Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-04-2024

mauritsm

zo veel tekst...zo weinig ruim

job schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 20:03:
[...]

Als je kort daarvoor een fix hebt gehad, gaat een tweede fix waarschijnlijk sneller.
Ik moet zeggen dat sinds ik 'north-america' in 'nl' heb veranderd de fix iets beter is.
Maar het is nog niet zo snel als toen ik 1.5 had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Portemonnee en een zak aan de achterkant is ook niet zo practisch ;)
Maar niemand die een specifiek tasje kan aanbevelen? Voor de iphone zie ik er heel veel voor de spica geen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Laatst online: 29-08 15:01
Maar niemand die een specifiek tasje kan aanbevelen?
Ik heb er eentje bij de Dixons uitgezocht. Heeft een tientje gekost ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Mr_gadget schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:08:
[...]

Portemonnee en een zak aan de achter kan is ook niet zo practisch ;)
Maar niemand die een specifiek tasje kan aanbevelen?
Gebruik eens de search in dit deel, en in deel1. Er zijn er een paar genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
[...]

Maar niemand die een specifiek tasje kan aanbevelen? Voor de iphone zie ik er heel veel voor de spica geen..
Geen, ik draag hem nu al een half jaar zonder bescherming van wat voor soort dan ook, en de enige beschadigingen zijn wat deuken in de buitenste rand door vallen op beton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41
[...]

Gewoon wat telefoonwinkels af gaan een proberen is het makkelijkst. Dan kan je er het snelst achter komen wat jij mooi en handig vindt. Sommigen vinden een dik leren ding met flap en magneet mooi/handig, anderen hebben er het liefst een pantydun zakje dat net past omheen. Ook de 'fit' is gewoon proberen. Zakjes voor de iphone passen wat mij betreft prima. Hij heeft dan iets ruimte over, maar de telefoon wordt wel beschermd.
Als je niet naar winkels wilt gaan is het handig om een paar andere telefoons te zoeken met praktisch dezelfde afmetingen (dwz <3mm afwijking in alle richtingen oid), en dan op zoek te gaan naar hoesjes daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 08:01
Ik heb net een Samsung Spica gekocht en zou graag wat apps installeren die ik via pc download. Daarvoor heb ik een filebrowser nodig, welke kunnen jullie me aanraden?

Vanuit België heb ik trouwens geen toegang tot de betalende apps, maar blijkbaar zou er een gratis app bestaan die dit omzeilt. Weet iemand welke dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ge0force schreef op maandag 28 juni 2010 @ 16:20:
Ik heb net een Samsung Spica gekocht en zou graag wat apps installeren die ik via pc download. Daarvoor heb ik een filebrowser nodig, welke kunnen jullie me aanraden?

Vanuit België heb ik trouwens geen toegang tot de betalende apps, maar blijkbaar zou er een gratis app bestaan die dit omzeilt. Weet iemand welke dit is?
Filemanager werkt voor het installeren hier prima. Scrollt ook lekker snel en fijn.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 16:33
Ge0force schreef op maandag 28 juni 2010 @ 16:20:
Het programma dat je zoekt heet "Android Market Enabler", heb er een post over gevonden (Bron) Volgens de bron werkt het op de Samsung i7500, dus misschien dat het ook voor de Spica werkt.

Heb hier ook JE4 geïnstalleerd en op zich bevalt het allemaal prima: Vodafone (3g) werkt goed, de telefoon is vrij responsief en over het algemeen ben ik er tevreden over, op één ding na: Ik gebruik mijn autoradio als Bluetooth carkit (JVC unit) en de Spica kan hier zonder problemen verbinding mee maken, echter na een minuutje of wat bellen verliest de carkit spontaan de verbinding (en schakelt de spica dus over op handset modus, waardoor ik ofwel moet grabbelen naar m'n telefoon, ofwel een verbaasd iemand aan de andere kant van de lijn overhoud). Heeft iemand anders last van wegvallende bluetooth (carkit) verbindingen of ben ik hier de enige in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb inmiddels nog wat verder geëxperimenteerd en ben behoorlijk onder de indruk van de Spica. Voor nauwelijks meer dan 200 euro is het echt wel een top-toestel!

Ik heb wel nog een paar vraagjes:

- begrijp ik het goed dat het zonder 3rd party task manager NIET mogelijk is om tussen open applicaties te wisselen of ze af te sluiten? is hier geen shortkey voor of zo?

- ik gebruik zelf geen myspace, maar die app blijft telkens actief op de achtergrond. Uninstall kan niet en als ik 'm kill komt ie gewoon terug. Kan ik hier iets aan doen? Kan ik zelf bepalen welke apps bij opstart van het OS gestart worden?

- ik betaal een vast bedrag per surfsessie via 2G/3G. online gaan via 2G/3G zou dus enkel mogen na mijn uitdrukkelijke toestemming als ik ergens wil surfen waar geen wifi is. Kan ik mijn spica instellen dat ie nooit spontaan online gaat via 2G/3G maar wel via Wifi?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ge0force schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:12:
Ik heb wel nog een paar vraagjes:

- begrijp ik het goed dat het zonder 3rd party task manager NIET mogelijk is om tussen open applicaties te wisselen of ze af te sluiten? is hier geen shortkey voor of zo?
Wisselen doe je via de home knop.
kort drukken en je zit op je homescreen. Lang vasthouden en je hebt een soort taskmanager.
Apps echt afsluiten is niet nodig, wil je het toch doen dan zoek je een appkiller.
- ik gebruik zelf geen myspace, maar die app blijft telkens actief op de achtergrond. Uninstall kan niet en als ik 'm kill komt ie gewoon terug. Kan ik hier iets aan doen? Kan ik zelf bepalen welke apps bij opstart van het OS gestart worden?
Zonder root kan je hier niets aan doen.
- ik betaal een vast bedrag per surfsessie via 2G/3G. online gaan via 2G/3G zou dus enkel mogen na mijn uitdrukkelijke toestemming als ik ergens wil surfen waar geen wifi is. Kan ik mijn spica instellen dat ie nooit spontaan online gaat via 2G/3G maar wel via Wifi?
toverwoord is apn. Schakel je apn uit (via software) en er is geen probleem.
Alvast bedankt voor de hulp!
Volgende keer echt even zoeken. Al jouw vragen zijn makkelijk te vinden met een beetje zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
je kunt apndroid gebruiken.. daarmee disable je je mobiele internetverbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ja en daarnaast kan je nog je APN lijst leeggooien bij verbindingen. Dan hoef je niet bang te zijn dat hij online gaat. APN droid is volgens mij nog altijd wel nodig als je naar het buitenland gaat omdat hij daar automatisch nieuwe APN's op zou gaan pakken (en dan vult de lijst zich zelf weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Laatst online: 29-08 15:01
Als je Spica al APN's "oppakt", als je (data) roaming uit hebt staan doet ie in het buitenland niets met data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 16:33
justin_ti schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:20:
Ja en daarnaast kan je nog je APN lijst leeggooien bij verbindingen. Dan hoef je niet bang te zijn dat hij online gaat.
Volgens mij wil hij wel gebruik maken van zijn APNs maar alleen als hij hier uitdrukkelijke toestemming voor geeft. Door de lijst leeg te gooien zou hij elke keer als hij online wil z'n APN opnieuw moeten aanmaken. Ik denk dat APNdroid voor hem sowieso de beste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Hee ik lees in de mod topic dat iemand gewoon via PC studio zijn spica heeft geupgrade naar 2.1 (JCE). Geen idee of het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
Klopt, dat was ik en het is waar. Meer info zie mod-topic. Samengevat zie ik twee mogelijke redenen waarom het bij mij wel werkt:

- Spica komt uit Frankrijk (besteld via pixmania.be)
- Bij NPS als land België gekozen

In elk geval niet vergeten om NPS als administrator uit te voeren (rechtsklikken op 't icoontje en 'uitvoeren als administrator' kiezen) of het update-proces loopt vast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik heb t ook geprobeerd, helaas nog niets. Maar heb jij nu dus gewoon JCE? Want die is inmiddels al best wel oud toch. Ik heb m ook een tijdje gehad op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Upgraden gaat per land. Als je een duitse spica hebt had je een paar maand terug al 2.1 gehad.
Heb je een franse, dan kan je dus blijkbaar sinds kort upgraden. Nederland komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik geraak maar niet in de recovery mode, heb al geprobeerd volume down+ call + switch on,c maar het werkt nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
alikebap schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 23:28:
Ik geraak maar niet in de recovery mode, heb al geprobeerd volume down+ call + switch on,c maar het werkt nooit..
Je moet wel eerst een rom/kernel installeren die dat ondersteunt, anders heb je hem gewoon niet. Het zit niet in de standaard Samsung firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
gwystyl schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 23:30:
[...]

Je moet wel eerst een rom/kernel installeren die dat ondersteunt, anders heb je hem gewoon niet. Het zit niet in de standaard Samsung firmwares.
+ niet via USB aan je PC/Laptop gekoppeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hoe zit het op dit moment met het scherm van mensen? Ik krijg het gevoel dat ik een batch heb gehad met een bijzonder slechte coating :X Aangezien hij al begint af te bladderen in het midden en er dikke krassen opzitten... Normaliter zou ik het op gebruikers schade gooien... Maar het toestel is een maand oud. Vind het eigenlijk te hard gaan aangezien de rest van het toestel in mint conditie is behalve het scherm

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Touchdomex schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:20:
Hoe zit het op dit moment met het scherm van mensen? Ik krijg het gevoel dat ik een batch heb gehad met een bijzonder slechte coating :X Aangezien hij al begint af te bladderen in het midden en er dikke krassen opzitten... Normaliter zou ik het op gebruikers schade gooien... Maar het toestel is een maand oud. Vind het eigenlijk te hard gaan aangezien de rest van het toestel in mint conditie is behalve het scherm
Geen enkel probleem mee. Draag je hem wel in een pouch of tasje?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nope helemaal niet. Heb een verzekering en een abonnement voor een jaar... dus ging ervanuit dat na een jaar het toestel gebruikt is en op en daarna een nieuwe uitzoeken. Verzekering is voor mocht hij vroegtijdig overlijden... Geen hoesjes ofzo. Vind dat alleen maar lastig. Altijd in een broekzak of jaszak ZONDER dat er ook maar iets bijzit. Altijd alleen...

Maar ik vind eigenlijk het nogal vreemd dat er nu al slijtplekken in de coating zit en ook krassen :X Aangezien de rest van de telefoon nog echt perfect is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
jammer, Ik merk dat mijn return knopje al begint te slijten. Als ik hem indruk lijkt het vaak net alsof het zo'n camera-knop is die je half ingedrukt kan houden om te focussen. Het zal ook wel de meest gebruikte knop zijn maar toch ben ik bang dat dit weer zo'n typisch Samsung-kwaaltje is. Ach ja, de Spica is voor mij toch meer een tussen-toestel: Ik was mijn Pixon die ik met mijn abonnement kreeg zat maar het duurde nog een jaar voordat ik een nieuwe mocht uitkiezen, ingeruild voor de Spica dus :). Toch zou het me niet lekker zitten als zo'n knop het echt opgeeft: daarvan daalt de verkoopwaarde namelijk aanzienlijk. En als ik hem dan ooit wil laten repareren moet ik zeker de originele rom terug flashen omdat ze anders gaan zeiken?

