Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 08:24:
[...]
De blurayspeler is precies niet van de stilste? Hebben anderen dit ook opgemerkt?

Welke video output kan ik best selecteren? Momenteel heb ik deze op 1080p 23.976Hz staan.
Kan ik deze beter op automatisch zetten of een andere 1080p optie?

[...]
De blu-ray is idd niet één van de stilste, echter als je een film bekijkt dan na enige tijd lijkt het alsof hij aan een spinndown doet en dan is hij wel redelijk stil.

Video-Settings zoals ik ze gebruik zijn:

Digitaal[HDMI]
1080p 50Hz
automatisch
24/50/60 Hz
Meer instellingen:
8bit
uit
nee
Automatisch
Automatisch

Als video-wall gebruik ik zelf Dune-explorer. Dit vanwege zijn éénvoud, en omdat ik niet zoveel wensen heb. Op mijn HDD staan hoofdzakelijk films opgesplitst in 3 directories: Movies Blu-ray, Movies, en Music-video's

Met Dune-explorer ga je dan naar het netwerkpad op de Dune, en vervolgens zoek hij de database erbij. Simpel en direct.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal wel problemen krijgen met de ondertitels, met jou instellingen zpal het naar 24 hz gestuurd worden, en de subs verschijnen dan steeds te laat. Ik adviseer op videomode op 108060 hz en 24/50/60 op automatisch te zetten. je output wordt dan door de TV geregeld en dat zal 60 hz worden. Hierbij lopen de subs beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
even een vraagje : Voormezelf heb ik Yadis perfect lopen ik stream alles via me homeserver.
De dune pad heb ik de SMB gegevens ingevult. Nu ben ik met iemand bezig die een Dune max heeft met
een interne HDD van 2TB.

De films worden perfect gezien via yadis en Dune max maar het afspelen lukt nog niet.
De dune interface locatie gaat naar zijn usb stick die in zijn Dune max zit.
De films staan op zijn interne hdd van zijn Dune max., ik vraag me af welke Dune pad ik nu moet gebruiken
voor zijn interne hdd van de dune max om de films te kunnen afspelen.

Is dit die dune pad storage_uuid? of de nfs? of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 00:36:
[...]

Ik heb ook van die geluids uitvallen bij dvd's denk niet dat het aan je NAS ligt.............
Ik heb dat ook die hickups en audio uitval met origineel blu-rays , met de Dune Max zelfs met de laatste beta firmware niet opgelost. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:15:

De films staan op zijn interne hdd van zijn Dune max., ik vraag me af welke Dune pad ik nu moet gebruiken
voor zijn interne hdd van de dune max om de films te kunnen afspelen.

Is dit die dune pad storage_uuid? of de nfs? of ?
Ik denk de storage_uuid

Ik ben ook net aan het experimenteren met yaDIS aangezien Zappiti me minder beviel.
Ik werk enkel met interne HDD en mijn pad ziet er zo ongeveer uit

path:\\DUNE\code1_code2\video\Movies
dunepath:storage_uuid://code2/video/Movies

Code1 en 2 zijn verschillend voor elk device denk ik

Dit lijkt voorlopig te werken.

Als ik in yadis de map op de interne schijf kies loopt dit goed.
(Bij zappiti wou me dit niet lukken en deed hij dit via een smb netwerk configuratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:07:
Heb vandaag ook mijn BD Prime 3.0 ontvangen, en het begon gelijk al lekker.
Er zaten al een paar krasjes op, dus ik heb zo'n vermoeden dat iemand anders deze ook al een keer heeft ontvangen en vervolgens weer terug gestuurd.

Maargoed, ik had hem aangeschaft omdat mijn HDX 1000 niet alles meer kon afspelen (begon te stotteren bij hoge actie scenes op 1080p) en kan ook geen blu-ray iso's afspelen.

Maar de Dune wel, dus ik direct een bluray iso openen.. gebeurt er niks.
Na een File speed test op de dune bleek ik een lees snelheid te hebben van 500kB's.
Dus heb ik de fast NFS optie aangezet, en toen was de lees snelheid opeens tussen de 7-8 MB's.

Helaas bleek dit niet genoeg, want het menu van de film Avatar stottert ook, alsof of het netwerk niet snel genoeg is, of de dune de film gewoon niet aankan.

Gigabit mode maakt het alleen maar langzamer (4MB's).

De laatste firmware (beta) erop zetten helpt ook niet.

Iemand anders Avatar al geprobeerd over het netwerk (de volledige iso dus)?
Bij mij stotterd het ook over het netwerk, maar nog niet geprobeerd via NFS optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:05:
[...]

Ik denk de storage_uuid

Ik ben ook net aan het experimenteren met yaDIS aangezien Zappiti me minder beviel.

(Bij zappiti wou me dit niet lukken en deed hij dit via een smb netwerk configuratie)
Hoezo code 1 en code 2 die namen heb je zelf bedacht of?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Code1 en code2, dat zijn mappen op de harde schijf, vermoed ik .Of misschien partities op dezelfde schijf.
Opheldering gevraagd, dat weten we dan ook weer.
storage_uuid zijn de harde schijven die in je Dune zitten, gewoon in yadis naar toe navigeren onder netwerk,
en aanklikken, er dient niets te worden ingevuld.

Ik heb bv: op Harde schijf 1 een map staan genoemd HD, en op Harde schijf 2 , een map SD, dat ziet er dan in Yadis zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://oi39.tinypic.com/2mg4g01.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is correct ja. Screenshot hierboven is wat duidelijker als mijn uitleg.
code 1 en code 2 zijn inderdaad verzonnen en zijn van die lange benamingen voor de harde schijf die er in geplaatst zijn.

Gisteren zowel filmen als tv shows aan de praat gekregen zonder veel problemen.
Enkele tv shows wou hij wel niet herkennen. Dan moet ik eens zien hoe ik dit kan oplossen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de gigabit ethernet optie?
Als ik dit wil enablen dan geeft het een melding dat dit niet zonder risico is?
Geeft dit effectief betere resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:05:
[...]

Ik denk de storage_uuid

Oke, dan ligt het niet aan het Dune pad want dat staat zoals jij het ook hebt.

Maar als ik nu yadis opstart en de films in de videowall zie staan en ik doorklik zodat ik ook de beschrijving en rating etc. zie en daarna op enter/afspelen druk dan speelt ie hem niet af maar laad ie de background.jp, als ik dan nog ene keer op enter/afspelen druk dan zegt ie: Fotoshow speel en bij nog ene keer drukken zegt ie Fotoshow pauze.
Daarentegen als ik een stap terug ga en dus op de videowall alle films zie staan en dan op afspelen/enter druk, dan krijg ik de volgende melding in beeld:

Kies actie:
afspeellijst bevat foto's en andere mediabestanden:
en dan kan ik kiezen uit - Bekijk foto's
- speel mediabestanden
- Annuleer

Kies ik dan speel mediabestanden dan speelt ie de film af.
Dus zoals je kan zien gaat het nog niet helemaal goed.

Oh ja, misschien onnodig om erbij te zetten maar we zijn het zo aan het instellen dat ik yadis kan gebruiken zonder dat de pc aanstaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Le_Freak ! op 14-12-2011 15:10 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:00:
[...]Maar als ik nu yadis opstart en de films in de videowall zie staan en ik doorklik zodat ik ook de beschrijving en rating etc. zie en daarna op enter/afspelen druk dan speelt ie hem niet af maar laad ie de background.jp, als ik dan nog ene keer op enter/afspelen druk dan zegt ie: Fotoshow speel en bij nog ene keer drukken zegt ie Fotoshow pauze.
Daarentegen als ik een stap terug ga en dus op de videowall alle films zie staan en dan op afspelen/enter druk, dan krijg ik de volgende melding in beeld:

Kies actie:
afspeellijst bevat foto's en andere mediabestanden:
en dan kan ik kiezen uit - Bekijk foto's
- speel mediabestanden
- Annuleer

Kies ik dan speel mediabestanden dan speelt ie de film af.
Dus zoals je kan zien gaat het nog niet helemaal goed.
Door de Dune terug te zetten naar fabrieksinstellingen, was ik van diverse problemen af.

Ga naar 'Instellingen', kies 'Algemeen' en daarna 'Fabrieksinstellingen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:14:
Heeft er iemand ervaring met de gigabit ethernet optie?
Als ik dit wil enablen dan geeft het een melding dat dit niet zonder risico is?
Geeft dit effectief betere resultaten?
Neen, het gaat zeker niet sneller, en is onstabiel zat, dus zeker experimenteel zoals ze bij dune ook zeggen.
Sowieso kan de Sigma chip geen gigabit aan, waarom ze het dan ook nog proberen mag Joost weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:55:
[...]

Door de Dune terug te zetten naar fabrieksinstellingen, was ik van diverse problemen af.

Ga naar 'Instellingen', kies 'Algemeen' en daarna 'Fabrieksinstellingen'
Hallo,

Inderdaad, nu werkt het maar hoe kan dat nou, ik had helemaal geen rare instellingen veranderd.
Het pad bleek dus al die tijd al te kloppen die een mede tweaker via teamviewer had ingesteld.
Nou ben ik toch wel benieuwd aan welke instelling dat gelegen kan hebben.

Ik wil iedereen erg bedanken die me geholpen heeft hier op tweakers en met name degene die het geduld heeft gehad om me er doorheen te loodsen / terzijde heeft gestaan. _/-\o_

Specs

• CallmeGod
Graag gedaan, het was even geduld hebben.maar uiteindelijk opgelost

Verwijderd

Een reset to factory defaults is niet nodig, gewoon een reboot met onderstaande file is voldoende, plaats deze op je usb stick, en gewoon aanklikken en je speler doet automatisch een full reboot.

http://dune-hd.com/firmware/misc/dune_service_reboot.dsf

Misc: http://dune-hd.com/firmware/misc/

• Le_Freak !
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:40:
Een reset to factory defaults is niet nodig, gewoon een reboot met onderstaande file is voldoende, plaats deze op je usb stick, en gewoon aanklikken en je speler doet automatisch een full reboot.

http://dune-hd.com/firmware/misc/dune_service_reboot.dsf

Misc: http://dune-hd.com/firmware/misc/
Dat is toch dan hetzelfde als de manier die hierboven al verteld is?
Alleen in jou geval klik je op een file i.p.v. de afstandsbediening, maar rebooten moet de speler toch.

Maar waar ik nu juist zo benieuwd naar ben is waarom de film nu wel (dus nadat ik hem naar fabrieksinstellingen terugezet heb de dune) afspeelt vanuit yadis. ( met andere woorden, welke instelling kan ervoor zorgen dat yadis dus niet goed functioneert, zijn dat de videoinstellingen of?

Specs

Verwijderd

Ik overweeg om een Dune HD Smart D1 te kopen ter vervanging van mijn Xtreamer Pro. Zijn er bij de smart serie nog "grote" bugs bekend? Wat ik belangrijk vind is dat hij hd materiaal (bluray iso, mkv) vlekkenloos afspeeld met hd geluid, zowel DTS-MA als DolbyTrueHD.

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:51:
[...]

Dat is toch dan hetzelfde als de manier die hierboven al verteld is?
Alleen in jou geval klik je op een file i.p.v. de afstandsbediening, maar rebooten moet de speler toch.

Maar waar ik nu juist zo benieuwd naar ben is waarom de film nu wel (dus nadat ik hem naar fabrieksinstellingen terugezet heb de dune) afspeelt vanuit yadis. ( met andere woorden, welke instelling kan ervoor zorgen dat yadis dus niet goed functioneert, zijn dat de videoinstellingen of?
Als je op een file klikt die aanwezig is op de Dune klik je toch ook op de afstandsbediening ?
Als je op reset fabrieksinstellingen klikt, doet de dune ook een reboot, dat is dus voldoende om het werkgeheugen te wissen.
Daar zit het hem dus, als je bv: wijzigingen aanbrengt in Yadis op de Dune (dus na export vanaf de pc), kan je best een reboot doen, anders raakt het soms in de war, met de bekende resultaten als gevolg.
Daarvoor is het bestand service_reboot dan best handig, en raak ook je eigen instellingen niet kwijt als met reset_factory_setting wel gebeurt.

• CallmeGod
Ik kon het probleem ook niet vinden bij LE_Freak , vond het zeer frappant dat ik alles goed heb ingesteld
en dat de films nog niet worden afgespeeld. Ik heb bij hem op hulp op afstand gedaan en van alles geprobeerd om te denken aan fabrieksinstellingen was nog niet door mijn hoofd gegaan.
Maar dat was dus wel het grote euvel, maar zo leer je weer eens wat bij en dit zal mij niet 2de keer overkomen!

En voor de mensen die hetzelfde hebben of krijgen weten nu wat ze moeten doen!

• Le_Freak !
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:17:
[...]

