Sterker nog: je hoeft alleen maar in de buurt te staan als iemand in je groep iemand killed, healen is niet eens nodig.
Yep daarom zijn disc bubbels zo leuk... Zeker met reflected dmgVerwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:17:
[...]
btw je was al bekend dat het healen wat generfed is in pvp toch? (p.s. hoop dat ik me een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden)
Verwijderd
idd en dat zal ook zo blijven tot blizz er iets op vind maar ga dr dan maar vanuit dat iedereen hemelsbreed generfed word daarmee haha dat "je krijgt de kill + jouw deel honor" is alleen nog actief omdat de healers anders niks krijgen..maarja hoe meer je iemand beschadigt hoe meer honor je krijgt kwam ik toen ook een keer in world pvp achter toen ik een hordie te pakken had genomen in een southshore vs tarren mill showoff..heerlijke honor krijg je danInferno schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:17:
Sterker nog: je hoeft alleen maar in de buurt te staan als iemand in je groep iemand killed, healen is niet eens nodig.
Verwijderd
dat is idd heel erg naar haha maar heb ik iets op gevondenUdiBenLudi schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:23:
[...]
Yep daarom zijn disc bubbels zo leuk... Zeker met reflected dmg... Zie je een pala met z'n laatste beetje hp zo'n hamer smijten whop hij ook dood...
is ook een goede ranged dps finisher rocket+hammer in arena
Editje is dat nou reflect magic of een andere spell? want die pyro rocket doet wel fire dmg maar staat niet te boek als "Magic spell maar als Physical"
groetjes Boba Fett
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 14:30 ]
Ja, nee, ik bedoelde dat je naast de UIpack van TuKUI ook nog wel dingens als Gladius, Bossmods, en allerlei andere addons kunt draaien die niet standaard bij de TuKUIpack geinstalleerd worden. Ondanks dat ik vind dat zo'n voorgeprogrammeerde UI er in sommige gevallen heel erg strak uitzien, blijf ik lekker mijn eigen UI samenstellen. Ik wil bepaalde dingen tijdens het raiden gewoon in mijn blikveld hebben. Als zo'n prefab UI nou juist 1 zo'n dingetje in een hoek weggedrukt heeft mot ik 'm al niet meerprutser001 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:21:
[...]
Nee je moet je oude dirs backupen (ff van naam verandere) en dan de 2 nieuwe mappen in je wow dir kopieren.
Het is een soort 'makeover' van de standaard UI. (Of was dat niet wat je bedoelde?).
Ga het zelf vanavond ff proberen, hopend dat het in 1 keer werken wil, geen zin om er uren tijd in te steken.
De standaard UI zoals ik hem nu heb werkt voor mij best, heb de UI scale flink aangepast staat nu op 0.50 ofzo en die 2 'draakjes' aan de zijkant zijn dan weg. Ik ben een halve 'clicker/toetsenbord basher' of hoe je dat ook wil noemen.
Hoop alleen dat mijn andere addons geen conflicten geven, heb er nog een paar custom addons tussenstaan die ik even vergeten was.
Ben wel benieuwd of er een soort van 'Eventalert' addon standaard inzit, als ik kijk naar de screenshots zie ik wel timer bars enzo, hoe zit het met procs?
Ik speel namelijk:
Druid(Balance/Feral), Warrior(Arms/Fury), Warlock(Affli/Destro), Mage(Arcane/Fire), Rogue(Muti/Combat), DK(Blood/Unholy), Priest(Shadow/Disc), Shaman(Ele/Resto).
En vraag me echt af of dit geen problemen gaat geven, gebruik voor Rogue geloof ik 1 andere addon, Cutup ofzo. Nooit echt gekeken of er voor andere classes specifieke (nuttige) addons beschikbaar zijn.

Reflective Shield Rank 2Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:29:
[...]
Editje is dat nou reflect magic of een andere spell? want die pyro rocket doet wel fire dmg maar staat niet te boek als "Magic spell maar als Physical"
Causes 45% of the damage you absorb with Power Word: Shield to reflect back at the attacker. This damage causes no threat.
Dat kan idd. Ik heb naast Tuk dingen als recount, omen, grid en decursive draaien.Blistimo schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:47:
[...]
Ja, nee, ik bedoelde dat je naast de UIpack van TuKUI ook nog wel dingens als Gladius, Bossmods, en allerlei andere addons kunt draaien die niet standaard bij de TuKUIpack geinstalleerd worden. Ondanks dat ik vind dat zo'n voorgeprogrammeerde UI er in sommige gevallen heel erg strak uitzien, blijf ik lekker mijn eigen UI samenstellen. Ik wil bepaalde dingen tijdens het raiden gewoon in mijn blikveld hebben. Als zo'n prefab UI nou juist 1 zo'n dingetje in een hoek weggedrukt heeft mot ik 'm al niet meerZeker als healer ben je bij sommige gevechten (hoi Lana'Thel!
) echt alleen naar Grid aan het kijken, en als een Pact of the Darkfallen popt ff snel in je scherm kijken wie er extra healing nodig hebben. Dan wil ik niet in de linkerbovenhoek mijn CD op Swiftmend zien, de timer van haar flightphase rechtsbovenin enzo. Maargoed, zo heeft iedere speler natuurlijk zijn eigen voorkeuren. Oh, en dan zijn er nog rogues. Die aan 2 bars met spells genoeg hebben
Wat Tuk doet is in feite een skinning van de standaard wow interface. Er zit wel iets meer in, zo diep heb ik echter zelf nog niet gekeken, maar kortaf gezegd komt het daar op neer.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Brrrr pugs. Ik doe bijna geen pugs. Als ik een herioc doe dan vraag ik eerst in guildchat of er iemand mee wil. Dan zit de groep al zo goed als vol. Dat maakt het allemaal wel iets makkelijker.Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:54:
[...]Wellicht moet ik eens zien hoe een groep dat LoS _goed_ uitvoert om te ervaren of mobs dan beter op te pikken zijn, maar vooralsnog zie ik in het midden tanken dus als een effectieve aanpak. Je kent het ook wel eens uit pugs waarbij dps geen focus gebruikt of zomaar een bepaalde mob (te snel) gaat aanvallen die jij vervolgens achterna kan gaan rennen om vervolgens ook de andere mobs nog op je gericht te houden. Dat chaotische principe had ik bij die eerste HOR Heroic run dus ook.
Maar als tank is DPS niet zo belangrijk.Holy Wrath niet gebruiken gaat nu uiteraard ten koste van mijn DPS, dus die blijf ik sowieso gebruiken!
Verwijderd
Ben blij dat PvP nu eens goed onder de loep word genomen, toch wel een aspect van de game die een stuk beter kan. (tov PvE gedeelte in WoW)
Het klinkt allemaal leuk wat ze gaan doen met rated Bgs etc, maar veel belangrijker:
Wat word de plaats van BGs tov Arena?
Al die verbeteringen zijn mooi, maar als ik uiteindelijk toch weer die arena in moet voor top gear....
Ik blijf er bij; goed gespeelde BGs (gelijke teams met skills en zo) blijft 1 van de mooiere dingen in WoW voor mij.
Het klinkt allemaal leuk wat ze gaan doen met rated Bgs etc, maar veel belangrijker:
Wat word de plaats van BGs tov Arena?
Al die verbeteringen zijn mooi, maar als ik uiteindelijk toch weer die arena in moet voor top gear....
Ik blijf er bij; goed gespeelde BGs (gelijke teams met skills en zo) blijft 1 van de mooiere dingen in WoW voor mij.
Ik gebruik TukUI puur en alleen voor de skinning van m'n unitframes, actionbars, bags, minimap en de informatiebalkjes links en rechtsonder. Ook het chat gedeelte gebruik ik (doet bijna hetzelfde als Prat, maar dan met minder geheugen). De raidframes addons en castbars van TukUI heb ik uitgeschakeld. Voor alle andere dingen gebruik ik andere addons (Grid, Clique, Quartz, DBM, Mapster, enzovoort, enzoverder). Dit werkt prima samen. Nog geen enkel probleem mee gehad.
Ook de loot- en roll schermen van TukUI gebruik ik niet, die zijn me iets té minimalistisch, evenals de map.
Ook de loot- en roll schermen van TukUI gebruik ik niet, die zijn me iets té minimalistisch, evenals de map.
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Verwijderd
Het heeft wel een grote invloed op de snelheid, gezien het feit dat tankadin's toch vaak wel 25%+ van de group dps doen. (in pugs dus) Is ook een soort van extra hobby van me om zo hoog mogelijk in de dps lijst naar voren te komen.RyackWerk schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:53:
[...]
Brrrr pugs. Ik doe bijna geen pugs. Als ik een herioc doe dan vraag ik eerst in guildchat of er iemand mee wil. Dan zit de groep al zo goed als vol. Dat maakt het allemaal wel iets makkelijker.
[...]
Maar als tank is DPS niet zo belangrijk.Ik gebruik zelf Holy Wrath meer voor de aoe stun. Altijd prettig op zo'n groepje mobs. Er komt minder damage richting de groep en de mobs zijn nog makkelijker op te pakken.
Dan zal ik mijzelf als eerste moeten kicken omdat ik buffed maar op 1170 res uitkomtVerwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:15:
[...]
lomp gezegt dus: join een pvp guild of een meer succ6volle battlegroup aangezien ik van je verhaal afleid dat dat niet zo snor zit op jouw serverennuh horde is niet altijd beter hoor!
je kan gewoon beter iets van een pvp guild zoeken of premades opzetten en dan ipv een 5k gearscore om 1.2k resilience vragen en de mensen met pve gear uit je groep kicken
/payback time haha
Maar begrijp wel waar je naar toe wilt. Maar ik zit op een RP-server en ben ingedeeld in BG cyclone.
Ik had liever een BG gehad waar alle RP/RP-PvP-servers geclusterd waren ipv gemerged te worden met pure PvP-servers. Heb vroeger (vanilla WoW in een PvP-guild gezeten maar die was disbanded in TBC, misschien beginnen ze er weer 1 en kan ik weer joinen. Vandaag eens kijken of we WG eens kunnen winnen om dan VoA in te gaan, laatste week wel de gloves gewonnen, waren jammer genoeg wel satin ipv mooncloth.
Zal binnenkort toch well premades moeten maken om mijn laatste rare's archievement te gaan halen in AB & WSG (en daar vallen niet de 100 wins onder) voor battlemaster.
SotA nog maar 7 wins voor mastertitle, EotS nog 30 wins, dus die zijn zeer goed haalbaar
Speedrun en 5 Flag-kills + capture in WSG is waar ik het meest tegenop zie, samen met AB 1590/1600 win
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
PRE-mades :<
Was er maar een guild op mijn server die dat deed..
OF was er maar een groep mensen die selectief achievments deed van oude raids en nieuwe raids.
Ik denk dat bij blackout van 20 WSG potjes ally er 2 wint.
En ja ik ben zo'n achievement player, die dat gewoon tof vindt etc..
Zit op het moment op bijna 8000 en wil toch zeker wel die feats of strength gaan halen 9000
:<
Alleen sommige zijn zo verrekte gaar om te halen en zonder pre-mades kan het niet met pvp, en als je met een guild bv ff oude achievments van bv Naxx ofzo vraagt dan kan je op ze hollands gezegt de scheit krijgen.
Maar zodra ze je nodig hebben voor een Os3d of iets voor hun title of hun mountje mag je wel komen :<
Bah
OF was er maar een groep mensen die selectief achievments deed van oude raids en nieuwe raids.
Zit op het moment op bijna 8000 en wil toch zeker wel die feats of strength gaan halen 9000
Alleen sommige zijn zo verrekte gaar om te halen en zonder pre-mades kan het niet met pvp, en als je met een guild bv ff oude achievments van bv Naxx ofzo vraagt dan kan je op ze hollands gezegt de scheit krijgen.
Maar zodra ze je nodig hebben voor een Os3d of iets voor hun title of hun mountje mag je wel komen :<
Bah
[ Voor 52% gewijzigd door Mektheb op 09-03-2010 16:31 ]
Lief verlaat dagboekie,
gisteren een leuke guild alt-ICC10 gestart met mijn disc priest. Het was wat passen en meten om nog unsaved guildies te vinden, uiteindelijk 9 man bij mekaar kunnen schrapen en de laatste plek moest ik dus nog even vullen. Krijg ik ineens een whisper "ele shammy nodig zoveel GS" etc., zie z'n naam, denk wtf die ken ik, is het iemand waar ik jaaaaren geleden MC mee gedaan heb tot we van server gemoved zijn en de guild klapte. Zit hier nu dus toevallig ook weer - invite was zo geregeld
Hoewel ik een beetje bang was voor een 2 healer setup aangezien de resto druid nog niet zoveel ervaring en gear had, nou dat bleek beiden mee te vallen (iig tot Festergut had ze gezien) dus lekker alles 2-man healen. Op Fester toch maar naar 3 geswapped voor de sure kill aangezien het de weekly quest was en een evt. wipe dus zonde is. Uiteindelijk door naar Putri en toen die na een paar stomme wipes (wv. 1 door mij omdat ik rode add niet op tijd kite - slaap begon op te breken) de grond kuste waren er alweer 2,5 uur om en vonden we het mooi geweest - tijd voor wat slaap
Nog een snel runnetje met m'n prot pally die inmiddels 77 is omdat een maat van me dat nog vroeg voor z'n daily triumphs. Ik level samen met hem dus denk naja dan nog maar 15 mins slaap inleveren... en ja hoor VH dus welgeteld 13 minuten later stonden we buiten met inmiddels een totaal van 38 Triumphs! Als ik 80 ding heb ik meteen 2T9 Oo
gisteren een leuke guild alt-ICC10 gestart met mijn disc priest. Het was wat passen en meten om nog unsaved guildies te vinden, uiteindelijk 9 man bij mekaar kunnen schrapen en de laatste plek moest ik dus nog even vullen. Krijg ik ineens een whisper "ele shammy nodig zoveel GS" etc., zie z'n naam, denk wtf die ken ik, is het iemand waar ik jaaaaren geleden MC mee gedaan heb tot we van server gemoved zijn en de guild klapte. Zit hier nu dus toevallig ook weer - invite was zo geregeld
Hoewel ik een beetje bang was voor een 2 healer setup aangezien de resto druid nog niet zoveel ervaring en gear had, nou dat bleek beiden mee te vallen (iig tot Festergut had ze gezien) dus lekker alles 2-man healen. Op Fester toch maar naar 3 geswapped voor de sure kill aangezien het de weekly quest was en een evt. wipe dus zonde is. Uiteindelijk door naar Putri en toen die na een paar stomme wipes (wv. 1 door mij omdat ik rode add niet op tijd kite - slaap begon op te breken) de grond kuste waren er alweer 2,5 uur om en vonden we het mooi geweest - tijd voor wat slaap
Nog een snel runnetje met m'n prot pally die inmiddels 77 is omdat een maat van me dat nog vroeg voor z'n daily triumphs. Ik level samen met hem dus denk naja dan nog maar 15 mins slaap inleveren... en ja hoor VH dus welgeteld 13 minuten later stonden we buiten met inmiddels een totaal van 38 Triumphs! Als ik 80 ding heb ik meteen 2T9 Oo
Bnet pindle#2913
Zit een beetje in hetzelfde schuitje, moet nog wel wat meer wins maar zit dan nog vooral met een SOTA winnen zonder vehicle te verliezen en 5 flagcarriers in 1 EOTS game killen (bah, trucje met BGs switchen is gefixedsabriel schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:25:
[...]
Dan zal ik mijzelf als eerste moeten kicken omdat ik buffed maar op 1170 res uitkomt![]()
Maar begrijp wel waar je naar toe wilt. Maar ik zit op een RP-server en ben ingedeeld in BG cyclone.
Ik had liever een BG gehad waar alle RP/RP-PvP-servers geclusterd waren ipv gemerged te worden met pure PvP-servers. Heb vroeger (vanilla WoW in een PvP-guild gezeten maar die was disbanded in TBC, misschien beginnen ze er weer 1 en kan ik weer joinen. Vandaag eens kijken of we WG eens kunnen winnen om dan VoA in te gaan, laatste week wel de gloves gewonnen, waren jammer genoeg wel satin ipv mooncloth.
Zal binnenkort toch well premades moeten maken om mijn laatste rare's archievement te gaan halen in AB & WSG (en daar vallen niet de 100 wins onder) voor battlemaster.
SotA nog maar 7 wins voor mastertitle, EotS nog 30 wins, dus die zijn zeer goed haalbaar
Speedrun en 5 Flag-kills + capture in WSG is waar ik het meest tegenop zie, samen met AB 1590/1600 win
Laatst wel resillient victory met fixed gehaald
Zie mezelf al lopen als clothie 3x de flag :<Inferno schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:39:
[...]
Zit een beetje in hetzelfde schuitje, moet nog wel wat meer wins maar zit dan nog vooral met een SOTA winnen zonder vehicle te verliezen en 5 flagcarriers in 1 EOTS game killen (bah, trucje met BGs switchen is gefixed)
Laatst wel resillient victory met fixed gehaald
Dat komt omdat wij WSG niet als CTF zien maar als TDM en ons niet eens wagen in de flag chambersMektheb schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:27:
Bah
Is goed te doen met een capabel team en wat pvp gear... heb t zelfs random een keer gehaald als Hunter zijnde terwijl de rest een beetje de GY van horde aan het campen was.Mektheb schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:41:
[...]
Zie mezelf al lopen als clothie 3x de flag :<
Verwijderd
Heh Blackout is niet echt spannend als Alliance nee. Al moet ik zeggen dat ik ook een 80 horde heb gespeeld op een andere group dan Blackout en daar verloor ik ook de meeste BG's. Hmmm nu ik er over nadenk, misschien ligt het wel aan mij
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 16:46 ]
Ja haha maar dat is het probleem nou juist, zoals ik al zei ik heb geen pvp guild, en niemand bijna cared about it.Inferno schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:45:
[...]
Is goed te doen met een capabel team en wat pvp gear... heb t zelfs random een keer gehaald als Hunter zijnde terwijl de rest een beetje de GY van horde aan het campen was.
Een random Pre-made is vaak 1x in de 2 weken wat je ziet in de trade.
En verder als je gewoon random joined een bg win je er 1 op de 10 in WsG dus capabel is het niet
Maar goed ik geef niet op ik haal elke 10 punten die ik kan halen op de ene manier of de andere !, komt vast goed moet 9000 points hebben hoe dan ook
[ Voor 11% gewijzigd door Mektheb op 09-03-2010 16:47 ]
AMEN !!!!Mektheb schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:27:
Bah
Ik zit nu op 7035 met mijn DK. En het is echt leuk om achievement te zien poppen. Helaas zo weinig mensen die erom geven omdat 'het toch niets opbrengt'.
Jammer
Tja, ik vind het zelf leuk om achievements te doen, vooral World Events etc.Owjeih schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:22:
[...]
AMEN !!!!
Ik zit nu op 7035 met mijn DK. En het is echt leuk om achievement te zien poppen. Helaas zo weinig mensen die erom geven omdat 'het toch niets opbrengt'.
Jammer
Ben nu bezig met Loremaster (toch wel een van de meer epic achieves
Vermaak me er prima mee, ook bijv. met achievements zoals Keymaster, Well read etc
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Ik zit nu op 9930, dus moet ik er nog 7 vindenOwjeih schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:22:
[...]
AMEN !!!!
Jammer
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Weet iemand een goede manier om addons om te zetten naar verschillende characters? Ik heb nu alles netjes op mijn paladin voor elkaar (zo goed als), maar op mijn andere chars is het een ramp om alles in te laden. Via de 'profiles' werkt het voor sommige addons helemaal niet. Weet iemand of ik buiten het spel om (in de WoW map bijvoorbeeld) al mijn zettens exact kan overzetten naar al mijn characters?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Yep, Loremaster ben ik al. Blij dat ik er vanaf benchromeeh schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:47:
[...]
Tja, ik vind het zelf leuk om achievements te doen, vooral World Events etc.
Ben nu bezig met Loremaster (toch wel een van de meer epic achieves)
Vermaak me er prima mee, ook bijv. met achievements zoals Keymaster, Well read etc
Grappig, was echt bijna down, scheelde maar weinig..Chefbierrr schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:26:
Gister avond een 200K hp wipe op Rotface 25, Ik dacht dat ie wel down zou gaan dus ik was de kill aan het recorden voor de website
http://www.youtube.com/watch?v=BZXJVmfbwG8
Met ventrilo commentaar ^^
http://hawvie.deviantart.com/
In EotS is dat nog wel te doen, in wsg bijna een onmogelijkheid.Mektheb schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:41:
[...]
Zie mezelf al lopen als clothie 3x de flag :<
De adder onder het gras, iig in EotS is dat je 3 flags moet cappen zonder dood te gaan. Ze spreken niet over overleven terwijl je de flag draagt, je moet dus 3 flaggen cappen zonder in de tussenliggende periode gedood te worden.
Dit geldt ook voor ironman in WSG, maar daar gaat het erom dat je 3x scored. Je hoeft de flag niet helemaal zelf te gaan halen, in een pre-made kan je dus een 50k tank de flag laten pakken en hem naar jouw flagroom brengen, hij draagd hem over en jij scored. Doe dit 3 keer en je hebt ironman zonder maar een meter gelopen te hebben
Zo eindelijk Blood Council neer na een stuk of 12 keer op en neer lopen.. Wat een gedoe in het begin, maar als je het eenmaal door hebt is het best een leuk gevecht. En geen 3de warlock/ranged tank gebruikt. Dat scheelt een boel.
Ook de Orb Whisperer achievement gekregen..
Ook de Orb Whisperer achievement gekregen..
[ Voor 5% gewijzigd door junglebeast op 10-03-2010 02:21 ]
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Dagboekje,
Gisteren heeft mijn Shaman level 68 aangetikt door een paar dungeons te doen. Twee quests in Mana Tombs had ik nog niet gedaan. De ene quest was het killen van de eindbaas, de andere was de escort quest. Het killen van de eindbaas was natuurlijk geen probleem. De escort quest moesten we helaas noodgedwongen met z'n drieën doen omdat er na de eindbaas meteen twee de groep verlieten. Dit lukte uiteindelijk niet omdat we tijdens de run her en der wat packs geskipped hadden die we nu met z'n drieën moesten afhandelen. Dit was teveel van het goede. Hopelijk kom ik nog een keer in een groep die deze quest wel wil doen.
Daarnaast heb ik nog een kleine toevoeging in TukUI gemaakt. Ik vind het namelijk altijd prettig om m'n voortgang qua XP tijdens het levelen altijd in beeld te hebben. Met TukUI kun je die wel bekijken, maar daarvoor moet je met je muis over een gedeelte van je unitframe hoveren zodat je een tooltip met XP info te zien krijgt. Daarom heb ik de panels uitgebreid met een mogelijkheid om de voortgang van je experience te tonen. Op de infobalk zie ik nu hoeveel procent ik in m'n huidige level gevorderd ben en indien van toepassing hoeveel procent rested ik ben. Er zit ook een tooltip bij die wat uitgebreidere informatie geeft, zoals de exacte XP waarden en hoeveel bars ik gevorderd ben. Best leuk om te doen. Ik ga zo'n dingetje ook maken voor het monitoren van reputation voortgang.
Gisteren heeft mijn Shaman level 68 aangetikt door een paar dungeons te doen. Twee quests in Mana Tombs had ik nog niet gedaan. De ene quest was het killen van de eindbaas, de andere was de escort quest. Het killen van de eindbaas was natuurlijk geen probleem. De escort quest moesten we helaas noodgedwongen met z'n drieën doen omdat er na de eindbaas meteen twee de groep verlieten. Dit lukte uiteindelijk niet omdat we tijdens de run her en der wat packs geskipped hadden die we nu met z'n drieën moesten afhandelen. Dit was teveel van het goede. Hopelijk kom ik nog een keer in een groep die deze quest wel wil doen.
Daarnaast heb ik nog een kleine toevoeging in TukUI gemaakt. Ik vind het namelijk altijd prettig om m'n voortgang qua XP tijdens het levelen altijd in beeld te hebben. Met TukUI kun je die wel bekijken, maar daarvoor moet je met je muis over een gedeelte van je unitframe hoveren zodat je een tooltip met XP info te zien krijgt. Daarom heb ik de panels uitgebreid met een mogelijkheid om de voortgang van je experience te tonen. Op de infobalk zie ik nu hoeveel procent ik in m'n huidige level gevorderd ben en indien van toepassing hoeveel procent rested ik ben. Er zit ook een tooltip bij die wat uitgebreidere informatie geeft, zoals de exacte XP waarden en hoeveel bars ik gevorderd ben. Best leuk om te doen. Ik ga zo'n dingetje ook maken voor het monitoren van reputation voortgang.
Zo gisteravond weinig eigenlijk gedaan
Alleen tribute to Insanity ( We gingen eigenlijk voor de weekly raid van Lord Jaxx maar ja als we dan toch bezig zijn ) gedaan en wat heroics helaas werd namelijk onze 25Man raid gecancelled wegens teveel no shows. Later op de avond nog een vriend geholpen met wat kills in ICC10, hun tank had hun verlaten en ik was toevallig niet gesaved op 10man, en redeneerde ach al haal ik er maar 2 badges bij vind ik het al prima morgen toch reset.
Alleen tribute to Insanity ( We gingen eigenlijk voor de weekly raid van Lord Jaxx maar ja als we dan toch bezig zijn ) gedaan en wat heroics helaas werd namelijk onze 25Man raid gecancelled wegens teveel no shows. Later op de avond nog een vriend geholpen met wat kills in ICC10, hun tank had hun verlaten en ik was toevallig niet gesaved op 10man, en redeneerde ach al haal ik er maar 2 badges bij vind ik het al prima morgen toch reset.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Maandag wat guildies uit de brand geholpen door ICC10 te healen. Wel erbij gezegd dat ik max 4 bosses doe, want ik wilde het niet te laat maken. Prima gelukt
Nieuwe bracers kunnen pakken voor zowel ele als resto en na gunship had ik genoeg emblems om mijn 4e piece T10 te halen, namelijk de chest. Eerstvolgende projectje waar ik voor ga sparen zijn de boots die ik kan craften met LW.
Gisterochtend even snel de weekly raid gedaan (Patchwerk
) en daarna verder gegaan met mijn priest. Level 29 aangetikt. Ook direct maar even een eerste classic gedaan. Overall dps van 90 was niet slecht ^^ En dat was puur single target. Heirlooms met enchants zijn leuk
98sp op level 29 is erg leuk voor grotere nummertjes. Mana was niet een hele grote issue. 2 of 3 keer moeten drinken omdat het helaas niet altijd lukte om een killing blow te krijgen voor mana return. Al met al valt mij het ontzettend mee. Ik zit alleen wel te wachten op lvl 40 om shadow te speccen en dualspecc met disc te gaan doen.
Gisterochtend even snel de weekly raid gedaan (Patchwerk

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Ook maar eens de overstap gemaakt naar TukUI. Het is erg wennen dat alles net iets anders staat dan wat je voorheen had. Het zijn vaak ook kleine dingen die, als je ze niet meer hebt, ineens een groot gemis zijn. Zo had ik bijvoorbeeld in mijn oude UI m'n hp% in mijn health frame staan dus ik kon in een oog opslag zien hoeveel % hp ik nog over had. Nu zie ik dat ook nog wel maar het staat onder het health frame in plaats van met grote letters in het health frame. Hetzelfde geldt voor mijn cast bar. Deze stond eerst groot in het midden onderin mijn scherm, nu staat die in het klein onder mijn health frame en wordt geplaatst over mijn mp% en hp% waardes.
Zeker omdat het een erg minimalistische UI is heb ik nu veel meer "beeld" dan voorheen. Ik heb nu in ieder geval weer de belangrijkste addons geinstalleerd (recount/omen/grid/clique/decursive/dbm) dus het is zeker speelbaar geworden.
Zeker omdat het een erg minimalistische UI is heb ik nu veel meer "beeld" dan voorheen. Ik heb nu in ieder geval weer de belangrijkste addons geinstalleerd (recount/omen/grid/clique/decursive/dbm) dus het is zeker speelbaar geworden.
Heb sinds maandag ook TukUi en heb eigenlijk alles al naar mijn smaak kunnen instellen.
Je moet soms wat research doen op het forum, maar dat is het dan ook.
Het heeft er me zelfs toe aangezet men MikSCT wat minimalistischer te maken. In tgnstelling tot de rest van men UI was dat eigenlijk nog pure chaos
Je moet soms wat research doen op het forum, maar dat is het dan ook.
Het heeft er me zelfs toe aangezet men MikSCT wat minimalistischer te maken. In tgnstelling tot de rest van men UI was dat eigenlijk nog pure chaos
The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.
Ik gebruik per character een andere indeling eigenlijk. Op mijn main (druid) switch is zelfs van UI als ik respecc van tank naar healer. Houdt het afwisselend en leuk vind ik
Kan ik wel inkomen eigenlijk. Op men healer zou ik ook wel een hoop aanpassingen moeten maken. Maar focus me atm enkel maar op me warrior, dus ff een 'zorg' minder.lolgast schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:50:
Ik gebruik per character een andere indeling eigenlijk. Op mijn main (druid) switch is zelfs van UI als ik respecc van tank naar healer. Houdt het afwisselend en leuk vind ik
The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.
Liefdagboek
Gistere niks gedaan weer niet genoeg mensen online "sigh"
Dus maar beetje verder gegaan met achievments doen..
Wel 1 gehaald !! /sarcasm
Verder geprobeerd mr pinchy op te vissen maar na 2uur in de pools bij skettis te vissen er nog niet 1 gehad te hebben, dacht ik ga met me tijd maar wat anders doen.
Paar bg's gedaan etc, dus ook weer opweg paar achievments te vullen, flag cappen in AB paar x Eots gewonnen en Isle of Conquest dus dat is altijd handig op weg naar die achievment.
Verder een addon gedownload Collector, die helpt me met welke pets / mounts / title's ik nog niet heb !
Dus ik heb gelijk wat pets gehaald door wat quests te doen, nog 5 te gaan ( die koop ik wel ) en dan die achievment ook binnen, dan haal ik gelijk het tasje van haris pilton maar ook
Vandaag de 100 dalaran cooking awards halen ( moet er nog 1 ) en dan doorsparen voor me Chef hat.
En ondertussen wachten op de nieuwe patch tot de cd's van cloth afgaan en dan me boots / leggs laten maken !
Gistere niks gedaan weer niet genoeg mensen online "sigh"
Dus maar beetje verder gegaan met achievments doen..
Wel 1 gehaald !! /sarcasm
Verder geprobeerd mr pinchy op te vissen maar na 2uur in de pools bij skettis te vissen er nog niet 1 gehad te hebben, dacht ik ga met me tijd maar wat anders doen.
Paar bg's gedaan etc, dus ook weer opweg paar achievments te vullen, flag cappen in AB paar x Eots gewonnen en Isle of Conquest dus dat is altijd handig op weg naar die achievment.
Verder een addon gedownload Collector, die helpt me met welke pets / mounts / title's ik nog niet heb !
Dus ik heb gelijk wat pets gehaald door wat quests te doen, nog 5 te gaan ( die koop ik wel ) en dan die achievment ook binnen, dan haal ik gelijk het tasje van haris pilton maar ook
Vandaag de 100 dalaran cooking awards halen ( moet er nog 1 ) en dan doorsparen voor me Chef hat.
En ondertussen wachten op de nieuwe patch tot de cd's van cloth afgaan en dan me boots / leggs laten maken !
Zorg valt mee. Je kunt in bijna alle addons een profile selecteren, dus is een kwestie van 1 scriptje makenAuspex schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:53:
[...]
Kan ik wel inkomen eigenlijk. Op men healer zou ik ook wel een hoop aanpassingen moeten maken. Maar focus me atm enkel maar op me warrior, dus ff een 'zorg' minder.
Edit: Ben trouwens na een jaar spelen weer begonnen. Veel enthousiaste reacties toen ik inlogde (was nogal actief op de server) dus meteen wat instances gelopen. Guild invite onder voorbehoud dat ik snel wat T9 gear ga halen maar dat gaat wel goedkomen.
Vind trouwens wel dat er erg veel veranderd is, en met name de cd van die groupfinder is ***
[ Voor 27% gewijzigd door lolgast op 10-03-2010 10:03 ]
Hehe, dat gevoel ken ik. Heb gisteren ook screenie naar me wowbuddies gestuurd omdat ik er zo trots op waslolgast schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:59:
[...]
Zorg valt mee. Je kunt in bijna alle addons een profile selecteren, dus is een kwestie van 1 scriptje makenZal vanavond eens wat screenshots maken, ben er zelf wel trots op namelijk
En vind vooral men integratie van Skada en DBM zeer geslaagd. Ziet er echt afgelikt uit
Gisteren een storm van kritiek over mij heen gehad omdat ik de Head of Onyxia in een een 25 mans raid wilde raidrollen. Naar mijn mening maak je op deze manier meer kans op de head dan als je zelf rolled.
De kans is in ieder geval 4% dat jij als individu de head in handen krijgt, indien de head wordt geraidrolled. Als 25 mensen zelf rollen dan wordt het voor mij op het gebied van kansberekenen alweer wat mistig, maar mijn gevoel zegt dat die kans kleiner is omdat mensen hetzelfde kunnen rollen. Dat maakt de kans sowieso kleiner. Kan iemand met een Beta knobbel dit enigszins toelichten?
De kans is in ieder geval 4% dat jij als individu de head in handen krijgt, indien de head wordt geraidrolled. Als 25 mensen zelf rollen dan wordt het voor mij op het gebied van kansberekenen alweer wat mistig, maar mijn gevoel zegt dat die kans kleiner is omdat mensen hetzelfde kunnen rollen. Dat maakt de kans sowieso kleiner. Kan iemand met een Beta knobbel dit enigszins toelichten?
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Wat er bij ons gedaan word is het volgendeRexomnium schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:04:
Gisteren een storm van kritiek over mij heen gehad omdat ik de Head of Onyxia in een een 25 mans raid wilde raidrollen. Naar mijn mening maak je op deze manier meer kans op de head dan als je zelf rolled.
Roll 1-5.
De personen in de group waar de roll op uitkomt mogen rollen voor de headpiece, hoogste roll wint dan.
"Don't let your dreams be memes"
Ben nooit erg goed geweest met het rekenen voor kansberekeningen, maar zover ik zie is zelf rollen afhankelijk wie de hoogste roll doet. Als de hoogste roll 50 is, heb jij in principe ~50% kans om hoger te rollen, is er 98 gerolled heb je nog maar 1%. Je hebt geen 'basis' om je kans op te berekenen (percentage is gebaseerd op totaal en 'winnaar'), maar lijkt me dus niet te berekenen. Logisch zou je zeggen, als je als laatste zou rollen, dat hoger of gelijk aan 96 jou de kans op 4% geeft. Alle rolls eronder heb jij nog steeds meer kans.Rexomnium schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:04:
Imho betere oplossing, vaak is er enorm gezeik wie nu precies raid plekje X is, aantal leaders hebben zo'n addon, maar de rest doet het 'zoals het op hun scherm staat' (wat natuurlijk is 90% van de gevallen iemand is die ze kennenWootlock schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:10:
[...]
Wat er bij ons gedaan word is het volgende
Roll 1-5.
De personen in de group waar de roll op uitkomt mogen rollen voor de headpiece, hoogste roll wint dan.
[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 10-03-2010 10:15 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
En daarom zou iedere raidleader de addon RaidRoll moeten hebben. Dan laat hij gewoon zien we er heeft gewonnen. Punt^^
Om makkelijk profiles te switchen met een slash command zou je eens naar Reflux kunnen kijken.
Raad je wel aan even een back up te maken van de WTF folder want als je het niet goed doet kan je, je UI verkloten
Volgens mij zonder je UI te verkloten gebruik je deze commands:
Je krijgt nu een ongeconfigureerde UI, kopieer alle default profiles naar dit nieuwe profiel per addon als je nog geen profielen hebt gebruikt.
Nu krijg je een ongeconfigureerde interface voor je alt of andere spec.
Kopieerd de instellingen van je hoofd profiel naar je alt profiel
Hiermee wissel je van profiel.
Het is al weer een tijdje terug dat ik het zelf heb opgezet maar het is bij mij in het begin mis gegaan waardoor ik dus heel m'n UI weer opnieuw in kon gaan stellen. Nogmaals: Maak een back up van te voren!
Gebruik dit zelf erg veel op m'n shaman om te switchen tussen een UI voor resto en elemental.
Als ik elemental ben hoef ik geen raid frames in het midden van m'n scherm en als ik resto ben hoef ik geen target frame + debuffs en target cast bars in het midden van me scherm
Raad je wel aan even een back up te maken van de WTF folder want als je het niet goed doet kan je, je UI verkloten
Volgens mij zonder je UI te verkloten gebruik je deze commands:
code:
1
| /reflux create MainProfile |
Je krijgt nu een ongeconfigureerde UI, kopieer alle default profiles naar dit nieuwe profiel per addon als je nog geen profielen hebt gebruikt.
code:
1
| /reflux create AltProfile |
Nu krijg je een ongeconfigureerde interface voor je alt of andere spec.
code:
1
| /reflux copy MainProfile AltProfile |
Kopieerd de instellingen van je hoofd profiel naar je alt profiel
code:
1
| /reflux switch ProfileName |
Hiermee wissel je van profiel.
Het is al weer een tijdje terug dat ik het zelf heb opgezet maar het is bij mij in het begin mis gegaan waardoor ik dus heel m'n UI weer opnieuw in kon gaan stellen. Nogmaals: Maak een back up van te voren!
Gebruik dit zelf erg veel op m'n shaman om te switchen tussen een UI voor resto en elemental.
Als ik elemental ben hoef ik geen raid frames in het midden van m'n scherm en als ik resto ben hoef ik geen target frame + debuffs en target cast bars in het midden van me scherm
[ Voor 12% gewijzigd door Radiance op 10-03-2010 10:27 ]
jammer dat TukUI er alleen voor breedbeeld is

Het is eindelijk gelukt! Ik heb Glory of the Hero!
Ik moest alleen nog maar Lockdown!, maar Erekem wou maar niet spawnen... 3 weken achter elkaar elke dag VH gedaan, en gister zag ik hem toch echt! Woopy!
Ik moest alleen nog maar Lockdown!, maar Erekem wou maar niet spawnen... 3 weken achter elkaar elke dag VH gedaan, en gister zag ik hem toch echt! Woopy!
4:3 verhouding is so 1998
Verwijderd
Paar baasjes in icc10 hc neer: Marrogar, Lady, Gunship, Rotface, Festergut, Bloodqueen en Dreamwalker.
Vrij makkelijk allemaal, helaas nog niet echt veel tijd/goede setups gehad voor de andere bazen.
Vrij makkelijk allemaal, helaas nog niet echt veel tijd/goede setups gehad voor de andere bazen.
Kans blijft natuurlijk hetzelfde, je moet alleen een transparante manier hebben, bij ons op de server word meestal om een activity gevraagd van de hele raid (dus 1-25) en dan /roll 25. Mbv van de activity van recount die iedereeen kan zien omdat ie gereport is in /ra word dan dat ding toegewezen, eerlijker en makkelijker dan dat kan niet.Rexomnium schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:04:
Verwijderd
Geen TukUI voor mij... heb zelf m'n UI gebouwd
Misschien wat zwaarder in geheugen, maar wel alles precies zoals ik zelf wil!
Gisteren enkel de weekly raid gedaan op 4 chars; het was Noth in Naxx. Paladin, Mage, Druid, Warrior. Alleen m'n Priest en DK heb ik niet door Naxx gesleept. Met m'n Mage kwam Noth niet eens toe aan z'n 1e teleport
Reden was, dat ik m'n vriendin aan een nieuw wapen wil helpen. Ze wil echter nog niet aan de heroics, omdat ze geen gevechten kent en geen grote fouten wil maken. Alle groepen pullen tegenwoordig zo snel en kunnen zo cru zijn met vooroordelen, dat het slecht voor je humeur kan zijn. Dus ik begrijp dat wel. We hebben met een guildgroep FoS heroic gedaan en zelfs daar kreeg ik amper de kans om dingen uit te leggen (geen dps met mirrored soul... ja, nu mag je weer dps-en... etc.). Misschien maar eens DBM op d'r comp installeren
Daarna PoS normal gedaan, maar de Mace dropte niet. Geeft niks, want nu heeft ze de quests gedaan en mag ze PoS en zelfs HoR in.
Nu kunnen we met z'n 2en die Mace gaan farmen, zonder concurrentie van anderen en zonder anderen lastig te vallen van haar mindere kennis van gevechten en van het feit dat we alleen die baas willen farmen. Dus dat gaat uiteindelijk wel lukken. Beacon op mezelf en ik kan haar bijna eeuwig spamhealen met Flash of Lights met m'n Paladin. 75% crit o.i.d. met FoL (Sacred Shield is bijna 100% van de tijd actief), dus bijna elke seconde 6k crit heals. Dan maakt het niet uit dat ze als Retri aan het tanken is
Gisteren enkel de weekly raid gedaan op 4 chars; het was Noth in Naxx. Paladin, Mage, Druid, Warrior. Alleen m'n Priest en DK heb ik niet door Naxx gesleept. Met m'n Mage kwam Noth niet eens toe aan z'n 1e teleport
Reden was, dat ik m'n vriendin aan een nieuw wapen wil helpen. Ze wil echter nog niet aan de heroics, omdat ze geen gevechten kent en geen grote fouten wil maken. Alle groepen pullen tegenwoordig zo snel en kunnen zo cru zijn met vooroordelen, dat het slecht voor je humeur kan zijn. Dus ik begrijp dat wel. We hebben met een guildgroep FoS heroic gedaan en zelfs daar kreeg ik amper de kans om dingen uit te leggen (geen dps met mirrored soul... ja, nu mag je weer dps-en... etc.). Misschien maar eens DBM op d'r comp installeren
Daarna PoS normal gedaan, maar de Mace dropte niet. Geeft niks, want nu heeft ze de quests gedaan en mag ze PoS en zelfs HoR in.
Nu kunnen we met z'n 2en die Mace gaan farmen, zonder concurrentie van anderen en zonder anderen lastig te vallen van haar mindere kennis van gevechten en van het feit dat we alleen die baas willen farmen. Dus dat gaat uiteindelijk wel lukken. Beacon op mezelf en ik kan haar bijna eeuwig spamhealen met Flash of Lights met m'n Paladin. 75% crit o.i.d. met FoL (Sacred Shield is bijna 100% van de tijd actief), dus bijna elke seconde 6k crit heals. Dan maakt het niet uit dat ze als Retri aan het tanken is
Werkt TukUI wel met 16:9 tov 16:10? (mijn 21inch is 1680x1050, mijn 24 inch is 1920x1080).
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Screenshot!Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:57:
Geen TukUI voor mij... heb zelf m'n UI gebouwdMisschien wat zwaarder in geheugen, maar wel alles precies zoals ik zelf wil!
Oh en lijst met gebruikte addons natuurlijk
[ Voor 8% gewijzigd door -BB- op 10-03-2010 11:59 ]
When all else fails, resurrect and start over
Verwijderd
Zal het proberen te herinneren vanavond-BB- schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:59:
[...]
Screenshot!
Oh en lijst met gebruikte addons natuurlijk
Samenvatting: Buffs/debuffs linksboven, chatframe linksonder, kleine bars linksmidden, omen rechtsmidden, recount rechtsonder, sexymap rechtsboven. Unitframes boven die bars / omen en dan combattext rondom m'n char (managain links, heals rechts, damage boven, procs onder).
Kan je van je UI eens een screenshot posten?Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:57:
Geen TukUI voor mij... heb zelf m'n UI gebouwdMisschien wat zwaarder in geheugen, maar wel alles precies zoals ik zelf wil!
Of gebruik je gwn add-ons en geen complete overwrite zoals TukUI?
Edit: Nvm was te traag =p
[ Voor 3% gewijzigd door Auspex op 10-03-2010 12:08 ]
Moet eerlijk zeggen dat ik dit compleet ruk vindt. Aangezien er addons zijn die bijhouden welke rolls er worden gedaan, lijkt het me helemaal niet moeilijk om gewoon iedereen te laten rollen. Zeker als het een PuG is, dan heeft (min of meer) iedereen evenveel moeite gedaan en dus evenveel recht op een roll.Wootlock schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:10:
[...]
Wat er bij ons gedaan word is het volgende
Roll 1-5.
Waarom een addon voor iets, als de functionaliteit gewoon in de game zelf zit ?garagaholic schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:08:
[...]
Moet eerlijk zeggen dat ik dit compleet ruk vindt. Aangezien er addons zijn die bijhouden welke rolls er worden gedaan, lijkt het me helemaal niet moeilijk om gewoon iedereen te laten rollen. Zeker als het een PuG is, dan heeft (min of meer) iedereen evenveel moeite gedaan en dus evenveel recht op een roll.
Omdat jullie blijkbaar toch de makkelijke weg nemen en ervoor kiezen om slechts 1 group binnen de raid te laten rollen?Wootlock schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:23:
[...]
Waarom een addon voor iets, als de functionaliteit gewoon in de game zelf zit ?
Daar zit (imo) een goede reden achter.psychodude schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:31:
[...]
Omdat jullie blijkbaar toch de makkelijke weg nemen en ervoor kiezen om slechts 1 group binnen de raid te laten rollen?
- Laagdrempeligheid: Mensen snappen waar ze aan toe zijn (zelfs de kiddies)
- Behoorlijke distributie van loot (20% kans om te mogen rollen ipv 4% ofzo)
Da's niet waar. Er is een low-res versie die ook op niet-breedbeeld resoluties werkt. Ikzelf draai die versie op 1280x1024 (zie de screenshots die ik eerder in dit topic gepost heb). De aankomende nieuwe versie (versie 10, is nu in beta) van TukUI schakelt automatisch tussen breedbeeld en low-res afhankelijk van je resolutie. Dan heb je dus geen aparte low-res versie meer.
Mwuah, moet zeggen dat het voor mij al weer even een poos geleden is dat ik deel heb genomen aan raids (wow classic, pas zeer recent weer begonnen met spelen). Maar destijds in de guild waar ik in zat spraken we van tevoren gewoon af wie bij de raid op wat wilde rollen, mocht hierbij enkele items aangeven.Wootlock schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:35:
[...]
Daar zit (imo) een goede reden achter.
- Laagdrempeligheid: Mensen snappen waar ze aan toe zijn (zelfs de kiddies)
- Behoorlijke distributie van loot (20% kans om te mogen rollen ipv 4% ofzo)
Als een item opkomt en je had het aangegeven, kon je rollen.
Heb je iets gewonnen die raid, geen volgende rolls meer binnen die raid, houdt het fair.
Dus geen 4% of 20% kans om te mogen rollen, maar 100%.
Ik heb het over Pugs, niet over guildraids.psychodude schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:05:
[...]
Mwuah, moet zeggen dat het voor mij al weer even een poos geleden is dat ik deel heb genomen aan raids (wow classic, pas zeer recent weer begonnen met spelen). Maar destijds in de guild waar ik in zat spraken we van tevoren gewoon af wie bij de raid op wat wilde rollen, mocht hierbij enkele items aangeven.
Als een item opkomt en je had het aangegeven, kon je rollen.
Heb je iets gewonnen die raid, geen volgende rolls meer binnen die raid, houdt het fair.
aah, goede tip, thanksDricus schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:39:
[...]
Da's niet waar. Er is een low-res versie die ook op niet-breedbeeld resoluties werkt. Ikzelf draai die versie op 1280x1024 (zie de screenshots die ik eerder in dit topic gepost heb). De aankomende nieuwe versie (versie 10, is nu in beta) van TukUI schakelt automatisch tussen breedbeeld en low-res afhankelijk van je resolutie. Dan heb je dus geen aparte low-res versie meer.
En het verschil tussen 4% van 100 en 20% van 20 is?psychodude schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:05:
[...]
Verwijderd
Daar ging het niet omImdaMned schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:18:
[...]
En het verschil tussen 4% van 100 en 20% van 20 is?
Kans om te mogen rollen is 100% als iedereen in de raid rollt. Maar 20% als 1 van de 5 groepen mag rollen.
Wat boeit het toch allemaal. Al die lootwhores die whinen als ze volgens hen zelf gewonnen hebben maar de paarse pixels niet in hun rugzakje gegooid krijgen... laat ze lekker whinen. Als je er zelf zoeen bent... think again.
Waarschijnlijk zit er wel een emotionele fout marge in door het niet "zelf" kunnen bepalen van je slechte of goede roll bij de group roll in de tweede mogelijkheid.ImdaMned schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:18:
[...]
En het verschil tussen 4% van 100 en 20% van 20 is?
Als mensen zelfs iets slecht doen/rollen, zul je ze niet echt horen. Maar stelt dat de raidleader "hun" kans verpest door een slechte groeprol.
Het is niet echt goed om statistieken en wow te mengen, aangezien de meeste mensen heel het loot gebeuren veel te emotioneel ervaren en voor geen rede vatbaar zijn.
Niet dat je ongelijk hebt met je advanced calculus overigens!
@ Salena was me voor
[ Voor 1% gewijzigd door khrin op 10-03-2010 13:43 . Reden: Ik type te traag! ]
En het punt wat ImdaMned nu juist maakt (er vanuit gaande dat hij dat bedoelt) is dat de kans om een item te winnen in beide gevallen precies hetzelfde is, namelijk 1 op 25. En dat is uiteindelijk waar het om gaat. Met het raidrollen voor een groep voorkom je alleen gezeik van mensen die in hun scherm de raidmembers in een andere volgorde zien staan dan de lootmaster (dit ten opzichte van het raidrollen natuurlijk).
Je kunt natuurlijk vinden dat zulke mensen zeikerds zijn en dat het allemaal hun probleem is, maar aan de andere kant wil je als PuG starter je reputatie nog wel een beetje op peil houden. En hoe onterecht dat ook is, maar dit soort gezeik is niet goed voor je reputatie als PuG leider.
Je kunt natuurlijk vinden dat zulke mensen zeikerds zijn en dat het allemaal hun probleem is, maar aan de andere kant wil je als PuG starter je reputatie nog wel een beetje op peil houden. En hoe onterecht dat ook is, maar dit soort gezeik is niet goed voor je reputatie als PuG leider.
[ Voor 3% gewijzigd door Dricus op 10-03-2010 13:47 ]
YupDricus schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:44:
En het punt wat ImdaMned nu juist maakt (er vanuit gaande dat hij dat bedoelt) is dat de kans om een item te winnen in beide gevallen precies hetzelfde is, namelijk 1 op 25.
calculator.exe = win !khrin schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:43:
[...]
Niet dat je ongelijk hebt met je advanced calculus overigens!
ik typ gewoon calc dan klijg je hem ook
De kans blijft inderdaad hetzelfde, maar persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan /roll 1-5 en dan die groep laten rollen. Als ik mij niet vergis zijn raid groups bij iederen hetzelfde terwijl ik vaak genoeg zie dat de positie in de groep niet bij iedereen hetzelfde is.
Gewoon /roll 1-25
Mensen die dan gaan zitten zeuren of alsnog gaan rollen krijgen geen loot, simpel maar effectief.
Als ze me niet vertrouwen ben ik best bereid een screenshot van mijn UI te uploaden maar meestal na het bovenste gezegd te hebben klaagt er niemand
Mensen die dan gaan zitten zeuren of alsnog gaan rollen krijgen geen loot, simpel maar effectief.
Als ze me niet vertrouwen ben ik best bereid een screenshot van mijn UI te uploaden maar meestal na het bovenste gezegd te hebben klaagt er niemand
Mijn gedachte was exact hetzelfde met het motto jongens we parten niet over een wiskundig vraag stuk gewoon even hoofdrekenen is in dit geval snaller dan WIN+R -> calc nummer intoesten en doorgaanVerwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:59:
[...]
Ik deed deze opgave uit het blote hoofd.De jeugd van tegenwoordig met hun calculators
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Verwijderd
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?ShadowBumble schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:12:
[...]
Mijn gedachte was exact hetzelfde met het motto jongens we parten niet over een wiskundig vraag stuk gewoon even hoofdrekenen is in dit geval snaller dan WIN+R -> calc nummer intoesten en doorgaan

Gut, je bent ook 4 maanden ouderVerwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:59:
[...]
Ik deed deze opgave uit het blote hoofd.De jeugd van tegenwoordig met hun calculators
*bows for you wisdom gained by months*
Prachtige spell, die Blessing of Wisdom.....ImdaMned schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:14:
[...]
Gut, je bent ook 4 maanden ouder
*bows for you wisdom gained by months*
Dat is een blessing, zegt nog niet dat je het ook daadwerkelijk gaat gebruiken 
Nooit geweten dat jij al zo oud was ImdaMned
Nooit geweten dat jij al zo oud was ImdaMned
Omdat ik er zo lang uitgelegen heb ben ik nu filmpjes van TotC op wowwiki aan het kijken, maar zo moeilijk zijn al die encounters helemaal niet of vergis ik me nu? Voor ik stopte hebben we met de guild tot Yogg-25 gedaan en dat ziet er een stuk lastiger uit...
Nee ToC is de grootste fail geweest in WoTLKlolgast schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:01:
Omdat ik er zo lang uitgelegen heb ben ik nu filmpjes van TotC op wowwiki aan het kijken, maar zo moeilijk zijn al die encounters helemaal niet of vergis ik me nu? Voor ik stopte hebben we met de guild tot Yogg-25 gedaan en dat ziet er een stuk lastiger uit...
ToC (raid en instance) zijn handige upgrade dingen. Normal 5 mans drops leuke 200 gear, heroic dacht 213. ToC raid had wel wat leuke retart-check moment (die wall-charge van die yeti, champions blijven voor veel teams pittig). Maar Grand Crusader wordt toch nog aardig gezien als pittig, zo'n fail zou dat dan toch niet zijn?
Ik doelde meer op mechanics / manier waarop de instance is vormgegeven. Ulduar en Icecrown zijn tof, mooie omgevingen en veel wisselende scenario's.SinergyX schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:06:
[...]
ToC (raid en instance) zijn handige upgrade dingen. Normal 5 mans drops leuke 200 gear, heroic dacht 213. ToC raid had wel wat leuke retart-check moment (die wall-charge van die yeti, champions blijven voor veel teams pittig). Maar Grand Crusader wordt toch nog aardig gezien als pittig, zo'n fail zou dat dan toch niet zijn?
Bosses (op enkele na) hebben allemaal unieke dingen. Dat mis ik in ToC
Ik heb gisteren even een guildy geholpen met dpsen. Ze doet eigenlijk al heel lang ondermaatse dps met de gear die ze heeft als elemental shaman. Op een dummy is ze uiteindelijk van 3.1 naar 4k dps gegaan door mijn hulp.
Maar ik hoop hier eigenlijk nog wat meer tips en truuks te krijgen van andere shamans
Klopt het volgende een beetje?
Beginnen met Flameshock (FS) dan Lavablast (LvB) en daarna Lightning Bolt (LB) casten tot een van de dots van FS of LvB uitgetikt zijn en dan die recasten? (single target)
Waarmee kun je goed AoE-en als elemental shaman zijnde? Alleen met Chain Lightning?
Voor Firenova moet je eerst naar de trashpack lopen om een firetotem te droppen, dat zou behoorlijke dpsloss zijn lijkt me?
Glyph of Flameshock, Glyph of Lava, Glyph of Lightning Bolt (dit waren de glyphs geloof ik)
Alle hulp is welkom
Maar ik hoop hier eigenlijk nog wat meer tips en truuks te krijgen van andere shamans
Beginnen met Flameshock (FS) dan Lavablast (LvB) en daarna Lightning Bolt (LB) casten tot een van de dots van FS of LvB uitgetikt zijn en dan die recasten? (single target)
Waarmee kun je goed AoE-en als elemental shaman zijnde? Alleen met Chain Lightning?
Voor Firenova moet je eerst naar de trashpack lopen om een firetotem te droppen, dat zou behoorlijke dpsloss zijn lijkt me?
Glyph of Flameshock, Glyph of Lava, Glyph of Lightning Bolt (dit waren de glyphs geloof ik)
Alle hulp is welkom
219 in de heroics.SinergyX schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:06:
[...]
Glyphed en talented heeft Firenova afaik een cooldown van 3seconde, dat 1x heen en weer lopen compenseert al meteen de hoeveelheid damage dat dat ding kan doen. Nadeel, je bent zo door je mana heen, maar de damage is behoorlijk (ik gebruik hem vaak bij die grot run in PoS). Zowel je nova als de ticks kunnen dacht ik critten.Ossi schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:36:
Ik gebruik trouwens Lavablast elke keer als die van CD is, 100% critrate tikt toch erg aan.
Verwijderd
Ik zoek een beetje een leuke / duidelijke UI. Heb al uren gezocht op WoW UI, maar nog niks kunnen vinden. Die tukUI vind ik een beetje te minimalistisch. Het hoeft ook niet zo flashy allemaal.
http://www.wowinterface.com/downloads/info11624-BodaUI.html
Deze heb ik al eens geprobeerd, maar krijg ik niet / moeilijk aan de praat. Heb geen zin om er uren voor te zitten.
Iemand een idee ?
@hmr thanks ! Ga ik even proberen, ziet er goed uit.
http://www.wowinterface.com/downloads/info11624-BodaUI.html
Deze heb ik al eens geprobeerd, maar krijg ik niet / moeilijk aan de praat. Heb geen zin om er uren voor te zitten.
Iemand een idee ?
@hmr thanks ! Ga ik even proberen, ziet er goed uit.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 17:12 ]
Verwijderd
Caith UI is inderdaad wel een goeie op zich, heb ik ook gebruikt, maar vreet aardig wat geheugen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 17:54 ]
Verwijderd
X-Perl vind ik persoonlijk erg fijn werken. Denk dat het echt persoonlijke voorkeur is met betrekking tot UI addons.
Verwijderd
http://i43.tinypic.com/aouo3s.jpg
Zo ziet mijn UI er op dit moment uit. Werkt best aardig als je het een beetje door hebt. Moet her en der nog wat dingen veranderen, maar dat komt vanzelf.
Zo ziet mijn UI er op dit moment uit. Werkt best aardig als je het een beetje door hebt. Moet her en der nog wat dingen veranderen, maar dat komt vanzelf.
Goede avond allemaal,
Gister heb ik flink geïnvesteerd in mijn rogue. Ik heb ongeveer 8 epic gems vervangen en 4 nieuwe gems in mijn gear gestopt. Ook heb ik de t10 headpiece gehaald om samen met mijn gloves de 2-setbonus te halen. Op mijn hunter heb ik een zeer fatsoenlijke run naar Flame Leviathan – 25 gedaan voor de weekly. We waren in 15 minuutjes klaar van start van de instance tot aan de soepele kill. Daarna moest ik hem ook nog doen op mijn priest voor de laatste paar emblems voor de benodigde Primordial Saronites voor mijn nieuwe leather boots. De PuG die ik hiervoor joinde zat vol met dik gegearde mensen, maar het liep werkelijk voor geen meter! 45 minuten later en een x aantal wipes verder lag de baas dan eindelijk.
Dat krijg je met twee tanks die aan de voorkant niet eens weten dat ze aan de achterkant leven… een van deze zwakbegaafde was ook nog eens raidleader tot iemand anders het overnam omdat het gewoon echt NIET ging werken.
Mijn moeite was niet voor niks, ik kon 3 Saronites kopen op mijn priest en 2 via mijn hunter! Net op tijd voor onze ICC25 mans kon ik mijn rogue dus verder pimpen.
De eerste try op Prof. Putricide resulteerde in een 66% wipe. Vervolgens ging het naar de 18%, toen 8%, 6%, en een 700k wipe! Helaas zijn we nooit verder gekomen, maar het gevecht is relatief onder controle… net een beetje meer dps in P3 en iets meer geluk met spawns van de slimepools en we hebben deze kill ook in de pocket. Wederom een leuk en chaotisch gevecht dat zeer zeker de moeite waard is om te leren! Aan het einde van de avond hebben we nog een reeks 4-6% wipes gehad voor het tijd was om te stoppen. Volgende reset gaat hij neer!
Ik kan niet wachten om mijn gepimpte gear te testen op gevechten als Saurfang, Festergut en meer van dat soort onzin. Gister zat ik elke keer rond de 7k dps aan het einde van Putri. Het begint leuk met rond de 9k+ tot je moet gaan rennen om oozes te slachten en bad stuff te ontwijken, daarna gaat t alleen maar omlaag, echt een gevecht voor ranged zoals wij hem doen!
Net even een runnetje voa10 gedaan op mn rogue op deze lappy met kpn hotspots connectie zonder videokaart of addons... toch 7.8k dps volgens recount van een andere raider. Valt me niet tegen
Toch is t leuker op een normale pc, dus geen wow meer vanavond voor mij.
Gister heb ik flink geïnvesteerd in mijn rogue. Ik heb ongeveer 8 epic gems vervangen en 4 nieuwe gems in mijn gear gestopt. Ook heb ik de t10 headpiece gehaald om samen met mijn gloves de 2-setbonus te halen. Op mijn hunter heb ik een zeer fatsoenlijke run naar Flame Leviathan – 25 gedaan voor de weekly. We waren in 15 minuutjes klaar van start van de instance tot aan de soepele kill. Daarna moest ik hem ook nog doen op mijn priest voor de laatste paar emblems voor de benodigde Primordial Saronites voor mijn nieuwe leather boots. De PuG die ik hiervoor joinde zat vol met dik gegearde mensen, maar het liep werkelijk voor geen meter! 45 minuten later en een x aantal wipes verder lag de baas dan eindelijk.
Dat krijg je met twee tanks die aan de voorkant niet eens weten dat ze aan de achterkant leven… een van deze zwakbegaafde was ook nog eens raidleader tot iemand anders het overnam omdat het gewoon echt NIET ging werken.
Mijn moeite was niet voor niks, ik kon 3 Saronites kopen op mijn priest en 2 via mijn hunter! Net op tijd voor onze ICC25 mans kon ik mijn rogue dus verder pimpen.
De eerste try op Prof. Putricide resulteerde in een 66% wipe. Vervolgens ging het naar de 18%, toen 8%, 6%, en een 700k wipe! Helaas zijn we nooit verder gekomen, maar het gevecht is relatief onder controle… net een beetje meer dps in P3 en iets meer geluk met spawns van de slimepools en we hebben deze kill ook in de pocket. Wederom een leuk en chaotisch gevecht dat zeer zeker de moeite waard is om te leren! Aan het einde van de avond hebben we nog een reeks 4-6% wipes gehad voor het tijd was om te stoppen. Volgende reset gaat hij neer!
Ik kan niet wachten om mijn gepimpte gear te testen op gevechten als Saurfang, Festergut en meer van dat soort onzin. Gister zat ik elke keer rond de 7k dps aan het einde van Putri. Het begint leuk met rond de 9k+ tot je moet gaan rennen om oozes te slachten en bad stuff te ontwijken, daarna gaat t alleen maar omlaag, echt een gevecht voor ranged zoals wij hem doen!
Net even een runnetje voa10 gedaan op mn rogue op deze lappy met kpn hotspots connectie zonder videokaart of addons... toch 7.8k dps volgens recount van een andere raider. Valt me niet tegen
Na enig proberen met TukUI ben ik toch niet helemaal onder de indruk, het werkt redelijk goed in een raid/instance, vindt het alleen erg lastig om het 1 en ander aan de UI te veranderen.
Ik wil b.v. mijn castbar in een duidelijke kleur veranderen ook de vijandelijke castbar.
Mijn bars aan de rechterkant laten staan, deze verdwijnen elke keer, zeer irritant.
Kortom het zou leuk zijn als je de skins/kleuren/bars vanuit wow zelf zou kunnen veranderen.
Voor levelen is Tukui totaal niet geschikt, ook het gemis van je char/quest log om gewoon aan te klikken vindt ik erg lastig + dat je je XP bar niet kan zien.
Lastig om een nieuwe UI te vinden die voor zowel raiden als levelen geschikt is.
Zeker het toepassen van b.v. Carbonite maakt van de hele TukUI een zooitje addons als Eventalert2 laten niets meer zien.
Al met al lijkt het veeeeeeel teveel werk om het echt 100% naar mijn zin te maken.
Ik wil b.v. mijn castbar in een duidelijke kleur veranderen ook de vijandelijke castbar.
Mijn bars aan de rechterkant laten staan, deze verdwijnen elke keer, zeer irritant.
Kortom het zou leuk zijn als je de skins/kleuren/bars vanuit wow zelf zou kunnen veranderen.
Voor levelen is Tukui totaal niet geschikt, ook het gemis van je char/quest log om gewoon aan te klikken vindt ik erg lastig + dat je je XP bar niet kan zien.
Lastig om een nieuwe UI te vinden die voor zowel raiden als levelen geschikt is.
Zeker het toepassen van b.v. Carbonite maakt van de hele TukUI een zooitje addons als Eventalert2 laten niets meer zien.
Al met al lijkt het veeeeeeel teveel werk om het echt 100% naar mijn zin te maken.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Verwijderd
Gamemenu is klikken met de scrollknop op je minimap. XP/Repbar is mouseover op de balk onder je HP
Ik ben juist zeer tevreden met tukui voor levelen, gewoon je obejtive log aan en je kan je quest items klikken vanuit je log.prutser001 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:33:
Na enig proberen met TukUI ben ik toch niet helemaal onder de indruk, het werkt redelijk goed in een raid/instance, vindt het alleen erg lastig om het 1 en ander aan de UI te veranderen.
Je XP zie je bij he HP bar ( al wil ik nooit weten wannneer ik ding )
En ja een UI tweaken naar je eigensmaak, zit ong een uurtje of 4 in ( bij mij in iedergeval ) ( macro's keybinds andere addons aan zetten etc )
* PvP-dagboek*
Eindelijk is het zover. Nooit meer "Strand of the Ancient" (muv BG-daily), mijn meest gehate BG ooit.
Moest nog 5 wins, en met de win-ratio van 1 op 6 ging ik hier nog van uit dat het nog wel een paar dagen ging duren. Maar blijkbaar had alliance het licht gezien en wonnen we er zowaar 3 op een rij.
Daarna begon het weer, lijkt wel of er tussen 19:00 en 22:00 alleen maar kiddies spelen met geen enkle kennis van PvP, dus maar de dailies gedaan en de dagelijkse heroic voor de frost-emblems.
Na 22:00 tochnog even proberen SotA te doen, en warempel, na een heftige battle sleepten we de battle voor de poorten van de hel weg. Dus nog maar 1 te gaan. Begon laat te worden, maar je kent het wel --> ik ben er bijna, ik moet, ik moet dus ging nog 1 keer de BG in.
Zag op 1 oogopslag dat dit het ging worden. 15 vs 5 en wij mochten beginnen. 2m, 40s later ronde 1 over.
Ze hadden tegen zo een grote overmacht geen kans dus de buit is binnen 1 van de weinige keren dat ik blij ben dat er duitse servers in onze BG zitten, ook al voel ik wel medelijden met ze.
15 vs 15 zijn ze formidabele tegenstanders, maar 40% van de tijd beginnen ze met minder mensen dan alliance en dan is het vaak een win.
Dus nu kan ik gaan focussen op EotS en IoC, maar om de een of andere rede wordt daar een 50/50 winratio gehaald, dus zit ik er niet veel over in.
Tevens de 75000 HK-mark gepaseerd, 80k, here i come.
*einde PvP-dagboek*
Eindelijk is het zover. Nooit meer "Strand of the Ancient" (muv BG-daily), mijn meest gehate BG ooit.
Moest nog 5 wins, en met de win-ratio van 1 op 6 ging ik hier nog van uit dat het nog wel een paar dagen ging duren. Maar blijkbaar had alliance het licht gezien en wonnen we er zowaar 3 op een rij.
Daarna begon het weer, lijkt wel of er tussen 19:00 en 22:00 alleen maar kiddies spelen met geen enkle kennis van PvP, dus maar de dailies gedaan en de dagelijkse heroic voor de frost-emblems.
Na 22:00 tochnog even proberen SotA te doen, en warempel, na een heftige battle sleepten we de battle voor de poorten van de hel weg. Dus nog maar 1 te gaan. Begon laat te worden, maar je kent het wel --> ik ben er bijna, ik moet, ik moet dus ging nog 1 keer de BG in.
Zag op 1 oogopslag dat dit het ging worden. 15 vs 5 en wij mochten beginnen. 2m, 40s later ronde 1 over.
Ze hadden tegen zo een grote overmacht geen kans dus de buit is binnen 1 van de weinige keren dat ik blij ben dat er duitse servers in onze BG zitten, ook al voel ik wel medelijden met ze.
15 vs 15 zijn ze formidabele tegenstanders, maar 40% van de tijd beginnen ze met minder mensen dan alliance en dan is het vaak een win.
Dus nu kan ik gaan focussen op EotS en IoC, maar om de een of andere rede wordt daar een 50/50 winratio gehaald, dus zit ik er niet veel over in.
Tevens de 75000 HK-mark gepaseerd, 80k, here i come.
*einde PvP-dagboek*
Ik heb ondertussen TukUI ook een beetje geprobeerd (hoewel je anderhalf uur spelen in twee weken niet bepaald veel kan noemen). Het ziet er prima uit en je krijgt enorm veel ruimte, maar ik weet niet of het voor mij is. Er is wel veel in te stellen, maar sommige dingen moet je best diep voor graven omdat het nu eenmaal niet in de algemene config zit. De opzet is wel enorm slim gedaan moet ik zeggen.
Als ik weer meer tijd heb dan ga ik denk ik weer aan de slag met mijn eigen UI. Ik heb mezelf erg lang aan FuBar gehouden omdat het prettig is met zoveel informatie, maar dat moet misschien maar anders. Je gooit er toch allemaal onzin op die je uiteindelijk nooit gebruikt.
Keuzes, keuzes
Als ik weer meer tijd heb dan ga ik denk ik weer aan de slag met mijn eigen UI. Ik heb mezelf erg lang aan FuBar gehouden omdat het prettig is met zoveel informatie, maar dat moet misschien maar anders. Je gooit er toch allemaal onzin op die je uiteindelijk nooit gebruikt.
Keuzes, keuzes
When all else fails, resurrect and start over
Ik zal die wel gemist hebben, maar er zitten gewoon een paar dingen in die niet lekker werken, ik speel bijna elke class en voor b.v. een rogue hebben ze heel mooi/groot die CP's popup, maar voor warrior is er geen 'event alert' (en de addon werkt ook niet in TukUI) voor arms/fury (slam/execute/overpower), voor druid geen mooie popup die laat zien of je procs hebt dit moet je echt uit de icoontjes rechtsboven halen.Mektheb schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 06:49:
[...]
Ik ben juist zeer tevreden met tukui voor levelen, gewoon je obejtive log aan en je kan je quest items klikken vanuit je log.
Je XP zie je bij he HP bar ( al wil ik nooit weten wannneer ik ding )
En ja een UI tweaken naar je eigensmaak, zit ong een uurtje of 4 in ( bij mij in iedergeval ) ( macro's keybinds andere addons aan zetten etc )
Ook vindt ik de standaard map ruk, carbonite werkt heerlijk als het om in/uit zoomen gaat, objectives zoeken etc, ik heb gewoon weinig zin om code door te spitten om een simpele actionbar ergens neer te zetten.
Ik was in het begin wel onder de indruk, maar na enige frustraties en irritaties, zoals scale die niet goed bleef, addon icoontjes die bleven verspringen/verdwijnen of op idiote plaatsen terecht kwamen, toch maar weer terug naar de 'standaard' UI.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
als je een conescration goed neer left, en Holy Wrath gelijk in het begin gebruikt wanneer de melee mobs in range zijn, zou je in principe de healer vrij moeten spelen van aggro, de ranged poppetjes afentoe even met Hand of reckoning taunten, en of stunnen, silencen en die heb je ookVerwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:42:
[...]
Haha, dat lag m.i. dus aan de positie van de groep. Mede door het overzicht midden in de ruimte en dat iedereen achter mij staat als we in de hal gaan staan, kun je alles sneller oppikken. Kon het nu makkelijk onder controle houden en mobs die toch naar de healer rennen, kun je voor ze daar aankomen in ieder geval terug taunten. Dat lukt je in die alcove dus echt niet op tijd, als je het uberhaupt al ziet in zo'n hoekje.
Op mijn Ui kan ik ook zien wie er aggro krijgt, daar kan ik dan ook op klikken en Righteous defense gebruiken en dan heb je dat poppetje ook weer
Ik ben er een paar dagen geleden ook even voor gaan zitten om het te configureren en ben nu een heel eind. Er zijn nog een paar dingen die ik moet uitzoeken en misschien een paar dingen die ik nog wil toevoegen.
Zo kreeg ik voorheen een tooltip als ik over mijn gridframe of player/target/tar_of_tar frames ga. Dit krijg ik niet meer en kan dus niet meer gemakkelijk informatie over een speler zien. Daarbij zie ik standaard niet welke talent build iemand gebruikt en moet daar waarschijnlijk tiptac voor installeren. Toen ik dit had geprobeerd werkte het nog niet en was de tooltip haast niet zichtbaar.
Ik heb DBM nu zo geskinned dat het binnen TukUI past alleen valt het mij op dat de spacing van de verschillende regels te laag is waardoor ze overlappen op mijn scherm. Ik moet nog eens uitzoeken waar dat door komt.
Ik moet nog eens kijken naar een MSBT of Parrot voor mijn combat text, al is de standaard versie wel geinig het is ook veeeeel spam
Daarbij kan ik ook nog proberen te kijken voor een Event notification addon voor dingen als Missile Barrage proc, al zie ik die momenteel wel tussen de spam doorkomen van de standaard combat text
Zo kreeg ik voorheen een tooltip als ik over mijn gridframe of player/target/tar_of_tar frames ga. Dit krijg ik niet meer en kan dus niet meer gemakkelijk informatie over een speler zien. Daarbij zie ik standaard niet welke talent build iemand gebruikt en moet daar waarschijnlijk tiptac voor installeren. Toen ik dit had geprobeerd werkte het nog niet en was de tooltip haast niet zichtbaar.
Ik heb DBM nu zo geskinned dat het binnen TukUI past alleen valt het mij op dat de spacing van de verschillende regels te laag is waardoor ze overlappen op mijn scherm. Ik moet nog eens uitzoeken waar dat door komt.
Ik moet nog eens kijken naar een MSBT of Parrot voor mijn combat text, al is de standaard versie wel geinig het is ook veeeeel spam
FS - LvB (Lavaburst) - CL - LB als filler. LvB casten als deze van cd is en FS verversen (liefst op de laatste tick).Ossi schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:36:
Ik heb gisteren even een guildy geholpen met dpsen. Ze doet eigenlijk al heel lang ondermaatse dps met de gear die ze heeft als elemental shaman. Op een dummy is ze uiteindelijk van 3.1 naar 4k dps gegaan door mijn hulp.
@ UI: ik gebruik zelf de UI van Aliena (priest healer) van tankspot.com. Clean genoeg met nog meer dan genoeg informatie. Ik ben d'r in ieder geval erg blij mee. Of die zwaar is etc, geen idee. Ik heb nergens last van in ieder geval.
Alle hulp is welkom
Glyphs zijn prima tot 3.3.3 ivm de crit van Flame Shock die standaard gaat zijn. Dan wordt het of afwachten wat er met die glyph gaat gebeuren. Wellicht wordt de aangepaste variant interessant en anders weer terug naar ToW ook als is de max sp 84 als ik het goed heb begrepen. Het scaled niet volledig mee.
Al het lopen is dps-loss. Movement fights en onze dps gaat naar beneden. Maar je kunt prima op de trash in de buurt staan. Gooi je ToW neer en die telt ook. Het mooiste is natuurlijk magma, maar dan moet je A. continue lopen en B. je mana regen redelijk op peil hebben. Zet je totems neer, gebruik fire nova op elke cd en gebruik chain lightning elke keer als 'ie van cd is. Neemt niet weg dat je natuurlijk altijd kunt spelen met je magma totem. Thunderstorm (pls glyph dit), magma en fire nova en je ziet best leuke nummertjes. Vergeet alleen niet dat andere classes bijna altijd meer uitblinken in AoE dan een ele shaman. Wij komen tegenwoordig prima mee, maar een mage, warlock of unholy dk gaat ons altijd ruimschoots voorbij.
Qua gear en talents kan dps wellicht ook nog toenemen. Met name gear
[ Voor 5% gewijzigd door Mik! op 11-03-2010 08:41 ]
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Verwijderd
Goedemorgen fijne wow vrienden 
gisteren een beetje te druk gehad op mn werk om te reageren en onder het mom van hard werken is hard ontspannen was ik ook alweer lekker optijd thuis en kon ik lekker vroeg mijn zuurverdiende arena points en honor uitgeven aan wat nieuwe pvp goodies
ook eventjes een trinket vervangen met de Mark of Supemacy om weer even de hit cap voor pvp te halen (5% voor dreanei pallies 4%) omdat ik een hit item met een crit item moest vervangen 
vervolgens samen met een aantal guildies WG ingegaan waar we ons bezig hebben gehouden met het vernielen van torens en vervolgen op workshop hunt gingen terwijl de rest vd raid de aanvalsgolven vd horde opvingen,toen ze eenmaal bij de binnenste wall waren heb ik op de "fall back!" hoorn geblazen en hebben we ons bij de verdedigende massa gevoegd en zorgden we ervoor dat het luchtruim gevult was met Rpgg's en motiveerden we de rest om ook allemaal Rpgg's te scoren
vervolgens hebben we met 10 man en 2 healers eeen speerpunt gevormd en drijfde we de hordies terug tot aan hun workshop alwaar we in beeld kregen dat we wg succ6vol hadden verdedigd
toen ik nog wat stond te typen daarna werd ik in 1x aangevallen door 3 hordies en stond ik er alleen voor en onder het mom van "who runs away,lives to fight another day" drukte ik op mijn bubbeltje en mijn rocket boots en kon ik uit het zicht onder een /bye mooi op mn flying mountje stappen en begaf ik mij in de premade for the daily bg
tot het avondeten nog gepremade en vervolgens een beetje arena,WG en nog meer bg's gedaan..was een leuke dag
Gratz Sabriel op naar die 100k kills
p.s vind het alleen een beetje jammer dat al die argent tournament titles (of [insert random major city] etc)
de 100k title "of the Alliance/Horde" een beetje verziekt hebben,voelt een beetje als een geupgrade argent tournament title haha
gisteren een beetje te druk gehad op mn werk om te reageren en onder het mom van hard werken is hard ontspannen was ik ook alweer lekker optijd thuis en kon ik lekker vroeg mijn zuurverdiende arena points en honor uitgeven aan wat nieuwe pvp goodies
vervolgens samen met een aantal guildies WG ingegaan waar we ons bezig hebben gehouden met het vernielen van torens en vervolgen op workshop hunt gingen terwijl de rest vd raid de aanvalsgolven vd horde opvingen,toen ze eenmaal bij de binnenste wall waren heb ik op de "fall back!" hoorn geblazen en hebben we ons bij de verdedigende massa gevoegd en zorgden we ervoor dat het luchtruim gevult was met Rpgg's en motiveerden we de rest om ook allemaal Rpgg's te scoren
sabriel schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 07:19:
* PvP-dagboek*

p.s vind het alleen een beetje jammer dat al die argent tournament titles (of [insert random major city] etc)
de 100k title "of the Alliance/Horde" een beetje verziekt hebben,voelt een beetje als een geupgrade argent tournament title haha
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 08:43 ]
Ah ja op die manier, dat klopt ook wel hoor, voor me proc's enzo heb ik ook weer een andere addon Xforte ( geloof ik )prutser001 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:00:
[...]
Ik zal die wel gemist hebben, maar er zitten gewoon een paar dingen in die niet lekker werken, ik speel bijna elke class en voor b.v. een rogue hebben ze heel mooi/groot die CP's popup, maar voor warrior is er geen 'event alert' (en de addon werkt ook niet in TukUI) voor arms/fury (slam/execute/overpower), voor druid geen mooie popup die laat zien of je procs hebt dit moet je echt uit de icoontjes rechtsboven halen.
Ook vindt ik de standaard map ruk, carbonite werkt heerlijk als het om in/uit zoomen gaat, objectives zoeken etc, ik heb gewoon weinig zin om code door te spitten om een simpele actionbar ergens neer te zetten.
Ik was in het begin wel onder de indruk, maar na enige frustraties en irritaties, zoals scale die niet goed bleef, addon icoontjes die bleven verspringen/verdwijnen of op idiote plaatsen terecht kwamen, toch maar weer terug naar de 'standaard' UI.
Dus ik begrijp wel wat je bedoelt, het is een clean interface die je nog een beetje zelf moet aankleden.
dus inderdaad je hebt wel gelijk
Dit topic is gesloten.