Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:49:
[...]

Je kan een kanaal kiezen, een kanaal opnemen, en je opname stoppen, en dat is alles.

Geen EPG & geen planner voor je opnames, heel magertjes dus, bijgevolg is hij dan ook bijna niet te koop is.
Wat ie nu kost als je er al een te pakken krijgt, geen idee, was vorig jaar 79€.

Eigenlijk een beetje overbodig ding, tenzij ze bij Dune er werk van van maken en de software een flinke boost geven.
Ze geven op de site wel aan dat epg in de toekomst mogelijk is maar ja, eerst maar een moederbord upgrade waarbij werd full HD 3d kunnen kijken.
Kun je nu wel 3 d kijken en zo ja welke kwaliteit dan? Half SBS?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee over 3-D, zolang dat met een bril moet voor mij overbodig, echter daar zal verandering in komen, de eerste brilloze schermen komen eraan, we bekijken het dan nog eens.
Overigens kondigt Dune dat al meer dan een jaar aan betreffende de Tv stick, maar enige vaart zetten ze er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 12:25
Een apart topic voor yaDIS is een goed plan. Ik heb de laatste tijd echter al moeite om dit topic bij te houden, dus iemand anders zal de kar moeten trekken. Ik zou dan wel aanraden meteen ook de andere programma's mee te nemen, of in ieder geval Zappiti, Dune Explorer en MCIM om maar even de belangrijkste te noemen. Mocht iemand het oppakken, ik ben bereid om wat 'artwork' te doneren.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Pino_666 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:39:
[...]

Quote aan mezelf: antwoord gevonden, voortaan beter zoeken. :>
Pino, kan je even verduidelijken? Ik heb mij krom gezocht en vind het niet. (tenzij ik verkeerd zoek natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drobanir schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:45:
Een apart topic voor yaDIS is een goed plan. Ik heb de laatste tijd echter al moeite om dit topic bij te houden, dus iemand anders zal de kar moeten trekken. Ik zou dan wel aanraden meteen ook de andere programma's mee te nemen, of in ieder geval Zappiti, Dune Explorer en MCIM om maar even de belangrijkste te noemen. Mocht iemand het oppakken, ik ben bereid om wat 'artwork' te doneren.
Is het niet het makkelijkst om een splitsing te maken van de laatste -pak hem beet- 50 yadis gerelateerde berichten naar een nieuw topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil in mijn Dune HD Max een WD 3 TB (Green) plaatsen. Moet ik deze nog op een speciale manier formateren zodat deze compleet als 1 partitie in de Dune herkend wordt? Of kan ik beter eerst in Windows 2 partities aanmaken en dan pas in de Dune plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je dient de laatste firmware erop te zetten (is beta voorlopig) deze kan goed overweg met 3TB schijven,
http://dune-hd.com/firmware/hdmax/

Improved handling of GPT-formatted HDDs (so handling of 3TB+ HDDs is
more reliable now).

- Added a possibility to format huge HDDs (3TB+) on Dune. For HDDs
greater than 2TB, GPT partition table is created now. For smaller
HDDs, MBR partition table is used as before.

- Added built-in function of formatting into EXT3 file system.

- Added built-in function of formatting into NTFS file system.

- Improved support for formatting of "Advanced Format" HDDs (using 4KB
physical sector size). Partitions created by Dune are now always
aligned to the boundary of 1MB.

- When creating partitions, convenient labels are assigned to them now:
"data" for user data partitions, and "dune_system_storage" for system
storage partitions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-09 13:49
Dit voegt weinig toe, en daarnaast zien we verkapte "ik verkoop mijn hardware"-posts liever niet.

[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 21-01-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is het verstandiger om de Dune er nog naast te houden. Ik heb het idee dat de C-300 meer bugs bevat dan je lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het restart probleem is hier verdwenen met de laatste firmware update: http://dune-hd.com/firmware/

kies de nieuwste beta beshikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:30
Vorige week merkte ik dat van 7 afleveringen van nieuwe Anime series er maar 2 correct spelen op mijn HD B1.
Bij de anderen liep wel het geluid en de subtitels maar niet het beeld.

Na vergelijken van de bestanden via MediaInfo bleek dat de probleemgevallen allemaal 10bit pixeldepth hebben (Hi10P profiel).
En de Dune kan dat niet weergeven met de huidige firmware. Blijkbaar heeft Sigma Designs ook geen plannen om dat te implementeren in huidige en nieuwe libraries :|

Er worden steeds meer Anime fansubs in Hi10P gecodeerd, dus wordt het voor mij of hercoderen of een HTPC...

Zie hier voor een discussie over de technische aspecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 09:40
Sinds kort heb ik een HDI Dune Smart D1 welke via NFS gekoppeld is aan een Synology DS212+. Wanneer ik een MKV van +/- 10GB afspeel is er geen probleem. Echter wanneer ik een Blu-ray ISO wil afspelen van +/- 22GB hapert het beeld en geluid regelmatig. Wanneer ik de info van deze films bekijk treedt het probleem op bij + 30Mbps frames. Wanneer de frames hieronder blijven is er niets aan de hand.

Wanneer ik een Blu-ray ISO snelheid test uitvoer vanaf de HDI Dune Smart D1 naar mijn Synology haal ik ongeveer 5 tot 6 MB/s. Dit is te laag en zou meer richting de 10 /11 moeten zijn (beperking LAN port HDI).

De HDI en Synology zijn bedraad (Cat. 5e) verbonden via een Cisco WRT320 router. Wanneer ik vanaf mijn laptop bestanden kopieer naar de Synology haal ik max. 6MB/s (wireless G) en rond de 10.5MB/s via een bedrade 100 NIC. Dit is ook niet erg hoog lijkt mij.

In de Synology zit een Seagate 2TB 3.5" SATA-600 5900rpm 64MB Barracuda Green.

Wie kan mij helpen aan een oplossing voor deze doorvoer problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kopieren via bedraad met een snelheid van 10,5 MB/s is gewoon netjes. Niets op aan te merken, veel meer gaat er niet over de 100 mbit van de Dune. Je leestest komt uit op ongeveer 5-6 MB/s dit is inderdaad aan de lage kant. Dit zou ook tussen de 8 en 10 MB/s moeten kunnen
Je streamt via NFS. Heb je hier wel NFS over TCP gebruikt. NFS over UDP blijkt een stuk langzamer te gaan.
Ik gebruik geen NAS dus ik kan niet verder waar je de instellingen kan vinden maar het verhaal over TCP en UDP is dit topic uitgebreid besproken.
Even zoeken dus.

De 100 mbit lanpoort is absoluut geen berperking voor het streamen van HD-
Video. Zelfs de 80 mbit scene uit Planet Earth (met de vogels) kan de Dune probleemloos aan over de 100 mbit poort

[ Voor 15% gewijzigd door Athome op 22-01-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
@athome, bedankt voor de reactie. Ik maak inderdaad gebruik van NFS-TCP. Wanneer ik NFS-UDP gebruik zit de transfer test op ongeveer 3MB. Lijkt mij ook dat een film waarbij de bitrate tussen de 30 en 45 Mbps komt probleemloos afgespeeld moet kunnen worden op de Smart D1 (wired)

Edit: vanavond heb ik de DUNE en Synology op een andere Gbit switch gezet. Nu heb ik met de DUNE leestest waardes rond 8.5 / 9.2 MB/s. Probleem zit dus in de LAN porten van de wireless Cisco WRT320N switch.

Met de Gbit switch er tussen kan ik wel probleemlees HD films streamen. Probleem is hiermee opgelost :D

[ Voor 36% gewijzigd door bluecupra op 22-01-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Iemand al iets gehoord over een moederbord upgrade voor de max ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bluecupra schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:20:
Edit: vanavond heb ik de DUNE en Synology op een andere Gbit switch gezet. Nu heb ik met de DUNE leestest waardes rond 8.5 / 9.2 MB/s. Probleem zit dus in de LAN porten van de wireless Cisco WRT320N switch.

Met de Gbit switch er tussen kan ik wel probleemlees HD films streamen. Probleem is hiermee opgelost :D
Voor mij een bewijs voor iets wat ik al heel lang vermoedde. De switches van een router zijn lang niet altijd geschikt voor streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:28
Voor mij is het bewijs voor iets wat ik laatst ook ervaarde: Een Dune is kieskeurig wat Switches betreft.

Mijn Dune zit aangesloten op een Netgear ProSafe GS105 switch. Met die switch heeft 'ie geen problemen. Maar: Vanuit die switch gaat er een kabel naar mijn "hoofdswitch", waar ook mijn server op aangesloten zit.

Eerst was die "hoofdswitch" een HP ProCurve 1800-8G, volgens mij niet de eerste de beste prutsswitch. Maar de doorvoersnelheden naar mijn Dune waren wel ondermaats. Sinds ik die HP heb vervangen voor een Linksys SD2005 zijn de doorvoersnelheden naar mijn Dune prima.

De HP-switch mag daar volgens mij ook niet de schuld voor krijgen, want alle andere apparaten die ik daar op aangesloten had (en ook apparaten die nog eens achter de Netgear-switch zaten) haalden netjes 1Gbps doorvoersnelheden naar mijn server. Alleen de Dune kan blijkbaar niet lief samenspelen met de ProCurve...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:46
Xander schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:51:
Voor mij is het bewijs voor iets wat ik laatst ook ervaarde: Een Dune is kieskeurig wat Switches betreft.

Mijn Dune zit aangesloten op een Netgear ProSafe GS105 switch. Met die switch heeft 'ie geen problemen. Maar: Vanuit die switch gaat er een kabel naar mijn "hoofdswitch", waar ook mijn server op aangesloten zit.

Eerst was die "hoofdswitch" een HP ProCurve 1800-8G, volgens mij niet de eerste de beste prutsswitch. Maar de doorvoersnelheden naar mijn Dune waren wel ondermaats. Sinds ik die HP heb vervangen voor een Linksys SD2005 zijn de doorvoersnelheden naar mijn Dune prima.

De HP-switch mag daar volgens mij ook niet de schuld voor krijgen, want alle andere apparaten die ik daar op aangesloten had (en ook apparaten die nog eens achter de Netgear-switch zaten) haalden netjes 1Gbps doorvoersnelheden naar mijn server. Alleen de Dune kan blijkbaar niet lief samenspelen met de ProCurve...
Ik heb een router van TP Link, de TL-WR1043ND. Deze heb ik met 1 kabel aangesloten op de Netgear GS608 switch. De andere 3 poorten van de router gebruik ik niet. In de Netgear zijn 7 kabels aangesloten naar diverse apparaten naar onder andere mijn Synology DS508 en de Dune D1. De "Bird scene" speelt hier ook prima af zonder te haperen. Ik heb ook ingesteld NFS - TCP op de Dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen het volgende probleem op te lossen?
Wanneer ik mijn Dune smart D1 met 2 T harde schijf start krijg ik geen beeld op mijn Philips tv (type 42PFL7675H/12).
In deze topic heb ik gelezen om met behulp van de AB de mode toets in te drukken en te starten met een andere beeldinstelling. Bij het intoetsen van een andere beeldinstelling krijg ik niet direct beeld op mijn tv.
Uiteindelijk als ik de D1 soms wel langer dan 1 uur op de instelling van 480 i laat staan krijg ik beeld op mijn tv. Ik heb mijn smart D 1 conform de beeldinstellingen staan zoals deze in deze topic beschreven zijn.
Wie kan mij vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen zodat ik wel direct beeld krijg op mijn tv, bij het starten van mijn smart D1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf een ProSafe GS116 als hoofdswitch en ook hier zijn de snelheden (via SMB) top.
Blijkbaar is de Dune samen met een Netgear GS serie switch een hele goede combinatie. Kan interessant zijn voor andere mensen met streamingsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-09 19:32
Misschien een domme vraag, maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden.
Kan je eender welk draadloos klavier gebruiken op een Dune HD Max? (Zowel querty als azerty? Met of zonder geïntegreerd mousepad?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Nog een aanvulling op mijn eerdere probleem. Met de Dune Smart D1 aangesloten op mijn Cisco WRT320N haal ik ongeveer 5 / 5.5MB/s via NFS-UTP. Nu heb ik van het weekend een 3Com 5 ports Gigabit (unmanaged) switch van mijn pa geleend. Hiermee haal ik via NFS 9.5 / 10.5 MB/s. Dikke prima en HD Blurays streamen zonder haperingen.

Nu heb ik zelf een Linksys SE2500-EU besteld welke vandaag geleverd is. Na deze aangesloten te hebben treedt hetzelfde probleem op als met de Cisco WRT320N. Ook weer 5.5 MB/s. Omdat ik geen zin heb om het probleem verder te troubleshooten heb ik de Linksys switch omgeruild voor de 3com van mijn pa. Blijft toch vreemd dat een mediaspeler zo kieskeurig is welke switch er gebruikt wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:37
Ik heb hier al een tijdje last van het volgende: Dune D1 waar ik een HDD heb ingebouwd (WD Caviar Green 2 TB)

Ik had het ding eigenlijk altijd stand-by staan zodat ik op elk willekeurig moment bij mijn bestanden kon komen. Sinds, een paar maanden alweer (?) gaat de D1 gewoon helemaal uit, het klokje verdwijnt en alleen het rode LEDje is nog zichtbaar.

Wanneer ik de D1 weer opstart dan hoor ik eerst "geratel", de HDD neem ik aan. Daarna kan ik weer bij de bestanden. Soms lukt dat niet meteen en dan herstart ik het apparaat dmv de knop op de achterkant van de speler ... Uiteindelijk kan ik de speler toch weer gebruiken (meestal na poging #2): media streamen en de bestanden benaderen vanaf een PC.

Ik heb eigenlijk het gevoel dat er iets aan het dood gaan is. Zowel de D1 als HDD zijn nog geen jaar oud.
Iemand die hier de spreekwoordelijke "vinger" op kan leggen ?

- Wat ik nog moet testen: 3.5" behuizing aanschaffen en HDD daarin monteren + nieuwe firmware installeren (?). Verder zou ik het echt niet weten ....

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mir4dor schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:43:
Ik heb hier al een tijdje last van het volgende: Dune D1 waar ik een HDD heb ingebouwd (WD Caviar Green 2 TB)

Ik had het ding eigenlijk altijd stand-by staan zodat ik op elk willekeurig moment bij mijn bestanden kon komen. Sinds, een paar maanden alweer (?) gaat de D1 gewoon helemaal uit, het klokje verdwijnt en alleen het rode LEDje is nog zichtbaar.

Wanneer ik de D1 weer opstart dan hoor ik eerst "geratel", de HDD neem ik aan. Daarna kan ik weer bij de bestanden. Soms lukt dat niet meteen en dan herstart ik het apparaat dmv de knop op de achterkant van de speler ... Uiteindelijk kan ik de speler toch weer gebruiken (meestal na poging #2): media streamen en de bestanden benaderen vanaf een PC.

Ik heb eigenlijk het gevoel dat er iets aan het dood gaan is. Zowel de D1 als HDD zijn nog geen jaar oud.
Iemand die hier de spreekwoordelijke "vinger" op kan leggen ?

- Wat ik nog moet testen: 3.5" behuizing aanschaffen en HDD daarin monteren + nieuwe firmware installeren (?). Verder zou ik het echt niet weten ....
Het uitgaan of op standby gaan kun je instellen. Wellicht dat dit nog iets scheelt?
Daarnaast is firmware updaten natuulijk nooit een slecht idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de HDD er een tijdje uit laat. Heb je dan het zelfde probleem?
Ik gok namelijk op de HDD als probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipaqlinux48
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-07-2024
Als ik een m2ts bestand afspeel en dan op de SUBTITLE knop druk, dan krijg ik een lijst van allemaal .PGS entries. Kan er mij iemand vertellen hoe ik de taalcode te zien krijg van elk .PSG item? Nu moet ik steeds elk item één voor één afgaan, totdat ik de juiste taal te zien krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Sinds anderhalve week, heb ik ook een D1 aangeschaft, ben er super tevreden mee.
Even zitten pielen om Yadis werkend te krijgen op een interne usbstick.

Ik kom 1 klein probleempje tegen met Yadis, of de player.

Na het zien van een film, kan je deze aanvinken als gezien, (Markeren)
Alleen hij onthoud de gemankeerde films niet, of heeft het mankeren een andere functie?

Kom er niet uit, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Je markeert bestanden om deze dan vervolgens allemaal in één keer te kopiëren of te verwijderen. Je kunt ze dus niet markeren als "deze heb ik al gezien".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dacht dat ik eindelijk van de problemen af was, door de "fast smb-access" aan te zetten. Doorvoer is daardoor flink omhoog gegaan.

Echter; gisteren weer een poging gedaan om een serie te kijken; en ik werd echt helemaal gek van de haperingen... Er was echt niets meer mee te beginnen, elke paar minuten begon het weer.
En dat terwijl mijn -vrij sobere- HTPC met W7MC deze bestanden zonder gezeur afspeelt.

Heb wel een preciezere probleemomschrijving; eerst verschijnen er artifacts. Vooruit en achteruit spoelen helpt dan niet; exact dezelfde artifacts. Op een gegeven moment blijft het beeld hangen, terwijl het geluid gewoon doorloopt. Ook hier helpt voor en achteruit spoelen niet. Op een gegeven moment begint het beeld weer haperend te spelen, maar dan loopt het geluid weer volledig out of sync.

In dat geval is het enige wat helpt even vertraagd terug en vooruit spoelen. Enige tijd gaat het dan goed, voordat het weer opnieuw begint.

Ik zit echt met de handen in het haar, zou niet meer weten waar ik het moet zoeken. Netwerk is goed, doorvoer is goed, server is snel genoeg en het gaat gewoon om een 'simpele' 720p serie.
Zou toch moeten lukken met de dune, maar ik kan hier zelfs helemaal niets over vinden van andere gebruikers...

Ga maar eens de laatste stable firmware proberen, anders weet ik het ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
Windkracht13 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:26:
Sinds anderhalve week, heb ik ook een D1 aangeschaft, ben er super tevreden mee.
Even zitten pielen om Yadis werkend te krijgen op een interne usbstick.

Ik kom 1 klein probleempje tegen met Yadis, of de player.

Na het zien van een film, kan je deze aanvinken als gezien, (Markeren)
Alleen hij onthoud de gemankeerde films niet, of heeft het mankeren een andere functie?

Kom er niet uit, iemand een idee?
wat ik doe is heel eenvoudig.

Als ik een nieuwe film toe heb gevoegd in Yadis dan kies ik via de optie voeg toe/wis uit Selectie.
(rechtermuis knop op de nieuwe film)
Deze wordt dan DIK gedrukt!! ( betekent voor mij dat het een nieuwe film is nog niet gezien)
Dan exporteer ik het naar mijn Dune .

Mocht je dan een film willen zien kan je als je Yadis opent Selectie openen en zie je alleen de ( DIK gedrukte)
dus de nieuwe films. Heb je de film gezien dan doe je hetzelfde maar dan kies je voor wis uit selectie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
MikeyMan schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:37:
[...]

Het uitgaan of op standby gaan kun je instellen. Wellicht dat dit nog iets scheelt?
Daarnaast is firmware updaten natuulijk nooit een slecht idee..
Het vreemde is dat dit in het begin, toen ik de speler net had, niet aan de orde was: het helemaal "uitgaan" van de speler. De instellingen zal ik nogmaals doorlopen, de firmware dient zich toch automagisch aan ? Ook dit zal ik checken.
Athome schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:14:
Als je de HDD er een tijdje uit laat. Heb je dan het zelfde probleem?
Ik gok namelijk op de HDD als probleem.
Stom van mij. Ik had dit natuurlijk eerst moeten proberen. Ga ik zeker doen maar dat kan pas over dik een week wegens omstandigheden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hoi,

Wij zijn op zoek naar een goede degelijke mediaplayer en zijn nu zo'n beetje uitgekomen op de Dune HD Duo.

Onze huidige situatie is op dit moment:
-2x PC met PS3 Media server.
-ADSL modem (Voorheen ASUS Router)
-Sony Bravia KDL-W5500

Dit heeft een lange tijd prima gewekt, totdat de ASUS router de geest gaf, en de ADSL modem het streamen niet aan kan. Wat we nu zoeken is een alternatief voor het streamen vanaf de pc's. De ene is al wat ouder, en kan de FULL-HD Content niet streamen, en de ander heeft een te kleine HD. Er komt nog wel een nieuwe router tussen (Linksys E2000)

Zover ik heb kunnen vinden zou de Dune HD aan onze wensen voldoen:
- Films/muziek opslaan op de HD, en spelen vanaf interne disk (geen streaming meer)
- Eventueel uit te breiden met DVB-T tuner (Kan dit ook met Digitene?
- Snel opstarten
- Benaderbaar vanuit het netwerk.

klopt dit?

Kun je nu ook via het display muziekspelen, zonder de tv aan te zetten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 07:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja klopt. Maar die digitene vraag kan ik niet voor je beantwoorden. Persoonlijk denk ik dat dat niet kan.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVB-T alleen voor FTA zenders, het is een simpele USB stick, zie ook mijn vorige post hierover.
Met bv: 2 interne harde schijven van 3TB kom je al een heel eind, de Duo werkt hier vlot met 2 x 2TB WD green.
Start binnen de minuut op.
Perfect in het netwerk benaderbaar, ik stream ook vanaf een syno Nas via NFS, vlekkeloze werking.
Muziek via display werkt ook goed.
Verder een top product, dat is al ruim bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@PurpleBlue,

- Digitenne gaat niet werken, of nou ja.. enkel de niet gecodeerde zenders (dus 1,2,3 en regionale zender)

[ Voor 59% gewijzigd door WBT op 27-01-2012 15:42 . Reden: Bericht aangepast op basis van onderstaande posts ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foute informatie, ik kan met de DUO goed muziek selecteren met het display, en heb het ook al vele keren gedaan, en dat lukt mooi.

Op de goedkope modellen is dat wel even anders, maar een DUO of MAX leent zich hiervoor wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 00:45
Op zich is het op de 3.0 BD Prime ook te doen.
Niet super groot scherm, maar bij mij is de muziek ingedeeld onder A t/m Z en # qua artiest namen en daarna pas de artiesten. Dus dat is al redelijk makkelijk.

Overigens ga ik toch wel kijken naar een dedicated oplossing waarbij de iPhone/iPod/Android dit ook kan besturen (Squeezebox bijvoorbeeld). Dat is een stuk idealer aangezien je ziet waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

MrJ schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:54:
Ben sinds kort eigenaar van een D1.

Zit nu met 1 dingetje; Als ik via sources naar de muziekfolder op mijn NAS ga en daar een subfolder in ga (\Music\Single Songs\Rock) en een nummer selecteer wordt alles in die folder toegevoegd aan de playlist.

Wil ik daarna echter een nummer uit bijv \Music\Single Songs\Classic Rock kan ik niet makkelijk weer terugbrowsen. Ik ga dan weer naar het hoofdmenu --> Sources --> Music --> Single Songs --> Etc.

Dat moet toch sneller kunnen? :P
Even voor een 2e keer terugkomend hierop:

Als de playlist zijn laatste nummer heeft gespeeld kom je wel in het menu terecht om makkelijk een subfolder hoger weer te gaan ipv helemaal bovenin het hoofdmenu.

Een andere 'oplossing' zou zijn dat de muziek doorspeeld als ik weer vanaf het hoofdmenu moet browsen. Maar terug naar het hoofdmenu = geen muziek en lang browse werk.

Had ik niet met de XBMC software toendertijd. :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vandaag een poging gedaan nfs servers te installeren op mijn 'server', een win7 64bit bak.
Heb het met geen mogelijkheid aan de praat gekregen. Meerdere programma's gebruikt, maar krijg het niet voor elkaar.

Tevens geprobeerd om de vorige (non beta) firmware te installeren, maar dit lijkt ook niet te baten.

Heb als laatste nog een factory reset uitgevoerd, en nu zijn de smb-doorvoeren wel iets hoger dan eerst, terwijl fast-smb uitstaat. Haal nu 8,5 - 9 Mb/s.
Nog niet optimaal dus.

Heb nog geen laatste test hiermee kunnen doen, dus ik moet even afwachten wat hiermee gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
Ik ben erg tevreden over Transmission, downloaden gaat super snel. Tenminste mijn verbinding wordt meestal volledig benut ( 5 Mbit) ;)
De remote control werkt erg handig. :)

Maar wat ik mij afvroeg ik krijg niet beta update van de Dune Firmware geïnstalleerd op de Max
(kan niet worden gedownload via 'Firmware update' en bij handmatige download, blijft de install hangen)

Enige wat ik kan bedenken is dit met de geïnstalleerde 'Dune Linux Term Utils v0.4.7' heeft te maken,
heb jij of iemand dezelfde ervaring? :?
Dezorian schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:38:
[...]
Ik hou het dus nog even bij 0.4.2 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeyMan schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:22:
[...]

Vandaag een poging gedaan nfs servers te installeren op mijn 'server', een win7 64bit bak.
Heb het met geen mogelijkheid aan de praat gekregen. Meerdere programma's gebruikt, maar krijg het niet voor elkaar.

Tevens geprobeerd om de vorige (non beta) firmware te installeren, maar dit lijkt ook niet te baten.

Heb als laatste nog een factory reset uitgevoerd, en nu zijn de smb-doorvoeren wel iets hoger dan eerst, terwijl fast-smb uitstaat. Haal nu 8,5 - 9 Mb/s.
Nog niet optimaal dus.

Heb nog geen laatste test hiermee kunnen doen, dus ik moet even afwachten wat hiermee gebeurt.
Een aantal posten terug staat er een opmerking (oa van mij) over de gebruikte netwerkswitch en dat de Dune daar gevoelig voor blijkt te zijn. Heb je daar al iets mee gedaan of kan je er wat mee.

Ik heb zelf Fast SMB vanaf dag 1 aanstaan en haal gewoon snelheden van 10 MB/s tot de max van 12 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Athome schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:55:
[...]

Een aantal posten terug staat er een opmerking (oa van mij) over de gebruikte netwerkswitch en dat de Dune daar gevoelig voor blijkt te zijn. Heb je daar al iets mee gedaan of kan je er wat mee.

Ik heb zelf Fast SMB vanaf dag 1 aanstaan en haal gewoon snelheden van 10 MB/s tot de max van 12 MB/s
Ik heb twee netgear 3700's in mijn netwerk. En heb ook geen switches over...

Kan nog wel een poging doen daar nieuwe firmware op te zetten. Draai nu twee verschillende versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
MikeyMan schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:22:
HaneWIN NFS Server al eens geprobeerd? Da's redelijk simpel te configureren, het enige waar je nog last van kunt hebben is een firewall (bv de standaard windows firewall).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Xander schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:05:
[...]

HaneWIN NFS Server al eens geprobeerd? Da's redelijk simpel te configureren, het enige waar je nog last van kunt hebben is een firewall (bv de standaard windows firewall).
Jazeker, heb er twee geprobeerd, maar kreeg op geen enkele mogelijkheid toegang tot de bestanden...

Zojuist beide routers geprobeerd te flashen (mislukte faliekant, de nieuwste versie zorgde voor een crash), en heb ze dus nu beide op dezelfde snelheid draaien. Vraag me af of het wat doet voor de lan-snelheden, maargoed, we gaan het weer even aanzien...

edit: Weer even getest; blijf toch 8,5Mb/s gemiddeld halen met fast-smb uit en 10Mb/s met fast-smb aan.
Heb er een hard hoofd in dat het nu opgelost is...

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 28-01-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NFS is voor Linux bakken bedoeld, kwam ook al eerder aan bod hier.
SMB is voor Windows bakken bedoeld.
Simpel as it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, was er ook liever niet mee aan het knutselen geweest, maar dit schiet niet op zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:44:
NFS is voor Linux bakken bedoeld, kwam ook al eerder aan bod hier.
SMB is voor Windows bakken bedoeld.
Simpel as it is.
Vertel dat maar aan de gemiddelde Dune speler.

NFS presteert veel beter dan SMB.
Ongeacht het besturingssysteem van je fileserver.
Simple as it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:55
MikeyMan schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:37:
Dacht dat ik eindelijk van de problemen af was, door de "fast smb-access" aan te zetten. Doorvoer is daardoor flink omhoog gegaan.

Echter; gisteren weer een poging gedaan om een serie te kijken; en ik werd echt helemaal gek van de haperingen... Er was echt niets meer mee te beginnen, elke paar minuten begon het weer.
En dat terwijl mijn -vrij sobere- HTPC met W7MC deze bestanden zonder gezeur afspeelt.

Heb wel een preciezere probleemomschrijving; eerst verschijnen er artifacts. Vooruit en achteruit spoelen helpt dan niet; exact dezelfde artifacts. Op een gegeven moment blijft het beeld hangen, terwijl het geluid gewoon doorloopt. Ook hier helpt voor en achteruit spoelen niet. Op een gegeven moment begint het beeld weer haperend te spelen, maar dan loopt het geluid weer volledig out of sync.

In dat geval is het enige wat helpt even vertraagd terug en vooruit spoelen. Enige tijd gaat het dan goed, voordat het weer opnieuw begint.

Ik zit echt met de handen in het haar, zou niet meer weten waar ik het moet zoeken. Netwerk is goed, doorvoer is goed, server is snel genoeg en het gaat gewoon om een 'simpele' 720p serie.
Zou toch moeten lukken met de dune, maar ik kan hier zelfs helemaal niets over vinden van andere gebruikers...

Ga maar eens de laatste stable firmware proberen, anders weet ik het ook niet...
wat gebeurt er als je iets afspeelt vanaf een externe HD, of USB stick? Ik zou denken dat er iets mis is met je Dune. Zelf heb ik 2 verschillende Dunes, en wat jij beschrijft ken ik niet.
Een 720 serie heb ik bijvoorbeeld van 2GB voor een aflevering, verdeeld over 45 minuten zit je op 800 KB per seconde. Hiermee kan geen enkel netwerk problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jopie schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:42:
[...]

wat gebeurt er als je iets afspeelt vanaf een externe HD, of USB stick? Ik zou denken dat er iets mis is met je Dune. Zelf heb ik 2 verschillende Dunes, en wat jij beschrijft ken ik niet.
Een 720 serie heb ik bijvoorbeeld van 2GB voor een aflevering, verdeeld over 45 minuten zit je op 800 KB per seconde. Hiermee kan geen enkel netwerk problemen hebben.
Das inderdaad een goede... Morgen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Bedankt voor de informatie...

Ik ben nog op zoek naar goede disks voor in de Dune HD Duo die ik vandaag ga bestellen.
Wellicht dat ik nog even wacht tot maart ivm de prijzen op dit moment.
Wat raden jullie aan? ongeveer 4TB.. (2X2TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier 2 x WD GREEN 2TB (EARX), deze doen het het uitstekend (NTFS format).
En ze blijven koel, wat Dune ook aanraadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Laatst online: 22-09 18:40

FFF

Probleempje...

Ik heb sinds vandaag een 3TB harddisk in mijn Dune HD Max gedaan.
Uiteraard eerst geformateerd op de Dune.

Helaas maakt hij er dan 3 partities van:
- Hard disk part 1 van een kleine 2GB. Systeemmappen zoals bin, boot, db, dev, etc
- Dune HHD leeg van 488 MB
- Dune HHD leeg van 2.72TB

Heeft iemand enig idee hoe ik dit strak kan krijgen (liefst 1 partitie en geen systeembestanden). En kan ik de naam van de partities aanpassen (staat nu nog een hoop tekst achter).

Of moet ik hem gewoon aan de PC hangen en dan alles voorbereiden?

Edit:
Wat is een beetje een normale overdrachtssnelheid? Ik ben nu van mijn PC data aan het kopieren naar de speler (kopie-paste op de netwerkschijf).

Ik haal maar 515kb/s? Dat lijkt me erg weinig? Ik ben nu bijna 70gb aan het over zetten en dat gaan zo een paar dagen duren...

iemand enig idee hoe dit te versneller?

PC en dune zitten via het stopcontact met kabel aan elkaar verbonden, daartussen zit een thomson model/router.

[ Voor 28% gewijzigd door FFF op 29-01-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weer even aan het rommelen geweest vandaag:

Via usb is er niets aan de hand. Heb hierbij nog de infobox open gehad; en een aflevering van White Collar levert een max doorvoer van 8mbit/s op.
Als ik hetzelfde bestand via het netwerk afspeel kom ik uit op 12mbit/s.

Dit doet mij vermoeden dat er toch iets van lag is.

Heb nog eens enkele tests gedaan met iperf of mijn netwerk nog wel naar behoren werkt; hier haal ik een stabiele 91,5Mbit/s (naar een andere 100Mbit bak) en 410 Mbit/s naar een andere 1000Mbit bak. (Waarschijnlijk vreet mijn onboard lan maar half duplex, tis een ahteros)

Al met al dus nog weinig progressie...

Toch maar eens de laatste stabiele firmware proberen, dat had ik nog niet gedaan...

edit: mocht ook niet baten. Heb ook nog de lan-kabel getest met m'n laptop; niks aan het handje: 94 Mbit both ways...
Windows transfer speed ook nog getest; 11,5Mb/s op een 100Mbit verbinding...
Ik word gek 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 29-01-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFF schreef op zondag 29 januari 2012 @ 10:57:
Probleempje...

- Hard disk part 1 van een kleine 2GB. Systeemmappen zoals bin, boot, db, dev, etc

Heeft iemand enig idee hoe ik dit strak kan krijgen (liefst 1 partitie en geen systeembestanden). En kan ik de naam van de partities aanpassen (staat nu nog een hoop tekst achter).

Edit:
Wat is een beetje een normale overdrachtssnelheid? Ik ben nu van mijn PC data aan het kopieren naar de speler (kopie-paste op de netwerkschijf).

Ik haal maar 515kb/s? Dat lijkt me erg weinig? Ik ben nu bijna 70gb aan het over zetten en dat gaan zo een paar dagen duren...

iemand enig idee hoe dit te versneller?

PC en dune zitten via het stopcontact met kabel aan elkaar verbonden, daartussen zit een thomson model/router.
Kiezen voor NTFS, dan maakt hij 1 grote partitie, of dit op de pc doen, dan wel een USB stick plaatsen voor systeemopslag op de Dune (4GB min), en deze door de de Dune laten configureren.

Blijkbaar is je netwerk niet in orde, indien deze top ga je naar 10mb/s, kies indien mogelijk voor een bekabeld netwerk met een degelijke switch die het verkeer regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vanmiddag nog teruggegaan naar de laatste stable release; still no luck.
Dus maar weer terug naar de nieuwste beta, en ook de "resetfile" weer eens gedraaid. Ook dat schoot niet zo op.

Ook nog maar eens een mail gestuurd naar Dune, kreeg niets meer terug dan "er zijn geen netwerkproblemen, check je netwerk".

Geloof dat ik dat intussen wel uitgebreid gedaan heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Nog 1 vraagje...

klopt het dat de Dune HD Duo hetzelfde is als de Dune HD Max (behalve dan de Blue-Ray speler?)
Kwa hardware zijn ze gelijk toch?

EDIT: Kun je eigelijk ook foto's laten afspelen op de HD Duo? :?

[ Voor 18% gewijzigd door PurpleBlue op 30-01-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
PurpleBlue schreef op maandag 30 januari 2012 @ 08:30:
Nog 1 vraagje...

klopt het dat de Dune HD Duo hetzelfde is als de Dune HD Max (behalve dan de Blue-Ray speler?)
Kwa hardware zijn ze gelijk toch?

EDIT: Kun je eigelijk ook foto's laten afspelen op de HD Duo? :?
kort antwoord:
ja en ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
FFF schreef op zondag 29 januari 2012 @ 10:57:
Probleempje...

Ik heb dat laten doen toen ik hem kocht, ze hebben de schijf toen meteen ntfs gemaakt en dan krijg je dat soort gedoe wat jij nu hebt niet, dat vertellen ze er alleen niet bij als je hem aanschaft, ik had het gelezen.
Wat betreft de overdrachtssnelheid, die is idd niet echt snel, maar haal toch wel altijd 8,5mb/sec. Die 10 is theoretisch.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Sorry mijn antwoordt staat in de quote.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Thanx..
Over de foto mogelijkheden is niet zo veel over te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat gewoon de foto's zien in eventueel een diashow en kent een aantal overgangsvormen. Meer is het niet.
Wanneer je in dezelfde map als de foto's ook een muziek bestand zet (weet niet zeker of het perse een MP3 moet zijn), wordt deze afgespeeld tijdens het bekijken van de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, vandaag weer de halve dag bezig geweest met m'n dune.
Heb toch nog maar wat moeite gestoken in het aan de praat krijgen van NFS.

Heb met veel pijn en moeite HaneWin aan de praat gekregen, en ook kunnen benaderen vanaf mijn Dune.

Hiermee lijken de problemen nu opgelost. Doorvoer is omhoog gegaan naar 11MB/s, en de haperingen heb ik tot dusver niet meer terug gezien.

Jammer dat dit nodig is voor zo'n dure speler. Onacceptabel in mijn ogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Athome schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:01:
Laat gewoon de foto's zien in eventueel een diashow en kent een aantal overgangsvormen. Meer is het niet.
Wanneer je in dezelfde map als de foto's ook een muziek bestand zet (weet niet zeker of het perse een MP3 moet zijn), wordt deze afgespeeld tijdens het bekijken van de foto's.
Ok, dank je.
Is er dan ook een mogelijkheid om fotoalbums te maken net zoals Films en Muziek met Yadis? of gewoon basic foto's in een folder..
Zou wel top zijn als dat kan, dan ben ik helemaal blij :)

[ Voor 2% gewijzigd door PurpleBlue op 30-01-2012 19:34 . Reden: foutje in text ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
PurpleBlue schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:04:
[...]

Ok, dank je.
Is er dan ook een mogelijkheid om albums te maken net zoals Films en Muziek met Yadis? of gewoon basic..
Zou wel top zijn als dat kan, dan ben ik helemaal blij :)
Volgens mij kan je muziek niet organizen met Yadis (tenzij je alles handmatig doet), wel met Musicnizer maar is betalend (tenzij je minder dan 20 albums hebt). Of je fotoalbums kunt maken weet ik niet, maar denk niet dat die mogelijkheid bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Beste allen. Twee pagina's terug had ik al gemeld dat de HDD in de D1 een tikkend geluid maakte en moeite heeft met opstarten.

Ik heb de HDD uit de speler gehaald en in een USB behuizing geplaatst teneinde er nieuwe firmware op te zetten (als deze al beschikbaar is)

Probleem is nu dat W7 hem "niet ziet". De schijf staat wel in apparaat beheer maar niet in deze computer.
Uiteraard heb ik gezocht en geprobeerd maar ik krijg het nog niet zichtbaar. Zo'n enorme tweaker ben ik niet dus misschien weet iemand raad ?
De HDD is indertijd geformatteerd in de Dune.

HDD= WD20EARS
Behuizing= Conceptronic CHD3DUSB3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Dat soort geluiden duiden meestal op een defecte hd. Maar de Dune formatteert de schijf standaard ext3, een Linux bestandssysteem. Dat kan ook een reden zijn dat hij niet zichtbaar is in Windows. Wil je hem wel zien in Windows zal je alle partities moeten verwijderen en hem onder Windows indelen en formatteren (dan wordt het ntfs). Uiteraard ben je dan wel alles kwijt wat er ooit op stond, dus eerst een backup maken.

Wil je kijken of er nog wat op stond, kun je e.v.t. booten vanaf een Linux live cd. Dan heb je een Linux omgeving zonder wat op je pc te installeren. In die omgeving kun je kijken of er nog wat van de Dune hd te redden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Ekfad schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:17:
[...]

Volgens mij kan je muziek niet organizen met Yadis (tenzij je alles handmatig doet), wel met Musicnizer maar is betalend (tenzij je minder dan 20 albums hebt). Of je fotoalbums kunt maken weet ik niet, maar denk niet dat die mogelijkheid bestaat.
Yadis kun je ook voor muziek gebruiken ??

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Mensen,

Ik ben nu al zo`n 2 jaar in het bezit van de HDI Dune Base 3.0 en ben er al die tijd gewoon super tevreden over geweest!
Ik wil echter eens wat nieuws proberen. Ik ben vrij gecharmeerd van de HDI Dune Duo.
Wat is echter het verschil tussen de MAX en de DUO??? Ik kom er even niet uit.

Plus: Loont het zich om van de Dune Base 3.0 naar de DUO (of MAX) te gaan?

Hoop op spoedig advies van jullie.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 14:58
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:59:
Hallo Mensen,

Ik ben nu al zo`n 2 jaar in het bezit van de HDI Dune Base 3.0 en ben er al die tijd gewoon super tevreden over geweest!
Ik wil echter eens wat nieuws proberen. Ik ben vrij gecharmeerd van de HDI Dune Duo.
Wat is echter het verschil tussen de MAX en de DUO??? Ik kom er even niet uit.

Plus: Loont het zich om van de Dune Base 3.0 naar de DUO (of MAX) te gaan?

Hoop op spoedig advies van jullie.
Alvast bedankt!
Dit staat een paar posts boven je?

En of het loont? Dat moet je zelf bepalen denk ik. Volgens mij is de software exact hetzelfde, dus of het nou zo'n verschil zal zijn...

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:13
Drobanir schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 07:58:
Dat soort geluiden duiden meestal op een defecte hd. Maar de Dune formatteert de schijf standaard ext3, een Linux bestandssysteem. Dat kan ook een reden zijn dat hij niet zichtbaar is in Windows. Wil je hem wel zien in Windows zal je alle partities moeten verwijderen en hem onder Windows indelen en formatteren (dan wordt het ntfs). Uiteraard ben je dan wel alles kwijt wat er ooit op stond, dus eerst een backup maken.

Wil je kijken of er nog wat op stond, kun je e.v.t. booten vanaf een Linux live cd. Dan heb je een Linux omgeving zonder wat op je pc te installeren. In die omgeving kun je kijken of er nog wat van de Dune hd te redden valt.
Je hoeft je Ext3 schijf niet te formatteren om deze op windows te bekijken hoor. Er zijn programma´s die dit mogelijk maken. Ik heb zelf een Dune HD1 met een 2TB hdd erin, geformatteerd via de Dune zelf (Ext3) dus en ik hang deze aan mijn laptop. Programmaatje heet "Ext2fsd" en is te googlen.

Installeren op je windows pc, driveletter toewijzen aan je externe USB disk (je Dune HDD dus) waardoor je kan browsen, kopieren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
@ Drobanir: bedankt ! Ik heb een andere PC waarop Ubuntu is geïnstalleerd en de HDD wordt direct herkend.
Ook m'n NAS wordt direct gezien in het netwerk ... (mir4dor moet zich meer gaan verdiepen in Linux)

@ Tarz: Bedankt, het is dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben sinds kort bezig met de Dune Flash Interface voor de Artwork. Ik komt zeggen dat dit er best leuk uit ziet. Het is alleen aan de trage kant. Puur qua Artwork prefereer ik Dune Flash Interface toch boven Yadis en zijn companen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik zat zojuist even te fantaseren. Zou een 7 inch touchscreen werken in combinatie met een D1?

(zoiets als http://www.beetronics.nl/p/2/7-inch-touchscreen-monitor)?
Dan bijvoorbeeld het schermpje aansluiten via component (HDMI-uit is uiteraard al in gebruik door de "echte" tv).

Reden om zoiets te doen? Makkelijk navigeren door je muziekcollectie zonder dat die "grote" tv gelijk weer aan moet en daarnaast ook nog misschien sneller navigeren doordat je niet met de AB door die lijst heen hoeft te gaan.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwa66
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09-2023
PaT schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:21:
Ik zat zojuist even te fantaseren. Zou een 7 inch touchscreen werken in combinatie met een D1?
Ik zie dat dat touch screentje 249€ moet kosten en dan zit het ook nog aan een draad, ik weet niet of dat nu zo veel handiger is. ;)
Een goedkopere alternatief zou mogelijk een cheapo android tablet met een van de Dune-apps kunnen zijn.
Een ander alternatief is een Squeezebox gebruiken voor je muziek. Maar dan heb je natuurlijk wel een server of NAS nodig waar je muziek op staat.
Ik ben in de afgelopen 15 jaar van menig mediaspeler veranderd, maar die Squeezebox is altijd gebleven. Voor audiodoeleinden kan daar geen enkele allesspeler tegen op i.m.h.o.
Maar wat ik mij afvraag, als je bereid bent om 250€ uit te geven aan los schermpje naast een D1, waarom investeer je dat bedrag niet in een Dune met een iets fatsoenlijker scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het is niet zozeer DAT ik het ga doen (vrijwel zeker niet), maar meer het idee OF het überhaupt kan. Voor dat bedrag moet je inderdaad een prima Squeezebox Touch kunnen kopen en dan heb je betere functionaliteit dan via je D1 en een schermpje.

Het was dus meer vanuit de nerderige tweakers mentaliteit, -omdat het kan- dan dat het daadwerkelijk een praktisch vervolg zou krijgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:55

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Misschien is dit een mogelijkheid, moet je wel een Android telefoon/tablet hebben. Deze tweaker doet het met een Western Digital WD TV Live HD maar het lijkt me dat het met een Dune ook werkt.
Maar…… nu wordt het echt leuk!!!

Nas en Mediaspeler staan beiden aan, mijn TV staat uitgeschakeld en de receiver staat aan, en op het kanaal waar de mediaspeler op is aangesloten (video1).
Ik pak mijn Tablet en start de Synology app “DS audio” op. Ik selecteer als bron de Synology NAS en als Renderer de mediaspeler.

Wat ik nu kan doen is al mijn muziek, op diverse manieren selecteren, en deze afspelen op de Mediaspeler, waardoor het te horen is op mijn reciever! De Tablet is hiermee dus een jukebox geworden.
Bovenstaande is ook mogelijk met Bubble UPNP, maar, zonder licentie (van € 3,50) ondersteund deze slechts een playlist van 16 nummers.
NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

janvanduschoten schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:06:
Misschien is dit een mogelijkheid, moet je wel een Android telefoon/tablet hebben. Deze tweaker doet het met een Western Digitel WD TV Live HD maar het lijkt me dat het met een Dune ook werkt.

[...]

NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe
Toch maar die Transformer Prime kopen dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:13
mir4dor schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:10:
@ Drobanir: bedankt ! Ik heb een andere PC waarop Ubuntu is geïnstalleerd en de HDD wordt direct herkend.
Ook m'n NAS wordt direct gezien in het netwerk ... (mir4dor moet zich meer gaan verdiepen in Linux)

@ Tarz: Bedankt, het is dus opgelost.
Heel mooi! Blij dat je HDD niet kapot is :) Stomme vraag van mijn kant dan aan een ieder hier, heb me er nooit in verdiept, maar wat doet NTFS tov Ext3 beter/minder/niet? Ik gebruik altijd windows based systemen voor mijn PC/laptops, echter mijn Dune werkt dus met dat Ext2 volume manager progje op mijn windows 7 laptop. Is dat trager/sneller, handiger/onhandiger? Geen idee, heb het ooit zo gekozen :P

Ik kopieer van laptop naar Dune via USB met 19Mb/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 15:39
Ik heb sinds twee weken een Dune HD 101. Hij werkt goed maar gister hoorde ik kraakjes tijdens het kijken van een serie. De kraakjes begonnen langzaam aan achter elkaar en steeds sneller totdat ik ineens alleen maar ruis hoorde. De HDMI kabel eruit halen en erin lijkt te helpen, maar dat is toch niet normaal? Vandaag had ik er weer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Vandaag de Dune HD Duo afgehaald en aangelsoten :)
Ik wou nog even wachten met een disk plaatsen tot de prijzen weer wat voordeliger zijn, maar ik kon nu geen update installeren omdat er geen diskruimte is.
Ik dacht iets gelezen te hebben dat je het interene geheugen kon uitbreiden? Of moet ik gewoon een USB stick plaatsen, en die als systeemmemory gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 23-09 18:55

mutsje

Certified Prutser

PurpleBlue schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:11:
Vandaag de Dune HD Duo afgehaald en aangelsoten :)
Ik wou nog even wachten met een disk plaatsen tot de prijzen weer wat voordeliger zijn, maar ik kon nu geen update installeren omdat er geen diskruimte is.
Ik dacht iets gelezen te hebben dat je het interene geheugen kon uitbreiden? Of moet ik gewoon een USB stick plaatsen, en die als systeemmemory gebruiken?
Je kan gewoon een usb stick erachter in duwen van 4GB. werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
mutsje schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:55:
[...]
Je kan gewoon een usb stick erachter in duwen van 4GB. werkt prima.
Ok, zal ik morgen even een oude USB stick van 2GB leegmaken :)

Nog een ander vraagje:
Ik heb de Dune HD Duo via HDMI aangesloten op mijn tv (Sony Bravia KDL40W5500). Gaat prima.
Vanaf de tv gaat er 2x oudio out (tulp) naar mijn homecinema.

Via de Dune gaat het Surround niet helemaal lekker.
Zonet even een Bluray (Ice Age 3) geprobeerd, en gaat helemaal goed, alleen hoor ik alleen de sound effects, en stemgeluiden die van achteren komen?
Kun je dit ergens instellen?

Edit: zal zo eerst eens kijken of de tv wel het geluid goed weergeeft, staat std uit... :X
Sorry :/

[ Voor 7% gewijzigd door PurpleBlue op 01-02-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
PurpleBlue schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:47:
Nog een ander vraagje:
Ik heb de Dune HD Duo via HDMI aangesloten op mijn tv (Sony Bravia KDL40W5500). Gaat prima.
Vanaf de tv gaat er 2x oudio out (tulp) naar mijn homecinema.

Via de Dune gaat het Surround niet helemaal lekker.
Zonet even een Bluray (Ice Age 3) geprobeerd, en gaat helemaal goed, alleen hoor ik alleen de sound effects, en stemgeluiden die van achteren komen?
Kun je dit ergens instellen?
Dus: Je stuurt een digitaal meerkanaals audiosignaal naar je TV, gaat van daaruit met een analoog stereosignaal verder, en verbaast je er nu over dat je surroundgeluid gesloopt wordt?

Dat ga je niet oplossen met instellingen... Sluit je Dune eens met een HDMI-kabel op je homecinemaset aan, of op zijn mist een S/PDIF-kabel.

edit:
Oh, wacht, ik las je vraag volgens mij niet helemaal goed... je mist ook een deel van je geluid (waarschijnlijk het centerkanaal)? Dat los je waarschijnlijk wel op door de Dune alles te laten downmixen en op Stereo in te stellen. Maar dan hou je dus alsnog geen surroundgeluid meer over, niet zoals het bedoeld is iig.

[ Voor 16% gewijzigd door Xander op 01-02-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Xander schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:50:
[...]
edit:
Oh, wacht, ik las je vraag volgens mij niet helemaal goed... je mist ook een deel van je geluid (waarschijnlijk het centerkanaal)? Dat los je waarschijnlijk wel op door de Dune alles te laten downmixen en op Stereo in te stellen. Maar dan hou je dus alsnog geen surroundgeluid meer over, niet zoals het bedoeld is iig.
Zal vanavond is kijken naar het downmixen..
Neem aan dat dit onder de audio settings terug te vinden is?

Edit: Gisteravond nog even gekeken, maar kan nergens iets vinden van 'sterio' of 'downmixen'
Of moet ik eerst de Dune updaten?

[ Voor 10% gewijzigd door PurpleBlue op 03-02-2012 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 06:56
Je moet ook zoeken naar de audio-instelling die nu waarschijnlijk op bitstream staat. Die moet op decode gezet worden en dan kan je in de instelling daaronder aangeven naar hoeveel kanalen de Dune moet decoderen (2.0, 5.1 of 7.1).

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Plexxodus schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:10:
Je moet ook zoeken naar de audio-instelling die nu waarschijnlijk op bitstream staat. Die moet op decode gezet worden en dan kan je in de instelling daaronder aangeven naar hoeveel kanalen de Dune moet decoderen (2.0, 5.1 of 7.1).
Ok, thanx
Zal vanavond even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Laatst online: 22-09 18:40

FFF

Wat voor snelheden van bestandsoverdracht halen jullie met de Dune en een USB WIfi stick?

Ik wil de doorvoer van mijn pc naar de dune verbeteren (haal via powerplugs slechts 800kb/s) dus ben benieuwd wat jullie kunnen halen? Graag even aangeven of het Wifi G of N is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Ik zit te twijfelen tussen een HD Smart B1 en de HD MAX.

Maakt het qua functionaliteit iets uit of ik een externe HD aansluit op de usb poort van de HD Smart of wanneer ik een HD plaats in de hotswap ruimte in de HD MAX (of eventueel in de Smart HE)?

Maakt dit qua snelheid uit? Krijg ik dan haperingen oid als ik HD content wil afspelen? Of kan ik niet rechtstreeks bestanden plaatsen op de via de USB poort aangesloten harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
PurpleBlue schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:49:
[...]

Ok, thanx
Zal vanavond even kijken
Gelukt...
Heb gister even de update geïnstalleerd, en daar staat de sterio mode wel in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe beta_Firmware is uit: 1544

http://dune-hd.com/firmware/

* Added "Soft Reset" function:
- Now the "Reset Settings" function proposes two choices: full reset to
factory defaults (the same as took place in previous firmware
versions), and so called "soft reset".
- The soft reset clears the settings only partially and is more
convenient in cases when the user does not need full factory reset.
- The following things are cleared by the soft reset:
- All settings from Setup menu.
- All plugins settings.
- All cached data and data stored by the player for its own needs.
- All bookmarks (remembered playback positions).
- The following things (which may be hard to reconfigure from the
scratch) are kept by the soft reset:
- All configured network folders.
- All favorites configured in the main menu.
- All installed plugins.

* Improvements for the users of big remote controls:

- Added the setting allowing to choose the behavior POP UP MENU RC
button: toggle playlist/TV menu (as took place in previous firmware
versions), or toggle the new functions menu (introduced in the latest
firmware version) (this is the default behavior). The old behavior
(toggle playlist/TV menu) can be convenient for the users used to it.
Enabling the old behavior makes the functions menu unavailable (and
thus it may be reasonable only for users of big remote controls, which
have dedicated buttons allowing to trigger various playback functions
w/o the need to use the functions menu). The setting: 'Playback /
Preferences / POP UP MENU button'.

- On the models which are shipped by default with big remote control,
LEFT/RIGHT RC buttons during playback now trigger the time seek
function (as took place in previous firmware versions), rather then
the volume function (as was introduced in the latest firmware verion).

* Tvigle.ru application improvements:
- Added setting allowing to manually control if the application is shown
or not on the main screen: 'Setup / Applications / Tvigle / Shown on
the main screen'.

* Minor other improvements and fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadoendra schreef op zondag 05 februari 2012 @ 08:30:
Ik zit te twijfelen tussen een HD Smart B1 en de HD MAX.

Maakt het qua functionaliteit iets uit of ik een externe HD aansluit op de usb poort van de HD Smart of wanneer ik een HD plaats in de hotswap ruimte in de HD MAX (of eventueel in de Smart HE)?

Maakt dit qua snelheid uit? Krijg ik dan haperingen oid als ik HD content wil afspelen? Of kan ik niet rechtstreeks bestanden plaatsen op de via de USB poort aangesloten harde schijf?
100 mbit LAN geeft je max 10-12 MB/s. USB 2.0 geeft je max 30 MB/s. Dus nee, geen problemen met afspelen HD. Qua verdere functionaliteit geeft een USB HDD je dezelfde mogelijkheden als een interne HDD. Een interne HDD is netjes opgeborgen, een externe oogt rommeliger. Dat is dan het enige verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 06:51
ik heb een probleem met yadis, en ik kom er echt niet uit. Ik heb the big bang theory nu op mijn dune staan, en yadis pakt alle afleveringen prima tot en met seizoen 5 aflevering 10, het probleem is dat het tot seizoen 5 aflevering 15 gaat, dus de laatste 5 afleveringen worden niet herken door yadis. alles is gewoon op dezelfde manier naamgegeven (in de map season 5 heb je E01.mkv, E02.mkv, etc.) iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Athome schreef op zondag 05 februari 2012 @ 10:23:
[...]

100 mbit LAN geeft je max 10-12 MB/s. USB 2.0 geeft je max 30 MB/s. Dus nee, geen problemen met afspelen HD. Qua verdere functionaliteit geeft een USB HDD je dezelfde mogelijkheden als een interne HDD. Een interne HDD is netjes opgeborgen, een externe oogt rommeliger. Dat is dan het enige verschil.
En ik kan er dan ook direct naar downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 10:17:
Nieuwe beta_Firmware is uit: 1544

http://dune-hd.com/firmware/

* Added "Soft Reset" function:
- Now the "Reset Settings" function proposes two choices: full reset to
factory defaults (the same as took place in previous firmware
versions), and so called "soft reset".
- The soft reset clears the settings only partially and is more
convenient in cases when the user does not need full factory reset.
- The following things are cleared by the soft reset:
- All settings from Setup menu.
- All plugins settings.
- All cached data and data stored by the player for its own needs.
- All bookmarks (remembered playback positions).
- The following things (which may be hard to reconfigure from the
scratch) are kept by the soft reset:
- All configured network folders.
- All favorites configured in the main menu.
- All installed plugins.

* Improvements for the users of big remote controls:

- Added the setting allowing to choose the behavior POP UP MENU RC
button: toggle playlist/TV menu (as took place in previous firmware
versions), or toggle the new functions menu (introduced in the latest
firmware version) (this is the default behavior). The old behavior
(toggle playlist/TV menu) can be convenient for the users used to it.
Enabling the old behavior makes the functions menu unavailable (and
thus it may be reasonable only for users of big remote controls, which
have dedicated buttons allowing to trigger various playback functions
w/o the need to use the functions menu). The setting: 'Playback /
Preferences / POP UP MENU button'.

- On the models which are shipped by default with big remote control,
LEFT/RIGHT RC buttons during playback now trigger the time seek
function (as took place in previous firmware versions), rather then
the volume function (as was introduced in the latest firmware verion).

* Tvigle.ru application improvements:
- Added setting allowing to manually control if the application is shown
or not on the main screen: 'Setup / Applications / Tvigle / Shown on
the main screen'.

* Minor other improvements and fixes.
Zojuist geïnstalleerd. Zelfs vanuit de interface ging het downloaden deze keer erg vlot. Enige wijziging die me opviel was een soort dialoogvenster voor de output (pal, HDMI, 720p etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Ook ik ben maar eens aan de gang gegaan met yaDIS (2.1.9) Je begrijpt het misschien al: het wil niet erg lukken...

Er is al eens gesproken over het splitsen van dit topic mbt Dune/yaDIS. Het is bijna ondoenlijk om die talloze pagina's te doorzoeken om mijn antwoord te vinden, ik hoop daarom dat iemand mij een beetje in de goede richting wil duwen _/-\o_

Van de 15 films die ik op m'n NAS heb staan worden er maar twee films weergegeven, fanart, hoesje enzo. Van de rest van de films worden geen afbeeldingen gevonden door yaDIS. Ik heb de films exact benoemd naar het origineel, hoofdletters, punten, spaces etc.

Ik las ergens dat je moviemeter kunt instellen om hoesjes te vinden maar, hoe doe je dat ? Bij mij staat in yaDIS alleen: TMDb en Cine-Passion.

Verder krijg ik het niet voor elkaar om een yaDIS snelkoppeling op de Dune te krijgen zoals hier te lezen is: http://www.mediasmartserv...p-yadis-2-0-for-the-dune/

Afbeeldingslocatie: http://www.mediasmartserver.net/blog/wp-content/uploads/2011/02/IMG_0021.jpg

Ik heb een USB stick binnenin de D1 geprikt. Moet ik daar nog iets instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook eens aan de gang gegaan met yaDIS, ook hier wat problemen. Ik heb ook de site die mir4dor noemt doorgenomen. Ik wil net zoals mir4dor een yaDIS snelkoppeling op me Dune krijgen, ik prik er een USB stickje (4GB) in, maar hij blijft aangeven dat er geen leeg opslagmedium is gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
tweakers,

Ik las dat .SUB niet boven de 480p wordt ondersteunt.Ik was even bezig met half sbs 3D subs .
Maar krijg het niet voor elkaar deze ondertiteling zoals het hoort op mijn LG 47 lw650 te krijgen.

Als ik de srt file erbij zet krijg ik wel de subs te zien maar dan van links naar rechts inplaats in het midden.
Via programma 3d subtitler en 3d mixer bij elkaar toevoegen mocht niet helpen.
Via mijn Tv PLEX media server lukt dit wel en krijg ik wel normaal de subs te zien, alleen heb ik de tv via wifi stick aangesloten en happert dit constant. Ook geen mogenlijkheid om een kabel naar mijn tv te werken.

Mijn Dune heb ik via 2 kastjes van kpn die aangesloten zijn op de de stroom en dit werkt goed zonder enige lag . De oplossing zou zijn de full bluray 3D afspelen maar dit kan mijn 2 kastjes via de stroom niet aan.

Hoe kan ik nu genieten van half sbs films met NL ondertiteling? iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Wil na hdx1000 overstappen op een dune. Dacht aan een Smart B1, maar nu zie ik ook een refurbished prime 3.0 voor paar tientjes meer. Wat adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ze zijn qua functionaliteit (zelfde processor aan boord) nagenoeg gelijk. De BR-drive in de Smart is nieuwer en naar ik begrepen heb iets beter dan uit de Prime (die ik zelf heb) maar als je net als ik weinig schijfjes gebruik en voornamelijk vanaf nas/pc streamt dan zou je een dief van je portemonnee zijn als je niet voor de Prime kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens kan je in de Prime nog een 2,5" HDD kwijt. Dit lukt je niet in de B1
Pagina: 1 ... 42 ... 72 Laatste