Als je op een file klikt die aanwezig is op de Dune klik je toch ook op de afstandsbediening ?
Als je op reset fabrieksinstellingen klikt, doet de dune ook een reboot, dat is dus voldoende om het werkgeheugen te wissen.
Daar zit het hem dus, als je bv: wijzigingen aanbrengt in Yadis op de Dune (dus na export vanaf de pc), kan je best een reboot doen, anders raakt het soms in de war, met de bekende resultaten als gevolg.
Daarvoor is het bestand service_reboot dan best handig, en raak ook je eigen instellingen niet kwijt als met reset_factory_setting wel gebeurt.
Maar je weet toevallig niet welke instelling zorgt dat yadis dan niet werkt ?

Ik snap ook nog even niet wat het verschil is tussen een file aanklikken en met de hand naar fabrieks instelling zetten. is dat beter of ?

Weet jij toevallig welke instellingen het beste zijn voor de dune max ? en dan bedoel ik bv de videoinstellingen etc.

Specs

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:08:
[...]

Maar je weet toevallig niet welke instelling zorgt dat yadis dan niet werkt ?

Ik snap ook nog even niet wat het verschil is tussen een file aanklikken en met de hand naar fabrieks instelling zetten. is dat beter of ?

Dat heb ik hierboven net uitgelegd, 8)7

Weet jij toevallig welke instellingen het beste zijn voor de dune max ? en dan bedoel ik bv de videoinstellingen etc.

Dat zijn deze die het beste met je Tv samengaan, nogal wiedes zeg maar, en is reeds ruimschoots aan bod geweest hier. _/-\o_
Op TWEAKERS wordt enige inzet van u verwacht, dat is een van de beleidsregels hier, wij kunnen niet alles voor je neus klaarzetten, enige verdieping in de diverse topic's brengt je meestal al op het goede pad, een handige zoekfunctie is aanwezig, ga je gang maar. :/

Dat mag wat vriendelijker hoor.. :) En dan hebben we ook nog een topicreport als je graag de mod`s bijstaat ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 16-12-2011 02:51 ]

• Le_Freak !
Enige inzet ? ben dagen bezig geweest samen met iemand en mezelf uren verdiept in het hele verhaal, ik vraag me nu alleen af welke instellingen het beste zijn.
Kleine moeite en aangezien er geen handleiding is waar dat precies staat is het toch een logische vraag.
Geef gewoon geen antwoordt dan, de tijd die je nu aan dit antwoordt hebt besteed had je nuttiger kunnen vullen met het juiste antwoordt te geven.

Ga er dan gewoon niet op in... "don`t feed the troll" zeggen we dan maar".. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Michael Knight op 16-12-2011 02:52 ]

Specs

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik kan wel janken, bij het updaten naar de nieuwe beta is opeens mijn hele ingebouwde harde schijf gewist. En uitgerekend heb ik gister een lekker mijn computer opgeruimd waardoor ik nu echt veel opnieuw moet binnenhalen ;w

Hebben anderen dit ook gehad

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 12:25
Ik stream zelf vanaf een nas, maar ik heb nog niet eerder gehoord dat een firmware-update ook een format van de interne harde schijf uitvoert.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:07:
Ik overweeg om een Dune HD Smart D1 te kopen ter vervanging van mijn Xtreamer Pro. Zijn er bij de smart serie nog "grote" bugs bekend? Wat ik belangrijk vind is dat hij hd materiaal (bluray iso, mkv) vlekkenloos afspeeld met hd geluid, zowel DTS-MA als DolbyTrueHD.
Een paar dingen
- Voornamelijk bij lage bitrate 720P en 1080P materiaal wil nog wel eens lip-sync optreden. Dit is echter vrij simpel aan te passen.
- VobSub ondertitels in MKV bestanden worden niet echt fijn ondersteunt.
- De netwerkverkenner lijkt niet te werken. Het maken van netwerkshorcuts werkt wel zonder problemen.

Dingen als Blu-Ray, DTS-MA en True-HD is allemaal geen probleem voor de speler. Ook niet via het netwerk.

Dune speler zijn spelers die doen wat ze moeten doen maar bieden geen extra's als Youtube, uitzendgemist en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 16:12

servies

Veni Vidi Servici

Athome schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:50:
[...]

Een paar dingen
- Voornamelijk bij lage bitrate 720P en 1080P materiaal wil nog wel eens lip-sync optreden. Dit is echter vrij simpel aan te passen.
- VobSub ondertitels in MKV bestanden worden niet echt fijn ondersteunt.
- De netwerkverkenner lijkt niet te werken. Het maken van netwerkshorcuts werkt wel zonder problemen.

Dingen als Blu-Ray, DTS-MA en True-HD is allemaal geen probleem voor de speler. Ook niet via het netwerk.

Dune speler zijn spelers die doen wat ze moeten doen maar bieden geen extra's als Youtube, uitzendgemist en dat soort dingen.
Correctie:
Youtube is inmiddels een plugin voor...
zie hier:
http://dune.do.am/dune_plugin_youtube.zip
is een php plugin, ik ben zelf al bezig om 'm om te bouwen, zodat ik 'm gericht krijg op Nederland ipv Rusland. ;)
Je kunt er ook nog niet mee zoeken op Youtube, maar het is een begin...

[ Voor 3% gewijzigd door servies op 16-12-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Eerlijk gezegd mis ik die extra apps helemaal niet op mijn Dune HD smart H1 omdat tegenwoordig de meeste nieuwe tv's wel smart tv's zijn en standaard al een aantal apps erop hebben zitten. Zo heb ik zelf een Philips PFL7406 tv waar al standaard Youtube, Uitzendinggemist, RTL gemist etc.. op zit dus meer als genoeg.

Grote voordeel van de Dune blijf ik gewoon vinden dat ie zowel DVD als Blueray menu's ondersteund en of je nu via hdd of netwerk streamed maakt totaal niets uit zelfs op de hoogste bitrate. Laat dan wat mij betreft die apps maar achterwege want uiteindelijk is een mediaspeler bedoeld om films af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar kan ik me volledig bij aansluiten maar er zijn mensen genoeg die vinden dat een mediaspeler hetzelfde moet kunnen als een HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Momenteel werkt yadis nu goed, maar check onderstaande link maar is, ziet er erg goed uit en is gewoon een Nederlands programma die ook doorontwikkeld wordt door de maker.

http://forum.wifimedia.eu...viewtopic.php?f=78&t=2636

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 dagen in het bezit van een HD Smart D1, Geweldig apparaat met super mooi beeld.
Heb zeer veel MKV bestanden die probleemloos afgespeeld worden, alleen als ik Blu-Ray ISO's wil
afspelen of Blu-Ray BDMV files zegt de speler "wait" vervolgens valt het HDMI signaal weg en als
het signaal weer terug komt staat de speler gewoon weer in het HDD menu en start er niets op ??

Waarschijnlijk doe ik iets fout , er is in de manual niets over terug te vinden ??

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:45:
Sinds 2 dagen in het bezit van een HD Smart D1, Geweldig apparaat met super mooi beeld.
Heb zeer veel MKV bestanden die probleemloos afgespeeld worden, alleen als ik Blu-Ray ISO's wil
afspelen of Blu-Ray BDMV files zegt de speler "wait" vervolgens valt het HDMI signaal weg en als
het signaal weer terug komt staat de speler gewoon weer in het HDD menu en start er niets op ??

Waarschijnlijk doe ik iets fout , er is in de manual niets over terug te vinden ??

Iemand een idee ?
Ik doe een gok en misschien kan het met HDMI CEC te maken hebben mits je die nog ingeschakeld hebt staan en op de een of andere manier een fout signaal richting tv gezonden word. Het beste kan je even in de startpost kijken wat de beste instellingen zijn voor de Dune en die instellingen aan houden. Maar het kan ook best dat er iets mis is met de ISO's en je eens op de pc kan proberen wat ie daar doet met die ISO's. Je kan met VLC mediaplayer zowel Blueray als DVD ISO's afspelen op de pc dus dat zou ik ook nog eens testen.

[ Voor 11% gewijzigd door Roel1966 op 18-12-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie1985
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
Hallo,

Ik ben een nieuwe Yadis gebruiker en bij films geen probleem maar bij de series blijft ie de hele tijd hangen bij informatie aan het ophalen..
Al een keer opnieuw geinstalleerd maar help niet..

Ook handmatig geprobeerd met veranderen maar blijft hetzelfde probleem..

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteunt je TV 24p, zo ja staat dit goed ingesteld op je Dune (Instellingen>Video) voor uitvoer.
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_larges/105596/22/hdi-dune-hd-max.jpg

Een voorbeeld:

Digitaal[HDMI]
1080p 50Hz
automatisch
24/50/60 Hz
Meer instellingen:
8bit
uit
nee
Automatisch
Automatisch

Het kan zijn als je 24p niet aanneemt dat je vreemde dingen tegenkomt, Blu-Ray is dan niet te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie allen voor antwoord,wat mediaplayers betreft ben ik echt een nono.
Nu lees ik overal dat er voor Blu-Ray files playback een interne memorystick geplaats hoort te zijn ??
Deze zou bepaalde files van de Blu-Ray cachen ?? deze heb ik dus niet ?

Ik weet ook niet of het met videoinstellingen te maken heb, anders zou de player wel de file afspelen maar
het beeld niet weergeven.
Maar de speler speelt gewoon die hele file niet af, en niet alleen ISO,s niet ook BDMV struckturen niet.
Als je dan de BDMV directorie ingaat en de M2TS stream selecteerd dat speel hij WEL de film ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps ISO's van Blu-Ray spelen wel gewoon op PC af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Nee, je hebt geen systeemgeheugen (op usb-stick of speciale partitie op interne harde schijf) nodig voor het afspelen van Blu-ray's. Alleen voor de BD+ functionaliteit, interactive content wat van Java gebruik maakt is het noodzakelijk. Verder wordt systeemgeheugen voor zaken als internet radio en het aanmaken van favorieten gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Drobanir schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:19:
Nee, je hebt geen systeemgeheugen (op usb-stick of speciale partitie op interne harde schijf) nodig voor het afspelen van Blu-ray's. Alleen voor de BD+ functionaliteit, interactive content wat van Java gebruik maakt is het noodzakelijk.
Nou, da's in mijn ervaring wat te kort door de bocht. Ik heb er ook Blu-Rays tussen die totaal niet willen starten zonder systeemgeheugen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dat bied weer hoop ;) , zal eerst eens wat systeem geheugen plaatsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie1985
barrie1985 schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:10:
Hallo,

Ik ben een nieuwe Yadis gebruiker en bij films geen probleem maar bij de series blijft ie de hele tijd hangen bij informatie aan het ophalen..
Al een keer opnieuw geinstalleerd maar help niet..

Ook handmatig geprobeerd met veranderen maar blijft hetzelfde probleem..

iemand een idee?
Inmiddels ook geprobeerd op de laptop van mijn vriendin en daar doet ie het wel gewoon..
draaien allebei win7..

weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 15:37

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

rened80 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:23:
Ik kan wel janken, bij het updaten naar de nieuwe beta is opeens mijn hele ingebouwde harde schijf gewist. En uitgerekend heb ik gister een lekker mijn computer opgeruimd waardoor ik nu echt veel opnieuw moet binnenhalen ;w

Hebben anderen dit ook gehad
Gisteren ook geupdate naar BETA 1111** maar gelukkig is er bij mij niks mis gegaan. Had anders de update zeker niet durven doen.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie1985
Hallo ik heb zojuist de dune binnengekregen en interne schijf via de dune geformatteerd alleen dit is in ext2 gebeurd kan de schijf niet benaderen via de windows verkennen en kan em ook niet formatteren naar ntfs via schijf beheer...

kan iemand mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je m niet formateren op de Dune zelf? Volgens mij kan dat met de laatste FW.

- Added built-in function of formatting into NTFS file system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie1985
Het is al gelukt moest natuurlijk eerst de partitie verwijderen voiordat ik em opnieuw kon formatteren.
maar bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier mensen met een Dune 101?

Ik zou graag het volgende willen weten.
Hoe is de ondersteuning voor DVD-menu?
Hoe is de ondersteuning voor Blu-Ray menu (al dan niet lite)?
DTS-MA downmix (LPCM) is dat mogelijk?
Dolby True-HD downmix (LPCM) is dat mogelijk?
HD-audio passthrough is dus niet van toepassing hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, vanmiddag ook tot het clubje toegetreden. Heb een D1 gekocht. Eerste ervaringen zijn niet geheel positief:
- Apparaat gaf aan dat er een update was, maar het downloaden lukte niet (Read Error). Heb dit overigens opgelost door de update op een sdkaart te zetten.
- Downloaden van de firmware van de standaardlink is ernstig traag. Haalde 11 kb/s. Gelukkig met het trucje (Verwijderen van de 2 in de downloadlink).
- Het navigeren op het netwerk had iets makkelijker gekund. Het browsen ging niet goed. Het aanmaken van een share wel.
- Had verwacht dat ik na installatie en aangeven van de mappen wel een mooie interface zou zien voor mijn films en series. Maar daar kwam ik aardig bedrogen uit. Hoewel ik al een Windows 7 MediaCenter heb, met volledig opgebouwde metadata, kwam ik niet verder dan een standaard mappenstructuur. Nu heb ik natuurlijk gevonden dat ik daar met andere programma's wel een mouw aan kan passen, maar echt handig is het niet.
- M'n router gaf aan dat er geen gbit lan was, dus ik m'n hele netwerk uit ekaar getrokken en doorgemeten, niks aan het handje... Dus toen maar even zoeken, blijkt dat er geen gbit op zit ;)

Overigens valt de snelheid van installeren en aan en uitzetten me wel erg positief op, evenals de beeldkwaliteit.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 21-12-2011 21:03 ]

gigabit is experimenteel en heeft, indien geactiveerd, een averechts effect op de netwerkprestaties.

