Ik heb Yadis al heel lang niet meer gebruik. Ik zou dus eerst moeten uitproberen hoe dit nu gaat.
Ik ben bezig met een foto gedeelte te maken op de Dune om familie de vakantie kliekjes te laten zien.
Voor de view wil ik graag gebruik maken van links een icon, en rechts de caption.
Heb al een tijdje gezocht, maar kan nergens iets vinden om de captions rechts naast de icon te zetten.
Deze komt er altijd onder.
Als ik "use_icon_view = no" opgeef, krijg ik er met geen mogelijkheid een plaatje voor
Iemand een idee?
Voor de view wil ik graag gebruik maken van links een icon, en rechts de caption.
Heb al een tijdje gezocht, maar kan nergens iets vinden om de captions rechts naast de icon te zetten.
Deze komt er altijd onder.
Als ik "use_icon_view = no" opgeef, krijg ik er met geen mogelijkheid een plaatje voor
Iemand een idee?
Verwijderd
als je dat wilt doen.....graagAthome schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:39:
Ik heb Yadis al heel lang niet meer gebruik. Ik zou dus eerst moeten uitproberen hoe dit nu gaat.
Ik ben van plan om de Seagate Green 2tb te kopen (pricewatch: Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB)
Is dit een goede keuze i.c.m. Dune Hd Max?
Is dit een goede keuze i.c.m. Dune Hd Max?
[ Voor 4% gewijzigd door TutanRamon op 29-07-2012 22:10 ]
We see things as we are, not as they are
Is er nu al is een keer firmware wat niet bèta is? Na de laatste stable?
En yadis, nog updates geweest lately?
[ Voor 22% gewijzigd door Le_Freak ! op 29-07-2012 23:50 ]
Wat let je om de changelogs te bekijken?Le_Freak ! schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:49:
Is er nu al is een keer firmware wat niet bèta is? Na de laatste stable?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Tuurlijk, maar waar zie ik die dan hier?
En van YaDIS kun je hier de changelogs zien.
Thankx, maar toch even een vraagje, nu zie ik dat het bijna allemaal bèta firmware zijnPurpleBlue schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:03:
[...]
Bijvoorbeeld hier:
http://dune-hd.com/eng/support/firmware_zone/11
Aangezien ik zelf niet hou van gehannes en vaak dat kleine beetje extra toch niet gebruik wat er dan veranderd is met de bèta firmware zou ik graag willen weten of een firmware update zin heeft of niet, of dat het allen zin heeft voor tweakers die willen zien dat er weer iets veranderd is wat niet echt de moeite is?
Ik heb de mijne (dune Max) ergens vorig jaar gekocht heeft het dan zin om de laatste bèta firmware erop te zetten?
Ik bedoel heeft het zin om dat te doen voor me ervanuitgaande dat ik de stable firmware van vorig jaar erop heb zitten?
Er zijn een aantal redenen om een update te doen.
Hetgeen veranderd is, is interessant voor jou. Updaten.
Er zijn onderdelen welke nu niet voor jou werken of bepaalde DVD's/BD's. Updaten.
Je bent updategeil. Updaten.
Bovenstaande kun je prima voor jezelf uitmaken.
Draait het bij jou goed en heb je nergens problemen mee, lekker blijven zitten.
Ikzelf wil wel graag de laatste versie er op hebben staan. Dit omdat er nu nog BD's zijn die het niet doen. Nadeel is, dat ze die dan weer niet updaten.
Er zijn onderdelen welke nu niet voor jou werken of bepaalde DVD's/BD's. Updaten.
Bovenstaande kun je prima voor jezelf uitmaken.
Draait het bij jou goed en heb je nergens problemen mee, lekker blijven zitten.
Ikzelf wil wel graag de laatste versie er op hebben staan. Dit omdat er nu nog BD's zijn die het niet doen. Nadeel is, dat ze die dan weer niet updaten.
Ik kan bij mijn yadis nog steeds niet de film/serie kijken als ik naar die wall ga. Ik moet nog iedere keer naar de verkenner gaan om te kijken. Ik heb de mappen al een keer op een usb gezet. Maar via die weg kom ik er dan ook niet. iemand nog ideen?
Ja je hebt je foldersettings in YaDIS verkeerd staan. Verder kan niemand er iets nuttigs over zeggen als je niet meldt hoe je eea dan precies ingesteld hebt...chimera2 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:55:
Ik kan bij mijn yadis nog steeds niet de film/serie kijken als ik naar die wall ga. Ik moet nog iedere keer naar de verkenner gaan om te kijken. Ik heb de mappen al een keer op een usb gezet. Maar via die weg kom ik er dan ook niet. iemand nog ideen?
Waar de YaDIS export staat (NAS, interne HDD, USB-stick), waar de films staan en een screenshot van het Folder Setup schermpje zou genoeg moeten zijn.chimera2 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:42:
Wat wil je weten dan zoek ik het op. Ik maak nog niet heel erg lang gebruik van Yadis.
Je kunt ook safe spelen door de één na laatste beta firmware te installeren, versie "120329_2012". Uit de releasenotes:Le_Freak ! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 07:41:
[...]
Thankx, maar toch even een vraagje, nu zie ik dat het bijna allemaal bèta firmware zijn
Aangezien ik zelf niet hou van gehannes en vaak dat kleine beetje extra toch niet gebruik wat er dan veranderd is met de bèta firmware zou ik graag willen weten of een firmware update zin heeft of niet, of dat het allen zin heeft voor tweakers die willen zien dat er weer iets veranderd is wat niet echt de moeite is?
Dat klinkt al een stuk enthousiaster dan de nieuwste versie, "120531_2200":NOTE: This is a minor update to 120202_1544_beta. This firmware version has
"stable-candidate" status: although this firmware is currently available as
"beta" version, it will be updated to "stable" status soon.
Als je nog geen Facebook, Twitter of Youtube op je Dune hhoeft zou ik niet hoger dan "120329_2012" gaan.NOTE: This firmware version has a lot of changes, is not well tested, and
some things may be broken. If something does not work for you, please
rollback to 120329_2012 version.
Interessante theorie. Laten we die eens toepassen...Arunia schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:09:
Er zijn een aantal redenen om een update te doen.
Klinkt als reden 2.Ikzelf wil wel graag de laatste versie er op hebben staan. Dit omdat er nu nog BD's zijn die het niet doen.
Ah, dus toch reden 3Nadeel is, dat ze die dan weer niet updaten.
Net zoals de films?chimera2 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:47:
Mijn export staat op de hdd die ik in de dune heb zitten.
Dan mis ik alleen nog een screenshot van de foldersettings in yaDIS om er iets over te kunnen zeggen... Een klein beetje info over de directorystructuur zou ook helpen.
[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 31-07-2012 14:56 ]
Wat is de werkelijk locatie van Z:\Yadis.
Ik zie namelijk dat je voor je films en Series verwijst naar een SMB (samba locatie).
Wil je je dit werkend hebben. Dan moet Z:\Yadis wel een locatie van je DUNE zijn (interne HDD of USB stick in je Dune.
Ik zie namelijk dat je voor je films en Series verwijst naar een SMB (samba locatie).
Wil je je dit werkend hebben. Dan moet Z:\Yadis wel een locatie van je DUNE zijn (interne HDD of USB stick in je Dune.
Verwijderd
Zat er nog eens over na te denken....Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:04:
[...]
Hoe doe je dat dan?
Want heb hem 2x geinstalleerd (dacht ik...), maar als ik nu in 1 de ene map verwerk en vervolgens de andere yaDis open zie ik gewoon dezelfde films staan.
En als ik bij Programma's en Onderdelen kijk zie ik maar 1x yaDis staan.
Is het niet mogelijk om de 2 groep films handmatig toe te voegen?
Dus de backgrounds, dune_folders en de icon.aai overal handmatig weg te zetten.
Het gros staat er nog (van de eerste keer dat ik met yaDis bezig was), het is nu alleen zaak om het up to date te houden.
Of is dit erg lastig en omslachtig (en met name die achtergrond met die extra film-info zal wel een probleem opleveren)?
Ik heb denk ik een stomme vraag aangaande het afspelen van muziek op mijn Dune BD prime.
Het volgende is het geval als ik muziek afspeel via de netwerkverbinding (heb het nog niet met cd/dvd/usb getest):
Nummers uit dezelfde map worden met onderbreking afgespeeld, dus met een pauze van 1 seconde ofzo.
Dit is erg storend, zeker omdat ik regelmatig cd's luister waarbij de nummers in elkaar over lopen.
Ik heb denk ik al mijn instellingen doorlopen, maar vind nergens een mogelijkheid om hier iets aan te veranderen.
Iemand die me kan helpen met mijn "probleem"? Ik heb niet de allerlaatste firmware, maar wel een vrij recente, bij de eerste firmware was het probleem ook al aanwezig en het is door een update dus niet weggegaan...
Het volgende is het geval als ik muziek afspeel via de netwerkverbinding (heb het nog niet met cd/dvd/usb getest):
Nummers uit dezelfde map worden met onderbreking afgespeeld, dus met een pauze van 1 seconde ofzo.
Dit is erg storend, zeker omdat ik regelmatig cd's luister waarbij de nummers in elkaar over lopen.
Ik heb denk ik al mijn instellingen doorlopen, maar vind nergens een mogelijkheid om hier iets aan te veranderen.
Iemand die me kan helpen met mijn "probleem"? Ik heb niet de allerlaatste firmware, maar wel een vrij recente, bij de eerste firmware was het probleem ook al aanwezig en het is door een update dus niet weggegaan...
Die ja.
Maar de films en series zelf staan dus ook op de hardeschijf in de Dune? (Dat heb je nog steeds niet verteld nadat ik er al 2x om gevraagd heb!) Dan ontgaat het me even waarom je ze vanaf de Dune zelf met een netwerkprotocol (smb://) probeert te benaderen. Een notatie met storage_name://, storage_label:// of storage_uuid:// ligt dan meer voor de hand. In dit tekstbestandje zie je welke waardes je allemaal kunt gebruiken voor een media_url.
Iemand die weet of yadis ook 3D gaat ondersteunen? Dat ik naast Films en Series ook een 3D sectie toe kan voegen. Heb het nu onder Adventure staan...
samba heeft hij zelf gedaaan ik heb al mijn serie's en films op mijn nas staan en daar verwijzen ze naartoe.Xander schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:16:
[...]
Die ja.
Maar de films en series zelf staan dus ook op de hardeschijf in de Dune? (Dat heb je nog steeds niet verteld nadat ik er al 2x om gevraagd heb!) Dan ontgaat het me even waarom je ze vanaf de Dune zelf met een netwerkprotocol (smb://) probeert te benaderen. Een notatie met storage_name://, storage_label:// of storage_uuid:// ligt dan meer voor de hand. In dit tekstbestandje zie je welke waardes je allemaal kunt gebruiken voor een media_url.
Dan maar yadis er dat pad van.
edit.
het maakt niet uit of ik er:
\\192.168.2.30\Serie
of
smb://192.168.2.30/Film
van maak.
En waar moet ik die waardes van dat tekstbestandje neerzetten?
[ Voor 9% gewijzigd door chimera2 op 01-08-2012 09:23 ]
Mijn ouders hebben sinds kort een Smart B1, prachtig apparaat en werkt perfect. Het enige wat niet lukt is om geluid bij .avi bestanden te krijgen (getest met diverse .avi's).
De Smart B1 is via een optische kabel op de versterker aangesloten en alle andere formaten van .mkv's tot DVD/BD ISO's werken moeiteloos. Iemand een idee voor een oplossing? Ik draai iig de laatste firmware.
Inmiddels al opgelost, alle alle andere formaten reageren niet op de volumeregeling op de afstandsbediening, behalve de .avi files. Als je volume dan op 0 staat hoor je dus inderdaad niets
. Kortom het is opgelost!
De Smart B1 is via een optische kabel op de versterker aangesloten en alle andere formaten van .mkv's tot DVD/BD ISO's werken moeiteloos. Iemand een idee voor een oplossing? Ik draai iig de laatste firmware.
Inmiddels al opgelost, alle alle andere formaten reageren niet op de volumeregeling op de afstandsbediening, behalve de .avi files. Als je volume dan op 0 staat hoor je dus inderdaad niets

[ Voor 22% gewijzigd door Groentenman op 01-08-2012 17:55 . Reden: Opgelost ]
Ah. Als je filmmateriaal op een NAS staat klopt die notatie al beter.chimera2 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:14:
[...]
samba heeft hij zelf gedaaan ik heb al mijn serie's en films op mijn nas staan en daar verwijzen ze naartoe.
Dan maar yadis er dat pad van.
De onderste notatie zou goed moeten zijn.edit.
het maakt niet uit of ik er:
\\192.168.2.30\Serie
of
smb://192.168.2.30/Film
van maak.
Zijn er credentials nodig voor die share? Dan moet je er misschien smb://user:password@192.168.2.30/Film van maken.
Als je via de filebrowser op de Dune naar een bestand op je NAS bladert en die toevoegt aan de favorites, en dan op die favorite gaat staan en de INFO-knop indrukt, dan krijg je volgens mij het pad te zien. Hoe noteert 'ie dat zelf?
NFS is meestal sneller dan SMB, ondersteunt je NAS dat? Anders zou het de moeite waard zijn om eens te kijken of dat wel werkt.
In dit geval als "Dune Path" bij de foldersetup in YaDIS. YaDIS plaatst het dan vanzelf als media_url in alle dune_folder.txt files.En waar moet ik die waardes van dat tekstbestandje neerzetten?
Verwijderd
Daar is een trucje/workaround voor. De Dune speelt geen Gapless audio maar dat lukt wel met de volgende methode.JdM schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:48:
Ik heb denk ik een stomme vraag aangaande het afspelen van muziek op mijn Dune BD prime.
Plaats in de map die je wilt afspelen minimaal 1 afbeelding (JPG). Als je vervolgens de map selecteert voor afspelen krijg je de vraag of je alleen muziek wilt afspelen, eenfoto slideshow met muziek en nog 1 of 2 opties die ik ff niet uit mijn hoofd weet. Als je voor foto met muziek kiest dan speelt hij wél gapless. (alleen FLAC, MP3 is volgens mij nooit Gapless)
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 15:31 . Reden: typfoutje ]
Wat ook werkt is een shotcut maken naar de netwerkshares die je met Yadis wilt bereiken. In deze shortcut vermeld je dan de inlognaam en password. Je hoeft dan vervolgens in Yadis je inlognaam en password niet meer op te geven. Tenminste zo werkte het bij mij altijd van Dune naar een Windows computer.Xander schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:50:
Zijn er credentials nodig voor die share? Dan moet je er misschien smb://user:password@192.168.2.30/Film van maken.
Het woordje "gapless" brengt me sowieso al verder in mijn zoektochtVerwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:27:
[...]
Daar is een trucje/workaround voor. De Dune speelt geen Gapless audio maar dat lukt wel met de volgende methode.
Plaats in de map die je wilt afspelen minimaal 1 afbeelding (JPG). Als je vervolgens de map selecteert voor afspelen krijg je de vraag of je alleen muziek wilt afspelen, eenfoto slideshow met muziek en nog 1 of 2 opties die ik ff niet uit mijn hoofd weet. Als je voor foto met muziek kiest dan speelt hij wél gapless. (alleen FLAC, MP3 is volgens mij nooit Gapless)
Plaatsen van een plaatje in de map bij mijn bestanden laat mp3's in ieder geval niet gapless afspelen inderdaad, de muziek stopt zelfs na 1 nummer...
Maar zoals ik al zei kan ik met je opmerking in elk geval verder
Verwijderd
Denk er wel aan dat je de map aanklikt voor afspelen en niet het individuele bestand (voor zover dat dat natuurlijk nog niet deed). Bij mij spelen de mp3's dan wel allemaal af. Ze zijn dan ook bijna gapless, maar zoals gezegd, werkt super met FLAC en dat klinkt ook duidelijk beterJdM schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:45:
[...]
Het woordje "gapless" brengt me sowieso al verder in mijn zoektocht![]()
Plaatsen van een plaatje in de map bij mijn bestanden laat mp3's in ieder geval niet gapless afspelen inderdaad, de muziek stopt zelfs na 1 nummer...
Maar zoals ik al zei kan ik met je opmerking in elk geval verder
Verwijderd
Ik krijg via mijn laptop (Vista) geen toegang tot mijn Dune.
Athans...als ik via de verkenner het FTP-adres invul krijg ik hem wel te zien, maar hij komt niet in het overzicht NETWERK te staan.
Ik kan dus ook via yaDis de benodigde map van de player niet toevoegen.
Iemand een idee (behalve vista van laptop gooien uiteraard....haha) ??
Athans...als ik via de verkenner het FTP-adres invul krijg ik hem wel te zien, maar hij komt niet in het overzicht NETWERK te staan.
Ik kan dus ook via yaDis de benodigde map van de player niet toevoegen.
Iemand een idee (behalve vista van laptop gooien uiteraard....haha) ??
Kan je erheen via \\dune?
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Heb je in de Dune de Samba server geactiveerd?
Wanneer dit het geval is, moet je de Dune in Deze Computer onder je netwerk kunnen vinden
Wanneer dit het geval is, moet je de Dune in Deze Computer onder je netwerk kunnen vinden
Verwijderd
De Samba?
Wat is dat?
Op mijn andere pc (met XP) werkt het prima en zie ik de speler wel gewoon erbij staan
Wat is dat?
Op mijn andere pc (met XP) werkt het prima en zie ik de speler wel gewoon erbij staan
Zie je op de Vista PC de andere Xp PC wel? Kan zijn dat je bestandsdeling nog aan moet zetten...Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:37:
De Samba?
Wat is dat?
Bestandsdeling heeft hier niets mee te maken. Hij wil de Dune benaderen vanaf de PC en niet andersom.

Druk op de knop "Setup" van je afstandsbediening en ga naar Applicaties en daar staat SMB-server.
Maak hier de instellingen overeenkomstig met je eigen netwerk (werkgroepnaam!!!) herstart de Dune en probeer het dan nog eens.

Druk op de knop "Setup" van je afstandsbediening en ga naar Applicaties en daar staat SMB-server.
Maak hier de instellingen overeenkomstig met je eigen netwerk (werkgroepnaam!!!) herstart de Dune en probeer het dan nog eens.
[ Voor 60% gewijzigd door Athome op 03-08-2012 17:58 ]
Verwijderd
Het punt is dat ik vanuit mijn (vaste) PC wel toegang heb tot de Dune, maar vanaf mijn laptop niet.
Dus heb niet het idee dat er iets in de instelling van de Dune verkeerd staat.....toch?
Dus heb niet het idee dat er iets in de instelling van de Dune verkeerd staat.....toch?
Lijkt me ook niet. Heb je netwerkdetectie ingeschakeld?
Verwijderd
Ja, want ik zie op mijn laptop wel mijn andere pc staan (bij Netwerk)Ram0n schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:41:
Lijkt me ook niet. Heb je netwerkdetectie ingeschakeld?
Dat werkt hier alleen als ik vervolgens éérst de shortcut aanklik en daarna pas via YaDIS die dir probeer te benaderen. Als ik de speler herstart moet ik dat trucje herhalen.Athome schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:09:
[...]
Wat ook werkt is een shotcut maken naar de netwerkshares die je met Yadis wilt bereiken. In deze shortcut vermeld je dan de inlognaam en password. Je hoeft dan vervolgens in Yadis je inlognaam en password niet meer op te geven. Tenminste zo werkte het bij mij altijd van Dune naar een Windows computer.
Kan wellicht iets met verschil tussen Linux en Windows te maken hebben. Ik heb een Windows server en daar mee werk het probleemloos mee
Een NAS werkt op Linux dus wellicht dat het hier anders in gaat.
Een NAS werkt op Linux dus wellicht dat het hier anders in gaat.
Heb je overal de werkgroepnamen gelijk staan. Verschillende werkgroepnamen binnen netwerk kan voor dit soort problemen zorgen is mijn ervaring.Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:33:
Het punt is dat ik vanuit mijn (vaste) PC wel toegang heb tot de Dune, maar vanaf mijn laptop niet.
Ik heb op al mijn apparaten (waar mogelijk is om in te stellen) de werkgroepnaam gelijk gezet. Daarnaast heb ik in mijn Router alle IP-adressen via DCHP gereserveerd (min of meer statisch dus) wellicht dat dit ook een oorzaak kan zijn.
Ik ben zeker geen netwerkbeheerder maar structuur in je Netwerkopbouw zorgt wel voor veel minder problemen
Verwijderd
Ik ben er zelf ook niet handig in, maar kan eens kijken of ik er iets aan kan doen....Athome schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:49:
[...]
Heb je overal de werkgroepnamen gelijk staan. Verschillende werkgroepnamen binnen netwerk kan voor dit soort problemen zorgen is mijn ervaring.
Ik heb op al mijn apparaten (waar mogelijk is om in te stellen) de werkgroepnaam gelijk gezet. Daarnaast heb ik in mijn Router alle IP-adressen via DCHP gereserveerd (min of meer statisch dus) wellicht dat dit ook een oorzaak kan zijn.
Ik ben zeker geen netwerkbeheerder maar structuur in je Netwerkopbouw zorgt wel voor veel minder problemen
Kun je ergens terug vinden wat die werkgroepnaam kunt zien en/of aanpassen (XP en Vista)?
Helaas kan de Smart de MOV-files uit m'n Canon EOS 5D mark II niet met geluid afspelen.
Maar ik heb nu toch een snelle manier gevonden zonder tijdrovende conversie.
In een matroska container stoppen met Avidemux en zo een exacte kopie van de video en audio data behouden.
Heb er een batch-file voor gemaakt zodat het automatisch gaat op m'n verzameling.
Maar ik heb nu toch een snelle manier gevonden zonder tijdrovende conversie.
In een matroska container stoppen met Avidemux en zo een exacte kopie van de video en audio data behouden.
Heb er een batch-file voor gemaakt zodat het automatisch gaat op m'n verzameling.
"Deze Computer" => Rechter muistoets en dan Ëigenschappen. Hier heb je oa de mogelijkheid om de werkgroepnaam aan te passen.Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:17:
[...]
Kun je ergens terug vinden wat die werkgroepnaam kunt zien en/of aanpassen (XP en Vista)?
Bij mij is het inmiddels gelukt. Of het nou door de nfs rechten komt of door smb://user:password@192.168.2.30/Film moet ik nog uitzoeken.
Voor aanbod van dit soort dingen heb je V&A..
[ Voor 83% gewijzigd door Michael Knight op 07-08-2012 12:14 . Reden: geen verkoop in reguliere topics ]
V&A lijkt me de plek om die te plaatsen. Bereik je ook meer mensen wellicht mee.
[ Voor 31% gewijzigd door Michael Knight op 10-08-2012 16:33 . Reden: kopie van V&A verwijderd ]
Verwijderd
Heb op beide PC's gekeken, en het staat bij allebei hetzelfde.Athome schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:02:
[...]
"Deze Computer" => Rechter muistoets en dan Ëigenschappen. Hier heb je oa de mogelijkheid om de werkgroepnaam aan te passen.
Dus daar ligt het niet aan.
De afgelopen week heb ik voor het eerste sinds ik mijn Dune Max heb (sinds mei) problemen gehad met het afspelen van bestanden, wel direct twee keer.
Bij één bestand (avi) vertraagt het beeld vanaf de helft van de runtime; alles gaat in slowmotion en de tijd op de display loopt ook echt langzamer. Het gebeurt telkens vanaf hetzelfde moment, ook na een reset van de Dune. Het bestand speelt op mijn laptop vlekkeloos af in meerdere spelers. Apart...
Gisteren had ik met een mkv een gedeelte van 20 minuten in de film waarin de ondertiteling letterlijk enkele minuten achterliep. Voor en na dit gedeelte loopt het goed, en ook hier gebeurt het telkens bij dezelfde sectie en klopt de ondertiteling wel op de laptop.
Bij één bestand (avi) vertraagt het beeld vanaf de helft van de runtime; alles gaat in slowmotion en de tijd op de display loopt ook echt langzamer. Het gebeurt telkens vanaf hetzelfde moment, ook na een reset van de Dune. Het bestand speelt op mijn laptop vlekkeloos af in meerdere spelers. Apart...
Gisteren had ik met een mkv een gedeelte van 20 minuten in de film waarin de ondertiteling letterlijk enkele minuten achterliep. Voor en na dit gedeelte loopt het goed, en ook hier gebeurt het telkens bij dezelfde sectie en klopt de ondertiteling wel op de laptop.
En de instelling in je Dune??Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:23:
[...]
Heb op beide PC's gekeken, en het staat bij allebei hetzelfde.
Dus daar ligt het niet aan.
Ook niet als je bladert naar het scherm waar Athome je eerder al naar verwees?Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:02:
[...]
Had daar ook nog bij gekeken, maar kon niets vinden over een netwerk naam oid.....
Je laptop is neem ik aan verbonden via wifi, maakt het nog verschil als je er tijdelijk een kabeltje in steekt?
- Drobanir
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 26-09 12:25
:strip_icc():strip_exif()/u/12330/dnangel_70.jpg?f=community)
Fred, ontwikkelaar achter yaDIS, werkt aan versie 3.0. Ik had al zo lang niets meer van hem gehoord, ik dacht dat hij er wel zo'n beetje klaar mee was.
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
Goed nieuws, het is in versie 2 toch wel onhandig dat je losse episodes van series niet kan aanpassen.
Verwijderd
Staat ook daar hetzelfde als bij de rest, het mag allemaal niet baten....Xander schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 01:08:
[...]
Ook niet als je bladert naar het scherm waar Athome je eerder al naar verwees?
Je laptop is neem ik aan verbonden via wifi, maakt het nog verschil als je er tijdelijk een kabeltje in steekt?
Hoop dat ze ooit bij yaDis een uitbreiding erop gooien om meerdere 'groepen' te kunnen beheren.
Naast mijn max hd heb ik nu ook een Dune HD TV 101 voor op de slaapkamer. Vanavond is kijken wat die allemaal kan.
Verwijderd
Vraag als je dezelfde opstelling zou willen hebben als chimera2 is dan ook mogelijk om bv een film in de woonkamer te starten en daar te pauzeren en dan ik de slaapkamer verder te kijken?
Ik kan dit namelijk nergens terug vinden of dit mogelijk is.
Over doorontwikkelen gesproken, MCIM moet je dan hebben, dat proggie wordt steeds beter en uitgebreider.Drobanir schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:20:
Fred, ontwikkelaar achter yaDIS, werkt aan versie 3.0. Ik had al zo lang niets meer van hem gehoord, ik dacht dat hij er wel zo'n beetje klaar mee was.
Ik gebruik nu ook yadis maar ga zeker overstappen.
Ik hoop het maar denk het niet. Ben er nog niet aan toegekomen om hem aan te slingeren.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:20:
Vraag als je dezelfde opstelling zou willen hebben als chimera2 is dan ook mogelijk om bv een film in de woonkamer te starten en daar te pauzeren en dan ik de slaapkamer verder te kijken?
Nee, dat kan niet. Alle Dune apparaten werken op zichzelf. Er zit dus geen soort van centrale software tussen die dat soort funtionaliteit kan regelen.
Ben sinds twee weken een trotse bezitter van een Smart D1, en ben daarom ook dit topic eens gaan volgen.
Mijn setup is als volgt: Smart D1 in de woonkamer, via bedraad netwerk verbonden met een QNAP NAS waar al mijn films, series en muziek op staan.
De verbinding met de NAS wordt via NFS gelegd, alles wordt ook prima afgespeeld, van standaard Xvid tot 1080p MKV materiaal. Met de leestest komt de Dune alleen nooit echt boven de 3.6 MB/s, al is dit natuurlijk voldoende om BluRay-rips af te spelen (Avatar 1080p geeft max 20 Mbit/s).
De Dune zelf bevat alleen een 4GB USB-stickje, wat ik zoals aanbevolen heb ingesteld als systeemgeheugen voor favorieten e.d.
Wel wat problemen (gehad) met het geluid/lipsync: de vertraging van het beeld wisselde sterk van bestand tot bestand, nu heb ik ingesteld dat de audio-decodering niet meer door de Dune gedaan hoeft te worden, maar dat deze de originele bitstream door moet sturen (via HDMI). Dit lijkt al een stuk beter/constanter, al is de vertraging standaard zo'n 60ms, wat ik kan corrigeren op mijn versterker. Kleine aanpassingen hierop doe ik op de Dune zelf.
Hebben jullie hier misschien nog tips voor?
Gisteren ook al wat zitten prutsen met yaDIS, dat lijkt veelbelovend (maar lang niet zo volautomatisch als ik had verwacht: veel handmatig zoeken en aanpassen, maar da's leuk hobbyen).
Enige echte "probleem" wat ik nu heb: ik kan geen screenshots maken. Ik heb de Ejectknop ingesteld als screenshotknop (geen BluRay-drive, dus wordt toch niet gebruikt), maar als ik daarop druk krijg ik een error.
De Dune bevat dus eigenlijk geen opslag, ik heb alleen een USB-stickje ingebouwd als extra systeemgeheugen. Ik had verwacht dat screenshots op dit geheugen zouden worden opgeslagen, maar blijkbaar niet.
Wellicht hieraan gerelateerd: als ik vanaf mijn Windows-pc mijn Dune benader (wordt wel weergegeven als SMB-server), zie ik niks: geen mappen, geen bestanden. Ik kan ook niets aanmaken op die locatie.
Ik zie hierboven ook meldingen van Santhos03 die (schijnbaar) hetzelfde probleem heeft?
Ik draai firmware 120329_2012 (beta), werkgroepnamen op Dune en pc zijn identiek, fast SMB-access staat uit (zoals aanbevolen).
EDIT: even zoeken binnen dit topic (wat ik eerder had moeten doen
) brengt mij op de waarschijnlijke oplossing voor het screenshotprobleem!
Mijn setup is als volgt: Smart D1 in de woonkamer, via bedraad netwerk verbonden met een QNAP NAS waar al mijn films, series en muziek op staan.
De verbinding met de NAS wordt via NFS gelegd, alles wordt ook prima afgespeeld, van standaard Xvid tot 1080p MKV materiaal. Met de leestest komt de Dune alleen nooit echt boven de 3.6 MB/s, al is dit natuurlijk voldoende om BluRay-rips af te spelen (Avatar 1080p geeft max 20 Mbit/s).
De Dune zelf bevat alleen een 4GB USB-stickje, wat ik zoals aanbevolen heb ingesteld als systeemgeheugen voor favorieten e.d.
Wel wat problemen (gehad) met het geluid/lipsync: de vertraging van het beeld wisselde sterk van bestand tot bestand, nu heb ik ingesteld dat de audio-decodering niet meer door de Dune gedaan hoeft te worden, maar dat deze de originele bitstream door moet sturen (via HDMI). Dit lijkt al een stuk beter/constanter, al is de vertraging standaard zo'n 60ms, wat ik kan corrigeren op mijn versterker. Kleine aanpassingen hierop doe ik op de Dune zelf.
Hebben jullie hier misschien nog tips voor?
Gisteren ook al wat zitten prutsen met yaDIS, dat lijkt veelbelovend (maar lang niet zo volautomatisch als ik had verwacht: veel handmatig zoeken en aanpassen, maar da's leuk hobbyen).
Enige echte "probleem" wat ik nu heb: ik kan geen screenshots maken. Ik heb de Ejectknop ingesteld als screenshotknop (geen BluRay-drive, dus wordt toch niet gebruikt), maar als ik daarop druk krijg ik een error.
De Dune bevat dus eigenlijk geen opslag, ik heb alleen een USB-stickje ingebouwd als extra systeemgeheugen. Ik had verwacht dat screenshots op dit geheugen zouden worden opgeslagen, maar blijkbaar niet.
Wellicht hieraan gerelateerd: als ik vanaf mijn Windows-pc mijn Dune benader (wordt wel weergegeven als SMB-server), zie ik niks: geen mappen, geen bestanden. Ik kan ook niets aanmaken op die locatie.
Ik zie hierboven ook meldingen van Santhos03 die (schijnbaar) hetzelfde probleem heeft?
Ik draai firmware 120329_2012 (beta), werkgroepnamen op Dune en pc zijn identiek, fast SMB-access staat uit (zoals aanbevolen).
EDIT: even zoeken binnen dit topic (wat ik eerder had moeten doen
[ Voor 4% gewijzigd door DerManiak op 16-08-2012 09:33 ]
Life's a Game, and I like to play...
Probeer te switchen tussen NFS over UDP en TCP. Hier zouden grote snelheidsverschillen tussen moeten zitten. Een kleine 10 MB/s moet in de leestest geen probleem zijn
Jammer MCIM werkt (nog) niet met serie's.Le_Freak ! schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 01:29:
[...]
Over doorontwikkelen gesproken, MCIM moet je dan hebben, dat proggie wordt steeds beter en uitgebreider.
Staat nu volgens mij op UDP, maar ga ik zeker eens proberen, thanks!Athome schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:53:
Probeer te switchen tussen NFS over UDP en TCP. Hier zouden grote snelheidsverschillen tussen moeten zitten. Een kleine 10 MB/s moet in de leestest geen probleem zijn
Verder: m.b.t. het maken van 2 partities op de USB-stick die ik in de Dune heb gestopt, ik gebruik Windows XP en betwijfel of het daarmee gaat lukken.
Er wordt ook verwezen naar een .dsf-bestand, waarmee je dit vanaf de Dune voor elkaar moet krijgen. Dit heeft mijn voorkeur, maar wat doe ik met zo'n bestand? Op m'n NAS zetten en opzoeken vanaf de Dune?
Ik heb net ook MCIM geprobeerd maar van de 99 films vond hij er maar liefst 9. Met Yadis vond hij er ruim 50.Le_Freak ! schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 01:29:
[...]
Over doorontwikkelen gesproken, MCIM moet je dan hebben, dat proggie wordt steeds beter en uitgebreider.
Misschien iets anders instellen?
Het programma MCIM doet bij mij verschrikkelijk irritant.
Ik maak gebruik van 2 schermen, een 24" en een 22". (Af en toe ook nog een 7"). Als ik het programma MCIM opstart en ik stel het hele gedoe in op mijn linker (24") scherm en ga zoeken naar films gaat het goed. Als hij een film niet vind krijg ik een popup met de mededeling van welke film bedoel je. Ook geen punt. Klik de juiste film aan en verder. Ga ik tijdens het zoeken naar films (24"), op mijn rechter (22") scherm iets anders doen, bv mail beantwoorden of gewoon op internet struinen dan komt MCIM met het popup scherm op mijn rechter scherm van welke film bedoel je. Dus tussen de emails en internetten door. Terwijl het programma dus links is opgestart. Dan verwacht ik ook mijn popups links.
Voorlopig gebruik ik dus MCIM niet meer.
En nee, ik ga niet wachten totdat MCIM klaar is met zoeken
Misschien weer eens proberen na een update.
Ik gebruikte eerst ook UDP maar met blu ray films haperde het beeld en geluid. Ook vooruit spoelen van de blu ray was hopeloos. Na het vooruit spoelen bleef het beeld enige tijd stilstaan en begon daarna te spelen om na ongeveer 10 seconden te gaan haperen en geen geluid te geven.DerManiak schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:38:
[...]
Staat nu volgens mij op UDP, maar ga ik zeker eens proberen, thanks!
Daarna NFS ingesteld en diezelfde blu ray speelt nu zonder problemen. Ook het spoelen en de tijd veranderen waarnaar de film moet toespringen is geen probleem. Heb dit getest met een blu ray van bijna 43GB.
Gisteravond even getest en het maakt inderdaad veel verschil. Echter, ik maakte sowieso al gebruik van NFS (i.p.v. Samba):mike123 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:19:
[...]
Ik gebruikte eerst ook UDP maar met blu ray films haperde het beeld en geluid. Ook vooruit spoelen van de blu ray was hopeloos. Na het vooruit spoelen bleef het beeld enige tijd stilstaan en begon daarna te spelen om na ongeveer 10 seconden te gaan haperen en geen geluid te geven.
Daarna NFS ingesteld en diezelfde blu ray speelt nu zonder problemen. Ook het spoelen en de tijd veranderen waarnaar de film moet toespringen is geen probleem. Heb dit getest met een blu ray van bijna 43GB.
NFS i.c.m. UDP --> leestest circa 3.6 MB/s (BluRay-rips werden wel al prima afgespeeld, spoelen en zoeken ging ook prima)
NFS i.c.m. TCP --> leestest circa 10 MB/s
Wat ik nog niet heb kunnen testen, is of met deze laatste instelling de lipsync misschien ook verbeterd is.
Je kunt je probleem met de 2 schermen melden op het forum van Wifimedia. De maker van het programma heeft daar zijn thuis. De maker is naar eigen ervaring erg behulpzaam en is over het algemeen bereid om het probleem op te lossen (als hij het op kan lossen)mike123 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:12:
[...]
Ik heb net ook MCIM geprobeerd maar van de 99 films vond hij er maar liefst 9. Met Yadis vond hij er ruim 50.
Wat betreft het zoeken. De naam map of het bestand (je kan kiezen geloof ik maar de voorkeur ligt bij de map)
moet zo veel mogelijk overeenkomen met de naam van de film. Hoe meer toevoegingen als XVID, 1080P, CtrlHD, etc in de naam, hoe kleiner de kans is dat MCIM de film kan vinden.
Normaal gesproken moet je bij Blu-Ray bestanden geen problemen hebben met Lip-Sync. Bij de ver gecomprimeerde MKV bestanden komt het nog wel eens voor. Waarschijnlijk is je TV hier schuldig aan. TV's doen veel aan postprocessing. Dit zorgt er voor dat het beeld later op scherm verschijnt dan je audio. Laat zowel het beeld als geluids door je TV regelen, dan hoor je geen probleem te hebben met Lip-Sync (TV corrigeert de tijd voor postprocessing zelf). Wanneer je geluid via een losse receiver loop en beeld via je TV, dan kan je last krijgen van Lip-sync.
Dan zit er bij jou zo ie zo iets fout als beide proggies
Maar zo weinig van jouw fims vinden, of je hebt een aparte vage filmsmaak.
mike123 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:12:
[...]
Ik heb net ook MCIM geprobeerd maar van de 99 films vond hij er maar liefst 9. Met Yadis vond hij er ruim 50.
Het programma MCIM doet bij mij verschrikkelijk irritant.
Ik maak gebruik van 2 schermen, een 24" en een 22". (Af en toe ook nog een 7"). Als ik het programma MCIM opstart en ik stel het hele gedoe in op mijn linker (24") scherm en ga zoeken naar films gaat het goed. Als hij een film niet vind krijg ik een popup met de mededeling van welke film bedoel je. Ook geen punt. Klik de juiste film aan en verder. Ga ik tijdens het zoeken naar films (24"), op mijn rechter (22") scherm iets anders doen, bv mail beantwoorden of gewoon op internet struinen dan komt MCIM met het popup scherm op mijn rechter scherm van welke film bedoel je. Dus tussen de emails en internetten door. Terwijl het programma dus links is opgestart. Dan verwacht ik ook mijn popups links.
Voorlopig gebruik ik dus MCIM niet meer.
En nee, ik ga niet wachten totdat MCIM klaar is met zoeken![]()
Misschien weer eens proberen na een update.
Vond het zelf wel normale films. Films die normaal in de bioscoop hebben gedraaid.Le_Freak ! schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 00:21:
Dan zit er bij jou zo ie zo iets fout als beide proggies
[...]
Ga het over een tijdje wel weer eens proberen.
Met Yadis deed ik trouwens ook weinig. Heb het eigenlijk helemaal niet nodig, maar ja, omdat het kan.
Ik weet zelf wel welke films ik heb, download ze zelf. En meestal geen tijd om te kijken.
Ik heb de Dune HD MAX gekocht en sinds een paar dagen in huis.
Alleen jammer dat ik niet in de gaten had dat er standaard geen harde schijf ingebouwd zit.
Vind ik toch wel een beetje misleidend want de naam suggereerd toch anders.
Ik ben nu van plan om er zelf een hardeschijf in te zetten alleen zie ik dat er ook geen bracket in zit.
Klopt dit bij een MAX ? En zijn deze dan los te verkrijgen ofzo ?
Alleen jammer dat ik niet in de gaten had dat er standaard geen harde schijf ingebouwd zit.
Vind ik toch wel een beetje misleidend want de naam suggereerd toch anders.
Ik ben nu van plan om er zelf een hardeschijf in te zetten alleen zie ik dat er ook geen bracket in zit.
Klopt dit bij een MAX ? En zijn deze dan los te verkrijgen ofzo ?
Die heb je ook niet nodig 
Haha ! GEWELDIG !! Wat een mooi apparaat is het toch
Bedankt voor het filmpje
Bedankt voor het filmpje
Goed punt, dit is waarschijnlijk de oorzaak: HDMI-kabel loopt naar receiver, die geeft het beeld weer door naar de TV. Op zich geen groot probleem: op m'n receiver kan ik een standaard audio-vertraging instellen.Athome schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 22:15:
Normaal gesproken moet je bij Blu-Ray bestanden geen problemen hebben met Lip-Sync. Bij de ver gecomprimeerde MKV bestanden komt het nog wel eens voor. Waarschijnlijk is je TV hier schuldig aan. TV's doen veel aan postprocessing. Dit zorgt er voor dat het beeld later op scherm verschijnt dan je audio. Laat zowel het beeld als geluids door je TV regelen, dan hoor je geen probleem te hebben met Lip-Sync (TV corrigeert de tijd voor postprocessing zelf). Wanneer je geluid via een losse receiver loop en beeld via je TV, dan kan je last krijgen van Lip-sync.
Hetzelfde heb ik met m'n (aparte) Blu-Ray speler.
Volledige Blu-Ray rips voor de Dune heb ik (nog) niet, alleen .mkv's en ouder (DivX/Xvid) dus daar kan ook nog wel eens wat in zitten.
Nieuwe firmware voor Dune Prime 3.0 Players 120815_2150. Nog geen changelog gezien, maar blijkbaar geen beta meer.
[ Voor 5% gewijzigd door MrX_Cuci op 22-08-2012 20:21 ]
- Drobanir
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 26-09 12:25
:strip_icc():strip_exif()/u/12330/dnangel_70.jpg?f=community)
Ik zie hem ook nog niet op de website van HDi, die trouwens vernieuwd lijkt. Versienummer voor mijn HD-TV is trouwens 120815_2151.
[ Voor 26% gewijzigd door Drobanir op 22-08-2012 19:41 ]
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
Verwijderd
Kreeg de update automatisch binnen op mijn Dune Duo, wat opvalt is dat Youtube nu goed werkt, en alle functies aanwezig zijn, Accu wheather niet, loopt vast, weinig nieuws verder onder de zon.
Verwijderd
Zijn er meer mensen die bij update 120815_2150 voor de Dune HD Max last hebben van wegvallend geluid bij het afspelen van DVD's via de harde schijf?
Bluray heb ik nog niet geprobeerd.
Terug flashen naar de vorige update 120329_2012 heeft het probleem niet verholpen evenals een reset van de instellingen.
Terug flashen naar de vorige update 120329_2012 heeft het probleem niet verholpen evenals een reset van de instellingen.
Ik zal vanavond is kijken of ik het ook heb.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:07:
Zijn er meer mensen die bij update 120815_2150 voor de Dune HD Max last hebben van wegvallend geluid bij het afspelen van DVD's via de harde schijf?
Op het MPC Club forum over de nieuwe firmware zie ik ook wel een melding over afspeelissue's van DVD iso's. Niet zeker of het ook jouw probleem is, maar er wordt gezegd dat het probleem nog steeds bestaat, niet nu pas is opgedoken dus.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:07:
In dezelfde thread ook nog geen echte changelog gezien, lijkt mee te vallen dus.
Ik heb op m'n Dune ook al een firmware 120608_beta gezien (maar niet geinstalleerd), maar deze is ook niet voorbij gekomen in de Meuktracker of verschenen op de Dune website. Vanavond toch maar even een paar versies omhoog!
Verwijderd
In het betreffende item wordt gesproken over dvd iso's maar bij mij geldt het ook voor video_ts.DerManiak schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:33:
[...]
Op het MPC Club forum over de nieuwe firmware zie ik ook wel een melding over afspeelissue's van DVD iso's. Niet zeker of het ook jouw probleem is, maar er wordt gezegd dat het probleem nog steeds bestaat, niet nu pas is opgedoken dus.
In dezelfde thread ook nog geen echte changelog gezien, lijkt mee te vallen dus.
Ik heb op m'n Dune ook al een firmware 120608_beta gezien (maar niet geinstalleerd), maar deze is ook niet voorbij gekomen in de Meuktracker of verschenen op de Dune website. Vanavond toch maar even een paar versies omhoog!
Het is dus een bestaand probleem?
Vanaf welke firmware versie werd het een probleem?
Ik heb deze speler namelijk nog geen week in huis en werd nieuw geleverd met firmware 120329_2012 en had helemaal geen problemen met het dvd-geluid.
Pas na upgrade begonnen de problemen en na een downgrade bestaan ze nog.
Ik zie dat Dune ook zijn eigen youtube plugin heeft ingebakken.
Maar het met deze plugin ook mogelijk een playlist van mijn Youtube account toe te voegen?
Maar het met deze plugin ook mogelijk een playlist van mijn Youtube account toe te voegen?
@ernie41 als je het problemen nog steeds hebt bij terugzetten oude firmware lijkt het mij een instellingen probleem. Hoe zit e.e.a bij jou in elkaar. (receiver, rechtstreeks via tv etc.) Probeer het eens met een factory reset. Gebruik de instellingen van startpost. Deze werken voor mij nog steeds prima. In het begin had ik een soortgelijk probleem. Ik hoorde sommige kanalen niet. Verder heb ook een keer een probleem gehad met een HDMI kabel. Deze gaf het geluid niet door. Kabel werkt wel op mijn Xbox, maar niet met de Dune. (werkte ineens niet meer)
Voor mensen met problemen met afspelen van dvd iso. Gebruik de oude dvd engine eens. (instelling) Overigens heb ik zelf geen problemen. Speel af via een USB hdd en over het netwerk.
Overigens werkt het weather programma bij mij gewoon.
Voor mensen met problemen met afspelen van dvd iso. Gebruik de oude dvd engine eens. (instelling) Overigens heb ik zelf geen problemen. Speel af via een USB hdd en over het netwerk.
[ Voor 6% gewijzigd door MrX_Cuci op 23-08-2012 22:55 ]
bericht mag weg
[ Voor 95% gewijzigd door vwtune op 25-08-2012 13:06 ]
Verwijderd
Is al een paar keer voorbij gekomen, maar hier toch een variant:
ik het de Yadis workspace EN de Yadis export op een share op mijn nas staan (met als parent "movies" en alle media staat hier ook onder wegens de bug dat slechts 1 share kan aangesproken worden door de Dune).
Ik heb een Dune Base 3.0
Wanneer ik nu een tweede dune aanschaf voor de slaapkamer en ik maak dezelfde snelkoppeling naar dezelfde share, zou Yadis dan hier ook niet gewoon werken? Ik meen immers dat voor Yadis mijn huidige dune zelfs nergens wordt in rekening genomen.
ik het de Yadis workspace EN de Yadis export op een share op mijn nas staan (met als parent "movies" en alle media staat hier ook onder wegens de bug dat slechts 1 share kan aangesproken worden door de Dune).
Ik heb een Dune Base 3.0
Wanneer ik nu een tweede dune aanschaf voor de slaapkamer en ik maak dezelfde snelkoppeling naar dezelfde share, zou Yadis dan hier ook niet gewoon werken? Ik meen immers dat voor Yadis mijn huidige dune zelfs nergens wordt in rekening genomen.
Dat zou in principe gewoon moeten werken.
Ik heb gisteren de Youtube plugin is geprobeerd. Het viel op dat het geluid nogal overstuurd is. Met de vorige versie had ik dit probleem niet. Heeft de Youtube plugin toevallig een eigen volumknop??
Ik heb gisteren de Youtube plugin is geprobeerd. Het viel op dat het geluid nogal overstuurd is. Met de vorige versie had ik dit probleem niet. Heeft de Youtube plugin toevallig een eigen volumknop??
Verwijderd
Gisteravond een MKV (1080i - 6 channels Dolby Digital) verorbert, perfect afgespeeld met de nieuwe firmware, en het beeld is nooit zo mooi geweest als nu.
Dus even getest andere movies en het klopt dus hier is een verbetering waarneembaar. Nooit meer verwacht, maar pluimpje voor de HDI mensen.
Dus even getest andere movies en het klopt dus hier is een verbetering waarneembaar. Nooit meer verwacht, maar pluimpje voor de HDI mensen.
Ik heb een zwarte cover tussen mijn sectie concerten staan, alleen dat concert staat niet meer op de pc en krijg met geen mogelijkheid die cover ertussen weg. Dezelfde cover staat niet onder films. Heel vreemd.
Opnieuw verwerken en exporteren helpt niet en verschillende layouts ook niet. Cache al leeggehad en yaDIS map op dune verwijderen helpt ook niet.
Iemand die me daar verder mee kan helpen?
Opnieuw verwerken en exporteren helpt niet en verschillende layouts ook niet. Cache al leeggehad en yaDIS map op dune verwijderen helpt ook niet.
Iemand die me daar verder mee kan helpen?
Verwijderd
Het bleek inderdaad een instellingsfout te zijn die het hakkelende geluid veroozaakte.MrX_Cuci schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:52:
@ernie41 als je het problemen nog steeds hebt bij terugzetten oude firmware lijkt het mij een instellingen probleem. Hoe zit e.e.a bij jou in elkaar. (receiver, rechtstreeks via tv etc.) Probeer het eens met een factory reset. Gebruik de instellingen van startpost. Deze werken voor mij nog steeds prima. In het begin had ik een soortgelijk probleem. Ik hoorde sommige kanalen niet. Verder heb ook een keer een probleem gehad met een HDMI kabel. Deze gaf het geluid niet door. Kabel werkt wel op mijn Xbox, maar niet met de Dune. (werkte ineens niet meer)
Ik had HDMI kleurdiepte op 12 bit gezet en dat werkte in eerste instantie probleemloos totdat de update er op werd gezet.
Hij staat nu weer op 8 bit en het geluid is weer normaal bij dvd's.
Heb nog niet weer opnieuw de update geïnstalleerd; sta een beetje in dubio.
Ben voorts erg tevreden met de Dune HD Max: wel even wat anders dan een Xtreamer Pro,
De Dune is trouwens aangesloten cq doorgelusd via de receiver (Onkyo TX-SR507) nar de televisie (Samsung 40D5000).
Weet iemand of de AC-adapter van de Dune HD Smart H1 los verkrijgbaar is? Of kan er ook een universele adapter op worden aangesloten?
Heeft de 12 bit instelling uberhaupt wel zin. Er is vrijwel geen enkele TV die een 12 bit paneel heeft. 10 bit is volgens mij niet vreemd en 8 bit wordt volgens mij ook nog veel gebruikt.
Die Onkyo 507 gebruikt HDMI 1.3a. en die Samsung TV 1.4. Als ik een beetje rond google dan wordt de HDMI kleurdiepte wel ondersteund door je TV, maar niet door de receiver. Je zou eens kunnen proberen e.e.a rechtstreeks aan te sluiten op de TV en kijken of je dan wel geluid hebt. Een firmware update van de onkyo 507 zou het probleem ook nog weleens kunnen oplossen. Je kunt je overigens afvragen welk nut het heeft om dit in te stellen. Je Onkyo receiver regelt namelijk alle video processing. (je kunt dit overigens uitschakelen) Deze zal aanmerkelijk beter presteren dan die van de Dune.
[ Voor 5% gewijzigd door MrX_Cuci op 24-08-2012 22:51 ]
Verwijderd
De Samsung 40D5000 is een HDMI 1.3 toestel, geen 3D toestel.MrX_Cuci schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:50:
Die Onkyo 507 gebruikt HDMI 1.3a. en die Samsung TV 1.4. Als ik een beetje rond google dan wordt de HDMI kleurdiepte wel ondersteund door je TV, maar niet door de receiver. Je zou eens kunnen proberen e.e.a rechtstreeks aan te sluiten op de TV en kijken of je dan wel geluid hebt. Een firmware update van de onkyo 507 zou het probleem ook nog weleens kunnen oplossen. Je kunt je overigens afvragen welk nut het heeft om dit in te stellen. Je Onkyo receiver regelt namelijk alle video processing. (je kunt dit overigens uitschakelen) Deze zal aanmerkelijk beter presteren dan die van de Dune.
Een firmware-update voor de Onkyo TX-SR507 klinkt me vreemd in de oren.
Het is namelijk al een wat oudere receiver zonder LAN of USB.
Edit: even bij Onkyo op de site gekeken en de 507 wordt niet ondersteund voor firmware.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 10:05 ]
Ik heb zelf een 875 en die update je via een rs232 kabel. (seriële connector) Ik zal vanavond eens kijken of ik het topic op AVS forum nog kan vinden. Weet bijna zeker dat er ook voor jou model een firmware update bestaat.