[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 19: Tyrannis Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 28 Laatste
Acties:
  • 117.425 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Faquarl schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:51:
Als het niet mogelijk was om dubbele vloten te hebben en zo en meer aan huis te zijn gekluisterd, was eve maar wat saai geweest.

En iemand thuis aanvallen heeft wel degelijk nut, 24h niet aan het aanvallende front kan een heleboel betekenen. Een wel getimede attack op delve bijvoorbeeld kan ervoor zorgen dat IT moet kiezen tussen een system in delve of hun staging POS in het noorden. De snelheid van verplaatsen geeft juist meer tactische opties. Oh en een hele capfleet verplaatsen is best een strain op logistics, tuurlijk de rijkere alliances kunnen dat wel handelen, maar onderschat alliance logistics niet. Een move voor siege kan makkelijk een paar billion isk kosten als het uit de hand loopt.
Hou bij zulke scenarios goed rekening met de bepalende factor van de timers. Je hoeft helemaal niet "out of the blue" terug te rennen, sterker nog, dat loont zich niet.

Zelfs in een geval van een SBU spam, heb je alle mogelijkheden om in je achtertuin de timers te bepalen, en je coordinatie uit te voeren voor een keer tussen de 8 en 10 dagen de boel op te ruimen met 10 - 20 minuutjes per systeem (afhankelijk van je capaciteit in human resources en assets).

In het geval van een goed uitgevoerde sovereignty assault, speelt dezelfde insteek. Ben je volledig paranoide dan kun je twee tripjes inbouwen als buffer, maar het principle blijft hetzelfde.

In de tussentijd heb je ruime mogelijkheden tussen allies om engagements te coördineren voor locaties en timing, zowel in parallel als in opvolging. Dat gaat op voor beide kanten, maar zoals EVE nu in elkaar steekt betekent het dat de kant met het grotere potentieel aan mankracht en kritieke assets (zoals titans, motherships, humint, elint) veel makkelijker in staat is offensieve en defensieve fronten te balanceren, zelfs te combineren.

Cap fleet movements zijn vrij makkelijk trouwens, zolang je maar investeert in wat redundantie voor fuel en cyno's. De kosten zijn verwaarloosbaar, zet het in het perspectief van wat je überhaupt op het grid plaatst in zake ISK value ;)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faquarl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-07 13:10
Zoals je het plaatje tekent virtuozzo is het net utopia. Zo gaan dingen nou juist ff niet in eve campaigns. Timers heb je niet voor het kiezen als het in een paar minuten reinforced is. En keuzes moet je wel maken want je vijand vormt meestal een blob, iets wat je alleen kan counteren met je eigen blob, en ik ken op dit moment geen blocks die multiple blobs van 500 man op de stapel hebben om willekeurig overal in te zetten. Daar komt nog bij de eigen/vrije wil van je allies, timezones etc. Leuke pen/papier tactieken beschrijf je, praktisch nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nadeel is waarschijnlijk minder oorlog, minder pew pew - want dat wordt dan allemaal duur. Slecht voor de Eve economie misschien?
Zal wel meevallen, vooral omdat je dan minder reden hebt om helft van eve blue te zetten.
Isk verdienen in Eve is op dit moment in 0.0 eigenlijk te makkelijk.
Tja in de paar regios met broken truesec is dat zo, maar in 95% van 0.0 is het wel anders, wat ook 1 van de redenen is dat het zo leeg is.
Hoe saai zou eve wel niet zijn als niemand zijn/haar eigen regio nog uitkomt omdat het te ver is ??
Dat is natuurlijk ook weer zwaar overdreven reactie, je kan ook nog gewoon de conventionele manier naar een regio verderop gaan.

En kan ff quote niet vinden, maar dacht dat iemand ook nog had gezegd dat 0.0 gevechten dan niet leuk zouden zijn. Als we kijken naar leuk regionaal gevechtje dan, AAA vs IT, beide kanten paar pets erbij, en je moet best op 400 vs 400 uitkomen. Waarom zou je meer dan dat willen, de servers kunnen het toch niet aan, en als ze het wel kunnen geloof ik nog niet dat je tijdens het vechten daadwerkelijk het verschil merkt tussen 400 vs 400 en 2000 vs 2000 (mijn ruwe schatting wat NC/SC maximaal zouden kunnen krijgen als ze op 1 plek vechten). Behalve voor de cap pilots, die van heel snel ontploffen overgaan op instapoppen zodra ze primary zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
furby-killer schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:15:
[...]

Zal wel meevallen, vooral omdat je dan minder reden hebt om helft van eve blue te zetten.
Gebeurd niet plus je verkleint de speelwereld compleet.
[...]

Tja in de paar regios met broken truesec is dat zo, maar in 95% van 0.0 is het wel anders, wat ook 1 van de redenen is dat het zo leeg is.
Broodje Aap, elk systeem kan evenveel opleveren met pirate detection 5 / entrapment 5
[...]
Dat is natuurlijk ook weer zwaar overdreven reactie, je kan ook nog gewoon de conventionele manier naar een regio verderop gaan.
gebeurd nu ook 46 jumps van delve naar tribute, hoe denk je dat onze BS's die kan op gaan.
En kan ff quote niet vinden, maar dacht dat iemand ook nog had gezegd dat 0.0 gevechten dan niet leuk zouden zijn. Als we kijken naar leuk regionaal gevechtje dan, AAA vs IT, beide kanten paar pets erbij, en je moet best op 400 vs 400 uitkomen. Waarom zou je meer dan dat willen, de servers kunnen het toch niet aan, en als ze het wel kunnen geloof ik nog niet dat je tijdens het vechten daadwerkelijk het verschil merkt tussen 400 vs 400 en 2000 vs 2000 (mijn ruwe schatting wat NC/SC maximaal zouden kunnen krijgen als ze op 1 plek vechten). Behalve voor de cap pilots, die van heel snel ontploffen overgaan op instapoppen zodra ze primary zijn.
Je negeert weer alles wat er verder nog is, de reden dat we nu op deze mega coalities uitkomen is geschiedenis, de oude Mega Coalitie van Goons/RA/-A-/NC/PL/IRC/ED/IAC etc etc etc die samen verder iedereen aanvielen.

