[ervaringen] Opera 10.x + 11.x Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 45.177 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
thanx!
Had dat wel gelezen, en ook even geprobeerd, maar geen nieuwe speeddial-tab geopend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je niet wilt dat de thumbnail telkens opnieuw wordt gegenereerd, dan zet je 'm tijdelijk op herlaad elke x minuten, herlaad je de SD handmatig en zet je de auto-refresh weer uit.
Overigens heb ik T.net er 3x in staan bij mij (FP, meuk en GoT) en zie met de ingezoomde thumbnail toch een duidelijk verschil tussen FP en GoT. Het is zo makkelijk onder het logo, de een heeft Tweakers staan, de ander heeft Gathering ;). Hoezo slecht zichtbaar :P.

Waar ik last van heb is dat SD regelmatig (vaak bij na het installeren van een nieuwe versie) het nodig vind om alle thumbnails te gaan vernieuwen. Niet handig als je bovenstaande hebt uitgevoerd voor een overzicht van de hele pagina zoals het vroeger was (statisch).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Bij de vorige versies kon je een custom thumbnail maken. Dat is natuurlijk ook nog een optie! Dit is makkelijk gedaan door the thumbnails in de folder C:\Users\naam\AppData\Local\Opera\Opera\thumbnails aan te passen en op alleen lezen te zetten. Voor OS X: ~/Library/Caches/Opera/thumbnails

Ik gebruik dat al vrij lang met logo's van userlogos.org als thumbnails. De speed dial ziet er toch een stuk strakker uit met logo's als thumbnails :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:01
Hier nog wat tips om Speed Dial terug te zetten naar de oude settings:
search these in opera:config

Use opera:blank for blank slots
Set Thumbnail Logo Score Banner to 1000
Set Thumbnail Logo Score Threshold to 1000
Set Thumbnail Icon Min Height] to 1000
Reload any thumbnail that still shows a logo
Set the number of columns to whatever you want in the Speed Dial Config dialogue
Set zoom to automatic
Hide the [+] Button
Edit the speed dial title to include the number.
Hiding speed dial completely by setting Speed Dial State to 3

credits to pesala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je bedoelt dat je met bovenstaande precies hetzelfde krijgt, geen spontane refreshes en een volledige pagina thumbnail? Sweet! Ga ik morgen maar eens proberen. Op m'n laptop had ik een mooie layout gemaakt, maar door de nieuwe flow layout is die stuk. Kan ik die weer fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Opera toch nog maar weer een kans gegeven omdat ik gewoon niet goed kan wennen aan Firefox 4.0 en omdat Opera tegenwoordig ook extensies heeft en dat voor mij een minimale eis is aan een browser.

Ik moet zeggen dat het goed bevalt! Zit alleen nog met een paar n00b vraagjes, ik ben al jaren een fanatiek gebruiker van de bladwijzerbalk, ik ben gewent om daar een bookmark aan te klikken met mijn middelste muisknop zodat deze in een nieuwe tab word geopend alleen werkt dat helaas niet in Opera, is er toch een manier om dit werkend te krijgen?

En nog een iets minder belangrijk probleem waar ik tegenaan liep, ik ben gewent dat als ik een map aanklik in de bladwijzerbalk dat ik de rest van de bladwijzer mappen kan openen met slechts een mouseover maar in Opera moet ik iedere map apart aanklikken om hem te openen. Vroeg me af of ik dat kan instellen zoals ik het gewent ben, lastig om oude gewoontes af te leren als je al jaren gewent bent dat het met mouseover werkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Tommy The Cat schreef op maandag 15 november 2010 @ 02:17:
De laatste weken ervaar ik het volgende probleem. Indien ik scroll, laat opera stukjes van het beeld staan dat gaat overlappen met het zichtbare veld:
[afbeelding]

Dit is behoorlijk irritant :).

Internet Explorer vertoont dit probleem niet. Het doet zich niet op elke website voor. Hier bijvoorbeeld wel: http://reviews.cnet.com/best-mice/ (je kunt dit testen door een beetje heen en weer te scrollen)

Komt dit ook bij jullie voor?

------------

Laatste versie Opera (vers geïnstalleerd)
Windows 7
Zojuist de update naar 11.10 uitgevoerd (volgens mij van 10.01). Ik kan melden dat het bovenstaande probleem (zie quote) niet meer aanwezig is :).

De nieuwe speeddial vind ik wat vervelend in die zin dat je niet meer de gehele site ziet, maar een zoom ervan.
Edit
Reeds aangepast adhv beschreven wijze paar reacties terug (dank)

[ Voor 4% gewijzigd door Tommy The Cat op 13-04-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:54:
Ik heb Opera toch nog maar weer een kans gegeven omdat ik gewoon niet goed kan wennen aan Firefox 4.0 en omdat Opera tegenwoordig ook extensies heeft en dat voor mij een minimale eis is aan een browser.

Ik moet zeggen dat het goed bevalt! Zit alleen nog met een paar n00b vraagjes, ik ben al jaren een fanatiek gebruiker van de bladwijzerbalk, ik ben gewend om daar een bookmark aan te klikken met mijn middelste muisknop zodat deze in een nieuwe tab word geopend alleen werkt dat helaas niet in Opera, is er toch een manier om dit werkend te krijgen?

En nog een iets minder belangrijk probleem waar ik tegenaan liep, ik ben gewend dat als ik een map aanklik in de bladwijzerbalk dat ik de rest van de bladwijzer mappen kan openen met slechts een mouseover maar in Opera moet ik iedere map apart aanklikken om hem te openen. Vroeg me af of ik dat kan instellen zoals ik het gewent ben, lastig om oude gewoontes af te leren als je al jaren gewend bent dat het met mouseover werkt. :P
Geen idee wat jij doet, maar bij mij werkt het gewoon prima. Klik op een map, hover over een submap en het klapt open. Middelmuisknop op een item in de bar zelf en 't opent in nieuwe tab. Een item in een map of submap doet 't niet met de middelmuisknop, is dat wat je eigenlijk bedoelt? De rechtermuisknop werkt wel op een bookmark in een (sub)map om 'm dan in een nieuwe tab te openen.

Ps, ondanks dat de spellchecker niets meldt, is het gewend met een d ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:43:
[...]

Geen idee wat jij doet, maar bij mij werkt het gewoon prima. Klik op een map, hover over een submap en het klapt open. Middelmuisknop op een item in de bar zelf en 't opent in nieuwe tab. Een item in een map of submap doet 't niet met de middelmuisknop, is dat wat je eigenlijk bedoelt? De rechtermuisknop werkt wel op een bookmark in een (sub)map om 'm dan in een nieuwe tab te openen.

Ps, ondanks dat de spellchecker niets meldt, is het gewend met een d ;).
Vreemd, misschien zit er iets niet goed in het profiel want die gaat al vanaf de beta van Opera 11 mee. middelmuisknop op een item in de bar zelf werkt inderdaad, jammer alleen dat het niet werkt in mappen, niet echt consistent. Dan maar wennen om het met de rechtermuisknop te doen.

Ps. Ja stom, ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik veel te vaak hersenloos type met de instelling dat de spellingchecker toch de fouten er wel uithaald, eigenlijk zou ik de spellingchecker uit moeten zetten zodat ik tenminste weer ga nadenken over de spelling tijdens het typen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Nog even over de nieuwe speeddial.

Was men daar toch mee bezig, dan had het wat mij betreft zo mogen worden dat je de verschillende snelkoppelingen op dezelfde wijze als de snelkoppelingen op je bureaublad van Windows kon organiseren. Dan kun je immers makkelijk groepen aanmaken (nieuws, entertainment, bepaalde informatie, etc..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 20:45
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:54:

Ik moet zeggen dat het goed bevalt! Zit alleen nog met een paar n00b vraagjes, ik ben al jaren een fanatiek gebruiker van de bladwijzerbalk, ik ben gewent om daar een bookmark aan te klikken met mijn middelste muisknop zodat deze in een nieuwe tab word geopend alleen werkt dat helaas niet in Opera, is er toch een manier om dit werkend te krijgen?
Settings->Advanced->Shortcuts->Middle-Click Options

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FitzJac schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:00:
[...]

Settings->Advanced->Shortcuts->Middle-Click Options
Dankje maar dat was niet wat ik bedoelde, middle-click tabs openen werkt gewoon alleen niet in mappen in de bladwijzerbalk, ook niet met die optie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 20:45
Enige ietwat omslachtige workaround die ik zo kan verzinnen is ctrl+shift+click, dat werkt iig wel. Hij opent dan in een back-ground tab. Je kan ook Advanced->Tabs en dan Reuse Current Tab unchecken, dan opent ie alles in een nieuwe tab.

[ Voor 42% gewijzigd door FitzJac op 15-04-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem, het betreft Opera 11.10 onder Kubuntu:

Ik wil enkel het gebruikte lettertype vervangen. Door het lettertype in Opera aan te passen wordt Opera zelf nu inderdaad weergegeven met het gewenste lettertype. Alleen (de inhoud van) de internetpagina's niet.

Opera geeft je de keuze om webpagina's weer te geven middels 'Author Mode' of 'User Mode'. Het probleem daarbij is echter dat je enkel kunt vinken om complete stylesheets te vervangen. Als ik wil dat mijn font-voorkeur (opgegeven in Voorkeuren → Geavanceerd → Lettertypen) bij het weergeven van internetpagina's gehonoreerd wordt door Opera, moet ik 'User Mode' kiezen, en daarin 'Stijlblad (Stylesheet) Pagina' uitvinken, en 'Mijn Lettertypen en Kleuren' aanvinken. Dan worden websites inderdaad met gewenst lettertype weergegeven, maar klopt de indeling verder niet meer. Logisch, want je gebruikt de originele stylesheet van de pagina dan ook niet meer. Je hebt weliswaar de mogelijkheid om zelf een stylesheet te maken, maar dat ga je natuurlijk niet voor iedere pagina doen. Laat je 'Stijlblad (Stylesheet) Pagina' aangevinkt, dan overrulet dat als het ware 'Mijn Lettertypen en Kleuren' waardoor je nog steeds niet het gewenste lettertype krijgt.

Redelijk complex verhaal, maar de vraag is eigenlijk heel simpel:
Hoe verander je enkel en alleen het lettertype waarin internetpagina's worden weergegeven, zonder de opmaak verder te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:58

Sabbi

je denkt aan mij.

Toch echt via Voorkeuren → Geavanceerd → Lettertypen.

Dit werkt alleen niet als een pagina een specifiek font vraagt (zoals GoT om Arial vraagt), daarvoor moet je dan in je style options de pagina fonts uitzetten. (tweede vinkje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Sabbi schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:32:
Toch echt via Voorkeuren → Geavanceerd → Lettertypen.

Dit werkt alleen niet als een pagina een specifiek font vraagt (zoals GoT om Arial vraagt), daarvoor moet je dan in je style options de pagina fonts uitzetten. (tweede vinkje)
Opera weergavestanden

Als ik enkel A(uteursstand)1 en A4 aanvink, worden wel mijn kleuren overgenomen (wat ik niet wil, omdat het niet overeenkomt met andere applicaties; ik gebruik een donker theme, en dan krijg ik bij Opera zwarte letters tegen een heel donkere achtergrond), maar niet mijn gewenste lettertype.

Vink ik enkel A4 aan, dus A1 niet, dan krijg ik wél mijn gewenste lettertype, maar ben ik de opmaak van een pagina compleet kwijt, plus nog steeds de zwarte letters tegen een donkere achtergrond. Dat laatste ligt natuurlijk aan het donkere theme, maar bij Firefox kan je wel alles onafhankelijk van elkaar instellen.

Wat ik wil is eigenlijk heel simpel: Enkel het lettertype vervangen, zonder verder stylesheets overhoop te halen. Kan dat niet met Opera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Check dit topic op Ubuntu Forums eens. Is wel uit 2005, maar er staat wellicht wat je nodig hebt:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=108005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 18:05

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Vond zojuist deze userjs/extension door Zotlan: Font replacement script
This script automatically switches a site's bad/ugly fonts to something you prefer. By default it turns Comic Sans into your default sans-serif font and Papyrus into the default Serif font but, of course, you can add your own.

Instructions for adding your own combinations to the font replacement 'table' can be found inside the script.
Ik weet niet of het makkelijk is alle fonts in een keer te veranderen (wildcard oid). Heb zelf geen verstand van js...

Hij heeft ook een usercss gemaakt: Font Changer CSS
This stylesheet uses CSS to replace author defined fonts with user defined fonts.

This CSS file can be used both to replace fonts on all sites and for specific sites through the site specific preferences dialog. By default, it will set all headings to be Arial, if that font is not available on your PC Helvetica will be used or your system's default sans-serif font. For the body text Georgia will be used or Times New Roman if you do not have Georgia. Preformatted and code text will be in Courier New. These settings will override any settings by the site's author. Unfortunately it will only work if text is properly tagged. So, if someone has not used proper headings on his site but has merely used big regular text, those headings will be in Georgia.

Changing the settings of the file can be easily done by replacing the default font names with your own in the CSS file, using a simple text editor.

Once downloaded to your computer a User CSS file can be activated for all sites, by going to preferences->advanced->style options and changing "my stylesheet" to the one you just downloaded.

UPDATE: Frenzie pointed out a typo in the CSS, this has been corrected.
The default monospace font is now Lucida Console

[ Voor 53% gewijzigd door GeekK op 20-04-2011 22:01 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Hero Of Time schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:37:
Waar ik last van heb is dat SD regelmatig (vaak bij na het installeren van een nieuwe versie) het nodig vind om alle thumbnails te gaan vernieuwen. Niet handig als je bovenstaande hebt uitgevoerd voor een overzicht van de hele pagina zoals het vroeger was (statisch).
Naar mijn weten was dat een probleem met een aantal snapshots, omdat het formaat steeds veranderd werd. Met final versies zou het niet moeten gebeuren. Gewoon een risico van living life on the edge :)

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, maar als je dan een paar dagen de final draait en opeens gaat hij weer vernieuwen zonder reden ga je toch anders denken. Omdat ik niet elke dag een forum bezoek dat ik beheer, en deze in SD heb staan, is het zeer vervelend als het gebeurt, want m'n sessie wordt dan 'gesloopt' zeg maar. Ik moet dan het forum doen, anders zie ik later weer niet wat er nieuw is sinds m'n laatste bezoek, omdat het laatste bezoek was toen SD vernieuwde. Ik hoop dat het met bovenstaande aanpassing niet meer gebeurt, maar daar kom ik maar op 1 manier achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Beuzelarij schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:29:
Ik heb het volgende probleem, het betreft Opera 11.10 onder Kubuntu:

Ik wil enkel het gebruikte lettertype vervangen. Door het lettertype in Opera aan te passen wordt Opera zelf nu inderdaad weergegeven met het gewenste lettertype. Alleen (de inhoud van) de internetpagina's niet.

Opera geeft je de keuze om webpagina's weer te geven middels 'Author Mode' of 'User Mode'. Het probleem daarbij is echter dat je enkel kunt vinken om complete stylesheets te vervangen. Als ik wil dat mijn font-voorkeur (opgegeven in Voorkeuren → Geavanceerd → Lettertypen) bij het weergeven van internetpagina's gehonoreerd wordt door Opera, moet ik 'User Mode' kiezen, en daarin 'Stijlblad (Stylesheet) Pagina' uitvinken, en 'Mijn Lettertypen en Kleuren' aanvinken. Dan worden websites inderdaad met gewenst lettertype weergegeven, maar klopt de indeling verder niet meer. Logisch, want je gebruikt de originele stylesheet van de pagina dan ook niet meer. Je hebt weliswaar de mogelijkheid om zelf een stylesheet te maken, maar dat ga je natuurlijk niet voor iedere pagina doen. Laat je 'Stijlblad (Stylesheet) Pagina' aangevinkt, dan overrulet dat als het ware 'Mijn Lettertypen en Kleuren' waardoor je nog steeds niet het gewenste lettertype krijgt.

Redelijk complex verhaal, maar de vraag is eigenlijk heel simpel:
Hoe verander je enkel en alleen het lettertype waarin internetpagina's worden weergegeven, zonder de opmaak verder te veranderen?
Dat is een bug: Opera gebruikt defaultwaardes die niet worden aangepast als ge de waardes in uw font-opties aanpast. Het jammere is dat die bug al zo lang bestaat, en nog altijd niet opgelost is. Al sinds 10.x. Ik heb er ook nog mee zitten kloten, maar ja. Wachten op de devs tot ze dat fixen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Met dit mooie weer toch even iedereen bedanken voor het meedenken :)
Hero Of Time schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:05:
Check dit topic op Ubuntu Forums eens. Is wel uit 2005, maar er staat wellicht wat je nodig hebt:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=108005
Had ik zelf al gevonden, stond bovenaan in de zoekmachine. Is echter een stokoud topic, waarin enkel de TS post en verder welgeteld 0 anderen reageren. Biedt bovendien geen oplossing.
GeekK schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:55:
Vond zojuist deze userjs/extension door Zotlan: Font replacement script

Ik weet niet of het makkelijk is alle fonts in een keer te veranderen (wildcard oid). Heb zelf geen verstand van js...

Hij heeft ook een usercss gemaakt: Font Changer CSS
Script geïnstalleerd, maar biedt geen soelaas. Verder lijkt het erop dat de CSS gewoon niet gehonoreerd wordt.
DevilsProphet schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:56:
Dat is een bug: Opera gebruikt defaultwaardes die niet worden aangepast als ge de waardes in uw font-opties aanpast. Het jammere is dat die bug al zo lang bestaat, en nog altijd niet opgelost is. Al sinds 10.x. Ik heb er ook nog mee zitten kloten, maar ja. Wachten op de devs tot ze dat fixen he.
Hmmm, als het een bekende bug is, wordt een oplossing moeilijk. Toch gek, omdat het iets is wat met een beetje browser gewoon simpel ingesteld zou moeten kunnen worden. De interface van Opera zelf neemt wel prima het gewenste lettertype aan, enkel de rendering van pagina's niet. Tenzij je de stylesheet van de pagina uitzet, maar dan verdwijnt meteen ook de complete opmaak. Laat je de stylesheet van de pagina aangevinkt, dan lijkt het alsof Opera zich verder niets van de opgegeven andere persoonlijke voorkeuren aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Beuzelarij schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 19:34:
[...]

Script geïnstalleerd, maar biedt geen soelaas. Verder lijkt het erop dat de CSS gewoon niet gehonoreerd
Het script heeft standaard alleen effect op Comic Sans en Papyrus, als je wilt dat ook andere fonts worden aangepast moet je die handmatig toevoegen aan het script (met notepad o.i.d.).

Hoe heb je het CSS bestand geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Ook al Bezet schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 21:26:
Het script heeft standaard alleen effect op Comic Sans en Papyrus, als je wilt dat ook andere fonts worden aangepast moet je die handmatig toevoegen aan het script (met notepad o.i.d.).
Weet ik. Staat ook in de beschrijving.
Hoe heb je het CSS bestand geïnstalleerd?
Na in het CSS-bestand het door mij gewenste lettertype te hebben ingevuld, is het bestand geplaatst in /usr/share/opera/styles/. Dit is de directory waarnaar Opera zelf default verwijst, maar je kunt desgewenst ook naar een directory naar keuze verwijzen. Vervolgens heb ik in het tabblad 'Weergave' (zie eerder geplaatste afbeelding) bij 'Mijn Stijlblad' naar '/usr/share/opera/styles/font-definitions.css' verwezen.

Wederom hetzelfde beeld dus:
Zodra 'Stijlblad Pagina' wordt aangevinkt lijkt Opera verder alle andere persoonlijke instellingen te negeren.
Zodra 'Stijlblad Pagina' niet wordt aangevinkt krijg je inderdaad gewenst lettertype, maar is verder de complete opmaak van de pagina weg.

Het is dus niet zo dat met font-definitions.css enkel het stukje lettertype kan worden aangepast. Het is óf de stylesheet van de pagina met ongewenst lettertype, óf de 'eigen' stylesheet met gewenst lettertype maar verder geen opmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Hm, da's vreemd, afgezien van "mijn stijlblad" hoef ik niets te veranderen om dat CSS bestand te laten werken.

Let wel, het is vrij beperkt, de tekst in deze post wordt er bijvoorbeeld niet door aangepast omdat het geen <p> tags omheen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Ook al Bezet schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:13:
Hm, da's vreemd, afgezien van "mijn stijlblad" hoef ik niets te veranderen om dat CSS bestand te laten werken.

Let wel, het is vrij beperkt, de tekst in deze post wordt er bijvoorbeeld niet door aangepast omdat het geen <p> tags omheen zitten.
Je hebt gelijk, het werkt wel. Ik had aanvankelijk verschillende sites geprobeerd, waarbij geen van allen 'goed' werd weergegeven. Naar aanleiding van jouw post opnieuw getest en naar verschillende andere sites gegaan, o.a. blogs (die worden doorgaans redelijk goed getagged, omdat ze vaak automatisch gegenereerd worden) en soms lijkt het inderdaad te werken. Maar wel vrij beperkt, zoals jij ook al aangaf.

Veel sites zijn niet goed of anders getagged, en daar werkt het dus niet. Als 'header1' niet getagged wordt met 'h1', maar als 'header1', 'kop1' of 'kopje1' houdt het al op. Wat bij verschillende sites te zien is, is dat sommige gedeeltes wel het gewenste lettertype overnemen, en andere gedeeltes weer niet. Bij veel sites doet het font-definitions.css echter helemaal niets, omdat tags niet overeenkomen.

Ik weet niet hoe bijvoorbeeld Firefox dat exact doet. Gaat dat (inwendig) ook via stylesheet-commando's?
Die vervangt wel keurig elk lettertype, blijft tegelijk koppen houden en laat verder alle opmaak ook intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 11:40
Ik heb even een vraagje. Ik ben deze week overgestapt op Opera omdat Firefox schokte in youtube (ondanks dat hij volledig gebufferd was). Nu is een van de eerste dingen die ik heb geïnstalleerd een adblocker. Nu kan ik alleen geen mogelijkheid vinden om een exclusion lijst te maken zodat ik tweakers kan buitensluiten van de adblocker. Is er hier iemand die weet hoe ik dat kan doen?

Sorry als deze vraag al eens beantwoord is, maar zoeken op adblocker, opera en exclusion geeft weinig bruikbare resultaten.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Rechtsklikken in site > Sitevoorkeuren bewerken... > Inhoud > Vinkje weghalen bij "Inhoudblokkering inschakelen" (zie dit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 11:40
Dankje GeekK, ik kon het niet vinden. Heb het nu ingesteld.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik gebruik de laatste tijd Opera op een linux laptop met een klein scherm. Daarom doe ik steeds F11 fullscreen, maar ik switch irritant vaak tussen tabs.

Is er een fullscreenvariant configureerbaar waarbij de tabs wel in beeld blijven? Of kent iemand een andere truuk waarbij dat F11en steeds niet zo irritant is?

Ik heb geen scrollwieltje, anders was rechtsklik+scroll misschien een goede vervanger.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

ctrl+tab? Alhoewel niet iedereen graag een hand op het keyboard houdt tijdens het surfen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Tamil's blog: Full screen mode with toolbars in Opera

Zie in de tabel: "Full screen with - Tab bar". De action codes kun je aan een shortcut binden (bv. F11 of iets anders). Of je gebruikt de buttons (direct naar een toolbar slepen of erop klikken en dan slepen).

[ Voor 9% gewijzigd door GeekK op 02-05-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Allebei bedankt!

Ctrl+Tab is handig (ik gebruik altijd 1 en 2 voor prev en next, nooit aan Ctrl+Tab gedacht).
En die tabbar wil ik toch in beeld dus ik ga het uitproberen. :)

-edit-

@GeekK: Lekker uitgebreid. Wat is Opera toch fijn. :D

-edit-

Toch een foutje, als ik een berichtje post dan gaat *soms* in de variant met addressbar de adresbalk weg. Naja die heb ik toch niet nodig.

[ Voor 39% gewijzigd door Sando op 02-05-2011 17:38 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Heb in de startpost wat informatie over extensies toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Betreft extensies:

Image Preview Popup, ooit voor de grap geinstalleerd maar na enkele maanden uitgegroeid tot een van de meest onmisbare plugins voor mij.

Laat veel afbeeldingen onhover zien. Niet alleen als het een link naar de afbeelding is, maar ook als de afbeeldingnaam te herleiden is naar aanleiding van de paginanaam in de link. Facebook bijvoorbeeld, thumb naar een pagina met een afbeelding is hiermee gewoon onhover=afbeelding.

Via regular expressions kan je sites toevoegen. Internet wordt simpeler.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Introducing Opera 11.50 "Swordfish"
The Next version of Opera, 11.50, is called Swordfish. We are preparing a first look as we speak, so check back in the coming days for more details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Sando schreef op maandag 02 mei 2011 @ 18:26:
Betreft extensies:

Image Preview Popup, ooit voor de grap geinstalleerd maar na enkele maanden uitgegroeid tot een van de meest onmisbare plugins voor mij.

Laat veel afbeeldingen onhover zien. Niet alleen als het een link naar de afbeelding is, maar ook als de afbeeldingnaam te herleiden is naar aanleiding van de paginanaam in de link. Facebook bijvoorbeeld, thumb naar een pagina met een afbeelding is hiermee gewoon onhover=afbeelding.

Via regular expressions kan je sites toevoegen. Internet wordt simpeler.
Ik heb het zojuist geprobeerd, en het is inderdaad echt superhandig! Bedankt voor de tip! _/-\o_

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-08 15:49
De url van zo'n link kan bij Image Preview Popup weleens in de weg zitten. Ik heb dat 'opgelost' via de 'Popup Statusbar'-extensie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Of gewoonweg de status-bar enablen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Alles voor extra verticale ruimte (1280x800) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
http://my.opera.com/deskt.../swordfish-and-opera-next
En nieuwe 11.50 snapshot :)
Changelog

Desktop
Added support for Speed Dial extensions
Added support for Opera Link password synchronization
Various minor skin bug fixes
Opera next packages now produced for all future snapshots
DSK-333190 Improve PGO instrumentation
DSK-333165 view-mode: minimized Speed Dial thumbnails send image requests on reloading
DSK-333276 Iframe ad misplaced on zoomed-in thumbnail
DSK-333295 URI fragment sent with Speed Dial GET requests
DSK-333037 Speed Dial uses wrong icon after restart
DSK-333433 Viewport:minimized thumbnails are blurry above 100%
DSK-333176 Context menu available from keyboard with Speed Dial State=2
DSK-333659 Mouse gesture translations missing
DSK-333549 Thumbnail gets distorted after restoring removed Speed Dial
DSK-335668 Logo finder improvements (logos on the right side look better now)
DSK-330458 Tweak to the animation when dragging Speed Dial thumbnail diagonally

Windows
DSK-329792 Speed Dial preview in thumbnails is not refreshed
DSK-333425 Speed Dial entries in Jumplist are not updated

Mac
DSK-333366 Impossible to drag messages to mail folders or labels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Corman schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:56:
Alles voor extra verticale ruimte (1280x800) :p
Aha, dan gebruik je waarschijnlijk ook de Standard Slim skin van Tamil? Ik heb mijn versie aangepast om de tabs nog veel smaller weer te geven. Oppervlaktewinst is maximaal. Hier is een link naar de aangepaste versie van de slim skin: http://files.hawn.be/opera_standard_10_slim-0_21_2.zip

Tip: als je van skin wisselt, dan blijft hij de hoogte van de tab-balk van de vorige skin behouden tot je de tab-balk verandert van positie of tot je opera sluit en weer start. Veranderen van positie kan makkelijk door er rechts op te klikken, dan bij Tab Bar Placement te kiezen voor iets anders dan de huidige positie, en dan weer dezelfde actie te doen en te kiezen voor de positie waarin je hem normaal gebruikt. Dus bij mij top, ik zet hem dan links en de tweede keer weer top, en dan zijn de tabs zo hoog als de nieuw-gekozen skin het voorschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
DevilsProphet schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:55:
[...]

Aha, dan gebruik je waarschijnlijk ook de Standard Slim skin van Tamil? Ik heb mijn versie aangepast om de tabs nog veel smaller weer te geven. Oppervlaktewinst is maximaal. Hier is een link naar de aangepaste versie van de slim skin: http://files.hawn.be/opera_standard_10_slim-0_21_2.zip

Tip: als je van skin wisselt, dan blijft hij de hoogte van de tab-balk van de vorige skin behouden tot je de tab-balk verandert van positie of tot je opera sluit en weer start. Veranderen van positie kan makkelijk door er rechts op te klikken, dan bij Tab Bar Placement te kiezen voor iets anders dan de huidige positie, en dan weer dezelfde actie te doen en te kiezen voor de positie waarin je hem normaal gebruikt. Dus bij mij top, ik zet hem dan links en de tweede keer weer top, en dan zijn de tabs zo hoog als de nieuw-gekozen skin het voorschrijft.
Ik gebruik de 10.6 Clean skin op OSX, die verkleint de elementen ook al. Jammer genoeg heb ik op OSX nog niet gevonden hoe ik de trafficlights naast de tabs zet zoals Chrome dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Kan je even linken naar die skin? Ik zou willen weten of hij even effectief plaats spaart om meer webpagina te kunnen zien. Heb je mijn skin wel geprobeerd? Als ik deze probeer, dan is die veel groter dan mijn versie van de slim skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Opera Dragonfly 1.0 final is uit.

(Eventuele) nodige stappen om te updaten:
- opera:config#DeveloperTools|DeveloperToolsURL (copypasten naar adresbalk) resetten naar default
- voor updates laten checken via Menu - Help - Check for updates
- opera afsluiten en weer starten

Als je nu ergens rechts op klikt en kiest voor Inspect Element in het rechtsklik contextmenu, dan zal de nieuwe Dragon Fly openen. Die heeft een ferm ander uitzicht dan de Dragon Fly die we tot nu toe gewoon waren, al had ik DF 1.0 RC4 al een tijdje staan omdat de standaard final van DF kapot was in Opera 11.10.

[ Voor 3% gewijzigd door RuddyMysterious op 05-05-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
DevilsProphet schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:27:
Kan je even linken naar die skin? Ik zou willen weten of hij even effectief plaats spaart om meer webpagina te kunnen zien. Heb je mijn skin wel geprobeerd? Als ik deze probeer, dan is die veel groter dan mijn versie van de slim skin.
Ik heb je skin nog niet geprobeerd, omdat ik niet weet hoe die te installeren. Ik gebruik skins altijd via het uiterlijk menu, dus ik zou niet weten waar ik die .zip moet zetten. De skin waar jij nu naar linkt is trouwens versie 4 van de skin die ik had, ik zat nog op 3.7.1 (bedankt trouwens!). Qua hoogte verandert er niets vergeleken met de oude versie, enkel wat knopjes anders en de tabs zijn iets lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Corman schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:43:
[...]

Ik heb je skin nog niet geprobeerd, omdat ik niet weet hoe die te installeren. Ik gebruik skins altijd via het uiterlijk menu, dus ik zou niet weten waar ik die .zip moet zetten. De skin waar jij nu naar linkt is trouwens versie 4 van de skin die ik had, ik zat nog op 3.7.1 (bedankt trouwens!). Qua hoogte verandert er niets vergeleken met de oude versie, enkel wat knopjes anders en de tabs zijn iets lichter.
Plaats de .zip bestand in je Opera profile map\Skins. Dan wachten totdat Opera 't oppakt of Opera herstarten. Selecteren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Bedankt, gevonden (voor mede OSX-gebruikers: User>Library>Preferences>Opera Preferences>skin). De skin is inderdaad nog een stukje dunner dan die Clean skin, maar omdat de titelbalk in OSX niet meeschaalt ziet het er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Titelbalk niet meeschaalt? Staan de tabs niet over de titelbalk, google chrome-gewijs? Bij mij alleszins wel, en dat is ook het summum van plaatsbesparing. =) Maar je kan zoiets blijkbaar niet kiezen, het werkt wel of niet afhankelijk van je OS en gebruikte thema in dat OS. Als ik in WinXP het theme van luna naar classic verander, dan is de titelbalk ook nog zichtbaar. Helaas is dat de bedoeling, want ik heb al een tijd geleden gevraagd op het opera forum waarom dat is en of dat een bug is, maar blijkbaar niet dus.

En mijn excuses dat ik niet meedeelde waar de skinbestanden eigenlijk horen te staan, dat is inderdaad niet vanzelfsprekend.

[ Voor 38% gewijzigd door RuddyMysterious op 06-05-2011 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Inderdaad, met geen enkele skin lukt het me in OSX om Opera de titelbalk te laten wegnemen. Het is evenwel mogelijk in OSX om dat te doen: Google Chrome lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als de Opera default Skin het niet doet met alle default balken (dit betekend volgens mij dat de statusbalk uit of onder moet staan), dan gaat het met geen enkele skin werken. In Linux is het namelijk ook niet zo. Ik heb het alleen nog maar in Windows gezien. Google Chrome hanteert zijn eigen stijl en is hierdoor een vreemde eend in de vijver. Het respecteert de window manager niet zoals welke andere applicatie wel doet. Om een betere integratie te hebben met het OS, doet Opera het niet op Linux, zeer waarschijnlijk hierom ook niet in OSX. Windows is een zooitje geworden met Office, anti-virus en firewall software e.d. die allemaal hun eigen titelbalk maken. Opera is hier gedeeltelijk in meegegaan, in dat het onder bepaalde voorwaarden de tabs ook op de titelbalk zet zoals Chrome.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 11:22

E-Rick

I love it :7

Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat in Opera 11.10 op www.nu.nl terugbladeren niet lekker werkt? Als ik terugblader (maakt niet uit hoe, via een klik in de GUI, met backspace of met een gesture) wordt er meteen weer vooruit gebladerd waardoor er effectief niets gebeurt. Als ik vervolgens nog een keer het commando geef om terug te bladeren gaat het wel goed. Ik ben dit gedrag tot nu toe niet op andere websites of met andere browsers tegengekomen. Het gebeurt zowel op mijn PC als op mijn laptop.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Dat gedrag heb ik nog nooit gezien, gebeurt het ook als je al je scripts en extensions uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 11:22

E-Rick

I love it :7

Plugins/extensions heb ik niet geïnstalleerd en UserJS staat uit. Als ik javascript uitzet heb ik er geen last van.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Bij mij springt hij eerst naar de pagina waarop ik al ben. Als ik dan nog een keer terug ga dan gaat Opera terug naar de vorige pagina.

Ik gebruik mouse flips (linker en rechter muisknop) met navigeren. Verder gebruik ik Fast History Navigation en een heb voor testen even mijn userjs uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik gebruik de terug knop van m'n muis, geen probleem. Ook flip-over (rechtsklik, linksklik) geeft geen probleem. Heb je al met een nieuw profiel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Hero Of Time schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:09:
Ik gebruik de terug knop van m'n muis, geen probleem. Ook flip-over (rechtsklik, linksklik) geeft geen probleem. Heb je al met een nieuw profiel geprobeerd?
Nieuw profiel? Dit is een verse installatie. Of bedoel je test even met fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, probeer het met een schoon Opera profiel, dus die op "fabrieksinstellingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Opera sluit al geruime tijd met enige regelmaat niet goed af. Opera is dan weliswaar zichtbaar verdwenen, het programma draait nog steeds op de achtergrond. Zodra ik Opera dan 'opnieuw wil opstarten' krijg ik de melding dat 'another copy of opera is running', o.i.d. (volgende keer even beter kijken).

Heeft iemand van u daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ac1815
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:28
Opera sluit al geruime tijd met enige regelmaat niet goed af. Opera is dan weliswaar zichtbaar verdwenen, het programma draait nog steeds op de achtergrond. Zodra ik Opera dan 'opnieuw wil opstarten' krijg ik de melding dat 'another copy of opera is running', o.i.d. (volgende keer even beter kijken).

Hier heb ik inderdaad ook wel eens last van, weet niet precies waar dit aan ligt. Het is in ieder geval nog zo dat als ik in taakbeheer kijk, dat Opera daar dan nog steeds staat.

Helaas heb ik het al langer dus durf niet met zekerheid te zeggen na welke instelling het precies gebeurt, heb namelijk sinds de installatie al heel veel instellingen gewijzigd.

Naast dit probleem ben ik al twee jaar een zeer tevreden Opera gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wacht je ook eventjes voordat je Opera opnieuw start? Het wil namelijk wel eens gebeuren dat na hevig gebruik het geheugen wat is opgelopen en deze eerst geflushed moet worden. Als je Opera sluit en daarna gelijk weer opent, kan je die melding krijgen als-ie nog bezig is met afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Hero Of Time schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:57:
Ja, probeer het met een schoon Opera profiel, dus die op "fabrieksinstellingen".
Sorry voor de late reply. Het gebeurt niet met een verse operaprefs,ini. Fast History Navigation is de trigger van het probleem. Het probleem is ook present in v11.5 alpha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Hero Of Time schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:58:
Wacht je ook eventjes voordat je Opera opnieuw start? Het wil namelijk wel eens gebeuren dat na hevig gebruik het geheugen wat is opgelopen en deze eerst geflushed moet worden. Als je Opera sluit en daarna gelijk weer opent, kan je die melding krijgen als-ie nog bezig is met afsluiten.
Yup. Ook een kwartiertje later draait 'opera.exe' nog fanatiek verder (volgens taak-beheer) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Tommy The Cat schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 03:07:
[...]

Yup. Ook een kwartiertje later draait 'opera.exe' nog fanatiek verder (volgens taak-beheer) :).
Da's niet in de haak. Laatje Opera bij afsluiten de browser cache wissen? Zo ja, hoe groot staat je browser cache ingesteld?

Gebeurt het ook als je eventuele extensies uitschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Hm dat is misschien wel relevant. Nooit zo op gelet, maar zo staat 't nu:

Geheugenopslag: automatisch
Schijfopslag: 20Mb
Leegt niet bij afsluiten.

edit
Volgens mij speelde dit al voor de extensies er kwamen. Maar ik heb alle extensies zonet even volledig verwijderd. Even kijken of dat iets uithaalt.

[ Voor 36% gewijzigd door Tommy The Cat op 21-05-2011 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Mocht het uitschakelen van Extensies niets uithalen schakel dan globaal Plugins uit om te zien of misschien een plugin van invloed is.

Probeer ook eens de browser cache te legen, sluit dan Opera en zie wat dan gebeurt. Kijk daarna met Explorer eens of alles gewist is terwijl Opera is afgesloten en niet meer loopt. Cache kun je hier vinden (in Vista/Win7) M:\Users\Eric\AppData\Local\Opera\OperaNext\cache\sesn. Zie je daar nog wat wis het dan. Wis ook de dcache4.url in M:\Users\Eric\AppData\Local\Opera\OperaNext\cache. Als die corrupt is dan kan Opera daar ook op reageren.

Ik laat Opera altijd browser cache wissen bij afsluiten. Dat houdt Opera wat responsiever en leegt denk ik ook de dcache4.url.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Ik ben echt zwaar onder de indruk van de snelheid van Opera. Ik heb een tijdje Chrome gebruikt (ook een erg fijne browser), maar die wordt toch flink langzamer met het gebruik van Adblock. Met name bij het switchen van tabs en het laden van vorige/volgende pagina's reageert Opera echt veel sneller. De urlfilter in Opera is blijkbaar een stuk beter geimplementeerd, want ik gebruk dezelfde block list bij Chrome en Opera (fanboy). Toch lijkt het nauwelijks effect op de snelheid van de interface te hebben, terwijl Chrome toch significant vertraagd.

Ook de Speed Dial en ingebouwde email client heb ik gemist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
EricJH schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:34:
Mocht het uitschakelen van Extensies niets uithalen schakel dan globaal Plugins uit om te zien of misschien een plugin van invloed is.

Probeer ook eens de browser cache te legen, sluit dan Opera en zie wat dan gebeurt. Kijk daarna met Explorer eens of alles gewist is terwijl Opera is afgesloten en niet meer loopt. Cache kun je hier vinden (in Vista/Win7) M:\Users\Eric\AppData\Local\Opera\OperaNext\cache\sesn. Zie je daar nog wat wis het dan. Wis ook de dcache4.url in M:\Users\Eric\AppData\Local\Opera\OperaNext\cache. Als die corrupt is dan kan Opera daar ook op reageren.

Ik laat Opera altijd browser cache wissen bij afsluiten. Dat houdt Opera wat responsiever en leegt denk ik ook de dcache4.url.
Ga ik doen en kom er op terug (tenzij de wereld vandaag vergaat, het is immers 'de dag des oordeels' :+ ). Kan wel even duren voordat m'n bevindingen compleet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Tommy The Cat schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:01:
[...]

Ga ik doen en kom er op terug (tenzij de wereld vandaag vergaat, het is immers 'de dag des oordeels' :+ ). Kan wel even duren voordat m'n bevindingen compleet zijn.
En toen de dag niet kwam dan was er de onvermijdelijke kater.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Er zijn intussen alweer drie snapshots verschenen, dit is de laatste: A second build to celebrate Friday (build 1020).

Paar nieuwe dingen/updates uit de laatste builds (naast de vele bugfixes):
1020:
  • Improved proxy preferences, with black and white listing of proxy usage per server.
  • Added preferences UI (User Interface) for SOCKS
  • Improvement in responsiveness during heavy disc access
  • Add thumbnails for page suggestions into add dialog of Speed Dial
1018:
  • Manually zoom the Speed Dials to 30% (minimum zoom was 50%)
  • Paste and Go in the search field will perform a search, instead of loading as an URL
  • The 'On Demand Plugin' option is now available in Site Preferences
  • Ctrl-click on a link to open it in a background tab (Ctrl+Shift-click will also still work for now)
1016:
  • The Add Speed Dial dialog now promotes Speed Dial extensions, and the way Speed Dial extensions are shown extensions manager has been tweaked a bit. You can also install the same Speed Dial extension more than once.

[ Voor 70% gewijzigd door GeekK op 28-05-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat is er eigenlijk met die build nummers? Nu zitten ze weer in de 10xx reeks. Opera 11.11 is 2109. Ik volg 't blog niet meer zoals vroeger (toen wilde ik nog wel eens snapshots draaien), kan iemand mij dit uitleggen, als het is uitgelegd door een van de devs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Hero Of Time schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:40:
Wat is er eigenlijk met die build nummers? Nu zitten ze weer in de 10xx reeks. Opera 11.11 is 2109. Ik volg 't blog niet meer zoals vroeger (toen wilde ik nog wel eens snapshots draaien), kan iemand mij dit uitleggen, als het is uitgelegd door een van de devs?
Ik denk dat ze voor iedere punt release ontwikkelcyclus gewoon opnieuw vooraan beginnen met de sub nummers en dat de sub nummers daarom geen verband met elkaar houden tussen de verschillende punt releases.

[ Voor 8% gewijzigd door EricJH op 29-05-2011 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Opera 11. Nu al twee keer crash on tweakers post.
Vroeger nooit.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

EricJH schreef op zondag 29 mei 2011 @ 00:49:
[...]
Ik denk dat ze voor iedere punt release ontwikkelcyclus gewoon opnieuw vooraan beginnen met de sub nummers en dat de sub nummers daarom geen verband met elkaar houden tussen de verschillende punt releases.
Ik vraag het mij af. Ze hebben met Opera 11 de build nummers gelijk getrokken voor alle platformen en zijn sindsdien niet meer verandert. Als je het vergelijkt met welk platform ze het gelijk getrokken hebben, zie je dat ze gewoon door zijn gaan nummeren. Wat jij beschrijft zou dan een vreemde actie zijn. Maarja, Opera is soms vreemd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Hero Of Time schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:32:
[...]

Ik vraag het mij af. Ze hebben met Opera 11 de build nummers gelijk getrokken voor alle platformen en zijn sindsdien niet meer verandert. Als je het vergelijkt met welk platform ze het gelijk getrokken hebben, zie je dat ze gewoon door zijn gaan nummeren. Wat jij beschrijft zou dan een vreemde actie zijn. Maarja, Opera is soms vreemd ;).
Gelijke build nummers betekent niet dat de sub nummers van 11.1 naar 11.5 doorlopen. Zo begrijp ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

EricJH schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:09:
[...]
Gelijke build nummers betekent niet dat de sub nummers van 11.1 naar 11.5 doorlopen. Zo begrijp ik het.
Inderdaad, het enige waar zekerheid over is, is dat een buildnummer voor windows gelijk is aan een buildnummer voor een ander platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klopt, maar ze hadden de build nummers al een tijd terug gelijk getrokken en deze is voor Windows (of welke ze ook als leading hebben genomen) nooit opnieuw begonnen vziw. Zo hadden ze bij Opera 10.x al build nummers van 1nogwat en is dit alleen maar mee verhoogt.
Ik zal het eens vragen bij de volgende snapshot oid, of anders even zoeken op hun blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Net weer een nieuwe build. Deze keer oa. een flinke core update:

http://my.opera.com/deskt...2011/05/29/sunday-special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik weet niet of dit een Opera-specifiek probleem is, maar in GMail heb ik het probleem dat als ik via een klik terug naar de inbox ga, dat de knoppen in de header en footer van de inbox onder elkaar staan ipv naast elkaar, en dat ze ineens naast elkaar springen als ik over een van de knoppen hover. Lichtjes irritant, want al die knoppen onder elkaar verspillen heel wat verticale ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
DevilsProphet schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:00:
Ik weet niet of dit een Opera-specifiek probleem is, maar in GMail heb ik het probleem dat als ik via een klik terug naar de inbox ga, dat de knoppen in de header en footer van de inbox onder elkaar staan ipv naast elkaar, en dat ze ineens naast elkaar springen als ik over een van de knoppen hover. Lichtjes irritant, want al die knoppen onder elkaar verspillen heel wat verticale ruimte.
Als je denkt dat dit aan opera ligt, kan je een 'site report' doen, misschien kunnen ze het dan fixen. Hier heb ik dit probleem niet (Opera Next; build 1024).
Ik denk echter dat het aan een conflict in een extensie of css/userscript ligt, indien je die gebruikt. Probeer eens met een clean install (backup/verwijder je %App Data%/roaming/Opera en %App Data%/local/Opera mappen!) of in een private tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Opera 11.50 (build 1027) beta is er: Opera 11.50 (Swordfish) Beta (zie ook de Meuktracker).

Dezelfde build als het snapshot van maandag, waar de volgende Known Issues bij stonden:
  • We have not enabled auto-update for this snapshot
  • Drop downs in mail compose windows are black on Linux and FreeBSD
  • Inspecting elements with Dragonfly does not always work
  • Clicking the link on the Intranet toolbar on Mac does not work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
A couple of improvements since the Beta
By Ruarí Ødegaard(ruario). Wednesday, 1. June, 09:54

swordfish, 11.50, yandex, qq mail, flickr
We managed to finish off a couple of important fixes that just missed out from being included in the Beta. So here is an update.

We will not be putting this build on the auto-update servers until a little bit later in the day, so if you don't want to wait, download it manually via one of the links below and get testing!

Known issues
POST searches do not work from the URL field or address field
Inspecting elements with Dragonfly does not always work
Drop downs in mail compose windows are black on Linux and FreeBSD
Clicking the link on the Intranet toolbar on Mac does not work

WARNING: This is a development snapshot: It contains the latest changes, but may also have severe known issues, including crashes, and data loss situations. In fact, it may not work at all.

Download
Windows
Mac
Linux/FreeBSD

Changelog

Core
CORE-38802 (File continues to download after tab is closed)
CORE-38524 (100% width/height does not resolve to parent's dimensions if parent sized with top/right/bottom/left): fixes Yandex Maps, QQ Mail, flickr photo streams and others

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Inmiddels zijn er weer een drie snapshots verder. Opera Dragonfly fix:
Hi All, just a quick fix here so that Opera Dragonfly "Inspect Element" should work again.

Don't get concerned by the small change log, we have other important fixes we are working on but we just wanted your quick feed back to confirm that the Dragonfly "Inspect Element" problem is gone.
Re: Speed Dial:
Hi, here is another cool installment of Opera Next! This build features improvements to the overall layout of Speed Dial as well as fixes and improvements to Speed Dial extensions. We’ve also ironed out a handful of stability problems.

Known Issues
Extension Manager, Bookmark Manager, Transfers, etc. are not saved in session.

Changelog

Core
CORE-38240 (Negative margin, hidden overflow and absolute positioning hides content)

Desktop
Improved layout handling for Speed Dial
Several Speed Dial related crash fixes
DSK-338142 (The mail To/CC/BCC completion drop downs are black on UNIX)
DSK-333166 (Update mailproviders.xml to support the new My Opera Mail service)
DSK-333179 (The text for 'Accept and Install' is not translated)
DSK-333183 (Remove striped panel background and associated image)
DSK-336963 (Crash when adding speed dial with known URL or dismissing dialog with Escape key)
DSK-338509 (Extension installation blocked after trying to install suggested extension with invalid link)
DSK-337918 (Remove empty Speed Dial suggestions buttons)
DSK-337861 (Missing pointers for left/right arrows in Speed Dial thumbnail dialogs)
DSK-338223 (Dialog for Speed Dial extension preferences is misplaced)
DSK-338788 (Plus button does not always appear when adding a new Speed Dial)
DSK-338072 (installer crashes when clicking Terms of Service)
DSK-337921 (Input Context broken with Speed Dial extension preferences dialog open)
DSK-337179 (Opera Crashes after browser is closed with opened Speed Dial edit dialog with something typed in address field)
DSK-338236 (Do not delete user files when installation of developer mode extension ends with error)
DSK-337913 (Extension preferences overlay dialog isn't dismissed after pressing Escape)
DSK-338248 (Do not append Speed Dial title to extension in manager if they are same)
DSK-337602 (Invalid extension warning displayed after trying to install extension suggestion without network connection)
Voor mensen die hun Speed Dials wel eens kwijt raken:
Speeds Dials gone? Don't worry, they are not lost!
There is a bug in the recent development builds that causes Speed Dial entries to disappear after using Opera Link.

You will be glad to know that Link is still aware of these entries and it is possible to bring them back. To do so, follow these instructions:

Open the following preference opera:config#OperaSync|SyncClientStateSpeedDial2 and set it to '0' (sans quotes), then click 'Save', as per this image:

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/ruario/Pictures/examples/change-sync-state.png

Within a few minutes your Speed Dial entries should return.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

tarlitz schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:44:
[...]

Als je denkt dat dit aan opera ligt, kan je een 'site report' doen, misschien kunnen ze het dan fixen. Hier heb ik dit probleem niet (Opera Next; build 1024).
Ik denk echter dat het aan een conflict in een extensie of css/userscript ligt, indien je die gebruikt. Probeer eens met een clean install (backup/verwijder je %App Data%/roaming/Opera en %App Data%/local/Opera mappen!) of in een private tab.
Het lag dus niet aan mij, maar aan de experimentele Multiple Inboxes feature uit Gmail Labs. bron

Blij dat alles weer werkt zoals het hoort! =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Happy Tuesday! (build 1040)
This new build has a lot of interesting new stuff like some new core features:
- Indeterminate state for HTMLInputElement.indeterminate and checkboxes.
- EventSource is now enabled for Web Workers.

There are some performance and memory usage improvements in this build, the highlight here is a big speed up for parseInt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Na een lange tijd van afwezigheid, is mijn bug weer terug :(. Open een pagina van je speed dial, blader er een beetje rond en ga terug naar SD. Je gaat dan naar een blanko pagina (in de adresbalk staat ook about:blank geloof ik) en een pagina terug brengt je naar de site waar je net was (einde van de tab geschiedenis zeg maar). Weer terug naar SD geeft of direct een crash, of het hangt even en crasht dan. Heel soms kan je nog een andere pagina openen, maar ga je weer terug naar SD via de back knop, dan crasht opera weer.
Opera 10.50 beta 1, draai 't al een tijdje (sinds 't uit is) maar het probleem doet zich pas deze week voor. OS is XUbuntu 11.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Nieuw snapshot: Presto 2.9 (build 1049)
Highlights:
  • Opera is now on Presto 2.9 (Presto/2.9.168)
  • Extensions can now share cookies with the browser (you won't have to log in separately from an extension)
  • Support in Core for providing the original source line for CSS rules, which will benefit future versions of Dragonfly
  • CSS parsing performance is up to 10-15% faster due to CSS tokenizing optimizations
  • Changes to tab activation: When Speed Dial is the active tab, other tabs are not activated on mousedown. This allows you to drag open tabs into Speed Dial. Hovering a Speed Dial tab while dragging something will also activate it
  • The Winstaller now has an option to pin Opera to the taskbar on Windows 7
  • Several crash fixes, and numerous other fixes as well

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Another Happy Tuesday?:
After Helge's Happy Tuesday snapshot last week, we thought we would follow up with another one today.

This build contains fixes for things like feed and mail messages only being marked as read rather than deleted, and makes sure newly added bookmarks are added as the last rather than the first folder item.

It also adds a new keyboard modifier to save images when clicking them (hold Ctrl+Alt and click an image to open the Save As dialog). This was needed because Ctrl+clicking a linked image now opens it in the background instead of saving it. We also ensured that Ctrl+Enter now opens URLs in a background tab.

We also got rid of a few crashes, and fixed various other bugs and issues. Take a look at the changelog for more information.

Changelog

Desktop
DSK-338032 Deleting mail and feed messages only marks them as read
DSK-334423 New bookmark added as first item of folder instead of last
DSK-339872 Disable the scroll container in the Ad Speed Dial dialog
DSK-337735 Missing keyboard modifier to save images on click
DSK-337946 Ctrl+Enter to open in background tab should work
DSK-337830 Opera does not exit if closed while the Speed Dial extension prefs dialog is open
DSK-338787 Crash on marking many mails as read with Space key
DSK-317039 E-mail attachment disappears after viewing it
DSK-338901 External embeds shouldn't be blocked in Drafts view
DSK-337058 Add indeterminate state to checkbox native skins
DSK-338853 "Go to web address" done in mail or chat opens an unnecessary blank tab
DSK-336454 Simplified Chinese wrongly detected as Korean
DSK-335726 Download notification with dual monitors follows the mouse cursor, not the Opera window

Core
CORE-39457 DOM crash at live.com

Windows
CORE-39438 SVG Element Invalid State downgraded in certain situations

Mac
CORE-38979 Silverlight plug-in crash when page loads
DSK-339539 Links from external applications open in background tabs
DSK-337806 IME problem when posting replying on Facebook walls
DSK-299556 Crash when getting multiple dialogs when downloading news messages
DSK-338003 Cyrillic in Tahoma Bold displayed as squares
DSK-338217 Double-clicking on the tab bar opens new tab in background

Linux
DSK-339865 Crash when closing mail properties dialog
DSK-339616 All plugins fail if Opera runs on a non-default screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Een nieuwe UI voor Opera!

http://my.opera.com/deskt.../2011/06/22/featherweight
Good morning, this is Helmers from Opera User experience and Graphics (UxG). Today we are excited to share results of the first phase of project Featherweight. Our goal has been to make Opera as light, bright and user-friendly as possible—without sacrificing power or flexibility. We want the user interface to match the speed of our rendering engine.

Featherweight has been under wraps until now, so that we may present a comprehensive solution, not bits and pieces. Some changes are highly visible, such as those to the address and status bars, but you will find that we have reworked much of the skin throughout—including a brand new icon set. This is the first step in project Featherweight, and a major collaborative effort between the UxG and Desktop teams. Enjoy!

Highlights
Brand new toolbar icon set
Brighter, softer colors for backgrounds and borders
Padding and alignment improvements
Updated status bar design and content
No more button borders in the address bar
The Home and Fast Forward buttons now optional
New "tab fold" attention state - no more blue blob
New window gradient for OS X

Linux/FreeBSD known issue
The text in the status bar may be invisible in dark themes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

*zucht* weer :/

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Mwa, als ik zo naar die screenshots kijk lijkt het niet echt een verbetering, vanavond maar eens installeren.
The Home and Fast Forward buttons now optional
Hoe is dat nieuw? Alle knoppen zijn optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik vond dat de skin van Opera wel een opfrisbeurtje kon gebruiken hoor. Het ziet er nu allemaal net wat strakker uit. Het 'vouwtje' in de tab vind ik een mooie vondst en het weghalen van de borders om de knoppen is ook een flinke verbetering. Op Mac OS is het er een stuk mooier op geworden vind ik.
Ook al Bezet schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:28:
[...]

Hoe is dat nieuw? Alle knoppen zijn optioneel.
Volgens mij wordt er bedoeld dat ze standaard niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
De nieuwe skin ziet er erg netjes uit moet ik zeggen, her en der nog wat schoonheidsfoutjes maar in vergelijking tot wat eerder naar buiten werd gebracht tijdens de beta is dit erg goed. Wel vind ik dat het onder OS X allemaal wat beter past dan onder windows. In windows lijkt het allemaal nog wat ruwer, maar dit zal vast nog aangepakt worden.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ac1815
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:28
Half uurtje geleden is er een tweede snapshot voor vandaag beschikbaar gesteld:
http://my.opera.com/deskt...econd-snapshot-of-the-day

Bij mij crash de browser wel veel met deze laatste build, dus gebruik de build die eerder vandaag is vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Ok... tweeds ;)

Second snapshot of the day (build 1065)
This build has a number of mail fixes, crash fixes, additional Speed Dial polish, and more.

You may also notice that we have changed the way Speed Dial is reordered. Instead of swapping two Speed Dial entries when you drag and drop, the moved Speed Dial will now be inserted where you drop it.
Sinds de vorige build kan ik de panels niet goed meer openen, Opera reageert dan niet meer. Hopelijk wordt dat snel opgelost, kan mijn mail nu niet meer in Opera bekijken...

[ Voor 19% gewijzigd door GeekK op 23-06-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Tommy The Cat schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 01:31:

Naar aanleiding hiervan heb ik een aantal tips gekregen. Dat moest nog even in de praktijk worden gebracht...
Tommy The Cat schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:01:
[...]

Een update na een maand.

Ik heb alle extensies uitgeschakeld. Het niet goed afsluiten is in bijna 4 weken slechts 1 keer voorgekomen. Het probleem is dus niet weg, maar wel enorm verminderd. Inmiddels heb ik weer één extensie lopen. Zonet gebeurde het niet goed afsluiten voor een tweede keer.

De volgende stap: plugins uitschakelen. Dat heb ik zonet gedaan, dus ik kom later weer terug. Spannend!!! ;)

edit
Hm. Plugins uitschakelen kost nogal wat functionaliteit. :+

Ik ga dus eerst iets anders proberen, namelijk de cache laten legen bij afsluiten. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tommy The Cat op 24-06-2011 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Cache laten legen bij afsluiten maakt Opera in het algemeen wat responsiever; het zorgt er ook voor dat de dcache4.url, de index.dat van Opera, weer na legen weer op minimale grootte is. Een corrupte dcache4.url maakt Opera trager.

Ik laat Opera standaard de cache legen bij afsluiten en raadt het van harte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Swordfish Release Candidate 1
By Haavard(haavard). Thursday, 23. June, 17:20
This is Opera 11.50 "Swordfish" Release Candidate 1.

Opera Next builds

This build can be downloaded as an Opera Next build. This will upgrade your Opera Next installation, or create a new Opera Next installation if one does not exist already.

Release Candidate (standard Opera) builds

If you wish to download the release candidate builds, please use the Release Candidate download links below. We do not recommend that you install it on top of your existing Opera installation at this time.

Feedback

At this point we are mainly interested in serious bugs or regressions. If a bug is not severe enough to be a potential release blocker, we would appreciate it if you could hold off on commenting on it until after 11.50 final has been released.

Download Opera Next
Windows
Mac
Linux/FreeBSD

Download the Swordfish Release Candidate
Note: Installing this over your existing Opera installation is not recommended at this time.
Windows RC
Mac RC
Linux/FreeBSD RC

Changelog
DSK-339957 Ctrl+Enter to log in is not working
DSK-326870 Widgets without a <name> are treated as invalid
DSK-339983 Wrong active tab in stack after adding tab to expanded stack
DSK-305076 Keyboard down arrow can cause Notes to appear to the left below the input box
DSK-340105 Disabling opera:config#UserPrefs|AddressbarInlineAutoCompletion breaks auto-completion dropdown
DSK-339985 Upgrading Opera loses search engines if they overlap with defaults
CORE-39534 Web Storage crash on opening page with extension installed
CORE-39378 Change event does not fire when clicking label associated with checkbox
CORE-39006 Crash at progorod.ru
CORE-38964 Crash when reloading page in Dragonfly
CORE-39522 Newlines and whitespaces added to Wand data on sync
Over de nieuwe skin. Los van de afschuwelijke nieuwe menu knop komt het over als te licht. Het mist "belichaming" en het lijkt als het ware wat in de ruimte te zweven. Als ik Opera 11.11 bekijk dan heeft dat body. Ik weet niet hoe het anders te benoemen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Haha, die menu knop is inderdaad echt foeilelijk onder windows :) Ook kan je de text niet meer uitzetten, ik had hiervoor altijd alleen die halve 'O'.
Wat ik ook nog steeds mis is dat tabs in fullscreen niet tot aan de rand van het scherm klikbaar zijn, wat wel mogelijk is met sommige skins. Verder vind ik er onder Windows niet zo heel veel veranderd, maar als ze zeggen dat de interface sneller is met deze skin, dan is dat alleen maar goed.
Bij OS X is het wel een grote verbetering, de nieuwe skin ziet er erg goed uit en sluit veel beter aan bij de rest van het OS.
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.