Wat wil je precies doen met de software? Bestanden van/op je telefoon zetten kan ook zonder. Updaten heeft ook nog niet echt nut omdat de 2.1 update er nog niet is.
Nou ik wil gewoon wat apps installeren welke met mijn huidige android versie 1.5 niet mogelijk is, bijvoorbeeld juice defender. Deze is niet via de market op de 1.5 te vinden, pas bij 1.6 of hoger.Jonniii schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:22:
Wat wil je precies doen met de software? Bestanden van/op je telefoon zetten kan ook zonder. Updaten heeft ook nog niet echt nut omdat de 2.1 update er nog niet is.
Dus vandaar dat ik wil updaten naar 2.1
Heb zojuist nog even de aller nieuwste samsung pc studio geinstalleerd, dit programma heet Samsung KIES, en staat er volgens mij pas sindskort op. Dit is speciaal voor windows 7 ontwikkeld.
gedownload van: Samsung
SW/201003/20100305160356484/Kies_1.5.0.10024_74.exe
(size : 143906 KBytes / updated : 2010-04-27 )
Nadat dit programma geinstalleerd is koppelt hij wederom de telefoon niet. De eerste keer zei hij dat hij de telefoon niet ondersteunde, na de 2e 3e en alle andere keren blijft hij gewoon 10 min lang zoeken en er gebeurd verder niets.
Nu kan ik trouwens in mijn opties/instellingen van de telefoon niets vinden over dat wanneer ik de telefoon met USB dat ik een optie krijg of ik gebruik wil maken van pc studio, of via massaopslag. Hij pakt gewoon standaard de massaopslag. Dus als ik de USB in de pc stop krijg ik een melding:
USB aangesloten
selecteer om bestanden van en naar de computer wilt kopieren
Kijk, deze melding krijg ik dan rechts, hij blijft dus continu staan op "apparaat aansluiten"

Maar soms krijg ik ook dit:

Maar hoe kan zoiets niet ondersteund worden? Officiele software van officiele samsung site, en zelfs voor windows 7 is, welke zelfs bij dat toestel (I5700) op de site stond....
Zonder die koppeling kan ik dus niet updaten. En via de oude pc studio's op windows XP op mijn laptop koppelt hij hem dan wel weer, maar daar krijg ik dus weer steeds errors tijdens het updaten....
Ben ik nou een prutser, of zijn ze bij Samsung gewoon prutsers, ik neig steeds meer naar dat laatste.....

Maar soms krijg ik ook dit:

Maar hoe kan zoiets niet ondersteund worden? Officiele software van officiele samsung site, en zelfs voor windows 7 is, welke zelfs bij dat toestel (I5700) op de site stond....
Zonder die koppeling kan ik dus niet updaten. En via de oude pc studio's op windows XP op mijn laptop koppelt hij hem dan wel weer, maar daar krijg ik dus weer steeds errors tijdens het updaten....
Ben ik nou een prutser, of zijn ze bij Samsung gewoon prutsers, ik neig steeds meer naar dat laatste.....
Ja, die software die erbij komt is echt kak! ik ging een update installeren daarmee en toen hield het programma er halverwege mee op... toen heb ik maar 2.1 geïnstalleerd via die samsungfirmware site. Met die software was ik in 5 minuten klaar.
Ik zit wel echt heel erg te overwegen of ik niet een ander telefoontje ga scoren. Ik vind het maar een instabiel ding. De hero van mijn huisgenoot draait veel soepeler.
Ik zit wel echt heel erg te overwegen of ik niet een ander telefoontje ga scoren. Ik vind het maar een instabiel ding. De hero van mijn huisgenoot draait veel soepeler.
Heb je een link van die Samsung firmware site? Kan je dus via samsung site 2.1 installeren?ullydechinees schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:57:
Ja, die software die erbij komt is echt kak! ik ging een update installeren daarmee en toen hield het programma er halverwege mee op... toen heb ik maar 2.1 geïnstalleerd via die samsungfirmware site. Met die software was ik in 5 minuten klaar.
Die software is echt te belabberd voor woorden. Heb nu op deze pc met Windows 7 EN op mijn laptop met win XP:
-PC studio 7
-new PC studio
-Samsung KIES
zitten, alle 3 officieel van samsung, en geen één werkt er op beide systemen....
Iemand een idee wat de handelsprijs is van de Spica? Heb een paar telefoonwinkels bezocht vandaag en heb de losse toestelprijs kunnnen drukken tot 210 EUR. Maar ik krijg het idee dat er nog genoeg marge is om wat te zakken.
(De Belcompany probeerde me een 'oude' galaxy te verkopen in een spica doos voor 230 EUR !!
)
(De Belcompany probeerde me een 'oude' galaxy te verkopen in een spica doos voor 230 EUR !!
[ Voor 8% gewijzigd door .CoUk op 28-04-2010 16:07 ]
Als je em voor 200,- mee krijgt heb je em echt wel goedkoop hoor, denk niet dat je het voor elkaar krijgt hem elders voor onder de 200,- kunt krijgen. Advies prijzen liggen tussen de 260 en 290 eurie.CoUk schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:06:
Iemand een idee wat de handelsprijs is van de Spica? Heb een paar telefoonwinkels bezocht vandaag en heb de losse toestelprijs kunnnen drukken tot 210 EUR. Maar ik krijg het idee dat er nog genoeg marge is om wat te zakken.
(De Belcompany probeerde me een 'oude' galaxy te verkopen in een spica doos voor 230 EUR !!)
http://samsung-firmware.webs.com/samsungandroid.htm hier staat ook de laatste officiele samsung rom op als ik het goed begrijp..koffieboontje schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:10:
[...]
Heb je een link van die Samsung firmware site? Kan je dus via samsung site 2.1 installeren?
iemand nog gekeken naar de audio? stottert het bij jullie ook, want dat is waar ik echt het meest van baal. zo niet, dan kan ik em terugsturen...
[ Voor 4% gewijzigd door ullydechinees op 28-04-2010 16:41 ]
Bij mij speelt de muziek gewoon vloeiend af. Probeer anders is een task killer om te kijken of je telefoon meer geheugen nodig heeft voor Muziek.
Bij mij speelt hij de meeste tijd wel vloeiend af, behalve als ik tegelijkertijd aan het browsen ben.
Dus ik denk dat het te maken heeft met het geheugen.
Maar als het de hele tijd is, dan zou ik hem maar terug sturen...
Probleem 1 heb ik ook. Af en toe een klein 'kraakje' of 'tikje' in de muziek. Niet super storend (heb het bij de Touch Diamond veel erger gehad voordat er een fix kwam) maar wel een beetje jammer natuurlijk.ullydechinees schreef op woensdag 28 april 2010 @ 00:48:
Hey, ik heb de spica nu iets meer dan een maand. Ik heb twee onoverkomelijke problemen en ik vroeg me af of meer mensen dat hebben, want ik kan er zo gauw niks over vinden op internet.
Aldus: muziek stottert (naar mijn mening) erg. Kleine tikjes, maar misschien ben ik daar wel heel gevoelig voor.
Probleem 2: als ik op 'bel contactpersoon' druk duurt het vaak heul lang voordat hij gaat bellen, als hij al gaat bellen.
Ik heb een 2 weken terug de 2.1 rom erop geknald in de hoop dat het beter zou zijn, maar zowel ervoor als erna had ik deze problemen.