• Arunia
  • Nu online
Gisteren een melding gekregen dat ik mijn Dune prime 3.0 op kan halen. Voor zover ik kan lezen is deze door de fabrikant gerepareerd. Dus ben benieuwd. Kan alleen op dit moment mijn speler niet ophalen vanwege te weinig tijd.
Hoop morgen nog even tijd te hebben om heen en weer te rijden. Kan niet wachten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Athome schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:13:
gigabit is experimenteel en heeft, indien geactiveerd, een averechts effect op de netwerkprestaties.
Dat had ik ook gevonden ja... Lekker uit laten staan dus ;)
MikeyMan schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:57:
- Had verwacht dat ik na installatie en aangeven van de mappen wel een mooie interface zou zien voor mijn films en series. Maar daar kwam ik aardig bedrogen uit. Hoewel ik al een Windows 7 MediaCenter heb, met volledig opgebouwde metadata, kwam ik niet verder dan een standaard mappenstructuur. Nu heb ik natuurlijk gevonden dat ik daar met andere programma's wel een mouw aan kan passen, maar echt handig is het niet.
Zo herkenbaar. Ik heb nu ruim 1,5 jaar de Base 3.0 en had voor die tijd ook een Windows 7 Media Center met Media Browser. Ik kom dus uit een vergelijkbare situatie. Ook ik moest enorm wennen aan de "simpele" mappenstructuur. Nu ruim 1,5 jaar later ben ik nog steeds blij dat ik de stap genomen hebben. Lekker eenvoudig (nadat ik shares had aangemaakt) door collectie bladeren en doet wat het doen moet en met MCIM, Yadis of Zappitti toch een fraaie interface als ik dat wil. De paar hiaten die er zijn ervaar ik niet als storend.

P.S.
De software "Dune Flash Interface" (even googlen) geeft je toch nog een beetje het Windows Media Center gevoel.

• Roel1966
  • Niet online
Ik vind eerlijk gezegd de gewone mappenstructuur nog het fijnste werken op de Dune en het net een voordeel t.o.v. een of ander fancy uitziend menu met allerlei plaatjes. Dat is ook net waarom ik gecharmeerd ben van de Dune dat het eenvoud uit straalt maar wel helemaal doet wat een mediaplayer moet doen.

Inmiddels heeft een vriend van mij ook dezelfde Dune HD smart H1 als mij aangeschaft en is ook al razend enthousiast wat betreft de mediaplayer. Kan dus mensen alleen maar de Dune aan raden ook al betaal je er wel iets meer voor dan de gemiddelde mediaplayer.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn usb-stick in twee partities te formatteren.
Heb een 8gb stick gekocht zojuist, en wilde die formatteren.
In windows kan ik geen twee partities maken.

Met bootice krijg ik er gratis een derde partitie bij, terwijl ik hem niet opgeef...

• Xander
Daar heb ik destijds GParted Live voor gebruikt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, heeft nu weinig zin meer... Het stickie wat ik een uur geleden gekocht heb, was iets te dik voor op het printplaatje. Dus ik denk; ik sloop dat plasticje er wel even af...

En nu doet ie niet veel meer...
Crap... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:22:
Mjah, heeft nu weinig zin meer... Het stickie wat ik een uur geleden gekocht heb, was iets te dik voor op het printplaatje. Dus ik denk; ik sloop dat plasticje er wel even af...

En nu doet ie niet veel meer...
Crap... :(
Een 2 of 4 GB SD kaartje werkt net zo goed en hoef je het kastje niet open te schroeven, plus dat je het ook bijna niet ziet aan de voorkant van de Dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor uw Kerst, een update van Yadis: http://www.mediafire.com/?o1aaebssu655892

2.1.8
- Added management of movie sagas
- Added the possibility to ignore articles for the sorting of movies
- Added the "Title for sorting" field in the edition panel

Afbeeldingslocatie: http://www.freeiconsweb.com/Icons-show/SantaClaus_Win/Happy_SantaClaus.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik heb even naar dat sagas of compilaties gekeken, maar dat staat nog erg in de kinderschoenen. Vooralsnog zie je het alleen in de index (zelf gebruik ik basic export). Fred had er zelf het volgende over te zeggen:
Managing your sagas is done via the context menu of the media list.

You can add a title to a saga only if it was processed before. For now, we can add to a saga one title at a time.

To create a saga, right click on one of the members of the future saga. In the submenu "Sagas", there is a field where you must enter the name of the new saga followed by the "Enter" key. The saga is created and the selected title is automatically assigned.
To add a title to a saga, right click and then in the submenu "Saga", click on an existing saga.
To remove a title from a saga, right click and then in the submenu "Saga", click on the saga that is checked.
To edit a saga, just right click on the saga to bring up the edit window. In this window you can change the name of the saga, the name for sorting, the order of the members (drag&drop) of the saga and images. You can also remove a member of the saga by pressing "Del". To change the images, simply click on it. You can only select the covers and fanarts of the current members of the saga.

In the interface on the Dune, the sagas appear in "All movies", "Selection", "Recently Added" and "Alphabet". A small icon is on the covers to distinguish the sagas from the movies. When you enter a saga, the next screen displays the name of the saga and the members at the bottom of the screen. As for the little icon on the covers, the appearance of the display of a saga is completely customizable in the templates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad.

Ik heb deze net doorgelezen. Het schept wel meer duidelijkheid over wat er op de markt is en waarom mediaspelers en TV's bepaalde dingen dus gewoon niet kunnen.

Als ik het zo lees kunnen de Dune 101 en 301 een interessante spelers worden (mits ondersteunig contentpartijen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Is er al meer bekend waneer de Dune 301 op de markt komt? Ik wil hem hebben om mijn antike Popcorn Hour 110 te vervangen. 4-5 jaar geleden was de PCH110 erg vooruitstrevend, echter zijn ze imho stil blijven staan met ontwikkelingen. Als ik de Dune's bekijk zijn die toch een stuk verder en geavanceerder qua mogelijkheden. De 301 voldoet perfect aan mijn eisen (klein en passief). Nu nog wachten op beschikbaarheid dus.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Roel1966 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:07:
[...]

Een 2 of 4 GB SD kaartje werkt net zo goed en hoef je het kastje niet open te schroeven, plus dat je het ook bijna niet ziet aan de voorkant van de Dune.
Heb maar een nieuw stickie gehaald, doet het een stuk beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:23:
Is er al meer bekend waneer de Dune 301 op de markt komt? Ik wil hem hebben om mijn antike Popcorn Hour 110 te vervangen. 4-5 jaar geleden was de PCH110 erg vooruitstrevend, echter zijn ze imho stil blijven staan met ontwikkelingen. Als ik de Dune's bekijk zijn die toch een stuk verder en geavanceerder qua mogelijkheden. De 301 voldoet perfect aan mijn eisen (klein en passief). Nu nog wachten op beschikbaarheid dus.
Deze week de eerste leveringen, http://my-htpc.co.uk/shop...cid%3D7%26aid%3D79-004%26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
ik ben nog steeds tevreden met me Dune D1 , gebruik de mogenlijkheid van een harddisk niet.
Ik stream alles via me server naar me Dune. Werkt allenmaal vlekkeloos alleen heb ik een vraagje
welke knop moet je eigenlijk indrukken als je een film hebt die je al een stuk hebt gezien en dat die dan begint waar die is gebleven, maar soms wil je dat wel dat het in het begin afspeelt als je vriendin bijv de film al een stuk heeft gezien.

Ik stop de video en speel hem nogmaals af en dan begint die overnieuw is er een makkelijkere manier?

[ Voor 3% gewijzigd door CallmeGod op 27-12-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2 keer op stop drukken ???????
Anders met de "skip back" toets. Als je geen chapters in de film hebt, is 1 keer op deze knop drukken voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
De meeste films die ik heb hebben geen chapters en skip back knop werkt bij mij niet. Hij blijft afspelen zou dit door Yadis komen ?
enigste manier bij mij is om de film helemaal te stoppen en opnieuw te starten via The Movie Wall in Yadis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
yaDIS doet absoluut niets met je bestanden. Die geeft alleen een GUI weer, meer niet.

Ik heb sinds een paar dagen mijn Dune 3.0 BD prime weer terug. Ze konden niet vertellen wat er gebeurd is, maar hij is blijkbaar gerepareerd. Zelf nog geen problemen ondervinden en het fluiten is volgens mij iets minder iritant, maar hij fluit soms nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:17:
ik ben nog steeds tevreden met me Dune D1 , gebruik de mogenlijkheid van een harddisk niet.
Ik stream alles via me server naar me Dune. Werkt allenmaal vlekkeloos alleen heb ik een vraagje
welke knop moet je eigenlijk indrukken als je een film hebt die je al een stuk hebt gezien en dat die dan begint waar die is gebleven, maar soms wil je dat wel dat het in het begin afspeelt als je vriendin bijv de film al een stuk heeft gezien.

Ik stop de video en speel hem nogmaals af en dan begint die overnieuw is er een makkelijkere manier?
Je kan snel naar het begin van de film door op je AB op 0 te drukken.

Gr Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn Duo gewoon op stop duwen, en voor alle films houd ie bij wanneer je dat gedaan hebt, en speelt ze dan mooi terug af vanaf het punt dat je gestopt hebt. Geniaal van HDI, erg leuke functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgepast: Er is een nieuwe update van yadis beschikbaar op vandaag, 2.1.8 maar deze heeft problemen met de Export functie, ontwikkelaar Fred heeft al toegezegd de oorzaak van het probleem gevonden te hebben, en zal spoedig een nieuwe versie klaarzetten.

Aan iedereen de raad om voorlopig op 2.1.7 te blijven, de volgende update zal spoedig klaar staan.

http://www.homecinema-fr....182&t=29955810&start=5610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 11:27
(jarig!)
Als je nu de keus hebt, zou je dan een TV-301 kopen of een Smart H1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:18:
[...]

Gr Ronald
super dit werkt prima!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomovich schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:20:
Als je nu de keus hebt, zou je dan een TV-301 kopen of een Smart H1?
Ik vermoed Smart H1 (eigenlijk D1, vind het display wel handig). De 301 lijkt voldoende af te spelen maar ik vergelijk het toch stiekem met de 53D Lite en daar merk ik dat deze toch langzamer is en bepaalde dingen (True-HD bijv) niet afspeelt. De 301 zou deze problemen niet hebben volgens de specs maar neem toch het zekere voor het onzekere. De H1 biedt namelijk de maximale afspeelzekerheid die een huidige mediaspeler kan bieden (behalve Full-HD 3D maar dat zou bekend moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit nu een paar dagen te hannessen met Yadis en Zappiti, maar ik moet zeggen; dat valt me echt vies tegen. Ik heb een volledige media-database, met series en films. Zo goed als alles is geindexeerd en voorzien van metadata. Maar beide grabbers presteren hier echt verschrikkelijk mee.

Denk dat ongeveer 5% wordt gevonden, en dan schat ik het nog ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
even een kort vraagje over de dune max, heb dit prachtige apparaat vandaag in gebruik genomen en al wat filminfo en afbeeldingen via dune explorer 2.0.6 aangebracht die al op de dune staan en ziet er super uit.

Alleen heb nu een aantal mappen op de hdd van de dune aangebracht, foto, film, muziek echter als ik via de dune deze mappen aanklik ziet het er wel erg simpel uit, is dit ook nog aan te passen met bijv een afbeelding?

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:18:
[...]

Gr Ronald
In Disc Mode (niet alleen met fysieke schijfjes, maar ook ISO's of BDMV-mapjes o.i.d.) kun je ook terug naar het begin door twee keer op CLEAR te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-foutje-

[ Voor 100% gewijzigd door MikeyMan op 28-12-2011 23:39 ]

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 12:30
Hallo Allen,

Ik heb een vraagje over mijn HD Max en HD Lite,

Is er een mogelijkheid met het handmatig connectie leggen naar een (gesharde partitie) network folder om de partitie daarbij aan te spreken en niet één of meer folders daarin ?

hieronder even samengevat:

Name: (server naam/ip)
Type: (SMB)
Server: (server naam)

Folder: (Hier zou ik graag een waarde willen invullen waarmee ik een hele (gesharede) partitie mee aanspreek en niet de folders daarop)

User: (username)
Password: (password)

Alvast bedankt :)

Edit;
nvm |:( (googletje doet wonderen) , partitie letter invullen gevolgd door dollar teken en dan werkt het.

[ Voor 18% gewijzigd door Axelfoley007 op 29-12-2011 00:38 ]

Verwijderd

Axelfoley007 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 00:27:
Hallo Allen,

Ik heb een vraagje over mijn HD Max en HD Lite,

Is er een mogelijkheid met het handmatig connectie leggen naar een (gesharde partitie) network folder om de partitie daarbij aan te spreken en niet één of meer folders daarin ?

[...]
Edit;
nvm |:( (googletje doet wonderen) , partitie letter invullen gevolgd door dollar teken en dan werkt het.
Had dat ook. Vond er dit voor: Windows Share Manager:

Afbeeldingslocatie: http://img.informer.com/screenshots/2383/2383733_1.jpg

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MikeyMan schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:56:
Zit nu een paar dagen te hannessen met Yadis en Zappiti, maar ik moet zeggen; dat valt me echt vies tegen. Ik heb een volledige media-database, met series en films. Zo goed als alles is geindexeerd en voorzien van metadata. Maar beide grabbers presteren hier echt verschrikkelijk mee.

Denk dat ongeveer 5% wordt gevonden, en dan schat ik het nog ruim.
Wat mijn ervaring met Yadis is, is dat de naam van het bestand zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke naam moet zitten (dus de achtervoegsels die je vaak heb als "downloaded from demonoid Divx crew bladiebla: weghalen. Dat scheelt al een slok op een borrel.

Daarnaast kan handmatig zoeken op de titel en dan zo weinig mogelijk info invoeren in het zoekveld ook helpen. Ik heb veel kinderfilms er op staan en als ik dan (bijv) "Dora en de betoverde regenboog" zou zoeken, dan vindt hij niets, maar als ik dan alleen zoek op "Dora" dan gaat het vaak wel goed en komt die titel in het rijtje te staan.
Sinds ik het op deze manier aanpak komt het in veel gevallen wel goed.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Verwijderd

Ik neem gewoon de titel over voor de film van http://www.moviemeter.nl/, geen problemen meer voor het vinden van de info sedertdien.
Een zeldzame prent kan je nog handmatig invoeren met info van: http://www.imdb.com/ of
http://www.themoviedb.org/

Verwijderd

sfinx333 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:58:
even een kort vraagje over de dune max, heb dit prachtige apparaat vandaag in gebruik genomen en al wat filminfo en afbeeldingen via dune explorer 2.0.6 aangebracht die al op de dune staan en ziet er super uit.

Alleen heb nu een aantal mappen op de hdd van de dune aangebracht, foto, film, muziek echter als ik via de dune deze mappen aanklik ziet het er wel erg simpel uit, is dit ook nog aan te passen met bijv een afbeelding?
Dat kan, mits bewerking van de dune folder, http://dune-hd.com/firmware/misc/dune_folder_howto.txt
http://dune-hd.com/firmware/misc/

http://t0.gstatic.com/ima...9mUasdb1ygt8lZ9u3QLVPuUWg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 09:46 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PaT schreef op donderdag 29 december 2011 @ 07:36:
[...]

Wat mijn ervaring met Yadis is, is dat de naam van het bestand zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke naam moet zitten (dus de achtervoegsels die je vaak heb als "downloaded from demonoid Divx crew bladiebla: weghalen. Dat scheelt al een slok op een borrel.

Daarnaast kan handmatig zoeken op de titel en dan zo weinig mogelijk info invoeren in het zoekveld ook helpen. Ik heb veel kinderfilms er op staan en als ik dan (bijv) "Dora en de betoverde regenboog" zou zoeken, dan vindt hij niets, maar als ik dan alleen zoek op "Dora" dan gaat het vaak wel goed en komt die titel in het rijtje te staan.
Sinds ik het op deze manier aanpak komt het in veel gevallen wel goed.
Ik begrijp je punt, maar al mijn films en series zijn al geïndexeerd en dus gevonden. Ik heb een vijftigtal series die automatisch worden bijgewerkt en worden voorzien van Metadata (met behulp van MediaCenterMaster), en daarnaast een 200-tal films, waarvoor hetzelfde geldt. Deze films zijn allemaal gevonden in IMDB, en voldoen dus aan een naam-conventie.
Achtervoegsels en rare namen zijn dus sowieso uitgesloten; die zijn al uitgefilterd.

Ik was niet echt van plan om dit proces -handmatig- te gaan herhalen voor de Dune.
Mijn punt is; ik heb een volledige database, waarin een vrij algemeen voorkomende opmaak is gebruikt (Windows Media Center, maar ook XMBC kan hiermee uit de voeten), en nu moet ik voor de Dune allerlei kunstgrepen uithalen... |:(

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 29-12-2011 10:26 ]

Verwijderd

oeps

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 10:42 ]

Verwijderd

yaDIS 2.19 is er: http://www.mediafire.com/?abg0ngdzwcy26ch

2.1.9
- Fixed some bugs with saga management
- Fixed error at export in some cases
- Updated some language files
- Added the check of not allowed characters for saga's names

Sommige templates die door derden zijn gemaakt kunnen problemen geven, selecteer bij voorkeur een der standaard meegeleverde templates.

• Tomovich
(jarig!)
Hallo

Ik heb sinds deze ochtend de Dune Smart H1 binnen en nu blijkt dat de firmware-versie 100828_0034 is (van november vorig jaar). Ik heb op de Dune site de firmwarelijst voor de H1 teruggevonden en daar staat als latest stable version: Version "110606_1315_update1". Mag ik deze gewoon bovenop de 100828_0034 installeren of moet ik iedere firmware-update achtereenvolgens installeren? En hoe installeer ik de firmware-updates zonder dat de Dune aan het internet hangt?

Andere vraag: ik heb nog een oude harde schijf liggen van Western Digital (WD3200AAJS). Is het ok om deze te gebruiken aangezien in de handleiding staat dat je een harde schijf moet gebruiken die niet te heet wordt.

Bedankt!

• Drobanir
Updates zijn niet incremental, dus je kunt gewoon de laatste installeren. Ga vooral voor de laatste bèta, daar is niets mis mee en stabiel genoeg.

Ik ken de hd niet, maar energiezuinig en een laag toerental zijn aan te bevelen, inderdaad voor de warmteproductie. Je kunt het natuurlijk altijd even proberen en kijken hoe hij na een uurtje of 2 aanvoelt.

• Tomovich
(jarig!)
Ik heb de update uitgevoerd vanaf een USB-stick. Ik heb het eerst online geprobeerd, waarbij de update op een SD-kaart gedownload werd, maar ik kreeg tijdens het downloaden de melding "Error: read fail". Na twee maal proberen en dezelfde fout heb ik het dus met de USB-stick uitgevoerd.
Nu denk ik dat hij deze update gedaan heeft op de SD-kaart die ik er in gestoken had, kan dit? Moet ik die er nu in laten zitten?

Ook: mag ik de interne HD die ik er ingestoken heb en de USB-stick er uithalen wanneer het toestel nog actief is (op hoofdscherm) of moet ik wachten totdat deze volledig uitgeschakeld is? Ik heb gelezen dat je ze moet aanschakelen wanneer het toestel actief is maar over verwijderen staat er niets.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:10
Vraag over de bediening tijdens afspelen: Hoe spring je een stukkie terug in de film (of whatever) met een Dune? Als ik de manuals van DUNE lees dan moet ik eerst time-seek activeren, daarna terugseeken naar gewenste punt en tenslotte op OK drukken (of even wachten, als ik het goed begrijp).

Met 0..9 kun je met 1 knopdruk springen naar 0% .. 90%.

Dus mijn vraag: kun je ook met 1 knop 10 seconden terugspringen?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Met de cursor toesten kan je springen. Omhoog / omlaag voor stappen van 1 minuut en links / rechts voor stappen van 10 seconden.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:10
Geweldig, bedankt. Ik ben overtuigd, alleen nog het juiste model uitzoeken...

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Drobanir
Tomovich schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:26:
Mag ik de interne HD die ik er ingestoken heb en de USB-stick er uithalen wanneer het toestel nog actief is (op hoofdscherm) of moet ik wachten totdat deze volledig uitgeschakeld is? Ik heb gelezen dat je ze moet aanschakelen wanneer het toestel actief is maar over verwijderen staat er niets.
Ik heb dat regelmatig met een usb-stick gedaan en dat heeft nog nooit problemen gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

In navolging op mijn Yadis-troubles.
Ben hier nog eens verder mee aan het knutselen geweest.

Het gekke is dat Yadis (volgens de fora) theTVDB.com gebruikt, net als MediaCenterMaster. Dit maakt het nog vreemder dat de series niet gevonden worden, aangezien ze volledig op basis van dezelfde bron zijn verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar hebben ze ongewenst bezoek gehad, nieuws: Hacker kraakt TheTVDB.com

Tot op gisteren werkte het ophalen van gegevens hier vlekkeloos, wacht nu even af zodat ze hun probleem hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Wat heeft dat voor zin als je yadis installeert heb je toch een veel mooiere gebruikersinterface?

[ Voor 5% gewijzigd door Le_Freak ! op 31-12-2011 05:57 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hier in eerste instantie over de interface van de Dune, deze kan je voor alle media tweaken,o.a Foto-Audio-Video...., terwijl yaDIS een Interactieve Movie database is, enkel daarvoor kan gebruikt worden.
Voorbeelden als zijnde:
Radiozenders
http://img825.imageshack.us/img825/9058/42007172.png

Audio Collectie
http://tweakers.net/ext/f/rxuYmX8Pv1h3AC1HHvOUkbzU/full.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, ik heb uitgevonden waarom Yadis in de knoop raakt met mijn serie en film collectie.
Ik heb overal netjes de jaartallen in de titel staan "Friends (1995)" bijvoorbeeld. Dit om verwarring tussen series te voorkomen.

Echter; daarover struikelt Yadis. Moet dus óf die jaartallen weer verwijderen, óf één voor één de series 'selecteren'. Dan gaat het wel goed.
Bijzonder jammer; aangezien ik na het drukken op 'change title' vaak maar één (de juiste) keuze krijg...

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 31-12-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:11:
Ah, ik heb uitgevonden waarom Yadis in de knoop raakt met mijn serie en film collectie.
Ik heb overal netjes de jaartallen in de titel staan "Friends (1995)" bijvoorbeeld. Dit om verwarring tussen series te voorkomen.

Echter; daarover struikelt Yadis. Moet dus óf die jaartallen weer verwijderen, óf één voor één de series 'selecteren'. Dan gaat het wel goed.
Bijzonder jammer; aangezien ik na het drukken op 'change title' vaak maar één (de juiste) keuze krijg...
Ik heb alles in aparte mappen verdeelt bij een aantal series en daar kan Yadis ook jammergenoeg niks mee dus daarvoor heb ik Yadis maar achterwege gelaten. Liefste werk ik nog gewoon op de "ouderwetse" manier met de mappenstructuur zonder een fancy scherm met allerlei afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

De laatste beta firmware heeft er bij mij voor gezorgd dat het laden, starten en doorspoelen van series/films veel langer duurt dan normaal. Kan voor een standaard (avi) serie nu soms gerust 10/15 seconde wachten voordat het afspelen begint en 1 minuut doorspoelen duurt opeens iets van 5/10 seconde.

Overigens vind ik Yadis een heerlijk pakket, maar gebruik het niet meer. Ik heb net alles geautomatiseerd (Sab, Sickbeard, CP) en dan elke keer handmatig en nieuwe aflevering toevoegen in Yadis levert te veel werk op :P.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb een D1 en het valt me op dat ik MOV files wel kan afspelen maar heb geen geluid (dit zijn opnames van mijn canon D600 camera). Ik heb het geprobeerd met zowel de laatste firmwareversie als met 110606_1315 versie.

Heeft iemand een oplossing voor me???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 22-09 14:58
Even ter bevestiging misschien, maar:

Ik heb een NAS welke niet krachtig genoeg is (de CPU) om HD-video materiaal te renderen. Ik kan dus met de ingebouwde Twonkymedia speler UPnP geen HD materiaal afspelen via mijn PS3. Als ik PS3 media server op mijn PC draai dan speelt hij alles af (ook 1080P), aangezien mijn PC dan rendert en deze zeker krachtig genoeg is.

Ik wil van mijn PC af en mijn PS3 niet meer gebruiken voor films etc. Kan een Dune D1 deze twee partijen vervangen? Dus HD materiaal lezen op mijn NAS, dit vervolgens renderen en afspelen op mijn tv? Of moet mijn PC alsnog renderen als ik een Dune D1 heb?

there's no tweak without the tweaker

Pagina: 1 ... 40 ... 72 Laatste