• cap fights blijven behouden door insurance te behouden
Sorry hoor, maar je spreekt jezelf direct tegen zo ongeveer. Zelf heb ik in de stem wijzer ook gestemd voor behouden van cap insurance, maar mag in principe best wel vermindert worden. Want cap battles zijn nu precies het tegenovergestelde van een harde koude wereld: bijvoorbeeld provi holders verloren ongeveer 200 dreads/carriers in d-g. Provi holders hadden nauwlijks isk printing moons, maar de enige reden dat het impact had was het moraal en de tijd die het kostte om vervangende schepen te krijgen. Als je kijkt naar isk hebben we daar nauwlijks iets verloren.
• lvl 5 missies horen niet thuis in highsec
Waarom niet? Ze leveren niet tot nauwlijks meer op dan lvl 4 missies, is alleen iets leuks om met een groepje te doen.
• twistpunten zoals r64 moons mogen van mij terug
Alsjeblieft niet, we hebben al genoeg lag en die dingen waren (en zijn nog) slecht game design. (Fixed supply)
• suicide ganking is een tactiek om een tegenstander economisch te pakken
Wil ook niemand eruit halen (zover ik weet), alleen risk vs reward wat aanpassen.
• extra PvE bezigheidstherapie is geen prioriteit
Zou het wel moeten zijn, het niveau van PVE content in eve is gewoon redelijk triest, en heel veel mensen besteden significant gedeelte van hun tijd in eve eraan om hun isk te verdienen.
• scamming blijft een onderdeel van het spel
Zelfde als suicide ganken. Ideaal gezien kan je het alleen eerlijk maken als je alts niet meer mogelijk maakt, dan wel alts altijd aan mains koppelt, jammer genoeg technisch erg lastig te realiseren. Maar als halve oplossing zou het leuk zijn als er wat aan de scammers die niet meer kunnen doen dan in local spammen, al dan niet met macros.
Tuurlijk mag je dan scammen, maar aub wel beetje meer creativiteit dan mij een (navy) domi via direct trade willen verkopen nadat je in local heb gespammed, die heb ik zo onderhand wel gezien.
Missies zijn er als een betrouwbare isk bron en betrouwbaarheid is per definitie oersaai. Uitdagende missies missen het doel van missies runnen. Voor meer rewards en uitdaging ga je toch in lowsec of 0.0? Zorg dat er goede redenen zijn om buiten highsec te gaan.
En ratten/missies in low sec/0.0 is minder saai? Ben je serieus het aan het goed praten dat een flink gedeelte van eve saai is? Als er ergens weinig risk is, dan kan je dat eerlijk houden door reward ook niet te hoog te hebben. Wat jij wilt doen is de risk omhoog trekken doordat je het risico loopt dat je kapt met eve omdat je helemaal genoeg hebt van missies.