Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BeQuietAndDrive schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:28:
...Geen idee wat een renderer ook precies moet zijn of doen..,
Een renderer is in feite niets meer of minder dan het apparaat dat de bestanden (in dit geval muziek) verwerkt. Het leest het ergens vanaf (NAS) en stuurt het door (Receiver). Hij 'rendert' daarbij het geluid.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 15:43

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Oh okee, of dat nu gebeurt vanaf een share of via een app maakt niet uit dus. Laten we het in dit topic dan gewoon de DUNE noemen :p

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat zou ik best willen, maar naar nu blijkt is de DUNE dus GEEN renderer :P

(en nu genoeg gedold hahaha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 16:04
Ik vind de TV aanzetten wel hinderlijk, ook al kost dat nog geen halve minuut. Ik laat hem liever niet constant aan namelijk.

Daarnaast is het zoeken in je muziekbibliotheek niet handig via de TV. op een smartphone zou je sneller iets in kunnen typen of een genre selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

En toch speel ik er perfect muziek mee af ;)

Hoe dan ook ben ik er dik tevreden mee, erg mooi apparaat dat me nog niet in de steek heeft gelaten. Geen miskoop geweest.

De menu's zijn goed te bedienen. Ik heb mijn MP3's in mappen staan op alfabet, ik kies in no time een album via de menu's op de TV en druk op play. Daarna kan de TV weer voor een dik uur op standby als je dat leuk vindt.

Iets dat een halve minuut kost als hinderlijk ervaren lijkt me toch wel erg lastig in het dagelijks leven eigenlijk.

[ Voor 52% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 12-03-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
BeQuietAndDrive schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:16:
En toch speel ik er perfect muziek mee af ;)

Hoe dan ook ben ik er dik tevreden mee, erg mooi apparaat dat me nog niet in de steek heeft gelaten. Geen miskoop geweest.

De menu's zijn goed te bedienen. Ik heb mijn MP3's in mappen staan op alfabet, ik kies in no time een album via de menu's op de TV en druk op play. Daarna kan de TV weer voor een dik uur op standby als je dat leuk vindt.

Iets dat een halve minuut kost als hinderlijk ervaren lijkt me toch wel erg lastig in het dagelijks leven eigenlijk.
Het gaat niet om die halve minuut in tijd maar om het gemak. Ik zet nu sneller een muziekje op via mn pc die toch al aanstaat. Ik kan dan makkelijk een playlist maken waar verder geen omkijken meer naar heb.
Ik zou willen dat het via de Dune net zo makkelijk ging. Technisch is dit ook helemaal geen probleem maar Dune ondersteund dit dus niet en dat is jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
Die heb ik inderdaad ook op mn telefoon maar nog niet werkend. Hiervoor moeten je files eerst geindexeerd worden (bijvoorbeeld met Yadis). Dat heb ik er best voor over maar ik las ergens anders dat het dan alleen met films werkt. Het gaat mij om audio.

In ieder geval bedankt voor het meedenken! Mocht iemand dit wel werkend hebben dan ben ik beniweud naar de ervaringen met deze app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ah zo. Met Musicnizer kun je ook Audio indexeren, moet sowieso een mooi programma zijn. Heb het zelf nog niet erop staan maar ben het wel van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
BeQuietAndDrive schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:11:
Ah zo. Met Musicnizer kun je ook Audio indexeren, moet sowieso een mooi programma zijn. Heb het zelf nog niet erop staan maar ben het wel van plan.
Musicnizer is helaas niet gratis, een alternatief voor muziek is er (nog) niet tenzij je het handmatig gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Klopt, ze zeggen dat YaDIS er mee bezig is. Musicnizer is niet gratis maar als het goed werkt, maakt me dat niet echt veel uit. Eens kijken of er een trial versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

iemand al een oplossing voor de blu-rays van disney samen met en dune smart b1, deze speelt namelijk de lady en de vagebond niet af, en lord of the rings wil wel.

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Om even terug te komen op de audio, zonder tv aan...
Ik start regelmatig de Dune op, en zet de receiver aan, en blader via "display" naar mijn audio folder, en speel zo de muziek af. Gaat voor mij prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

thalantis schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:56:
iemand al een oplossing voor de blu-rays van disney samen met en dune smart b1, deze speelt namelijk de lady en de vagebond niet af, en lord of the rings wil wel.
Heeft Dune al gereageerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:07
Hier eerder ook al gepost, maar de Dune Prime 3.0 speelt hem ook niet af. Voor zover nog geen melding van HDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

PurpleBlue schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:50:
Ik start regelmatig de Dune op, en zet de receiver aan, en blader via "display" naar mijn audio folder, en speel zo de muziek af. Gaat voor mij prima :)
Dat is een aardige oplossing voor als je niet al teveel muziek heb en je niet al te veel fratsen wil uithalen. Voor de geavanceerdere opties van DS Audio is het echter geen alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:21
PaT schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:22:
[...]

Dat is een aardige oplossing voor als je niet al teveel muziek heb en je niet al te veel fratsen wil uithalen. Voor de geavanceerdere opties van DS Audio is het echter geen alternatief...
De eventuele versterker/receiver heeft ook geen netwerk aansluiting? Ik kan met mijn Nas DS508 en DS Audio rechtstreeks streamen naar mijn Onkyo TX-NR508. Misschien dat dat ook lukt met andere merken versterkers/receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
PurpleBlue schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:50:
Niet alle Dunes hebben een schermpje ;)

En nee, mijn receiver heeft geen netwerkaansluiting. Anders was de Dune inderdaad niet noodzakelijk geweest in dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

sinds kort een externe usb disk van 300gb aangesloten op de achterkant van mijn Dune Smart B1, zet ik hem vanochtend aan ziet de dune de externe disk niet, bugje of hebben meer mensen dit problemen

usb disk is een Freecom Mobile Drive XXS (320GB/USB2.0) dus zonder poweradapter en krijgt de stroom via de usb

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zitilites schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:51:
[...]

Niet alle Dunes hebben een schermpje ;)

En nee, mijn receiver heeft geen netwerkaansluiting. Anders was de Dune inderdaad niet noodzakelijk geweest in dit verhaal.
Zappiti voor de iPad is geen alternatief?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

PaT schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:11:
Mijn Dune D1 heeft ook een schermpje, maar daar kan ik geen playlist mee aanmaken bijvoorbeeld.

Voor Synology NAS'en heb je DS Audio, een programma waarmee je op je iOS of Android device je muziek bibliotheek op je NAS kan benaderen, in playlists kan stoppen en weet ik al niet meer. In dat appje kan je ook een renderer aangeven. Ik had dus bedacht dat als de Dune de renderer was, ik via een smartphone of tablet alle kon regelen. Met name op verjaardagen enz is dat veel handiger dan via je TV. Of vanuit de tuin je muziek aanpassen.

Helaas gaat dit grapje dus niet op...
Wat ik hieruit opmaak en uit je overige comments is het probleem hier niet dat de Dune geen renderer is (want dat is het absoluut wel).
Wat jij wilt is DS audio als een schil draaiend op een Dune...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:59
Ik krijg mijn URL settings in Yadis niet meer goed. Ik denk dus dat er niets anders op zit dan het zowel van de Dune als de client te verwijderen. Maar dan moet er een hoop werk opnieuw. Kun je een soort van backup maken van het artwork etc? Zou een hoop werk schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

servies schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:54:
[...]

Wat ik hieruit opmaak en uit je overige comments is het probleem hier niet dat de Dune geen renderer is (want dat is het absoluut wel).
Wat jij wilt is DS audio als een schil draaiend op een Dune...
Hohohohoh... Zelf heb ik nooit gezegd dat de Dune geen renderer is, dat was iemand anders. Als jij nu beweert dat het wel zo is, dan ga ik toch maar eens een poging wagen om het eens uit te proberen. Dan ga ik maar eens aan de slag door de iPad van de buurman te confisqueren en DS Audio gewoon te gaan testen. Daarmee kunnen we natuurlijk al dit gespeculeer makkelijk de wereld uit helpen.

Ik hou jullie wel op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Hohohohoh... Zelf heb ik nooit gezegd dat de Dune geen renderer is, dat was iemand anders. Als jij nu beweert dat het wel zo is, dan ga ik toch maar eens een poging wagen om het eens uit te proberen.
U zegt, wij geven antwoord:
PaT schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:08:
Dat zou ik best willen, maar naar nu blijkt is de DUNE dus GEEN renderer :P

(en nu genoeg gedold hahaha)
Dan ga ik maar eens aan de slag door de iPad van de buurman te confisqueren en DS Audio gewoon te gaan testen. Daarmee kunnen we natuurlijk al dit gespeculeer makkelijk de wereld uit helpen.
En dan heb je nog steeds het probleem dat DS Audio niet weet hoe het de Dune moet aansturen...
Volgens mij is het technisch wel mogelijk maar ik heb geen documentatie van de api voor de Dune...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En die bewering was gebaseerd op iemands anders info. /boeiend...

Ik heb even zo'n verschrikkelijke iPhone van mijn buurman geleend en DS Audio er op gezet. Echter, de Dune was niet te benaderen als afspeel apparaat. Het is dus geen renderer zoals dat blijkbaar gedefinieerd is bij andere apparaten.

Toch wel erg jammer dat zo'n relatief dure mediaspeler niet deze functionaliteit bevat terwijl een willekeurige budgetspeler dat wel kan...

Nou ja, het is wat mij betreft duidelijk. Audio streamen met uitgebreide functionaliteit zonder de tv aan gaat hem niet worden met de Dune D1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

PaT schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:38:

Ik heb even zo'n verschrikkelijke iPhone van mijn buurman geleend en DS Audio er op gezet. Echter, de Dune was niet te benaderen als afspeel apparaat. Het is dus geen renderer zoals dat blijkbaar gedefinieerd is bij andere apparaten.
Ik zie een auto met een stuur aan de rechterkant, ik kan er niet in rijden dus is het geen auto...
Dat is zo'n beetje de zelfde redenatie... Wat je eigenlijk wilt zeggen: het is dus geen renderer zoals dat blijkbaar gedefinieerd is door Apple...
Toch wel erg jammer dat zo'n relatief dure mediaspeler niet deze functionaliteit bevat terwijl een willekeurige budgetspeler dat wel kan...
Welke budgetspeler kan dat dan wel? En niet met een Apple TV aankomen want daar heb je de oorzaak al in het eerste deel van de naam zitten...
Nou ja, het is wat mij betreft duidelijk. Audio streamen met uitgebreide functionaliteit zonder de tv aan gaat hem niet worden met de Dune D1.
Dat had ik je van tevoren al wel kunnen vertellen... Daar gebruik ik een Squeezebox voor... Dat ding heeft tenminste een volwaardig scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

servies schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:50:
[...]

Ik zie een auto met een stuur aan de rechterkant, ik kan er niet in rijden dus is het geen auto...
Dat is zo'n beetje de zelfde redenatie... Wat je eigenlijk wilt zeggen: het is dus geen renderer zoals dat blijkbaar gedefinieerd is door Apple...

[...]

Welke budgetspeler kan dat dan wel? En niet met een Apple TV aankomen want daar heb je de oorzaak al in het eerste deel van de naam zitten...

[...]

Dat had ik je van tevoren al wel kunnen vertellen... Daar gebruik ik een Squeezebox voor... Dat ding heeft tenminste een volwaardig scherm...
Punt 1, wat ben jij onvoorstelbaar fanatiek... :+

Punt 2, Apple heeft in dit geval NIETS met het wel of niet renderen van audio te maken. De app DS Audio is een app van Synology en bijvoorbeeld ook beschikbaar voor Android. In die app kan je kiezen voor een renderer. in het geval van die iPhone is dat standaard de iPhone zelf, maar verder was mijn Dune niet te selecteren.

Letterlijk staat er bij DS Audio (in dit geval in de iTunes store)
Remote control Audio Station’s music playing on the attached speakers or Airplay-enabled and UPnP media renders (DSM 3.1-1725 or onward)

De Dune blijkt geen UPnP media renderer te zijn en daardoor werkt het niet. Je kankon op de website van Dune er wel op stemmen om die feature alsnog in te bouwen. Zou wat mij betreft een welkome aanvulling zijn. Voor het gemak, op deze wiki pagina is een lijst met media spelers te vinden die dat kunnen. Daar staat relatieve budget spul als Eminent tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
PaT schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:27:
[...]

Punt 2, Apple heeft in dit geval NIETS met het wel of niet renderen van audio te maken. De app DS Audio is een app van Synology en bijvoorbeeld ook beschikbaar voor Android. In die app kan je kiezen voor een renderer. in het geval van die iPhone is dat standaard de iPhone zelf, maar verder was mijn Dune niet te selecteren.

Letterlijk staat er bij DS Audio (in dit geval in de iTunes store)
Remote control Audio Station’s music playing on the attached speakers or Airplay-enabled and UPnP media renders (DSM 3.1-1725 or onward)

De Dune blijkt geen UPnP media renderer te zijn en daardoor werkt het niet. Je kankon op de website van Dune er wel op stemmen om die feature alsnog in te bouwen. Zou wat mij betreft een welkome aanvulling zijn. Voor het gemak, op deze wiki pagina is een lijst met media spelers te vinden die dat kunnen. Daar staat relatieve budget spul als Eminent tussen.
Duidelijk. Ik had zelf ook wat gratis DSaudio-achtige apps geprobeerd en geen enkele kon de Dune als renderer zien. Mijn vraag was ook vooral of er meer bekend was OF dit er nog komt. Ik ga direct op de site kijken en mogelijk stemmen.

