Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nee, je Dune kan dat meer dan prima.

Je NAS hoeft met een Dune nog maar 1 ding te doen, en dat is data streamen zonder zich zorgen te maken hoe dat ergens er uit gaat zien. dat doet je Dune namelijk voor je.
Ook je PC kan met pensioen, want de Dune is een echte allesvreter en er hoeft dus helemaal niets meer gerenderd te worden.

In je huidige set-up werk je met DLNA achtige constructies waarbij een machine (NAS/PC) er voor zorgt dat je TV het beeldsignaal begrijpt. Die taken worden overgenomen doro de Dune en je TV krijgt een 'normaal' tv signaal aangeleverd, alsof het van een dvd-speler zou komen (even sterk versimpeld, maar je snapt mijn punt hopelijk).

Het enige waar je op moet letten is dat de gegevens aanvoer van je NAS naar je Dune voldoende vlot geregeld wordt. Het beste is om dit bekabeld uit te voeren. Via wifi zou ook kunnen, maar dan moet wel alles optimaal ingeregeld zijn, wil het altijd perfect draaien. De meesten hier ondervinden met wifi bij 'lastige" (lees zware) bestanden nog wel eens haperingen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 14:58
Duidelijk! Nieuwjaarscentjes goed besteed! Thnx voor je antwoord.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:44

JME

zeg maar Jamie

Ik zit met een vergelijkbare opstelling: downloaden via de pc, opslaan op de NAS, afspelen via de mediaspeler (nu nog een HDX-1000, over een poosje bij voorkeur een Dune). Wat mij betreft de optimale opstelling, omdat ik dan alle apparaten inzet voor datgene waarin ze het beste zijn.
Helaas lijken de grote mediaspelerfabrikanten daar anders over te denken. Volgens mij maken ze namelijk geen van allen iets wat ik in deze opstelling nodig heb: een klein formaat high-end mediaspeler met bedrade netwerkaansluiting maar zonder harde schijf. Het lijkt erop dat alle kleine streamers ergens iets inleveren op met name de ondersteunde formaten en/of processor en geheugen.
Klopt mijn beeld, of zie ik mijn ideale speler over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De H1/D1 worden standaard geleverd zonder HDD, zijn redelijk compact (alleen een beetje diep) en kunnen praktisch 'alles'. Wat kunnen deze spelers niet dat jij wel graag zou willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Helemaal niets :)
Maar ze kunnen wat mij betreft juist veel te veel en zijn me daarom te groot en te duur. Ik wil een streamer die alle afspeelfunctionaliteit en -kwaliteit van de H1/D1 heeft (overige functionaliteiten gebruik ik toch niet) en zonder HDD-bay. Oja, en dat graag rond de 100-125 euro :9~

[ Voor 14% gewijzigd door JME op 02-01-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

JME schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:45:
Klopt mijn beeld, of zie ik mijn ideale speler over het hoofd?
Eeeh, Dune HD TV-101?
11x8x2,6cm, 109 euro.
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/dune_hd_tv-301_1.jpg
Kleiner krijg je ze bijna niet :)

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 02-01-2012 16:32 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, die 101 is erg interessant.
De prijs van een realtek speler :X met de heerlijke simpele, overzichtelijke bediening van een echte Dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dank voor het meedenken. Ik was echter in de veronderstelling dat die HD TV-101 minder Bluray-mogelijkheden heeft dan zijn grote broers, maar dat klopt dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:40
Ik heb een dune h1 en een vraag: als ik een film (full hd 1080) stream met smb vanaf mijn laptop (vista) gaat dat met een snelheid van 11mb dus zonder stotteren en helemaal vlekkeloos, maar als ik via smb een bestand wil kopieren naar de interne hd gaat dat met een snelheid van 40KB!!
Dit zelfde geldt voor UPnP.

Zou dit aan een instelling kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:45
Lol, het lukt me nu niet meer om via smb een share op mijn whs te benaderen. Binnenkort maar eens uitzoeken wat het ook alweer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JME schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:36:
Dank voor het meedenken. Ik was echter in de veronderstelling dat die HD TV-101 minder Bluray-mogelijkheden heeft dan zijn grote broers, maar dat klopt dus niet?
De 101 heeft inderdaad wel minder Blu-Ray mogelijkheden (het prijsverschil moet ergens wegkomen). Dit zit'm dan in alles wat met menu en extra's (java) de maken heeft. HD-audio wordt wel gewoon ondersteunt. De 101 kent een zogenaamde BD-lite ondersteuning. Wel ondersteuning voor de structuur maar geen menu's. Tijdens de film kan je nog wel gewoon wisselen van audio en subs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 16:58
Athome schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:27:
[...]
De 101 heeft inderdaad wel minder Blu-Ray mogelijkheden (het prijsverschil moet ergens wegkomen). Dit zit'm dan in alles wat met menu en extra's (java) de maken heeft. HD-audio wordt wel gewoon ondersteunt. De 101 kent een zogenaamde BD-lite ondersteuning. Wel ondersteuning voor de structuur maar geen menu's. Tijdens de film kan je nog wel gewoon wisselen van audio en subs
Kan hij dan BDMV en bluray.iso's aan dan? Of moet je zelf de iso's uitpakken en de m2ts files aanklikken in de STREAM directory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Athome schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:27:
De 101 heeft inderdaad wel minder Blu-Ray mogelijkheden (het prijsverschil moet ergens wegkomen).
En dat is nou precies mijn punt: ik wil juist niet inleveren op de afspeelfunctionaliteit! Verder mogen ze van mij alles eraf slopen: TV-decoders, internet, apps, HDDs, BR-drives, LCDs, mij een biet. Ik wil een kwalitatief superieure mediastreamer, maar heb geen zin om een apparaat te kopen waar ik 80% toch niet van gebruik.

Op zich zou ik nog kunnen leven met BD-lite, mits de 101 qua afspeelkwaliteit niet inferieur is aan de H1/D1/B1. Maar dan lees ik dat de 101 een Sigma 8670 processor en 256MB RAM heeft. De H1/D1/B1 heeft een 8642 processor en 512MB RAM. Daar moet gewoon verschil in zitten, vraag is alleen: waarin merk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Volgens mij is, op de prijs na, de H1/D1 echt de ideale speler voor jou. Ik heb ook lopen hikken tegen de prijs, maar uiteindelijk toch maar gedaan. Tot op de dag van vandaag nog geen spijt van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:13
JME schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:20:
[...]

En dat is nou precies mijn punt: ik wil juist niet inleveren op de afspeelfunctionaliteit! Verder mogen ze van mij alles eraf slopen: TV-decoders, internet, apps, HDDs, BR-drives, LCDs, mij een biet. Ik wil een kwalitatief superieure mediastreamer, maar heb geen zin om een apparaat te kopen waar ik 80% toch niet van gebruik.

Op zich zou ik nog kunnen leven met BD-lite, mits de 101 qua afspeelkwaliteit niet inferieur is aan de H1/D1/B1. Maar dan lees ik dat de 101 een Sigma 8670 processor en 256MB RAM heeft. De H1/D1/B1 heeft een 8642 processor en 512MB RAM. Daar moet gewoon verschil in zitten, vraag is alleen: waarin merk je dat?
Even gegoogled op 8670 vs 8642 en zie hier de verschillen in mogelijkheden:

Dune HD TV 101/301:

These players generated a lot of interest because the expected price point (between USD 130 – USD 159). However, they will be running on the Sigma 8670 and not the Sigma 8642 that the current crop of Dune media players utilize. It appears that with this there will be several drawbacks with the 101/301. There will be no BD Iso or folder support and as well no DTS(MA) / TrueHD support. For many current/prospective Dune owners this will be enough of a reason to not even consider the 101/301. From what I can see the 101/301 is targeted more towards people who want to take advantage of IP TV capabilities with basic H.264 support, it is not meant to be a replacement for the current Dune Smart series. The 101 is due out around November and the 301 tentatively in Q1 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Tarz schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:49:
There will be no BD Iso or folder support and as well no DTS(MA) / TrueHD support.
Dat soort dingen heb ik ook gevonden, maar het beantwoordt helaas mijn vraag nog steeds niet. Het zegt immers niets over de kwaliteit van de dingen die hij wél kan. Stel, ik ben eenmaal door het menu heen (al dan niet lite) en ik zit de hoofdfilm van een bluray te bekijken, is de kwaliteit dan anders op de D1 dan op de 101? Hoe loopt de beruchte vogelscene op de 101? Ik vind het tot nu toe nog nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:13
Ik denk dat dit vragen zo niet te beantwoorden zijn. Wellicht is er een winkel waar je de 101 in actie kan zien.
Het is al met al nog een vrij nieuw apparaat. Verder zal het streamen van video files ook afhangen van de firmware van het apparaat (is die hetzelfde als de D1 of aangepast/light versie), de doorvoersnelheid van je netwerk, etc etc.

Ik heb zelf de D1, en ben er zeer tevreden over. Gebruik de overige functionaliteiten ook niet (zet alles op de interne HDD via usb slave met de laptop) maar kwalitatief geen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JME schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:13:
[...]

Dat soort dingen heb ik ook gevonden, maar het beantwoordt helaas mijn vraag nog steeds niet. Het zegt immers niets over de kwaliteit van de dingen die hij wél kan. Stel, ik ben eenmaal door het menu heen (al dan niet lite) en ik zit de hoofdfilm van een bluray te bekijken, is de kwaliteit dan anders op de D1 dan op de 101? Hoe loopt de beruchte vogelscene op de 101? Ik vind het tot nu toe nog nergens.
HD-audio support blijkt er wel in te zitten. De site van Dune heeft het niet in de specs staan maar de praktijk heeft uitgewezen dat het wel gewoon ondersteunt wordt (passthrough en downmix).

Wat jij bedoelt is waarschijnlijk de postprocessing. Sigma is hier sowiezo geen sterke speler in (t.o.v. Realtek) maar 1080P heeft ook geen postprocessing nodig. De afspeelkwaliteit van de films zal ook niet anders zijn dan bij een Dune Smart. Bij interlaced materiaal zou het kunnen dat de Smart wat (marginaal) beter beeld geeft maar ook hier doet een Realtek speler het beter.

Als je geen risico's wilt nemen moet je gewoon een smart nemen of anders gewoon de gok wagen.
Bij Wifimedia in Arnhem zijn beide spelers te bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Is er een behulpzame website of handleiding om van scratch Yadis op te bouwen? Kan draaien op m'n NAS. Dan kan ik me alvast inlezen voordat m'n Dune morgen binnen komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Athome schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:11:
Wat jij bedoelt is waarschijnlijk de postprocessing. Sigma is hier sowiezo geen sterke speler in (t.o.v. Realtek) maar 1080P heeft ook geen postprocessing nodig.
Dat wist ik niet. Bedoel je dat je voor 1080P bronmateriaal en algemene functionaliteiten beter een Sigma kunt hebben, maar voor het upscalen van SD-bronmateriaal (bijvoorbeeld een DVD-serie bekijken op een Full HD scherm) beter een Realtek? Dat zou de keuze wel beïnvloeden...

[ Voor 3% gewijzigd door JME op 03-01-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Realtek chips hebben meer postprocessing features aan boord dan een Sigma chip. Naar mijn mening/ervaring is dit verschil het best te zien bij 480i/576i bron materiaal. Hier moet het materiaal omgezet worden naar progressive signaal (deinterlacen). Dat wil niet zeggen dat Realtek chip een stuk beter is. Uit verschillende testen is naar voren gekomen dat een Realtek chip dit beter dan een Sigma chip maar dan een gemiddelde blu-ray/DVD speler dit nog beter doet.

Puur alleen het verschalen van 480p/576p/720p naar 1080P zou een Realtek ook beter moeten doen dan een Sigma chip. Alleen is het verschil hier veel minder aanwezig. Bij 720P naar 1080P zie ik geen verschil tussen de twee chip. Bij 480p/576p (dvd dus) naar 1080p vind ik de Sigma iets wolliger ogen dan een realtek speler. Maar de kwaliteit vind ik nog steeds goed.

Over het algemeen kan je stellen dat gemiddelde TV (dus geen instapserie) of DVD/Blu-Ray speler het verschalen en deinterlacen beter doet dan mediaspeler.

Puur qua beeld vind ik de Realtek een harder beeld geven dan de Sigma. Het lijkt wel dat de Realtek een soort verscherping toepast, ook kleuren lijken van de Sigma neutraler te zijn (bij mij thuis dan). Met de Monster Calibratie DVD kon ik met de Realtekspeler (AC-Ryan) het beeld niet goed genoeg krijgen. Vooral de donkere beelden liepen helemaal dicht waardoor er detail verloren gaat. Met de Sigma speler (Dune Base 3.0) had ik hier veel minder moeite mee. De basis instelling zag er gewoon al veel beter uit.

Over het algemeen kunnen we wel stellen dat meeste mensen een mediaspeler gebruiken om 720p en/of 1080p materiaal af te spelen. Hierdoor maakt de keuze voor een chip eigenlijk niet zo veel meer uit.

Als ik mensen nu een speler zou moeten aanraden voor de prijs rond 100 euro. Zou ik in eerste instantie de Dune 101 en daarna een Mede8er 400x2 aanraden.
Ik heb dus een AC-Ryan (mini1) gehad en heb nog een Dune Base 3.0. Heb de AC-Ryan weg gedaan en een Dune Lite 53D weer gekocht (ongeveer 3 maand geleden), gewoon omdat ik een Dune een veel prettiger speler vind. Ook de streaming capaciteiten van een Sigma is gewoon stabieler zijn (ik stream alleen maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ik heb de D1 vandaag ontvangen. Nu wil ik een firmware update uitvoeren, echter heb ik interne opslag nodig. Kan ik gewoon een USB stick in de achterkant stoppen en laten zitten hiervoor? Of kan ik ook extern opslaan (op mn NAS bijvoorbeeld)?

Ik las ergens dat ik de USB stick ook aan de binnenkant kon plaatsen? Heeft dit nog voordeel, behalve de ruimte die het inneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

virtualJac schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:07:
Ik heb de D1 vandaag ontvangen. Nu wil ik een firmware update uitvoeren, echter heb ik interne opslag nodig. Kan ik gewoon een USB stick in de achterkant stoppen en laten zitten hiervoor? Of kan ik ook extern opslaan (op mn NAS bijvoorbeeld)?

Ik las ergens dat ik de USB stick ook aan de binnenkant kon plaatsen? Heeft dit nog voordeel, behalve de ruimte die het inneemt?
Ik heb zelf de update gedownload en op een sd-kaart gezet. Het on-the-fly downloaden gaf een read error.
Heb Vervolgens ook een usb-stick aan de binnenkant geplaats, puur omdat dit een usb-poort scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Tja, mijn D1 wordt puur gebruikt om te streamen vanaf een NAS. Er komt geen schijf in, dus kan ik de USB stick ook wel aan de binnenkant plaatsen.

Hoe krijg je de InternetRadio aan de praat btw?

//edit: Laat ik mijn vraag anders stellen. Kan ik in mijn Audio share op mijn NAS ook een folder aanmaken voor internetradio via m'n Dune?

[ Voor 27% gewijzigd door virtualJac op 04-01-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eerste hit op google:
http://www.hdsupplies.nl/...internet-radio-instellen/

Zou overigens leuk zijn als ze o.b.v. je locatie automatisch wat zenders downloaden...

[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 04-01-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
virtualJac schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:41:
Hoe krijg je de InternetRadio aan de praat btw?

//edit: Laat ik mijn vraag anders stellen. Kan ik in mijn Audio share op mijn NAS ook een folder aanmaken voor internetradio via m'n Dune?
Kijk eens bij de app Radiotime, daar staan legio internetradio's en zelfs onderverdeeld in diverse categorieen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Roel1966 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:46:
[...]

Kijk eens bij de app Radiotime, daar staan legio internetradio's en zelfs onderverdeeld in diverse categorieen.
Thnx! Zal eens een kijkje nemen.

Nu yaDIS nog aan de praat krijgen. Ik krijg het goede pad maar niet voor elkaar.

//edit:

Ik heb mijn films in mapjes zitten met de titel van de film, echter heb ik er altijd achter staan om welk formaat het gaat (dus 1080P, 720P, DVD-rip) etc. Nu pakt yaDIS bijna geen enkele film en moet ik ze allemaal handmatig toevoegen.

Nu is dat natuurlijk geen probleem, maar ik krijg maar niet het goede path ingevuld. Ik blijf de foutmelding krijgen: 'Can't open URL:...'

Uit de handleiding van HD Helpdesk
Het Dune pad stelt dit programma automatisch in en daar hoeft u niks aan de veranderen
Dit doet hij ook niet bij mij. Ik moet deze handmatig invullen.

Mijn Path:

Interface locatie is op een USB stick welke achterin de Dune gaat:
G:\Dune interface

Mappen (op NAS):
Folder
\\192.168.*.**\Multimedia\Movies

Dune Path
smb://192.168.*.**/Multimedia/Movies

Ik heb al geprobeerd om een : achter het IP te plaatsen en een nsf pad te gebruiken ipv smb, beide niet succesvol.

Krijg wel gewoon netjes het plaatje van yaDIS en de informatie. Zodra ik door wil klikken krijg ik die melding.

Kan ook geen film openen via de yaDIS afstandbediening. Wel gewoon via de Dune en dan bij m'n netwerkmap.

Iemand nog tips? Iets wat ik verkeerd doe?

[ Voor 62% gewijzigd door virtualJac op 04-01-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om simultaan video via component en hd audio via hdmi te versturen? Of kan iemand dit testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:09:
Weet iemand of het mogelijk is om simultaan video via component en hd audio via hdmi te versturen? Of kan iemand dit testen?
Eerlijk gezegd lijkt mij dit technisch gezien niet mogelijk omdat je of via component signaal uit stuurt en dan de combinatie video/audio, of dat je via HDMI het signaal uit stuurt met de combinatie video/audio maar je niet alleen audio via de ene bron en video via de andere kan uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
@virtualJac

Dune Path
smb://192.168.*.**/Multimedia/Movies

Iemand nog tips? Iets wat ik verkeerd doe?
[/quote]

je gebruiksnaam+w8 ingeven daarna/multimedia/movies+ je nas naam.dus zo

smb://pietje:wachtwoord@naspietje/multimedia/video

Zo heb ik het in iedergeval , s6 ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Hij werkt! Thnx!

In het regeltje waar ik mijn mappen selecteer (waar mijn films staan) kan ik via netwerklocaties in die map komen. Ik kan dan kiezen of ik via het IP adres ga of via de naam van mijn NAS. Als ik via de naam ga dan zet hij automatisch het Dune pad in, namelijk:

smb://192.168.** etc. etc.

Nu wil ik het alleen nog veranderen naar nfs. Echter als ik gewoon smb door nfs vervang dan doet hij het niet. Iemand enig idee of ik dat anders aan moet pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Athome schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:18:
*uitgebreide uitleg geknipt*

Over het algemeen kan je stellen dat gemiddelde TV (dus geen instapserie) of DVD/Blu-Ray speler het verschalen en deinterlacen beter doet dan mediaspeler.
Interessante uitleg, hartstikke bedankt voor de moeite! Ik vind vooral ook je laatste zin hierboven interessant, omdat ik mijn huidige mediaspeler standaard alles naar Full HD laat upscalen. Wellicht kan ik hem dus beter alles "as is" laten uitspugen en mijn TV het upscalen laten verzorgen. Ga ik vanavond eens proberen.
Over het algemeen kunnen we wel stellen dat meeste mensen een mediaspeler gebruiken om 720p en/of 1080p materiaal af te spelen. Hierdoor maakt de keuze voor een chip eigenlijk niet zo veel meer uit.
Is daar onderzoek naar gedaan? Ik ken heel veel mensen die hun mediaspeler vooral gebruiken om series te bekijken en de meeste daarvan kijken dan gewoon naar DVD-rips.
Als ik mensen nu een speler zou moeten aanraden voor de prijs rond 100 euro. Zou ik in eerste instantie de Dune 101 en daarna een Mede8er 400x2 aanraden.
Ik heb dus een AC-Ryan (mini1) gehad en heb nog een Dune Base 3.0. Heb de AC-Ryan weg gedaan en een Dune Lite 53D weer gekocht (ongeveer 3 maand geleden), gewoon omdat ik een Dune een veel prettiger speler vind. Ook de streaming capaciteiten van een Sigma is gewoon stabieler zijn (ik stream alleen maar).
En als je nou zou moeten kiezen tussen die 53D en de 101?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Ik heb sinds een aantal dagen de HD TV 101. Deze bevalt tot nu toe prima! Klein, compleet stil en een handig bedieningsmenu.

Enige waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen is de te kiezen beeldfrequentie. Op automatisch ("EDID") lijkt dit niet goed te gaan met 24p? Beeld lijkt dan soms even te haperen? Als ik hem handmatig op 24p zet, gaat het wel goed.... Zou toch anders moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:45:
Ik heb sinds een aantal dagen de HD TV 101. Deze bevalt tot nu toe prima! Klein, compleet stil en een handig bedieningsmenu.

Enige waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen is de te kiezen beeldfrequentie. Op automatisch ("EDID") lijkt dit niet goed te gaan met 24p? Beeld lijkt dan soms even te haperen? Als ik hem handmatig op 24p zet, gaat het wel goed.... Zou toch anders moeten kunnen.
Zowel automatisch via EIED als Hdmi CEC beiden uitzetten want daar is nog geen echte standaard in, en vele fabrikanten hanteren vaak nog zo hun eigen standaards. Eigenlijk was dat wel de bedoeling maar fabrikanten willen graag nog wel eens wat extra dingetjes er bij toevoegen waardoor het mis kan gaan zoals je ziet.

Maar lees even de startpost want daarin staan de instellingen die je het beste kan aanhouden en dat zal voor de HD TV 101 ook niet veel verschillen met de Dune B1, D1 en H1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Ben sinds kort eigenaar van een D1.

Zit nu met 1 dingetje; Als ik via sources naar de muziekfolder op mijn NAS ga en daar een subfolder in ga (\Music\Single Songs\Rock) en een nummer selecteer wordt alles in die folder toegevoegd aan de playlist.

Wil ik daarna echter een nummer uit bijv \Music\Single Songs\Classic Rock kan ik niet makkelijk weer terugbrowsen. Ik ga dan weer naar het hoofdmenu --> Sources --> Music --> Single Songs --> Etc.

Dat moet toch sneller kunnen? :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:28
JME schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:00:
[...]

Interessante uitleg, hartstikke bedankt voor de moeite! Ik vind vooral ook je laatste zin hierboven interessant, omdat ik mijn huidige mediaspeler standaard alles naar Full HD laat upscalen. Wellicht kan ik hem dus beter alles "as is" laten uitspugen en mijn TV het upscalen laten verzorgen. Ga ik vanavond eens proberen.
Ik mis zo'n instelling wel een beetje op mijn Dune trouwens. Ik zou het helemaal niet erg vinden als de Dune het signaal "as is" uit zou spugen, mijn receiver kan volgens mij veel beter upscalen.

Helaas is er niets van een "direct mode", dus tenzij je iedere keer zelf de resolutie wijzigt zal de Dune toch gaan upscalen. :(
Is daar onderzoek naar gedaan? Ik ken heel veel mensen die hun mediaspeler vooral gebruiken om series te bekijken en de meeste daarvan kijken dan gewoon naar DVD-rips.
Ik heb inderdaad ook heel veel DVD materiaal, zeker 80% van mijn mediacollectie. Maar ik ben verder niet echt ontevreden over de afspeelkwaliteit daarvan trouwens. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JME schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:00:

En als je nou zou moeten kiezen tussen die 53D en de 101?
Dan zou het de 301 worden. Omdat de 101 geen interne HDD kan bevatten en de 53D en 301 wel (gebruik ik voor programma's als Yadis). Op een paar kleine details na, zijn de 101 en 301 gelijk aan elkaar

Zeker sinds ik een Full-HD projector heb, kijk ik 99,9 % van mijn Films in 1080P waarvan toch er 60% met DTS-HD. Series zijn vrijwel allemaal 720P.

Mijn redenatie:
Waarom zou je voor DVD gaan als er genoeg 1080P materiaal voor handen is.

[ Voor 40% gewijzigd door Athome op 07-01-2012 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
wontcachme schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:58:

Overigens vind ik Yadis een heerlijk pakket, maar gebruik het niet meer. Ik heb net alles geautomatiseerd (Sab, Sickbeard, CP) en dan elke keer handmatig en nieuwe aflevering toevoegen in Yadis levert te veel werk op :P.
Wat bedoel je met Sab, sickbeard en CP ? zijn dat ook programma's en geven die ook zo'n interface als Yadis ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:10

wontcachme

You catch me? No you wont

Le_Freak ! schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:09:
[...]

Wat bedoel je met Sab, sickbeard en CP ? zijn dat ook programma's en geven die ook zo'n interface als Yadis ?
Nope. Sab is een nieuwsgroep download programma, Sickbeard is een app die automatisch series download wanneer ze te vinden zijn en CP hetzelfde maar dan voor films.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beeld uitsturen gelijktijdig over HDMI en Composiet:

Ik heb een Dune HD Duo aangesloten via een HDMI kabel op mijn receiver. Als ik iets uit mijn muziekcollectie wil draaien moet ik altijd eerst mijn TV aanzetten om door de menu's te navigeren. Nu kan ik aan een 7 inch TFT scherm komen. Deze kan aangeloten worden op de composietaansluiting van de Dune.

Mijn vraag is of de Dune gelijktijdig HDMI en Composiet kan aansturen zodat ik, als ik muziek wil draaien, door het menu kan navigeren via mijn 7 inch TFT scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 00:45
Athome schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 01:55:
[...]
Mijn redenatie:
Waarom zou je voor DVD gaan als er genoeg 1080P materiaal voor handen is.
Ik bekijk meestal wat voor film het is. Een chickflick romantisch gebeuren hoeft van mij meestal niet zulke hoge kwaliteit te hebben. Scheelt weer in ruimte. Computer animatie films of met veel special effecten, die mogen dan wel weer lekker hoog.
Series idem, Heroes bijvoorbeeld HD (FHD of gewoon even daar gelaten, maar veelal 720p max), alle andere niet zo boeiende series mogen lekker DVD kwaliteit.

Dit scheelt een hoop ruimte en vaak biedt het niet veel extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:17:
Beeld uitsturen gelijktijdig over HDMI en Composiet:

Ik heb een Dune HD Duo aangesloten via een HDMI kabel op mijn receiver. Als ik iets uit mijn muziekcollectie wil draaien moet ik altijd eerst mijn TV aanzetten om door de menu's te navigeren. Nu kan ik aan een 7 inch TFT scherm komen. Deze kan aangeloten worden op de composietaansluiting van de Dune.

Mijn vraag is of de Dune gelijktijdig HDMI en Composiet kan aansturen zodat ik, als ik muziek wil draaien, door het menu kan navigeren via mijn 7 inch TFT scherm.
Zelf heb ik het bij de Dune HD nog niet uitgeprobeerd of dit werkt maar wat ik wel weet van mijn Cisco interactieve decoder is dat ik daar zowel via scart als HDMI tegelijk kan uit sturen. Maar of composiet en HDMI tegelijkertijd gaat zou ik niet durven zeggen en ook verder nooit getest hier.

Maar wat je ook zou kunnen doen is een HDMI splitter van 1 naar 2 ertussen kunnen zetten mocht tegelijk via HDMI en composiet niet lukken. Van de andere kant moet je je wel realiseren dat je in feite hetzelfde werk ermee hebt.

Of je nu de tv aan moet zetten voor mp3 te draaien of dat je eerst de monitor moet aan zetten maakt in mijn ogen toch eigenlijk niet zoveel verschil uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb toch best wel een probleem met mijn Dune...
Heb veel muziekdvd's op mijn 'server' staan (raid 10, 1gbit).
Echter; als ik deze concerten afspeel, begint alles flink te stotteren. Dit is zelfs zo erg dat ik er niets meer mee kan.

Natuurlijk heb ik al een bestands-snelheidstest gedaan, en daar haal ik vrij netjes 8,5 mb/s.

Iemand enig idee waar ik het nog kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Hoe staan je bitrate instellingen op je Dune? Bij video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Xander schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 00:17:
Ik mis zo'n instelling wel een beetje op mijn Dune trouwens. Ik zou het helemaal niet erg vinden als de Dune het signaal "as is" uit zou spugen, mijn receiver kan volgens mij veel beter upscalen.
Het blijkt dat die instelling ook niet op mijn HDX/Popcorn zit. Ik kan de output wel handmatig aanpassen aan het bronmateriaal, maar heb geen zin om dat bij iedere nieuwe file weer opnieuw te moeten doen.
Overigens opvallend dat beide merken dit niet hebben, zou het ingewikkelder zijn dan het klinkt om upscaling uit te zetten? Heeft Dune een plek waar je firmwareverzoekjes kunt plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

virtualJac schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:48:
Hoe staan je bitrate instellingen op je Dune? Bij video?
Zal dat vanavond checken... Je bedoelt niet toevallig de output-instelling he?

Staat op 720p...

Overigens; je kan tijdens het afspelen van de video ook zien wat de max bitrate is, en die haalde de 21,5mbit... Ruim onder de doorvoersnelheid dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:28
JME schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:53:
[...]

Het blijkt dat die instelling ook niet op mijn HDX/Popcorn zit. Ik kan de output wel handmatig aanpassen aan het bronmateriaal, maar heb geen zin om dat bij iedere nieuwe file weer opnieuw te moeten doen.
Overigens opvallend dat beide merken dit niet hebben, zou het ingewikkelder zijn dan het klinkt om upscaling uit te zetten? Heeft Dune een plek waar je firmwareverzoekjes kunt plaatsen?
Jawel, die plek is hier: http://dune-hd.com/features. Daar staat die feature ook al tussen. :)
MikeyMan schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:56:
[...]

Zal dat vanavond checken... Je bedoelt niet toevallig de output-instelling he?

Staat op 720p...

Overigens; je kan tijdens het afspelen van de video ook zien wat de max bitrate is, en die haalde de 21,5mbit... Ruim onder de doorvoersnelheid dus...
21,5mbit? En dat was een DVD?

Dan voldoet die DVD niet meer aan de DVD-specs, mijn standalone DVD-speler zou daarvan ook over de zeik gaan.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Xander schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:15:
[...]

Jawel, die plek is hier: http://dune-hd.com/features. Daar staat die feature ook al tussen. :)

[...]

21,5mbit? En dat was een DVD?

Dan voldoet die DVD niet meer aan de DVD-specs, mijn standalone DVD-speler zou daarvan ook over de zeik gaan.
Denk dat dat ook met die hickups te maken heeft. Average bitrate lag rond de 6... Kan me voorstellen dat na een hickup er nieuwe data binnengehaald moet worden, en dat dat zorgt voor de hogere weergegeven bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

MikeyMan schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:31:
Ik heb toch best wel een probleem met mijn Dune...
Heb veel muziekdvd's op mijn 'server' staan (raid 10, 1gbit).
Echter; als ik deze concerten afspeel, begint alles flink te stotteren. Dit is zelfs zo erg dat ik er niets meer mee kan.

Natuurlijk heb ik al een bestands-snelheidstest gedaan, en daar haal ik vrij netjes 8,5 mb/s.

Iemand enig idee waar ik het nog kan zoeken?
Jij vind een 8,5mb/s vrij netjes? Ik zou de bekabeling eens na lopen. Er zit iets niet goed in je netwerk.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tylen schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:03:
[...]

Jij vind een 8,5mb/s vrij netjes? Ik zou de bekabeling eens na lopen. Er zit iets niet goed in je netwerk.
Euh... Tsjah... Had beter op moeten letten... Bedoel natuurlijk 8,5 MB/s...

Maak zelf altijd het onderscheid tussen mb en mbit... Hoewel dat natuurlijk niet correct is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij video instellingen heb ik het volgende staan:

Videoverbinding: HDMI (Digitaal)
Videomode: 720p 50hz
Beeldverhouding: Automatisch
Beeldfrequentie: 24/50/60HZ

en bij advanced:
HDMI Kleurdiepte: 8bit
HDMI CEC: uit
DVI Uitvoer: nee
Kleurcodering: Automatisch
Standaard decoder: Automatisch

Volgens mij allemaal goed dus.
Overigens; hetzelfde bestand wordt door mijn W7 media center gewoon prima afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:17:
Bij video instellingen heb ik het volgende staan:

Videoverbinding: HDMI (Digitaal)
Videomode: 720p 50hz
Beeldverhouding: Automatisch
Beeldfrequentie: 24/50/60HZ

en bij advanced:
HDMI Kleurdiepte: 8bit
HDMI CEC: uit
DVI Uitvoer: nee
Kleurcodering: Automatisch
Standaard decoder: Automatisch

Volgens mij allemaal goed dus.
Overigens; hetzelfde bestand wordt door mijn W7 media center gewoon prima afgespeeld.
Ik zou bij Videomode niet voor 720p maar voor 1080p kiezen mits je tv dat dan ondersteund, maar mocht je een HD Ready tv hebben kan je altijd voor 1080i kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je gestotter hebt. Zijn er dan ook bufferfouten??? Staat in het zelfde venster als de bitrate.

Ik kan me voorstellen dat onderbrekingen tijdens het streamen ook bufferfouten oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe is 1080i beter dan 720p?
Tis een hd ready tv, dus dan lijkt 720p me de beste optie.

Buffer fouten heb niet bewust zien staan, ga ik uitzoeken!

Edit: ik zie geen bufferfouten. Verschijnt dat pas als ze optreden?

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 10-01-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, als er geen bufferfouten zijn, zie je de regel ook niet.

Ik vraag me inderdaad ook af waarom 1080i beter moet zijn dan 720P.
Veel beeldmateriaal (DVD, MKV, etc) is tegenwoord deinterlaced. Bij 1080i ga je de boel eerst interlacen en vervolgens moet je TV het weer deinterlacen.
Als we dat even vergeten zou 1080i wel een scherper beeld opleveren op je HD-ready TV dan een output van 720P.

Probeer de beide instellingen gewoon eens en ervaar het verschil en maak dan de keuze. De output resolutie zou geen effect mogen hebben op het stotteren van het beeld.

Als je een DVD kijkt op je Dune, heeft deze dan wel netjes de DVD structuur (Video_ts en Audio_ts mappen). Het wel eens voorkomen (niet specifiek bij Dune) dat het afspelen van DVD's die niet de juiste structuur hebben, problemen geven met afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
720P klinkt inderdaad prima. Je kan hem eens op 60hz proberen of automatisch. Kijken of dat iets uitmaakt.

Bij mij eens getest, maar al mijn muziek DVD's / MKV's doen het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat van die dvd structuur klopt niet. Ik heb al mijn vob files gewoon in 1 map staan. Anders doet Yadis vervelend. De Dune heeft daar totaal geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
wontcachme schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:13:
[...]

Nope. Sab is een nieuwsgroep download programma, Sickbeard is een app die automatisch series download wanneer ze te vinden zijn en CP hetzelfde maar dan voor films.
Nog even een paar vraagjes, kun je met sickbeard en CP ook selecteren dat hij alleen series download uit newsgroepen met ned. ondertiteling ?

en wat betreft CP waar vindt ik dat ? heb net even op CP gegoogled maar vindt dan niks.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mijn dvd's hebben allemal wel een AUDIO_TS en VIDEO_TS folder. Maar meestal staan alle bestanden in de VIDEO_TS folder.
Volgens mij is dit ook standaard het geval.

Overigens; het is niet zozeer stotteren als in kleine hikjes. Het beeld en geluid blijven gewoon enkele keren stilstaan. Dit doet zich overigens niet constant voor.

Edit: Fast SMB access zorgt voor 10MB/s ipv 8,5MB/s... Maar weer een DVDtje testen om te kijken of dit er ook voor zorgt dat de hoge maximale bitrate verdwijnt...

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 11-01-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:37
Zo te zien komen er binnen 6 maanden nieuwe SMP8910 [edit: typo] gebaseerde spelers aan. Dit is aangekondigd op de CES in Las Vegas.

LAS VEGAS, NV -- (MARKET WIRE) -- 01/10/12 -- CES Exhibitor Booth: South 1 - 21445 -- Dune HD, GmbH today unveiled at the 2012 International Consumer Electronics Show, the Dune HD Pro, the ultimate HD entertainment center and the latest in the company's line of highly rated and award-winning universal digital media players. The Dune HD Pro was named an International CES Innovations 2012 Design and Engineering Awards Honoree for superior video and audio performance resulting in the ability to enjoy music or movies at home with quality that matches an original live performance or cinema screening. Dune HD also introduces a new relationship with VUDU to deliver its streaming service across the Dune HD product line, and new technologies from THX and Sigma Designs.

Previewed at CES this week and available in Q2 2012, the Dune HD Pro is offered in a modular approach, with the highest quality internal components for superior A/V performance. The system includes three modular components: 1) Universal Media Player, 2) Blu-ray loader and HDD hot swappable expansion drive bay chassis, and 3) Media Server Gateway with full color 7 inch touch-screen display and four HDD hot swappable expansion drive bays. The Dune HD Pro media system comes equipped with HDMI 1.4, VXP advanced video processor, Blu-ray and RealD 3D support, Ethernet and WiFi networking capability, support for IPTV, VOD and OTT streaming services, THX Media Director", high-quality playback of every possible file format including high bit rate 1080p video including 192kHz 24bit audio, and the most advanced Sigma Designs 8910 media processor.

"The Dune HD Pro raises the standard in home media player technology, as modules allow for a customized system to suit the most enthusiastic audio and videophile," says Dune HD CEO Konstantin Dyshlevoy. "The player features technical elements never found in a digital media player until now, such as VXP video processing, Blu-ray 3D and the absolute highest quality internal components. We designed the Dune HD Pro for the discerning customer who expects the very best."

Dune HD Line Features the Most Advanced Technology Recognized globally as one of the best in universal digital media players, the Dune HD line provides audio and videophiles with superior system quality and performance. Dune HD works with partners across the globe to deliver the best technology available -- with broad IPTV, VOD and OTT support to the latest chips from Sigma Designs and integrated support of THX Media Director.

As a testament to the advanced capabilities of the Dune HD product line, THX selected the Dune HD Max and Dune HD Smart B1 as the world's first Blu-ray enabled media players to support the new THX Media Director technology. THX Media Director transforms movies, music and other digital media into smart content. The result is a simplified and enhanced home entertainment experience whereby Dune HD players automatically select the appropriate playback settings and modes specific to each piece of content to preserve the content creator's artistic intent.

As content distribution for movies shifts from optical formats to streaming over the Internet, Dune HD is poised to capitalize on this trend by bringing the VUDU streaming service to its full line of media players in 2012. Details on the relationship and product roll-out are forthcoming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Media Server Gateway with full color 7 inch touch-screen display
Dat klinkt heel interessant. Die combi die daar echter genoemd wordt zal wel weer niet te betalen zijn!

Voorlopig ben ik nog wel tevreden met mijn D1. Tot het moment dat dat niet zo is mag deze dan ook lekker blijven draaien bij ons thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kleine update:

Heb dus vanmorgen fast smb access aangezet. Dit heeft ervoor gezorgd dat de DVD die eerder 21,x mbit/s als max bitrate aangaf, nu een max bitrate van 12,4 mbit aangaf.
Denk toch dat dit iets met elkaar te maken heeft gehad...

Heb nog geen poging gedaan om een hele dvd live te bekijken (als in; erbij te blijven zitten), dus het moet zich nog uitwijzen of dit ook het issue met de hangende dvd's oplost.

Kwam overigens ook nog een 2,5 inch sata harddisk van 160gb tegen tussen m'n rommel. Heeft het, als ik er geen directe data van af ga spelen, nog voordelen om deze te monteren. Dit ivm buffer oid?
Er zit al een 8gb usb stick op het moederbord overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Laatst online: 26-09 12:25
Als je er geen media op wilt zetten, ga je er alleen maar herrie en warmte mee produceren.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Le_Freak ! schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:43:
[...]

Nog even een paar vraagjes, kun je met sickbeard en CP ook selecteren dat hij alleen series download uit newsgroepen met ned. ondertiteling ?

en wat betreft CP waar vindt ik dat ? heb net even op CP gegoogled maar vindt dan niks.
CP staat voor CouchPotato ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
AzertyNL schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:29:
Zo te zien komen er binnen 6 maanden nieuwe SMP8910 [edit: typo] gebaseerde spelers aan. Dit is aangekondigd op de CES in Las Vegas.

The Dune HD Pro media system comes equipped with HDMI 1.4, VXP advanced video processor, Blu-ray and RealD 3D support, Ethernet and WiFi networking capability, support for IPTV, VOD and OTT streaming services, THX Media Director", high-quality playback of every possible file format including high bit rate 1080p video including 192kHz 24bit audio, and the most advanced Sigma Designs 8910 media processor.

"The Dune HD Pro raises the standard in home media player technology, as modules allow for a customized system to suit the most enthusiastic audio and videophile," says Dune HD CEO Konstantin Dyshlevoy. "The player features technical elements never found in a digital media player until now, such as VXP video processing, Blu-ray 3D and the absolute highest quality internal components. We designed the Dune HD Pro for the discerning customer who expects the very best."
.
Dan komen ook binnenkort de nieuwe moederborden zodat je je max kunt upgraden en full HD 3D kan afspelen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Morfang schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:47:
[...]

CP staat voor CouchPotato ;)
CouchPotato (CP) is an automatic NZB downloader. You can keep a "movies I want"-list and it will search for NZBs of these movies every X minutes. Once a movie is found, it will send it to SABnzbd.

Dus met newsleecher werkt het niet ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaT schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 02:13:
Dat van die dvd structuur klopt niet. Ik heb al mijn vob files gewoon in 1 map staan. Anders doet Yadis vervelend. De Dune heeft daar totaal geen problemen mee.
Ik heb ook nooit gezegd dat problemen geeft. Ik heb alleen gezegd dat het problemen KAN geven. Er zijn mensen met allerlei verschillende merken mediaspelers die dit probleem wel herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie1985
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
Hallo,

Ik ben van plan een d1 aan te schaffen,
Heb nu zelf een tvix hd 6500a...
Ben me nu een beetje aan het verdiepen..
Denken jullie dat het een verbetering tov de 6500a?

En ben me aan het verdiepen in yadis, zal gebruik maken van een interne hdd en een externe hdd,
Hoe moet ik de externe hdd via yadis gaan benaderen?aangesloten op mijn laptop dan indexeren en dan weer aansluiten op de dune of zullen de bestanden dan niet gevonden worden?
Of externe hdd aan de dune laten hangen en dan via netwerk benaderen en dan indexeren?

Gr barrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
barrie1985 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:42:
Hallo,

En ben me aan het verdiepen in yadis, zal gebruik maken van een interne hdd en een externe hdd,
Hoe moet ik de externe hdd via yadis gaan benaderen?aangesloten op mijn laptop dan indexeren en dan weer aansluiten op de dune of zullen de bestanden dan niet gevonden worden?
Of externe hdd aan de dune laten hangen en dan via netwerk benaderen en dan indexeren?

Gr barrie
Barry via je interne HDD en dan via je netwerk je Interne HDD benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 23:02
Le_Freak ! schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:00:
[...]

CouchPotato (CP) is an automatic NZB downloader. You can keep a "movies I want"-list and it will search for NZBs of these movies every X minutes. Once a movie is found, it will send it to SABnzbd.

Dus met newsleecher werkt het niet ?
Durft niet te zeggen of newsleecher de functionaliteiten heeft die SABnzb wel heeft.

Echter SABnzb is gratis en behoorlijk geavanceerd. Dus je kan het altijd proberen.

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Beninho schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 08:02:
[...]

Durft niet te zeggen of newsleecher de functionaliteiten heeft die SABnzb wel heeft.

Echter SABnzb is gratis en behoorlijk geavanceerd. Dus je kan het altijd proberen.
En kun je ook aangeven vanaf welke kwaliteit je wilt downloaden, ik bedoel ik zit niet op een cam of ts te wachten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 15:34
barrie1985 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:42:
Ik ben zelf van een TVIX HD7000 (zelfde als 6500 maar luxere ombouw) overgestapt naar een HD MAX en tot nu toe geen spijt: ik kan nu BluRay's en ander 1080p-materiaal zonder problemen streamen vanuit mijn NAS naar de Dune :) Met de TVIX kreeg ik dat niet voor elkaar; 1080p via het netwerk trekt die zowieso niet en via de interne HD afspelen kon alleen als ik de fan op max zette 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
Athome schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:50:
[...]Een paar dingen
- Voornamelijk bij lage bitrate 720P en 1080P materiaal wil nog wel eens lip-sync optreden. Dit is echter vrij simpel aan te passen.
Ik zie dit bij een paar series (720p) ook en kan dit aanpassen door de audio-sync HANDMATIG tijdens het afspelen in te stellen (op -0,22). Weet iemand een simpelere/AUTOMATISCHE methode hiervoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 14:06
Drobanir schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:48:
Ik heb dat gewoon met yaDIS gemaakt, maar daarna in de hoofdmap waar de films in staan de dune_folder.txt handmatig naar het volgende aangepast:
Ik ga hier mee aan de slag, maar kan je me vertellen welke dune_folder.txt ik moet aanpassen? Mijn films staan op de share "Multimedia" op mijn NAS. Daarin staat ook een folder "yadis" (met daarin staat een dune_folder.txt) en ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/6466/qnaptreep.jpg

Volgens mij is "00" de film directory en "01" de TV Serie-directory.

Als ik dieper die directory in ga (dus naar de "00" en "01" folders) staan er overal van die bestanden... welke moet ik nou editen om het startscherm van de startpost te krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door Ruimzicht op 12-01-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 23:02
Le_Freak ! schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 08:28:
[...]

En kun je ook aangeven vanaf welke kwaliteit je wilt downloaden, ik bedoel ik zit niet op een cam of ts te wachten.
Kijk [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2 hier eens.

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
hader schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:44:
[...]
Dank voor je bruikbare tips. Ik ga ermee aan de slag. Ik zag de brushed alluminium skin inderdaad met de laatste firmware update, maar omdat ik dat niet kon koppelen aan de standaard Blue curtain van yaDIS kon ik die relatie met dat programma niet leggen, nu wel thanks :)
Ik krijg dat nog niet voor elkaar. Heb je nou die brushed aluminium als backgorund.jpg in gebruik? En doe je dat dan in je workspace of in de export folder? Puzzel me gek maar kom er niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_666
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb de yaDIS interface geëxporteerd op mijn NAS, maar dan ontbreken de movie icons in het filmoverzicht ? Ik neem aan omdat de Dune maar één NFS verbinding tegelijkertijd aankan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_666
  • Laatst online: 09-08-2023
Pino_666 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:46:
Ik heb de yaDIS interface geëxporteerd op mijn NAS, maar dan ontbreken de movie icons in het filmoverzicht ? Ik neem aan omdat de Dune maar één NFS verbinding tegelijkertijd aankan ?
Quote aan mezelf: antwoord gevonden, voortaan beter zoeken. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robocom schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:40:
[...]
Ik zie dit bij een paar series (720p) ook en kan dit aanpassen door de audio-sync HANDMATIG tijdens het afspelen in te stellen (op -0,22). Weet iemand een simpelere/AUTOMATISCHE methode hiervoor :?
Nee, deze mogelijkheid is er helaas niet. Wat je wel kan doen is met MKVmerge de audio out-of-sync zettten waardoor de Dune het goed gaat doen. Met andere spelers kom je dan wel weer het ou-of-sync probleem tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
Athome schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:27:
[...]Nee, deze mogelijkheid is er helaas niet. Wat je wel kan doen is met MKVmerge de audio out-of-sync zettten waardoor de Dune het goed gaat doen. Met andere spelers kom je dan wel weer het ou-of-sync probleem tegen
Ok, dan houd ik het wel op 'n handmatige aktie 8) Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

MrJ schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:54:
Ben sinds kort eigenaar van een D1.

Zit nu met 1 dingetje; Als ik via sources naar de muziekfolder op mijn NAS ga en daar een subfolder in ga (\Music\Single Songs\Rock) en een nummer selecteer wordt alles in die folder toegevoegd aan de playlist.

Wil ik daarna echter een nummer uit bijv \Music\Single Songs\Classic Rock kan ik niet makkelijk weer terugbrowsen. Ik ga dan weer naar het hoofdmenu --> Sources --> Music --> Single Songs --> Etc.

Dat moet toch sneller kunnen? :P
Anyone? :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Laatst online: 26-09 12:25
Ruimzicht schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:05:
Als ik dieper die directory in ga (dus naar de "00" en "01" folders) staan er overal van die bestanden... welke moet ik nou editen om het startscherm van de startpost te krijgen?
Als je een 00 en een 01 folder hebt maak je (denk ik) gebruik van de index. Zelf gebruik ik de basic export maar het zou ook met de index moeten werken. De dune_folder.txt die ik heb aangepast staat in de map waarin de subfolders met films staan.
Ik denk dat je wat extra snelkoppelingen moet maken. Dus niet alleen naar muziek, maar ook naar Music --> Single Songs .

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie1985
Hallo

Weet iemand hoe ik mijn series moet benoemen welke VIDEO-TS zijn?
Bij yadis pakt ie ze niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omzetten naar MKV bijv met MakeMKV. Dan heeft Yadis er geen moeite mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie1985
Ok bedankt voor de tip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:32
Korte vraag: Kan ik eender welke USB DVB-T ontvanger op de Dune HD Max aansluiten of werkt enkel de Dune HD Digital TV stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrees van niet, ik heb er een tweetal geprobeerd, en dan die van Dune bestelt, deze werkt goed, je kan kijken en opnemen, maar er is geen EPG aanwezig en je kan geen geplande opnames instellen, nogal beperkt dus.
Mogelijk brengt nieuwe firmware een toevoeging, maar het blijft gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie1985
Hallo ik heb een yadis probleem...

heb de films op mijn interne hdd en op een externe hdd staan....
ik benader de schijfen die aan mijn dune d1 hangen via het netwerk met yadis...
en exporteer ze naar een map op de interne hdd..

maar ik zie bij de films alleen de covers maar as ik op ok druk gebeurd er helemaal niks ook geen foutmeldin oid..
de series doen het gewoon prima....

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 15:21

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Zelf kan ik het niet vinden maar ik loop tegen het volgende probleem aan. Onlangs heb ik een HD Mkv bestand gestart om maar ik moest vrij snel weer stoppen met kijken.

Nu heb ik de film dus gestopt door, volgens mij, op de stop knop te drukken van de remote. Nu wil ik hem een dag later afspelen maar er gebeurd niks meer. De film werkt niet en het geluid ook niet.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb is het volgende:

- Mediaplayer opnieuw opstarten
- file hernoemen
- file vernieuwen (pop-up menu file)
- nog een keer herstart na hernoemen
- file gestest op leessnelheid

De file staat op de HD die ik in de Dune HD heb zitten. Dus wanneer iemand een idee heeft hoor ik het graag.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 12:22
Gisteren liep mijn Dune d1 vast en heb ik de speler uitgezet via de aan/uit knop op de achterkant. sindsdien is mijn harddisk in de dune niet meer zichtbaar in het netwerk. Vanuit de dune kan ik nog wel via smb op bijvoorbeeld mijn laptop komen, maar niet andersom. torrentclient werkt ook gewoon firmware opnieuw geinstalleerd, maar mocht niet baten. handmatig ip adres toegevoegd, maar hielp ook niet. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Heb het antwoord hier nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie1985
barrie1985 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:36:
Hallo ik heb een yadis probleem...

heb de films op mijn interne hdd en op een externe hdd staan....
ik benader de schijfen die aan mijn dune d1 hangen via het netwerk met yadis...
en exporteer ze naar een map op de interne hdd..

maar ik zie bij de films alleen de covers maar as ik op ok druk gebeurd er helemaal niks ook geen foutmeldin oid..
de series doen het gewoon prima....

iemand een idee?
ik denk dat het met path heeft te maken maar kom er niet uit...
zo ziet het er uit ...

folder: Y:\Films
dune pad: storage_uuid://f230797f30794b9b/Films

folder: Z:\Films
dune pad: storage_uuid://aaca05cfca0598a9/Films

folder:Z:\TV Series
dune pad: storage_uuid://aaca05cfca0598a9/TV Series

de tv series werken wel gewoon...
kan iemand mij vertellen wat ik fout doe....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb ook nog steeds een probleem; had iets te vroeg gejuicht.
Het is namelijk nog steeds zo dat ik geregeld een hangend beeld heb. Het geluid loopt in dat geval wel door.

Dacht dat het na het aanzetten van fast-smb-access opgelost was (doorvoer ging van 8,5 naar 10 MB/s), maar dat blijkt helaas niet het geval...

Zijn er nog buffer-instellingen te vinden ergens? Kon zo gauw niks vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:38:
Vrees van niet, ik heb er een tweetal geprobeerd, en dan die van Dune bestelt, deze werkt goed, je kan kijken en opnemen, maar er is geen EPG aanwezig en je kan geen geplande opnames instellen, nogal beperkt dus.
Mogelijk brengt nieuwe firmware een toevoeging, maar het blijft gissen.
Begrijp ik het goed dat alleen die van dune zelf goed werkt en dat je alleen kan opnemen, wat bedoel je met geen geplande? Kun je hem niet instellen dat ie start met opnemen na bv 2 uur?
En wat kost ie?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Loop ook nog wel tegen een aantal probleempjes aan. Vooral met yaDIS.

Ook heb ik af en toe last van een random restart als ik iets aanklik in yaDIS. Dune geeft aan: restart en zit binnen paar seconden weer in het hoofdmenu. Schijnt aan de laatste firmware van de Dune te liggen.

Verder in yaDIS:

Mijn yaDIS interface map staat op een USB stick in de achterkant van de D1. Als mijn Dune standby gestaan heeft en ik wil daarna de interface openen, dan krijg ik een lege blauwe pagina. Of sommige series staan er wel en andere niet. Als ik de Dune restart (dus power off en weer opstarten), dan werkt alles weer.

Als ik de Interface map op mijn NAS zet in een gedeelde share, dan krijg ik de URL foutmelding weer bij het doorklikken (naar afspelen) naar een videobestand. Terwijl hetzelfde pad wel gevonden wordt als deze vanuit de USB stick geopend wordt.

Verder vind ik het irritant dat de ondertiteling echt exact gelijk genaamd moet zijn dan het videobestand. Als er een hoofdletter gebruikt wordt dan vind hij hem al niet. Maar dit is gewoon een luxe probleem ;)

Het is wel een mooi apparaat en hoop dat de ontwikkeling zo doorgaat! Dan blijf ik uiterst tevreden met mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Drobanir schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:52:
[...]

Als je een 00 en een 01 folder hebt maak je (denk ik) gebruik van de index. Zelf gebruik ik de basic export maar het zou ook met de index moeten werken. De dune_folder.txt die ik heb aangepast staat in de map waarin de subfolders met films staan.
Dank! Heb hem naar basic export teruggezet, maar dat gooit kennelijk weer andere dingen door elkaar... Te weinig tijd gehad, vanavond gewoon maar even opnieuw beginnen met yaDis en dan inderdaad basic export gebruiken 8)

Is het onverstandig om je yaDIS folder op dezelfde share te zetten als je mediabestanden (dus wel in een andere directory, maar op dezelfde share)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Ook hier problemen met Yadis (na een update van Yadis).

Voorheen geen enkel probleem ondervonden, maar sinds de update van Yadis krijg ik bij de filmselectie enkel een blauw blad te zien, ik kan in dit blad de selectiekader wel wijzigen/verplaatsen (het kadertje rond de "weliswaar afwezige" covers) maar kan niets selecteren en zoals ik zei zijn de covers niet zichtbaar. Series werken wel zoals ze horen.

Heb ondertussen de map al opnieuw laten opbouwen enz... maar niets lijkt te helpen. Enige wijziging was bij mij dus de update van Yadis. Map van Yadis staat op mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is het misschien een idee om een apart Yadis topic op te zetten?
Een en ander gaat nogal door elkaar lopen hier...

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 17-01-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 00:55:
[...]

Begrijp ik het goed dat alleen die van dune zelf goed werkt en dat je alleen kan opnemen, wat bedoel je met geen geplande? Kun je hem niet instellen dat ie start met opnemen na bv 2 uur?
En wat kost ie?
Je kan een kanaal kiezen, een kanaal opnemen, en je opname stoppen, en dat is alles.
Geen EPG & geen planner voor je opnames, heel magertjes dus, bijgevolg is hij dan ook bijna niet te koop is.
Wat ie nu kost als je er al een te pakken krijgt, geen idee, was vorig jaar 79€.

Eigenlijk een beetje overbodig ding, tenzij ze bij Dune er werk van van maken en de software een flinke boost geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:37
MikeyMan schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:02:
Is het misschien een idee om een apart Yadis topic op te zetten?
Een en ander gaat nogal door elkaar lopen hier...
Ik kan me vinden in deze stelling. Yadis is te "groot" om het te mixen met puur Dune spelers gerelateerde info imo ...

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:40
Ik ben ook voor een appart yadis topic... is ook wel eens fijn om alle yadis kennis op één hoop te gooien...
Pagina: 1 ... 41 ... 72 Laatste