Hier verre van stabiel, zeker de flash applicaties doen hem meermaals vastlopen
Ik heb zelf net de Dune HD Smart D1 besteld omdat mijn oude conceptronic na 15 min vastloopt. Kan niet wachten!
Mijn ouders hebben alleen nog maar een Blu-Ray speler en ik heb mijn films of series vaak digitaal. Aangezien ik niet meer over een brander beschik kunnen ze dus niet meegenieten.
Nu vond ik de Dune 101TV wel een mooie oplossing, goedkoop en de reviews zijn positief. Deze heeft een USB 2.0 aansluiting. Ze hebben geen NAS of laptop met veel opslag. Is het mogelijk om een Full HD-film af te spelen vanaf een 2.0 USB stick op de 101TV?
Volgens mij zou het moeten kunnen gezien de maximale overdracht van een USB 2.0 460Mbit/s is en een Full HD Film vaak niet verder gaat dan 50Mbit/s. Klopt dat?
Mijn ouders hebben alleen nog maar een Blu-Ray speler en ik heb mijn films of series vaak digitaal. Aangezien ik niet meer over een brander beschik kunnen ze dus niet meegenieten.
Nu vond ik de Dune 101TV wel een mooie oplossing, goedkoop en de reviews zijn positief. Deze heeft een USB 2.0 aansluiting. Ze hebben geen NAS of laptop met veel opslag. Is het mogelijk om een Full HD-film af te spelen vanaf een 2.0 USB stick op de 101TV?
Volgens mij zou het moeten kunnen gezien de maximale overdracht van een USB 2.0 460Mbit/s is en een Full HD Film vaak niet verder gaat dan 50Mbit/s. Klopt dat?
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
ahh ok. Dat ligt dus aan de mkv's i.c.m. de Dune. Ik vond het al zo vreemd want andere content was wel synchroon.Dennism schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:16:
Klopt, voor veel (zo niet alle) MKV's van bijvoorbeeld series en files, HDTV en WEB-DL, 720P of 1080P moet ik het geluid op -0.22 om een correcte lip-sync te krijgen. Heb zelf een Dune D1, maar dit schijnt bij meer dune spelers het geval te zijn.
Ik hoef dit wel maar 1x in te stellen (met de rode knop op de dune ab) aan het begin van een aflevering en daarna blijft het geluid synchroon. tot je een andere ep/film pakt uiteraard.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
- Drobanir
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 13:08
:strip_icc():strip_exif()/u/12330/dnangel_70.jpg?f=community)
@vegterb: dat is inderdaad geen probleem.
@pgm5700: ik heb ook wat meer problemen dan normaal. Ik kijk veel series en spoel dan vaak de leader (de openings-tune) snel door (4x snelheid). Maar nu wil hij nog wel eens raar doen als ik weer naar de normale afspeelsnelheid ga. Hebben daar meer mensen last van?
@PaT: dat sync probleem is inderdaad irritant. Tegenwoordig doe ik trouwens pijltje omlaag ipv enkele keren pijltje naar links. Springt hij meteen naar -0,25. Is net iets meer dan nodig, maar het is minder handelingen, dus makkelijker.
@pgm5700: ik heb ook wat meer problemen dan normaal. Ik kijk veel series en spoel dan vaak de leader (de openings-tune) snel door (4x snelheid). Maar nu wil hij nog wel eens raar doen als ik weer naar de normale afspeelsnelheid ga. Hebben daar meer mensen last van?
@PaT: dat sync probleem is inderdaad irritant. Tegenwoordig doe ik trouwens pijltje omlaag ipv enkele keren pijltje naar links. Springt hij meteen naar -0,25. Is net iets meer dan nodig, maar het is minder handelingen, dus makkelijker.
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
Op mijn BD Prime 3.0 loopt Flash voor geen meter. Je kunt in ieder geval geen 1080p filmpjes bekijken zonder dat het binnen vijf seconden vastloopt. Ik blijf dat toch een gemis vinden van zo een relatief dure mediaspeler.
Wil even aangeven dat ik het probleem bij het afspelen vanaf een USB hdd ook heb. dit is echter niet altijd het geval. Via esata heb ik ook dit probleem. Dacht altijd dat het aan mijn setup lag omdat ik er nooit iemand over hoorde. Gebruik een 5400rpm schijf van Western digital. Ik weet zeker dat het met een oudere firmware release wel altijd naar behoren heeft gewerkt, maar welke.....geen idee. Overigens de laatste firmware nog niet voldoende kunnen testen. Ik weet dan ook niet of het probleem inmiddels is opgelost.
Ik vind nog steeds dat ze een functie in de Dune_folder.txt moeten zetten waarbij je standaard die -0.22 kan aangeven. Dit zou dan met een prorgamma zoals yaDIS meteen meegenomen kunnen worden.
Ik moet toch zeggen dat ik met (de nu 1na laatste) Beta release geen problemen heb van dat sync gebeuren..
MKV, ISO, Blue-Ray, Mpeg etc gaat allemaal prima
Ik ben benieuwd of het probleem met het afspelen van dvd's vanaf USB-HDD met deze nieuwe firmware is opgelost. Ik lees er niets over dus zal waarschijnlijk nog gewoon aanwezig zijn... 
Met de laatste stable release heb ik gelukkig bijna geen problemen. Heel af en toe hapert het even maar dat is echt sporadisch. Niet zoals met de latere beta releases waar ik per film zeker een paar keer een hapering kreeg...
Met de laatste stable release heb ik gelukkig bijna geen problemen. Heel af en toe hapert het even maar dat is echt sporadisch. Niet zoals met de latere beta releases waar ik per film zeker een paar keer een hapering kreeg...
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Misschien scheelt het per TV. Sommige tv's hebben meer pre-processing wat tijd kost waardoor er verschil kan optreden. Luister je geluid via je TV of via een losse versterker? Via de TV zou de tv het pre-process tijdverschil moeten opvangen met een losse surround versterker moet de versterker dit eigenlijk kunnen oplossen (instellen in 1 of andere menu).PurpleBlue schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:29:
Ik moet toch zeggen dat ik met (de nu 1na laatste) Beta release geen problemen heb van dat 0.22 sync gebeuren..
Anoniem: 428891
Ik heb sinds 2 dagen ook een Dune,een d1 smart.Echter loop ik tegegn een probleem aan.Met de 1 na laatste beta firmware, Heb ik last dat zomaar ineens alle blu rays niet willen afspelen,let wel dit is met volledige menu's.Als ik op afspelen(lite) druk speelt de blu ra wel af.Als ik de dune volledig afsluit (ook de aan/uit knop omzet) en opnieuw opstart,dan werkt ie wel weer normaal......met alle menu's.
mij lijkt dit een fout,bug,maar wil het checken...Heeft iemand anders hier last van met die firmware en een d1?
mij lijkt dit een fout,bug,maar wil het checken...Heeft iemand anders hier last van met die firmware en een d1?
Welke firm raad je aan?bedankt trouwens
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 428891 op 07-06-2012 11:29 ]
Audioinstelingen terug naar sterio, via HDMI naar TV (Bravia 40W5500), en sterio-out van tv naar homecinema..pipo1000 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:53:
[...]
Misschien scheelt het per TV. Sommige tv's hebben meer pre-processing wat tijd kost waardoor er verschil kan optreden. Luister je geluid via je TV of via een losse versterker? Via de TV zou de tv het pre-process tijdverschil moeten opvangen met een losse surround versterker moet de versterker dit eigenlijk kunnen oplossen (instellen in 1 of andere menu).
Pff, net getest, maar mijn Dune prime 3.0 draait niet de Lady en de Vagebond BD af. Krijgen I/O Error.
Dus nog altijd niet opgelost.
