Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Hmmm, nouja, ik heb hem nooit zelf gebruikt, toen ik eens werd buiten gesloten had ik geen account opgegeven, dus vroeg hij er ook niet om. Dus toen maar een nieuwe rom geflasht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Had mijn spica naar factory defaults gereset omdat hij te vaak rebootte. Was een tijdje stabiel maar opeens begint hij vrolijk in een uur 3 keer |:( te rebooten...Ga denk ik maar gebruik maken van de garantie want dit is niet normaal..

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
Heeft iemand een idee hoe ik door mijn muziek kan zoeken?[kan die niet vinden in ''doorzoekbare items'']

Ik draai 2.1, indien dit niet mogelijk is, kent iemand een app die dat wel kan?[ik had volgens mij eentje gezien, maar toen niet bij stil gestaan...iets met droid..]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:30

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Kaguya schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:10:
Heeft iemand een idee hoe ik door mijn muziek kan zoeken?[kan die niet vinden in ''doorzoekbare items'']

Ik draai 2.1, indien dit niet mogelijk is, kent iemand een app die dat wel kan?[ik had volgens mij eentje gezien, maar toen niet bij stil gestaan...iets met droid..]
Cubed player of "3" kan het

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
thanks, das echt een top mp3 speler. Kan zelfs ''sorten'' op Chinese karakters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uaex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-04-2024
ik heb gister een samsung spica gekregen, en er zit 1.5 op en ik wil hem updaten naar 2.2 en heb alles via de officiele site van samsung gedaan en hij blijft uren lang bij ''upgrade wordt uitgevoerd'. Wat moet ik doen ik heb het op me laptop geprobeerd en me computer lukt allebei niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
uaex schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:01:
ik heb gister een samsung spica gekregen, en er zit 1.5 op en ik wil hem updaten naar 2.2 en heb alles via de officiele site van samsung gedaan en hij blijft uren lang bij ''upgrade wordt uitgevoerd'. Wat moet ik doen ik heb het op me laptop geprobeerd en me computer lukt allebei niet.
Hmm ik weet niet wat jij probeerd maar de op galaxi spica draait geen 2.2.
Origineel draait er 1.5 op die kan je waarschijnlijk via NPS upgraden naar een betere 1.5 maar daar houd het echt mee op.
Wil je 2.1 op je Spica dan kan dat wel, maar niet via samsung want die geeft die update niet!
Kan wel via andere weg, wat in dit forum uitvoerig beschreven staat!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 18:58
klopt het dat deze telefoon bij de dixons 100 euro kost ?
of is dat een foutje ?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34
leonwin7 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:16:
klopt het dat deze telefoon bij de dixons 100 euro kost ?
of is dat een foutje ?
Bel ze?
Als je op de site kijkt, lijkt dat wel te kloppen idd. Niet duur voor deze telefoon....
Er staat wel Hi bij, dus het kan zijn dat het er één is met simlock of prepaid of abo oid.

[ Voor 39% gewijzigd door gwystyl op 18-09-2010 13:00 ]

• The_Double
foutje denk ik, want hier staat hij voor 300,-

https://dixons.nl/artikel...a_i5700_msmartphone_zwart

Grappig overigens dat ik hem een half jaar geleden voor minder heb gekocht, onze telefoon neemt in waarde toe :)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
The_Double schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 18:56:
foutje denk ik, want hier staat hij voor 300,-

https://dixons.nl/artikel...a_i5700_msmartphone_zwart

Grappig overigens dat ik hem een half jaar geleden voor minder heb gekocht, onze telefoon neemt in waarde toe :)
Bij de link voor 100 euro staat ie ook als niet op voorraad zijnde. Het zou wel idioot goedkoop zijn. :P
En hij is idd een tijdje voor onder de 200 euro te koop geweest. Helaas net voordat ik hem kocht voor zo'n 230 euro.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:58:
[...]

Bel ze?
Als je op de site kijkt, lijkt dat wel te kloppen idd. Niet duur voor deze telefoon....
Er staat wel Hi bij, dus het kan zijn dat het er één is met simlock of prepaid of abo oid.
Als je kijkt bij specificaties zie je dat er een simlock op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Laatst online: 11-09 07:12

KVanL

Alles is relatief

Gaat de simlock er niet af als je er een andere firmware op flasht? Ik weet niet of dat bij de spica ook zo is, want ik heb er nooit een simlock op gehad, maar op mijn vorige telefoon (SE K610i) kon je de simlock eraf krijgen door er andere firmware op te flashen.
Maar ik denk dat ze bij dixons toch een foutje gemaakt hebben, want 100 euro is wel erg weinig voor de Spica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
KVanL schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:56:
Gaat de simlock er niet af als je er een andere firmware op flasht? Ik weet niet of dat bij de spica ook zo is, want ik heb er nooit een simlock op gehad, maar op mijn vorige telefoon (SE K610i) kon je de simlock eraf krijgen door er andere firmware op te flashen.
Maar ik denk dat ze bij dixons toch een foutje gemaakt hebben, want 100 euro is wel erg weinig voor de Spica.
Nee, da's volgens mij niet waar, de simlock blijft dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Weet iemand dat, als je mms wil versturen of wilt internetten bia je belbundel, roaming aan moet staan?
Ik heb net de apn gegevens ingevoerd, maar kan geen mms verzenden.

[ Voor 24% gewijzigd door HAMMAR op 19-09-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Laatst online: 29-08 15:01
HAMMAR schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:03:
Weet iemand dat, als je mms wil versturen of wilt internetten bia je belbundel, roaming aan moet staan?
Nee, roaming is alleen voor als je niet op je eigen netwerk zit. Evenwel heb ik ook mijn MMS instellingen een paar keer opnieuw moeten instellen voordat het goed werkte, je maakt denk ik gewoon snel ergens een foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
84hannes schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:50:
[...]