Atlas > uit het noorden geknikkerd door NC/RA, -A- backstab door Goons en van "side" gewisselt, onze redenen hoef ik het niet over te hebben die zijn wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Faquarl schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:54:
Zoals je het plaatje tekent virtuozzo is het net utopia. Zo gaan dingen nou juist ff niet in eve campaigns. Timers heb je niet voor het kiezen als het in een paar minuten reinforced is. En keuzes moet je wel maken want je vijand vormt meestal een blob, iets wat je alleen kan counteren met je eigen blob, en ik ken op dit moment geen blocks die multiple blobs van 500 man op de stapel hebben om willekeurig overal in te zetten. Daar komt nog bij de eigen/vrije wil van je allies, timezones etc. Leuke pen/papier tactieken beschrijf je, praktisch nee.
Het kost wat moeite, maar werkt prima. De enige timer die je niet kunt controleren wanneer je tegenstander bereid is flink wat grinding te doen is die van control towers (kiting). Al het andere stel jij zelf in. Een van de veranderingen van Dominion ten slotte, qua sovereignty warfare. Ten slotte, met een beetje social engineering bepaal je zelf de timetables van je tegenstander in hun (re)actiepatronen.

Als je plotsklaps terug moeten rennen om je timers te zetten en dan het systeem binnen moet vliegen met een schip om te docken .. dan heb je je voorbereiding niet gedaan.

Als je dat wel doet, zelfs dan zijn weinig timers van werkelijk belang. Het zou mooi zijn als dit anders was ja, maar helaas, Dominion. Reken eens uit hoe vaak een verdediger daadwerkelijk moet ageren in een sovereignty assault om de kritieke timers te beïnvloeden. Klopt, de verdediger kan kiezen om elke keer te ageren, maar hoeft dit helemaal niet elke keer te doen ...

Er is geen willekeur bij blobs trouwens. Zou leuk zijn, dat soort maneuvres, maar het is niet praktisch, en dus moet je je toevlucht nemen tot planning. Dat doe je in de vorm van scenarios, je werkt een aantal opties uit, met requirements en alternatieve en een set flexibele timetables en daarmee ga je aan de slag.
Wanneer je dat soort zaken ad hoc wilt ondernemen, ja, dan loop je heel snel tegen je eigen limieten aan, en tegen die van de nodes. Vaak is dat inderdaad een bewuste strategie, omdat "gameplay denial" nu eenmaal een impact heeft op je tegenstander net als op in game events.

Dit soort scenarios is geen utopia trouwens, werp eens een paar blikken op de gebeurtenissen in Providence van de afgelopen maanden. Het eerder aangehaalde voorbeeld van D-G was zo'n textbook scenario. Maar ook zonder uitgebreide engagements zie je dit soort redundante planning heel erg vaak.

Simpel gegeven is dat er verschil is tussen roaming, fleet battle, windows of opportunity engagements en campaigns. Campaigns is waar we het hier over hebben ten slotte, en waar campaigns ruimte hebben voor de voorgenoemde opties hebben campaigns een ander element wat van kritiek belang is. Strategic objectives, punten in je campagne die je moet scoren ten behoeve van de voortgang van de campagne, en dat doe je door je te richten op een aantal op voorhand uitgewerkte scenarios waar je er een of meerdere van selecteert op jouw voorwaarden, onder jouw condities. Je gaat niet voor zo'n objective als je de uitkomst niet kunt garanderen, tenzij (het is tenslotte nog steeds een spel) wanneer je met z'n allen zegt "screw this, let's just go insane and see who has the best and craziest stamina".

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodje Aap, elk systeem kan evenveel opleveren met pirate detection 5 / entrapment 5
Die anomalies leveren nauwlijks meer op dan lvl 4 missions in high sec, dat is nou niet echt een reden om naar 0.0 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
furby-killer schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:28:
[...]

Die anomalies leveren nauwlijks meer op dan lvl 4 missions in high sec, dat is nou niet echt een reden om naar 0.0 te gaan.
Hahaha, fail. Belts, anamolies en plexes; met een redelijk team kun je per man zoveel meer binnenhalen dan dat saaie gezeik in Empire; agentje accepteren, fittings wisselen, salvagen, etc. etc. En dan hoeft je systeem lang geen 5 indices hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40
Beetje goede anomaly is 30mil tot 50 ofzo. Met een carrier, mothership of titan zo gedaan en dan heb je ook nog eens kans op faction spawn en escalaties. Permanent twee anomalies van elk per sysyem met lvl5 index en upgrades :)

maar furby, je mag best gewoon zeggen dat je stiekem in Delve wilt wonen maar niets voelt voor de bijkomende gevechten :)

[ Voor 21% gewijzigd door De_Bastaard op 30-03-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
And for something completely different ... nieuw devblog. The circle of life.

Veranderingen in mineral / loot drops, ship insurance, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komend van degene die helft van eve hebben genapped...

0.0 plexes zijn inderdaad goed, maar belt ratting is enkel goed in paar systemen (voornamelijk degene met kapotte truesec, delve), en anomalies zijn gewoon nauwlijks beter dan lvl 4 missies, anders doe je het verkeerd (maar 4 anomalies bij een compleet geupgrade systeem zijn het waard, bij lvl 4 maar eentje).

Dev blog:
In principe goed.
substituting [loot] with a variation of scrap metals
Haal het dan gewoon weg, en ga er geen irritante dingen tussen gooien waar niemand wat aan heeft.

insurance op t2/t3 ships is leuk, echter vraag ik me af of ze er rekening mee houden dat de markt dat helemaal niet aan kan: Goedkoper om t2 te vliegen, meer mensen vliegen t2, maar de productie van moon minerals is nog steeds fixed (gaat zelfs achteruit als de vraag hoger wordt), dus dan knallen gewoon t2 prijzen weer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Ja, heel extreem, maar alle redelijke discussies die erover gevoerd zijn kun je in deze blog terugvinden. Nou, ik moet zeggen dat het opblazen van Drakes erg saai begon te worden, en niet eens zo heel winstgevend (ze zijn qua prijs nu net weer een beetje van redelijk niveau op de markt).
Echter, T2 wat redelijker verzekeren, heel goed. Dictors, interceptors, scimmies; top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Waar kan je zien in fleet welke boost je krijgt? Je ziet wel wie de boost geeft enzo, maar niet wat er juist wordt geboost, of vergis ik mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
The insurance change voor Titans is grappig. Mooie stimulans voor meer productie van die schepen voor 0.0 alliances. Markt waarde, sales marges en "never fly what you cannot replace instantly" krijgt een nieuwe betekenis.

Het idee van naar ratio de payout aan te passen, zodat het zich 'n beetje meer loont om in een bepaalde rol te functioneren qua schip, dat is op zich prima. Komt goed overeen met wat veel alliances zelfstandig al doen, maar dan via compensatie via fleet programs e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik en genoeg andere mensen hebben een officer gehad in een 'slecht' systeem. Truesec staat daar los van. Het schijnt zelfs zo te zijn dat officers en pirates eerder spawnen in NPC sov space als ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De_Bastaard schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:51:
Ik en genoeg andere mensen hebben een officer gehad in een 'slecht' systeem. Truesec staat daar los van. Het schijnt zelfs zo te zijn dat officers en pirates eerder spawnen in NPC sov space als ergens anders.
In sommige npc sov, dat wordt daarom broken truesec genoemd. (incl delve).

Je zal nooit een echte officer spawn met loot krijgen in een slecht systeem, of je hebt een hele losse definitie van slecht. (Ze spawnen weleens in escalations enzo in bagger systemen, maar dan altijd zonder (officer) loot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
wat is je definitie van een bagger systeem? -0.3 truesec en hoger? (tm 0.0)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Ik wou hier de meeting van de NC posten, maar het stelt niet echt veel voor. Ze hebben d'r zin aan.

http://go-dl.eve-files.com/media/1003/nc_meeting.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Sgreehder schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:33:
Ik wou hier de meeting van de NC posten, maar het stelt niet echt veel voor. Ze hebben d'r zin aan.

http://go-dl.eve-files.com/media/1003/nc_meeting.mp3
Ja, was grappig. TS count ging omhoog, en omhoog, server performance ging omlaag, enzovoorts. Op zich geen verrassing.

Latere comments nadat het afgelopen was waren af en toe grappiger, "you ruined the meeting, tomcat" :)

De followup gangs waren, em, nogal erg. Probe for a drake en meer van dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
furby-killer schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:13:
[...]

In sommige npc sov, dat wordt daarom broken truesec genoemd. (incl delve).

Je zal nooit een echte officer spawn met loot krijgen in een slecht systeem, of je hebt een hele losse definitie van slecht. (Ze spawnen weleens in escalations enzo in bagger systemen, maar dan altijd zonder (officer) loot).
Ik had Raysere vorige week in AJI-, dat is een -0.01 truesec system, niet NPC sov zoals PR- of 1DH. Hij dropte Dark Blood spullen, Raysere Tag, Raysere Reactor Control en Raysere Thermic armor hardener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

AJI is in Delve en dus -1.0 truesec in de hele regio ongeacht of het speler sov is of niet. CCP heeft vier soorten NPC space:

-Fountain/Delve: Mix van speler/NPC sov, thuisregio van pirates en dus -1.0 truesec overal
-Curse/Venal/Stain: Alles NPC sov, alles -1.0 truesec
-Syndicate/Outer Ring/Great Wildlands etc.: Volledig NPC sov maar niet van pirate faction (thukker, syndicate, ORE) waar de werkelijk truesec telt
-Pure Blind/Geminate: Mix van speler/npc sov maar non-pirate NPC, werkelijke truesec telt

Delve en Fountain zijn een goudmijn vergeleken met alle andere regio's omdat het de kwaliteit van de beste NPC space met de infrastructuur van speler 0.0 combineert.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Ach, als CCP het zelf maar snapt.

Hebben nog meer mensen last van een vage verbinding? Ik heb al een aantal keer gehad dat de client eruit werd gegooid, dikwijls zonder enige waarschuwing, andere keren met zo'n 'socket lost' melding. Ping's laten nu gemiddels zo'n 23 ms latency zien, maar af en toe schiet het uit boven de halve seconde en zelfs 100% packet loss. Ik heb van de week een minimale speedbump van KPN mogen ontvangen (van 4 mbit naar 5.312 kbits, jaja), maar verder geen ongebruikelijke zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Sgreehder schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 20:00:
Ach, als CCP het zelf maar snapt.

Hebben nog meer mensen last van een vage verbinding? Ik heb al een aantal keer gehad dat de client eruit werd gegooid, dikwijls zonder enige waarschuwing, andere keren met zo'n 'socket lost' melding. Ping's laten nu gemiddels zo'n 23 ms latency zien, maar af en toe schiet het uit boven de halve seconde en zelfs 100% packet loss. Ik heb van de week een minimale speedbump van KPN mogen ontvangen (van 4 mbit naar 5.312 kbits, jaja), maar verder geen ongebruikelijke zaken.
Klopt, gisteravond opeens. Net nadat we klaar waren met een POS in X-7OMU, op de weg terug naar H-W: poef, disconnect van beide clients.

En het is iets van CCP volgens mij, aangezien ik in Amerika woon en hetzelfde had. Echter maar 1x meegemaakt tot nu toe.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4p3Rc1iP
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-06 15:04
Hmm, gister werd ik er ook rond half 12 uit gegooid, maar had toen helemaal geen verbinding meer, ook niet met vent of gewoon web browser. Was niet in mijn huis, dus ben verder niet gaan rommelen met de router ofz. Het is geloof ik een kabelverbinding van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde de game binnekort ook eens uitproberen (vooral na het horen van gametime kopen met ISK)
Niet dat ik zon gier ben, maar toch trekt me dat een beetje over de streep.

Ik hoop dat iemand me binnenkort eens voor een trial kan uitnodigen!
Ik pm dat wel mijn e-mail indien nodig.

Groetjes en bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4p3Rc1iP
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:25:
Ik wilde de game binnekort ook eens uitproberen (vooral na het horen van gametime kopen met ISK)
Niet dat ik zon gier ben, maar toch trekt me dat een beetje over de streep.

Ik hoop dat iemand me binnenkort eens voor een trial kan uitnodigen!
Ik pm dat wel mijn e-mail indien nodig.

Groetjes en bij voorbaat dank!
PM me je mail adres, dan stuur ik je een invite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je DM staat uit, dus kan je niet een bericht sturen en e-mail doet het ook niet (die in je profiel staat).

Andere opties?
Groetjes :P

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
bedank yared je lacht je eigen een breuk nu natuurlijk :D

weer een geslaagde 1 april grap van V3SPA

Afbeeldingslocatie: http://ste5ens.files.wordpress.com/2009/04/april-fool-illus.jpg

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Met dat lachen had ik het voornamelijk gisteravond moeilijk.

Moest AFK gaan en op Ventrilo komen lukte al helemaal niet :D

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4p3Rc1iP
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:28:
Je DM staat uit, dus kan je niet een bericht sturen en e-mail doet het ook niet (die in je profiel staat).

Andere opties?
Groetjes :P
Oops, aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4p3Rc1iP
Ehh, jongens... Ik heb nu al 2 invites gekregen maar ik hoef helemaal geen trial key. Ik heb al een account.

bennieboyy was degene die er om vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:23
furby-killer schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:28:
[...]

Binnen 1 week ongeveer 900m binnengehaald aan loot in high-sec anomalies. Dat zijn dan wel de anomalies die je moet proben.

