Ik zit hem ook via NPS te updaten.. bij stap 3 blijft hij nu al 10 minuten op 0% staan. Hoe lang duurde het bij jullie en vernaai ik alles als ik hem nu gewoon loshaal?
Verwijderd
De firmware die op NPS staat is nog gewoon een "oude" 1.5 Cupcake update. Nog helemaal geen 2.1 update
Heb je hem geflasht naar 2.1?Mattie112 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:54:
trouwens:
WAAR IS DE SWITCHER APP
die ene met 4 switches er in?
kan m nergens vinden
Want bij de update naar I5700XXIK1 heeft hij bij mij nog steeds de switcher-app
2.1 heeft ook de switcher. en een handige "energiebeheer" widget.mauritsm schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:37:
[...]
Heb je hem geflasht naar 2.1?
Want bij de update naar I5700XXIK1 heeft hij bij mij nog steeds de switcher-app
Owja nog een vraag, is het inmiddels ook mogelijk om die OpenGL libraries te installeren zodat sommige games (raging thunde bijvoorbeeld) wel goed draaien?
Verwijderd
Ik wil 2.1 hebben ! Hier heb ik niks aan IK HAAT WACHTEN!!! 
Is het moeilijk om met odin te flashen?
WTF
Of ik ben blind of switchers staat er pas sinds net op
naja TY
naja TY
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Verwijderd
raar...had dat ook. Op het moment dat je dat schreef zag ik hem ook niet staan...nu wel.Mattie112 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:47:
WTF
naja TY
Hm, of hij moet zichzelf downloaden, maar dat lijkt me ook zo vreemd?
http://samsung-firmware.webs.com/samsungnews.htmVerwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:45:
Ik wil 2.1 hebben ! Hier heb ik niks aan IK HAAT WACHTEN!!!
Een stuk makkelijker dan met PC studio in elk geval! =)
Verwijderd
Oke, bedankt, daar ga ik vanavond naar kijken.
Krijg met NPS dus helemaal niet de genoemde firmware, erg vreemd.
Heb ik nog een programma nodig om het uit te pakken of gaat dat vanzelf?
Krijg met NPS dus helemaal niet de genoemde firmware, erg vreemd.
Heb ik nog een programma nodig om het uit te pakken of gaat dat vanzelf?
Verwijderd
Ik heb nu 1.5 en wil flashen naar 2.1 (I570EXXJCF) met Odin. Ik krijg maar niet een helder antwoord op de vraag of ik ook de bootloader moet flashen. Ik heb deze I570EXXJA1_CL132638_Bootloader gedownload en die is anders dan degene die nu in mijn telefoon zit (dat is de I5700XEIL5_Bootloader van Android 1.5).
Kan ik dus I570EXXJCF flashen zonder mijn bootloader te flashen, of moet ik eerst alléén de bootloader flashen zonder de optie "one package" aan te vinken, en daarna pas I570EXXJCF_PDA mét de optie "one package" aangevinkt?
Kan ik dus I570EXXJCF flashen zonder mijn bootloader te flashen, of moet ik eerst alléén de bootloader flashen zonder de optie "one package" aan te vinken, en daarna pas I570EXXJCF_PDA mét de optie "one package" aangevinkt?
Verwijderd
Ja, zou het graag uitproberen maar die site verwijst naar Odin_v3.88.rar, terwijl de link in de .pdf file dood is. De .pdf geeft aan dat je de Odin Multiloader v3.98 moet hebben die nergens te vinden is...justin_ti schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:15:
[...]
http://samsung-firmware.webs.com/samsungnews.htm
Een stuk makkelijker dan met PC studio in elk geval! =)
De handleiding klopt van geen kant. De wijze waarop je in download mode komt klopt niet.
Alle links zijn dood (niet alleen naar odin), en de bestanden die je moet selecteren volgens de handleiding zitten niet in de zip.
Alle links zijn dood (niet alleen naar odin), en de bestanden die je moet selecteren volgens de handleiding zitten niet in de zip.
Naja, ik wacht maar gewoon tot NPC android 2 heeft
deze 1.5 update werkte tenslotte uiteindelijk ook bij mij.
(heb wel het idee dat ie wat soepeler draait dan de 'oude')
deze 1.5 update werkte tenslotte uiteindelijk ook bij mij.
(heb wel het idee dat ie wat soepeler draait dan de 'oude')
Verwijderd
Ja, dat doet ie ook. En alle apps zijn de laatste versie. Maar de belofte was direct 2.1, en dat is het dus niet.
NPS crached nu bij mij, wil niet opstarten. ff een restart doen dan maar en ff kijken. Maar zal wel niet nu alweer een update opstaan.
Edit: nee dus. start wel weer op maar met veel foutmeldingen.
Kan de computer het bestand voor ODIN uitpakken? Of heb ik een extra bestand nodig daarvoor???
NPS crached nu bij mij, wil niet opstarten. ff een restart doen dan maar en ff kijken. Maar zal wel niet nu alweer een update opstaan.
Kan de computer het bestand voor ODIN uitpakken? Of heb ik een extra bestand nodig daarvoor???
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 17:48 ]
Verwijderd
Nadeel is wel dat je de pre-installed apps zoals 9292,hyves. layar en NOS teletext niet meer kan deïnstalleren. Eerst kon ik dat wel (behalve die facebook shit en myspace drama dacht ik).Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:40:
Ja, dat doet ie ook. En alle apps zijn de laatste versie. Maar de belofte was direct 2.1, en dat is het dus niet.
ja, idd hyves kon eerst deleted maar nou niet meer
wat een onzin
dr zijn ook mensen die die onzin gewoon niet gebruiken
wat een onzin
dr zijn ook mensen die die onzin gewoon niet gebruiken

Bij de widgets kiezen voor 'energiebeheer', dan krijg je GPS, WiFi, BT, autosync en brightness in een 4x1 widget.Mattie112 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:58:
hehbah!
kan iemand hem niet even 'backuppen' met astro oid en dan even uploaden
edit:
of iemand anders moet een switcher app weten die 4 switches in 1 heeft (wifi/bluetooth/gps/sync)
Volgens mij is JCF een 'one package', dus bevat die zowel boot als phone als pda gedeelte. CSC weet ik niet zeker, maar daar heb je toch niets aan.Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:32:
Die handleiding klopt inderdaad niet helemaal.Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:03:
[...]
Ja, zou het graag uitproberen maar die site verwijst naar Odin_v3.88.rar, terwijl de link in de .pdf file dood is. De .pdf geeft aan dat je de Odin Multiloader v3.98 moet hebben die nergens te vinden is...
Download mode bereik je door de telefoon uit te zetten, en dan <volume down>, <camera> en <power> een tijdje in te houden.
Vervolgens hang je hem aan de computer, laat windows drivers installeren (dat wil hij graag de eerste keer), en daarna moet je in Odin kunnen zien dat er een com-poort gebruikt wordt
[ Voor 58% gewijzigd door gwystyl op 03-04-2010 18:04 ]
NPS herkent mijn Spica hier nou wel, maar kan geen verbinding maken met de servers....
Maar Odin kan hem weer helemaal niet vinden. Ik krijg telkens een popup: "IMAGE PATH *chinese karakters*"
*zucht*
Maar Odin kan hem weer helemaal niet vinden. Ik krijg telkens een popup: "IMAGE PATH *chinese karakters*"
*zucht*
Verwijderd
Blijven proberen om verbinding te makeen, en heb je versie 1.5.0AC4 of 1.3.0IJ1?
Je moet namelijk 1.5.0AC4 hebben. Maar die is (nog) niet Eclair...
Je moet namelijk 1.5.0AC4 hebben. Maar die is (nog) niet Eclair...
Odin download geen bestanden van samsung servers, maar stelt je in staat om zelf .tar bestanden te flashen.Bluefall schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:06:
NPS herkent mijn Spica hier nou wel, maar kan geen verbinding maken met de servers....
*zucht*
Die image path melding kan je negeren. Druk op OPS, kies dan spica_jc3.ops (oid), Druk dan op boot, zoek een .tar bestand met _boot_ in de naam, enz. Als je het rijtje gevuld hebt, druk je op start.
Als je een 'one package' tar bestand hebt (ong 200mb), kies je alleen de OPS bovenin en one package onderin. Zet links een vinkje bij 'one package' en druk dan op start.
[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 03-04-2010 18:26 ]
@ gwystyl: Ik had wel een ernstig vermoeden dat het zo werkt. Maar ik kan het niet toepassen, omdat odin m'n spica gewoon niet ziet! (geen geel rechthoekje met "COM" in)
Verwijderd
@Bluefall
Odin opstarten als Administrator
@Gwystyl
In de I570EXXJCF.TAR zitten de volgende files: zImage, modem, cache, datafs, factoryfs
In de I570EXXJA1_CL132638_Bootloader zitten: boot.bin, en Sbl.bin en logo.png
Die bootloader files zitten dus niet in die I570EXXJCF.TAR...
Maar misschien heeft 2.1 niet een andere bootloader nodig? waarom is ie dan aangepast vraag ik me af...
@Gwystyl
In de I570EXXJCF.TAR zitten de volgende files: zImage, modem, cache, datafs, factoryfs
Maar misschien heeft 2.1 niet een andere bootloader nodig? waarom is ie dan aangepast vraag ik me af...
Die zit niet in 1.5 toch?gwystyl schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:00:
[...]
Bij de widgets kiezen voor 'energiebeheer', dan krijg je GPS, WiFi, BT, autosync en brightness in een 4x1 widget.
Hmm ja dat weet ik ook niet.Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:36:
@Bluefall
@Gwystyl
I570EXEJC1_CL_PDA bevat datafs.rfs, factoryfs.rfs en zImage
I570EXXJCF.TAR en I570EXXJCE.TAR bevatten naast deze ook nog cachefs.rfs en modem.bin. Modem.bin is het phone gedeelte (zit als enige bestand in I570EXXJC1_Phone.tar), cache.rfs is het CSC gedeelte (zit als enige in I570EOXEJC1-CSC-MULTI-CL186713.tar). Het enige dat je dan nog mist is de bootloader, maar daar heb ik nog geen problemen mee gehad. Misschien ook omdat ik vanuit I570EXEJC1 ben begonnen, die ook al een bootloader heeft. Daarmee heb ik dan de nieuwe bootloader als die nodig mocht zijn, en de rest wordt dus geupdate met die grote bestanden. Eens kijken of er een nieuwere bootloader is
Verwijderd
Ik zal volgende week eens kijken naar vodafone en de custom 2.1 roms. Wordt dan lannggg compilen
. Wie ook zin heeft om uit te zoeken waarom vodafone niet werkt met de custom 2.1 roms, moet mij maar een DM sturen.
ik ben van stock 1.5 (zoals ik hem binnen kreeg) direct naar I570EXXJCF gegaan via single package odin flash. geen problemen met bootloaders hiergwystyl schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:44:
[...]
Hmm ja dat weet ik ook niet.
I570EXEJC1_CL_PDA bevat datafs.rfs, factoryfs.rfs en zImage
I570EXXJCF.TAR en I570EXXJCE.TAR bevatten naast deze ook nog cachefs.rfs en modem.bin. Modem.bin is het phone gedeelte (zit als enige bestand in I570EXXJC1_Phone.tar), cache.rfs is het CSC gedeelte (zit als enige in I570EOXEJC1-CSC-MULTI-CL186713.tar). Het enige dat je dan nog mist is de bootloader, maar daar heb ik nog geen problemen mee gehad. Misschien ook omdat ik vanuit I570EXEJC1 ben begonnen, die ook al een bootloader heeft. Daarmee heb ik dan de nieuwe bootloader als die nodig mocht zijn, en de rest wordt dus geupdate met die grote bestanden. Eens kijken of er een nieuwere bootloader is
omijngod :!!!!!!!!!!!!!
herkent NPS hem eindelijk. ik blij, upgraden. zegt die ; upgrade mislukt!
Ik zit nu midden in de kamer te janken xD
wtf moet ik nu doen?!
wtf moet ik nu doen?!
[ Voor 5% gewijzigd door karnemelk op 03-04-2010 20:58 ]
flashen met odinkarnemelk schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:55:
omijngod :!!!!!!!!!!!!!![]()
wtf moet ik nu doen?!

firmwares, odin en uitleg hier te vinden. de uitleg klopt alleen niet helemaal

http://samsung-firmware.w...T-samsungandroidi5700.htm
De uitleg op de nieuws-pagina klopt inmiddels wel. Ik zie op twitter dat er ook een JCD versie is uitgebracht vandaag, maar wat daar nou weer het verschil met JCE of JCF mee is, is mij een raadsel. Ik heb net JCF en daarna LkMod 2.5.1 geflasht, dus ik ben de komende paar uur weer even zoet met het herinstellen van mijn spicaPrototype666 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:13:
[...]
flashen met odinen dan meteen de nieuwste firmware, van 2.1
nps geeft alleen een of andere lijpe 1.5 update weg
![]()
firmwares, odin en uitleg hier te vinden. de uitleg klopt alleen niet helemaal![]()
http://samsung-firmware.w...T-samsungandroidi5700.htm
Geen nood, je moet je spica even opnieuw starten.. dan hang je hem aan je pckarnemelk schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:55:
omijngod :!!!!!!!!!!!!!![]()
wtf moet ik nu doen?!
NPS zegt dat je hem moet fixen... instructies opvolgen en je hebt de update binnen.
Verwijderd
Wat bedoel je met 'single package'? Heb je dan 'One Package' aangevinkt en bij 'One Package' de .tar file aangewezen? Ik kom nu namelijk niet verder dan een driehoek met geel uitroepteken en een levenloze spicaPrototype666 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:50:
[...]
ik ben van stock 1.5 (zoals ik hem binnen kreeg) direct naar I570EXXJCF gegaan via single package odin flash. geen problemen met bootloaders hier

Verwijderd
Ik ben van JCE naar JCF gegaan, merkte geen verschil . Maar in JCF werkte de agenda niet meergwystyl schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:31:
[...]
De uitleg op de nieuws-pagina klopt inmiddels wel. Ik zie op twitter dat er ook een JCD versie is uitgebracht vandaag, maar wat daar nou weer het verschil met JCE of JCF mee is, is mij een raadsel. Ik heb net JCF en daarna LkMod 2.5.1 geflasht, dus ik ben de komende paar uur weer even zoet met het herinstellen van mijn spica
Dus weer terug naar JCE (en LkMod2.5.1), en weer een uur alle apps opnieuw instellen.
Weet iemand een manier om van het samdroidlogeo af te komen ????
Ik heb net NPS 1.5 geinstalleerd volgens de instructies maar mijn Spica wil maar niet herkent worden. Iemand clue?
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
ja, precies wat jij zegtVerwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:56:
[...]
Wat bedoel je met 'single package'? Heb je dan 'One Package' aangevinkt en bij 'One Package' de .tar file aangewezen? Ik kom nu namelijk niet verder dan een driehoek met geel uitroepteken en een levenloze spica
Verwijderd
Heb die update met Odin gedaan zoals die nieuws site, maar zit dus ook vast met een driehoekje en een uitroepteken.
Wat moet ik nu? Niks doet het meer...
Update 4-4-2010: Je kunt gewoon op het menuknopje drukken als hij het driehoekje geeft, dan reboot hij weer.
Update 4-4-2010: Je kunt gewoon op het menuknopje drukken als hij het driehoekje geeft, dan reboot hij weer.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 11:41 ]
Bij mij was het een kwestie van rebooten terwijl telefoon aan de pc vast zat.
Hmmm inderdaad, agenda doet het niet in JCF. Erg onhandigVerwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:03:
[...]
Ik ben van JCE naar JCF gegaan, merkte geen verschil . Maar in JCF werkte de agenda niet meer![]()
Dus weer terug naar JCE (en LkMod2.5.1), en weer een uur alle apps opnieuw instellen.
Weet iemand een manier om van het samdroidlogeo af te komen ????
Je kan dat samdroidlogo weg krijgen door een andere bootloader te flashen (van DDJB, JC1, JCB oid) of logo.png uit LkMod.tar te vervangen door een logo.png van max 30kb
Verwijderd
OMGWTFBBQ! Hij werkt!Prototype666 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:43:
[...]
ja, precies wat jij zegtone package aanvinken, de tar aanwijzen bij one package en flashen maar. als je vast zit in download mode en je bent nog niet begonnen met flashen kan je gewoon de batterij er uit halen, bij mij had het in ieder geval geen gevolgen. gewoon netjes reboot erna. maar ALLEEN als je NOG NIET begonnen bent met flashen, anders kan je wel eens met een brick komen te zitten voor zover ik weet...
Dank je wel!
Verwijderd
Kan hem weer in download modus krijgen, dus kan iemand mij alsjeblieft helpen, ik kom er niet uit en zit nu met een telefoon die niet meer opstart. Ik doe iets fout maar weet niet wat.
Ik het het gedaan zoals in die nieuwslink stond, net Odin.
Please HELP!
Ik het het gedaan zoals in die nieuwslink stond, net Odin.
Please HELP!
Verwijderd
Je moet de nieuwe ops gebruiken: spica_jc3.ops zoekenVerwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:01:
Heb die update gedaan zoals die nieuws site, maar zit dus ook vast met een driehoekje en een uitroepteken.
ofwel
onderstaande commando's in tekstfile
spica_jc3.ops
opslaan zonder (------------) :
------------
0,boot
1,Sbl
2,logo
3,zImage
4,datafs
5,factoryfs
6,cache
7,
8,modem
9,efs
------------
Note1: Eerste NPS-test naar laatste CUPCAKE i5700XXIK1 is geslaagd!
Note2: Timing 2 april was juist!
Note3: ECLAIR I570EXXJCE laat zien wat dat mobieltje echt kan! (spijtig dat ie nog beta is)
Note4: Foutje gevonden in I570EXXJCE -> kan niet connecten met onzichtbaar draadloos netwerk

Note5: Proficiat Samsung voor nieuwe NPS 1.5.0 AC4 -> die werkt eindelijk onder alle Windows-versies
Note6: Nu nog officiële Eclair via NPS afwachten!
Note7: Was ik haast vergeten: "Bye Bye Blackberry en dure i-Phone"
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 23:36 ]
Verwijderd
Niet schrikken, de eerste paar keer (4x) werkte het bij mij ook niet (...veeg net wat angstzweet van me voorhoofd..). Hij werkte pas toen ik de laatste .ops file gebruikte, deze: spica_jc3.ops en dan in combinatie met deze I570EXXJCF.zipVerwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:01:
Heb die update gedaan zoals die nieuws site, maar zit dus ook vast met een driehoekje en een uitroepteken.
good luck.
Verwijderd
Bij 'One Package' browsen naar de .tar file en dan ook vinkje zetten (links) bij 'One Package'.Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:38:
En dan ook de firmware, maar bij PDA of bij one package?
Verwijderd
Dus alle 4 aanvinken en de ops file. En dus alleen bij one package. ga proberen meld me wel weer
Verwijderd
klopt, alle vier.Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:51:
Dus alle 4 aanvinken en de ops file. En dus alleen bij one package. ga proberen meld me wel weer
suc6
Verwijderd
Nog een vraag, moet ik de ops .rar file uitpakken en zo ja hoe? krijg het niet voor elkaar
Verwijderd
uitpakken met 7-zip (of winrar of de nieuwste winzip)Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:57:
Nog een vraag, moet ik de ops .rar file uitpakken en zo ja hoe? krijg het niet voor elkaar
Verwijderd
Ok ben weer een poging aan het doe na alles te hebben uitgepakt. ben benieuwd
JAAH het is gelukt, ik heb 2.1!!! bedankt!! Dat ging verrekte snel!
Hee, het is frans, hoop dat ik het voor elkaar krijg om hem op nederlands te krijgen.
Gelukt, Echt bedankt allemaal, een aanrader, en supersimpel!
JAAH het is gelukt, ik heb 2.1!!! bedankt!! Dat ging verrekte snel!
Hee, het is frans, hoop dat ik het voor elkaar krijg om hem op nederlands te krijgen.
Gelukt, Echt bedankt allemaal, een aanrader, en supersimpel!
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 00:43 ]
Verwijderd
Owww jongens hier van Tweakers, egt super erg bedankt. ik hem mn spica zo geupdated, en het is gelukt, als ik dit niet had gevonden, was me telefoon dus gwn naar de klote, zo erg bedankt!!!!
aangezien binnenkort eindelijk de 2.1 update eruit komt dacht ik even alvast de nieuwste NPS te instaleren.
Maar het ding wil mijn GSM niet herkennen
Het is de nieuwste versie van April. 1.5.0 AC4.
Ik heb Massa opslag uit en debug aan op mijn GSM maar toch word hij niet herkend.
Iemand nog tips?
Maar het ding wil mijn GSM niet herkennen

Het is de nieuwste versie van April. 1.5.0 AC4.
Ik heb Massa opslag uit en debug aan op mijn GSM maar toch word hij niet herkend.
Iemand nog tips?
Eerst NPS opstarten, daarna pas je telefoon eraan hangen.
Anders kan je proberen je mobiel naar de fabrieksetting terug te brengen (gelijk aan wissen dus, dan ben je alles kwijt).
Anders kan je proberen je mobiel naar de fabrieksetting terug te brengen (gelijk aan wissen dus, dan ben je alles kwijt).
Mijn GSM heb ik reeds gereset, heb al alles geprobeerd.job schreef op zondag 04 april 2010 @ 01:48:
Eerst NPS opstarten, daarna pas je telefoon eraan hangen.
Eerst GSM eraan hangen dan pas NPS opstarten en eerst NPS opstarten en dan pas de GSM eraan hangen.
Zelfs NPS opstarten, GSM eraan hangen en dan GSM rebooted.
effe wat gegoogled en las op een Android forum een verhaal dat je met Kies moet upgraden van 1.5 naar 2.1 en dat als je 2.1 hebt je NPS kon gebruiken voor toekomstige 2.1 updates. Geloof dat verhaal niet helemaal aangezien ik hier wel mensen zie die hem werkende krijgen in NPS.
maja net even Kies geïnstalleerd (even kijken kan geen kwaad) en yup daar word hij ook niet herkend. In Kies op Firmware upgrade geclicked en niets. Maar nadat ik erop geclicked heb is er nu in het KIES scherm een balkje verschenen dat heel langzaam vol loopt met erboven de tekst: Stuurprogramma installeren.
Misschien zit ie daadwerkelijk iets nuttigs te doen maar misschien zit de KIES software zichzelf gewoon te updaten.
edit:
Nop instalatie op KIES was een update ofzo van KIES

Weer met NPS bezig.
Zodra ik de GSM aansluit komt er naast het GSM icoontje de tekst: Selecteer de verbindings methode PC studio of de GSM (ofzo) maar die optie is er niet op Android GSMs

edit:
Na een beetje googlen las ik dat sommige mensen het probleem hadden da diverse versies van NPS hun spica niet herkenden maar een oudere versie dan weer wel.
Heb nu naast de nieuwste 1.5 ook 2 verschillende 1.4 versies geprobeerd welke beide niet werkten.
Viel me wel op dat beide 1.4 versies dachten dat ze de nieuwste versie van NPS waren.
[ Voor 19% gewijzigd door Deadsy op 04-04-2010 03:31 ]
Verwijderd
Hoe kom je aan de bootloader van JCB (destijds JCB als onepackage) ?? en kun je een bootloader "los"flashen ? Dan wel weer alle apps opnieuw instellen ???gwystyl schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:19:
[...]
Hmmm inderdaad, agenda doet het niet in JCF. Erg onhandig. Ik ga ook terug naar JCE.
Je kan dat samdroidlogo weg krijgen door een andere bootloader te flashen (van DDJB, JC1, JCB oid) of logo.png uit LkMod.tar te vervangen door een logo.png van max 30kb
Alvast bedankt voor je antwoord gwystyl
Start de spcia wel gewoon op? En wordt de spica wel herkend in NPS? Zoja, dan kan je bij de update een recovery uitvoeren.Deadsy schreef op zondag 04 april 2010 @ 02:08:
Mijn GSM heb ik reeds gereset, heb al alles geprobeerd.
Eerst GSM eraan hangen dan pas NPS opstarten en eerst NPS opstarten en dan pas de GSM eraan hangen.
Zelfs NPS opstarten, GSM eraan hangen en dan GSM rebooted.
Start deze niet op, dan zal je met odin bezig moeten gaan denk ik.
http://voxigee.wordpress....ng-kies-for-galaxy-spica/
KIES lijkt nu iets meer te doen maar zegt uiteindelijk 'device not supported', ik ga nu even NPS proberen.Unplug your phone from USB and do the following…
If you are on android 1.5 (cupcake) version:
– Go to… Main Menu >> Settings >> About Phone >> Additional Settings >> (here, make sure “Mass storage only” is unchecked. Make it unchecked if it is not.)
If you are on android 2.1 (eclair) version:
– Go to… Main Menu >> Settings >> Applications >> Development >> (here, make sure “USB debugging” is checked. Make it checked if it is not.)
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
Verwijderd
KIES werkt alleen met 2.1.
Als je update met NPS1.5.0AC4 dan krijg je de versie i5700XXIL3 meende ik, helemaal (nog) niet 2.1.
Dus gewoon een iets betere 1.5.
Als je nu dus al 2.1 wil hebben, moet je dit doen via Odin, lijkt moeilijk, maar als je de bestanden uitpakt en dat via odin Update, heb je gewoon dezelfde (officiële) update. Dus heb je gewoon garantie.
Samsung ( ook andere merken ) is gewoon traag met zulke updates.
Veel succes! Het is mij ook gelukt, kijk maar naar de berichten hierboven en de vorige pagina's.
Als je update met NPS1.5.0AC4 dan krijg je de versie i5700XXIL3 meende ik, helemaal (nog) niet 2.1.
Dus gewoon een iets betere 1.5.
Als je nu dus al 2.1 wil hebben, moet je dit doen via Odin, lijkt moeilijk, maar als je de bestanden uitpakt en dat via odin Update, heb je gewoon dezelfde (officiële) update. Dus heb je gewoon garantie.
Samsung ( ook andere merken ) is gewoon traag met zulke updates.
Veel succes! Het is mij ook gelukt, kijk maar naar de berichten hierboven en de vorige pagina's.
Geen idee eigenlijk. Ik heb een heleboel roms geflasht, en ergens zat een bootloader bij. Ik weet niet meer precies bij welke, maar als je hem hebt kan je hem los flashen, waarbij de rest van je instellingen / programma's gewoon bewaard blijven. Als je met datafs of factoryrfs gaat flashen raak je programma's of instellingen kwijt volgens mij.Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 09:42:
[...]
Hoe kom je aan de bootloader van JCB (destijds JCB als onepackage) ?? en kun je een bootloader "los"flashen ? Dan wel weer alle apps opnieuw instellen ???
Alvast bedankt voor je antwoord gwystyl
edit: blijkbaar was hij van I570EDDJB2. Ik heb de bootloader hier geupload; geef maar een gil als je hem daar niet kan downloaden, of download DDJB2 en gebruik hem daarvan.
[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 04-04-2010 12:13 ]
Intussen staat JCF er hier netjes op. Agenda doet het inderdaad niet.....
Is er een manier om alle settings (APN etc.) op te slaan zodat het bij de volgende flash (wrs naar JCE) niet weer allemaal opnieuw moet gebeuren?
Is er een manier om alle settings (APN etc.) op te slaan zodat het bij de volgende flash (wrs naar JCE) niet weer allemaal opnieuw moet gebeuren?
Waarom wil iedereen eigenlijk zo graag met KIES aan de slag?
Odin werkt erg makkelijk en je kunt daar tenminste de lightweight mods mee installeren. Ook verwacht ik veel nieuwe mods als de officiële versie uit is, waar Odin weer voor nodig is.
iGo8 werkt trouwens veel stabieler onder JCE dan onder eerdere versies. Ook youtube is mooi in-sync.
Odin werkt erg makkelijk en je kunt daar tenminste de lightweight mods mee installeren. Ook verwacht ik veel nieuwe mods als de officiële versie uit is, waar Odin weer voor nodig is.
iGo8 werkt trouwens veel stabieler onder JCE dan onder eerdere versies. Ook youtube is mooi in-sync.
Verwijderd
Ik wil graag mijn spica update maar als ik odin open weet ik niet waar ik de firmware moet heen zetten.
kan iemand me helpen?
kan iemand me helpen?
Werkt JCF nu met Vodafone of niet ?
edit : nee dus. ... terug naar 1.5... Welke raden jullie aan ?
edit : nee dus. ... terug naar 1.5... Welke raden jullie aan ?
[ Voor 48% gewijzigd door pasz op 04-04-2010 13:57 ]
woei!
Omdat ik liever op 'Update phone' druk dan allerlei obscure .ops files te downloaden en 5x mijn PC te rebooten omdat Odin mijn telefoon niet herkent... maar dat terzijde.quazar schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:30:
Waarom wil iedereen eigenlijk zo graag met KIES aan de slag?
Odin herkent mijn telefoon nu maar blijft hangen op 'setup connection', iemand tips? Ik heb mijn telefoon al vier keer opnieuw in Download mode gezet, Odin draait als admin in Windows 7..
Verwijderd
Ik draai nu ook JCF, maar bij mij doet de agenda het gewoon...
(voor de duidelijkheid, ik draai dus niet de LkMod-2_5_1-PDA)
Hoe moet ik me het voorstellen, dat niet werken van de agenda? Je opent de agenda app en dan krijg je een force close?
Hoe moet ik me het voorstellen, dat niet werken van de agenda? Je opent de agenda app en dan krijg je een force close?
Verwijderd
Volgens mij is de .ops file voor Odin en komt die helemaal niet op je telefoon te staan.
Het is een file waarin staat in welke volgorde de update moet gebeuren. Toch?
Dus niet zo'n "opscure"file als je denk.
Het is een file waarin staat in welke volgorde de update moet gebeuren. Toch?
Dus niet zo'n "opscure"file als je denk.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 13:27 ]
Zorg ervoor dat KIES, NPS en andere samsung-software volledig afgesloten zijn (afsluiten de tray, rechtsonder)Steije schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:42:
[...]
Odin herkent mijn telefoon nu maar blijft hangen op 'setup connection', iemand tips? Ik heb mijn telefoon al vier keer opnieuw in Download mode gezet, Odin draait als admin in Windows 7..
Eventueel ook nog eens kijken in taakbeheer.
EDIT: wat ook eens durft helpen is de spica in download mode te zetten, zo'n 10 seconden wachten, en dan pas in te pluggen via usb.
Bij mij meldt de agenda steeds dat de login+wachtwoord combinatie niet bestaat/niet correct is.Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:43:
Ik draai nu ook JCF, maar bij mij doet de agenda het gewoon...
De standaard homescreen van 2.1 is trouwens ook nog niet volledig af imo. Icoontjes worden vreemd geschikt/niet weergegeven....
gelukkig is er Home++
[ Voor 5% gewijzigd door Bluefall op 04-04-2010 14:28 ]
dit, en ik heb geen idee hoe ik moet flashen, + het risico dat ik mijn garantie kwijt benSteije schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:42:
[...]
Omdat ik liever op 'Update phone' druk dan allerlei obscure .ops files te downloaden en 5x mijn PC te rebooten omdat Odin mijn telefoon niet herkent... maar dat terzijde.
Verwijderd
JCF hier:
-agenda ok,
-pop mail ok
-exchange mail via wifi ok
Van Co-Pilot Live kun je afscheid nemen, die draait niet onder 2.1
Sygic Mobile Maps 10 draait goed.
GPRS doet raar: Instellingen zijn gelijk maar kan nu alleen met POP3 mailen. Heb geen internet of exchange (hi-prepaid).
-agenda ok,
-pop mail ok
GPRS doet raar: Instellingen zijn gelijk maar kan nu alleen met POP3 mailen. Heb geen internet of exchange (hi-prepaid).
Verwijderd
@Stije
Steije schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:42:
[...]
Had ik gisteren ook. Probeer eens Odin op te starten en te configurene. Vervolgens je telefoon aan je computer hangen en DIRECT op start drukken. Bij mij begon hij toen te lopen.
Ik heb overigens problemen met APN. Opeens was mijn APN instelling weg. (Tele2). Ik wilde een nieuwe toevoegen, maar zodra ik die opsla kom je terug in het APN menu, maar zie je geen enkele APN staan! Na een reboot stond ie er wel weer, maar was hij maar half compleet... Iemand een idee wat er aan de hand is?
(ik kan overigens niet uit een hele lijst voorgeprogrammeerde APN's kiezen. Is dit normaal? Als ik een backup doe met APN Backup & Restore, dan geeft ie aan dat hij +/- 40 APN's backupped...)
Steije schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:42:
[...]
Had ik gisteren ook. Probeer eens Odin op te starten en te configurene. Vervolgens je telefoon aan je computer hangen en DIRECT op start drukken. Bij mij begon hij toen te lopen.
Ik heb overigens problemen met APN. Opeens was mijn APN instelling weg. (Tele2). Ik wilde een nieuwe toevoegen, maar zodra ik die opsla kom je terug in het APN menu, maar zie je geen enkele APN staan! Na een reboot stond ie er wel weer, maar was hij maar half compleet... Iemand een idee wat er aan de hand is?
(ik kan overigens niet uit een hele lijst voorgeprogrammeerde APN's kiezen. Is dit normaal? Als ik een backup doe met APN Backup & Restore, dan geeft ie aan dat hij +/- 40 APN's backupped...)
Verwijderd
Het gprs issue heb ik ook. Het lijkt er op als de telefoon langer aan staat er alleen nog maar gsm verbinding is. Als je de telefoon uit zet en weer aan dan is alles verholpen. Maar na 48 uur zelfde gedragVerwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:59:
JCF hier:
-agenda ok,
-pop mail ok
Sluit hem net weer aan op een oudere NPS 1.4 versie en opeens word de GSM herkendjob schreef op zondag 04 april 2010 @ 10:03:
[...]
Start de spcia wel gewoon op? En wordt de spica wel herkend in NPS? Zoja, dan kan je bij de update een recovery uitvoeren.
Start deze niet op, dan zal je met odin bezig moeten gaan denk ik.

Heb niks met de GSM gedaan hij heeft nu dezelfde instellingen als dat hij gisteravond ook al had.
En ik weet ook wel dat ik Odin kan gebruiken maar heb daar eigenlijk niet zn grote zin in.
Wil liever gewoon NPS gebruiken.
Ik weet dat de mensen in duitsland (waar de update al officieel uit is) ook grotendeels Odin gebruikt hebben omdat hun NPS ook niet aan het werk kregen.
edit:
Nu al voor de 4e keer bezig met flashen. Eerste 3 keer mislukt tijdens stap 2 (downloaden) omdat hij de verbinding met de server verloor.
Ik denk dat de oorzaak van veel problemen is en dat de update server van Samsung gewoon troep is.
Nieuwe firmware is btw gewoon nieuwe versie van 1.5 maar ben blij dat ik NPS eindelijk werkende heb.
hem werkende krijgen in NPS is btw niet eenvoudig. Precies dezelfde instelling werkt de ene keer wel en de andere keer niet. Eenvoudigste manier is: Mass storage aan en debug uit en dan als de GSm aangesloten is op de PC mass storage uit zetten en dan debug aan zetten.
Soms herkend hij hem nog voordat debug aan staat soms pas erna

[ Voor 29% gewijzigd door Deadsy op 04-04-2010 15:27 ]
Die gene die de update hebben voltooid en Vodafone als provider hebben, kunnen jullie ons laten weten of 3G ook werkt?
Cheers.
Cheers.
[ Voor 5% gewijzigd door Crossive op 04-04-2010 15:56 ]
ik krijg dit wanneer ik wil upgraden in de laatste NPS:

edit: spannend:

[ Voor 25% gewijzigd door coendeurloo op 04-04-2010 16:04 ]
Verwijderd
Je moet maas storage uit en debug aanzetten, dan herkent ie hem bijna altijd.
Toevallig iemand die weet hoe je met I570EXXJCE voor 9 homescreens kiest?
Edit
Ja, dat is de officiële update, maar dan blijft het 1.5.
Gewoon blijven proberen, als je telefoon op SAMSUNG blijft staan haal je de batterij eruit en er weer in
dan start je hem weer opnieuw en boot ie gewoon weer op en kun je het opnieuw proberen.
Toevallig iemand die weet hoe je met I570EXXJCE voor 9 homescreens kiest?
Edit
Ja, dat is de officiële update, maar dan blijft het 1.5.
Gewoon blijven proberen, als je telefoon op SAMSUNG blijft staan haal je de batterij eruit en er weer in
dan start je hem weer opnieuw en boot ie gewoon weer op en kun je het opnieuw proberen.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 16:03 ]
Verwijderd
Ik had nog de JCB geprobeerd, maar werkte niet. Ik download nu de source van de update (hier te downloaden), duurt echter heel lang met 100KB/s. Als hij klaar is zet ik hem wel op mijn eigen server, dan kunnen jullie hem ook sneller downloaden.Crossive schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:55:
Die gene die de update hebben voltooid en Vodafone als provider hebben, kunnen jullie ons laten weten of 3G ook werkt?
Cheers.
Dan probeer ik van de week nog wat dingen uit met de auth methoden in android voor 3G, zodat vodafone gaat werken. Ik moet dan ook nog de 1.5 source downloaden...
Edit:
@gjb29: Probeer eens de menu knop in te drukken als je bij een homescreen bent, kies voor instellingen of dergelijke. Anders moet je zoeken naar een andere homescreen, zoals home++ of dergelijke.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 16:01 ]
Helaas werkt Vodafone nog steeds nietCrossive schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:55:
Cheers.
Vodafone werkt zowel met pap als chap. Beiden geprobeerd?
Verwijderd
Ik kan het niet instellen met de menuknop lang indrukken.
Maar welke versie kan dat dan wel van 2.1? Dan flash ik die erop.
Maar welke versie kan dat dan wel van 2.1? Dan flash ik die erop.
die melding heeft (zover ik weet) ermee te maken dat de Samsung server brak is.coendeurloo schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:58:
ik krijg dit wanneer ik wil upgraden in de laatste NPS:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kreeg die melding ook diverse keren het maakte niets uit of debug aan of uit stond. Kreeg hem ook paar keer halverwege het update proces, zelfs toen hij al herkend was en ik wilde kijken of er een update was.
Gewoon blijven proberen.
NPS opstarten -> GSM aansluiten -> Mass storage uitzetten -> Debug aan.
Mocht het niet werken blijven proberen.
Via google kwam ik er ook achter dat veel mensen die het lukte via NPS te updaten de update vanuit een server in Korea kregen en sommige mensen vanuit een server in Engeland. Dus ik denk dat de server niet echt top is en de software gewoon mocht de verbinding niet goed zijn direct een netwerk fout geeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 04-04-2010 16:11 ]
Jazeker, alle mogelijke instellingen geprobeerd.job schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:07:
Vodafone werkt zowel met pap als chap. Beiden geprobeerd?
Blijf voorlopig wel bij 1.5 tot Vodafone wel werkt.
Bedankt voor de reactie...maar de update is mislukt, zo ook bij iemand eerder in dit topic. Ik krijg dan de instructies om de telefoon uit te schakelen, de usb kabel los te halen en op volume down, camera en power knop te drukken. Er komt dan downloading... in beeld te staan en 'do not power off target!'. maar als ik dan de usb weer aansluit zoals aangegeven, gebeurd er verder niks...what to do? Hij blijft hangen in het volgende scherm:

het USB apparaat wordt ook niet meer herkend in windows 7, vreemd!

het USB apparaat wordt ook niet meer herkend in windows 7, vreemd!
[ Voor 12% gewijzigd door coendeurloo op 04-04-2010 16:20 ]
Verwijderd
Ja, maar waarom geven ze dan 1.5 als update, terwijl 2.1 belooft was?
@coendeurloo
Op je menuknop drukken, en weer opnieuw opstarten.
Als ie het niet doet, je batterij eruit en erin, en opstarten.
@coendeurloo
Op je menuknop drukken, en weer opnieuw opstarten.
Als ie het niet doet, je batterij eruit en erin, en opstarten.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 16:21 ]
Apart.. lijkt me in elkgeval een goede reden om de upgrade nog even uit te stellen.pocketpete schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:17:
Jazeker, alle mogelijke instellingen geprobeerd.
Blijf voorlopig wel bij 1.5 tot Vodafone wel werkt.
Ik hoop niet dat ze daar in Duitsland last van hebben gehad.. vodafone is ook daar een grote speler op de markt.
De telefoon start inderdaad wel gewoon weer opnieuw op...maar het USB apparaat word niet meer herkend, en dus ook niet meer in NPS...
Jammer...
Heb je mass storage en debug gecontroleerd. Deze springen namelijk terug.coendeurloo schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:28:
De telefoon start inderdaad wel gewoon weer opnieuw op...maar het USB apparaat word niet meer herkend, en dus ook niet meer in NPS...Jammer...
Nee deze stonden nog gewoon goed, mass storage uit en debug aan (debug is usb-foutopsporing right?)Deadsy schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:34:
[...]
Heb je mass storage en debug gecontroleerd. Deze springen namelijk terug.
Verwijderd
NPS zuigt, gewoon blijven proberen.
Zo jammer he, met ODIN duurde het bij mij zo'n 10 minuten incl. uitpakken...
Heeft er iemand een lijsje met changes oid van die samsung update.
Ik heb hem dr nou een dag opstaan en naar mijn idee is er zeer weinig veranderd. (alleen een XviD dingetje erbij) en die stomme foutjes als bellen naar startpagina staan er nog gewoon :x
Ik heb hem dr nou een dag opstaan en naar mijn idee is er zeer weinig veranderd. (alleen een XviD dingetje erbij) en die stomme foutjes als bellen naar startpagina staan er nog gewoon :x
Ik zou dat ook wel willen, maar ik heb geen idee hoe het moet, want elke tutorial werkt niet, of snap ik nietVerwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:41:
NPS zuigt, gewoon blijven proberen.
Ach ja, laat die update via NPS ook maar zitten, als je dan al je apps kwijt bent en je hebt alleen maar een nieuwere 1.5 versie, dat is het ook niet echt waard lijkt me.
Grom! Laatste I570EXXJCF geprobeerd. Vodafone wil echt niet.... Geen idee hoe dit kan.
Nu weer terug naar 1.5.
Nu weer terug naar 1.5.
[ Voor 79% gewijzigd door pasz op 04-04-2010 17:21 ]
woei!
Verwijderd
@marrtijn, vanaf pagina 9 staat wel hoe je moet updaten met odin. Ook even de links lezen en dan is het makkelijk het wijst zich vanzelf. 
@pasz
Heb je I570EXXJCE al geprobeerd?
En wat is er beter aan I570EXXJCF dan deze?
Edit, sorry, heb je al geprobeerd, hopelijk voor je duurt het niet lang voordat samsung de officiële heeft...
@pasz
Heb je I570EXXJCE al geprobeerd?
En wat is er beter aan I570EXXJCF dan deze?
Edit, sorry, heb je al geprobeerd, hopelijk voor je duurt het niet lang voordat samsung de officiële heeft...
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 10:30 ]
@ hierboven: JCF is bijna slechter dan JCE, de agenda werkt daar namelijk helemaal niet.
JCF+Lkmod= winning combination tot nu toe
JCF+Lkmod= winning combination tot nu toe
Verwijderd
Oke, en wat is Lkmod, waar kan ik het vinden en hoe installeren?
Sorry voor mn noobheid, maar alle begin is moeilijk, bedankt alvast.
Sorry voor mn noobheid, maar alle begin is moeilijk, bedankt alvast.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 20:11 ]
Verwijderd
Net een Spica gekocht, leuk om te lezen dat Samsung dit 2.1 update process zo aangenaam mogelijk maakt voor de eindgebruikers