Nee, roaming is alleen voor als je niet op je eigen netwerk zit. Evenwel heb ik ook mijn MMS instellingen een paar keer opnieuw moeten instellen voordat het goed werkte, je maakt denk ik gewoon snel ergens een foutje.
Mag ik vragen welke firmware jij draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
HAMMAR schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:03:
Als je telfort hebt moet roaming wel aan. telfort roamt namelijk op het kpn netwerk.
Voor de andere providers is het niet nodig. goed je apn instellen en het moet werken.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 19-09-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Ik draai een kernel uit de Kitchen met Frozen Eclair V9. Baseband i570EXXJD1, kernel 2.6.29 spica@spica-dev #662, Firmware 2.1-update1. Hoezo?

Wat Telfrot betreft: Als je Telfort gebruikt ben je sowieso gepaald. Bovendien zul je dan altijd voor mobiel internet (2G/3G) moeten roamen, dus niet alleen voor MMS.
Weet iemand of MMS over WiFi werkt? Ik vermoed van niet, maar ben te lui om het daadwerkelijk uit te testen.

[ Voor 3% gewijzigd door 84hannes op 19-09-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
84hannes schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:10:
Ik draai een kernel uit de Kitchen met Frozen Eclair V9. Baseband i570EXXJD1, kernel 2.6.29 spica@spica-dev #662, Firmware 2.1-update1. Hoezo?

Wat Telfrot betreft: Als je Telfort gebruikt ben je sowieso gepaald. Bovendien zul je dan altijd voor mobiel internet (2G/3G) moeten roamen, dus niet alleen voor MMS.
Weet iemand of MMS over WiFi werkt? Ik vermoed van niet, maar ben te lui om het daadwerkelijk uit te testen.
Ow ok, ik een gewone 2.1 de D1. Ik zit trouwens op 't Vodafone netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
De spica van mijn vriendin zei gisteravond - terwijl hij uit stond - bij het opladen "battery disconnected". Ik heb een beetje naar dit probleem op internet gezocht en 1 bruikbare(?) tip gevonden. De connectie in de telefoon met een schroevendraaier (voorzichtig) wat hoger zetten.

Heeft iemand anders dit probleem ook wel eens gehad? Wat was de oplossing?

Thanks!

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

Sinds drie dagen krijg ik ineens geen internet verbinding meer op m'n Spica. In de statusbar verschijnt wel het 2G/3G icoontje (met een pijltje omhoog en pijltje omlaag). Normaal gesproken gaan die pijltje "knipperen" (up- en downstream) als een app verbinding met internet legt. Dat gebeurt nu niet. De pijltjes blijven "stil" en de app geeft na enkele seconden een error: geen connectie (oid).

De Ben website helpt daarbij niet veel; de instellingen die ze daar geven hebben uberhaupt nooit gewerkt. Is er hier nog iemand me Ben, die mij kan zeggen of de instellingen toch wel juist zijn? Ik heb de volgende 2 APN's (wat niet is genoemd, is niet ingevuld):

Naam: Ben internet
APN: internet.ben
MCC: 204
MNC: 16
APN type: internet

Naam: Ben MMS
APN: mms.ben
MMSC: http://benmms
MMS-proxy: 010.010.010.011
MMS poort: 8080
APN type: mms

Sommigen zeggen dat je voor MNC, 08 moet invullen. Maar telkens als ik dat doe, verdwijnt (!) de APN uit het lijstje van APN's.... :?

[ Voor 18% gewijzigd door Reveller op 20-09-2010 11:33 ]

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Reveller schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:30:
Sinds drie dagen krijg ik ineens geen internet verbinding meer op m'n Spica. De Ben website helpt daarbij niet veel; de instellingen die ze daar geven hebben uberhaupt nooit gewerkt. Is er hier nog iemand me Ben, die mij kan zeggen of de instellingen toch wel juist zijn? Ik heb de volgende 2 APN's (wat niet is genoemd, is niet ingevuld):

Naam: Ben internet
APN type: internet

Naam: Ben MMS
APN: mms.ben
MMSC: http://benmms
MMS-proxy: 010.010.010.011
MMS poort: 8080
APN type: mms

Sommigen zeggen dat je voor MNC, 08 moet invullen. Maar telkens als ik dat doe, verdwijnt (!) de APN uit het lijstje van APN's.... :?
Spica van mijn vriendin verbrak de verbinding met Ben constant. Helpdesk kwam niet verder dan te melden dat Ben en Samsung niet goed samen gaan (tuuhluhk) dus dankje geroepen en andere provider uitgekozen.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Ik heb net (volgens mij voor het eerst) muziek geluisterd op mijn spica via een koptelefoon (Sennheiser MX200?). Ik krijg alleen geluid links. Het lijkt net of de plug er niet helemaal in zit, maar wat ik ook druk of draai, hij gaat er niet verder in. Aan de voorkant (schermkant) sluit hij volgens mij wel aan, aan de achterkant (batterijklepkant) heb ik bijna 2 mm over.

Heeft iemand hier dat ook, en heb je dat met de originele headset niet? Evt andere oplossingen hoor ik ook graag.

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Bij mij steekt hij ook aan de achterkant 2mm uit en aan de voorkant niet maar heb hier geen problemen met skullcandy oortjes.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Een post van Wim-NL van vorige week in [Samsung Galaxy Spica] Firmwares en Flashen van de spica, hoop doet leven...
Op mijn vraag wanneer nu we nu eindelijk de update naar 2.1 kunner verwachten, kreeg ik vandaag (15-9) dit antwoord van Samsung:

Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw e-mail.
Dit is lange tijd onduidelijk geweest. Maar de update voor de Spica komt er aan, men is nu bezig met de laatste tests.
De verwachting is dat 2.1. ongeveer over 3 tot 4 weken uitkomt.
De update naar Android 2.2. is niet mogelijk helaas omwille van een hardware limitatie.
Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center op het telefoonnummer 0900 - SAMSUNG (7267864).
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Natalie Fransen
Samsung Electronics Benelux B.V.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 22-09-2010 13:28 ]

• Xiled
  • Niet online
gwystyl schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:38:
Ik heb net (volgens mij voor het eerst) muziek geluisterd op mijn spica via een koptelefoon (Sennheiser MX200?). Ik krijg alleen geluid links. Het lijkt net of de plug er niet helemaal in zit, maar wat ik ook druk of draai, hij gaat er niet verder in. Aan de voorkant (schermkant) sluit hij volgens mij wel aan, aan de achterkant (batterijklepkant) heb ik bijna 2 mm over.

Heeft iemand hier dat ook, en heb je dat met de originele headset niet? Evt andere oplossingen hoor ik ook graag.
Hier ook geen problemen. Heb creative EP630 in ears. En steekt idd 2 mm uit aan de achterkant.

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

• mauritsm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-04-2024

mauritsm

zo veel tekst...zo weinig ruim

Reveller schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:30:
Sinds drie dagen krijg ik ineens geen internet verbinding meer op m'n Spica. In de statusbar verschijnt wel het 2G/3G icoontje (met een pijltje omhoog en pijltje omlaag). Normaal gesproken gaan die pijltje "knipperen" (up- en downstream) als een app verbinding met internet legt. Dat gebeurt nu niet. De pijltjes blijven "stil" en de app geeft na enkele seconden een error: geen connectie (oid).

De Ben website helpt daarbij niet veel; de instellingen die ze daar geven hebben uberhaupt nooit gewerkt. Is er hier nog iemand me Ben, die mij kan zeggen of de instellingen toch wel juist zijn? Ik heb de volgende 2 APN's (wat niet is genoemd, is niet ingevuld):

Ik zit ook bij Ben en bij mij doet het internet het (meestal) wel goed....ook mijn settings zijn bijna hetzelfde
Naam: Ben
Type: internet + MMS

Maar ik moet zeggen dat ik MMS niet gebruik, dus eigenlijk zou die het met jouw instellingen ook moeten doen.
Het ligt in ieder geval niet aan je mobiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met mijn spica. Hij draait op 2.1, I570EXXJE4.

Ik kan geen MMS versturen, hij blijft dan de hele tijd op "verzenden" vast staan. Ik heb tele2 en heb op hun site de MMS instellingen opgezocht: http://tele2.qelp.com/Samsung/I5700-Galaxy-Spica/MMS/. Het gekke is dat als ik deze instellingen volg de APN niet in de lijst komt. Zet ik het MNC op de aangegeven 16, dan komt hij dus niet in de lijst. Zet ik MNC op 02 (zoals hij standaard staat) dan verschijnt hij wel in de APN, maar bij 't versturen van een MMS gebeurd er dus niets.

De vraag is nu heeft iemand hier toevallig tele2 icm met een Spica en kan hij/zij MMS versturen. Zo ja, kan iemand vertellen wat dan de instellingen zijn?

Ps. Volgens de tele2 site zou de internet APN ook op MNC 16 moeten staan, maar dan komt de APN ook niet in de lijst te staan. Met MNC 02 wel en dan werkt het internet ook gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
16 is het t-mobile netwerk, 02 is tele2.
MNC moet je vanaf blijven, en laten staan waarop je telefoon hem instelt.. hij haalt de informatie uit de simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:35:
16 is het t-mobile netwerk, 02 is tele2.
MNC moet je vanaf blijven, en laten staan waarop je telefoon hem instelt.. hij haalt de informatie uit de simkaart.
Laat hem nu op 02 staan, maar nog steeds geen succes. MMS blijft niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:25:
[...]

Als je kijkt bij specificaties zie je dat er een simlock op zit.
Hier: http://www.prepaidwinkel.eu/detail.asp?Id=1589 staat ie wel voor € 110. Overigens staat ie bij KPN niet vermeld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Weet iemand of het mogelijk is dat scherm uitgaat tijdens het bellen uit te zetten? Hij gaat uit bij tijdens het bellen en als je dan op wil hangen moet je eerst een tijdje het unlock knopje indrukken..
En soms zit hij ondanks dat hij gelocked is toch in het 'uitzet menutje ' als ik hem uit zijn hoesje haal. Dan is er ondanks de lock toch een toets ingedrukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Waarom zou je moeten unlocken om op te hangen?
Gewoon op de ophangknop/uitknop drukken werkt prima.

Wat het uitzet menutje betreft.. dat kan je altijd indrukken ook als de mobiel gelocked is. Valt weinig aan te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:41
Ik heb ook een vraagje, Hoe kan ik het beste mijn telefoon opschonen(of een nieuwe install), terwijl mijn telefoonnummers,smsjes en mijn firmware erop blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Marrtijn schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:02:
Ik heb ook een vraagje, Hoe kan ik het beste mijn telefoon opschonen(of een nieuwe install), terwijl mijn telefoonnummers,smsjes en mijn firmware erop blijven staan?
zelfde firmware --> factory reset / hard reset. dat kan je doen bij de instellingen of via een bepaalde code die je in moet typen op je telefoon toetsenbord.
telefoonnummers komen vanzelf terug als je weer synct met google/gmail account
sms backuppen naar gmail met sms backup +, en na de harde reset weer terugzetten.

offtopic:
btw, je berichten hier geven me niet echt de indruk dat je zelf zoekt of wat probeert. Heb je nu al 2.1 er op gezet via Odin? Zoniet DM me even, dan kan ik je er wel door loodsen als je er niet uit komt. Wel eerst proberen zelf te doen door bijv de tutorial op samfirmwares.com of één in dit topic te volgen.....