Zat wel leuk spul tussen. Onder andere:

Dread Guristas invulnerability field
Pithum C-type medium shield booster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Davetc schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:35:
[...]

Binnen 1 week ongeveer 900m binnengehaald aan loot in high-sec anomalies. Dat zijn dan wel de anomalies die je moet proben.

Dat zijn signatures :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Ik ga het ook nog maar weer eens proberen. Zou iemand mij een invite kunnen sturen? :)

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Davetc schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:35:
[...]

Daar heb ik ook een tijdje naar geprobed in highsec, maar ik heb in heel wat uren proben slechts 2 of 3 keer een leuke complex gevonden die wat waard was. Ik heb denk ik in 20 uur proben iets van 40-50 mil aan loot verdiend. Op zich niet heel erg slecht en leuk voor de afwisseling, maar plex scanning in high-sec is imho niet echt de moeite waard als je een fatsoenlijke LVL4 agent hebt.
Misschien dat het in lowsec beter is (met een T3 cruiser met cloak & scanning alt in covops oid?)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben dat nu een tijdje aan het proberen, maar is zo ongeveer nog slechter dan high sec, je krijgt teveel troep signatures:

Wormholes (geen interesse in), Gravi (idem) en Rogue drones combat maken een groot gedeelte uit. Magneto sites hebben zo ongeveer alleen t1 salvage, radar gaat wel, en normale combat sites kunnen theoretisch leuke dingen droppen, maar in de praktijk vond ik ze wel heel weinig en dropte ze nog minder.

Sinds gisteren ga ik maar gewoon verlaten 0.0 in en verdien ik hoop meer (4 radar + 2 magneto in 2 systemen).

Edit: Waarom zou je een t3 nemen als je dan nog een scanning alt hebt? De reden om voor t3 te gaan is zodat je zelf kan scannen (wat ik nu doe in ishtar maar dan zonder bonus, gaat ook nog wel redelijk).

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 04-04-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Overigens heb ik in lowsec (Aridia, Kor-Azor) al de nodige isk verdiend. Mul-Zatah monastery en Blood Raider Outposts zijn écht te simpel (drake kan het makkelijk) en de loot is over het algemeen vrij goed. Ik heb al vaker (volgens mij 3x) een Corpum C-Type EANM geloot, brachten ongeveer 150-160mil per stuk op. Daarnaast Corpum C-Type Medium Armor rep, wat ook niet mis is. Al met al run ik die plex nu in zo'n 20-30minuten en als je wat ervaring hebt met scannen en de signature strength van diverse plex kan je de combat sites vrij snel eruit halen.

Die Outpost duurt wat langer, maar de mogelijke escalaties zijn zeer leuk en je kan op het eind A-type loot krijgen. Eerste Outpost die ik deed escaleerde meteen en ik mocht een A-Type EANM cashen. Drake kon het prima aan, de escalaties zijn mega easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt dat met die invites? Ik dacht dat k vanzelf een mail zou binnenkrijgen maar moet je eerst een account maken ofzo?
Of heeft paperclip me gewoon nog geen invite gestuurd??

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Ze maken het wel erg bont bij CCP tegenwoordig:
quote: ping, elke 5 seconden, indedaad, elke 5 seconden naar TQ
Ping statistics for 87.237.38.200:
Packets: Sent = 1, Received = 0, Lost = 1 (100% loss),

Pinging 87.237.38.200 with 32 bytes of data:
Request timed out.

Reply from 87.237.38.200: bytes=32 time=23ms TTL=117

Packets: Sent = 1, Received = 1, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 23ms, Maximum = 23ms, Average = 23ms

Request timed out.

Reply from 87.237.38.200: bytes=32 time=23ms TTL=118

Reply from 87.237.38.200: bytes=32 time=23ms TTL=116

Reply from 87.237.38.200: bytes=32 time=24ms TTL=116

Minimum = 24ms, Maximum = 24ms, Average = 24ms

Request timed out.

Onspeelbaar? Jazeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:48:
Hoe werkt dat met die invites? Ik dacht dat k vanzelf een mail zou binnenkrijgen maar moet je eerst een account maken ofzo?
Of heeft paperclip me gewoon nog geen invite gestuurd??

Alvast bedankt
je heb geen email adress in je tweakers profiel....of stuur mij anders even een PB(prive bericht) met je email adres dan stuur ik je een buddy invite naar dat email adress, hoe dat verder gaat met account maken staat in de buddy invite mail die je krijg.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Joery heeft met een flink stuk rendering een prachtig 3D model afgeleverd.
Link via Twitter url en meteen daar als achtergrond ingezet http://twitter.com/V3COM

Komt nog veel meer moois heb ik gehoord voor de andere corpsen.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Sgreehder schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:16:
Ze maken het wel erg bont bij CCP tegenwoordig:
[...]
Onspeelbaar? Jazeker!
Hier gaat alles prima (online/orange), kijk eens op de eve forums of er nog andere nederlanders zijn (met dezelfde ISP) met problemen. het kan zijn dat er in de route tussen jouw ISP en CCP een gare router zit. Soms kan CCP er wat aan doen, maar dan moeten ze wel weten waar het probleem zit :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was gister avond niet alleen nederlanders, maar wel een heel groot percentage van mensen met problemen waren nederlands (ik ook), gezien eve forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Paar dagen terug invite gekregen voor 21 day trial... ben weer helemaal in het spel na aantal agent missies te hebben gedaan ( zit nu bij dagan ).

Nu zat men broertje ook te kijken om het weer te gaan doen ( maar die heeft geen tweakers account ). Zou iemand hem even een invite kunnen sturen?

E-mail adres staat in men profiel als website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 13:48
speeder1988 schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:20:
Nu zat men broertje ook te kijken om het weer te gaan doen ( maar die heeft geen tweakers account ). Zou iemand hem even een invite kunnen sturen?
Ik heb hem zojuist een invite gestuurd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 02:53
Gisteren 4 uur lang over Worlds Collide (Angel/Sansha) gedaan. Veel te lang in mijn ogen, maar ik ben afhankelijk van drones en ik vloog met die missie in een Domi.
Hoe snel hebben jullie die missie in je eentje doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:23
Crashcat schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:54:
Gisteren 4 uur lang over Worlds Collide (Angel/Sansha) gedaan. Veel te lang in mijn ogen, maar ik ben afhankelijk van drones en ik vloog met die missie in een Domi.
Hoe snel hebben jullie die missie in je eentje doorlopen?
Voor PVE zijn missiles wel makkelijk. Met een goed gefitte passive Drake of active Raven gaat het vast en zeker wat sneller. Gebruik je ook de juiste damage types? Want dat kan ook aardig wat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt eraan of je in eerste room de npcs schiet of gewoon gate meteen gebruikt. Had nog oud excell sheetje om CNR met kronos te vergelijken, en heb geen kronos tijden, maar CNR deed er zon 30 minuten over. Kronos ietsjes sneller waarschijnlijk (implants + betere gunnery skills).

Drake voor lvl 4s schiet gewoon niet op. Domi is prima mission schip (eigenlijk enige goede gallente missie schip, kronos is ietsjes beter als je ook loot/salvaged met 1 account, navy domi is niet beter), mits goede fitting.
Maar zelfs met enkel t1 drones zou je er zo lang niet over horen te doen.

[ Voor 35% gewijzigd door Sissors op 05-04-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Als ik er nu zo aan terug denk dan is het ongeveer 3 uur geweest zonder terug te gaan om fittings aan te passen en drones ophalen.
De blitz had ik niet gebruikt, ging achter alles aan dat bewoog om isk's te vergaren.

Ik had voor de domi geen wapens in high, ben ik nog niet voor getraind.
Meds: 3x omni direct, 2x cap recharger II
Lows: 2x LAR II, 4x specific resists, 1x EANM II
Rigs: 2x sentry augs, 1 CCC
Drones: t2 sentries en mediums in em en explosive

Maar om een drake of raven goed te gebruiken heb je de skills op een hoog niveau nodig toch? Duurt weer meer dan 3 maanden. Beste schepen die ik nu kan vliegen is Gallente BS en HAC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoveel skills heb je niet nodig voor raven, maar domi is prima. Probeer wel guns te krijgen in die highs, maar in principe is je fitting, behalve wat overtanked, niet verkeerd.

Welke sentries heb je gebruikt en tegen welke rats? Want ik zie nog steeds niet hoe je met t2 sentries + sentry mods + rigs er meer dan een uur over kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
furby-killer schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:31:
Zoveel skills heb je niet nodig voor raven, maar domi is prima. Probeer wel guns te krijgen in die highs, maar in principe is je fitting, behalve wat overtanked, niet verkeerd.

Welke sentries heb je gebruikt en tegen welke rats? Want ik zie nog steeds niet hoe je met t2 sentries + sentry mods + rigs er meer dan een uur over kan doen.
Voor Angel explo's en Sansha infiltrators en warde's omdat de rats best ver waren in het begin.
Anders moet ik denk ik een afterburner erop zetten want 121m/s is traaaaag. Is weer een tijd geleden dat ik heb gespeeld, maar Worlds Collide en Angel Extravaganza zijn volgens mij de enigste missies waar ik veel tijd in moet steken om alles af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
yared schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:27:
Joery heeft met een flink stuk rendering een prachtig 3D model afgeleverd.
Link via Twitter url en meteen daar als achtergrond ingezet http://twitter.com/V3COM

Komt nog veel meer moois heb ik gehoord voor de andere corpsen.
Ziet er prachtig uit Y !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crashcat schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:09:
[...]

Voor Angel explo's en Sansha infiltrators en warde's omdat de rats best ver waren in het begin.
Anders moet ik denk ik een afterburner erop zetten want 121m/s is traaaaag. Is weer een tijd geleden dat ik heb gespeeld, maar Worlds Collide en Angel Extravaganza zijn volgens mij de enigste missies waar ik veel tijd in moet steken om alles af te maken.
Ah zowiezo doe maar 1 helft bij worlds collide, vooral tegen die twee omdat je anders moet tanken tegen elke damage type. Hammers doen het waarschijnlijk beter dan infilitrators, en je hebt beetje probleem met sentries dat je niet ver weg kan gaan.

Ik zou kiezen enkel voor de tak van rats die de laatste room hebben (bij serpentis + guristas is dat anders omdat die zelfde damage types hebben), fit een AB, en gebruik geen wardens tegen sanshas, curators zijn daar stuk beter voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff ben eraan begonnen maar het is echt heel moeilijk tot nu toe.
Probeer wat van die missies van agents maar wil niet echt lukken.. die 'crash course' ging me wel redelijk af hoor, maar wat nu?
Heb een aantal skills getraint (had tijdens die crash course maar heel dat balke vol gegooit) maar verder kom ik niet, tips??

Ing: Rawx13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Wat werkt er niet?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4p3Rc1iP
Wat wil er niet lukken aan de missies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja ik deed dus zon missie en ging ik naar de locatie toe maar werd ik meteen aangevallen door een 1 of ander schip.. die was best sterk dus ik warpte weer snel naar een random station..

Het gaat nu beter, ik deed nog een keer die crash course en doe nu gewoon carreer path van military (is dat slim als eerste character?) dat lijkt me beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
zowieso een paar van die career paths volgen: military, survey, mining (business?) en advanced military. Dit zijn geen bindende keuzes, meer een soort intro's zodat je weet wat er mogelijk is binnen EVE.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 14:39

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Als je meer hulp nodig hebt kan je altijd Eve University joinen. Eve Uni is de grootste new player training corp in Eve. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Wie van jullie is tankiehenkie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GSF-JohnDoe schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:30:
Als je meer hulp nodig hebt kan je altijd Eve University joinen. Eve Uni is de grootste new player training corp in Eve. :)
Hoe doe je dat dan haha.. ik zoek het allemaal wel uit :) zelf ontdekken is meestal het leukste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:36:
[...]

Hoe doe je dat dan haha.. ik zoek het allemaal wel uit :) zelf ontdekken is meestal het leukste!
corp info opzoeken van Eve Uni, klik op de 'apply to join' knop en volg de instructies in je evemail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4p3Rc1iP
Een andere training corp is 1st steps academy, al is dit meer pvp gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Persbericht van CCP over de nieuwe Dust514 engine

En CSM 6 inschrijving is open, gaat daar hier nog iemand voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 09:09

Namu

Silver Wings Of Morning

Nieuwe mensen zoals bennieboyy moeten het "gathering.tweakers.net" kanaal joinen.

we hadden een kanaal maar daar is de eigenaar van verdwenen. Ik ga iedereen poken om daar te komen zodat je verhalen, vragen e.d. kan uitwisselen.

Als dat eventueel in de OP zou kunnen komen zou dat mooi zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Namu op 08-04-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

yared schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:42:
En CSM 6 inschrijving is open, gaat daar hier nog iemand voor?
ik doe weer mee, zou de 3e keer zijn als ik weer verkozen wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
Namu schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:42:
Nieuwe mensen zoals bennieboyy moeten het "gathering.tweakers.net" kanaal joinen.

we hadden een kanaal maar daar is de eigenaar van verdwenen. Ik ga iedereen poken om daar te komen zodat je verhalen, vragen e.d. kan uitwisselen.

Als dat eventueel in de OP zou kunnen komen zou dat mooi zijn.
i'm still allive ;)

dm me voor evt vragen heb het IRL echt gigantisch druk helaas :X

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

JohnDoe een url met je promotiepagina zou handig zijn ;)
USER> omfg, I just saw a big flash, and now I am in my pod, wtf just happened??
CCP> You Nespresso coffeemaker exploded, did you upgraded your JumpCloney?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

yared schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:37:

[...]
Vind de originele leuker.

USER1> omfg, I just saw a big flash, and now I am in my pod, Did I just level up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 14:37
Imo was de originele:

USER1> omfg, i just saw a bright flash, and now my ship turned into an egg! Did i just level up?

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:43
yey, nog een week en dan kan ik in mijn nieuwe machariel vliegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

yared schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:37:
http://www.eve-ivy.com/votedv/

ingame ben ik Dierdra Vaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EVE celebrity op mijn GoT!

Altijd respect gehad voor EVE-Uni :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:28:
EVE celebrity op mijn GoT!

Altijd respect gehad voor EVE-Uni :)
:$ dankjewel :)

heb vandaag toevallig onze eve uni video ad voorzien van nieuwe graphics. ga deze ook insturen als commercial voor tijdens het alliance tournament ( http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1270224 ).

http://www.youtube.com/watch?v=ElDWLLVB8J8

[ Voor 43% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 10-04-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

-GSF-JohnDoe schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:32:
[...]

:$ dankjewel :)

heb vandaag toevallig onze eve uni video ad voorzien van nieuwe graphics. ga deze ook insturen als commercial voor tijdens het alliance tournament ( http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1270224 ).

http://www.youtube.com/watch?v=ElDWLLVB8J8
Oeh. Leuk te weten. Zat met een character in eve-u in 2007. Veel geleerd maar highsec is not for me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit lid geweest was al voorbij mijn noobie tijd in 2004 (naja hangt er vanaf wie je het vraag sommige zeggen dat ik nu nog ben ;)) maar het idee er achter is zeer cool :)

Mooie trailer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

aaah Dierdra Vaal :)

We hebben inderdaad paar keer ontmoet oa in Utrecht.

We zoeken nog een kandidaat die we vanuit V3SPA Community / V3COM Alliance willen supporten (200 votes)

Dus misschien eens kijken of we wat in kunnen plannen. Bijvoorbeeld een talk op Ventrilo waar we geintresseerde leden uitnodigen.

Spreken elkaar wel ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
the great deep safe nerf of 2010

reported by CCP Lemur | 2010.04.12 20:14:12 | NEW | Comments

Tl;dr After Tyrannis, for any point more than 10AU outside the furthest celestial in the system, you will not be able to open cynos, create bookmarks, or warp to that location. Also, all "stuff" outside this range will be deleted during Tyrannis deployment.

Hi, we are CCP Lemur and CCP Greyscale and we want to talk to you about DEEP SAFE spots.

First, a quick terminology primer, to make sure we're all on the same page. "Safe spots" are bookmarks made in space, at any point that you can't normally warp to directly. Ships at these locations can usually only be found via scanning (or infiltrating an enemy fleet, of course), hence the "safe" label. "Deep" safes refer to safe spots made outside the usual boundaries of the system - usually made a while ago by various techniques which have since been removed from the game, they can be up to thousands of AU from the nearest planet. Ships in these locations have always been very difficult to pin down, and following the changes made to the scanning system last year they've become nigh-on impossible to locate.

We've been debating what to do about these bookmarks since before Apocrypha was even released: with the new scanning system, ships in these locations are essentially invulnerable in the majority of situations, and they can be utilized by any ship without any inherent cost.

On top of this, in Tyrannis we're (hopefully!) removing the last of the various bugs that allow deep safes to be created. This will place us firmly into a situation where the only way to access locations outside the system proper will be via "legacy" bookmarks. This creates a division between older "haves" and newer "have-nots": as a new player coming into the game, the only way you'd be able to reach points outside the system proper would be to acquire a bookmark from an older player.

This is not something we're comfortable with, and we've now reached the point where we have both a solution we're happy with and the resources available to implement it.

What we're doing

We're defining a "deep safe" for these purposes as any bookmark which is more than 10AU further from the local star than the furthest-out celestial object (planets or stargates).

* You will no longer be able to create bookmarks outside this range
* You will no longer be able to issue a "warp to" command to any location outside this range
* You will no longer be able to open a cynosural field at any location outside this range

This should make these locations essentially unreachable, thus forcing ships within a given system to use the other measures available (docking, cloaking, warping around an awful lot) if they want to avoid being shot at.

Additionally, please note that we will be doing a "clean sweep" during Tyrannis deployment: ALL OBJECTS outside the 10AU perimeter will be removed, and by "removed" we mean "permanently deleted". Ships, cans, territorial structures - nothing will survive. If you have characters in ships outside this distance, the ship will be destroyed and your capsule will be returned to the station that your clone is set to. If you have things parked at "deep safe" spots that you'd like to keep after Tyrannis, or characters parked out there, we strongly recommend that you move them prior to May 18th.

That's all we've got today - please keep this in mind, and tell your friends to read this if they haven't already :)

http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=748

cooltje pakt alvast de popcorn...die discussie gaat weer leuk worden :D

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Werd tijd dat DSS werden aangepakt haha, die popcorn staat al in de magentron. :+

Gekke is dat mensen die het hardste schreeuwen gaan precies weten wat er fout aan is maar niet goed met de teleurstelling kunnen omgaan.

Nu moet men weer creatiever worden en het spel gaat weer sneller, uiteindelijk is dit in 'best intrest' 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom? Wat is het hele probleem dat deep safes bestaan? En wordt nog grappig als je een missie wilt doen en je er niet naartoe kan warpen omdat hij te ver weg is.

Nog leuker is het dat je niet een systeem meer binnen kan komen als je tegenstanders een redelijke vloot er hebben, was alleen mogelijk via deep safes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
furby-killer schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:27:
Waarom? Wat is het hele probleem dat deep safes bestaan? En wordt nog grappig als je een missie wilt doen en je er niet naartoe kan warpen omdat hij te ver weg is.

Nog leuker is het dat je niet een systeem meer binnen kan komen als je tegenstanders een redelijke vloot er hebben, was alleen mogelijk via deep safes.
Lekker knul, gevleugelde opmerkingen abound. Warpen doe je met je capacitor, niet met een deep safe. En een systeem kom je binnen via de gates, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan niet warpen naar iets dan 10 AU verder is dan bla bla bla. Missie locaties zijn onafhankelijk van celestials, dus in een klein systeem kunnen ze best ergens spawnen waar je niet naar kan warpen door het nieuwe systeem, tenzij ze natuurlijk gebied waarin missies spawnen beperken, maar dat geeft ook weer andere problemen.

En uhm gates? Wat is de laatste keer dat je in een 0.0 sov gevecht ben geweest? Een systeem kom je in via deep safes in combinatie met titan bridges. Elke poging om een systeem in te komen via gates resulteert gegarandeerd in je vloot weggevaagd voordat iemand grid heeft geload.

Via cynos zal de lag minder erg zijn omdat andere vloot niet on grid is, maar dan nog steeds duurt het lang en wil je iedereen erdoorheen en in warp hebben voordat de stealthbombers er zijn, de enige manier om dat te doen is 500au deep safes te gebruiken zodat je even tijd hebt om system+grid te loaden.

Die deep safes worden niet gebruikt omdat we het zo leuk vinden 1000 au safes te maken, maar omdat het de enige manier is om een ander systeem in te komen als daar een redelijke vloot al is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Goh, daar zou CCP nou niet aan gedacht hebben; natuurlijk passen ze de spawns aan. Welke problemen dit dan geeft? Licht het eens toe, ik zou zo niets kunnen bedenken. Heel wat vierkante kilometers over, zelfs in een klein systeem.

Tja, wat yared zegt, iets creatiever aanpakken dus; als je met dergelijke aantallen komt zul je bijvoorbeeld moeten afknijpen, splitsen. Zorgen dat de grids rondom gates uitgedund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

lijken veel mensen hier te zijn zonder 0.0 sov warfare ervaring. Totdat de dominion lag opgelost wordt zou CCP DSS helemaal niet weg moeten halen.

Daarnaast is de 'ongelijkheid' tussen nieuwe en oude spelers ivm deep safes exact hetzelfde als met T2 BPOs. beetje hypocriet.

*heeft nog een 2000au safespot ergens*

[ Voor 25% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 13-04-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faquarl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-07 13:10
Yikes dit was helemaal niet nodig.. wat furby zij over loading-system word echt een killer. Server word er niet beter op en de mechanics laten ook minder toe. Ze kunnen maar beter een flinke improvement hebben qua serverlag om dit te offsetten..

sgreehder, als je niet in system bent, ben je niet in system en kan je dus ook niets in system doen. Gates bieden bij lange na niet genoeg tactieken om binnen te komen zonder een turkeyshoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4p3Rc1iP
Het verhaal heeft 2 kanten. Grote fleets zullen er last van hebben dat ze niet meer "makkelijk" het system in komen, maar tegelijkertijd heb je nou als kleine roaming fleet niet meer het probleem dat zodra je local binnenkomt iedereen meteen naar z'n DSS gaat... Hoewel de meesten toch wel weer een pos hebben en niet naar een DSS hoeven als je bang zijn.

Nee, al met al snap ik niet helemaal waarom ze nou weg moeten, het lijkt er op dat ze het alleen maar moeilijker willen maken om een system binnen te vallen. Ik dacht dat ze van de trage oorlogen van vroeger af wouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Mja.. deepsafes is nog niet het grootste probleem maar zeker wel de 'overgang'. Ze gaan ALLES verwijderen dat verder dan 10AU is van een celestrial! Dus mensen die even EVE niet spelen kunnen wel eens hun supercap of zelfs titan kwijt zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de verste celestial maniak ;). Kort vertaald zal een gebied niet groter zijn dan 10 au vanaf de buitenste celestial. Er komt een ring om een "arena" (als ik zo vrij mag zijn) heen waar je dus tot een bepaalde afstand kunt heenvliegen. Dus niet een maximum gebied om een celestial maar een maximum gebied om een systeem heen. Mensen die op afstanden van die grootte een schip geparkeerd hebben zullen idd hun boot opnieuw moeten verplaatsen. CCP waarschuwd de mensen ruim van te voren, dus willen ze een supercap of titan bewaard houden moeten ze wel even inloggen.

Ik vind het zelf een prima initiatief, maakt het spel uitdagender en mensen die deze "exploit" hebben gebruikt tot zover zullen nu beter van te voren moeten plannen hoe ze een veilig gebied moeten maken als ze een cyno op willen zetten en een fleet bij elkaar willen werken om de tegenstander aan te kunnen.

Oke, je bent beter te downscannen. Sneller bij de vloot komen, van te voren squad commanders aanwijzen en ervoor zorgen dat de mensen weten wat hun rollen zijn. Tactieken bespreken en gaan met die banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe precies wordt het uitdagender? Ik zie echt het hele probleem niet van deep safes. Tenzij je het als een probleem ziet dat je tegenstanders grid kunnen loaden voordat ze worden gekilled.

Sommige systemen hebben een doorsnee van 10 AU, dus dan kan je nergens op een veilige plek een safe maken. Squad commanders? Wat precies wil je hun laten doen? Taktieken bespreken is altijd een leuke manier om random dingen goed te praten, maar welke taktieken heb je het dan precies over? Er is maar één taktiek, met een blob in het systeem zijn voordat de andere kant dat is, want de eerste die er is heeft gewonnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 14-04-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
Is het dan nu zover dat provi-block is ontdaan van haar eigenlijke space?

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Dus, uh, small en medium gangs hebben hier geen last van? Prima, want als de geroemde turkey shoot de enige mogelijke uitkomst is van een blobfest vandaag de dag, waarom gebeurt het dan nog? Kennelijk het bestaan van deep safes.

En binnen een 10 AU systeem geen veilige safespots? Ik lach u uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Kan mij voorstellen dat het 'systeem' met een flink aantal DSS's op zoals hierboven iemand zei; 2.000AU van de laatste celestial vandaan, wel vlotter zal laden. Elke % is meegenomen.

Grappige blogpost; Save my JF! :)

[ Voor 24% gewijzigd door yared op 14-04-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
maniak schreef op woensdag 14 april 2010 @ 08:26:
Mja.. deepsafes is nog niet het grootste probleem maar zeker wel de 'overgang'. Ze gaan ALLES verwijderen dat verder dan 10AU is van een celestrial! Dus mensen die even EVE niet spelen kunnen wel eens hun supercap of zelfs titan kwijt zijn :?
Vrij lullig als dat zou gebeuren, spread the word!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Deep safes zijn via verschillende methodes gemaakt die als een exploit worden gezien:

-Oude Observator Deep Space Probes die door het zoeken naar een klein ding naast je een hit honderden AU weg kon geven. De manier waarop de accuraatheid van het resultaat werd berekend was zo dat je met hele slechte skills/schip enorme afwijking kreeg. Door nieuwe probes kan dit niet meer
-Fighter truc. Carrier lanceert fighter en jumpt weg. De server plaatst je fighter dan 100AU weg en die probe je dan. Er zijn ook verhalen dat fighters terwijl ze een doel achtervolgen op een plek heel veel AU worden geparkeerd en daar kunnen worden geprobed. De eerste is verholpen, de tweede weet ik niet of het echt is of een verzonnen verhaal.
-CTRL-Q. Door de manier waarop een warp met een logoff samen werkt vlieg je tientallen AU voorbij je doel als je in warp uitlogt. Het nieuw gemaakte punt kan weer voor een nieuwe logoff worden gebruikt waardoor je duizenden AU kan afleggen. Met een fix op de algemene CTRL-Q mechanics gaat dit vanaf 18 mei ook niet meer kunnen.

Als alle (bekende) deep safe technieken weg zijn is de enige manier om er te komen de bestaande bookmarks en schepen die er nu zijn. De bookmarks zijn simpel te verwijderen en het maken van nieuwe ook. Probleem is wat te doen met schepen die daar zijn uitgelogd. Door alts in schepen daar te laten kunnen allianties altijd een voorraad deep safes achter de hand houden en zo een voordeel hebben. De beslissing om schepen te vernietigen is een erg controversiele gezien het nogal arbitrair is en je als je 6 weken offline bent je zooi zo kwijt kan zijn. Ik gok dat er voor alle/grote schepen een andere oplossing gaat komen zoals het verplaatsen naar een andere safe of station.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Is het niet mogelijk dat de beperking van de arena er ook voor kan zorgen dat de lag gedeeltelijk beperkt wordt? Immers de bestaande ruimte in een systeem wordt nu beperkt terwijl dit vroeger feitelijk oneindig was.

Daarnaast zouden ze wel wat mogen doen aan de grid load. Een check of je client je al geplaatst heeft zou al voldoende moeten zijn zodat je daadwerkelijk pas in een systeem zit als je grid geladen is. Zou eerder genoemde turkeyshoots moeten voorkomen.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helpt geen drol tegen lag, als er geen objecten ergens zijn is er ook geen grid. Dus dan maakt het niet uit verder ofdat je je schip 1000au ergens hebt liggen of op een normale safe spot.
Prima, want als de geroemde turkey shoot de enige mogelijke uitkomst is van een blobfest vandaag de dag, waarom gebeurt het dan nog? Kennelijk het bestaan van deep safes.
...

Nog een keertje: Als degene die als eerste met zoveel mogelijk mensen in een systeem is gegarandeerd wint, hoe verminder je dan blobben precies? Je moedigt het alleen maar aan.

En deep safes hebben niet tot nauwlijks invloed op small/medium gangs, dus dat is compleet irrelevant dat je die erbij haalt.

En nee in een 10 au systeem zijn geen beetje veilige safespots.

[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 14-04-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar iets met urine en azijn?

Niet zo negatief furby, nergens voor nodig. Wat betreft de tactieken, dat is toch helemaal aan de gang zelf? Dat degene met de meeste mensen in een systeem wint is in elke situatie in eve altijd zo geweest. Nu betekend het dus dat je daadwerkelijk moeite moet doen om in een systeem te komen om een groep neer te halen. Het is altijd zo geweest dat je op vijandelijk terrein in het nadeel bent? De vijand kent het systeem, jij warpt in en moet nu daadwerkelijk uitzoeken waar je het beste je aanval kan plannen. Meer cloaken, meer plannen. No problem in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

type_o schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:07:
Is het niet mogelijk dat de beperking van de arena er ook voor kan zorgen dat de lag gedeeltelijk beperkt wordt? Immers de bestaande ruimte in een systeem wordt nu beperkt terwijl dit vroeger feitelijk oneindig was.
totaal niet. In het overgrote deel van de ruimte is niets. Geen spelers, containers of wat dan ook. En dus zijn daar geen grids en kost het 0.0 CPU/geheugen/bandbreedte. Of een schip 15au of 1500au ver weg is heeft absoluut geen invloed op de load van 1 node - alleen de totale hoeveelheid entities op de node en de totale hoeveelheid entities op een grid hebben invloed op lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:25:
Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar iets met urine en azijn?

Niet zo negatief furby, nergens voor nodig. Wat betreft de tactieken, dat is toch helemaal aan de gang zelf? Dat degene met de meeste mensen in een systeem wint is in elke situatie in eve altijd zo geweest. Nu betekend het dus dat je daadwerkelijk moeite moet doen om in een systeem te komen om een groep neer te halen. Het is altijd zo geweest dat je op vijandelijk terrein in het nadeel bent? De vijand kent het systeem, jij warpt in en moet nu daadwerkelijk uitzoeken waar je het beste je aanval kan plannen. Meer cloaken, meer plannen. No problem in mijn ogen.
Nog maar een keertje...

Er is geen planning, cloaking zuigt maar heeft hier helemaal niks mee te maken. Het enige waar het om gaat is dat je als eerste met een hoop mensen in het systeem bent, verder doet niks er toe. Het maakt niet uit dat de tegenstanders 50000 man in de vloot heeft als je met 500 ofzo al in het systeem bent. Ze zullen allemaal dood zijn voor ze grid kunnen laden als ze gates gebruiken. Het heeft niks met taktieken te maken. Er waren taktieken die je hier tegen kon gebruiken, die worden deep safes genoemd, die worden dus nu verwijderd. Hoe wil je precies plannen als je nooit grid zult laden voordat je dood bent?

Met deep safes, dan zit planning erbij, want dan kan je het systeem in komen. Zonder deep safes laad je het systeem niet voordat je terug in je clone station bent.

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 14-04-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Dus met een covert cyno of zelfs au vanilla een stel SB's injumpen is al uitgesloten, bijvoorbeeld? Ik vind het een beetje een nutteloos argument om te stellen dat dus elk redelijk gevecht dus maar onmogelijk gaat worden omdat deep safes verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

-GSF-JohnDoe schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:37:
[...]

totaal niet. In het overgrote deel van de ruimte is niets. Geen spelers, containers of wat dan ook. En dus zijn daar geen grids en kost het 0.0 CPU/geheugen/bandbreedte. Of een schip 15au of 1500au ver weg is heeft absoluut geen invloed op de load van 1 node - alleen de totale hoeveelheid entities op de node en de totale hoeveelheid entities op een grid hebben invloed op lag.
Dat is op zich wel weer logisch en iig interessant. Geen wonder dat ze zo druk bezig zijn met het voorkomen van lag. Hopelijk dat ze dat probleem wegwerken voor mei.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Pagina: 1 ... 6 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.