Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darun1a
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-07 20:41
Geachte tweakers,

Ik heb al een tijdje een Dune Max en ben op zich heel tevrede met het apparaat. Echter sinds kort, zonder dat ik de instellingen verandert heb, krijgt mijn Dune geen toegang meer tot mijn Hardeschijf in mijn PC. Ik begrijp er niks van waarom het ineens niet meer werkt. Wat ik tot nu toe heb gedaan om het werkende te krijgen:

Shared HDD op Everyone (read/write) gezet in de shared instellingen (stond het al maar toch gecontroleerd)

Firewall uit/aan - geen verschil

Share instellingen wel 100 keer nagelopen

- Network discovery - aan
- File and printer sharing - aan
- Public folder sharing - aan
- File sharing connections - 40 of 56 bit encryptie
- Password protection - uit
- Homegroup connections - Allow windows to manage homegroup connections (recommended)

Mijn ip adressen vast gezet in mijn router - helemaal geen verschil

instellingen in de dune aangepast

Hier valt alleen niet zoveel aan te passen, maar ik had een nieuwe "network folder" link aangemaakt met de volgende instellingen

Name: Caviar Green 2TB
Type: SMB
Server : Mike-PC
Folder : Caviar Green 2TB
User : (niets ingevuld)
Password : (Niets ingevuld)

Maar elke keer als ik op de link druk dan krijg ik de melding "Networkt resource not accessible" en daarna direct de melding "Cannot acces network folder"

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen om het aan de praat te krijgen? Heb ik ergens toch een instelling niet goed staan of niet genoemd die wel van belang is? Anders zie ik geen andere optie dan een reinstall van mijn windows om het maar helemaal overnieuw te doen en te hopen dat dat wel werkt.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 16:36
Connect je op IP of op naam? Indien op naam, verander het eens naar IP. Ik heb het vermoeden dat DNS-settings niet kloppen, of je router geen goede DNS-afhandeling doet. Op IP-adres wordt DNS niet gebruikt. Controleer verder je firewall-settings, en zet deze des noods even volledig open als test. Virusscanner kan ook roet in het eten gooien, dus die ook even uit zetten. Stel tot slot even een username + password in en geef deze op (ingave username kun je het beste gebruik maken MIKE-PC\<username>, zodat je zeker weet dat de opgegeven user zich bevindt op MIKE-PC, en er niet lokaal naar die user wordt geprobeerd te zoeken.
Kan je met andere devices wel de share benaderen? kan je log-files inzien? Kan je de dune pingen? (en eventueel vanaf de dune een ping naar de server doen).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 18:44
Soms gooien bepaalde updates die via de maandelijkse updates binnenkomen ook roet in het eten. Je kan dus ook eens kunnen proberen om de updates verwijderen die na de laatste keer dat het de boel succesvol werkte, te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darun1a
Als eerste bedankt voor je advies! lekker snel ook!

laptop van een vriend werkt prima via de kabel en kan bij alle bestanden komen.

Username en password hebben niets uitgehaald. Ook niet als ik mijn virusscanner (AVG) en mijn windows firewall helemaal uitzet.

Ik heb zelf ook nog op mijn Dune de netwerk instellingen handmatig ingesteld maar dat maakte niet uit.
Inloggen op naam begrijp ik niet helemaal? maar als ik via de networkbrowser van mijn Dune zoek kom ik zo ver: Sources -> Network browser -> SMB -> Work group -> Mike-PC -> (empty). Hij ziet dus echt mijn hdd niet.

Daarna heb ik mijn router geback-upt, een factory reset gegeven en direct de backup weer ingeladen maar dat werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darun1a
Ik heb al eerder geprobeerd een oude firmware te draaien, maar met hetzelfde resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Darun1a schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:56:
Als eerste bedankt voor je advies! lekker snel ook!

laptop van een vriend werkt prima via de kabel en kan bij alle bestanden komen.

Username en password hebben niets uitgehaald. Ook niet als ik mijn virusscanner (AVG) en mijn windows firewall helemaal uitzet.

Ik heb zelf ook nog op mijn Dune de netwerk instellingen handmatig ingesteld maar dat maakte niet uit.
Inloggen op naam begrijp ik niet helemaal? maar als ik via de networkbrowser van mijn Dune zoek kom ik zo ver: Sources -> Network browser -> SMB -> Work group -> Mike-PC -> (empty). Hij ziet dus echt mijn hdd niet.

Daarna heb ik mijn router geback-upt, een factory reset gegeven en direct de backup weer ingeladen maar dat werkte ook niet.
Staat je share wel open met de juiste rechten? Hij ziet namelijk wel je machine, maar als daar niets op gedeeld wordt houdt het op. Controleer op je share naast de NTFS-rechten ook even de share-rechten (standaard is everybody full control op share-niveau, en daarna op NTFS-niveau dicht zetten)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darun1a
De share rechten staan op "Everybody" op bij share en security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 18:44
Darun1a schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:56:
Dit werkt in principe ook niet. Het zegt daarom dus niets

Mike-PC is de naam.
Wanneer je op zoek gaat naar Mike-PC zal je DNS server (de router waarschijnlijk) deze naam omzetten naar een IP-adres om vervolgens het apparaat behorend bij dit IP-adres te laten zien.

Wanneer je dus het IP-adres van Mike-PC invult i.p.v Mike-PC zal het misschien beter werken. Je DNS is dan niet meer nodig en dat scheelt weer een mogelijk probleempunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
DNS uitschakelen kan inderdaad, maar gegeven dat hij wel zn target kan zien lijkt me dat niet zo waarschijnlijk. Eerder denk ik aan geen toegang of hidden shares oid. Staat er iets in je log-files? En nog steeds, kan je op naam pingen vanaf je dune? (als je access ertoe kan krijgen uiteraard)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darun1a
Ik heb nu dus op mijn Dune de link die ik heb aangemaakt aangepast naar het volgende:

Name: Caviar Green 2TB
Type: SMB
Server : Mike-PC 192.168.2.2
User : (niets ingevuld)
Password : (Niets ingevuld)

ik krijg echter weer precies hetzelfde als voorheen. Eerst de reply "Networkt resource not accessible" en daarna de post "Cannot acces network folder"

@kroegtijger: Welke logfiles? die van mijn PC of die van mijn Dune? En waar zou ik die moeten kunnen vinden?

Ok, nu begrijp ik het weer niet. Ik heb mijn dune opnieuw automatisch alle netwerk instelllingen laten zoeken (wat ik eigelijk altijd laat doen). En nu vindt tie ook Mike-PC niet meer in de networkbrowser. MAAR ik heb een muziekbestand in mijn mijn Public User file gedaan (C:\users\Public) en via UPnP kan ik ze afspelen! maar hoe krijg ik het SMB weer werkende?

[ Voor 40% gewijzigd door Darun1a op 18-01-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er even vanuit dat je een Windows bak hebt. Kan je andersom wel vanuit Windows je Max benaderen. Oftewel hangt de Max in je netwerk?

Controleer je Samba-instellingen in de Max eens....Zo heb ik ze staan.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2cf4ox5.png

Kijk ook eens hier naar. Windows Share manager.

http://www.hdsupplies.nl/...-windows7-bestandsdeling/
Darun1a schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:32:
Ik heb nu dus op mijn Dune de link die ik heb aangemaakt aangepast naar het volgende:

[..]
[..]
Dit lijkt mij ook niet juist?! Heb je op die HDD een folder staan die Caviar Green 2TB heet? Neem aan dat je muziek, films etc in subfolders hebt staan?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darun1a
@Heppieboeddah

Hij doet het weer! Super bedankt. Het programmaatje had ik volgens mij de eerste keer instellen ook al gebruikt maar dat was ik vergeten. Nu vraag ik me alleen af wat dat programma heeft veranderd dat ik niet kon vinden. Als ik het open staat er alleen maar "Everyone/Guest Acces" en "Proper Rights" Ik had de NTFS en Share Rights al ingesteld op Everyone (Ze stonden ook al op Yes). Wat doet dit progje nog meer dan?

Ik kreeg ook zo'n pop-up als op de website met onderandere de regel: "EveryoneIncludesAnonymous = 1"

Hoe doe je dat handmatig?

Ow en btw, SUPER bedankt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover mijn herinnering het nog opgeslagen heeft, betreft het hier een restrictie op Null-acces op Windowsbakken met Win7.

Die Null-acces verhinderd het anoniem inloggen op je win-bak. [EveryoneIncludesAnonymous=1.Laat dus anoniem inloggen toe. Standaard staat die op =0. Laat het dus niet toe]

Als je 'iedereen' toevoegd als gebruiker sluit die regel anoniem uit. Dat doet de Max in principe.. anoniem inloggen.

Door nu die windows share manager te gebruiken en die fix te doen wordt het register aangepast, en kan het weer wel.

Dat is wat ik mij zo herinner wat de oorzaak is

Handmatig kan je het ook doen via regedit, maar de WSM doet het voor je, en is wel zo veilig.

Wat ik mij wel afvraag is: waarom hij het in ene niet meer deed? Nieuwe install van windows of zo iets?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:44:
Voor zover mijn herinnering het nog opgeslagen heeft, betreft het hier een restrictie op Null-acces op Windowsbakken met Win7.

Die Null-acces verhinderd het anoniem inloggen op je win-bak. [EveryoneIncludesAnonymous=1.Laat dus anoniem inloggen toe. Standaard staat die op =0. Laat het dus niet toe]

Als je 'iedereen' toevoegd als gebruiker sluit die regel anoniem uit. Dat doet de Max in principe.. anoniem inloggen.

Door nu die windows share manager te gebruiken en die fix te doen wordt het register aangepast, en kan het weer wel.

Dat is wat ik mij zo herinner wat de oorzaak is

Handmatig kan je het ook doen via regedit, maar de WSM doet het voor je, en is wel zo veilig.

Wat ik mij wel afvraag is: waarom hij het in ene niet meer deed? Nieuwe install van windows of zo iets?
Volgens mij was dat van toepassing op home-editions, maar ik weet niet meer helemaal zeker hoe dat in elkaar zat. Dat was ook waarom ik al aangaf om eens username/password in te stellen om zodoende authenticatie te kunnen controleren en/of uitsluiten

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan kloppen hoor. Weet wel dat ik het op mijn Ultimate 64 ook heb gedaan/moeten doen. Verder heb je gelijk. Een account aanmaken i.e Dune-Max of Gast op je winbak, en dan die gegevens invoeren op de Dune is ook een optie.

Maar het is zo ook netjes opgelost..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darun1a
nieuwe install is het iig niet. ik heb mijn install al sinds september en in de tussentijd heel wat films en series gekeken... Waarom het dus is veranderd zou ik echt niet weten. En deze oplossing is sowieso beter dan een guest-account aan te maken die ik anders nooit zou gebruiken.
Pagina: 1