[ Voor 25% gewijzigd door gwystyl op 07-10-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Laatst online: 11:41
gwystyl schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:36:
[...]

zelfde firmware --> factory reset / hard reset. dat kan je doen bij de instellingen of via een bepaalde code die je in moet typen op je telefoon toetsenbord.
telefoonnummers komen vanzelf terug als je weer synct met google/gmail account
sms backuppen naar gmail met sms backup +, en na de harde reset weer terugzetten.

offtopic:
btw, je berichten hier geven me niet echt de indruk dat je zelf zoekt of wat probeert. Heb je nu al 2.1 er op gezet via Odin? Zoniet DM me even, dan kan ik je er wel door loodsen als je er niet uit komt. Wel eerst proberen zelf te doen door bijv de tutorial op samfirmwares.com of één in dit topic te volgen.....
Ik zoek wel, maar ik vraag liever een keertje voordat ik het probeer. :+ Ik vraag liever een keertje extra dan dat ik het verknal. Het is trouwens wel gelukt.

Ik had de optie zien staan, maar ik durfde nog niet te klikken, want ik wist niet wat er wel en niet werd overgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Marrtijn schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:16:
[...]

Ik zoek wel, maar ik vraag liever een keertje voordat ik het probeer. :+ Ik vraag liever een keertje extra dan dat ik het verknal. Het is trouwens wel gelukt.

Ik had de optie zien staan, maar ik durfde nog niet te klikken, want ik wist niet wat er wel en niet werd overgeschreven.
Mooi dat het gelukt is; als je het eenmaal een keer gedaan hebt weet je hoe makkelijk het is, en dan kan je verder experimenteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Via NPS update:
Firmware versie: 2.1-update1
Buildnummer: ECLAIR.XXJH7

ben niet de enige zo te zien :). Leuk dat de update er dan toch is!
Edit1: Helemaal vlekkeloos is het nog niet. Andoid widgets worden niet netjes in een hokje geplaatst, mar half in 1 hokje en half in een ander hokje. (verticaal gezien)
Kost dus 2x zoveel ruimte per scherm. Links worden wel goed geplaatst.

Nog maar even mee klooien dus :).

[ Voor 61% gewijzigd door Urithar op 08-10-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Urithar schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:43:
Via NPS update:
Firmware versie: 2.1-update1
Buildnummer: ECLAIR.XXJH7

ben niet de enige zo te zien :). Leuk dat de update er dan toch is!
Edit1: Helemaal vlekkeloos is het nog niet. Andoid widgets worden niet netjes in een hokje geplaatst, mar half in 1 hokje en half in een ander hokje. (verticaal gezien)
Kost dus 2x zoveel ruimte per scherm. Links worden wel goed geplaatst.

Nog maar even mee klooien dus :).
Ff stom vraagje, maar ging het updaten snel bij je? Ik heb de spica van mn vriendin weten te herkennen in NPS (duurde ff ;-)) en kreeg idd nieuwe firmware. Scherm van de telefoon staat nu al een tijdje op "samsung" en NPS zegt vooral niet de verbinding te verbreken (en blijft op 0% staan)

heb ik nu een uh-oh? of gewoon nog even geduld nodig?
thx

edit: stap 3 staat op 0%

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Laatst online: 29-12-2024
hmm wat was stap 3 ook al weer? bij mij bleef het scherm erg lang op samsung staan na de hele update. (wat dan met een seconde interval oplicht). Maar toen had ik hem geloof ik al ontkoppeld :P. Met update zelf ging downloaden 1x mis, toen ik in een ander programma ging werken terwijl NPS aan het downloaden was. 2e keer alles gesloten en nps ook niet geminimaliseerd, toen ging het goed.

Had wel issue dat hij op samsung bleef staan; aan-uit zorge wel voor reboot maar stapte niet door naar SIM-pin scherm. Toen terwijl die op samsung stond SIM kaart eruit-erin. toen deed ie t.

Hoop dat je er iets mee kan, misschien niet het meest duidelijke verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Ik heb de foon losgekoppeld van de USB, batterij er uit en opnieuw geboot en dit werkte gelukkig, that is, net een melding dat het gelukt is, dus nu even kijken of hij ook daadwerkelijk werkt :) thanks!

Edit, even een tijdje met de spica op 2.1 zitten spelen en man wat een vooruitgang tov de 1.5. Niet zozeer de gebruiksvriendelijkheid, maar echt de snelheid ook. Menu's starten net zo snel als op mn milestone. Vriendin is erg in haar sas :)

[ Voor 37% gewijzigd door jvvj op 09-10-2010 11:52 ]

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ localjoost Na hoeveel tijd 0% heb jij hem gewoon losgekoppelt? Of was stap 3 opeens wel verder gegaan?
oke, NPS uitvoeren als administrator helpt ;) stoomt gewoon door met updaten en die 2.1 is inderdaad sneller

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik heb mijn Spica ook geüpdate naar android 2.1. Lukte pas op de 3e computers, op één windows 7 en één xp computer werd de telefoon niet herkend. Andere pc wel herkend in New PC Suite (windows 7). In m'n telefoon stond USB-foutherkenning aan.

Vervolgens updaten, hij gaf aan dat het updaten mislukte, en toonde een hersteloptie. Dus: telefoon loskoppelen, geluid-down-, foto- en ophangknop tegelijk indrukken en dan weer connecten. Door in dat proces vervolgens heel lang te wachten (hij blijft steeds op 0% staan) gaf NPS uiteindelijk de melding dat het updaten gelukt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:12
hmm... voor de spica van mijn vriendin kan ik nog geen update vinden.
iemand enig idee hoe dat komt?
of zal dat komen doordat er een simlock van kpn op zit?
(dacht ik tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:46:
@ localjoost Na hoeveel tijd 0% heb jij hem gewoon losgekoppelt? Of was stap 3 opeens wel verder gegaan?
oke, NPS uitvoeren als administrator helpt ;) stoomt gewoon door met updaten en die 2.1 is inderdaad sneller
denk dat ik hem 15 min op 0% heb laten hangen, daarna dus lostrekken, reboot, en upgrade herhalen. Werkte toen wel.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik loop zojuist ook tegen een minpunt van 2.1 aan, en ik lees op een engelstalig forum eenzelfde ervaring:

Als je een xvid-bestand via usb naar je geheugenkaartje kopieert, wordt het bestand door android naar een 0kb-groot bestand omgezet, en kun je 'm vervolgens niet afspelen. Lijkt er dus op dat de xvid/divx-ondersteuning waar de Spica bekend om staat in 2.1 is weggevallen...

-Edit/update: Hoewel usb-transfer dus niet werkt bij xvid-bestanden werkt het via WiFi oversturen wél. Dat kan met de app Web Sharing Lite. Dus ik vermoed dat dit een bug in de officiële 2.1 firmware is.

[ Voor 21% gewijzigd door mixel op 10-10-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 13:00
localjoost.nl schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 13:21:
[...]
denk dat ik hem 15 min op 0% heb laten hangen, daarna dus lostrekken, reboot, en upgrade herhalen. Werkte toen wel.
Zelfs na een half uur op 0% in stap drie geen resultaat :( . Hoop dat iemand die hier wel een oplossing voor heeft hier iets laat horen. Zal anders naar een servicecentre moeten. Iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Jab65 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 08:16:
[...]

Zelfs na een half uur op 0% in stap drie geen resultaat :( . Hoop dat iemand die hier wel een oplossing voor heeft hier iets laat horen. Zal anders naar een servicecentre moeten. Iemand daar ervaringen mee?
Dus, steeds weer?? Misschien kan je proberen je foon eerst een factory reset te geven en dan de update uit te voeren. (geen idee of dat helpt, maar dat is wat ik zou doen)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
mixel schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 22:59:
Ik loop zojuist ook tegen een minpunt van 2.1 aan, en ik lees op een engelstalig forum eenzelfde ervaring:

Als je een xvid-bestand via usb naar je geheugenkaartje kopieert, wordt het bestand door android naar een 0kb-groot bestand omgezet, en kun je 'm vervolgens niet afspelen. Lijkt er dus op dat de xvid/divx-ondersteuning waar de Spica bekend om staat in 2.1 is weggevallen...

-Edit/update: Hoewel usb-transfer dus niet werkt bij xvid-bestanden werkt het via WiFi oversturen wél. Dat kan met de app Web Sharing Lite. Dus ik vermoed dat dit een bug in de officiële 2.1 firmware is.
nog nooit mee gemaakt, niet op 2.1, en zelfs niet op 2.2. Als ik jou was zal ik het nog eens proberen, misschien een ander mapje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand met de officiële update al google navigatie gebruikt? Ik ben benieuwd naar hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jab65 Welk besturingssysteem gebruik je? Bij mij werkte het pas nadat ik NPS had gestart met adminrechten onder windos 7 64 bit. Daarna kreeg ik ook vrij vlot een lopend balkje bij de % en een geupdate spica ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:26:
Heeft iemand met de officiële update al google navigatie gebruikt? Ik ben benieuwd naar hoe het werkt.
zou dat dan anders werken dan met de onofficiele update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
rp87 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 22:03:
hmm... voor de spica van mijn vriendin kan ik nog geen update vinden.
iemand enig idee hoe dat komt?
of zal dat komen doordat er een simlock van kpn op zit?
(dacht ik tenminste)
Heb er hier ook een maar dan een simlock vrije maar zegt ook dat er geen update is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:27:
[...]

zou dat dan anders werken dan met de onofficiele update?
Geen idee, maar ik ben zelf geen fan van flashen, en het gebruik van navigatie is een van de redenen waarom mijn vriendin zou willen upgraden. Als de navigatie niet goed werkt, dan hoeft de upgrade van haar niet echt. Ze is tevreden met de standaard bijgeleverde firmware. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb hem gisteren op de 'samsung ' manier geflashed, met de emenergy restore dus 8)7
Maar ik dacht dat swype er nu standaard in zo zitten, maar er zit alleen nog het android toetsenbord in? Of zit het in een vaag menuutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
swype zit bij de galaxy s, niet bij de spica. (of ik lees iets nieuws :) )
Maar als je zelfstandig swype installeert moet je dit eerst nog in een "vaag" :p menutje activeren (menu > instellingen > landinstelling en tekst).

Wel is het scherm van de spica naar mijn mening te klein en niet gevoelig genoeg om goed met swype te kunnen werken. Ik had het na 2 dagen met swype op de spica wel gezien, maar op de galaxy s van een vriend werkte het ideaal.

[ Voor 91% gewijzigd door job op 12-10-2010 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50

arnova

weet veel, maar niet alles

job schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 01:12:
swype zit bij de galaxy s, niet bij de spica. (of ik lees iets nieuws :) )
Maar als je zelfstandig swype installeert moet je dit eerst nog in een "vaag" :p menutje activeren (menu > instellingen > landinstelling en tekst).

Wel is het scherm van de spica naar mijn mening te klein en niet gevoelig genoeg om goed met swype te kunnen werken. Ik had het na 2 dagen met swype op de spica wel gezien, maar op de galaxy s van een vriend werkte het ideaal.
Mijn vriendin heeft de Galaxy Apollo (de budget versie van de S) en daar werkt Swype echt perfect op. Al heb ik ook wel gemerkt dat het touchscherm op haar Apollo veel beter is dan op mijn Spica (die nog 1.5 draait)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunsting
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik probeer van alles om mijn spica te koppelen aan nps.. no luck so far. Ik heb ongeveer dit hele forum doorgelezen, maar hoe krijgen jullie dat toch voor mekaar? Ik draai windows xp 32, service pack 2. Ook kies geïnstalleerd (misschien dat daar andere usb drivers bij zaten) maar niks.
Iemand die dit herkent maar het toch werkend heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:07:
@jab65 Welk besturingssysteem gebruik je? Bij mij werkte het pas nadat ik NPS had gestart met adminrechten onder windos 7 64 bit. Daarna kreeg ik ook vrij vlot een lopend balkje bij de % en een geupdate spica ;)
Ik gebruik XP. Maar.... gisteren nog een keer gedaan, en nu liep hij gewoon door. Ik ben me niet bewust van enige wijzigingen, behalve het loskoppelen van een USB hub... 't zal toch niet daaraan gelegen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtvanderheiden
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik krijg het ook niet voor elkaar onder windows 7 64bit met admin rechten. Ik krijg de telefoon wel gekoppeld maar als ik update krijg ik de melding dat ik al de laatste versie heb, welke versie 1.5 is en niet 2.1. misschien heeft iemand nog een idee? misschien dat het aan mn hi abbo ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door jtvanderheiden op 12-10-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
  • Laatst online: 04-08 10:10
Ik heb het volgende gedaan :
- New Pc Studio opstarten met admin rechten (windows 7)
- upgrade bevestigen -> download, controle en uitpakken nodige bestanden
- percentagebalk blijft steken op 0% -> na een vijftal minuten usb-kabel ontkoppelen
- toestel opstarten met hersteloptie -> Volume Down + Foto + aan/uit-knop
- op het toestel verschijnt uiteindelijk iets als : Do Not Turn Off Target met icoontje in de vorm van diskette
- het toestel terug aan de usb leggen -> New Pc Studio vraagt om herstel uit te voeren
- de percentagebalk begint te lopen in New Pc Studio, en er is ook een percentagebalk te zien op het scherm van de Spica
- na een vier à vijf minuten zijn deze 100% -> toestel start opnieuw op en usb loskoppelen
- er verschijnt een icoontje op het scherm van de Spica dat aantoont dat de bestanden worden uitgepakt
- Spica start opnieuw op en 2.1 is daar.
Op deze manier is het voor mij gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunsting
Maar hebben jullie dan zo'n usb tekentje aangeklikt bij het verbinden? Die komt bij namelijk niet op het scherm. Nps gaat wel proberen te verbinden maar zegt dan "kan modus niet wijzigen".... stupid samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
  • Laatst online: 04-08 10:10
Niet nodig, toestel aansluiten en New Pc Studio opstarten -> toestel wordt automatisch herkend. Als je bedoelt het Usb-tekentje op het scherm van de Spica -> niet aanklikken, toestel mag niet als usb-opslag actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu al een paar keer, op verschillende computers, geprobeerd de Spica te updaten. Bij de nieuwste NPS-versie krijg ik de melding dat er geen update beschikbaar is. Bij een oudere NPS-versie onder Windows Vista kreeg ik na enkele minuten een aantal waarschuwingen namelijk dat er nieuwere versie van NPS beschikbaar is en dat er een firmware update klaar staat. Wanneer ik voor de firmware update kies krijg ik de melding dat de telefoon niet wordt ondersteund. Wat moet ik doen? Via de nieuwste NPS-versie krijg ik geen update aangeboden. De huidige androidversie is 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

WAAROM GEEN 2.1 ?

Menigeen die 'officieel' probeert te updaten via Samsung komt niet verder dan een '2e' versie van 1.5 terwijl anderen probleemloos 2.1 kunnen installeren. De oorzaak is simpel; de toestellen die niet naar 2.1 kunnen zijn geen officiële Samsung toestellen die bestemt zijn/waren voor de Nederlandse markt. Vaak toestellen die via internet cq computerzaken aangeschaft zijn, zijn 'niet' voor de Nederlandse markt bestemde toestellen. Zo kwam ik erachter dat mijn toestel eigenlijk bestemt was voor de Franse markt.....

Nu zijn er 2 oplossingen :
1) je toestel flashen met officiële Samsung firmware via ODIN.
2) je toestel (indien je weet voor welke markt hij bestemt is) flashen in het betreffende land ;-) of middels een 'fake' ip je voordoen alsof je in het betreffende land bent. Zo heb ik mijn toestel tijdens mijn vakantie in Frankrijk gewoon via NPS kunnen updaten . . . . . .

Recentelijk heb ik een Spica voor mijn vrouw gekocht via een internetshop, en ja hoor, wederom geen exemplaar voor de Nederlandse markt bestemt. Deze keer via oplossing 1) naar 2.1 geupgrade; prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunsting
Hoe kom je dan aan de officiële firmware van samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

brunsting schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:52:
Hoe kom je dan aan de officiële firmware van samsung?
check topic : [Samsung Galaxy Spica] Firmwares en Flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een officiele mededeling :)

Ik heb een nederlandse Samsung Spica en heb net mijn telefoon geupdatet via NPS via de officiele weg naar Android 2.1. Het lijkt erop dat de officiele uitrol in Nederland is begonnen. Althans, voor mijn toestel.

Jullie kunnen het zelf proberen.

Mijn telefoon is gegaan van Android 1.5 -> 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07-2018
Ik heb 2.1 er eerder zelf al op gezet. Lukt het dan om de officiele er op te zetten of moet ik eerst weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je eerst terug moet gaan naar 1.5 als je al een onofficiele 2.1 erop hebt gezet.

Ik had 1.5 er standaard al op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Nielsio schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 01:10:
Ik heb 2.1 er eerder zelf al op gezet. Lukt het dan om de officiele er op te zetten of moet ik eerst weer terug?
Ja dat kan wel, maar heeft op zich niet heel veel zin. Volgens mij wordt de update door NPS gedaan, dus zou je eerst terug moeten naar 1.5, en die laten herkennen en updaten met NPS.

Als je al 2.1 erop hebt staan zou ik verder met Odin nieuwere builds van 2.1 proberen maar niet per sé terug naar 1.5 gaan om een andere 2.1 te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn samsung start dan krijg ik een driekoek met uitroep teken?
Ik heb echt alles gebprobeerd: - Opnieuw 1.5 flashen
- Opnieuw 2.1 flashen
- Wipe data/cache
- Mount system , sd en data

Ik heb eingelijk heel veel ervaring met flashen met odin . Maar dit heb ik echt nooit meegemaakt.
Ik heb dus LK.2.08 geflashed dus nu kan ik wel in de recovery komen , maar de probleem nu is dat de recovery hele tijd opnieuw start ( Recovery boot loop)>
Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wel het juiste ops bestand gebruikt?
2.1 = spica_jc3.ops.

Wellicht een domme opmerking :), maar dat soort kleine dingetjes kan het best in zitten dus controleer het nog eens.

[ Voor 48% gewijzigd door job op 16-10-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaah ik gebruik spica_jc3.ops .

Toch bedankt voor je reactie;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Photo Caller ID
Who is calling, NOT SURE, their photo is still just that small BLURRY picture, weird, when I took it it wasn’t blurry, it was crisp. Whats going on with that? iPhone has a BIG picture display, fills the screen when someone calls, where is that for us? Figured that would be a 2.2 release, maybe it is, no one got a call during any demos so its hard to say but I want it and I know Chris (site owner) wants it bad!
Die van mij is ook erg wazig (en klein) terwijl het via de album viewer gewoon goed uitziet. Weet iemand of dit al opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Is je batterij opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:41
giancarlo_f schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:10:
WAAROM GEEN 2.1 ?

..........

Menigeen die 'officieel' probeert te updaten via Samsung komt niet verder dan een '2e' versie van 1.5 terwijl anderen probleemloos 2.1 kunnen installeren. De oorzaak is simpel; de toestellen die niet naar 2.1 kunnen zijn geen officiële Samsung toestellen die bestemt zijn/waren voor de Nederlandse markt. Vaak toestellen die via internet cq computerzaken aangeschaft zijn, zijn 'niet' voor de Nederlandse markt bestemde toestellen. Zo kwam ik erachter dat mijn toestel eigenlijk bestemt was voor de Franse markt.....

.................
Weet iemand of dit ook geld als je je toestel via T-Mobile hebt gekocht oid. Ik krijg het updaten ook niet voor elkaar?

[ Voor 45% gewijzigd door Paulus73 op 18-10-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Laatst online: 16-10-2024
Proberen te updaten naar 2.1 via NPS, maar zonder succes! Hij blijft hangen op 0%.
Heb ook de stappen geprobeerd die een pagina eerder in dit topic zijn vermeld.

Iemand nog meer succesverhalen?

Ook even contact gehad met Samsung: Mevrouw vond het vervelend dat we de spica hadden gekocht, omdat dat toch een beetje het 'jammer' toestel van Samsung was. Helaas dus! NPS wordt ook niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Ballantines schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:01:
Proberen te updaten naar 2.1 via NPS, maar zonder succes! Hij blijft hangen op 0%.
Heb ook de stappen geprobeerd die een pagina eerder in dit topic zijn vermeld.

Iemand nog meer succesverhalen?

Ook even contact gehad met Samsung: Mevrouw vond het vervelend dat we de spica hadden gekocht, omdat dat toch een beetje het 'jammer' toestel van Samsung was. Helaas dus! NPS wordt ook niet ondersteund.
Het 'jammer'-toestel? Ik heb juist het idee dat dit een van de eerste telefoons in tijden is van Samsung waarvan je niet spijt hebt zodra je de winkel uitloopt :P. Maar dat zal wel precies het jammerlijke eraan zijn voor Samsung :+.

Ik kan je verder niet echt helpen, ik neem aan dat je het al op meerdere pc's hebt geprobeerd (ook andere windows versies)? Wat ik je wel kan vertellen is dat via onofficiële kanalen updaten ook makkelijk zat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
I-Heine-I schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:16:
[...]

Het 'jammer'-toestel? Ik heb juist het idee dat dit een van de eerste telefoons in tijden is van Samsung waarvan je niet spijt hebt zodra je de winkel uitloopt :P. Maar dat zal wel precies het jammerlijke eraan zijn voor Samsung :+.

Ik kan je verder niet echt helpen, ik neem aan dat je het al op meerdere pc's hebt geprobeerd (ook andere windows versies)? Wat ik je wel kan vertellen is dat via onofficiële kanalen updaten ook makkelijk zat is.
Lijkt me een typisch geval van waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Ik zie alleen maar horrorverhalen over het herkend krijgen van de Spica in NPS of KIES, en updates (als ze al geïnstalleerd kunnen worden) blijven hangen bij 1.5.

Zoals Heine hierboven ook al aangeeft is updaten via onofficiele kanalen erg makkelijk. Als je naar 2.1 (of 2.2) wil, zou ik dus even inlezen in flashen via Odin en daarmee een firmware flashen. Mijn Spica kan met 2.2 nog wel even vooruit (al had ik wat meer snelheid/geheugen wel fijn gevonden). Ik heb er dus zeker geen spijt van dat ik nu bijna een jaar geleden voor deze telefoon heb gekozen ipv bijvoorbeeld de HTC Wildfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
gwystyl schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:44:
[...]
Zoals Heine hierboven ook al aangeeft is updaten via onofficiele kanalen erg makkelijk.
Dat lukte bij mij anders ook niet. Ook daar (Odin) bleef ik hangen bij de stap waar de nieuwe firmware daadwerkelijk naar de telefoon overgezet zou moeten worden. Ben hier toen niet verder mee gegaan omdat de update via NPS beschikbaar kwam. Daar bleef ik in eerste instantie ook steken bij stap 3. De oplossing voor mij was (zoals eerder vermeld) om alle niet noodzakelijke USB apparaten te ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Mijn accu gaat steeds sneller leeg, heb hem nu sinds januari dit jaar. Is dat normaal? En waar kan je een accu met extra capaciteit bestellen? :)

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Het is gelukt om de Spica een "officiele" update te geven. Het opnieuw opstarten van de telefoon in downloadmodus was de belangrijke stap die ik hier heb opgedaan.

Dan een vraagje, in het nieuwe homescreen staan er standaard 4 icoontjes onderin die altijd blijven staan als je van homescreen wisselt. Kun je die weg halen? Via indelen lukt het me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Paulus73 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 07:39:
Het is gelukt om de Spica een "officiele" update te geven. Het opnieuw opstarten van de telefoon in downloadmodus was de belangrijke stap die ik hier heb opgedaan.

Dan een vraagje, in het nieuwe homescreen staan er standaard 4 icoontjes onderin die altijd blijven staan als je van homescreen wisselt. Kun je die weg halen? Via indelen lukt het me niet.
Dat komt door de launcher (Pantheon). Als je die icoontjes niet wil moet je een andere launcher installeren zoals LauncherPro, ADW.launcher, helix enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 22:17
Ik zit zelf ook met een vervelend probleem.

De telefoon lijkt 'vast' te zitten in headsetmodus.
Bij het bekijken van video of luisteren van muziek krijg ik geen geluid meer via het speakertje achterop, maar wél als ik oortjes inplug.

Bellen heb ik nog niet getest (daar bleek bij sommigen ook problemen met te zijn).

Ik las al enkele keren dat men ermee naar een servicecenter is geweest, maar is er niemand die dit zelf heeft kunnen fixen?

\Edit: Oké, het is intussen al gefixed.
Kwestie van opstarten mét oortjes in, muziekspeler aan, oortjes uit, terug in, muziekspeler af, oortjes uit en met de volumebediening prutsen 8)7

(zo was het toch plots gefixed bij mij :*) )

[ Voor 20% gewijzigd door Bluefall op 20-10-2010 10:08 . Reden: fixed it! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Weet iemand een juiste manier de firmware te updaten, zonder alle instellingen/progs opnieuw te moeten doen.
Ik draai nu op 2.1 i570EXXJD1, met root. Eventueel een (duidelijke) handleiding,
Laatste keer Update via ODIN, in recovery, maar dan moet je alles opnieuw instellen. Ik heb gegoogled, maar geen (duidelijke) instructie gevonden.

Is dat mogelijk, en betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
@thomaspot
In sommige gevallen twijfel ik, maar dit lijkt me echt iets voor het Firmwares en Flashen forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:26:
Even een officiele mededeling :)

Ik heb een nederlandse Samsung Spica en heb net mijn telefoon geupdatet via NPS via de officiele weg naar Android 2.1. Het lijkt erop dat de officiele uitrol in Nederland is begonnen. Althans, voor mijn toestel.

Jullie kunnen het zelf proberen.

Mijn telefoon is gegaan van Android 1.5 -> 2.1.
welke versie krijg je dan (PDA, CSC etc) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:22:
[...]

welke versie krijg je dan (PDA, CSC etc) ??
Waar kan ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PDA : I570EXXJH7
CSC: I570EXENJH3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje,

Er zit waarschijnlijk een bug in 2.1 welke ik niet in 1.5 had.
De G-sensor(de sensor die bijhoudt wanneer het scherm moet draaien van normaal naar landscape) doet het niet goed:

Ik had een applicatie genaamd Smart alarm Clock en deze maakt gebruik van de G-sensor. Deze applicatie houdt bij wanneer de telefoon bewogen wordt. In Android 2.1 geeft hij aan dat de telefoon constant bewogen wordt terwijl dit niet het geval is.

Kent iemand deze bug en zoja, in welke aangepaste versie van 2.1 zit deze bug er niet in?

Als ik er niet uitkom, hoop ik dat de spica weer terug te flashen is naar 1.5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
gwystyl schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:33:
[...]

Dat komt door de launcher (Pantheon). Als je die icoontjes niet wil moet je een andere launcher installeren zoals LauncherPro, ADW.launcher, helix enz....
En heeft dat nog gevolgen voor de batterijduur? Of maakt het niet uit welke Launcher je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Paulus73 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:34:
[...]

En heeft dat nog gevolgen voor de batterijduur? Of maakt het niet uit welke Launcher je gebruikt?
Geen idee :). In theorie zit er vast verschil in hoeveel resources de launcher gebruikt, maar ik heb er nog geen verschil in kunnen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek de laatste 1.5 versie I5700XXJB3 .

Weet iemand waar ik deze kan vinden? Ik heb Google afgestruind, Samfirmware etc etc. maar alles wijst naar 1 link en deze doet het niet meer. Wie kan mij blij maken met deze firmware??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50

arnova

weet veel, maar niet alles

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:14:
Ik zoek de laatste 1.5 versie I5700XXJB3 .

Weet iemand waar ik deze kan vinden? Ik heb Google afgestruind, Samfirmware etc etc. maar alles wijst naar 1 link en deze doet het niet meer. Wie kan mij blij maken met deze firmware??
Even een mirror (voor je) gemaakt: http://rocky.eld.leidenun...msung_Galaxy_Spica_i5700/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
info over officieele 2.1 rom
ik was benieuwd of er al een officieele 2.1 gereleased was voor benelux.
dus heb ik samsung gebeld
volgens samsung nederland:
er is de laatste tijd getest met 2.1 android rom in belgie, hier bleken veel problemen te zijn dat het vaak niet werkt met NPS het schijnt dat ze halverwege volgende week meer weten over de status van deze software.
deze versie is ook nog NIET beschikbaar bij de dealers: ik ben zelf monteur en we hebben deze idd nog niet ontvangen.
mochten er mensen zijn die al een goeie 2.1 hebben draaien waar alle HW (ook internet over 3g of gprs) op werkt dan hoor ik dat graag, post dan ook even link van de desbetrefende software.

ik heb zelf ooit ook een 2.1 gedraaid maar deze kon de apn niet opslaan (wel de button kon je ook op klikken maar de instellingen waren dan toch niet opgeslagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Huh, ik heb gewoon via NPS geupdate naar 2.1 :) deze werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
Mr_gadget schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:23:
Huh, ik heb gewoon via NPS geupdate naar 2.1 :) deze werkt prima.
ben je woonzaam in Nederland of Belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu al een tijdje opzoek naar een 2.2 versie voor mn spica, kan iemand me helpen met een site? want ik heb google al afgezocht, en samsung-firmwares is offline ofzo.. dus anyone ?
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste