Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 10:13
Ccc schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:03:
Ik heb een Dune HD Smart en ik zie in dit topic dat het apparaat .sub ondersteunt. Nu heb ik twee films met een .sub file. Bij een krijg ik wel ondertiteling en de andere niet. Is er een speciale actie vereist om de .sub te activeren. Beide .sub files heten hetzelfde als de film.
Volgens mij is .sub voor bestanden tot een bepaalde resolutie ofzo? Of een bepaalde grootte? Kan ook zijn dat .mkv niet met .sub kan. Staat me iets van bij.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Le_Freak ! schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:05:
[...]

Dat was toen wel 1 van de argumenten om het apparaat aan te schaffen, er zou een mobo update komen zodat je full HD 3d kan kijken in plaats van nu half SBS.
Maar nu lees ik er niks meer over.
Net van Dune support te horen gekregen dat dit definitief niet gaan gebeuren !
Dus een mobo upgrade zodat je full 3D af kunt spelen zal met de Dune Smart, Max en Duo nooit mogelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Ejorne schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:44:
[...]

Open de bestanden eens met een teksteditor. Misschien dat het ene bestand toch een andere indeling is of dat er ergens wat anders/verkeerd staat ten opzichte van die .sub die het wel doet. Ik heb ook wel eens srt bestanden gehad die stiekum toch een andere indeling hadden maar wel de extentie .sub.
Ik heb nog nooit een .sub file geopend in kladblok.

Dit krijg ik te zien:

ºDÄ‚©‰Ãø ½ì€!‘;! (‚(düü ‚ðdp‚°|ðdpH'Ãð+BðD7pBð Aq!pTáp1!0h'@“v<#'¤8ü#¡Ú'€ A1–ðTöaVðÁ1‘0\e`u4aóv9ap)Ïa‘2v!a0Avxö 1–ðLöaVðÁ1‘0Xo`u(a–òÁ6Ñp)Oa‘2v!a0A6–pö Á1‘0DaVðÁ1‘0XöopR bò1Úa֐ö%ø!c6!lö ö<a¶o4#87 ?(aV€[a‘qAö-o$3oÁü3ðP?4BpLöb8?óAü/A1ÐK0?4Ã0pöÂ3AóÃ0L?ƒs ö4aöo‚òC2 Wñ¶b0„a16%aVò1‘16o s,2Àc°@öAv!arÀg(q€oOa‘36o1Àsa‘0T3$/$r@c$² öa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 18:18
Brabso schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:15:
[...]

Net van Dune support te horen gekregen dat dit definitief niet gaan gebeuren !
Dus een mobo upgrade zodat je full 3D af kunt spelen zal met de Dune Smart, Max en Duo nooit mogelijk worden.
Van wie hoor je dat dan en komt er dan een nieuwe speler of? Misschien kun je iets meer vertellen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit zijn de enige nieuwe modellen die Dune heeft aangekondigd, allen gebaseerd op de Sigma 8910 chip en dus eigenlijk de opvolgers voor de Duo en MAX. Typische opvolgers voor de Smart zijn er nog niet.

De Dune TV 101 en 301 met de 867x zijn eigenlijk de opvolgers voor de Dune Lite

De nieuwe 8647 chip vind ik zelf geen interessante opvolger voor de huidige 8642/42 chip. De hogere netwerksnelheid is voor een bepaalde groep mensen interessant (voor mij niet), voor rest biedt de chip geen nieuwe dingen. Hierdoor is de Smart serie nog een steeds een apparaat bij bij de tijd is en voor een grote groep mensen nog steeds een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Laatst online: 07-08 07:50
Le_Freak ! schreef op zondag 29 april 2012 @ 11:33:
[...]

Van wie hoor je dat dan en komt er dan een nieuwe speler of? Misschien kun je iets meer vertellen?
Gehoord van medewerker van Dune support op dune.com/forum.
Nieuwe speler van Dune wordt de Dune Hd Pro welke wel full 3D ondersteunt, van verdere spelers weet ik niks af.
De Dune hd Pro is alleen nogal prijzig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20
Leuk ding maar enige voordeel tov mijn D1 is dat je 3D kan afspelen. Ik ben nog geen andere files tegen gekomen die niet willen afspelen op mn D1.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat zeker de opvolger van mijn Max worden. Maar dan alleen de player-module. Ben echt benieuwd wat ie zal gaan kosten. Weet niet of het al geplaatst was? Kwam een Youtube filmpje tegen. Is wel Russisch..:-)

Binnenkort op vraag/aanbod een HDI-Max te koop.. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2012 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De knip zal wijd open moeten,

The main unit comes in at $1900, and I was told by the Dune rep that the rest of the pricing wasn't fully decided yet. At around $2000, it is difficult to justify the purchase of a media player for a majority of the consumers out there. Hopefully, a lower cost version (with just the SoC, couple of USB ports, wired Ethernet, SPDIF optical out and HDMI 1.4a output) will come out soon.

2,000.00 USD = 1,528.60 EUR

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChiLLeR schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:59:
Leuk ding maar enige voordeel tov mijn D1 is dat je 3D kan afspelen. Ik ben nog geen andere files tegen gekomen die niet willen afspelen op mn D1.
Er is behalve 3D dan ook geen nieuwe populaire codec bijgekomen. Dit maakt de Smart serie nog steeds een courant product, ondanks de leeftijd van de chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan komt de BTW en andere kosten er nog bij en kost het apparaat hier ook gewoon 2000 euro.

Het is al een paar jaar zo dat je de US Dollar prijzen 1 op 1 kan omrekenen om een reële verkoopprijs in NL te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Q: Is de Dune region free?
A: Nee, maar het is wel mogelijk.
ik las dit bij de Q&A. Betekent dit dat je met de DUNE D1 geen iso's/mkv's (gestreamed vanuit een NAS) van een andere regio kan afspelen?

[ Voor 6% gewijzigd door Squishie op 07-05-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Het gaat om de regiocodering op DVD / Blu-Ray schijven. Met mkv's heb je dus sowieso geen problemen. Met een iso kun je er wel tegenaan lopen, maar volgens mij strippen de meeste riptools die regio encoding er ook meteen uit? Ik heb er nog nooit last van gehad iig. En anders kun je dus nog altijd de regio aanpassen.

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 07-05-2012 11:16 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-08 10:58
Ik heb mijn Dune aangesloten op mijn receiver via een optische kabel en de audio instelling op de dune staat op bitstream. Ik wil af en toe echter ook gewoon het geluid via de tv laten lopen en de receiver uitlaten. Ik hoor dan echter wel de muziek van het bestand dat ik afspeel, maar niet de spraak. Als ik de Dune dan op pcm zet dan gaat het wel goed. Kan ik hem dan ook gewoon op PCM laten staan als ik hem wel via de receiver afspeel of lever ik dan in qua kwaliteit?

[ Voor 31% gewijzigd door kadoendra op 07-05-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 09:39:
De knip zal wijd open moeten,

The main unit comes in at $1900, and I was told by the Dune rep that the rest of the pricing wasn't fully decided yet. At around $2000, it is difficult to justify the purchase of a media player for a majority of the consumers out there. Hopefully, a lower cost version (with just the SoC, couple of USB ports, wired Ethernet, SPDIF optical out and HDMI 1.4a output) will come out soon.
2,000.00 USD = 1,528.60 EUR
Zekers om van te smullen, en weet ook al zeker dat ik hem ga bestellen, maar verwacht toch wel een marktconforme prijs, neem aan dat de mainunit onder de 1000 euro gaat kosten.
Mocht dat niet zo zijn, dan denk ik dat ze een zeer kleine markt gaan bedienen en hun pijlen verkeerd gericht hebben.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 26-08 10:13
Denk dat het je nog tegenvalt hoeveel mensen hem dan gaan kopen. Als ik zie wat mensen voor een Oppo neerleggen ;) En hoeveel die krengen verkocht worden.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is High-End spul, daar horen flinke prijzen bij, en een mooie winstmarge, hoeven ze het niet eens massaal te slijten, brengt mooi op voor de fabricant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Dan hou ik het bij mijn dune Max en hou ik daarnaast wel een blu Ray 3d speler erbij voor als ik een 3d film wil kijken, nas ernaast en je hebt hetzelfde.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwa66
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09-2023
Het ziet er inderdaad prachtig uit. Maar de meerwaarde - behalve dan de wat betere componenten - zie ik er persoonlijk echt niet in.
Het lijkt hetzelfde als bijvoorbeeld de Squeezebox Classic en de Squeezebox Transporter. Ze doen hetzelfde, de laatste heeft een mooie kast maar is ook meteen €1500 duurder. En het verschil in de componenten heb ik nog niet kunnen horen. Waarschijnlijk is dat verschil alleen hoorbaar voor mensen die hun ingestraalde speakerkabels op linksgedraaide mahoniehouten blokjes hebben liggen ;)
En die mag je best een poot uitdraaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ccc schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:03:
Ik heb een Dune HD Smart en ik zie in dit topic dat het apparaat .sub ondersteunt. Nu heb ik twee films met een .sub file. Bij een krijg ik wel ondertiteling en de andere niet. Is er een speciale actie vereist om de .sub te activeren. Beide .sub files heten hetzelfde als de film.
Mij is het nog helemaal niet gelukt om een sub/idx subtitle werkend te krijgen. Ik had een tijdje terug ook al een paar keer vragen over gesteld hier, maar niemand weet volgens mij een oplossing. Vind het wel een beetje vreemd, aangezien de Dune het gewoon moet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Even een vraagje. Ervaren meer mensen dat het output niveau van de Dune in verhouding tot andere bronnen qua audio niet heel erg hoog is? Ik moet mijn versterker veel verder open draaien bij de dune van bij bijv. mijn blu-ray speler.

Ik moet het nog wat verder onderzoeken (rechtstreeks aansluiten op tv bijvoorbeeld, maar het valt mij de laatste tijd steeds vaker op.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:15:
Even een vraagje. Ervaren meer mensen dat het output niveau van de Dune in verhouding tot andere bronnen qua audio niet heel erg hoog is? Ik moet mijn versterker veel verder open draaien bij de dune van bij bijv. mijn blu-ray speler.
Ik ervaar dit weer niet... het outputniveau van de Dune HD Max is vaak hoger dan bijvoorbeeld het outputniveau van de UPC mediabox òf oude DVD-speler. De versterker moet vaak luider gezet worden als ik switch van de Dune naar de andere aangesloten apparatuur.

Strange.

Edit: alles aangesloten op de versterker via HDMI en Toslink.

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 11-05-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Van belang is hierbij natuurlijk wel de manier van aansluiten...

Digitaal of analoog kan nogal wat schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:57
Ik heb een Dune Base 3.0, en opzich werkt alles prima, wat vastlopers verholpen door fast samba share uit te zetten. Alleen nu heb ik het probleem dat wanneer ik via SMB een blueray opstart (dus echt de hele disk afspeel) stottert hij als een bezetene. Wanneer ik de .m2ts files los afspeel gaat het wel goed. Opzich werkt dat prima dus, maar wanneer je een film hebt met ~30 m2ts files die allemaal door elkaar staan is het lastig en speel ik liever af via het blueray menu. Iemand hier ook last van?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien je vanaf een NAS streamt kan je beter een NFS verbinding opzetten, deze is optimaal voor een Linux bron, deze setting loste hier dezelfde problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MikeyMan schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:23:
Van belang is hierbij natuurlijk wel de manier van aansluiten...

Digitaal of analoog kan nogal wat schelen...
Even ter extra info, het betreft een D1 en die is aangesloten via HDMI naar mijn Marantz receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:47:
[...]

Even ter extra info, het betreft een D1 en die is aangesloten via HDMI naar mijn Marantz receiver.
Ervaar ook bij de Max dat de audio-output lager ligt dan bij andere bronnen. Max==>HDMI==>Onkyo609. Moet in mijn Onkyo de output met 12dB [intelly volume] verhogen om het verschil te reduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:57
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:15:
Indien je vanaf een NAS streamt kan je beter een NFS verbinding opzetten, deze is optimaal voor een Linux bron, deze setting loste hier dezelfde problemen op.
Hoe doe ik dat? Ik kan alleen kiezen uit SMB of UPNP (of gaat UPNP via NFS?). Want via UPNP kan ik niet de hele bluray opstarten, maar alleen de m2ts files selecteren.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Op het hoofdscherm de MENU-knop indrukken en een Network Folder toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Ik heb opeens sinds vandaag een probleem met Yadis.
Als ik op het icoontje Yadis klik dan krijg ik eerst de melding: Impossible to load language files, the application will close.
Als ik dan op ok klik dan krijg ik weer een rechthoekig schermpje met bovenin de balk: Microsoft.NET Framwwork waarin het volgende staat: Unhandled exception has occured in your application. if you click continue the application will ignore this error and attempt to continue. if you click quit, the application will close immediately.
Configuration system failed to initiatlize.

Als ik dan op details klik dan zie ik het volgende:

See the end of this message for details on invoking
just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.

************** Exception Text **************
System.Configuration.ConfigurationErrorsException: Configuration system failed to initialize ---> System.Configuration.ConfigurationErrorsException: Root element is missing. (C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\yaDIS\yaDIS.exe_Url_2po4kesfjhilcgtdwwyn0mivezbnhrgr\2.2.0.0\user.config) ---> System.Xml.XmlException: Root element is missing.
at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(Exception e)
at System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseDocumentContent()
at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Read()
at System.Xml.XmlTextReader.Read()
at System.Configuration.XmlUtil..ctor(Stream stream, String name, Boolean readToFirstElement, ConfigurationSchemaErrors schemaErrors)
at System.Configuration.BaseConfigurationRecord.InitConfigFromFile()
--- End of inner exception stack trace ---
at System.Configuration.ConfigurationSchemaErrors.ThrowIfErrors(Boolean ignoreLocal)
at System.Configuration.BaseConfigurationRecord.ThrowIfParseErrors(ConfigurationSchemaErrors schemaErrors)
at System.Configuration.BaseConfigurationRecord.ThrowIfInitErrors()
at System.Configuration.ClientConfigurationSystem.OnConfigRemoved(Object sender, InternalConfigEventArgs e)
--- End of inner exception stack trace ---
at System.Configuration.ConfigurationManager.PrepareConfigSystem()
at System.Configuration.ConfigurationManager.RefreshSection(String sectionName)
at System.Configuration.ClientSettingsStore.ReadSettings(String sectionName, Boolean isUserScoped)
at System.Configuration.LocalFileSettingsProvider.GetPropertyValues(SettingsContext context, SettingsPropertyCollection properties)
at System.Configuration.SettingsBase.GetPropertiesFromProvider(SettingsProvider provider)
at System.Configuration.SettingsBase.SetPropertyValueByName(String propertyName, Object propertyValue)
at System.Configuration.SettingsBase.set_Item(String propertyName, Object value)
at System.Configuration.ApplicationSettingsBase.set_Item(String propertyName, Object value)
at yaDIS.My.MySettings.set_FormMaximized(Boolean Value)
at yaDIS.MainForm.MainForm_FormClosing(Object sender, FormClosingEventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.OnFormClosing(FormClosingEventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.RaiseFormClosingOnAppExit()
at System.Windows.Forms.Application.ExitInternal()
at System.Windows.Forms.Application.Exit(CancelEventArgs e)
at System.Windows.Forms.Application.Exit()
at yaDIS.MainModule.LoadLanguages()
at yaDIS.MainForm.MainForm_Load(Object sender, EventArgs e)
at System.EventHandler.Invoke(Object sender, EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
at System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
at System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
at System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
at System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Loaded Assemblies **************
mscorlib
Assembly Version: 4.0.0.0
Win32 Version: 4.0.30319.269 (RTMGDR.030319-2600)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v4.0.30319/mscorlib.dll
----------------------------------------
yaDIS
Assembly Version: 2.2.0.0
Win32 Version: 2.2
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/yaDIS/yaDIS.exe
Microsoft.VisualBasic
Assembly Version: 10.0.0.0
Win32 Version: 10.0.30319.1 built by: RTMRel
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/v4.0_10.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll
System
Win32 Version: 4.0.30319.269 built by: RTMGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Core
Win32 Version: 4.0.30319.233 built by: RTMGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Core/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Core.dll
System.Windows.Forms
Win32 Version: 4.0.30319.269 built by: RTMGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System.Drawing
Win32 Version: 4.0.30319.276 built by: RTMGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
System.Runtime.Remoting
Win32 Version: 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Runtime.Remoting/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Runtime.Remoting.dll
System.Configuration
Win32 Version: 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
System.Xml
Win32 Version: 4.0.30319.233 built by: RTMGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
SplitButton
Assembly Version: 2.1.0.0
Win32 Version: 2.1.0.0
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/yaDIS/SplitButton.DLL

************** JIT Debugging **************
To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
application or computer (machine.config) must have the
jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
The application must also be compiled with debugging
enabled.

For example:

<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
will be sent to the JIT debugger registered on the computer
rather than be handled by this dialog box.

Click ik dan op continue dan krijg ik yadis in het frans maar werkt verder niet zoals het zou horen.
Wat is hier gebeurt ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderPS3 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:49:
[...]

Hoe doe ik dat? Ik kan alleen kiezen uit SMB of UPNP (of gaat UPNP via NFS?). Want via UPNP kan ik niet de hele bluray opstarten, maar alleen de m2ts files selecteren.
Moet zelf ook nog even kijken of ik NFS kan gebruiken met mijn NAS. Kwam dit tegen..daar ga ik eens mee aan de gang. Misschien ook voor jou iets om even naar te kijken?

YouTube: HDI Dune SMB and NFS Demo.mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deux
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-08 18:20
xileS schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:14:
[...]

Mij is het nog helemaal niet gelukt om een sub/idx subtitle werkend te krijgen. Ik had een tijdje terug ook al een paar keer vragen over gesteld hier, maar niemand weet volgens mij een oplossing. Vind het wel een beetje vreemd, aangezien de Dune het gewoon moet ondersteunen.
Met MKV merge kan je de subs bijvoegen die je wil, worden dan altijd door de dune herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Maar sub bestanden worden wel gesuport door de Dune dacht ik. Vind het beetje vreemd dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 07:17
Ik meen me te herinneren dat er ergens een instelling is of er voorkeur aan interne of externe subs moet worden gegeven. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

@Pat: ik heb dat bij speelfilms de versterker harder moet moet dan bij tv-series. Speelfilms zijn bijna altijd mkv's in 720p of hoger, series in sd-kwaliteit (avi of tegenwoordig mp4). De Dune is met coax op de versterker aangesloten.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Le_Freak ! schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:02:
Ik heb opeens sinds vandaag een probleem met Yadis.
Als ik op het icoontje Yadis klik dan krijg ik eerst de melding: Impossible to load language files, the application will close.
Als ik dan op ok klik dan krijg ik weer een rechthoekig schermpje met bovenin de balk: Microsoft.NET Framwwork waarin het volgende staat: Unhandled exception has occured in your application. if you click continue the application will ignore this error and attempt to continue. if you click quit, the application will close immediately.
Configuration system failed to initiatlize.
Niemand een idee? Kan yadis nu niet meer gebruiken, heb yadis al gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds dezelfde melding.

[ Voor 81% gewijzigd door FeaR op 15-05-2012 21:49 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:28:
[...]

Niemand een idee? Kan yadis nu niet meer gebruiken, heb yadis al gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds dezelfde melding.
Heb niet echt een idee, maar zoek het eens in microsoftNET framework?! De fout begon ergens met :

"Microsoft.NET Framework waarin het volgende staat: Unhandled exception has occured in your application."

Kan je anders je systeem niet herstellen naar een datum waarop Yadis wel nog goed werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
System.Configuration.ConfigurationErrorsException: Root element is missing. (C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\yaDIS\yaDIS.exe_Url_2po4kesfjhilcgtdwwyn0mivezbnhrgr\2.2.0.0\user.config) --->
Heb je ook al eens naar dat bestand gekeken? Als je toch een nieuwe installatie doet zou ik dat bestand ook gewoon eens weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:39

FeaR

In GoT we trust

Na lang twijfelen toch maar eens een mediaspeler aangeschaft en het is een Dune Smart D1 geworden :) Zat ook in dubio voor een Boxee Box. Vond die qua design wel grappig en ook de hoeveelheid apps is iets wat me wel aansprak. Sowieso leek me dat een veel gebruiksvriendelijker product met bijvoorbeeld het automatisch zoeken naar covers en dergelijke. Maar toch voor de Dune gegaan, merk sprak me wat meer aan en de HD Smart komt goed uit de test qua afspelen. En om dat laatste gaat het natuurlijk. Al is er - zelfs nu ik de Dune al heb staan - nog steeds wat twijfel of de Boxee op sommige punten niet beter was geweest.

Net wel even zitten kl*ten met Yadis. Kreeg de albumart en dergelijke wel te zien, maar met "play" of "enter" werd er niets afgespeeld. Bleek dat ik in de configuratie een /movies was vergeten. Nu werkt alles als een zonnetje en ben tot op heden nog niets tegen gekomen wat niet af werd gespeeld :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-07 14:19
FeaR schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:49:
Na lang twijfelen toch maar eens een mediaspeler aangeschaft en het is een Dune Smart D1 geworden :) Zat ook in dubio voor een Boxee Box. Vond die qua design wel grappig en ook de hoeveelheid apps is iets wat me wel aansprak. Sowieso leek me dat een veel gebruiksvriendelijker product met bijvoorbeeld het automatisch zoeken naar covers en dergelijke. Maar toch voor de Dune gegaan, merk sprak me wat meer aan en de HD Smart komt goed uit de test qua afspelen. En om dat laatste gaat het natuurlijk. Al is er - zelfs nu ik de Dune al heb staan - nog steeds wat twijfel of de Boxee op sommige punten niet beter was geweest.

Net wel even zitten kl*ten met Yadis. Kreeg de albumart en dergelijke wel te zien, maar met "play" of "enter" werd er niets afgespeeld. Bleek dat ik in de configuratie een /movies was vergeten. Nu werkt alles als een zonnetje en ben tot op heden nog niets tegen gekomen wat niet af werd gespeeld :)
Fear ik zat in dezelfde schuitje en ben maanden geleden overgestapt naar de Dune D1 .
En tot nu toe helemaal geen spijt!
Het werkt gewoon goed en met de toevoeging Yadis is het gewoon een prachtig product!

Niet teveel poespas gewoon doen wat die moet doen.
Ik stream alles via me server die (meestal) aanstaat en zonder happeringen .

1 minpuntje is dat de Dune geen 3D ondersteunt maargoed dan maar half sbs .
Veel kijk plezier met je nieuwe product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Xander schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:49:
[...]

Heb je ook al eens naar dat bestand gekeken? Als je toch een nieuwe installatie doet zou ik dat bestand ook gewoon eens weggooien.
Hoe bedoel je dat? Staat dat o een andere plek dan? Wordt dat bestand niet weggegooid met deinstallatie van yadis, wat ik dus gedaan heb.
Je kan weleens gelijk hebben want na deinstallatie en nieuwe installatie van yadis krijg ik nog steeds die foutmelding.

[ Voor 3% gewijzigd door Le_Freak ! op 16-05-2012 07:50 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik gebruik de gratis versie van Musicnizer icm met DMC om zo muziek af te kunnen spelen.

Nadat ik mijn computer opnieuw van Windows heb voorzien moest dus opnieuw een muziekdatabase maken. Ik doe niets anders dan de vorige keer, maar op de een of andere manier lukt dit niet meer. Ik heb via musicnizer het proces meerdere keren doorlopen om een data map van musicnizer op mijn Dune smart d1 te maken.

Hierna op mijn telefoon DMc meerdere keren geïnstalleerd volgens de juiste instellingen (aldus het programma)

Maar als ik nummer selecteer via DMC geeft mijn dune op het display aan 'play stop error' Het beeld van mijn tv gaat dan ook uit, net als of hij opnieuw moet opstarten.

Bij DMC krijg ik de melding operation failed: failed to initialize dvd playback

Kan dit te maken hebben met android 4? Dat is het enige wat anders is sinds de vorige keer.
Of iets anders?

[ Voor 4% gewijzigd door rened80 op 16-05-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Le_Freak ! schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 00:43:
[...]

Hoe bedoel je dat? Staat dat o een andere plek dan?
Eh ja. Je ziet in de foutmelding toch waar het staat? :P
Wordt dat bestand niet weggegooid met deinstallatie van yadis, wat ik dus gedaan heb.
Geen idee, maar het zou me niet verbazen als juist de user preferences een deinstallatie overleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Xander schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:43:
[...]

Eh ja. Je ziet in de foutmelding toch waar het staat? :P

[...]

Geen idee, maar het zou me niet verbazen als juist de user preferences een deinstallatie overleven...
Nou ik ben wat verder hoor, ik heb die map verwijderd en yadis start weer op, moest alleen wel een hoop films opnieuw verwerken en bij instellingen en dan dune interface staat geen directory.
Wat misschien verklaard waarom yadis wel de hoesjes erbij zoekt maar ze niet wil exporteren die optie blijft lichtgrijs.
geen idee wat ik moet invoeren bij de dune interface.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Na een paar dagen met de Dune Smart D1 gespeeld te hebben ben ik nog steeds tevreden met het appraat, ik kom alleen niet uit twee dingen:
  • Als ik de Dune uitzet komt er een clock in het display, maar na een x aantal uur gaat het display helemaal uit en het klokje dus ook. Heb reeds de instellingen doorlopen, maar kan niets vinden over om de klok 24/7 te laten aanstaan. Klopt dat, of zie ik toch iets over het hoofd?
  • YaDIS heb ik nu helemaal werkend, zowel met series als films. Met films valt net de buistenste rand links weg, met series mis ik echter een veel groter stuk. Is daar een instelling voor of ligt dit meer aan mijn TV (Philips 42PFL9603)?

Opgelost, lag aan de Philips TV. Deze moest op de instelling "Niet op Schaal", oftewel 1:1 pixelmapping.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 18-05-2012 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb ruzie met Yadis. Op de een of andere manier werken mijn series niet meer naar behoren. Alle art, alle sub-menu's werken nog, maar zodra ik de bewuste aflevering wil starten krijg ik de melding
Pad: series/Game of Thrones/01/01_001_000
Fout: No such file or directory
Er gaat dus iets fout in de verwijzing. Ik heb al de verschillende Dune_folder bestanden bekeken, maar daar word ik niet echt iets wijzer van. In het dune_folder bestandje van die bewuste map zie ik wel de volgende regel:
media_url=../../../Y:/Game of Thrones/Game of Thrones S01E01.mkv
En Y:/ wordt in een ander bestandje wel aangegeven als "dunepath" of iets dergelijks.

Wat doe ik nu in hemelsnaam fout? (en waarom ging het eerst wel goed?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
rened80 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:33:
Ik gebruik de gratis versie van Musicnizer icm met DMC om zo muziek af te kunnen spelen.
De gratis versie van Musicnizer zou ik ook wel graag willen hebben. Met de trial versie kan ik geen volledige database aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Politoer schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:43:
[...]

De gratis versie van Musicnizer zou ik ook wel graag willen hebben. Met de trial versie kan ik geen volledige database aanmaken.
Hier nog een die geinteresseerd is in musicnizer...
Is er een verschil dan tussen de gratis en trial versie?
Met de trial kun je naar ik meen maar een max van 20 albums aanmaken.
Heb zoiets van 750++ albums die ik in een mooi grafisch jaslje wil presenteren op mijn DUNE MAX.

Ik overweeg zelfs om de full version voor dit doel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 17:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Modbreak:Ik vermoed, dat je je met 'gratis' versie in een grijs gebied bevindt (om het zo maar even te noemen).
We gaan dus geen warez verzoekjes doen. End of line dus. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Le_Freak ! schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 02:09:
[...]

geen idee wat ik moet invoeren bij de dune interface.
Daar moet je invullen waar YaDIS zijn interface naartoe moet exporteren. Geen idee waar je die wilt hebben, ergens op een netwerkshare? Op een USB-stick? :? Je moet iig gewoon hetzelfde instellen als toen je YaDIS voor de eerste keer instelde.
PaT schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:05:
Ik heb ruzie met Yadis. Op de een of andere manier werken mijn series niet meer naar behoren. Alle art, alle sub-menu's werken nog, maar zodra ik de bewuste aflevering wil starten krijg ik de melding

[...]

Er gaat dus iets fout in de verwijzing. Ik heb al de verschillende Dune_folder bestanden bekeken, maar daar word ik niet echt iets wijzer van. In het dune_folder bestandje van die bewuste map zie ik wel de volgende regel:

[...]

En Y:/ wordt in een ander bestandje wel aangegeven als "dunepath" of iets dergelijks.

Wat doe ik nu in hemelsnaam fout? (en waarom ging het eerst wel goed?)
Er staat iets verkeerds in je Folder setup (bij de settings van YaDIS op je PC dus). Dat kan haast niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Xander schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:03:
[...]

Daar moet je invullen waar YaDIS zijn interface naartoe moet exporteren. Geen idee waar je die wilt hebben, ergens op een netwerkshare? Op een USB-stick? :? Je moet iig gewoon hetzelfde instellen als toen je YaDIS voor de eerste keer instelde.
Ja idd, heb hem net naar de USB stick verwezen en kan nu wel exporteren( nadat de hoesjes netjes gevonden zijn) maar na het exporteren zie ik de film niet tussen mijn collectie staan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Xander schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:03:
Er staat iets verkeerds in je Folder setup (bij de settings van YaDIS op je PC dus). Dat kan haast niet missen.
No shit Sherlock :+ (grapje!)

Alleen F*ckin wat??? Ik heb alle instellingen al tig miljoen keer doorgelopen... mappen staan goed ingesteld, ik heb de eenvoudige mode aan staan, en dat had ik voorheen ook. Verder valt er niet echt veel in te stellen in yaDis...

Om gek van te worden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Laatst online: 26-08 20:16
Ikzelf heb een Smart H1 en zou graag een andere interface gebruiken waarbij de films weergegeven worden als DVD-covers. Ik heb gelezen over Yadis, Zapitti en andere maar hiervoor moet je eerst programma's installeren en dergelijke alvorens je resultaat ziet. Is er geen manier om bepaalde bestanden op de Dune te plaatsen waarbij hij dan gewoon een foto toont die in de map van de film staat? Ook moet je voor deze programma's Windows hebben, ik heb alleen maar Mac. Iemand ervaring?

En bestaat er ook een zoekfunctie?

[ Voor 3% gewijzigd door Tomovich op 19-05-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Le_Freak ! schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 08:32:
[...]

Ja idd, heb hem net naar de USB stick verwezen en kan nu wel exporteren( nadat de hoesjes netjes gevonden zijn) maar na het exporteren zie ik de film niet tussen mijn collectie staan.
En je benadert vanaf je Dune dan ook dezelfde map op dezelfde USB-stick, neem ik aan?

Sorry als ik een beetje voor de hand liggende vragen stel, maar ik snap echt even niet waarom je er niet uitkomt. Je hebt alles toch eerder met succes ingesteld?
PaT schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 08:38:
[...]

No shit Sherlock :+ (grapje!)

Alleen F*ckin wat??? Ik heb alle instellingen al tig miljoen keer doorgelopen... mappen staan goed ingesteld, ik heb de eenvoudige mode aan staan, en dat had ik voorheen ook. Verder valt er niet echt veel in te stellen in yaDis...

Om gek van te worden!!!
Hm, als je niet de basic export zou gebruiken zou ik durven zweren dat ik op een screenshot je fout aan kon wijzen. Maar de basic export heb ik zelf eigenlijk nooit gebruikt. Het is dan logisch dat hij relatieve paden aan gaat maken, maar wat een Windows driveletter daar ineens tussen doet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik heb nu voor de tweede keer een defecte dune, hij kan mijn 2 tb schijf niet meer lezen, de schijf maakt een vreemd geluid. Zou te maken hebben met de verbinding met de hd die zwak is.
Nu lees ik dat dit bij personen is voorgekomen, maar dat het bij de tweede batch opgelost zou moeten zijn. Ben ieder geval 'blij' om te lezen dat het een bekend probleem is. Op een gegeven moment begin je bijna aan jezelf te twijfelen.

De eerste keer dat ik terug ging naar de winkel werd ik al vreemd aangekeken en zou het wel aan mijn harde schijf liggen. Ben vervolgens de dune 10 weken kwijt geweest!!!! En heb toen eindelijk een nieuwe gekregen.

Hebben andere mensen de laatste tijd nog last gehad van dit probleem/ defect? En wat is wijsheid weer een dune d1 nemen of misschien gaan voor de Duo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een geluidsprobleempje met de Dune HD Lite i.c.m. een Onkyo 414 receiver.

Al het geluid dat uit de Dune komt (films, series, muziek) kan ik niet qua geluidsinstellingen aanpassen op de versterker. Dus de crossover, speakers op large/small zetten etc. Ik heb de Dune aangesloten op HDMI en heb PCM en bitstream geprobeerd.

Bij de Xbox die ik ook via HDMI heb aangesloten kan ik wel het geluid beinvloeden via de geluidsinstellingen op de versterker.

Iemand een idee wat ik in zou kunnen doen in de instellingen van de Dune? Of is dit een bekend euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rened80 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 15:06:
Ik heb nu voor de tweede keer een defecte dune, hij kan mijn 2 tb schijf niet meer lezen, de schijf maakt een vreemd geluid. Zou te maken hebben met de verbinding met de hd die zwak is.
Nu lees ik dat dit bij personen is voorgekomen, maar dat het bij de tweede batch opgelost zou moeten zijn. Ben ieder geval 'blij' om te lezen dat het een bekend probleem is. Op een gegeven moment begin je bijna aan jezelf te twijfelen.

De eerste keer dat ik terug ging naar de winkel werd ik al vreemd aangekeken en zou het wel aan mijn harde schijf liggen. Ben vervolgens de dune 10 weken kwijt geweest!!!! En heb toen eindelijk een nieuwe gekregen.

Hebben andere mensen de laatste tijd nog last gehad van dit probleem/ defect? En wat is wijsheid weer een dune d1 nemen of misschien gaan voor de Duo?
10 weken, dat is dramatische service op zijn zachts gezegd, hoop het niet te moeten meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocopuff
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-01 17:14
Ik afgelopen week een HDI dune d1 gekocht en het wilt maar geen ISO file afspelen, Nu heb ik zelf al 6-7maanden een dune Max in bezit en alles werkt daar wel perfect op zelfs dezelfde ISO file die ik ook op me d1 geplaats hebt via een externe HDD. Ik heb zelfs de nieuwste firmware installed van de dune website en helpt ook niet. Via de contact service forum van dune krijg ik niet geweldig advies ze adviseren me alleen om de d1 te resetten en oudere firmware erop zetten maar dan nog werkt het niet. Nu is me vraag weten jullie misschien hoe dit probleem verholpen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Na veel wikken en wegen zojuist de HDi Dune HD Max besteld. En dan is het natuurlijk weer lekker typisch dat je eerst alle tijd neemt om alle mogelijkheden op een rijtje te zetten, maar het vervolgens direct wil hebben wanneer je hem bestelt ;) Morgenavond moet ik er in ieder geval mee kunnen spelen, ontzettend benieuwd!

