Lief Dagboek
Gisteren sinds tijden weer eens meegegaan met een ICC 10 man raid met de guild.
Toen ik voor het laatst meeging waren we aan het wipen op Festergut. Toen ik nog mee ging met de ICC raids waren er nog geen ICC weekly's, het is dus al weer even geleden
Onze group setup was: 4 pally's (2 healers, 1 dps en 1 tank, de pally tank ben ik

), 1 warrior tank, 2 arcane mages, 1 balance druid, 1 holy priest, 1 enhancement shaman. In onze guild hebben we veel pally's, dus lekker veel pally buffs

Marrowgar oneshot, Deathwhisper oneshot, Gunship oneshot, hier had ik pas door dat we met 3 healers waren terwijl we het eerder altijd met 2 deden... een pally healer is retri gegaan bij Saurfang, ook een oneshot.
Toen door naar de plagueworks, eerst trash, in dit gedeelte was ik wat roestig. Was er nog maar 1x geweest en wist niet goed meer hoe en wat. Hier kregen we de raidweekly, we moesten de debuff van Rotface en Festergut tegelijk hebben en dan naar de questgiver lopen.
Besloten om te beginnen met de raidweekly. 2 tanks naar binnen bij rotface, samen met 2 healers en 2 mages. Het plan was om de mages de debuff te laten krijgen, daarna de tanks dood te laten gaan met Divine intervention, daarmee zijn ook direct beide healers dood en op dat moment moesten de mages invisibility gebruiken zodat de fight reset maar zij wel de debuff zouden hebben.
Zo gezegd zo gedaan, ging goed, beide mages leven nog. Daarna door naar festergut

Wij waren in de veronderstelling dat de debuff van festergut die grote oranje gifwolk was, zelfde plan van aanpak, mages gebruiken invisibility, net op dat moment krijgt 1 van beide een spray ofzo, dus die ging dood. De ander ging goed, maar kreeg een spore op zich toen ze uit invisibility komt, in paniek drukt ze op iceblock

Weg festergut debuff, maar de spore leefde nog. De melee dps die buiten was gebleven killden de spore en kregen de debuff van festergut..... oh shit, verkeerde tactiek gebruikt dus.
Dit nog een paar geprobeerd maar ging iedere keer verkeerd dus uiteindelijk maar laten wezen en festergut gekillt (mijn eerste keer). Iedereen had nu de debuff, dus we wilden het toch nog een keer proberen

1 mage ging vrij snel dood door een slime ofzo, en de andere mage wist nog net te overleven met 20% hp

Maar er liep nog wel een slime in de buurt van de mage... enge momenten, maar ik klikte mijn Divine intervention buff weg en pakte de slime op. 2.3miljoen hitpoints later was de slime dood en konden we eindelijk die quest inleveren

Hurray for emblems.
Daarna op naar Rotface maar deze keer voor de kill. Ik had deze nog nooit getankt, dus even een uitleg gehoord over deze boss en blijkbaar hoef ik alleen maar de boss in het midden te tanken en samen met de boss weg te rennen als de oozes gaan exploderen. Eerste 2 pogingen ging de ooztank telkens dood. Die kreeg te vaak te harde klappen van de grote ooze. De pogingen daarna ging een healer vrij snel dood. 5 maal is scheepsrecht en toen lag eindelijk rotface plat
Eindresultaat: 6 bosses down + weekly icc en een nieuwe ilvl251 tankbroek van saurfang

Ik liep nog altijd in de T8 broek omdat ik de T9 broek niet een upgrade vond. Vlak voor de raidstart had ik de ilvl 264 tankboots laten craften, dus in totaal ben ik lekker opgeschoten gisteravond.
Zit nu rond de 90 emblems maar weet eigenlijk niet wat ik er van moet kopen

De 264 tankchest heeft erorm veel meer stamina dan de t9 10man chest, maar er zit alleen maar expertise op wat ik niet nodig heb. Ik zou eventueel de emblem 245 tank head kunnen downgraden naar T9 head om een boel expertise kwijt te raken en dan alsnog de emblem chest kunnen kopen. Of zou ik dan toch voor de t10 chest gaan?
Ik wil graag mijn chest vervangen want die is ook nog altijd T8

T9 was zo'n minimale upgrade dat ik geen zin had om daar mijn emblems aan te verspillen
pff lang verhaal geworden