Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
mir4dor schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:48:
Ook ik ben maar eens aan de gang gegaan met yaDIS (2.1.9) Je begrijpt het misschien al: het wil niet erg lukken...

Er is al eens gesproken over het splitsen van dit topic mbt Dune/yaDIS. Het is bijna ondoenlijk om die talloze pagina's te doorzoeken om mijn antwoord te vinden, ik hoop daarom dat iemand mij een beetje in de goede richting wil duwen _/-\o_

Van de 15 films die ik op m'n NAS heb staan worden er maar twee films weergegeven, fanart, hoesje enzo. Van de rest van de films worden geen afbeeldingen gevonden door yaDIS. Ik heb de films exact benoemd naar het origineel, hoofdletters, punten, spaces etc.

Ik las ergens dat je moviemeter kunt instellen om hoesjes te vinden maar, hoe doe je dat ? Bij mij staat in yaDIS alleen: TMDb en Cine-Passion.

Verder krijg ik het niet voor elkaar om een yaDIS snelkoppeling op de Dune te krijgen zoals hier te lezen is: http://www.mediasmartserv...p-yadis-2-0-for-the-dune/

[afbeelding]

Ik heb een USB stick binnenin de D1 geprikt. Moet ik daar nog iets instellen ?
Wellicht even een update installeren?
Aan je schermafdruk te zien werk je nog met een oude versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:18
PurpleBlue schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:53:
[...]

Wellicht even een update installeren?
Aan je schermafdruk te zien werk je nog met een oude versie?
Dat is niet mijn schermafdruk maar geleend vanuit het linkje dat erboven staat.

Mijn huidige versie was 110606_1315, nu de beta 120202_1544 geïnstalleerd maar die geeft me ook niets.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Kun je de yadis jukebox ook op de harde schijf die rechtstreeks is aangesloten op je Dune plaatsen, zodat je niet je pc hoeft aan te hebben om gebruik te maken van yadis?

En is het ook mogelijk om 2 aparte jukeboxen te maken? Een aparte voor de kinderen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezorian
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 09:49
marcus_tw schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:50:
Enige wat ik kan bedenken is dit met de geïnstalleerde 'Dune Linux Term Utils v0.4.7' heeft te maken,
heb jij of iemand dezelfde ervaring? :?
[...]
Geen id? Ik download geen beta firmware meer, nadata ik daar wel eens problemen mee heb gehad. Het installeren van de nieuwe transmission durf ik ook niet echt meer, aangezien ik daar ook weer een paar uur mee bezig was om te rollbacken (en dat gedoe om die settings aan te passen in unix is ook een kriem). Het draait redelijk goed (transmission crashed wel eens in de week ongeveer).

Ik kan je dus niet echt verder helpen, :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 12:25
@kadoendra: ik maak gebruik van de basic export in yaDIS. Dan worden de bestanden direct in de map met de film geplaatst en krijg je verder geen index. Wel heb je natuurlijk een scherm met hoesjes, zoals je hier ziet (wel iets handmatig getweakt): Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ieiaz5Hs2La9a7Yb7MdIcBnM/full.jpg
Je kunt dan verschillende snelkoppelingen maken in het hoofdscherm (een voor jou en een voor de kids).

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal

ik krijg sinds vanmiddag yaDis 2.1.9 niet meer aan de praat. Nou ja opstarten wil wel maar info ophalen wil niet meer. Hij geeft aan yadis niet meer werkt en sluit dan af. Zijn hier meer die daar last van hebben en weet iemand misschien een oplossing.

Het is dan wel handig om te vermelden wat je zelf al hebt ondernomen... het simpel droppen van een vraag resulteert vaak in geen/weinig respons.

[ Voor 23% gewijzigd door Michael Knight op 08-02-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Gister mijn Smart B1 binnengekregen. Ben blij dat ik hem up and running heb. As we speak streamt ie nu een mooie kinderdvd vanaf mijn pc naar de Dune. De kleintjes zijn dus even zoet ;) Geeft mij even de tijd om verder uit te zoeken hoe een en ander kan worden geoptimaliseerd met yadis. Daar heb ik een hoop vragen over, maar zoals op tweakers verwacht wordt, zal ik eerst nog even verder speuren.

Waar ik tot nu toe echt niet uitkom, is het instellen van system storage. Volgens de info van dune kan dit door een firmware update of via systeemopslag bij instellingen. Ik heb een geformatteerde USB stick van 8gb achterin zitten die ook wordt herkend in de dune. Als ik echter systeemopslag wil aanzetten geeft hij telkens aan dat hij geen vrije USB stick kan vinden. Wie weet raad? Heb de stick fat32 geformatteerd. Kan dat het zijn?

Edit: opgelost, ntfs formatteren (en niet kiezen voor snelformatteren was de oplossing)

[ Voor 5% gewijzigd door kadoendra op 08-02-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

mir4dor schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:42:
[...]

Dat is niet mijn schermafdruk maar geleend vanuit het linkje dat erboven staat.

Mijn huidige versie was 110606_1315, nu de beta 120202_1544 geïnstalleerd maar die geeft me ook niets.
Ik weet ook niet precies waar het in zit, maar Yadis vindt regelmatig ook mijn films niet in 1 keer. Je kan in Yadis ook "zelf" zoeken door een zoekterm in te geven (volgens mij ergens rechts klikken of zo iets). Als je de zoekvraag dan redelijk algemeen houdt, dan vindt hij vaak WEL de film.

Heb je dat al geprobeerd?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Nou, toch flink gezocht, maar krijg zowel Yadis als MCIM niet aan de praat. De moviewall wordt met beide programma's prima weergegeven. Alleen zodra ik op enter druk om de film te starten krijg ik "unable to open url" en dan de beschrijving van het pad.

Ik heb de dune interface map in Yadis op de harde schijf staan die op mijn pc staat.

De MCIM interfacemap staat op een USB-stick die in de Dune zit.

Daar zit het hem dus niet in.

Als ik de films gewoon wil kijken zonder yadis of MCIM dan doet alles het gewoon zoals het hoort. Alleen heb ik dan natuurlijk geen mooie videowall.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 22-09 14:58
Bij mij werkt YaDIS alleen als ik de Dune Interface map op een losse USB stick zet en die in m'n Dune prik...

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wanneer je met een SMB netwerkverbinding werkt moet de export van Yadis of MCIM lokaal op je DUNE staan (USB-stick mag dus ook). Daar zit het probleem van Yadis dus. Voor MCIM weet ik het niet.

Wat een oplossing kan zijn is in Yadis en MCIM zorgen dat de source (je films/series) op een netwerkshare staan (mag ook op dezelfde computer zijn dus). Op deze manier wordt automatisch het juiste pad geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Ik heb deze tips opgevolgd. Ik heb in Yadis nu als Dune interfacemap de USB stick gekozen die ik in de Dune heb gestoken (en waarmee ik een netwerkverbinding heb, ik heb dus niet eerst de stick in mijn pc gestoken, daar de index naar geexporteerd en vervolgens de stick in de Dune gestoken, maar dat zou niet moeten uitmaken toch??)

Ik krijg het echter nog steeds niet aan de praat, dat terwijl mijn setup volgens mij niet heel ingewikkeld is.

