Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Haha, ik heb de hoop met Samsung allang opgegeven.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Mr_gadget schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:55:
[...]

Bij mij lukt het dus ook niet. Hij reboot tijdens het updaten en in recovery mode gaat het ook fout..maar de telefoon werkt nog wel gewoon. Omdat het met officiële manier al fout gaat dan durf ook niet het op de onofficiële manier te doen want als het daar fout gaat is hij echt stuk vermoed ik..
Als je hem in download-modus krijgt zou dat toch makkelijk moeten lukken. Dat werkt makkelijker en soepeler dan via NPS.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:28

arnova

weet veel, maar niet alles

da_PSI schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:28:
Tja.. Net even met Samsung gebeld... Er was een update van 2.1... (volgens de helpdeskmedewerker) echter moesten ze die verwijderen van Google. Ze zijn nu bezig met een "vernieuwde/verbeterde" versie van de 2.1... Deze is (hopen ze) binnen 2 maanden klaar.... |:( |:( |:( |:(
Beetje vreemd verhaal want waarom rollen ze die 2.1 update in het buitenland al wel uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
arnova schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 10:52:
[...]

Beetje vreemd verhaal want waarom rollen ze die 2.1 update in het buitenland al wel uit dan?
Nou, misschien zijn er problemen met de nederlandse providers?? Kijk bijvoorbeeld eens naar Vodafone, op hun site komt de Spica niet eens voor als je instellingen voor mms en mob. internet zoekt.
Ook op hun forum reageren ze er niet op dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
HAMMAR schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:51:
[...]

Nou, misschien zijn er problemen met de nederlandse providers?? Kijk bijvoorbeeld eens naar Vodafone, op hun site komt de Spica niet eens voor als je instellingen voor mms en mob. internet zoekt.
Ook op hun forum reageren ze er niet op dus......
Vodafone werkt prima in de latere builds, dus dat kan het niet meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Hyp Hyper schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:17:
[...]

Vodafone werkt prima in de latere builds, dus dat kan het niet meer zijn.
Dat kan wel zijn, maar zijn die officieel? Vodafone kan toch niet blind varen op firmware versies die niet officieel van Samsung afkomstig zijn en niet via hun eigen software als update uitkomen??

[ Voor 8% gewijzigd door HAMMAR op 01-08-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
HAMMAR schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:25:
[...]

Dat kan wel zijn, maar zijn die officieel? Vodafone kan toch niet blind varen op firmware versies die niet officieel van Samsung afkomstig zijn en niet via hun eigen software als update uitkomen??
Voor zover ik weet zijn het van Samsung gelekte roms. En aangezien 2.1 wel in het buitenland is uitgebracht, lijkt het me dus geen technisch probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Hyp Hyper op 01-08-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hyp Hyper schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:12:
[...]

Als je hem in download-modus krijgt zou dat toch makkelijk moeten lukken. Dat werkt makkelijker en soepeler dan via NPS.
Heb het op een vaste pc geprobeerd ipv laptop. Hij ging weer in de crash restore functie die dit keer wel werkte :D Hij is nu geupdate naar de laatste versie van 1.5 :), alleen door de restore zijn al mijn nummers foetsie :F 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Mr_gadget schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:36:
Alleen door de restore zijn al mijn nummers foetsie :F 8)7
Nogal wiedes natuurlijk. De nummers staan op je mobiel, niet op je sim. :)
Dus gewoon de nummers opnieuw importeren (van sim) en/of opnieuw synchroniseren met google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

Ook ik heb sinds kort een Spica met Android 2.1 en een abonnement bij Ben (met onbeperkt internet). Ik krijg de telefoon alleen niet op internet (via GSM netwerk, via WIFI lukt wel).

Van Ben word je niet veel wijzer. Mijn relaas kan ik exact kopieren van hjdv (met wat inkortingen). Hij zit ook bij Ben, maar dan met een HTC Desire. Volgens mij maakt dat echter niet uit; Android is toch Android?
hjdv schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:58:
[Bij de T-Mobile winkel] stelde men vast dat hun (T-mobile) instellingen correct in het toestel staan, alleen stond deze niet 'aan' maar uit dus. Helaas bleek aanzetten nog niet tot internet op mijn mobiel te leiden.

[...]

Met deze instelingen werkt mijn BEN internet-abonnement nu zoals het hoort:
Naam: BEN internet
APN: internet.ben << DIT WIJZIGDE IK DUS
Proxy: <niet ingesteld> (= niets invullen)
Poort: 8080
Gebruikersnaam: <niet ingesteld> (= niets invullen, maar "Ben" werkt ook !)
Wachtwoord: <niet ingesteld> (= niets invullen, maar "Ben" werkt ook !)
Server: <niet ingesteld> (= niets invullen)
MMSC: <niet ingesteld> (= niets invullen)
MMS-proxy: <niet ingesteld> (= niets invullen)
MMS-poort: <niet ingesteld> (= niets invullen)
Mms-protocol: WAP 2.0
MCC: 240
MNC: 16
Verificatietype: PAP
APN-type: <niet ingesteld> (= niets invullen)
Ik heb deze exacte instellingen overgenomen, maar heb dan hetzelfde probleem als supervinnie:
supervinnie40 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:45:
[...]
wanneer ik de instellingen uit dit topic overneem werkt dit niet.
het is zelfs nog vreemder, als ik de MCC instelling overtype (240) dan verdwijnt de hele APN uit de lijst.
er staat dan enkel en alleen nog maar de MMS APN lijst.
wanneer ik alles overneem behalve de MCC (die standaard op 204 staat) blijft hij wel in de lijst staan, maar krijg ik de foutieve APN melding.
Heeft iemand een idee van wat er fout gaat, of wat ik verkeerd doe? Ik heb bijvoorbeeld wel die instellingen ingevoerd (met MCC 204 ipv 240, want dan verdwijnt de APN ook bij mij uit de lijst) maar moet internet misschien nog wel ergens anders in de telefoon "aan" zetten?

Ik hoop dat ik er via dit topic uitkom, want aan de Ben helpdesk heb je zoals al vaker gezegd, idd niets :X

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Bij dien je volgens mij nog data-roaming aan te zetten. nee toch niet.

NL heeft 204, niet 240. 240 = zweden.
Dus die moet je inderdaad op 204 laten staan. Het staat me bij dat er een apn instellingen topic hier op got staat ga even voor je zoeken.