Zojuist wel even yaDIS uitgeprobeerd, dat ziet er in ieder geval al erg werkbaar uit. Het zal sowieso allemaal wel een verademing worden na de afgelopen tijd m'n films via een laptop op de tv afgespeeld te hebben.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

stefanbodijn schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:22:
Ik afgelopen week een HDI dune d1 gekocht en het wilt maar geen ISO file afspelen, Nu heb ik zelf al 6-7maanden een dune Max in bezit en alles werkt daar wel perfect op zelfs dezelfde ISO file die ik ook op me d1 geplaats hebt via een externe HDD. Ik heb zelfs de nieuwste firmware installed van de dune website en helpt ook niet. Via de contact service forum van dune krijg ik niet geweldig advies ze adviseren me alleen om de d1 te resetten en oudere firmware erop zetten maar dan nog werkt het niet. Nu is me vraag weten jullie misschien hoe dit probleem verholpen kan worden.
Ik vind het erg vreemd. Ik heb D1 al ruim 1 jaar en speelt (met alle firmwares) alle ISO (ook blu-ray) prima af. Niemand in jou buurt die een D1 heeft? Zou je zo kunnen kijken of het aan jou exemplaar ligt?

[ Voor 5% gewijzigd door Zhadum op 22-05-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocopuff
Zhadum schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:48:
[...]

Ik vind het erg vreemd. Ik heb D1 al ruim 1 jaar en speelt (met alle firmwares) alle ISO (ook blu-ray) prima af. Niemand in jou buurt die een D1 heeft? Zou je zo kunnen kijken of het aan jou exemplaar ligt?
Zal binnekort wel even proberen bij me ouders thuis heeft namelijjk ook een D1, Zal het resultaat snel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
stefanbodijn schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:22:
Geen enkele iso speelt af? Doen andere formaten het wel?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocopuff
ChiLLeR schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 17:34:
[...]

Geen enkele iso speelt af? Doen andere formaten het wel?
Momenteel heb ik allemaal dezelfde ISO-Files die ik ook op me Dune max staat, Als ik op Play druk stopt die na een paar seconden en kom ik terug bij de ISO-File. Het zijn 7Seizoenen met allemaal ISO formaat, op me max doen ze het wel allemaal. Ik zal binnekort wel is kijken of een andere ISO bestand het doet. Toch vind ik het raar dat het op me max wel doet en d1 niet, alle andere formaten doen het wel gewoon

[ Voor 3% gewijzigd door Cocopuff op 22-05-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:49:

Ah, nu je een Dune EN een Onkyo hebt, kun je testen of je dingen als crossover etc kunt aanpassen in de Onkyo voor wat voor type geluid wat uit de Dune komt via HDMI :)

btw, hoe vind je het info en coverart vergaren van Yadis? Ik gebruik nu Zappiti en die zit er veel te vaak totaal naast qua titel etc waardoor je de helft alsnog handmatig moet aanpassen steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:44:
[...]

Fear ik zat in dezelfde schuitje en ben maanden geleden overgestapt naar de Dune D1 .
En tot nu toe helemaal geen spijt!
Het werkt gewoon goed en met de toevoeging Yadis is het gewoon een prachtig product!

Niet teveel poespas gewoon doen wat die moet doen.
Ik stream alles via me server die (meestal) aanstaat en zonder happeringen .

1 minpuntje is dat de Dune geen 3D ondersteunt maargoed dan maar half sbs .
Veel kijk plezier met je nieuwe product
Weet je zeker dat die geen 3D ondersteunt? Ik kan met de Dune Lite gewoon 3D films zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals eerder genoemd alleen SBS (Side-By-Side) of Top/Bottom 3D, geen Full Frame zoals de op Blu-Ray staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:30:
Zoals eerder genoemd alleen SBS (Side-By-Side) of Top/Bottom 3D, geen Full Frame zoals de op Blu-Ray staat.
yup, je hebt gelijk, zeker een hdmi-beperking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:39:
[...]

yup, je hebt gelijk, zeker een hdmi-beperking?
Nee beperking van de Dune zelf, al kan dat wel eens hdmi-hardware matig gelimiteerd zijn inderdaad, dat weet ik niet.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt door de gebruikte Sigma Chip : http://www.sigmadesigns.com/products.php?id=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Tot nu toe zeer tevreden met m'n Dune Max, speelt alles zonder problemen af en navigeert snel :)

Ik wil echter graag op makkelijke wijze gebruik maken van Yadis en stuit tegen wat problemen aan; ik heb een externe schijf gekoppeld aan de Dune en wil dit zo laten tot ik binnenkort een interne schijf ga plaatsen. Deze schijf is op mijn pc benaderbaar (via \\dune\schijfnaam), maar ik lijk hierop enkel leesrechten te hebben.

Afspelen van bestanden gaat prima, maar wanneer ik bijvoorbeeld een nieuw bestand wil aanmaken of iets erheen wil kopiëren krijg ik de melding dat ik hier geen rechten toe heb. Ik dacht echter dat de Dune je standaard alle rechten geeft over het netwerk? Iemand enig idee?

Yadis is ook prima in staat om de directory-structuur van m'n filmdirectory uit te lezen, maar bij het exporteren gaat het fout. Hij komt telkens tot 47%, blijft daar een tijd op hangen en gaat dan vanzelf weer terug naar het hoofdscherm van Yadis. Geen resultaat op de schijf zelf. Dit zal hoogstwaarschijnlijk samenvallen met de hierboven beschreven rechten.

Uiteraard kan ik wel telkens m'n externe schijf loskoppelen van de Dune, aan m'n laptop koppelen, updaten en weer terug koppelen aan de Dune, maar dat is een laatste redmiddel. Het zou gewoon mogelijk moeten zijn om de schijf aan de Dune gekoppeld te houden en deze af en toe te vullen en te indexeren met Yadis via het netwerk, toch?

(overigens ben ik het ermee eens dat een apart Yadis-topic nuttig is. Mijn bovenstaande vraag is dan ook meer een Dune-vraag dan een Yadis-vraag, en ik wil me binnenkort wel eens buigen over een mooie startpost voor een Yadis-topic)

[ Voor 7% gewijzigd door Ram0n op 26-05-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Ram0n schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 17:55:
Deze schijf is op mijn pc benaderbaar (via \\dune\schijfnaam), maar ik lijk hierop enkel leesrechten te hebben.

Afspelen van bestanden gaat prima, maar wanneer ik bijvoorbeeld een nieuw bestand wil aanmaken of iets erheen wil kopiëren krijg ik de melding dat ik hier geen rechten toe heb. Ik dacht echter dat de Dune je standaard alle rechten geeft over het netwerk? Iemand enig idee?
Is de Dune zelf wel in staat om de schijf te beschrijven? Je kunt met de afstandsbediening bijvoorbeeld bestanden kopieren. Als de Dune het zelf niet voor elkaar krijgt om naar de schijf te schrijven dan is het wel logisch dat het via het netwerk ook niet gaat...

Zo kan de speler bijvoorbeeld wel een 3TB NTFS-partitie lezen, maar daar kan die niet op schrijven. Dus ook niet via het netwerk.

Wellicht is het voor jou nu de simpelste oplossing om een USB-stickje in de Dune te stoppen en daar via het netwerk naartoe te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Twijfel om mijn Dune Smart D1 RMA te doen naar 4Launch of niet. Ik heb dus het probleem dat mijn Dune soms van softwarematige standby naar hardwarematig gaat. Klein puntje maar en weet niet of ik daar mijn Dune weken voor kwijt wil zijn...
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:14:
[...]
Ah, nu je een Dune EN een Onkyo hebt, kun je testen of je dingen als crossover etc kunt aanpassen in de Onkyo voor wat voor type geluid wat uit de Dune komt via HDMI :)
Ik een Onkyo? Ik heb een Denon receiver met Emotiva eindversterker. Ik had ooit een Onkyo, maar dat onding is na een paar dagen al retour gegaan. Maar qua instellen maakt het toch niet uit wat voor receiver je hebt of wat je aansluit? Het maakt volgens mij niet uit of ik nu een PS3 of Dune aan mijn receiver hang, de crossover staat en blijft op 80 Hz staan (of 60 Hz in Pure Direct mode).

Maar geluid is niets mis mee. Maar ik kan ook geen verschil ontdekken tussen een CD direct via mijn Denon DVD-2500BT of diezelfde CD geript naar FLAC/WAV en dan via de Squeezebox Touch. Alles digitaal aansloten, dus de Denon doet alles. Dus wel te verklaren waarom er geen verschil is. En met muziek hoor ik toch sneller verschillen dan met films. Muziek blijf ik overigens via de Squeezebox doen, qua bediening toch een stuk makkelijker en je merkt gewoon dat een dedicated apparaat handiger is.
btw, hoe vind je het info en coverart vergaren van Yadis? Ik gebruik nu Zappiti en die zit er veel te vaak totaal naast qua titel etc waardoor je de helft alsnog handmatig moet aanpassen steeds
Ik heb tot op heden maar één film gehad waar hij fout zat, dat was met 50/50. Makkelijk te verklaren, want yaDIS leest de mapnaam uit en in Windows krijg je geen 50/50 als naam (zit een slash in..). Dus yaDIS zocht alleen op "50". Nederlandse films pakt hij over het algemeen wel goed, zelfs een paar cabaretvoorstellingen werden gevonden. Wat alleen niet altijd klopt is de audio-track. Laatst had ik een Blu-ray waarvan yaDIS vond dat het DD 2.0 was, dat toch maar eens naar DTS-HD gezet. Maar als het je puur om albumart en dergelijke gaat werkt het verdomde makkelijk. Ik ben dan zo'n loser die elke film handmatig naloopt om de mooiste album en fanart uit te zoeken :P

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 27-05-2012 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
FeaR schreef op zondag 27 mei 2012 @ 02:55:
Twijfel om mijn Dune Smart D1 RMA te doen naar 4Launch of niet. Ik heb dus het probleem dat mijn Dune soms van softwarematige standby naar hardwarematig gaat. Klein puntje maar en weet niet of ik daar mijn Dune weken voor kwijt wil zijn...
Ik heb hetzelfde probleem en besloten om het maar voor lief te nemen. Ik heb nog steeds het vermoeden dat het iets van doen heeft met het in sleep mode gaan van de externe HDD. Helaas heb ik geen ander merk/type externe HDD liggen om eens uit te proberen of dat wat uitmaakt. Zodra de netwerk bekabeling richting de Dune Smart D1 op orde is gaan de externe HDD en Wifi adapter verdwijnen.
Ik heb tot op heden maar één film gehad waar hij fout zat, dat was met 50/50. Makkelijk te verklaren, want yaDIS leest de mapnaam uit en in Windows krijg je geen 50/50 als naam (zit een slash in..). Dus yaDIS zocht alleen op "50". Nederlandse films pakt hij over het algemeen wel goed, zelfs een paar cabaretvoorstellingen werden gevonden.
Het hangt er een beetje af of de naamgeving van folders en/of bestanden begrijpelijk zijn. Ik heb tot nu toe een paar films gehad waarbij Yadis aangeeft niets te kunnen vinden terwijl met de veranderen functie dan gewoon de juiste film met exact dezelfde naam en jaartal in de lijst met voorstellen staat. Waarom Yadis die dan niet pakt is mij een raadsel. Ook is het ondertussen een paar keer voorgekomen dat Yadis de informatie van een verkeerde film heeft opgehaald terwijl de juiste film ook in de lijst staat.
Wat alleen niet altijd klopt is de audio-track. Laatst had ik een Blu-ray waarvan yaDIS vond dat het DD 2.0 was, dat toch maar eens naar DTS-HD gezet.
Over het algemeen moet ik de door Yadis gevonden audio en ondertitelingsinformatie toch nalopen omdat er veelal een hele lijst van talen wordt gevonden waar NL achteraan staat en dan dus niet in de uiteindelijk gegenereerde afbeelding terechtkomt. De door mij gebruikte template kan maar vier talen tonen. Jammer genoeg is Yadis niet zodanig te configureren dat er de getoonde talen beperkt worden tot een aantal opgegeven voorkeurstalen. Ik ben alleen maar geïnteresseerd in NL en EN als er sprake is van meerdere talen.
Maar als het je puur om albumart en dergelijke gaat werkt het verdomde makkelijk. Ik ben dan zo'n loser die elke film handmatig naloopt om de mooiste album en fanart uit te zoeken :P
Hier nog zo'n loser. Voor sommige oudere films en/of series is geen cover, banner en/of fanart beschikbaar die ik dan maar handmatig opzoek via Google afbeeldingen en toevoeg. Ik blijf het ook een gemis vinden dat Yadis geen/nauwelijks ondersteuning heeft voor het handmatig bijwerken van series. Al eens via het MPC Club forum een voorstel gedaan voor een verbeterde interface voor het handmatig bewerken van saga's en series, maar helaas reageert de ontwikkelaar van Yadis, Fred-L, daar niet op.

Sowieso lijkt de ontwikkeling van Yadis momenteel stil te liggen. Het is jammer dat het geen open-source project is, want er zijn nog genoeg bugs op te lossen en/of verbeteringen toe te voegen. Template ondersteuning voor het toevoegen van muziek aan de Yadis interface zou zeer prettig zijn. Al was het maar een handmatig template op basis van aangetroffen covers en tracklistings in muziek folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Xander schreef op zondag 27 mei 2012 @ 01:01:
[...]

Is de Dune zelf wel in staat om de schijf te beschrijven? Je kunt met de afstandsbediening bijvoorbeeld bestanden kopieren. Als de Dune het zelf niet voor elkaar krijgt om naar de schijf te schrijven dan is het wel logisch dat het via het netwerk ook niet gaat...

Zo kan de speler bijvoorbeeld wel een 3TB NTFS-partitie lezen, maar daar kan die niet op schrijven. Dus ook niet via het netwerk.

Wellicht is het voor jou nu de simpelste oplossing om een USB-stickje in de Dune te stoppen en daar via het netwerk naartoe te schrijven.
Dank voor de tip! De Dune kan inderdaad ook niet schrijven; "Operation not supported". Vreemd, maar dan weet ik in ieder geval beter waar ik moet zoeken, dank!

Overigens ben ik ook zo'n type die alle resultaten van Yadis met de hand nagaat en de mooiste combinaties van covers en hoesjes uitzoekt :) Echt ontzettend jammer dat het niet open-source is inderdaad, lijkt me voor mij een ideaal project om aan bij te dragen. Zelf zoiets ontwikkelen from scratch heb ik bij lange na niet genoeg tijd voor, maar aan onderdelen werken zou ideaal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

ArChie schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:15:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem en besloten om het maar voor lief te nemen. Ik heb nog steeds het vermoeden dat het iets van doen heeft met het in sleep mode gaan van de externe HDD.
Probleem schijnt in het mainboard te zitten. Op HT Forum heeft iemand de Dune twee maal terug gestuurd en met het vervangen van het mainboard was het probleem opgelost. Ik zie het al gebeuren dat ik mijn Dune RMA stuur en 4Launch het probleem niet kan vinden of gewoon een andere Dune stuurt met wellicht hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19william85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-07 15:51
FeaR schreef op zondag 27 mei 2012 @ 17:58:
[...]

Probleem schijnt in het mainboard te zitten. Op HT Forum heeft iemand de Dune twee maal terug gestuurd en met het vervangen van het mainboard was het probleem opgelost. Ik zie het al gebeuren dat ik mijn Dune RMA stuur en 4Launch het probleem niet kan vinden of gewoon een andere Dune stuurt met wellicht hetzelfde probleem.
Hier het zelfde probleem. Na een uur of 15 schakelt de Dune vanuit standby naar off. Ben ook nog aan het twijfelen of ik voor dit probleem de Dune een paar weken kwijt wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zondag 27 mei 2012 @ 02:55:

Ik een Onkyo? Ik heb een Denon receiver met Emotiva eindversterker. Ik had ooit een Onkyo, maar dat onding is na een paar dagen al retour gegaan. Maar qua instellen maakt het toch niet uit wat voor receiver je hebt of wat je aansluit? Het maakt volgens mij niet uit of ik nu een PS3 of Dune aan mijn receiver hang, de crossover staat en blijft op 80 Hz staan (of 60 Hz in Pure Direct mode).

Maar geluid is niets mis mee. Maar ik kan ook geen verschil ontdekken tussen een CD direct via mijn Denon DVD-2500BT of diezelfde CD geript naar FLAC/WAV en dan via de Squeezebox Touch. Alles digitaal aansloten, dus de Denon doet alles. Dus wel te verklaren waarom er geen verschil is. En met muziek hoor ik toch sneller verschillen dan met films. Muziek blijf ik overigens via de Squeezebox doen, qua bediening toch een stuk makkelijker en je merkt gewoon dat een dedicated apparaat handiger is.

[...]
Ah, ik dacht dat je een onkyo had omdat je vaak in dat forum te vinden was ;)
Ok, als het dus niet aan de Dune zou liggen (of is het toch een instelling die bij mij verkeerd staat?) dan zou het aan de Onkyo-firmware kunnen liggen? Het is een nieuw model natuurlijk, dus daar zou wel wat mis mee kunnen zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:42:
[...]
Ah, ik dacht dat je een onkyo had omdat je vaak in dat forum te vinden was ;)
Ok, als het dus niet aan de Dune zou liggen (of is het toch een instelling die bij mij verkeerd staat?) dan zou het aan de Onkyo-firmware kunnen liggen? Het is een nieuw model natuurlijk, dus daar zou wel wat mis mee kunnen zijn :|
Ik heb wel meer activiteit in fora waar ik zelf niets van heb staan. Enige is dat er hier ooit wellicht een Integra DHC-80.3 komt, dan heb ik weer een "Onkyo" ;)

Maar welk probleem heb je dan met de Dune en Onkyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op maandag 28 mei 2012 @ 14:04:
[...]

Ik heb wel meer activiteit in fora waar ik zelf niets van heb staan. Enige is dat er hier ooit wellicht een Integra DHC-80.3 komt, dan heb ik weer een "Onkyo" ;)

Maar welk probleem heb je dan met de Dune en Onkyo?
Dat het geluid dat ik binnenkrijg van de Dune niet aan te passen is via de onkyo. Ik kan de speakers dus niet small instellen of de crossover aanpassen zodat ze enorme bassen produceren (die wel lekker klinken maar niet zo gewaardeerd worden door mijn vrouwtje en waarschijnlijk ook de buren ;)),

Als ik de xbox of ps3 aansluit kan ik wel de speakers small zetten of de crossover aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dus je kan met je Onkyo per input instellen of je speakers large of small zijn en ook de bijhorende crossover? Dat heb ik echt nog nooit gezien. Dacht dat dergelijke instellingen algemeen waren en dus per input gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Ram0n schreef op zondag 27 mei 2012 @ 12:38:
[...]

Overigens ben ik ook zo'n type die alle resultaten van Yadis met de hand nagaat en de mooiste combinaties van covers en hoesjes uitzoekt :) Echt ontzettend jammer dat het niet open-source is inderdaad, lijkt me voor mij een ideaal project om aan bij te dragen. Zelf zoiets ontwikkelen from scratch heb ik bij lange na niet genoeg tijd voor, maar aan onderdelen werken zou ideaal zijn...
Er is binnenkort een ander programma genaamd MCIM wat nog handiger werkt en volledig Nederlands is.
Degene die het programma aan het maken is werkt nu aan serie ondersteuning.
En wordt ook uitgebreid met muziek volgens mij.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:16
Dune HD Lite 53D te koop via 1dayfly voor 99,95 euro (normaal laagste prijs rond 125 euro):
http://www.1dayfly.com/nl-nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Le_Freak ! schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:42:
[...]

Er is binnenkort een ander programma genaamd MCIM wat nog handiger werkt en volledig Nederlands is.
Degene die het programma aan het maken is werkt nu aan serie ondersteuning.
En wordt ook uitgebreid met muziek volgens mij.
Ik zag het, ben benieuwd! Muziek zal ik niet gebruiken, maar de ondersteuning voor tv-series mag bij Yadis ook wel wat beter. Vind het daarbij vooral vervelend dat je niet duidelijk kan zien wat er nu precies herkend is qua episodes zonder het op je Dune zelf te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
wezep schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:54:
Dune HD Lite 53D te koop via 1dayfly voor 99,95 euro (normaal laagste prijs rond 125 euro):
http://www.1dayfly.com/nl-nl/
Dat is vast heel goedkoop voor een Lite, maar ben je ondertussen niet beter af met een Dune TV101 die voor minder in de pricewatch staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-08 15:11
Xander schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:05:
[...]

Dat is vast heel goedkoop voor een Lite, maar ben je ondertussen niet beter af met een Dune TV101 die voor minder in de pricewatch staat?
Ik zat zelf net ook te kijken. Maar de TV-101 mist een optical out, wat mijns inziens toch wel heel erg essentieel is voor een mediaplayer. De TV-301 heeft de optical out wel, maar is al een stuk duurder en nog niet leverbaar :) Hiermee lijkt de aanbieding wel aantrekkelijk.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:20:
Dus je kan met je Onkyo per input instellen of je speakers large of small zijn en ook de bijhorende crossover? Dat heb ik echt nog nooit gezien. Dacht dat dergelijke instellingen algemeen waren en dus per input gelden.
hmmm, nu breng je me aan het twijfelen....zou ik echt elke keer de settings terug hebben gezet voordat ik naar de dune-ingang switch. Ik kan me dat niet voorstellen...maar ga het vanavond meteen testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Boobybandit schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:55:
[...]

Ik zat zelf net ook te kijken. Maar de TV-101 mist een optical out, wat mijns inziens toch wel heel erg essentieel is voor een mediaplayer.
Heel erg essentieel? Mwoah, hij stuurt toch digitale audio uit over HDMI. Een digitale audio-uitgang is ook naar mijn idee een must, maar of dat nou HDMI, optische S/PDIF of coaxiale S/PDIF is maakt mij persoonlijk niet zo uit. :)

Het enige wat ík jammer vind aan de TV-101 is dat ze geen USB-poort op de achterkant gemaakt hebben. Als je een externe HDD aangesloten wilt laten is dat toch fraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:47

servies

Veni Vidi Servici

Xander schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:14:
[...]

Heel erg essentieel? Mwoah, hij stuurt toch digitale audio uit over HDMI. Een digitale audio-uitgang is ook naar mijn idee een must, maar of dat nou HDMI, optische S/PDIF of coaxiale S/PDIF is maakt mij persoonlijk niet zo uit. :)
Situatieschets:
Een iets oudere receiver zonder HDMI in (voldoet verder nog prima)
99% van de moderne TV's die een optical out hebben geven geen DD5.1 signaal door maar alleen 2.0...
Hoe krijg je je surround geluid nu naar je receiver zonder een optical out...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-08 15:11
servies schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:40:
[...]

Situatieschets:
Een iets oudere receiver zonder HDMI in (voldoet verder nog prima)
99% van de moderne TV's die een optical out hebben geven geen DD5.1 signaal door maar alleen 2.0...
Hoe krijg je je surround geluid nu naar je receiver zonder een optical out...
Niet, wellicht dat dit nog kan via een gesplitste HDMI kabel ofzo, maar dit lijkt me best veel gedoe. Het is uberhaubt de vraag of de 101 meerkanaals geluid doorgeeft over de HDMI.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:10
voor de gene die nog opzoek is naar een (extra) dune, op 1dayfly.com is een dune lite in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 09:06
Ze hebben een nieuwe beta firmware uitgebracht: http://dune-hd.com/firmware/

120531_2200_beta

* Added a set of preinstalled applications.

- Facebook.
- Twitter.
- AccuWeather.
- YouTube.
- RuTube (Russian language only).
- Videomore (Russian language only).
- TV Rain (Russian language only).
- Horoscope (Russian language only).
- RIA news (Russian language only).
- Poverhnost TV (Russian language only).
- Megogo (for Russia, Ukraine and other ex-USSR countries only).
- Videoprobki.ua (for Ukraine only).
- video.bigmir.net (for Ukraine only).
- Games: chess, four, sudoku, memory, tetris (Russian language only),
snake (Russian language only).

* Web browser improvements.

- A new version of web browser engine is used.
- Browser performance slightly improved.
- Dune HD TV-101 and TV-301: Spatial navigation support is added:
navigate through the elements of the web page using LEFT/RIGHT/UP/DOWN
RC buttons.
- Some other improvements and fixes.

* DVB-T improvements.

- TV OSD is now used during DVB-T playback.
- Added EPG showing.
- Added support for DVB-T channels icons.
- DVB-T buffering and channel switching improvements.

* UI improvements.

- Text fields in the main menu do not require any more to press ENTER to
edit the text: text fields are now always "active" and the text can be
edited immediately.
- RC button "D" in text fields in the main menu can be used to show the
on-screen virtual keyboard. Currently, only English and Russian
languages are supported.
- Animation added in some places where it was missed previously.
- TV OSD improvements:
- ENTER on TV channel which is already played just closes the OSD and
does not restart the playback.
- Navigating to a different TV channel resets the EPG panel to today.

* Playback improvements.

- Added support for HLS protocol for streaming media content. Adaptive
bitrate is supported. VOD and Live TV/radio modes are supported. AES
encryption is supported.
- media_url syntax: http://{host}[:{port}][/{path}].m3u8[?{args}]
- More details: http://dune-hd.com/support/misc/media_url.txt

- Added support for RTSP protocol for streaming media content. Only MPEG-TS
streams are supported. RTSP+RTP and RTSP-over-TCP modes are supported.
VOD and Live TV/radio modes are supported.
- media_url syntax: rtsp://{host}[:{port}][/{path}]

- Improved multicast IPTV playback support.
- Faster playback startup and faster switch between multicast IPTV
channels.
- Fixed problems which took place sometimes when the user attempted
to switch between IPTV channels two quickly.
- Improved errors detection and handling.
- Added possibility to pause/resume the playback (with picture
freezing).
- Added support for DVB subtitles.
- Added support for teletext passthrough (works with some TV models).

- Improved support for playback of MP4 files via HTTP protocol.
- Autoframerate enabled also for MP4 files played via HTTP protocol
using "http://mp4://" media_url syntax.
- Optimized playback of MP4 files via HTTP protocols w/o the use of
"http://mp4://" media_url syntax.

- Improved support for playback of HTTP/TS streams.

- Performance of playback from SMB shares improved on SMP8670 platform
(Dune HD TV-101 and TV-301 models). Now the SMB performance with Dune
HD TV-101 should be approximately the same as with Dune HD Smart and
Max/Duo models.

* Various new features for application development.

- dune_folder.txt extensions and improvements:
- New parameters:
- paint_details_box_background = yes|no
- help_line_text_color = N
- item_detailed_info_title_color = N
- item_detailed_info_text_color = N
- item_caption_color = N
- item_sandwich_icon_scale_factor = N.N
- More details: http://dune-hd.com/support/misc/dune_folder_howto.txt

- Added a possibility to specify various playback options in media_url
using "|||dune_params|||" syntax.
- Supported options:
- rtsp_tcp:0|1
- rtsp_seek_via_reopen:0|1
- protocol:hls
- hls_initial_bandwidth:low|high
- hls_key_url_add_query:{string}
- enable_seek:0|1
- buffering_ms:1..60000

- Added a possibility to launch web browser using a special media_url
syntax.
- media_url syntax: www://{HTTP-or-file-URL}[:::{parameters}]
- Supported parameters:
- fullscreen=0|1
- webapp_keys=0|1
- zoom_level={N}
- overscan={N}
- user_agent={string}
- background_color={color}

- Dune IP Control API extensions and improvements:
- New IP Control commands:
- start_playlist_playback
- launch_media_url
- get_text
- set_text
- More details: http://dune-hd.com/support/ip_control

- Dune FlashLite API extensions and improvements:
- Added support for HTTPS.
- Improved support for USB keyboards.
- New API operations:
- requestPlaylistPlaybackOnExit
- requestPlaylistPlaybackOnExitWithReturn
- requestDVDPlayerOnExit
- requestDVDPlayerOnExitWithReturn
- requestBlurayPlayerOnExit
- requestBlurayPlayerOnExitWithReturn
- More details: http://dune-hd.com/support/flash

- Dune PHP Plugins API extensions and improvements:
- New GUI actions:
- file_play
- dvd_play
- bluray_play
- playlist_play
- launch_media_url
- change_behavior
- show_black_screen
- show_main_screen
- New GUI events:
- timer
- playback_stop
- New properties in existing data structures:
- GuiAction::params
- PluginInvalidateFoldersActionData::details
- PluginInvalidateFoldersActionData::rate_details
- PluginMovieFolderView::left_button_caption
- PluginMovieFolderView::left_button_action
- PluginMovieFolderView::params
- PluginRegularFolderView::timer
- PluginTvInfo::epg_mode
- PluginVodInfo::initial_position_ms
- PluginVodInfo::advert_mode
- PluginVodInfo::actions
- PluginVodInfo::timer
- ShowDialogActionData::actions
- ShowDialogActionData::timer
- ShowDialogActionData::max_height
- ShowDialogActionData::initial_sel_ndx
- ViewItemParams::item_caption_color
- ViewItemParams::item_sandwich_icon_scale_factor
- ViewParams::paint_details_box_background
- ViewParams::help_line_text_color
- ViewParams::item_detailed_info_title_color
- ViewParams::item_detailed_info_text_color
- New data structures and their properties:
- BlurayPlayActionData::url
- ChangeBehaviourActionData::actions
- ChangeBehaviourActionData::timer
- ChangeBehaviourActionData::post_action
- DvdPlayActionData::url
- FilePlayActionData::url
- GuiTimerDef::delay_ms
- LaunchMediaUrlActionData::url
- LaunchMediaUrlActionData::post_action
- PlaylistPlayActionData::url
- PlaylistPlayActionData::start_index
- PluginFolderViewParams::paint_path_box
- PluginFolderViewParams::paint_content_box_background
- PluginFolderViewParams::background_url
- PluginVodPlayActionData::vod_info
- ShowBlackScreenActionData::post_action
- ShowMainScreenActionData::post_action
- New features related to plugin file structure:
- {plugin_install_dir}/bin/
- The player automatically sets executable permissions on all
files in this directory during plugin installation.
- {plugin_install_dir}/www/{path}
- The player automatically makes these files accessible via
HTTP (locally inside the player, and from the local network):
- http://localhost-or-dune-ip-address/plugins/{plugin_name}/{path}
- {plugin_install_dir}/www/cgi-bin/{path}
- The player automatically makes these CGI applications
accessible via HTTP (locally inside the player, and from the
local network):
- http://localhost-or-dune-ip-address/cgi-bin/plugins/{plugin_name}/{path}
- Other new features:
- Ability to package FlashLite application into plugin and launch
it when the user enters plugin entry point, or when PHP plugin
code decides to call it. Supported via the new "launch_media_url"
action.
- Ability to package HTML page/application into plugin and launch
it in web browser when the user enters plugin entry point, or
when PHP plugin decides to call it. Supported via the new
"launch_media_url" action.
- If the plugin is pure FlashLite or HTML application and does not
need to execute any PHP code, "plain" plugin type can be
specified in plugin manifest instead of "php"; in this case,
there is no need to include PHP program into the plugin and
specify "program" parameter in plugin manifest.
- More details: http://dune-hd.com/support/plugins

* Other minor changes.

- The set of preinstalled UI skins slightly reduced to free some flash
memory for new firmware functions and applications.
- DHCP client sends the information about player model and firmware
version to DHCP server using DHCP vendor specific options.
- Various other minor fixes and improvements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Eindelijk, zullen ze nu dan ook de nieuwe beveiliging van de huidige Disney BD's ondersteunen? Ben benieuwd. Kunnen we eindelijk weer beneden die BD's kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Als ik die firmware pagina zo eens bekijk lijkt Dune aardig op Google. Zo lang mogelijk in beta houden! De laatste stable firmware voor de D1 is van halverwege vorig jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-08 15:40
Wat is dat met al die Russische applicaties? Ik dacht dat Dune uit Duitsland kwam. Als ze nu eens een SRT browser inbouwen ipv Facebook sh*t.

[ Voor 26% gewijzigd door pipo1000 op 04-06-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 07:17
Nee, de Dune komt uit Rusland, althans de domein naam is geregistreerd door een Rus (Andrey M Chesnackov
Harkovskaya str., 57/3-50 625039, Tyumen Russia) en de website wordt gehost vanuit Moscow. Ik meen dat er ook een aantal kabelaanbieders in Rusland de Dune als standaard decoder meeleveren. Dat gaat dus om grote aantallen en dat verklaard ook waarom Dune meer aandacht voor die markt heeft tijdens de ontwikkeling.

Ze hebben er trouwens enkele skins uit gehaald om ruimte te maken voor de nieuwe apps. Natuurlijk net degene die ik zelf gebruikte, dus ik hoop dat ze nog los aangeboden worden, je kunt tenslotte nog steeds één custom skin hebben.

Meukartikel staat inmiddels ook on-line.

[ Voor 80% gewijzigd door Drobanir op 04-06-2012 16:20 ]

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:31
Ziet er naar uit gezien de changelog dat de 0.22 seconden mkv bug nog steeds niet is opgelost, en dat ook een source direct optie nog steeds niet aanwezig is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dennism schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:56:
Ziet er naar uit gezien de changelog dat de 0.22 seconden mkv bug nog steeds niet is opgelost, en dat ook een source direct optie nog steeds niet aanwezig is.....
Wat houdt deze bug in, dat geluid 0,22 seconden asynchroon loopt?
Verklaart waarom ik het altijd op zoveel tijd moest bijstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:31
Klopt, voor veel (zo niet alle) MKV's van bijvoorbeeld series en files, HDTV en WEB-DL, 720P of 1080P moet ik het geluid op -0.22 om een correcte lip-sync te krijgen. Heb zelf een Dune D1, maar dit schijnt bij meer dune spelers het geval te zijn.

Ik hoef dit wel maar 1x in te stellen (met de rode knop op de dune ab) aan het begin van een aflevering en daarna blijft het geluid synchroon. tot je een andere ep/film pakt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
gister nog gecontroleerd of er geen update was :9
Wellicht dat de YouTube een leuke plugin is, maar op al die andere "zooi" zit ik niet te wachten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 21:09
Ik wacht denk ik nog even met de update..
Tot nu toe loopt alles nog goed op mijn D1

Ik vind het wel jammer dat ze niet de youtube plugin van mpcclub forum lid EugeneT hebben gebruikt.
Met deze plugin is het wel mogelijk vanaf beta firmware 1544 je youtube account te gebruiken.
Al enige tijd maak ik gebruik van deze plugin, en geeft mij de mogelijkheid om nummers van mijn
Youtube playlisten af te spelen. Maar ook vanaf mijn dune extra youtube video's aan mijn youtube favorieten toe te voegen. Zowel mijn youtube account als de dune staan sync met elkaar, en zo kan ik dus altijd over mijn youtube playlisten beschikken.

Voor de rest ziet de update wel weer veel belovend uit.
Maar inderdaad het mag toch wel eens tijd worden voor een stable versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Mabili op 04-06-2012 22:42 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 72 Laatste