Probleem 2 ken ik (nog) niet.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
stomme vraag mischien
heb de spica nu 4 dagen ongeveer
de eerste 2 dagen heb ik nagenoeg geen problemen gehad met de accu (stond vanmorgen nog op 50%)
nu viel die halverwege de dag uit omdat de accu leeg was ( 50% in 2 dagen en 50% in n ochtend?)
telefoon opgeladen en hij stond net weer op 70%
ik heb data syncronisatie lopen (gmail account en email om het kwartier checken) en mn bluetooth
draait er op de achtergrond iets wat zo veel vreet
of gaat de accu de na de 1e keer laden gewoon korter mee?
de eerste 2 dagen heb ik nagenoeg geen problemen gehad met de accu (stond vanmorgen nog op 50%)
nu viel die halverwege de dag uit omdat de accu leeg was ( 50% in 2 dagen en 50% in n ochtend?)
ik heb data syncronisatie lopen (gmail account en email om het kwartier checken) en mn bluetooth
De batterijschaal is niet lineair. De eerste 10 procent mis je al heel snel, terwijl je spica nauwelijks gebruikt is.
Daarna gaat het erg langzaam met de batterijmeter terwijl de laatste 50% erg snel op is.
Ik zou gewoon de spica elke dag weer aan de lader hangen.
Daarna gaat het erg langzaam met de batterijmeter terwijl de laatste 50% erg snel op is.
Ik zou gewoon de spica elke dag weer aan de lader hangen.
[ Voor 29% gewijzigd door job op 28-04-2010 21:58 ]
Verwijderd
super dan weet ik dat
niet dat ik ineens met n lege batterij zit
want gebruik hem ook voor mn werk
niet dat ik ineens met n lege batterij zit
want gebruik hem ook voor mn werk
Ik zal je zeggen, ik heb nu ongeveer 5 weken de spica. Op het begin natuurlijk erg snel leeg omdat je er uren mee aan het spelen/klooien bent. Maar wat ik heel erg vreemd vind, en ik weet niet of dit een accu probleem of een vastloper in android zelf is, ik heb in die 5 weken nu al een keer of 6/7 gehad dat de telefoon in zijn geheel is uitgevallen, zelfs een aantal keer een paar uur na het opladen, dus dat de batterij nog zeker tussen de 70 en 100% vol zat. Nadat telefoon is uitgevallen krijg je hem ook niet meer aan op geen enkele manier. Ik moet dan minimaal 2 sec de batterij loskoppelen van het toestel, en pas daarna gaat hij weer aan. De batterij is dan vervolgens wel gewoon nog op hetgeen wat hij had.Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:23:
stomme vraag mischien
Hebben meer mensen hier last van? Verder is hij idd erg snel leeg. Maar juist daarom wil ik er Juice Defender op hebben zitten. Zodat ie bijvoorbeeld je GPS en G3 uitzet als hij op standby staat. Dat scheelt enorm in batterij. Maar op de huidige 1.5 versie kun je dit programma niet downloaden, vandaar dat ik ook graag die 2.1 erop wil hebben
heb gister nog even met Samsung gebeld, die zeiden dat er nog geen officiele release is voor de 2.1 versie maar dat er wel binnenkort officiele software komt om je spica aan een pc te koppelen. Want dit geeft vooralsnog veel problemen, en al helemaal op windows 7. De software van samsung is echt triest.
giganielsie schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:45:
Bij mij speelt de muziek gewoon vloeiend af. Probeer anders is een task killer om te kijken of je telefoon meer geheugen nodig heeft voor Muziek.
mauritsm schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:56:
Bij mij speelt hij de meeste tijd wel vloeiend af, behalve als ik tegelijkertijd aan het browsen ben.
Thanks voor het checken!Hyp Hyper schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:08:
Probleem 1 heb ik ook. Af en toe een klein 'kraakje' of 'tikje' in de muziek. Niet super storend (heb het bij de Touch Diamond veel erger gehad voordat er een fix kwam) maar wel een beetje jammer natuurlijk.
Probleem 2 ken ik (nog) niet.
Het bellen gaat nu goed nu ik de helft van de programma's heb weggeknikkerd. Had niet eens zo heel veel hoor, maar blijkbaar te veel voor het dingetje om z'n nr purpose te vervullen. Sukkeltelefoon...
Muziek is nog steeds kak. Het is de hele tijd. Ik ga em terugdingessen naar 1.5. Ze kunnen dan niet zien dat ik hem naar 2.1 geflashd had toch? Hoe werkt dat meestal? iemand een idee? Bel ik de winkel of samsung?
edit: oja, en het is dus niet het geheugen, want al ik alles kill behalve de mp3-speler (ja, meerdere geprobeerd) doet ie het nog niet.
[ Voor 4% gewijzigd door ullydechinees op 29-04-2010 14:01 ]
Verwijderd
bij www.samsungmobile.de kun je je spica ook updaten want hij staat tussen het lijstje maar weet iemand hoe dit moet
hoe bedoel je? Dat is gewoon de duitse samsung site voor GSMs. Je kunt daar net zoals op de nederlandse site NPS downloaden en dan moet je daarmee verder.Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 17:20:
bij www.samsungmobile.de kun je je spica ook updaten want hij staat tussen het lijstje maar weet iemand hoe dit moet
Verwijderd
Je ziet daar een aantal toestellen die je kunt updaten en de spica staat daar dus tussen
LINK: http://www.samsungmobile....als/softwareUpdateMain.do
LINK: http://www.samsungmobile....als/softwareUpdateMain.do
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 18:28 ]
Anders lees je de laatste paar pagina's van dit topic door. Er is al heel veel geschreven over de update.
Woon je in Duitsland dan kan je updaten naar 2.1, woon je in NL dan kan je een update krijgen naar een recentere 1.5. Wil je toch naar 2.1, zie het spica update topic.
Woon je in Duitsland dan kan je updaten naar 2.1, woon je in NL dan kan je een update krijgen naar een recentere 1.5. Wil je toch naar 2.1, zie het spica update topic.
Verwijderd
je hoeft niet perse in duitsland te wonen als je het nps download vragen ze waar je woont
Heb het ook geprobeerd, maar daar trapt de software niet in.
Volgens mij kijkt de update tool naar de firmware die er op staat.
De spica's verkocht in NL zouden dan wel een andere firmware hebben dan die in Duitsland verkocht worden.
Volgens mij kijkt de update tool naar de firmware die er op staat.
De spica's verkocht in NL zouden dan wel een andere firmware hebben dan die in Duitsland verkocht worden.
[ Voor 38% gewijzigd door job op 30-04-2010 18:57 ]
En ja hoor. Overgegaan naar Vodafone en meteen dat keiharde geluid. Volgens mij is dat het Engelse belgeluid.Law3raser schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:00:
[...]
Ik heb het ook met mijn Spica met Vodafone, ben overgegaan van KPN die het nooit had (ook met de Spica). Ik weet niet wat het is maar misschien dat het met de band te maken heeft die gebruikt (900/1800 mhz). als ik niet op 3g zit dan heb ik het, maar het is inderdaad wel irritant hard luid
Ik zal binnenkort eens testen of ie het in een andere telefoon ook doet. (wel vreemd als het alleen Spica-gerelateerd is...)
Soms hoor ik het harde geluid met overgaan ook nog gewoon als ik niet op 3G netwerk zie.
Ik hoor het altijd vooral als ik naar een mobielnummer bel. Bel ik naar een vaste lijn dan hoor ik het niet.
Ik hoor het altijd vooral als ik naar een mobielnummer bel. Bel ik naar een vaste lijn dan hoor ik het niet.
Mijn invisible shield is binnen, en op mijn spica geplaatst (nu nog even drogen). Ik zou er wat over schrijven, dus bij deze.
Nu ik hem heb aangeschaft vind ik het prijs technisch niet zo'n geweldig ding. Hij is wat dikker dan de cheape protectors die je via ebay kan kopen en hij zal ongetwijfeld goed beschermen. Wat me tegen valt is de afmeting van het ding.
Ze hebben voor gekozen om hem net even wat te klein te maken, je ziet dus nu rondom de protector duidelijk een rand van 2mm tussen de rand van het scherm en de protector. Voor een bedrijf wat stelt dat ze elk product waar ze een protector voor maken daadwerkelijk in hun handen hebben gehad en hebben opgemeten valt dit me tegen. Ik was juist zat van al die goedkope protectors die net niet helemaal passen.
Hadden ze het ding net wat groter gemaakt dan zou je het naadloos op je spica kunnen plakken. Nu dus niet.
Leuk dat het een invisible shield betreft, maar ontzichtbaar is het ding dus echt niet. Bevestigen gaat wel vrij makkelijk en zonder lucht bellen (nu wat prutsen), en ben benieuwd of die een beetje lang blijft zitten en hoe het er over een paar maanden uitziet.
Nu ik hem heb aangeschaft vind ik het prijs technisch niet zo'n geweldig ding. Hij is wat dikker dan de cheape protectors die je via ebay kan kopen en hij zal ongetwijfeld goed beschermen. Wat me tegen valt is de afmeting van het ding.
Ze hebben voor gekozen om hem net even wat te klein te maken, je ziet dus nu rondom de protector duidelijk een rand van 2mm tussen de rand van het scherm en de protector. Voor een bedrijf wat stelt dat ze elk product waar ze een protector voor maken daadwerkelijk in hun handen hebben gehad en hebben opgemeten valt dit me tegen. Ik was juist zat van al die goedkope protectors die net niet helemaal passen.
Hadden ze het ding net wat groter gemaakt dan zou je het naadloos op je spica kunnen plakken. Nu dus niet.
Leuk dat het een invisible shield betreft, maar ontzichtbaar is het ding dus echt niet. Bevestigen gaat wel vrij makkelijk en zonder lucht bellen (nu wat prutsen), en ben benieuwd of die een beetje lang blijft zitten en hoe het er over een paar maanden uitziet.
[ Voor 7% gewijzigd door job op 05-05-2010 14:30 ]
Verwijderd
ik heb mij eentje gekocht van forcol (duitse site) in een phone shop in de buurt. Past redelijk en doet zijn werk goed voor de 16 euro die hij gekost heeft (krijg je 2 voor)
Heb je een link? En kun je met die protector nog makkelijk met je vingers over het scherm sliden? Ik heb nu dus geen protector en met sommig weer of sommige luchtvochtigheid slide het scherm heel stroef en hapt hij af en toe nogal. Dan druk ik vanalles in terwijl ik wil schuiven. Die invisible shield vind ik maar niks, heb ik vorige week gezien. Echt super dik is die!
Verwijderd
Het was dus crocfol: http://www.crocfol.de/
Mja, ik denk opzich niets speciaal aan de screenprotector
Mja, ik denk opzich niets speciaal aan de screenprotector
Verwijderd
Help!
Wilde mijn Spica flashen, en heb dit gedaan via de uitgebreide uitleg in een ander topic...
Hij bleef staan zijn setup configuration. Toen heb ik hem (wist ik niet) los gekoppeld en opnieuw aangesloten.
Nu herkent hij de spica niet meer...
Ben ik verloren?
Wilde mijn Spica flashen, en heb dit gedaan via de uitgebreide uitleg in een ander topic...
Hij bleef staan zijn setup configuration. Toen heb ik hem (wist ik niet) los gekoppeld en opnieuw aangesloten.
Ben ik verloren?
Verwijderd
Je moet de batterij eruit halen en die er weer in stoppenVerwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:34:
Help!
Ben ik verloren?
Verwijderd
Hij doet het! Simpele oplossing, maar ik ben je zo dankbaar (K)Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:36:
[...]
Je moet de batterij eruit halen en die er weer in stoppen.
Ik zat laatst nog eens met goggles te spelen, vanwege de update, en ik had dit probleem:
Deze selectie:

Geeft dit als resultaat:

Volgens mij heb ik dit probleem ook bij barcode scanner enz. maar daar kan ik het niet controleren. Hebben anderen hier ook last van? (ik heb het sinds 2.1)
de foto's zijn uit van de DD nummer 11
Deze selectie:

Geeft dit als resultaat:

Volgens mij heb ik dit probleem ook bij barcode scanner enz. maar daar kan ik het niet controleren. Hebben anderen hier ook last van? (ik heb het sinds 2.1)
de foto's zijn uit van de DD nummer 11
[ Voor 5% gewijzigd door The_Double op 07-05-2010 23:40 ]
Verwijderd
Hmmm... Eindelijk geflashed naar 2.1! Na wat kleine stressmomentjes (zie eerdere bericht over ontkoppelen telefoon tijdens 'setup connection') heb ik hem eindelijk. Al mijn mobiele nummers terug gezet vanmorgen. Toen is vanmiddag op contacten klikte stond er niets meer. Dit vond ik raar. Toen ik bij berichten een naam intypte kwam er wel een automatisch invulling met de juiste persoon. Dit herzelfde als ik een nummer wil bellen...
Doe ik iets verkeerd?
Doe ik iets verkeerd?
Ik zie alleen 2 kruisjes.. dus dan kunnen we je niet helpen.The_Double schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:39:
Ik zat laatst nog eens met goggles te spelen, vanwege de update, en ik had dit probleem:
Sorry dat ik zo laat reageer, maar hier is de link naar de pagina waar ze op staan:
http://twitpic.com/1lv0d4
&
http://twitpic.com/1lv0gk
blijkbaar kan je ze niet embedden.
http://twitpic.com/1lv0d4
&
http://twitpic.com/1lv0gk
blijkbaar kan je ze niet embedden.
Heeft iemand nog een goed hoesje gevonden voor deze telefoon? Ik zoek er één die ook het scherm beschermd...
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Ik heb dit ding :jooncheez schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:58:
Heeft iemand nog een goed hoesje gevonden voor deze telefoon? Ik zoek er één die ook het scherm beschermd...
http://www.focalprice.com...se_Bag_Samsung_Black.html
Past perfect, kost geen [piep] en is lekker zacht

woei!
Thanks, net zelf besteldpasz schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:02:
[...]
Ik heb dit ding :
http://www.focalprice.com...se_Bag_Samsung_Black.html
Past perfect, kost geen [piep] en is lekker zacht
Kan haast niet wachten om de Galaxy Spica in mijn handen te hebben, gisteren besteld op ebay voor €227
Wordt wel pas volgende week maandag verzonden maarja..
Weet iemand of Google Talk is te updaten op 1.5?
Grrr ik word eigenlijk best een beetje gek van de touch screen. Het mag zich dan wel een capacitief scherm noemen, maar bij het kopen helemaal niet aan gedacht dat er misschien nog wel verschil zit tussen het ene capacitieve scherm en het andere. De Iphone, HTC legend en de spica nou vergeleken (er zit ook wel een prijsverschil aan oke), het scherm van de spica reageert gewoon ronduit slecht! Als je teken applicaties draait dan zie je hoe onnauwkeurig hij is, stukken overslaat of gewoon een stuk naast je vinger begint te tekenen. Toch jammer en volgens mij niks aan te doen. Of mijn scherm moet brak zijn...
Verwijderd
moet je die laag plastic er af pellen, niets mis met het scherm, heb alle htc's in huis gehad, ik merk geen verschil, de brakke htc's zijn de schermpjes niet beter of slechterjustin_ti schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:42:
Grrr ik word eigenlijk best een beetje gek van de touch screen. Het mag zich dan wel een capacitief scherm noemen, maar bij het kopen helemaal niet aan gedacht dat er misschien nog wel verschil zit tussen het ene capacitieve scherm en het andere. De Iphone, HTC legend en de spica nou vergeleken (er zit ook wel een prijsverschil aan oke), het scherm van de spica reageert gewoon ronduit slecht! Als je teken applicaties draait dan zie je hoe onnauwkeurig hij is, stukken overslaat of gewoon een stuk naast je vinger begint te tekenen. Toch jammer en volgens mij niks aan te doen. Of mijn scherm moet brak zijn...
Yup. Zo'n screenprotector verneukt veel. Je moet ze wel héél goed aanbrengen, wil het nog een beetje werken.Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:39:
[...]
moet je die laag plastic er af pellen, niets mis met het scherm, heb alle htc's in huis gehad, ik merk geen verschil, de brakke htc's zijn de schermpjes niet beter of slechter
Maak je gewoon niet druk om kleine krasjes en haal die meuk eraf! Gebruiksgemak is ook wat waard tenslotte.
Mijn Spica reageert (met mijn dikke vingers) zelfs beter dan de Legend van mijn vrouw: ik maak veel minder fouten bij het typen bv.
Ik heb sinds 2 weken een Spica (overgenomen van iemand anders via Marktplaats) en tot nu toe ben ik er best tevreden over. Het is mijn eerste smartphone en mobiel met touch screen, dus daaraan moet ik nog even wennen. Aangezien ik een nieuwe camera wou en niet echt veel foto's maak en een TomTom vond ik dit wel een goede keuze. 
Hij draait nog op 1.5, maar ik ga het binnenkort ook maar eens proberen naar 2.1 te flashen. Ik denk dat je lang kan wachten op Samsung's officiële release (en dan ook nog een goed programma die de telefoon wel herkent).
Hij draait nog op 1.5, maar ik ga het binnenkort ook maar eens proberen naar 2.1 te flashen. Ik denk dat je lang kan wachten op Samsung's officiële release (en dan ook nog een goed programma die de telefoon wel herkent).
Hm bij mij doet hij het de ene dag, zoals nu, prima. Een dag later gaat het scherm stroef en wil hij bijna niet reageren. Op de iphone / desire kun je bijvoorbeeld ook gewoon met je nagel het scherm bedienen. (ik heb wel korte nagels hor haha). Maar als ik dat doe reageert hij totaal niet, ik moet echt met de onderkant van mijn vinger iets intypen omdat hij anders niet reageert. Hoe zit dat bij jullie? Misschien moet mijne gewoon retour dus daarom hoor ik graag wat vergelijk!
De protector heb ik er vanaf dat ik m uit de doos heb gehaald al af, ik dacht dat hij sowieso niet bedoeld was om erop te laten zitten maar alleen voor het uitpakken als bescherming. Of zitten er 2 plasticjes op? Ik kan niet voelen of er nog wat op zit.
De protector heb ik er vanaf dat ik m uit de doos heb gehaald al af, ik dacht dat hij sowieso niet bedoeld was om erop te laten zitten maar alleen voor het uitpakken als bescherming. Of zitten er 2 plasticjes op? Ik kan niet voelen of er nog wat op zit.
Bij mij doet die het ook niet met mijn nagel maar volgens mij is dit ook een ander type touch screen (correct my if im wrong)
En als je hem uit de doos haalt zit er 1 folietje op.
En als je hem uit de doos haalt zit er 1 folietje op.
Oke dan ligt het dus niet aan het folietje! Ja er zijn twee typen schermen, capacitief en resistief. Capacitief zit in de luxere telefoons zoals de IPhone, HTC desire maar ook in de Spica. Echter reageert de iphone prima als ik met mijn nagel er overheen ga, als vrouw zal het niet werken maar als man mag je toch verwachten dat mijn nagels kort zijn:p Ik bedoel alleen maar dat ik intuïviteit / gevoeligheid tegen vind vallen. Hij doet erg vaak wat ik juist niet wil. Dan klik ik iets aan ipv dat ik wil sliden, of ik druk naast een toets. Heb m nou 3 maanden in gebruik,
Is er nog enig idee of Vodafone GPRS/3G al werkt op de nieuwe 2.1 update?
Capacitief (als op de Spica) werkt middels elektrische spanning. Je nagels hebben dat niet, je huid heeft het wel.
Ik gebruik de nagel ook niet. Het is overigens ook een klacht van vrouwen over de Iphone dat het met de nagel minder goed gaat.
Hij reageert erg goed op mijn vinger(s), dus er lijkt iets mis te zijn met jouw scherm. Ik hoef er maar even aan te komen en hij reageert. Voor erg kleine aanraakvlakjes (bv. update-icoontje in een widget) moet ik wel mijn wijsvinger ipv duim gebruiken, maar dat ligt ook aan het formaat van m'n klauwen
)
Hij reageert erg goed op mijn vinger(s), dus er lijkt iets mis te zijn met jouw scherm. Ik hoef er maar even aan te komen en hij reageert. Voor erg kleine aanraakvlakjes (bv. update-icoontje in een widget) moet ik wel mijn wijsvinger ipv duim gebruiken, maar dat ligt ook aan het formaat van m'n klauwen
Ik heb ook zo'n soort probleem (gehad). Als ik een SMS wilde maken zei de telefoon dat ik eerst mobiele nummers moest invoeren en bleef de contactpersonenlijst leeg. Ik weet niet of ik dat foutje nog steeds heb maar ik doe het nu gewoon altijd andersom: naar de telefoonlijst, een contactpersoon selecteren en dan op sms verzenden drukken. Is ook een veel makkelijkere volgorde. Ik weet niet of dit precies jouw probleem is maar je zou eens kunnen kijken of een andere benadering werkt.Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:14:
Hmmm... Eindelijk geflashed naar 2.1! Na wat kleine stressmomentjes (zie eerdere bericht over ontkoppelen telefoon tijdens 'setup connection') heb ik hem eindelijk. Al mijn mobiele nummers terug gezet vanmorgen. Toen is vanmiddag op contacten klikte stond er niets meer. Dit vond ik raar. Toen ik bij berichten een naam intypte kwam er wel een automatisch invulling met de juiste persoon. Dit herzelfde als ik een nummer wil bellen...
Doe ik iets verkeerd?
Ik denk dat het ligt aan het wat accurater touchscreen van de iPhone. Je gaat elke keer dat je met je nagel over het touchscreen gaat waarschijnlijk met een klein topje van je vinger er overheen. De nagel registreert de iPhone ook niet maar hij is wel gevoeliger voor kleinere stukken huid. Ik vind het scherm van de iPhone ook wel wat fijner, je kan bijvoorbeeld makkelijker met je wijsvinger scrollen zonder iets aan te klikken en hij lijkt sneller te reageren als je wilt gaan scrollen, maar dat kan ook aan de software liggen. Het glazen scherm van de iPhone doet ook wonderen voor de touch-ervaring. Maar voor dagelijks gebruik is de spica prima, in elk geval een verademing ten opzichte van het resistieve touchscreen van mijn Samsung Pixon.Echter reageert de iphone prima als ik met mijn nagel er overheen ga
[ Voor 27% gewijzigd door I-Heine-I op 12-05-2010 09:38 ]
Ja dat bedoelde ik precies te zeggen! Ik bedoelde ook eigenlijk niet letterlijk mijn nagel, maar dan raakt je vinger het scherm desondanks wel een beetje aan. Ik moet zeggen dat sinds ik heb geklaagd over het scherm, totaal geen klachten meer heb. Haha. Het verschilt gewoon, en ik denk dat het puur ligt aan dat dit scherm van plastic is. Glas lijkt wat minder gevoelig voor verschillende soorten vochtigheid in de lucht e.d.
Nog een gouden tip: installeer als toetsenbord de gratis zelfgebrouwen apk HTC_IME Mod:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416
Dit is het toetsenbord wat ook op htc telefoons zit maar dan met aanpassingen waardoor hij nog beter is dan die van HTC. In tegenstelling tot het android toetsenbord is deze heel goed in voorspellingen en zitten er allerlei handige snufjes op die ik daar miste.
Maar om terug te komen op het scherm, zit hier een ijkhulpmiddel bij. Je kunt nu het toetsenbord ijken op jouw typstijl door een voorbeeldzin in te typen. Ik druk bijvoorbeeld eerder links van de letters waardoor ik vaak de verkeerde letter indruk. Nu heb ik daar geen last meer van.
Nog een gouden tip: installeer als toetsenbord de gratis zelfgebrouwen apk HTC_IME Mod:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416
Dit is het toetsenbord wat ook op htc telefoons zit maar dan met aanpassingen waardoor hij nog beter is dan die van HTC. In tegenstelling tot het android toetsenbord is deze heel goed in voorspellingen en zitten er allerlei handige snufjes op die ik daar miste.
Maar om terug te komen op het scherm, zit hier een ijkhulpmiddel bij. Je kunt nu het toetsenbord ijken op jouw typstijl door een voorbeeldzin in te typen. Ik druk bijvoorbeeld eerder links van de letters waardoor ik vaak de verkeerde letter indruk. Nu heb ik daar geen last meer van.
Ik heb hetzelfde, met de JCE firmware. Ik ben blij dat je vertelde dat bij zoeken de namen wel gevonden kunnen worden, want ik ging er eerst van uit dat ik het helemaal niet meer kon gebruiken, maar op deze manier valt het wel mee. Welke firmware gebruik je?Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:14:
Doe ik iets verkeerd?
Life is what you others make it.
Ik zit bij Telfort (die van KPN gebruikt maakt), en hij geeft altijd het 'roaming' pictogram aan. Is dat normaal? Ik hem op automatisch staan.
Ook lijkt bij mij dat de wireless verbinding weggaat/wegvalt (?) als hij op standby gaat. Is dat normaal? Ik heb de draadloze router pas sinds gisteren en weet niet zeker of die goed is (/ingesteld).
Ik zit nog op Android 1.5 zonder aanpassingen.
Ook lijkt bij mij dat de wireless verbinding weggaat/wegvalt (?) als hij op standby gaat. Is dat normaal? Ik heb de draadloze router pas sinds gisteren en weet niet zeker of die goed is (/ingesteld).
Ik zit nog op Android 1.5 zonder aanpassingen.
Ja, telfort maakt gebruik van het kpn netwerk. Dus technisch gezien is dat roaming. Heeft niets met android te maken, alles met telort.Nielsio schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 03:31:
Ik zit bij Telfort (die van KPN gebruikt maakt), en hij geeft altijd het 'roaming' pictogram aan. Is dat normaal? Ik hem op automatisch staan.
Ja, dat bespaart je accu. Wifi kost best veel energie.Ook lijkt bij mij dat de wireless verbinding weggaat/wegvalt (?) als hij op standby gaat. Is dat normaal? Ik heb de draadloze router pas sinds gisteren en weet niet zeker of die goed is (/ingesteld).
Yep. Hij behoort natuurlijk wel telkens weer te connecten als ie uit standby komt.job schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 08:59:
Ja, dat bespaart je accu. Wifi kost best veel energie.
Is het 'normaal' dat de Market traag is en aldoor geen verbinding maakt (Android 1.5)? Soms is hij sneller maar dat is een uitzondering.
Browsen en andere dingen via wifi lijken wel soepel te gaan.
Browsen en andere dingen via wifi lijken wel soepel te gaan.
Verwijderd
Je moet de DHCP server uitzetten op de wifi router. Je kan ook bij de wifi instellingen op de menu knop drukken en dan Geavanceerd, en dan een statisch ipadres invullen. Ook kan je daar instellen of wifi uit moet gaan als het scherm uit gaat.Nielsio schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 05:11:
So vreemd.. nu krijg ik internet via de browser nauwelijks aan de praat. Zelfs na reboot. Toch een probleem met de draadloze router achter mijn normale router icm de wifi controller/driver van de Spica?
Ik heb geprobeerd DHCP uit te zetten op de wifi router, maar toen kreeg ik helemaal geen verbinding meer ermee. Waarschijnlijk had ik dan in die router vaste IPs moeten instellen alvorens die instelling op te slaan?Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 09:04:
[...]
Je moet de DHCP server uitzetten op de wifi router. Je kan ook bij de wifi instellingen op de menu knop drukken en dan Geavanceerd, en dan een statisch ipadres invullen. Ook kan je daar instellen of wifi uit moet gaan als het scherm uit gaat.
In ieder geval.. wat nu de oplossing lijkt te zijn is om DHCP aan te laten maar de router zelf een ander IP adres te geven (192.168.0.1), waardoor de uitgedeelde IPs ook 0.X genummerd zijn en dus geen conflicten geven met 1.X
Eerst wilde Youtube niet verder dan een minuut oid spelen, maar nu lijkt alles top te lopen (ook de Market).
Ik = BLIJ
Verwijderd
nou heb ik een vraag, ik wil mijn galaxy spica ook graag updaten, maar als ik hem aansluit reageert ie niet op new pc studio én pc studio 7, dus ik weet niet wat ik nou moet doen...
In dit topic staat een eenvoudige beschrijving hoe het moet: [Samsung Galaxy Spica] Firmwares en FlashenVerwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 11:58:
nou heb ik een vraag, ik wil mijn galaxy spica ook graag updaten, maar als ik hem aansluit reageert ie niet op new pc studio én pc studio 7, dus ik weet niet wat ik nou moet doen...
Zorg dat je de nieuwste versie van NPS gebruikt, 1.5 dus, en dat je alle oude versies weg doet voordat je begint met installeren. Met bv usbdeview kan je alle ongewenste oude usb drivers uninstalleren.
[ Voor 6% gewijzigd door ToeingTheLine op 16-05-2010 12:08 ]
Life is what you others make it.
Ik heb gisteren ook mijn nieuwe spica geflashed met Odin naar de nieuste firmware van samsungfirmware's: I570EXXJE1 met de nieuwste ops file. Gelukt, draai nu:
Android 2.1update1.
baseband versiei570exxjd1,
Kernelversie 2.6.29 root@se-s610#2,
buildnummer ECLAIR.XXJD4
(voor wat het waard is
)
Ik had m'n oude Nokia 6300 gesynced met Win7 en outlook, nu wil ik dat dus ook met m'n Spica om m'n telefoonboek en agenda terug te zetten maar ik krijg 'm in NPS en Kies niet te zien.
Is er wellicht nog een alternatieve methode? 'K zit nou 't hele weekend te klooien en ik heb dat écht morgen nodig!
edit: nu al 2 keer m'n telefoonverbinding met Vodafone uitgevallen.........
Bedankt alvast.
Android 2.1update1.
buildnummer ECLAIR.XXJD4
(voor wat het waard is
Ik had m'n oude Nokia 6300 gesynced met Win7 en outlook, nu wil ik dat dus ook met m'n Spica om m'n telefoonboek en agenda terug te zetten maar ik krijg 'm in NPS en Kies niet te zien.
Is er wellicht nog een alternatieve methode? 'K zit nou 't hele weekend te klooien en ik heb dat écht morgen nodig!
Bedankt alvast.
[ Voor 5% gewijzigd door HAMMAR op 16-05-2010 16:39 . Reden: aanvullende info ]
Zo ver ik weet is de enige manier om je Spica de syncen met Gmail.HAMMAR schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:10:
Ik heb gisteren ook mijn nieuwe spica geflashed met Odin naar de nieuste firmware van samsungfirmware's: I570EXXJE1 met de nieuwste ops file. Gelukt, draai nu:
Android 2.1update1.
buildnummer ECLAIR.XXJD4
(voor wat het waard is)
Bedankt alvast.
Als je iets op je agenda of telefoonboek ingeeft sync je dat met je Gmail account en word het online opgeslagen.
De telefoonboek en agenda functies in de software van Samsung werken niet met Android GSMs.
Dat NPS en Kies de Spica niet zien komt doordat de software troep is (NPS is 100% troep over Kies heb ik nog geen mening).
De enige manier voor mij om NPS de Spica te laten herkennen is door de software volledig (incl. USB drivers) te deinstaleren. Dan de PC rebooten en dan NPS volledig nieuw instaleren, dan de Spica inpluggen en NPS herkent hem als een i5700. Zodra ik de PC dan reboot ofzo zal NPS de Spica niet meer herkennen tot ik het herinstalleer.
ps.
Ben me niet 100% zeker maar zover ik gelezen heb is er op dit moment nog geen Spica firmware die goed werkt met Vodafone,
Verwijderd
Als je gmail (of google apps voor domeinnamen) hebt, kan je daar alles mee syncen. Vervolgens kan je met de website van gmail of outlook agenda/contacten/email syncen. Andere emailaccounts kan je ook importeren in gmail en dan profiteer je volgens mij direct van het google spamfilter.HAMMAR schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:10:
Android 2.1update1.
buildnummer ECLAIR.XXJD4
(voor wat het waard is)
Bedankt alvast.
Nou, dan ga ik maar terug naar de originele 1.5 firmware denk ik of is er een andere versie hoger dan 1.5 die wel goed werkt met Vodafone? Voor de goeie orde, ik gebruik internet alleen via m'n wifi, dus niet via mn bundel!
Iemand een idee waar ik de originele 1.5 kan vinden? zo te zien niet op samsungfirmwares, of?
Je moet dat syncen ff yuitleggen voor me, ik heb nu ergens op mijn pc (win7) mijn telefoonboek en agenda staan (opslag vanuit mijn 6300 naar outlook en Win7). Dat moet ik dus eerst syncen met mijn Gmail account? En daarna weer syncen via wifi met mijn Spica?
Ben hier een echte noob in....
Iemand een idee waar ik de originele 1.5 kan vinden? zo te zien niet op samsungfirmwares, of?
Je moet dat syncen ff yuitleggen voor me, ik heb nu ergens op mijn pc (win7) mijn telefoonboek en agenda staan (opslag vanuit mijn 6300 naar outlook en Win7). Dat moet ik dus eerst syncen met mijn Gmail account? En daarna weer syncen via wifi met mijn Spica?
Ben hier een echte noob in....
Verwijderd
@HAMMAR: Zie bijv. http://www.google.com/sea...official&client=firefox-a
Die eerste link moet het wel doen. Ik denk dat het ook wel werkt met gmail (gewoon username@gmail.com invullen als gebruikersnaam). Let wel op dat je de email's niet moet importeren in gmail.
Als je emails van een extern emailadres wil importeren vanuit een hotmail, telfort, ... adres, kan je naar Instellingen gaan rechtsbovenaan en dan op Accounts drukken. Zie vervolgens "Berichten ontvangen uit andere accounts".
Edit: XEIL5 is een 1.5 versie die het prima doet. Op samsungfirmwares staat die wel, maar ook op samdroid dacht ik.
Die eerste link moet het wel doen. Ik denk dat het ook wel werkt met gmail (gewoon username@gmail.com invullen als gebruikersnaam). Let wel op dat je de email's niet moet importeren in gmail.
Als je emails van een extern emailadres wil importeren vanuit een hotmail, telfort, ... adres, kan je naar Instellingen gaan rechtsbovenaan en dan op Accounts drukken. Zie vervolgens "Berichten ontvangen uit andere accounts".
Edit: XEIL5 is een 1.5 versie die het prima doet. Op samsungfirmwares staat die wel, maar ook op samdroid dacht ik.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 18:16 ]
oud nieuws
[ Voor 96% gewijzigd door justin_ti op 18-05-2010 17:05 ]
Vanmorgen lukte het mij ineens wel om mijn, naar Android 2.1 geflashte, Spica herkent te krijgen in KIES.
De telefoon was al aagesloten en KIES al geopend. Pas toen schakelde in het 'fouten opsporen in USB' in en voila!
Het synchroniseren van de agenda met outlook ging opzich wel, maar niet goed, alles staat door elkaar.
De telefoon was al aagesloten en KIES al geopend. Pas toen schakelde in het 'fouten opsporen in USB' in en voila!
Het synchroniseren van de agenda met outlook ging opzich wel, maar niet goed, alles staat door elkaar.
Nou om het leed met jullie te delen heb ik hier de foto's van mijn 1x niet eens hard op de grond gevallen spica:
(er zit plakband overheen om dat er nogal veel losse glasscherfjes aan zitten)

Verder dacht ik.. dan kan ik gelijk wel eens kijken of het scherm bestand is tegen scherpe dingen. En wat blijkt?
http://www.youtube.com/watch?v=WzgbOKCiqHI
Een sleutel, scherpe schaar (en ook het keukenmes) kan hij gewoon hebben, geen krasje te zien!
(er zit plakband overheen om dat er nogal veel losse glasscherfjes aan zitten)
Verder dacht ik.. dan kan ik gelijk wel eens kijken of het scherm bestand is tegen scherpe dingen. En wat blijkt?
http://www.youtube.com/watch?v=WzgbOKCiqHI
Een sleutel, scherpe schaar (en ook het keukenmes) kan hij gewoon hebben, geen krasje te zien!
[ Voor 83% gewijzigd door justin_ti op 18-05-2010 13:56 ]
Echt k*t voor je!!! Ik heb laatst denk ik heel veel mazzel gehad want mijn Spica donderde ook van een kast van ongeveer 2 meter af
Ik hoop dat er een nieuw glasje te koop is.
Wel een leuk testje trouwens.
Ps. Hoe hoog is die echt gevallen? Lijkt net alsof die van een balkon van 2 hoog is gevallen.
Ik hoop dat er een nieuw glasje te koop is.
Wel een leuk testje trouwens.
Ps. Hoe hoog is die echt gevallen? Lijkt net alsof die van een balkon van 2 hoog is gevallen.
Nou echt serieus van een halve meter / meter, alleen was het helaas wel op straat. Hij viel blijkbaar net in die bovenhoek op zijn zwakke punt. Dacht altijd dat het scherm van plastic was, mooi niet dus!
Nieuw glaasje wordt er z.s.m. in gezet bij een plaatselijke telefoonwinkel. Deze kan m meteen repareren zodra het glaasje binnen is en rekent 80 a 90 euro. T-Mobile rekent ongeveer het dubbele + minimaal 2 weken dat je je telefoon kwijt bent.
En ik riep een paar posts geleden nog dat ik het touchscreen zo k*t vond van deze telefoon, had ik dus noooit moeten doen haha.
Nieuw glaasje wordt er z.s.m. in gezet bij een plaatselijke telefoonwinkel. Deze kan m meteen repareren zodra het glaasje binnen is en rekent 80 a 90 euro. T-Mobile rekent ongeveer het dubbele + minimaal 2 weken dat je je telefoon kwijt bent.
En ik riep een paar posts geleden nog dat ik het touchscreen zo k*t vond van deze telefoon, had ik dus noooit moeten doen haha.
[ Voor 6% gewijzigd door justin_ti op 18-05-2010 17:06 ]
Ik heb nu ongeveer een maandje een Spica en wil hem nu eens een beetje gaan tweaken (kom in het gebruik nog wat kinderziektes tegen, misschien zijn die op te lossen). Vandaar dat ik ook dit topic in de gaten houd nu. In de komende dagen ga ik dit topic eens verder doorspitten en meer leren over de mogelijkheden met mijn telefoon. Mijn bevindingen:
- als mijn netwerk een tijdje weggevallen is, wil hij nog weleens vergeten dat ik een data-component bij mijn netwerk wil. Ik heb dan alweer vrolijk 4 streepjes bereik, maar zowel G als 3G/H wordt helemaal niet meer opgepikt. De enige manier waarop ik het kan herstellen (voor zover ik nu weet) is de telefoon rebooten.
- soms werken de linker toetsen opeens niet meer. Dan heb ik dus geen zoekbutton en geen menubutton, best irritant in sommige applicaties. Na een tijdje werken ze weer, maar ik heb nog geen duidelijk verband gevonden.
- heb een keer gehad dat de dataverbinding nog actief bleef terwijl het gewone netwerk al dood was; hij wilde geen nieuw netwerk zoeken omdat de dataverbinding nog actief was maar kon deze ook niet afsluiten. Ook hier: reset.
Verder bevalt mij de telefoon uitstekend, hij biedt meer waar voor mijn geld dan ik vooraf had durven hopen (want veel geld vind ik het niet). Dat hij soms wat trager is dan ik met het toetsenbord en de switchers neem ik dan maar op de koop toe. Zal ook wel deels met wat tweaks in de software of het gebruik van andere applicaties op te lossen zijn.
- als mijn netwerk een tijdje weggevallen is, wil hij nog weleens vergeten dat ik een data-component bij mijn netwerk wil. Ik heb dan alweer vrolijk 4 streepjes bereik, maar zowel G als 3G/H wordt helemaal niet meer opgepikt. De enige manier waarop ik het kan herstellen (voor zover ik nu weet) is de telefoon rebooten.
- soms werken de linker toetsen opeens niet meer. Dan heb ik dus geen zoekbutton en geen menubutton, best irritant in sommige applicaties. Na een tijdje werken ze weer, maar ik heb nog geen duidelijk verband gevonden.
- heb een keer gehad dat de dataverbinding nog actief bleef terwijl het gewone netwerk al dood was; hij wilde geen nieuw netwerk zoeken omdat de dataverbinding nog actief was maar kon deze ook niet afsluiten. Ook hier: reset.
Verder bevalt mij de telefoon uitstekend, hij biedt meer waar voor mijn geld dan ik vooraf had durven hopen (want veel geld vind ik het niet). Dat hij soms wat trager is dan ik met het toetsenbord en de switchers neem ik dan maar op de koop toe. Zal ook wel deels met wat tweaks in de software of het gebruik van andere applicaties op te lossen zijn.
Ik heb mijn spica ook ongeveer 1 maand en ik heb gisteren android 2.1 erop gezet. Het bevalt me tot nu toe top. Ik zou het wel aanraden.
Nog even een tip voor andere mensen: Ik heb net Helix gedownload en dat werkt wel een stukje sneller en ziet er beter uit, vind ik.
Nog even een tip voor andere mensen: Ik heb net Helix gedownload en dat werkt wel een stukje sneller en ziet er beter uit, vind ik.
2.1 is echt veel beter dan 1.5 vind ik. Heb m nou met root acces waardoor je je processor ook heel makkelijk kan down-clocken. Automatisch met profielen bijvoorbeeld, zodat hij de snelheid terugdringt als de accu lager dan x % is.
Heb je dan geen Vodafone? Want ik had al wel hier gelezen dat dat icm (alle?) 2.1 versies tot problemen leidde, vandaar dat ik zelf tot nu toe huiverig was zomaar aan een nieuw avontuur te beginnen. Ik heb nu namelijk ook Vodafone. Zeker als je wel Vodafone hebt ben ik wel geinteresseerd in hoe je overgestapt bent naar 2.1. Via het flash topic?
Ik heb T-Mobile, maar ik gebruik geen mobiel internet dus voor mij valt dat sowieso af! Vodafoners kunnen idd nog niet upgraden.
Er is in het andere topic over de Spica: 'Firmware en Flashen' gemeldt dat Vodafone het doet met de nieuwste firmware 'i570EXXJE1'Pnothy schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:10:
Heb je dan geen Vodafone? Want ik had al wel hier gelezen dat dat icm (alle?) 2.1 versies tot problemen leidde, vandaar dat ik zelf tot nu toe huiverig was zomaar aan een nieuw avontuur te beginnen. Ik heb nu namelijk ook Vodafone. Zeker als je wel Vodafone hebt ben ik wel geinteresseerd in hoe je overgestapt bent naar 2.1. Via het flash topic?
Ik weet niet zeker of dat klopt, want ik heb zelf geen vodafone, maar volgens deze gast wel:
El_Bandito schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:14:
Vodafone 3G werkt op JE1! Bevestigd!
Me is happy!
Hallo,
Ik heb niet alles doorgelezen maar ik heb een probleem met mijn spica.
Ik had em gewoon op tafel liggen en opeens startte ie opnieuw op. Na het samsung deuntje begon zoals altijd nog een paar keer het samsung logo te knipperen op het scherm, maar hier blijft ie nu in hangen en start niet meer op. Ook na de accu eruit te halen en met de knoppencombo bellen+ok+ophangen en dan resetten start de telefoon niet meer op. Hij blijft steeds hangen in het samung logo.
Wat kan ik nu doen?
Ik had em gewoon op tafel liggen en opeens startte ie opnieuw op. Na het samsung deuntje begon zoals altijd nog een paar keer het samsung logo te knipperen op het scherm, maar hier blijft ie nu in hangen en start niet meer op. Ook na de accu eruit te halen en met de knoppencombo bellen+ok+ophangen en dan resetten start de telefoon niet meer op. Hij blijft steeds hangen in het samung logo.
Wat kan ik nu doen?
Verwijderd
Je kunt hem flashen naar 2.1.StraightOn.NL schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:37:
Hallo,
Wat kan ik nu doen?
Hier staat uitgelegd hoe je dat moet doen.
[Samsung Galaxy Spica] Firmwares en Flashen
Oei, dit bovenstaande bericht is onder de verkeerde naam gepost. Ik zit niet op mijn eigen computer en hier stond het account van StraightOn nog automatisch aangemeld.StraightOn.NL schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:37:
Hallo,
Wat kan ik nu doen?
Desalniettemin is het probleem van de telefoon nog aanwezig dus als iemand hier wat van af weet....
Ja ik wil hem nog niet flashen naar 2.1, ik wacht op de officiele update denk ik.Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:48:
[...]
Je kunt hem flashen naar 2.1.
Hier staat uitgelegd hoe je dat moet doen.
[Samsung Galaxy Spica] Firmwares en Flashen
Ik zou graag willen dat de telefoon gewoon opstart en dat ik mijn data en apps kan bewaren (maar ik vrees ervoor)
Nu een reactie van de Echte StraightOn.NLbeckertje1 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:54:
[...]
Ja ik wil hem nog niet flashen naar 2.1, ik wacht op de officiele update denk ik.
Ik zou graag willen dat de telefoon gewoon opstart en dat ik mijn data en apps kan bewaren (maar ik vrees ervoor)
Wel *** van de telefoon uiteraard…heb je hard-reset geprobeerd ? Dus uit, accu eruit en 15 sec. aan-knop induwen en daarna weer accu erin en opnieuw proberen? Kan je trouwens wat doen met een 4GB MicroSDHC kaartje? Ik heb er een gekocht maar hij werkt niet in mijn Canon camera die dus blijkbaar geen SDHC aankan en er is ook geen werkende firmware-update voor verkrijgbaar, dik balen

Ben sinds enkele weken ook blije bezitter van de Spica. Heb toch een vraagje over de contacten: ik heb bij de meeste ook een vast nummer, maar bij de voorgedefinieerde labels in de contacten zie ik geen Thuis of Vast of Prive staan. En aangezien ik lui ben
wil ik ook niet iedere keer een custom label aanmaken. Iemand een idee hoe ik een label toe kan voegen?

Het label van thuis is startpagina. Gewoon verkeerd vertaalt vanaf engels (home > startpagina ipv home > thuis).
Mee leren leven, of op engels zetten of upgraden naar 2.1.
Soms werkt in plaats van een volledige reset ook "Vliegtuigmodus UIT" gevolgd door "Vliegtuigmodus AAN". Dat kost iets minder tijd.Pnothy schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:09:
(...)
(...)
(...)
Ook in de 2.1 versie is dit 'startpagina' en géén thuis, helaas......job schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:26:
Het label van thuis is startpagina. Gewoon verkeerd vertaalt vanaf engels (home > startpagina ipv home > thuis).
Ik heb ook vodafone maar gebruik de 3g niet! Ik dacht even afgelopen zondag ook problemen te hebben met de gewone GSM verbinding, maar dat bleek een netwerkstoring bij Vodafone te zijn. Tot nu toe werkt hij prima! Gisteren ff de nieuwste Sygic erop gezet en ook dat werk zeer goed!
[ Voor 28% gewijzigd door HAMMAR op 19-05-2010 14:54 ]
In JE1 is Startpagina niet meer aanwezig onder contacten, maar is de keuze "Privé"HAMMAR schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:51:
[...]
Ook in de 2.1 versie is dit 'startpagina' en géén thuis, helaas......
Survival of the W-est
Verwijderd
Ik heb nu snesoid eens voor de lol geinstalleerd. Hebben nog meer mensen dat? Hoe zijn jullie ervaringen, want de Spica heeft geen multi-touch. Mariokart is best wel lastig daardoor 
Andere vraag, is er iemand die de Spica zo getweakt heeft dat multi-touch erop werkt? (en hoe gaat dat dan)
Andere vraag, is er iemand die de Spica zo getweakt heeft dat multi-touch erop werkt? (en hoe gaat dat dan)
het scherm van de spica ondersteund hardwarematig geen multitouch, dus dat zal moeilijk worden....
De vertaling is inderdaad gruwelijk. Zo is 'open network' bij de Wifi netwerken vertaald met 'netwerk openen' i.p.v. 'onbeveiligd netwerk'job schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:26:
En na het invoeren van een webadres op 'ga' drukken is ook apart.
[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 19-05-2010 22:36 ]
Dat ik dat niet zelf heb kunnen bedenkenjob schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:26:

(Die vertaling van Open Network is inderdaad blijkbaar ook door een brugklasser gedaan....)
Verwijderd
Ik heb dus begrepen (androidforum en samdroid) dat het scherm het wel ondersteund maar de controller niet en dat die controller software aangepast zou moeten worden en dat dat risky is om te doen, maar wel mogelijkBluefall schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:49:
het scherm van de spica ondersteund hardwarematig geen multitouch, dus dat zal moeilijk worden....
Vandaar ook dat ik hier even een balletje opgooide
Het is vertaald door iemand die de context miste of niet begreep...Jab65 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 08:24:
(Die vertaling van Open Network is inderdaad blijkbaar ook door een brugklasser gedaan....)
OK, maar als je Home vertaalt met Startpagina, dan werk je toch wel in de "computer"-context, lijkt meHyp Hyper schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:45:
[...]
Het is vertaald door iemand die de context miste of niet begreep...
Vertaling wordt meestal redelijk eenvoudig gedaan. Stel je bv 3 kolommen voor
1 tekstcode 2 Engels 3 Nederlands
wanneer je een taal instelt, worden alle tekstcodes van die taal ingeladen. Het vertalen zelf gebeurd meestal van engels naar de andere taal, zonder de specifieke context van het woord te kennen. (stel je voor dat je handmatig alle menu's, submenu's,enz moet afgaan (personeel kost wat tegenwoordig)
zo wordt home dus als startpagina vertaalt (wat bij een smartphone perfect mogelijk is), doordat de exacte context niet gekend is.
En nu terug on-topic
1 tekstcode 2 Engels 3 Nederlands
wanneer je een taal instelt, worden alle tekstcodes van die taal ingeladen. Het vertalen zelf gebeurd meestal van engels naar de andere taal, zonder de specifieke context van het woord te kennen. (stel je voor dat je handmatig alle menu's, submenu's,enz moet afgaan (personeel kost wat tegenwoordig)
zo wordt home dus als startpagina vertaalt (wat bij een smartphone perfect mogelijk is), doordat de exacte context niet gekend is.
En nu terug on-topic
Ok, on-topic. 
Is er niemand anders die ledjes mist op deze telefoon? Ik weet bv. nooit of ik een nieuwe sms heb of een telefoontje heb gemist zonder de telefoon eerst van standby te halen.
Is er niemand anders die ledjes mist op deze telefoon? Ik weet bv. nooit of ik een nieuwe sms heb of een telefoontje heb gemist zonder de telefoon eerst van standby te halen.