Verder denk ik dat het probleem niet met android heeft te maken, maar dat een instelling gewoon niet klopt.

edit: apn type instellen lijkt me toch wel handig, zet dit op internet+mms.
authentificatie kan je met ben ook leeg laten (of op geen zetten).
proxy poort mag je ook leeg laten.

edit2: wel dit gevonden: http://www.androidplanet....net-apn-carrier-settings/
oftewel nieuw apn aanmaken en alleen de volgende zaken instellen:
APN: internet.ben

De rest vanaf blijven.. dat wordt goed ingevuld.
mmc en mnc pakt die automatisch.
verficatie niet nodig.. poorten wachtwoorden, usernames ook niet invullen.

[ Voor 145% gewijzigd door job op 02-08-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 22:04
even ter info:

Onze geliefde Spica heeft nu ook zijn eigen stekje op XDA

Hopelijk zorgt dit voor een positieve evolutie in de ontwikkeling van Froyo, mods,.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:41

mno

Bluefall schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:22:
Onze geliefde Spica heeft nu ook zijn eigen stekje op XDA
Hopelijk zorgt dit voor een positieve evolutie in de ontwikkeling van Froyo, mods,.... :)
Toen ik nog een HTC Touch Cruise gebruikte was ik ook een groot fan van XDA-dev _/-\o_ , maar over de Spica wordt nogal weinig geschreven daar. Op http://forum.samdroid.net/ is heel wat meer activiteit.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
Dus de officiële 2.1 voor Nederland is nog steeds niet uit.

Is de service/updates bij alle Samsung GSMs ruk of alleen de Spica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Deadsy schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:30:
Dus de officiële 2.1 voor Nederland is nog steeds niet uit.

Is de service/updates bij alle Samsung GSMs ruk of alleen de Spica?
Bij alle Samsungs. Kijk maar naar die brakke PC software die ze voor hun telefoons hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
arnova schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:58:
[...]

Bij alle Samsungs. Kijk maar naar die brakke PC software die ze voor hun telefoons hebben...
Het abo van mijn zus loopt volgende maand af ze vond de Galaxy S wel leuk.
Eens kijken hoe de update van de Desire verloopt en dan zal ik haar die wel aanbevelen.

Mijn zus is niet echt het type dat haar updates van de community wil maar van de maker zelf.
En op dit moment komt er betreffende de Spica niet echt iets van Samsung af. Laat staan de i7500 welke duurder dan de Spica was en waar Samsung de support blijkbaar volledig heeft laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 22:04
in se zijn de updates die we ontvangen wel van samsung, maar we krijgen ze gewoon niet via de officiële weg ter beschikking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:57
Reveller schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:34:
Ook ik heb sinds kort een Spica met Android 2.1 en een abonnement bij Ben (met onbeperkt internet). Ik krijg de telefoon alleen niet op internet (via GSM netwerk, via WIFI lukt wel).

Van Ben word je niet veel wijzer. Mijn relaas kan ik exact kopieren van hjdv (met wat inkortingen). Hij zit ook bij Ben, maar dan met een HTC Desire. Volgens mij maakt dat echter niet uit; Android is toch Android?

[...]

Ik heb deze exacte instellingen overgenomen, maar heb dan hetzelfde probleem als supervinnie:

[...]

Heeft iemand een idee van wat er fout gaat, of wat ik verkeerd doe? Ik heb bijvoorbeeld wel die instellingen ingevoerd (met MCC 204 ipv 240, want dan verdwijnt de APN ook bij mij uit de lijst) maar moet internet misschien nog wel ergens anders in de telefoon "aan" zetten?

Ik hoop dat ik er via dit topic uitkom, want aan de Ben helpdesk heb je zoals al vaker gezegd, idd niets :X
Kijk eens of je roaming aan hebt staan. Ben zit (volgens mij) op het netwerk van T-Mobile en dan heb je roaming nodig om op het internetnetwerk te komen. Ik heb dit met Tele2 ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
Heeft iemand een goeie tip mbt een carholder? Bij de Halfords hebben ze wel een aardige universele die je ook op je ventilatie kan clicken, maar die blokkeert de speaker achterop helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Wat maakt het nou uit of er wel of niet een 'officiele' update in NL is. Misschien leuk om dan te kunnen zeggen dat ze geen support geven, maar daar schiet je niks mee op. Zet gewoon de 'gelekte' er op, Nederland is ongeveer het enige land waar hij niet officieel is uitgegeven, bij mijn oude nokia moest je altijd een speciale code op je mobiel veranderen waardoor hij dacht dat het een duitse was als je ook maar een enkele update wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorcee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 14:27
Hallo!

Ik heb al een tijdje dit toestel en draai nog steeds Android 1.5. Nu krijg ik helaas sinds kort bij verschillende scenario's altijd de melding dat het proces 'android.process.media' onverwachts is gestopt. Deze melding komt twee maal bij het opstarten van WiFi, twee maal bij het opslaan van een afbeelding via de browser (ik kan dus geen afbeeldingen meer opslaan) en verschillende keren bij het downloaden van Apps via de market (ook dit kan ik dus niet meer).

Ik heb al de SD-Card geformatteerd en er al een ander kaartje ingestopt. Dit helpt niet. Verder heb ik vorige week voor de lol eens alle WiFi netwerken die werden onthouden verwijderd, na dit gedaan te hebben kwam de melding (zoals hierboven beschreven) dus nog maar 2 keer.

Het 'trucje' met de SD-Card heb ik trouwens gevonden via Google. Wat ik ook heb gevonden was alle Apps die in de wachtrij staan annuleren, maar helaas pindakaas, dit maakte dus ook niets uit. Verder heb ik ook de laatst gedownloade Apps verwijderd maar nogmaals zonder positief resultaat.

Wat kan ik hier het beste aandoen?

[ Voor 4% gewijzigd door Jorcee op 04-08-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Een harde reset zou ik zeggen. Dan moet je natuurlijk wel de hele boel opnieuw inrichten.
(of meteen upgraden naar 2.1 ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorcee
Zoiets dacht ik eigenlijk ook al, ik ga natuurlijk liever updaten maar dat durf ik niet echt (slechte ervaringen met moederborden). Zolang ik de verbinding niet verbreek; wat is dan het allerergste dat kan gebeuren en hoe doe ik dat :O?

Edit: Ik heb zojuist mijn toestel ge-reset en de meldingen komen niet meer. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jorcee op 04-08-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
@Jorcee

Worst case scenario is dat je je imei verliest, maar dat kan enkel als je een setting verkeerd heb in het flash programma. Verder kan je het ALTIJD nog een keer proberen, zelfs al trek je de stekker er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
The_Double schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:07:
Wat maakt het nou uit of er wel of niet een 'officiele' update in NL is. Misschien leuk om dan te kunnen zeggen dat ze geen support geven, maar daar schiet je niks mee op. Zet gewoon de 'gelekte' er op, Nederland is ongeveer het enige land waar hij niet officieel is uitgegeven, bij mijn oude nokia moest je altijd een speciale code op je mobiel veranderen waardoor hij dacht dat het een duitse was als je ook maar een enkele update wou.
Heb zelf al maanden een gelekte 2.1 op mijn Spica maar ik vind het gewoon geen stijl dat de officiële update al maanden uit is in andere landen en in Nederland de officiële update gewoon MIA is.
Geloof dat hij voor het eerst in februari/maart belooft was en we zijn nu toch al een stuk verder.
En het is niet alsof Samsung een klein bedrijf is.

Ik geeft toe dat de gelekte updates op de GSM zetten zeer eenvoudig is maar ik begrijp gewoon niet waarom Samsung er dusdanig veel problemen mee heeft en ook niets van zich laat horen. Begin zelf het gevoel te krijgen dat er ook nooit een officiële update zal komen.
Niet iedere gebruiker zal bereid zijn met Odin te gaan werken en het is tevens niet alsof het alleen de Spica is die geen echte support krijgt. Zal derhalve niet zo vlug iemand een Samsung GSM aanbevelen als er voor dezelfde prijs een goed alternatief is en die zijn er genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 05-08-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker indien binnenkort de Spica vervangen word door een opvolger moet je niet verwachten dat er een 2.1 zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
Opvolger Spica is al uit in Duitsland, Frankrijk en nog een paar landen ;

http://www.samsung.de/de/...T-I5800DKADBT/detail.aspx

The-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnothy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2024
Sinds zaterdag heb ik opeens last van het meest vreemde probleem ooit: als ik met mijn Spica bel of gebeld word, maakt hij wel gewoon verbinding en loopt er een gesprek, maar er is totale stilte. Ik hoor niks en word niet gehoord. Verder werkt alles gewoon: in een andere telefoon kan ik wel normaal bellen middels mijn simkaart, en op mijn spica werkt sms en internet etc. wel normaal. Ik heb alles wat ik kan verzinnen al gecontroleerd (belvolume, mediavolume, telefoon herstart).

Ik heb gewoon de 1.5 firmware die er standaard op stond. Als er nu iets met de hardware aan de hand is, ga ik er liever eerst mee terug naar de winkel dan dat ik 2.1 erop zet, het dan nog niet werkt en ik bij de winkel aankom met een 'gehackte' telefoon.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorcee
Pas geleden heb ik geflashed naar versie 2.1 van het geliefde mobiele besturingssysteem, alles werkt top... Alleen bij het bekijken van een Youtube video met iets donkers erin (dus zwart...) komt er een raar figuur midden in het scherm te staan. Bij andere apps is dit niet dus lijkt het mij dat de YT-App dit doet..

Hieronder een screenshot om het te verduidelijken:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mi3od7DYP6NEsKrQDXUfn0zs/full.png

Hebben andere Spica gebruikers met 2.1 dit ook?

Verder vind ik dit niet storend ofzo maar wel een beetje raar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:10
Jorcee schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:33:
Pas geleden heb ik geflashed naar versie 2.1 van het geliefde mobiele besturingssysteem, alles werkt top... Alleen bij het bekijken van een Youtube video met iets donkers erin (dus zwart...) komt er een raar figuur midden in het scherm te staan. Bij andere apps is dit niet dus lijkt het mij dat de YT-App dit doet..

[afbeelding]

Hebben andere Spica gebruikers met 2.1 dit ook?

Verder vind ik dit niet storend ofzo maar wel een beetje raar :P
Ja ik heb precies het zelfde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Jorcee schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:33:
[afbeelding]
Mr. Hat! :)
Afbeeldingslocatie: http://southparkstudios.mtvnimages.com/shared/characters/non-human/mister-hat.jpg
Edit: ik zie hem op mijn Spica ook (2.1 Samdroidmod).

[ Voor 7% gewijzigd door mno op 09-08-2010 19:56 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ziet is het "laden logo" van youtube, ik denk dat het aan youtube ligt, en niet aan je telefoon (ik heb het ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorcee
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:59:
Wat je ziet is het "laden logo" van youtube, ik denk dat het aan youtube ligt, en niet aan je telefoon (ik heb het ook).
Je hebt volgens mij gelijk! Ik heb eens gespeeld met Photoshop en als je dan kijkt past het 'laden dingetje' precies erin..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=214246&format=full&ext=.png
Whahaha _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Pnothy schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:22:
Sinds zaterdag heb ik opeens last van het meest vreemde probleem ooit: als ik met mijn Spica bel of gebeld word, maakt hij wel gewoon verbinding en loopt er een gesprek, maar er is totale stilte. Ik hoor niks en word niet gehoord. Verder werkt alles gewoon: in een andere telefoon kan ik wel normaal bellen middels mijn simkaart, en op mijn spica werkt sms en internet etc. wel normaal. Ik heb alles wat ik kan verzinnen al gecontroleerd (belvolume, mediavolume, telefoon herstart).

Ik heb gewoon de 1.5 firmware die er standaard op stond. Als er nu iets met de hardware aan de hand is, ga ik er liever eerst mee terug naar de winkel dan dat ik 2.1 erop zet, het dan nog niet werkt en ik bij de winkel aankom met een 'gehackte' telefoon.

Iemand een idee?
Je zou nog een fabrieksreset kunnen proberen. Dan blijf je 'legaal' maar reset je wel weer helemaal de boel.
(al zegt mijn gevoel dat het iets hardwarematigs is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerpaddy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04-2024
meintje schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:23:
[...]
Kijk eens of je roaming aan hebt staan. Ben zit (volgens mij) op het netwerk van T-Mobile en dan heb je roaming nodig om op het internetnetwerk te komen. Ik heb dit met Tele2 ook :)
Mijn vriendin heeft sinds ik haar Spica heb bijgewerkt naar 2.1 een probleem met mobiel internetten dat bijna nergens meer werkt (ze heeft Hi, dat zou via het KPN netwerk moeten lopen).

Misschien is roaming aanzetten voor haar een oplossing (vanavond even proberen), maar loop je daarmee niet het risico dat je de controle verliest over het moment dat je in het buitenland mobiel gaat internetten? Als Enschedeër zit je nogal snel een keer een stukje over de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Hoppetee en I570EXXJH1 is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
The-B schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 09:54:
Opvolger Spica is al uit in Duitsland, Frankrijk en nog een paar landen ;

http://www.samsung.de/de/...T-I5800DKADBT/detail.aspx
Ook bij ons hoor, bij gsm-wijzer voor ongeveer dezelfde prijs als de I5700.

Het grote verschil is eigenlijk alleen dat hij standaard 2.1 android heeft.
Het scherm heeft meer kleuren maar een lagere resolutie, tegenvaller zeg ik!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

HAMMAR schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:45:
[...]

Ook bij ons hoor, bij gsm-wijzer voor ongeveer dezelfde prijs als de I5700.

Het grote verschil is eigenlijk alleen dat hij standaard 2.1 android heeft.
Het scherm heeft meer kleuren maar een lagere resolutie, tegenvaller zeg ik!!!!!
Ja dat van die resolutie zag ik ook. Dan heb je dus mooi weer dat gezeik dat bepaalde apps gewoon niet te gebruiken zijn op je telefoon :/

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Bij de statusicoontjes krijg ik niet alleen een G met pijltjes (GPRS) of een 3G met pijltjes (UMTS) te zien, maar soms ook een H met pijltjes. In de handleiding staat dit niet genoemd, staat het voor 3,5G/HSDPA? Of iets anders?

• job
H is hsdpa inderdaad. De snelste verbinding dus.
Elke mobiele telefoon gebruikt als icoon de H voor hsdpa.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 12-08-2010 20:16 ]

• marijnacht
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08 14:32
Shaodar schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:32:
Heeft iemand een goeie tip mbt een carholder? Bij de Halfords hebben ze wel een aardige universele die je ook op je ventilatie kan clicken, maar die blokkeert de speaker achterop helaas :(
Brodit heeft een goed systeem hiervoor. kost wel wat geld (ca 60,- euro) maar dan heb je ook iets goeds.

• Pnothy
Pnothy schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:22:
Inmiddels ben ik erachter dat het probleem is dat mijn Spica constant denkt dat er een headset ingeplugd zit. Stop ik een headset erin, dan werkt alles gewoon prima. Haal ik hem eruit, dan heb ik effectief dus geen in- en uitvoer van geluid meer omdat de telefoon niet overschakelt naar de reguliere mic/speaker. Het enige wat nog wel werkt is de beltoon bij gebeld worden en (yay...) het irritante opstartgeluid. Zaterdag maar eens naar de winkel.

• Hyp Hyper
arnova schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:45:
[...]

Ja dat van die resolutie zag ik ook. Dan heb je dus mooi weer dat gezeik dat bepaalde apps gewoon niet te gebruiken zijn op je telefoon :/
Aangezien er steeds meer telefoons met een lagere resolutie uitkomen zou je verwachten dat meer apps aangepast gaan worden.
Maar ik ben er ook geen fan van. Uiteindelijk past er toch minder op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazal-sama
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-07 15:46
Sinds ik android 2.1 erop heb gezet loopt de audio niet sync met de video bij mij. Heb daarna mn spica geflasht naar samdroidmod 1.2 via de kitchen, maar nog steeds geen verandering >.<
Wordt deze bug maybe in de nieuwere firmwares opgelost (JG2, JH1 etc.)? of is er een andere manier om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Fazal-sama schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:07:
Sinds ik android 2.1 erop heb gezet loopt de audio niet sync met de video bij mij. Heb daarna mn spica geflasht naar samdroidmod 1.2 via de kitchen, maar nog steeds geen verandering >.<
Wordt deze bug maybe in de nieuwere firmwares opgelost (JG2, JH1 etc.)? of is er een andere manier om dit op te lossen?
Voor zover ik weet is dit probleem nog steeds niet opgelost, ook niet in JG2/JH1. Dit is voor mij ook de (enige) reden waarom ik nog niet ben geupgrade naar 2.1. Ik vraag mij af of ze dit ooit nog gaan fixen, aangezien dit probleem al zo lang bekend is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Da's de ellende met Samsung. Ze maken leuke apparaten, maar luisteren totaal niet naar hun klanten itt bv. HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Pnothy schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:12:
[...]

Inmiddels ben ik erachter dat het probleem is dat mijn Spica constant denkt dat er een headset ingeplugd zit. Stop ik een headset erin, dan werkt alles gewoon prima. Haal ik hem eruit, dan heb ik effectief dus geen in- en uitvoer van geluid meer omdat de telefoon niet overschakelt naar de reguliere mic/speaker. Het enige wat nog wel werkt is de beltoon bij gebeld worden en (yay...) het irritante opstartgeluid. Zaterdag maar eens naar de winkel.
Heb je hier al nieuws over?? Dit had ik van de week ook namelijk!! Ik had m'n headsetje nog nooit gebruikt en wilde dat eens testen. Kwam erachter dat ik ook geen geluid had tijdens bellen en gebeld worden.

Willen anderen hier dit ook eens testen of is dit écht toevallig???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
HAMMAR schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:25:
[...]

Heb je hier al nieuws over?? Dit had ik van de week ook namelijk!! Ik had m'n headsetje nog nooit gebruikt en wilde dat eens testen. Kwam erachter dat ik ook geen geluid had tijdens bellen en gebeld worden.

Willen anderen hier dit ook eens testen of is dit écht toevallig???
Jammer dat niemand dat hier even proberen wil......... :'(

Ander vraagje dan even, wat betreft de agenda.
Ik werk 4x9 uur, waardoor ik dus steeds 1 roostervrije dag heb per week. Per 4 weken wisselen die van de vrijdag naar de maandag en v.v.
Het lukt mij dus in de agenda om 4 achtereenvolgende maandagen of vrijdagen als roostervrij te benoemen.
Weet iemand of dit kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnothy
HAMMAR schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:01:
[...]
Ik kan het helaas niet proberen, want mijn telefoon heb ik zaterdag achtergelaten bij de winkel. Men neemt aan dat het gewoon onder de garantie valt. Ik heb ook nog nooit mijn headset gebruikt, maar wel al vrij vaak gewoon oordopjes erin gestopt (muziek/geluidjes etc. in de trein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Het lukt mij dus niet in de agenda om 4 achtereenvolgende maandagen of vrijdagen als roostervrij te benoemen.
Weet iemand of dit kan??
Via de spica zelf niet (maar dat heeft niets met de spica te maken), maar via de google calendar website is dat vrij eenvoudig.
Kiezen voor herhaling, wekelijks, eindigt tot...

[ Voor 5% gewijzigd door job op 16-08-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41
[...]

Welke headset gebruik je dan? Als er al een headset met de Spica meegeleverd is, heb ik hem volgens mij nog nooit gebruikt. Ik gebruik altijd een BT headset. Ik kan nog wel ff op zoek naar de doos en die nazoeken naar een headset. Wanneer krijg je precies dat probleem? Als je een headset inplugt (flink hard doorduwen neem ik aan?) en daarna weer uitplugt, blijft hij denken dat de headset aangesloten is? En na een herstart is dat opgelost? Wat zie je wel of juist niet aan icoontjes in de statusbalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchmike6
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-08-2023
Mensen, ik heb mijn Galaxy Spica upgraded, maar in mn versie blijft nog steeds 1.5 staan... Update via Studio 7 werkt dus niet helemaal zoals hij zou moeten doen.... Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
dutchmike6 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:24:
Mensen, ik heb mijn Galaxy Spica upgraded, maar in mn versie blijft nog steeds 1.5 staan... Update via Studio 7 werkt dus niet helemaal zoals hij zou moeten doen.... Iemand een oplossing?
Nee dat is een bekend proleem. Zie ook het flashtopic, maar volgens mij is het in dit topic ook al vaak genoemd:
Als je update via New PC Studio (NPS), kan je updaten binnen 1.5, omdat 2.1 nog niet officieel uit is in Nederland. Als je naar 2.1 wil, moet je Odin gebruiken. Ook over het gebruik daarvan staan in dit topic en in het flash/firmware topic een heleboel posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
job schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:08:
[...]

Via de spica zelf niet (maar dat heeft niets met de spica te maken), maar via de google calendar website is dat vrij eenvoudig.
Kiezen voor herhaling, wekelijks, eindigt tot...
Allicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
gwystyl schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:07:
[...]

Welke headset gebruik je dan? Als er al een headset met de Spica meegeleverd is, heb ik hem volgens mij nog nooit gebruikt. Ik gebruik altijd een BT headset. Ik kan nog wel ff op zoek naar de doos en die nazoeken naar een headset. Wanneer krijg je precies dat probleem? Als je een headset inplugt (flink hard doorduwen neem ik aan?) en daarna weer uitplugt, blijft hij denken dat de headset aangesloten is? En na een herstart is dat opgelost? Wat zie je wel of juist niet aan icoontjes in de statusbalk?
Ik gebruik het Samsung headsetje iidd. Na een reboot was het inderdaad opgelost.Het moet denk ik wel een headsetje met microfoon, anders zou het wel eens niet zo kunnen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door HAMMAR op 17-08-2010 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnothy
HAMMAR schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 07:47:
Ik gebruik het Samsung headsetje iidd. Na een reboot was het inderdaad opgelost.Het moet denk ik wel een headsetje met microfoon, anders zou het wel eens niet zo kunnen zijn.
Ik heb er nooit een headset in gehad maar alleen (regelmatig) oordopjes. Ik heb de telefoon gereboot, ook batterij / sim / sd eruit gehad, maar niets hielp. Daarom denk ik dat het bij mij ergens van binnen hardwarematig stoort, zodat hij niet meer detecteert dat er geen plug in die 3.5mm uitgang zit (en dus in headset modus blijft). Hopelijk vinden ze dat bij Samsung ook en weten ze het op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
HAMMAR schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 07:47:
[...]

Ik ga het vanavond even testen als ik de headset kan vinden in de Samsung doos, en dan laat ik wel weten hoe het hier gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ga nu ook swype proberen. Maar hoe checken jullie of de software die jullie installeren een beetje legitiem is, d.w.z dat het niet een virus is ofzo? Of een dialer die stiekem een 0900 nummer belt?

Edit: kan hem niet parseren..heb je er 2.1 voor nodig?

[ Voor 12% gewijzigd door Mr_gadget op 17-08-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Mr_gadget schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:35:
Ga nu ook swype proberen. Maar hoe checken jullie of de software die jullie installeren een beetje legitiem is, d.w.z dat het niet een virus is ofzo? Of een dialer die stiekem een 0900 nummer belt?

Als je software installeert dan geef je toch toestemming voor bepaalde onderdelen van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Mr_gadget schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:35:

Voor de spica heb je de goede versie nodig van Swype i.v.m. schermresolutie.
Lees ff een paar pagina's terug voor de link. Bij mij draait het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Krijg "could not open swype_1.56_HVGA_galaxy-keyboard-and-language.apk as APK file" als ik hem probeert te openen met de app manager..

EDIT: ben er achter waar het aan lag, als ik de apk met mijn telefoon downloade was het bestand niet volledig...door hem via de pc te downloaden en over te zetten is het wel gelukt :)
Maar hij lijkt niet te werken nog...moet ik ergens nog iets aanzetten ofzo?

[ Voor 51% gewijzigd door Mr_gadget op 21-08-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Mr_gadget schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 14:15:
Krijg "could not open swype_1.56_HVGA_galaxy-keyboard-and-language.apk as APK file" als ik hem probeert te openen met de app manager..

EDIT: ben er achter waar het aan lag, als ik de apk met mijn telefoon downloade was het bestand niet volledig...door hem via de pc te downloaden en over te zetten is het wel gelukt :)
Maar hij lijkt niet te werken nog...moet ik ergens nog iets aanzetten ofzo?
Ja idd, dat moet bij instellingen/landinstellingen en text
daar ff swype aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
HAMMAR schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:15:
[...]

Ja idd, dat moet bij instellingen/landinstellingen en text
daar ff swype aanvinken
En bij een willekeurig invulveld (bij sms bv.) een long-press doen en vervolgens als invoermethode Swype kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Voor wie nog steeds een reden zoekt om te updaten/rooten. Gisteren is de multitouch driver voor de spica vrijgegeven. Dus naast apps zonder 1.5 installeren, betere browser, flinke snelheids verbeteringen, en nog 101 verbeteringen nu ook multitouch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
The_Double schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:42:
Voor wie nog steeds een reden zoekt om te updaten/rooten. Gisteren is de multitouch driver voor de spica vrijgegeven. Dus naast apps zonder 1.5 installeren, betere browser, flinke snelheids verbeteringen, en nog 101 verbeteringen nu ook multitouch ;)
Huh?? welke firmware is dat dan?
deze? I570EXXJH6??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
HAMMAR schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:18:
[...]

Huh?? welke firmware is dat dan?
Er is geen firmware verschenen waar multitouch in zit, maar een paar mensen bij Samdroid.net hebben een multitouch driver geschikt gemaakt voor de spica en een kernel gebouwd die hem kan gebruiken. Die kernel is inmiddels te vinden in kitchen v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
gwystyl schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:23:
[...]

Er is geen firmware verschenen waar multitouch in zit, maar een paar mensen bij Samdroid.net hebben een multitouch driver geschikt gemaakt voor de spica en een kernel gebouwd die hem kan gebruiken. Die kernel is inmiddels te vinden in kitchen v2
Heb jij 't draaien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Ja. Ik heb een compleet pakket samengesteld in kitchen v2. Full package, kernel 2.09.1, een paar optionele packages die ik wil, calculator (nodig voor DVM) en DVM11. Dit werkt prima: stabiel en voor mijn gevoel iets sneller dan de gemodde JE1 die ik eerst had.
Ik heb eerst geprobeerd een light package te maken en die toe te passen na het flashen van JH6, maar dat werkte niet. Toen heb ik JH1 geflasht en de full package zoals hierboven beschreven toegepast.

Multitouch is vooral erg handig in de browser; een site die ik in de file nogal eens bekijk is wegsnelheden. Een tijdje geleden pasten tekst en het plaatje ineens niet meer op mijn scherm. Nu is er gemakkelijk met twee vingers uit te zoomen zodat alles weer overzichtelijk wordt. Het werkt in ieder geval in Browser, xScope browser en Google Maps. Verder heb ik nog geen programma's geprobeerd waarin het zou moeten werken.

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 25-08-2010 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
MT werkt prima idd, maar ik ben nog steeds niet overtuigd van het nut. Samdroid Turbo crashed helaas nog wel bij mij, met de Beta test 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hebben jullie ook wel eens dat je telefoon op een random moment opnieuw start (gewone samsung firmware..)?
Als ik in de logfile kijk geeft hij dan een error omdat hij naar een bep. state gaat...misschien iets met het powermanagment ofzo. Is dat samsung opstart filmpje uit te zetten? Of iig zonder geluid? Beetje irrantant als je dat opeens uit broekzak hoort komen..

BTW: nog bedankt voor de swype tips, heb nu een NL woordenboek en het werkt best goed! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mr_gadget op 28-08-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Mr_gadget schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:27:
Hebben jullie ook wel eens dat je telefoon op een random moment opnieuw start (gewone samsung firmware..)?
Als ik in de logfile kijk geeft hij dan een error omdat hij naar een bep. state gaat...misschien iets met het powermanagment ofzo. Is dat samsung opstart filmpje uit te zetten? Of iig zonder geluid? Beetje irrantant als je dat opeens uit broekzak hoort komen..

BTW: nog bedankt voor de swype tips, heb nu een NL woordenboek en het werkt best goed! :)
Bij het modden via de kitchen kun je diverse bootanimaties kiezen. Misschien zit daar ook een stille bij? (niet getest)
Random reboots heb ik op 1.5 ook gehad. Die komen op 2.1 nog wel eens voor, maar veel minder. (eens per maand denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou de reden dat wij in NL nog geen 2.1 hebben, zijn dat de Spica een 2.2 update krijgt?
http://androidforums.com/...-android-2-2-offical.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:16:
Zou de reden dat wij in NL nog geen 2.1 hebben, zijn dat de Spica een 2.2 update krijgt?
Dat is raar aangezien de Spica EOL is....

Maar wel gaaf :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Laatst online: 02-03-2021
Heeft iemand I570EXXJH6 update al getest? En wat is het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:16:
Klinkt goed, maar hier geldt zeer zeker: eerst zien, dan geloven. Ik heb dit bericht een paar weken geleden gelezen (eerste post is van de 19e?), maar ik verwacht dat sommige ontwikkelaars van custom roms of samfirmware al wel iets van een gelekte rom zouden hebben gehad. Als je ziet hoeveel 2.1 roms er nog gelekt worden, heb ik niet het idee dat ze heel hard met 2.2 bezig zijn. Ik heb echter graag ongelijk in dit geval ;)
fransf schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:58:
Ik heb hem er even op gehad, maar hij liep niet zo lekker bij mij. Ik ben dus terug gegaan naar JH1, omdat dat de basis van kitchen v2 is. Ik kon ook niet echt verschil merken qua snelheid of extra opties die er eerst niet waren.
edit: liep niet zo lekker betekent dat sommige programma's niet te vinden waren/zijn in de market. Ik heb hem net weer geflasht en ga hem wat langer testen ,met alleen 2.08_pda als modificatie om root-access te krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door gwystyl op 30-08-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

fransf schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:58:
Redelijke kale standaard rom. Voor de rest lijkt alles wat soepeler te lopen en te reageren. Meer niet. Oh ja standaard stond alles op het russisch ofzo :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Ik heb al een aantal dagen het probleem dat ik niks meer gedownload krijg van Google Market. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
arnova schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:17:
Ik heb al een aantal dagen het probleem dat ik niks meer gedownload krijg van Google Market. Is dit een bekend probleem?
Ja die schijnt wat problemen te hebben. Ik kan er de ene keer wel, de andere keer duurt het heel lang of is de market helemaal niet beschikbaar.

Ik draai nu trouwens JH6, waarbij ik sommige apps niet kan vinden. Ik hoop dat dit nog wel komt (was met JH1 eerst ook). Dit in combinatie met kernel 2.09.5 levert wel multitouch op, dus je hoeft niet meer 'full package' kitchen v2 (basis JH1) te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

gwystyl schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:03:
[...]

Ja die schijnt wat problemen te hebben. Ik kan er de ene keer wel, de andere keer duurt het heel lang of is de market helemaal niet beschikbaar.

Ik draai nu trouwens JH6, waarbij ik sommige apps niet kan vinden. Ik hoop dat dit nog wel komt (was met JH1 eerst ook). Dit in combinatie met kernel 2.09.5 levert wel multitouch op, dus je hoeft niet meer 'full package' kitchen v2 (basis JH1) te gebruiken.
Hebben overigens al die snellere/jit kernels ed. geen invloed op die a/v video sync problemen, dat jij weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
arnova schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:29:
[...]

Hebben overigens al die snellere/jit kernels ed. geen invloed op die a/v video sync problemen, dat jij weet?
Geen idee, ik kijk nooit films :). Ik heb mijn multitouch-DVM-kitchen iig vervangen door alleen een multitouch kernel, omdat ik de afgelopen paar dagen een paar spontane reboots had. Ik heb ze vandaag nog niet gehad. Alleen voor de Linpack score doe ik het niet. Het staat wel stoer, 9 MFlops of hoger, maar als dat in de praktijk niet sneller aanvoelt en niet zo stabiel is hoeft het van mij niet.

Iets heel anders: de afgelopen paar dagen is het me opgevallen dat de tijd op mijn Spica veel te hard gaat. Per dag zit hij er meer dan 5 min naast (loopt voor) tov mijn autoklok, wekkerradio en laptopklok. Ik heb nu het programma clocksync gedownload en die laat ik elke 6 uur corrigeren, maar volgens mij was dit probleem er eerst niet. Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 22% gewijzigd door gwystyl op 31-08-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

gwystyl schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:18:
Iets heel anders: de afgelopen paar dagen is het me opgevallen dat de tijd op mijn Spica veel te hard gaat. Per dag zit hij er meer dan 5 min naast (loopt voor) tov mijn autoklok, wekkerradio en laptopklok. Ik heb nu het programma clocksync gedownload en die laat ik elke 6 uur corrigeren, maar volgens mij was dit probleem er eerst niet. Hebben meer mensen hier last van?
Nee, niks van gemerkt. Ik heb de afgelopen week bijna dagelijks een nieuwe Samdroid Kitchen-versie erop gezet maar kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst de tijd heb ingesteld. Net ff gekeken, de tijd op mijn Spica loopt zo'n 1,5 minuut achter op de werkelijke tijd. Ik gebruik geen externe synchronisatieprogramma's.

Maar nu ik er over nadenk, mijn datum en tijdinstellingen heb ik wel op 'Automatisch' (Netwerkwaarden gebruiken). Het zou dus best kunnen dat de tijd op mijn Spica synchroon wordt gehouden met mijn provider (Telfort). Misschien heb jij dit ook aan staan en is je provider zijn tijd wat verder vooruit? ;)

Gisteravond ben ik weer terug gegaan naar Kernel LK2.08.4.beta2, zonder Multitouch dus. Multitouch is een leuk speeltje maar ik deed er feitelijk niks mee en had wel het gevoel dat mijn batterij veel sneller leeg was.

[ Voor 15% gewijzigd door mno op 31-08-2010 21:28 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
mno schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:24:
[...]

Nee, niks van gemerkt. Ik heb de afgelopen week bijna dagelijks een nieuwe Samdroid Kitchen-versie erop gezet maar kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst de tijd heb ingesteld. Net ff gekeken, de tijd op mijn Spica loopt zo'n 1,5 minuut achter op de werkelijke tijd. Ik gebruik geen externe synchronisatieprogramma's.

Maar nu ik er over nadenk, mijn datum en tijdinstellingen heb ik wel op 'Automatisch' (Netwerkwaarden gebruiken). Het zou dus best kunnen dat de tijd op mijn Spica synchroon wordt gehouden met mijn provider (Telfort). Misschien heb jij dit ook aan staan en is je provider zijn tijd wat verder vooruit? ;)

Gisteravond ben ik weer terug gegaan naar Kernel LK2.08.4.beta2, zonder Multitouch dus. Multitouch is een leuk speeltje maar ik deed er feitelijk niks mee en had wel het gevoel dat mijn batterij veel sneller leeg was.
Ik heb KPN, en die synct niet goed als je dat aan hebt staan volgens mij. Ik ga wel ff een dag of twee proberen met die instelling aan en uit, kijken of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Ook geen last van het tijd probleem, hij loopt 9 seconden achter op mijn pc, dat lijkt me acceptabel.

het duurt altijd wel even na flashen voordat hij synchroniseerd, bij mij loopt hij altijd een uurtje of wat een uur voor voordat hij goed gezet wordt. (gmt+1(+1) zomertijd staat goed)

Mij valt het trouwens op dat ik sinds ik de laatste firmware heb geflasht me batterij een stuk langer mee gaat, en mijn ontvangst afgenomen is, waar ik eerst bijna altijd H had, heb ik nu meestal g, en soms 3g. (JD4->JH6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:05
Aiai... Ik lees hier al tussen de regels dat er geen officiele 2.1-rom te krijgen is via de samsung software?

Nu heb ik voor mijn vriendin even voor de backupmogelijkheden de NPS-software geinstalleerd, maar ik merk dat het (buggy) programma de telefoon niet wilt herkennen.

Via de volgende stappen (instellingen>extra’s>ontwikkeling> usb fouten opsporen aan) herkent hij het toestel heel even, maar daarna kan hij 'opeens' bij het synchroniseren van de contacten niet meer de telefoon herkennen.

Doe ik iets fout? Moet ik ergens nog een modus 'PC studio manager' aanzetten in het android systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
dnhelle schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:36:
Aiai... Ik lees hier al tussen de regels dat er geen officiele 2.1-rom te krijgen is via de samsung software?

Nu heb ik voor mijn vriendin even voor de backupmogelijkheden de NPS-software geinstalleerd, maar ik merk dat het (buggy) programma de telefoon niet wilt herkennen.

Via de volgende stappen (instellingen>extra’s>ontwikkeling> usb fouten opsporen aan) herkent hij het toestel heel even, maar daarna kan hij 'opeens' bij het synchroniseren van de contacten niet meer de telefoon herkennen.

Doe ik iets fout? Moet ik ergens nog een modus 'PC studio manager' aanzetten in het android systeem?
Probeer KIES eens! en idd usb fout opsporen aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
HAMMAR schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:06:
[...]

Probeer KIES eens! en idd usb fout opsporen aanvinken.
Ik zou eerst controleren welke firmware versie je nu hebt. Dit doe je bij
Instellingen - Over het toestel (helemaal onderaan), en dan kijken bij Firmware versie.
Als daar staat: 2.1 update 1, moet je KIES gebruiken, als daar iets staat met 1.5, moet je NPS gebruiken.

Updaten naar 2.1 is trouwens vrij makkelijk, kijk daarvoor in het firmware en flashen topic en op www.samfirmware.com (daar vind je alle firmware en flashsoftware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Ik zou KIES of NPS volledig ontwijken, contacten synchroniseren kan via gmail, firmware updaten via ODIN, en muziek overzetten via usb massaopslag. Dan vraag ik me af waarom je nog moeite zou doen met zo'n buggy programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
The_Double schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:36:
Ik zou KIES of NPS volledig ontwijken, contacten synchroniseren kan via gmail, firmware updaten via ODIN, en muziek overzetten via usb massaopslag. Dan vraag ik me af waarom je nog moeite zou doen met zo'n buggy programma.
Helemaal mee eens :). Ik heb nu NPS er op staan voor mijn vrouw, die heeft een oudere Samsung, maar dat is ook een gedrocht van een programma. Ik heb KIES alleen gebruikt om de goede drivers te krijgen, en verder gebruik ik het helemaal niet.

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Is het normaal dat de spica met de standaard firmware ongeveer 1 keer per dag reboot? Echt heel irrantant, als je midden in de nacht dat stomme samsung startup muziekje hoort. |:( .Ik heb wel wat programmaatjes geïnstalleerd zoals swype en wat dingen van de market maar die zouden hem toch niet moeten laten rebooten?

• Hyp Hyper
Mr_gadget schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:13:
Is het normaal dat de spica met de standaard firmware ongeveer 1 keer per dag reboot? Echt heel irrantant, als je midden in de nacht dat stomme samsung startup muziekje hoort. |:( .Ik heb wel wat programmaatjes geïnstalleerd zoals swype en wat dingen van de market maar die zouden hem toch niet moeten laten rebooten?
Ik had daar met 1.5 meer last van dan met 2.1, maar elke dag is wel erg vaak. Bij mij is het van eens per week naar eens per maand gegaan of daaromtrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou ik flashen naar 2.1 samdroid mod zit nog altijd op stock firmware ik ben nogal bang dat ik mijn spica brick
als ik gewoon de handleiding volg kan er dan iets misgaan en zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Laatst online: 29-08 15:01
zou ik flashen naar 2.1 samdroid mod zit nog altijd op stock firmware ik ben nogal bang dat ik mijn spica brick
als ik gewoon de handleiding volg kan er dan iets misgaan

thx
Stel je voor dat je in de toekomst eens een antwoord wil op je vraag, overweeg dan

1) Je vraag in slechts 1 forum te stellen
2) Interpunctie te gebruiken.

Wat je wilt zeggen is waarschijnlijk:

Zal ik flashen naar 2.1 samdroid mod? Ik zit nog altijd op de stock firmware. Ik ben nogal bang dat ik mijn Spica brick. Als ik gewoon de handleiding volg, kan er dan iets mis gaan?

In dat geval: ja, zoals je kunt lezen in het andere forum waar je exact dezelfde post hebt geplaatst, kan het misgaan, maar dat is onwaarschijnlijk. Zelf heb ik alleen problemen gehad toen de batterij bijna leeg bleek te zijn. Na opnieuw opladen kon ik gewoon Odin weer gebruiken om er een andere (wel werkende) firmware op te zetten. Wat wel kan gebeuren is dat je al je gegevens verliest. SMS-jes kun je backuppen met een app, programma's kan je opnieuw installeren en andere gegevens worden opnieuw gesynchroniseerd met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn zoontje heeft zitten spelen met m'n Spica, gevolg "teveel pogingen voor patroon". Nu moet ik unlocken met mijn Google-account, maar dit lukt niet met mijn huidige login/paswoord. Iemand een ideetje om dit te verhelpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
vul bij ww NULL in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ The Double: Ge weet niet hoe content ge mij maakt!
't is wel met kleine letters, maar toch een tip van goudwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 07:42:
@ The Double: Ge weet niet hoe content ge mij maakt!
't is wel met kleine letters, maar toch een tip van goudwaarde.
Ik wilde vragen: "Wat doet het dan als je "null" als wachtwoord invult?" maar besloot het zelf uit te proberen.

Ik krijg met "null" echt een foutmelding dat mijn password/username combinatie niet goed is. Echter met "NULL" als wachtwoord kan ik, na een tijdje wachten, mijn unlock pattern opnieuw proberen. Niet echt veilig dus, en het doet me denken aan de vraag: hoeveel combinaties zijn er mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men moet wel je username of emailadres kennen en het aantal mogelijke Unlock Patterns is erg ruim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:28:
Men moet wel je username of emailadres kennen en het aantal mogelijke Unlock Patterns is erg ruim
De meeste mensen die bij mijn telefoon kunnen als ik hem toevallig laat liggen op plekken waar ik vaak kom ken ik (vrienden, familie, collega's), dus die weten mijn e-mailadres ook (ik gebruik mijn GMail adres voor bijna alles). Dan is het wel een serieuze design-flaw. Als men dus een flink aantal keer geprobeerd heeft en die unlock-code moet invullen is er makkelijk bij de gegevens in mijn telefoon te komen.
Ik verwacht niet dat dit een reeel probleem gaat opleveren in mijn geval omdat ik de meeste mensen die ik net genoemd heb vertrouw, en voor iemand die mijn telefoon vindt als ik hem ergens 'in het wild' kwijt raak is mijn e-mailadres waarschijnlijk niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
De NULL truc werkt alleen als je normale email/wachtwoord niet meer werkt, dan is hij namelijk per ongeluk overschreven met NULL.
Ik denk dat ze ergens in de code per ongeluk "NULL" (= NULL in letters) gebruikt ipv. NULL(=niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
De NULL truc werkt alleen als je normale email/wachtwoord niet meer werkt, dan is hij namelijk per ongeluk overschreven met NULL.
Ik denk dat ze ergens in de code per ongeluk "NULL" (= NULL in letters) gebruikt ipv. NULL(=niets).
Niet waar. De truc werkt ook als er niets mis is met je wachtwoord. Bovendien moet je daarna je unlock pattern weer ingeven, hetgeen niet hoeft als je je wachtworod invuld.
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste