Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 20:08
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:10:
Oke, en wat is Lkmod, waar kan ik het vinden en hoe installeren?
Sorry voor mn noobheid, maar alle begin is moeilijk, bedankt alvast.
Hier op tweakers verwachten we dat je zelf een beetje moeite doet.

spoiler:
nu hoef je nog maar 1 keer te klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Bluefall schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:52:
[...]

Hier op tweakers verwachten we dat je zelf een beetje moeite doet.

spoiler:
nu hoef je nog maar 1 keer te klikken
Met alle respect, ik geef gjb29 wel een beetje gelijk. Ik probeer het topic te volgen, maar als je dan een dag paaseieren gaat zoeken en je komt weer thuis, snap je er in eerste instantie geen reet meer van wat er gaande is omdat er 3 pagina's bij zijn gepost. En welke sites ik ook af zoek, ze zeggen allemaal net weer wat anders.

Dit is een aardig begin:
http://forum.samdroid.net...based-on-JCE-EN-upd-03-30

Maar dan de vraag, kan dit ook gewoon met JCF?

En verder is het ook mij niet duidelijk wat je precies moet doen in Odin, bijvoorbeeld bootloader etc.

Het liefst zou ik horen van iemand die zijn telefoon succesvol heeft geflasht, hoe hij dat heeft gedaan (in een paar simpele stappen). Zou heeeeel erg fijn zijn :)

Eigenlijk moeten we natuurlijk gewoon wachten op de nieuwe samsung fw, als we niet eens zo veel moeite nemen om alles zelf uit te zoeken, maar dat duurt zo lang en via Odin is misschien nog wel met minder risico ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het wel met justin_ti eens, dit topic wordt nu teveel gebruikt voor de firmware. Misschien kan hier een nieuw topic over worden geopend, het customizen van de spica?

Overigens kan je genoeg flash tutorials/howto vinden op google: http://www.greaky.com/201...axy-spica-android-21.html is er eentje. Op samdroid staat er ook eentje in het engelse forum.

Ik denk dat die LkMod je huidige JCF vervangt door de aangepaste JCE. Dit is namelijk de pda file. De boot en phone zijn voor 2.1 altijd hetzelfde?! Kan iemand dit bevestigen?

Ik ga kijken of ik deze week de 2.1 voor vodafone werkend kan krijgen! Als je zelf wil kloten, zoek dan even naar opensource samsungmobile. Als iemand hier ook mee bezig gaat, DM me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bluefall
Ja, heb al wat gevonden, het genoemde topic hierboven. Bedankt justin_ti.
Alleen, die is voor I570XXJCE, en ik heb I570EXXJCE.
Heb nog niet gevonden of die daar ook op kan, want het bestand heb ik gevonden en denk dat dat wel gaat lukken.

Edit

Mhwa, ik wacht nog wel ff, ik lees nu op een duits forum dat samsung volgende week met de officiële 2.1 update komt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Maart, 2 april, volgende week, ik houd er mee op met het in de gaten houden. Prutsers.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
@ verscheidenen hierboven:
Het topic is inderdaad uit de hand aan het lopen. Ik zal even een Firmware topic aanmaken en mijn methode van flashen in de ts zetten.

@justin_ti: de link die jij geeft is exact dezelfde als de eerste hit in google, vandaar dat ik toch een beetje eigen input van de vragende partij verwachtte (ook al zitten we lekker vol paaseitjes gepropt :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-04-2024

mauritsm

zo veel tekst...zo weinig ruim

@gjb
Hoe betrouwbaar is die bron?
Wel goed om te horen dat die uiteindelijk een keer komt....., alleen jammer dat we er zo lang op moesten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja weet ik niet, stond op een duits forum.
Maar mensen, het is echt een fluitje van een cent om het met odin te doen. ook de officiele die wel uit is, maar die samsung nog niet doorvoert.

Ik heb die Lkmod erop staan, apart... eens kijken wat hij kan. :)

Yes, live achtergronden werken nu. :D Precies wat ik wilde. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Discussies over firmwareversies, flashen en mods kunnen nu hier gevoerd worden:
[Samsung Galaxy Spica] Firmwares en Flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:23:
Ik ben het wel met justin_ti eens, dit topic wordt nu teveel gebruikt voor de firmware. Misschien kan hier een nieuw topic over worden geopend, het customizen van de spica?

Overigens kan je genoeg flash tutorials/howto vinden op google: http://www.greaky.com/201...axy-spica-android-21.html is er eentje. Op samdroid staat er ook eentje in het engelse forum.

Ik denk dat die LkMod je huidige JCF vervangt door de aangepaste JCE. Dit is namelijk de pda file. De boot en phone zijn voor 2.1 altijd hetzelfde?! Kan iemand dit bevestigen?

Ik ga kijken of ik deze week de 2.1 voor vodafone werkend kan krijgen! Als je zelf wil kloten, zoek dan even naar opensource samsungmobile. Als iemand hier ook mee bezig gaat, DM me!
boot en phone zijn niet altijd hetzelfde, maar die veranderen niet zo hard als PDA (datafs.rfs) en factoryrfs.rfs.
Je kan de bestanden vergelijken door ze onder windows te openen met winrar of winace en dan de bestandsgroottes en data te vergelijken. De preciese veranderingen weet ik niet, daarvoor moet je waarschijnlijk in de source zijn of weten wat precies waar terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weg, Verkeerde topic! 8)7

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07-2022
Heb 2.1 geinstalleerd,maar vind enkel android toetsenbord,Vroeger kon ik ook instellen als ik een bericht kreeg en ik hoorde het niet dat zich dat herhaalde ,weet iemand hoe je dit bij 2.1 kan instellen????

[ Voor 34% gewijzigd door ronny69 op 05-04-2010 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke firmware is heel stabiel en werkt met vodafone ?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe geen één van versie 2.1 met vodafone. Je zal moeten wachten op de officiële.

In dit topic mag je het verder vragen, aangezien dit topic daar niet voor is bedoeld. Ben het met je eens dat hier goed info erover staat, maar die komt vandaag ook in het Firmware en Flashen topic. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 14:39 . Reden: fout in url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Bluefall schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:35:
Discussies over firmwareversies, flashen en mods kunnen nu hier gevoerd worden:
Mijn dank is in elk geval groot hier voor :*) Goed idee zo'n topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazal-sama
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-07 15:46
I570EXXJCE, is dit een beta release?
En wanneer zal de 2.1 upgrade te verkrijgen zijn via NPS, want op de samsung firmware site staat al dat het uit is op NPS, dit geldt zeker voor een aantal landen in Europa naast Nederland als ik het goed heb :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de officiele 2.1 release, alleen samsung is weer eens traag om hem beschikbaar te maken.
Je kunt beter verder gaan in het topic boven jou bericht, staat een link. Dit topic is er eigenlijk niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mattie112 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:55:
ja, idd hyves kon eerst deleted maar nou niet meer
wat een onzin
dr zijn ook mensen die die onzin gewoon niet gebruiken :X
Ik heb een Spica in België gekocht via Coolblue Antwerpen (dus sowieso een Nederlandstalig model,) heb een update gedaan, zit ook nog maar met de K1 update... (PDA I5700XXIL3 & Phone i5700 XXIK1)
eerst kon ik NOS Teletekst uninstalen samen met Hyves en bus 9292 (niet echt nuttig in België :-) )
Maar de update zal nog zeker een maand op zich wachten, maybe?

Enfin soite... patience is a virtue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las op een duits forum eind deze week, hoop dat degene het goed had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cross your fingers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Begint wel een beetje een "morgen gratis bier" gebeuren te worden zo.

Ik kan overigens niet bevatten waarom we nu zo'n groot probleem hebben met Vodafone onder 2.1. Het is toch een uitgekristaliseerd protocol zou je zeggen.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 20:25
Doet dit het eigenlijk op de Spica?:

http://www.androlib.com/a...oid7-flashplayer-wim.aspx

Ik las dat de spica geen flash ondersteuning had.

Ps. Krijg morgen mijn Spica, Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:38
aan de comments te zien niet......

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm

mauritsm

giganielsie schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:29:
Ps. Krijg morgen mijn Spica, Nog tips?
De app 'Advanced Task Manager' is heel handig als je apps niet op de achtergrond wil laten draaien.
Zoals Gjb hieronder zegt is het eigenlijk niet handig, ben even op zoek gegaan en het blijkt dat app-killers je performance slechter kunnen maken.

Verder kun je zelf een beetje gaan prutsen met het toestel, dan merk je snel wat je ermee kan.

[ Voor 35% gewijzigd door mauritsm op 06-04-2010 20:05 . Reden: Gjb heeft gelijk... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt geen flashplayer nodig, tegenwoordig ondersteunen veel sites ook java. Iets minder mooi, maar filmpjes zoals youtube zie je dan tenminste nog als een link i.p.v. niks. Dankzij de iphone waarschijnlijk, toch nog ergens goed voor. :P

Geen Appkiller nodig, als je de app niet meer gebruikt staat hij op de achtergrond niks te doen.
Als je hem weer nodig hebt start hij sneller op. Geen probleem dus, eigenlijk zelfs een voordeel.

@ mauritz

Hahaha, lol @ edit reden. :7

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Appkillers zijn best handig, maar alleen voor hangers, en slecht geprogrammeerde apps die gewoon doortuffen als ze op de achtergrond zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, nu is er met JCE ook standaard een taskmanager geinstalleerd. Kan ik het daarmee ook doen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:58:
Ok, nu is er met JCE ook standaard een taskmanager geinstalleerd. Kan ik het daarmee ook doen?
Tuurlijk. Die is alleen wat moeilijker te bereiken (menu - systeem - applicaties - lopende processen oid?). Bij bijv ES task manager of Advanced Task Manager kan je een widget op je home screen zetten die gelijk alle processen killt, tenzij ze in je white list staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 14-09 19:00
Task killers zijn zeker handig.

De meeste apps zullen als je ze niet gebruikt niets doen op de achtergrond maar ze zullen nog steeds geheugen gebruiken. En als je ze niet sluit zul je vroeg of laat geen geheugen meer hebben.

Je hebt altijd de optie om bepaalde Apps te laten ignoren door de task killer zodat deze programma's niet gesloten worden en dus op de achtergrond actief te laten zodat ze snel reageren mocht je ze weer willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb de Spica nu een dikke 5 dagen, en kan vertellen dat hij me echt perfect bevalt !
batterij gaat 2-3 dagen mee, met wat MSN en mailen, en internet, en wat marketen, en gamen off course ;) vroeg me nu alleen ff af of de 2.1 versie al uit was, i know kan het zelf wel gaan opzoeken mja als iemand het hier weet gaat sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Nee, nog niet uit voor de Spica.
Volgens een duits forum komt hij deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via NPS nog niet, komt wel binnenkort, heb dit ook op een duits forum gelezen, en was afgelopen Zaterdag, dus denk a.s. Zaterdag beschikbaar via NPS.
Het was een topic berichtje dus weet niet of het betrouwbaar is, maar het bericht dat ik las over 2 April klopte bijna ook, werd 3 April. ;)

2.1 is echter al beschikbaar, anders zou ik hem niet hebben.
Die kun je op dit moment alleen zelf eropzetten via Odin.
Is al genoeg over geschreven in het firmware en flashen topic over hoe en wat, dus lees maar ff.
JCF is de nieuwste en JCE is de stabielste volgens de site waar je de firmwares kunt vinden.
Veel succes met je Spica, inderdaad een erg fijn en goed toestel!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
alleen haal ik echt geen 2-3 dagen :p
zet jij je toestel uit 's nachts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 dagen haal ik hooguit. :9 Maar dan moet ik "rustig" aan doen. Dag en nacht.

Maar goed, neem aan, omdat je je Spica net nieuw hebt, dat je gaat wachten op de officiële via NPS.
Volgens mij kun je dit herkennen omdat je 2.1 krijgt met NPS 7.
Dus als je NPS 7 kunt downloaden is de officiële Samsung versie van 2.1 ook beschikbaar. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 08:01
Ik overweeg sterk om een Samsung Spica te kopen vanwege de prima prijs/kwaliteitsverhouding. Ik heb echter nog geen ervaring met Android, dus heb ik de voorbije dagen wat rondgeneusd op internet. Ik lees daar vaak dat Android sterk afhankelijk is van internet en constant automatisch verbinding maakt met 3G. Is dit zo?

Voor mij is het immers eerder de bedoeling dat ik de online mogelijkheden (surfen, mail lezen...) enkel thuis gebruik waar ik wifi heb, of op andere plaatsen (bv. hotel op vakantie) waar gratis WiFi aanwezig is. Is Android in dat geval ongeschikt of overkill en ga ik beter voor een Samsung Star Wifi of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen Android hebt heb je erg weinig gratis apps, Android rules!
Je kunt als je geen mobiel internet wil de apn leeglaten.
Als er al internet instellingen instaan kun je een nieuw internet profiel maken zonder instellingen.
Deze dan activeren, dan kan je spica geen verbinding maken met 3G. ;)
Wel met WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Een vriend van me heeft en spica en gebruikt alleen wifi (hij heeft prepaid dus sowieso nooit 3G aan)
en dat bevalt hem prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm

mauritsm

Ik heb hem de eerste week ook alleen gebruikt met Wifi, en dat ging ook heel goed.
Via wifi kun je makkelijk alle websites bezoeken, en dat gaat behoorlijk snel.
Maar mobiel internet is wel heel erg handig hoor, de meeste (standaard) apps hebben het wel nodig: 9292ov, hyves, NOS teletekst, google talk/mail/maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Ook ik heb geen data-abonnement bij mijn spica en daarom 3g uitgeschakeld en de internet instellingen vernaggelt. Dat bevalt prima, aangezien ook ik vooral zit op plekken met wifi.

Overigens heb ik nu wel een ander probleem. Weet iemand hier een oplossing voor of moet ik hem gewoon voor service terug sturen:
Als ik iemand bel, dan gaat hij wel over aan de andere kant, en ik kan zelf ook gebeld worden. Maar als er opgenomen wordt blijft de lijn dood. Daarnaast hoor ik geen kiestoon die aangeeft dat er gebeld wordt.
Ook een reset to factory settings maakt niets uit en ik heb tevens al een andere provider geprobeerd (t-mobile & kpn) om uit te sluiten dat het aan het netwerk ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is ie waarschijnlijk stuk. Terug gaan dus voor garantie.
Heb je hem geflashed met een andere firmware?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
  • Laatst online: 16-06 08:01
Bedankt voor de snelle reacties!

Tenslotte nog één vraagje: bij die Google Maps en gps-functie, staan die kaarten dan lokaal op je gsm of is die functie enkel mogelijk met een snelle internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen met internet verbinding, Google maps vreet MB's. Kijk daarmee uit als je geen internet abo hebt.
Uitzetten dus. Gaat je anders veel geld kosten. met WiFi geen probleem. Op mijn laatste factuur stond dat ik 27gb. had verbruikt. :o 7(8)7 heb wel een internet abo. Gelukkig geen waarschuwing gehad...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Laatst online: 08-09 11:28
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:19:
Alleen met internet verbinding, Google maps vreet MB's. Kijk daarmee uit als je geen internet abo hebt.
Uitzetten dus. Gaat je anders veel geld kosten. met WiFi geen probleem. Op mijn laatste factuur stond dat ik 27gb. had verbruikt. :o 7(8)7 heb wel een internet abo. Gelukkig geen waarschuwing gehad...
27 gigabyte? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:19:
27 en geen waarschuwing? Ik dacht dat ze dit al na een paar 100MB deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Het valt me nu opeens op maar mn spica update z'n contact personen niet meer.
Of naja, als ik er 1 op mn tel aanmaak wordt deze keurig naar gmail gepushed maar andersom niet.
alleen 'uploaden' dus.

Als ik vervolgens vanuit mn gmail een contact verwijder krijgt mn telefoond dat ook niet door.

Enig idee hoe dit kan?

Ik gebruik i5700XXIK1 (NPS update van een paar dagen geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Zijn het allemaal "gmail" contactpersonen? en staat bij instellingen een vinkje bij contactpersonen syncroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna, kijk nu nog een keer en er staat 26.004MB. :9

Of is dat gewoon 26MB? Kan het ook niet geloven, zit veel op WiFi.

Edit, Kijk maar:

Specificatie mobiel internet Periode 22.02.2010 - 21.03.2010 (28 dagen)

Mobiel internet binnen bundel
MB gebruik in Nederland 26.004

Totaal mobiel internet €0.00

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps! O-) dubbelpost.

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
The_Double schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:52:
Zijn het allemaal "gmail" contactpersonen? en staat bij instellingen een vinkje bij contactpersonen syncroniseren?
hij doet het al, blijkbaar updated ie vaker naar gmail dan van gmail :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit, ik krijg m'n kersverse Spica niet ge-upgraded naar Android 2.1 en ik vind nergens op het toestel waar ik m'n APN-adres kan wijzigen. Ik heb alle gegevens voor APN van Proximus, maar weet dus niet waar ze in te stellen
M'n New PC studio versie is 1.3.0 IJ1 en daarin vind hij m'n I5700 wel terug maar bij upgrade krijg ik de boodschap "Verbinding maken met de server is mislukt. Kan niet doorgaan met bijwerken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39
Voor de upgrade heb je een nieuwere versie van New pc studio nodig.. maar neem geen moeite.
De upgrade naar 2.1 is er nog niet. Wel een recentere 1.5 versie.

apn settings: menu > instellingen > draadloze instellingen > mobiele netwerken > namen toegangspunten > menu > nieuwe apn

[ Voor 5% gewijzigd door job op 07-04-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
De makkelijkste manier om naar 2.1 te gaan is met odin, hoe staat in de FP.

edit: of nog beter, hier: [Samsung Galaxy Spica] Firmwares en Flashen

[ Voor 39% gewijzigd door The_Double op 07-04-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mattie112 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:45:
alleen haal ik echt geen 2-3 dagen :p
zet jij je toestel uit 's nachts?
nee niet uit, naja ik gebruik hem niet van 6-14/15 aangezien ik dan aant werk ben in een bakkerij en er dus echt niets mee kan doen (lees: meel/bloem stuift op)

misschien dat het daar aanlicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet versie Nps 1.5.0AC4 hebben, hiermee kun je updaten.
Was al gezegd, is idd geen 2.1, komt wel. Maar dan moet je NPS 7 downloaden die je dan laat updaten naar 2.1.
Dus zodra NPS 7 er is weet je genoeg. ;)
Wil je hem nu hebben dan via Odin en de Firmware en new .ops file zelf downloaden, uitpakken en dan via odin updaten. in het firmware en flashen topic staat beschreven hoe het moet.
Wil je de Lkmod ook, dan kun je mijn beschrijving vinden op pagina 1.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nog aanraders qua games voor de spica?
ik speel nu veel robodefence en abduction. zeer verslavend :P

zou graag robo defence full version kopen maar heb geen CC , andere manier om te betalen? via provider ofzo?

en is er mss een soort age of empires? kan het niet zo goed vinden in de market... (1e android phone hihi)

EDIT: ik zoek ook nog een geschikte Case voor mn spica, gebruik nu nog een oud hoesje van de HTC touch, maar die is te klein :P

graag zoek ik er 1 met een opening voor de 3,5mm jack. iemand aanraders? hoeft niet per se leer te zijn, als het maar goede scherm bescherming geeft

ty

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Iemand al een goede screen protector gevonden? Niet zo zeer om het scherm te beschermen, maar om de touch te verbeteren. Klinkt misschien gek of tegenstrijdig, maar ik heb ontdekt dat het touchscreen de ene dag veel beter is dan de ander. Als ik logisch nadenk, moet dat komen doordat mijn scherm de ene dag misschien net wat vetter is, de vochtigheid in de lucht hoger, of mijn hand gewoon zweteriger (uhhwl=P). Maar heel vaak gaat het heel stroef, en dan druk ik van alles in als ik wil sliden. Misschien dat dit met een matte screen protector oid dat dit beter gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:12:
Dan is ie waarschijnlijk stuk. Terug gaan dus voor garantie.
Heb je hem geflashed met een andere firmware?
Nope niet geflashed, aangezien ik wilde wachten op de officiële versie of daar een aangepaste versie van en niet een beta.

Ik gokte ook al dat ik pech had en dat hij kapot was, maar soms weet een tweaker nog wel eens iets wat ik nog niet geprobeerd heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ justin_ti
Er zit al een screenprotector op als je de Spica koopt.
Heb wel eens dat ik een app per ongeluk indruk. Niet heel vaak.
Maar dat heb ik bij alle touchscreens gehad.

@ hier boven
Dan kan het niet aan de Firmware liggen denk ik.
Je kunt nog de nieuwe versie van 1.5 via NPS 1.5.0 AC4 proberen. Als hij dan nog niet werkt weet je het zeker, hij is kapot. -O-

Edit 2,

Schiet me nog een oplossing te binnen, je kunt tijdens het bellen je volume regelen, misschien heb je hem uitgezet?
Je weet maar nooit!

@qgem1992

Bonsai blast is wel leuk, titres en whack a mole. En nog wel wat meer. Zoek maar ff op google naar best android games.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:47:
Task killers zijn zeker handig.

De meeste apps zullen als je ze niet gebruikt niets doen op de achtergrond maar ze zullen nog steeds geheugen gebruiken. En als je ze niet sluit zul je vroeg of laat geen geheugen meer hebben.
Nou, vooruit...Speciaal voor jou dan nog maar eens in de herhaling:
http://geekfor.me/faq/you...task-killer-with-android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 00:56:
[...]

Nou, vooruit...Speciaal voor jou dan nog maar eens in de herhaling:
http://geekfor.me/faq/you...task-killer-with-android/
:O Dat verhaal ken ik reeds.
En toch raad ik mensen aan een task killer te gebruiken.

In principe klopt het artikel maar toch niet helemaal tenminste dat is mijn ervaring .
Toen ik mijn Spica een dag of 2 had haalde ik hem uit mijn broek zak en kwam erachter dat hij opnieuw opgestart was. Toen dacht ik er niks bij en ging gewoon door. Later die dag heb ik flink met de Spica gespeeld en openden sommige programma's erg traag en ook sommige handelingen gingen zeer traag.

Kwam tot de conclusie dat of de zooi op de achtergrond gebruikt de CPU nog of ik heb geen geheugen meer.
Heb toen wat rond gegoogled met het probleem en kwam het artikel tegen dat jij linkt (maar dan op een andere site) en een paar Android fora waar het probleem ook bekend was en men een Task Killer als de oplossing zag.

Maja het gebruik van een TK en het verhaal in het artikel botsten nogal met elkaar dus heb ik beide een lang weekend getest. Zwaar gebruik gemaakt van de GSM en zijn functies de ene dag keer met het gebruik van de TK en de andere dag zonder.

Mijn resultaat was dat toen ik de TK niet gebruikte programma's die ik geopend had na enkele uren toen ik ze weer opende inderdaad vlugger reageerden.
Aanvankelijk waren er geen problemen en waren er alleen de voordelen zoals beschreven in het artikel maar nadat ik een aardig aantal programma's had geopend en gesloten merkte ik dat elk nieuw programma (dus programma's die ik tot dan nog niet had geopend) zeer traag openden. En dat sommige programma's (nieuw of oud) erg traag reageerde in hun gebruik.
Ik ging toen slapen en keek voor het slapen welke programma's er nog open waren en zag dat vergeleken met eerder er inderdaad 1 of 2 kleine programma's ontbraken in de lijst en dus gesloten waren.

Een uur of 10 later keek ik weer op de TK en zag ik dat zover ik kon zien dezelfde programma's openstonden.

De dag erna gebruikte ik de TK en gebruikte de Spica precies zoals ik dat de dag ervoor gedaan had (vaak en intensief).
Ik heb verspreid over de dag de TK 3x gebruikt, gewoon nadat ik veel met verschillende programma's gespeeld/werkt had. Conclusie was dat ik slechts 1x het probleem had dat een programma traag reageerde. Dat was direct weg nadat ik de TK gebruikte.

Dus mijn eigen ervaring is gewoon dat het verhaal in het artikel niet helemaal klopt.
Als ik de Spica een tijdje niet zal gebruiken gebruik ik gewoon de TK even. En als een progje traag reageert gebruik ik de TK en exclude het programma dat ik op dat moment gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04-2013
ik denk dat een paar brak geprogrammeerde apps niet in "sleep mode" gaan zodra ze naar de achtergrond worden gedrukt zoals dat wel zou moeten volgens de android how-to/wiki. dan denkt het OS dat het een app is die op de achtergrond moet door draaien zoals een muziekspeler of path tracker, en wordt die niet gesloten om geheugen vrij te maken en mag gewoon nog cpu gebruiken. als je er daar nou zon 4 a 5 van open hebt staan en daar naast nog de core apps (kiezer, messages, gmail...) en nog wat andere meuk (paar games, musicplayer, camera apps) dat hij traag wordt. ik gebruik "Android OS monitor", en die kan je in de notification bar plaatsen in windows taskmanager-stijl zodat je altijd je cpugebruik ziet. als ik zie dat er meer dan de helft cpu wordt gebruikt tewijl er op dat moment helemaal niets zou moeten draaien kill ik alles wat ik niet nodig heb :) dat is ongeveer 1 á 2 keer per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsm

mauritsm

Ik heb een vraag, heeft iemand anders ook last van plotseling uitvallen van zijn Samsung Spica?
Soms als ik de stand-by knop indruk om het scherm weer aan te zetten start de telefoon opeens opnieuw op.
Dit is 2/3 keer gebeurd nadat ik de nieuwste versie van Android 1.5 heb geupdate, in een week.
Heb alleen maar standaard apps,, dus daar kan het niet aan liggen.

Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee nooit last van, schijnt dat dat kan komen door een slechte applicatie die je geinstalleerd hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Prototype666 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 07:38:
[...]

ik denk dat een paar brak geprogrammeerde apps niet in "sleep mode" gaan zodra ze naar de achtergrond worden gedrukt zoals dat wel zou moeten volgens de android how-to/wiki. dan denkt het OS dat het een app is die op de achtergrond moet door draaien zoals een muziekspeler of path tracker, en wordt die niet gesloten om geheugen vrij te maken en mag gewoon nog cpu gebruiken. als je er daar nou zon 4 a 5 van open hebt staan en daar naast nog de core apps (kiezer, messages, gmail...) en nog wat andere meuk (paar games, musicplayer, camera apps) dat hij traag wordt. ik gebruik "Android OS monitor", en die kan je in de notification bar plaatsen in windows taskmanager-stijl zodat je altijd je cpugebruik ziet. als ik zie dat er meer dan de helft cpu wordt gebruikt tewijl er op dat moment helemaal niets zou moeten draaien kill ik alles wat ik niet nodig heb :) dat is ongeveer 1 á 2 keer per dag.
Ja dat was ook aanvankelijk mijn conclusie maar uiteindelijk zag ik dat diverse apps die na 10 uur nog open stonden gewoon officiële apps waren die standaard geïnstalleerd waren.

Het artikel gaat gewoon over hoe het zou moeten zijn maar zo is het niet dus ik blijf gewoon een TK gebruiken.

Daarnaast las ik toen ook op diverse fora dat mensen vonden dat de accu langer meeging als ze regelmatig alles sloten met een Task Killer. Dat gevoel heb ik zelf ook maar heb geen zin het te testen omdat dit goed testen toch een flinke tijd zou duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op donderdag 08 april 2010 @ 04:12:
[...]

:O Dat verhaal ken ik reeds.
En toch raad ik mensen aan een task killer te gebruiken.

In principe klopt het artikel maar toch niet helemaal tenminste dat is mijn ervaring .
Toen ik mijn Spica een dag of 2 had haalde ik hem uit mijn broek zak en kwam erachter dat hij opnieuw opgestart was. Toen dacht ik er niks bij en ging gewoon door. Later die dag heb ik flink met de Spica gespeeld en openden sommige programma's erg traag en ook sommige handelingen gingen zeer traag.

Kwam tot de conclusie dat of de zooi op de achtergrond gebruikt de CPU nog of ik heb geen geheugen meer.
Heb toen wat rond gegoogled met het probleem en kwam het artikel tegen dat jij linkt (maar dan op een andere site) en een paar Android fora waar het probleem ook bekend was en men een Task Killer als de oplossing zag.

Maja het gebruik van een TK en het verhaal in het artikel botsten nogal met elkaar dus heb ik beide een lang weekend getest. Zwaar gebruik gemaakt van de GSM en zijn functies de ene dag keer met het gebruik van de TK en de andere dag zonder.

Mijn resultaat was dat toen ik de TK niet gebruikte programma's die ik geopend had na enkele uren toen ik ze weer opende inderdaad vlugger reageerden.
Aanvankelijk waren er geen problemen en waren er alleen de voordelen zoals beschreven in het artikel maar nadat ik een aardig aantal programma's had geopend en gesloten merkte ik dat elk nieuw programma (dus programma's die ik tot dan nog niet had geopend) zeer traag openden. En dat sommige programma's (nieuw of oud) erg traag reageerde in hun gebruik.
Ik ging toen slapen en keek voor het slapen welke programma's er nog open waren en zag dat vergeleken met eerder er inderdaad 1 of 2 kleine programma's ontbraken in de lijst en dus gesloten waren.

Een uur of 10 later keek ik weer op de TK en zag ik dat zover ik kon zien dezelfde programma's openstonden.

De dag erna gebruikte ik de TK en gebruikte de Spica precies zoals ik dat de dag ervoor gedaan had (vaak en intensief).
Ik heb verspreid over de dag de TK 3x gebruikt, gewoon nadat ik veel met verschillende programma's gespeeld/werkt had. Conclusie was dat ik slechts 1x het probleem had dat een programma traag reageerde. Dat was direct weg nadat ik de TK gebruikte.

Dus mijn eigen ervaring is gewoon dat het verhaal in het artikel niet helemaal klopt.
Als ik de Spica een tijdje niet zal gebruiken gebruik ik gewoon de TK even. En als een progje traag reageert gebruik ik de TK en exclude het programma dat ik op dat moment gebruik.
Aha...oké, ik snap het, dus je bent ook een Android Developer? Zo nee, mail ze dan even dan, want ik weet zeker dat ze jou weekend testervaring en je opmerking dat het niet klopt zéér op prijs zullen stellen. Je kunt ze hier vinden: http://developer.android.com/guide/topics/fundamentals.html
Succes! :) Oh...maar wacht nog ff met mailen...straks ga je natuurlijk ook nog beweren dat het je in batterijduur scheelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op donderdag 08 april 2010 @ 19:25:
[...]

Het artikel gaat gewoon over hoe het zou moeten zijn maar zo is het niet dus ik blijf gewoon een TK gebruiken.
Nee! Je moet toch echt eens beter lezen. Het artikel gaat niet over "hoe het zou moeten zijn". Het gaat erover hoe Android daadwerkelijk werkt. Het verwijst zelfs naar de Application Fundamentals van de Android Developers pagina waar uitgebreid beschreven staat hoe het werkt. Dus je kunt wel lekker eigenwijs blijven doen en beweren dat het "niet zo werkt" of "niet zo is", maar daarin heb je behoorlijk ongelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mauritsm schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:52:
Ik heb een vraag, heeft iemand anders ook last van plotseling uitvallen van zijn Samsung Spica?
Soms als ik de stand-by knop indruk om het scherm weer aan te zetten start de telefoon opeens opnieuw op.
Dit is 2/3 keer gebeurd nadat ik de nieuwste versie van Android 1.5 heb geupdate, in een week.
Heb alleen maar standaard apps,, dus daar kan het niet aan liggen.

Heeft iemand anders dit ook?
Gelukkig niet meer. Wel gehad onder Cupcake. Spontane reboots. Bij mij kwam het door een rotte SD kaart. Even een dagje zonder SD kaartje proberen en kijken of dat verbetering geeft. Zo ja, dan kun je proberen om het kaartje weer tot leven te brengen door hem goed (en volledig!) te formatteren met http://www.sdcard.org/consumers/formatter/ Dit werkt beter dan onder een Windows OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:27:
[...]

Nee! Je moet toch echt eens beter lezen. Het artikel gaat niet over "hoe het zou moeten zijn". Het gaat erover hoe Android daadwerkelijk werkt. Het verwijst zelfs naar de Application Fundamentals van de Android Developers pagina waar uitgebreid beschreven staat hoe het werkt. Dus je kunt wel lekker eigenwijs blijven doen en beweren dat het "niet zo werkt" of "niet zo is", maar daarin heb je behoorlijk ongelijk.
Ik denk eerder dat jij eigenwijs zit te doen.
Heb je het zelf al eens getest? Heb je met Google gezocht naar wat andere mensen ervaren?
Ooit al eens eraan gedacht dat Android en alle apps ervoor niet 100% perfect werken?

Ik ben van mening dat een TK nuttig kan zijn en als je rond googled dan zie je dat er ook andere mensen zijn die er iets aan hebben.
Dat het jouw blijkbaar stoort dat ik deze mening heb vind ik meer jouw probleem dan het mijne.

Maar het zal wel in mijn hoofd zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 09-04-2010 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Heb zelf ook 2.1 op m'n Spica gekregen, maar nu heb ik wat problemen met het toetsenbord, vooral bij Handcent SMS. Als ik op backspace klik, haalt ie 3 of 4 tekens weg. Hebben meer mensen hier last van? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Lampie schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 08:51:
Heb zelf ook 2.1 op m'n Spica gekregen, maar nu heb ik wat problemen met het toetsenbord, vooral bij Handcent SMS. Als ik op backspace klik, haalt ie 3 of 4 tekens weg. Hebben meer mensen hier last van? :?
Deze vraag kun je beter stellen in het mod topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
Deadsy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 03:14:
[...]

Heb je het zelf al eens getest? Heb je met Google gezocht naar wat andere mensen ervaren?
Ooit al eens eraan gedacht dat Android en alle apps ervoor niet 100% perfect werken?
[...]
i second that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help! Ik kan sinds enkele dagen geen verbinding met GPS maken?!

Ik merkte het voor het eerst met GPS status die bleef hangen. Maar ook andere apps waarvoor GPS nodig is doen het niet (weather channel, gps test)
Bij GPS test ziet ie wel satellieten, maar zijn ze niet actief??

Ik heb mn spica nu een paar maandjes en heb volgens mij niets anders gedaan dan altijd. (gps alleen aanvinken als ik het nodig heb ivm batterij)
Heb hem ook niet geupgraded of geflashed, draait nog gewoon op 1.5 XXIJ5

Ben een newbie, dus vergeef me als dit al een keer aan de orde geweest is. (heb wel gezocht)

Als iemand me kan helpen of suggesties heeft, heel graag! Bedankt alvast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
justin_ti schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:38:
Iemand al een goede screen protector gevonden? Niet zo zeer om het scherm te beschermen, maar om de touch te verbeteren. Klinkt misschien gek of tegenstrijdig, maar ik heb ontdekt dat het touchscreen de ene dag veel beter is dan de ander. Als ik logisch nadenk, moet dat komen doordat mijn scherm de ene dag misschien net wat vetter is, de vochtigheid in de lucht hoger, of mijn hand gewoon zweteriger (uhhwl=P). Maar heel vaak gaat het heel stroef, en dan druk ik van alles in als ik wil sliden. Misschien dat dit met een matte screen protector oid dat dit beter gaat?
Deze heb ik wel gevonden:

http://www.d2onderdelen.n...rotector-ultra-clear.html

Maar heb er zelf geen ervaring mee. Ik wil ook een screenprotector want dat ding wat er standaard op zit, zat er bij mij heel scheef op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 03:14:
[...]

Ik ben van mening dat een TK nuttig kan zijn en als je rond googled dan zie je dat er ook andere mensen zijn die er iets aan hebben.
Dat het jouw blijkbaar stoort dat ik deze mening heb vind ik meer jouw probleem dan het mijne.

Maar het zal wel in mijn hoofd zitten.
Ja, ik heb het getest. Overigens, ik beweer helemaal niks. Ik wijs je er op dat het een feit is dat het geheugenmanagement van Android zo is opgebouwd en zo werkt. En het stoort me echt niet als je tegen beter weten in dingen wilt ontkennen. Zo zijn er hele volkstammen, dus ga jij ook gerust je gang. Wat weet de ontwikkelaar van Android immers van Android af nietwaar? Het is wel raar dat je dingen beweert die gewoon niet waar zijn. Als je nu plotseling zegt dat het geen 'beweringen' zijn maar gauw zegt dat het je 'mening' is, dan is dat een nogal flauw discussie ontwijkend gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
giganielsie schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:07:
[...]

Deze heb ik wel gevonden:

http://www.d2onderdelen.n...rotector-ultra-clear.html

Maar heb er zelf geen ervaring mee. Ik wil ook een screenprotector want dat ding wat er standaard op zit, zat er bij mij heel scheef op :/
Dat ding wat erop zat kan je nauwelijks een screenprotector noemen.
Ik heb nu een invisible shield bestelt bij zagg (met 20% korting.. code: zagg20 ), als die binnen is zal ik hier wel een verhaaltje tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:13:
[...]

Ja, ik heb het getest. Overigens, ik beweer helemaal niks. Ik wijs je er op dat het een feit is dat het geheugenmanagement van Android zo is opgebouwd en zo werkt. En het stoort me echt niet als je tegen beter weten in dingen wilt ontkennen. Zo zijn er hele volkstammen, dus ga jij ook gerust je gang. Wat weet de ontwikkelaar van Android immers van Android af nietwaar? Het is wel raar dat je dingen beweert die gewoon niet waar zijn. Als je nu plotseling zegt dat het geen 'beweringen' zijn maar gauw zegt dat het je 'mening' is, dan is dat een nogal flauw discussie ontwijkend gedrag.
kap dan eens met het voortzetten van deze nutteloze discussie. het argument dat alles wat google over zijn OS zegt ook klopt is onzin, genoeg bedrijven die valse info uitspugen. Als mensen nou het idee hebben dan hun apparaat beter werkt met het killen van apps, laat ze. dan hoef jij het nog niet te doen. bewijs anders even het tegendeel door 2x de zelfde stappen te doorlopen, een batterijlading met en een zonder tussentijds killen. je hebt toch gelijk? want het is een feit, en het werkt zo, toch? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
job schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:28:
[...]

Dat ding wat erop zat kan je nauwelijks een screenprotector noemen.
Ik heb nu een invisible shield bestelt bij zagg (met 20% korting.. code: zagg20 ), als die binnen is zal ik hier wel een verhaaltje tikken.
Off topic,

weet je misschien hoelang die kortingscode nog geldig is? Anders bestel ik hem ook want ze zien er wel goed uit.

Edit:

Nog een vraagje: Weet iemand of er een app is waarmee je te telefoon harder kan laten trillen? Ik voel hem soms helemaal niet.

[ Voor 13% gewijzigd door giganielsie op 09-04-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:00:
Help! Ik kan sinds enkele dagen geen verbinding met GPS maken?!

Ik merkte het voor het eerst met GPS status die bleef hangen. Maar ook andere apps waarvoor GPS nodig is doen het niet (weather channel, gps test)
Bij GPS test ziet ie wel satellieten, maar zijn ze niet actief??

Ik heb mn spica nu een paar maandjes en heb volgens mij niets anders gedaan dan altijd. (gps alleen aanvinken als ik het nodig heb ivm batterij)
Heb hem ook niet geupgraded of geflashed, draait nog gewoon op 1.5 XXIJ5

Ben een newbie, dus vergeef me als dit al een keer aan de orde geweest is. (heb wel gezocht)

Als iemand me kan helpen of suggesties heeft, heel graag! Bedankt alvast!!
Het probleem van de zwakke GPS heb ik ook, of hij heeft lang nodig voor een signaal of hij vind gewoon niets derhalve gebruik ik meestal locatie op basis van de zendmast.

Iemand op GOT rade me toen de app GPS Status aan, met de app kun je zien hoe sterk het signaal is.
Niet echt nuttig maar daarmee kun je zien wanneer je signaal erop vooruit of achteruit gaat en of het uberhaubt zin heeft rond te kloten op je huidige locatie.

@randomerror
Dit is het laatste dat ik nog tegen jou zeg aangezien ik deze discussie met jouw verspilde energie begin te vinden.
Mijn beweringen zijn deze hele discussie hetzelfde gebleven en aangezien deze voortkomen uit persoonlijke ervaringen die ik meerdere keren getest heb zullen deze ook niet veranderen.
Mocht jij dat eigenwijs vinden zoals gezegd vind ik dat meer jouw probleem.

Verder:
Als je nu plotseling zegt dat het geen 'beweringen' zijn maar gauw zegt dat het je 'mening' is, dan is dat een nogal flauw discussie ontwijkend gedrag.
Ik heb geen zin om mijn posts door te gaan lezen maar kan me niet herinneren dat ik ergens gezegd heb dat het geen beweringen maar meningen zijn, kan zijn dat ik in een post de 2 met elkaar afgewisseld heb maar dat maakt niets uit.
Dit omdat deze 2 woorden dezelfde betekenis hebben en dus in deze situatie uitwisselbaar zijn (zoek het maar op zou ik zeggen, woordenboek of synoniemen boek).

Maar zoals gezegd deze discussie is voor mij afgelopen omdat ik zoals gezegd mijn mening in de huidige situatie niet verander en jij de jouw ook niet.

@giganielsie
Hij vibreert inderdaad niet sterk maar ik denk dat het gewoon is dat je eraan gewend bent. Voel het vibreren zelf al jaren niet meer en mijn vorige GSMs vibreerden best sterk. Er is een app Missed Call welke je de duratie laat aanpassen en dergelijke. Misschien is die wat voor je.

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 09-04-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
giganielsie schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:46:
[...]

Off topic,

weet je misschien hoelang die kortingscode nog geldig is? Anders bestel ik hem ook want ze zien er wel goed uit.
Sommige codes werken maanden, andere wat korter. Hier kan je er genoeg vinden: http://www.retailmenot.com/view/zagg.com (zie net dat er ook een 30% korting code is toegevoegd).
Gewoon invoeren zo'n code.. en als die niet werkt pak je een ander.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 09-04-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prototype666 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:36:
[...]

kap dan eens met het voortzetten van deze nutteloze discussie. het argument dat alles wat google over zijn OS zegt ook klopt is onzin, genoeg bedrijven die valse info uitspugen. Als mensen nou het idee hebben dan hun apparaat beter werkt met het killen van apps, laat ze. dan hoef jij het nog niet te doen. bewijs anders even het tegendeel door 2x de zelfde stappen te doorlopen, een batterijlading met en een zonder tussentijds killen. je hebt toch gelijk? want het is een feit, en het werkt zo, toch? :X
-Kun je onderbouwen of enigszins bewijzen dat Google onzin uitkraamt en valse info uitspuugt over zijn OS? Het klinkt erg interessant en ik denk dat de media daar wel in geïnteresseerd is.

Van mij mag iedereen zoveel mogelijk installeren als hij zelf wil als hij daar happy van wordt. Van mijn part installeer je een bidprentje van Jezus als je denkt dat je daarmee je batterijtijd verlengt. Je moet er alleen geen onzin verhalen over ophangen en dat dan stellig blijven volhouden terwijl je geen enkele technische onderbouwing hebt of kan overleggen. Als je het tegendeel beweert van wat een Android ontwikkelaar zegt dan vind ik dat je van goede huize moet komen...

Flames verwijderd.

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 10-04-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* post inhoudelijk of post niet.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 10-04-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder 1.5 had ik veel batterij-problemen: vaak volgende dag leeg, zelfs met TaskKiller.
Met 2.1 geen problemen meer ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
*weg*

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 10-04-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 99% gewijzigd door RoD op 10-04-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Hier nog een zeer volledige review:

http://www.gsmarena.com/s...laxy_spica-review-465.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Maak aub voortaan een TR.

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 10-04-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 10-04-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:14:
[...]

Het probleem van de zwakke GPS heb ik ook, of hij heeft lang nodig voor een signaal of hij vind gewoon niets derhalve gebruik ik meestal locatie op basis van de zendmast.

Iemand op GOT rade me toen de app GPS Status aan, met de app kun je zien hoe sterk het signaal is.
Niet echt nuttig maar daarmee kun je zien wanneer je signaal erop vooruit of achteruit gaat en of het uberhaubt zin heeft rond te kloten op je huidige locatie.
bedankt voor de reactie. Helaas pakt GPS status dus helemaal geen signaal meer op.

*knip*
Ik ga denk ik maar ff alle apps die GPS nodig hebben eraf mikken en opnieuw installeren.

Ik kom er wel uit, ciao!

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 10-04-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta je wel buiten? Domme vraag misschien, maar binnen heb je dus bijna geen ontvangst.
Vind a-gps toch al minder werken, heeft internet nodig om preciezere satelliet posities te vinden.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg hem nog steeds niet herkend in windows 7 :'(

Al getest :

Origineel proggie met compatibiliteitsmodus
Samsung KIES
zelfs na 3-4x heropstart niet herkend

ineens werd hij herkend via de 1,3 versie die origineel bij de GSM zat...
ik proberen te upgraden , na downloaden binaries zat ie ineens vast :(

terug kunnen heropstarten en sindsdien niet meet kunnen aansluiten , hij ziet de geheugenkaart maar geeft deze aan als leeg :s

Alles uit software gegooid , heropstart , nogeens geinstalleerd zonder resultaat , ondertussen dit al 2x geprobeert :(
iemand raad ? :( wil ook 2.1 op mn spica :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand raad ? :( wil ook 2.1 op mn spica :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, denk dat je 1.5 hebt en KIES herkent die versie niet. Maar met NPS 1.5.0AC4. Maar die geeft je een resentere versie van 1.5. Het gaat uiteindelijk gebeuren met NPS 7.
Ik help je verder in het hierboven gelinkte topic. ;) Aangezien dit topic hier niet voor is bedoeld.
Aangezien hier ook info erover staat neem ik je niks kwalijk, maar het wordt anders erg onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok , ben nieuw hier en moet het nog wat uitzoeken
:)

zal dit proberen

maar kan ik niets misdoen met flashen ??

ik kan me maar niet reggen op die site wat je doorstuurde :s
krijg de mail maar niet aan :(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff ga gewoon maar wachten tot officieel er ondersteuning komt
wat een kutgedoe met kutsites man
odin heb'k gevonden opt net maar de rest niet daar ik geen account kan maken op die rotsite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik je hier maar helpen dan:

Je moet odin 4.03 hebben.

Deze uitpakken met winrar. Oude .ops file NIET gebruiken!

Je moet dit bestand hebben:

http://www.multiupload.com/S481GAF1E3

Dit .zip bestand uitpakken met bijv. winrar.
Dan heb je een .tar bestand, in odin klik je op one package en zoek je het .tar bestand dat je net hebt uitgepakt en selecteer deze. nu staat die bij one package.

Nu ga je de new spica_jc3.ops bestand downloaden.

http://www.megaupload.com/?d=4J8MA3SF

Ook deze uitpakken en dit .tar bestand op dezelfde manier uploaden bij OPS.
De rest laat je leeg.

Nu vink je linksmidden de bovenste 4 hokjes aan. Debug niet.

Nu zet je je telefoon uit. Zet hem in downloadmode door volume omlaag-cameratoets-powertoets tegelijk in te drukken. Wacht 10 seconden en sluit de telefoon aan. Nu zie je een geel rechthoekje met COM erin en een cijfer.
Nu druk je op start en ong. 6 minuten later heb je 2.1. :) Succes, is niet moeilijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:52:
pff ga gewoon maar wachten tot officieel er ondersteuning komt
wat een kutgedoe met kutsites man
odin heb'k gevonden opt net maar de rest niet daar ik geen account kan maken op die rotsite
ehh, watte?

no seriously, ik heb geen flauw idee wat je precies bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prototype666 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:26:
[...]

ehh, watte?

no seriously, ik heb geen flauw idee wat je precies bedoelt
http://www.samsung-firmware.webs.com/

het lukt daar van geen hol te registreren voor rom's

krijg geen email en met password recovery ook niet ( ook niet in spam )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:20:
Zal ik je hier maar helpen dan:

Je moet odin 4.03 hebben.

Deze uitpakken met winrar. Oude .ops file NIET gebruiken!

Je moet dit bestand hebben:

http://www.multiupload.com/S481GAF1E3

Dit .zip bestand uitpakken met bijv. winrar.
Dan heb je een .tar bestand, in odin klik je op one package en zoek je het .tar bestand dat je net hebt uitgepakt en selecteer deze. nu staat die bij one package.

Nu ga je de new spica_jc3.ops bestand downloaden.

http://www.megaupload.com/?d=4J8MA3SF

Ook deze uitpakken en dit .tar bestand op dezelfde manier uploaden bij OPS.
De rest laat je leeg.

Nu vink je linksmidden de bovenste 4 hokjes aan. Debug niet.

Nu zet je je telefoon uit. Zet hem in downloadmode door volume omlaag-cameratoets-powertoets tegelijk in te drukken. Wacht 10 seconden en sluit de telefoon aan. Nu zie je een geel rechthoekje met COM erin en een cijfer.
Nu druk je op start en ong. 6 minuten later heb je 2.1. :) Succes, is niet moeilijk.
Thx , de bestanden moest ik hebben want kon niet inloggen op die site
rest is me duidelijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Flames zijn verwijderd. Post aub inhoudelijk en niet op de man.
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste