Advies MediaSpeler gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03
Beste medetweakers,

Ik ben op zoek naar een mediaspeler.
situatie: Synology NAS en een Samsung LED-tv (met HDMI)

Ge de speler voornamelijk gebruiken voor afspelen grote MKV bestanden. (en ook MP3 en foto's)

Wat ik zoek:

Streaming vanaf NAS. (Geen dataopslag)
Passieve koeling (geen FANS)
volledige support op MKV';s (menu, taalselectie, doorspoelen e.d.)
onder de 200 euro
goede performance.
bedraade aansluiting (dus geen wifi)
usb aansluiting niet van belang

als ik het allemaal goed gelezen heb komen de volgend in de buurt:

- mede8er 400X2
- Popcorn Hour PopBox V8
- Dune Smart serie

mijn voorkeur heeft de mede8er, maar ik laat mij graag ompraten :+
Graag jullie mening / tips. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-07 19:11
Bij behalve de Dune Smart series kan je ook de Dune 101 TV of 301 TV overwegen. Deze vallen ruim binnen je budget en behalve volledige Blu-Ray support is er eigenlijk geen verschil tussen de 101 en Smart series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

80 euro voor de wd tv live (najaar 2011) editie, lijkt me gezien wat je zoekt de beste keuze. Betere youtube client en fijnere afstandsbediening dan de mede8er. De popcorn hour is nooit zo goed geweest, de dune smart is ook mooi, maar duurder.

hier 2 x een wd tv live bedraad op een synology nas, ik wil nooit meer iets anders. Enige nadeel van de wd is dat je maar 16x speed kan doorspoelen of in stukken van 10 minuten of tijd intoetsen, bij de mede8er kan je ook 32x speed doorspelen en in stukken van 5 minuten.

Kijk dus zeker even naar de wd tv live, zie [Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)

Op de mede8er na hebben deze en de door jou genoemde spelers ook geen realtek chip wat ik een voordeel vind.

Dus kijk of je bluray menu ondersteuning wilt. Zo ja --> Dune. En anders de WD. De Mede8er had meen ik ook problemen met sommige nassen, maar dat is wellicht opgelost.

Mede8er is ook goed hoor, maar menu wat minder mooi dan WD en iets minder fijn zelf aan te passen (bij de WD kan je eigen skins maken als je enige basiskennis van html / xml hebt).

Misschien ook handig om te kijken naar aansluitmogelijkheden voor een home cinema set (voor als je die al hebt of voor de toekomst).

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 29-12-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Dank voor jullie recaties. als ik beide reactes zo lees is de Dune 301 TV voor mij een betere keuze dan de mede8er. Ik vind het wel handig om blueray menu-support te hebben. Ook heeft de 301 watr meer mogelijkheden met de uitgangen.
Heeft de 301 een actieve of een passieve koeling?

op de dune site zie ik ook de 102 versie staan:
http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/34
deze staat echter niet in de pricewatch? weten jullie of dit wat is?

Hoe kan ik trouwens zien dat de 101 niet, en de 301 wel blueray menu's ondersteund?
In de vergelijk zie ik niets terug:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/655/289287;289289/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

ik zou even aansluiten bij dit topic, volgens mij worden alle dunes daar besproken en dan heb je gelijk mensen die hem wellicht hebben staan:

[Mediaplayer] HDi Dune (Base/Prime/Max/Duo/Smart) - deel 2

edit: laatste post in dat topic is gelijk een handleiding hoe je de synology moet instellen bij de dune, altijd handig in jouw geval.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 29-12-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
De 101 en 301 ondersteunen alleen BD-Lite geen volledige Blu-Ray. Daarvoor moet je toch echt bij de Smart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:09

Laguna

Connaisseur

kuwerti schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:51:
op de dune site zie ik ook de 102 versie staan:
http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/34
deze staat echter niet in de pricewatch? weten jullie of dit wat is?
Ik had toevallig bij Informatique geïnformeerd naar de 102 en kreeg daar het volgende antwoord op:
Op dit moment kan geen van onze leveranciers een concrete datum noemen waarop het product waaraan u refereert geleverd zal worden.
Het zou zomaar nog maanden kunnen duren eer deze beschikbaar komt en aangezien hij vrijwel identiek is aan de 101 (op de iets betere chipset na), ben ik gewoon voor de 101 gegaan.

De 301 is ook een prima keus als je meer aansluitingen nodig hebt. Mocht je echter ook 3D willen gaan afspelen, dan kan je beter wachten op de 303D.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
En dat 3D ben ik dus erg benieuwd naar?
Zo ver ik weet hebben de Realtek 1186 en Sigma 891x gelijkwaardige 3D mogelijkheden. De chip in de 303D is een doorontwikkeling van de huidige chip. De specs geven mij niet de indruk dat Full 3D volledig ondersteunt wordt. De 891x biedt toch meer mogelijkheden op dat vlak.
Ik moet wel zeggen dat ik niet thuis ben in het 3D gebeuren. Domweg omdat ik het niet meer dan een gimmick op een TV vindt. Voor een "goede" 3D ervaring moet je naar mijn mening toch echt in de bioscoop zijn.

Behalve 3D zijn er in principe geen vernieuwingen die een nieuwe chip vereisen . De nieuwe chip zal sneller zijn, voor vlottere GUI. UHD is een volgende stap maar zal waarschijnlijk eerst in de High-end chip komen. (vanwege scaling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Laguna schreef op zondag 30 december 2012 @ 03:15:
[...]

Ik had toevallig bij Informatique geïnformeerd over de 102 en kreeg daar het volgende antwoord op:

[...]

Het zou zomaar nog maanden kunnen duren eer deze beschikbaar komt en aangezien hij vrijwel identiek is aan de 101 (op de iets betere chipset na), ben ik gewoon voor de 101 gegaan.

De 301 is ook een prima keus als je meer aansluitingen nodig hebt. Mocht je echter ook 3D willen gaan afspelen, dan kan je beter wachten op de 303D.
Thanks voor je reactie. ik ben inmiddels in deze draad verder gegaan. Enige waar ik nog mee zit is het geluid. Als dat inderdaad via de HDMI naar mijn TV gaat, en vanaf mijn TV weer naar mijn surround-set dan kan ik volstaan metr de Dune TV101.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 09:09

Laguna

Connaisseur

Athome schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:03:
En dat 3D ben ik dus erg benieuwd naar?
Zo ver ik weet hebben de Realtek 1186 en Sigma 891x gelijkwaardige 3D mogelijkheden. De chip in de 303D is een doorontwikkeling van de huidige chip. De specs geven mij niet de indruk dat Full 3D volledig ondersteunt wordt. De 891x biedt toch meer mogelijkheden op dat vlak.
Ik moet wel zeggen dat ik niet thuis ben in het 3D gebeuren. Domweg omdat ik het niet meer dan een gimmick op een TV vindt. Voor een "goede" 3D ervaring moet je naar mijn mening toch echt in de bioscoop zijn.

Behalve 3D zijn er in principe geen vernieuwingen die een nieuwe chip vereisen . De nieuwe chip zal sneller zijn, voor vlottere GUI. UHD is een volgende stap maar zal waarschijnlijk eerst in de High-end chip komen. (vanwege scaling)
De chip in de 303D is de SMP8672/8673 met de SGX520 als GPU (zie ook de specsheet). Zo te zien wordt er dus volledig 3D ondersteund.

Verder deel ik je mening vwb 3D enige film waarbij ik het toegevoegde waarde vond hebben was Avatar in IMAX, bij de andere films in de bios was het gewoon slecht uitgewerkt. Thuis heb ik er al helemaal geen behoefte aan daarom ook bewust toentertijd voor een TV zonder 3D gegaan en de 101 is daar nu de perfecte match voor. UHD heb ik voorlopig geen behoefte aan, voor waar je je TV momenteel kan gebruiken vind ik 720p al scherp genoeg..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07 16:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verder mag advies in het adviesforum. Ik verplaats je even.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Laatst online: 16-07 10:33

PK

Ik kan de eGreat R6S aanraden. Via Ebay ongeveer 70€ en met RTD1186 chip. Prima ding, Speelt tnt alles af. Compact design en met display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomaszD
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-07 15:41
Ik heb sinds enige tijd de Boxee Box. OS is gebasseerd op XBMC en moet zeggen dat ik erg tevreden over ben. Met repository's is het ook mogelijk om Uitzending gemist en RTL XL te kijken en er zit een Spotify app in geïntegreerd. En hij voldoet aan al je andere eisen.

pricewatch: D-Link DSM-380 Boxee Box
Pagina: 1