[ervaringen] Opera 10.x + 11.x Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 45.176 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Nope ik gebruik geen Linux, al maak je me wel nieuwsgierig waaruit je dat denkt op te maken. Ik kan overigens in het Thinkpad topic iemand met Linux vragen dat even voor mij te checken.

Edit: o dat thinkwiki is voor linux 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Tommy The Cat op 22-12-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Exphy schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:35:
heeft iemand ook dat je niet meer op links kan klikken met Opera11?
Ja dit ervaar ik ook. Bijvoorbeeld de knoppen boven dit reactieveld om een stukje geselecteerde tekst vet te maken. Ook heb ik iets raars met de zoekfunctie op GoT. Als ik iets wil zoeken via de snelzoekfunctie in een topic en ik druk op enter, dan wordt er in geheel het forum gezocht. Doe ik dit in IE, dan werkt 't wel normaal.

Heb je toevallig de NoAds extensie aan staan? Zet 'm eens uit dan werkt 't allemaal weer, bij mij wel tenminste. Gevaar met die extensie is dat allerlei toepassingen worden geblokkeerd. Als je dit hebt kun je ervoor kiezen om de NoAds extensie voor de desbetreffende site uit te schakelen, maar verder gewoon aan te laten staan. Dat doe je eenvoudig door met je muis naar rechtsonder te schuiven, zodat de melding van NoAds tevoorschijn komt waarin gezegd wordt hoeveel er is geblokkeerd. Als je vervolgens daarop klikt en dan nogmaals op de melding die dan ontstaat, is NoAds voor die site uitgeschakeld. Vice versa en je schakelt het voor die site weer in.

[ Voor 41% gewijzigd door Tommy The Cat op 22-12-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Tommy The Cat schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:01:
Heb je toevallig de NoAds extensie aan staan? Zet 'm eens uit dan werkt 't allemaal weer, bij mij wel tenminste. Gevaar met die extensie is dat allerlei toepassingen worden geblokkeerd. Als je dit hebt kun je ervoor kiezen om de NoAds extensie voor de desbetreffende site uit te schakelen, maar verder gewoon aan te laten staan. Dat doe je eenvoudig door met je muis naar rechtsonder te schuiven, zodat de melding van NoAds tevoorschijn komt waarin gezegd wordt hoeveel er is geblokkeerd. Als je vervolgens daarop klikt en dan nogmaals op de melding die dan ontstaat, is NoAds voor die site uitgeschakeld. Vice versa en je schakelt het voor die site weer in.
Je kunt bij noads, bij de UJS versie in elk geval, ook het blokkeren van externe scripts uitzetten, dat is meestal genoeg om dit soort rare problemen te verhelpen. Je kunt noads dan nog steeds gebruiken om specifieke elementen te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Nope, heb geen enkele extensie aanstaan. Ik ga 't nog een keer proberen. Word namelijk een beetje moe van Chrome

[edit] net voor de 10e keer opera overnieuw geinstaleerd en ik heb 't weer. Misschien dat 't gewoon aan mij ligt want op een andere PC doet hij precies hetzelfde.

Ik kan echt geen enkele link normaal openen, alleen in nieuwe tabs, zal vast aan een of andere setting liggen welke ik nog niet heb gevonden

[meer edit] denk dat 't lag aan 't feit dat ik de gesture sensitivity op -5 had staan

[ Voor 71% gewijzigd door Exphy op 22-12-2010 01:18 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Waar vind ik die mouse sensitivity van gestures?

Als je met een gesture begint komt er een soort van cirkel met de mogelijke gestures, kan dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
knakker2 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:58:
Waar vind ik die mouse sensitivity van gestures?

Als je met een gesture begint komt er een soort van cirkel met de mogelijke gestures, kan dat uit?
opera:config (iets over search en het keyword "gesture")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe je ervoor zorgt dat tabs sneller openen en sluiten :?

Soms duurt het openen van een tab of sluiten een seconde of meer. Met een mouse gesture lijkt het dan net of de gesture niet gezien is, doe je deze nog een keer en krijg je twee keer de actie achter elkaar. Beetje jammer.
knakker2 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:58:
Preferences = ctrl+f12 -> advanced -> shortcuts -> mouse gestures -> enable visual hints

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Hoe kan ik ign vanuit standard_menu.ini een pythonscript aanroepen?

Mijn python script werkt gewoon als ik het intiep:
C:\>d:\Common\Python26.x64\python.exe d:\test\savecopy.py http
://www.example.com/plaatje.png

In standard_menu.ini zet ik dan:
code:
1
2
3
4
5
6
[Image Popup Menu]
(..)
Item, "Save and Copy 0" = Copy image address & Execute program, "python","D:\Test\savecopy.py %c"
Item, "Save and Copy 1" = Copy image address & Execute program, "python","D:\Test\savecopy.py \"%c\""
Item, "Save and Copy 2" = Copy image address & Execute program, "python","\"D:\Test\savecopy.py\" %c"
Item, "Save and Copy 3" = Copy image address & Execute program, "python","\"D:\Test\savecopy.py\" \"%c\""

(Meerdere linkjes in 1 file omdat je snel brak wordt steeds Opera opnieuw te starten)
Ik probeer vanalles en nogwat maar ik krijg hoe dan ook even een flits van een cmd-venstertje. Na 1000 keer printscreen heb ik eindelijk gezien wat er staat:

D:\Common\Python26.x64\python.exe: can't open file 'D:\Test\savecopy.py http
://www.example.com/plaatje.png': [Errno 22] Invalid Argument

Wat moet ik nu wel doen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:46
Het eerste post Opera 11 snapshot
Opera 11.01 snapshot

By Haavard. Friday, 7. January, 15:00
This is a snapshot of Opera 11.01, a possible future minor/bugfix release for Opera 11.

In addition to mouse gesture fixes and various other things, we have also looked at the top crashers in Opera 11, and several of them have been fixed in this snapshot.

Although this is a minor/bugfix release, you may notice that there are more Core fixes in this build than you might expect. This is due to our development model at Opera, where we often receive batches of fixes from the Core team that have been tested, and are ready for public consumption. Since the batch of fixes contains important bug fixes, we receive other fixes as well as a "bonus". We also get to test these fixes in public.

WARNING: This is a development snapshot: It contains the latest changes, but may also have severe known issues, including crashes and data loss situations. In fact, it may not work at all.

Download
Windows
Mac
Linux/FreeBSD

Changelog

Cross-platform
Mouse gesture sensitivity/recognition fixes
Several crash fixes (Dragonfly reload, file download, extension autoupdate, search suggestions, mail account dropdown, and more)

Core
Several crash fixes
CORE-1377 Support DOM3 window.DOMStringList
CORE-6716 Script element re-executed if child text changes
CORE-8390 HTMLElement.toString() throwing an exception for all HTMLElement prototypes
CORE-32425 Crash when clicking a link twice
CORE-34292 Touch event attributes misnamed in SVG
CORE-30292 Cross-network warning misfires
CORE-33886 opera:config cannot do cross-domain xmlhttprequest after reloading
CORE-28407 Small amount of alphanumeric characters breaks the heuristic language detection
CORE-17830 href property for import returns resolved URL instead of original string
CORE-16738 Dynamically added stylesheet fails to apply if rel attribute is set after href attribute
CORE-23627 Add name and align as HTMLEmbedElement members
CORE-27624 Pressing Enter in <input type="number"> doesn't submit form
CORE-33113 Default margin on body is 5px when the document is in an iframe, should be 8px
CORE-28251 Fragment identifier matching needs to allow ID to override NAME
CORE-20367 textContent creates multiple text nodes from big (>32000 characters) string
CORE-18529 DocumentType not prototypable
CORE-34298 Empty script elements still have an empty text node child
CORE-33964 Feed preview fix
CORE-28782 Windowed plugin not shown if displayed inside positioned iframe with overflow container

Winstaller
DSK-322193 Crash when installing or uninstalling Opera
DSK-316074 No File Lock window on upgrade when Opera is running on Windows 2000
DSK-306014 Several processes when upgrading on limited Windows Vista/7 account
DSK-320566 Problems after MSI update that requires reboot
DSK-321901 Opera creates a file called desktop.ini and places it on the desktop
DSK-322333 Switching languages in the winstaller does not change the language in the help tooltip
DSK-323419 Error code 76 if the MSI uninstallation fails to find the source package

Mac
DSK-288233 Streaming Silverlight will not display (NRK nett-TV)
DSK-320146 Scroll bar not shown properly in M2
DSK-322782 Window switching keyboard shortcut not working (Command-`)
DSK-208657 Enable Mac OS' File Quarantine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eens zien of ze de crash hebben gefixt als je terug gaat naar speed dial door de back knop. Heb al tientallen reports gestuurd via de crash reporter, nu hopen dat ze er wat zinnigs mee hebben gedaan.

Edit:
Nog geen crash gehad na wat uitvoerig testen, maar heb nog wel steeds dat ik een witte pagina krijg, pagina terug geeft mij de laatste pagina waar ik was en dan pas speed dial. Dat was vaak een voorbode dat een crash aan zat te komen, maar nog niet gezien tot op heden.

[ Voor 41% gewijzigd door Hero of Time op 08-01-2011 17:50 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Iemand al een rechtsklik > search with spotify uitgevonden?
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/10206/

[ Voor 31% gewijzigd door Sando op 08-01-2011 15:33 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb pas me os opnieuw geinstaleerd .en nu draaide opera zonder opnieuw te instaleren gewoon van een copy van de oude program files/opera map . Dat was versie 10xxx , en net fliste opera heen en weer ,en staat er ineens 11 .Maar ik heb helemaal niet gevraagd om up te daten ,want nu verschijnt er in het configuratiescherm/software ineens opera 11 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is de auto-update functie die er vanaf 10.5 (of eerder?) in zit. Kan je uitschakelen. Maar hij zou het moeten vragen. Staat in Tools > Preferences > Advanced | Security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:02:
Dat is de auto-update functie die er vanaf 10.5 (of eerder?) in zit. Kan je uitschakelen. Maar hij zou het moeten vragen. Staat in Tools > Preferences > Advanced | Security.
Dat is het ,hij staat default ingesteld op nieuwe versie automatisch instaleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-08 15:49
Op OSX zit een crashbug in Opera 11: als ik handmatig naar updates zoek en hij de melding geeft dat ik up-to-date ben, crasht ie 5 seconden later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Nieuwe snapshot, met onder andere een fix voor de mouse gestures (en cmd-` werkt weer!)

http://my.opera.com/deskt...1/07/opera-11-01-snapshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Pimzm schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:18:
Nieuwe snapshot, met onder andere een fix voor de mouse gestures (en cmd-` werkt weer!)

http://my.opera.com/deskt...1/07/opera-11-01-snapshot
De release was al hierboven genoteerd door ondergetekende. :9

[ Voor 16% gewijzigd door EricJH op 10-01-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
Oh, ik loop enorm achter de feiten aan zie ik, excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:15
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:14:
[...]

Dat is het ,hij staat default ingesteld op nieuwe versie automatisch instaleren :)
Dat kan kloppen, de eerste keer vraagt hij het, daarna niet meer. Dus als je de allereerste keer een update is/was (bv van 10.50 naar 10.51) staat er in die dialog iets van "Volgende keer automatisch updates installeren zonder te vragen" met een checkbox erbij, die staat dan standaard aan, waarna de volgende updates dus wel zonder melding komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
En alweer een nieuwe 11.01 build. Met een enorme berg aan M2 fixes, wat Core fixes, een Windows fix, 2 Linux fixes (incl. langzame DNS resolving met IPv6) en de jacht naar een veel gerapporteerde Mac crash is officieel geopend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 15:46
Sinds ik Opera 11 heb, heb ik iets raars. Als ik Opera namelijk open, is m'n adresbalk niet actief (als in, ik kan niet gelijk een adres intypen, maar moet eerst klikken). Weet iemand waar het aan ligt? Ik heb geprobeerd te zoeken, maar het is een beetje onduidelijk waarop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 14:17
fnoff schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:28:
Sinds ik Opera 11 heb, heb ik iets raars. Als ik Opera namelijk open, is m'n adresbalk niet actief (als in, ik kan niet gelijk een adres intypen, maar moet eerst klikken). Weet iemand waar het aan ligt? Ik heb geprobeerd te zoeken, maar het is een beetje onduidelijk waarop :(
Probeer met "rechtermuis-bovenste optie inschaken". Weet het zo niet uit mijn hoofd, maar zou moeten werken :)

Nu een vraag: ik ben zelf redelijk thuis in Opera (Win, Lin) maar op Osx heb ik sinds een nieuwe install O11 een vreemd iets; als ik via google naar een van de resultaten ga en vervolgens weer terug naar google (via de "terug" button) wordt ik continu ge-redirect naar de pagina waar ik vandaan kom. Beetje fanatiek wellicht? Ik ben nog geen instelling tegengekomen waarmee ik deze "feuture" uit kan zetten. Of is het just me, in dit geval?

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Chckdsk! schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:28:
Nu een vraag: ik ben zelf redelijk thuis in Opera (Win, Lin) maar op Osx heb ik sinds een nieuwe install O11 een vreemd iets; als ik via google naar een van de resultaten ga en vervolgens weer terug naar google (via de "terug" button) wordt ik continu ge-redirect naar de pagina waar ik vandaan kom. Beetje fanatiek wellicht? Ik ben nog geen instelling tegengekomen waarmee ik deze "feuture" uit kan zetten. Of is het just me, in dit geval?
Google instant uitzetten verhielp bij mij dit euvel, op Linux overigens.

EDIT: ah, een nieuwe snapshot, mooi zo. Deze script/knop combinatie maakt updaten trouwens wat sneller op Linux (vind ik dan).

[ Voor 15% gewijzigd door Ook al Bezet op 17-01-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 14:17
Ook al Bezet schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:58:
[...]

Google instant uitzetten verhielp bij mij dit euvel, op Linux overigens.
Werkt voorlopig goed. Ik had al een flauw vermoeden dat het dit was maar ik heb volgens mij de browser mask niet als FF ingesteld... weird

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Daarnet via autoupdate ineens Opera 11 in mijn maag gesplitst gekregen. De frequente crashes en de slechte mousegestures (ik ging 11.01 snapshot proberen, maar uiteindelijk niet gedaan) hebben mij terug in de armen van 10.63 gejaagd. Momenteel staat auto-update volledig uit. Ik zal wel overschakelen als ze aan een stabiele subversie zitten. Waarschijnlijk 11.63 ofzo. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:05

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Ondertussen is Opera 11.01 RC2 er al. Final zal wel snel komen.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ze zijn wel lekker vaag met de changelog. Bij RC1 was het ook al "Fixed common crashes". Gaan ze dit nu zo houden en Realtek nadoen met hun HD Audio driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Hero Of Time schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:01:
Ze zijn wel lekker vaag met de changelog. Bij RC1 was het ook al "Fixed common crashes". Gaan ze dit nu zo houden en Realtek nadoen met hun HD Audio driver?
Zomaar even wat hardop denkend....... Zouden dat bugs zijn die via de crash logger zijn binnen gekomen en niet via https://bugs.opera.com/wizard/ ?

Er staat een 11.01 final klaar: http://get7.opera.com/pub/opera/win/1101/ .

[ Voor 8% gewijzigd door EricJH op 26-01-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:49
Now possible to open the mail panel as a tab when only using feeds
Hoe werkt dit? Feeds openden eerder ook al in tabs, maar dit zou het hele panel moeten zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
tweak_dude schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:34:
[...]

Hoe werkt dit? Feeds openden eerder ook al in tabs, maar dit zou het hele panel moeten zijn :?
F4 > dropdown menu bovenin mail selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
disheaver schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:02:
[...]

F4 > dropdown menu bovenin mail selecteren?
Dat is toch niet nieuw?
Daarmee kies je alleen een ander panel (zelfde als links het panel selecteren dus).

[ Voor 18% gewijzigd door tweak_dude op 27-01-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
dr snuggles schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:50:

Soms duurt het openen van een tab of sluiten een seconde of meer. Met een mouse gesture lijkt het dan net of de gesture niet gezien is, doe je deze nog een keer en krijg je twee keer de actie achter elkaar. Beetje jammer.
Iemand al een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Zulke traagheden hebben meerdere mogelijke oorzaken, waaronder:
- werkgeheugen is ongeveer vol en opera moet gaan swappen
- aantal te onthouden adressen in de instellingen staat op meer dan 10.000
- het onthouden van informatie op webpagina's is aangevinkt bij de geschiedenis (onder de optie van vorig puntje)
- schijfgeheugen is ingesteld op een limiet en die wordt constant overschreden zodat opera eerst wat cache moet legen voor hij dingen kan wegschrijven

Meestal is dat bij mij een van de redenen dat Opera precies traag reageert op gebruikersacties. Het kan natuurlijk ook gewoon een bug zijn in jouw versie.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik weet niet, maar ik begin steeds meer klaar te raken met Opera. Ik gebruik het al jaren en ben de enige verstokte opera gebruiker hier @ tweakers HQ maar ze maken me het wel moeilijk zeg. Er zijn steeds vaker sites die het gewoon niet doen :(

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• hibbit
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Waar staan de plugins voor Opera zoals Chrome en Firefox hebben? En niet apps die ze aanbieden...

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

bonzz.netninja schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:42:
Ik weet niet, maar ik begin steeds meer klaar te raken met Opera. Ik gebruik het al jaren en ben de enige verstokte opera gebruiker hier @ tweakers HQ maar ze maken me het wel moeilijk zeg. Er zijn steeds vaker sites die het gewoon niet doen :(
Oh, welke sites bedoel je dan? Ik heb minder last van Opera en sitecompatibiliteit dan ten tijde van versie 7 ofzo.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37

bonzz.netninja

Niente baffi

DevilsProphet schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:06:
[...]

Oh, welke sites bedoel je dan? Ik heb minder last van Opera en sitecompatibiliteit dan ten tijde van versie 7 ofzo.
Nouja ik hou geen lijstje bij maar kwam er net weer 1 tegen
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1058665

gebeurd niks :(

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik zal het even testen, maar ik moet eerst Silverlight installeren. *huiver*

edit: Bij mij begint het te spelen. Paul de Leeuw, HAHAHA das lang geleden. =")

Om maar te zeggen dat in de loop van de tijd Opera door gebruik en updates nogal "kapot" kan geraken. Mijn advies: backup je instellingen en configuratiebestanden, smijt Opera er eens geheel en volledig af, delete alle directories waarin zich iets van Opera kan bevinden (zowel \program files\, \appdata\ als \local settings\appdata\ in geval van XP; oftewel \program files\, \appdata\roaming\ als \\appdata\local\ in geval van Vista/7), en installeer Opera daarna nog eens.

Ik moet zeggen dat mijn ervaringen met allerhande software dankzij een recente format en herinstallatie in een zeer comfortabel grote partitie ervoor heeft gezorgd dat alles eigenlijk heel goed naar behoren en vlotjes werkt, toch beter dan voor de herinstallatie van alles. :)

[ Voor 105% gewijzigd door RuddyMysterious op 10-02-2011 16:35 ]

• EricJH
bonzz.netninja schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:15:
[...]

Nouja ik hou geen lijstje bij maar kwam er net weer 1 tegen
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1058665

gebeurd niks :(
Je moet even als FF identificeren.

Overweeg inderdaad een schone installatie. Of als dat teveel werk is wis dan de operaprefs.ini als Opera niet draait. Dan draait Opera weer met factory defaults; je moet dan wel je Voorkeuren opnieuw instellen. Dit is ook bekend als profile reset

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

EricJH schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:49:
[...]
Je moet even als FF identificeren.

Overweeg inderdaad een schone installatie. Of als dat teveel werk is wis dan de operaprefs.ini als Opera niet draait. Dan draait Opera weer met factory defaults; je moet dan wel je Voorkeuren opnieuw instellen. Dit is ook bekend als profile reset
Dat moest bij mij niet eens, de site deed het gewoon.

Ik weet niet of het er toe doet of niet, maar ik wil er toch even bij zeggen dat ik nog steeds 10.63 gebruik, omdat de 11-tak nog steeds niet is wat ik wil.

• RobertMe
En de eerste Barracuda build (11.10) is gearriveerd :)

Lees het volledige changelog hier. Er zit een flinke lijst core fixes in (met wat mooie nummers, van heel oude bugs) Ook is er ondersteuning voor wat nieuwe "domme" HTML elementen toegevoegd zoals <article>, <section> etc. (html5test.com gaat daardoor van 177 naar 187 punten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha, een corefix-37... dat is een vrij oude bug ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
En intussen word er ook al aan een volgende versie gewerkt. Er is op labs.opera.com een tech preview vrijgegeven die een compleet nieuwe HTML parser bevat (zoals het moet, volgens de HTML5 standaard). De huidige HTML parser is schijnbaar nog steeds dezelfde als 15 jaar geleden, met daaraan heel veel aanpassingen en wijzigingen om het de huidige standaarden te laten volgen en aan te passen aan "the real web" en niet alleen de ideale "alle HTML is valide" wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
dr snuggles schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:50:

Mijn eigen probleem opgelost: m'n Solid State Disk in combinatie met moederbord met 850 Soutbridge was het probleem. Oplossing: AMD AHCI driver installeren. Niet verwacht dat het een hardware probleem zou zijn. Browsen gaat weer heerlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01

Opera first browser available in Apple's Mac App Store

Oslo, Norway - March 3, 2011

This week, the Opera web browser became the first non-native browser made available in Apple's Mac App Store, but only for those over seventeen years of age. Jan Standal, VP of Desktop Products for Opera Software, is surprised.

"I'm very concerned," says Standal. "Seventeen is very young, and I am not sure if, at that age, people are ready to use such an application. It's very fast, you know, and it has a lot of features. I think the download requirement should be at least 18."

For those under 17, there is a workaround. Just visit www.opera.com and download it. We do not ask for your age or your credit card number. Please, get your parents' permission before using this browser.
Vooral de 2e paragraaf :D

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Da's hilarisch..... :Y) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
quote: Haavard
A new snapshot is coming up. There's particularly good news for lovers of Opera Mail, Speed Dial, and open web technology.
Spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 19:21
dr snuggles schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:32:
[...]

Mijn eigen probleem opgelost: m'n Solid State Disk in combinatie met moederbord met 850 Soutbridge was het probleem. Oplossing: AMD AHCI driver installeren. Niet verwacht dat het een hardware probleem zou zijn. Browsen gaat weer heerlijk :).
Ik heb sinds vandaag een SSD, heb een volledige nieuwe windows erop gezet met de laatste Opera. Toen die nog op een hardeschijf draaide was alles hartstikke vlot, en nu op de SSD heb ik ook die lag die jij omschrijft..

Alleen zit ik op P55 van Intel, en niet op AMD. Maar gezien het bij jou aan drivers lag, ga ik de mijne eens onderzoeken. Als je iets meer weet van het probleem/oplossing, zou je dat dan even kunnen laten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat wordt leuk met mijn nieuwe computer (eind van 't jaar, of volgend jaar, als AMD met de octacore komt), aangezien ik ook met een SSD ga werken als OS disk. Het wordt dan wel Linux als OS, dus dat wordt spannend ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Ik heb ook een P55 chipset met een Intel x25-V 40GB SSD en nergens last van.
Opera start alleen soms traag omdat ie het nodig vind mijn tweede schijf (conventionele schijf waar Opera niet op staat) aan te spreken die dan eerst op moet spinnen :?

Edit: @ Win7 x64 trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door tweak_dude op 03-03-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 22:21
En de nieuwe snapshot is er:
http://my.opera.com/deskt...lti-column-and-mail-fixes
Weer een mooie changelog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat je mooi vind, Linux/BSD: Plugins issues can cause crashes. Disable plugins in settings. Lekker dan, ik vind er niets moois aan. De speed dial column optie is wel super. Nu nog de oude terug krijgen, dan kan ik weer m'n background gewoon zien op m'n laptop die ik er op heb ingesteld. Nu staan de speed dials er overheen, ipv omheen wat ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 19:21
tweak_dude schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:47:
Ik heb ook een P55 chipset met een Intel x25-V 40GB SSD en nergens last van.
Opera start alleen soms traag omdat ie het nodig vind mijn tweede schijf (conventionele schijf waar Opera niet op staat) aan te spreken die dan eerst op moet spinnen :?

Edit: @ Win7 x64 trouwens.
Traag opstarten doet ie niet dankzij de SSD, maar ik heb dus zo'n algehele browserexperience die niet vloeiend is. Als ik op de plus druk van een nieuwe tab dan duurt het even voordat er gereageerd wordt, als ik aan het typen ben ervaar ik hickups (Tekst blijft staan terwijl ik doortyp, en opeens verschijnt het halve woord erachteraan). Dat soort dingen dus, en redelijk irritant! Reinstall van Opera doet niks, maar als ik dan een 11.10 snapshot gebruikt gaat alles weer vloeiend. Blijven hopen dat de volgende release snel komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Een nieuw snapshot: Speed Dial now animates met een klein change log:
We are still working hard, juggling with implementing, code-reviewing, testing, and rebasing various tasks. As a little treat for the weekend, we want to share some more of what we're working on.

Speed Dial animation is a feature which helps you to when dragging and dropping to reorder existing Speed Dial cells, using smooth visual cues.

We have also updated the styling of internal pages, and error pages which will be shown when you request an illegal address, or any non-existent domain, etc. A search field will be added to error pages, where the browser will make a search request over the net for suggestions and display them.

Lastly, HTML5 video should now work on Mac.

Hope you'll find these improvements compelling and useful.

Known issues

The error page search only works for English and Russian installations
The error page search is using Yandex as a test, meaning that search results for English installations will also be in Russian
Also see the known issues for the previous snapshot

WARNING: This is a development snapshot: It contains the latest changes, but may also have severe known issues, including crashes, and data loss situations. In fact, it may not work at all.

Download
Windows
Mac
Linux/FreeBSD

Changelog

DSK-327557 Updated styling for internal pages, and search suggestions on error pages
DSK-314827 Speed Dial animations
DSK-328751 No video or audio on Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En nog geen fix voor de Linux/BSD plugins. Hopelijk ondervind ik geen last ervan, maar dat merk ik snel genoeg. Ben allang blij dat ik m'n 5 columns terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
Of meer, als je wilt :)

opera:config#UserPrefs|NumberOfSpeedDialColumns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevzi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 22:13
Ik kan met mijn (nieuwste) Opera browser niet inloggen op de site van randstad -->

https://www.randstad.nl/m...fidential/aanmelden.jspx#

Ik kan niet klikken op "inloggen". In internet explorer kan ik wel inloggen.

Kan iemand mij hiermee helpen? Ik ben een noob btw :P

[ Voor 16% gewijzigd door Fevzi op 10-03-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Probeer eens te identificeren als FF of IE.

Hoe doe je dat? Druk op F12 en kies Sitevoorkeuren bewerken --> Netwerk --> verander hier hoe Opera zich aanmeld --> OK. Herlaad de pagina met F5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevzi
Bedankt voor je antwoord Eric.

Ik had het al geprobeerd maar dat werkte ook niet. Ik baal hier wel van want ik vind Opera de beste browser die er nu is.

Ik hoop dat ik geholpen kan worden hiermee. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Fevzi op 10-03-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb de snapshots sinds de flow layout van speed dial gebruikt, maar ze zijn te instabiel voor mij. Ondanks dat de eerste 'flow' versie prima werkte, vond ik 't rete irritant dat ik moest scrollen voor de laatste paar dials. De snapshots erna waren te rot. Tab sluiten en een crash. Of al je wachtwoorden die je in je Wand hebt opgeslagen zijn pleite. Of de ergste: plugins die niet werken. Het is nu nog steeds niet opgelost, 2 snapshots verder. Hoe bedoel je, verkeerde prioriteiten.
Het is dat Opera nog steeds prettiger werkt dan FF of Chrome, want ik begin mij mateloos te irriteren in de slechte kwaliteit van de snapshots. Vroeger waren ze veel stabieler. Zelfs de final is niet stabiel te noemen met zo veel foutjes er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai naar volle tevredenheid deze versie

Versie11.01
Bouwnummer1190
PlatformWin32
SysteemWindows XP

Geheugen verbruik is goed te noemen ,opgestart met alleen de snelkiezer met twintig keuzes verbruikt die ongeveer 50MB . Alleen Google.nl is 60MB , en met alle twintig tabs geopend is het ongeveer 300MB .
Vindt ik hele nette cijfers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Hero Of Time schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:51:
Ik heb de snapshots sinds de flow layout van speed dial gebruikt, maar ze zijn te instabiel voor mij. Ondanks dat de eerste 'flow' versie prima werkte, vond ik 't rete irritant dat ik moest scrollen voor de laatste paar dials. De snapshots erna waren te rot. Tab sluiten en een crash. Of al je wachtwoorden die je in je Wand hebt opgeslagen zijn pleite. Of de ergste: plugins die niet werken. Het is nu nog steeds niet opgelost, 2 snapshots verder. Hoe bedoel je, verkeerde prioriteiten.
Het is dat Opera nog steeds prettiger werkt dan FF of Chrome, want ik begin mij mateloos te irriteren in de slechte kwaliteit van de snapshots. Vroeger waren ze veel stabieler. Zelfs de final is niet stabiel te noemen met zo veel foutjes er nog in.
Is dat niet al enkele keren aangehaald? Ik draait voorlopig nog steeds 10.63, misschien volgend jaar eindelijk versie 11. Sinds die rush voor versie 10 is het foutgelopen, vind ik. Ik draaide 9.6 alfa indertijd, en die was heel stabiel te noemen. Sinds mijn ervaringen met de snapshots van opera 10 durf ik het echter helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevzi
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:57:
Draai naar volle tevredenheid deze versie

Versie11.01
Bouwnummer1190
PlatformWin32
SysteemWindows XP

Geheugen verbruik is goed te noemen ,opgestart met alleen de snelkiezer met twintig keuzes verbruikt die ongeveer 50MB . Alleen Google.nl is 60MB , en met alle twintig tabs geopend is het ongeveer 300MB .
Vindt ik hele nette cijfers :)
Kan jij op deze site op het groene "inloggen" knopje klikken? -> https://www.randstad.nl/m...nfidential/aanmelden.jspx

Bij mij doet ie helaas niks. Kan het een scriptfout van de site zijn? Ik had daar iets over gelezen namelijk. Maar dat is van 1 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
heb net 2230 geïnstalleerd, tot nog toe draait hij stabiel op Linux (OpenSuse 11.4) en met plugins.
http://my.opera.com/deskt...r-thumbnails-now-prettier
Maar ik kan niet zeggen dat ik blij ben met de manier waarop de speeddial nu werkt.

[ Voor 45% gewijzigd door Ook al Bezet op 10-03-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fevzi schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:15:
[...]

Kan jij op deze site op het groene "inloggen" knopje klikken? ->

Bij mij doet ie helaas niks. Kan het een scriptfout van de site zijn? Ik had daar iets over gelezen namelijk. Maar dat is van 1 jaar terug.
Knopje doet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Fevzi schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:15:
[...]

Kan jij op deze site op het groene "inloggen" knopje klikken? -> https://www.randstad.nl/m...nfidential/aanmelden.jspx

Wel als ik me als FF maskeer (wellicht dat je eerst even je cookies van randstad moet wissen).
Volgens mij gebruiken ze daar hetzelfde brakke systeem als bij Tempo-team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ook al Bezet schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:18:
heb net 2230 geïnstalleerd, tot nog toe draait hij stabiel op Linux (OpenSuse 11.4) en met plugins.
http://my.opera.com/deskt...r-thumbnails-now-prettier
Maar ik kan niet zeggen dat ik blij ben met de manier waarop de speeddial nu werkt.
Nu aan het updaten, zie morgen wel hoe fubar het wordt :P. Snelle test met de tar.gz package en geen crash bij het sluiten van doki.hologfx.com, iets wat ik met de laatste paar snaps wel had. Beetje jammer dat ze de plugin installer alleen voor Windows hebben, had wel handig geweest voor Linux om 'm direct in je plugins map te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevzi
Ook al Bezet schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:59:
[...]

Wel als ik me als FF maskeer (wellicht dat je eerst even je cookies van randstad moet wissen).
Volgens mij gebruiken ze daar hetzelfde brakke systeem als bij Tempo-team.
Dank dank dank _/-\o_

Eerst maskeren als Firefox, daarna cookies wissen en F5 drukken. Daarna kun je "gewoon" inloggen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Sinds gisteren gebruik ik Opera 11.01 op mijn pc, en ik ben best tevreden (kom van Chrome af), vooral met de 'customizebaarheid' en de compleetheid.

Ik loop echter tegen een aantal weergaveproblemen aan. Normaal gesproken niet ernstig, maar wat ik wel jammer vind is dat de bedieningsknoppen van de fotoviewer van nu.nl verdwenen zijn, waardoor ik alleen de eerste foto kan zien van een serie bij een artikel. Identificeren als Firefox/IE helpt niet. Hebben jullie dat ook? Zijn er oplossingen?

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen probleem met de fotoseries bij mij. Zojuist foto's van de ramp in Japan bekeken. Misschien een bug in 11.01, ik zit op de laatste snapshot van 11.10 build 2039.

Wat ik wel net had, was dat speed dial het zo nodig vond om alles te gaan refreshen en de helft ziet er niet meer uit. Tweakers pagina's die ik er in had staan zijn fubar, m'n forum heeft de verkeerde focus (sinds wanneer staat het site logo van phpBB forums aan de linkerkant? Er is ingezoomd op m'n username :(), DeviantArt laat alleen maar een logo zien ipv de site zelf (vind ik veel prettiger) en zo zijn er nog een paar die niet meer kloppen. Laat ze alsjeblieft dit als optioneel zetten, net zoals die 'flow layout' van SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Hero Of Time schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:27:
Geen probleem met de fotoseries bij mij. Zojuist foto's van de ramp in Japan bekeken. Misschien een bug in 11.01, ik zit op de laatste snapshot van 11.10 build 2039.
Is alweer opgelost, de knopjes bleken tussen de blocked content te zitten 8)7 .

Had ik eerder kunnen bedenken natuurlijk.

Heb zojuist ook 11.10 2039 gedownload, ervaar jij die als een duidelijke verbetering t.o.v. 11.01? Of is het de moeite niet echt waard om alles daarvoor opnieuw in te stellen en kan ik net zo goed bij 11.01 blijven?

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik vind het leuk om bleeding edge dingen te draaien, en een paar vernieuwingen zijn wel aardig. Ik had een bug die ik, waar het op lijkt iig, nu niet meer ervaar. Als je zelf geen problemen hebt, zou ik bij 11.01 blijven als je het niet aandurft om de snapshots te draaien. Twee shots terug bijvoorbeeld raakte iedereen z'n wand data kwijt, waaronder ik. Dat was nogal klote, vooral op 't werk (had beter moeten weten om alpha software @ work te draaien), was hierdoor m'n wachtwoord vergeten van een intern systeem en laat nou net de mail functie ook niet werken door een verkeerde server. Naja, het is aan jezelf om te beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Er is weer een nieuw snapshot, met, onder andere, het begin van ondersteuning voor CSS gradients.
http://my.opera.com/deskt...dients-webp-declarativeui
We decided to throw you a "fastball" and give you another snapshot with some really cool new Core features, including native WebP support (win!) and linear CSS gradients support (epic win!).

We also thought we would give you a little more information with regards to an obscure looking 'fix' included a couple of blog posts back mentioning Declarative UI. Declarative UI represents the future of dialogs and other native UI in Opera. Those of you who regularly sniff around in the contents of the Opera packages might know that our dialogs have been generated via a file called dialog.ini, which contains positions, sizes and other properties for many of the UI controls appearing in Opera. This is part of Opera's UI toolkit, Quick, and allows us to make dialogs appear similar across different platforms.

However, the format also has its limitations. Because it relies on absolute pixel values for the layout of the controls, it's easy to make mistakes when changing it. In addition, it's hard to adapt to different string sizes for different languages, changes in layout for a specific platform to get closer to platform guidelines, and dialogs with variable contents.

Because of these and other reasons that you'll hear more about in the future we’re moving towards a new format, written in YAML. The first dialog that you'll see that uses this format is the label properties dialog in Opera Mail (activated by right-clicking a label and selecting properties). If you use Opera Mail, please take a look at this dialog and report any problems you might have. And if you feel like taking a look under the hood, check out the dialogs.yaml file in your Opera package.

Known issues
If you have lots of labels, the dialog will appear with a vertical scrollbar to scroll the content
Link not working on the Mac (Link is disabled for Speed Dial on the other platforms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

OMG, check de changelog dan:
CORE-1 (Missing support for SOCKS proxy): Still needs a UI but can be configured by opera:config#Proxy for now
Dat is een bug die als eerste is gemeld en nu pas, na 11 major versies, pas is 'gefixt'. Dit is al jaren een probleem en nu pas zit er erin. Mocht wel eens tijd worden. Kan ik eindelijk Opera eens door een SSH tunnel laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

OLOL de eerste core bug. Frisjes om dat eindelijk eens op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CORE-1 was toch geen bug? Het was een missende feature, die ze altijd hebben ingeschat op maar een klein probleem/kleine impact. De laatste tijd waren er echter meer, in plaats van minder, requests voor SOCKS ondersteuning, dus hebben ze besloten om het toch te implementeren. Hoe lang dit issue al stond is natuurlijk ook onbekend (en hoeft niet 11 major versies te zijn), we weten namelijk niet of, en hoe, er vroeger met bugs omgegaan werd (misschien zijn ze pas bij versie 5 met een bugtracker begonnen, of dat door wijzigingen in de bugtracker bugnummers veranderd zijn, of, of). Meer informatie over dit issue kan ook worden gevonden in de aankondiging van dat ze dit issue gingen oplossen Overigens is de volgende CORE bug niet zo ver daarna, CORE-5 (aangegeven in reactie van Rijk), maar daarvan is geen omschrijving gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 22:21
Wow, nice :)
Eindelijk SOCKS support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Closing in on beta:
We're finishing up the last batch of bug fixes before releasing a beta tomorrow. Our focus lately has been stability after the major feature period before the beta release.

WARNING: This is a development snapshot: It contains the latest changes, but may also have severe known issues, including crashes, and data loss situations. In fact, it may not work at all.

Download
Windows
Mac
Linux/FreeBSD

Changelog
Crash fixes
SOCKS has been temporarily disabled as it caused issues with other proxy servers
Small fix so that the WOT extension works again
Mac Plugin fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Even closer to a Beta
Even closer to a Beta

By Ruarí Ødegaard. Wednesday, 16. March, 17:35

stability, barracua, MAC, Plugins
This build has a further small change to further improve the behavior of plugins on the Mac.

Download
Windows
Mac
Linux/FreeBSD

Changelog
More Mac plugin fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
En de eerste bèta is er (die hetzelfde is als de build van gister)

http://my.opera.com/deskt...11-10-barracuda-goes-beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
Ik vermoed dat de final in zicht is. Gister twee builds, vandaag waarschijnlijk weer een (n.a.v. tweet van @Opvard). Meestal betekenen veel builds in korte tijd een nieuwe release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Pimzm schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:33:
Ik vermoed dat de final in zicht is. Gister twee builds, vandaag waarschijnlijk weer een (n.a.v. tweet van @Opvard). Meestal betekenen veel builds in korte tijd een nieuwe release :)
Ik denk dat je gelijk hebt :D
De eerste Release Candidate is er.
Dat gaat rap.

Mocht iemand het trouwens gemist hebben, bij dit snapshot staan een aantal interessante toevoegingen, o.a. het begin van ondersteuning voor de HTML5 file API.

[ Voor 22% gewijzigd door Ook al Bezet op 06-04-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pimzm schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:33:
Meestal betekenen veel builds in korte tijd een nieuwe release :)
Wat voor mij de reden is om net auto update uitgeschakeld te hebben. Hun ontwikkel traject loopt echt compleet mank. Laat hun nu nog een week of zo geen snapshots uitbrengen, of met alleen kleine, kritieke, fixes, dan 1 of 2 RCs en dan de final. Sjeezes, hoe kun je nu een RC, die van vandaag op morgen omgedoopt kan worden tot final, uitgeven met ik denk toch wel 100 bugfixes. De kans is gewoon te groot op regressions met zoveel fixes, en alleen maar intern getest te hebben. Ik wacht wel mooi op de 11.11 release. En het gebruik van snapshots ben ik een paar weken terug al mee gestopt (want met snapshot testen ben je ook meer proefkonijn dan tester. Als je kijkt hoeveel in de snapshots word gestopt en bij de eerste de beste gebruiker van de nieuwe features er meteen major bugs blijkt te bevatten (SOCKS support bv. wat meteen na de eerste snapshot weer eruit werd gehaald omdat het te buggy was)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
My Opera Mail has arrived:
When Opera Web Mail was in the process of being migrated from IBM to our servers, I briefly mentioned a new webmail service where you would be able to use your My Opera username and password to log in.

Today, the new service was unveiled.

Named My Opera Mail, it gives you a free @myopera.com e-mail address, 1 GB of storage (as a start), and allows you to log in at mail.opera.com with your regular My Opera username.

Keep in mind that the service is still in beta, but you already get full access to IMAP (incoming) and SMTP (outgoing) if you want to use it from your e-mail client (such as the one that's build into Opera for desktop).

Best of all: It's completely free!

Log in to the service right now, and then head over to the Mail Team blog to learn more and share your feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Voor de liefhebbers: A second Barracuda Release Candidate:
Here is a second release candidate for Opera 11.10 ("Barracuda"). Since we are so close to release the change log is a little smaller than normal, with a focus on critical fixes.

Once again, thanks to all the snapshot users for your testing.

Known issues

Translations have not been updated yet (they will be updated if the build is selected to be released as the final version)

Note: Before reporting any possible release blockers, please consider doing a clean install to verify if it still happens there. Some problems seem to be caused by "dirty" installations of snapshots on top of older snapshots with experimental code.

Download
Windows
Mac
Linux/FreeBSD

Changelog

Core
CORE-33125 (Unwanted caching of widget files when loaded directly from disk)
CORE-37635 (Small tweak to improve power usage)
Fixed a few more reported crashes

Desktop
DSK-333093 (Tabs are cut off with tab bar on the left or right side and 'Wrap to multiple lines' selected)
DSK-333162 (Installer freezes after being extracted on limited XP systems)
DSK-333166 (Update mailproviders.xml to support myopera mail)
DSK-333179 (The text for 'Accept and Install' is not translated)
DSK-333183 (Remove striped panel background and associated image)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Inmiddels was er een RC3 en om één vervelende crash te fixen is er nu Barracuda Release Candidate 3.1:
This is a quick update for Barracuda RC3, which included an incomplete fix (a small part was left out by mistake). This caused a crash that triggered when enabling fullscreen mode, using visual tabs, and various other things.

This will hopefully make your testing easier.

The only change in this build is the fix for this crash bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opera doet het goed wat betrefd veiligheid , zo laat Symantic browser rapport 2009 zien dat er voor opera maar 25 veiligheids lekken waren .

Aantal veiligheidslekken + het gemmideld aantal dagen voor dat het lek gedicht werd

Opera 25 +1
Chrome 41 +2
Internet Explorer 45 +1
Safari 94 +13
Firefox 169 +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 10:47:
Opera doet het goed wat betrefd veiligheid , zo laat Symantic browser rapport 2009 zien ...
Klinkt niet echt geloofwaardig voor mij, een product dat 2 jaar oud is die dan gaat kijken wat er aan veiligheidsrisico's in een browser zit die veel nieuwer is. Er zullen vast nieuwe features zijn (zoals hardware acceleratie) die het product niet test omdat het niet weet dat het er is. Beetje hetzelfde idee als 3Dmark02 gaan draaien op videokaarten van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:33:
[...]

Klinkt niet echt geloofwaardig voor mij, een product dat 2 jaar oud is die dan gaat kijken wat er aan veiligheidsrisico's in een browser zit die veel nieuwer is. Er zullen vast nieuwe features zijn (zoals hardware acceleratie) die het product niet test omdat het niet weet dat het er is. Beetje hetzelfde idee als 3Dmark02 gaan draaien op videokaarten van tegenwoordig.
Dit gaat alleen over 2009 omdat ik van 2010 nog geen cijfers kan vinden . De systeemstabiliteit ,snelheid en veiligheid zijn voor mij de belangrijkste reden om Opera te blijven gebruiken . En ik test inderdaad me videokaart met oudere progs ,die laten zien dat me ATI 3870 tot 100 keer sneller is als een SIS Savage 16MB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
EricJH schreef op zondag 10 april 2011 @ 00:09:
Inmiddels was er een RC3 en om één vervelende crash te fixen is er nu Barracuda Release Candidate 3.1:
[...]
Wat een mooie bevestiging van mijn comment hierboven over de manier waarop ze tegenwoordig snapshots, en zelfs RCs vrijgeven. Komt beetje over van "we doen maar wat". Mooi dat ze nu in groepjes ontwikkelen en elk groepje een eigen branch heeft. Maar doe dan alsjeblieft wel de merge terug naar de main branch testen. Want hieruit valt alleen maar op te maken dat het een kwestie is van "terug mergen", "zijn er conflicten?" "zo ja, los deze (zo snel mogelijk) op", "compiled het?" "zo ja, ship it". Dit lijkt ook gedeeltelijk bevestigd te worden door deze tweet van Petter Nilsen
@fearphage We don't even make mainline builds that often. All development is task driven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Barracuda Release Candidate 3.11:
Here's yet another minor update of RC3. This build removes the need for a processor with SSE support. If you've been experiencing startup or installation crashers, please try again with this build.

Note: Before reporting any possible release blockers, please consider doing a clean install to verify if it still happens there. Some problems seem to be caused by "dirty" installations of snapshots on top of older snapshots with experimental code.
Goed nieuws voor mensen met oude CPU's.

Grapje van user rooks op de Desktop Team blog:
the final release will be RCπ
_O-

[ Voor 12% gewijzigd door EricJH op 11-04-2011 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Barracuda Release Candidate 4:
We've been able to get a few more fixes in during the last couple of days, so here's a 4th release candidate for Barracuda.

Download
Windows
Mac
Linux/FreeBSD

Changelog
DSK-333655 Opera crashes when you cancel a Unite download
DSK-333661 Missing close button in notification popup
DSK-333313 Second column not created when tabs are set to wrap and tab bar is to right/left
DSK-333669 CSS parser crash
DSK-333662 [Mac] Fix for missing extensions for certain file types
CORE-37911 [Mac]Hidden plugins on Mac don't initalize
Barracuda Release Candidate 4.1 with translation fixes]Barracuda Release Candidate 4.1 with translation fixes:
Here's a quick update for RC 4 with some translation fixes. For real this time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
De final is uit en is gelijk aan de laatste RC.
Ik wacht de ervaringen van anderen nog even af. Weer een rush-job imo :/
Edit: rushed vanwege gebrek aan aandacht voor bugfixes. Dat is in ieder geval de indruk die ik kreeg door de reacties @ het desktopteam blog. En dat Opera sinds 10.50 meer bugs heeft die maar niet opgelost worden helpt ook niet echt :|

[ Voor 49% gewijzigd door tweak_dude op 12-04-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
tweak_dude schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:26:
De final is uit en is gelijk aan de laatste RC.
Ik wacht de ervaringen van anderen nog even af. Weer een rush-job imo :/
Hoezo dat? Hij draait prima, en ook de vorige versies draai(d)en prima.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Clean install of profile reset doen soms wonderen,

Bij de profile reset wis je de operaprefs.ini als Opera niet draait. Dit bestand bevat je Voorkeuren. Ale je Opera opnieuw opstart dan maakt het een nieuwe operaprefs.ini aan en draait het weer met fabrieksinstellingen. Je bent dan je instellingen kwijt.

Bij iedere Opera snapsnot die ik installeer bovenop een vorige begin ik met een profile reset. Dan weet ik zeker dat problemen die ik ondervind niet het gevolg zijn van het stapelen van vele snapshots en dus als bug gekwalificeerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
Net 11.10 binnengekregen met de nieuwe speeddial. Kun je ergens aangeven dat je gewoon de thumbnail van de hele webpagina wilt zien ipv alleen het logo?
Wel heel intelligent op deze manier, alleen heb ik zelf bijv. Tweakers twee keer in mijn speeddial staan (frontpage + forum), die nu visueel niet meer te onderscheiden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
BertS schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:57:
Net 11.10 binnengekregen met de nieuwe speeddial. Kun je ergens aangeven dat je gewoon de thumbnail van de hele webpagina wilt zien ipv alleen het logo?
Dat kun je bereiken door hem zo in te stellen dat hij iedere zoveel tijd herlaad (of alleen als de server zegt dat de pagina verlopen is). Gewoon rechts klikken op de speeddial knop die je aan wilt passen -> herladen iedere x minuten. Opera neemt dan aan dat je geïnteresseerd bent in de inhoud van de hele pagina en niet alleen het logo.

[ Voor 9% gewijzigd door Ook al Bezet op 12-04-2011 21:24 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.