Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
deTwisj schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:34:
Ik ben er een paar dagen geleden ook even voor gaan zitten om het te configureren en ben nu een heel eind. Er zijn nog een paar dingen die ik moet uitzoeken en misschien een paar dingen die ik nog wil toevoegen.

Zo kreeg ik voorheen een tooltip als ik over mijn gridframe of player/target/tar_of_tar frames ga. Dit krijg ik niet meer en kan dus niet meer gemakkelijk informatie over een speler zien. Daarbij zie ik standaard niet welke talent build iemand gebruikt en moet daar waarschijnlijk tiptac voor installeren. Toen ik dit had geprobeerd werkte het nog niet en was de tooltip haast niet zichtbaar.

Ik heb DBM nu zo geskinned dat het binnen TukUI past alleen valt het mij op dat de spacing van de verschillende regels te laag is waardoor ze overlappen op mijn scherm. Ik moet nog eens uitzoeken waar dat door komt.

Ik moet nog eens kijken naar een MSBT of Parrot voor mijn combat text, al is de standaard versie wel geinig het is ook veeeeel spam :p Daarbij kan ik ook nog proberen te kijken voor een Event notification addon voor dingen als Missile Barrage proc, al zie ik die momenteel wel tussen de spam doorkomen van de standaard combat text :p
Je tooltip verdwijnt normaal als je in combat bent, heb dit ook al gemerkt, maar stoort me niet echt, dus nog geen oplossing voor gezocht.

Voor DBM, moet je gewoon in de opties van DBM zelf 'expand bars upwards' aanvinken. Dan is dat overlapping probleem meteen opgelost.

Ik gebruik ook gwn MikSCT. De standaard SCT van TukUI vind ik iets te druk ook.
Event notification zit in MikSCT verwerkt hoor. Krijg altijd melding als revenge, sword and board, etc... procced.

The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:29

ShadowBumble

Professioneel Prutser

prutser001 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:33:
Na enig proberen met TukUI ben ik toch niet helemaal onder de indruk, het werkt redelijk goed in een raid/instance, vindt het alleen erg lastig om het 1 en ander aan de UI te veranderen.
Ben er gister mee begonnen heb hem nu nog helemaal kaal inpreciepe aangezien ik nog aan het uitzoeken ben waarom ik mijn Username niet in mijn HP balk zie staan terwijl dat bij targets wel zo is en waarom de rep balk onder mij HP balk niet aangeeft welke faction hij is.

Vanavond even verder zodat ik DXE eens kan proberen dan moet ik nog de default blizz frames ergens uit kunnen zetten zodat ik mijn grid weer kan gebruiken en dan ben ik nagenoeg klaar met alle essentiele dingen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Mik! schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:36:
[...]

FS - LvB (Lavaburst) - CL - LB als filler. LvB casten als deze van cd is en FS verversen (liefst op de laatste tick).

Glyphs zijn prima tot 3.3.3 ivm de crit van Flame Shock die standaard gaat zijn. Dan wordt het of afwachten wat er met die glyph gaat gebeuren. Wellicht wordt de aangepaste variant interessant en anders weer terug naar ToW ook als is de max sp 84 als ik het goed heb begrepen. Het scaled niet volledig mee.
Waarom zou je ChainLightning willen gebruiken op een fight? (behalve trash dan)
Onze rotatie is nog steeds FS->LvB->LB fillers-LvB->LB Fillers , tot FS eraf is (iets wat perfect te timen is rond de 1050 haste)
Beste glyphs voor ons op het moment zijn:
-Glyph of Lightning Bolt
-Glyph of Flame Shock
-Glyph of Totem of Wrath

Enige nadeel aan ToW glyph is dat je verplicht je ToW totem moet droppen voor een gevecht start , en daarna over kan gaan op searing totem.

Overigens probeer ik tegenwoordig geens eens meer op trash te dpsen , gaat ze prima af zonder mij met al die AoE , voor ik me totem neer gezet heb is alles al zowat dood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:36:
http://i43.tinypic.com/aouo3s.jpg

Zo ziet mijn UI er op dit moment uit. Werkt best aardig als je het een beetje door hebt. Moet her en der nog wat dingen veranderen, maar dat komt vanzelf. :)
Ik vind die guild kicks wel een mooie toevoeging aan de interface :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
kowapanga schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:25:
[...]
Waarom zou je ChainLightning willen gebruiken op een fight? (behalve trash dan)
Onze rotatie is nog steeds FS->LvB->LB fillers-LvB->LB Fillers , tot FS eraf is (iets wat perfect te timen is rond de 1050 haste)
Beste glyphs voor ons op het moment zijn:
-Glyph of Lightning Bolt
-Glyph of Flame Shock
-Glyph of Totem of Wrath

Enige nadeel aan ToW glyph is dat je verplicht je ToW totem moet droppen voor een gevecht start , en daarna over kan gaan op searing totem.

Overigens probeer ik tegenwoordig geens eens meer op trash te dpsen , gaat ze prima af zonder mij met al die AoE , voor ik me totem neer gezet heb is alles al zowat dood :P
Omdat in mijn geval gezien mijn haste een CL betere filler is dan LB gezien de cast time. Mana is geen issue, dus een CL direct na een LvB zorgt ervoor dat ik perfect kan timen. Het is dus niet zo zeer 'onze' rotatie, het is een persoonlijke rotatie die je moet afwegen naar gelang je stats. En of je nu 1 LB inwisselt voor een CL voor betere timing boeit volgens mij ook niet zo zeer. Het draait om timing. Des te strakker je rotatie is, rekening houdend met alle cd's etc. des te beter je dps.

Beste glyphs zijn er niet, het ligt aan je voorkeur. Totem of Wrath is 'slechts' 84 spellpower extra en maakt niet uit hoe je spellpower is. Ik geef wat dat betreft de voorkeur aan extra damage vanuit mijn Lavaburst dan ToW. Mijn vraag is dan wel direct: waarom in vredesnaam searing totem? De extra sp van ToW op bossfights vind ik vele malen handiger dan een searing totem.

[ Voor 10% gewijzigd door Mik! op 11-03-2010 09:37 ]

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Auspex schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:00:
[...]

Je tooltip verdwijnt normaal als je in combat bent, heb dit ook al gemerkt, maar stoort me niet echt, dus nog geen oplossing voor gezocht.

Voor DBM, moet je gewoon in de opties van DBM zelf 'expand bars upwards' aanvinken. Dan is dat overlapping probleem meteen opgelost.

Ik gebruik ook gwn MikSCT. De standaard SCT van TukUI vind ik iets te druk ook.
Event notification zit in MikSCT verwerkt hoor. Krijg altijd melding als revenge, sword and board, etc... procced.
Ja ik heb de tooltips ook op OOC (out of combat) staan, maar zelfs al sta ik OOC dan krijg ik nog geen tooltips te zien van m'n unitframes en gridframes. Hierdoor kan ik dus niet zien waar iemand in mijn groep zich bevind (onhandig voor summons) en kan ik ook niet makkelijk zien welke talent spec die persoon heeft, al zit dat volgens mij helemaal niet in tukui en moet ik daarvoor tiptac installeren en configureren/skinnen.
ShadowBumble schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:18:
[...]

Ben er gister mee begonnen heb hem nu nog helemaal kaal inpreciepe aangezien ik nog aan het uitzoeken ben waarom ik mijn Username niet in mijn HP balk zie staan terwijl dat bij targets wel zo is en waarom de rep balk onder mij HP balk niet aangeeft welke faction hij is.

Vanavond even verder zodat ik DXE eens kan proberen dan moet ik nog de default blizz frames ergens uit kunnen zetten zodat ik mijn grid weer kan gebruiken en dan ben ik nagenoeg klaar met alle essentiele dingen.
Om de default blizz frames van TukUI uit te zetten moet je de tank/dps of heal raidframes addon niet inladen (ondanks dat hij dit vraagt de eerste keer dat je TukUI opstart). Daarbij moet je eventueel in je Interface menu de optie uitzetten genaamd "Show party/raid frames" of iets dergelijks. Maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 31% gewijzigd door deTwisj op 11-03-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 22:00

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gisteren ben ik (warlock) door onze officers aangewezen als caster tank voor Keleseth in ICC25. Kwam me een beetje koud op mijn dak, was namelijk ineens besloten na een aantal wipes rond 75% (we zijn pas net begonnen op het Blood Prince Council), maar wel een leuke taak. Ik moest nog een beetje uitvinden wat mijn taak nou precies was maar goed, aggro houden op boss en zoveel mogelijk Dark Nuclei om me heen verzamelen, that's it? Ik pull de nuclei met dots (CoA, Corr) en zorg dat ik Keleseth volgedot houd. Is dit ongeveer het hele eieren eten of vergeet ik nou belangrijke dingen? Tips? Wat doen jullie anders?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 17:19
in principe hoef je alleen searing pain 1x te casten op een dark nucleus, voor de boss moet je gewoon een aantal hunters en rogues laten missdirecten naar jou. wij hadden ook 1 gast die de dark nucleus naar onze warlocck pullde zodat hij het op kon pakken met searing pain. En ja dat is alles wat je moet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:24
Mik! schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:33:
[...]

Omdat in mijn geval gezien mijn haste een CL betere filler is dan LB gezien de cast time. Mana is geen issue, dus een CL direct na een LvB zorgt ervoor dat ik perfect kan timen. Het is dus niet zo zeer 'onze' rotatie, het is een persoonlijke rotatie die je moet afwegen naar gelang je stats. En of je nu 1 LB inwisselt voor een CL voor betere timing boeit volgens mij ook niet zo zeer. Het draait om timing. Des te strakker je rotatie is, rekening houdend met alle cd's etc. des te beter je dps.

Beste glyphs zijn er niet, het ligt aan je voorkeur. Totem of Wrath is 'slechts' 84 spellpower extra en maakt niet uit hoe je spellpower is. Ik geef wat dat betreft de voorkeur aan extra damage vanuit mijn Lavaburst dan ToW. Mijn vraag is dan wel direct: waarom in vredesnaam searing totem? De extra sp van ToW op bossfights vind ik vele malen handiger dan een searing totem.
De meningen over glyphs verschillen dus, zal persoonlijk voorkeur zijn vermoed ik.
Ik had toen zelf snel even wat opgezocht op internet en daar stond dat je tegenwoordig alleen maar LB moest gebruiken en geen CL meer (dat was voor 3.2 of 3.3 ofzo). Maar goed om te lezen dat ik aardig goed zat :)
Hoe zit het precies met LvB en FS, moet je voor FS de gehele DoT afwachten of moet je die verversen wanneer het uitkomt zolang ie maar niet afloopt?
En hoe zit het met LvB, loopt die DoT gelijk met de cooldown van de spell, of moet je de spell eerder opnieuw casten voordat de DoT afgelopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 12:59

Shunt

Boe

Als je tijd over hebt kan je net zo goed je pet op de ballen gooien die voor de nockback zorgen.
Bij ons op 10 man hebben we een persoon die daar steeds voor heen en weer rent wat imoh een grote verlies aan dps is en dus in mijn mening sonde. als we 2 warlocks hebben stoppen zij gewoon ieder hun imp op een van de orbs.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Ossi schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:58:
[...]
De meningen over glyphs verschillen dus, zal persoonlijk voorkeur zijn vermoed ik.
Ik had toen zelf snel even wat opgezocht op internet en daar stond dat je tegenwoordig alleen maar LB moest gebruiken en geen CL meer (dat was voor 3.2 of 3.3 ofzo). Maar goed om te lezen dat ik aardig goed zat :)
Hoe zit het precies met LvB en FS, moet je voor FS de gehele DoT afwachten of moet je die verversen wanneer het uitkomt zolang ie maar niet afloopt?
En hoe zit het met LvB, loopt die DoT gelijk met de cooldown van de spell, of moet je de spell eerder opnieuw casten voordat de DoT afgelopen is?
Zo laat mogelijk verversen en zorgen dat ie niet afloopt. Wat was de reden dat CL niet er tussen zit? Voor mij is de timing met een CL makkelijker dan met alleen maar LB. Komt precies uit tussen 2 LvB. Hmm, die dot van LvB is toch de bonus van T9? Ik durf het niet meer te zeggen, loop zelf namelijk rond in 4p T10. Volgens mij liep die sneller af dan de cd van de spell. Gewoon op elke cd je LvB gebruiken en die dot is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:58

Neelon

FOR PONY!!!

deTwisj schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:34:
Ik ben er een paar dagen geleden ook even voor gaan zitten om het te configureren en ben nu een heel eind. Er zijn nog een paar dingen die ik moet uitzoeken en misschien een paar dingen die ik nog wil toevoegen.

Zo kreeg ik voorheen een tooltip als ik over mijn gridframe of player/target/tar_of_tar frames ga. Dit krijg ik niet meer en kan dus niet meer gemakkelijk informatie over een speler zien. Daarbij zie ik standaard niet welke talent build iemand gebruikt en moet daar waarschijnlijk tiptac voor installeren. Toen ik dit had geprobeerd werkte het nog niet en was de tooltip haast niet zichtbaar.

Ik heb DBM nu zo geskinned dat het binnen TukUI past alleen valt het mij op dat de spacing van de verschillende regels te laag is waardoor ze overlappen op mijn scherm. Ik moet nog eens uitzoeken waar dat door komt.

Ik moet nog eens kijken naar een MSBT of Parrot voor mijn combat text, al is de standaard versie wel geinig het is ook veeeeel spam :p Daarbij kan ik ook nog proberen te kijken voor een Event notification addon voor dingen als Missile Barrage proc, al zie ik die momenteel wel tussen de spam doorkomen van de standaard combat text :p
Uit het draadje op tukui.org:
set expand bars upwards as shown.
or if you want bars going down set Y offset to 20 or 25 in bars oprions
edit: fack, ik ben traag vandaag. :X

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Gister niet veel gedaan, wel 6 keer een WSG premade met een deel van de top pvpers van Aggramar.
Dikke fun ! lekker op vent lullen en gewoon die achievements afwerken. Beest leuk om te zien wat een georganiseerde groep voor elkaar krijgt.
Hordes gaan altijd via links onze basis in dus wat deden wij bij de start ? Gelijk links ! Heroism en die hordes naar de GY sturen en dan beneden staan wachten tot ze respawnde en hun dood zo tegemoed liepen. Best leuk :D

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Lief Dagboek :)

Gisteren sinds tijden weer eens meegegaan met een ICC 10 man raid met de guild.
Toen ik voor het laatst meeging waren we aan het wipen op Festergut. Toen ik nog mee ging met de ICC raids waren er nog geen ICC weekly's, het is dus al weer even geleden :)

Onze group setup was: 4 pally's (2 healers, 1 dps en 1 tank, de pally tank ben ik :)), 1 warrior tank, 2 arcane mages, 1 balance druid, 1 holy priest, 1 enhancement shaman. In onze guild hebben we veel pally's, dus lekker veel pally buffs :D
Marrowgar oneshot, Deathwhisper oneshot, Gunship oneshot, hier had ik pas door dat we met 3 healers waren terwijl we het eerder altijd met 2 deden... een pally healer is retri gegaan bij Saurfang, ook een oneshot.

Toen door naar de plagueworks, eerst trash, in dit gedeelte was ik wat roestig. Was er nog maar 1x geweest en wist niet goed meer hoe en wat. Hier kregen we de raidweekly, we moesten de debuff van Rotface en Festergut tegelijk hebben en dan naar de questgiver lopen.
Besloten om te beginnen met de raidweekly. 2 tanks naar binnen bij rotface, samen met 2 healers en 2 mages. Het plan was om de mages de debuff te laten krijgen, daarna de tanks dood te laten gaan met Divine intervention, daarmee zijn ook direct beide healers dood en op dat moment moesten de mages invisibility gebruiken zodat de fight reset maar zij wel de debuff zouden hebben.
Zo gezegd zo gedaan, ging goed, beide mages leven nog. Daarna door naar festergut :)
Wij waren in de veronderstelling dat de debuff van festergut die grote oranje gifwolk was, zelfde plan van aanpak, mages gebruiken invisibility, net op dat moment krijgt 1 van beide een spray ofzo, dus die ging dood. De ander ging goed, maar kreeg een spore op zich toen ze uit invisibility komt, in paniek drukt ze op iceblock :( Weg festergut debuff, maar de spore leefde nog. De melee dps die buiten was gebleven killden de spore en kregen de debuff van festergut..... oh shit, verkeerde tactiek gebruikt dus.
Dit nog een paar geprobeerd maar ging iedere keer verkeerd dus uiteindelijk maar laten wezen en festergut gekillt (mijn eerste keer). Iedereen had nu de debuff, dus we wilden het toch nog een keer proberen :D
1 mage ging vrij snel dood door een slime ofzo, en de andere mage wist nog net te overleven met 20% hp :D
Maar er liep nog wel een slime in de buurt van de mage... enge momenten, maar ik klikte mijn Divine intervention buff weg en pakte de slime op. 2.3miljoen hitpoints later was de slime dood en konden we eindelijk die quest inleveren :D Hurray for emblems.

Daarna op naar Rotface maar deze keer voor de kill. Ik had deze nog nooit getankt, dus even een uitleg gehoord over deze boss en blijkbaar hoef ik alleen maar de boss in het midden te tanken en samen met de boss weg te rennen als de oozes gaan exploderen. Eerste 2 pogingen ging de ooztank telkens dood. Die kreeg te vaak te harde klappen van de grote ooze. De pogingen daarna ging een healer vrij snel dood. 5 maal is scheepsrecht en toen lag eindelijk rotface plat :)

Eindresultaat: 6 bosses down + weekly icc en een nieuwe ilvl251 tankbroek van saurfang :D Ik liep nog altijd in de T8 broek omdat ik de T9 broek niet een upgrade vond. Vlak voor de raidstart had ik de ilvl 264 tankboots laten craften, dus in totaal ben ik lekker opgeschoten gisteravond.

Zit nu rond de 90 emblems maar weet eigenlijk niet wat ik er van moet kopen :o De 264 tankchest heeft erorm veel meer stamina dan de t9 10man chest, maar er zit alleen maar expertise op wat ik niet nodig heb. Ik zou eventueel de emblem 245 tank head kunnen downgraden naar T9 head om een boel expertise kwijt te raken en dan alsnog de emblem chest kunnen kopen. Of zou ik dan toch voor de t10 chest gaan?
Ik wil graag mijn chest vervangen want die is ook nog altijd T8 :) T9 was zo'n minimale upgrade dat ik geen zin had om daar mijn emblems aan te verspillen :o

pff lang verhaal geworden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wootlock schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:22:
Gister niet veel gedaan, wel 6 keer een WSG premade met een deel van de top pvpers van Aggramar.
Dikke fun ! lekker op vent lullen en gewoon die achievements afwerken. Beest leuk om te zien wat een georganiseerde groep voor elkaar krijgt.
Hordes gaan altijd via links onze basis in dus wat deden wij bij de start ? Gelijk links ! Heroism en die hordes naar de GY sturen en dan beneden staan wachten tot ze respawnde en hun dood zo tegemoed liepen. Best leuk :D
haha ja dat werkt idd prima al helemaal met een premade waarbij je ook nog een beetje behoorlijke comunicatie met elkaar hebt :P het is alleen in het begin ff de overhand krijgen en daarna is het een partij zieltjes farmen op de vijandelijke Gy waar de Lichking met zn Frostmourne jaloers op zou zijn haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterenavond ICC10 in geweest met m'n vaste groep. We hadden afgesproken om de run toch te resetten, zodat we extra Emblems en eventueel loot konden krijgen. Dan na een paar farmbosses zouden we verder gaan met een nieuwe encounter. Plan was: 4 bosses, Dreamwalker en dan naar Blood Council die nieuw was voor onze groep.

Het ging allemaal een beetje slordig, maar wel waren alle 4 de eerste bazen een one-shot. Van die kletsende dame (2e baas... shut up!) kreeg ik de offhand, die mooi paste bij m'n Frost Needle. Maar ik had er nog geen enchant op, dus bleef ik even rondlopen met m'n Heroic versie van Illumination.
We kregen de extra quest op de Ramparts en na 2 onnodige wipes hadden we ook die Frost Giant down. Je moet daar even weten wat je moet doen, maar dan is het ook tank & spank en dus gratis emblems!
Dreamwalker was zowaar ook een one-shot. Dat ging echt heel lekker en snel. Alleen de raidhealer was oom, net toen we klaar waren... maar dat kwam dan ook omdat ze in die paarse zone stond... duh! (manaburn)

Op Blood Council begonnen we met een Warlock als tank op Keleseth, maar die ging de eerste paar tries toch snel down. Kan aan de healers liggen, maar ook aan het feit dat ie gewoon minder hp heeft dan een tank. Het ging vooral mis, zodra Keleseth actief werd en er een Empowered Shadow Lance gecast werd. Dat moeten we nog even uitvogelen.
De laatste tries deden we het met een DK die in tankgear ging en de Warlock terug naar DPS. Dat ging net zo goed/slecht, weer ging het fout zodra Keleseth actief werd. De rest is onder controle en dus zie ik ze wel down gaan als we dat ene aspect onder controle krijgen.

Na de raid heb ik nog even wat enchants geregeld:
+ Illumination enchant met Black Magic voor Arcane spec. 250 extra haste bij proc, wat me op 1030haste brengt.
+ Frost Needle enchant met 63 spellpower voor Fire spec. Dit wapen en de offhand hebben meer hit, die ik nodig heb, omdat we bijna nooit een Boomkin / Spriest hebben in de 10man raid. Daarnaast scaled spellpower goed met de Fire spec.

Getest op een level 83 dummy, met resultaat: Arcane 5k dps - Fire 4,2k dps.
Nu moet ik zeggen dat je met Fire afhankelijk bent van RNG en meer crits (vooral i.c.m. de 2xT10 bonus), wat je flink veel meer hebt in een raid. (debuffs op boss, focus magic, etc.) Met Arcane heb je dan ook meer, maar volgens mij een mindere increase dan de Fire spec. Toch is het duidelijk dat Fire onderdoet voor Arcane, maar hopelijk liggen ze meer gelijk in patch 3.3.3.

Vergeten screenie te nemen van mn UI, sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Mik! schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:13:
[...]

Zo laat mogelijk verversen en zorgen dat ie niet afloopt. Wat was de reden dat CL niet er tussen zit? Voor mij is de timing met een CL makkelijker dan met alleen maar LB. Komt precies uit tussen 2 LvB. Hmm, die dot van LvB is toch de bonus van T9? Ik durf het niet meer te zeggen, loop zelf namelijk rond in 4p T10. Volgens mij liep die sneller af dan de cd van de spell. Gewoon op elke cd je LvB gebruiken en die dot is mooi meegenomen.
http://www.wow-track.com/...lemental-shaman-rotation/

Ik quote even een stukje:
Let’s start out with a basic rotation.

(FS, LvB, LBx5, LvB, LBx5): 4829.34 DPS (708 haste + Totem of Hex)

http://shamantavern.blogspot.com/2009/10/elemental-dps-rotation-in-322.html

Hmm schijnbaar heb ik het toch niet helemaal goed gelezen allemaal :)
Er wordt inderdaad gesproken over CL in de rotatie...

Wat de DoT van LvB betreft, ik heb geen idee of dat van T9 is, zou best kunnen want ze heeft alleen emblem gear aan.
Bedankt voor de tips in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 22:19
Ossi schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:32:
[...]

http://www.wow-track.com/...lemental-shaman-rotation/

Ik quote even een stukje:
Let’s start out with a basic rotation.

(FS, LvB, LBx5, LvB, LBx5): 4829.34 DPS (708 haste + Totem of Hex)

http://shamantavern.blogspot.com/2009/10/elemental-dps-rotation-in-322.html

Wat de DoT van LvB betreft, ik heb geen idee of dat van T9 is, zou best kunnen want ze heeft alleen emblem gear aan.
Volgens mij kan je FS, LvB, CL, 4x LB, LvB, CL, 4x LB beter doen, als je de mana ervoor heb. De damage is nagenoeg gelijk & de cast tijd is korter. Al moet je wel opletten of de chain lightning je rotatie niet in de war schopt qua global cooldowns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Ossi schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:32:

Graag gedaan ;) Enne, het blijft voor een groot deel nog persoonlijke voorkeur qua glyphs etc en zelfs het wel of niet gebruiken van CL. Zolang ze haar ritme vindt en de lol heeft in het dpsen komt de hogere dps vanzelf. Het is gewoon even zoeken.
Zhalix schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:38:
Volgens mij kan je FS, LvB, CL, 4x LB, LvB, CL, 4x LB beter doen, als je de mana ervoor heb. De damage is nagenoeg gelijk & de cast tijd is korter. Al moet je wel opletten of de chain lightning je rotatie niet in de war schopt qua global cooldowns.
Mana is inderdaad het punt hier. Het vreet net wat meer mana. Leuke manapool, raidsetup waarmee mana geen probleem is en je kunt dit prima doen.

Global cd is hier nauwelijks een probleem omdat je het perfect kan timen op deze manier. CL is van cd af zodra je weer een LvB doet en LB heeft dus geen cd.

[ Voor 6% gewijzigd door Mik! op 11-03-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Lees Mek's Elemental guide eens door op de website van Ensidia, hier staan wel wat handige tips in.
Voor zover ik begrepen heb is zolang je niet haste capped bent (= CL onder de globalcooldown) gebruik je gewoon CL in je rotation.

Of je de glyph van ToW of LvB gebruikt hangt af van je SP, boven een bepaalde hoeveelheid SP is het beter om ToW glyph te wisselen voor de LvB glyph, de exacte nummers hiervoor zou je even na moeten zoeken op elitistjerks o.d.

Als je Bloodlust hebt of net je Elemental Mastery talent gebruikt gebruik je geen CL meer als filler maar het gewoon LB spam buiten FS en LvB natuurlijk.
Gebruik Elemental Mastery ook NOOIT tijdens een Bloodlust, dit is een verspilling van de 15 sec haste buff die je er van krijgt :-)

Dan als laatste, Searing Totem gebruik als je of een andere elemental shaman in je raid hebt die ToW dropt of een demo lock in je raid hebt die in totaal meer SP geeft dan ToW.
Máár, nu onze Fire Elemental Totem maar een 10 min cooldown heeft kan deze bijna op ieder gevecht gebruikt worden. Duurt het gevecht nog langer dan 2 min gebruik deze dan ook altijd boven searing totem het liefst als er ook Bloodlust is want deze buff geld ook voor je Fire Elemental :-)
Bijvoorbeeld op Rotface waar wij Bloodlust vroeg gebruiken is het ideaal om dan je Fire Elemental te droppen :-)

Hoop dat ik hier wat mee geholpen heb, dit is eigelijk een kleine samenvatting van Mek's guide van Ensidia dus zou je nogmaals willen aanraden deze even rustig door te lezen.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Radiance schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:55:
Lees Mek's Elemental guide eens door op de website van Ensidia, hier staan wel wat handige tips in.
Voor zover ik begrepen heb is zolang je niet haste capped bent (= CL onder de globalcooldown) gebruik je gewoon CL in je rotation.

Of je de glyph van ToW of LvB gebruikt hangt af van je SP, boven een bepaalde hoeveelheid SP is het beter om ToW glyph te wisselen voor de LvB glyph, de exacte nummers hiervoor zou je even na moeten zoeken op elitistjerks o.d.

Als je Bloodlust hebt of net je Elemental Mastery talent gebruikt gebruik je geen CL meer als filler maar het gewoon LB spam buiten FS en LvB natuurlijk.
Gebruik Elemental Mastery ook NOOIT tijdens een Bloodlust, dit is een verspilling van de 15 sec haste buff die je er van krijgt :-)

Dan als laatste, Searing Totem gebruik als je of een andere elemental shaman in je raid hebt die ToW dropt of een demo lock in je raid hebt die in totaal meer SP geeft dan ToW.
Máár, nu onze Fire Elemental Totem maar een 10 min cooldown heeft kan deze bijna op ieder gevecht gebruikt worden. Duurt het gevecht nog langer dan 2 min gebruik deze dan ook altijd boven searing totem het liefst als er ook Bloodlust is want deze buff geld ook voor je Fire Elemental :-)
Bijvoorbeeld op Rotface waar wij Bloodlust vroeg gebruiken is het ideaal om dan je Fire Elemental te droppen :-)

Hoop dat ik hier wat mee geholpen heb, dit is eigelijk een kleine samenvatting van Mek's guide van Ensidia dus zou je nogmaals willen aanraden deze even rustig door te lezen.
Hmm, dat van searing totem heb ik nog gehoord. Ga er zeker eens naar kijken, want ik ben nu wel heel erg benieuwd. En er zijn nog wel wat meer puntjes die ik even verder ga nakijken ^^ Dank voor de link, deels komt het overeen met wat ik al gelezen heb, deels is het nieuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Ossi schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:24:
Heel verhaal over cheaten bij weekly in icc.
Was het niet gewoon sneller geweest om eerst Rotface en daarna festergut dood te maken?
Daarna op naar Rotface maar deze keer voor de kill. Ik had deze nog nooit getankt, dus even een uitleg gehoord over deze boss en blijkbaar hoef ik alleen maar de boss in het midden te tanken en samen met de boss weg te rennen als de oozes gaan exploderen. Eerste 2 pogingen ging de ooztank telkens dood. Die kreeg te vaak te harde klappen van de grote ooze. De pogingen daarna ging een healer vrij snel dood. 5 maal is scheepsrecht en toen lag eindelijk rotface plat :)
Het is niet de bedoeling dat je als ooze tank klappen vangt. Je moet de ooze juist kiten. Een prot pally kan de oozes heel makkelijk kiten. Ranged damage, taunt en dan door de consecration kiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Het is een deel van wat ik onthouden heb :)
Ben zelf resto als mainspec maar de guild wilt mij graag als offspec elemental voor gevechten zoals Putri waar je vaak een healer minder wil etc.

Zie dat je op Draenor zit, kan me ook altijd ingame ff whisperen, zit zelf ook op Draenor.
Me main is net zoals me nick hier, Radiance.
Misschien kunnen we nog wat tips uitwisselen voor de dummy :D

[ Voor 8% gewijzigd door Radiance op 11-03-2010 11:52 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:29

ShadowBumble

Professioneel Prutser

deTwisj schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:44:
Om de default blizz frames van TukUI uit te zetten moet je de tank/dps of heal raidframes addon niet inladen (ondanks dat hij dit vraagt de eerste keer dat je TukUI opstart). Daarbij moet je eventueel in je Interface menu de optie uitzetten genaamd "Show party/raid frames" of iets dergelijks. Maar dat weet ik niet zeker.
Ik laat het wel even weten komt goed vanavond eens uittesten :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
RyackWerk schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:48:
[...]

Was het niet gewoon sneller geweest om eerst Rotface en daarna festergut dood te maken?

[...]

Het is niet de bedoeling dat je als ooze tank klappen vangt. Je moet de ooze juist kiten. Een prot pally kan de oozes heel makkelijk kiten. Ranged damage, taunt en dan door de consecration kiten.
Festergut staat op farm, maar Rotface is nog niet farm genoeg om dat risico te nemen :) Vandaar dus dat we het op deze manier hebben opgelost :) Dus ik ben het met je eens, maar het risico was wat te groot :)

Dus schijnbaar had ik beter de oozes kunnen tanken? Ik was er voor het eerst, dus waarschijnlijk stond ik daarom de boss te tanken. Ik weet dat het niet de bedoelings is om klappen te krijgen van de grote ooze, maar schijnbaar ging het niet altijd even goed :) Hij had eerder altijd de boss getankt en was nu voor het eerst op de oozes, dus het was voor hem even wennen verwacht ik :) Bedankt voor de tip in ieder geval, ik zal het in de groep gooien als ik weer mee ben met de raid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Liefdagboek :)

Gistere vanwege de lag alleen maar de 1e 4 bosses gekilled..( icc 25 )
En gistere daarna VoA 10 / 25 gedaan ( top dpser 10k pew pew )

Verder me 1e Token geloot en me chest er voor ingeruild dus me 1e T10,25 is binnen. ( koste me wel 70k dkp ) maar goed verder sparen en op naar de volgende !
Lijstje is btw wat uitgebreider geworden, moet nu ook maar die leg's en boots laten craften, wat me ongeveer zo'n 15k aan mats gaat kosten. Ach ja het moet maar :)
Gaat me dps in iedergeval omhoog en me GS ook ! LOL

Tot zinas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 16:43

Valkyre

Kitesurf FTW!

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:36:
http://i43.tinypic.com/aouo3s.jpg

Zo ziet mijn UI er op dit moment uit. Werkt best aardig als je het een beetje door hebt. Moet her en der nog wat dingen veranderen, maar dat komt vanzelf. :)
best wel een mooie ui ja, maar waarom in godsnaam Omen zo massive rechtsonderin... toch echt een addon die je bijna niet meer nodig hebt en all helemaal niet zo massive! :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Radiance schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:49:
Het is een deel van wat ik onthouden heb :)
Ben zelf resto als mainspec maar de guild wilt mij graag als offspec elemental voor gevechten zoals Putri waar je vaak een healer minder wil etc.

Zie dat je op Draenor zit, kan me ook altijd ingame ff whisperen, zit zelf ook op Draenor.
Me main is net zoals me nick hier, Radiance.
Misschien kunnen we nog wat tips uitwisselen voor de dummy :D
Ghe, ik zet je wel even in de friendslist ;) Zal me eerst eens even inlezen. In ieder geval dank voor het aanbod ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds het weekend al niet meer gespeeld, ergens mis ik het ook totaal niet. Mischien maar weer eens oppakken als Cata uitkomt ofzo.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

SinergyX schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:03:
Sinds het weekend al niet meer gespeeld, ergens mis ik het ook totaal niet. Mischien maar weer eens oppakken als Cata uitkomt ofzo.
Zozo, al vier dagen niet ;) Wacht nog maar paar weekjes ;D

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ebayzo schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:18:
[...]
jij kent het ;) haha
oja blinde volgende x mag je wel toet toet doe nals ik naar je zwaaai !

[ Voor 15% gewijzigd door Mektheb op 11-03-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

http://i40.tinypic.com/15d6m1x.jpg

Dit is mn UI zo als het nu is. Grid gaat nog 1 verder naar onderen. Misschien eens lager maken voor het geval ik ergens in een 25 mans terecht kom. DBM is niet te zien, maar die heeft de TukUI skin zoals op het TukUI forum terug te vinden is.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:38

junglebeast

hier staat iets

Neelon schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:14:

Dit is mn UI zo als het nu is. Grid gaat nog 1 verder naar onderen. Misschien eens lager maken voor het geval ik ergens in een 25 mans terecht kom. DBM is niet te zien, maar die heeft de TukUI skin zoals op het TukUI forum terug te vinden is.
Toch wel mooi die TukUI. Mss eens over nadenken als Cata uit is. Voorlopig heb ik genoeg aan mijn creatie..

http://i39.tinypic.com/sxf43n.jpg

- Domino's
- ShadowedUF
- Fubar
- SexyMap
- Skada
- Vuhdo
- Elk's Buffbars
- MSTB

enzo enzo..

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou het teveel gevraagd zijn als tukui introducer jouw UI te mogen ? :)
Ik gebruik namelijk het al eeuwen, maar heb nog steeds geen goeie gevonden voor me "druid / priest" en die van jouw ziet er prima uit :)

dus mocht dat kunnen kan je je interface map en settings inpakken en uploaden en dme ? :)
zou ik je erg dankbaar voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
Hoeveel haste zitten jullie dan op dat je CL in je rotatie opneemt :S
Ik kom echt perfect uit door lekker LB te blijven doen , wat toch altijd meer dmg gaat doen

En voor zover ik weet is ToW glyph toch zeker beter tot dat je ergens bij een Spellpower nummer komt wat toch niet echt te halen is.

De Searing totem is uiteraard alleen als er een demo lock in de raid zit , die er altijd wel is.

Anyway door "mijn" LB rotatie en glyphs zit ik toch meestal tegen de 9k dps aan te hikken nu , vind het wel best :P

Overigens raad ik http://elitistjerks.com/f...lemental_zap_spreadsheet/ aan voor je DPS spreadsheet , zie je goed de verschillen tussen Rotatie/Glyphs ;)

edit:

Overigens nog een leuk kunstje waar aardig wat ele shammies de mist ingaan met hun tier10.
Zodra je LvB klaar is met casten refreshed hij meteen je FlameShock op je target , veel schijnen te denken dat dit bij impact is en daarom refreshen ze eigenlijk de FS te vroeg , aangezien er nog net een LvB uit te persen is op het einde

[ Voor 81% gewijzigd door kowapanga op 11-03-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ik zit op 911 haste.
Dat van ToW glyph had ik al gezegt, ikzelf gebruik hem nog omdat ik nog niet een bepaalde hoeveelheid SP heb.
Ik geloof dat dit iets rond de 4k SP is!?

Ik kom hier niet aan omdat m'n mainspec resto is dus ik zit in half resto gear die vol zit met 20 haste gems :)
Spreadsheets etc gaat mij te ver voor offspec waar ik eigelijk geen hol aan vind :P
M'n DPS hangt van het gevecht af. Op Putri zit ik geloof ik rond de 5400dps waar ik op Saurfang wel rond de 6-7k aan kan tikken. Sindragosa haalde ik laatst 5500 dps of iets in die richting.

Patchwerk achtige gevechten heb ik nog niet hoeven DPS'en maar zal wel rond de 7-8k DPS moeten kunnen uitkomen gok ik zo.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Mektheb schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:42:
[...]

Zou het teveel gevraagd zijn als tukui introducer jouw UI te mogen ? :)
Ik gebruik namelijk het al eeuwen, maar heb nog steeds geen goeie gevonden voor me "druid / priest" en die van jouw ziet er prima uit :)

dus mocht dat kunnen kan je je interface map en settings inpakken en uploaden en dme ? :)
zou ik je erg dankbaar voor zijn.
Kan de DME optie niet echt vinden.

Misschien dat er meer liefhebbers zijn.

http://www.bebecom.nl/site/wow/tukui.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Mektheb schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:34:
[...]

jij kent het ;) haha
oja blinde volgende x mag je wel toet toet doe nals ik naar je zwaaai !
Wie, wat en wanneer ? :D

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dinsdag rond 17:30 bij de rotonde !!! ( bij janscheffeR)

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 11-03-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 19-09 19:50

Wow hij is echt zo perfect; kan jij misschien jou Interface map zippen & mailen ofzo?!

te laat; note to myself: lees eerst de rest door voordat je reageert

[ Voor 7% gewijzigd door Ryur op 11-03-2010 16:02 . Reden: ben een chaoot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucky me, Quel'Delar is van mij!

Nu heb ik weer even getest in Fury en Arms, Arms geeft nog steeds meer dps. Dat zit 'm waarschijnlijk in de expertise, in Fury zit ik op 12 :P
Ik blijf dus lekker rondrennen in Arms, is ook prima want dps op bossdummy is 3700. Misschien dat ik toch maar eens aan het raiden moet.

Een nieuw doel voor mij is trouwens om in Arms meer strenght te halen dan stamina, dat is best moeilijk voor een tauren met mining :P
Het lukt nu af en toe door Darkmoon Card: Greatness :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:10:
Lucky me, Quel'Delar is van mij!

Nu heb ik weer even getest in Fury en Arms, Arms geeft nog steeds meer dps. Dat zit 'm waarschijnlijk in de expertise, in Fury zit ik op 12 :P
Ik blijf dus lekker rondrennen in Arms, is ook prima want dps op bossdummy is 3700. Misschien dat ik toch maar eens aan het raiden moet.

Een nieuw doel voor mij is trouwens om in Arms meer strenght te halen dan stamina, dat is best moeilijk voor een tauren met mining :P
Het lukt nu af en toe door Darkmoon Card: Greatness :D
Gz !, ik heb er al 3 verkocht :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ossi schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:24:

Zit nu rond de 90 emblems maar weet eigenlijk niet wat ik er van moet kopen :o De 264 tankchest heeft erorm veel meer stamina dan de t9 10man chest, maar er zit alleen maar expertise op wat ik niet nodig heb. Ik zou eventueel de emblem 245 tank head kunnen downgraden naar T9 head om een boel expertise kwijt te raken en dan alsnog de emblem chest kunnen kopen. Of zou ik dan toch voor de t10 chest gaan?
Ik wil graag mijn chest vervangen want die is ook nog altijd T8 :) T9 was zo'n minimale upgrade dat ik geen zin had om daar mijn emblems aan te verspillen :o
Iemand die hier nog wat advies voor kan geven?
Ik zit nu op 29 expertise volgens armory, maar door de glyph voor seal of vengeance zit ik in combat hoger.
Als ik dan de emblem chest koop, dan ga ik er weer een enorme bak expertise op vooruit, die niet 100% nuttig is omdat ik de softcap al heb gehaald.

Opties zijn:
1) Helm downgraden naar T9 en dan emblem chest kopen
2) Gewoon de emblem chest kopen en lekker veel expertise en stamina hebben
3) T10 (10 man) chest kopen. (de kans op 25 mans tokens is zo goed als nul aangezien ik ICC niet raid op 25 man en al helemaal niet tot de tier bosses.)

Het gaat om deze char :)
http://eu.wowarmory.com/c...xml?r=Doomhammer&n=Gerbon

[ Voor 3% gewijzigd door Ossi op 11-03-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
MTV Cribs is op bezoek geweest bij niemand minder dan Thrall :D

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Laatst online: 17-09 17:55
Zoals beloofd:

http://nl.tinypic.com/r/beu72p/5

Ik denk er nog aan om grid iets aan te passen, zou het wel opzich iets breder willen hebben en ik moet de DBM bars nog moven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we het houden op gezellig druk... Wordt je daar niet helemaal raar van?
Mektheb schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:14:
[...]

Gz !, ik heb er al 3 verkocht :>
:o :X 8)7
Dan heb je erg veel geluk.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:27:
Laten we het houden op gezellig druk... Wordt je daar niet helemaal raar van?

[...]

:o :X 8)7
Dan heb je erg veel geluk.
Mja geluk kan :P, maar aangezien een ander maatje van me er 2 heeft geloot in 1run.
En andere guildie er ook al 3 heeft gehad ( elke char 1 )

Bedoel ken ook mensen die hun 1e eitje van oracles gewoon de proto al hadden, en ik bv na maaaanden nog niet.
RNG = erg RNG :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img532.imageshack.us/img532/4473/wowscrnshot031110135708.th.jpg

Hier mijn aangepaste Tukui v9 userinterface. Heb er dingen toegevoegd en beetje veranderd naar mijn eigen smaak, ben er zeer trots op en super blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste keer dat ik de battered hilt zag droppen rolde ik een 2 :'(
Owja Oracles, daar moet ik nog even aan mijn rep werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben er zo blij mij Iedereen bijna goed met Tukui goed uit de voeten kan !, dat betekend meer mensen het gebruiken meer design's en meer uitwerkingen en nog betere ui's !

En echte WoWer kan niet zonder een pro Ui :P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gohan-san schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:31:
[...]

best wel een mooie ui ja, maar waarom in godsnaam Omen zo massive rechtsonderin... toch echt een addon die je bijna niet meer nodig hebt en all helemaal niet zo massive! :p
Omdat ik nog geen tijd heb gehad om recount er netjes naast te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee

Ik ben net een week geleden begonnen met het spelen van WoW.
Maar nu ben ik op een Realm gejoind waar mijn neef ook speelt.
maar dat is een nogal rustige Realm (Deathwing, 10.000 spelers).
Maakt dit het spel minder leuk, of het juist goed dat het een beetje rustig is? Ik hoor graag jullie mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 14:35

chromeeh

the Gnome

Radiance schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:19:
[video]
_O- _O- _O- _O-
Dat deurtje naar SW :D
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:05:
hee

Ik ben net een week geleden begonnen met het spelen van WoW.
Maar nu ben ik op een Realm gejoind waar mijn neef ook speelt.
maar dat is een nogal rustige Realm (Deathwing, 10.000 spelers).
Maakt dit het spel minder leuk, of het juist goed dat het een beetje rustig is? Ik hoor graag jullie mening
Mijn advies: begin eerst eens met lekker questen, zorg dat je wat leveled etc.
Tegen de tijd dat je lvl 70+ bent weet je wel of het realm geschikt is om te blijven of niet :)

[ Voor 51% gewijzigd door chromeeh op 11-03-2010 19:29 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 18-09 19:18
Mektheb schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:00:
[...]

dinsdag rond 17:30 bij de rotonde !!! ( bij janscheffeR)
offtopic:
Jan Scheffer als in de makelaar in Rhenen? Daar kom ik iedere dag twee keer langs rond 8.50 en 17.45 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dev10 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:03:
[...]

offtopic:
Jan Scheffer als in de makelaar in Rhenen? Daar kom ik iedere dag twee keer langs rond 8.50 en 17.45 uur.
ja daar ja :) haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mektheb schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:08:
En echte WoWer kan niet zonder een pro Ui :P,
Inderdaad. Ik heb voor mezelf een pro UI in elkaar gezet :P Ik heb dan ook geen TukUI.

Dit is mijn UI:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wkC7PoWLBO7Vvoe6ONqtFP5j/thumb.jpg

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Laatst online: 22-08 08:39
Radiance schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:19:
[video]
grappig. :) Kan alleen zijn bedroom niet zo plaaten.. Waar is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Na enig aanklooien toch een UI gevonden die me wel leuk leek, moet nog het een en ander toevoegen kwa addons en eventueel aanpassen maar het ziet er nu zo uit :

http://www.xs4all.nl/~mwbreur/WoWScrnShot_031210_074234.jpg

Heb nog geen kans gehad om hem in een raid te gebruiken, maar in b.v. een party krijg je gewoon 5 icoontjes te zien onderin het midden.

Moet nog even Baggins/DBM/Healbot toevoegen, Eventalert werkt gewoon netjes met de UI, Carbonite zal denk ik nog problemen geven ivm de minimap die wel erg vet is, dat 'randje' draait constant als een soort tandwiel.

Deze UI heet 'SAS Roth nogwat' :P
Heb al wel gemerkt dat je dus niet gewoon je addons kan updaten, dan wordt het een zooitje.

[ Voor 52% gewijzigd door prutser001 op 12-03-2010 07:56 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08-2021

-BB-

kwak

Rakkerzero schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:26:
[...]

Inderdaad. Ik heb voor mezelf een pro UI in elkaar gezet :P Ik heb dan ook geen TukUI.

Dit is mijn UI:
[afbeelding]
Dat is BTex toch? Ook wel mee bezig geweest, maar ik kom er telkens op terug omdat ik het best prettig vind om alles open te hebben. Ik heb dan ook niet zo'n groot scherm, lastiger om alles te plaatsen. Daarentegen is wat aankleding ook wel weer leuk, het oog wil ook wat ;)

Gisteravond nog even bezig geweest met een eigen invulling, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden mee. Was ook maar een uurtje.

Ik maak voorlopig gebruik van de volgende addons:
  • Bartender4 - knoppen verplaatsen/vergroten/verkleinen, anders indelen
  • Pitbull4 - unit frames
  • Skada - tegenhanger Recount
  • Sexymap - minimap
  • ButtonFacade (met een aantal packs om de "mooiste" te kiezen) - knopjes anders uit laten zien
  • Buffalo - (de)buffs
  • Prat3 - chat (kleurtjes voor classes, timestamps, etc)
Heb er nog wel meer, maar die zijn niet voor mijn UI ;)

When all else fails, resurrect and start over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
kowapanga schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:43:
Hoeveel haste zitten jullie dan op dat je CL in je rotatie opneemt :S
Ik kom echt perfect uit door lekker LB te blijven doen , wat toch altijd meer dmg gaat doen

En voor zover ik weet is ToW glyph toch zeker beter tot dat je ergens bij een Spellpower nummer komt wat toch niet echt te halen is.

De Searing totem is uiteraard alleen als er een demo lock in de raid zit , die er altijd wel is.

Anyway door "mijn" LB rotatie en glyphs zit ik toch meestal tegen de 9k dps aan te hikken nu , vind het wel best :P

Overigens raad ik http://elitistjerks.com/f...lemental_zap_spreadsheet/ aan voor je DPS spreadsheet , zie je goed de verschillen tussen Rotatie/Glyphs ;)

edit:

Overigens nog een leuk kunstje waar aardig wat ele shammies de mist ingaan met hun tier10.
Zodra je LvB klaar is met casten refreshed hij meteen je FlameShock op je target , veel schijnen te denken dat dit bij impact is en daarom refreshen ze eigenlijk de FS te vroeg , aangezien er nog net een LvB uit te persen is op het einde
Haste zit op 754. Niet de nummers die ik hier voorbij zie komen ;) Vandaar mijn CL rotatie. Die van de LvB vind ik wel een goede. Ik wist niet dat dat op cast ging (dacht ook bij impact). Maakt inderdaad wel een verschil uit of je er nu 3 of 4 kunt casten.

Ik raid al een twee weken niet en zoals het er nu naar uitziet blijft dat ook even zo. De raidtijden red ik niet vanwege extreme vermoeidheid. Zodra ik weer raid ga ik alles eens uittesten wat hier genoemd wordt.

Oh heb je trouwens een link naar jouw shaman Kowa? Ben benieuwd naar je gear en stats ^^

Edit: Wat betreft UI's, ik ben sinds kort overgegaan naar de UI van Aliena van tankspot.com. Die was mij al opgevallen in de filmpjes voor tactics en toch maar eens gaan rommelen. Ik hou absoluut niet van gekleurde vakken. Dus alles wat doorzichtig kon heb ik ook gedaan. Ik zal kijken of ik later nog even een screenshot kan plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mik! op 12-03-2010 08:32 . Reden: UI thingy toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Tijd geleden weer dat ik hier heb gepost. Zo lang dat ik mijn oude account op het forum vergeten ben, dus maar even een nieuwe aangemaakt. Na weken van guilddrama en het zoeken naar nieuwe mensen (aantal core-members + officers hadden besloten om Alliance te gaan, aangezien het gras daar groener is... denkt men) hebben we gisteren voor het eerst weer progress gemaakt met de nieuwe mensen. We stonden al weken stil op 8/12 ICC 25 en hebben daar gisteren eindelijk 9/12 van gemaakt. Professor Putricide ging neer na 3 tries. Mooiste was nog, dat de eerste wipe was omdat een vriend van me (speelt priest) tot 2x toe onze tank dispellde van zijn Abbo-suit.

Ik zat met hem op skype en roep zo: "Fuck, welke debiel dispelled toch elke keer die debuff", hij: "Ja geen idee, ik dispell alleen de mensen die in de poison staan", ik: "Wacht?? Wat zeg je? Je dispelled mensen op deze boss?". "Ja maar niet zo vaak hoor, nog maar 2 dispells gedaan" ... Vervolgens vraag ik hem, je weet hoe deze boss werkt he? "Tja een beetje heb een filmpje gezien van een hunter".

Dus hem even snel bijgepraat en vervolgens konden we er ook goed om lachen.

Gisteren ook voor het eerst weer een relaxte sfeer in de raid. Had aangegeven bij onze raidleader dat het misschien maar eens tijd werd dat hij zich een beetje ging inhouden want er waren veel klachten rondom onze raids over hoe mensen gekleineerd en beledigd werden. Ging gisteren dus goed, met positief resultaat.

Vandaag ga ik ICC10 Lich King proberen, hopelijk krijgen we hem down dan is deze week helemaal geslaagd. Om nog even terug te komen op het gearscore verhaal. Ik blijf het onzin vinden. Als ik met mijn hunter in Orgrimmar sta, krijg ik ook vaak whispers van: OMG ABOVE 6K GEARSCORE YOU MUST BE GOOD! Waarop de reactie dan is: "Yes ofcourse cause my guild is on 8/12, while pugs with people with lower gearscore make it to 10/12 at least. GTFO!"

Gearscore zegt helemaal niets, ik neem liever mensen mee waarvan ik in de whisper al het gevoel heb dat ze wel snappen hoe alles werkt. Voorbeeld wat ik niet meeneem: "rouge 6k gs shadow dps!" (nee geen geintje... dit is dus echt gebeurt. Als je je class al niet kunt typen en vervolgens ook nog eens termen gaat gebruiken als shadow dps...

Anyway sorry voor het lange verhaal. Leuk om TUKui varianten te zien, zit eraan te denken om daar zelf ook op over te stappen aangezien mijn CaithUI zo outdated is dat ik nu niet meer in Northrend kan vliegen zonder te crashen of in Dalaran rondlopen zonder opeens op 1fps te zitten, of dat mijn UI gewoon verdwijnt of het scherm zwart wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 15:26

Nibbz

Postmaster General

Gister ICC10 gedaan met de guild. Ik was mee met mijn Resto Shaman en eindelijk weer wat progress..

de professor ge-one-shot dus dat was zeer relaxed. Daarna kwamen we bij Dreamwalker (die ik nog nooit gedaan had).. maar wat een vette fight is dat zeg..

we hadden een holy pala en een holy priest (en ik natuurlijk :)) als healers. Eerste try ging best goed, 97% toen werden we overlopen door alle adds. Ik was samen met de holy pala helemaal vergeten een portal te pakken, dit probeerde we de 2e try, en toen ging het uiteindelijk alleen maar slechter.

Uiteindelijk maar een nieuwe tactic geprobeerd.. Holy priest en holy pala pakte constant een portal en ik bleef intussen de raid in leven houden.. Schijnbaar een gouden techniek, want de boss ging zonder problemen naar 100% (waarna de hele raid zei "huh wtf, nu al neer?".. waarop andere zeiden.. "nee.. nu is ze al UP" :p).

Maandag weer verder, hopelijk komen we Lichking dan tegen

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
TukUI vond ik zelf heel erg vervelend om in te stellen, ook schijn je weer voor een groot deel opnieuw te kunnen beginnen bij een update. Ik heb ook mijn UI een beetje aangepast, om er nieuwe unitframes in kwijt te kunnen. Ik speelde eerst met xPerl aan de bovenkant van mijn scherm, dat heb ik nu boven mijn action bars geplakt.

Voor mijn paladin heb ik normaal gesproken 3 rijen met action bars, dus het is nog even proppen met spells :P Ik denk dat ik de 2 bars aan de zijkant nog even flink langer maak om alles in kwijt te kunnen.

En dan zie ik hier andere users die aan 1 of 2 bars genoeg hebben.. doe je goed :P Ik zit al bijna aan 6x12 knoppen waar allemaal een spell op staat :P En dan nog vind ik het vervelend als er iets mist :+

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/bhzj85.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RichardvdD schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:47:

Voor mijn paladin heb ik normaal gesproken 3 rijen met action bars, dus het is nog even proppen met spells :P Ik denk dat ik de 2 bars aan de zijkant nog even flink langer maak om alles in kwijt te kunnen.

En dan zie ik hier andere users die aan 1 of 2 bars genoeg hebben.. doe je goed :P Ik zit al bijna aan 6x12 knoppen waar allemaal een spell op staat :P En dan nog vind ik het vervelend als er iets mist :+

[afbeelding]
maar wij rollen ook niet over ons keyboard !, ( joke :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Mektheb schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:08:
[...]

maar wij rollen ook niet over ons keyboard !, ( joke :D )
:D

Heb me Warlock aan de kant gezet en heb nu mijn rogue als main, lekker hakken met daggers. me like :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ebayzo schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:18:
[...]
Mwah, de frequentie dat ik normaal MMO's speel, moet dat wel eerder opspelen :P Sub loopt komende week af, dus zie het tegen die tijd wel. Heb nog een lopende guild sollicitatie lopen, mischien toch nog aan de bak (ze hebben keuze uit 3 hunters, dus weinig kans denk ik zo, buiten dat ik vooralsnog de betere gear heb).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:01
RichardvdD schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:47:
Denk dat dat een beetje bij Paladins hoort, heb een half uurtje met TukUI gespeeld in het weekend maar dat was vrij snel voorbij. Te weinig knoppen in de standaardversies, extra bars er bij wordt het meteen weer erg klein en onoverzichtelijk. (komt ook door de gewenning aan de oude UIT natuurlijk) Gebruik nu in de standaard UI de default bar, extra bar onder links en rechts, en één rechter bar, en ik denk dat er misschien 4 knoppen op staan die écht nooit in een raid gebruikt worden..... met je greater blessings en je seals zit je rechter bar alweer bijna vol :)

Aan de andere kant ben ik er van overtuigd dat een hoop mensen zullen gruwen van mijn default UI met een paar addons :P (helaas kan ik alleen een oude versie vinden waar zelfs sacrifice kwijt is, net als SoR en wat andere zut. Gogo auto-attack??)

[ Voor 10% gewijzigd door Dutchman! op 12-03-2010 10:58 ]

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:13:
[...]

Mwah, de frequentie dat ik normaal MMO's speel, moet dat wel eerder opspelen :P Sub loopt komende week af, dus zie het tegen die tijd wel. Heb nog een lopende guild sollicitatie lopen, mischien toch nog aan de bak (ze hebben keuze uit 3 hunters, dus weinig kans denk ik zo, buiten dat ik vooralsnog de betere gear heb).
denk dat je toch een bezoekje aan de gameskliniek nodig hebt dan :P (net als mij)
maar je was toch ook nog actief in city of heroes?
ik heb alleen de warhammer (fantasy) online,eve online en pirates of the burning sea mmorpg's geprobeert naast wow maar bleef toch steeds loyaal aan wow en na een poosje geprobeert te hebben stopte ik weer met de 2e mmorpg naast wow en bleef ik alleen wow spelen :S kom dr ook niet vanaf haha

startrek online ga ik niet eens proberen ben alleen nog geintereseert in Stargate Worlds (als ie nog uit gaat komen ivm met het geld dat op is daar) en de Mmorpg van THQ die in 2012 uit gaat komen Warhammer 40.000 online!lijkt me echt vet haha spacemarines ftw! tja en dan ook nog stiekem een beetje benieuwd nar de nieuwe mmorpg van blizz :)

maar tot nu toe heb ik nog geen game gevonden die wow voor mij zou kunnen vervangen en stoppen? neuh daar voor vind ik mmorpg's veels te leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede morgen allemaal,

Als ik ook iets om UI’s zou geven zou ik zeker TUK gebruiken na al jullie screenshots en verhalen. Aan dit soort onderwerpen merk je echt dat we op een tweaker forum zitten!

Het enige dat ik in wow wil tweaken is mijn dps, en dat is afgelopen week flink gelukt. Ik mocht gister mee met een verse icc25 en daar kon ik lekker losgaan op de bazen. Het was voor mij de eerste keer in wing-1 op mijn mutilate gepimpte rogue, en we hadden voor de verandering een raid waarbij alle melee buffs aanwezig waren. Resultaat: 11.3k dps op Festergut (hierbij moest ik wel één keer naar de ranged rennen, dus heb ik wat dps verloren). Op Saurfang deed ik ook een nette 11k dps.

Alles tot aan Professor was een oneshot, we gingen vol goede moed naar professor, en daar hebben we uiteindelijk 4 van de 5 pogingen een kill binnen handbereik gehad.

2 keer hadden we door ontzettende pech net aan een nieuwe ooze spawn in P3. Eén van deze trys wipede we op 900k hp. Twee andere keren ging 1 van de tanks er vandoor met een sprint die door niemand werd bijgehouden. Ik vermoed dat hij zelfs met zijn rug naar de baas wegrende, hij kreeg beide keren namelijk een instant gib :( Maar we hebben goede moed, deze week gaat hij nog wel tegen de grond!

Ik heb ook nog twee upgrades kunnen pakken, woodins necklace en de Sack of Wonders. Het wordt nog flink puzzelen om de Sack of Wonders in mijn gear te verwerken, hij heeft namelijk nogal een overkill aan expertise (ironisch, dat was vorige week nog de grootste reden dat ik hem wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:30:
denk dat je toch een bezoekje aan de gameskliniek nodig hebt dan :P (net als mij)
maar je was toch ook nog actief in city of heroes?
ik heb alleen de warhammer (fantasy) online,eve online en pirates of the burning sea mmorpg's geprobeert naast wow maar bleef toch steeds loyaal aan wow en na een poosje geprobeert te hebben stopte ik weer met de 2e mmorpg naast wow en bleef ik alleen wow spelen :S kom dr ook niet vanaf haha
Buiten CoH nog een handje vol andere MMO's (en lading PS3 games) :P

An sich vervang ik nooit een MMO door andere MMO, je kan ze makkelijk naast elkaar spelen (half uurtje de 1, half uurtje de ander etc). WoW is niet slecht, of een andere MMO beter, de 'lol' is er gewoon vanaf door elke dag maar same ol' te doen, daily dungeon, wat AH, paar alts. Afwisseling doet wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:47:
[...]

An sich vervang ik nooit een MMO door andere MMO, je kan ze makkelijk naast elkaar spelen (half uurtje de 1, half uurtje de ander etc). WoW is niet slecht, of een andere MMO beter, de 'lol' is er gewoon vanaf door elke dag maar same ol' te doen, daily dungeon, wat AH, paar alts. Afwisseling doet wonderen :)
Kan me er in vinden, maar dan komt er weer zo'n schermpje omhoog van achievment gehaald dit dat.
En dan ben ik weer hoooooked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:48:
[afbeelding]

Hier mijn aangepaste Tukui v9 userinterface. Heb er dingen toegevoegd en beetje veranderd naar mijn eigen smaak, ben er zeer trots op en super blij mee.
Lijkt sterk op mijn UI, maar om het echt af te maken, zou ik wel men recount en omen nog skinnen 8)

Of Skada gebruiken, dan heb je de 2 in 1 O+

The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Misschien iets raars maar: Waarom gebruikt men nog omen ?
De threat meter die blizzard er zelf ingebouwd heeft werkt naar mijn weten super. Heb zelfs Omen eraf gegooid omdat het toch niets toevoegt (misschien alleen wie er 2de 3de en 4de op de tps lijst staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
Wootlock schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:15:
De threat meter die blizzard er zelf ingebouwd heeft werkt naar mijn weten super. Heb zelfs Omen eraf gegooid omdat het toch niets toevoegt (misschien alleen wie er 2de 3de en 4de op de tps lijst staan)
Als tank vind ik het toch nog handig eigenlijk. Als dps zou ik ook wel geen threathmeter meer gebruiken.

TukUI heeft ook ingebouwde threatmeter die wel goed zen werk doet voor dps/healers imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:01
Omdat je dan inderdaad ook de anderen in de gaten kan houden en waarnodig kan waarschuwen / threat reduction cooldown laten gebruiken, of als je een pally bent, zelf een threat reduction cooldown of bubble hun kant op kan gooien :)

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij lange gevechten wordt de UI van Blizz zelf niet accuraat meer, als jij op 320k threat zit en de tank 340k, begint de UI al te piepen, terwijl je nog ruime 20k threat marge hebt (dat is best veel). Ik gebruik het vaak om te kijken hoe snel ik richting de nr 1 in de lijst ga, bij lage threat waardes is de warning van de UI al te laat.

Als pala tank vind ik het erg handig, zeker voor Hand of salvation, of welke mob ik wat extra aandacht moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor Scheffer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 08:28
SinergyX schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:47:
[...]

als je zit te denken aan stoppen, waarom apply je dan uberhaupt bij een nieuwe guild?
a. je bent eerlijk in je apply "wanna join your guild, but could quit WoW any day now", denk niet dat je veel kans maakt
b. je "liegt" of verzwijgt, ik laat maar in het midden wat ik daar van vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandor Scheffer schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:37:
als je zit te denken aan stoppen, waarom apply je dan uberhaupt bij een nieuwe guild?
a. je bent eerlijk in je apply "wanna join your guild, but could quit WoW any day now", denk niet dat je veel kans maakt
b. je "liegt" of verzwijgt, ik laat maar in het midden wat ik daar van vind
Dat weten ze ook hoor, apply loopt al een maand ofzo, de guildleader komt ook uit de oude guild waar ik een jaar ofzo geleden zat (hij en z'n vriendin waren leader, uit elkaar gegaan en zo ook de guild). Huidige hunter in de guild heeft RL problemen, dus ik stond altijd als 'standby' op de lijst als ze nog wat nodig hadden. Hij wilde dit weekend ook wat meer duidelijkheid geven, ik heb er weinig moeite mee mijn sub aan te houden om 1x in de week een avond mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dit soort taferelen al vaak gezien. Mensen zijn het spelletje een beetje beu, of alleen hun guild. Vervolgens willen ze hier iets aan doen door bijvoorbeeld een meer hardcore guild, of een guild met een stuk meer progress te joinen, en vervolgens stoppen ze een paar maanden later helemaal.

Wij hebben zelf in de guild maandelijks verkiezingen voor officers. Op die manier is de guild een soort democratie, en niet afhankelijk van 1 of 2 personen (wat bij veel guilds erg goed werk tot 1 van deze mensen er ineens niet meer is). De afgelopen 2 maanden hebben twee verschillende mensen zich beschikbaar gesteld voor de positie van officer en zijn vlak voor de stemronde afgelopen was vertrokken naar een andere guild, of gestopt met de game.

Ik vind het zelf niet eerlijk naar een nieuwe guild/ andere mensen om een application te doen bij een andere guild terwijl je eigenlijk het spelletje gewoon beu bent… Maargoed, voor het zelfde geld pakt het goed uit.

Ik heb net overigens even zitten spelen met de spreadsheets, en ik kan door 4 nieuwe gems te kopen en wat te rommelen in mijn gear een theoretische 200 dps omhoog met mijn nieuwe aanwinsten! Yay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben 1 GM (en 1 mede-oprichter) en zo'n 10 officers denk ik. Meerdere daarvan zijn irl bekenden van elkaar. Daarnaast zijn er ook classleaders die taken op zich nemen en eventueel raids leaden.
De GM is net vader geworden en alles loopt zoals het hoort. Wij zijn niet afhankelijk van een beperkt aantal personen en meerdere mensen zijn al meer dan 4 of 5 jaar lid van de guild (ik al 4,5 jaar). De guild zelf is al ouder dan WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag weten wie er plaats 1-5 innemen. Als paladin kan ik namelijk een Hand of Salvation gooien voor een 30% threat-reduction. Dit doe ik regelmatig op goede dps'ers als ze te hoog in threat komen. Vaak heb je dan in de threat-list 1-3 tanks en dan pas de dps.

Als Warlock kan ik me voorstellen, dat Omen niets meer toevoegt. Je threat relatief tov. de tank is dan het enige wat je moet weten, zodat je op tijd je Soul Shatter kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
Mik! schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:28:
[...]

Haste zit op 754. Niet de nummers die ik hier voorbij zie komen ;) Vandaar mijn CL rotatie. Die van de LvB vind ik wel een goede. Ik wist niet dat dat op cast ging (dacht ook bij impact). Maakt inderdaad wel een verschil uit of je er nu 3 of 4 kunt casten.

Ik raid al een twee weken niet en zoals het er nu naar uitziet blijft dat ook even zo. De raidtijden red ik niet vanwege extreme vermoeidheid. Zodra ik weer raid ga ik alles eens uittesten wat hier genoemd wordt.

Oh heb je trouwens een link naar jouw shaman Kowa? Ben benieuwd naar je gear en stats ^^
Hehe zijn er veel die op impact denken , ik ben er ook maar toevallig achter gekomen eigenlijk toen ik een dummy aan het misbruiken was :P
http://eu.wowarmory.com/c...t.xml?r=Turalyon&cn=Zekow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 11:35
bij ons is het vaak zo dat mensen zelf in de gaten houden en dan zeggen in vent dat ze hand of salv nodig hebben. hoef ik niet op de meters te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Zijn er ook niet bosses die dingen targetten op de persoon die als 2de op de threat lijst staan (Patchwork, o.a?). Dat kan je niet weten via de blizzard threat meter of je als 2de op de threat lijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Ik wil even jullie mening weten...
Mijn warrior is het een week level 80 en wil er graag me tanken. Heb al snel wat gear bij elkaar gefarmed alleen hebben we steeds een discussie over de gems. Hierover zijn er 2 verschillende meningen. De enne persoon zegt dat je vollop stamina op stacken en de ander zegt dat je wel stamina nodig heb maar ook dodge, parry en block.

Dit zijn wat gegevens van mijn warrior momenteel:
Healt: 34566
Strength: 1314
Agility:155
Stamina: 2635
Intellect: 34
Spirit: 64
Armor: 26805

Defense: 547
Resilience: 0.00
Dodge: 25.91%
Parry: 19.85%
Block: 17.77%

Dit is verder natuurlijk geen gear uit raids dus je moet er niet veel van verwachten. Tevens heb ik een +20 defense enchant op me shield die ik ga aanpassen naar +35 stamina omdat ik over me defense cap zit. hierdoor zal er ongeveer rond de 542 defense zitten.

Maar graag wil ik jullie mening over het feit wat nu dus eigenlijk beter is. Moeten we nu volop stamina gems stacken en de healers veel meer laten healen? of meer dodge,parry en block gems gebruiken om minder dmg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben zelf een voorstander van tanks met een bak stamina. Avoidance zorgt voor damage spikes die minder voorspelbaar zijn, en dodge en parry etc doet niks tegen spelldamage. Maargoed, dit is een discussie die al heel erg lang gaande is. Dus het is uiteindelijk een soort van persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 19-09 16:43

Valkyre

Kitesurf FTW!

Ach in heroics maakt het vrij weinig uit, je base hp van 34k is best aardig, je vervangt toch een hoop gear lijkt mij als je een beetje triumph badges farmed. gewoon vol stamina gemmen imho

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Ik gem zelf stamina. Het is inderdaad fijn als je eens een klap ontwijkt omdat je dodged, maar uiteindelijk krijg je in raids toch constant healing binnen, dus is het beter om meer te kunnen soaken dan avoidance te stacken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
Als je de evolutie bekijkt van de warriors in de topguilds, dan zijn die pas echt full stamina gaan gemmen als ICC uitkwam.

Dus als je niet gaat raiden, is een evenwicht van avoidance + stamina het beste imo. Stamina is in ICC zo belangrijk omdat er heel veel spelldamage is.

Ik gear men warrior in ieder geval niet puur op stamina en schat avoidance ook heel hoog in. (Ik raid dus niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feitelijk gezien heb ik zelf alle upgrades van emblems al. In heroics heb ik nog maar 2 upgrades en dat de de schild in HoR normal van de 2e baas en de neck ook in HoR HC van de lich king. Dan heb ik van de HC's de beste gear wat er te krijgen valt. Ben natuurlijk van plan om hierna ToC25 te tanken aangezien ToC10 geen probleem was. ICC is mijn doel me daarvoor te gearen. Voor de 25m raids hebben wij wel een vaste tank en me main is een mage maar voor de 10m runs zou het wel fijn zijn als ik ook mee kon als tank aangezien me mage daarvan geen upgrades meer nodig heeft. Maja het gesprek is dan ook bij ons in de guild gaande. 2 warriors, 1 met veel HP en 1 met wat dodge en parry gems. De warrior met meer hp heeft in ICC 200.000 meer dmg gehad en had dus ook meer healing nodig. Zijn hp ging vaak ook schokkend omlaag. Terwijl de andere warrior in de zelfde groep met natuurlijk ook dezelfde healers minder problemen had. Aan de healers gevraagd wat zei makkelijker vonden om te healen en hun voorkeur ging toch naar de tank met meer dodge, parry en block. Dusja ik twijfel nu zelf wat ik ga doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:46:
Feitelijk gezien heb ik zelf alle upgrades van emblems al. In heroics heb ik nog maar 2 upgrades en dat de de schield in HoR normal van de 2e baas en de neck ook in HoR HC van de lich king. Dan heb ik van de HC's de beste gear wat er te krijgen valt. Ben natuurlijk van plan om hierna ToC25 te tanken aangezien ToC10 geen probleem was. ICC is mijn doel me daarvoor te gearen. Voor de 25m raids hebben wij wel een vaste tank en me main is een mage maar voor de 10m runs zou het wel fijn zijn als ik ook mee kon als tank aangezien me mage daarvan geen upgrades meer nodig heeft. Maja het gesprek is dan ook bij ons in de guild gaande. 2 warriors, 1 met veel HP en 1 met wat dodge en parry gems. De warrior met meer hp heeft in ICC 200.000 meer dmg gehad en had dus ook meer healing nodig. Zijn hp ging vaak ook schokkend omlaag. Terwijl de andere warrior in de zelfde groep met natuurlijk ook dezelfde healers minder problemen had. Aan de healers gevraagd wat zei makkelijker vonden om te healen en hun voorkeur ging toch naar de tank met meer dodge, parry en block. Dusja ik twijfel nu zelf wat ik ga doen.....
Als je einddoel echt ICC is, dan is het antwoord stamina. Kan je aanraden om eens voor een idee te krijgen de maintank van topguilds te checken. (bv. Kungen v Ensidia)

En vroeger was parry gemmen voor een warrior tank not done, omdat die het meest leed onder diminishing returns ivgl met dodge, maar nu met die dodge debuff in ICC is parry mss toch trug valabel? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Auspex schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:49:
[...]

Als je einddoel echt ICC is, dan is het antwoord stamina. Kan je aanraden om eens voor een idee te krijgen de maintank van topguilds te checken. (bv. Kungen v Ensidia)

En vroeger was parry gemmen voor een warrior tank not done, omdat die het meest leed onder diminishing returns ivgl met dodge, maar nu met die dodge debuff in ICC is parry mss toch trug valabel? Weet iemand dat?
Ligt aan hoeveel rating je nu hebt, als je 1000 dodge rating hebt en maar 500 parry dan zal je idd meer netto avoidance krijgen van 100 parry rating dan 100 dodge rating (diminishing returns). In de praktijk is dodge nog steeds beter - voor vrijwel iedereen. Alleen sommige DK's die toevallig erg veel parry items hebben zouden in de buurt kunnen komen maar dat lijkt me sterk; maw dodge>parry, nog steeds.

Wat betreft optimale stats hanteerde ik hetvolgende: 6/12 stam socket bonussen negeren, 9 stam is het vaak waard, andere socket bonus dan sowieso stam. Atm heb ik zelf de expertise nodig dus heb ik wat meer bonussen gehaald (en dus vrij veel exp/stam gegemmed, ook in de 6/12 sloten).
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:46:
Feitelijk gezien heb ik zelf alle upgrades van emblems al. In heroics heb ik nog maar 2 upgrades en dat de de schild in HoR normal van de 2e baas en de neck ook in HoR HC van de lich king. Dan heb ik van de HC's de beste gear wat er te krijgen valt. Ben natuurlijk van plan om hierna ToC25 te tanken aangezien ToC10 geen probleem was. ICC is mijn doel me daarvoor te gearen. Voor de 25m raids hebben wij wel een vaste tank en me main is een mage maar voor de 10m runs zou het wel fijn zijn als ik ook mee kon als tank aangezien me mage daarvan geen upgrades meer nodig heeft. Maja het gesprek is dan ook bij ons in de guild gaande. 2 warriors, 1 met veel HP en 1 met wat dodge en parry gems. De warrior met meer hp heeft in ICC 200.000 meer dmg gehad en had dus ook meer healing nodig. Zijn hp ging vaak ook schokkend omlaag. Terwijl de andere warrior in de zelfde groep met natuurlijk ook dezelfde healers minder problemen had. Aan de healers gevraagd wat zei makkelijker vonden om te healen en hun voorkeur ging toch naar de tank met meer dodge, parry en block. Dusja ik twijfel nu zelf wat ik ga doen.....
Dat tank1 op trash veel meer dmg pakt dan tank2 zegt helemaal niks. Het kan best zijn dat tank2 een noob is en tank1 constant 70% van alle mobs tankt. Iemand met parry gems zou ik trouwens bij voorbaat uit de guild kicken... dan snap je je class echt niet. HP en schokken tsja het gaat ook om armor, cooldown usage, etc en dat zijn allemaal dingen die je niet zomaar "ziet".

[ Voor 39% gewijzigd door porn* op 12-03-2010 15:21 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
porn* schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:15:
[...]

Ligt aan hoeveel rating je nu hebt, als je 1000 dodge rating hebt en maar 500 parry dan zal je idd meer netto avoidance krijgen van 100 parry rating dan 100 dodge rating (diminishing returns). In de praktijk is dodge nog steeds beter - voor vrijwel iedereen. Alleen sommige DK's die toevallig erg veel parry items hebben zouden in de buurt kunnen komen maar dat lijkt me sterk; maw dodge>parry, nog steeds.

Wat betreft optimale stats hanteerde ik hetvolgende: 6/12 stam socket bonussen negeren, 9 stam is het vaak waard, andere socket bonus dan sowieso stam. Atm heb ik zelf de expertise nodig dus heb ik wat meer bonussen gehaald (en dus vrij veel exp/stam gegemmed, ook in de 6/12 sloten).
Ok, bedankt voor de verduidelijking.

Maar begrijp wel niet goed waarom +12 sta bonus genegeerd wordt en +9 sta bonus wel voor gegemmed wordt. Heeft dit mss te maken met andere kleur v sockets ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
Avoidance gemmen is nu niet meer nodig voor tanks, omdat de huidige raid content er niet meer op is afgestemd.

Vroeger in TBC, toen healers nog moesten nadenken over hun mana, en downranken e.d, was het nodig om avoidance te gemmen, om healers mana te besparen.

Mana is geen issue meer voor healers als ze een beetje weten wat ze aan het doen zijn, zeker niet voor tankhealers (paladin, shaman, disc priest), daarom geared elke tank nu als een soaktank.
Helemaal in icc hardmodes zie je dit terug, omdat bosses redelijk snelle swingtimers hebben en best hard slaan.
Als je kijkt naar individuele items, bijvoorbeeld 1 met 2 gemslots, dan zal 2x30sta=60sta, aka ong. 800hp als paladin of 750hp als andere tank, je vaker helpen te overleven dan bijvoorbeeld 40 dodge rating oftewel 0,95% dodge.
Om deze redenen gemmed elke serieuse tank in icc content volledig stamina, ook blood draining als enchant geeft je regelmatig 2000 extra EH (effective health).

De enige avoidance die je wel wilt, is armor, maar als je icc gear haalt, dan zit daar automatisch veel armor op.
De reden hiervoor is dat parry/dodge/misschance allemaal kansen zijn, aka bij elke swing van een boss heb je een kans op een parry, dodge, miss, etc, maar armor haalt altijd damage van een fysieke hit af.

Als je een boss doet die alleen fysieke hits doet, dus geen magic, en die geen armor reduce ability heeft, dan kun je armor in feite zien als extra EH, als een boss bijvoorbeeld fysiek hit voor 40000, en je armor haalt daar 1% vanaf, dan heb je 400 extra EH, aldus:

EH = Talented HP + (10% voor paladins, van AD) + Raidbuffs + Armor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:52
Websnake schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:25:

Vroeger in TBC, toen healers nog moesten nadenken over hun mana, en downranken e.d, was het nodig om avoidance te gemmen, om healers mana te besparen.
Niet te vergeten crushing blows toendertijd... 107% avoidance minimaal was het streven destijds... Nu zijn crushing blows verdwenen en hebben dodge/parry deminishing returns gekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door UdiBenLudi op 12-03-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:56
Even snel een vraagje tussendoor. Maak momenteel gebruik van XP maar kan via het werk aan Windows 7 32bit komen en moet mijn PC toch opnieuw installeren.

Hoe houdt WoW zich in Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Goed, werkt perfect hierzo Windows 7 64bit.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03

Dreanor

Joene

CyCloneNL schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:27:
Goed, werkt perfect hierzo Windows 7 64bit.
Kan ik bevestigen, sinds de RC final tot nu doet WoW het 100% goed onder windows 7 64bit (Home Premium).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet zeggen uberhaudt geen problemen met wow heb gehad.

Windows 7 Pro x64 + WoW
Windows Vista Home premium x64 + WoW
Xp Pro + WoW
Xp Pro x64 + WoW
Mac osx + WoW

Ging eigenlijk altijd wel goed bij mij, heb wel is het gezeur gehad dat een schijf dood aant gaan was waardoor WoW.exe vastliep door een rotte sector, maar verder niet :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Win 7 Ultimate 64bit, geen problemen :)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.