Toon posts:

[X360/PS3] [MMO/FPS] Dust 514

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:31

Dust 514

http://tweakers.net/ext/f/vYEPCKYOqIp1ViHy9Ke30Rko/full.pnghttp://tweakers.net/ext/f/HacfMpUSuud6Jsd85FFGRzUg/full.png
Inhoud
http://tweakers.net/ext/f/YLJnE43Pu3bkgcy8dAiQv6kz/full.jpg
Wat is Dust 514?
http://tweakers.net/ext/f/kns8lZIrKslVtA9wHYSPGfn5/full.jpgDust 514 is een MMO/FPS die zich afspeelt in het universum van EVE Online. Het doel van het spel is simpel; dominantie; het veroveren van vijandige werelden en het verdedigen van eigen planeten. De release datum is nog niet bekend, wel is bekend dat dit spel voor zowel de XBox360 en Playstation 3 uitkomt. Er gaan geruchten dat het spel de Unreal 3 engine gebruikt waardoor er een kans is dat het spel ook voor de PC zal uitkomen.

Fanfest interview over Dust 514: http://www.dust514.org/in...t-interview&catid=34:news

Een overzicht van wat er bekend is (van Dust514.org):

Gameplay
  • There will be a quickplay mode.
  • There will be NPC faction warfare as well as the capture of player owned planets.
  • Battles will take part on dynamic battlefields that are around 5 kilometres across.
  • There will be a cap to the number of players per battle, which will be no less than 64 at launch.
  • There will be a command structure: Squadleaders in charge of Infantry, will in turn be led by a player commander on board the MCC (Mobile Command Centre)
  • The Commander will effectivly be playing a real time strategy game, and will be dependent on the situation awareness of ifantry players.
  • There will be a number of sub-objectives, but the main goal will be to destroy the enemies MCC.
  • DUST 514 will feature ten different vehicle classes, 8 of which will be available at launch. These include Warthog style buggies, Fighter Aircraft, Dropships and tanks.
  • Infantry alike will be able to call in vehicles on the fly and have them dropped off by large dropships.
  • Commanders will be able to deploy ground installations, which can house large gun and missile emplacements.
  • Ground installations will also act as spawn points.
  • Vehicles and installations will be purchased with "war points" which are a non-persistant game currency. This will allow each fight to have an "escalation of war" and will help prevent players with accumulated wealth from dominating.
  • Rather than having a skill system like EVE Online or leveling system like World of Warcraft, DUST 514 will have an "achievement matrix" where objectives achieved in game unlock tiers which then give access to better items on the marketplace.
  • Like ships in eve EVE, weapons and vehicles will be customised with module slots.
  • There are two methods a DUST marine can use to get from planet A to planet B. The first is to clone jump, using similar technology to EVE Pod pilots. The second is to use their corps War Barge and fly to a hostile planet.
  • DUST players will have to use the war barge to attack hostile worlds.
http://tweakers.net/ext/f/B0INde4IxPOEaDGLyVTT7ixI/full.jpg
Interaction with the wider EVE universe
  • EVE Pilots will own the majority of planetary districts, this will be introduced in the expansion following Dominion.
  • DUST marines will be securing key staging area districts.
  • Hiring Dust Marines will not be mandatory, but it will make the capture of planets easier.
  • Initially Interaction wit EVE players will be done througuh the New Eden Social Network (COSMOS).
  • Eventually CCP hope players in eve will be able to share the same social spaces as DUST 514 marines, presumably in stations.
  • Initially at least, the economies of EVE and DUST will be kept as seperate as possible. CCP do not want co-dependency between the games.
Technology and Subscription Model
  • It is rumoured that DUST 514 will use the Unreal game engine.
  • There will be a microtransaction model, rather than a subscription model.
Other Facts
  • All the races in factions from EVE Online will feature in DUST 514
  • There will be racial weapons, the strengths and weaknesses for each race that we all know and love in eve will feature in DUST 514
Videos & Afbeeldingen
Videos

Afbeeldingen
http://tweakers.net/ext/f/ydtBvCXQb5XxHIpoz85OOPaH/thumb.jpg http://tweakers.net/ext/f/vcQ8AXDtmits3X22ghH1yUcV/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/6BiqW3XAk2jjFrdafPGO9vKh/thumb.jpg http://tweakers.net/ext/f/4ry1tf0eD9St45NXO0gzcIRH/thumb.jpg http://tweakers.net/ext/f/moPUzaaA2aqwKMi1tYsjQivS/thumb.jpg http://tweakers.net/ext/f/MCUNcC8vY57t1JAMK51KPt90/thumb.jpg

Websites
Hieronder volgt een lijst van websites gerelateerd aan Dust 514.
Misc
De startpost is nog een beetje karig, maar dat zal in de komende maanden wel goed komen als er meer en meer informatie vrijkomt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• yared
  • Laatst online: 02-03-2022

yared

No Scope, Bitch!

oooh prachtig, helemaal top.

Blij dat je er zo voortvarend mee begonnen bent!

Edit, want mijn eerste reactie was vol enthousiasme dat dit topic er is gekomen en ook nog eens door Nitrox die ook de EVE Online topic OP is.

Vanuit onze eigen EVE community verwachten we namelijk heel veel van de synergie tussen deze twee games en platformen.

Sterker nog, we zijn nu al aan het orienteren of er mensen, console-spelers binnen onze eigen groep van PC-gebruikers is en mensen daarbuiten die al een actieve groep vormen, om vast een voorlopige samenwerking te bewerkstelligen.

Dust 514 zullen de groundforces zijn, EVE Online de outer-space forces.

De games zullen compleet los van mekaar gespeeld kunnen worden, echter de mensen die de synergie tussen de twee games(platformen) goed weten te benutten, zullen voordelen behalen.

Je zult uit de samenwerking niet de overwinning 1,2,3 kunnen halen, but we got the nukes! _/-\o_

To be continued hopelijk over de komende weken/maanden :D

[Voor 85% gewijzigd door yared op 11-10-2009 15:37]

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Anoniem: 321766

count me in.

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:07
Mooie OP! We zullen zien wat het gaat worden!

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-03 14:55
ziet er goed uit, jammer genoeg ben ik geen console gamer :)

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-01 13:43
There will be a microtransaction model, rather than a subscription model.
Betekend dit dan dat dit een 'gratis' MMOFPS wordt? Dan kan dit haast niet mis gaan, EVE + FPS + gratis = awesome _/-\o_

Ik vraag me wel af hoe ze die interactie met EVE Online gaan regelen

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Dit is de key-note speech van CCP voor 2009-2010.

EVE Online staat centraal maar hierin komt Dust 514 ook aan bod vanaf de 60e minuut.

Uit mijn blog van de Key-note speech de interactie vanuit EVE Online
Na Dominion komt Planetary Interaction. Hiervoor zullen alle 50.000 planets die reeds ingame zijn, beschikbaar komen. Je kunt hier als nieuwe speler mee beginnen. hoe verder je bent in het spel hoe meer controle je kunt uitoefenen op het maximale aantal districten wat je kunt beheren. Van eigendom zal niet snel sprake zijn. Het zal niet een clone worden van Sim City of Civilization, maar wel hetzelfde gevoel geven. Kijk dit stukje even want het is erg veel wat er komt ;) Hier komt ook Dust om de hoek kijken, absoluut! (sneakpreview ervan na dit onderwerp)60e min.
[video]

Als je wilt weten wat voor bedrijf het is wat Dust 514 en EVE Online maakt, kijk dan dit HILARISCHe voorfilmpje van de key-note speech.

[video]

CCP's Fanfest is elk jaar in oktober (dus volgend jaar ook voor de Dust 514 spelers!)
Het is een groots opgezet feest waar duizenden mensen richting IJsland gaan al dan niet met partners (waar het Sister of EVE programma voor is opgezet. SOE is ingame weer een bestaande NPC :))

Elk jaar komen er dan ook van dit soort filmpjes bij het bedrijf zelf vandaan;
[video]

De interactie lichten ze wel toe in de Key-note speech maar ze geven ook aan dat ze eerst rustig beginnen met een link en die geleidelijk aan uitbreiden.

Ikzelf speel EVE Online nu 3 jaar actief en dit is de eerste MMO die ik speel (vanaf mijn MUD dagen op een telnet client) waarin ik redelijk tevreden ben over het balancing beleid van de ontwikkelaar. Als ze Dust 514 net zo in de markt weten te houden als EVE Online, dan gaat Dust 514 de console wereld rocken met zijn nieuwe aanpak en combinatie van Console meets PC

OT; hoe maak ik die youtube filmpjes zoals in de OP ipv een link?

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

youtube link tussen [video- tags zetten :)

[Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 12-10-2009 10:47]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik vond eve vrij tricky; heb een leuke invite mogen ontvangen [..] hoewel ik meestal wel sci-fi kan waarderen, kreeg ik geen gevoel/connectie bij eve.
ben benieuwd wat diet wordt

πŸ†‚πŸ†ƒπŸ…΄πŸ…°πŸ…Ό: πŸ†πŸ…ΎπŸ…ΎπŸ†ƒπŸ…ΆπŸ…°πŸ…ΌπŸ…΄πŸ†_πŸ…²πŸ…ΎπŸ…Ό
πŸ…ΏπŸ†‚πŸ…½: πŸ…·πŸ…ΎπŸ…»πŸ…»πŸ…°πŸ…½πŸ…³πŸ…·πŸ…°πŸ†πŸ…³πŸ†‚

Anoniem: 321766

hebben mensen zin om samen een belgisch/nederlandse DUST corp op te richten? eventueel gelinkt aan bestaande eve corps?

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Het spel is nog niet uit, maar voor de geintresseerden zoals Donder Wolkje, een van onze enthousiaste leden op het gebied van Dust 514; we hebben binnen [V3COM] al zitten nadenken over samenwerkingen tussen EVE Online en Dust 514. Dus mochten er spelers uit bestaande speler communities gezamelijk met D514 aan de slag willen, dan staan wij klaar met een community vol kennis en ervaring, eigen ventrilo en forum voor jullie en goede ondersteuning vanuit EVE.

Site in de url, wel even laten weten dat je voor Dust 514 komt, en brainstormen maar! d:)b

Over [V3COM];

We bestaan in EVE Online uit verschillende groepen die al twee jaar in wisselende samenstellingen eerst zelfstandig maar gezamelijk opereerden binnen het spel, en sinds zeer korte tijd overgegaan zijn tot een officiele alliantie. De samenstelling van spelers is heel wisselend van net spelende tot al vanaf het begin. Van PVE naar PVP. Over het algemeen tref je sowieso in EVE niet echt jongere spelers aan, hoewel we verwachten dat met de komst naar console games, de gemiddelde leefttijd iets omlaag zal gaan. V3SPA is dan ook nu niet langer EVE Online, maar een Community verworden waar we beide platformen bijmekaar willen brengen en het succes van de afgelopen jaren willen uitbouwen.

[Voor 48% gewijzigd door yared op 30-10-2009 16:50]

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Het nieuwste EON Magazine nummer 17 wat CCP uitbrengt, bevat uitgebreid verslag over Dust 514
E-ON Issue #017

Published 16th October 2009 (delayed to incorporate exclusive content from Fanfest 09)

IN DUST WE TRUST
For console gamers DUST 514 promises to be the most unique shooter ever devised, but for those of us already fighting between planets what will it mean to have hundreds of thousands, perhaps millions, fighting on the ground? A crack squad of E-ON special forces capture CCP to find out how the EVE FPS will fuse with EVE Online, plus we get the views of players to see if they are as excited about DUST 514 as they should be.

THREE CHRONICLES
Officially, the early days of Amarrian expansion were a time of glory for New Eden's largest empire, while today the worlds within the factional warzones are seen as frontiers that will one day reward the brave pioneers that have tried to tame them. The problem with official versions of events past and present is that they are very often wrong, as evidenced by three new chronicles in this issue of E-ON, which show a very different side to life on the frontiers of New Eden.

TRUST FUNDS
Players have never been as rich as they are currently, yet the status of banks in the New Eden economy has never looked bleaker after a string of high-profile trust issues that have left the industry in tatters. Player economist and blogger LaVista Vista delves into the history of banking in EVE to see if it has a future and what it might look like.

PLUS

* News on Cosmos and Dominion from Fanfest 09
* Testflight: Electronic Attack frigates
* Profiles of Pandemic Legion, Dr Caymus and Jeran Tek
* Interviews with CCP Molock and CCP Manifest
* Win signed copies of The Burning Life
* Full round-up of 0.0 activity in Quarterly Report
* Guides to wormholes, modules and EVE: Conquests
* Websites for new players
* …and all the latest news

• yared

yared

No Scope, Bitch!

CCP's Dust514 softlaunch fails spectacular

CCP's has encountered a failure during it's softlaunch of Dust514, the console game that is supposed to interconnect with the PC game EVE Online.

During a test where the connection between the games had to concur, something in the telemetrie went wrong and the spectacular result was even to be seen in as far as Norway.

[Voor 5% gewijzigd door yared op 10-12-2009 11:50]

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lol @ post hierboven.

Was mij aan het informeren over EVE online (heb daar nu trial, en vind het een erg vette game), maar kwam tijdens het googlen op Dust514. Had er nog niet van gehoord, en had al helemaal niet door dat er een topic op GoT over was.

Als hij op de Xbox360 uitkomt ga ik hem 100% zeker halen. Lijkt me echt enorm vet, gewoon het feit dat het zich allemaal in 1 groot universum afspeelt, je moet samenwerken met corporaties met EVE, en gewoon de hele space sfeer staat me aan.

Op veel fronten is dit spel volgens mij enorm vooruitstrevend (en is EVE dat ook al, met alle spelers in 1 realm). Een MMOFPS op de console, cross-console gaming (als hij inderdaad op zowel de PS3 als de X360 uitkomt), en een spel dat samen met een ander spel zich in dezelfde wereld afspeelt.

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Dust 514 gaat gebruik maken van de Unreal 3 engine

Persbericht CCP
CCP, creator of EVE Online, today announced an agreement with Epic Games China to license Unreal Engine 3 for use in the development of DUST 514™. The genre-defining, console MMO First-Person Shooter is set within the same universe as EVE Online, the award-winning science-fiction MMO for the PC platform.

Anoniem: 353061

rob1n schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:23:
Lol @ post hierboven.

Was mij aan het informeren over EVE online (heb daar nu trial, en vind het een erg vette game), maar kwam tijdens het googlen op Dust514. Had er nog niet van gehoord, en had al helemaal niet door dat er een topic op GoT over was.

Als hij op de Xbox360 uitkomt ga ik hem 100% zeker halen. Lijkt me echt enorm vet, gewoon het feit dat het zich allemaal in 1 groot universum afspeelt, je moet samenwerken met corporaties met EVE, en gewoon de hele space sfeer staat me aan.

Op veel fronten is dit spel volgens mij enorm vooruitstrevend (en is EVE dat ook al, met alle spelers in 1 realm). Een MMOFPS op de console, cross-console gaming (als hij inderdaad op zowel de PS3 als de X360 uitkomt), en een spel dat samen met een ander spel zich in dezelfde wereld afspeelt.
Ik ben het volledig met je eens. Ik vind het hele 'EVE Universe' met al z'n backstory ontzettend vet, alleen de huidige game wat minder. Ik ben dan ook ontzettend benieuwd naar Dust 514 :Y)

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 15:23
Toen ik in de eve wereld kwam d8 ik damn hoe groot is dit eigenlijk... wat nu als je dit er bij komt, heel erg spannend

[Voor 20% gewijzigd door Huib_Bloodstone op 23-04-2010 13:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 162961

Ik vind het nog steeds jammer dat hij niet uitgebracht gaat worden op de PC!
Shooters kan ik namelijk niet op de Xbox en het lijkt me echt een toffe game!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 218650

Bizar dat het 'alleen' op de consoles wordt uitgebracht. Zeker omdat EVE een pc-only title is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CCP has announced an agreement with EPIC Games China to licence Unreal Engine 3 for use in the development of DUST 514™. They have also announced that they will be working along side geometrics to integrate their Enlighten real-time lighting product with Unreal technology. Dust 514 is the first sheduled console release to combine the use of Enlighten with the Unreal Engine 3 to produce fully dynamic lighting for console platforms.

"The dynamic large-scale battlefields of DUST 514 presented an interesting challenge for us," said Hilmar Petursson, CEO of CCP. "We determined Unreal Engine 3 to be the perfect solution because its tremendous flexibility allows us to easily integrate new technology and produce stunning results."

"In DUST 514, CCP is creating the very first game of its kind, and thus requires an engine versatile enough to handle these new demands," said Paul Meegan, CEO Epic Games China. "Unreal Engine 3 will enable DUST 514 to build upon the standards of visual excellence that CCP achieved in EVE Online. We're avid fans of CCP and their games. The results will be spectacular."

"Standardizing on Unreal Engine 3 gives CCP's development team the time and flexibility to focus on extensions such as Enlighten, and to perfect the optimal client-side engine and pipeline to fully realize CCP's vision for creative and artistic excellence. With its own Core Technology Platform (CTP), CCP can provide a fully scalable and persistent online gaming experience that meets both the visual, technical and creative demands for DUST 514."

The lighting technology from Geometrics is now fully integrated with dust 514 which will allow the artists and level designers to enhance the mood and atmosphere of the game through dynamic lighting. This is the same technology that was seen in the early footage of "Incarna" (walking in stations)

"Having already produced stunning real-time radiosity results with Geomeric's Enlighten technology on the PC platform, we entered into a partnership with them to integrate their technology with Unreal Engine 3. The results knocked my socks off," said Hilmar Petursson, CEO of CCP. "Additionally, we now have rapid iteration on the lighting which is crucial to achieve the high bar we have set for Dust 514."

"Our advanced lighting technology will help players immerse themselves in the incredible universe CCP is creating," said Gary Lewis, CEO Geomerics. "We look forward to seeing how CCP will take advantage of the integration between Unreal Engine 3 and Enlighten in this new category of videogame."

All this puts dust 514 in good company. Just take a look at the list of top quality games that use Unreal Technology: Gears of War, Mass Effect, BioShock, Unreal Tournament, Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield, Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas, America's Army, Mirror's Edge, Batman: Arkham Asylum, Tom Clancy's Splinter Cell the list just goes on! bron

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik hield van EVE Online, en als ik m'n geld over kan zetten naar Dust 514 dan doe ik dat met liefde (ben afgelopen zomer gestopt met EVE).

Fantastisch spel EVE, ik hoop dat Dust514 een mooie aanvulling wordt.

E: Ik zat trouwens in een fantastische corp (later Alliance), ze hebben me enorm aan de bak geholpen, eerst minen, daarna missies (steeds hogere levels), we hebben ook rondgezwermd in wormholes, zelfs bijna een POS neergezet. Fantastisch spel, zo veel beter dan WoW, veel dieper, mooier, betere gameplay, geen enkele game heeft zo veel in zich, geen enkele game heeft dingen die EVE heeft.

Dit zou een heel goede aanvulling zijn, vechten voor je corp(hoop dat ik in Dust 514 eens tegen de Goonswarm mag vechten :D). Als ik de vraag "kies 1 game uit die je je hele leven mag/moet spelen, verder niets" zou het EVE zijn.

[Voor 59% gewijzigd door Thomas op 29-05-2010 14:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-02 18:48
Weet iemand wanneer Dust 514 uit komt is dat nog tijdens de Tyrannis periode?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Voggels
  • Laatst online: 11-02-2021
Nee daarna. Tyrannis is nog niet eens af..
Alle dingen die je kunt sinds Tyrannis (EVE gate & Planetary Interaction) zijn nog niet eens helemaal klaar, dit is meer een livetest periode voor CCP, er komen nog extra functionaliteiten bij.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03 22:12
dit weekend fanfest waar meer informatie word doorgegeven over dust 514.

zijn er mensen geintereseerd om een tweakers corp te joinen en/of op te richten met mij ?

ben zelf vooral erg geintereseerd in het logistieke plannen van het verhaal (van wat ik gelezen heb kan je dus ook via een strategische kaart de mensen op de grond aansturen) en ben je als corp leider meer een planner dan een vechter (itt eve-online waar je als ceo gewoon vrolijk meevliegt met de rest)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Ik vind het een beetje jammer dat Dust 514 een console game wordt. Naast PlanetSide en Battleground Europe heb je op de PC geen waardige MMOFPS games waar je op grote schaal oorlog kan voeren. Ik heb ook niet echt bepaald zin om een hele console te kopen voor Dust 514. Misschien dat ik over een paar jaar bombardementen kan uitvoeren en de dust soldaatjes artillery support kan geven vanuit mijn Maelstrom ;)

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

• AjDuLion
gok zelf dat het niet eerder dan volgend jaar word tbh..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

angel00008 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:32:
gok zelf dat het niet eerder dan volgend jaar word tbh..
Maar misschien wat meer nieuws :). Het enige wat ik er nu van weet dat het een MMO achtige FPS wordt voor consoles, gelinked met EVE Online. Erg weinig info :(.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AjDuLion
jammer ps3 only dan laat ik het toch echt schieten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Fijn. Ze hebben mijn respect verloren. Leuk idee en leuke MMO, maar maak het dan gewoon multiplatform.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AjDuLion
ik gok zelf dat ze het live abonnement van de 360 niet fair vinden (lees daar verdienen ze geen geld aan) en dat ze hiervoor voor ps3 hebben gekozen omdat die een beter systeem heeft met de wallet (itt microsoft points waar ook ms weer aan verdient)

jammer maar ik ga echt geen ps3 kopen om dust te spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Me neither. Ik had me er zo op verheugd. Heb vrij lang EVE gespeeld, maar aangezien het zo tijdrovend werd ben ik er mee gestopt. Dit zou nog een leuk portaal kunnen zijn naar die wereld, maar dat gaat dus ook niet door.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kan de topictitle ook wel worden aangepast :P