Het schijnt dat Dune meer ziet in het gebruik van IP control (watte :?)

Als ik een NAS heb ga ik wel wat uitproberen met Zappiti/Yadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Apple TV kan dat.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

PaT schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:27:
[...]

Wacht maar tot ik in je tuin voor je raam sta :+
Ja, dus wel, op de iPhone is je iPhone je rendererer. op je iPhone kan waarschijnlijk via het airplay protocol je Apple TV zodanig aangestuurd worden dat deze een UPnP stream oppakt.
De Dune ondersteunt het UPnP protocol, staat ook gewoon in de handleiding... Die wiki lijst zou ik niet al te veel aandacht aan besteden, die is zo incompleet als maar kan.
Het echte probleem zit 'm nog steeds in het feit dat dat DSaudio niet weet hoe het de Dune moet vertellen "pak deze uPNP stream op op dit adres". Dat zou volgens mij wel mogelijk moeten zijn via dat IP Control, en dat zal er uitzien als iets van:
code:
1
http://10.0.0.1/cgi-bin/do?cmd=start_file_playback&media_url=http://10.0.0.1/some_upnp_url_path

Waarbij die 10.0.0.1 het ip-adres van de Dune is... Maar dit is wat dat DS audio zelf moet implementeren...
Het lijkt volgens mij een beetje op dit probleem met Onkyo receivers:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

PaT schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:38:

Daarbij ga je ervan uit dat DS Audio de enige app is die ermee werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Ik heb een volwaardig scherm aan mijn Dune hangen ook: mijn plasma. Werkt fenomenaal. En dat alles zonder upnp. Ik had daarmee bij mijn popcorn hour zoveel beperkingen, in een share werkt tenminste gewoon alles. Misschien is er in een jaar tijd veel veranderd op dat vlak, maar ik vond het niets dat de helft niet afspeelde, ondertitels niet werkten, FLAC/EAC vaak niet werkte enz.

[ Voor 29% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26-03-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou, om de discussie hopelijk te beëindigen, ik heb Dune zelf maar gemaild met de vraag of er ondersteuning gaat komen voor hetgeen ik wil. Keurig gedetailleerd uitgelegd hoe e.e.a. zou moeten werken, DS Audio genoemd enz. enz. Daarop heb ik de volgende reactie terug gekregen van Dune HD Support:
No, we have no plans to add this functionality in the near future. Sorry
Klaar, simpel maar helaas..
BeQuietAndDrive schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:44:
[...]

Daarbij ga je ervan uit dat DS Audio de enige app is die ermee werkt.
Ken jij er meer dan?
(ik niet, dus als jij wel andere ken, dan hoor ik het graag!)

[ Voor 25% gewijzigd door PaT op 26-03-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

haal maar weg...

[ Voor 90% gewijzigd door PaT op 26-03-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
hier hetzelfde probleem.. net lady en de vagebond gekocht voor mijn zus op blu-ray, en nu speelt de Dune HD max niet af, net de BETA fw geinstalleerd, de laatste maart werkte ook niet. jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Reageert HDI/Dune zelf niet op deze vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 14:19

immetjes

HIER is BERN-E

Ik heb gisteren de DD-WRT firmware van mijn router (TL-WR1043ND) weer vervangen door de originele firmware.

Nu loopt mijn dune B1 vast als ik in de favorieten op Yadis klik, ook geeft hij bij netwerkfolders onder "bronnen" dat -NFS- folders op mijn Synology DS210j NAS niet benaderd kunnen worden.SMB het maar zo nu en dan (als ie het doet kan ik wel gewoon via netwerkbrowser de Yadis folder benaderen). Feitelijk werkt de hele netwerk verbinding brak.

Iemand een idee hoe dit komt? Heb ook al een soft reset van de Dune uitgevoerd.

Edit: Harde reset gedaan. USB stick gewist/Flash geheugen gewist. Browser doet het nog steeds niet richting nijn NAS. uPnP doet het wel. Shortcuts met de hand ingetikt (NFS) en nu werkt het weer. Icoontje van Yadis zijn alleen nu de standaard sterren icoonttjes.

[ Voor 19% gewijzigd door immetjes op 31-03-2012 16:21 . Reden: Werkt weer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de networkbrowser nog nooit aan de gang gekregen en volgens mij velen mij.

Ik heb allemaal shortcuts gemaakt naar gedeelde mappen en deze werken feilloos bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Ik heb een Dune Smart D1 met daaraan een externe harde schijf gekoppeld.
Het apparaat is voorzien van de laatste firmware (febr. 2012) en heeft een 4 GB USB-stick als systeemgeheugen.

Bij het afspelen van ISO-bestanden van DVD's (gemaakt met ImgBurn) merk ik dat ik last heb van wat eerder in dit topic (2010) "DVD-stop" is genoemd: de weergave stopt na een half uur of na een uurtje. De teller loopt dan niet verder, het beeld bevriest en na 10-15 seconden spoelt het beeld versneld door om de draad dan weer op te pikken. Een uurtje later gebeurt weer hetzelfde.
Na terugspoelen naar de plek, waar het fout gaat, wordt het beeld gewoon weer prima weergegeven. Het staat dus wel goed op de schijf. Het is alsof er een buffer volloopt of zoiets.

Hebben anderen nu (na de firmware van febr. 2012) ook diezelfde verschijnselen? Of een remedie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:59
Ik heb al een tijdje problemen sinds ik over ben naar Yadis 2.2 en de nieuwe firmware (ging automatisch)...
Sinds toen is mijn interne HD (smart D1) hernoemd naar DuneHDD. En nu blijft yadis maar roepen "No such file or directory" op de dune.

Pad: DuneHDD/Yadis/00/00/Apollo 18/Play

Ik heb alles al een keer volledig weggegooid en Yadis opnieuw geïnstalleerd, alles opnieuw opgehaald en opnieuw geëxporteerd, toch nog dit als resultaat. Wie weet raad?

Bedankt!

Jim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:01:
Nou, om de discussie hopelijk te beëindigen, ik heb Dune zelf maar gemaild met de vraag of er ondersteuning gaat komen voor hetgeen ik wil. Keurig gedetailleerd uitgelegd hoe e.e.a. zou moeten werken, DS Audio genoemd enz. enz. Daarop heb ik de volgende reactie terug gekregen van Dune HD Support:
Heel vage club die gasten van Dune.
16/1/2012 heb ik ze namelijk dezelfde vraag gesteld (ook alles uitgelegd, DS Audio genoemd, etc). En toen stuurden ze als antwoord:

Hello,
Dune HD players have internal UPnP client -- not server. UPnP server integration is in our todo list, but it is too early to talk about dates today. Now you can use Musicnizer with Dune Media controller.

Regards,
Dune HD Support team

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze er niet aan werken, want het is duidelijk de toekomst. Even geduld vrees ik en met z'n allen ze blijven bestoken met dit verzoek!! Bij deze dus de oproep aan iedere Dune/DS Audio user die snakt naar deze feature: copy/paste onderstaande tekst in een emailtje, pas een beetje aan zodat het uniek lijkt en stuur naar: hdi.fw.support@gmail.com

Bericht:
Dear Dune Support,

Recently I bought a Dune HD. Now I found out that the Dune products cannot render audio via uPnP. Since an iPad app like DS Audio relies on this feature, I could not believe this to be true, but searching the web, I found many users complaining about this missing feature.

Also I found users reporting that you have replied that it is on your todo list. Since the feature is crucial for decent use of DS Audio on the Synology NAS, I (and many others) would very much appreciate if you could implement this feature a.s.a.p. many thanks in advance.

I trust you will send me a reply, best regards,

Overigens, een kleine tip: ik had de Dune HD gekocht ter vervanging van mij WD Live HD. Deze media player kun je wel als renderer inzetten. Nu heb ik er dus 2 naast elkaar draaien: 1 voor de DS Audio en 1 voor de rest (via Dune), niet ideaal, maar voor €90 misschien een waardevolle oplossing want DS Audio is op die manier wel optimaal te gebruiken.

Grt, Franck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Moet het per se met DS Audio? Is er geen andere software die (ongeveer) hetzelfde doet maar wel werkt?

Voor die 90 euro extra zet ik met liefde even de TV aan om mijn MP3's te raadplegen... dan liever voor dat geld een keer uit eten met de vriending.

[ Voor 42% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 03-04-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:32:
[...]

Heel vage club die gasten van Dune.
16/1/2012 heb ik ze namelijk dezelfde vraag gesteld (ook alles uitgelegd, DS Audio genoemd, etc). En toen stuurden ze als antwoord:
Typisch, maar kenmerkend voor "grote" bedrijven. Lekker langs elkaar heen werken!

Ik ga die mail van jou denk ik ook nog maar eens een keer sturen vanaf een ander mailaccount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
Even een vraag tussendoor, werkt DS Audio alleen icm een Synology NAS of kun je ook andere bronnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nope, DS Audio is van Synolgy zelf, dat gaat dus voor 99,9% zekerheid niet werken met een andere NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Is er ondertussen al iets bekend over een nieuw moederbord voor de Max zodat we full HD 3d kunnen afspelen? En niet zoals nu half SBS.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krijgt de MAX dan een update naar de 8910?
Het zou toch de 8647 worden? Deze heeft geen Full-3D support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackfalck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 10:09
Ik een vraag over dune_folder.txt.
Dit txt bestand heb ik in alle folders geprobeerd te zetten, zonder resultaat.
Ik wil namelijk dat hij het sorteren standaard op ongesorteerd zet, en niet op naam.
Want muziek van een album wil je niet op naam gesorteerd toch ...:P
Nu heb ik in dune_folder.txt staan:
sort_field = unsorted

Maar hij werkt gewoon niet:S kan iemand me misschien helpen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
blackfalck schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:11:
Ik een vraag over dune_folder.txt.
Dit txt bestand heb ik in alle folders geprobeerd te zetten, zonder resultaat.
Ik wil namelijk dat hij het sorteren standaard op ongesorteerd zet, en niet op naam.
Want muziek van een album wil je niet op naam gesorteerd toch ...:P
Nu heb ik in dune_folder.txt staan:
sort_field = unsorted

Maar hij werkt gewoon niet:S kan iemand me misschien helpen :)?
Ik moet zeggen dat ik me ook even niets kan voorstellen bij "ongesorteerd" sorteren? :? Er moet toch iets van een volgorde in zitten? Of verwacht je nu alles willekeurig?

Muziek in een album zou ik persoonlijk juist wél op filename gesorteerd willen hebben. Maar mijn filenames beginnen dan ook altijd met het tracknummer...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackfalck
Xander schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:23:
[...]

Ik moet zeggen dat ik me ook even niets kan voorstellen bij "ongesorteerd" sorteren? :? Er moet toch iets van een volgorde in zitten? Of verwacht je nu alles willekeurig?

Muziek in een album zou ik persoonlijk juist wél op filename gesorteerd willen hebben. Maar mijn filenames beginnen dan ook altijd met het tracknummer...
Ja dat is ook raar. Maar heb ik niet verzonnen :)
Standaard staat hij gesorteerd op naam. En dit is volgens mij de naam van het nummer.
Want mijn bestanden hebben ook de naam : 01 trackname. Dus zou het in de goede volgorde moeten staan. Maar dat is niet het geval, hij komt op alfabetische volgorde van de naam te staan.

Zodra ik op de afstandsbieding "pop - up menu" druk.
Vervolgens : Sorteren -> ongesorteerd-> ok
Dan staat alles wel zoals het normaal ook in het album staat.

Dit heb ik geprobeerd:
sort_field = unsorted

Maar het wil gewoon niet lukken :S Heb jij enig idee?

Edit:
Zo ie zo heb ik het idee dat hij helemaal niets doet met de dune_folder.txt

[ Voor 3% gewijzigd door blackfalck op 08-04-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
blackfalck schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:31:
[...]

Ja dat is ook raar. Maar heb ik niet verzonnen :)
Standaard staat hij gesorteerd op naam. En dit is volgens mij de naam van het nummer.
Want mijn bestanden hebben ook de naam : 01 trackname. Dus zou het in de goede volgorde moeten staan. Maar dat is niet het geval, hij komt op alfabetische volgorde van de naam te staan.

Zodra ik op de afstandsbieding "pop - up menu" druk.
Vervolgens : Sorteren -> ongesorteerd-> ok
Dan staat alles wel zoals het normaal ook in het album staat.

Dit heb ik geprobeerd:
sort_field = unsorted

Maar het wil gewoon niet lukken :S Heb jij enig idee?

Edit:
Zo ie zo heb ik het idee dat hij helemaal niets doet met de dune_folder.txt
Bij mij sorteert hij wel op track volgorde omdat ik ook in de bestandsnaam begin met 01 02 03 enz.
In de track id staat de naam zonder die voorloop 01 02 03.
Jij hebt in de dune_folder.txt staan
sort_field = unsorted
Moet er ook niet bij?
sort_dir = asc|desc
Dus kiezen voor oplopend of aflopend?
Nu weet hij nog niet hoe hij moet sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik kan er niets over vinden maar misschien zoek ik verkeerd;

Mijn Dune Lite hapert soms even bij het afspelen van een dvd-iso / video_ts map vanaf een usb hdd. Het beeld staat dan een paar seconde stil en vervolgens wordt de tijd weer ingehaald door heel snel de beelden langs te laten schieten. Er hangt een Samsung Storystation 1.5TB. Volgens mij springt deze schijf af en toe in slaapstand.

Ik had gedacht dat de Dune Smart B1 met een WesternDigital schijf hier geen last van zou hebben. Dus heb mijn schoonouders vrolijk deze combi aangepraat. Awel, de usb schijf hadden ze al. Maar zij lopen dus ook tegen dezelfde problemen aan met andere hardware en ook andere films.

Is dit een bekend of vaker voorkomend euvel en is er een remedie?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackfalck
mike123 schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:01:
[...]

Bij mij sorteert hij wel op track volgorde omdat ik ook in de bestandsnaam begin met 01 02 03 enz.
In de track id staat de naam zonder die voorloop 01 02 03.
Jij hebt in de dune_folder.txt staan
sort_field = unsorted
Moet er ook niet bij?
sort_dir = asc|desc
Dus kiezen voor oplopend of aflopend?
Nu weet hij nog niet hoe hij moet sorteren.
Had ik er ook al bij gezet ( in andere folder) maar hij veranderd helemaal niet.
Ook niet als ik sorteer op name en desc, blijft ie asc....
Erg raar, moet ik niet nog wat instellen zodat ie de dune_folder.txt meepakt?

EDIT:
Ik had met een programma dat de dune_folder.txt kan generen het een en ander geprobeerd.
Maar wat ik ook doe, de dune doet helemaal niks met de dune_folder.txt ....

[ Voor 11% gewijzigd door blackfalck op 09-04-2012 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ejorne schreef op zondag 08 april 2012 @ 18:57:
Ik kan er niets over vinden maar misschien zoek ik verkeerd;

Mijn Dune Lite hapert soms even bij het afspelen van een dvd-iso / video_ts map vanaf een usb hdd. Het beeld staat dan een paar seconde stil en vervolgens wordt de tijd weer ingehaald door heel snel de beelden langs te laten schieten. Er hangt een Samsung Storystation 1.5TB. Volgens mij springt deze schijf af en toe in slaapstand.

Ik had gedacht dat de Dune Smart B1 met een WesternDigital schijf hier geen last van zou hebben. Dus heb mijn schoonouders vrolijk deze combi aangepraat. Awel, de usb schijf hadden ze al. Maar zij lopen dus ook tegen dezelfde problemen aan met andere hardware en ook andere films.

Is dit een bekend of vaker voorkomend euvel en is er een remedie?
Ga eens terug naar een oudere firmware.

DVD-ISO gaat bij mij met de laatste firmware ook niet altijd even lekker. Even een keer een stukje spoelen lost bij mij het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
blackfalck schreef op maandag 09 april 2012 @ 00:04:
[...]

Had ik er ook al bij gezet ( in andere folder) maar hij veranderd helemaal niet.
Ook niet als ik sorteer op name en desc, blijft ie asc....
Erg raar, moet ik niet nog wat instellen zodat ie de dune_folder.txt meepakt?

EDIT:
Ik had met een programma dat de dune_folder.txt kan generen het een en ander geprobeerd.
Maar wat ik ook doe, de dune doet helemaal niks met de dune_folder.txt ....
Ik heb net even het bestand dune_folder.txt geprobeerd en bij mij werkt het prima.
In een map met 5 cd's heb ik het bestand dune_folder.txt gezet met
sort_field = name
sort_dir = desc
en nadat ik de map opende met de cd's stond er netjes onder elkaar CD5 CD4 CD3 CD2 CD1
In de map van CD 1 hetzelfde bestand gekopieerd en de map op de dune geopend en nu begint hij met de namen van de albumplaatjes bovenaan en gaat verder met 19 - ,18 - ,17 - ,16 - enz.
Mijn bestandsnamen beginnen met 01 02 03 04 enz.
In CD2 gesorteerd op size en dat werkt ook goed.
Ik heb mijn bestanden op een nas staan.

Edit.

Welk programma gebruik je dan om dat dune_folder.txt te genereren?
Ik maak gewoon een txt bestand dmv rechtermuisknop, nieuw, tekstdocument.

[ Voor 6% gewijzigd door mike123 op 09-04-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Athome schreef op maandag 09 april 2012 @ 15:57:
[...]

Ga eens terug naar een oudere firmware.

DVD-ISO gaat bij mij met de laatste firmware ook niet altijd even lekker. Even een keer een stukje spoelen lost bij mij het probleem op.
@Athome en Ejorne: same here. Zie mijn post van 30 maart 2012.

Heb het probleem ook gemeld bij Dune GMBH. Krijg van hen wat standaard probeersels voorgeschoteld: schijf formatteren, system-geheugen wissen. Helpt echter niet.
Dune GMBH geeft (nog) niet toe, dat een oude fout in de nieuwe beta-firmware (van febr. 2012) is geslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackfalck
mike123 schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:31:
[...]

Ik heb net even het bestand dune_folder.txt geprobeerd en bij mij werkt het prima.
In een map met 5 cd's heb ik het bestand dune_folder.txt gezet met
sort_field = name
sort_dir = desc
en nadat ik de map opende met de cd's stond er netjes onder elkaar CD5 CD4 CD3 CD2 CD1
In de map van CD 1 hetzelfde bestand gekopieerd en de map op de dune geopend en nu begint hij met de namen van de albumplaatjes bovenaan en gaat verder met 19 - ,18 - ,17 - ,16 - enz.
Mijn bestandsnamen beginnen met 01 02 03 04 enz.
In CD2 gesorteerd op size en dat werkt ook goed.
Ik heb mijn bestanden op een nas staan.

Edit.

Welk programma gebruik je dan om dat dune_folder.txt te genereren?
Ik maak gewoon een txt bestand dmv rechtermuisknop, nieuw, tekstdocument.
Ik heb oudere firmware geprobeerd. Geen succes.

Ik maak ook met rechtermuis klik een .txt bestand aan op me nas. ( die ik raadpleeg via de Dune)
Met Dune Explorer 2.0.6. heb ik het bij mijn films geprobeerd, maar er veranderd helemaal niets.

Mijn setup:
Ik heb een synology Nas, die verbind ik via het netwerk en UpnP aan de dune smart B1.
Vervolgens ga ik op me dune naar:
Network -> Diskstation(de nas) ->Music->sorteren op map-> muziek-> Bruce springsteen-> wrecking ball.
In die laatste map (wrecking ball) staat een bestand: dune_folder.txt
Daarin staat:
sort_field = name
sort_dir = desc

Helaas zorgt dat dune_folder.txt bestand voor helemaal niets...
Het blijf in een andere volgorde staan.

Volgens mij doet hij helemaal niks met de dune_folder.txt...Iemand ideen :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan nooit verwachten dat het altijd goed gaat als je met Beta Firmware aan de slag bent, spreekt voor zichzelf dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
blackfalck schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:44:
[...]
Ik maak ook met rechtermuis klik een .txt bestand aan op me nas. ( die ik raadpleeg via de Dune)
Laat je Windows niet perongelijk de bestandsextensies verbergen? Dan heb je nu misschien een dune_folder.txt.txt bestand aangemaakt.
Ik heb een synology Nas, die verbind ik via het netwerk en UpnP aan de dune smart B1.
Het zou me ook niets verbazen als het fout gaat omdat je UPnP gebruikt. Volgens mij deelt zo'n UPnP server helemaal geen text-files. Kun je de NAS niet "gewoon" via SMB of NFS benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Xander schreef op maandag 09 april 2012 @ 22:09:
[...]

Laat je Windows niet perongelijk de bestandsextensies verbergen? Dan heb je nu misschien een dune_folder.txt.txt bestand aangemaakt.

[...]

Het zou me ook niets verbazen als het fout gaat omdat je UPnP gebruikt. Volgens mij deelt zo'n UPnP server helemaal geen text-files. Kun je de NAS niet "gewoon" via SMB of NFS benaderen?
Bij mij word de map "Music" benaderd via NFS.
Het bestand dune_folder.txt werkt op mappen en bestandsnamen.
Als ik op de bank zit met mijn tablet en blader naar de nas en ga naar de desbetreffende map, dan open ik het dune_folder.txt bestand, pas het aan, sla het op.
Op de Dune (D1) ga ik 1 map terug en weer terug naar de map met het dune_folder.txt bestand, dan is het
meteen aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackfalck
Xander schreef op maandag 09 april 2012 @ 22:09:
[...]

[...]

Je hebt helemaal gelijk! UPnP stuurt ( in mijn geval) alleen foto,video en muziek bestanden door...
Ik heb nu een NFS server opgezet, en ingesteld op me Dune.
Het werkt nu perfect! Heb nu een mooie movie wall :)
Hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:28
Al bijna een jaar maak ik gebruik van een Dune Max en het is een perfect apparaat.
Tot nu toe speelde deze mediaplayer alles af.
Echter sinds kort hebben wij een full hd videocamera.
Als we deze MTS bestanden in Windows Live Movie Maker bewerken, samenvoegen en vervolgens opslaan, dan kent de Dune Max dit bestand niet. Is een WMV file en het display van de Dune max geeft vervolgens Error en Restart weer.
Iemand enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opslaan in een ander compatibel bestandsformaat (Mkv,Dvix....), echter voor deze loop je al snel tegen de beperkingen van Movie Maker aan (WMV), deze kan je met een ander proggie wel converteren naar een bestand dat de Dune wel snapt.
http://www.videohelp.com/tools/XMedia-Recode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Claude schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:11:
[...]

@Athome en Ejorne: same here. Zie mijn post van 30 maart 2012.

Heb het probleem ook gemeld bij Dune GMBH. Krijg van hen wat standaard probeersels voorgeschoteld: schijf formatteren, system-geheugen wissen. Helpt echter niet.
Dune GMBH geeft (nog) niet toe, dat een oude fout in de nieuwe beta-firmware (van febr. 2012) is geslopen.
Thanks! 8)
Ik had inderdaad op beide Dunes de laatste Beta versie draaien. Ik heb op de Smart geprobeerd de laatste stable release uit 2011 te plaatsen maar ik kreeg de melding dat deze niet compatible zou zijn met de hardware... :? Dus maar de een na laatste beta erop gezet. Vanavond mijn Lite ook maar eens terug zetten en dan hopen dat het wegblijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Ik heb in diverse mappen op de Dune HD Duo dune_folder.txt staan met een verwijzijng naar het icoon voor die map.Wie kan mij vertellen wat een mooi formaat is de folder icoontjes??
Ik gebruik nu 300x300. via Dune-Explorer worden de plaatjes ook 300x300, maar die zijn niet zo groot.

Iemand enig idee wat een mooie/goede resolutie is voor folder icons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse bezitter van een Dune Smart D1. Ik heb een externe HDD aangesloten. Het valt mij alleen op dat (tot nu toe) al het bekennen materiaal niet lipsync is. Ben er inmiddels achter dat als ik op a druk op de RC dat ik dan een kleine vertraging (-0.22s) kan instellen. Diezelfde installeert wordt overigens niet onthouden. Iemand enig idee of dit probleem bekend is en eventueel oplosbaar? Heb mijn Dune aangesloten op een Sony receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:28
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:54:
Sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse bezitter van een Dune Smart D1. Ik heb een externe HDD aangesloten. Het valt mij alleen op dat (tot nu toe) al het bekennen materiaal niet lipsync is. Ben er inmiddels achter dat als ik op a druk op de RC dat ik dan een kleine vertraging (-0.22s) kan instellen. Diezelfde installeert wordt overigens niet onthouden. Iemand enig idee of dit probleem bekend is en eventueel oplosbaar? Heb mijn Dune aangesloten op een Sony receiver.
Hier hetzelfde 'probleem'.
M'n Philips TV is te traag (ondanks dat alle beeldverbeteringen uitstaan), waardoor ik ook een kleine vertraging moet gebruiken.
Helaas onthoudt de Dune dit niet: zal wel een leuke optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wezep schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:34:
[...]

Hier hetzelfde 'probleem'.
M'n Philips TV is te traag (ondanks dat alle beeldverbeteringen uitstaan), waardoor ik ook een kleine vertraging moet gebruiken.
Helaas onthoudt de Dune dit niet: zal wel een leuke optie zijn.
Heb de instellingen van mijn Samsung led tv aangepast. Aangeven dat er externe luidsprekers zijn aangesloten. Ziet er tot nu beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Laatst online: 22-09 18:40

FFF

Is iemand al een oplossing tegengekomen als je wifi adaper niet werkt?

Stitatie:
Ik heb een Dune HD Max
Volgens de website werk de D-Link DWA-140

Ik heb dus de D-Link DWA-140 besteld maar nu hij het niet doet kom ik tegen dat ze HW versie 1 getest hebben en ik heb een HW-3.

Nu wordt de wifi adapter niet gevonden en als ik wifi wil instellen zegt hij "wifi hardware niet gevonden, toch doorgaan?".

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:44

JdM

Humbled

Heb je de bijpassende firmware versie op de DUNE? Ik weet dat bij de Prime die D-link alleen werkt vanaf een bepaalde firmware namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Laatst online: 22-09 18:40

FFF

JdM schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:21:
Heb je de bijpassende firmware versie op de DUNE? Ik weet dat bij de Prime die D-link alleen werkt vanaf een bepaalde firmware namelijk.
Mijn laatste update is van ongeveer een maandje geleden. Dus als er recent iets uitgekomen is waardoor deze werkt moet ik even zorgen dat hij internet connectie krijgt om te updaten.

Weet je zeker dat de H/W versie werkte met de nieuwste firmware? Ik heb wel gevonden dat ergens in 2010 de software gereed gemaakt was voor H/W versie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:44

JdM

Humbled

Nee, weet ik zelfs helemaal niet zeker en heb ik ook niet beweerd ;)
edit:
Maar zie nu ook dat ik wel in die richting aan het beweren ben.
Ik heb dus enkel ervaring met een BD prime met een D-link wifi adapter. Deze werkte out of the box in eerste instantie niet, maar na een firmware update dus wel. Heb geen idee welke H/W versie D-link dat was overigens, zie nu dat mijn post dat wellicht wel impliceert.

Maar wellicht dat je kunt kijken of er een laatste nieuwe firmware is uitgebracht, eventueel in beta waar de HW3 versie op zou moeten werken. Het is een tip, weet niet of je hier al aan gedacht had namelijk :)

[ Voor 38% gewijzigd door JdM op 17-04-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
Doen bij jullie alle radiozenders het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 22:41
Die gebruik ik zo goed als nooit. Goed om te zien dat het zo lekker rustig blijft in dit topic. Vorige week mijn oude lui voorzien van een Dune HD TV-101 i.c.m. een WD 500GB externe harde schijf. Zo nu en dan zet ik er wat op en laat ik yadis het werk even doen, hun zeer blij met de kwaliteit en snelheid vergeleken met een AC Ryan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Neefdave schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:14:
Die gebruik ik zo goed als nooit. Goed om te zien dat het zo lekker rustig blijft in dit topic. Vorige week mijn oude lui voorzien van een Dune HD TV-101 i.c.m. een WD 500GB externe harde schijf. Zo nu en dan zet ik er wat op en laat ik yadis het werk even doen, hun zeer blij met de kwaliteit en snelheid vergeleken met een AC Ryan.
Hebben ze geen haperingen bij DVD-ISO of VIDEO_TS mappen? Ik heb het hier wel op mijn Lite met een Samsung usb HDD en bij mijn schoonouders hebben ze precies hetzelfde met een SmartB1 en een WesternDigital HDD...

Nu lijkt het bij mij opgelsot te zijn met het plaatsen van de laatste stable release 110606. Maar gek genoeg geeft de SmartB1 aan dat deze release niet compatible is met de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 22:41
DVD-iso of Video_TX kijken ze niet, ik verwen ze alleen maar met FullHD haha. Kan je hier dus niet bij helpen.

Dune firmware van de B1 gewoon hier http://dune-hd.com/firmware/hdsmart_b1/ downloaden en op usb stickje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
FFF schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:17:
Is iemand al een oplossing tegengekomen als je wifi adaper niet werkt?

Stitatie:
Ik heb een Dune HD Max
Volgens de website werk de D-Link DWA-140

Ik heb dus de D-Link DWA-140 besteld maar nu hij het niet doet kom ik tegen dat ze HW versie 1 getest hebben en ik heb een HW-3.

Nu wordt de wifi adapter niet gevonden en als ik wifi wil instellen zegt hij "wifi hardware niet gevonden, toch doorgaan?".

Iemand tips?
Waarom wil je hem aangesloten hebben op het internet met wifi?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:15
Le_Freak ! schreef op zondag 08 april 2012 @ 09:23:
Is er ondertussen al iets bekend over een nieuw moederbord voor de Max zodat we full HD 3d kunnen afspelen? En niet zoals nu half SBS.
Heb zelf de Dune Duo, mag van mij ook wel komen inderdaad !
Maar het zal mij benieuwen of er überhaupt wel een update komt ....
Dacht hier en daar gelezen te hebben dat dit alleen een update betrof van de sigma 8642 naar de 8646.
Nu is de nieuwe Dune mediaplayer met sigma 8910 aangekondigd welke dus wel 1.4 hdmi en full 3D ondersteunt.
Maar de verhalen op diverse forums zijn toch wel negatief of deze 8910 beschikbaar wordt als upgrade voor de huidige Max/Dune en Smart bezitters.
Zal in ieder geval veel teleurstelling opleveren bij de huidige bezitters van bovenvernoemde mediaplayers.

Edit:
Net ook even contact gehad met Dune Nederland, wat een mongool krijg je daar voor de telefoon, jonge, jonge... Ten eerste klantvriendelijkheid ahum en ten tweede weet men nergens van een nieuwe mediaplayer op komst en wat voor chip dan ook duhhhh. Bedankt voor je hulp hoor, haha.

[ Voor 60% gewijzigd door Brabso op 20-04-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Zitilites schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:14:
Doen bij jullie alle radiozenders het goed?
Nee, ik krijg radio rijnmond niet aan de praat. Dan schiet hij altijd naar de volgende zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFF schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:26:
[...]

Mijn laatste update is van ongeveer een maandje geleden. Dus als er recent iets uitgekomen is waardoor deze werkt moet ik even zorgen dat hij internet connectie krijgt om te updaten.

Weet je zeker dat de H/W versie werkte met de nieuwste firmware? Ik heb wel gevonden dat ergens in 2010 de software gereed gemaakt was voor H/W versie 2.
Je kan denk ik alleen maar hopen dat ze hem in de volgende firmware toevoegen en ondersteunen, snel gaat het in ieder geval niet bij HDI.
Anders omruilen voor een ondersteunde stick.
BV: http://www.computerstore....less-g-n-usb-adapter.html

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=27197

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Vraagje, het uploaden van films naar de interne HD van de dune duurt behoorlijk lang en gaat bij mij met ongeveer 8.5mb/s, als ik nu een kabel trek naar mijn wireless router vanaf de dune Max gaat dat dan sneller?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Waarschijnlijk wel. In theorie moet je zo rond de 12 MB/s kunnen halen met een bekabelde aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan gaat het nog traag hoor, we ontbreken USB 3 of E-Sata of echte gigabit op deze players.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:56:
Vraagje, het uploaden van films naar de interne HD van de dune duurt behoorlijk lang en gaat bij mij met ongeveer 8.5mb/s, als ik nu een kabel trek naar mijn wireless router vanaf de dune Max gaat dat dan sneller?
Gaat niet beter worden. Bekabeld hangt ie hier ook rond de 8,5MB. Gewoon een beperking van de chipset heb ik ergens eens gelezen.

OT
Ben je r trouwens blij mee na al mijn verkooppraatjes.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:57
Weet niet of er nog iemand een bluray speler voor de dune zoekt? Ik was net bij de makro in duiven en daar staat er een tussen de computer uitverkoop artikelen voor ik meen 40,-. Leek me niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Ik heb een bluray speler in mijn dune Max zitten maar gebruik hem nooit. Is ook geen reden toe.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Neefdave schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:55:
DVD-iso of Video_TX kijken ze niet, ik verwen ze alleen maar met FullHD haha. Kan je hier dus niet bij helpen.

Dune firmware van de B1 gewoon hier http://dune-hd.com/firmware/hdsmart_b1/ downloaden en op usb stickje zetten.
Thanks, ga ik vanmiddag doen. 8)
Le_Freak ! schreef op zondag 22 april 2012 @ 02:56:
Ik heb een bluray speler in mijn dune Max zitten maar gebruik hem nooit. Is ook geen reden toe.
Ik zie ook geen reden om hem nooit te gebruiken... :P

[ Voor 41% gewijzigd door Ejorne op 22-04-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om Stereo uit te sturen als bv: 5.1 of 7.1 PCM of een ander formaat.
Deze mogelijkheid heb op mijn Sony BDP-570 (Blu-Ray), hij stuurt alle stereo uit als meerkanaals audio PCM, ook internetvideo, Cd's enz....
Op Mijn DUNE DUO had ik dit ook graag gezien, wie heeft dat al voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
kadoendra schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:01:
[...]

Nee, ik krijg radio rijnmond niet aan de praat. Dan schiet hij altijd naar de volgende zender.
Hier hetzelfde (3FM)

Hij staat wel in de lijst maar bij het afspelen neemt ie gewoon de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Zitilites schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:14:
[...]

Hier hetzelfde (3FM)

Hij staat wel in de lijst maar bij het afspelen neemt ie gewoon de volgende.
Gek, gisteren nog even getest. Bij radio rijnmond gaat het nu goed, maar bij radio 1 schiet hij naar radio 10 gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Hebben jullie het nu over shoutcast streams of een andere radio player?

Ik heb gisteren de shoutcast lijst vanaf HDI website gedownload en even de streams voor radio 1 t/m 6 aangepast naar mp3 streams. (omdat ik te horen krijg dat de shoutcast streams binnenkort niet meer gebruikt worden door de radio) Maar heb daar verder geen probleem mee. Ik heb de streams van 538 en radio 1 t/m 6 getest en werken allemaal goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Ejorne op 23-04-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
Ejorne schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:22:
Hebben jullie het nu over shoutcast streams of een andere radio player?

Ik heb gisteren de shoutcast lijst vanaf HDI website gedownload en even de streams voor radio 1 t/m 6 aangepast naar mp3 streams. (omdat ik te horen krijg dat de shoutcast streams binnenkort niet meer gebruikt worden door de radio) Maar heb daar verder geen probleem mee. Ik heb de streams van 538 en radio 1 t/m 6 getest en werken allemaal goed.
Gewoon de internet radio player die al op de Dune stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Zitilites schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:16:
[...]

Gewoon de internet radio player die al op de Dune stond...
Okay, die heb ik volgens wel eens getest. Staat standaard gedeactiveerd toch, althans volgens mij op mijn Lite wel. Ik weet niet meer waarom ik het niet gebruik, volgens mij kreeg ik foutmeldingen. Het mapje met shoutcast/mp3 streams werkt hier wel goed. Wat is het voordeel van de radio-player? Is de kwaliteit misschien wat hoger? Hoewel de publieke radio station met een 192kHz mp3 stream best wel okay klinken. Maar nóg beter is natuurlijk altijd prettig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laptopje verkocht: HDD geformateerd en YaDis workspace kwijt. Export (Dune Interface) van YaDis staat op USB stick die in de Dune Base 3.0 zit.

Aangezien de Dune Interface op de USB stick staat, kan ik dan op mijn nieuwe PC de workspace terug genereren op één of andere manier?

Thx!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Nee, helaas... je zult het opnieuw moeten indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:07
Volgens mij kun je de export niet gebruiken om terug te komen bij wat je al eens in yaDis had gezet.
Ben bang dat je gewoon opnieuw moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
PurpleBlue schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:28:
Ik heb in diverse mappen op de Dune HD Duo dune_folder.txt staan met een verwijzijng naar het icoon voor die map.Wie kan mij vertellen wat een mooi formaat is de folder icoontjes??
Ik gebruik nu 300x300. via Dune-Explorer worden de plaatjes ook 300x300, maar die zijn niet zo groot.

Iemand enig idee wat een mooie/goede resolutie is voor folder icons?
Iemand hier een antwoord op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Ik heb een Dune HD Smart en ik zie in dit topic dat het apparaat .sub ondersteunt. Nu heb ik twee films met een .sub file. Bij een krijg ik wel ondertiteling en de andere niet. Is er een speciale actie vereist om de .sub te activeren. Beide .sub files heten hetzelfde als de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ccc schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:03:
Ik heb een Dune HD Smart en ik zie in dit topic dat het apparaat .sub ondersteunt. Nu heb ik twee films met een .sub file. Bij een krijg ik wel ondertiteling en de andere niet. Is er een speciale actie vereist om de .sub te activeren. Beide .sub files heten hetzelfde als de film.
Open de bestanden eens met een teksteditor. Misschien dat het ene bestand toch een andere indeling is of dat er ergens wat anders/verkeerd staat ten opzichte van die .sub die het wel doet. Ik heb ook wel eens srt bestanden gehad die stiekum toch een andere indeling hadden maar wel de extentie .sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Brabso schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:21:
[...]

Heb zelf de Dune Duo, mag van mij ook wel komen inderdaad !
Maar het zal mij benieuwen of er überhaupt wel een update komt ....
Dacht hier en daar gelezen te hebben dat dit alleen een update betrof van de sigma 8642 naar de 8646.
Nu is de nieuwe Dune mediaplayer met sigma 8910 aangekondigd welke dus wel 1.4 hdmi en full 3D ondersteunt.
Maar de verhalen op diverse forums zijn toch wel negatief of deze 8910 beschikbaar wordt als upgrade voor de huidige Max/Dune en Smart bezitters.
Zal in ieder geval veel teleurstelling opleveren bij de huidige bezitters van bovenvernoemde mediaplayers.

Edit:
Net ook even contact gehad met Dune Nederland, wat een mongool krijg je daar voor de telefoon, jonge, jonge... Ten eerste klantvriendelijkheid ahum en ten tweede weet men nergens van een nieuwe mediaplayer op komst en wat voor chip dan ook duhhhh. Bedankt voor je hulp hoor, haha.
Dat was toen wel 1 van de argumenten om het apparaat aan te schaffen, er zou een mobo update komen zodat je full HD 3d kan kijken in plaats van nu half SBS.
Maar nu lees ik er niks meer over.

Specs

Pagina: 1 ... 45 ... 72 Laatste