Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij's bezig :p

zet die download link voor de mod in de flash guide , makkelijker als via die firmwaresite

cool , het is gelukt :p

nu zoeken naar de live wallpapers :p

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04-2013
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:31:
[...]

http://www.samsung-firmware.webs.com/

het lukt daar van geen hol te registreren voor rom's

krijg geen email en met password recovery ook niet ( ook niet in spam )
hmm, dat is me nog nooit gebeurt. maar misschien is het wel een goed idee om een mirrortje te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:39:
hij's bezig :p

zet die download link voor de mod in de flash guide , makkelijker als via die firmwaresite

cool , het is gelukt :p

nu zoeken naar de live wallpapers :p
Nou, volgens mij wordt het niet op prijs gesteld, hij is verwijderd, maar je hebt al gequote. :P :X Staat er nog, vast overheen gelezen.
Als je live wallpapers wil moet je Lkmod erop zetten. Daar heb ik al een how to voor geschreven. Succes en veel plezier ermee. :D
Laat je ff weten als je hem heb?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 20:25
Deadsy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:14:
[...]

Bla...

@giganielsie
Hij vibreert inderdaad niet sterk maar ik denk dat het gewoon is dat je eraan gewend bent. Voel het vibreren zelf al jaren niet meer en mijn vorige GSMs vibreerden best sterk. Er is een app Missed Call welke je de duratie laat aanpassen en dergelijke. Misschien is die wat voor je.
Ik kan de app niet vinden. Heb je misschien een QR code?

Edit:

Ik wou gisteren mijn Spica update naar de officiële 1.5 versie. De update was mislukt maar toen moest hij een nood herstel doen. Tijdens de nood herstel blijf hij hangen bij het installeren. Toen had ik mijn foon losgekoppeld. Hij deed het nog gewoon maar nu durf ik hem niet meer up te daten. Hebben meer mensen dit gehad?

[ Voor 25% gewijzigd door giganielsie op 10-04-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Via welke versie NPS heb je het gedaan? Je moet NPS 1.5.0AC4 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 20:10:
[...]

Nou, volgens mij wordt het niet op prijs gesteld, hij is verwijderd, maar je hebt al gequote. :P :X Staat er nog, vast overheen gelezen.
Als je live wallpapers wil moet je Lkmod erop zetten. Daar heb ik al een how to voor geschreven. Succes en veel plezier ermee. :D
Laat je ff weten als je hem heb?
dan moet ik hem weer opnieuw flashen ? maw weer alles kwijt ?

bedankt al voor de hulp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, jammer dat je het niet eerder las...maar is het zeker waard, mooie extra's.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 21:55:
Ja. Via welke versie NPS heb je het gedaan? Je moet NPS 1.5.0AC4 gebruiken.
Ik heb idd versie 1.5.0.AC4 gebruikt. Maar moet ik het nu gewoon nog een keer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39
job schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:28:
Ik heb nu een invisible shield bestelt bij zagg (met 20% korting.. code: zagg20 ), als die binnen is zal ik hier wel een verhaaltje tikken.
Hij is binnen, nou hebben die malloten alleen de verkeerde opgestuurd (die voor de I7500, galaxy dus). contact opgenomen... en nu maar wachten. Zal vrees ik wel een week of 3/4 duren.
dus een review kan even duren helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 10-04-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:00:
Ja, jammer dat je het niet eerder las...maar is het zeker waard, mooie extra's.
ja de gewone 2.1 is al veel verschil :)

hopelijk is ie stabiel want wel ff wennen , ook na nog maar 2 dagen in gebruik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giganielsie schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:08:
[...]

Ik heb idd versie 1.5.0.AC4 gebruikt. Maar moet ik het nu gewoon nog een keer proberen?
Ja, en gewoon blijven wachten. moet 't vanzelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@spyderLA
Zelf weten, kan altijd nog. Zal je dan niet tegenvallen denk ik...
Maar voor verdere vragen graag hier verder. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:37:
[...]

Ja, en gewoon blijven wachten. moet 't vanzelf doen.
Help, Hij doet het weer niet. Wat moet ik nu doen? Weer die nood herstel? Of wat anders???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je telefoon loskoppelen van de usb, je battery eruit halen, is de enige manier, en er weer in. dan start 'ie gewoon weer op. :9 En weer opnieuw. Anders via odin, Heb je gelijk 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Ik heb hem pas donderdag gekregen dus ik wil eigenlijk wel de officiële software erop hebben. Maar ik heb de batterij eruit gehaald en weer erin gedaan en dan doet ie het idd weer.

Is het bij iemand die 1.5 update al wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, na 5x proberen en hem de laatste keer gewoon laten lopen.ff douchen, toen ik terug kwam was ie geslaagd. Lees maar vanaf pagina 9.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Ik heb een probleem. Ik krijg als ik iets wil downloaden een foutmelding. Hij zegt iets met dat de android process media gefprceerd moet sluiten.

Wat kan ik doen om het weg te krijgen?

Heeft het misschien iets te maken met dat ik hem geprobeerd heb te update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een van de meest uitvoerige Spica reviews die ik tot heden heb gelezen. De Smartphoneshop heeft de afgelopen week de prijs van de Spica verhoogd van €229 naar €279. Als de prijsverhoging door andere leveranciers wordt gevolgd dan prijst de Spica zich uit de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Toch apart dat samsung het ding nu met 2.1 uitlevert, maar dat via de officiele weg updaten naar 2.1 hier nog niet eens mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is in een ander land, Nederland is meestal laat met updates.

Of bedoel je uit de doos hier in NL?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ik heb met de cupcake rom (originele) last van onbetrouwbare sms afleveringen. Als iemand zijn telefoon uit heeft staan, en ik sms, dan krijgt diegene het smsje niet als die zn telefoon aanzet, maar meestal een halve dag tot een dag later. Verder krijg ik nu bijvoorbeeld ineens een bundel smsjes die gisteravond zijn verstuurd. Met mijn vorige telefoon nooit last van gehad. Gebruik T-Mobile en handcent sms. Gekgenoeg staat er bij de sms-tijd wel gewoon de tijd die het nu is, en niet de tijd dat het smsje verstuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:13:
Is in een ander land, Nederland is meestal laat met updates.

Of bedoel je uit de doos hier in NL?
Nee bedoel in andere landen. Ik vind het maar raar.
In duitsland via nps een experimental 2.1 firmware uitgeven. In Nederland krijgen we een update naar een latere 1.5 en reviewers een 2.1 geven (en dus de indruk wekken dat 2.1 af is en dat ze het binnenkort uit gaan leveren).

[ Voor 4% gewijzigd door job op 11-04-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is idd zeer vreemd, maar ben gelukkig tevreden met JCE en Lkmod.

Weet iemand het verschil tussen Lkmod en helix launcher uit de market?
Helix launcher is veel kleiner in file size, of is dat niet meer zo na het uitpakken van Lkmod?
Werkt goed hoor, maar vind het een beetje vreemd en heb de root niet nodig.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 14-09 19:00
giganielsie schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 21:43:
[...]

Ik kan de app niet vinden. Heb je misschien een QR code?
Kan hem zelf ook niet in de market vinden.

http://www.androlib.com/a...droid-missedcall-zwq.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentette
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:59
Ik denk niet dat gsmarena.com de spica met 2.1 heeft gekregen. Er staat
Android OS v2.1 Eclair, upgraded from v1.5 Cupcake
Dus ik denk dat ook zij de upgrade hebben gedaan en niet 2.1 out of the box hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan hem wel vinden. Missed call toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT00
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-07 23:21
wsmaal schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:15:
[...]

Een van de meest uitvoerige Spica reviews die ik tot heden heb gelezen. De Smartphoneshop heeft de afgelopen week de prijs van de Spica verhoogd van €229 naar €279. Als de prijsverhoging door andere leveranciers wordt gevolgd dan prijst de Spica zich uit de markt.
Ik was nog net optijd!! :D
Ik had al verwacht dat de prijs een stuk zou stijgen als de update dichtbij zou komen, maar een prijsstijging van €50 had ik ook weer niet verwacht!

Ik hoop dat de update snel komt en dat ook de PC software geen problemen veroorzaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 14-09 19:00
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:03:
Kan hem wel vinden. Missed call toch?
de naam klopt. aangezien je sig neem ik aan dat jij 2.1 gebruikt?
Zou dus kunnen dat hij niet in de 1.5 market staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 20:08
Ik heb tegenwoordig iets vreemds met mijn Spica.
Af en toe gaat hij in een lock-down coma:
Het toestel staat aan, ik lock hem dmv de lock-knop, maar wanneer ik wil unlocken reageert er geen enkele knop meer.
Het kan gelukkig verholpen worden door de batterij er even uit te wippen, en opnieuw te starten, maar dat is ook verre van ideaal.

Ik draai JCE met Lkmod btw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem heb ik ook... toch een kleine bug in de nieuwe roms (JCF zonder mod)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"lock-down coma" had ik juist met cupcake...
t.o.v. cupcake vind ik JCE super stabiel en de batterij lijkt wel...... langer mee te gaan.

edit: nou ja behalve de wifi dan, die lijkt zwakker te zijn geworden ;( , connect niet zo makkelijk met een zwak signaal.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Is deze telefoon erg customizable/moddable? Ik heb namelijk interesse om er één 2e hands op de kop te slaan.

En het scherm? Is dat goed? Ik ben namelijk altijd een beetje angstig als het gaat om touch screens, omdat ik in 2002 al een Windows PDA heb gehad voor een paar maanden.

Een telefoon moet voor mij ook een beetje speelgoed zijn, naast de functies van een telefoon hebben. Een goede browser e.d. vind ik dus ook belangrijk, maar het is Android, dus daar heb ik wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04-2013
chronoz schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:20:
Is deze telefoon erg customizable/moddable? Ik heb namelijk interesse om er één 2e hands op de kop te slaan.

En het scherm? Is dat goed? Ik ben namelijk altijd een beetje angstig als het gaat om touch screens, omdat ik in 2002 al een Windows PDA heb gehad voor een paar maanden.

Een telefoon moet voor mij ook een beetje speelgoed zijn, naast de functies van een telefoon hebben. Een goede browser e.d. vind ik dus ook belangrijk, maar het is Android, dus daar heb ik wel vertrouwen in.
Hij is nog niet echt moddable, tot er iemand komt met een .rfs file browser. (dat zijn de files die je flasht) Je kan er wel prima zelf apps voor schrijven, gewoon met de eclipse IDE (die ik persoonlijk best aardig vind werken) in java. Volgens mij kan je je zelfgemaakte apps probleemloos op de sdkaart zetten en met een app uit de store installeren vanaf je kaartje. de interface is niet moddable zonder hacks, maar er zijn wel moddable homescreens te vinden. het beeldscherm zelf is naar mijn standaard heel goed voor een lcd, het komt in de buurt van amoled! het touchscreen valt tegen, helaas behoorlijk ongevoelig. hope this helps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu reeds een dikke 2 weken m'n Spica en 'k moet zeggen dat ik er content van ben, moest ik volgende punten nog kunnen uitklaren ben ik supercontent, alvast bedankt met jullie hulp _/-\o_

- Heeft iemand yahoomail kunnen instellen via POP of IMAP? ik heb vanalles geprobeerd zonder succes
- Ik heb m'n Spica nog steeds "puur" (enkel de officiële upgrades van Samsung), kan ik de de apps die voorgeinstalleerd waren verwijderen. Met NOS, 9292 en Hyves ben ik niet veel.
- Heeft Facebook app geen upgrade, momenteel is dit bij mij Beta v0.2.0
- Betalende apps verschijnen niet in m'n Market

Hopelijk stel ik niet te veel vragen die reeds ergens in dit forum staan.

Groeten,
Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een bug(je): als ik reboot krijg ik de foutmelding: "Fout bij aanmelding voor (...)@gmail.com". Als ik mijn wachtwoord opnieuw invul doet ie het weer...

Heeft iemand dit probleem ook, of heb ik ergens instellingen verkeerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:00:
Nog een bug(je): als ik reboot krijg ik de foutmelding: "Fout bij aanmelding voor (...)@gmail.com". Als ik mijn wachtwoord opnieuw invul doet ie het weer...

Heeft iemand dit probleem ook, of heb ik ergens instellingen verkeerd staan?
Bij welke rom heb je dat? Ik heb het bij JC1 gehad volgens mij, maar JCE en JCF hebben er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JCF, zonder mods...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Hoe kan je eigenlijk muziek op je spica zetten?

Ik probeer het met NPS maar dan zegt ie dat de bestandsoverdracht niet wordt ondersteund. Met wat moet je het dan doen want het lijkt me ook niet de bedoeling om steeds het sd kaartje uit je telefoon te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
giganielsie schreef op woensdag 14 april 2010 @ 18:58:
Hoe kan je eigenlijk muziek op je spica zetten?

Ik probeer het met NPS maar dan zegt ie dat de bestandsoverdracht niet wordt ondersteund. Met wat moet je het dan doen want het lijkt me ook niet de bedoeling om steeds het sd kaartje uit je telefoon te halen.
Als je hem aan een computer hangt, moet je een icoontje in de statusbalk zien. Sleep hem naar beneden en klik op de melding die je te zien krijgt (iets met koppelen aan USB). Klik op OK, en je kan de geheugenkaart benaderen als verwisselbare schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Thanks, is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt iemand de app GPS Status op zijn spica? Bij mij blijft hij mij vertellen dat ik het kompas moet kalibreren. Info uit de faq gevolgd, geprobeerd om hem een aantal keren om elke as te draaien, maar geen resultaat. Ook heb ik als een gek achtjes staan figuren, maar steeds blijft hij die melding geven. Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Jep, heb ik ook last van. Calibratie is mij eigenlijk alleen gelukt door de mobiel in de lucht gooiend om alle 3 de assen te laten draaien. :D niet zonder risico's dus. Ik negeer het lekker.. en gebruik de app gewoon. Tot de gps fix is het kompas alleen wat minder exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prototype666 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:41:
[...]

Hij is nog niet echt moddable, tot er iemand komt met een .rfs file browser. (dat zijn de files die je flasht) Je kan er wel prima zelf apps voor schrijven, gewoon met de eclipse IDE (die ik persoonlijk best aardig vind werken) in java. Volgens mij kan je je zelfgemaakte apps probleemloos op de sdkaart zetten en met een app uit de store installeren vanaf je kaartje. de interface is niet moddable zonder hacks, maar er zijn wel moddable homescreens te vinden. het beeldscherm zelf is naar mijn standaard heel goed voor een lcd, het komt in de buurt van amoled! het touchscreen valt tegen, helaas behoorlijk ongevoelig. hope this helps :)
Je kunt er wel leuke dingen mee doen, o.a. live wallpapers, 7 homescreens en je homescreen in landscape mode.
Ook reageert mijn scherm erg goed, zelfs met screenprotector hoef ik niet hard te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Prototype666 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:41:
[...]

Zou je in dat geval eerder een HTC Pulse of HTC Hero aanraden om voor €150,- 2e hands te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
chronoz schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:38:
[...]
Zou je in dat geval eerder een HTC Pulse of HTC Hero aanraden om voor €150,- 2e hands te kopen?
Dan eerder de Hero, die heeft een zeer actieve mod-community, maar ik moet zeggen dat ik niets mis aan de Spica. De custom roms die nu uitkomen zorgen ervoor dat je root bent en dus ook naar hartelust programma's kan verwijderen die je niet hebben wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontier
  • Laatst online: 18-05 16:31
meer mensen t probleem dat het alarm niet afgaat zolang de Spica aan de netspanning hangt ??
(2.1 JCE )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Wat is eigenlijk het beste voor je batterij? Om hem als het kan gewoon aan de lader te hangen of hem tot er nog ongeveer 10% hem op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
moderne accus kunnen het beste opgeladen worden voordat ze leeg zijn. En het 'memmory effect' is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
Vorige week heb ik mijn Spica met NPS geupdate naar de nieuwe Android 1.5 (CUPCAKE.XXIL3). Sindsdien heb ik ook zonder GPS een position Fix (gebruik makende van telefoonmasten neem ik aan). Echter, sinds enkele dagen valt het me op dat ik de telefoon onder Linux niet meer als massaopslag apparaat kan gebruiken: hij reset zich enkele seconden nadat ik hem op mijn pc heb aangesloten. Ik weet niet of dit gecorreleerd is, hebben meer mensen hier last van?
Windows nog niet geprobeerd, uitzetten foutopsporing oid ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 19:56

arnova

weet veel, maar niet alles

84hannes schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:45:
Vorige week heb ik mijn Spica met NPS geupdate naar de nieuwe Android 1.5 (CUPCAKE.XXIL3). Sindsdien heb ik ook zonder GPS een position Fix (gebruik makende van telefoonmasten neem ik aan). Echter, sinds enkele dagen valt het me op dat ik de telefoon onder Linux niet meer als massaopslag apparaat kan gebruiken: hij reset zich enkele seconden nadat ik hem op mijn pc heb aangesloten. Ik weet niet of dit gecorreleerd is, hebben meer mensen hier last van?
Windows nog niet geprobeerd, uitzetten foutopsporing oid ook nog niet.
Ja, heb ik onder Windows XP(!) ook last van gehad. Ik weet niet hoe ik het opgelost heb maar ik vermoed door het het verwijderen van de accu + terugplaatsen (uiteraard ;-))....
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:41:
"lock-down coma" had ik juist met cupcake...
t.o.v. cupcake vind ik JCE super stabiel en de batterij lijkt wel...... langer mee te gaan.

edit: nou ja behalve de wifi dan, die lijkt zwakker te zijn geworden ;( , connect niet zo makkelijk met een zwak signaal.
Heb ik ook een paar gehad met stock/vanilla Cupcake/1.5. Geen flauw idee hoe je het oplost....

[ Voor 22% gewijzigd door arnova op 16-04-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Is het verschil tussen modability in HTC Hero en Samsung Spica I5700 erg groot dan? Indien die wel erg groot is, dan denk ik beter voor de HTC Hero kan gaan.

HTC voordelen:
HTC brand
HTC community
Meer geheugen

Spica voordelen:
Nieuwer model
Snellere processor
Mooier in mijn ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chronoz schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:03:
Is het verschil tussen modability in HTC Hero en Samsung Spica I5700 erg groot dan? Indien die wel erg groot is, dan denk ik beter voor de HTC Hero kan gaan.

HTC voordelen:
HTC brand
HTC community
Meer geheugen

Spica voordelen:
Nieuwer model
Snellere processor
Mooier in mijn ogen
Vergeet niet de (alle) HTC minder ontvangst hebben (verklaart de hogere SAR waarden).
Ik heb alle HTC's thuis geprobeerd (gewoon geen inet,binnen) ben weer snel terug naar de Spica gegaan, heb nu dus mijn 2e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Jammer van die prijsverhoging. Ik zie hem nog wel staan voor 245 euro, maar da's nog altijd zo'n 10% duurder dan ie was begrijp ik. (wel nog dik 50 euro minder dan de Hero)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
modablity is bij beiden gelijk verwacht ik. De spica heeft gewoon root als je een mod flashed, en je kan bv alle boot/splashscreens aanpassen door deze te flashen. Ook staat de source op http://opensource.samsungmobile.com/index.jsp en zou je zelfs daar wat mee kunnen. (wel nog 1.5 dacht ik, maar daar zit je met een hero ook op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik denk dat we de officiële update van samsung kunnen vergeten.. de Samsung helpdesk kan/wil niet zeggen of er überhaupt een update komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
  • Laatst online: 21-08 10:01
Hoe kan ik synic mobile maps installeren op deze telefoon want ik kan het wel naar een geheugenkaartje kopieren de bestanden maar er is geen mogelijkheid om door de telefoon te bladeren en te installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marrtijn
Verwacht je nu echt dat een helpdesk(!) iets af weet van de update naar 2.1? De firmware die nu actueel is (JCE tm JD1) is prima te doen hoor, en bovendien volledig "Samsung-made". Is niet in elkaar geflanst door derden m.a.w.

@ arjanvr
ES File Explorer installeren en daarmee blader je op je sd kaart naar de sygic mobile maps.apk. Selecteer die .apk en kies voor installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Sowieso is het niet echt meer een kwestie van of die update komt. Er was laatst immers ook dat persbericht. Het is meer de vraag wanneer en hoe je hem dan in godsnaam op je telefoon krijgt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Jonniii schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:59:
Sowieso is het niet echt meer een kwestie van of die update komt. Er was laatst immers ook dat persbericht. Het is meer de vraag wanneer en hoe je hem dan in godsnaam op je telefoon krijgt. :D
Ze willen dat iedereen dan een nieuwe telefoon koopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Weet iemand of de Spica ergens (betaalbaar) in het wit te krijgen is? (behalve bij KPN/Hi dan)
Ik vind hem alleen maar in het zwart, zwart of zwart. :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 19-04-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Hyp Hyper schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:45:
Weet iemand of de Spica ergens (betaalbaar) in het wit te krijgen is? (behalve bij KPN/Hi dan)
Ik had hem voor mn vriendin via marktplaats geregeld.. Was een lange zoektoch (succes daarmee ;))

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
voor wie het nog niet wisten:

Er is een nieuwe hack/mod voor 2.1 waarmee je kan wifi tetheren, root toegang en het beste van alles: APPS2SD!

http://forum.samdroid.net...-tether-etc-04-15-2010-EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:45:
Belcompany heeft los alleen wit, wel 269,-. prijzen zijn overal omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:32:
[...]

Belcompany heeft los alleen wit, wel 269,-. prijzen zijn overal omhoog.
Ik zie hem op hun site alleen in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:33
Ik heb sipdroid nu draaien netjes met mn xs4all account en met wifi, maar zodra mn scherm op standby gaat dan gaat mn wifi ook uit, is er ergens nog een instellingen om wifi aan te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@rijn schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:07:
Ik heb sipdroid nu draaien netjes met mn xs4all account en met wifi, maar zodra mn scherm op standby gaat dan gaat mn wifi ook uit, is er ergens nog een instellingen om wifi aan te houden?
Ga naar Instellingen -> WIFI -> druk op de MENU knop linksbovenaan (zo'n bakke met een pijltje omhoog) -> druk op Geavanceerd -> Druk op Wifi-slaapstandbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:56:
[...]

Ik zie hem op hun site alleen in het zwart.
Eenmaal in de winkel krijg je ongevraagt de witte in je mik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:24:
[...]

Ga naar Instellingen -> WIFI -> druk op de MENU knop linksbovenaan (zo'n bakke met een pijltje omhoog) -> druk op Geavanceerd -> Druk op Wifi-slaapstandbeleid.
Hartelijk dank voor de tip, k had het ooit al eens gevonden maar kon het niet meer terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:59:
[...]

Aha! Dan zal ik tzt (als ik de Spica dan nog wil) in de winkel vragen of ze een witte hebben. :+
Ik heb wel een paar tientjes extra over voor een witte ipv een saaie zwarte.
Thanks voor de tip iig.

[ Voor 11% gewijzigd door Hyp Hyper op 21-04-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Een vraagje over de Spica:

De Legend van mijn vrouw is net binnen en de invoerfunctie daarvan heeft een heel mooie autocorrectie. Zit iets dergelijks ook op de Spica of is het een HTC feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Nee, hij heeft ook een dergelijke optie: als je bijvoorbeeld : pptie typt, geeft ie meteen erboven aan welke woorden het zou kunnen zijn.(klinkt vaag,maar hopelijk snap je wat ik bedoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Marrtijn schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:45:
Nee, hij heeft ook een dergelijke optie: als je bijvoorbeeld : pptie typt, geeft ie meteen erboven aan welke woorden het zou kunnen zijn.(klinkt vaag,maar hopelijk snap je wat ik bedoel)
Da's hetzelfde idee lijkt het. Kun je ook makkelijk meteen de meest logische optie kiezen?
(bij de HTC dmv 'space')

Een dergelijke functie is voor mij handig aangezien ik dikke vingers (en dus een dikke duim) heb en bijna 1 op de 2 toetsen mis. (De Legend weet daar dan bijna altijd nog chocola van te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Hyp Hyper schreef op woensdag 21 april 2010 @ 17:05:
[...]

Da's hetzelfde idee lijkt het. Kun je ook makkelijk meteen de meest logische optie kiezen?
(bij de HTC dmv 'space')

Een dergelijke functie is voor mij handig aangezien ik dikke vingers (en dus een dikke duim) heb en bijna 1 op de 2 toetsen mis. (De Legend weet daar dan bijna altijd nog chocola van te maken)
Er zijn van dat soort opties te kiezen bij de toetsenbordinstellingen (Instellingen - Landinstellingen en tekst - Android toetsenbord); een andere optie is HTC input van XDA te installeren. Daar heeft iemand het toetsenbord zoals die van de legend nagemaakt/aangepast, zodat je ook bij lang indrukken andere cijfers/symbolen hebt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
Jammer dat waarschijnlijk de update voor de spica niet komt.

Verder heb ik een vraag of andere dat ook hebben bij de eerste keer overlaten gaan.
Als de telefoon overgaat om iemand te bellen hoor ik altijd een heel hard overgangs toon.
Ik heb het netwerk van vodafone misschien dat het er wat mee te maken heeft want volgens mij heeft kpn dat niet met overlaten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentette
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:59
fransf schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:29:
Jammer dat waarschijnlijk de update voor de spica niet komt.

{knip..}
Welke update en waarop baseer je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dentette schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:43:
[...]

Welke update en waarop baseer je dat?
Sterker nog hij is er al......het is even wachten op de BeNeLux versie.
Google's eis is dat alle, jaja alle androids die nu verkocht worden naar 2.1 gaan.
(zit er soms een aanpassing van market aan te komen...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Google's eis is dat alle, jaja alle androids die nu verkocht worden naar 2.1 gaan.
Waar haal je dat soort informatie vandaan? Ik denk dat het hardware technisch een onmogelijke eis is, waardoor je fabrikanten verplicht bepaalde modellen uit de verkoop te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
niemand heeft een antwoord op mijn vraag over het harde geluid bij overlaten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de tetrax autohouders en zijn spica ?

http://www.smartphoneshop...neodymium-car-holder.html
http://www.smartphoneshop...neodymium-car-holder.html

Naast deze shop en zijn nederlandshoofdfilial vind ik hem niet direct terug in nabije winkels. Laat staan iemand die hem heeft.
Concept ziet er goed uit. Ik stel me echter wel wat vragen bij de magneet: Is dit niet schadelijk voor je spica/smartphone ?
(magneten en elektronica gaan meestal niet samen werd mij altijd verteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
De milestone en N1 gaan zelfs in docking mode als ze bij een magneet geplaatst worden, ik kan je wel vertellen dat het kompas dan niet meer werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:59:
[...]

Jammer dus. Ben bij Belcompany geweest en de witte is er alleen maar met KPN simlock. Wel mooi als je KPN hebt want dan kost ie 250 euro ipv. 270.
Dus toen ik er toch stond heb ik maar een zwarte genomen. (online was goedkoper geweest, maar ik was het ff zat :P)

Toetsenbord werkt boven verwachting. Ik maak er minder fouten op dan op de Legend en de autocorrectie werkt bijna even goed. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:26:
[...]

Jammer dus. Ben bij Belcompany geweest en de witte is er alleen maar met KPN simlock. Wel mooi als je KPN hebt want dan kost ie 250 euro ipv. 270.
Dus toen ik er toch stond heb ik maar een zwarte genomen. (online was goedkoper geweest, maar ik was het ff zat :P)

Toetsenbord werkt boven verwachting. Ik maak er minder fouten op dan op de Legend en de autocorrectie werkt bijna even goed. _/-\o_
Mocht je in de buurt van Amstelveen zijn, daar geld het dus andersom, zwart voor kpn wit simlockvrij, ook na lang aandringen.
Oja verderlezen Theo...beetje te laat.veel plesier met je zwarte Spica.
ontvangst is ook veel beter van de Spica over de SAR waarden maar te zwijgen....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:18:
[...]

Mocht je in de buurt van Amstelveen zijn, daar geld het dus andersom, zwart voor kpn wit simlockvrij, ook na lang aandringen.
Oja verderlezen Theo...beetje te laat.veel plesier met je zwarte Spica.
ontvangst is ook veel beter van de Spica over de SAR waarden maar te zwijgen....
Achja.. met de zwarte valt ook wel te leven natuurlijk. :)
De ontvangst is bij HTC idd traditioneel matig te noemen. Dus da's weer een Samsung voordeeltje dan.
Ik weet overigens niet of het daar mee te maken had, maar vanmorgen zat er een sms'je in m'n box dat me welkom heette in België. :( Dat heb ik hier (Zuid-Limburg) nog nooit gehad. Hopelijk heeft dat niet te maken met die ontvangst, want dan kan het een duur grapje worden als ik vergeet vaak te checken. ('s avonds kan ik natuurlijk met APNdroid de boel uitgooien, maar als je overdag bezig bent doe je dat minder snel)
Gelukkig heb ik thuis Wifi aanstaan en dat gaat voor data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Roaming uitzetten en je hoeft je nergens zorgen over te maken. Je telefoon schakelt dan gewoon niet over.
Data-roaming staat overigens standaard al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd Mulder
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 12:44
fransf schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:36:
niemand heeft een antwoord op mijn vraag over het harde geluid bij overlaten gaan?
Ik heb het ook met mijn Spica met Vodafone, ben overgegaan van KPN die het nooit had (ook met de Spica). Ik weet niet wat het is maar misschien dat het met de band te maken heeft die gebruikt (900/1800 mhz). als ik niet op 3g zit dan heb ik het, maar het is inderdaad wel irritant hard luid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
job schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:19:
Roaming uitzetten en je hoeft je nergens zorgen over te maken. Je telefoon schakelt dan gewoon niet over.
Data-roaming staat overigens standaard al uit.
Yup. Ik heb alleen begrepen dat dat niet altijd schijnt te werken. (verhalen van mensen bij wie in het buitenland toch ineens G3 actief was)
(maarja... ook verhalen dat het wel weer altijd goed gaat.. dus we zullen zien :+ )
Law3raser schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:00:
[...]

Ik heb het ook met mijn Spica met Vodafone, ben overgegaan van KPN die het nooit had (ook met de Spica). Ik weet niet wat het is maar misschien dat het met de band te maken heeft die gebruikt (900/1800 mhz). als ik niet op 3g zit dan heb ik het, maar het is inderdaad wel irritant hard luid :(
Hmm.. ik heb er nu nog een T-mobile sim inzitten, maar dat gaat (ivm werk) Vodafone worden. Ik ben benieuwd..

[ Voor 35% gewijzigd door Hyp Hyper op 23-04-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
Law3raser schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:00:
[...]

Ben ik dus niet de enige die het heeft. Ik dacht al dat het aan vodafone lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik begrijp dat Google Goggles en Google shopper niet werken op de Spica. De eerste is niet rechtstreeks te downloaden en de tweede geeft een foutmelding betreffende de camera.
Gaan deze apps wel werken na de update naar Android 2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Goggles is niet te vinden via de market. Daar heb je namelijk minimaal android 1.6 voor nodig.
Shopper werkt tegenwoordig (is destijds up gedatet sinds de spica update) prima, maar is echt op de amerikaanse markt gericht.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 23-04-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
job schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:04:
Goggles is niet te vinden via de market. Daar heb je namelijk minimaal android 1.6 voor nodig.
Shopper werkt tegenwoordig (is destijds up gedatet) prima, maar is echt op de amerikaanse markt gericht.
Hmm... ik krijg wel een foutmelding over de camera. (die verder prima werkt met bv. barcodescanner)
(wilde kijken hoe het werkt met herkennen aangezien het qua idee op goggles lijkt waarvan ik al begrepen had dat het te maken heeft met de android versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Bij mij werkt Google Shopper. Misschien omdat ik de nieuwe 1.5 heb?
CUPCAKE.XXIL3

[ Voor 10% gewijzigd door 84hannes op 23-04-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
84hannes schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:43:
CUPCAKE.XXIL3
Ik wacht wel op de 2.1 anders blijf ik bezig. ;)
Zo belangrijk is het natuurlijk niet. (als het bij deze apps blijft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
84hannes schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:43:
CUPCAKE.XXIL3
Uh, sorry bedoelde inderdaad sinds de update van de spica :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Is er ook een app voor als je een oproep krijgt, de blokeer toets niet werkt?

Als ik hem nu soms uit mijn broekzak haal, dan druk ik per ongeluk op de knop dat die de oproep weigert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
ik ben zo'n raar geval die het geduld heeft om te wachten op de upgrade naar de 2.1
Toch zou ik graag de voorgeprogrameerde Hlandse applicaties verwijderen die erop stonden toen ik m'n Spica kocht. Kan dit op een eenvoudige manier???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hollandse bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
offtopic:
@GGcool
Je kunt je eigen bericht editten als je een spelfout hebt gemaakt. Rechtsboven naast de "view" em "quote" knop verschijnt bij je eigen bericht een "edit" knop.

[ Voor 32% gewijzigd door 84hannes op 27-04-2010 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 07:57:
Hoi,
ik ben zo'n raar geval die het geduld heeft om te wachten op de upgrade naar de 2.1
Toch zou ik graag de voorgeprogrameerde Hlandse applicaties verwijderen die erop stonden toen ik m'n Spica kocht. Kan dit op een eenvoudige manier???
Dat kan alleen als je root bent. Je moet dus op zoek naar root voor de spica voor Android 1.5. Ik weet dat het bestaat ,maar heb het niet zelf geprobeerd.
De programma's die je wil verwijderen staan als .apk in /system/app. Om daar dingen te verwijderen moet je dus root zijn, en /system als r/w (read/write) gemount hebben in plaats van r/o (read only). Dit kan met bijvoorbeeld Root Explorer of ES File Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ullydechinees
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-07-2020
Hey, ik heb de spica nu iets meer dan een maand. Ik heb twee onoverkomelijke problemen en ik vroeg me af of meer mensen dat hebben, want ik kan er zo gauw niks over vinden op internet.

Aldus: muziek stottert (naar mijn mening) erg. Kleine tikjes, maar misschien ben ik daar wel heel gevoelig voor.

Probleem 2: als ik op 'bel contactpersoon' druk duurt het vaak heul lang voordat hij gaat bellen, als hij al gaat bellen.

Ik heb een 2 weken terug de 2.1 rom erop geknald in de hoop dat het beter zou zijn, maar zowel ervoor als erna had ik deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Ik wordt echt gestoord van al die klote software van samsung. Ik ben al dagen aan het klooien om mijn Samsung Spica I5700 aan de pc te krijgen. Op mijn pc met windows 7 alle mogelijke versies van PC studio en USB drivers geinstalleerd, inclusief diverse mogelijke compatibiliteitsmodussen, maar hij koppelt die telefoon gewoonweg niet.

Zojuist op mijn laptop geprobeerd onder windows XP, daar New PC studio van Samsung gedownload en geinstalleerd, en hij zag zowaar mijn telefoon dus tot zover allemaal goed.

Hij gaf gelijk een melding dat de telefoon bijgewerkt moest worden en dat er een software update is gevonden

Als ik op bijwerken klik gaat hij eerst initialiseren, dit gaat allemaal goed. Als ik eenmaal op bijwerken klik geeft hij op 0% al een error dat hij geen verbinding tot de server kan krijgen.

Kunnen ze dit ook in een samsung winkel updaten ofzo wordt er doodmoe van waarom zulke dingen niet gewoon gebruiksvriendelijk gedaan kunnen worden, heeft echt niks met onkunde ofzo te maken.

Iemand nog een tip?
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste