zelf niet opgekomen.

• Wackmack
Heb net een raar probleem op mijn Marantz SR4002. Heb de receiver afgesloten en verplaatst in de woonkamer. Heb alleen de subwoofer los gehaald. Vervolgens de receiver aangesloten op mijn nieuwe tv en Dune Smart D1.

Het probleem is dat de receiver aan geeft dat alleen de linker en rechterspeaker aan zijn. Het rare is dat er wel geluid uit de overige speakers komen. Heb echt geen flauw idee hoe ik dit probleem kan oplossen of waar het is.Heb verschillende films met dolby geprobeerd maar zie nog steeds maar twee boxen op de display. Wel brand er een rood lampje van dolby surround. Ergenns lijkt het mis te gaan in de Dune. De AC Ryan speelde gewoon dolby surround af dus dan moet de Dune het ook doen.

Audio geluid staat gewoon op 5.1. Wat zou ik nog meer kunnen instellen?mediaspeler.

• Wackmack
Anoniem: 254595 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:01:
[...]

Hmm gek, ik heb je advies opgevolgd, de dune nu op bitstream gezet ipv pcm decode en alle films en series leveren prachtig surround geluid. _/-\o_ Op het schermpje van mn receiver komt netjes DTS of Dolby Digital te staan. HDMI audio heb ik aan gezet, tv volume op 0. Volume control op dune heeft op dan geen invloed meer bij bitstream, maar hij is hard genoeg bij de meeste films.

Ik kan me herinneren dat ik bij bitstream in het verleden vreselijk gekraak hoorde door mn speakers, maar hij lijkt nu alle formaten goed af te spelen. Mijn receiver valt nu ook terug op PCM in het schermpje als er een geluidspoor wordt gebruikt die mn receiver niet kent (bv wmapro), ik heb dan volgens mij ook geen dolby. Met de dts-hd/true hd formaten heb ik nog geen ervaring, ga ik binnenkort testen
Thnx voor dit antwoord, dit lost volgens mij 99% mijn probleem op. Gisteren paar uur met de Dune zitten spelen had alleen stereo geluid ipv dolby surround. Straks is het geluid op bitstream zetten ipv pcm decode.

Anoniem: 502815

Beste forummers, hopelijk kan iemand mij van een klein dune trauma afhelpen. ;)

Na veelvuldig dit forum en de reviews op de site gelezen te hebben, heb ik onlangs mijn eerste mediaplayer aangeschaft. Onder het motto goedkoop is duurkoop heb ik dus niet voor de goedkoopste gekozen maar een dune hd d1 smart gekocht. Vervolgens de nieuwste Firmware geïnstalleerd en mijn externe Toshiba harde schijf erin geplugd. Klaar voor vele uurtjes film plezier dacht ik. Helaas merk ik dat mijn dune speler toch minder foutloos functioneerd dan gehoopt. Op de wat groter film bestanden loopt de speler regelmatig vast. Het beeld stopt een aantal seconden en spoelt dan versneld vooruit naar een aantal seconden verderop. Ik moet dan dus weer terugspoelen om verder te kijken. Erg irritant dus en juist om dit te voorkomen dacht ik voor een kwaliteit speler te gaan. Heeft iemand een idee of dit met bepaalde instellingen aan te pakken is?

Alvast heel erg bedankt voor de tips!

Groeten sjors

• Wackmack
Vaag. Ligt het niet aan je harde schijf of stream je? Heb de D1 pas twee dagen maar hier nog geen fout ontdekt. Merk alleen dat k veel liever de dune 3D had willen hebben maar heb alles al uitgepakt.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:28
Versteegrob schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:16:
Vaag. Ligt het niet aan je harde schijf of stream je? Heb de D1 pas twee dagen maar hier nog geen fout ontdekt. Merk alleen dat k veel liever de dune 3D had willen hebben maar heb alles al uitgepakt.
Als je hem via internet hebt gekocht kan je toch zeggen dat het niet helemaal is wat je zocht.
Je mag volgens mij het gekochte artikel binnen 7 dagen retour sturen. Ongeacht de reden.
Als het verpakkingsmateriaal er nog maar deugdelijk eruit ziet is dat geen probleem normaal gesproken.

Anoniem: 502815

Versteegrob schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:16:
Ik heb een externe Toshiba store, ook net nieuw gekocht. Kan het daar aan liggen? Zou het te maken kunnen hebben met het formaat fat of nfts?

• Wackmack
mike123 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:20:
[...]

Als je hem via internet hebt gekocht kan je toch zeggen dat het niet helemaal is wat je zocht.
Je mag volgens mij het gekochte artikel binnen 7 dagen retour sturen. Ongeacht de reden.
Als het verpakkingsmateriaal er nog maar deugdelijk eruit ziet is dat geen probleem normaal gesproken.
Ja dat lijkt me een goed plan. Ga ze maar is bellen.

Krijg maandag de Dune HD Base 3D :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wackmack op 21-02-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
@Sjorsd: kun je testen met een interne harde schijf of via een netwerk? De Dune staat immers niet voor niets zo goed bekend, en dit soort klachten zijn zeker niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Maandag komt de Dune Base 3D binnen. Nu wil ik de volgende actieve speakers hierop aansluiten, kan dit?

Achterkant AudioEngine A5
Afbeeldingslocatie: http://www.audioengine.nl/data/articles/images/lightbox/big/audioengine-a5__34_0.jpg
http://www.hifi123.nl/nl/audioengine-5.html

Dune
Afbeeldingslocatie: http://dunehd.hu/UserFiles/Image/news/dune_base3d_back.jpg
http://www.tvstore.nl/pro...lers/dune-hd-base-3d.html

Zo ja, dan kan mijn receiver de deur uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Wackmack op 22-02-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 09:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

1 moet wel lukken ja... Maar dat had je denk ik zelf ook uit kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppyzbrite
  • Laatst online: 18-07-2024
Sinds kort heb ik een HDI Dune Smart D1 welke via NFS gekoppeld is aan een Synology DS213+. Inmiddels lukt het mij om bestanden af te spelen maar wanneer ik een MKV of ISO afspeel dan hapert het beeld en geluid regelmatig.

Ik heb een leestest gedaan en zie waardes van 800KB/s-1,1MB/s bij zowel UDP als TCP en dit lijkt mij de oorzaak van het probleem.

De HDI en Synology zijn bedraad (Cat. 5e) verbonden via een Sitecom Wireless Gigabit Router 300N X3 router.

Wie kan mij helpen aan een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
Wie kan mij helpen aan een oplossing voor dit probleem?
De waardes zijn te laag voor de meeste films met een beetje kwaliteit, dus dat is inderdaad vrijwel zeker de oorzaak van het stotteren.

Kun je de NAS en de Dune eens rechtstreeks aan elkaar hangen, dus zonder switch? Als het kan (en indien nodig) met verschillende patchkabels. Hangen er andere devices aan de switch, zodat je kunt testen of daar het probleem zit? Bijvoorbeeld een leestest van de NAS naar een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppyzbrite
MRammeloo schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:42:
[...]

De waardes zijn te laag voor de meeste films met een beetje kwaliteit, dus dat is inderdaad vrijwel zeker de oorzaak van het stotteren.

Kun je de NAS en de Dune eens rechtstreeks aan elkaar hangen, dus zonder switch? Als het kan (en indien nodig) met verschillende patchkabels. Hangen er andere devices aan de switch, zodat je kunt testen of daar het probleem zit? Bijvoorbeeld een leestest van de NAS naar een PC.
Je hebt het over een switch maar ik heb alleen een router waaraan 2 pc's, NAS en mediaspeler hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
Dat deel van het kastje dat jij router noemt is eigenlijk een switch, maar dat maakt verder weinig uit, het is gewoon een onderdeel van het netwerk waarvan we moeten testen of daar het probleem zit. Dus de vraag blijft: kun je een directe verbinding tot stand brengen? M.a.w.: de NAS naast de Dune zetten en via een (goede) patchkabel verbinden? Wel even een de NAS een vast IP geven (is denk ik al het geval), want je hebt in die setup geen DHCP meer om IP adressen uit te delen.

Toevoeging: voordat je gaat sjouwen, doe even een test van NAS naar PC via de router. Afhankelijk van het protocol, gebruikte schijven etc, moet je toch wel 50-80MB/s kunnen halen.

[ Voor 16% gewijzigd door MRammeloo op 22-02-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppyzbrite
MRammeloo schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:55:
Dat deel van het kastje dat jij router noemt is eigenlijk een switch, maar dat maakt verder weinig uit, het is gewoon een onderdeel van het netwerk waarvan we moeten testen of daar het probleem zit. Dus de vraag blijft: kun je een directe verbinding tot stand brengen? M.a.w.: de NAS naast de Dune zetten en via een (goede) patchkabel verbinden? Wel even een de NAS een vast IP geven (is denk ik al het geval), want je hebt in die setup geen DHCP meer om IP adressen uit te delen.

Toevoeging: voordat je gaat sjouwen, doe even een test van NAS naar PC via de router. Afhankelijk van het protocol, gebruikte schijven etc, moet je toch wel 50-80MB/s kunnen halen.
Nou het is opgelost! NAS had geen vast IP. Nadat ik dat eerst had gedaan heb ik het weer getest en nu een snelheid van 10-11MB/s. Enorm bedankt. Mijn weekend is goed begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
poppyzbrite schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:33:
[...]

Nou het is opgelost! NAS had geen vast IP. Nadat ik dat eerst had gedaan heb ik het weer getest en nu een snelheid van 10-11MB/s. Enorm bedankt. Mijn weekend is goed begonnen :)
Mooi! Ik vind dit inmiddels zo'n relaxte beleving. Ik zet al mijn films om naar mkv. Vanuit Yadis paar keer klikken en gaan met die banaan.

PS: geef meteen de Dune ook een fixed IP, dan kun je de Dune met een handige app op je telefoon bedienen, inclusief Yadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 16:12
buddow schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:14:
Ik heb een Zappiti gekocht. Alles werkt prima, totdat ik mijn export bestand, aangemaakt in Zappiti op PC naar de player wil exporteren. PC en player zitten samen op het LAN, en vanaf de computer kan ik de Dune ook zien. Ik heb een system storage met 2gb USB gemaakt (NTFS). Maar toch kan ik het bestand niet op de Dune zetten, want ik kan geen map openen/zien vanaf PC. Vanaf Dune via SMB verkennen vindt ie ook niks. Ik heb de HD supplies handleiding gebruikt en die van mediasmartserver.net, maar nog zonder resultaat.

De films staan op de interne harddisk van mijn pc.

Edit:
Laat maar het werkt. Geen idee waarom nu opeens, maar ik heb de USB niet eens nodig want de zappiti folder op m'n pc is nu gewoon zichtbaar!

Waar vind ik een goede handleiding om met een MKV file een subtitle af te spelen?
Zou je wat ervaringen kunnen delen? Zit zelf namelijk te twijfelen tussen de BD Max en de Zappiti, gebruikerservaringen met de Max (Mijn broer heeft er namelijk 1)heb ik wel alleen de Zappiti nog niet. Bij mij wordt alles gestreamed over een Gbit netwerk vanaf mijn Qnap, kan je wat vertellen over de grotere streams, BD's etc.? Heb je bij bepaalde bestanden nog hick-ups gehad of echte niet af te spelen bestanden? Ik was in de veronderstelling dat de Zappiti zelf movie info opzocht, echter heb jij het over info verzameling via de PC? Kan de Zappiti ook overweg met de door Sickbeard reeds verkregen XML's en Banners/Posters?

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Ik ben zelf nog een leek, maar ik kan met Zappiti goed overweg. De Zappiti player is volgens mij niets meer/minder dan een Dune Base 3.0 met Zappiti software license. Met zappiti software maak je op je pc een mediabibliotheek aan die wordt geëxporteerd naar de Zappiti player. De zappiti player kan dit nog niet zelfstandig, al is dat wel een plan voor in de toekomst volgens mij. Zappiti maakt een mediabibliotheek aan, door te scannen naar bestanden en hieraan de database info van IMDB of TMDB te koppelen.

Ik stream niet, heb een interne harddisk in de Zappiti. Voor streamen heb je een goed netwerk nodig. Wat ik lees van andere gebruikerservaringen, is dat de Zappiti player dat prima aankan. Ik heb tot nu toe één MKV gehad met afspeelproblemen, maar die werkte ook niet op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-07 21:26

Solid Seal

3D Printer N00b

Er zijn echt zoveel MediaPlayers om uit te kiezen en ik ben het een beetje kwijt :D

We hebben nu een Eminent 7180 (2TB hdd) maar die doet het niet echt lekker meer (start soms ineens opnieuw op, wilt steeds de hdd checken)

Dus ik wil een nieuwe en de Dune serie sprak me aan.
Maar welke is voor mij nu het best :D

Ik wil geen 3D meuk.
Streamen als optie
externe USB hdd (hebben de meeste wel denk ik.)
hoeft niet percee een hdd in te zitten,
Moet dus wel alles kunnen afspelen.
HDMI,WiFi en bedraad netwerk.

zo klein mogelijk met goede online ondersteuning (firmware updates etc)

Hebben jullie enig idee?
Zag wel op de Dune site dat de Dune HDlite 53D discontinued was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
TV101 (zonder HD) of TV301 (met HD). Wifi zou ik niet doen, zeker als je de dune (blijkbaar) aan een draadje kan hangen. Beide modellen zijn discontinued, maar nog goed verkrijgbaar. De nieuwe 102 staat nog niet in de pricewatch, de 303 wel, maar is fors duurder dan de 301. Heeft wel 3D, maar dat wil je niet.

Kijk even op de site van dune, en leg de pricewatch ernaast, je kunt dan eenvoudig een keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 15:55

Boedha

Niks

Heb een Zappiti player, maar als ik een film ga kijken springt het beeld naar full screen. Ofwel geen balken meer in beeld. Heb alle instellingen al nagelopen maar kan het niet echt vinden waar het dan moet zitten.

Verbinding is via HDMI, 1080P 50hz, beeldfreq staat op 24/50/60hz en beeldverhouding op auto.

Dit werkte via mijn oude dune max prima. Zou dit een firmware issue zijn?

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:42

ChUcKiE

Dus........

Ik snap het niet meer. Ik krijg bij elke film die ik via mijn Dune wil afspelen storingen. Continue, geblokte beelden (half wel, half niet), stilstaand beeld en andere verstoringen. Soms is het even weg, dan komt het weer. Of ik de film nu via het netwerk (synology nas) of via een USb schijf afspeel, het blijft komen. Ook de film maakt niet uit, het gebeurt bij allemaal.
ik heb een Dune Base 3.0 met de laatste firmware.

Kan het eventueel een instelling zijn die ik ergens verkeerd heb staan??

Het lijkt ook dat het steeds erger wordt...maar dat kan ik logischer wijze totaal niet plaatsen.

Momenteel kan ik gewoon geen film fatsoenlijk kijken :(

iemand een idee?

Ow de films afspelen via mijn laptop gaat feilloos, dus het ligt niet aan de films of diverse gebruikte formaten.

[ Voor 7% gewijzigd door ChUcKiE op 24-02-2013 21:39 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
ChUcKiE schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:38:
Ik snap het niet meer. Ik krijg bij elke film die ik via mijn Dune wil afspelen storingen. Continue, geblokte beelden (half wel, half niet), stilstaand beeld en andere verstoringen.

iemand een idee?
Heb je je HDMI kabel al eens gewisseld met een andere HDMI kabel want zoals ik het lees kan het wel eens daar aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:42

ChUcKiE

Dus........

Ik zal dat eens gaan onderzoeken en anders maar eens nieuwe kabels halen. Het is in ieder geval wel zo, dat ik onlangs daar in gewisseld heb, dus het zou zo maar kunnen dat dit een probleem kan zijn ja.
Verder nooit bij stil gestaan dat daar ook daadwerkelijk een probleem in kan liggen.

Nog tips voor nieuwe kabels, of maakt dat weinig uit?

Ondertussen via eBay 3 HDMI 1.4a kabeltjes besteld voor 20 euro incl verzendkosten en dan vervang ik ze direct allemaal, dan weet ik ook zeker, dat het vanaf dat moment niet meer aan de kabels kan liggen!

[ Voor 23% gewijzigd door ChUcKiE op 25-02-2013 10:45 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
http://www.htforum.nl/yab...362.msg2370211#msg2370211

In dit topic op HT wordt gezegd dat de bron de kwaliteit van de film bepaald.

Dus wanneer je een 1080P film kijkt op de oppa mediaspeler dan is de film mooier dan een Dune.
http://www.wifimedia.eu/catalog/oppobdp103-p-3327.html

Zit hier echt verschil in? Nee toch? De bron (film) bepaalt toch de kwaliteit samen met de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Er is een firmware update voor de zappiti media player! DTS HD Master Audio werkt nu goed! (heb zelf alleen even gecheckt door klein stukje van film op te zetten waarbij het eerst meteen mis ging)

Edit: Update b4 en b5.

[ Voor 6% gewijzigd door MrBlueEyes op 26-02-2013 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 00:58
Solid Seal schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:14:
Er zijn echt zoveel MediaPlayers om uit te kiezen en ik ben het een beetje kwijt :D

We hebben nu een Eminent 7180 (2TB hdd) maar die doet het niet echt lekker meer (start soms ineens opnieuw op, wilt steeds de hdd checken)

Dus ik wil een nieuwe en de Dune serie sprak me aan.
Maar welke is voor mij nu het best :D

Ik wil geen 3D meuk.
Streamen als optie
externe USB hdd (hebben de meeste wel denk ik.)
hoeft niet percee een hdd in te zitten,
Moet dus wel alles kunnen afspelen.
HDMI,WiFi en bedraad netwerk.

zo klein mogelijk met goede online ondersteuning (firmware updates etc)

Hebben jullie enig idee?
Zag wel op de Dune site dat de Dune HDlite 53D discontinued was.
Ik ben zelf ook erg te spreken over de 53D. Als je er dus nog ergens 1 kan vinden...101 HD was destijds ook beschikbaar, maar volgens mij ben ik vrij snel afgehaakt omdat deze geen digitale audio uitgang heeft, enkel via HDMI! Let daar dus wel op als je gaat aansluiten op een receiver oid. Voor mij was dit het belangrijkste.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Changes since 130114_1511_b3:
- Fix DTS-HD MA issues.
- Fix DVD sound issues on both S/PDIF and analog audio outpout.
- Improvement for BD Lite: new feature to mauch the main movie automatically.
- Other minor fixes.

Knowed issues:
- Still some bugs on 3D MKV MVC files.
- Still BD Lite sound cut on multiples M2TS in BD ISO files (Seamless Branching) -> we start to find a solution.
- Still Unmatrix issue on Auto unmatrix mode. To fix it manually, select BT.601 for HD and BT.709 for SD contents (invert formula).

• Wackmack
Niet waar

[ Voor 94% gewijzigd door Wackmack op 28-02-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Heb nog geen tijd gehad om het uit te proberen maar kan k via DLNA muziek vanaf mijn telefoon schermen naar de Dune via de app?

Heb dit getest op mijn Panasonjc en dat werkt perfect via die app. Alle muziek wordt via de app op de Panasonic gedraaid. Het zou super zijn als dilt lukt.
Pagina: 1 ... 55 ... 72 Laatste