Mijn films staan op mijn externe harde schijf (western digital elements) die aan mijn pc gekoppeld is. Dus zeg maar E:\Films.

Mijn dune interface map is zoals gezegd mijn USB stick die in de Dune zit en die als aparte schijf (Z:) in mijn Windows verkenner zichtbaar is.

Yadis start prima op, ik kan de hoesjes zien en ook de filminfo, maar als ik op enter druk om de film te gaan zien krijg ik dit:

"Openen van URL is mislukt"

URL: storage_label://WD Elements/Films/Naam van de film.iso

Wat doe ik fout, zo moeilijk moet het toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:28
kadoendra schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:17:

Mijn films staan op mijn externe harde schijf (western digital elements) die aan mijn pc gekoppeld is. Dus zeg maar E:\Films.

[...]

URL: storage_label://WD Elements/Films/Naam van de film.iso

Wat doe ik fout, zo moeilijk moet het toch niet zijn?
Eh... dát doe je fout. storage_label:// werkt alleen voor schijven in/aan je Dune, voor netwerkschijven zul je smb://, nfs:// of nfs-tcp:// moeten gebruiken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Xander schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:42:
[...]

Eh... dát doe je fout. storage_label:// werkt alleen voor schijven in/aan je Dune, voor netwerkschijven zul je smb://, nfs:// of nfs-tcp:// moeten gebruiken.
Thanks,

dat betekent dus ook dat ik mijn pc een vast ip-adres moet geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Naam moet ook lukken... Of je routers een voorkeur opgeven voor de ip's...

Maar, zoals al eerder gepleit; het zou mooi zijn als iemand een apart Yadis topic maakt... Ik gebruik dit persoonlijk niet, en vind het van weinig toegevoegde waarde in een topic over een speler...

[ Voor 57% gewijzigd door MikeyMan op 08-02-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
MikeyMan schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:41:
Naam moet ook lukken... Of je routers een voorkeur opgeven voor de ip's...

Maar, zoals al eerder gepleit; het zou mooi zijn als iemand een apart Yadis topic maakt... Ik gebruik dit persoonlijk niet, en vind het van weinig toegevoegde waarde in een topic over een speler...
Gelukt. Naam was inderdaad voldoende. Het is me ook gelukt om de films voor de kinderen te scheiden van de overige films. Niet met de tip over de basic export, want die zit nu niet meer in Yadis. Heb nu gewoon 2x yadis geinstalleer en 2 indexen aangemaakt. Misschien wat omslachtig, maar werkt prima zo. Dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadoendra schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:23:
[...]

Thanks,

dat betekent dus ook dat ik mijn pc een vast ip-adres moet geven?
Dan kom ik dus weer terug op het advies om van je source ook een netwerkshare te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
kadoendra schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:34:
[...]

Gelukt. Naam was inderdaad voldoende. Het is me ook gelukt om de films voor de kinderen te scheiden van de overige films. Niet met de tip over de basic export, want die zit nu niet meer in Yadis. Heb nu gewoon 2x yadis geinstalleer en 2 indexen aangemaakt. Misschien wat omslachtig, maar werkt prima zo. Dank voor de hulp.
2x geïnstalleerd op dezelfde computer, onder hetzelfde gebruikersaccount? Dat kreeg ik niet voor elkaar toen ik dat een tijd terug probeerde. :P

De "makkelijkere" manier zou zijn om je kinderfilms een apart genre te geven, daar kun je dan vervolgens direct naar linken. Maar dan staan ze nog wel in je "All Movies" overzicht erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Xander schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 00:14:
[...]

2x geïnstalleerd op dezelfde computer, onder hetzelfde gebruikersaccount? Dat kreeg ik niet voor elkaar toen ik dat een tijd terug probeerde. :P

De "makkelijkere" manier zou zijn om je kinderfilms een apart genre te geven, daar kun je dan vervolgens direct naar linken. Maar dan staan ze nog wel in je "All Movies" overzicht erbij.
Wel in een andere map geïnstalleerd. Dus mijn gewoon in program files. De kinderversie bijvoorbeeld in de c:/kinderen. Werkt dus verder prima. Aan een apart genre had ik ook gedacht. Maar ik wilde juist niet dat in het totaaloverzicht ook de kinderfilms zouden zitten.

Nog een andere vraag. Als het goed is moet het mogelijk zijn om muziek af te spelen tijdens het bekijken van foto's. Ik kom er alleen niet achter hoe. In de handleiding staat het in ieder geval niet, maar ik las het ergens in de firmware releasenote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadoendra schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:52:
[...]

Nog een andere vraag. Als het goed is moet het mogelijk zijn om muziek af te spelen tijdens het bekijken van foto's. Ik kom er alleen niet achter hoe. In de handleiding staat het in ieder geval niet, maar ik las het ergens in de firmware releasenote.
Zorg dat je foto's (JPG) in dezelfde map staan als je muziek. Je kiest dan de map en krijgt dan de vraag of je a) media wilt afspelen b) foto's wilt afspelen c) beide. (even vrij vertaald maar ik zit nu op mijn werk). Als je voor c kiest dan zal het even duren voor de muziek start maar het werkt wel. Bijkomend voordeel hiervan is dat een ergelijk muziekprobleem hiermee te omzeilen is. Als je bv FLAC bestanden hebt van een live cd dan speelt de Dune die niet gapless af (2sec pauze tussen elk nummer is uiterst storend). Met deze methode doet hij dat dus wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:50:
Hallo Allemaal

ik krijg sinds vanmiddag yaDis 2.1.9 niet meer aan de praat. Nou ja opstarten wil wel maar info ophalen wil niet meer. Hij geeft aan yadis niet meer werkt en sluit dan af. Zijn hier meer die daar last van hebben en weet iemand misschien een oplossing.

[mbr] Het is dan wel handig om te vermelden wat je zelf al hebt ondernomen... het simpel droppen van een vraag resulteert vaak in geen/weinig respons. [/mbr]
Het werkt al weer. Was een bepaalde film die het probleem veroorzaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:46:
ik prik er een USB stickje (4GB) in, maar hij blijft aangeven dat er geen leeg opslagmedium is gevonden.
Dit werkt inmiddels weer. Na wat zoeken op Google vond ik dit, inmiddels uitgevoerd en ik kon systeemopslag inschakelen. Nu nog kijken hoe of je zo'n snelkoppeling van YaDIS op je Dune krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Gekke vraag misschien, maar ik wil graag weten hoe ik ervoor kan zorgen dat een dvd weer vanaf het begin afspeelt (in Yadis, maar als het in Yadis niet kan dan maar via de normale Dune verkenner) dus inclusief de voorfilmpjes. Als je een film halverwege stopt en je kijkt de volgende dag weer verder, dan begint hij waar je gebleven was. Soms wil ik (of althans de kinderen vaak, want in de voorfilmpjes zitten dan wat andere leuke dingen) dan gewoon de dvd vanaf het begin zien. Als ik op menu druk, kom ik uiteraard wel in het dvd menu en kan ik de film of de aflevering wel weer van voorafaan beginnen, maar bij de voorfilmpjes kom ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Twee keer kort achter elkaar op CLEAR drukken terwijl de DVD speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
Gebruikt er iemand DFI?
Versie 1.5 ondersteund nu ook bluraymappen

http://firsoft.ru/dfi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reeds getest hier, maar het is te sloom op de Duo, als ze het flink sneller krijgen kom ik daar nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is inderdaad een stuk trager maar ziet er wel goed uit. Ik heb het nu ook een tijdje in gebruik en bevalt me verder prima. Hier en daar nog wat verdwaalde Russische termen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
kadoendra schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:23:
Gekke vraag misschien, maar ik wil graag weten hoe ik ervoor kan zorgen dat een dvd weer vanaf het begin afspeelt (in Yadis, maar als het in Yadis niet kan dan maar via de normale Dune verkenner) dus inclusief de voorfilmpjes. Als je een film halverwege stopt en je kijkt de volgende dag weer verder, dan begint hij waar je gebleven was. Soms wil ik (of althans de kinderen vaak, want in de voorfilmpjes zitten dan wat andere leuke dingen) dan gewoon de dvd vanaf het begin zien. Als ik op menu druk, kom ik uiteraard wel in het dvd menu en kan ik de film of de aflevering wel weer van voorafaan beginnen, maar bij de voorfilmpjes kom ik niet meer.
Je kan dit bij instellingen instellen. Op de Dune uiteraard. Bij playback ergens. Staat los van Yadis. En anders op 0 drukken als je de film start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig, want er is iets mis gegaan met de laatste firmware-upgrade bij m'n Dune Base 3. Ik kreeg een melding dat er nieuwe beta-firmware beschikbaar was en heb de upgradeprocedure gestart. Nadat de update klaar was kwamen er wat schermpjes die ik moest doorlopen, waarbij ik telkens de aanbevolen instellingen heb gekozen. Bij tv systeem heb ik gekozen voor PAL en bij videoresolutie voor 1080P. Na de bevestiging van de laatste verloor de speler de verbinding met de TV en kan mijn HDMI verbinding niet meer tot stand worden gebracht. Speler uitgezet en opnieuw gestart. Helpt niet. De Dune zelf geeft op de display gewoon sources aan en ik kan op het display met de afstandsbediening gewoon door het menu bladeren. Weet iemand hoe ik de verbinding weer kan herstellen, want ik kan zonder tvscherm ook niet terug naar de vorige firmware. Mijn TV is een Samsung LE32N7, die HD ready is en denk ik geen 1080P ondersteunt.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sAnexeh
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-08 15:52
@moonboots: Je kunt je Dune middels de "Firmware Recovery" flashen naar een firmware naar keuze (dus ook je vorige firmware), zie: http://dune-hd.com/online...rmware-recovery-procedure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
virtualJac schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:20:
[...]

Je kan dit bij instellingen instellen. Op de Dune uiteraard. Bij playback ergens. Staat los van Yadis. En anders op 0 drukken als je de film start.
Je kunt uiteraard heel de autoresume functie uitzetten, maar dat lijkt me ook niet altijd wenselijk.

Op 0 drukken werkt voor file playback, niet voor disc playback. Dit wel:
Xander schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:24:
Twee keer kort achter elkaar op CLEAR drukken terwijl de DVD speelt.

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:11:
Beste Tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig, want er is iets mis gegaan met de laatste firmware-upgrade bij m'n Dune Base 3. Ik kreeg een melding dat er nieuwe beta-firmware beschikbaar was en heb de upgradeprocedure gestart. Nadat de update klaar was kwamen er wat schermpjes die ik moest doorlopen, waarbij ik telkens de aanbevolen instellingen heb gekozen. Bij tv systeem heb ik gekozen voor PAL en bij videoresolutie voor 1080P. Na de bevestiging van de laatste verloor de speler de verbinding met de TV en kan mijn HDMI verbinding niet meer tot stand worden gebracht. Speler uitgezet en opnieuw gestart. Helpt niet. De Dune zelf geeft op de display gewoon sources aan en ik kan op het display met de afstandsbediening gewoon door het menu bladeren. Weet iemand hoe ik de verbinding weer kan herstellen, want ik kan zonder tvscherm ook niet terug naar de vorige firmware. Mijn TV is een Samsung LE32N7, die HD ready is en denk ik geen 1080P ondersteunt.
Alvast bedankt.
Als je in het hoofdmenu op de MODE-knop drukt kom je in een menu waar je met de cijfers 1 t/m 5 direct een uitvoerstand kunt kiezen. 1 van die 5 geeft je gegarandeerd weer beeld. MODE + 4 geeft je 720p. MODE + 3 geeft 480i.

[ Voor 50% gewijzigd door Xander op 10-02-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sAnexeh schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:16:
@moonboots: Je kunt je Dune middels de "Firmware Recovery" flashen naar een firmware naar keuze (dus ook je vorige firmware), zie: http://dune-hd.com/online...rmware-recovery-procedure
Ik heb de vorige firmware op een usbstick gezet en gerenamed naar dune_firmware.dff. (het is het enige bestand op de stick).De speler uitgezet. De stick in de usbpoort gestoken. De speler weer aangezet, maar hij start gewoon netjes op naar het Sources menu en detecteert de stick dus niet.
Ra ra??

edit: Ja stombo, je moet hem natuurlijk ook wel eerst uitpakken!! FF opnieuw dus. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ondanks het feit dat ik het nu uitgepakt op de stick heb gezet en de procedure heb herhaald, blijft het resultaat hetzelfde. Hij start gewoon op en ziet de usb-stick niet. Lampje op de usb-stick brand gewoon.
Kan dus niet flashen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tip met de mode knop werkt!!! Ik heb weer beeld. Harstikke bedankt! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:55

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Modbreak:Moonboots, we hebben een hele mooie Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop . Ik wil je vriendelijke verzoeken deze voortaan te gebruiken.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
Athome schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 17:51:
Het is inderdaad een stuk trager maar ziet er wel goed uit. Ik heb het nu ook een tijdje in gebruik en bevalt me verder prima. Hier en daar nog wat verdwaalde Russische termen.
Kun je snelkoppelingen maken naar bv een map fotos, of homevideos? Dat lukt me namelijk niet :( bij yadis wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 18:24
Kan iemand met een Dune Smart me vertellen of het apparaat ook resoluties als 1024,1280..enz ondersteund. De Dune Max kan dit volgens mij wel, maar over de Smart heb ik nog niets daarover gevonden.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Is er bij iemand al iets bekend van een update voor de Max, met betrekking tot 3 D? Moederbord update of iets anders interessants.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Heb nu een externe hdd aan mijn Smart gehangen. De doorvoersnelheid valt me echter wel wat tegen. Als ik een dvd kopieer van mijn pc naar de hdd aan de Dune dan komt de snelheid niet boven de 6,7 MB per seconde uit. Is er een manier om dit op te schroeven?

Mijn netwerk had totaal geen moeite om een bluray te streamen naar de dune dus dat netwerk zal de bottleneck toch niet zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door kadoendra op 12-02-2012 12:56 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skank schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:19:
[...]

Kun je snelkoppelingen maken naar bv een map fotos, of homevideos? Dat lukt me namelijk niet :( bij yadis wel
Ik ben er totaal niet in thuis. Ik heb het aan de gang gekregen maar vond het programma niet echt vanzelfsprekend.
Volgens mij moet je gewoon meerdere groepen aan kunnen maken en aan iedere groep kan je volgens mij weer meerdere locaties hangen.
Ik heb zowel mijn films als series aan kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Er is een nieuwe versie van YaDis: http://www.mediafire.com/?6i66avohuqw3dmw

2.2
- Added the management of selections of movies (groups)
- Added the ability to add shortcuts to selections of movies (main menu or
movies submenu)
- Added 2 new filters for the media list: Sagas and Selections
- Added the option to invert the current filter for the media list
- Added the detection of DTS-HD MA and HRA (instead of only DTS-HD)
- Added the ability to reload only technical information of a media
- Template engine additions:
- Added the possibility to define the size and position of the
poster within the frame
- Images can now be used (in addition of texts) for video
resolution, aspect ratio and framerate/frequency
- Ability to display in the synopsis the saga a movie belongs to
- Added support for tv show posters in addition to banners
- Added quality option for jpeg synopsis
- Added the update of episode thumbnails if they were not available at the
previous processing
- Added the indication of the number of seasons/episodes for a tv show (in
the status bar)
- Added the prefill of the search field when changing the title of a media
- Added posters in the list of results when changing the title of a tv show
- Fixed program crash when using right mouse button on a empty media list
- Fixed cleaning of the interface when switching from one image format to
another

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadoendra schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:55:
Heb nu een externe hdd aan mijn Smart gehangen. De doorvoersnelheid valt me echter wel wat tegen. Als ik een dvd kopieer van mijn pc naar de hdd aan de Dune dan komt de snelheid niet boven de 6,7 MB per seconde uit. Is er een manier om dit op te schroeven?

Mijn netwerk had totaal geen moeite om een bluray te streamen naar de dune dus dat netwerk zal de bottleneck toch niet zijn?
Het moet inderdaad hoger kunnen maar meer dan 10 MB/s haal je niet. Voor streamen is 6,7 MB/s op zich voldoende. 6,7 MB/s is meer dan 70 mbit/s en dat is voldoende voor Blu-ray.

Ik heb het net geprobeerd en haal gemiddeld 9 MB/s (Dune Base 3.0). Zelfs kopieren naar mijn Dune Lite 53D gaat nog gewoon met 9 MB/s. Je moet het toch in je netwerk zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
De Dune HD Duo bevalt ons erg goed :)
Al aan het stoeien geweest met dune_folder.txt en begin het redelijik te snappen :P

Heb alleen een aantal filmpjes (.avi, .mov .3pg) waarbij de Dune aangeef: kan bestand niet afspelen.
Dit kan wellicht komen doordat er geen codec voor aanwezig is. Zijn er extra codecs te downloaden?
Of kan het zijn dat het beeldformaat van de filmpjes niet goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die formaten komen vast van allerlei soorten home-video camera's. Om een of andere reden hebben veel spelers moeite met de formaten. Ze voldoen vast niet aan de specs die verwacht van het formaat. Apple Trailers bijv zijn ook .mov maar daar heeft de speler geen moeite mee. 3GP bestanden zit oa in de extensie. De Dune herkent geen 3GP bestanden
Je kan ze met de PC vast wel omzetten naar een wel gangbaar formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Athome schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:06:
Je kan ze met de PC vast wel omzetten naar een wel gangbaar formaat
Daar was ik al bang voor :/
.avi filmpjes stammen idd uit een ouder tijdperk, maar ook van mijn 'spycam' voor op de motor :P
.3GP bestand kan hermoemen naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Volgens Wikipedia is het mpeg4, dus je zou eens .mp4 of anders mpg kunnen proberen, maar converteren levert waarschijnlijk beter resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Even een kort vraagje over firmware. Ik heb volgens mij een smart, degene zonder HDD in ieder geval. Ik ben er zwaar tevreden over maar omdat er geen opslag functionaliteit in zit heb ik nooit een firmware update gedaan. Heeft het nog voordelen om te updaten of kan ik het beter laten zoals het is? Oh en heeft het zin om het op een USB stick te doen of is dat gevoeliger voor gezeik?

Klein vraagje nog, als ik een BD kijk (stream) dan hapert het beeld af en toe en valt het geluid weg. Leken mij symptonen van een te traag netwerk. Ik heb al zitten vogelen met Fast smb acces en bit rate improver ofzo, dit leek allemaal niks uit te maken. Ik heb het trouwens even gemonitord met 'info' in beeld en het lijkt alleen te gebeuren als de bitrate >50mbit wordt. Ik ga het vanavond nog even proberen met de instellingen die geadviseerd worden op de openings post maar wie weet komt iemand dit bekend voor?

Ter info: Ik stream van een HP server met een Q8400. 4x1TB WD Black in raid 0 (volgens mij) en 1 SSD voor het OS. Alles is bekabeld met de hoogste kwaliteit CAT6. Router is een Draytek uit de hogere prijsregionen met gigabit ondersteuning.

[ Voor 3% gewijzigd door Malt007 op 13-02-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik weet niet of het hier al bekend is, maar er is een plugin waarmee je youtube op je Dune kan gebruiken. Ik heb dit zelf al geprobeerd, maar krijg het niet goed aan de praat (op een BD Prime).
Ik krijg bij het kijken in mijn playlist een error:
"System error: Unhandeled PHP plugin error. Call the PHP plugin vendor."

Zijn er mensen die dit al wel aan de praat hebben, of weten waarom die error message verschijnt?
Hier de link naar de plugin discusie: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=28109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@Malt007: Zo te zien is je speler verbonden met een netwerk en dus met Internet. Ik weet verder niet of het downloaden alleen gaat als je system storage hebt, maar dat kun je evt tijdelijk met een usbstick oplossen. Bijwerken van de firmware gaat alleen fout als de stroom uitvalt tijdens het updaten. Of je de update dus via een netwerk drive, een usb-stick of het Internet doet zou niets uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTerp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08 17:43
Malt007 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:36:
Klein vraagje nog, als ik een BD kijk (stream) dan hapert het beeld af en toe en valt het geluid weg. Leken mij symptonen van een te traag netwerk. Ik heb al zitten vogelen met Fast smb acces en bit rate improver ofzo, dit leek allemaal niks uit te maken. Ik heb het trouwens even gemonitord met 'info' in beeld en het lijkt alleen te gebeuren als de bitrate >50mbit wordt. Ik ga het vanavond nog even proberen met de instellingen die geadviseerd worden op de openings post maar wie weet komt iemand dit bekend voor?
Hi Malt007,

Ik herken het probleem met de Dune D1 die ik heb. Weet niet welke software versie je draait maar met de 2 laatste beta's heb ik exact hetzelfde probleem. Bij hogere bitrates krijg ik zo nu en dan een korte hapering van meestal geluid, soms ook beld.
Als ik met de aanbevolen settings bv een read-test van een bestand doe dan haal ik maar zo'n 6-7 Mbyte/sec. Echter, als ik de setting "Fast Disk Access" uitschakel, en dan klaagt de Dune wel of ik dit zeker weten wel wil, dan haalt m'n Dune D1 de maximale read-test speed, namelijk 12 Mbyte/sec. En dan is gelijk ook het probleem van korte beeld en sound drops (zeer irritant vindt ik) weg. En dit kan ik reproduceren.

