Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Vraagje, ik heb een Dune Max met een 2 TB HD erin.
Nu wil ik een NAS eraan hangen met 4 schijven.
Kan ik nou op die 4 schijven gewoon films en series zetten of kan Yadis maar van 1 schijf zijn films lezen ?
Ik wil die 4 schijven in JBOD plaatsen en niet in raid.
Maar wil dus wel van Yadis gebruik maken ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Geen enkel probleem, ik heb films van 5 verschillende locaties in YaDIS zitten...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Xander schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:04:
Geen enkel probleem, ik heb films van 5 verschillende locaties in YaDIS zitten...
Da's mooi, maar hoe werkt dat dan ? ik bedoel je verwijst toch altijd maar naar 1 pad ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Nee? Je kunt zo veel mappen toevoegen als je maar wilt? :)

Bekijk de settings nog maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 15:43

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mij lukt dat ook nog niet. Ik heb twee NAS-shares (NFS), te weten Films en Series. Yadis output directory heb ik in de Films share gezet (in de algemene instellingen dus, moest toch wat kiezen). Ik verwijs keurig naar deze verschillende mappen in de Yadis GUI en hij leest keurig alle films en series in. Ik exporteer de boel, ga op mijn Dune naar Yadis, kan Films en TV Shows kiezen, kan alle info zien. Alleen als ik een aflevering van een serie wil bekijken, kan hij het pad niet vinden. In de txt file die in een van de directories van Yadis met betrekking tot zo'n serie aflevering staat, staat ook een verkeerd pad (namelijk /Films in plaats van /Series). Hoe krijg je dat goed?

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 22-02-2012 08:56 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Xander schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:49:
Nee? Je kunt zo veel mappen toevoegen als je maar wilt? :)

Bekijk de settings nog maar eens.
We hebben het toch wel over hetzelfde he?
Ik bedoel, ik heb het over het feit of yadis kan werken als je je films op verschillende schijven hebt staan op de nas en als je dan zon film aanklikt op je dune dat hij ook afspeelt.
Daarbuiten staan er ook films op de interne HD van dune zelf.
Dus zowel intern als op de schijven die in de nas zitten staan films en series en als ik dan in yadis zit wil ik die allemaal zien en wil ik dat yadis werkt, dus de films afspeelt als ik in yadis op de film klik.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Toch kan het echt. Ik heb ook 2 shares (wel fysiek op dezelfde schijf) en dat gaat toch meer dan prima.
Hebben jullie in Yadis wel gekeken naar de verschillende tabbladen voor series en films? (just to be sure)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 14:58
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:55:
Mij lukt dat ook nog niet. Ik heb twee NAS-shares (NFS), te weten Films en Series. Yadis output directory heb ik in de Films share gezet (in de algemene instellingen dus, moest toch wat kiezen). Ik verwijs keurig naar deze verschillende mappen in de Yadis GUI en hij leest keurig alle films en series in. Ik exporteer de boel, ga op mijn Dune naar Yadis, kan Films en TV Shows kiezen, kan alle info zien. Alleen als ik een aflevering van een serie wil bekijken, kan hij het pad niet vinden. In de txt file die in een van de directories van Yadis met betrekking tot zo'n serie aflevering staat, staat ook een verkeerd pad (namelijk /Films in plaats van /Series). Hoe krijg je dat goed?
Als je de mappen kiest, dan moet je ipv:

//"ip"/share/films ---> //'NASnaam'/share/films

selecterern. Bij mij deed hij het eerst ook niet. Dan vult hij zelf ook automatisch het goede path in.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
virtualJac schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:53:
[...]

Als je de mappen kiest, dan moet je ipv:

//"ip"/share/films ---> //'NASnaam'/share/films

selecterern. Bij mij deed hij het eerst ook niet. Dan vult hij zelf ook automatisch het goede path in.
En zo werkt dat ook als je op meerdere harde schijven je films en series hebt staan dus ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Jep, gewoon de map selecteren steeds en klaar. Werkt bij mij perfect. Maar zoals ik zei, als je het op ip doet dan werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Even twee dingen niet door elkaar halen, voor mijn beeldvorming :) Ik selecteer de map in de lijst en dan zet hij er keurig NAS/Films neer. Daaronder staat echter de locatie gelijk, en daar maakt hij standaard smb van. Daar staat wel een ip adres in, ik wijzig dit naar de NFS locatie maar laat hier wel het ip adres staan. Klopt dit dan? Of moet hier ook de NAS naam komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Het path wat yaDIS zelf invult staat een IP adres in. Dit laat je gewoon zo staan. Alleen de locatie die je zelf invult moet de NAS naam bevatten ipv het IP. Zo werkte het voor mij athans. Als ik in de locatie het IP zette, kreeg ik de path not found melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hmm, dan staat dat nu goed bij mij. Dan gaat dat mijn probleem dus niet oplossen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:28:
Hmm, dan staat dat nu goed bij mij. Dan gaat dat mijn probleem dus niet oplossen :(
Waar zet je je interface map? Bij mij doet hij het alleen als ik de interface map op een USB stick zet en die achterin m'n Dune stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Interface map staat op de Films share. Hmm, dat moet kunnen toch? Of een aparte share aanmaken voor Yadis of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ik heb geprobeert om deze weg te schrijven op een Share op mijn NAS. Dit kreeg ik niet aan de praat. Dus ik heb hem weer terug staan op USB stick en dit werkt perfect. Alleen ff klote als je je collectie bij moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Ik heb sinds een paar dagen last van een crashende Yadis als hij bij bepaalde films de technische gegevens op wil halen. Gek genoeg lijkt er niks mis met die dvd's want ze draaien wel gewoon op de dune. Alleen krijg ik ze zo niet op mijn moviewall. Ik kan namelijk wel alles handmatig aanmaken maar hij gaat toch altijd zelf de technische gegevens ophalen. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
virtualJac schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:59:
Ik heb geprobeert om deze weg te schrijven op een Share op mijn NAS. Dit kreeg ik niet aan de praat. Dus ik heb hem weer terug staan op USB stick en dit werkt perfect. Alleen ff klote als je je collectie bij moet werken.
Ik heb Yadis ook op een usb stick staan die achterin de Dune zit, dus dna moet het wle lukken.

Maar wat bedoel je met alleen ff klote als je je collectie moet bijwerken ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Misschien kun je hem ook wel bijwerken als hij achterin je Dune zit en die USB shared ofzo, maar ik haal hem er altijd ff uit en stop hem in m'n PC. Nog niet in verdiept. Was blij dat yaDIS werkte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
virtualJac schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:10:
Misschien kun je hem ook wel bijwerken als hij achterin je Dune zit en die USB shared ofzo, maar ik haal hem er altijd ff uit en stop hem in m'n PC. Nog niet in verdiept. Was blij dat yaDIS werkte ;)
Ik mis even iets, waarom haal je hem eruit en doe je hem in je pc ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:55:
Alleen als ik een aflevering van een serie wil bekijken, kan hij het pad niet vinden. In de txt file die in een van de directories van Yadis met betrekking tot zo'n serie aflevering staat, staat ook een verkeerd pad (namelijk /Films in plaats van /Series). Hoe krijg je dat goed?
Je hebt je folders dus verkeerd ingesteld staan... Volgens mij is er geen andere uitleg mogelijk.

De YaDIS exportlocatie in de film-map zetten is volgens mij ook vragen om problemen (denkt 'ie dadelijk niet dat je YaDIS interface een nieuwe film is...?), maar zelfs dat zou geen foute paden mogen introduceren.
Le_Freak ! schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:06:
We hebben het toch wel over hetzelfde he?
Ik bedoel, ik heb het over het feit of yadis kan werken als je je films op verschillende schijven hebt staan op de nas en als je dan zon film aanklikt op je dune dat hij ook afspeelt.
Daarbuiten staan er ook films op de interne HD van dune zelf.
Dus zowel intern als op de schijven die in de nas zitten staan films en series en als ik dan in yadis zit wil ik die allemaal zien en wil ik dat yadis werkt, dus de films afspeelt als ik in yadis op de film klik.
Jeps, we hebben het over hetzelfde. :) Je kunt zoveel mappen toevoegen als je maar wilt...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OGpp2t9CNRUEy0c6ecz5cF6N/full.png

Daar heb ik ook wel eens verwijzingen naar de interne HDD en samba-shares op een andere PC tussen gehad. Gaat prima. :)
virtualJac schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:10:
Dat kan inderdaad ook, sterker nog, die USB-stick zou standaard al geshared moeten zijn. :)

De YaDIS interface op een server of NAS opslaan mag ook geen probleem zijn, je moet alleen even opletten dat een Dune maar één gelijktijdige SMB-verbinding kan opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:10
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:28:
Als ik bij mij in de Yadis map de map met films open (map 99) dan staat er in die map een bestand
dune_folder.txt en in dat bestand staat de link naar de desbetreffende film en dat is bv
item.0.media_url=nfs://gebrnaam@ww:192.168.10.68:/volume1/video/Vakantie/Vakantie.iso
Ik heb Yadis op mijn nas staan dus ik blader op mijn nas naar de Yadis map en open die dan.
Dan krijg ik het scherm met mijn films en dan kan ik er 1 aanklikken en hij speelt af.
Nas is een Synology, NFS ingesteld, in de door mijn aangegeven link wel "gebrnaam" en "ww" wijzigen voor de juiste gegevens.
Bij mij werkt het als ik de naam en ww invul prima. Iets anders ga ik voorlopig ook niet proberen, ben er nu ff klaar mee. Ben blij dat het werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Oke, duidelijk verhaal, thankx!

Andere vraag, ik heb de Dune Max en zat even bij video instellingen te kijken.

Bij de opties:

HDMI kleurdiepte, die staat nu op 8 is dat correct ? (kan ook kiezen uit 10,12,of automatisch
HDMI CEC staat uit. (kan aan)
DVI uitvoer staat op uit
Kleurcodering staat op automatisch
Standaard decoder staat op automatisch, kan daar ook nog wat anders kiezen zoals full RGB etc. of zo.

Zijn deze instellingen oke, of kan ik er meer uit halen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Le_Freak ! schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:38:
Oke, duidelijk verhaal, thankx!

Andere vraag, ik heb de Dune Max en zat even bij video instellingen te kijken.

Bij de opties:

HDMI kleurdiepte, die staat nu op 8 is dat correct ? (kan ook kiezen uit 10,12,of automatisch
HDMI CEC staat uit. (kan aan)
DVI uitvoer staat op uit
Kleurcodering staat op automatisch
Standaard decoder staat op automatisch, kan daar ook nog wat anders kiezen zoals full RGB etc. of zo.

Zijn deze instellingen oke, of kan ik er meer uit halen.
Zie topicstart...

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Xander schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:29:
[...]

Je hebt je folders dus verkeerd ingesteld staan... Volgens mij is er geen andere uitleg mogelijk.

De YaDIS exportlocatie in de film-map zetten is volgens mij ook vragen om problemen (denkt 'ie dadelijk niet dat je YaDIS interface een nieuwe film is...?), maar zelfs dat zou geen foute paden mogen introduceren.

[...]

Jeps, we hebben het over hetzelfde. :) Je kunt zoveel mappen toevoegen als je maar wilt...

[afbeelding]

Daar heb ik ook wel eens verwijzingen naar de interne HDD en samba-shares op een andere PC tussen gehad. Gaat prima. :)

[...]

Dat kan inderdaad ook, sterker nog, die USB-stick zou standaard al geshared moeten zijn. :)

De YaDIS interface op een server of NAS opslaan mag ook geen probleem zijn, je moet alleen even opletten dat een Dune maar één gelijktijdige SMB-verbinding kan opzetten.
Bedankt :) Ik zal vrijdag een screenshot plaatsen van mijn mappen. Maar ik zie niets raars vergeleken met wat jij hierboven doet. Moet ik beter een aparte share aanmaken op de NAS waar ik Yadis in parkeer dan? Films werken overigens prima, alleen de series niet.

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

mike123 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:30:
[...]

item.0.media_url=nfs://gebrnaam@ww:192.168.10.68:/volume1/video/Vakantie/Vakantie.iso
Moet dat niet" item.0.media_url=nfs://gebrnaam:ww@192.168.10.68:/volume1/video/Vakantie/Vakantie.iso" zijn ?

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:10
TMoose schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:08:
[...]

Moet dat niet" item.0.media_url=nfs://gebrnaam:ww@192.168.10.68:/volume1/video/Vakantie/Vakantie.iso" zijn ?
Nee, bij mijn weten niet en ik heb de techniek "copy/paste" gebruikt. Kan bijna niet fout gaan toch?
Heb nog even bij een paar andere folders gekeken en daar staat het net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:13
Ik heb een Smart D1 aangeschaft en heb er een interne schijf ingezet.

De films kan ik wel afspelen vanaf deze schijf. Nu heb ik met yadis gebruikt om een mooie theme te maken. Dit gaat goed, ik kan deze cover wall openen en zie ook alle covers staan. Maar nu het probleem.
Wanneer ik op een cover ga staan en wil doorklikken om naar de info te gaan of om af te spelen, gebeurt er helemaal niks. Ook geen foutmelding of iets dergelijks, helemaal geen enkele respons.

Iemand ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 12:07
Eergisteren de blu-ray van lady en de vagebond gekocht. Gisteren wilden we die in onze Dune 3.0 Prime afspelen. Dit resulteerde in een speler die stopte. Af en toe bij het opstarten een witte flits op het scherm maar afspelen deed die niet.
Dit hebben we zeker met Disney BD's regelmatig. Onze Samsung BD speler op de slaapkamer welke nauwelijks geüpdate wordt, pakte de BD meteen. Dat is wel in mijn ogen een heel groot nadeel van HDI. De updates om BD's af te spelen komen veel te weinig.

Wel geprobeerd om een USB stick te plaatsen van 2 GB als systemstorage, maar dat gaf geen uitkomst. Hebben jullie deze problemen ook of ligt dat meer aan mij. Andere BD's waaronder oudere Disneys werken wel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:13
Tuniq schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 00:23:
Ik heb een Smart D1 aangeschaft en heb er een interne schijf ingezet.

De films kan ik wel afspelen vanaf deze schijf. Nu heb ik met yadis gebruikt om een mooie theme te maken. Dit gaat goed, ik kan deze cover wall openen en zie ook alle covers staan. Maar nu het probleem.
Wanneer ik op een cover ga staan en wil doorklikken om naar de info te gaan of om af te spelen, gebeurt er helemaal niks. Ook geen foutmelding of iets dergelijks, helemaal geen enkele respons.

Iemand ervaring met dit probleem?
Inmiddels heb ik de oplossing gevonden. Schijnt dat je met de nieuwste firmware tegen dit probleem aan kan lopen. Een downgrade heeft het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:56
Ik ben een nieuwe yaDIS gebruiker, maar ik loop tegen iets vreemds aan. Als ik een film met de Nederlandse titel als bestandsnaam (bv. sneeuwwitje.mkv) door yaDIS laat verwerken, krijg ik de Engelse naam van de film in yaDIS te zien, net als een hoes met de Engelse titel. De samenvatting daarentegen is weer keurig in het Nederlands.

Afbeeldingslocatie: http://yasmijn.rammeloo.com/images/ScreenshotyaDIS.jpg

Ik gebruik een smart D1 met de laatste (beta) firmware. Ik gebruik yaDIS 2.2 en zowel win7 als winXP zie ik dit gedrag. Wat me frustreert is dat ik een tijd geleden al eens met yaDIS (2.0.5) heb gespeeld, en toen ging volgens mij alles goed. Echter, als ik die nu weer installeer, gaat het ook fout.

Op zich is het allemaal niet zo'n drama, maar ik heb de dune vooral gekocht om alles voor vrouw en kinderen zo eenvoudig mogelijk te maken, en dit soort dingen maken het weer verwarrend...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
Ik heb een vraag maar weet niet waar ik deze het beste kan stellen aangezien het Dune- en Android gerelateerd is. Ik probeer het hier dan toch.

Sinds gisteren heb ik een Sony Tablet S aangeschaft en wil hier natuurlijk zoveel mogelijk "uithalen".
De bedoeling is dat ik op de tablet files kan bekijken via de verschillende servers hier thuis. Als ik zoek naar servers op dit ding dan zie ik wel de Iomega NAS en de laptop(s) maar niet de Dune D1 terwijl deze net als de andere apparaten gewoon op het netwerk is aangesloten.

Ik ben wederom door alle instellingen gegaan van de Dune maar kan niets vinden wat dit mogelijk moet maken.
Zie ik iets over het hoofd ? Android is trouwens een geheel nieuw iets voor mij ...

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Hier misschien meer mensen met een Dune (D1) waarbij tijdens een film/serie het 'voice' geluid (denk center speaker) erg zacht staat?

Heb dit niet met een normale blue ray dics nl.

(Blue ray player en Dune zitten beide via HDMI aan een Pioneer receiver.)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MrJ schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:59:
Hier misschien meer mensen met een Dune (D1) waarbij tijdens een film/serie het 'voice' geluid (denk center speaker) erg zacht staat?

Heb dit niet met een normale blue ray dics nl.

(Blue ray player en Dune zitten beide via HDMI aan een Pioneer receiver.)
Heb je wel een 5.1 set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
Neem ik wel aan als er over een center-speaker wordt gesproken ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Yep, :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Arunia schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 09:31:
Eergisteren de blu-ray van lady en de vagebond gekocht. Gisteren wilden we die in onze Dune 3.0 Prime afspelen. Dit resulteerde in een speler die stopte. Af en toe bij het opstarten een witte flits op het scherm maar afspelen deed die niet.
Dit hebben we zeker met Disney BD's regelmatig. Onze Samsung BD speler op de slaapkamer welke nauwelijks geüpdate wordt, pakte de BD meteen. Dat is wel in mijn ogen een heel groot nadeel van HDI. De updates om BD's af te spelen komen veel te weinig.

Wel geprobeerd om een USB stick te plaatsen van 2 GB als systemstorage, maar dat gaf geen uitkomst. Hebben jullie deze problemen ook of ligt dat meer aan mij. Andere BD's waaronder oudere Disneys werken wel zonder problemen.
wat een toeval, vorige week de bluray-dvd combo van lady en de vagebond gekocht maar de bluray wil niet afspelen, heb de laatste firmware er op staan
ik heb een hdi dune smart B1

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dat kun je zelf handmatig aanpassen in de daarvoor bestemde vakken...

Afbeeldingslocatie: http://i39.photobucket.com/albums/e186/Kabrio/27-2-201214-44-10.png

Als jij vindt dat er een verkeerde 'hoes' weergegeven wordt, kies òf plaats je zelf één (rechtermuis-klik en toevoegen)?

Afbeeldingslocatie: http://i39.photobucket.com/albums/e186/Kabrio/27-2-201214-46-19.png

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 27-02-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb eindelijk even kunnen kijken en aanklooien met Yadis. Ik begrijp er niets van. Films spelen goed af, series niet. Als ik een aflevering kies en op OK klik om deze af te gaan spelen, dan krijg ik deze error:

Dit zijn mijn instellingen:
T:\ verwijst naar een aparte share op mijn NAS, daarin staat een map YaDIS met alle content.

Als ik op de Yadis share op de NAS ga kijken in de mappen waar deze aflevering staat (T:\YaDIS\01\Dexter\01\01_001_000) en daar de dune_folder.txt open, staat er dit:
media_url=nfs://192.168.1.105:/Films/Dexter/Season 1/Dexter.S01E01.mkv

Dat klopt dus niet, waar Films staat moet Series staan.

Wat doe ik verkeerd? Het is vast iets eenvoudigs maar ik zie het over het hoofd... :(

[ Voor 25% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 28-02-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:45:
Als ik op de Yadis share op de NAS ga kijken in de mappen waar deze aflevering staat (T:\YaDIS\01\Dexter\01\01_001_000) en daar de dune_folder.txt open, staat er dit:
media_url=nfs://192.168.1.105:/Films/Dexter/Season 1/Dexter.S01E01.mkv

Dat klopt dus niet, waar Films staat moet Series staan.
Dat is niet alles, er zou gezien je screenshot ook nfs-tcp moeten staan.

Stond de map eerst anders (verkeerd?) ingesteld? Heb je de serie al eens volledig opnieuw laten processen? En dan op ieuw exporteren natuurlijk.

Doet het probleem zich ook voor als je nu een nieuwe serie toevoegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die regel is een copy-paste, dus dat dat tcp er niet tussen staat kan hem niet zijn. Ik kan Yadis wel eens opnieuw installeren, eens zien wat 'ie dan doet. Alles is wel opnieuw geprocessed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:07:
Die regel is een copy-paste, dus dat dat tcp er niet tussen staat kan hem niet zijn..
Maar je hebt nfs-tcp ingesteld, ook voor je filmmap, dan zou dat ook in dat dune_folder bestand terecht moeten komen. Het is vreemd dat dat niet zo is en het doet me vermoeden dat je de mappen eerst (kan ff geleden zijn) anders ingesteld had. Mogelijk is het probleem dus dat YaDIS de wijzigingen bij jou niet goed exporteert ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Na een herinstallatie van Yadis en alles een keer opnieuw gedaan te hebben, werkt het nu goed. Wel vreemd dat hij de nieuwe instellingen dan kennelijk niet gelijk over de oude heen gooit, onder water, maar ik ben nu weer blij :) Dank voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-09 15:43
yadis 2.2 erop gezet maar deze laat de helft van mijn hoesjes niet zien(totaal 600) ook na opnieuw toevoegen van de films geen hoesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
Nog steeds geen apart Yadis topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

erreen schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:49:
Ja, dat is ook mijn punt. Het topic verzandt in een Yadis-support-topic. Gaat al pagina's lang over niets anders meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De betere plek is het mpc forum maar ik krijg mijn account niet geactiveerd daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katje96
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 16:36
erreen schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:49:
Ik vind het ook vervelend, vooral als je zelf Yadis niet gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:22:
[...]

Ja, dat is ook mijn punt. Het topic verzandt in een Yadis-support-topic. Gaat al pagina's lang over niets anders meer...
Waarom maak je het niet, als je last hebt van de huidige gang van zaken?

Een groot deel van de reacties over YaDIS zijn van mij, maar ik heb nog nooit zelf iets over YaDIS gevraagd. Ik beantwoord alleen vragen die in dit topic opduiken, dat dat gebeurt kan ik ook weinig aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Xander schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:37:
[...]

Waarom maak je het niet, als je last hebt van de huidige gang van zaken?

Een groot deel van de reacties over YaDIS zijn van mij, maar ik heb nog nooit zelf iets over YaDIS gevraagd. Ik beantwoord alleen vragen die in dit topic opduiken, dat dat gebeurt kan ik ook weinig aan doen...
Omdat ik Yadis niet gebruik, en dus ook geen behoefte heb aan het zelf aanmaken van een topic hierover. Echter; het vervuilt wel het topic over de speler zelf. Dus zit het me wel dwars in die zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Los daarvan Xander, het programma wordt ook vermeld in de TS. Dus waarom zouden er dan geen vragen over gesteld mogen worden? Sterker nog, op aanraden van de TS'er kon ik mijn probleem met yaDis beter in dit topic plaatsen. Het was ondertussen al opgelost, maar toch. En MikeyMan? Je hoeft ze niet te lezen. Heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Creative S schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:55:
Los daarvan Xander, het programma wordt ook vermeld in de TS. Dus waarom zouden er dan geen vragen over gesteld mogen worden? Sterker nog, op aanraden van de TS'er kon ik mijn probleem met yaDis beter in dit topic plaatsen. Het was ondertussen al opgelost, maar toch. En MikeyMan? Je hoeft ze niet te lezen. Heel simpel.
Natuurlijk hoef ik het niet te lezen, maar ik zit wel met letterlijk drie pagina's yadis-meuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:50:
[...]

Omdat ik Yadis niet gebruik, en dus ook geen behoefte heb aan het zelf aanmaken van een topic hierover. Echter; het vervuilt wel het topic over de speler zelf. Dus zit het me wel dwars in die zin.
Tja, ik gebruik YaDIS wel, maar ik heb er nooit problemen mee. Heb dus zelf ook niet zo'n behoefte aan een apart topic om die problemen in te plaatsen. En dan is het me ook te veel moeite om er een mooie startpost voor te maken. :)

Dan kan ik uit 2 dingen kiezen:
1) Toch de vragen die ik hier tegenkom beantwoorden en daarmee mensen helpen.
2) Die vragen negeren om jou een plezier te doen, want dan "bevuil ik het topic minder".

Dan kies ik toch maar voor 1, daar zijn denk ik meer mensen bij gebaat. Van mij mag het hele gebeuren rondom YaDIS best in een eigen topic, maar ík ga het niet maken. Persoonlijk vind ik het steeds herhalen dat er maar een apart topic moet komen trouwens wel vervuilend, je zou haast kunnen zeggen dat het me dwars zit. Dit is dan ook het laatste wat ik er in het topic over zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:55

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Xander schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:04:
[...]

Tja, ik gebruik YaDIS wel, maar ik heb er nooit problemen mee. Heb dus zelf ook niet zo'n behoefte aan een apart topic om die problemen in te plaatsen. En dan is het me ook te veel moeite om er een mooie startpost voor te maken. :)

Dan kan ik uit 2 dingen kiezen:
1) Toch de vragen die ik hier tegenkom beantwoorden en daarmee mensen helpen.
2) Die vragen negeren om jou een plezier te doen, want dan "bevuil ik het topic minder".

Dan kies ik toch maar voor 1, daar zijn denk ik meer mensen bij gebaat. Van mij mag het hele gebeuren rondom YaDIS best in een eigen topic, maar ík ga het niet maken. Persoonlijk vind ik het steeds herhalen dat er maar een apart topic moet komen trouwens wel vervuilend, je zou haast kunnen zeggen dat het me dwars zit. Dit is dan ook het laatste wat ik er in het topic over zeg...
Volgens mij loopt het topic ook juist erg lekker met veel gerichte reacties en mensen die ook nog eens geholpen worden. Dat is een win-win situatie.

Daarbij, andere dingen kunnen gewoon besproken worden, maar zijn wellicht minder in trek, anders zou je er wel meer over lezen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
Creative S schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:48:
[...]

Dat kun je zelf handmatig aanpassen in de daarvoor bestemde vakken...
Dank je wel, van de developer heb ik hetzelfde antwoord gekregen. Ik blijf het onlogisch vinden, en ik zou willen dat er een optie was de titel + sorteertitel in het NL bleven, terwijl de alternatieve titel de oorspronkelijke (meestal Engelse) titel is.

Aan de andere kant, kleine moeite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:57:
[...]

Natuurlijk hoef ik het niet te lezen, maar ik zit wel met letterlijk drie pagina's yadis-meuk...
Zo blijkt dus maar weer dat de speler zonder Yadis goed werkt. 8)7
De tijd die mensen in Yadis stoppen zit ik op de bank van mijn Smart te genieten. :9~
Die minuut die je van het beginscherm ziet is het mij niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:56:
[...]

Zo blijkt dus maar weer dat de speler zonder Yadis goed werkt. 8)7
De tijd die mensen in Yadis stoppen zit ik op de bank van mijn Smart te genieten. :9~
Die minuut die je van het beginscherm ziet is het mij niet waard.
Tsja, ieder zijn ding. Ik heb een zoon van 4, die dus nog niet kan lezen, maar prima de plaatjes van de films begrijpt. De tijd dat een ander de Dune aan het aanzwengelen is voor hun kind, kan ik dus gebruiken voor andere leuke zaken omdat mijn zoon dat nu zelf kan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Hallo mensen,

Even ene vraagje, ik pomp nu films over van mijn pc naar mijn Dune Max, de snelheid ligt ongeveer op 8,40 MB per seconde, is dat de normale snelheid of kan ik nog iets doen om dat te verbeteren.

Daarbuiten even iets heel anders en nee ik heb geen aandelen erin, maar er is buiten Yadis ook een programma genaamd MCIM wat een veel duidelijkere opzet en ondersteuning bied dan Yadis, het enige wat het nog niet doet ten opzichte van Yadis is dat het nog geen serie ondersteuning heeft, maar dat zit wer wel aan te komen.
kijk maar is hier op dit forum: http://forum.wifimedia.eu/viewtopic.php?f=78&t=2636

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Le_Freak ! schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:23:
Hallo mensen,

Even ene vraagje, ik pomp nu films over van mijn pc naar mijn Dune Max, de snelheid ligt ongeveer op 8,40 MB per seconde, is dat de normale snelheid of kan ik nog iets doen om dat te verbeteren.

Daarbuiten even iets heel anders en nee ik heb geen aandelen erin, maar er is buiten ook een programma genaamd MCIM wat een veel duidelijkere opzet en ondersteuning bied dan Yadis, het enige wat het nog niet doet ten opzichte van Yadis is dat het nog geen serie ondersteuning heeft, maar dat zit wer wel aan te komen.
kijk maar is hier op dit forum: http://forum.wifimedia.eu/viewtopic.php?f=78&t=2636
Kun je niks aan doen. Wees overigens maar blij. Ik kom niet verder dan 7,2 MB.

Waarom vind je trouwens dat MCIM een betere ondersteuning biedt? Als je in het Yadis topic op Mpcc een vraag stelt, krijg je meestal gewoon antwoord van de maker zelf. Daarnaast lijkt het me nogal een gemis als series niet ondersteund worden. Maar ieder zijn smaak natuurlijk. Ik heb overigens begrepen dat de maker van Yadis bezig is met ondersteuning voor audio-albums. Daar zou ik wel blij mee zijn. En nee, ik heb geen aandelen Yadis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
kadoendra schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:22:
[...]

Kun je niks aan doen. Wees overigens maar blij. Ik kom niet verder dan 7,2 MB.

Waarom vind je trouwens dat MCIM een betere ondersteuning biedt? Als je in het Yadis topic op Mpcc een vraag stelt, krijg je meestal gewoon antwoord van de maker zelf. Daarnaast lijkt het me nogal een gemis als series niet ondersteund worden. Maar ieder zijn smaak natuurlijk. Ik heb overigens begrepen dat de maker van Yadis bezig is met ondersteuning voor audio-albums. Daar zou ik wel blij mee zijn. En nee, ik heb geen aandelen Yadis ;)
Net als jij zoek ik natuurlijk ook naar het meest complete proggie hiervoor, MCIM gaat ook serie ondersteuning bieden.
Waar heb je gelezen dat Yadis ook audio albums gaat ondersteunen ? link ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:23:
Hallo mensen,

ik ftp soms films van PC naar de dune hdd, meestal haal ik 11-12 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:47
Gezien er nog geen ander Yadis topic is ga ik toch gewoon mijn vraag hier stellen;

Ik gebruik Yadis al geruime tijd icm met mijn D1. Gaat prima, geen klachten. Nu ben ik over gegaan op 2.2 en blijkt niets meer te werken en geeft yadis op de dune aan dat er geen films op staan. Op de client kant is de database er nog wel.

Wat mij opvalt is dat mijn harddisk (in de D1) van naam is veranderd naar DUNEHDD. Dit was eerder een lang getal.

De settings zijn nu:

folder: \\DUNE\DuneHDD\Movies
dune pad: storage_uuid://uuid/path
interface locatie: \\dune\dunehdd\yadis

Ergens moet iets niet kloppen, maar wat? Ik heb al veel geprobeerd en nu is het resultaat dat yadis op de dune dus een lege inhoud weergeeft. In eerste instantie gaf hij enkel aan dat de url niet meer klopte, de inhoud liet hij nog wel zien. Na wat rommelen met de dune pad instellingen werkt nu dus niets meer ;-).

Alvast bedankt!

Jim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle films selecteren, en opnieuw laten verwerken door Yadis, duurt wel even als je een grote hoeveelheid hebt staan, maar het zou dan terug moeten werken.

En even de locaties opnieuw aanklikken voor je ermee begint, anders sta je weer even ver.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Het is inderdaad een flinke hoeveelheid, maar wat kan het nou zijn, ik bedoel de lokale db doet het nog prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
JimmyNL schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:13:
Het is inderdaad een flinke hoeveelheid, maar wat kan het nou zijn, ik bedoel de lokale db doet het nog prima..
Waarom ben je eigenlijk yadis gaan updaten?
Ik bedoel daarmee te zeggen, wat is er nu zoveel beter aan de nieuwe versie,
Bij mij werkt het en stap pas over naar een update als dat echt zin heeft.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Updaten kan hiervoor een reden zijn misschien:

2.1.9
- Fixed some bugs with saga management
- Fixed error at export in some cases
- Updated some language files
- Added the check of not allowed characters for saga's names

2.1.8
- Added management of movie sagas
- Added the possibility to ignore articles for the sorting of movies
- Added the "Title for sorting" field in the edition panel

2.1.7
- Fixed a bug with genres list that did not contain all genres sometimes
- Fixed the poster zoom problem with the last beta firmware (you have to
process all your media to apply the fix)
- Fixed some languages files
- The remaining number of Ciné-Passion credits is now shown in the status
bar of the main window

2.1.6
- Added fullscreen preview of the selected template in the setup (double
click on the image)
- Fixed "Origins" template (some items were not positioned correctly for
tv shows)
- Fixed the application crash when the current template has been removed
from the template folder
- Inverted the position of Actors and Directors fields in the edition panel
- Updated several language files
- Added the reloading of the current template before processing a media
(it is no more needed to restart the program after modifying a template)
- Enlarged the "Add" button for shortcuts in the setup
- Added a new template: GLASS Revisited (big thanks to DonJuan for the
inspiration)
- Improved template engine:
- Templates can now use alternative images to those located in the
"images" folder (just put your alternative images in the template
folder while keeping exactly the same filenames)
- Added the "count" parameter for languages (allow to limit the
number of languages to display)
- Added the "direction" parameter for languages (allow to display
languages vertically or horizontally)
- Added the "permanent" parameter for the original title (allow to
choose if the original title is displayed only if the title is
different)

http://yadis.whisperingvault.net/projects/yadis/roadmap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Vergeet de nieuwste changelog niet...
2.2
- Added the management of selections of movies (groups)
- Added the ability to add shortcuts to selections of movies (main menu or
movies submenu)
- Added 2 new filters for the media list: Sagas and Selections
- Added the option to invert the current filter for the media list
- Added the detection of DTS-HD MA and HRA (instead of only DTS-HD)
- Added the ability to reload only technical information of a media
- Template engine additions:
- Added the possibility to define the size and position of the
poster within the frame
- Images can now be used (in addition of texts) for video
resolution, aspect ratio and framerate/frequency
- Ability to display in the synopsis the saga a movie belongs to
- Added support for tv show posters in addition to banners
- Added quality option for jpeg synopsis
- Added the update of episode thumbnails if they were not available at the
previous processing
- Added the indication of the number of seasons/episodes for a tv show (in
the status bar)
- Added the prefill of the search field when changing the title of a media
- Added posters in the list of results when changing the title of a tv show
- Fixed program crash when using right mouse button on a empty media list
- Fixed cleaning of the interface when switching from one image format to
another

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Dat klopt, ik ben iets te voorbarig geweest. Ik had inderdaad geen klachten. Maar er zaten best wat changes in die mij aanspraken dus vandaar. Ik heb inmiddels alles weer werkend, behalve dus wanneer ik een film wil starten, dan blijft het url not found..

In de vorige versies kon ik dit oplossen om de locatie aan te passen een daarvoor dus het gedeelte uuid_ weg te halen. Dit blijkt nu niet meer te werken...

Hoe hebben jullie deze instelling met een interne HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
Hoe hebben jullie deze instelling met een interne HDD?
Ik heb een interne HDD (wachten op centjes voor een NAS...). In het schermpje in Yadis waar je de locatie van je media moet kiezen, selecteer je gewoon de betreffende map. Yadis vult dan zelf de exacte bestandslocatie in. Ik heb dus zelf niets 'moeilijks' moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zelf heb ik Yadis maar heel even gebruikt maar ik blijf toch de gewone mappenstructuur plezieriger vinden en overzichtelijker dan allemaal plaatjes en je dan de hele tijd moet gaan door scrollen naar de juiste film. Natuurlijk een kwestie van wat je zelf het plezierigste vind maar ik gebruik voor het opzoeken van films liever Dobs voor zover iemand dat kent.

Voor de verdere rest vind ik verder wel Yadis goed uit zien en complimenten voor de programmeur die er toch al zijn uren tijd in steekt en ook nog gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
MRammeloo schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:18:
[...]

Ik heb een interne HDD (wachten op centjes voor een NAS...). In het schermpje in Yadis waar je de locatie van je media moet kiezen, selecteer je gewoon de betreffende map. Yadis vult dan zelf de exacte bestandslocatie in. Ik heb dus zelf niets 'moeilijks' moeten doen.
Daar ga ik dan ook weer voor maar gezien mijn settings nou rogue zijn, zou je jouw settings eens willen posten? Dan weet ik weer wat 'normaal' was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik had ook een raar probleem, misschien moet je alles van Yadis verwijderen en opnieuw installeren. Ondanks dat ik precies dezelfde instellingen gebruikte, werkte het daarna pas weer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Kun je een nieuwe versie er gewoon overheen installeren?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik heb 2.2 hier gewoon over versie 2.1.9 heen geïnstalleerd en het functioneert gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 14:42
Voor de 2e keer binnen een jaar moet mijn Dune BD Prime 3.0 terug naar de leverancier ivm veel lawaai van de BD drive. Weet iemand of zo'n drive vervangen wordt of gerepareerd ?
Blijven die problemen met de drive terugkomen bij een Prime ?
Ik heb veel plezier van het apparaat met streamen, maar die drive baart mij zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 12:31
Ik gebruik al enige tijd met volle tevredenheid voor mijn eigen film collectie Yadis,

Nu heb ik voor de kinderen alle disney films op de dune gezet, en ik wil het zo doen dat als de kinderen naar de disney map gaan yadis dan alle hoesjes laat zien.

Ik wil dus appart van mijn eigen Yadis film collectie een aparte Yadis Disney collectie kan dat wel en hoe kan ik dat dan het beste instellen binnen Yadis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mabili schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:55:
Ik wil dus appart van mijn eigen Yadis film collectie een aparte Yadis Disney collectie kan dat wel en hoe kan ik dat dan het beste instellen binnen Yadis?
Wat je kan doen binnen yaDIS is bij "Instellingen" dan tabblad "Interface".

Beetje naar beneden scrollen tot "Keuzes in hoofdmenu".
Daar bij "Nieuwe keuze" kun je kiezen voor "Locatie" of "Genre".
Wellicht dat die interessant zijn. Als je bijvoorbeeld een genre kiest welke bij alle Disney films zit, dan komen die films naar boven. Geen idee of custom genres ook mogelijk waren of niet. Anders kun je een genre Disney nemen en deze dan toevoegen aan alle Disney films. Dan Genre kiezen en het genre Disney aanklikken.
Dan komt op de hoofdpagina naast Series en Films ook Disney te staan.

Ze kunnen dan nog wel naar je films, maar het is een mogelijkheid.

Iets anders zou zijn, is een tweede yaDIS export maken (weet niet of dat makkelijk kan) en deze in een andere map laten zetten. Dan kun je daar gewoon een favorieten link naar maken met een eigen icoontje wellicht. Die klikken de kids dan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 12:31
Arunia schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:04:
[...]

Wat je kan doen binnen yaDIS is bij "Instellingen" dan tabblad "Interface".

Beetje naar beneden scrollen tot "Keuzes in hoofdmenu".
Daar bij "Nieuwe keuze" kun je kiezen voor "Locatie" of "Genre".
Wellicht dat die interessant zijn. Als je bijvoorbeeld een genre kiest welke bij alle Disney films zit, dan komen die films naar boven. Geen idee of custom genres ook mogelijk waren of niet. Anders kun je een genre Disney nemen en deze dan toevoegen aan alle Disney films. Dan Genre kiezen en het genre Disney aanklikken.
Dan komt op de hoofdpagina naast Series en Films ook Disney te staan.

Ze kunnen dan nog wel naar je films, maar het is een mogelijkheid.

Iets anders zou zijn, is een tweede yaDIS export maken (weet niet of dat makkelijk kan) en deze in een andere map laten zetten. Dan kun je daar gewoon een favorieten link naar maken met een eigen icoontje wellicht. Die klikken de kids dan aan.
Bedankt voor de tip! :)
Ik denk dat ik hier al een stuk verder mee kom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

voor de mensen met dd-wrt op hun router

heb nu een script draaien die kijkt of de dune aanstaat en dan gooit hij een magic packet naar mijn server :)

#!/bin/sh
ping -c 1 192.168.1.115;
if [ $? -eq 0 ]; then
echo "Dune is active"
/usr/sbin/wol -i 192.168.1.255 -p 7 00:00:00:00:00:00 ; <- vul je eigen mac adres in
else
echo "dune is down" ;
fi

bij administration -> commands
invullen en save custom script doen

en dan bij administration -> managment bij cron

0-59/1 * * * * root /tmp/custom.sh

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

En voor de mensen die bij programmeren in Basic op de Commodore 64 zijn blijven steken: wat doet dat script precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

staat in mijn 2de regel.

hij pinged de dune op 192.168.1.115
krijgt hij antwoord dan stuurt hij een Wake on Lan pakket naar mijn server die dan aangaat mocht hij nog niet aan staan :)

de cron zorgt er voor dat hij dit elke minuut checked.

kreeg van mijn collega nog een linkje -> http://ignatu.co.uk/SmartPower.aspx
dit programma kan de server afsluiten aan de hand van een aantal voorwaarden, zodat hij niet uitgaat als je aan het downloaden bent :)

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 09:40
Ik heb een Smart D1 welke prima functioneert, op deze Smart D1 heb ik Yadis geinstalleerd waar ik één ding niet goed ingesteld krijg

In het begin scherm heb ik een aantal keuzes in het hoofdmenu toegevoegd voor Documtaire en Muziek. Echter staan de films welke in deze genres ingedeeld zijn ook tussen de groep "films". Is er een manier om deze uit de groep films te halen en enkel weer te geven in de daarvoor bestemde groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-09 19:32
Ik ben mijn htpc zat. En zit nu te twijfelen tussen de Popcorn A-300 of een HDi Dune.
Ik vind vooral belangrijk dat het makkelijk te bedienen is en dat het er a la mediaportal uitziet
Dus zo ongeveer:
Afbeeldingslocatie: http://img.informer.com/screenshots/3144/3144764_1.jpg

Is dit mogelijk met de HDi dune?

[ Voor 18% gewijzigd door chimera2 op 09-03-2012 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb de Dune, omdat de Popcorn A300 nogal wisselende recensies kreeg, ook met de laatste firmware. Die interface kun je wijzigen, bijvoorbeeld hiermee http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=25899

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@chimera2
Als de interface van MediaPortal, MCE, XBMC, etc gaat vergelijken met de interface van een mediaspeler, ga er op achter uit. Via programma's als Yadis kan je een eindje komen maar de flexibiliteit dit een HTPC biedt in de interface, biedt een mediaspeler gewoon niet.

Dune Flash Interface komt het dichtst bij de interface van een HTPC in de buurt, is mijn mening maar dit kost best wat processor power en voelt daardoor wat langzaam aan.

Programmas als Yadis zijn er erg statisch maar werken wel vlot. Met Yadis moet je het scrappen met een PC doen en dit vervolgens wegschrijven naar je Dune.

Wil je automatisch scrappen op de mediaspeler zelf (wat mediaportal waarschijnlijk ook doet), dan kom je al gauw uit een Popcorn Hour A300/C300 o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 10:46:
Updaten kan hiervoor een reden zijn misschien:

2.1.8
- Added management of movie sagas

http://yadis.whisperingvault.net/projects/yadis/roadmap
Vraagje, ik heb nu een update gemaakt naar 2.2 maar waar zie je movie sagas staan dan ? zou je toch op de tv moeten zien in het yadis menu of moet ik dat eerst ergens aanvinken ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Als je rechtsklikt op een film kun je hem toevoegen aan een Saga. Op je Dune staat de hele filmreeks dan onder één coverplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 12:25
chimera2: zoek even op Youtube naar yaDIS, een programma van een hobbiest (HDi heeft namelijk zelf niets daarvoor) waarmee je een leuke interface kunt maken. Als dat je aanspreekt dan is de Dune een goede keuze. Eenvoudig te bedienen en speelt nagenoeg alles af. Over de Popcorn A-300 kan ik je niets vertellen, maar ik ben in ieder geval zelf erg tevreden met mijn Dune en heb absoluut nooit het gevoel dat ik eigenlijk iets anders had moeten kiezen.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 21:34
Mabili schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:55:
Ik gebruik al enige tijd met volle tevredenheid voor mijn eigen film collectie Yadis,

Nu heb ik voor de kinderen alle disney films op de dune gezet, en ik wil het zo doen dat als de kinderen naar de disney map gaan yadis dan alle hoesjes laat zien.

Ik heb een 2e Yadis geïnstalleerd voor de kinderfilms en een eigen export template http://www.mpcclub.com/fo...hp?p=233159&postcount=856.
Op de Dune 2 snelkoppelingen met de eigen films gescheiden en ook eigen tempates.

Op deze manier is het onderhoud van de databases ook makkelijker.

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Laatst online: 26-09 16:04
Is er al iets bekend over het gebruik van UPNP? Alle mediaspelers kunnen inmiddels als renderer ingesteld worden maar Dune (nog) niet! Kunnen we dit nog verwachten of kan ik beter naar andere oplossingen kijken om direct audio te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De Dune streamt prima MP3's, EAC en FLAC vanaf mijn NAS. Of mis ik nu je punt?

Ik gebruik trouwens shares, geen upnp. Veel te veel beperkingen meegemaakt in het verleden, en er zijn nauwelijks voordelen.

[ Voor 45% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 12-03-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:15
Ik denk dat een DLNA target wordt bedoeld. Lijkt mij ook handig, als je je laptop met bijv Winamp draadloos via het netwerk je Dune als audio renderer kunt gebruiken, die hangt al aan de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kan de Dune dat niet?

Daarmee valt mijn "evil scheme" om met een tablet via DS Audio mijn muziek te streamen via de Dune mooi in het water... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
PaT schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:53:
Kan de Dune dat niet?

Daarmee valt mijn "evil scheme" om met een tablet via DS Audio mijn muziek te streamen via de Dune mooi in het water... -O-
Dat dus... Dit wil ik ook al een tijdje maar de Dunes ondersteunen het niet. Een groot nadeel voor een A-merk in het segment mediaspelers.

Nu kunnen we een extra mediaspeler speciaal voor audio aanschaffen of de NAS via een DAC aan de versterker (Synology ondersteunt dit in ieder geval), maar eigenlijk wil ik niet nog een apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
BeQuietAndDrive schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:19:
De Dune streamt prima MP3's, EAC en FLAC vanaf mijn NAS. Of mis ik nu je punt?

Ik gebruik trouwens shares, geen upnp. Veel te veel beperkingen meegemaakt in het verleden, en er zijn nauwelijks voordelen.
Wat bedoel je met shares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

En als je nu op je laptop je MP3 map deelt en op de Dune een share aanmaakt daarvoor? Dan ben je er toch ook? Een share hoeft niet per se op een NAS te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nee, maar daarvoor heb je geen NAS gekocht en het nadeel daarvan is ook dat die laptop weer aan moet staan. Dat was nu net niet de bedoeling van het plannetje. (begonnen als "audio bedienen zonder dat de tv aan moet").

En daarnaast, hoe kies je de mp3-bestanden dan? Juist, door de tv weer aan te zetten...

[ Voor 17% gewijzigd door PaT op 12-03-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik reageerde hierop: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37837363 daar ging het over een laptop.

Als je een Dune HD Max hebt, heb je een display op het apparaat zelf. Geen idee of dat goed werkt. Maar upnp of niet, NAS of niet, je Dune heeft geen schermpje. Dit heeft dus niets met het upnp wel/niet te maken, je zult dan een Squeezebox moeten kopen of zoiets toch? Iets dergelijks vertelde de verkoper bij Wifimedia me ook al geloof ik.

TV aanzetten is trouwens ook een kleine moeite toch? Vroeger moest je met de hand een naald op de LP prutsen, wat dat betreft zijn we toch al een eind opgeschoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mijn Dune D1 heeft ook een schermpje, maar daar kan ik geen playlist mee aanmaken bijvoorbeeld.

Voor Synology NAS'en heb je DS Audio, een programma waarmee je op je iOS of Android device je muziek bibliotheek op je NAS kan benaderen, in playlists kan stoppen en weet ik al niet meer. In dat appje kan je ook een renderer aangeven. Ik had dus bedacht dat als de Dune de renderer was, ik via een smartphone of tablet alle kon regelen. Met name op verjaardagen enz is dat veel handiger dan via je TV. Of vanuit de tuin je muziek aanpassen.

Helaas gaat dit grapje dus niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ah zo, dat is een functionaliteit die ik nog nooit gemist heb, kennelijk verschilt dat dan. Geen idee wat een renderer ook precies moet zijn of doen, dus ik laat me hier verder buiten.

Voor Qnap heb je trouwens ook apps. Ben er verder niet bekend mee.

Pagina: 1 ... 44 ... 72 Laatste