Ze moeten daar bij HDI echt eens wat aan gaan doen. Gewoon regelmatig wanneer nodig de BD updates doen welke de standaard BD-spelers ook krijgen. De firmware vind ik dan wat minder boeiend op dit moment.
Dus nog altijd niet opgelost.
Ze moeten daar bij HDI echt eens wat aan gaan doen. Gewoon regelmatig wanneer nodig de BD updates doen welke de standaard BD-spelers ook krijgen. De firmware vind ik dan wat minder boeiend op dit moment.
Anoniem: 282849
Had met de laatste versie ook behoorlijk wat problemen met het copieren van HDD naar USB (ADATA S102 PRO) bij verschillende exemplaren liep hij (Smart D1) tijdens het copieren vast en zag vervolgens de USB niet meer.
Ben terugegaan naar de 120329 versie en nu draat hij weer zonder problemen
Ben terugegaan naar de 120329 versie en nu draat hij weer zonder problemen
Tot nu toe speelt mijn D1 alles af, zelfs Betamax
Nu download ik niet zo vaak een BD iso maar tot nu toe heeft er nog niet 1 geweigerd.
Nu download ik niet zo vaak een BD iso maar tot nu toe heeft er nog niet 1 geweigerd.
Ik heb ook een dune HD1 smart. Ik heb net de laatste beta versie geinstalleerd. Bij mij loop deze tot nu toe goed. Speelt gewoon blu-rays af met een hoge bit rate. (80MBIT/s). Nadelen aan de beta versie:
-Pluspunt is de youtube app, alleen loopt deze vast bij 1080p videos
-Internetbrowser is verbeterd, alleen flash wordt nog niet ondersteund en loopt soms vast.
Even ter informatie voor diegene die geinteresseerd zijn. Ik ben al lang opzoek naar een toetsenbord om snel te kunnen surfen op de internet browser. Deze had ik voorheen nog niet aangeschaft, omdat muis in de browser het nog niet goed deed. Met de laatste firmware werkt dit goed, dus ben ik gaan zoeken naar een goed toetsenbord. Die van Dune zelf kost 59 euro bij r e d c o o n en dit is me persoonlijk teveel (en dit toetsenbord is erg klein). Nu heb ik een draadloos toetsenbord gekocht (met muis trackpad) van logitech. 37 euro bij p a r a d i g i t en deze werkt volledig met de dune. Dus de Dune ondersteund ook dit toetsenbord met muis trackpad.....:)
Bovendien wacht ik op een betere interface van Dune zelf. Met albumillustraties endergeiljke. Zijn er mensen die mij kunnen vertellen wat de beste alternatieve software is om op de Dune te installeren, zodat ik toch een mooie interface heb met alles erop en eraan? Ik ben benieuwd.
EDIT: Ik heb onsbrabantnet en heb mijn router omgebouwd zodat ik de IPTV streams ook in mijn netwerk heb. Pas met deze firmware werken de streams bijna probleemloos op de dune. Alleen af en toe haperen de HD streams nog. Ik hoop dat dit in de toekomst nog verbeterd wordt, iemand hier ook ervaring mee?
-Pluspunt is de youtube app, alleen loopt deze vast bij 1080p videos
-Internetbrowser is verbeterd, alleen flash wordt nog niet ondersteund en loopt soms vast.
Even ter informatie voor diegene die geinteresseerd zijn. Ik ben al lang opzoek naar een toetsenbord om snel te kunnen surfen op de internet browser. Deze had ik voorheen nog niet aangeschaft, omdat muis in de browser het nog niet goed deed. Met de laatste firmware werkt dit goed, dus ben ik gaan zoeken naar een goed toetsenbord. Die van Dune zelf kost 59 euro bij r e d c o o n en dit is me persoonlijk teveel (en dit toetsenbord is erg klein). Nu heb ik een draadloos toetsenbord gekocht (met muis trackpad) van logitech. 37 euro bij p a r a d i g i t en deze werkt volledig met de dune. Dus de Dune ondersteund ook dit toetsenbord met muis trackpad.....:)
Bovendien wacht ik op een betere interface van Dune zelf. Met albumillustraties endergeiljke. Zijn er mensen die mij kunnen vertellen wat de beste alternatieve software is om op de Dune te installeren, zodat ik toch een mooie interface heb met alles erop en eraan? Ik ben benieuwd.
EDIT: Ik heb onsbrabantnet en heb mijn router omgebouwd zodat ik de IPTV streams ook in mijn netwerk heb. Pas met deze firmware werken de streams bijna probleemloos op de dune. Alleen af en toe haperen de HD streams nog. Ik hoop dat dit in de toekomst nog verbeterd wordt, iemand hier ook ervaring mee?
[ Voor 10% gewijzigd door remixtyle op 08-06-2012 15:12 ]
Bugs Bunny
Er is voor zover geen software op de Dune te installeren. Die software installeer je op je computer en genereren een structuur. Ikzelf gebruik voor films en series yaDIS, maar er is zat te vinden op mpcclub.com
Muziek wordt nog door velen aan gewerkt. Volgens mij is er wel een betaald programma al voor of handmatig.
Muziek wordt nog door velen aan gewerkt. Volgens mij is er wel een betaald programma al voor of handmatig.
Musicnizer moet geod werken voor muziek.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
ik heb maar eens een soft reset gedaan,het ding wil soms ineens geen blu rays meer afsperlen,met blu ray menu's,afspelen lite werkt wel gewoon.Maar ik wil gewoon de volledige menu's kunnen afpspelen.
Ik kan trouwens niet de laatste stable 1315 firmware instalen,dan geeft ie aan dat de revisie van de D1 niet ondersteund word door die firmware....
Heeft iemand ervaring om ehm dan alsnog via usb die firmware erop te zetten en ging dat probleemloos??
De laatste beta's wil die wel gewooon instaleren,alleen die stable versie niet dus
Ik wil namelijk dat ie die menus;s wel blijft pakken elke keer...
Mewt een hard reset worden de shares ook gewist toch of niet?
Ik kan trouwens niet de laatste stable 1315 firmware instalen,dan geeft ie aan dat de revisie van de D1 niet ondersteund word door die firmware....
Heeft iemand ervaring om ehm dan alsnog via usb die firmware erop te zetten en ging dat probleemloos??
De laatste beta's wil die wel gewooon instaleren,alleen die stable versie niet dus
Ik wil namelijk dat ie die menus;s wel blijft pakken elke keer...
Mewt een hard reset worden de shares ook gewist toch of niet?
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 428891 op 08-06-2012 16:55 ]
Zojuist dook er weer nieuwe firmware op op m'n Dune Max, 120608_1420_beta. Geen idee wat de wijzigingen zijn, aangezien ik enkel verwijzingen kan vinden op het Russische forum.
[edit]
Aan Google Translate te zien gaat het om bugfixes en een nieuwe (Russische) tv-dienst.
[edit]
Aan Google Translate te zien gaat het om bugfixes en een nieuwe (Russische) tv-dienst.
[ Voor 21% gewijzigd door Ram0n op 08-06-2012 19:49 ]
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Hier 120608_1421_betaRam0n schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:47:
Zojuist dook er weer nieuwe firmware op op m'n Dune Max, 120608_1420_beta.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Lekker bezig die gasten...
Gaat nog wel even duren voordat we een stable hebben geloof ik...
Gaat nog wel even duren voordat we een stable hebben geloof ik...
Wat raar is. Is dat je niet kan typen met een externe toetsenbord in de yt App. t kan alleen via het dune toetsenbord. Bovendien kan ik niet meer de fb app gebruiken. Omdat ik een verkeerd WW heb ingevuld en ik nu niet meer terug kan...-.-
Bugs Bunny
- Drobanir
Het is 120608_1420_beta voor de modellen gebaseerd op de Sigma 8642 en 8653 en 120608_1421_beta voor de Sigma 8670 (HD-TV). Een changelog heb ik ook nog niet kunnen vinden en verschillen heb ik ook niet opgemerkt.
Verschil dat ik heb opgemerkt in de webbrowser: YouTube.nl wordt volledig geladen ipv een error. Alleen de filmpjes werken nog niet ivm flash. Sites zoals buienradar werken nu ook goed. Meer verschillen heb ik niet kunnen ontdekken in de laatste firmware.
Bugs Bunny
- Drobanir
Hebben trouwens meer mensen moeite met het invoeren van extra steden in het weerbericht? Ik kan bijvoorbeeld wel North America kiezen en vervolgens USA, maar het scherm daarna geeft geen steden.
Ik kan gemakkelijk HD films streamen via SMB vanaf mijn laptop via wifi, dit gaat met 20-25 MB/sec, maar als ik de dune h1 als netwerkschijf benader en er een bestand op wil zetten dan gaat dit met 1.20MB/sec.
Het is mij een raadsel omdat het streamen van films vlekkeloos gaat, weet iemand of ik de Dune misschien op een andere manier kan benaderen waardoor het sneller gaat?
Vandaag ook met Dune explorer aan de gang geweest, ziet er top uit nu allemaal, werkt erg makkelijk en overzichtelijk!
Het is mij een raadsel omdat het streamen van films vlekkeloos gaat, weet iemand of ik de Dune misschien op een andere manier kan benaderen waardoor het sneller gaat?
Vandaag ook met Dune explorer aan de gang geweest, ziet er top uit nu allemaal, werkt erg makkelijk en overzichtelijk!
Dat werkt bij mij al sinds ik de Dune bijna een jaar geleden kocht...remixtyle schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:10:
...
HD heeft soms wel buffer underruns maar die zorgen bij mij niet zichtbare of hoorbare verstoringen
20-25MB/sec?? Zo snel kan ik niet eens naar de Dune kopiëren met een 1Gb/s netwerk.stokmeister schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:50:
Ik kan gemakkelijk HD films streamen via SMB vanaf mijn laptop via wifi, dit gaat met 20-25 MB/sec, maar als ik de dune h1 als netwerkschijf benader en er een bestand op wil zetten dan gaat dit met 1.20MB/sec.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Waarschijnlijk een MB <-> Mb verschil, volgens mij is 40 megabit wel ongeveer het maximum wat een Blu-ray doet bijvoorbeeld.Tylen schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:07:
[...]
20-25MB/sec?? Zo snel kan ik niet eens naar de Dune kopiëren met een 1Gb/s netwerk.
Ik zal het vrijdag even nakijken of het MB of Mb is, maar het feit blijft dat bestanden kopiëren naar de dune veel te traag gaat.
Ik heb een beetje vreemd probleem met mijn Dune Smart D1 sinds gister wil hij opeens niet meer streamen vanuit mijn nas, opbouwen van de directories duurt minuten dan gaat hij door dan start ik een mkv file van rond de gig groot (aflevering the big bang bv) dan duurt het weer een paar minuten dan zie ik heel snel in beeld dat ie zoekt naar cue bestanden, dan start de film/serie, de ondertiteling is in beeld maar loopt meteen vast en na een halve minuut loopt het geluid ongeveer 30 seconden voor op het beeld en elke paar min komt er meer bij.
Ik heb al van alles geprobeerd, factory reset, nieuwe en oude firmwares maar niets lijkt te helpen, ik heb ook nog even aan mijn nas gedacht, maar via mijn laptop die wireless is (dune is via gigabit) gaat alles goed en ook mijn oude tvix speelt de afleveringen zonder problemen af.
Heeft iemand dit ook mee gemaakt en het kunnen oplossen of heb ik een vreemd geval van RMA?
Ik heb al van alles geprobeerd, factory reset, nieuwe en oude firmwares maar niets lijkt te helpen, ik heb ook nog even aan mijn nas gedacht, maar via mijn laptop die wireless is (dune is via gigabit) gaat alles goed en ook mijn oude tvix speelt de afleveringen zonder problemen af.
Heeft iemand dit ook mee gemaakt en het kunnen oplossen of heb ik een vreemd geval van RMA?
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Uch, vandaag met mijn vrouw Pocahontas geprobeert te starten. En zoals de laatste Lady en de Vagebond beide een I/O error.
Zal komen door de BD 5 beveiliging. Probleem is alleen dat er nergens een oplossing te vinden is.
BD Lite voor zover doet niets.
Mijn vrouw is al bijna van plan om de prime er uit te gooien. Het heeft dan weinig nut om een BD prime te hebben en mochten we dat doen bij geen oplossing, dan verkopen we de prime en schaffen we eentje zonder BD-speler aan.
Het vage is, de Samsung BD-speler op de slaapkamer welke nauwelijks geupdate wordt, draait hem wel gewoon af.
Zal komen door de BD 5 beveiliging. Probleem is alleen dat er nergens een oplossing te vinden is.
BD Lite voor zover doet niets.
Mijn vrouw is al bijna van plan om de prime er uit te gooien. Het heeft dan weinig nut om een BD prime te hebben en mochten we dat doen bij geen oplossing, dan verkopen we de prime en schaffen we eentje zonder BD-speler aan.
Het vage is, de Samsung BD-speler op de slaapkamer welke nauwelijks geupdate wordt, draait hem wel gewoon af.
De Dune niet instellen op Gigabit. Dit werkt niet goed. Dit staat standaard uit, overigens.
Als je een leestest doet (knop INFO wanneer je op een video bestand staat en dan leestest), wat zijn dan de resultaten.
Via een NAS, gebruik je neem ik aan streamen over NFS. Spit dit topic eens door voor de juiste instellingen voor NFS.
Als je een leestest doet (knop INFO wanneer je op een video bestand staat en dan leestest), wat zijn dan de resultaten.
Via een NAS, gebruik je neem ik aan streamen over NFS. Spit dit topic eens door voor de juiste instellingen voor NFS.
210667
Op mijn Dune-Max met de laatste FW, heb ik m toch maar weer eens op 1Gigabit gezet. NIC staat ook op 1Gigabit full-duplex, en ik moet zeggen dat het overpompen van de pc naar de Max een winst oplevert van bijna 50%. Waar eerst overzetten ging met 8.2MB/s haal ik nu strak die maximale 12.5MB/sec. Hoger gaat toch niet lukken vanwege de beperking in de chipset. Ergo: men zou toch de Gigabit gewoon eens aan kunnen zetten, en testen of het stabiel is, en blijft.Athome schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 03:22:
De Dune niet instellen op Gigabit. Dit werkt niet goed. Dit staat standaard uit, overigens.
Als referentie voor de snelheid als je de leesttest doet, kom ik vanaf de ingebouwde HDD op 75Mbyte/sec
Vanaf mijn NAS, een Buffalo Linkstation, kom ik tot een schamele 2.5Mbytes/s met SMB. [dat lijkt mij niet echt goed] De Linkstation doet alleen maar SMB.
die 2.5 MB/sec is dan ook het probleem. Hiermee is niet fatsoenlijk te streamen.
Via SMB vanaf een Windows Computer is 10 MB/s ook gewoon haalbaar. Ik neem dus aan dat via SMB vanaf een NAS dit ook 2 tot 3 keer sneller kan dan die 2,5 MB/s.
Via SMB vanaf een Windows Computer is 10 MB/s ook gewoon haalbaar. Ik neem dus aan dat via SMB vanaf een NAS dit ook 2 tot 3 keer sneller kan dan die 2,5 MB/s.
210667
Dat klopt als een bus..:-)Athome schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:29:
die 2.5 MB/sec is dan ook het probleem. Hiermee is niet fatsoenlijk te streamen.
Na een empirisch onderzoek kom ik tot het volgende:
Met de optie 1Gbits aan op de Dune-Max kom ik via de NAS [SMB], en vanaf mijn pc streamen tot een schamele 2.5MB/s. Na de NIC weer op auto gezet te hebben en de Max op 100Mbps, zie ik een sterke verbetering.
