Dat verhaal ken ik reeds.
En toch raad ik mensen aan een task killer te gebruiken.
In principe klopt het artikel maar toch niet helemaal tenminste dat is mijn ervaring .
Toen ik mijn Spica een dag of 2 had haalde ik hem uit mijn broek zak en kwam erachter dat hij opnieuw opgestart was. Toen dacht ik er niks bij en ging gewoon door. Later die dag heb ik flink met de Spica gespeeld en openden sommige programma's erg traag en ook sommige handelingen gingen zeer traag.
Kwam tot de conclusie dat of de zooi op de achtergrond gebruikt de CPU nog of ik heb geen geheugen meer.
Heb toen wat rond gegoogled met het probleem en kwam het artikel tegen dat jij linkt (maar dan op een andere site) en een paar Android fora waar het probleem ook bekend was en men een Task Killer als de oplossing zag.
Maja het gebruik van een TK en het verhaal in het artikel botsten nogal met elkaar dus heb ik beide een lang weekend getest. Zwaar gebruik gemaakt van de GSM en zijn functies de ene dag keer met het gebruik van de TK en de andere dag zonder.
Mijn resultaat was dat toen ik de TK niet gebruikte programma's die ik geopend had na enkele uren toen ik ze weer opende inderdaad vlugger reageerden.
Aanvankelijk waren er geen problemen en waren er alleen de voordelen zoals beschreven in het artikel maar nadat ik een aardig aantal programma's had geopend en gesloten merkte ik dat elk nieuw programma (dus programma's die ik tot dan nog niet had geopend) zeer traag openden. En dat sommige programma's (nieuw of oud) erg traag reageerde in hun gebruik.
Ik ging toen slapen en keek voor het slapen welke programma's er nog open waren en zag dat vergeleken met eerder er inderdaad 1 of 2 kleine programma's ontbraken in de lijst en dus gesloten waren.
Een uur of 10 later keek ik weer op de TK en zag ik dat zover ik kon zien dezelfde programma's openstonden.
De dag erna gebruikte ik de TK en gebruikte de Spica precies zoals ik dat de dag ervoor gedaan had (vaak en intensief).
Ik heb verspreid over de dag de TK 3x gebruikt, gewoon nadat ik veel met verschillende programma's gespeeld/werkt had. Conclusie was dat ik slechts 1x het probleem had dat een programma traag reageerde. Dat was direct weg nadat ik de TK gebruikte.
Dus mijn eigen ervaring is gewoon dat het verhaal in het artikel niet helemaal klopt.
Als ik de Spica een tijdje niet zal gebruiken gebruik ik gewoon de TK even. En als een progje traag reageert gebruik ik de TK en exclude het programma dat ik op dat moment gebruik.