Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:21
StealthyPeanut schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:16:
[...]

Als ik de export op een USB stick zet, moet ik elke keer als ik iets nieuws download de export opnieuw op de usbstick knallen? Dit is eigenlijk elke dag wel....
Die moet je dan elke keer opnieuw op de USB-stick knallen ja. Dat kan natuurlijk ook via het netwerk he? :)
Ik kan de export wel in dezelfde map zetten, maar ik heb 6 gedeelde mappen. Ik kan de export dus niet elke keer in de juiste map hebben staan.

Kan ik met een windows PC ook een NFS connectie maken? Of moet ik daar dan Linux voor hebben?
NFS op Windows kan ook. Met sommige versies zelfs out-of-the-box. Maar ik heb het persoonlijk nooit aan de gang gekregen. :X

Er zijn ook 3rd party oplossingen zoals HaneWIN NFS Server. Daar heb ik wel goede ervaringen mee. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Xander schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:55:
[...]

Die moet je dan elke keer opnieuw op de USB-stick knallen ja. Dat kan natuurlijk ook via het netwerk he? :)
Dus de usb-stick in de Dune en dan over het netwerk raadplegen en updaten? Dan ga ik dit eerst wel proberen. NFS heb ik weinig kaas van gegeten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend 2 WD 3TB schijven geplaats in mijn Dune DUO, laten formatteren als NTFS door de dune zelf, dit werk vlekkeloos, wel zorgen voor de nieuwste firmware, had even genoeg van het gedoe met de NAS, tevens extern een 2TB WD green in een Eminent behuizing toegevoegd, dus met 8TB als opslag kunnen we wel een poosje weg, HD video lust wel wat opslagruimte.

http://tweakers.net/price...30ezrx-3tb/specificaties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
Die staat aan, via mijn vorige mediaspeler maakte ik ook gebruik van NFS, vandaar dat het aanstaat. Maar de Dune geeft telkende de melding dat de toegang tot de map geweigerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:49
StealthyPeanut schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:47:
[...]

Dus de usb-stick in de Dune en dan over het netwerk raadplegen en updaten? Dan ga ik dit eerst wel proberen. NFS heb ik weinig kaas van gegeten O-)
Ik exporteer vanuit YADIS eerst naar een map op m'n PC, en vervolgens met SyncBack syncen naar de USB stick. Hoewel dit een extra stap is, hoeft niet elke keer de hele handel naar de stick, alleen de bestanden die zijn gewijzigd/toegevoegd. Omdat ik dat over het netwerk doe is dat anders juist de bottleneck (zo'n 1200 films + afleveringen van series...). Voordeel is ook dat het makkelijker is meerdere Dunes te 'managen', en ik hoop dat dat over een paar maanden het geval is :)

Ik heb een betaalde SyncBack, maar er zijn vast prima gratis alternatieven. RSync schijnt prima te werken, maar ik heb dat nooit helemaal lekker aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik zal eens kijken of ik het zo werkende krijg. Welk Path configureer jij dan in de Yadis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:49
StealthyPeanut schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:56:
Ik zal eens kijken of ik het zo werkende krijg. Welk Path configureer jij dan in de Yadis?
(even uit m'n hoofd, ben niet thuis)
- de paden in Yadis naar de media zijn naar mappen op m'n NAS (films HD, films SD, series etc.). Ik gebruik NFS. Er staan diverse tutorials op het net hoe dit werkt. Ze zijn niet allemaal consistent, en het is een beetje 'out-of-my-league', maar met een beetje prutsen is het me gelukt. Als Yadis de media kan vinden is de eerste horde genomen...
- het export pad is gewoon een map op een harde schijf
- vanuit syncback sync je dus naar de stick. Als je de eerste keer (met 1 film, scheelt een hoop tijd...) vanuit Yadis naar de stick exporteert, kun je zien hoe de mappenstructuur op de stick wordt. Als je daarna synckback 'er tussen' zet in je workflow, kun je makkelijk zien of alles klopt.

Ik zal thuis even de details bekijken, maar dat kan een paar dagen duren. Een geruststelling: je kan eigenlijk niets 'kapot' maken, dus een beetje aanklooien kan weinig kwaad. Het eindresultaat is in ieder geval de moeite waard!

PS: Ik heb de stick gepartioneerd, hij doet tevens dienst als system storage voor de dune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:11
Wilde eergisteren mijn Dune hd lite 53d aansluiten op mijn samsung lcd tv in de slaapkame(tv is 5 jaar oude tv) maar nu herkent de tv mijn mediaspeler niet,terwijl ik hem al eerder heb gebruikt op die tv.Snap er niks van,hdmi kabel vernieuwd maar helpt niet.Op mijn andere tv doet die het wel,wat kan het probleem zijn?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Te hoge resolutie ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:11
Oh ok zal dat vanmiddag proberen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADK
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 12:56

ADK

Heeft iemand hier een idee waar ik de voeding van een Dune Prime 3 kan laten repareren of vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:20
Ook weer nieuwe firmware binnen, 130429_1605_b6

Releasenotes: unknown, staat ook niks op de site

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Nog niet geprobeerd, maar de update schijnt het mogelijk te maken om direct naar een favoriet te booten (bijvoorbeeld Yadis).

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Ben er wel achter dat er een 3d modus voor het menu is tijdens het afspelen.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Renegade666 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:38:
Ook weer nieuwe firmware binnen, 130429_1605_b6

Releasenotes: unknown, staat ook niks op de site
Ik heb hem ook al op mijn Smart B1 en Smart D1.
Heb uit de Dune Store de zwarte skin erop gezet, ziet er netjes uit.

Zitten alleen nog wel fouten in webbrowser werkt bijvoorbeeld niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel een beta, die nog in een vervroegd staduim verkeert, hangen nogal wat haken en ogen aan, best nog wat afwachten.

1. Fixed the problem of noise in the launch of some audio or video Files
2. Adding a 3D function to reverse the left and right views.
3. Added Dune HD Store for future optional applications.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112154.275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Nieuwe firmware snel weer weggeknikkerd. Blurays werken niet meer. In bluray lite modus gaat mijn receiver over de floss. Dune Prime 3.0.

De enige nieuwe functies die ik heb kunnen ontdekken: player direct naar favorieten bookmark laten gaan bij opstarten. Dune store.

[ Voor 33% gewijzigd door MrX_Cuci op 01-05-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
gisteren kwam ik bij de app/webbrowser tegen dat die niet werkte.. krijg dan in het display FLASH.... te zien :S Mijn series werkten nog prima, dus vind het wel prima. Die xtra functies vind ik niet nodig om eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet de Dune HD Store de weg open naar XBMC? Of is dat maar een droom? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb ook even gekeken bij mijn Smart B1 en bij mij werken BD's ook niet meer met de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb iets geks, als ik een een film of serie bekeken heb en terugkeer naar het menu dan staat er een popupje dat het controleren naar nieuwe firmware mislukt is. Wel vreemd want de mediaspeler heeft gewoon internet... ook de melding voor de nieuwe firmware heb ik dus nog niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de configuratie van je Dune moet je bij zoeken naar nieuwste firmware instellen of ie ook beta's meeneemt, sowieso af te raden want hun beta's zijn meestal te buggy, maar je kan kiezen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yukov
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 19:31
Door de laatste fw-update werkt mijn wifi dongle (D-link dwa140) niet meer. Het mag dan wel een beta zijn maar dit is gewoon slordig. Het werkte eerst namelijk prima.
Daarentegen ben ik wel blij dat er voor dit inmiddels oudere model nog steeds support is. Iets wat lang niet iedere fabrikant doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk dat het Dune siert dat ze firmware maken voor alle modellen, dus ook de oudere. Persoonlijk doe ik liever niet mee met al het beta-testen omdat ik voor films/series gewoon een apparaat wil dat werkt. Tegen de tijd dat de nieuwe functies stabiel zijn heb ik natuurlijk wel interesse :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:20
Ik vind ze over het algemeen erg stabiel. De update van gisteren is de eerste die ik zal overslaan, door de opmerkingen hier in het forum.

Toch hoop ik dat hij 1 probleem van mij oplost: Regelmatig start ik een TV aflevering en start het beeld, maar pikt mijn Onkyo het geluid niet op. Dan moet ik de receiver uit en aan zetten en dan komt het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb opeens dat de export functie van yadis niet meer werkt. Hij scrapte de info wel goed, maar bij het exporteren gebeurt er niks meer. Je ziet kort 'exporteren voorbereiden' en dan is het afgelopen.

Geen status geen melding geen 0% die langzaam naar 100% loopt gewoon 'stop' zonder dat er daadwerkelijk nieuwe info naar de database op de dune gestuurd wordt.
Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen? Zover ik weet heb ik niks met de instellingen veranderd en tot gisteren werkte het allemaal normaal.

[ Voor 6% gewijzigd door rockhopper op 04-05-2013 22:28 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Dat heb ik al een paar keer gehad, je moet dan de optie "Stel Dune interface opnieuw in" gebruiken via de knop "Geavanceerde bewerkingen" rechtsbovenin. Al je films en series worden dan als "nieuw" getoond, maar als je ze in bulk verwerkt kan je daarna als het goed is weer exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@ Ram0n, bedankt voor je reactie! Ergens goed te horen dat ik niet een uniek probleem heb.

Ik ben momenteel de stappen aan het doorlopen.
Laat ik vast beginnen met te melden dat niets als 'Nieuw' wordt vertoont, maar als ik ze opnieuw verwerk laadt hij wel alles op nieuw. Met andere woorden ik moet ze zelf handmatig per serie nalopen en het icoontje ziet er steeds uit alsof ik ze al verwerkt heb.

Ik snap niet goed wat je bedoelt met "in bulk verwerken", kan je dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Wat ik moest doen bij dit probleem was het volgende (uit mijn hoofd, dus wellicht vergeet ik enkele dingen):

1. Stel Dune interface opnieuw in
2. Ga naar de overzicht van films en ververs, bij mij staan alle films dan op Ontbrekend (oranje icoon)
3. Selecteer alle films (klik op eerste, dan op de laatste met shift) en klik op Verwerken.
4. Ga naar je series en klik daar per serie op Verwerken.
5. Exporteren.

Bij welke stap loop je nu vast? Gebeurt er nu iets als je probeert te exporteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ben nog bezig met verwerken, gelijk even m'n series aan het bijwerken opschonen en aanvullen. 3TB schijf dus het is een flinke hoeveelheid. Ik zal eens een tussentijdse update doen.

*edit* bedankt, dit lijkt het inderdaad op te lossen.
Helaas gaat het nog wel even duren omdat ik nu dus op twee manieren data naar de dune aan het sturen ben (serie en de interface) dus over een uurtje ofzo weet ik meer. Het ziet er in ieder geval weer werkend uit, met dus een percentage dat langzaam oploopt!

[ Voor 46% gewijzigd door rockhopper op 05-05-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Bij mij werken Bluray iso's ook niet meer met de nieuwe beta firmware (130429_1605_b6).
Niet installeren dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Is hier inmiddels wat meer bekend over?
nieuws: Dune HD werkt aan Intel-mediaspeler met XBMC en blu-ray

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dat zou het beste van 2 werelden zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb mijn shares aangepast naar NFS (had SMB).
Dat werkt nu. Ik kan films openen vanaf mijn nas.

Maar nu zit ik met Yadis (stond ook via SMB), maar omdat je dan maar 1 connectie kan maken liep ik tegen problemen aan. Ik heb Yadis met behulp van internet ingesteld, maar ik krijg onderstaande melding:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAG2771_zps7bd0e8f7.jpg

Heb Yadis zo ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAG2772_zpsc6881757.jpg

Weet iemand wat ik verkeerd heb ingesteld in Yadis? Volgens mij moet het NFS path toch goed zijn?
In het menu bij 'bronnen' heb ik een share die heet video (dat is via SMB, die wilde even houden als backup) en een share die Video2 heet (dat is de NFS share), maar vind de melding vreemd. Bronnen/Video2... etc

[ Voor 14% gewijzigd door Binnetie op 15-05-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Zo heb ik het staan:

\\SYNOLOGY\Video\DVD
nfs-tcp://192.168.2.30:/volume1/Video/DVD

Suc6!

[ Voor 12% gewijzigd door Nerdwebber op 16-05-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bedankt Nerdwebber, dan ga ik dat eens proberen. Alleen de toevoeging -tcp erbij dus. Ik zag ook een andere mogelijkheid nog, maar heb ik nog niet geprobeerd: nfs-tcp://192.168.2.30:/volume1:/Video/DVD (een extra dubbele punt)

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 16-05-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Nieuwe firmware, wederom beta. Bluray isos werken weer.

[ Voor 3% gewijzigd door MrX_Cuci op 16-05-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Yep bij mijn ook Blu-ray getest en webbrowser werkt ook weer _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door pimpimmers op 17-05-2013 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 23:57
Ik zal snel ook eens gaan testen of een aantal Disney BD's het dan ook gaan doen. :P
Maar geef het weinig kans dat ze daar al wat aan gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Nerdwebber schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:21:
Zo heb ik het staan:

\\SYNOLOGY\Video\DVD
nfs-tcp://192.168.2.30:/volume1/Video/DVD

Suc6!
Ik heb flink zitten rommelen en nu werkt het ineens! Heel erg bedankt!
Had nog een ander vraagje. Als ik nu de videowall bekijk dan zie ik heel veel covers, maar niet bij elke cover is het direct duidelijk om welke film het gaat. Is het mogelijk dat je de filmnaam ziet als je over een cover heen gaat (een geselecteerde cover zie je met een rand er omheen).

En een andere wens is hoe je bijvoorbeeld het aantal covers kan aanpassen. Nu heb ik volgens mij 7 x 3 covers (7 breed en 3 rijen). Dat het misschien 5x2 wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Binnetie op 17-05-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Als je yaDIS gebruikt. Kies een andere cover. Ik heb er zelf geen problemen mee. Geen idee of het anders kan.
In dit topic en op mpcclub.com heb ik een aantal keer gepost hoe dit werkt. In de xml kun je die wijzigingen maken. Let wel op. Je moet zelf de maten berekenen om het goed op je scherm te krijgen. Moet dit weer eens bij ons doen. Eigenlijk sinds de laatste herinstallatie te lui geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
MrX_Cuci schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 23:27:
Nieuwe firmware, wederom beta. Bluray isos werken weer.
Wat is er nieuw ( in de laatste 2 beta fm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

De nieuwe firmware bevat wel nog steeds de regressie dat o.a. de klok in beeld blijft staan bij yaDIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bugs hé, heb je bij Beta's, ze werken verder eraan, enige troost voor ons, gelukkig verdwijnt die klok als de film start (hier toch).

Verder loopt ie er goed mee hier, laat hem dus nog enkele dagen staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:43
Ik wil misschien een Dune 101 gaan aanschaffen om mijn mediabibliotheek een facelift te geven door Yadis te gaan gebruiken. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft in combinatie met een Mybooklive NAS van WD. Hoe is dan met name de snelheid in de menu's? Loopt dit vloeiend bij het tonen van de filmsheets?

Voor het vergelijk: Ik gebruik nu nog de WDTV live (2009) met moviesheets via de BRAD software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het nog zin om een Smart B1 aan te schaffen (alles in 1 apparaat), of wacht ik beter ff op een opvolger? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik probeerde vandaag wat filmpjes van mijn Canon 7D af te spelen op de Dune Max, de camera filmt in 1080p en naar .mov (quicktime) bestanden. Beeldweergave is prima, echter komt er geen geluid bij te pas. Als ik op de audio knop druk zegt de speler ook geen audiospoor. Op de computer (en in de camera zelf) speelt het geluid zich wel goed af. Iemand suggesties wat er mis gaat?

Mis ik een setting, of is dit een bekende bug? Ik vind op de mpclub fora wel een oude post maar dat is al weer 3 jaar geleden, die hebben het over volume maar daar kan het volgens mij niet aan liggen. Het zou toch jammer zijn als ik eerst aan de slag moet met 7d filmpjes voordat ik ze MET geluid kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De geluidscodec wordt niet ondersteund. Heb dit ook met de 7d, maar ook met een powershot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie1985
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
Hallo,

Ik heb sinds de laatste beta FW dat er dune hd rechts boven in beeld staat in yadis.
Ik krijg dit niet weg.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

Binnetie schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:48:
[...]

Ik heb flink zitten rommelen en nu werkt het ineens! Heel erg bedankt!
Had nog een ander vraagje. Als ik nu de videowall bekijk dan zie ik heel veel covers, maar niet bij elke cover is het direct duidelijk om welke film het gaat. Is het mogelijk dat je de filmnaam ziet als je over een cover heen gaat (een geselecteerde cover zie je met een rand er omheen).

En een andere wens is hoe je bijvoorbeeld het aantal covers kan aanpassen. Nu heb ik volgens mij 7 x 3 covers (7 breed en 3 rijen). Dat het misschien 5x2 wordt.
Je kan er ook voor kiezen om een andere template te gebruiken, zoals Glass HD 3.1 van doc1368. Ik weet verder niet of het mogelijk is om de filmtitel onder de cover te zetten, maar je kan ook een andere cover kiezen die misschien duidelijker is en daarnaast zijn met deze template alle covers sowieso een stuk groter door de 5x2 layout.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Als alles goed gaat is mijn Dune net verkocht. Zit alleen te bedenken of er überhaupt een boekje bij de speler zat. Volgens mij zat er echt totaal niks bij van handleidingen.
Wel de voedingskabel en een HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/11766u0.jpg

Op mijn Dune Smart D1 zie ik wel m'n PC en de gesharde folders, maar als ik een folder aanklik verschijnt bovenstaande foutmelding. Nooit eerder gehad. Kon altijd zonder username/password inloggen.

Iemand een idee?

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik denk dat er toch een wachtwoord ingesteld is door het een of ander op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Laatst online: 20-09 21:20
Binnetie schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:08:
Ik heb mijn shares aangepast naar NFS (had SMB).
Dat werkt nu. Ik kan films openen vanaf mijn nas.

Maar nu zit ik met Yadis (stond ook via SMB), maar omdat je dan maar 1 connectie kan maken liep ik tegen problemen aan. Ik heb Yadis met behulp van internet ingesteld, maar ik krijg onderstaande melding:

[afbeelding]

Heb Yadis zo ingesteld:

[afbeelding]

Weet iemand wat ik verkeerd heb ingesteld in Yadis? Volgens mij moet het NFS path toch goed zijn?
In het menu bij 'bronnen' heb ik een share die heet video (dat is via SMB, die wilde even houden als backup) en een share die Video2 heet (dat is de NFS share), maar vind de melding vreemd. Bronnen/Video2... etc
Ik heb dit eigenlijk alleen bij The Mentalist vanaf seizoen3. Bij seizoen 1/2/3 heb ik nergens last van. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Herkent 1 van jullie het volgende? Ik heb mijn D1 bedraad aangesloten op een Synology DS211 NAS. Onlangs speelde ik hetzelfde bestand af via zowel NAS als via een externe USB-harddisk (uiteraard na elkaar, tegelijk wordt wat lastig). Daarbij viel mij op dat het geluid via de USB schijf veel luider was dan via de NAS. Alles loopt uiteindelijk via een Marantz receiver, maar die kan er volgens mij niet veel mee te maken hebben.

Is er ergens (op D1 of NAS) iets in te stellen qua input/output volume? Ik heb het namelijk nog niet kunnen vinden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren toch maar de TV303D aangeschaft. Vanavond wellicht nog even aansluiten. Ben benieuwd.
3D tv hebben we nog niet, maar ook dat kriebelt best wel. Niet dat het vaak aan zal staan, maar de mogelijkheid hebben is toch leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ben met de Dune HD Base 3D aan het stoeien. Ik merk dat de brightness wat hoog staat als dit op normaal 50% staat.

Ik ga nog even kijken hoe dit bij Remuxed Bluray rips is, maar bij MKV's moet ik bijna altijd de brightness 5% omlaag zetten om het zwart echt zwart te krijgen op mijn VT50. Nu snap ik dat MKV's altijd een concessie zijn van beeldkwaliteit en dat de BDMV en M2TS bestanden eigenlijk untouched zijn. Deze kwaliteit is ook gewoon top.

Is dit bij jullie ook het geval? Dit had ik volgens mij bij mijn PCH nooit en daar keek ik heel veel MKV's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Arunia schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 06:56:
Ik denk dat er toch een wachtwoord ingesteld is door het een of ander op je pc.
Ik gebruik XP en heb maar 1 user en die heeft geen password. Heb ook nog geprobeerd in te loggen op de Dune met die username en zonder password, wat niet werkte.

Zou jij nog een locatie voor een wachtwoord kunnen bedenken?

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

Ethirty

Who...me?

PaT schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:20:
Herkent 1 van jullie het volgende? Ik heb mijn D1 bedraad aangesloten op een Synology DS211 NAS. Onlangs speelde ik hetzelfde bestand af via zowel NAS als via een externe USB-harddisk (uiteraard na elkaar, tegelijk wordt wat lastig). Daarbij viel mij op dat het geluid via de USB schijf veel luider was dan via de NAS. Alles loopt uiteindelijk via een Marantz receiver, maar die kan er volgens mij niet veel mee te maken hebben.

Is er ergens (op D1 of NAS) iets in te stellen qua input/output volume? Ik heb het namelijk nog niet kunnen vinden.
Volgens mij was er wel ergens een volume setting die je kan disablen, maar vraag me af of dat iets uitmaakt. Ik merkte in ieder geval geen verschil in volume tussen een interne disk en afspelen via mijn QNAP.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Ik heb trouwens gisteren (of eergisteren) m'n modem gerest en ik vermoed dat het probleem nu door een IP adres-confict komt.

Iemand daar een oplossing voor?

Het heeft altijd prima gewerkt, trouwens. Afgezien van modemreset niets veranderd.

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Laatst online: 19-04 15:59
Ben ook benieuwd of er iemand een antwoord/oplossing heeft voor het probleem van Kareem.....
Ik heb iets soortgelijks, bestanden op mijn NAS zijn allemaal benaderbaar en afspeelbaarop mijn Dune Max.

Daarnaast heb ik op mijn laptop, die indezelfde IP-range zit, ook een aantal mappen geshared.
Deze mappen zie ik op het TV scherm via de Dune, echter ook bij mij wordt gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen.

OS is windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
chimera2 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:53:
[...]

Ik heb dit eigenlijk alleen bij The Mentalist vanaf seizoen3. Bij seizoen 1/2/3 heb ik nergens last van. Iemand enig idee?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ben sinds eergisteren de TV303D uit aan het proberen. Maar valt me op dat via HDMI het geluid naar de tv af en toe even weg valt. Heb de kabel gebruikt welke er bij zat.
Vroeger was het via digitale Coax, maar uiteraard zit die aansluiting hier niet meer op.
Moet even bekijken wat de opties nog zijn aangezien er geen HDMI op mijn versterker zit en ik de SPDIF al voor de PS3 gebruik.
Voorlopig nog geen mogelijkheid om een nieuwe versterker aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Misschien is dit iets om de tijd mee te overbruggen?
Of nog simpeler zoiets als dit? Ik neem aan dat je de ps3 en dune niet tegelijk gebruikt...

[ Voor 40% gewijzigd door rockhopper op 27-05-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Die tweede had ik ook naar zitten kijken, maar volgens mij kan dat niet werken.
Zit nog even te kijken welke aansluitingen ik in totaal kan inzetten en van daar uit maar even kijken wat ik ga doen. Vind het zonde om voor een tijd geld uit te geven, maar kan zomaar een jaar duren voordat er een nieuwe versterker komt. Staan nogal wat dingen in het verschiet de komende tijd.

Ik denk dat ik een oplossing heb gevonden. Er zit een Digital Audio out op de tv (ofwel, SPDIF)
Nu alleen even rustig bekijken of deze van alle audio ingangen het geluid naar de versterker kan sturen. Zou me in zijn totaliteit wel even een nieuwe versterker voorlopig kunnen schelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 28-05-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:58

servies

Veni Vidi Servici

Arunia schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:55:
Ik denk dat ik een oplossing heb gevonden. Er zit een Digital Audio out op de tv (ofwel, SPDIF)
Nu alleen even rustig bekijken of deze van alle audio ingangen het geluid naar de versterker kan sturen. Zou me in zijn totaliteit wel even een nieuwe versterker voorlopig kunnen schelen.
Ik weet niet wat voor televisie je hebt maar het is zeer waarschijnlijk dat deze uitgang alleen 2.0 doorstuurt wanneer de bron van het beeld/geluid extern is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Hmm, dat zou kunnen. Las wel iets over 5.1, maar dat zal dan via de DVB-T aansluiting zijn.

Gisteren nog even film gekeken en ik moet zeggen dat die TV303D het menu vanaf de server gewoon zonder vertraging draait. Nu is de server van WHSv1 naar WHS2011 gegaan, maar toch.
Heel af en toe een laad hikje, maar kan van bovenaan de film lijst naar beneden scrollen zonder vertragen. Dat is wel relaxt.

[ Voor 63% gewijzigd door Arunia op 29-05-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkilie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Las hier dat meer mensen last hebben van de niet werkende IDX/SUB ondertiteling in MKV bestanden. Heb een tijdje terug een ticket gelogd bij Dune maar nog geen oplossing gekregen, developers zijn er mee bezig maar heb er geen vertrouwen in omdat het al voorkwam bij de base 3 en ik heb een 101 ( nu eol :(

Hebben de,nog, nieuwere Dune's hier ook nog steeds last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 13:52
Ben ik die enige die sinds de laatste beta-firmware geen enkele mkv kan afspelen (format not supported)?

Terugkeren naar vorige firmware was oplossing.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Kareem schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:54:

Op mijn Dune Smart D1 zie ik wel m'n PC en de gesharde folders, maar als ik een folder aanklik verschijnt bovenstaande foutmelding. Nooit eerder gehad. Kon altijd zonder username/password inloggen.

Iemand een idee?
Iemand?

Ik heb ook nog een aantal oude firmwares geprobeerd, maar die gaven hetzelfde resultaat.

Raar probleem hoor.

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Laatst online: 11-05 13:31
Hoi Ik heb even het topic doorgezocht maar kon het niet 123 vinden. Ik heb in de slaap kamer een dune hd 101 tv bedraad aangesloten op mijn thecus n4400 nas. echter valt het mij laatste tijd op dat tijdens het film kijken het geluid (meestal halverwege de film) begint te kraken en vervolgens wegvalt. Als ik de film dan op stop zet en vervolgens hervat dan doet ie het weer perfect. De speler zit rechtstreeks met een hdmi kabel aangesloten op de tv. (geen receiver of andere geluidsbron ertussen)

In de woonkamer heb ik echter de d1 smart welke aangesloten is via een onkyo receiver hier heb ik het probleem dus nooit gehad.

Weten jullie misschien wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het feit dat een stop en herstart het probleem oplost, lijkt erop dat je nas het net niet helemaal lekker trekt. (lees buffer vol of iets dergelijks)
Zijn het grote HD bestanden waarbij het gebeurt? 5.1 DTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
rockhopper schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 23:31:
Het feit dat een stop en herstart het probleem oplost, lijkt erop dat je nas het net niet helemaal lekker trekt. (lees buffer vol of iets dergelijks)
Zijn het grote HD bestanden waarbij het gebeurt? 5.1 DTS?
het zijn mkv 8g bestanden en het probleem doet zich voor in de slaap kamer als ik hem afspeel het is inderaad een dts bestand. in de woonkamer doet hij dit niet totaal geen last van alleen gaat het geluid dan over mijn onkyo receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik gebruik nu al tijdje mijn Yadis ism met mijn HDD Dune Max. En het valt me soms op dat series soms wel Nederlands verhaal bij heeft staan en sommige afleveringen met een Engels verhaal. Kan ik ergens instellen dat Yadis alleen Nederlands doet? Kan het maar niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:01
Ik heb een Dune Smart D1 met HDD.

De HDD heb ik gemount aan m'n satelliet-receiver, echter als ik ook via FTP vanaf mijn computer bestanden wil uploaden krijg ik de melding dat het maximaal aantal gebruikers/verbindingen zijn bereikt. Er is maar verbinding tegelijkertijd mogelijk?

[ Voor 26% gewijzigd door ivo-nl op 01-06-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

wbtje schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 23:37:
[...]
het zijn mkv 8g bestanden en het probleem doet zich voor in de slaap kamer als ik hem afspeel het is inderaad een dts bestand. in de woonkamer doet hij dit niet totaal geen last van alleen gaat het geluid dan over mijn onkyo receiver
Je zou kunnen proberen de dune boven op standaard stereo te zetten omdat je tv toch niks meer nodig heeft dan dat (ik neem aan dat je daar geen 5.1 set hebt staan) mogelijk verminderd dat de load en krijg je geen haperingen meer.
Grudgie schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:31:
Ik gebruik nu al tijdje mijn Yadis ism met mijn HDD Dune Max. En het valt me soms op dat series soms wel Nederlands verhaal bij heeft staan en sommige afleveringen met een Engels verhaal. Kan ik ergens instellen dat Yadis alleen Nederlands doet? Kan het maar niet vinden.
Als niemand het in het Nederlands invoert krijg je het in het Engels. Dus voorkeur één met prioriteit is Nederlands, indien afwezig taaloptie 2 Engels. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om het in het Duits of Frans binnen te hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Hij staat op stereo..... ik vind het wel een vaag verhaal met series heb ik het probleem iig niet
rockhopper schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 21:55:
[...]

Je zou kunnen proberen de dune boven op standaard stereo te zetten omdat je tv toch niks meer nodig heeft dan dat (ik neem aan dat je daar geen 5.1 set hebt staan) mogelijk verminderd dat de load en krijg je geen haperingen meer.

[...]

Als niemand het in het Nederlands invoert krijg je het in het Engels. Dus voorkeur één met prioriteit is Nederlands, indien afwezig taaloptie 2 Engels. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om het in het Duits of Frans binnen te hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ikwil mijn AC Ryan Playon HD (met HDD) upgraden naar een Dune. Bij de AC Ryan is het zo dat ik het via usb aansluit op mijn pc om de films er op te zetten. Dit gaat simpel en snel.

Paar maanden terug had ik de PCH A-400 en eventjes aansluiten op de pc en de films er naar toe slepen ging niet zo makkelijk. Al die extra's is voor mij ook niet nodig behalve 3D. Die ging dus retour.

Hoe is dit bij de Dune HD Base 3D als ik er een HDD inbouw? Kan ik het aansluiten op de pc en films er naar toe slepen?

Volgens mij is de Sigma chip ook beter dan Realtek als we alleen naar het beeld kijken?

[ Voor 13% gewijzigd door Mandrake466 op 06-06-2013 09:43 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Bij de Dune met ingebouwde HDD's, is het zo dat je deze via het netwerk aansluit. Die kun je als ze aan staan gewoon als netwerk apparaat zien. Dit of een externe USB HDD zodat je die los kan halen en aan je pc kan hangen.

Ikzelf heb alles op mijn server staan, dus dit probleem heb ik dan ook niet.
Ikzelf heb de TV303D en die is nagenoeg hetzelfde en daar kun je dan wel alleen een externe schijf aan hangen met USB3.0 zelfs. Dus wellicht is dat ook nog een optie om te bekijken. De speler zelf is vrij klein, dus in combinatie met een externe schijf die de voeding vanuit de speler trekt wellicht is het in totaal kleiner dan je Base 3D.

[ Voor 48% gewijzigd door Arunia op 06-06-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Arunia schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:54:
Bij de Dune met ingebouwde HDD's, is het zo dat je deze via het netwerk aansluit. Die kun je als ze aan staan gewoon als netwerk apparaat zien. Dit of een externe USB HDD zodat je die los kan halen en aan je pc kan hangen.

Ikzelf heb alles op mijn server staan, dus dit probleem heb ik dan ook niet.
Ikzelf heb de TV303D en die is nagenoeg hetzelfde en daar kun je dan wel alleen een externe schijf aan hangen met USB3.0 zelfs. Dus wellicht is dat ook nog een optie om te bekijken. De speler zelf is vrij klein, dus in combinatie met een externe schijf die de voeding vanuit de speler trekt wellicht is het in totaal kleiner dan je Base 3D.
Ik heb nog een interne HDD van 2 en 1,5 TB wat ik wil gebruiken dus liever een Dune waar ik dit in kan bouwen.

Als ik de mediaspeler aansluit op de router dan zou ik dus zonder al te veel moeite de bestanden via het netwerk er op kunnen zetten?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mandrake466 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:14:
[...]
Ik heb nog een interne HDD van 2 en 1,5 TB wat ik wil gebruiken dus liever een Dune waar ik dit in kan bouwen.

Als ik de mediaspeler aansluit op de router dan zou ik dus zonder al te veel moeite de bestanden via het netwerk er op kunnen zetten?
Yup, je zult dan onder windows gewoon je mappenstructuur op de dune kunnen zien en daar kan je items naar toe slepen / weghalen. Dit werkt mits je router het ondersteund ook draadloos, en zo kan je eventueel een dongle uitsparen. Zie ook deze link waar het even makkelijk in mickey mouse taal wordt uitgelegd.

[ Voor 12% gewijzigd door rockhopper op 06-06-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Heeft iemand van jullie een tv303d of andere for that matter op een marantz 1603?

Ik krijg via hdmi geen geluid. Rest van het geluid werkt wel. Behalve de tv303d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Vandaag een dvd in de player van mijn HD Dune Max.
Speelt niets af, en als ik de lade wil openen, komt de dvd er niet uit.
HD Dune Max uitgezet, en aangezet. Blijft hij een tijdje hangen bij loading 2, en start weer op, maar de dvd blijft erin zitten.
Ik ben bang dat de Blu-ray drive-bay stuk is.
Weet iemand of ik deze los kan kopen, en zelf kan vervangen.
Garantie zit er namelijk niet meer op :X

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heet mezelf even welkom in dit topic. heb een D1 smart gekocht met HD erin. Sluit ook de nas erop aan (syno 212j).
Zal mij benieuwen komende week of ik alles lekker aan de praat krijg. In elk geval nog genoeg leeswerk voor de boeg, heb nog niet alles pagina's gehad:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:11
Volgens mij kwestie van een guest account enablen op je windows7.

Even vraag van mezelf:
Ik heb de dune tv 102 en ben er echt super tevreden over echter:

Ik heb hem aangesloten met hdmi direct op me TV en gekozen dat de audio decoded moet worden naar stereo.
Echter alle HD audio streams geven geen geluid bij me, wat ik ook instel.
En klopt het dat 3D content door mijn dune en tv niet automatisch herkend wordt net als bij blu-ray-spelers?

(En is de tv-102 nu fullhd 3d geschikt? ik heb wat remuxed mkv's geprobeerd maar krijg zwart beeld, en als ik spoel zie ik wel een frame, maar vervolgens blijft hij staan)

[ Voor 62% gewijzigd door GeeMoney op 09-06-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik weet het niet zeker, maar de 303 heeft bijvoorbeeld al geen HD-audio ondersteuningen. Dus alleen DD en DTS.

Aangezien de 102 een type lager is (denk ik), zal jouw speler de HD-audio sporen niet ondersteunen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Weet er iemand of het in te stellen is dat hij ****.en.srt en ****.nl.srt neemt als ondertitel?

Was beetje aan het spelen met auto-sub. Daarvan kan je wel instellen dat hij de nederlandse ondertitel standaard zet, dus zonder de .nl toevoeging. Maar als ik bij engelse ondertitels de toevoeging ".en" wil weglaten, dan zet hij twee punten FILENAME..srt en dat neemt mijn Dune Base ook niet.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
GeeMoney schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:59:
[...]

Volgens mij kwestie van een guest account enablen op je windows7.

Even vraag van mezelf:
Ik heb de dune tv 102 en ben er echt super tevreden over echter:

Ik heb hem aangesloten met hdmi direct op me TV en gekozen dat de audio decoded moet worden naar stereo.
Echter alle HD audio streams geven geen geluid bij me, wat ik ook instel.
En klopt het dat 3D content door mijn dune en tv niet automatisch herkend wordt net als bij blu-ray-spelers?

(En is de tv-102 nu fullhd 3d geschikt? ik heb wat remuxed mkv's geprobeerd maar krijg zwart beeld, en als ik spoel zie ik wel een frame, maar vervolgens blijft hij staan)
Tnx zal er is naar kijken. Wel vreemd dan dat seizoen 1/2/3 het wel goed doen en seizoen 4 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:11
chimera2 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:22:
[...]

Tnx zal er is naar kijken. Wel vreemd dan dat seizoen 1/2/3 het wel goed doen en seizoen 4 niet.
Je qoute de verkeerde denk ik :)

Maar voor jou heb ik wellicht ook een oplossing:
Controleer je rechten eens op NTFS niveau en dan vooral seizoen 1\2\3 vergelijken met hoe 4 erbij staat.
Ik gok dat je rechten tekort komt om hetbestand te kunnen "executen" .

De TV1-20 kan toch wel HD audio doorzetten naar een HD versterker zodat ik wel DTS-HD etc. ontvang toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

GeeMoney schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:12:
[...]
Maar voor jou heb ik wellicht ook een oplossing:
Controleer je rechten eens op NTFS niveau en dan vooral seizoen 1\2\3 vergelijken met hoe 4 erbij staat.
Ik gok dat je rechten tekort komt om hetbestand te kunnen "executen" .

De TV1-20 kan toch wel HD audio doorzetten naar een HD versterker zodat ik wel DTS-HD etc. ontvang toch?
Nou als het apparaat de encodering niet ondersteund en het signaal daarna meteen naar de tv stuurt dan kan er geen geluid aankomen, immers het is bij de bron al niet mee ge-encodeerd.

Je zou het signaal inderdaad wel kunnen doorsturen naar een reciever en die de encodering laten doen maar dit is geen optie bij 'rechtstreeks aansluiten op de tv' wat de oorspronkelijke vraag is. De makkelijke oplossingen zijn: audio op de pc omzetten van true/DTS/HD naar stereo, of er een reciever tussen plaatsen die het geluid wel goed kan verwerken.

(ps, ik ben niet bekend met wat de tv120 wel en niet kan, maar uit het verhaal maak ik op dat deze geen trueHD kan weergeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Laguna schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:07:
[...]

Je kan er ook voor kiezen om een andere template te gebruiken, zoals Glass HD 3.1 van doc1368. Ik weet verder niet of het mogelijk is om de filmtitel onder de cover te zetten, maar je kan ook een andere cover kiezen die misschien duidelijker is en daarnaast zijn met deze template alle covers sowieso een stuk groter door de 5x2 layout.
Mijn excuus voor de late reactie, ik was even paar weekjes op vakantie.
Bedankt Laguna! Mooie template. Op die link zie je sowieso mooie templates staan! Ik ga deze eens installeren en dan kijken of het beter wordt (vast wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mocht iemand nog opzoek zijn!

V&A aangeboden: Dune HD Base 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Ik ben na lang twijfelen, zoeken, meer twijfelen en nog wat meer zoeken, eindelijk uitgekomen op een keuze tussen twee mediaspelers... maar (je voelde hem al aankomen) nu zit ik met wat vragen.

Mijn eerste paar verfijnacties qua zoeken hebben mij gebracht bij de:
Dune HD TV-301 en Dune HD TV-303D.
Ik heb gezocht naar de verschillen en die zijn eigenlijk minimaal, vooral omdat ik (nog) geen 3D ga gebruiken. Nu is mijn vraag:
Hoeveel verschil maakt en is het de 50 euro meer waard voor de 303D boven de 301?
Media Processor Model SMP8670 SMP8672/73
RAM 256 512
Flash Memory 128256

Dit zijn voor zover ik kon vinden de enige echte verschillen buiten HDMI 1.3a en 1.4 plus bijbehorende 3D mogelijkheden. Kan iemand hier wat duidelijkheid verschaffen, want dit wordt mijn eerste mediaspeler, dus ik heb geen idee van de impact qua werkgeheugen en processor snelheid. De mediaspeler zal trouwens aangesloten worden met kabel aan een Linksys e3000 router, waar ook een Synology DS211 aanhangt. Die NAS is natuurlijk mijn centrale opslagpunt, vanwaar ik alle films en muziek wil afstreamen.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk dat het met minder ram en flash memory iets langer duurt voordat de menu's en afbeeldingen ingeladen zijn in bijvoorbeeld blu-ray iso's. Ik denk dat je bij het afspelen (als dat eenmaal begonnen is) er niets van zult merken. (buiten natuurlijk het ontbreken van 3D).

Ik stream zelf niet, dus of het daar verder invloed op heeft laat ik graag iemand anders beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ging van een Prime 3.0 naar een TV303D en de menu's van yaDIS via het netwerk gaan een stuk sneller. Geen idee of dat het verschil ook echt maakt of van Windows HomeServer v1 naar WHS 2011. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Kareem schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:54:

Iemand een idee?
Iemand die dit probleem herkent?

Erg irritant. Zo maar ineens ziet-ie de mappen op mijn PC niet meer. Daar voor werkte het altijd prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Kareem op 22-06-2013 23:01 ]

Kareem Abdul-Jabbar

Pagina: 1 ... 58 ... 72 Laatste