• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-11 22:24
Iemand die dit heeft gedaan? Vanmorgen heel even getest maar het lijkt erop dat het niet werk. Wel lekker vaag dat een TV dit als rand functie aanbied en een mediaplayer het niet eens kan :(

• Wackmack
Is het mogelijk de muziek van je smartphone (via de app van Dune) (Samsung Note 2) af te spelen op de Dune? Ben al een tijdje aan het zoeken maar het lukt me nog niet. Volgens mij moet het mogelijk zijn aangezien de Dune over DNLA beschikt. Bij mijn Panasonic lukt het ook vrij gemakkelijk.

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-11 23:16
Versteegrob schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:13:
Is het mogelijk de muziek van je smartphone (via de app van Dune) (Samsung Note 2) af te spelen op de Dune? Ben al een tijdje aan het zoeken maar het lukt me nog niet. Volgens mij moet het mogelijk zijn aangezien de Dune over DNLA beschikt. Bij mijn Panasonic lukt het ook vrij gemakkelijk.
Dune players hebben deze functionaliteit niet.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Versteegrob schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:26:
Iemand die dit heeft gedaan? Vanmorgen heel even getest maar het lijkt erop dat het niet werk. Wel lekker vaag dat een TV dit als rand functie aanbied en een mediaplayer het niet eens kan :(
Versteegrob schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:13:
^^ Wil je voortaan gewoon de edit-knop gebruiken, i.p.v. meerder opeenvolgende posts ;) Dankjewel!

[ Voor 101% gewijzigd door Michael Knight op 02-03-2013 17:38 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• hofleverancier
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-11-2020
Problemen met het benaderen van de Dune via netwerkverkenner heeft te maken met de Windows 7 firewall.

Het instellen van de Windows 7 firewall om de Dune beschikbaar te maken in een Windows 7 netwerk.

Hier voor gaat u naar het configuratie scherm van uw computer. Hier opent de snelkoppeling “Windows Firewall” en klikt u links op de link “geavanceerde instellingen” u kiest hier voor “Regels voor binnenkomende verbindingen” en als laatste kiest u rechts bovenin het scherm voor “nieuwe regel”. U krijgt nu het volgende scherm te zien:

In dit scherm selecteert u de knop “Poort” en drukt u vervolgens op “Volgende” in het hier op volgende scherm laat u alles staan zoals al van te voren ingegeven en voert u bij de regel “Specifieke lokale” de volgende tekst in “1058, 111, 2049”:

Wanneer u dit heeft ingegeven drukt u op “Volgende” in dit scherm hoeft u niks te veranderen en drukt u op “Volgende”. In dit scherm zorgt u er voor dat alleen “Privé” is aangevinkt:

Zodra alleen “Privé” is aangevinkt drukt u op “Volgende”. In het hier op volgende scherm voert u in hoe deze regel moet heten. Om deze regel eventueel later nog terug te vinden voert u de naam “dune tcp ports” in:

Als u dit gedaan heeft drukt u op “Voltooien” de regel is nu aangemaakt. Nu voert u nog een regel in die lijkt op de net ingevoerde regel maar iets afwijkt.

U klikt wederom op “nieuwe regel” wat rechts bovenin het scherm staat aangegeven. Nu kiest u nogmaals voor “poort” en drukt u op “Volgende”:

In het scherm wat u voor u krijgt selecteert u “UDP” op dit moment zal “TCP” automatisch worden gedeselecteerd. U typt nu wederom bij “specifieke lokale” de tekst “1058, 111, 2049”:

Wanneer u dit heeft ingevuld drukt u op “Volgende” in het volgende scherm verandert u niks en drukt u nog een keer op “Volgende”. Vervolgens zorgt u er voor dat alleen “Privé” staat afgevinkt:

Als u dit heeft gedaan drukt u op volgende en gaat u naar het laatste scherm hier vult u de naam in van de regel. U vult hier de naam “dune udp ports” in en u drukt op “Voltooien”.

Nu zijn deze regels aangemaakt en sluit u het scherm van Windows Firewall af.
Computer opnieuw opstarten en nu zal de Dune in de Windows netwerk-verkenner te benaderen zijn ;)

• Wackmack
Zijn er mensen die streamen met de NAS Synology DS112J http://www.synology.nl/pr...DS112j&lang=nld#p_submenu

Wil deze aanschaffen om mijn media te streamen.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:12

Entity

9000rpm

Ik heb de DS110j, de voorjanger van de 112j en die voldoet prima voor streaming. Ik haal vanaf de NAS naar m'n PC een kleine 600mbit/s, ruim voldoende om zelfs de grootste blu-ray video's te kunnen streamen.

• Wackmack
Dat werkt dus prima maar ben bang dat het een eeuwigheid gaat duren voordat de bestanden op de NAS staan. Misschien is het daarom een betere oplossing om een schijf in de Dune 3D te stoppen. Deze oplossing is makkelijker en goedkoper echter is nog niet alles duidelijk.

Dit is huidige situatie

Snelle game pc
120mbit van upc
Horizon van upc
Dune Base 3D

Wat zou sneller zijn. Rechtstreeks downloaden op de Dune of eerst downloaden op mijn pc en het vervolgens kopiëren? Het repareren/uitpakken kan veel tijd kosten.

Als ik iets wil downloaden/kopiëren op de Dune moet ik hem dan handmatig aanzetten? Zou fijn zijn als ik films kan kopiëren als de Dune in standby staat of de Dune automatisch aan gaat.

Wil nog even zeggen hoe geweldig de Dune Base 3D is :9~
Wat een verademing als je het vergelijkt met mijn oude AC Ryan. Alles gaat zo lekker snel, Verder is het menu aardig mooi.

[ Voor 15% gewijzigd door Wackmack op 03-03-2013 15:02 ]

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:56
Ik zie niet echt het voordeel van een NAS met één HD tov de HD in de Dune. Wat dat betreft is in dit geval de drive in de Dune denk ik een eenvoudigere oplossing.

Ik download alles via een PC, maar los van rar/par doe ik dat vooral omdat ik alle films met Hanbrake re-encode, en dat kost nu eenmaal rekenkracht.

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-11 09:40
Vanmiddag de D1 sinds een tijdje weer eens aangeslingerd. Ik kom gewoon in het menu en verder lijkt er niks aan de hand. Maar zodra ik een film of serie start krijg ik wel geluid maar geen beeld. Ik heb alle kabels opnieuw ingeplugd, maar dit maakte geen verschil. Ik heb alles altijd al via hdmi naar de versterker en via de versterker doorgelusd naar de tv. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Verwijderd

Vorige week een Dune HD Max aangeschaft! Had tot nu toe een Boxee Box, maar dat ding was zo ongelofelijk traag geworden.
Ben de Boxee na een week al helemaal vergeten, het beeld en geluid van de Dune is superieur aan de Boxee, ik kan feilloos 1080p streamen van mijn NAS! De Boxee gaf daar altijd haperingen op :(
Nu alleen nog uitzoeken hoe ik makkelijk mooie beschrijvingen van de films en dergelijke op mijn Dune kan krijgen vanuit mijn Mac :-)

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:16

ChUcKiE

Dus........

Roel1966 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:11:
[...]

Heb je je HDMI kabel al eens gewisseld met een andere HDMI kabel want zoals ik het lees kan het wel eens daar aan liggen.
Alle HDMI kabels zijn vervangen voor 1.4a versies. Ik had het idee dat het er beter op geworden is, maar helaas na een tijdje toch weer dezelfde problemen.

Vervolgens haal ik de HDMI kabel uit de Dune, stop ik die in de laptop en pak daar de film weer op vanaf mijn Synology NAS en dan werkt het weer feilloos.

Het lijkt dus toch in de Dune te zitten. De specifieke instellingen heb ik uit de TS overgenomen. Zou er verder nog iets kunnen zijn, dat ervoor zorgt dat het beeld regelmatig stil staat (geluid loopt door) of erg geblokt en met felle groene kleuren vervormt?

Een verschil is wel dat de laptop via wifi gaat en de Dune via een kabel. Zou een niet frisse UTP kabel/connectie een probleem kunnen zorgen van vertraging?? Wel;licht vergezocht, maar je moet iets...

[ Voor 11% gewijzigd door ChUcKiE op 04-03-2013 09:59 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Politoer
  • Laatst online: 01-12-2024
Versteegrob schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:05:
Zijn er mensen die streamen met de NAS Synology DS112J http://www.synology.nl/pr...DS112j&lang=nld#p_submenu

Wil deze aanschaffen om mijn media te streamen.
Ik stream van een Synology DS410 naar de Dune Max via een gigabit netwerk. Werkt perfect. Ook met blurays.

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 20:06
ChUcKiE schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:56:
[...]
Alle HDMI kabels zijn vervangen voor 1.4a versies. Ik had het idee dat het er beter op geworden is, maar helaas na een tijdje toch weer dezelfde problemen.
Probeer het eens via RGB, dan kun je een aantal zaken uitsluiten. Heb je dan toch hetzelfde probleem, dan ga ik uit van een defecte Dune.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:01

servies

Veni Vidi Servici

Politoer schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:57:
[...]

Ik stream van een Synology DS410 naar de Dune Max via een gigabit netwerk. Werkt perfect. Ook met blurays.
En ik stream vanaf een zelfbouwserver via een dual gigabit netwerk. Werkt ook perfect, maar is totaal niet wat hij vraagt.
De DS410 is een geheel andere NAS en dus geheel niet te vergelijken.
Mijn vermoeden is dat het wel zal gaan.
Die DS112J zal toch wel een 100Mbit lijntje vol kunnen trekken gok ik en dat is ongeveer het maximum wat de Dune mediaspelers aankunnen met hun netwerk interface.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

MrX_Cuci schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:26:
[...]

Probeer het eens via RGB, dan kun je een aantal zaken uitsluiten. Heb je dan toch hetzelfde probleem, dan ga ik uit van een defecte Dune.
Ik zal ook eens proberen om een film op de interne SSD te zetten (nu alleen in gebruik als Blue Ray cache disk) en dan af te spelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:17:
[..]
Nu alleen nog uitzoeken hoe ik makkelijk mooie beschrijvingen van de films en dergelijke op mijn Dune kan krijgen vanuit mijn Mac :-)
DuneX

Gebruik zelf de Windows variant, en die doet prima zonder allerlei truuks..:-)

De Mac-variant kan je hier halen.

De Guide [pdf-alert]

Wordt niet meer door ontwikkeld, en lijkt gedateerd. Maar doet wat het doen moet..Andere scrapers voor Mac?! Zou het zo 1,2,3 niet weten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 11:11 ]

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:03:
[...]

DuneX

Gebruik zelf de Windows variant, en die doet prima zonder allerlei truuks..:-)
Welke windows variant? Vziw is DuneX alleen voor de Mac ontwikkeld...

Verwijderd

servies schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:28:
[...]

Welke windows variant? Vziw is DuneX alleen voor de Mac ontwikkeld...
Dune eXplorer

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Ah ok... op die fiets... maar dat is gewoon een ander pakket met een gelijkende naam...

• Wackmack
Hebben mensen al goede ervaringen met de youtube app? Heb het even via de browser geprobeerd maar dat is werkelijk dramatisch.

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-11 15:04

Ram0n

Bierbrouwende nerd

De YouTube-app werkt wel redelijk. Zoeken is wat werk, maar hij speelt het netjes en zonder problemen af.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Wackmack
Hoe moet je die app dan downloaden? Heb gisteren gezocht op de Dune maar kon niks vinden. Als ik zoek via dit topic zie ik niks voor bij komen.

Verwijderd

Zit bij de HDI-Dunes normaliter onder 'applicaties'

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
Ram0n schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:34:
De YouTube-app werkt wel redelijk. Zoeken is wat werk, maar hij speelt het netjes en zonder problemen af.
Totdat je wil gaan spoelen. Tenminste, dat is mijn ervaring...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Vraagje over een Dune TV101 en 3D films met losse ondertiteling. Tegenwoordig worden steeds meer films op 3D uitgebracht. Sommigen zijn te vinden met ingebakken subs, anderen worden los meegeleverd, vaak als *.srt files.
Nu is het lastige van een SRT file dat deze niet goed in beeld komt als je een side-by-side (half SBS) film via de Dune afspeelt. Logisch want de sub zit voor een gedeelte op het rechter deel van het beeld, de rest op het linker deel.
Nu zijn er tools zoals 3DDubtitler die een en ander kunnen omzetten naar een ander formaat, maar...daar komt een *.SUP en een *.XML uit. Iets wat de Dune niet lijkt te snappen.

Hoe lossen jullie het op om alsnog een fatsoenlijke ondertitel te krijgen bij een 3D film als er een 2D *.SRT file is meegeleverd?
Moet ik dan kiezen voor SUB ipv SUP? Ik ga dat nu wel even testen, maar ben toch benieuwd naar jullie reacties.

EDIT: een MKV met een *.IDX of een *.SUB wordt niet opgepakt door de Dune :(

[ Voor 10% gewijzigd door Tallguy op 07-03-2013 16:24 ]

specs | 3360wP met SE3000

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Tallguy schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:10:
Vraagje over een Dune TV101 en 3D films met losse ondertiteling. Tegenwoordig worden steeds meer films op 3D uitgebracht. Sommigen zijn te vinden met ingebakken subs, anderen worden los meegeleverd, vaak als *.srt files.
Nu is het lastige van een SRT file dat deze niet goed in beeld komt als je een side-by-side (half SBS) film via de Dune afspeelt. Logisch want de sub zit voor een gedeelte op het rechter deel van het beeld, de rest op het linker deel.
Nu zijn er tools zoals 3DDubtitler die een en ander kunnen omzetten naar een ander formaat, maar...daar komt een *.SUP en een *.XML uit. Iets wat de Dune niet lijkt te snappen.

Hoe lossen jullie het op om alsnog een fatsoenlijke ondertitel te krijgen bij een 3D film als er een 2D *.SRT file is meegeleverd?
Moet ik dan kiezen voor SUB ipv SUP? Ik ga dat nu wel even testen, maar ben toch benieuwd naar jullie reacties.

EDIT: een MKV met een *.IDX of een *.SUB wordt niet opgepakt door de Dune :(
Een linkie naar een pagina die mij uitstekend heeft geholpen!
kan nu de subtitles aanpssen en worden perfect weergegeven op HALF SBS MKV's op mijn LG LCD in combinatie met mijn DUNE MAX:

http://www.pchelpforum.nl/viewthread.php?tid=50483

Moet wel zeggen dat nu naa een jaar ik steeds minder films in 3D bekijk en meer de "normale" versies in 1080P

Succes!!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Bedankt! Die tsmuxer zal ik eens proberen.

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Gek probleempje! Ik kan via mijn Macbook Pro geen verbinding maken met mijn Dune HD.
Laatste firmware staat er op, systeemopslag is geactiveerd op een usb stick.

Ik heb geprobeerd om via ftp verbinding te maken met het ip adres dat er op de Dune HD staat, ook smb toegang via Finder lukt me niet :(

Die ik iets fout?

• Wackmack
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:06:
Zit bij de HDI-Dunes normaliter onder 'applicaties'
Bij de Dune Base 3D staat die helaas niet.

Verwijderd

Versteegrob schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:44:
[...]

Bij de Dune Base 3D staat die helaas niet.
Het is maar hoe belangrijk je het vindt. Persoonlijk heeft het voor mij niet echt een toegevoegde waarde.. ;)

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

ChUcKiE schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:38:
[...]

Ik zal ook eens proberen om een film op de interne SSD te zetten (nu alleen in gebruik als Blue Ray cache disk) en dan af te spelen.
Zo de film even op de interne SSD gezet, maar dan nog, wel in iets mindere mate, heb ik last van verstoringen in het beeld. Hoe kan dat nou??

Als ik dezelfde film op mijn laptop bekijk heb ik nergens last van, ook niet als deze vanaf mijn NAS gestreamed wordt.

Zou mijn Dune kapot zijn?? Zou er softwarematig wat mis zijn, of eeen instelling?

• Wackmack
Ik wil een 3.5 schijf installeren in mijn Dune en hem aan het netwerk hangen. Als de Dune op standby staat kan ik dan wel bestanden kopiëren van mijn pc?
Ja, dat kan. Ik doe zelf niet anders

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-11 11:16

spanx

_Sp[A]nX_

ik heb een dune prime 3.0, ik heb al eerder geprobeerd om een hdd in te bouwen maar dat is niet gelukt.
ik kom een power kabel te kort (niet aanwezig) en ik kon sata ook niet aansluiten...

er is alleen plaats voor een 2,5" hdd zijn er mensen die er ook een 3,5" hdd hebben ingebouwd?
en waar kan ik de kabels kopen?

Damn it's good 2b a Tweaker!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07
Versteegrob schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:24:
Ik wil een 3.5 schijf installeren in mijn Dune en hem aan het netwerk hangen. Als de Dune op standby staat kan ik dan wel bestanden kopiëren van mijn pc?
Volgens mij zijn er 2 types standby.
Bij de 1 is de harde schijf beschikbaar, bij de andere niet.
Nadeel is het hogere stroomverbruik bij de eerste en de langere opstarttijd bij de 2de.

• Wackmack
Goed om te weten, thnx. Maakt het nog uit welke 3.5 HDD ik gebruikt of kan ik de goedkoopste 3TB schijf nemen? Op de website van Dune staat een lijst schijven maar de Base 3D wordt nog niet genoemd.

Verwijderd

Ze raden koele schijven aan, en gelijk hebben ze, hier getest met een Samsung 103 en die werd erg heet in de Dune Duo, een WD green was handwarm, met al die bijkomende hitte gaat de Dune op de duur ook raar doen. Dus neem bij voorkeur een koele HD, snel zijn ze zat allemaal.

• Wackmack
Is dit nog aan te geven, lijkt er niet op. Zie hier niks over de warmte http://tweakers.net/categ...harde-schijven/producten/

of moet ik alle testen gaan lezen?
5400 toeren zijn per definitie koeler dan 7200 toeren schijven.
Je moet denk aan schijven als de WD Green serie

• Wackmack

• Wackmack
Wil het nog even voor de zekerheid checken. Kan ik de HDD straks gewoon in de Dune Base 3D stoppen en dan sluit het goed aan? Heb gisteren even gekeken maar kon het niet zo goed zien.

Als iemand dit kan bevestigen dan bestel ik de pricewatch: Western Digital Green WD30EZRX, 3TB

Verwijderd

Als de firmware up to date is kan de Dune 3TB schijven aan, en je hebt dan de keuze deze te formatteren in diverse formaten naar keuze.

• miser
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

miser

always learning

Ik zou die WD30EZRX er niet in stoppen.
Het werkt wel.
Die schijf ging mij bij raar opspinnen, zo'n beetje elke 3 sec..

Dus nu zit de 3TB in de PC en de 2TB Samsung in de Dune HD.

Verwijderd

De recente firmware van HDI laat het volgende zien wat betreft de nieuwste generatie HDD.

Various improvements for working with HDDs:

- Improved handling of GPT-formatted HDDs (so handling of 3TB+ HDDs is
more reliable now).

- Added a possibility to format huge HDDs (3TB+) on Dune. For HDDs
greater than 2TB, GPT partition table is created now. For smaller
HDDs, MBR partition table is used as before.

- Added built-in function of formatting into EXT3 file system.

• Wackmack
Moet de OP niet worden aangepast / geupdatet?

Q: Kan de Dune 3d-films weergeven?
A: Ja dat kan. De nieuwere modellen (na Base en Prime 3.0) hebben ondersteuning voor RealD. Echter de hdmi-aansluiting op de Dune is 'slechts' versie 1.3, dus hij kan maximaal 2x 720p beelden aanbieden en niet in hull-hd 1080p.

Met de Dune Base 3D kan je nu wel 3D in fullhd kijken.

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-11 02:11
ik zit te twijfelen om te Dune Base 3D aan te schaffen! ik heb nu de Dune D1 tot mijn beschikking en ben
er zeer tevreden over ( samen met yadis) .
Nu vroeg ik me af wat nu de grootste verschil is , is het alleen de 3D fullhd optie of zit er nog meer verschillen in? Ik heb zelf een 3D tv van LG (passief) en kijk soms wel eens een 3D film side by side.
gebruik de HDD optie niet ,stream alles vanaf mijn synology Nas naar de Dune.

[ Voor 10% gewijzigd door CallmeGod op 22-03-2013 20:15 ]

• Wackmack
Ik heb gisteren een spaanse film gedownload. Echter zit de srt file er apart bij. Is er een mogelijkheid dat k toch de ondertiteling erbij krijg? Dit moet toch kunnen met een mediaplayer van 300e

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:20
Gewoon de srt dezelfde naam geven als het video bestand. Je kunt ook bij de instellingen aangeven welke ondertitels (extern of intern) hij standaard kiest. Als je op de ondertitels knop drukt tijdens het kijken van de film dan kun je ook kiezen.
Dit werkt bij mijn prime zonder problemen.

• rockhopper
  • Laatst online: 00:03

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb een dune hd max in bestelling, zijn er hier mensen met een logitech harmony one (vast wel)?
Wat doen jullie voor aansturing van de dune? Is het de moeite waard om de harmony one te configureren of is de AB van de dune zelf echt zo fantastisch dat je deze er beter erbij kan houden?

Ik ben fanatiek film kijker, dus ik ben benieuwd hoe moeilijk de vele instellingen gaan worden, maar als ik er niet uit kom kan ik de vele posts in deze thread eens gaan doornemen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Arunia
Ik heb zelf een harmony 885. Qua instellingen hetzelfde lukt me.
Stel gewoon de knoppen in zoals op je dune bediening.
Heb de rode voor het verschuiven van de audio etc ingesteld.
Werkt allemaal zonder problemen.
Als je een Harmony hebt ben je gek als je er alsnog een andere afstandsbediening bij gaat houden.

• Wackmack
Arunia schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:40:
Gewoon de srt dezelfde naam geven als het video bestand. Je kunt ook bij de instellingen aangeven welke ondertitels (extern of intern) hij standaard kiest. Als je op de ondertitels knop drukt tijdens het kijken van de film dan kun je ook kiezen.
Dit werkt bij mijn prime zonder problemen.
Dat laatste werkt dus niet. Kan de Dune wel een mkv bestand afspelen en de externe srt erbij laden? Heb de base 3D, de allernieuwste dus dat zou toch moeten werken.

Ga even de naam veranderen.

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-11 15:04

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Versteegrob schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:30:
[...]

Dat laatste werkt dus niet. Kan de Dune wel een mkv bestand afspelen en de externe srt erbij laden? Heb de base 3D, de allernieuwste dus dat zou toch moeten werken.

Ga even de naam veranderen.
Die laatste opmerking doet vermoeden dat de naam van de .srt dus niet hetzelfde is als de .mkv? Dat gaat niet werken nee. Extern betekent simpelweg een los bestand (niet ingebakken in een .mkv), maar de naamgeving moet altijd consistent zijn.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Wackmack
Wow, jullie hebben gelijk. Het werkt direct, super bedankt! Gaat trouwens om de film

THE skin i live in
martijn24 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:01:
ik zit te twijfelen om te Dune Base 3D aan te schaffen! ik heb nu de Dune D1 tot mijn beschikking en ben
er zeer tevreden over ( samen met yadis) .
Nu vroeg ik me af wat nu de grootste verschil is , is het alleen de 3D fullhd optie of zit er nog meer verschillen in? Ik heb zelf een 3D tv van LG (passief) en kijk soms wel eens een 3D film side by side.
gebruik de HDD optie niet ,stream alles vanaf mijn synology Nas naar de Dune.
Er zitten wel wat verschillen in.
De D1 heeft een volledige Blu-Ray licentie met alles wat daar bij hoort maar kan geen Full 3D
De Base 3D (en 303D) heeft geen Blu-Ray Licentie, alleen BD-Lite maar kan wel Full 3D. Is ook wat sneller

De Base 3D en 303D zijn, op een paar aansluitingen na, hardwaretechnisch dezelfde apparaten. De Base 3D zou volgens de specs een bredere ondersteuning moeten hebben voor HD-Audio (True-HD en DTS-MA).

• loneranger56
  • Laatst online: 19-04 15:59
rockhopper schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:08:
Ik heb een dune hd max in bestelling, zijn er hier mensen met een logitech harmony one (vast wel)?
Wat doen jullie voor aansturing van de dune? Is het de moeite waard om de harmony one te configureren of is de AB van de dune zelf echt zo fantastisch dat je deze er beter erbij kan houden?

Ik ben fanatiek film kijker, dus ik ben benieuwd hoe moeilijk de vele instellingen gaan worden, maar als ik er niet uit kom kan ik de vele posts in deze thread eens gaan doornemen.
als je een android smartphone hebt kun je ook overwegen om de dune app uit de store op te halen, werkt ook mooi

• Laguna
  • Laatst online: 09-11 14:40

Laguna

Connaisseur

Voor de mensen die nog overwegen een Dune HD TV-101 te kopen, zie mijn review:

productreview: Dune HD TV 101 review door Laguna

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Arunia
Mijn Prime 3.0 staat te koop. Ga na verkoop overstappen op de TV303D. Dat de Disney's voor mijn vrouw niet afspelen is voor haar onacceptabel. En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.

Voor zover ik kan vinden is de TV303D hetzelfde als de Prime 3.0 en kan ook FullHD 3D films afspelen minus de Blu-ray drive uiteraard en BD-Lite. Maar voor rips lig ik daar niet wakker van.

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Arunia schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:45:
Voor zover ik kan vinden is de TV303D hetzelfde als de Prime 3.0 en kan ook FullHD 3D films afspelen minus de Blu-ray drive uiteraard en BD-Lite. Maar voor rips lig ik daar niet wakker van.
Kun je met de TV303D geen Blu-ray en BD-Lite streamen? Of alleen niet afspelen omdat er geen drive in zit?

• Arunia
Je kunt ze uiteraard wel streamen, maar niet afspelen vanwege het niet hebben van een BD-drive.

Ikzelf ga voor een losse BD-speler en de TV303D.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

K mijn Dune Max is binnen en ik probeer nu al 2 uur yadis aan het werk te krijgen en ik kom echt niet verder. Dus inmiddels flinke koppijn, registreren op mpc club wil niet, dus ga ik hier m'n vraag maar eens stellen:
Moet ik eerst de films op de Dune Max hdd zetten? Of (en hoe) vertel ik yadis dat mijn films op mijn pc staan en ik ze naar de dune wil kopieren/overzetten.
volgens de guide moeten er allemaal bestanden verschijnen maar bij mij blijft het hele veld gewoon leeg.

Ik zal wel een fijne dag hebben, de meegeleverde wifi dongle werkte ook al niet, maar gelukkig had ik nog een 15meter lange ethernet kabel liggen. Alle hulp wordt gewaardeerd!

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Arunia
Je moet de films in mappen op de Max zetten.
Je zegt tegen yaDIS waar de films staan.
Dus adres van je Max (zet wel je Max aan trouwens).
Je kunt even kijken of je er met je pc bij kan.

Wat yaDIS eigenlijk doet, is zorgen dat er een grafische schil wordt gemaakt.
yaDIS verplaatst geen films.

Zodra yaDIS je films ziet, krijg je een hele rij aan films te zien. Je moet dan alles selecteren en op verwerken klikken. Daarna kun je bij elke film kijken of het de goede is, zo niet, klik op rechtermuis en dan op veranderen.
Wil je andere covers of info wijzigen, dan kun je met de tabbladen onderaan die dingen aanpassen.

Ikzelf maak gebruik van een server waar mijn films op staan. De speler speelt ze via het netwerk af. Ik hoefde dan alleen een link naar de map te maken waar yaDIS de uitkomst heeft neergezet.
Deze map linkt dan weer door naar de plek waar de films staan.

Zorg dat je Max een vast IP heeft, anders zit je de volgende keer ook weer met hoofdpijn ;)

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ok dat is alvast duidelijk. Ik heb de max als netwerkschijf aan m'n pc gekoppeld. Ik denk dat ik straks uit ga zoeken hoe ik de ip vast ga zetten. (of moet dat niet meer als ik 'm al als netwerk schijf heb gekoppeld?)

Het idee bij mij is wegens ontbreken nas e.d. dat de mediaspeler ook meteen de opslagplek is voor films en foto's en muziek enzo.

Ik heb momenteel allemaal lege mapjes gekregen op de dune, dus ik kan denk ik beter eerst weer even een format Dune uitvoeren en dan 2 (of 3?) folders maken 1 voor films, 1 voor series en 1 voor layout? Er staan nu namelijk 90 mapjes met weinig structuur of zinvolle info, lijken door yadis aangemaakt....

(ja de max staat aan, en ik heb dus inderdaad verbinding via ethernet kabels, dus dat gaat wel goed)

Ik denk dat ik vanwege de 'export' knop redelijk in de war ben geraakt. Alvast bedankt voor het rappe antwoord!

[ Voor 25% gewijzigd door rockhopper op 26-03-2013 17:21 . Reden: extra info ]

• Arunia
Ik bedenk me net dat je waarschijnlijk geen vast IP nodig hebt omdat je pc via het netwerk verbinding zal maken (voor mij was het wel nodig voor de Server omdat daar ook de layout op komt).

Hoe je het nu hebt is prima.
Op je Max maak je een map films en een map series aan.
Hier zet je resp. je films en series in.
Mijn structuur is als volgt:
films
naam film
bestand voor film en bestand voor ondertitels waar nodig

series
naam serie
seizoen xx
bestanden van de afleveringen

yaDIS

Ok, instellingen.
in yaDIS instellingen aanklikken.
tabblad "algemeen"
Werkmap is de plek op je pc waar yaDIS zijn spullen laat. Deze niet op je Max zetten iig. Gewoon in program files oid.
"eenvoudige mode" is dat alles in je film en series folder wordt gezet. Je hoeft dan geen Dune interface locatie op te geven.
Dune interface locatie is waar je je layout krijgt.
Dus via het netwerk naar je Max en daar welke map je wilt hebben.
Vink 'voeg nieuwe films automatisch toe aan selectie" aan. Iig, dat heb ik wel. Scheelt me weer verversen.
TMDb is goed. Die andere is Franstalig. :P

tabblad Mappen
Toevoegen en dan de "film" map opgeven op je Max.
Volgens mij hoef je dan geen Dune pad op te geven.
Nog een keer toevoegen en dan uiteraard type veranderen in series en je series map opgeven.

tabblad interface

Kies onder layout een leuke interface uit.
AAI is losless plaatjes, JPG is mindere kwaliteit, maar scheelt je wel in ruimte op je schijf.

De categorieen en recent toegevoegd heb ik grotendeels uit gezet.
Alleen alfabet staat bij mij aan. Zoek toch op film zelf en niet op de rest.

tabblad afstandsbediening kun je de speler besturen via je computer. Leuk als je er naast zit, anders niet echt interessant.

Die export knop moet je even weten.
Let er op dat wanneer je layout wijzigingen doet, dat je dan alles selecteerd en verwerken klikt. Daarna altijd exporteren. Anders wordt het niet weg gezet.

Het is ook mogelijk om de banner wall voor series en de moviewall voor je films in formaat te wijzigen.
Nu bijvoorbeeld 5 horizontaal 3 verticaal. Zelf had ik er toen minder omdat ik grotere iconen wilde.
Daarbij had ik bij series 2 naast elkaar en 3 onder elkaar. Je moet alleen dan wel even rekenen met de maten voor op je scherm. Zodat ook de plaatjes groter worden.
Dit kun je in een xml bestand doen binnen de yaDIS map op je pc. Maar dat is van latere zorg. :P
Dat had ik hier en ook op mpcclub gepost. Is natuurlijk best wel moeilijk zoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 26-03-2013 17:35 ]

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Held! _/-\o_
Ik ben even begonnen met wat data overzetten (liever een paar series / films opnieuw ipv straks alles als het mis gaat)
Maar het is zo een stuk duidelijker ja. Mooie interface zal ik me als het eenmaal werkt in gaan verdiepen. En afstandbediening lol, pc staat op zolder en die mediaspeler beneden dus dat gaat 'm niet worden.

Nu moet ik alleen nog even uitvogelen of ik die iso bestanden ook in mapjes mag stoppen maar het meeste wat ik heb is toch .mkv of .avi
Anyway nogmaals bedankt voor de uitgebreide uitleg! d:)b

PS echt snel is het overzetten niet, 20 minuten voor 10 GB gaat dus nog wel even duren voordat ik die hdd vol heb.

[ Voor 9% gewijzigd door rockhopper op 26-03-2013 17:40 ]

• Arunia
Graag gedaan. Fijn dat het werkt. :) Altijd goed om te horen.
Ik ga nog even op zoek (ook voor mezelf) naar wat ik toen ingesteld had en waar. Uiteraard al tig keer opnieuw geinstalleerd en dus die settings kwijt.

Kopieren kan heel lang duren. Ik gebruik zelf naar de server 1Gbit. Dus dat wil wel.

iso moet je ook gewoon in een map zetten.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

uurtje per 100 gb, 3000 gb te gaan, dat wil wel ja. Nou ik ben nog aan het overpompen dus ik weet niet of het helemaal gaat werken, maar zoals het geschreven staat volg ik de stappen tenminste.

Update volgt nog of het echt gelukt is :) Overigens begrijp ik al zo'n beetje dat bij een nieuwe pc alle stappen met yardis opnieuw uitgevoerd mogen worden (althans daar kreeg ik wel veel hits op bij het zoeken in dit forum)

• Arunia
Gewoon een backup maken van yadis is je program files op je pc.
Op je nieuwe pc/installatie eerst yadis installeren en dan die backup er overheen gooien.
Mits dezelfde versie uiteraard.
Dan staat het allemaal weer goed.

Kan wel zijn dat je even daarna binnen yadis alles moet selecteren en verwerken.

[ Voor 15% gewijzigd door Arunia op 26-03-2013 17:57 ]

Verwijderd

Gisteren gedaan, Yadis staat nu op mijn tweede SSD, loopt nu toch wat vlotter dan op de HDD.
Zoals je vermeld je kopie erover heen gooien, alles selecteren en verwerken , is prima gelukt.
Leve de backups, die maken het een makkie in vele gevallen.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Arunia schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:31:
yaDIS

Ok, instellingen.
in yaDIS instellingen aanklikken.
tabblad "algemeen"
Werkmap is de plek op je pc waar yaDIS zijn spullen laat. Deze niet op je Max zetten iig. Gewoon in program files oid.
"eenvoudige mode" is dat alles in je film en series folder wordt gezet. Je hoeft dan geen Dune interface locatie op te geven.
Dune interface locatie is waar je je layout krijgt.
Dus via het netwerk naar je Max en daar welke map je wilt hebben.
Vink 'voeg nieuwe films automatisch toe aan selectie" aan. Iig, dat heb ik wel. Scheelt me weer verversen.
TMDb is goed. Die andere is Franstalig. :P
Bij eenvoudige mode kan ik niet automatisch toevoegen aan selectie meer kiezen.
tabblad Mappen
Toevoegen en dan de "film" map opgeven op je Max.
Volgens mij hoef je dan geen Dune pad op te geven.
Nog een keer toevoegen en dan uiteraard type veranderen in series en je series map opgeven.
Gedaan, hoewel ik me afvraag of het goed gaat.
Die export knop moet je even weten.
Let er op dat wanneer je layout wijzigingen doet, dat je dan alles selecteerd en verwerken klikt. Daarna altijd exporteren. Anders wordt het niet weg gezet.
die export knop moet je even weten.... wat weten precies?

Ik krijg nu het volgende, de plaatjes van film/serie laden, maar in yardis staat er een vraagteken (oranje). Als ik op de mediaspeler ga kijken zie ik alleen nog maar het yardis menu ipv wat er op de hdd staat (dus ik kan niet meer bij foto's of ander materiaal komen??)
In dat yardis menu zie ik wel de film info, maar ik krijg dan de fout "kan bestand niet vinden/afspelen".
Dus ergens gaat het nog mis. Tips? Welke voor de hand liggende stap heb ik overgeslagen?

Als ik in explorer kijk heb ik ook opeens andere mappen structuur. De map films die ik had gemaakt is weg, ook de map 'tv series' is weg, wel heb ik allerlei mappen die 00 en 01 heten en daarin weer een heleboel submappen. Ik begrijp niet wat / waarom het misgaat. (voel weer koppijn opkomen)

Ik zie ook dat de bestanden die ik in 2 uur heb overgepompt weg zijn. WTF? Er staat nu nog maar 200mb op de schijf terwijl ik er veel meer op heb gezet. $@#%#@ yardis alles gedelete? :F

[ Voor 11% gewijzigd door rockhopper op 26-03-2013 21:35 ]

• Arunia
Ik zou zelf geen eenvoudige modus kiezen. Dan krijg je los een map voor yaDIS (wel aangeven waar je die wilt hebben).
De export knop houdt in dat je de menu's genereerd naar de yaDIS map op je speler.

Die 00 en 01 mappen is de achterliggende structuur die yaDIS creeert voor de menu's. Hier hoef je zelf niet te kijken.
Dat alles weg is, is vreemd. Voor zover ik weet doet yaDIS er namelijk niets mee. Eerlijk, die optie voor eenvoudig heb ik heel lang niet meer gebruikt.

Wat je moet doen, is je speler ook volgens de topic start instellen. Daardoor laat hij iconen zien en niet de structuur wanneer je yaDIS zelf opent.
Ik zou iig 1 film neerzetten op je speler om te testen. Hoop dat je gekopieerd hebt en niet verplaatst.
Dan kun je zien wat er gebeurd namelijk.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik kopieer gelukkig in de testfase, maar ik ben toch wel geschrokken dat een programma kennelijk alle media kan wissen. Ik huiver nu een beetje om yadis weer te gebruiken.
Ik dacht dat ik alles volgens de start topic ingesteld had, maar goed ik kon dus niets zien omdat er niets meer op de schijf stond. Ik ga vandaag nog maar even verder rommelen.

Deze keer anders: aparte menu map voor yadis (deze stond eerst op de root van de dune hdd, misschien dat het daarom verkeerd gaat/ging) en geen 'eenvoudige modus' (als je het niet gebruikt in je voorbeeld moet je er ook niet mee uitleggen lol)

Conclusie: flinke progressie, het werkt inmiddels. Wel zie ik dat ik nog eea aan bestandsnaam moet tweaken bij series. De nieuwe folder indeling laat ook de hele hdd weer zien, iets wat eerst niet lukte (of omdat ie leeg gehaald was, of omdat yadis tegenwerkte)
Bedankt voor de instructies. Ik hoop dat de anderen er ook nog wat aan hebben. Wat mij betreft verdient iets als dit wel een aparte 'how-to' spotlight in de start topic.

Gelijk even gekeken of hij de vreemde .mts files van m'n camcorder slikt maar ook dat gaat goed. Erg fijn voor als ik geen zin in eerst bewerken en gewoon filmpjes wil laten zien.

• Arunia
Als je de menu's wel ziet, dan werkt dat gewoon en staat je Max goed ingesteld.
Voor zover ik weet kan die optie niet je bestanden verwijderen, maar goed. Wellicht dat dat wel kan gebeuren

Volgens mij maakt het niet uit waar je die map voor yaDIS neer zet. Gewoon een snelkoppeling maken binnen je Max naar deze map zodat je direct in die map uit komt.
Bij mij is het wel de root op mijn server (van de share weliswaar).
Ik legde uit wat het deed omdat ik het niet gebruik, maar wellicht jij er wel interesse in hebt.

Voor het tweaken van bestandsnamen gebruik ik zelf tv rename ofwel http://tvrename.com/.
Hier verwijs je ook naar je map (Op de Max ofwel op je pc voordat je naar je Max kopieert).
Je kunt dan de volledige series map laten scannen en hij probeert dan aan te geven welke series je hebt. Hierna kun je nog wijzigingen aanbrengen. Daarna kun je gewoon met nieuwe series scannen op wijzigingen en dan geeft hij aan wat hij gevonden heeft en kun je dit doorvoeren en dus laten hernoemen.
Let hierbij wel op dat je niet klakkeloos op doorvoeren klikt, want wat ik zelf wel eens heb gehad is dat hij een ander bestand zag en deze dus gebruikte ipv de juiste aflevering.

aflevering 1-2 bij elkaar kun je ook aangeven.
Als het eenmaal door hebt, vrij simpel in gebruik. Voor zover staat er een heldere handleiding op de site en ook als je het programma op start.
yaDIS kan prima met de basis instellingen je series vinden.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik gebruik bulk-rename-utility niet het meest gebruiksvriendelijke maar wel zeer goed. Misschien dat ik die tv rename ook nog een test waag maar ik ben nu even wat series aan het overzetten zodat er wat hdd vrij komt. Hoewel ik denk ik pas na een paar dagen het echt durf te verwijderen van de pc :)

Ik heb de theorie omdat yadis eerst op de root wegschreef ipv zijn eigen folder hij (yadis dus) meteen alles wat er niet bij hoort weghaalde (dus al m'n bestanden). Mogen ze wel wat beter voor waarschuwen. Gelukkig is er niets verloren.

• chimera2
  • Laatst online: 20:26
Zijn er eigenlijk goede vervangers voor Yadis. Iets wat het allemaal automatisch doet?

Verwijderd

Niets gaat echt automatisch, je moet er wel wat voor doen..:-)

Maar als je niet al teveel ingewikkelde dingen wil doen zou je eens naar Dune Explorer kunnen kijken. Wordt helaas niet meer door ontwikkeld maar werkt voor waar ik het voor nodig heb [mediawall] prima.

http://www.hdsupplies.nl/helpdesk/dune-explorer-jukebox.html

• chimera2
  • Laatst online: 20:26
het gaat mij ook puur om de mediawall. Maar doet hij ook Serie's ?

Verwijderd

Als de scraper ze kan vinden wel. Bijvoorbeeld Breaking Bad, Homeland kon hij hier prima vinden. Zijn ze er niet via de scraper, dan kan handmatig via het web de hoesjes, backgrounds etc worden opgehaald.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-11 16:49
Ik heb nu een Popcorn Hour A-200, maar ben klaar met het apparaat en zoek een nieuwe mediaspeler. En twijfel tussen een Dune (heb er altijd al een beetje naar zitten lonken wanneer mijn A-200 weer eens problemen had), Popcorn Hour A-400 (om ze een kans te geven) en een WD TV live (goedkoop en nog een aardige alleskunner).

Wat ik wil gaan doen:
- ISO's afspelen
- Eventueel gedownloade bluray's met menu (geen harde eis)
- streamen vanaf mijn Synology nas (bekabeld)
- Mooie videowall zal handig zijn als het niet teveel werk is

Heb met die laastste echt avonden zit klooien en wil er best tijd insteken maar het zou mooi zijn als dat wat sneller kan.
Ik zie dat er veel typen Dune's zijn en zit te kijken naar de Dune HD TV-303D, maar wifi ben ik niet nodig. Is er ook een model te krijgen zonder wifi voor een goedkopere prijs?

• Arunia
Een 3D versie niet. Je kunt allicht naar de TV101 kijken als 3D niet je voorkeur heeft. Deze is rond de 100 euro namelijk.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Die HD TV ondersteunde toch geen bluray menu's?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Binnetie
3D vind ik niet super belangrijk, maar is de hardware tussen de TV101 en de TV-303D verder gelijk?
@PaT, een eenvoudig menu mag ook hoor

[ Voor 16% gewijzigd door Binnetie op 27-03-2013 14:05 ]

• Arunia
Die TV303D is wel wat sneller (andere chipset), maar volgens mij is het wel gelijk. Alleen wat PaT zegt, hij ondersteund alleen BD-Lite menu's. Dit omdat er geen drive in zit en ze dus geen licentie hebben genomen voor de normale menu's.

Wat ik eerder in dit topic aanhaalde, is dat ik van de Prime 3.0 (kuch, staat te koop ;) ) naar de TV303D zal gaan. Blu-ray functie wil ik een stand alone player voor hebben.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik had maar beperkte plek in mijn media kastje (2 setopboxen, reciever, blu-ray)
De blu-ray exit voor Dune Max (die nog ietsje groter was maar paste gelukkig) heb behoorlijk wat blurays zou deze ook niet willen missen, dus vandaar dat ik het liefst een '2-in-1' apparaat wilde.

Waarom wil je (graag?) een standalone blu-ray speler Arunia?

• Binnetie
Arunia had iets met het afspelen van Disney bluray's... is daar geen licentie voor?

Even over BD-lite menu: als je een volledige bluray download (met menu etc) en je opent hem met de 303D dan wordt het menu eenvoudig gemaakt? Of speelt hij dan helemaal niet af? M.a.w. moet je een bluray download hebben die speciaal is voorzien van een bd-lite menu?

En de scraper voor de videowall kan deze ook in het Nederlands filminfo ophalen?

[ Voor 71% gewijzigd door Binnetie op 27-03-2013 14:26 ]

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zal er zo eens een disney disc erin knallen om te testen. Gaat het nog om een specifieke BR? Heb een flink setje liggen.

Overigens heb ik inmiddels een ander probleempje, de harmony one wil nog niet zo goed werken met de dune. Ik denk dat ik het verkeerde model ofzo heb gekozen in de lijst. Wist niet zo goed waar de Dune max onder viel (pc media player?)
Maar ik merk dat de AB niet zo goed reageert / doet wat ik wil als ik het vergelijk met de bijgeleverde die het wel goed doet. Hebben jullie nog flink lopen tweaken bij de harmony one settings? Want ik vind het momenteel niet prettig werken. Vooral de OK knop voor selectie / bevestiging laat het veel afweten.

• Arunia
Wat Binnetie al aan gaf. Ging om een aantal specifieke Disney BD's. Disney is wat dat betreft een bitch. Ze gebruiken altijd de meeste geavanceerde technieken. Het updaten bij Dune HD gebeurd dan met de firmwares mee. Maar een aantal oude BD's doen het nog steeds niet. Overigens is het niet zo dat ze het allemaal niet doen, maar vaak de nieuwste is wel een drama. Onze oude Samsung BD op de slaapkamer heeft er geen problemen mee, zelfs niet wanneer deze al een tijd niet is geupdate.
De speler zelf is gewoon perfect, ook echt geen klachten over, maar het BD gedeelte doen ze te weinig moeite voor om dit up to date te houden.
Volgens mij was het Lady en de Vagebond toen en Alice in Wonderland. Ik zou dan echt moeten kijken welke de problemen ook al weer geven. Vaak doen we bij problemen meteen die schijven in de PS3.
Het had te maken met de beveiliging die Disney gebruikt.

BD-lite zit er gewoon in. Is ook een keuze die je bij je speler kunt gebruiken (prime geeft dit als optie). Je mist gewoon de extra dingen in het menu (zelf nog nooit uitgeprobeerd overigens), minder grafisch waarschijnlijk. Dus je hoeft er geen speciale voor te downloaden.

@rockhopper, je hebt inderdaad de verkeerde gekozen. Hij zou in het lijstje voor moeten komen, maar heb even niet voor de geest welke het is. Volgens mij is het één en dezelfde voor alle Dunes. Op MPCclub staat het als het goed is ook ergens.
Toch even voor je op gezocht:
Television/Media Center PC, mfg Dune, model Max.

Die moet je wel kunnen vinden bij logitech in de software.

Bij mij de Prime met een Harmony 885 werkt prima. Stel ook even de rode knop in om je geluid naar -22 in te stellen bij mkv's waarbij het geluid asynchroon loopt.

• Binnetie
Is dat een veelvoorkomend probleem dat het geluid bij sommige mkv's asynchroon loopt?

• Arunia
Yup. Dacht dat het uit de chip kwam. Of het nog zo is met de nieuwere spelers, dat weet ik niet.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nog niets gemerkt van asynchroon geluid (kan ook bijna niet anders want ik lag gisteren alleen maar te klooien) maar dat rode knop instellen verhaal volg ik niet helemaal.

Ik ga nog eens even de logitech software voor de harmony raadplegen.

• Laguna
  • Laatst online: 09-11 14:40

Laguna

Connaisseur

@Binnetie

Ik zou zeggen lees mijn reviews eens als je die niet al gelezen hebt ;)

productreview: Western Digital WD TV Live (2009) review door Laguna

Verder heeft de TV-101 een andere chipset dan de Prime en bij mij is het nog nooit voorgekomen dat het geluid bij mkv's asynchroon liep.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Inmiddels weer een avondje verder, en 'lo & behold' het werkt allemaal zoals ik het wilde!
Heb nog niet met de micro setting kunnen klooien of andere mooie plaatjes in yardis maar dat komt tzt wel (als ik weer wat lef heb om te experimenteren)

De harmony one werkt nu ook zoals ik het wil, moet misschien nog wat custom knoppen maken voor de subs (heb liever een tastbare knop ipv screen) maar nu werkt ie wel goed!

Rest mij nog ruim 1 TB aan serie-backlog over te pompen.

• Binnetie
Laguna schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:00:
@Binnetie

Ik zou zeggen lees mijn reviews eens als je die niet al gelezen hebt ;)

productreview: Western Digital WD TV Live (2009) review door Laguna

Verder heeft de TV-101 een andere chipset dan de Prime en bij mij is het nog nooit voorgekomen dat het geluid bij mkv's asynchroon liep.
Heel erg bedankt! Ik ga ze even doornemen. Wat ik zo in eerste instantie zie is dat je nogal wat problemen had met de WD Live TV... of dat een maandagochtend productie was weet je natuurlijk niet. Ga even koffie pakken en lekker doorlezen... nogmaals bedankt!

Edit:
Ik heb ze beide gelezen, ik neig op deze manier wel naar een Dune over te stappen. Er zijn 2 modellen die dan interessant zijn: de TV-301 en de TV-303D: http://tweakers.net/price.../289287;325859/categorie/
Verschil is de chipset (8670 en 8672), de 303D heeft 3D support en standaard Wifi wat voor mij niet interessant is. Prijsverschil is 35 euro.
Ten opzichte van een WD TV-Live is dat wel bijna het dubbele, maar krijg je out of de box natuurlijk een mooie speler voor terug. De PCH A-400 kost iets van €280,- wat weer 100 euro duurder is.

Ik las wel in een reactie het volgende:
SiGNe
woensdag 27 maart 2013 01:09

Nette review maar ik zou zelf nog wel wat nadelen weten, bijvoorbeeld het gebrek aan outputs aan de achterkant.
Als je bijv. geen HDMI op je versterker hebt zitten kan je digitale audio al vergeten met deze speler.
Nu heb ik een oude Pioneer versterker (van een maat van mij). De versterker zit via HDMI aangesloten op de tv en vanaf de tv weer een optische aansluiting naar de versterker. Als ik 1 van beide Dune's aansluit via HDMI op de TV heb ik dan wel surround geluid?
Ik kan het nu niet controleren, maar dat zou nog een puntje kunnen zijn...

[ Voor 41% gewijzigd door Binnetie op 28-03-2013 09:48 ]

• Arunia
Als je tv het door kan sturen naar je versterker wel, anders niet. Dan heb je gewoon stereo geluid.
Ikzelf heb op dit moment gewoon een digitale coax kabel naar de versterker van de Dune.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Meestal sluit je alle apparaten op je reciever aan en deze stuurt dan het signaal naar de tv toe. Zo sluit ik mijn apparaten aan. Niet dat mijn tv audio return signaal heeft, dus veel keuze heb ik ook niet, maar waarom zou je er een extra station tussenzetten (tv) als je toch de reciever gebruikt.
Dus idealerwijs: dune > hdmi > reciever > hdmi > tv waarbij de reciever het geluid afspeelt.

overigens zat ik ook te dubben tussen pch 400 en dune max maar omdat er via MP een 'kapotte doos' aanbieding was (lees €50 korting op een nieuw exemplaar) en ik toch wel graag bluray blijf behouden was dat voor mij de doorslag. (wel een beetje hogere prijsklasse ben ik me van bewust)

[ Voor 26% gewijzigd door rockhopper op 28-03-2013 10:46 ]

• Binnetie
Dat was ook mijn gedachte om ze zo aan te sluiten, maar omdat de reciever maar 1 HDMI aansluiting heeft. Wordt tijd voor wat nieuws denk ik.

Lastig die keuzes... helemaal omdat ik aardig teleurgesteld ben in mijn PCH A-200

[ Voor 31% gewijzigd door Binnetie op 28-03-2013 10:45 ]

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Heeft je reciever maar 1 hdmi UIT of 1 hdmi IN? 1 is sowieso wel erg weinig.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LJGIklkcRh0u7ByI03c1ibx2/full.jpg
Zie hier je zou toch apart een INGANG en UITGANG gedeelte moeten hebben voor doorvoer (plaatje: 3 "zwarte" ingangen een "grijze" uitgang aan de bovenzijde linkerkant plaatje)

Je zou anders voor 20 euro ofzo een hdmi switch kunnen aanschaffen. Ik heb maar 4 hdmi ingangen (en dus maar 1 uitgang) op mijn reciever, terwijl ik graag alles aansluit (blu-ray, setopbox maal 2, camera maal 2, laptop) Voor rond 20 euro heb je al een passieve (zonder voeding) switch die het aantal aansluitingen voor je uitbreid.

[ Voor 21% gewijzigd door rockhopper op 28-03-2013 10:55 ]

• Binnetie
Ik zal het merk en model vanavond eens posten. Het is al een heel oud apparaat. Op je gegeven linkje zie ik een actieve switch (met voeding), welke bedoel jij dan? Het zou het overwegen waard kunnen zijn om een switch erachter te leggen. Neem aan dat het schakelen dan via een afstandbediening werkt (en die weer eventueel via Logitech Harmony te laten lopen valt?)

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb een passieve zal zo eens kijken of ik een plaatje kan vinden.
Je hebt dan 2 of 4 (afhankelijk van het model) ingangen die je met een fysieke knop aan de voorkant inschakelt (1 of 2 of 3 of 4) er is geen EN optie, hij geeft maar 1 signaal door. aan de achterkant heb je dan 3 of 5 poorten (2 of 4 in en eentje uit)

Ik heb de mijne bij een locale electronica zaak gekocht maar met een beetje speurwerk kan je vast wel eentje vinden.
Misschien dat een actieve met afstandbediening werkt, maar ik had geen trek in nog een stekker/stopcontact. Die eerste link naar het artikel is meer een uitleg artikel omdat veel mensen denken dat ze een 'splitter' nodig hebben, maar ik bedoel echt switch ;)

[ Voor 45% gewijzigd door rockhopper op 28-03-2013 11:14 ]

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 03-11 17:49
Ben op zoek naar een nieuwe mediaspeler en de Dune valt me positief op!

Ik ga er geen HDD in plaatsen, dus daarom is de Dune HD TV-303D interessant. Ik heb namelijk Coaxiaal Audio out nodig. En de moviewall lijkt me ook aangenaam! Beter dan een mapdirectory interface.

Maar, de hamvraag voor mij; hoe is deze "basic" Dune gekoeld? Ik kan nergens vinden of hij passief gekoeld is, dus ik denk het niet. Ik heb slechte ervaringen met mini-mediaspelers met hitte + fans.
Pagina: 1 ... 56 ... 72 Laatste