Van de NAS en de pc streamen, naar een zeer acceptabele 9MB/s. Wat voldoende is voor Blu-Rays
Van de interne HDD van de Dune-Max tot een 75MB/s
Mijn conclusie is dus: Laat de Dune gewoon op 100Mbps staan bij het streamen van pc of NAS, en zet m op 1Gbits als je bestanden wil overzetten naar de Dune. Het overzetten naar mijn NAS gaat met zo n 45MB/s
Voor de goede orde: alles is bij mij bedraad.
Even een korte vraag.
Op sommige sites staatdat je in de HD dune smart d1 geen harde schijf kan inbouwen en op sommige sites wel. Hoe zit dat nou?
Op sommige sites staatdat je in de HD dune smart d1 geen harde schijf kan inbouwen en op sommige sites wel. Hoe zit dat nou?
Anoniem: 356920
De fabrikant zegt van wel, http://dune-hd.com/hd_pla...133-dune-hd-smart-d1.html
Media sources: internal HDD (SATA 3.5”), external HDD (USB, eSATA), external optical drive (USB, eSATA), USB devices (USB flash drive, USB card reader, etc), built-in SD card reader (SD/SDHC), PC and NAS in local network (SMB, NFS, UPnP, HTTP), other Internet and local network media sources (HTTP, multicast UDP/RTP)
http://www.mediasmartserv...hd-smart-d1-media-player/
Media sources: internal HDD (SATA 3.5”), external HDD (USB, eSATA), external optical drive (USB, eSATA), USB devices (USB flash drive, USB card reader, etc), built-in SD card reader (SD/SDHC), PC and NAS in local network (SMB, NFS, UPnP, HTTP), other Internet and local network media sources (HTTP, multicast UDP/RTP)
http://www.mediasmartserv...hd-smart-d1-media-player/
[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 356920 op 15-06-2012 10:50 ]
Ik weet het wel zeker, ik heb er zelf ook een ingebouwd. Harde schijf inbouwen stelt niet veel voor, kan eigenlijk niet misgaan.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Misschien een gekke vraag, maar kun je de Smart B1 op z'n kant plaatsen en dan nog de BR-drive gebruiken?
Net maar even een post gemaakt op MPC forum. Baal echt gigantisch van het niet afspelen van de nieuwere Disney BD's. Ben ondertussen ook aan het kijken naar een gelijkwaardige speler, maar dan zonder BD van HDI.
Kom uit op de TV 301 en de Smart D1 (omdat ik eigenlijk stiekem wel graag een display wil hebben.
Als ik het zo goed gelezen heb, zou de Smart een hogere Sigma chip moeten hebben.
3D zou wel leuk zijn, al dan niet SbS, maar goed.
Kom uit op de TV 301 en de Smart D1 (omdat ik eigenlijk stiekem wel graag een display wil hebben.
Als ik het zo goed gelezen heb, zou de Smart een hogere Sigma chip moeten hebben.
Dat was al enige tijd bekend210667 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:11:
[...]
Dat klopt als een bus..:-)
Na een empirisch onderzoek kom ik tot het volgende:
Met de optie 1Gbits aan op de Dune-Max kom ik via de NAS [SMB], en vanaf mijn pc streamen tot een schamele 2.5MB/s. Na de NIC weer op auto gezet te hebben en de Max op 100Mbps, zie ik een sterke verbetering.
Van de NAS en de pc streamen, naar een zeer acceptabele 9MB/s. Wat voldoende is voor Blu-Rays
Van de interne HDD van de Dune-Max tot een 75MB/s
Mijn conclusie is dus: Laat de Dune gewoon op 100Mbps staan bij het streamen van pc of NAS, en zet m op 1Gbits als je bestanden wil overzetten naar de Dune. Het overzetten naar mijn NAS gaat met zo n 45MB/s
Voor de goede orde: alles is bij mij bedraad.
Mijn reactie ging meer om het verkeerd gebruik van MB/s of Mb/s.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja klopt het moet natuurlijk Mbit/s zijn.db I Delirium schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:18:
[...]
Waarschijnlijk een MB <-> Mb verschil, volgens mij is 40 megabit wel ongeveer het maximum wat een Blu-ray doet bijvoorbeeld.
Ik stream dan via smb een 1080MKV waarvan de maximale snelheid 22.8Mbit/s is.
Maar het probleem bij mij is dus nog steeds dat als ik bestanden over wil zetten naar de interne schijf van de dune dat dit met nog niet eens met 1Mbit/s gaat.
Dus zoiets als dit heb je dan nodig: http://www.wifimedia.eu/c...78569c9d4d477b562890553c0Arunia schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:54:
Net maar even een post gemaakt op MPC forum. Baal echt gigantisch van het niet afspelen van de nieuwere Disney BD's. Ben ondertussen ook aan het kijken naar een gelijkwaardige speler, maar dan zonder BD van HDI.
Haha, ziet er wel erg gaaf uit, maar best wel erg duur.
Denk dat dat hem niet gaat worden.
Denk dat dat hem niet gaat worden.
- Drobanir
Ik ben ook wat teleurgesteld in het optische loopwerk van de Dune. Gelukkig gebruik ik de mijne zelden of nooit, want ik stream vanaf een Synology. Ik zou nu ook een Smart D1 kopen (die heeft trouwens gewoon dezelfde Sigma als de Prime!) met daarnaast een "echte" Blu-ray speler. Ik heb in de slaapkamer een HD-TV 101 en dat is voor daar prima.
Serieus? Ik dacht dat de Smart een nieuwere/mindere had dan de Prime of is dat alleen tegenover de Max?
Jouw mening begin ik nu ook te krijgen. Heb gisteren ook al aangegeven aan mijn vrouw dat het zonde is om de Prime te verkopen, zal niet zo veel meer waard zijn en dan de Smart te kopen. Kan dan net zo goed de Prime laten staan. De vraag is alleen, wat zou dan die Prime nog waard kunnen zijn.
Gisteren wat button bash gedaan op de top menu en menu knoppen. Dan na lang laden gaat hij wel door. Uiteraard met overslaan van de trailers, maar het werkt wel. Mijn vrouw is iets blijer, maar uiteraard met de kant tekening dat het niet zo zou moeten.
Jouw mening begin ik nu ook te krijgen. Heb gisteren ook al aangegeven aan mijn vrouw dat het zonde is om de Prime te verkopen, zal niet zo veel meer waard zijn en dan de Smart te kopen. Kan dan net zo goed de Prime laten staan. De vraag is alleen, wat zou dan die Prime nog waard kunnen zijn.
Gisteren wat button bash gedaan op de top menu en menu knoppen. Dan na lang laden gaat hij wel door. Uiteraard met overslaan van de trailers, maar het werkt wel. Mijn vrouw is iets blijer, maar uiteraard met de kant tekening dat het niet zo zou moeten.
Hier ook een D1 in de woonkamer en een HD-TV 101 aangesloten in de slaapkamer. Beiden hebben met kabel verbinding met mijn Synology NAS. Nog geen enkel probleem gehad met afspelen van bestanden.
Het enige waar ik op zit te wachten, gezien ik nogal veel series kijk, is een soort "gezien" functie bij Yadis. Soms kijk ik een paar weken een serie niet en dan kan je bijvoorbeeld niet zien dat je aflevering 1 t/m 6 al gezien heb en de rest nog niet.
Het enige waar ik op zit te wachten, gezien ik nogal veel series kijk, is een soort "gezien" functie bij Yadis. Soms kijk ik een paar weken een serie niet en dan kan je bijvoorbeeld niet zien dat je aflevering 1 t/m 6 al gezien heb en de rest nog niet.
Dat laatste lijkt me niet mogelijk mits het in de Dune zelf zit. yaDIS is alleen op voorhand en achteraf.
Wat je kunt doen is je aanmelden bij iets als myepisodes.com waar je bij kunt houden wat je hebt gekeken en nog wilt kijken.
Die HD-TV 101 of 301 zou eigenlijk nog best leuk zijn voor op de slaapkamer erbij vanwege het draadloos. Mis dat nu best wel, nog lekker een aflevering streamen op de slaapkamer voor het slapen gaan.
Ikzelf gooi mits ik het nooit meer wil zien, de afleveringen naderhand gewoon weg.
Wat je kunt doen is je aanmelden bij iets als myepisodes.com waar je bij kunt houden wat je hebt gekeken en nog wilt kijken.
Die HD-TV 101 of 301 zou eigenlijk nog best leuk zijn voor op de slaapkamer erbij vanwege het draadloos. Mis dat nu best wel, nog lekker een aflevering streamen op de slaapkamer voor het slapen gaan.
Ikzelf gooi mits ik het nooit meer wil zien, de afleveringen naderhand gewoon weg.
Ik dacht meer aan het rode knop idee. Wanneer gezien op de rode knop drukken en klaar, of in yadis een functie. Ik heb zelf door een foutje van de winkel de HD-TV 101W maar wifi niet geprobeerd gezien ik ook weleens een film kijk en die fullhd zijn wat een no-go is via wifi.
FullHD kan op zich wel via WiFi, mits Wireless N en een goede verbinding.
Wireless N standaard zou 150Mbit/s moeten zijn, maar uiteraard haal je dat vaak niet. Stel dat je 1/3e haalt, dan nog zou een FullHD film moeten kunnen.
Meestal als je ze download en ze rond de 10GB zijn, dan lijkt me dat ruim onder die 50Mbit bitrate zitten.
Tijdens het inrichten van ons huis hebben we heel veel kabels gelegd, maar uiteraard vergeten om een netwerkkabel te trekken van de computerkamer naar de slaapkamer. Dom, maar goed. Weinig meer aan te doen.
Wireless N standaard zou 150Mbit/s moeten zijn, maar uiteraard haal je dat vaak niet. Stel dat je 1/3e haalt, dan nog zou een FullHD film moeten kunnen.
Meestal als je ze download en ze rond de 10GB zijn, dan lijkt me dat ruim onder die 50Mbit bitrate zitten.
Tijdens het inrichten van ons huis hebben we heel veel kabels gelegd, maar uiteraard vergeten om een netwerkkabel te trekken van de computerkamer naar de slaapkamer. Dom, maar goed. Weinig meer aan te doen.
Vraagje over die HD-TV 101, zit erover te denken om er eentje aan te schaffen voor de slaapkamer.
In de woonkamer heb ik een Dune D1, grootste verschillen zoals ik het zie:
Sigma 8670 vs 8640
RAM 256 vs 512
Het belangrijkste wat mijn D1 nu doet is afspelen van HD-materiaal van NAS, vaak Blu-Ray ISO of BDMV en afspelen van IPTV via OnsBrabantNet.
Zou de HD-TV 101 dat ook allemaal kunnen? Is de interface ook hetzelfde?
In de woonkamer heb ik een Dune D1, grootste verschillen zoals ik het zie:
Sigma 8670 vs 8640
RAM 256 vs 512
Het belangrijkste wat mijn D1 nu doet is afspelen van HD-materiaal van NAS, vaak Blu-Ray ISO of BDMV en afspelen van IPTV via OnsBrabantNet.
Zou de HD-TV 101 dat ook allemaal kunnen? Is de interface ook hetzelfde?
Interface is inderdaad het zelfde, 1080p mkv gaat zonder problemen. Een iso of bdmv heb ik nog niet geprobeerd. Zal vanavond eens kijken of dat werkt.
BDMV waarschijnlijk niet maar BD-ISO is geen probleem voor de TV 101
De losse M2TS bestanden in de BDMV structuur worden overigens wel afgespeeld.
Het BDMV is gewoon een licentiekwestie.
De losse M2TS bestanden in de BDMV structuur worden overigens wel afgespeeld.
Het BDMV is gewoon een licentiekwestie.
Hmm, gaat lekker. Steeds minder Disney's doen het. Toch maar eens proberen of gewone BD's het wel doen.
Echt heel vreemd. Een downgrade maakt geen verschil.
Echt heel vreemd. Een downgrade maakt geen verschil.
Steeds minder Disneys? Bedoel je dat steeds meer nieuwe uitgaven incompatibel zijn, of dat je oude blu-rays nu ook meer meer afspelen (in tegenstelling tot ervoor)?
Ik heb al geruime tijd een Dune Smart D1 in gebruik en ben er erg tevreden over. Sinds kort ook met yaDIS aan het spelen, maar ik vind het lastig om niet te kunnen navigeren bij het tonen van een filmkaart. Moet eerst terug naar het overzicht om de volgende film te selecteren. Had dat graag anders gezien. Zijn de andere oplossingen ook met dit probleem?
Dat laatste. Gisteren Alice in Wonderland in de speler gedaan en deze deed het ineens ook niet meer.Ram0n schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:45:
Steeds minder Disneys? Bedoel je dat steeds meer nieuwe uitgaven incompatibel zijn, of dat je oude blu-rays nu ook meer meer afspelen (in tegenstelling tot ervoor)?
Andere BD's zoals Wolverine doet het dan weer wel. Dus het lijkt iets met Disney's BD's te zijn.
Overigens mijn ervaringen met Disney DVD's zijn dat deze altijd vrij zwaar op je speler zijn. Denk dat Disney toch altijd het laatste nieuwe wil gebruiken.
Vanavond/deze week maar eens kijken of ik de gehele Dune naar fabrieksinstellingen terug kan zetten. Kon alleen gisteren geen optie hier voor vinden.
Vage is, dat ik niemand voor de rest kan vinden die hetzelfde probleem heeft.
Zal ook eens naar de beeldinstellingen kijken alhoewel ik denk dat dat niet het probleem zou moeten kunnen zijn, maar ervaring verteld anders.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de BD van Cars2 maar na de laatste (Beta) FW had mijn vrouw gewoon de BD zonder problemen kunnen afspelenArunia schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 08:01:
[...]Vage is, dat ik niemand voor de rest kan vinden die hetzelfde probleem heeft.
Zitten die Disney-problemen alleen in fysieke blurays of ook in rips? En alleen in de Max of ook in de Smart B1?
Ja, dat was bij ons dus voorheen ook het geval. Na een nieuwe FW was het verholpen, maar nu lijkt het juist erger.
Ik bezit zelf een Dune Prime 3.0 trouwens en het gaat om de fysieke originele BD schijven.
Robocom, heb jij toevallig Alice in Wonderland, Lady en de Vagebond of Pocahontas liggen op Blu-Ray?
Heb je de Prime 3.0? En welke firmware draai je?
Iets zegt me dat het bij ons ligt en wellicht zelfs aan de drive.
Ik bezit zelf een Dune Prime 3.0 trouwens en het gaat om de fysieke originele BD schijven.
Robocom, heb jij toevallig Alice in Wonderland, Lady en de Vagebond of Pocahontas liggen op Blu-Ray?
Iets zegt me dat het bij ons ligt en wellicht zelfs aan de drive.
ik heb lady en de vagabond op bluray en die wil niet afspelen op mijn dune smart b1 met firmware -> HDi Dune 120202_1544 bèta
- Drobanir
Als je de ruimte hebt kun je overwegen om ze naar disc te rippen, want dan is het geen probleem meer, want het zit echt in de disc-lezer (of de gare software ervan).
Moet je natuurlijk wel een blu-ray drive in je PC hebben... (die heb ik zelf niet, heb wel een Smart B1)
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ligt het aan mij of kan ik nergens een duidelijk tutorial vinden om iptv werkend te krijgen. Heb kpn glas en een dune D1.
Misschien kun je de BR-drive van je B1 vanaf je PC benaderen via je netwerk en 'm zo wel rippen?Xander schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:19:
Moet je natuurlijk wel een blu-ray drive in je PC hebben... (die heb ik zelf niet, heb wel een Smart B1)
Volgens mij kun je niet via het netwerk rippen. Laatste keer niet iig. De laptop van mijn vrouw heeft een BD drive. Maar het moet gewoon niet mogelijk zijn.
Als iedereen hetzelfde probleem heeft, kan het niet de schijf zijn. Als het met firmware opgelost kan worden, dan zijn ze bij dune hd met verkeerde prioriteiten bezig. Nahja. Dat zijn ze toch wel
Als iedereen hetzelfde probleem heeft, kan het niet de schijf zijn. Als het met firmware opgelost kan worden, dan zijn ze bij dune hd met verkeerde prioriteiten bezig. Nahja. Dat zijn ze toch wel
Dat klinkt verbitterd. Ik dacht dat Dune juist één van de betere merken in mediaspelerland was.Arunia schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 08:17:
dan zijn ze bij dune hd met verkeerde prioriteiten bezig. Nahja. Dat zijn ze toch wel
Misschien zijn ze wel bezig met de Smart II of zo
Nou ja, er zijn gewoon onderdelen die niet goed werken (MKV -22 geluidsprobleem zeg maar en bijvoorbeeld beveiligingsupdates van BD's) terwijl ze nu bezig zijn constant met updates die alleen wat toevoegen als zijnde set top box, maar daar hebben wij weinig aan. Zet daar dan los een team op die dat implementeerd voor die klanten.
De spelers zelf zijn gewoon top of the line en in mijn ogen nog altijd de beste keus, maar de combo BD en streaming is dat absoluut niet op dit moment. Dit omdat niet alle BD's afspelen. Kijk, voor mij maakt het niet zoveel uit. Disney's zijn niet altijd mijn eerste keus, maar voor mijn vrouw zijn ze wel belangrijk. Dus dat moet gewoon werken. Ligt het probleem bij mij, dan kan ik er wat aan doen. Ligt het probleem aan iedere Speler, dan kan ik er weinig aan doen.
Zit er dan ook best wel mee dat er nauwelijks iemand tegen dezelfde problemen aan loopt.
Mocht iemand die BD's hebben en willen proberen, graag. Ben benieuwd naar de instellingen in jullie speler wanneer het wel werkt.
De spelers zelf zijn gewoon top of the line en in mijn ogen nog altijd de beste keus, maar de combo BD en streaming is dat absoluut niet op dit moment. Dit omdat niet alle BD's afspelen. Kijk, voor mij maakt het niet zoveel uit. Disney's zijn niet altijd mijn eerste keus, maar voor mijn vrouw zijn ze wel belangrijk. Dus dat moet gewoon werken. Ligt het probleem bij mij, dan kan ik er wat aan doen. Ligt het probleem aan iedere Speler, dan kan ik er weinig aan doen.
Zit er dan ook best wel mee dat er nauwelijks iemand tegen dezelfde problemen aan loopt.
Mocht iemand die BD's hebben en willen proberen, graag. Ben benieuwd naar de instellingen in jullie speler wanneer het wel werkt.
Disney DVD en Blu-Ray's geven al jaar en dag wereldwijd op vele verschillende spelers problemen. Ik weet niet precies wat Disney allemaal voor 'anti kopie'-maatregelen treft op haar uitgaven, maar zoals dit meestal gaat is de betalende consument de dupe. Ironisch genoeg heb je zodra je een kopie maakt van de betreffende schijf hier geen problemen meer mee!
Dus de enige twee oplossingen zijn; wachten op een firmware update van Dune waarin de DVD/BD een update krijgt of de schijfjes rippen en van de beveiliging ontdoen.
Dus de enige twee oplossingen zijn; wachten op een firmware update van Dune waarin de DVD/BD een update krijgt of de schijfjes rippen en van de beveiliging ontdoen.
Helaas, die heb ik niet. Ik heb wel alle delen van ToyStory, Schrek & Cars en alleen bij Cars2 had ik het probleem op mijn HDi Dune Max t/m firmware 120127_2115Arunia schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:54:
Ik heb nu (volgens mij) de laatste firmware 120608_1420_beta geinstalleerd.
Overigens gaf alleen de BD van Cars2 problemen, de DVD liep al als een speer
[ Voor 11% gewijzigd door Robocom op 21-06-2012 20:51 . Reden: Beta versie gecontroleerd (ik heb een recentere dan die op internet staat) ]
KPN glas gaat niet werken ivm encryptie!mr.DJ95 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:24:
Ligt het aan mij of kan ik nergens een duidelijk tutorial vinden om iptv werkend te krijgen. Heb kpn glas en een dune D1.
agh okee! , jammer maar helaasdb I Delirium schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:05:
[...]
KPN glas gaat niet werken ivm encryptie!
Anoniem: 449094
Ik probeer mijn Smart H1 met mijn PC te verbinden.
PC draait op win7 en een gedeelde map is probleemloos met een AC Ryan te benaderen via het thuisnetwerk.
De Dune ziet mijn PC wel in het netwerk maar laat de gedeelde mappen niet zien, ook kan ik nergens een password ingeven om een gedeelde map te mogen benaderen.
Iemand met de oplossing voor dit probleem?
alvast bedankt.
PC draait op win7 en een gedeelde map is probleemloos met een AC Ryan te benaderen via het thuisnetwerk.
De Dune ziet mijn PC wel in het netwerk maar laat de gedeelde mappen niet zien, ook kan ik nergens een password ingeven om een gedeelde map te mogen benaderen.
alvast bedankt.
volg deze instructies op en het zal dan wel moeten werkenAnoniem: 449094 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:18:
alvast bedankt.
http://www.hdsupplies.nl/...-windows7-bestandsdeling/
Ook dit werkt niet.Anoniem: 428891 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:51:
[...]
volg deze instructies op en het zal dan wel moeten werken
http://www.hdsupplies.nl/...-windows7-bestandsdeling/
De PC word wel gevonden maar er worden geen (gedeelde) mappen getoont.
hebj je wel alle mappen goed gedeeld.ik bedoel heb je via geavanceerd delen de mappen gedeeld?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 428891 op 23-06-2012 13:04 ]
Ja, mappen zijn goed gedeeld en elk ander apparaat zoals diverse Dreamboxen, Pc's en 2 Ac Ryans hebben direct toegang tot de gedeelde mappen.Anoniem: 428891 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:04:
hebj je wel alle mappen goed gedeeld.ik bedoel heb je via geavanceerd delen de mappen gedeeld?
De Dune maakt overigens wel een connectie met een Synology nas en een paar Dreamboxen, streamen gaat goed vanaf deze apparaten.
Zit er by yaDIS ook een max aan het aantal films in het menu?
Als ik hem opstart werkt het overzicht van alle films niet meer (krijg zwart beeld en gooit me terug naar het standaard dune menu).
Als ik echter de andere opties gebruik (bijv. recent toegevoegd, of zoeken op acteur/jaartal/genre werkt hij wel gewoon perfect)
Iemand dezelfde problemen en een idee hoe dit te verhelpen?
Als ik hem opstart werkt het overzicht van alle films niet meer (krijg zwart beeld en gooit me terug naar het standaard dune menu).
Als ik echter de andere opties gebruik (bijv. recent toegevoegd, of zoeken op acteur/jaartal/genre werkt hij wel gewoon perfect)
Iemand dezelfde problemen en een idee hoe dit te verhelpen?
Ik neem aan dat je verbinding wilt maken met de Networkbrowser. Ik heb dit nog nooit aan de gang gekregen.Anoniem: 449094 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:18:
alvast bedankt.
In plaats daarvan heb ik allemaal shortcuts naar de netwerkmappen gemaakt. Dit werkt zonder problemen. Keer op keer
Het probleem is dat ik wel mijn PC zie maar als ik daar vervolgens op klik er geen mappen tevoorschijn komen waardoor ik ook geen snelkoppeling kan maken.Athome schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 20:19:
Ik neem aan dat je verbinding wilt maken met de Networkbrowser. Ik heb dit nog nooit aan de gang gekregen.
In plaats daarvan heb ik allemaal shortcuts naar de netwerkmappen gemaakt. Dit werkt zonder problemen. Keer op keer
Ik heb er iets meer dan 2500Anoniem: 356920 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 20:04:
Geen last van met z'on 700 movies in totaal.
Dus daar kan dan nog steeds het probleem zitten....
Anoniem: 463404
Voor mijn Dune Smart D1 wil ik een nieuw menu maken.
Nu had ik al begrepen dat dit met yaDIS word gedaan. Daar ben ik nu al even mee aan het spelen maar wat ik wil dat lukt niet echt.
Deze menu's wil ik graag zien:
http://tweakers.net/ext/f/Ieiaz5Hs2La9a7Yb7MdIcBnM/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/S99J92gtO78Yw59LuLh1ZkJw/full.jpg
Maar nadat ik het eea in yaDIS heb gemaakt zie ik op het hoofdscherm dus wel de diverse (door mij aangemaakte) mappen staan maar zodra ik er 1 aanklik krijg ik eerst dit te zien:
http://content.hwigroup.n...ticles/600px_yadis-05.jpg
En vervolgens een overzicht met de films en/of series.
Wil het dus graag zien zoals in de 2 voorbeeld in het begin van mijn post.
En het liefst wil ik verschillende mappen gaan gebruiken om het wat op genre te verdelen.
Is er ook een manier om deze map/overzicht te 'resetten' ?
Want na wat testfilms erop te hebben gezet had ik daarna besloten om dus de verschillende genres wat te gaan verdelen. Maar de eerder geselecteerde films blijven in het overzicht staan.
Nu had ik al begrepen dat dit met yaDIS word gedaan. Daar ben ik nu al even mee aan het spelen maar wat ik wil dat lukt niet echt.
Deze menu's wil ik graag zien:
http://tweakers.net/ext/f/Ieiaz5Hs2La9a7Yb7MdIcBnM/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/S99J92gtO78Yw59LuLh1ZkJw/full.jpg
Maar nadat ik het eea in yaDIS heb gemaakt zie ik op het hoofdscherm dus wel de diverse (door mij aangemaakte) mappen staan maar zodra ik er 1 aanklik krijg ik eerst dit te zien:
http://content.hwigroup.n...ticles/600px_yadis-05.jpg
En vervolgens een overzicht met de films en/of series.
Wil het dus graag zien zoals in de 2 voorbeeld in het begin van mijn post.
En het liefst wil ik verschillende mappen gaan gebruiken om het wat op genre te verdelen.
Is er ook een manier om deze map/overzicht te 'resetten' ?
Want na wat testfilms erop te hebben gezet had ik daarna besloten om dus de verschillende genres wat te gaan verdelen. Maar de eerder geselecteerde films blijven in het overzicht staan.
Shortcuts maak je in het hoofdmenu door op de knop "TOP MENU" te drukken op je AB.Anoniem: 449094 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 08:17:
[...]
Het probleem is dat ik wel mijn PC zie maar als ik daar vervolgens op klik er geen mappen tevoorschijn komen waardoor ik ook geen snelkoppeling kan maken.
Ik zie ook alleen maar mijn PC en geen mappen in de networkbrowser
@Santhos03
De eerste twee screenshots zijn gemaakt door iemand in dit topic. Hij/zij heeft verschillende "Dune_Folder.txt" bestanden handmatig helemaal opgebouwd. Dit ga je met Yadis niet zo redden.
[ Voor 19% gewijzigd door Athome op 24-06-2012 14:09 ]
Misschien ben ik spuit 11, maar de android app Dune media controler heeft een update gehad.
Ik gebruik Dune explorer om mijn films te organiseren, en kan nu op mijn sony tablet door de library van de Dune scrollen, dus ik zie de filmhoezen en de beschrijving, ik was hier al een tijdje naar opzoek.
Ik gebruik Dune explorer om mijn films te organiseren, en kan nu op mijn sony tablet door de library van de Dune scrollen, dus ik zie de filmhoezen en de beschrijving, ik was hier al een tijdje naar opzoek.
- Drobanir
@Santhos03: Ik heb de filmmenu's met yaDIS gemaakt, maar ik vind de achtergrond dir yaDIS meegeeft niet mooi. Ook was ik niet kapot van kleine filmhoesjes waar alleen de filmhoes waar de cursor op staat groter is. Ik wilde graag dat alle filmhoezen groot zijn er dat er een kader rondom de hoes komt waar de cursor is. Ik gebruik 'Basic export' in yaDIS. Om het er zoals in het screenshot uit te laten zien heb ik daarom een paar kleine wijzigingen in de dune_folder.txt in de hoofdmap van de films gemaakt:
Voor tv-series heb ik iets zelf gefabriceerd. Ik download een banner van http://thetvdb.com/. Deze converteer ik naar aai-formaat, ze hebben altijd de naam ".icon.aai" en plaats ik in de map van een tv-serie. Naast de mediabestanden is deze aai het enige bestand in de mappen. De series worden gewoon als tekst weergegeven als ik een map in ga (dus een directory listing). Alleen in de hoofdmap van tv-series heb ik 1 dune_folder.txt met de volgende inhoud:background_order=before_all
use_icon_view=yes
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=yes
paint_icon_selection_box=yes
paint_content_box_background=yes
content_box_x=64
content_box_y=225
content_box_height=800
content_box_width=1750
num_cols=6
num_rows=2
@stokmeister: dat is handig! Werkt dat alleen in combinatie met DuneExplorer, of browse je gewoon de media share en krijg je te zien wat je anders ook op de TV te zien krijgt?use_icon_view=yes
icon_valign=center
icon_top=10
icon_bottom=10
num_cols=2
num_rows=5
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=yes
paint_content_box_background=no
content_box_x=64
content_box_y=190
content_box_height=870
all_children.use_icon_view=no
all_children.icon_path=.icon.aai
#all_children.icon_sel_path=.icon.aai
#all_children.icon_scale_factor=0.9
paint_icon_selection_box=yes
[ Voor 11% gewijzigd door Drobanir op 25-06-2012 22:22 ]
Ikzelf heb in het xml bestand binnen yaDIS (van waaruit yaDIS dus alles genereerd) de movies BG, standaard BG en tvseries BG veranderd. Deze vewijzen standaard naar dezelfde achtergrond. Bij mij heb ik ze gewoon ieder naar een ander bestand verwezen. Hierdoor krijg je bij movies een achtergrond (welke ik zelf had uitgezocht) met een bioscoop zaal, bij tvseries een hometheater en de standaard achtergrond is wel dezelfde gebleven.
Daarnaast zitten rekenen hoe bijvoorbeeld je 4 iconen naast elkaar en 4 onder elkaar krijgt en hoeveel je ze moet vergroten voor de film wil. De banners 2 naast elkaar en 3 onder elkaar voor tv series en de vergroting uiteraard.
Nadeel is wel, dat je dit opnieuw moet doen wanneer yaDIS geupdate wordt naar een volgende versie. Ik ben het de laatste keer vergeten en te lui om dit nu weer opnieuw te doen.
Dus bij mij is het nu standaard zoals het was.
Daarnaast zitten rekenen hoe bijvoorbeeld je 4 iconen naast elkaar en 4 onder elkaar krijgt en hoeveel je ze moet vergroten voor de film wil. De banners 2 naast elkaar en 3 onder elkaar voor tv series en de vergroting uiteraard.
Nadeel is wel, dat je dit opnieuw moet doen wanneer yaDIS geupdate wordt naar een volgende versie. Ik ben het de laatste keer vergeten en te lui om dit nu weer opnieuw te doen.
Dus bij mij is het nu standaard zoals het was.
Volgens de app werkt het ook met zappiti en yadis, op de tablet zie ik de film hoezen die ik ook op tv zie en als ik op de hoes klik dan komt de beschrijving zoals je zelf ingesteld hebt . Je geeft gewoon het ip-adres op en de locatie waar de app moet gaan zoeken. In de app zit ook een afstandsbediening.
Ik ben ook net begonnen met Yadis icm een NAS maar heb nog enkele vragen:
- Als ik de mappen in Yadis probeer te verwerken herkent hij ze nauwelijks, moeten de mapnamen precies overeenkomen met de filmtitel?
- Als ik handmatig een film probeer te verwerken loopt hij vast. komt dit vaker voor bij jullie?
- Is het ook mogelijk om nieuwe films automatisch te laten scannen met yadis? Ik voeg regelmatig nieuwe films toe namelijk.
- Waar kan ik de exporteer gegevens het beste plaatsen? volgens de handleiding liever niet in de map met films maar waar dan wel?
- Als ik de mappen in Yadis probeer te verwerken herkent hij ze nauwelijks, moeten de mapnamen precies overeenkomen met de filmtitel?
- Als ik handmatig een film probeer te verwerken loopt hij vast. komt dit vaker voor bij jullie?
- Is het ook mogelijk om nieuwe films automatisch te laten scannen met yadis? Ik voeg regelmatig nieuwe films toe namelijk.
- Waar kan ik de exporteer gegevens het beste plaatsen? volgens de handleiding liever niet in de map met films maar waar dan wel?
Dat is wel aan te raden. Namen als "Film.titel.jaar.release.720p" kan Yadis helaas maar moeilijk mee omgaan.- Als ik de mappen in Yadis probeer te verwerken herkent hij ze nauwelijks, moeten de mapnamen precies overeenkomen met de filmtitel?
Nog niet meegemaakt.- Als ik handmatig een film probeer te verwerken loopt hij vast. komt dit vaker voor bij jullie?
Niet volautomatisch als in dat hij de map zelf in de gaten houdt, maar Yadis opstarten is al genoeg om hem zelf direct te laten zoeken naar nieuwe entries.- Is het ook mogelijk om nieuwe films automatisch te laten scannen met yadis? Ik voeg regelmatig nieuwe films toe namelijk.
Waar je maar wilt- Waar kan ik de exporteer gegevens het beste plaatsen? volgens de handleiding liever niet in de map met films maar waar dan wel?
code:
1
2
3
4
| Media -- Films -- Series -- Yadis |
Ik heb enkele jaren geleden een HDX-1000 gekocht voor een mooi aanbiedingsprijsje. Leuk apparaat, maar inmiddels voldoet deze niet meer aan mijn wensen. Met name op HD-gebied ben ik het zat dat ik niet normaal vooruit en achteruit kan spoelen zonder dat de speler het niet meer trekt. Eerlijk is eerlijk, dat mag je volgens mij ook niet verwachten van dit apparaat, hij speelt nog steeds moeiteloos alles af waarvoor hij ooit is bedoeld. Mooi ding, maar ik wil tegenwoordig dus meer.
Nu heb ik twee opties die me wel wat lijken. De eerste is een HTPC, met alle bijbehorende flexibiliteit maar ook met alle bijbehorende prutserij. Leuk voor mij, maar misschien toch wat minder voor mijn vrouw. Daarnaast is mijn (ons) oog gevallen op de Dune Smart B1. Mooi strak kastje, meteen een vervanger voor de (zelden gebruikte) standalone dvd-speler die dan fijn uit de kast mag komen, klinkt allemaal prima. Alleen... die leeftijd. Hij is al sinds 2010 op de markt en heeft een Sigma 8642 cpu. Daarom een vraagje voor de "visionairs" onder ons: zou ik hiermee niet weer een mediaspeler kopen die binnen twee jaar de dan gangbare HD-formaten niet meer trekt?
En hoe gaat dat sowieso met de Smart als je een Full HD mkv over bedraad netwerk van een NAS streamt? Met mijn HDX-1000 kan ik die dus niet zonder haperen vooruit en achteruit spoelen. Redt de Smart dat wel of ligt dit überhaupt niet aan de speler en is het netwerk hier de bottleneck?
Nu heb ik twee opties die me wel wat lijken. De eerste is een HTPC, met alle bijbehorende flexibiliteit maar ook met alle bijbehorende prutserij. Leuk voor mij, maar misschien toch wat minder voor mijn vrouw. Daarnaast is mijn (ons) oog gevallen op de Dune Smart B1. Mooi strak kastje, meteen een vervanger voor de (zelden gebruikte) standalone dvd-speler die dan fijn uit de kast mag komen, klinkt allemaal prima. Alleen... die leeftijd. Hij is al sinds 2010 op de markt en heeft een Sigma 8642 cpu. Daarom een vraagje voor de "visionairs" onder ons: zou ik hiermee niet weer een mediaspeler kopen die binnen twee jaar de dan gangbare HD-formaten niet meer trekt?
En hoe gaat dat sowieso met de Smart als je een Full HD mkv over bedraad netwerk van een NAS streamt? Met mijn HDX-1000 kan ik die dus niet zonder haperen vooruit en achteruit spoelen. Redt de Smart dat wel of ligt dit überhaupt niet aan de speler en is het netwerk hier de bottleneck?
- Drobanir
Het streamen van ongecomprimeerde Blu-ray bestanden vanaf een Synology NAS gaat hier zonder problemen. De netwerkpoort is "slechts" 100 MBit, maar dat is ruim voldoende voor streamen. Heb je een interne HD dan kan het volpompen daarvan wel wat lang duren. Maar dat is volgens mij voor jou niet de bedoeling. De optische loopwerk is niet geweldig. Zo kun je hier lezen dat sommige Blu-ray schijfjes niet altijd werken (Disney!), maar voor de zelden gebruikte dvd's (zoals je zelf aangeeft) is het verder prima.
Heeft iemand ervaring met Dune HD TV 301 WiFi? En zou je hiermee volledige bluray kunnen streamen vanaf je pc?
Ik zoek namelijk een mediaplayer voor slaapkamer, heb Dune D1 al jaren en bevalt me erg goed.
Ik zoek namelijk een mediaplayer voor slaapkamer, heb Dune D1 al jaren en bevalt me erg goed.
@Zhadum, per Wi-Fi gaat het je niet lukken om een volledige bluray te streamen, sluit je het kastje aan met een netwerkkabel dan kan het wel.
@ WBT: dat begrijp ik. Maar spreek je uit ervaring?
Als ik namelijk op site van Dune kijk, geven ze bij D1 uitgebreid aan dat het blu-ray volledig en ISO bluray kan afspelen.
Bij TV301 doen ze dat niet... Vandaar mijn vraag.
Als ik namelijk op site van Dune kijk, geven ze bij D1 uitgebreid aan dat het blu-ray volledig en ISO bluray kan afspelen.
Bij TV301 doen ze dat niet... Vandaar mijn vraag.
Hmm, yaDIS verwerkt 1 film niet jammer genoeg.
Krijg het ook met geen mogelijkheid verwerkt.
Het zal wellicht aan de indeling van het mt2s bestand liggen. Nahja, film kijken en weg gooien.
Krijg het ook met geen mogelijkheid verwerkt.
Het zal wellicht aan de indeling van het mt2s bestand liggen. Nahja, film kijken en weg gooien.
[ Voor 56% gewijzigd door Arunia op 27-06-2012 12:36 ]