Ikzelf ben nog niet teruggegaan naar de laatste stabiele versie om te proberen of daar het probleem zich ook voordoet. Maar m'n broer heeft ook een D1 en die draait nog met de stabiele versie en dit probleem doet zich bij hem niet voor. Met beide Fast Disk Access opties (aan en uit) haalt hij telkens zo'n 11-12 Mbyte/sec.

Trouwens, ik heb dit getest met een QNAP NAS 419P+ welke op 1 Gbps draait, de Dune dus op 100 Mbps en gebruik makend van NFS (probleem doet zich zowel met TCP als UDP voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
henk99 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:47:
Ik weet niet of het hier al bekend is, maar er is een plugin waarmee je youtube op je Dune kan gebruiken. Ik heb dit zelf al geprobeerd, maar krijg het niet goed aan de praat (op een BD Prime).
Ik krijg bij het kijken in mijn playlist een error:
"System error: Unhandeled PHP plugin error. Call the PHP plugin vendor."

Zijn er mensen die dit al wel aan de praat hebben, of weten waarom die error message verschijnt?
Hier de link naar de plugin discusie: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=28109
Ik heb die plugin eens uitgeprobeerd een tijdje terug en bij mij werkte die wel zonder fouten maar ik heb er verder niet meer naar gekeken omdat er geen searchfunctie in zit. Hoe ik dat precies gedaan heb weet ik even niet meer maar in elk geval weet ik wel nog dat ik verder geen foutmeldingen gekregen heb op mijn Dune H1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Roel1966 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:46:
[...]

Ik heb die plugin eens uitgeprobeerd een tijdje terug en bij mij werkte die wel zonder fouten maar ik heb er verder niet meer naar gekeken omdat er geen searchfunctie in zit. Hoe ik dat precies gedaan heb weet ik even niet meer maar in elk geval weet ik wel nog dat ik verder geen foutmeldingen gekregen heb op mijn Dune H1.
Inmiddels zit search er ook in. Evenals een onscreen keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Ik gebruik inmiddels Teracopy om content vanaf mijn pc naar mijn harde schijf aan mijn mediaplayer te pompen. Teracopy kan ik de pc laten afsluiten als hij klaar zodat ik hem 's avonds kan aanzetten en de pc uitgaat als hij klaar is met kopieren. Nu zit er in Teracopy een optie dat je de bestanden kunt verifieren. Hij kijkt dan of er geen crc fouten inzitten. Dat is handig, maar zorgt er wel voor dat het hele proces 2x langer duurt. Dat maakt bij een bestand van 4GB niet zoveel uit, maar bij 40GB wordt het al iets vervelender. Ik wil dit dus eigenlijk liever niet gebruiken. Mijn vraag is nu; stel dat er inderdaad toch crc fouten zijn, speelt de content dan sowieso niet af? Of begint hij wel gewoon te spelen en bestaat de kans dat de film er na een half uur mee ophoudt omdat er crc fouten inzitten?

Sowieso breek ik me de laatste dagen het hoofd wat nu de handigste/snelste manier is om de data op mijn externe hdd te krijgen. Wat vinden jullie? Een paar uitgangspunten:

- de makkelijkste optie is streamen en dit werkt bij mij ook perfect. Ik wil het echter voor de rest van het gezin zo makkelijk mogelijk maken en ik wil de pc niet heel de dag aanhebben. Het is dan niet handig dat voordat de kids een dvdeetje willen kijken, mama eerst naar boven moet om de de pc aan te zetten. Streamen valt dus af.

- het afkoppelen van de hdd aan de dune om hem vervolgens aan mijn pc te hangen, vind ik ook omslachtig hoewel dit misschien de snelste manier zou zijn om data over te hevelen.

- blijven over de opties om of mijn newsreader (newsleecher) rechtstreeks naar de HDD aan de Dune te laten downloaden en daar ook parren en rarren of om eerst te downloaden naar pc en daarna de bestanden weer te kopieren naar de hdd aan de dune. Ik heb de indruk dat rechtstreeks downloaden naar de hdd aan de dune niet ideaal is, omdat ten eerste newsleecher telkens pauzeert (articles are downloading faster than they can be written to disk) en ten tweede omdat repair'n extract dan wel heel langzaam gaat. Is dat ook jullie ervaring en zijn er meer mensen die het nu zo doen als ik (eerst naar pc en dan kopieren naar Dune)?

[ Voor 45% gewijzigd door kadoendra op 14-02-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Dat hangt natuurlijk van de grootte en locatie van de fout af. Het kan variëren van wat beeld- of geluidsfouten, tot het plots ophouden van afspelen ergens in het midden of zelfs helemaal niet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
TheTerp schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:40:
[...]

Hi Malt007,

Ik herken het probleem met de Dune D1 die ik heb. Weet niet welke software versie je draait maar met de 2 laatste beta's heb ik exact hetzelfde probleem. Bij hogere bitrates krijg ik zo nu en dan een korte hapering van meestal geluid, soms ook beld.
Als ik met de aanbevolen settings bv een read-test van een bestand doe dan haal ik maar zo'n 6-7 Mbyte/sec. Echter, als ik de setting "Fast Disk Access" uitschakel, en dan klaagt de Dune wel of ik dit zeker weten wel wil, dan haalt m'n Dune D1 de maximale read-test speed, namelijk 12 Mbyte/sec. En dan is gelijk ook het probleem van korte beeld en sound drops (zeer irritant vindt ik) weg. En dit kan ik reproduceren.

Ikzelf ben nog niet teruggegaan naar de laatste stabiele versie om te proberen of daar het probleem zich ook voordoet. Maar m'n broer heeft ook een D1 en die draait nog met de stabiele versie en dit probleem doet zich bij hem niet voor. Met beide Fast Disk Access opties (aan en uit) haalt hij telkens zo'n 11-12 Mbyte/sec.

Trouwens, ik heb dit getest met een QNAP NAS 419P+ welke op 1 Gbps draait, de Dune dus op 100 Mbps en gebruik makend van NFS (probleem doet zich zowel met TCP als UDP voor).
Ik heb gisterenavond de update geinstalleerd en de instellingen conform de startpost gedaan. Dit heeft zeker verbetering opgeleverd. Ik heb 3 eps van de sopranos gekeken (46gb BD) zonder gestotter. Ik heb gelijk 5 BD's gedownload oa. Planet Earth (voor de bird scene) en Avatar. Bird Scene ging wonderbaar goed, geen enkel gestotter en perfect vloeiend beeld. Ik was er dus van overtuigd dat alles opgelost was aangezien ik had gelezen dat die scene zo ongeveer het zwaarste is wat je kan doen om je TV danwel mediaspeler te testen.

Bij Avatar ging het echter mis, zodra de beelden te snel gaan (hogere bitrate?) begint het gestotter weer. Ik heb nog maar 1 oplossing en dat is dat de kabel wellicht niet goed (te lang) is. Ik ga ook nog even testen met de Fast Disk Acces optie uit al maakte dat eerder geen verschil.

Laatste vraagje, hebben meer mensen last met het afsluiten van een BD? Zodra ik op de stopknop druk duurt het soms wel 30sec voordat ik weer terug ben in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:40
Ownee, daar gaan we weer..

Lange tijd geleden had ik problemen met yadis en de bekende 'url not found' melding. Nu heb ik gisteren en Yadis èn de firmware van mijn dune geupgrade (moet je ook niet tegelijk doen, i know O-) ) en het resultaat is dat alles niet meer werkt...

Ik zie tevens ook dat mijn HD naam intern in de dune gewijzigd is naar duneHDD.... Yadis doet het verder nu goed, hij update en exporteert, alleen werkt het op de dune dus niet meer correct qua url not found melding. Ik heb al wat zitten rommelen maar ik kan maar niet vinden wat de juiste benaming op de yadis client nou moet zijn...

Iemand een snel ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Yadis alle movies selecteren, en opnieuw laten verwerken was hier de oplossing.
Op voorwaarde dat je mappen juist staan, deze kan je altijd even opnieuw aanklikken in Yadis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maakt er hier iemand uberhaupt gebruik van plugins? Vind er erg weinig over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:30
Weet iemand trouwens hoe je bij een MKV (zonder hoofdstukken) snel een half uurtje verder in de film of zo gaat? ik kan het wel via FF doen maar dat duurt veel te lang. wil ineens grote sprongen maken maar kan het echt nergens vinden.

Zal wel iets heel simpels zijn (als het kan) maar krijg het niet gevonden via de zoekfunctie.

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 12:22
de knoppen 1 t/m 9 kan je hiervoor gebruiken, dan ga je naar percentages van de totale speelduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Of pijltje naar boven snel 30x indrukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:30
wolterious schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:04:
de knoppen 1 t/m 9 kan je hiervoor gebruiken, dan ga je naar percentages van de totale speelduur.
Thanks, dit werkt inderdaad super.
Heb nog wel een ander probleempje.
sinds de beta software upgrade van vorige week duurt het opstarten van films van mijn synology NAS veel en veel langer.
Normaal koos ik een film en binnen een paar seconde startte hij. Nu duurt het soms wel een minuut of zo.
Ik heb qua settings op beide dozen niets verandert.
Andere mensen die ditzelfde probleem ondervinden of enig idee hebben wat hier aan de hand is?

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Drobanir schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:55:
Dat hangt natuurlijk van de grootte en locatie van de fout af. Het kan variëren van wat beeld- of geluidsfouten, tot het plots ophouden van afspelen ergens in het midden of zelfs helemaal niet starten.
Is er dan nu nog een mogelijkheid om de bestanden die ik reeds eerder verplaatst heb van mijn pc naar mijn externe hdd (met windows verkenner) op fouten te controleren? De bronbestanden heb ik al weggegooid. Of is dat nu slechts een kwestie van trial and error waardoor ik slechts door alles te kijken erachter kom of ze goed gekopieerd zijn?

Of kan ik er gewoon op vertrouwen dat nu de bestanden zonder foutmelding gekopieerd zijn er geen fouten in de bestanden zitten?

[ Voor 9% gewijzigd door kadoendra op 14-02-2012 18:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
nee, daar kun je niet op vertrouwen. De enige manier om te weten of een film goed is, is om hem te kijken.
Bij een corrupte JPG is het makkelijk, daar zie je direct het stukje wat niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
kadoendra schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 07:47:

Sowieso breek ik me de laatste dagen het hoofd wat nu de handigste/snelste manier is om de data op mijn externe hdd te krijgen. Wat vinden jullie? Een paar uitgangspunten:

- de makkelijkste optie is streamen en dit werkt bij mij ook perfect. Ik wil het echter voor de rest van het gezin zo makkelijk mogelijk maken en ik wil de pc niet heel de dag aanhebben. Het is dan niet handig dat voordat de kids een dvdeetje willen kijken, mama eerst naar boven moet om de de pc aan te zetten. Streamen valt dus af.

- het afkoppelen van de hdd aan de dune om hem vervolgens aan mijn pc te hangen, vind ik ook omslachtig hoewel dit misschien de snelste manier zou zijn om data over te hevelen.

- blijven over de opties om of mijn newsreader (newsleecher) rechtstreeks naar de HDD aan de Dune te laten downloaden en daar ook parren en rarren of om eerst te downloaden naar pc en daarna de bestanden weer te kopieren naar de hdd aan de dune. Ik heb de indruk dat rechtstreeks downloaden naar de hdd aan de dune niet ideaal is, omdat ten eerste newsleecher telkens pauzeert (articles are downloading faster than they can be written to disk) en ten tweede omdat repair'n extract dan wel heel langzaam gaat. Is dat ook jullie ervaring en zijn er meer mensen die het nu zo doen als ik (eerst naar pc en dan kopieren naar Dune)?
Iemand hier nog wat gedachten/suggesties over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat alleen een nas overblijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Laatst online: 25-09 16:50
kadoendra schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:23:
[...]

Is er dan nu nog een mogelijkheid om de bestanden die ik reeds eerder verplaatst heb van mijn pc naar mijn externe hdd (met windows verkenner) op fouten te controleren? De bronbestanden heb ik al weggegooid. Of is dat nu slechts een kwestie van trial and error waardoor ik slechts door alles te kijken erachter kom of ze goed gekopieerd zijn?

Of kan ik er gewoon op vertrouwen dat nu de bestanden zonder foutmelding gekopieerd zijn er geen fouten in de bestanden zitten?
Ik heb bij mij ook alles geupdate, maar heb er zelf niets van gemerkt, heb de combinatie Synology DS410J + Dune HD Smart D1. Ik neem aan dat je de NAS al een keer opnieuw opgestart hebt? En de Dune compleet van de stroom af? Ik moet wel zeggen dat hij bij mij bij sommige bestanden wel een seconde of 15/20 nodig heeft om te starten, en bij anderen meteen start. Ik vermoed dat dit een soort buffer is mocht de internetsnelheid ineens wat kuren vertonen dat het toch door blijft spelen.

Wellicht kan je proberen om een paar bestanden van verschillende groottes te testen?
kadoendra schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:51:
[...]

Iemand hier nog wat gedachten/suggesties over?
Ik denk dat inderdaad de enige echt goede optie die je dan overhoudt een NAS is, anders blijf je altijd bezig met of het een of het ander. Uiteraard is het aan jou de keus of je dat de kosten waard vind tegenover het gemakt.

Zelf ben ik er uiterst tevreden over, heb hier 3 mediaspelers in huis en 1 NAS, kan deze via internet vanuit overal beheren. Apparaat download zelf, dus je gooit er een torrent of een NZB file in en hij gaat aan de slag.

En kan overal in huis zonder problemen een film kijken. (ook tegelijk) :)

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Ik heb me nog nooit echt in een NAS verdiept, maar waarom zou downloaden naar de NAS dan sneller gaan dan naar de externe HDD aan de Dune? En over hoeveel sneller hebben we het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jij hebt het over uploaden.
Voordeel zit hem niet zozeer in het downloaden (hoewel veel nassen dat ook kunnen), maar in het beschikbaar hebben van de media...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
MikeyMan schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:56:
Jij hebt het over uploaden.
Voordeel zit hem niet zozeer in het downloaden (hoewel veel nassen dat ook kunnen), maar in het beschikbaar hebben van de media...
Ik bedacht me net: ik kan op mijn router ook een externe hdd aansluiten. Daarmee wordt mijn router feitelijk ook een soort NAS toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
kadoendra schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:45:
[...]

Ik bedacht me net: ik kan op mijn router ook een externe hdd aansluiten. Daarmee wordt mijn router feitelijk ook een soort NAS toch?
Dat klopt, alleen de meeste routers zijn daar - net als de meeste mediaspelers - niet echt goed in, het zou me niet verbazen als je doorvoersnelheid lager wordt dan nu naar je Dune.

Een goede NAS is een stuk vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Xander schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:55:
[...]

Dat klopt, alleen de meeste routers zijn daar - net als de meeste mediaspelers - niet echt goed in, het zou me niet verbazen als je doorvoersnelheid lager wordt dan nu naar je Dune.

Een goede NAS is een stuk vlotter.
Maar hij kan het in ieder geval wel proberen. Voor hetzelfde geld haalt hij wel 10 MB/s bij het lezen en heeft hij nergens last van. Ik heb het ook geprobeerd met mijn Netgear WNDR3700. Een hoop geklooi met het bestandsformaat (NTFS was weer langzamer dan EXT2/3 enz.) maar het is natuurlijk wel het proberen waard. In mijn geval heb ik daarna maar een Synology DS211 gekocht en daar heb ik nog steeds geen spijt van.

Probeer het en je weet het! (lees je wel goed in voor jouw specifieke router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

had al even gezocht hier op het forum, maar heb een vraag over de hd dune smart b1

is het mogelijk om beeld uit te zenden via hdmi en composite component?

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

mouse1277 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:48:
Weet iemand trouwens hoe je bij een MKV (zonder hoofdstukken) snel een half uurtje verder in de film of zo gaat? ik kan het wel via FF doen maar dat duurt veel te lang. wil ineens grote sprongen maken maar kan het echt nergens vinden.

Zal wel iets heel simpels zijn (als het kan) maar krijg het niet gevonden via de zoekfunctie.
je kan ook de knop search gebruiken

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thalantis schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:16:
had al even gezocht hier op het forum, maar heb een vraag over de hd dune smart b1

is het mogelijk om beeld uit te zenden via hdmi en composite component?
Nooit geprobeerd maar volgens mij kan je maar 1 uitgang per keer gebruiken

• virtualJac
Als je het beeldschermpje van de D1 goed bekijkt, zie je dat deze genoeg weer kan geven. DTS formaten enzo. Zit dit nog niet in de firmware of hoe zit dat? Ik zie alleen de tijd verstreken of de menuplaats. Zou wel chic zijn dat hij meteen weergeeft welk formaat met audiospoor hij aan 't weergeven is.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er meer mensen die ook gebruik maken van Mediacentermaster?

De ontwikkelaar staat open voor support voor de HDI apparaten, maar werkt de verzoeken af op het aantal sterren...

Dus mochten jullie het niet teveel moeite vinden, zouden jullie de volgende aanvraag kunnen "star-en"?

http://code.google.com/p/...aster/issues/detail?id=98

• kadoendra
Hoe zorg ik er voor dat de externe hdd die aan de dune hangt bereikbaar blijft als de dune zelf standby staat?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niet op standby zetten?

• kadoendra
Hmm, ik heb dit topic nog een keer goed doorgespit en kwam erachter dat meer mensen hetzelfde probleem hadden als ik. Ik heb bij de instellingen in de dune de optie "standby" in plaats van "poweroff"staan. De ene keer blijft hij echter ook netjes standby (zodat de HDD beschikbaar blijft en ik er films naar toe kan pompen) en de ander keer schakelt hij op de een of andere manier toch in de "poweroff" modus met als gevolg dat mijn HDD niet bereikbaar is.

Wat ik me afvroeg; zou het met de Logitech Harmony One te maken kunnen hebben? Op die AB heb ik voor de dune namelijk de volgende knoppen "AAN" "UIT" en "AAN/UIT". Ik las eerder in dit topic dat als je de rode standbyknop van de Dune lang ingedrukt houdt, hij dan in "Poweroff" gaat ipv in Standby. Zou het niet kunnen zijn dat één van die knoppen op de logitech eigenlijk de "Poweroff" knop is?

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:18
Ik heb geen Logitech Harmony maar wel hetzelfde probleem.

Sinds ik de HDD uit de D1 heb gehaald is het iets minder dat ie naar power-off schakelt.
Het is een wispelturig beeld: soms houdt ie 3 dagen stand-by vol maar soms is het met 3 uur al gedaan ...

Daily driver; MB R171 SLK280

• kadoendra
mir4dor schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:32:
Ik heb geen Logitech Harmony maar wel hetzelfde probleem.

Sinds ik de HDD uit de D1 heb gehaald is het iets minder dat ie naar power-off schakelt.
Het is een wispelturig beeld: soms houdt ie 3 dagen stand-by vol maar soms is het met 3 uur al gedaan ...
Hmm, dan is de tip van Mikeyman misschien toch niet zo gek. Zou hij veel meer energie verbruiken als hij slechts aanstaat om data op de hdd te ontvangen dan wanneer hij in de standby staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Switching the Player On and Off
To switch on the player, ensure the power switch on the rear panel is in “on” state, and press the “POWER”
RC button or the “on/off” button on the front panel.
To put the player into the standby mode, press the “POWER” RC button or the “on/off” button on the front
panel. To exit the standby mode, press any of these buttons again.
Depending on the player settings (see the player setup menu), the “hardware standby” or “software stand-
by” mode may be used. In the “hardware standby” mode, almost complete power-off takes place and
the player consumes almost no power. In the “software standby” mode, the player produces no signal
on the video output, but is still functioning. For example, if you have some storage devices connected to
the player, you may still access them from network (“NAS” function of the player). Exiting the “software
standby” mode takes just a few seconds. When the player is in the “software standby” mode, it still con-
sumes significant power. It is not recommended to keep the player in the “software standby” mode for a
while if you do not need it.
To switch off the player completely, toggle the power switch on the rear panel. Do not do it if some drive is
connected to the player and some write operation is in progress.
NOTE: After switching off the player or putting the player into the “hardware standby” mode, it is recom-
mended to wait about 1 minute before switching it on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 21:45
Ik ben er bij mij achter gekomen dat het power-off probleem komt door het oppikken van IR-signalen van andere afstandsbedieningen door de D1. Heb sinds een week het IR-oogje op het apparaat bedekt met een stukje papier (bedien de boel nu via WI-FI) en heb nergens meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
yoki schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:37:
Ik ben er bij mij achter gekomen dat het power-off probleem komt door het oppikken van IR-signalen van andere afstandsbedieningen door de D1. Heb sinds een week het IR-oogje op het apparaat bedekt met een stukje papier (bedien de boel nu via WI-FI) en heb nergens meer last van gehad.
Hmm, toch is dat vreemd want ik heb het probleem ook als ik hem s avonds als ik naar bed ga uitzet en ik de volgende ochtend kijk hij ook in poweroff is gegaan. En s nachts zit hier niemand aan de afstandsbediening. Tenzij de kabouters graag even tv kijken natuurlijk ;)

Hoe dan ook. Lijkt me toch niet zo moeilijk voor dune om te fixen. Gewoon onmogelijk maken dat wanneer je in de instellingen hebt gekozen voor software standby hij überhaupt nog in poweroff kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 15:43

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb me eens even door dit topic heen geboenderd, en gezocht op een aantal zoektermen. Ik heb nu een Popcorn Hour A100 die in principe alles streamt, maar ik wil graag mijn PS3/Blu Ray speler, DVD speler en Popcorn Hour vervangen voor 1 apparaat. Ik had mijn oog laten vallen op de Popcorn Hour C300 maa die is met Blu Ray drive aanzienlijk duurder dan de Dune Max, die ook nog eens goede reviews krijgt.

Wat me niet helemaal duidelijk is geworden in mijn zoektocht, is het verschil (behalve het formaat) tussen de Dune Max en de Dune B1. Beide hebben Blu Ray drives en streamen dezelfde content enz. maar het prijsverschil is wel groot. Iemand die me op weg kan helpen?

Ten tweede, zijn er mensen die ervaring hebben met de Popcorn Hour C300 en deze kunnen vergelijken met de Dune Max?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De C300 is nog verre van af als blijkt uit deze, http://be.hardware.info/r...-c-300-review-na-de-patch
de Dune Max blijft de referentie, tot spijt van wie het benijdt.
http://be.hardware.info/r...ne-hd-max-en-smart-review

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:30
BeQuietAndDrive schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:01:
Wat me niet helemaal duidelijk is geworden in mijn zoektocht, is het verschil (behalve het formaat) tussen de Dune Max en de Dune B1. Beide hebben Blu Ray drives en streamen dezelfde content enz. maar het prijsverschil is wel groot. Iemand die me op weg kan helpen?
De Max heeft meer aansluitopties achterop (zoals 7.1 analoog uit en s-video uit), heeft een display en je kunt er een HDD inbouwen.
Wat software/afspeelfuncties betreft zijn ze identiek.

[ Voor 1% gewijzigd door markvl op 20-02-2012 19:32 . Reden: Extra aansluitopties genoemd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik zit er over te denken om een tweede Dune aan te schaffen voor in de slaapkamer. De HD TV 101 kost weinig en kan mooi alle met yaDIS gegenereerde content weergeven die op de NAS staat. De Prime in de woonkamer hangt aan een TV, versterker en projector en heeft dus veel aansluitingen nodig, maar in de slaapkamer hoeft dat dus allemaal niet. Of heeft er iemand een goede reden waarom ik dit niet zou moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik zit zelf met hetzelfde, ik wil ook een tweede mediaspeler voor op de slaapkamer. Dat dit weer een Dune wordt weet ik wel zeker (idd vanwege de compatabiliteit met YaDIS), maar verder...

Een TV101 zou een mooie goedkope oplossing zijn, maar ik struikel een beetje over het feit dat 'ie geen volledige Blu-Ray ondersteuning (met menu) heeft. Hij heeft BD-Lite maar ik vraag me eigenlijk af of dat bij alle films goed werkt (inclusief keuze tussen Theatre/Extended/Directors versie enzo). Ik zie het wel gebeuren dat ik beneden een film begonnen ben en die straks niet fatsoenlijk boven kan afkijken...

Dan dus maar een Smart. Maar ik heb mijn H1 al weer een behoorlijke tijd en weet eigenlijk niet of het verstandig is om weer een model uit die serie aan te schaffen, ik vind dat die beloofde upgrades eindelijk maar eens moeten komen. :+ Ik ben eigenlijk geneigd om te wachten en een keer een Smart B2 te kopen voor beneden en de H1 naar boven te verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Helder, Dune Max dus te prefereren boven de C300. Ik ga ze vanmiddag even zelf bekijken in de winkel, ben benieuwd.

Nog een algemene vraag, uit interesse: waarom verkiezen jullie een Mediaplayer als deze boven een eigenbouw HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:10
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:18:
Helder, Dune Max dus te prefereren boven de C300. Ik ga ze vanmiddag even zelf bekijken in de winkel, ben benieuwd.

Nog een algemene vraag, uit interesse: waarom verkiezen jullie een Mediaplayer als deze boven een eigenbouw HTPC?
mijn overwegingen:
- prijs
- formaat
- geen fan aanwezig
- energieverbruik
- gebruiksgemak
- werkt out-of-the-box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Gewoon geen gezeik, maar spelen, prutsen is niet nodig, interface is makkelijk genoeg (zeker met YaDis), ziet er strak genoeg uit en was voor mij qua prijs interessanter dan een htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
sinds2,5 jaar ben ik een uiterst tevreden gebruiker van de HDI prime 3.0. Ik gebruik hierbij zowel straming vanaf mijn NAS al externe harde schijven. Bij het laatste zit nu een vreemd, en voor mij onoplosbaar probleem. Sinds afgelopen weekend heb ik bij één van mijn harde schijven dat de Dune een foutmelding (ERROR) geeft zodra ik op mijn map muziek DVD klik. De speler start daarna direct opnieuw op. Het vreemde is dat wanneer ik op dezelfde map ga staan en vervolgens op PLAY druk, hij een soort van playlist maakt en vervolgens die playlist gaat afspelen (2TB!!!). Ik heb vanalles geprobeerd waaronder het verwijderen (en weer vervangen) van de dune folder txt bestanden. Zowel met als zonder blijft het probleem. Tot slot heb ik een gloednieuwe HD genomen en daar een aantal bestanden op geplaatst. Hetzelfde probleem. Dit heb ik met geen enkele van mijn andere (identieke) schijven.
Wie weet hier meer over/ kan mij verder helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nu nog twijfelen tussen de Max en de B1. Ze kunnen hetzelfde, een HDD erin is voor mij niet nodig maar de Max is wel 140 euro duurder dan de B1. De afmeting van de behuizing staat dan wel weer mooier in mijn meubel natuurlijk, maar of dat me 140 euro waard is... ik zie niets over het hoofd toch?

Bedankt voor alle hulp zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:12:
Nu nog twijfelen tussen de Max en de B1. Ze kunnen hetzelfde, een HDD erin is voor mij niet nodig maar de Max is wel 140 euro duurder dan de B1. De afmeting van de behuizing staat dan wel weer mooier in mijn meubel natuurlijk, maar of dat me 140 euro waard is... ik zie niets over het hoofd toch?

Bedankt voor alle hulp zover :)
De Max heeft iets meer aansluitingen en een display. Coaxiaal audio. Aansluiting voor 7.1.

Verder niks. Ik persoonlijk vond het het geld niet waard en heb de B1 genomen en daar een externe HD (die ook zwart is) eraan gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dank allen voor de input. Popcorn Hour A100, Pioneer DVD speler en PS3 (voor Blu Ray had ik die vooral) gaan opzij vanavond, de Dune B1 komt ervoor in de plaats. Zal ruimte geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Gelijk een vraag :) alles werkt nu perfect alleen als ik een Blu Ray disc erin doe, dan heb ik alleen geluid en geen beeld. Wel zie ik zo'n melding 'loading disc' verschijnen maar het beeld blijft zwart. Mijn videomode instellingen:
Verbinding HDMI
Mode 720p 50hz (HD Ready TV, Plasma)
Verhouding Automatisch
Frequentie als videomode (als ik dit aanpas, dan verandert er niets).

Iemand een idee? DVD speelt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zet de beeldmodus op automatisch (i.p.v 720P 50Hz). De Dune lijkt niet altijd goed Blu-Ray te kunnen afspelen als je een bepaalde vaste output kiest.
Ik had het probleem ook. Het bovenstaande was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Thanks, inmiddels werkt het :)

Pagina: 1 ... 43 ... 72 Laatste