[ Voor 8% gewijzigd door I-Heine-I op 07-07-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I-Heine-I schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:11:
jammer, Ik merk dat mijn return knopje al begint te slijten. Als ik hem indruk lijkt het vaak net alsof het zo'n camera-knop is die je half ingedrukt kan houden om te focussen. Het zal ook wel de meest gebruikte knop zijn maar toch ben ik bang dat dit weer zo'n typisch Samsung-kwaaltje is. Ach ja, de Spica is voor mij toch meer een tussen-toestel: Ik was mijn Pixon die ik met mijn abonnement kreeg zat maar het duurde nog een jaar voordat ik een nieuwe mocht uitkiezen, ingeruild voor de Spica dus :). Toch zou het me niet lekker zitten als zo'n knop het echt opgeeft: daarvan daalt de verkoopwaarde namelijk aanzienlijk. En als ik hem dan ooit wil laten repareren moet ik zeker de originele rom terug flashen omdat ze anders gaan zeiken?
waarom zouden ze zeiken zei brengen geen 2.1 uit!

ps: word jullie spica wel eens warm als je er lang mee speelt ,de touch gedeelte en de batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Hmm, ik heb sinds gisteren m'n Spica en alles werkte perfect. Alleen ik kon mijn contacten niet synchroniseren/importeren, dus haalde ik mijn simkaart er even uit. Daarna heb ik die meteen weer teruggestopt, alleen nu kan de telefoon mijn simkaart niet meer openen. Iemand bekend met dit probleem?

Oh en ook heel vaag, ik moet gewoon betalen wanneer ik via mijn eigen netwerk browse op die telefoon...

Edit; Ik ben lomp met me vliegtuigstand :p. Nu zit ik alleen nog met dat laatste.

[ Voor 10% gewijzigd door SavageBrother op 08-07-2010 14:49 ]

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
SavageBrother schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:29:
Hmm, ik heb sinds gisteren m'n Spica en alles werkte perfect. Alleen ik kon mijn contacten niet synchroniseren/importeren, dus haalde ik mijn simkaart er even uit. Daarna heb ik die meteen weer teruggestopt, alleen nu kan de telefoon mijn simkaart niet meer openen. Iemand bekend met dit probleem?

Oh en ook heel vaag, ik moet gewoon betalen wanneer ik via mijn eigen netwerk browse op die telefoon...

Edit; Ik ben lomp met me vliegtuigstand :p. Nu zit ik alleen nog met dat laatste.
Ik snap het probleem niet. Kan je iets meer omschrijven wat het probleem is en wanneer het optreedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:23:
[ps: word jullie spica wel eens warm als je er lang mee speelt ,de touch gedeelte en de batterij
Alleen bij veel gebruiken van G3 en GPS. En dat hebben alle toestellen die ik heb gehad, dus zal wel normaal wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook een Spica gekocht en meteen geflashed naar I570EXXJE4. Maar nu lijkt het dat de audio en video niet echt sync lopen als ik naar een film wil kijken.

Nog iemand die hier last mee heeft of eventueel een oplossing kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 23:41:
Vandaag ook een Spica gekocht en meteen geflashed naar I570EXXJE4. Maar nu lijkt het dat de audio en video niet echt sync lopen als ik naar een film wil kijken.

Nog iemand die hier last mee heeft of eventueel een oplossing kent?
Liepen ze bij de stock rom wel gelijk? Ik heb daar eigenlijk altijd wel problemen mee gehad. (niet dat ik het erg vind aangezien ik de Spica er nauwelijks voor gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
JF2 staat op samsung-firmware.webs.com.

Ik ben druk bezig met voorbereidingen voor vanavond, dus als iemand anders alvast wil testen :).

edit: typo.. het is JF2 ipv JF1.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 11-07-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
job schreef op zondag 11 juli 2010 @ 17:32:
JF1 staat op samsung-firmware.webs.com.

Ik ben druk bezig met voorbereidingen voor vanavond, dus als iemand anders alvast wil testen :).
Is er iets bekend over de verbeteringen? Ik vind de site wat onoverzichtelijk.
Als ik het gisteren had geweten zou ik er wel mee zijn gaan testen denk ik. Nu is het wat vroeg dag zo vlak voor de werkweek. En er schijnt iets van voetbal te zijn idd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Tja... verbeteringen. Samsung geeft geen release notes uit. Dus die kan samsung-firmware dan ook niet doorgeven.

Ik zal de boel morgenavond wel even testen. Heb nu toch een goede backup van JE4

[ Voor 10% gewijzigd door job op 11-07-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Ik heb JF2 geflasht, maar ik zie niet echt verbeteringen of minpunten tov JE4. Naar mijn idee is de GPS ontvangst wat minder, maar dat kan ook aan mijn locatie vandaag liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Net even die Samsung studio software geinstalleerd maar hij decteerd mijn telefoon helemaal niet..wou kijken of upgraden al mogelijk was ( heb nog nooit geupgrade).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Mr_gadget schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:18:
Net even die Samsung studio software geinstalleerd maar hij decteerd mijn telefoon helemaal niet..wou kijken of upgraden al mogelijk was ( heb nog nooit geupgrade).
De upgrade naar 2.1 is er gewoon nog niet.. als het zover is lees je het hier wel.
Hoe die software je telefoon herkent is al uitgebreid beschreven hier in het topic... wellicht handig omdat je dan updaten naar de laatste versie van 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_gadget schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:18:
instellingen/extra's/ontwikkeling/usb-fouten opsporen
aanvinken
spica pas aansluiten nadat sam softw voledig is opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even getwijfeld tussen de htc wildfire of de samsung spica, maar heb besloten deze laatste te nemen. Nu is de vraag waar ik dit toestel zal gaan kopen. Via de tweakers pricewatch heb ik gezien dat hij het goedkoopst is bij gsmwijzer.nl (210 incl. verzenden voor een los toestel). Echter heb ik gelezen dat sommige mensen die hem bij pixmania.nl (225 incl. verzenden) hebben gekocht, deze moeiteloos konden upgraden naar 2.1 omdat het een Franse winkel is. Maar is dit het waard? De after sale van pixmania schijnt namelijk niet zo goed te zijn, en omdat het nogal een bedrag is, heb ik geen zin in gezeur als er iets met het toestel aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:17:
Ik heb even getwijfeld tussen de htc wildfire of de samsung spica, maar heb besloten deze laatste te nemen. Nu is de vraag waar ik dit toestel zal gaan kopen. Via de tweakers pricewatch heb ik gezien dat hij het goedkoopst is bij gsmwijzer.nl (210 incl. verzenden voor een los toestel). Echter heb ik gelezen dat sommige mensen die hem bij pixmania.nl (225 incl. verzenden) hebben gekocht, deze moeiteloos konden upgraden naar 2.1 omdat het een Franse winkel is. Maar is dit het waard? De after sale van pixmania schijnt namelijk niet zo goed te zijn, en omdat het nogal een bedrag is, heb ik geen zin in gezeur als er iets met het toestel aan de hand is.
Ik heb mijn toestel gewoon in Nederland gekocht. Kon 'm moeiteloos upgraden naar 2.1, dan niet over the air of met de officiele Samsung tools. Maar het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
De Spica is idd erg makkelijk te flashen op een minder officiële manier. En dan heb je nog root ook met weinig moeite extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt, dan denk ik dat ik hem gewoon bij de Nederlandse winkel bestel. Waar kan ik de beste/makkelijkste handleiding vinden om 'm up te graden naar 2.1? Deze vraag zal vast al heel vaak gesteld zijn, maar ik ben vrij nieuw met android/rooten/flashen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Als ik hem probeer te update via de samsung studio reboot de telefoon halverwege. |:( ..en moet ik een ''emergency restore" doen. Die vervolgens ook niet lijkt te werken..is dit ook een bekend probleem? Telefoon staat al in 'usb fouten opsporen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Mr_gadget schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:49:
Als ik hem probeer te update via de samsung studio reboot de telefoon halverwege. |:( ..en moet ik een ''emergency restore" doen. Die vervolgens ook niet lijkt te werken..is dit ook een bekend probleem? Telefoon staat al in 'usb fouten opsporen".
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dat weet ik :P
Maar ik wil hem niet naar 2.1 upgraden maar gewoon de laastse versie van 1.5 :) ga geen rare dingen doen als upgraden op de normale manier al niet lukt :)

Telefoongegevens naar de pc kopïeren lukt trouwens ook niet, krijg "unspecified error". :F

[ Voor 21% gewijzigd door Mr_gadget op 16-07-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Mr_gadget schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:49:
Je bent niet de enige. Daar hadden meer mensen last van (ik destijds ook). Gewoon blijven proberen.
Moest je niet op een bepaalde manier opstarten?? Zoja.. doe dit dan met de usb kabel los.

Mocht je nog hulp nodig hebben, wees dan duidelijk in je probleem omschrijven.
"Die vervolgens ook niet lijkt te werken" is nogal onduidelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 16-07-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Mr_gadget schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:35:
Dat weet ik :P
Maar ik wil hem niet naar 2.1 upgraden maar gewoon de laastse versie van 1.5 :) ga geen rare dingen doen als upgraden op de normale manier al niet lukt :)
De normale manier is moeilijker dan de alternatieve manier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Hyp Hyper schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:43:
[...]

De normale manier is moeilijker dan de alternatieve manier. :P
En het blijft gaan over firmwares, dus kan het prima in dat andere topic.Ook de nieuwste versie van 1.5 zou ik gewoon van samsung-firmwares trekken en dan flashen. Zoals Hyp Hyper al zei, is dat zelfs makkelijker dan via KIES/NPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Laatst online: 17-09 22:14
Zijn er mensen hier die JD1 draaien en het standaard Android keyboard (die zwarte) er nog op hebben staan? Zo ja: zou je LatinIME.apk en LatinIME.odex kunnen kopiëren uit /system/app, deze bestanden ff inpakken en ergens uploaden? Heb die van mij perongeluk verwijderd.. Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Het lijkt me makkelijker om lkmod op je mobiel te zetten, je krijgt dan een recovery panel, maak met het recovery panel een backup van je telefoon. Zet JD1 er opnieuw op.. haalt de bestanden die je nodig hebt eraf. recovery terugzetten en de apk en odex erop zetten. kan je in 5 minuten klaar zijn.

Nuuja, makkelijker.. eerder sneller :P

[ Voor 9% gewijzigd door job op 17-07-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
job schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:50:
Het lijkt me makkelijker om lkmod op je mobiel te zetten, je krijgt dan een recovery panel, maak met het recovery panel een backup van je telefoon. Zet JD1 er opnieuw op.. haalt de bestanden die je nodig hebt eraf. recovery terugzetten en de apk en odex erop zetten. kan je in 5 minuten klaar zijn.

Nuuja, makkelijker.. eerder sneller :P
Ja zou kunnen indd, maar laatste keer dat ik dat deed werden me apps wel weer teruggezet, alleen de koppelingen met de Market en alle instellingen waren verloren gegaan.. Weet niet of dat inmiddels al verholpen is maar ik neem dat risico liever niet, toestel draait net lekker!

En iemand die JD1 + root heeft kan dat heel makkelijk backuppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Die market koppelingen kan je natuurlijk ook even backuppen met de juiste software.
Maarja als je niet wilt moet je wachten totdat er iemand is die nog JD1 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
job schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 14:54:
Die market koppelingen kan je natuurlijk ook even backuppen met de juiste software.
Maarja als je niet wilt moet je wachten totdat er iemand is die nog JD1 draait.
Heb je per se die van JD1 nodig? Ik heb die apk's namelijk wel op mijn sd-kaart staan (backup), maar ik denk dat die uit JE1 of JE4 komen. Ik zal ze zo ff ergens uploaden.

edit: hier te vinden

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 17-07-2010 17:33 . Reden: downloadlinkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
gwystyl schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:23:
[...]

Heb je per se die van JD1 nodig? Ik heb die apk's namelijk wel op mijn sd-kaart staan (backup), maar ik denk dat die uit JE1 of JE4 komen. Ik zal ze zo ff ergens uploaden.

edit: hier te vinden
Super! Zal zo even testen of ie werkt :)

Hij werkt! Thnx! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Vinze op 17-07-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
Wat mij opvalt is, ondanks het gebruik van een apps-killer, dat het beschikbare geheugen op de een of andere manier terug loopt.
Zojuist had ik na het gebruik van de apps-killer nog 57M over, ik start de telefoon even opnieuw op en doe nogmaals de apps killer en ik heb ineens 73M vrij. Hoe kan dat toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappavis
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-02-2024

pappavis

Suid-Afrikaanse Hollander

Heb gisteren na gedoe mijn Spica geflasht van 1.6 naar 2.1 met I570EXXJCE. Ging goed. Ben geen techneut.

Probleem:
Ik heb nu geen 3G meer. Wifi + bluetooth doet het wel maar wat als ik nou buiten Wifi bereik in de trein zitten?
Hoe krijg ik 3g zonder alte veel geklooi?

Ik heb T-Mobile + 3G mobiel internet abbo. Deze instellingen heb ik gebruik:
**Samsung Spica APN**
Name: T-Mobile NL
APN: smartsites.t-mobile
Proxy: <not set>
Port: <not set>
Username: *
Password: *
Server: *
MMSC: http://t-mobilemms
MMS proxy: 010.010.010.011
MMS port: 8080
MCC: 204
MNC: 16
APN type: default
zie --> http://www.androidworld.n...t-instellingen-apn-4.html

admins, ik heb al >60 bladzijden aan forums gelezen ben nog niets wijzer geworden.

alvast bedankt!!

met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:27
Mijn vrouw heeft sinds dit weekend een spica maar gaat regelmatig spontaan op vliegtuigmodus en is er met geen mogelijkheid vanaf te krijgen. Uit en aanzetten is de enige oplossing. Weet iemand hoe we dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:41

mno

Ik heb gisteren ook de Spica gekocht, ben er tot nu toe erg tevreden over. Na 5 jaar Windows Mobile is het even wennen, maar nu al een verademing. Echt een toptoestel voor een lage prijs.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Ik heb net swype geprobeerd, maar krijg de melding dat mijn beeldscherm resolutie niet ondersteund wordt.
Heeft iemand het hier draaien op een Spica??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HAMMAR schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:52:
Ik heb net swype geprobeerd, maar krijg de melding dat mijn beeldscherm resolutie niet ondersteund wordt.
Ik heb de bèta versie, maar die heb ik zonder problemen geïnstalleerd en ik gebruik hem al een paar weken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Ik heb de onofficiele versie van een italiaanse site (link is al meerdere malen gegeven in dit topic en algemeen android software topic), en zowel die als de beta draaien prima op mijn Spica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 17-09 22:55
pappavis schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:37:
Heb gisteren na gedoe mijn Spica geflasht van 1.6 naar 2.1 met I570EXXJCE. Ging goed. Ben geen techneut.

Probleem:
Ik heb nu geen 3G meer. Wifi + bluetooth doet het wel maar wat als ik nou buiten Wifi bereik in de trein zitten?

*knip*

admins, ik heb al >60 bladzijden aan forums gelezen ben nog niets wijzer geworden.

alvast bedankt!!
Er zijn firmware versies waarin 3G niet werkt. Dus check eerst of 3G wel werkt in jouw firmware.

Daarnaast zover ik weet zijn de APN gegevens die jij gebruikt special voor de T-Mobile Iphone gebruikers.

Ik weet dat als je op T-Mobile APN Googled altijd de APN die jij gebruikt naar voren komt maar zover ik weet zijn dit de juiste APN gegevens voor niet Iphones.

Naam: T-Mobile
APN: internet
gebruikersnaam: tmobile
wachtwoord: tmobile

En de rest gelaten zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Een vraag die al vaker is voorgekomen denk ik, maar kan het nergens vinden. Overal lees ik dat in april of mei de update naar 2.1 uitkomt. Maar is nu juli en zover ik kan zien is deze nergens te vinden, de officiële dan.

Is al bekend wanneer deze zou uitkomen of wordt dit net zolang uitgesteld als met de HTC Hero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Heb je wel de goede versie gekozen? HVGA dus. (op die Italiaanse site dus)

[ Voor 14% gewijzigd door Hyp Hyper op 21-07-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
Iemand nog een tip waar deze los te koop is voor een aardige prijs? Het lijkt wel alsof de Spica nergens meer op voorraad is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Hyp Hyper schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:58:
[...]

Heb je wel de goede versie gekozen? HVGA dus. (op die Italiaanse site dus)
Ik krijg "parseerfout, er is een probleem met het parseren van het pakket"

Ik draai firmware exxjd1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enyoj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-07 19:04
jongetje schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:47:
Een vraag die al vaker is voorgekomen denk ik, maar kan het nergens vinden. Overal lees ik dat in april of mei de update naar 2.1 uitkomt. Maar is nu juli en zover ik kan zien is deze nergens te vinden, de officiële dan.

Is al bekend wanneer deze zou uitkomen of wordt dit net zolang uitgesteld als met de HTC Hero?
Ik heb sinds dinsdag een spica en deze draait standaard firmware 2.1-update1, build ECLAIR.XXJCE. Het is een Frans toestel.
Shaodar schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:25:
Iemand nog een tip waar deze los te koop is voor een aardige prijs? Het lijkt wel alsof de Spica nergens meer op voorraad is :?
Pricewatch
Ik heb de mijne vorige week besteld op pixmania.be (niet vermeld in pricewatch), 224 euro exclusief verzendingskosten. Op pixmania.nl kost hij 219 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

Voor zover ik kan zien, heeft een Spica nagenoeg dezelfde - zo niet betere - soft-/hardware specs (behalve camera resolutie) dan bv. een HTC Hero. Toch is de Spica ruim 100 euro goedkoper dan de Hero (in de pricewatch). Kan iemand verklaren waarom dat is? Door de specs en GoT topics te vergelijken kom ik er niet uit.

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Laatst online: 13-08 07:30
Leuk dat ze bij Samsung nieuwe toestellen wel van 2.1 voorzien, maar ik wil bestaande 1.5 modellen graag updaten naar die officiele versie. Iemand al een officiele versie? Mijn ouders willen niet naar een custom ROM toe, maar hebben wel legio problemen met de 1.5 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Peetke schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:47:
Leuk dat ze bij Samsung nieuwe toestellen wel van 2.1 voorzien, maar ik wil bestaande 1.5 modellen graag updaten naar die officiele versie. Iemand al een officiele versie? Mijn ouders willen niet naar een custom ROM toe, maar hebben wel legio problemen met de 1.5 versie.
Dus als Samsung die niet aanbied is hij niet officieel??
Velen hier op het forum draaien 2.1, probleemloos, zo ook ik.
Ik begrijp niet waarom je dat niet aandurft dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR

Probleem:

**Samsung Spica APN**
zie --> http://www.androidworld.n...t-instellingen-apn-4.html

alvast bedankt!!
T-Mobile NL

T-Mobile NL MMS:
Name: T-Mobile NL MMS
APN: mms
Username: tmobilemms
Password: tmobilemms
APN type: mms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
HAMMAR schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 08:07:
[...]

Ik krijg "parseerfout, er is een probleem met het parseren van het pakket"

Ik draai firmware exxjd1.
Download was niet compleet, draait inmiddels probleemloos!!!
Wel ff wennen dat Swypen, zeker als je nog niet blindelings letters kan vinden.

Overigens ik zie nu I570EXXJG2 staan.

[ Voor 5% gewijzigd door HAMMAR op 23-07-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Laatst online: 13-08 07:30
HAMMAR schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:39:
[...]Dus als Samsung die niet aanbied is hij niet officieel??
Velen hier op het forum draaien 2.1, probleemloos, zo ook ik.
Ik begrijp niet waarom je dat niet aandurft dan.
Ik begreep dat de firmwares die er tot nu toe waren alleen nog beta waren. Maar er zijn wel echte uitgegeven 2.1 versies?
Topic start zegt dat we nog een update te verwachten hebben in Februari/Maart 2010 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Peetke schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:15:
[...]

Ik begreep dat de firmwares die er tot nu toe waren alleen nog beta waren. Maar er zijn wel echte uitgegeven 2.1 versies?
Topic start zegt dat we nog een update te verwachten hebben in Februari/Maart 2010 :)
Die zijn er idd wel, alleen niet in nederland.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Laatst online: 06:41

mno

**Samsung Spica APN**
....
Bij mij trad het omgekeerde op: met 1.5 had ik thuis geen 3G logo in beeld, na de upgrade naar 2.1 heb ik die (meestal) wel. Het kan toeval zijn, hier binnen in huis is de 3G-dekking blijkbaar niet altijd goed.

Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je APN-instellingen hier enige invloed op hebben. De enige instelling die m.i. van invloed kan zijn op het wel/niet krijgen van een 3G-verbinding is de instelling 'Alleen 2G-netwerken gebruiken'. Maar ik neem aan dat je die wel uit hebt staan.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Reveller schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:14:
Voor zover ik kan zien, heeft een Spica nagenoeg dezelfde - zo niet betere - soft-/hardware specs (behalve camera resolutie) dan bv. een HTC Hero. Toch is de Spica ruim 100 euro goedkoper dan de Hero (in de pricewatch). Kan iemand verklaren waarom dat is? Door de specs en GoT topics te vergelijken kom ik er niet uit.
De spica LIJKT beter, is het niet. Hij gebruikt namenlijk niet zijn volledige potentieel.
De GPU wordt volledig genegeerd, de FM ontvanger is niet eens aangesloten, en multitouch word softwarematig uitgeschakeld. Maar al de drivers daar voor zijn closed source, dus we kunnen er weinig aan doen. Mochten de devvers die dingen nog weten op te lossen is hij wel beter dan de hero :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Door het prijsverschil blijft ie wel de beste keuze imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 19:36
The_Double schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:32:
[...]

De spica LIJKT beter, is het niet. Hij gebruikt namenlijk niet zijn volledige potentieel.
De GPU wordt volledig genegeerd, de FM ontvanger is niet eens aangesloten, en multitouch word softwarematig uitgeschakeld. Maar al de drivers daar voor zijn closed source, dus we kunnen er weinig aan doen. Mochten de devvers die dingen nog weten op te lossen is hij wel beter dan de hero :D.
Zit er een fm ontvanker in de spica dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Double schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:32:
[...]

in mijn situatie : geen enkelle HTC ontvangst binnen, de spica wel, best wel handig dat ontvangst binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
jongetje schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:47:

Is al bekend wanneer deze zou uitkomen?
Iemand die dit weet?

Kent iemand een goede dialer applicatie die onder 1.5 werkt? Heb wel programma's gevonden zoals dialer one maar die werken niet onder 1.5 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Even over gratis bellen van android naar android: dit kan met Sipdroid en Fring, en werkt prima, maar het geluid gaat over de muziekspeaker ipv. de 'bel' speaker...weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBCDEFG
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 22:31
Had samsung gemailt om te vragen wanneer 2.2 eraan kwam.
Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen.
Op dit moment is er nog geen datum bekend van de vrijgave van de update na Android 2.1..
Enige tijd geleden was deze update vrijgegeven, echter wilde Google hier een aantal aanpassingen in.
Op dit moment word de update bijgewerkt en zal deze vrijgegeven worden.
Samsung streeft ernaar dit zo snel mogelijk af te ronden.
Er zal dan informatie geplaatst worden op de website op www.samsungmobile.nl bij News&Events.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Zo te zien krijgen we weer een 2.1 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien helpen met een ongelofelijk probleem. Het zit zo, ik heb een samsung galaxy spica die ik wilde upgraden naar 2.1. Na veel gekut werkte PC Studio eindelijk en kon hij beginnen met de upgrade, ergens op de helft crashte de hele zooi en moest ik hem 'recoveren', dit ging nog vrij goed, hij was naar factory settings gereset. Daarna draaide ik nogmaals de update, waarbij hij ditmaal wel zei dat het goed werkte, maar ik had nog steeds 1.5, dit terwijl PC Studio (die volledig geupdate is) zei dat ik op de nieuwste firmware versie zit.

Toen wilde ik hem daarna terug flashen naar factory settings, omdat er dus blijkbaar iets in de telefoon geborked was. Ik las op internet dat je dit kon doen door de Self-Test te starten met [call]+[ok]+[hangup], daar zag ik dan ook Reset staan als optie 19. Maar toen ik hier op drukte, restartte de telefoon en zonder dat ik ook maar een knop indrukte ging hij weer naar de self-test.

Dit is dan ook precies mijn probleem, wat ik ook doe, hij blijft terug gaan naar die self-test hoewel ik daar helemaal niet om gevraagd heb. Mijn vraag is dan ook, weet iemand hoe je dit kan verhelpen? (kan je hem resetten naar factory settings via adb ofzo? ik kan namelijk wel een adb shell toveren in deze modus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Die 2.1 is via geroote manier gedaan neem ik aan. Kun je beter in het cutom room topic doen.

Volgens het nieuws op de site van Samsung (http://www.samsungmobile.nl/news-events/newsList.do -> klik op nieuws) is sinds 9-7-2010 1.6 beschikbaar maar krijg deze niet binnen via dat programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Nee, volgens mij WILDE hij graag updaten naar 2.1 via NPS.
Maar dat is niet mogelijk omdat Samsung die upgrade gewoonweg niet aanbiedt!

dat moet dus op alternatieve manier, hier al regelmatig uitgelegd, ff doorlezen dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
jongetje schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:53:
Die 2.1 is via geroote manier gedaan neem ik aan. Kun je beter in het cutom room topic doen.

Volgens het nieuws op de site van Samsung (http://www.samsungmobile.nl/news-events/newsList.do -> klik op nieuws) is sinds 9-7-2010 1.6 beschikbaar maar krijg deze niet binnen via dat programma.
Kijk eens beter, da's de 1.6 updeate voor de Galaxy I7500, NIET voor de spica I5700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
HAMMAR schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:42:
[...]

Kijk eens beter, da's de 1.6 updeate voor de Galaxy I7500, NIET voor de spica I5700
oeps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik wilde hem eigenlijk gewoon updaten naar iets > 1.5 via NPS, ik dacht dat de nieuwste versie 2.1 was, maar dat is niet echt de issue. De issue is meer dat ik niks heb gedaan qua rooting of flashing buiten NPS om, ik heb slechts NPS gebruikt voor die update en daarna proberen te resetten naar factory settings met de self-test applicatie. Maar daar blijft hij dus hangen, de vraag is dus meer, heeft iemand enig idee hoe ik hem nu weer normaal kan laten booten ipv dat hij elke keer die self-test mode opstart? (ik krijg hem ook niet meer in recovery/download mode, blijkbaar zit de self-test eerder in de bootsequence ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Dan zal je het toch via de alternatieve route moeten proberen, met Odin dus. Kan je er meteen wel 2.1 opzetten.
http://www.samsungfirmwareworld.com/index.php

Hier vind je alle info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:04:
Sorry, ik wilde hem eigenlijk gewoon updaten naar iets > 1.5 via NPS, ik dacht dat de nieuwste versie 2.1 was, maar dat is niet echt de issue. De issue is meer dat ik niks heb gedaan qua rooting of flashing buiten NPS om, ik heb slechts NPS gebruikt voor die update en daarna proberen te resetten naar factory settings met de self-test applicatie. Maar daar blijft hij dus hangen, de vraag is dus meer, heeft iemand enig idee hoe ik hem nu weer normaal kan laten booten ipv dat hij elke keer die self-test mode opstart? (ik krijg hem ook niet meer in recovery/download mode, blijkbaar zit de self-test eerder in de bootsequence ofzo)
Via NPS krijg je alleen de nieuwste versie van 1.5. Het kan dus wel zijn dat het updaten gelukt is en je een nieuwere build hebt, maar het blijft 1.5. Volgens mij kan flashen naar 2.1 alleen maar via Odin. Daarna kan je NPS gelijk weggooien, omdat die 2.1 niet herkent. Je zal dan KIES moeten gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat is vreemd, wat is dan de gangbare manier om een hogere versie van android op de galaxy te zetten of is dat niet mogelijk? Ik heb zelf een HTC Magic (dit is de telefoon van mijn moeder :P) en daar werd 1.6 gewoon gepushed door vodafone (hoewel ik er nu cyanogen 5 op heb staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:17:
Ok dat is vreemd, wat is dan de gangbare manier om een hogere versie van android op de galaxy te zetten of is dat niet mogelijk? Ik heb zelf een HTC Magic (dit is de telefoon van mijn moeder :P) en daar werd 1.6 gewoon gepushed door vodafone (hoewel ik er nu cyanogen 5 op heb staan).
Laten we het er op houden dat Samsung er een aparte manier van upgraden op na houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:04:
Heb je al geprobeerd de batterij er een tijdje uit te halen? Zo heb ik hem eens uit eenzelfde probleem gehaald.
(lukte wel pas na tig pogingen... dus of het toeval was weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

Even een niet-technische vraag tussendoor :)

Ik ben op zoek naar een klein en dun hoesje (sleeve) voor mijn Spica. De cases op bv. smartphoneshop.nl zijn allen met een hoop toeters en bellen: extra vakjes voor bankpassen, een riemclip, etc. Maar dat zoek ik niet. Ik wil een zo dun mogelijke case voor rond mijn GSM. Welke alternatieven hebben jullie gevonden / gekocht? Ik zag in dit topic dat ik niet de eerste ben met dit probleem, maar vooralsnog volgden er weinig antwoorden :o Heeft niemand een sleeve van een paar euri gevonden? (gat voor 3,5mm jack oid hoeft van mij niet, kan ik er evt zelf wel inmaken)

[ Voor 19% gewijzigd door Reveller op 30-07-2010 03:52 ]

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:28

arnova

weet veel, maar niet alles

Reveller schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 03:43:

Ik ben op zoek naar een klein en dun hoesje (sleeve) voor mijn Spica. De cases op bv. smartphoneshop.nl zijn allen met een hoop toeters en bellen: extra vakjes voor bankpassen, een riemclip, etc. Maar dat zoek ik niet. Ik wil een zo dun mogelijke case voor rond mijn GSM. Welke alternatieven hebben jullie gevonden / gekocht? Ik zag in dit topic dat ik niet de eerste ben met dit probleem, maar vooralsnog volgden er weinig antwoorden :o Heeft niemand een sleeve van een paar euri gevonden? (gat voor 3,5mm jack oid hoeft van mij niet, kan ik er evt zelf wel inmaken)
Ik heb deze: http://www.mobilesupplies...-i5700-spica-p-11352.html Werkt op zich, alleen wordt je Spica er iets dikker van en je krijgt hem wat lastiger uit je broekzak, wel voor mijn gevoel een goede (val) bescherming en niet duur... Bij mobilesupplies hebben ze ook nog wat andere (goedkope) alternatieven, ik zou er eens kijken....

[ Voor 4% gewijzigd door arnova op 30-07-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Reveller schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 03:43:

Accessoires kun je bespreken in Accessoires en GPS-Navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hyp Hyper schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:57:
[...]

Heb je al geprobeerd de batterij er een tijdje uit te halen? Zo heb ik hem eens uit eenzelfde probleem gehaald.
(lukte wel pas na tig pogingen... dus of het toeval was weet ik niet)
Bij mij lukt het dus ook niet. Hij reboot tijdens het updaten en in recovery mode gaat het ook fout..maar de telefoon werkt nog wel gewoon. Omdat het met officiële manier al fout gaat dan durf ook niet het op de onofficiële manier te doen want als het daar fout gaat is hij echt stuk vermoed ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
Tja.. Net even met Samsung gebeld... Er was een update van 2.1... (volgens de helpdeskmedewerker) echter moesten ze die verwijderen van Google. Ze zijn nu bezig met een "vernieuwde/verbeterde" versie van de 2.1... Deze is (hopen ze) binnen 2 maanden klaar.... |:( |:( |:( |:(
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste