Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnothy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2024
Dat mis ik niet echt, maar gisteren heb ik wel voor de tweede keer gehad dat de telefoon compleet was vastgelopen en op geen enkele vorm van input meer reageert (gewoon na een tijdje in mijn broekzak zitten, de vorige keer had hij gewoon een tijd op een tafel gelegen). De enige mogelijkheid was om de batterij eruit te halen (!) Dat vind ik toch wel bijzonder slecht, en dat met de standaard firmware.

Daarnaast heb ik tot nu toe uitsluitend slechte ervaringen met de officiele samsung software (zowel KIES als NPS). Met geluk herkennen ze de Spica, maar vervolgens kan er effectief niets mee worden gedaan (na een tijdje 'Onbekende fout') of 'Sluit een toestel aan'. Het voelt allemaal dermate shabby aan dat ik het niet aandurf om een firmware flash te doen, want voor mijn gevoel gaat die ook halverwege ermee kappen met een 'onbekende fout' waarna ik helemaal zonder toestel zit.

Tot nu toe komt het op mij over alsof de Spica een slecht ondersteund toestel is. Jammer.

@84hannes: ik probeer meestal ook de vliegtuigmodus, maar dat heeft tot nu toe nooit gewerkt in dat geval. Ook zoeken naar netwerken levert wel weer gewoon het telefoonnetwerk op (maar dat had ik al) maar geen dataverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24
Pnothy schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:26:
Dat mis ik niet echt, maar gisteren heb ik wel voor de tweede keer gehad dat de telefoon compleet was vastgelopen en op geen enkele vorm van input meer reageert (gewoon na een tijdje in mijn broekzak zitten, de vorige keer had hij gewoon een tijd op een tafel gelegen). De enige mogelijkheid was om de batterij eruit te halen (!) Dat vind ik toch wel bijzonder slecht, en dat met de standaard firmware.
Heb je geen apps op je spica staan?

Ga er maar vanuit dat vastloper door apps worden veroorzaakt. Na sluiten van de apps gaan veel op de achtergrond gewoon door.
Mijn spica (en die van kennissen) doen het probleemloos. Afentoe kom ik een brakke app tegen. Jammer dat die app dan zo nuttig is, als het mijn telefoon laat crashen gaat hij eraf.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 21-05-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....

Daarnaast heb ik tot nu toe uitsluitend slechte ervaringen met de officiele samsung software (zowel KIES als NPS). Met geluk herkennen ze de Spica, maar vervolgens kan er effectief niets mee worden gedaan (na een tijdje 'Onbekende fout') of 'Sluit een toestel aan'. Het voelt allemaal dermate shabby aan dat ik het niet aandurf om een firmware flash te doen, want voor mijn gevoel gaat die ook halverwege ermee kappen met een 'onbekende fout' waarna ik helemaal zonder toestel zit.

Tot nu toe komt het op mij over alsof de Spica een slecht ondersteund toestel is. Jammer.

.....
ja ik denk er precies hetzelfde over. Ik heb echter uiteindelijk wel de firmware geflashed, nadat bekend werd dat 2.1 met vodafone werkte. Het topic daarover is echt goed opgezet en ik heb eigelijk geen berichten gelezen van mensen die hun Spica gebricked hebben. De eerste twee keer ging het bij mij niet goed, omdat in taakbeheer NPS toch nog ergens stond. Ook dat stond in dat topic goed uitgelegd waarna het echt goed werkte.

tot op heden ben ik er erg tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnothy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik heb geprobeerd dat topic te volgen, maar daarin gaat het o.a. over 'zorg dat je Spica herkend wordt, zo niet ga niet verder'. Daar was ik dus al blijven steken, want hij wordt op zijn best deels herkend. In Windows is het een 'samsung usb composite device' maar in NPS/KIES is het vaak alleen een usb drive die de helft van de tijd niet goed benaderd wordt (moet er eerst een drive gemount worden vindt ie...) en dingen als 'je contacten en berichten backuppen' (ook deel van de guide) kan dus niet.

Nu staan er niet zo heel veel spannende dingen in mijn telefoon, gebruik hem pas net en de meeste dingen staan bij Google, maar ja. Ik heb dan toch het gevoel dat ik niet voldoende de stappen kan doorlopen. Had jij dat ook dan, en zou je in mijn geval stug doorgaan met een 2.1 installatie?

Misschien heb ik er overigens ook wel wat aan om niet alleen het begin van dat topic te lezen met dat stappenplan maar ook alle berichten die daarop volgen. Maar daar heb ik tot nu toe de tijd nog niet voor genomen. Wellicht morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 21:58
Pnothy schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:53:
Ik heb geprobeerd dat topic te volgen, maar daarin gaat het o.a. over 'zorg dat je Spica herkend wordt, zo niet ga niet verder'. Daar was ik dus al blijven steken, want hij wordt op zijn best deels herkend. In Windows is het een 'samsung usb composite device' maar in NPS/KIES is het vaak alleen een usb drive die de helft van de tijd niet goed benaderd wordt (moet er eerst een drive gemount worden vindt ie...) en dingen als 'je contacten en berichten backuppen' (ook deel van de guide) kan dus niet.
Het herkennen slaat eigenlijk alleen op het herkennen in Windows.
(En er staat niet "ga niet verder", maar 'lees verder' ;) )
Het is trouwens normaal (nouja :+ ) dat NPS/KIES de foon enkel als usb kan benaderen en contacten/berichten niet kan backuppen. De installatie van NPS is enkel nodig om de nodige drivers te installeren.

Mocht je nog vragen hebben, kan je steeds in het firmwaretopic terecht (wel eerst de zoekfunctie gebruiken natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Dat heb ik ook gehad, maar na het lukraak opruimen van wat apps is het niet meer voorgekomen.
Wel heb ik soms dat ie vastloopt bij het unlocken. Vooral wanneer ik door de unlockknop het scherm activeer en dan per ongeluk meteen weer via dezelfde knop het scherm weer uitzet. Dan wil ie wel eens niet meer wakker worden.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 20:22
Bluefall schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:37:
[...]

Het herkennen slaat eigenlijk alleen op het herkennen in Windows.
(En er staat niet "ga niet verder", maar 'lees verder' ;) )
Het is trouwens normaal (nouja :+ ) dat NPS/KIES de foon enkel als usb kan benaderen en contacten/berichten niet kan backuppen. De installatie van NPS is enkel nodig om de nodige drivers te installeren.

Mocht je nog vragen hebben, kan je steeds in het firmwaretopic terecht (wel eerst de zoekfunctie gebruiken natuurlijk ;) )
Je kunt nu met KIES wel de contacten backuppen,
Zal er zelf geen gebruik van maken aangezien het via Gmail ook gaat. Tenzij ik uiteraard uit naar een gsm overstap die niet op Android draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 13:00
Help! Toen ik vanochtend mij Spica wilde gebruiken, was hij aan het booten. Al vanalles geprobeerd, maar wat ik ook doe, hij blijft hangen bij de "knipperende" (glowing?) SAMSUNG. Dus na het opstartgeluid en scherm. Wat ik ook doe, welke toetsencombinatie ik ook gebruik, ik krijg hem niet goed gestart. Alleen door [call]+[OK]+[end call] kom ik in een Self Test menu, maar de reset optie (19) brengt geen verandering.

Wie-0-wie heeft tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jab65 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:58:
Help! Toen ik vanochtend mij Spica wilde gebruiken, was hij aan het booten. Al vanalles geprobeerd, maar wat ik ook doe, hij blijft hangen bij de "knipperende" (glowing?) SAMSUNG. Dus na het opstartgeluid en scherm. Wat ik ook doe, welke toetsencombinatie ik ook gebruik, ik krijg hem niet goed gestart. Alleen door [call]+[OK]+[end call] kom ik in een Self Test menu, maar de reset optie (19) brengt geen verandering.

Wie-0-wie heeft tips?
Batterij er al eens uitgehaald? Al eens 5 minuten lang gewacht?

Je zou hem aan kunnen sluiten op een pc via usb en dan de ADB SHELL starten. Als je gewoon "ls /", in kan tikken in de shell reageert de spica.

Als het dan nog niet werkt, moet je hem of opsturen naar samsung (via waar je hem gekocht hebt) of android 2.1 erop zetten. Als je hem flasht ben je ALLES dat op het telefoongeheugen stond kwijt, dus applicaties en instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Kan je hem nog opstarten in download mode?
Dan kan je hem in pc new studio warschijnlijk wel restoren. En anders flash je hem met odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik het zoiets gehad toen er nog 1.5 op stond met heel weinig apps. De boosdoener bij mij was toen het SD-kaartje..Na een volledig format met dit: http://panasonic.jp/support/global/cs/sd/downloa/index.html heb ik geen last meer gehad. Probeer eens een dagje zonder SD-kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
ik heb mn galaxy spica net nieuw en snap nog niet alles:
Bijvoorbeeld dit:

De apps van hyves en facebook doen het bij niet, wanneer ik daarmee inlog krijg ik een foutmelding, terwijl als ik via de browser naar de sites ga en dan inlog het wellukt.

Heb ik iets verkeerd ingesteld staan?
Wie o wie kan mij helpen?

Groetjes Marjolein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:24:
Hoi,
ik heb mn galaxy spica net nieuw en snap nog niet alles:
Bijvoorbeeld dit:

De apps van hyves en facebook doen het bij niet, wanneer ik daarmee inlog krijg ik een foutmelding, terwijl als ik via de browser naar de sites ga en dan inlog het wellukt.

Heb ik iets verkeerd ingesteld staan?
Wie o wie kan mij helpen?

Groetjes Marjolein
Wat lukt er precies niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:36

nFo

Komt die Froyo 2.2 update ook uit op de 5700 ?

nieuws: 'Android 2.2 Froyo kan op alle Android-telefoons draaien'

[ Voor 65% gewijzigd door nFo op 22-05-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:25:
[...]

Wat lukt er precies niet ?
het inloggen zelf op hyves of facebook, dan komt er een foutmelding. ALs je dat via de standaard Apss doet die op de telefoon zitten.

Als je via de browser naar de site gaat en inlogt lukt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oohja en nog een vraag,
kan je het internet ook uit zetten? Want bij mij staat dat standaard aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
nFo schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:32:
Komt die Froyo 2.2 update ook uit op de 5700 ?
Ga er maar uit van niet. Samsung heeft 2.1 beloofd en die is er nog steeds niet (alleen in Duitsland/Oostenrijk). Er komen nieuwe modellen uit waardoor ik verwacht dat de spica end of line is en software ervoor niet meer ontwikkeld zal worden.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:34:
oohja en nog een vraag,
Tuurlijk, Kijk hier: Android Software & Discussie - Deel 5
Tipje voor het zoeken, zoek op de term apn.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 23-05-2010 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 20:25
Heeft er iemand soms ook last van dat een map niet geopent kan worden?

Ik heb op mijn homescreen een map waar alle games in staan maar hij opent hem soms wel en soms niet.
Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:24

arnova

weet veel, maar niet alles

job schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:53:
[...]
Ga er maar uit van niet. Samsung heeft 2.1 beloofd en die is er nog steeds niet (alleen in Duitsland/Oostenrijk). Er komen nieuwe modellen uit waardoor ik verwacht dat de spica end of line is en software ervoor niet meer ontwikkeld zal worden.

[...]

Tuurlijk, Kijk hier: Android Software & Discussie - Deel 5
Tipje voor het zoeken, zoek op de term apn.
apndroid installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Help de mensen die niet zoeken niet zo...

[ Voor 7% gewijzigd door job op 25-05-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07-2018
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:34:
oohja en nog een vraag,
Je kunt wi-fi uitzetten en je kunt 2G/3G uitzetten.

Gewoon naar settings -> wireless controls, en daar kun je wi-fi aan of uitvinken. Voor 2G/3G ook naar settings -> wireless controls -> mobile networks, en dan data roaming aan of uitvinken.

Dit scheelt batterij-verbruik.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielsio op 26-05-2010 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
Data Roaming uitzetten zorgt er alleen voor dat in het buitenland datagebruik uit wordt gezet. Zolang je niet roamt (op een gastnetwerk zit) doet deze instelling niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
84hannes schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:39:
Data Roaming uitzetten zorgt er alleen voor dat in het buitenland datagebruik uit wordt gezet. Zolang je niet roamt (op een gastnetwerk zit) doet deze instelling niets.
Klopt als een bus. Maar als je telfort hebt ben je aan het roamen op het kpn netwerk.
En dan werkt die oplossing wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
job schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:53:
[...]

Klopt als een bus. Maar als je telfort hebt ben je aan het roamen op het kpn netwerk.
En dan werkt die oplossing wel :).
Geen grappen, ben je als Telfort gebruiker voortdurend aan het roamen? Ik vind de roamingoptie heel fijn, omdat je zo in het buitenland je datagebruik niet in de gaten hoeft te houden. De dataverbinding wordt automatisch uitgeschakeld. Als je Telfort hebt (of aan andere virtuele provider?) moet je roaming dus altijd aan hebben staan, en als je de grens overgaat dus expliciet je APN instellingen vernaggelen?

edit:
Blijkbaar is er een technisch verschil tussen virtuele providers zoals Ben en Tele2, en een de manier waarop Telfort in het KPN netwerk is geintegreerd. KPN heeft met meer dingen laten zien te verkiezen om Telfort in alle opzichten inferieur aan een echt KPN (of hi) abbonement te willen houden.

[ Voor 19% gewijzigd door 84hannes op 27-05-2010 14:27 . Reden: voortschrijdend inzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-04-2024

mauritsm

zo veel tekst...zo weinig ruim

Ik denk niet dat je bij Virtual providers de roaming-optie aan moet vinken.
Zelf zit ik ook bij een Virtual provider (Ben op T-mobile netwerk) en heb die
optie nog nooit aangevinkt, dus het lijkt mij dat dit niet nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit mobiel ook een tijdje geprobeerd, en vind het een beetje een android-budgetphone het is allemaal net niet als je het aan mij vraagt, maar dat komt denk ik omdat de touch interface van samsung niet de beste is, ik geloof dat android verder wel stabiel draait.

Verder heb ik het mobiel met veel plezier gebruikt hoor:) maar dat komt met name omdat ik erg onder de indruk van van android!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dus omdat het bij ben niet nodig is, is het bij telfort ook niet nodig? Grappige redenatie.

In elk geval hier wat "bewijs":
http://www.androidworld.n...y-i7500-apn-probleem.html
Nielsio in "Samsung Galaxy Spica I5700 [deel 2]"
En er zijn genoeg andere reacties hier op Got te vinden met dezelfde strekking..

Het hele telfort netwerk is onlangs pas samengevoegd met het kpn netwerk. Telfort maakt waarschijnlijk nog gebruik van zijn eigen mnc (mobile network code) en dan ben je dus technisch gezien aan het roamen.
Waarom kpn daar voor heeft gekozen? Waarschijnlijk een geld kwestie??
Hoe het technisch allemaal in elkaar zit kan iemand anders je wellicht vertellen.

Een echte virtuele provider zoals ben heeft het mnc van t-mobile (mnc: 16), en een bedrijf als tring maakt geloof gebruik van het mnc van 6gmobile (mnc: 14).

[ Voor 22% gewijzigd door job op 27-05-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm

mauritsm

job schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:04:
Dus omdat het bij ben niet nodig is, is het bij telfort ook niet nodig? Grappige redenatie.
Ik ging ervan uit dat alle virtual providers hetzelfde waren.
Als ik had geweten dat Telfort anders in elkaar stak, had ik het niet gezegd.

In het kort gezegd: Met de kennis van nu zou ik het toen anders hebben gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ai ai, het moet niet te politiek worden hier ;)!

Ik heb ook Telfort, in het buitenland gebruik ik gewoon APNDroid... maar het zou inderdaad handiger zijn als het automatisch ging. Straks even proberen of het werkt om een KPN apn aan te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
hoe goed is de spica qua touchscreen ivm een iPhone?
Het zal natuurlijk iets minder nauwkeurig zijn vermoed ik, maar om een idee te geven.

Ik heb al youtube afgeschuimd en soms reageert hij niet. Kortom minder strak dan een iPhone. Heb ik een juiste indruk?

Ik ben een goedkoop androidtoestel aan het zoeken voor vriendinlief en vind de tattoo niet echt het van het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenny1001 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:27:
hoe goed is de spica qua touchscreen ivm een iPhone?
Het zal natuurlijk iets minder nauwkeurig zijn vermoed ik, maar om een idee te geven.

Ik heb al youtube afgeschuimd en soms reageert hij niet. Kortom minder strak dan een iPhone. Heb ik een juiste indruk?

Ik ben een goedkoop androidtoestel aan het zoeken voor vriendinlief en vind de tattoo niet echt het van het.
Mwah, ten opzichte van een iPhone vind ik het wel meevallen hoor. Het is IMHO altijd een kwestie van wennen, welk merk je ook neemt. Ik heb ook de Desire geprobeerd, die vind ik(!) héél erg gevoelig, maar na even wennen vind ik die weer veel lekkerder dan een iPhone (veel sneller ook trouwens) Verder gaat de vergelijking met een iPhone natuurlijk al snel mank als je alleen al naar de prijs kijkt. Ach, en wie wil er nou nog een iPhone? Te duur, verouderd en ik bepaal graag zelf wat ik installeren wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Kenny1001 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:27:
Ik vind 'm niet echt veel minder goed reageren dan de Legend van mijn vrouw.
Wat de Tattoo betreft: een collega heeft zo'n ding en wat ze ook zeggen over het 'scherm dat goed is voor een resistief scherm': die reageert echt voor geen meter vergeleken met de Spica.

Het scherm van de iphone is wel heel erg goed, maar je hebt ook zoiets als goed genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
Zou iemand mij een linkje kunnen sturen naar de originele(i5700XXIJ5) firmware? Kan die nergens vinden.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Heb sinds gister een spica. Over het algemeen ben ik positief behalve over de vreselijke software van samsumg. Kan niet syncen welke versie ik ook gebruik. Nps of kies, cd of beta 1.5: waardeloos.

Is er al zicht op 2.1? Samsung belooft veel maar noemt nergens een datum voor nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Verwacht maar geen officiële release van 2.1, je kan beter gewoon zelf updaten. De pc software zou ik wat standaard android spul voor zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Goodfellas schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:25:
Heb sinds gister een spica. Over het algemeen ben ik positief behalve over de vreselijke software van samsumg. Kan niet syncen welke versie ik ook gebruik. Nps of kies, cd of beta 1.5: waardeloos.

Is er al zicht op 2.1? Samsung belooft veel maar noemt nergens een datum voor nl?
Syncen met de pc kan je ook met 2.1 wel vergeten. Gewoon syncen met de google servers, en dan kan je vanaf daar wel weer met je pc syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Ja ik sync ook met google maar dat is lastig met fotos en mp3.

handmatig naar 2.1 gaan levert problemem met vodafone toch? En werkt gps dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
internet via Vodafone werkt wel weer met de laatste 2.1 (JE1), zie: [Samsung Galaxy Spica] Firmwares en Flashen
gps werkt ook gewoon (waarom niet?? dat staat los van internet).

foto's en mp3's kan je probleemloos met je usb kabel overzetten via windows explorer, daar heb je geen nps of kies voor nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 30-05-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
job schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:55:
internet via Vodafone werkt wel weer met de laatste 2.1 (JE1), zie: [Samsung Galaxy Spica] Firmwares en Flashen
gps werkt ook gewoon (waarom niet?? dat staat los van internet).

foto's en mp3's kan je probleemloos met je usb kabel overzetten via windows explorer, daar heb je geen nps of kies voor nodig.
Ah dat is goed nieuws, zal me over het flashen dan maar eens in gaan lezen! GPS had ik ergens gelezen dat het niet werkt, maar misschien ging dat nog over de niet-definitieve versie van 2.1

Fotos en mp3 kan ik niet overzetten want de geheugenkaart wordt niet herkend. Als ik de geheugenkaart in mijn laptop stop gaat het meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goodfellas schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:42:
[...]
Fotos en mp3 kan ik niet overzetten want de geheugenkaart wordt niet herkend. Als ik de geheugenkaart in mijn laptop stop gaat het meteen goed.
Je kan de spica ook gewoon aansluiten met usb, en daarna het "huidige activiteiten" balkje naar beneden slepen en dan "USB Aangesloten" selecteren ;). Zie ook http://www.simplehelp.net...droid_music_windows01.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Gister een uurtje zitten rotzooien met de drivers, maar vooralsnog werkt het niet (ook niet via bovenstaande methode). Ga het vanavond maar weer eens proberen. Het is echt - echt - ongeloofelijk dat win7 nog steeds niet normaal wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goodfellas schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:23:
Gister een uurtje zitten rotzooien met de drivers, maar vooralsnog werkt het niet (ook niet via bovenstaande methode). Ga het vanavond maar weer eens proberen. Het is echt - echt - ongeloofelijk dat win7 nog steeds niet normaal wordt ondersteund.
Drivers heb je niet nodig als je aansluit met usb. Dan reageert de spica als een soort usb harddisk. Apart dat dat niet werkt bij jou. Heb je het al eens op een andere pc geprobeerd? Al eens geprobeerd "USB Foutopsoring" aan te zetten bij Instellingen -> Toepassingen -> Ontwikkeling?

Maar windows is wel vaker een gezeik met drivers. Gewoon even zoeken op internet naar alternatieve drivers en topics met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
weet iemand hoe ik de auto correctie uitzet bij SMS?

Sinds ik 2.1 heb en een SMS wil schrijven corrigeert de GSM elk woord nadat ik het getikt heb.
Dit is vooral storend als ik een SMS in het Duits wil schrijven en echt elk woord word veranderd naar een Nederlands woord dat er geeneens op lijkt.
Heb al rond gekeken bij de instellingen en wat aangepast maar niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
menu > Instellingen > landinstellingen en tekst > android-toetsenbord > automatisch aanvullen uitvinken
Voortaan even wat langer doorzoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 31-05-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:35:
[...]

Drivers heb je niet nodig als je aansluit met usb. Dan reageert de spica als een soort usb harddisk. Apart dat dat niet werkt bij jou. Heb je het al eens op een andere pc geprobeerd? Al eens geprobeerd "USB Foutopsoring" aan te zetten bij Instellingen -> Toepassingen -> Ontwikkeling?

Maar windows is wel vaker een gezeik met drivers. Gewoon even zoeken op internet naar alternatieve drivers en topics met hetzelfde probleem.
Alle opties geprobeert in windows 7 en xpmode. Niets werkte dus toen heb ik mijn laptop met winxp erbij gepakt en het werkte meteen. Ben blij dat ik nu iig mijn muziek kan overzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zijn er mensen die zo snel grove fouten/nadelen aan de Spica kunnen opnoemen vooral met Android 2.1?

Ik zit er namelijk overna te denken om deze bij een 1 jarig Hi Abbonement te nemen... Maar kan op reviews en de algemene zeur dingen (niet werken = keihard de telefoon bashen) Maar opzich ben ik tot nu toe vrij weinig minpunten tegengekomen.

Lijkt mij dus voor Android met een klein budget prima toestel?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Touchdomex schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:09:
Zijn er mensen die zo snel grove fouten/nadelen aan de Spica kunnen opnoemen vooral met Android 2.1?

Ik zit er namelijk overna te denken om deze bij een 1 jarig Hi Abbonement te nemen... Maar kan op reviews en de algemene zeur dingen (niet werken = keihard de telefoon bashen) Maar opzich ben ik tot nu toe vrij weinig minpunten tegengekomen.

Ik heb ook Hi, en het enige nadeel was ik kan melden is dat je handmatig het APN moet aanmaken. Voor de rest kan ik geen problemen/irritaties vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03-2024
Touchdomex schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:09:

Ik heb hem nu een maandje en vind het een prima telefoon (mijn eerste android, en ik ken niemand die een android phone heeft dus ik kan niet vergelijken).
Nadeel is de bijgeleverde software (vandaar het vele bashen) en de koptelefoon is bagger i.v.g met mijn sennheiser.
Accuduur is voldoende( om de 2 dagen) i.v.g. met mijn oude touch diamond.(elke dag)
Android 2.1 een dikke plus i.v.g. met windows 6.1
Prijs is zeer goed t.o.v andere android phones
Scherm is redelijk scherp
Intern geheugen had wat groter gemogen.
apn instellingen kpn hi staan op de site :P

[ Voor 3% gewijzigd door husker186 op 31-05-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

husker186 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:23:
[...]

Ik heb hem nu een maandje en vind het een prima telefoon (mijn eerste android, en ik ken niemand die een android phone heeft dus ik kan niet vergelijken).
Nadeel is de bijgeleverde software (vandaar het vele bashen) en de koptelefoon is bagger i.v.g met mijn sennheiser.
Accuduur is voldoende( om de 2 dagen) i.v.g. met mijn oude touch diamond.(elke dag)
Android 2.1 een dikke plus i.v.g. met windows 6.1
Prijs is zeer goed t.o.v andere android phones
Scherm is redelijk scherp
Intern geheugen had wat groter gemogen.
apn instellingen kpn hi staan op de site :P
Hoe bedoel je met geluid = bagger? De standaard meegeleverde of de output? Standaard meegeleverde headset gebruik ik toch nooit. Maar als de geluids output wel slecht is dan is dat wel een beetje jammer. Gaat toch ook gewoon een AKG en Sennheiser op dus ja ik hou ook van kwaliteitskoptelefoons :>

Leuk ook dat jij deels dezelfde stappen hebt doorlopen. Heb ook een Touch Diamond gehad en die was aardig maar niet super. Heb welliswaar nu weer een Nokia maar eigenlijk is Symbian gewoon traag... :/

Wat ik wel jammer vind is dat overal de normale galaxy eruit gaat en deze erin blijft. Dat terwijl de normale galaxy ook nog eens betere specs heeft :F

[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 31-05-2010 22:39 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm

mauritsm

Wat ik wel jammer vind is dat overal de normale galaxy eruit gaat en deze erin blijft. Dat terwijl de normale galaxy ook nog eens betere specs heeft :F
Tja...die krijgt geen update meer naar 2.1, dus die zou ik je niet aanraden.

Overige nadelen:
-opstartgeluid, als je de telefoon aanzet krijg je altijd een samsung-tune.
-camera/film werkt niet echt in het donker. (als je filmt is de audio bagger)
-Android 2.1 kan je momenteel alleen nog via Odin installeren.
-GPS-sensor is een beetje zwak...

Maar:
De prijs/kwaliteitsverhouding is echt goed, hij doet alles wat je van een smartphone verwacht: muziek, internet, mail, bluetooth, gps, apps, etc. en hij doet alles behoorlijk snel (al heb ik vrij weinig apps geïnstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mauritsm schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:09:
[...]

Tja...die krijgt geen update meer naar 2.1, dus die zou ik je niet aanraden.

Overige nadelen:
-opstartgeluid, als je de telefoon aanzet krijg je altijd een samsung-tune.
-camera/film werkt niet echt in het donker. (als je filmt is de audio bagger)
-Android 2.1 kan je momenteel alleen nog via Odin installeren.
-GPS-sensor is een beetje zwak...

Maar:
De prijs/kwaliteitsverhouding is echt goed, hij doet alles wat je van een smartphone verwacht: muziek, internet, mail, bluetooth, gps, apps, etc. en hij doet alles behoorlijk snel (al heb ik vrij weinig apps geïnstalleerd)
Zullen vast wel custom roms voor 2.1 bestaan ;)

Maar de camera had ik toch al weinig van verwacht. Gewoon snapshotje schieten en that's it. Wil er geen films mee op wereldformaat schieten.

Maar volgens mij zit er inderdaad gewoon alles in wat je in een smartphone verwacht en inderdaad een belachelijk lage prijs. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
Touchdomex schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:31:
[...]

Hoe bedoel je met geluid = bagger? De standaard meegeleverde of de output? Standaard meegeleverde headset gebruik ik toch nooit. Maar als de geluids output wel slecht is dan is dat wel een beetje jammer. Gaat toch ook gewoon een AKG en Sennheiser op dus ja ik hou ook van kwaliteitskoptelefoons :>

Leuk ook dat jij deels dezelfde stappen hebt doorlopen. Heb ook een Touch Diamond gehad en die was aardig maar niet super. Heb welliswaar nu weer een Nokia maar eigenlijk is Symbian gewoon traag... :/

De koptelefoon, maar met een sennheiser is het geluid gewoon goed, de touch was ook een lekkere phone
toen die pas uitkwam, maar techniek gaat nu eenmaal erg snel.
Ik heb de samsung op marktplaats gescoord voor de helft van de nieuwprijs( degene die hem had had geen kaas gegeten van android) sim only met internet en ik ben helemaal happy de peppy.
De galaxy heeft wel betere specs maar de proc. van de spica is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
Touchdomex schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:16:
[...]

Zullen vast wel custom roms voor 2.1 bestaan ;)

Maar de camera had ik toch al weinig van verwacht. Gewoon snapshotje schieten en that's it. Wil er geen films mee op wereldformaat schieten.

Maar volgens mij zit er inderdaad gewoon alles in wat je in een smartphone verwacht en inderdaad een belachelijk lage prijs. :o
opstart geluid, hoeveel keer start jij je phone op per dag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik ben bezig geweest met het pogen de officiële 2.1 op m'n Spica te krijgen. Met wat gedoe (usb foutopsporing) herkent PC studio de Spica wel en geeft ook aan dat er aan update is. Maar die blijft vervolgens op 0% hangen. :F

Vanavond maar eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46
Hyp Hyper schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 06:27:
Ik ben bezig geweest met het pogen de officiële 2.1 op m'n Spica te krijgen. Met wat gedoe (usb foutopsporing) herkent PC studio de Spica wel en geeft ook aan dat er aan update is. Maar die blijft vervolgens op 0% hangen. :F

Vanavond maar eens verder kijken.
Als het gelukt is, wil je dan laten weten welke build het is enzo? Ik verwacht I570EXXJE1, maar je weet maar nooit :D
Het zou mooi zijn als je de boot, phone en CSC apart kan opslaan. Ik hoop dat de CSC internetinstellingen van Nederlandse providers bevat.

[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 01-06-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hier staat dat je 2.1 via PC Suite kan installeren, de officiële versie van Samsung. Iemand dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht even tot iemand van jullie het geprobeerd heeft :P Anders moet ik weer 20 paniekberichten posten als het bij mij misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Don't get your hopes up.

Na het installeren op winxp krijg ik meteen de melding "file not found". Zet nu een image terug, dan probeer ik het nog een keer met een verse download.

Edit: zal we een conflict zijn geweest met een oude versie van NPS die ik gedeinstalleerd heb. Nu is de software geinstalleerd. Even kijken welek updates klaar staan.

Edit2: De update blijft steken op 0%, downloaden gaat maar installeren niet. Het lijkt ook niet de update naar 2.1 te zijn, gegevens:

Oud:
PDA: I5700XXIJ5
PHONE: I5700XXIJ5

Nieuw:
PDA: I5700XXIL3
PHONE: I5700XXIK1

[ Voor 55% gewijzigd door Goodfellas op 01-06-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Ik heb al een custom 2.1 rom, dus ik verwacht dat ik überhaupt geen updatemelding krijg met NPC of KIES. Ben alleen wel benieuwd naar de build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT00
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-07 23:21
Ik heb mijn Spica zojuist geupdate. Eerst bleef hij ook op 0% hangen bij mij, maar als je je SIM en SD kaart eruit haalt, dan kun je gewoon updaten.
Maar inderdaad, geen Android 2.1. Wel viel mij op dat er nu een nieuw icoontje bij is gekomen: 'DivX® VOD'.
Maar waarom? Het viel me wel op dat in de handleiding gesproken werd over het icoontje DivX VOD, maar er geen icoontje was te vinden. Dus.. misschien zit er nu iets meer Samsung in de telefoon.. maar daar houd het mee op. Misschien zijn er nog bugs gefixt, maar ik heb geen idee... Alle gegevens worden iig gewist bij het updaten, dus als ik jullie was zou ik nog lekker even wachten (als je net zoals ik nog even wilt wachten op een officiële versie).

Jammer Samsung.. en ook dat dit niet op Windows 7 gaat!! (alleen met compatibiliteit functies van windows)
Ik wacht nog even af, hopen dat er nu snel een Andriod 2.1 update uit komt!

Groetjes,
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
Spica is wel te updaten maar niet via de samsung sofware maar bijv. met odin, werk als een speer dus waar ben je bang voor?

Spica en Kies onder win7 werkt wel, heb 't hier prima werkend, ik heb uitgelegd hoe 't moet iets verder terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
HAMMAR schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:29:
Spica is wel te updaten maar niet via de samsung sofware maar bijv. met odin, werk als een speer dus waar ben je bang voor?

Spica en Kies onder win7 werkt wel, heb 't hier prima werkend, ik heb uitgelegd hoe 't moet iets verder terug in dit topic.
Vervalt je garantie dan niet? Is er geen (kleine) kans dat het mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Tja, ik haalde 'm nieuw uit de doos en een half uurtje later draaide er 2.1 op duzzz....
Wat nou garantie, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Laatst online: 27-06 09:39
Goodfellas schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:05:
[...]

Vervalt je garantie dan niet? Is er geen (kleine) kans dat het mis gaat?
Ja en JA, maar al gaat het mis; je flast m gewoon weer overnieuw. En die garantie moet je zelf maar zien, in principe vervalt hij officieel gezien natuurlijk wel, maar zodra jij de orginele rom weer terug flasht zullen ze er niks van merken. Gewoon doen joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

justin_ti schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:32:
[...]

Ja en JA, maar al gaat het mis; je flast m gewoon weer overnieuw. En die garantie moet je zelf maar zien, in principe vervalt hij officieel gezien natuurlijk wel, maar zodra jij de orginele rom weer terug flasht zullen ze er niks van merken. Gewoon doen joh
Vervalt de garantie ook als je de originele samsung rom erop flasht dan? :X Vind dat een beetje raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Touchdomex schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:33:
[...]

Vervalt de garantie ook als je de originele samsung rom erop flasht dan? :X Vind dat een beetje raar?
Als jij de originele Rom er op flasht kunnen ze volgens mij bijna nooit achterhalen dat er ooit een andere Rom op heeft gestaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Ik kan me voorstellen dat je garantie vervalt als je een development rom erop zet ook al is die dan "orgineel". Vaak is het zo dat als je telefoon kapot gaat, hij helemaal stuk is en dus niet eerst een oude rom terug kunt flashen (ten minste dat is mijn ervaring).

Op wat engelse fora las ik dat de UK provider "three" de spica standaard levert met 2.1. Het vreemde aan dat verhaal is dat het ook hier om een development rom zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Sinds vandaag ook lid van de Samsung Familie! Kon mijn abonnement per direct in laten gaan :D Dus nieuwe telefoon gratis erbij en lagere maandlasten!

Wat werkt android prachtig! Serieus leuk. Hele vernieuwing tegenover Symbian en Windows Mobile.

Maar wat is die software van Samsung toch echt ontzettend kut :r Zet ik de verbinden alleen voor massaopslag uit zodat ik kan updaten. Begrijpt die software het niet en dwingt alsnog vrolijk ja wil je bestanden uitwisselen. Sleep hier gemakkelijk naartoe! Nee jij incapabel stukje software. Dat wil ik niet! Nergens is ook een duidelijke structuur aanwezig :/ Nergens een duidelijke aanduiding van wat het is... Nee overal maar wat gekleurde knoppen :/

Ik wil mijn net gekochte telefoon updaten naar 2.1 voordat ik hem gebruik! Dan kan er met het verliezen van gegevens zo min mogelijk fout gaan!

Zijn er meer mensen die zoveel gezeik hebben met dat NPC 1.4.0 IL2? Gebruik trouwens win 7 :+ Niet officieel ondersteund maar met wat getweak werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek NPS 1.5 die hier (of in de firmware topic) vermeld wordt. Die krijg je zonder al te veel gepruts aan de praat. Eens je gsm herkent wordt heb je de software niet meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:43:
Zoek NPS 1.5 die hier (of in de firmware topic) vermeld wordt. Die krijg je zonder al te veel gepruts aan de praat. Eens je gsm herkent wordt heb je de software niet meer nodig :)
Heb die ondertussen ook al. Maar nog geen update naar 2.1.... Is die dus gewoon nog niet uit? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Heb die ondertussen ook al. Maar nog geen update naar 2.1.... Is die dus gewoon nog niet uit? :/
Er staat hier een heel forum van klagers dat 2.1 nog niet uit is, maar het kan natuurlijk zo zijn dat iedereen die er in is geslaagd 2.1 op zijn Spica te zetten m.b.v. NPS daarmee zit te spelen en het daarom niet op dit forum zet. Dat, of je hebt echt niet het fatsoen genomen de posts hiervoor goed door te nemen.
Zoek NPS 1.5 die hier (of in de firmware topic) vermeld wordt. Die krijg je zonder al te veel gepruts aan de praat. Eens je gsm herkent wordt heb je de software niet meer nodig
Hiermee bedoelt Kevin_vl dat als NPS je drivers heeft geinstalleerd je dan kan gaan kloten met Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

84hannes schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:05:
[...]

Er staat hier een heel forum van klagers dat 2.1 nog niet uit is, maar het kan natuurlijk zo zijn dat iedereen die er in is geslaagd 2.1 op zijn Spica te zetten m.b.v. NPS daarmee zit te spelen en het daarom niet op dit forum zet. Dat, of je hebt echt niet het fatsoen genomen de posts hiervoor goed door te nemen.
Word hier altijd gesteld eerst zoeken op het internet en daarna pas vragen hier. Doe ik dat is het weer niet goed :F ;) Als je overal weer wat anders leest en hoort. Bij de een werkt het wel en bij de andere niet dan ga je het toch ook gewoon zelf proberen.... Vooral als Samsung hem zelf ook al aangekondigd heeft... :/
[...]

Hiermee bedoelt Kevin_vl dat als NPS je drivers heeft geinstalleerd je dan kan gaan kloten met Odin.
Ah dat is het dus ;) Ik ga er vanavond eens mee spelen... Jammer alleen dat het zo moet ipv officiele weg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Touchdomex schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:12:
[...]

Word hier altijd gesteld eerst zoeken op het internet en daarna pas vragen hier. Doe ik dat is het weer niet goed :F ;) Als je overal weer wat anders leest en hoort. Bij de een werkt het wel en bij de andere niet dan ga je het toch ook gewoon zelf proberen.... Vooral als Samsung hem zelf ook al aangekondigd heeft... :/
Naast het zoeken op internet kun je natuurlijk ook op het forum zoeken. Nog geen pagina geleden heb ik verteld dat de update via NPS niet de 2.1 update is. ;)

Ik adviseer je dit topic en het firmare topic eens goed door te nemen dan kom je wat beter beslagen ten ijs als je tegen meer problemen of vragen aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Als je overal weer wat anders leest en hoort.
Ik ben het met je eens dat het aantal aankondigingen dat "de Spica nu echt een update krijgt" (echt echt echt dit keer) wel uit de hand lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Let wel, als ze het echt doen, dan is de i5700 zowat de eerste telefoon wereldwijd die een update krijgt naar 2.1. Geloof ik dus niks van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dryhte schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:53:
Let wel, als ze het echt doen, dan is de i5700 zowat de eerste telefoon wereldwijd die een update krijgt naar 2.1. Geloof ik dus niks van ;)
De motorola Droid/Milestone heeft ook al een OTA update naar 2.1 Lijkt mij dat het ook wereldwijd is gebeurd... Dat is denk ik nu al een maand geleden ;)

http://www.slashphone.com...ng-to-2-1-in-march-168338

Hier staat de aankondiging voor MAART! op internet overall lees ik mensen die het wel lukt en mensen die het niet lukt... :/
Goodfellas schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:22:
[...]

Naast het zoeken op internet kun je natuurlijk ook op het forum zoeken. Nog geen pagina geleden heb ik verteld dat de update via NPS niet de 2.1 update is. ;)

Ik adviseer je dit topic en het firmare topic eens goed door te nemen dan kom je wat beter beslagen ten ijs als je tegen meer problemen of vragen aanloopt.
Die had ik gelezen. Die update heb ik al draaien ;)

Voor de rest ik ga eens erdoorheen ploeteren. Op mijn instellingen gaat het om een reactie of 2200 verdeeld over ongeveer 22 pagina's.... Dat is alleen het spica topic. Firmware topic is ook nog eens 700 erbij :X

Bij een mooie opzet hoort het overgrote deel van de informatie in de TS te staan en de verdere discussie staat verderop in het topic... Maar hier is dat dus niet het geval :> Blijkbaar in elk subforum weer anders geregeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Mijn spica wordt op dit moment gefixed en heb nu tijdelijk een hele oude motorolla. Bevalt me prima, smst een stuk sneller hehe! Weetje wat ik denk, dat de spica eigenlijk een HTC hero is met een snellere CPU en in een ander jasje, met natuurlijk een andere accu en dat soort dingetjes. Dan snap ik de lage prijs ook wel! Die dingen zijn echt aan elkaar gewaagd als je de specs vergelijkt. Zelfde scherm, zelfde hoeveelheid geheugen (en die van de spica en hero valt opzich niet standaard te noemen). Bovendien voelen ze echt precies hetzelfde aan als je er op zit. Als dat zo is belooft dat veel goeds, want op de hero hebben ze multi-touch al aan de praat met een gehackte firmware van de schermcontroller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
justin_ti schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:18:
Mijn spica wordt op dit moment gefixed en heb nu tijdelijk een hele oude motorolla. Bevalt me prima, smst een stuk sneller hehe! Weetje wat ik denk, dat de spica eigenlijk een HTC hero is met een snellere CPU en in een ander jasje, met natuurlijk een andere accu en dat soort dingetjes. Dan snap ik de lage prijs ook wel! Die dingen zijn echt aan elkaar gewaagd als je de specs vergelijkt. Zelfde scherm, zelfde hoeveelheid geheugen (en die van de spica en hero valt opzich niet standaard te noemen). Bovendien voelen ze echt precies hetzelfde aan als je er op zit. Als dat zo is belooft dat veel goeds, want op de hero hebben ze multi-touch al aan de praat met een gehackte firmware van de schermcontroller!
Yeah right. De Spica is een Hero maar dan helemaal anders. 8)7
En dat ze Multi-touch op de Hero aan de praat hebben is geen verrassing aangezien het ding een multi-touch scherm heeft en de Spica niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Inmiddels heb ik omdat ik me ergerde aan de zogenaamde 2.1 update van Samsung maar een custom rom erop gegooid (na heel veel ruzie met de drivers) en nu heb ik eindelijk Google Goggles etc. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Oh oeps ik bedoelde helemaal geen hero! Ik bedoelde de inmiddels veel oudere Magic;)

Ik heb net de prijsopgave binnen: repareren van het gebroken scherm kost 185 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04-2013
he guys, ik heb net ff wat grappigs ontdekt, en ik vraag me af of iemand dit kan uitleggen.

ik heb een cheap klokje uit elkaar gehaald, daar zat een blauw-ish glaasje voor. dat glaasje lijkt een polarisatiefilter te zijn, want als ik hem voor een willekeurig lcd display houd is alles wat je er doorheen ziet blauw, dan wel normaal in kleur afhankelijk van hoe je hem draait. hier is de catch: dit is niet van toepassing op mijn spica.

zou dit kunnen betekenen dat de spica tóch een oled display heeft zoals op de doos staat? of een ander type lcd dan de meeste displays?

edit:

ik heb trouwens net 2 luie pixels op mn display gevonden >_> valt dat binnen de garantie? die heldere puntjes op een zwart scherm zijn eigenlijk best irritant in spellen of donkere foto's.

[ Voor 14% gewijzigd door Prototype666 op 05-06-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Nahh als het een oled scherm is dan is het er een van een hele lage kwaliteit. Wat duidelijk is aan het scherm is: laag contrast, redelijke helderheid, slechte zwartwaarde en weinig kleuren. Dat laatste heb je opzich alleen maar last van bij kleurverlopen, die worden een beetje blokkerig. Dus OLED of LCD, het scherm is opzich prima maar op mijn genoemde puntjes matigjes. Niet erg kenmerkend voor een oled scherm. Mijn vriendin heeft een Jet, als ik ze naast elkaar houd is het beeld op de Jet echt MOOI en levendig.

Als je last hebt van die dode puntjes gewoon je telefoon om proberen te ruilen. Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
justin_ti schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 14:51:
Oh oeps ik bedoelde helemaal geen hero! Ik bedoelde de inmiddels veel oudere Magic;)

Ik heb net de prijsopgave binnen: repareren van het gebroken scherm kost 185 euro!
best duur als je bekijkt hoe duur een nieuwe spica is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Deadsy schreef op zondag 06 juni 2010 @ 18:45:
[...]

best duur als je bekijkt hoe duur een nieuwe spica is.
Yup... een paar tientjes meer. :P
Als er geen (of niet veel) onderzoekskosten worden gerekend als ie de reparatie niet laat uitvoeren is een nieuw kopen natuurlijk handiger.

[ Voor 25% gewijzigd door Hyp Hyper op 06-06-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:28
Ik zit te twijfelen.... wil graag een goedkope Android telefoon met versie 2.1

Ik heb begrepen dat de HTC Tattoo geen 2.1 update krijgt, dus die valt af.
De HTC Hero 2.1 update wordt elke maand weer uitgesteld, nu nog niet beschikbaar....

En deze Samsung, tja, ik lees dat ie een 2.1 update krijgt, Duitsland heeft hem al zo te lezen.
Is het nou al bekend als de 2.1 versie hier in Nederland uit is?

Zo ja, dan kan ik dit toestel incl. 1 jarig abonnement Hi 15 mét online voor in totaal 280 euro krijgen.
Niet slecht als het toestel los 225 euro kost.

Dus; is Android 2.1 voor de Samsung nu eindelijk uit? En werkt de telefoon voor de rest gewoon goed? Blokkeert Samsung niks met hun eigen interface o.i.d, wat HTC nog wel eens wil doen.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Dennis Lammers schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:10:
Dus; is Android 2.1 voor de Samsung nu eindelijk uit? En werkt de telefoon voor de rest gewoon goed? Blokkeert Samsung niks met hun eigen interface o.i.d, wat HTC nog wel eens wil doen.
Die is dus niet uit. Althans.. niemand heeft tot nu toe succesvol kunnen updaten.
Ik heb uit arren moede maar een onofficiële 2.1 erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
HTC desire:D Wauw wat een geweldig touch screen heeft die zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
2.1 IS uit, alleen niet in nederland. De laatste versies zijn officieel, maar zijn (voor zover ik weet) alleen uitgekomen in Duitsland en Engeland omdat er daar voor werd geadverteerd. Hoe je die er op zet staat in de startpost of in het speciale forum daar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiBoD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 17:33
Kwam deze app laatst tegen:
Missing Reminder

Handige instelbare app die bijvoorbeeld 1 keer per min gaat trillen als er een sms of gesprek gemist is. En aangezien de spica een notification led mist, is dat wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 09:20
Ik heb mijn Spica ook ge-updated! Dit is gelukt met de volgende bestanden:

OPS: spica_jc3.ops
BOOT: I570EXXJA1_CL132638_Bootloader.tar
PHONE: I570EXXJD1_Phone.tar
PDA: I570EXXJE1_CL291902_PDA.tar
CSC: I570EOXEJE1-CSC-MULTI-CL311107.tar

Dit zijn de meest recente bestanden toch?

Windows 7 icm Odin ging prima!

EDIT: overigens wel een probleem met de firmware. Ik kan mijn SD-kaartje vanuit mijn telefoon niet formatteren, alleen loskoppelen is mogelijk. De format optie blijft grijs en kan ik dus niet op klikken. Bekent probleem?

[ Voor 25% gewijzigd door ChromeFR op 07-06-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
TiBoD schreef op zondag 06 juni 2010 @ 23:33:
Kwam deze app laatst tegen:
Missing Reminder

Handige instelbare app die bijvoorbeeld 1 keer per min gaat trillen als er een sms of gesprek gemist is. En aangezien de spica een notification led mist, is dat wel fijn.
Dat is zeker heel handig, want dat is een behoorlijk gemis op dit toestel.
Thanx for sharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update i570EXXJE1 op m'n spica gezet . Alleen kan ik me nu niet meer aanmelden bij m'n Google account . Krijg als antwoord ; Kan geen betrouwbare gegevensverbinding tot stand brengen. Er is wel een internet verbinding via de browser mogelijk. Iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:55:
Ik heb de update i570EXXJE1 op m'n spica gezet . Alleen kan ik me nu niet meer aanmelden bij m'n Google account . Krijg als antwoord ; Kan geen betrouwbare gegevensverbinding tot stand brengen. Er is wel een internet verbinding via de browser mogelijk. Iemand een oplossing ?
Ah. dat heb ik nu ook :(. Ik heb hem de vorige keer via wifi doorgelopen, en daarna was het geen probleem meer. Ik verwacht dus dat het alleen de installatiewizard is die moeilijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
RutgerFR schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:10:
Ik heb mijn Spica ook ge-updated! Dit is gelukt met de volgende bestanden:

OPS: spica_jc3.ops
BOOT: I570EXXJA1_CL132638_Bootloader.tar
PHONE: I570EXXJD1_Phone.tar
PDA: I570EXXJE1_CL291902_PDA.tar
CSC: I570EOXEJE1-CSC-MULTI-CL311107.tar

Dit zijn de meest recente bestanden toch?

Windows 7 icm Odin ging prima!

EDIT: overigens wel een probleem met de firmware. Ik kan mijn SD-kaartje vanuit mijn telefoon niet formatteren, alleen loskoppelen is mogelijk. De format optie blijft grijs en kan ik dus niet op klikken. Bekent probleem?
Er staat alweer een nieuwere, maar die lijkt me niet compleet op de een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:55:
Via wifi of 3g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
HAMMAR schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:24:
[...]

Er staat alweer een nieuwere, maar die lijkt me niet compleet op de een of andere manier.
Die is wel compleet, maar verpakt als 'one package' in plaats van los de boot, phone, csc en pda gedeeltes. De eerste drie zijn hetzelfde als bij JE1, alleen het pda gedeelte is anders (SFR branded)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanmelding Google via 3g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer nu via wifi verbinding te maken met Google aanmelding maar dat lukt niet en ook niet met standaard browser maar wel met Opera browser via wifi !

Was misschien iets te vroeg met reactie want na herstart werkte beide browsers wel.
Maar aanmelding dus niet ,zowel over 3g als wifi

Gelukt,met behulp van helpdesk instellingen voor 3g netwerk goed ingesteld en kon me toen dus aanmelden

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn toestel nu al een half jaar en ben nog steeds tevreden. Helaas één minpuntje: geheugen van het toestel zit soms vol. Eerste maal bleek het de "geschiedenis" te zijn van mijn browser. Ditmaal kan ik echter geen oorzaak vinden. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 20:25
Te veel apps geïnstalleerd.
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste