Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
Ik heb even gekeken wat voor reciever ik nu heb en het is deze:

http://www.kieskeurig.nl/...357/specificaties/832617/
En dit heeft helemaal geen HDMI zoals ik eerst wel dacht dat hij had...

Afbeeldingslocatie: http://data.yamaha.jp/sdb/product/image/others/raw/r/rx-v357_asia/CEEA68708B984FD8B3BDC1DDD217E7A8_12075.jpg

Denk dat ik ook maar gelijk kijk naar een nieuwe reciever en twijfelen of ik een 303D of een 301 neem...
Maakt het 3D aspect van de 303D nog uit als je een Samsung D6200 hebt? Ik keek wel eens via DNLA naar een 3D film met een brilletje, dit was dan half-SBS. Maar wordt het met een 303D beter?

[ Voor 17% gewijzigd door Binnetie op 28-03-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Goed plan inderdaad om meteen een "up-to-date" receiver te nemen. Dan kan je geluid gewoon over je HDMI laten lopen.

Mijn oog is ook op deze gevallen;

pricewatch: Dune HD Base 3D

Maar, ik ga geen 3d gebruiken, geen HDD erin bouwen en ook geen wifi gebruiken. Ook maakt de extra USB ingang me niks uit en de SD-slot aan de zijkant vind ik ook wel goed. Op de foto is het wat lastig te zien, maar ik neem aan dat ik de Coaxiaal Digitale ingang gewoon kan gebruiken bij de 303-D.
Is het dan de moeite om de Base te nemen t.o.v. de TV-303-D?

Beide hebben ze dezelfde chipset, evenveel RAM en Flash Memory. De Base heeft iets meer aansluitingen, maar dat is het dan ook volgens mij. Ook de videocodecs zijn verder gelijk onderling. Enige waar ik echt verschil in zie zijn de audio codecs;

TV-303D;
Audio codecs: AC3 (Dolby Digital), DTS, MPEG, AAC, LPCM, WMA, WMAPro, FLAC, multichannel FLAC, Ogg/Vorbis; support for very high quality audio (up to 192 kHz / 24-bit)

Base 3d;
Audio codecs: AC3 (Dolby Digital), DTS, MPEG, AAC, LPCM, WMA, WMAPro, EAC3 (Dolby Digital Plus), Dolby True HD, DTS HD High Resolution Audio, DTS HD Master Audio, FLAC, multichannel FLAC, Ogg/Vorbis; support for very high quality audio (up to 192 kHz / 24-bit)

HD audio support: pass-through (up to 7.1 channels) and decoding (up to 7.1 channels) of Dolby TrueHD and DTS HD MA audiotracks (Blu-ray, TS, MKV), pass-through (up to 7.1 channels) of multichannel LPCM audiotracks (Blu-ray, TS, MKV), decoding (up to 7.1 channels) of FLAC audiotracks (MKV, external)

Maar, voorlopig heb ik nog geen andere receiver en met DTS ben ik meer dan tevreden. Wordt bijvoorbeeld DTS-HD omgezet naar DTS? Of heb je dan gewoon helemaal geen geluid?
95% van de films die ik kijk, hebben gewoon een DTS-pad erbij.

De Coaxiale Uitgang ziet er niet echt goed uit op deze foto;

Afbeeldingslocatie: http://www.cdromland.nl/prodimg/0-180486-DUNE-HD-TV303D-3.JPG

Lijkt me wel dat het gewoon werkt toch?

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 28-03-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hmm dat zijn aardig wat meer audio-codecs... goed dat je erover begint. Heeft het voor mij dan wel zin als ik een reciever neem met ondersteuning voor TrueHD enzo als de 303D deze niet doorgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zou een reciever kopen op de toekomst. Als je twijfelt over 3D neem een model dat dit alvast ondersteund, zorg ervoor dat je minstens 4 hdmi ingangen hebt, zorg dat je het liefst zowel usb als jack als hdmi aan de voorkant hebt (je wilt namelijk vast wel eens iets aparts makkelijk aansluiten (laptop misschien?))
Dit mis ik het meest bij mijn huidige model

Een reciever gaat (mits goed uitgerust) lang mee meestal, meestal langer dan tv / mediaspelers e.d. en stuurt erg veel apparaten aan (meer dan alleen je dune, denk aan ps2/3/4 wii, camera's, mobieltjes, mp3 spelers, dvd/blurayspelers, squeezebox en whatever ze straks allemaal gaan uitvinden) dus je kan beter te veel ondersteuning hebben dan te weinig. Let eventueel op extra's als spotify / wifi, maar laat hier niet je keuze van afhangen.

In principe kan je twee dingen doen:
1) pass-through, het afspeel apparaat (de dune bijvoorbeeld) maakt het beeld/geluid en de reciever geeft het signaal alleen door.
2) je laat de reciever het signaal coderen (de dune / mediaspeler / blu-ray / wat dan ook geeft een signaal waarmee de reciever aan de slag gaat)

Meestal zul je aan 1) genoeg hebben, maar mocht een apparaat falen dan kan je altijd nog de reciever aan het werk zetten. Overigens zijn de mensen in het audio gedeelte van dit forum veel beter op de hoogte van alle ins & outs betreft wat je allemaal kan/wil/op moet letten. Ik denk wel dat je een reciever gaat willen met hdmi, anders is het zonde van zo'n mooie mediaspeler ;)

[ Voor 6% gewijzigd door rockhopper op 28-03-2013 22:33 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bedankt voor je heldere uitleg!
Ik heb eigenlijk nog nooit een laptop hier thuis op mijn mediaspeler of TV aangesloten. Spelcomputers heb ik niet. Maar ik sluit niet uit dat er in de toekomst nog meer apparaten bijkomen natuurlijk.
Belangrijk is dus om een toekomstzekere reciever te nemen.

Kan je ook iets zegggen over mijn Samsung D6200 TV, dit is een 3D TV maar bued de full 3D mogelijkheid op de 303D voordelen i.c.m. met mijn TV of blijft die gewoon half-SBS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik weet nagenoeg niks over 3d, ik ben het type dat denkt "boeit me niet en ik wil geen stomme bril op voor fake 3D"

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

Weet iemand hier misschien of het mogelijk is om bij yaDIS de IMDb rating bij het scrapen te gebruiken ipv de TMDb rating? (aangezien de laatste vrij nutteloos is omdat daar amper gestemd wordt)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Sowieso is de imdb een erg goede site, tmdb mag dan wel NL hebben maar ik vind Engels niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Net mijn DUNE aangesloten en aan de slag gegaan! Eerst wat netwerkmappen aanmaken op de Dune zelf. Gaat allemaal wel redelijk.

Helaas, kom ik er bij het afspelen van Sopranos achter dat de Dune helemaal geen automatische video-output instelling heeft. Klopt dat?

Video ouput zet ik op 1080p/59,9hz
Dan de beeldfrequentie op 24/50/60hz.

Maar, als ik dan Sopranos 23,976 afspeel, blijft de huidige modus tijdens het afspelen op 1080p/59,94hz staan. Resolutie staat op 1920/1072 (23,9hz), maar modus staat niet op de gelijke output.

Ik heb nog niet echt veel gekeken, dus heb het nog niet kunnen testen. Maar, voor m'n gevoel klopt dit niet toch?

EDIT

Net bij een scene proef op de som genomen en inderdaad; het beeld bij output 60Hz, frequentie 24/50/60Hz is onrustig als er iemand de camera voorbij loopt.

Dit is bij manuele instelling 23,976 en instelling "gelijk aan video output" niet het geval.

[ Voor 16% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-03-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:20
Ik vermoed dat die 1080P / 59,9 ook ergens anders op kan. Misschien wel 1080P / auto.
Zal eens bij de mijne kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zie net dit bij de yadis FAQ:
All my files are deleted! What happend?This is because you choosed to put your Dune interface in the same location of your medias.
Did you read this warning message ?http://flhote.free.fr/yadis/warning.jpg
Dus mijn vermoeden was juist met wat er mis ging. Ben blij dat ik niet alles kwijt was na het overzetten.

Ik krijg bij series waarbij ik dvd's niet als .iso bestand heb, maar gewoon de AUDIO_TS en VIDEO_TS folders yadis nog niet werkende, dus als iemand hier nog tips voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocopuff
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-01 17:14
Sinds jaren heb ik al een dune max met externe hdd met films/series erop werkte perfect maar wou toch liever een NAS, en sinds een week geleden een NAS Synology 412+ gekocht prima ding!
Na paar dagen alles volgedaan met me spullen en Yadis instellingen gedaan nu komt me probleem.

In me Synology heb ik NFS rechten ingeschakeld.

Voor Volume1/TV
Gedeelde mappen: Check
Rechten geven aan de mappen: Check
NFS rechten voor gedeelde map: Check
NFS Regel
Hostnaam/IP - IP van de dune ( 10.108.196.118)
Rechten: Alleen Lezen
Root Sqaush: Toewijzen aan admin
Asynchroon inschakelen aan:

Voor Volume1/video
Gedeelde mappen: Check
Rechten geven aan de mappen: Check
NFS rechten voor gedeelde map: Check
NFS Regel
Hostnaam/IP - IP van de dune ( 10.108.196.118)
Rechten: Alleen Lezen
Root Sqaush: Toewijzen aan admin
Asynchroon inschakelen aan:

Nu ga ik naar Yadis:

Dune Interface Locatie: Externe HD die in me Dune max zit:

Mappen:

Films:

Folder: \\Diskstation\video

Path: nfs://10.108.196.145:/volume1/video

Mappen:

TV Show:

Folder: \\Diskstation\tv

Path: nfs://10.108.196.145:/volume1/TV

Als ik nou naar Yadis gaat en naar TV shows zie ik B.V homeland staan ik klik op seizoen 1 werkt goed, aflevering 1 afspelen druk ik op PLAY en dan komt het probleem.
Nu zie ik alleen een zwart scherm met een klokje linksboven en me dune slaat op tilt en freezed zegt maar dan moet ik lang de powerknop indrukken om te resetten.

Wat doe ik nou verkeerd?

Ik heb zelfs geprobeerd een netwerk te maken via dune zelf met NFS om zo bij de bestanden te komen en dan doet die het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb volgens alle beschrijvingen Yadis geinstalleerd.
Mijn Movie wall kan ik raadplegen , echter zodra ik op oke wil drukken om vanuit mij movie wall de film te starten doet hij niets, krijg dan de jpg te zien en meer niet, wat moet ik aanpassen zodat ik vanuit mij moviewall direct de film kan laten starten. Ik heb alle instelling (host, uuid, label al geprobbert zonder resultaat) wie oh wie kan mij helpen, en bedankt alvast
Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 16:49
Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:40:
Ik heb volgens alle beschrijvingen Yadis geinstalleerd.
Mijn Movie wall kan ik raadplegen , echter zodra ik op oke wil drukken om vanuit mij movie wall de film te starten doet hij niets, krijg dan de jpg te zien en meer niet, wat moet ik aanpassen zodat ik vanuit mij moviewall direct de film kan laten starten. Ik heb alle instelling (host, uuid, label al geprobbert zonder resultaat) wie oh wie kan mij helpen, en bedankt alvast
Ramon
Even voor de zekerheid: als je de jpg ziet (dus met filmeschrijving, acteurs etc.) moet je nog een keer op OK drukken om de film te laten starten. Rechtstreeks vanuit de moviewall de film starten kan volgens mij in Yadis niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
Ik heb bij hostnaam een range opgegeven (192.168.1.0/24), root squash 'geen toewijzing', voor de rest alles hetzelfde. Daar zou het niet aan mogen liggen.

Vergeet je ook niet even in Yadis de interface te wissen en opnieuw te genereren en exporteren? De filmlokatie is immers gewijzigd, en Yadis op de Dune heeft 'wat hulp' nodig om dat te weten te komen.

Kun je vanuit de Dune 'surfen op de NAS'?

[ Voor 37% gewijzigd door MRammeloo op 01-04-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zit toch nog even te kijken naar welke Dune speler het beste bij me past

Hier een vergelijking: http://tweakers.net/price...7;311469;325859/categorie

Het gaat dan om de: HD TV 301, HD TV 301 WiFi of de HD TV-303D

Het verschil met de eerste 2 is dat de tweede al wifi heeft (voor mij niet interessant)
Maar het verscil tussen de 301 en de 303D zie ik zo snel niet. De chipset is sneller en de 303D heeft full 3D support, maar moet je tv dan ook full 3D support hebben. Mijn Samsung D6200 heeft niet 3D support maar ik weet niet of dat 720p of 1080p is.

Het verschil tussen beide is 27 euro en ben dan toch benieuwd wat er nog meer aan verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
MRammeloo schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:33:
[...]

Even voor de zekerheid: als je de jpg ziet (dus met filmeschrijving, acteurs etc.) moet je nog een keer op OK drukken om de film te laten starten. Rechtstreeks vanuit de moviewall de film starten kan volgens mij in Yadis niet.
Misschien werkt het wel vanuit de videowall door daar op de playknop van de ab te drukken.
Wellicht niet wanneer je yadis ergens anders hebt laten exporteren. Als je de simpel export gebruikt zou het wel kunnen werken omdat je dan al in de video map zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
O, dat zou handig zijn, vanavond eens proberen! Hoe dan ook, bij rvzad werkt het allemaal niet.

@rvzad: kun je eens jouw instellingen met ons delen, zoals in de post boven de jouwe. Het lijkt erop dat Yadis (op je PC) de films wel kan zien, maar de Dune niet. Dit kan aan allerlei netwerkdingetjes liggen, maar zonder info kunnen we niet troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Gisteren de 303D ontvangen, leuke kleine speler, waar ik vanavond eens mee aan de slag ga... ben reuze benieuwd.

Daarop vooruitlopend vraag ik me het volgende af. De 303D heeft een HDMI 1.4 uitgang i.v.m. het 3D kijken. Stel nu dat mijn reciever een 1.3 ingang heeft wat heeft dat voor gevolgen voor een 3D film? De huidige reciever heeft helemaal geen HDMI ingang, maar kan tweedehands een leuke reciever kopen die HDMI heeft maar dan alleen. Hoe kan je dit eventueel anders aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wat betreft die Receiver moet je even kijken of die 3D doorvoer ondersteund. Niet alle receivers doen die namelijk. Als die dat wel doet, dan is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
wie weet er meer over zapiti en muziek?
ik heb de muziek zo ingedeeld als hier jaren geleden is aangegeven.. zelf hoesjes zoeken en resizen etc.
ziet er prima uit maar ik gebruik het nooit..
stuur het geheel nu aan via de laptop >> spotify (local files op de dune) >> stereo set. super geluid maar het enige nadeel wat je dan hebt is het missen van flac support..
Ik zoek dus iets wat wel werkt..

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRammeloo schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:01:
O, dat zou handig zijn, vanavond eens proberen! Hoe dan ook, bij rvzad werkt het allemaal niet.

@rvzad: kun je eens jouw instellingen met ons delen, zoals in de post boven de jouwe. Het lijkt erop dat Yadis (op je PC) de films wel kan zien, maar de Dune niet. Dit kan aan allerlei netwerkdingetjes liggen, maar zonder info kunnen we niet troubleshooten.
Beste hulpverleners:
Hierbij de tekst en uitleg ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:
De instelling na aansluiting via USB:
Algemeen Werkmap:
C:\Program Files\yaDIS\workspace
-
Dune interface locatie:
H:\yaDIS

Deze wordt vervolgens automatisch na afsluiten v/d instellingen veranderd in:
\\DUNE\MEDIAPLAYER_ac343a9a343a680a
-
Mappen films:
I:\storage_label://Media HDD
- Deze worden automatisch veranderd in:
Folder
\\DUNE\Media_HDD_021c9c5f1c9c5011
Dune Pad
nfs://host[:/export-path]:/path

Tab 3 en 4 mi niet noodzakelijk, zijn is layout en AB

En dan de INI file vanuit de Yadis map 99
*** NE PAS SUPPRIMER OU MODIFIER CETTE LIGNE - DO NOT DELETE OR MODIFY THIS LINE ***
background_order=before_all
background_path=background.aai
use_icon_view=yes
icon_path=icon.aai
icon_sel_path=icon.aai
icon_scale_factor=0.8
icon_sel_scale_factor=1
icon_valign=center
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=no
paint_content_box_background=no
paint_scrollbar=no
paint_icon_selection_box=no
paint_icons=no
system_files=*.aai,*.jpg
item.0.caption=Play
item.0.media_url=storage_label://Media HDD/127 Hours
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(path AVI bestand:))
item.0.media_url=storage_label://Media HDD/Brave/Brave.avi
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het volgende doet zich voor:
Yadis via de TV:
Via de videowall zie je je films. Echter zodra je er op klikt komt er een vervolg scherm (vergroot) met tekst en uitleg v/d film.
Prima maar zodra je dan op play of ok drukt komt er het jpg bestand in het beeld. ( dit gebeurt bij films die in de map (video TS en Audio TS staan).
Bij MKV/ avi e.d. waar dus de path verwijzing door gaat naar het (bijv) avi bestand krijg je eerst en sub menu keuze nl:
bekijk foto’s
Speel muziekbestand af
Annuleren

Via de knop muziekbestanden afspelen start deze film wel.
Nou ik snap t niet.
Zie hierboven bij de instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Binnetie schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:34:
Daarop vooruitlopend vraag ik me het volgende af. De 303D heeft een HDMI 1.4 uitgang i.v.m. het 3D kijken. Stel nu dat mijn reciever een 1.3 ingang heeft wat heeft dat voor gevolgen voor een 3D film? De huidige reciever heeft helemaal geen HDMI ingang, maar kan tweedehands een leuke reciever kopen die HDMI heeft maar dan alleen. Hoe kan je dit eventueel anders aansluiten?
1.3 HDMI is beperkt tot 720p 3D, je zult voor het echte werk 1.4 nodig hebben. Dat wil zeggen minimaal HDMI 1.4 voor 1080p.
Je kan natuurlijk wel de 303D voor echte 3D doorgave rechtstreeks op de tv aansluiten voor het beeld alleen. (optie no audio over hdmi) en dan via optische (spdif heet dat geloof ik) verbinding het geluid alsnog over de reciever laten lopen (dus optisch 303>reciever). Dan heb je zowel goed geluid als goed beeld. Hoe makkelijk dit gaat hangt uiteraard af van hoeveel hdmi aansluitingen je tv heeft (minimaal 2 voor het gemak namelijk 1 voor reciever en een voor de 303D).

Eventueel zou dit ook via de tv kunnen met audio return MITS de tv dit ondersteund, omdat mijn tv dit niet kan, ben ik ook niet zo goed in het uitleggen hoe je dit eventueel in zou moeten instellen.

Vind je 3D verder niet belangrijk dan volstaat HDMI 1.3

@rvzad begrijp ik nou goed dat je niet alle films in een gezamenlijke film folder hebt staan? Ik vind je beschrijving erg lastig, maar je gaat ook wat dieper in op de materie dan dat ik begrijp ;) Ik had in ieder geval van yadis zelf begrepen dat het alleen werkt als je alle series in 1 submap gooit en alle films in 1 submap.... Ik snap ook niet heel goed waarom je een aparte avi/mkv etc map zou willen maken omdat je al bij het film menu in yadis zelf (op de dune) kan sorteren op encodering.

[ Voor 24% gewijzigd door rockhopper op 04-04-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 09:03
Ik heb een Dune HD 101 en ik heb een probleem met het afspelen van dvd5 menu's vanaf mijn nas. Hij speelt de video_ts/Audio_ts bestanden niet af. Wel enkel de video bestanden, maar zonder geluid is er verrekte weinig aan. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Vraagje over Zappiti. Bij het opstarten moet ik aangeven of ik een map lokaal wil delen of via het netwerk. Als ik voor netwerk kies zie ik alleen mijn eigen netwerk dus gebruk-xxxxxx maar de Dune krijg ik niet aangeklikt, hoe kan dit? Op mijn bureaublad heb ik een snelkoppeling gemaakt naar de Dune wat perfect werkt. Terwijl ik dit bericht type kopier ik een film naar de Dune.

Als ik naar netwerk ga zie ik 3 opties

Andere apparaten. Viera ST50, Yamaha RX-V771
Computer, Dune, Gebruiker-xxxxxx
Multimedia, Viera ST50, Yamaha RX-V771

Waarom kan ik wel gebruiker selecteren maar niet de Dune 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Wackmack op 04-04-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bedankt rockhopper, ik ga dan toch maar voor een reciever met 1.4 ingang. De reciever nu heeft geen HDMI en zit via een optische kabel verbonden met mijn tv. De 303D nu via hdmi op de TV.

Tot nu toe speelt hij alles af waar de Popcorn Hour moeite mee had... wat een verademing zeg!

Mijn filmcollectie is alsvolgt ingedeeld en ik heb een vermoeden dat dit niet de meest handige zet is i.v.m. Yadis:

Synology Nas:

Video\Cabaret
Video\Documantaires
Video\Films
Video\Films\HD
Video\Films\DVD
Video\Films\Xvid

Series\'naam van van de serie' (Hier zit HD en SD gewoon door elkaar)
Moet ik nu voor elke submap een nieuwe map koppelen in Yadis? Of kan ik het beter anders doen?
Is het mogelijk dat je de lettergrootte kunt aanpassen bij de filmbeschrijving? Deze vind ik vrij klein en in het venster waar de filmbeschrijving staat is nog ruimte genoeg als ik zo door mijn films blader

En als laatste vraag ik me af hoe ik een snelkoppeling van de Videowall maak op het hoofdscherm van mijn 303D

[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 04-04-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
In bezit van de Dune HD Base 3d;

Bij MKV's en Blurays werkt het geluid gewoon goed, maar zodra ik ISO's, .avi etc. ga afspelen, pakt de Dune geen audio meer.

Bij info tijdens het afspelen van het bestand staat dan altijd:

Formaat: MPEG-2

Mijn audio is via coaxiaal digitaal en als ik de audio via mijn HDMI naar de tv laat lopen heeft mijn tv wel gewoon geluid. Het gaat ergens niet goed met de coaxiale uitgang, maar waar....

Heel veel concerten zijn juiste rips en daardoor is het echt klote dat het niet werkt. Speakers van de tv zijn no-go natuurlijk.

Audio HDMI Out heb ik al uit- en aangezet maar dit maakt geen verschil.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Binnetie schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:25:
Bedankt rockhopper, ik ga dan toch maar voor een reciever met 1.4 ingang. De reciever nu heeft geen HDMI en zit via een optische kabel verbonden met mijn tv. De 303D nu via hdmi op de TV.

Tot nu toe speelt hij alles af waar de Popcorn Hour moeite mee had... wat een verademing zeg!

Mijn filmcollectie is alsvolgt ingedeeld en ik heb een vermoeden dat dit niet de meest handige zet is i.v.m. Yadis:

Synology Nas:

Video\Cabaret
Video\Documantaires
Video\Films
Video\Films\HD
Video\Films\DVD
Video\Films\Xvid

Series\'naam van van de serie' (Hier zit HD en SD gewoon door elkaar)
Moet ik nu voor elke submap een nieuwe map koppelen in Yadis? Of kan ik het beter anders doen?
Is het mogelijk dat je de lettergrootte kunt aanpassen bij de filmbeschrijving? Deze vind ik vrij klein en in het venster waar de filmbeschrijving staat is nog ruimte genoeg als ik zo door mijn films blader

En als laatste vraag ik me af hoe ik een snelkoppeling van de Videowall maak op het hoofdscherm van mijn 303D
Je huidige setup kan je verbeteren door direct de optische kabel vanuit de dune naar je reciever te trekken. Je tv hoeft geen geluid aan te sturen.

Wat betreft die yadis indeling bij mij staan alle films in 1 map en via het yadis menu soorteer ik genre / kwaliteit.
Hetzelfde voor de series alleen heb ik dan nog subfolders per seizoen
dus als volgt
Z:/Films/film naam/film.avi
Z:/TV Serie/Tv Serie naam/Seizoen #/aflevering.avi

Ik weet nog niet zoveel over uiterlijke tweaks. Het liefste zou ik zelf de rating van imdb halen, maar momenteel tiep ik dat maar handmatig over.

Bij installatie volgens het stappenplan maakte yadis zelf een menu aan. Let wel dat je de yadis map niet in dezelfde folder zet als je media bestanden anders ben je je bestanden kwijt (zie mijn eerdere post met quote uit de FAQ)

@Loonens, ik gok erop dat je tv geen audio terug stuurt omdat deze geen audio-return ondersteund, met andere woorden er komt / kan geen signaal verstuurd worden over de coaxiale kabel.

Wat je alvast zou kunnen testen is het geluid lelijk alleen op de tv laten lopen via alleen hdmi. Als dat werkt weet je dat het afspelen an sich, en signaal in ieder geval goed doorgegeven wordt. Dat betekend dus Dune > hdmi > TV en alles over hdmi terwijl je de iso afspeelt.

Dus in feite is de vraag, hoe heb je het nu precies aangesloten, en waarom loop je niet gewoon het geluid via de reciever rechtstreeks? Waarom zit de tv ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
rockhopper schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:30:
[...]

@Loonens, ik gok erop dat je tv geen audio terug stuurt omdat deze geen audio-return ondersteund, met andere woorden er komt / kan geen signaal verstuurd worden over de coaxiale kabel.

Wat je alvast zou kunnen testen is het geluid lelijk alleen op de tv laten lopen via alleen hdmi. Als dat werkt weet je dat het afspelen an sich, en signaal in ieder geval goed doorgegeven wordt. Dat betekend dus Dune > hdmi > TV en alles over hdmi terwijl je de iso afspeelt.

Dus in feite is de vraag, hoe heb je het nu precies aangesloten, en waarom loop je niet gewoon het geluid via de reciever rechtstreeks? Waarom zit de tv ertussen?
Bedankt voor jouw reactie :).

Mijn situatie is;

DUNE -> HDMI -> TV -> Beeld

DUNE -> Coaxiaal -> Z-5500 -> Audio

Aangezien mijn Z-5500 geen HDMI heeft, moet ik het voorlopig nog even zo zien te redden. Bij normale MKV's ontvang ik gewoon DTS, DD en AC3 geluid.

Zodra ik van de MKV of Blurays afstap, verliest mijn Coaxiaal het geluid. Wat me opvalt, is dat er tijdens het afspelen altijd bij Info - "video-formaat" dan MPEG2 komt te staan. Het maakt niet uit wat voor audiospoor het bestand heeft, DD, DTS, AC3 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik weet ook niet of er een ADC in de Dune zit...
Waarschijnlijk stuurt ie alleen digitaal signaal door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
MikeyMan schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:56:
Ik weet ook niet of er een ADC in de Dune zit...
Waarschijnlijk stuurt ie alleen digitaal signaal door.
Dat hoop ik toch niet om eerlijk te zijn. Zou wel erg slecht zijn.

Zelfs mijn oude PCH A-200 kon dit weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Welke optie heb je aanstaan bij het decoderen?

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/xl/105596-25.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Die had ik op bitstream staan, maar ook op PCM geprobeerd en die werkt ook niet.

Rest staat op eigenlijk op hetzelfde als hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En met HDMI audio uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mocht je tv wel audio return ondersteunen dan zou je nog
Dune > Hdmi > TV > coaxiaal > z5500 kunnen proberen.

Het lijkt me dat de Dune in jouw huidige situatie met hdmi audio aan, niks over de coax van de dune naar de z5500 verstuurd. Het vreemde is het onderscheid alleen bij bepaalde types bestanden.

Ik ben niet bekend met de z5500, is deze soms bezig het geluid te decoderen en loopt deze tegen onbekende audio bestandstream op? Op zich zou als de dune alles decodeert je ook bij of alles geluid hebben of bij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dan hoor ik via mijn tv wel gewoon het geluid. Dus hij snapt het wel, maar geeft niks weer over de Coaxiale uitgang.
rockhopper schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:00:
Mocht je tv wel audio return ondersteunen dan zou je nog
Dune > Hdmi > TV > coaxiaal > z5500 kunnen proberen.

Het lijkt me dat de Dune in jouw huidige situatie met hdmi audio aan, niks over de coax van de dune naar de z5500 verstuurd. Het vreemde is het onderscheid alleen bij bepaalde types bestanden.

Ik ben niet bekend met de z5500, is deze soms bezig het geluid te decoderen en loopt deze tegen onbekende audio bestandstream op? Op zich zou als de dune alles decodeert je ook bij of alles geluid hebben of bij niks.
De Z5500 heeft via coaxiaal wel precies dezelfde bestanden afgespeeld via de PCH A-200, dus aan de Z5500 zal het denk ik niet liggen (hoewel het sowieso wel aan vervanging toe is uiteraard, maar dat terzijde).

Ik zal vanavond eens proberen met mijn optische kabel dit te realiseren. Als dit wel werkt, dan is er bij de coaxiale uitgang iets wat niet helemaal goed wordt geregeld.

En audio out zit wel op mijn tv, maar alleen stereo (rood + witte plug), dus dan moet ik bij de niet-werkende-bestanden mijn Z5500 weer handmatig omzetten naar stereo.

Dit kan wel, maar is niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als hdmi-audio uit staat hoor je wel geluid op de tv :?

Heb je het wel goed aangesloten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
MikeyMan schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:41:
Als hdmi-audio uit staat hoor je wel geluid op de tv :?

Heb je het wel goed aangesloten dan?
Dat is inderdaad nog het meest rare van het hele verhaal. Mijn tv laat het geluid wel horen, maar als ik het via de coaxiale aansluit hoor ik niks.

Terwijl mijn Z-5500 dit wel deed bij mijn PCH A-200. Dus de Z-5500 kan het wel via coaxiaal, maar de Dune laat het geluid niet horen. Dit terwijl bij MKV's en BRD het wel gewoon werkt..... grmbllll :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
rockhopper schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:30:
[...]

Je huidige setup kan je verbeteren door direct de optische kabel vanuit de dune naar je reciever te trekken. Je tv hoeft geen geluid aan te sturen.

Wat betreft die yadis indeling bij mij staan alle films in 1 map en via het yadis menu soorteer ik genre / kwaliteit.
Hetzelfde voor de series alleen heb ik dan nog subfolders per seizoen
dus als volgt
Z:/Films/film naam/film.avi
Z:/TV Serie/Tv Serie naam/Seizoen #/aflevering.avi

Ik weet nog niet zoveel over uiterlijke tweaks. Het liefste zou ik zelf de rating van imdb halen, maar momenteel tiep ik dat maar handmatig over.

Bij installatie volgens het stappenplan maakte yadis zelf een menu aan. Let wel dat je de yadis map niet in dezelfde folder zet als je media bestanden anders ben je je bestanden kwijt (zie mijn eerdere post met quote uit de FAQ)

Dan ga ik de films maar eens anders indelen, dat is dan al een begin. Documantaires heb je wel in een apparte map (indien je deze hebt).
Ik heb deze handleiding gebruikt voor Yadis: http://www.hdsupplies.nl/helpdesk/yadis-dune-jukebox.html
Daar las ik die waarschuwing ook al. De map waar Yadis alles neerzet is \Video\Yadis en dat gaat tot nu toe goed. Misschien dat ik dit in de toekomst veranderd.
De rating via IMDB zou ik ook graag willen hebben, omdat er via TMDB vaak maar op een film maar 2 stemmen is uitgebracht.

Bedankt voor zover.

@Looners, als je iets wijzigt start je tv dan ook even op. Dit heb ik in het verleden eens gehad dat ik zat te rommelen en doen en toen ik iets gewijzigd had en de tv opstartte werkte het ineens weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
@rvzad: Ik ga er vanuit dat je een HD via USB aan je Dune hebt hangen, verdeeld in twee partities (H voor de interface en I voor de films). Sowieso tip: zet de interface op een (goede) USB stick, dat reageert wat lekkerder. Misschien heb je dat al, dan is H de USB stick en I de harddisk met films.

Het deel wat mij zeer vreemd overkomt is:
Dune Pad
nfs://host[:/export-path]:/path

Dit kan simpelweg niet werken. Helaas kan ik je hier niet verder helpen, ik heb mijn films op een NAS staan. Iemand anders die wel een soortgelijke configuratie heeft? Google eens op 'Yadis path'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Binnetie schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:58:
[...]
Dan ga ik de films maar eens anders indelen, dat is dan al een begin. Documantaires heb je wel in een apparte map (indien je deze hebt).
Ik heb deze handleiding gebruikt voor Yadis: http://www.hdsupplies.nl/helpdesk/yadis-dune-jukebox.html
Daar las ik die waarschuwing ook al. De map waar Yadis alles neerzet is \Video\Yadis en dat gaat tot nu toe goed. Misschien dat ik dit in de toekomst veranderd.
De rating via IMDB zou ik ook graag willen hebben, omdat er via TMDB vaak maar op een film maar 2 stemmen is uitgebracht.

Bedankt voor zover
Ik heb documentaires gewoon onder films staan (genre documentary is gewoon onder yadis te zien) ik heb echter ook wat grijze films (bootleg concertopnames / muziek dvd spul / natuurseries die ik niet in de index kan vinden) en zo, die heb ik een aparte map en bekijk ik via de gewone Dune interface.
Overigens kan je in yadis aangeven welke 'sorteernaam' er gebruikt moet worden. Zo heb ik mooi een stel '007' films en andere thema films "clint eastwood" "pixar" "star wars" "verzin het maar" bij elkaar gezet met wat nummers ipv de filmtitel zelf want dit wil nog wel eens vreemde sortering geven. Als je docu wat minder vooraan wilt zien voeg je bij alle bestanden ZZdocu toe ofzoiets staan ze lekker achteraan.

die tmdb rating is inderdaad net zo nuttig als water in een mandje dragen. Zou toch niet al te moeilijk zijn om daar een mod op te maken (al zou ik zelf niet weten hoe ;) ) Ik zie trouwens in sommige screenies ook leuk het weer en plaatsnaam staan, dat krijg ik ook niet voor elkaar. Sterker nog als ik de accuweather app open op de dune loopt het hele apparaat vast en mag ik 'm uit en weer aan zetten.

@loonens als je dune > hdmi > tv hebt, en je speelt met hdmi audio uit het bestand af, en je hoort nog steeds geluid op de tv staat hdmi audio dus NIET uit. (of je hebt nog een extra kabel waar het geluid overheen gaat van de dune naar de tv lopen waar je ons niet over verteld hebt.)

[ Voor 11% gewijzigd door rockhopper op 05-04-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Het maakt helemaal niks uit wat ik aan en uit zet bij HDMI AUDIO.

Zolang ik een bestand als MKV of BDMV afspeel, pakt hij DTS, DD of wat dan ook.

Zodra ik naar een analoog (?) bestand overspring zoals ISO, .avi, dan springt hij altijd over naar HDMI OUT. Maakt niet uit wat ik bij audio options kies.

Morgen zal ik eens een optische kabel aansluiten en kijken wat dat voor gevolgen heeft..... Coaxiaal is tot nu tot top, behalve bij de "mindere" kwaliteitsbestanden....

to be continued....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je begrijpt hopelijk dat we OFF bedoelen met "uit", en niet OUT. ;)

Beetje vreemde zaak nog steeds. Maar ja met die wat oudere verbindingen (coaxiaal) is het altijd maar afwachten wat er mee gebeurd. Wat dat betreft ben ik blij dat er eindelijk een beetje een standaard komt, alhoewel de ene hdmi ook weer niet de andere is.

En straks met 4k films zullen we wel overgaan naar hdmi 2.0 of 1.5

Overigens is voor mij het voorkomen van dat soort aansluit ellende de belangrijkste reden om zo snel mogelijk over te gaan op een reciever. Dat onze gloednieuwe tv (destijds) matig geluid produceerde hielp natuurlijk ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Uiteraard :).

Ik start een ISO op en zie dat......

Als ik HDMI AUDIO op ON zet, krijg ik geluid via de tv.

Als ik HDMI AUDIO op OFF zet, krijg ik geluid via de tv.

De tv is het enige apparaat wat via HDMi zit aangesloten,

Toch maar kijken voor een nieuwe receiver binnenkort? Kost zoveel centen......;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als je weinig eisen hebt en het gerommel met een hdmi switch over hebt kan je voor €200-300 al klaar zijn, minder als je al speakers hebt. Maar je zult misschien moeten wachten op een leuke dagaanbieding. (of ibood hunt ;) ) Uiteraard is er op speaker gebied genoeg leuks te vinden op marktplaats, voor recievers is het maar de vraag of je met fatsoenlijke hdmi ondersteuning gaat vinden.

ontopic: ik snap niet waarom je toch geluid krijgt bij hdmi audio off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dat snap ik dus ook niet. Dit zijn mijn audio instellingen;

Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/2015/20130406095602.jpg

Bij videoformaat MPEG, krijg ik dus geen geluid. Helaas zijn dit dus ook iso's, .avi's, mkv's etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Jouw menu is iets anders dan de mijne ik heb dune max misschien dat dat daar aan ligt.
eerste keuze bij mij is
dig audio modus, (keuze pcm [decodeer door dune] of origineel [bitstream])

Dus digitale audio aansluiting zie ik niet, welke keuzes heb je daar? Staat coaxiaal er ook bij? Want momenteel creëer je een situatie waarin de dune het geluid verwerkt en dan doorgeeft, het zou via spdif moeten gaan, maar die is niet aangesloten, alternatief is dan over de hdmi-uitgang die uitstaat (deze wordt overreden in de versies waarin je wel geluid krijgt denk ik?) Eigenlijk is wat je krijgt bij mpeg de situatie zoals ie hoort.

Als je z5500 kan decoderen, dan zou ik het signaal eens als bitstream laten doorvoeren ipv pcm
dan moet je natuurlijk wel de z5500 aansluiten en zoals het nu ingesteld staat zou je volgens mij daar via de spdif (optisch) al geluid moeten hebben zonder dat ergens iets veranderd.

Verder heb ik de max spdif freq op slechts 48kHz staan, maar dat zal denk ik niet zoveel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 16:30
Misschien een domme vraag, maar is het mogelijk om met de afstandbediening van de Dune HD TV 101 bij het kijken van een film/aflevering terug te gaan naar de map waarin deze film/aflevering staat i.p.v. het hoofdmenu?

Met de knop 'Top Menu' kom ik het hoofdmenu van de Dune uit en moet ik vervolgens weer mijn netwerkbron aanklikken en door de lijst met films/series scrollen. In de situatie dat ik een aflevering kijk van een bepaalde serie zou ik graag terug willen naar de folder met de overige afleveringen als voorbeeld. De knop 'return' doet niks tijdens het afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Gewoon 'stop' drukken (dat vierkantje wat symbool staat voor stop afspelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Net firmware B5 erop gezet en het probleem is opgelost. Elke keer als ik dit wilde doen, zag ik:

Huidig B3
Beta B4 beschikbaar

Maar ik had weinig zin om een beta te proberen. Maar goed, toch gedaan. Daarna meteen de melding: B5 is beschikbaar.

Wel opgelucht nu. Voorlopig kan de Dune alles wat ik wil. Nu hopen dat ik Yadis een beetje aan de praat krijg :).

Bedankt voor alles hulp en reacties mensen! Fijn om te zien dat er mensen met je meedenken!

[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-04-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben blij dat het nu werkt, dus het lag aan de firmware?

PS vergeet niet dat je nog steeds een über reciever wilt })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 16:30
rockhopper schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:15:
Gewoon 'stop' drukken (dat vierkantje wat symbool staat voor stop afspelen)
}:O

Het was dus inderdaad zo simpel. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
dj_jari schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:10:
Ik heb een Dune HD 101 en ik heb een probleem met het afspelen van dvd5 menu's vanaf mijn nas. Hij speelt de video_ts/Audio_ts bestanden niet af. Wel enkel de video bestanden, maar zonder geluid is er verrekte weinig aan. Hoe kan ik dit oplossen?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor zover mij bekend word eigenlijk die AudioTS map alleen gebruikt voor extra audiotracks maar normaal gesproken niet voor de hoofdfilm. Het audio gedeelte voor de hoofdfilm zit normaal gesproken ingebakken en staat in de VideoTS map. Althans bij al mijn dvd's heb ik geen enkele dvd erbij waar audiotracks staan in de AudioTS map en die map zet ik geeneens meer op mijn nas erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Audio_TS wordt niet gebruikt bij DVD video maar alleen voor DVD audio (dus als een CD met een hogere bitrate plat gezegd).

Dus voor video hoeft er nooit wat in de Audio_TS folder te staan (ook niet bij meertalige DVD's of met verschillende audio soorten zoals DTS, Stereo, etc).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Kortom, hij zou het gewoon moeten doen, en zit er zeer waarschijnlijk gewoon een fout in het bestand als er geen geluid bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

vergeet niet je firmware bij te werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Is er een mogelijkheid om in Yadis ook iso's te laten afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bij mij werkt dat gewoon.... dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ok. Films bijvoorbeeld wel. Maar ook bij de series bijvoorbeeld?

Ik heb in 1 map staan:
30 mkv s01 tm s03
5 iso dvd's van seizoen 4
5 video_ts mappen van seizoen 5

Dan werkt het bij mij niet en zie ik alleen de losse mkv bestanden in het yadis overzicht.

Moet ik bij dit soort samenstellingen wellicht met submappen per seizoen gaan werken?

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-04-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bij series werkt het bij mij als ik het als
serie/seizoen/disc.iso doe, daarbij noem ik de disc serienaamS01E01-E04.iso
maar niet als ik serie/seizoen/disc/video_TS doe.

Uit de yadis FAQ:
How should dvd tv series isos be named (multiple episodes on a disk) with V2?

You can use this kind of file names:

Lost 1x01 1x02 1x03 1x04 1x05.iso

Lost s01e01 s01e02 s01e03 s01e04 s01e0.iso

Lost 1x01-05.iso (this specify a range of episodes)

Lost s01e01-05.iso.

For information, you can use 1x1 instead of 1x01, s1e1 instead of s01e01. You can also insert a character between s01 and e01. So, s01.e01 or s01 e01 works.
Als iemand weet hoe ik het met losse map werkende krijg ipv ISO hoor ik dat graag. Ik weet namelijk niet of als ik met imgburn aan de slag ga om folder mappen tot iso om te vormen er kwaliteit verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Er gaat geen kwaliteit verloren. Je kan met IMG burn gewoon een iso 'branden'.
Ik ben ze nu ook zo aan het omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bedankt, ik had het met een "blu-ray" van een serie geprobeerd maar daar was het geluid brak van. Ik denk dat degene die de blu-ray heeft samengesteld het niet zo goed gedaan heeft dan. Ik wist dus niet zeker of het aan imgburn lag of niet ;)
Ik vind het op zich niet erg om buiten yadis om naar de "images" te surfen als ze in folder formaat zijn, maar de layout is wel erg leuk dus ik ga denk ik ook maar aan de slag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
rockhopper schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 00:35:
Bij series werkt het bij mij als ik het als
serie/seizoen/disc.iso doe, daarbij noem ik de disc serienaamS01E01-E04.iso
maar niet als ik serie/seizoen/disc/video_TS doe.

Uit de yadis FAQ:

[...]

Als iemand weet hoe ik het met losse map werkende krijg ipv ISO hoor ik dat graag. Ik weet namelijk niet of als ik met imgburn aan de slag ga om folder mappen tot iso om te vormen er kwaliteit verloren gaat.
Helemaal duidelijk. Bedankt! :)
rockhopper schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:31:
Bedankt, ik had het met een "blu-ray" van een serie geprobeerd maar daar was het geluid brak van. Ik denk dat degene die de blu-ray heeft samengesteld het niet zo goed gedaan heeft dan. Ik wist dus niet zeker of het aan imgburn lag of niet ;)
Ik vind het op zich niet erg om buiten yadis om naar de "images" te surfen als ze in folder formaat zijn, maar de layout is wel erg leuk dus ik ga denk ik ook maar aan de slag ;)
Hoe bedoel je precies? Je kan in Yadis toch gewoon Video_TS, ISO en BDMV mappen in serievorm weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nou als ik een .iso in een map zet werkt het en ziet yadis het.
Als ik een AUDIO_TS / VIDEO_TS structuur neerzet dan wil yadis het niet scrapen. Dit geld ook voor een bluray mappen-structuur. Dus als het jou zo wel lukt dan doe ik denk ik iets verkeerd ;)
Met andere woorden ik zie mezelf genoodzaakt de mappen met imgburn om te zetten tot .iso zodat het werkt.

Dit alles staat los van Dune die het op alle vormen gewoon afspeelt zoals het hoort, maar daar ligt de vraag dus ook niet. Ik hoop dat de vraag zo duidelijk genoeg is, als je een oplossing hebt waarbij je het wèl in mappenstructuur doet hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19william85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 16:01
Edit: Zie nu dat het over series gaat ;-)

[ Voor 93% gewijzigd door 19william85 op 09-04-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Ik heb een dune 301 met een usb stickje 16gb (ntfs).
Echter nu probeer ik van mijn mac te connecten met de dune. Ik wil er in feite foto'tjes en andere bestanden op droppen (usb).

Hoe ik dat draadloos?

Ik probeer via mn macbook naar het adres te gaan van de dune, bijv. smb://192.168.0.7 echter dan worden er om inloggegevens gevraagd?

ook vind ik het vaag als ik op de torrent app klikt dat ie vraagt om een opslagmedium (ik heb geen hdd, maar wel een grote usb stick).

[ Voor 16% gewijzigd door jzoin2 op 09-04-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lukte mij ook niet, tot ik een HDD er in propte.
Toen ging er een hele wereld open :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
je hebt gelijk, heb nu ook een hdd erin! alles werkt nu lekker, vindt alleen de OS performance een beetje traag, vooral tijdens het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zit nog even te rommelen met Yadis... steeds meer films krijg ik nu in mijn videowall. Werkt erg mooi.
Maar heb 1 klein probleempje. Heb een map met 4 films van Step Up. Deze staan in 1 mapje:

\Movies\Step Up 1-4
\Movies\Step Up 1-4\Step Up.mkv
\Movies\Step Up 1-4\Step Up 2.mkv
\Movies\Step Up 1-4\Step Up 3.mkv
\Movies\Step Up 1-4\Step Up 4.mkv

Hoe kan ik deze nu het beste noemen dat hij alle 4 de films indexeerd en dat ik in mijn videowall 1x Step Up zie en als ik daar op klik dat ik dan alle 4 de delen kan selecteren. Dus hetzelfde principe als een serie zeg maar.

Ik heb de map al hermoemd naar Step Up 1-4, maar dat werkt ook niet. Helemala mooi zou zijn als ik de films niet in een aparte map hoef te doen, want nu staan alle films los in de map en heb ik alleen voor Step Up een los mapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Je kan in Yadis via het contextmenu onder de rechtermuisknop aangeven dat een film in een bepaalde reeks hoort. Je moet hiervoor wel de films apart toevoegen, maar door ze vervolgens allemaal aan te merken als behorend tot dezelfde reeks kan je op je wall die specifieke reeks selecteren en zien welke films daarbij horen.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga er even mee bezig!

Edit:
Bedoel je als ik met de rechtermuisknop klik op 1 van de 4 delen dat je dan kiest voor Sagas? Dan verschijnt er een wit tekstvakje waar ik iets in in kan vullen en wat ik daar invul dat moet voor alle 4 de delen gelijk zijn?

[ Voor 67% gewijzigd door Binnetie op 12-04-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Exact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zit nu niet thuis dus kan niet zien hoe het eind resultaat wordt, maar heb ze allemaal de saga naam Step Up gegeven. Als ik thuis ben dan exporteer ik alles naar de Dune toe... bedankt voor zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Vandaag tijdelijk op een andere pc aan de slag voor een tijdje. Helaas geen backup van Yadis waar ik bij kan (ssd overleden en daardoor geen toegang tot yadis map) is er een mogelijkheid tot reverse-scraping of kan ik beter wachten tot de andere pc weer terug is/kan ik beter verder met deze pc?

Het doel is dus eigenlijk yadis hier op zetten en dan zonder alles te her-scrapen vanaf de dune hier in yadis te krijgen. Ik vrees dat het niet gaat maar ik vraag het toch even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stond op het punt om een Dune HD TV303D te kopen, echter ik hoorde dat het ondertitelingbestand (.srt) tijdens het afspelen van b.v. 'n AVI slecht wordt opgepikt. Ik begin nu te twijfelen.Heeft iemand dezelfde ervaring? Zo ja, is dat probleem op te lossen?
Verder, zijn er soms meer ernstige nadelen aan dit model gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
rockhopper schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:58:
Vandaag tijdelijk op een andere pc aan de slag voor een tijdje. Helaas geen backup van Yadis waar ik bij kan (ssd overleden en daardoor geen toegang tot yadis map) is er een mogelijkheid tot reverse-scraping of kan ik beter wachten tot de andere pc weer terug is/kan ik beter verder met deze pc?

Het doel is dus eigenlijk yadis hier op zetten en dan zonder alles te her-scrapen vanaf de dune hier in yadis te krijgen. Ik vrees dat het niet gaat maar ik vraag het toch even.
Dat is iig niet mogelijk. Dus dan zul je opnieuw moeten beginnen als je niet meer bij je yaDIS map kan.

Mocht je die nog wel ooit kunnen bereiken, dan moet je eerst yaDIS installeren en dan de oude map over je nieuwe installatie heen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

rockhopper schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:58:

Dat is inderdaad niet mogelijk. Op je Dune staat alleen de interface map, je mist daarmee dus de data map, ergo zoals Arunia hierboven al aangeeft zal je alles opnieuw moeten doen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bedankt voor de antwoorden, ik was er al bang voor. Ik denk dat ik dan even eieren voor m'n geld kies. Zoals ik de situatie in kan schatten is de ssd zelf of de verbinding ssd > mobo niet goed werkend meer. Wordt helaas even een tijdje zonder m'n turbo bak en verder op de oude turbo (dus inmiddels niet meer zo heel erg turbo) pc. De dune is al voor 95% ingericht dus die laatste paar die speel ik wel even buiten yadis om af. Gelukkig werkt dat dan weer wel goed.

@abel99 ik heb geen ervaring met jouw model, maar ik denk dat je de srt gewoon kan corrigeren wat betreft synchronisatie. Dat lijkt me wel een functie die op iedere Dune ongeveer hetzelfde is. Ik heb in ieder geval nog geen problemen gehad met afspelen en ondertiteling problemen bij avi bestanden.

[ Voor 3% gewijzigd door rockhopper op 12-04-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met Dune Music Library?
Je vindt het op: http://devdynamics.net/index.php/products/dune-music-library
Hiermee kun je met je tablet je muziek op je Dune afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:32:
Ik stond op het punt om een Dune HD TV303D te kopen, echter ik hoorde dat het ondertitelingbestand (.srt) tijdens het afspelen van b.v. 'n AVI slecht wordt opgepikt. Ik begin nu te twijfelen.Heeft iemand dezelfde ervaring? Zo ja, is dat probleem op te lossen?
Verder, zijn er soms meer ernstige nadelen aan dit model gekoppeld?
Ik heb hier helemaal geen last van. Heb nog niet heel veel getest, maar hij bevalt al beter dan mijn Popcorn A-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Iemand een trucje op de audio codecs dts-hd master audio en truehd werkend te krijgen op de 301?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:02:
Heeft iemand ervaring met Dune Music Library?
Je vindt het op: http://devdynamics.net/index.php/products/dune-music-library
Hiermee kun je met je tablet je muziek op je Dune afspelen.
Ik ken het niet maar het ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justjermaine schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:44:
Iemand een trucje op de audio codecs dts-hd master audio en truehd werkend te krijgen op de 301?
DTS-MA moet toch gewoon werken. Het is backwards compatibel met DTS. True-HD is een ander verhaal.

Snuffel eens op deze website
Volgens mij staat hier wat info m.b.t True-HD en Dune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
1. DTS-HD MA werkt deels > de speler downsized het dan naar dts. Die site had ik idd al gevonden, daar wordt gesproken over een audio patch.
Truehd wordt op de dune 301 standaard als stereo afgespeeld en dan vervolgens als 5.1, echter bij dts hd ma krijg je dan last van audio drop-outs.

2. Vandaag werkt de ingebakken torrentclient bij mij niet ondanks diverse reboots, iemand hier ook last van?
Update: bepaalde trackers werkte gewoon niet ;)

3. Weet iemand toevallig hoe ik deze weergave kan veranderen. Wil graag de namen van de mappen eronder, ook de "hover-state" werkt niet.
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/2456/foto4ed.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door jzoin2 op 16-04-2013 21:39 . Reden: plaatje toegevoegd, je weet zelf ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Ik heb een probleem met het afspelen van subs op mijn dune. Mkv bestand en srt bestand hebben dezelfde titel, maar ik kan geen ondertitels selecteren in het menu? Ondertiteling komt van bierdop.

Wat doe ik hier verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

dj_jari schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:26:
Ik heb een probleem met het afspelen van subs op mijn dune. Mkv bestand en srt bestand hebben dezelfde titel, maar ik kan geen ondertitels selecteren in het menu? Ondertiteling komt van bierdop.

Wat doe ik hier verkeerd?
Op zich met de xxfilmx.mkv en de xxfilmx.srt in dezelfde folder zou het moeten werken. Je hebt op de subtitle knop gedrukt neem ik aan? "in het menu kiezen" kan op meerdere manieren uitgelegd worden.

Test anders even op de pc of je het daar wel werkend krijgt, het zou eventueel kunnen dat de .srt corrupt is / leeg is (kleine kans). Met vlc player zou je ook het subtitle spoor te zien moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
rockhopper schreef op woensdag 17 april 2013 @ 00:06:
[...]

Op zich met de xxfilmx.mkv en de xxfilmx.srt in dezelfde folder zou het moeten werken. Je hebt op de subtitle knop gedrukt neem ik aan? "in het menu kiezen" kan op meerdere manieren uitgelegd worden.

Test anders even op de pc of je het daar wel werkend krijgt, het zou eventueel kunnen dat de .srt corrupt is / leeg is (kleine kans). Met vlc player zou je ook het subtitle spoor te zien moeten krijgen.
Via het pop up menu, vervolgens ondertiteling, op mijn logitech harmony probeer ik ze inderdaad te selecteren.
Ik ga het inderdaad eens even op mijn laptop uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren wilde ik alsnog de mail sturen naar Dune-HD om mijn call aan te laten maken omtrend de Disney BD problemen.
Blijkt dat de call wel degelijk was aangekomen en ze in november al hadden gereageerd.
Ze gaven aan dat ze de BD's aan zouden schaffen en dit testen. Uiteraard niets meer over gehoord.
Heb de call aangepast en nog gevraagd hoever ze al zijn en of ik ze nog ergens mee kan ondersteunen.
Ben benieuwd. Zou het dan toch ooit eens opgelost kunnen worden? Scheelt me de Prime verkopen en de 303D aan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
dj_jari schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:53:
[...]

Via het pop up menu, vervolgens ondertiteling, op mijn logitech harmony probeer ik ze inderdaad te selecteren.
Ik ga het inderdaad eens even op mijn laptop uitproberen.
Inmiddels thuis en geprobeerd op mijn laptop. Op mijn laptop doen de ondertitels het prima, op de dune niet.
Ze hebben beiden exact dezelfde naam en staan in dezelfde map, maar afspelen lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Als je er tijd voor hebt zou je kunnen proberen de srt in de mkv te bakken met MKVMerge (uit MKVToolnix). Wellicht kan die tool al aangeven wat er mis mee is voordat hij het gaat samenvoegen, en anders kan je erna zien of de Dune wel de nieuwe mkv kan afspelen met subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
Ram0n schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:13:
Als je er tijd voor hebt zou je kunnen proberen de srt in de mkv te bakken met MKVMerge (uit MKVToolnix). Wellicht kan die tool al aangeven wat er mis mee is voordat hij het gaat samenvoegen, en anders kan je erna zien of de Dune wel de nieuwe mkv kan afspelen met subs.
Werkt als een trein! thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
ik vroeg me af, ik heb nu een 301, als ik nu een 101 erbij neem (voor de slaapkamer). Kan ik dan met de 101 via wifi verbinden met de 301. Zodat hij via het wifi netwerk draadloos een filmpje kan afspelen bijvoorbeeld een mvktje?

Mn tv in de slaapkamer heeft btw wifi en dlna ondersteuning

[ Voor 12% gewijzigd door jzoin2 op 21-04-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ben met Yadis bezig om mijn filmcollectie achter een mooie videowall te krijgen.
Voor films gaat dit prima, maar bij series krijg ik de volgende foutmelding (bij de series die ik allemaal probeer):

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAG2638_zps29fa4a74.jpg

De locatie van het bestand klopt wel. Ik heb gekeken naar de instellingen voor films. Maar beide komen overeen, zelfde ipadres etc.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:15
Je Dune kan maar 1 SMB connectie tegelijkertijd maken. Als je YaDIS folder structure niet in dezelfde share staan als je series gaat het zo niet werken.

Zorg dat alles via dezelfde share te bereiken is, gebruik geen SMB maar NFS of zet de YaDIS export op een lokaal opslagmedium (USB-stick ofzo). Dat zou het allemaal moeten oplossen. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bedankt voor de informatie. Er werd mij geadviseerd via SMB te werken omdat mijn nas een distributie van Linux heeft.

Als je de export op een USB stick zit, wat is dan het path? Neem aan dat je dat path dan invult bij de optie 'Yadis interface locatie'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:15
Binnetie schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:15:
Bedankt voor de informatie. Er werd mij geadviseerd via SMB te werken omdat mijn nas een distributie van Linux heeft.
Ik weet niet wie je dat advies gegeven heeft, maar ik zou je zeker adviseren om via NFS te werken juist omdat je NAS een distributie van Linux heeft. Ook de Dune kan hier veel beter mee overweg!

De enige reden die ik zie om SMB te gebruiken is als je met een Windows computer wilt verbinden.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dan ga ik maar eens NFS proberen, want de export staat nu op een andere share dan waar de series staan.

Edit: vreemd, ik heb de video share ingesteld op NFS en nu krijg ik de melding; 'geen toegang tot netwerkmap'. Op mijn Synology heb ik ingesteld dat de Dune (ip adres: 192.168.2.25) lees en schrijfrechten heeft in de map Video. Maar ik kan nergens een gebruikersnaam of wachtwoord invoeren. Ook niet bij het instellen van de netwerkmap op de Dune via de netwerkverkenner.

[ Voor 64% gewijzigd door Binnetie op 21-04-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 15:30
Je moet je NFS inschakelen op je Synology.

http://www.synology.nl/su...how.php?lang=nld&q_id=325

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Xander schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:10:
Je Dune kan maar 1 SMB connectie tegelijkertijd maken. Als je YaDIS folder structure niet in dezelfde share staan als je series gaat het zo niet werken.

Zorg dat alles via dezelfde share te bereiken is, gebruik geen SMB maar NFS of zet de YaDIS export op een lokaal opslagmedium (USB-stick ofzo). Dat zou het allemaal moeten oplossen. :)
Als ik de export op een USB stick zet, moet ik elke keer als ik iets nieuws download de export opnieuw op de usbstick knallen? Dit is eigenlijk elke dag wel....

Ik kan de export wel in dezelfde map zetten, maar ik heb 6 gedeelde mappen. Ik kan de export dus niet elke keer in de juiste map hebben staan.

Kan ik met een windows PC ook een NFS connectie maken? Of moet ik daar dan Linux voor hebben?
Pagina: 1 ... 57 ... 72 Laatste