Ben ik blij dat ik een PS3 heb :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11-2022

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Eve Online \ Planetside 2: Dierdra Vaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vraag me ernstig af hoeveel deze game op PlanetSide lijkt, maar goed, volgend jaar zomer :X

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-03 11:41

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Beetje laat, misschien is er dan zelfs al een opvolger voor de PS3 bekend. :{

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-03 22:49

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beetje jammer dat het initieel voor Eve subs zijn, had stiekem verwacht dat er nog wat leuks icm PSplus zou langskomen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

PlayStation 3-shooter Dust 514 is mogelijk zowel met toetsenbord en muis speelbaar als met een controller. Dit heeft een redacteur van fansite Dust 514 Base vernomen van ontwikkelaar CCP Games.

In augustus heeft CCP in een blogpost op zijn website gezegd dat er wel toetsenbordondersteuning zou zijn, maar alleen voor tekstinvoer en niet voor gameplay. Het is niet helemaal zeker of de ontwikkelaar van gedachten is veranderd of dat Dust 514 Base voorzien is van verkeerde informatie.

De redacteur van Dust 514 Base benadrukt er zeker van te zijn dat de informatie klopt en zegt dat dit binnenkort bevestigd zal worden. De site speculeert dat CCP er voor heeft gekozen om toetsenbord en muis als besturingsoptie aan te bieden, om zo meer PC-gamers aan te trekken. Dust 514 valt namelijk in hetzelfde universum als PC-game Eve Online.

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik wil eerst nog wel is zien of dit A: Ooit gaat uitkomen B meer tie ins heeft met EVE dan puur en alleen het is hetzelfde universum. Ik heb er een hard hoofd in maar we zullen zien.

Overigens logisch dat ze de xbox360 hadden laten vallen, als ik lees wat ze allemaal van plan zijn. LoL, dat lukt je nooit op een xbox.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 22:02
Waarom staat er X360 in de topic title?!
Hiervoor gaan ze toch helemaal geen versie maken?
Het zou toch een PS3 Exclusive game worden?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Had ik in Juni al aangegeven, toen was het al aangekondig een PS3 exclusive te worden.

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-03 10:51
Recente ingame footage:

• AjDuLion
jezus wat ziet dat er slecht uit zeg..

graphics vallen me zwaar tegen als ik dit zo even bekijk...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bouwjaar van Albert is toch '87? iemand van jouw leeftijd weet toch dat graphics bijzaak zijn en gameplay bepalend is voor de fun van een spel.?

• AjDuLion
himlims_ schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:36:
Bouwjaar van Albert is toch '87? iemand van jouw leeftijd weet toch dat graphics bijzaak zijn en gameplay bepalend is voor de fun van een spel.?
tegenwoordig vind ik dat ook de graphics meetellen, de afgelopen weken heb ik heel wat bf3 gespeeld en dat ziet er naar mijn ogen prima uit.

dust doet me denken aan een game van 10 jaar terug waarbij je ook jet packs had en schepen om mee te vliegen..

zelf gok ik dat alle texture's nog af moeten worden gemaakt dus er blijft hoop :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En grappig dat BF3 juist zwaar onder vuur ligt rond de gameplay, zeker voor de PS3 ;)

Gaat een beetje richting MAG maar dan in het jaar 2100 :P

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

juist BF3 is prachtig qua graphics maar zo ongebalanceerd en buggy als iets. Dan heb ik liever een oudere battlefield die wel goed werkt, en 'bug vrij' is dan prachtige graphics. Hopelijk gaan de ontwikkelaars dat ook eens beseffen. want die zogenaamde AAA games zijn de laatste tijd bagger

• Dynamix
Weliswaar een oud interview, maar zeker interessant om te lezen:

http://www.rockpapershotg...-ccp-on-dust-514-and-eve/

Anoniem: 312706

Was Dust 513 geen PS3 exclusive?

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Dat dacht ik ook. En mijn inziens hadden ze er beter een PC-exclusive van gemaakt, omdat er net zoveel EVE-spelers zijn die geen console hebben/willen. Maar dan kan je natuurlijk niet tegelijk EVE en DUST draaien op dezelfde machine, zal wel wat (fps-lag) geven, iets wat je niet wil in een shooter.

[Voor 3% gewijzigd door Tokkes op 19-02-2012 14:48]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Anoniem: 312706

Tokkes schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:48:
[...]

Dat dacht ik ook. En mijn inziens hadden ze er beter een PC-exclusive van gemaakt, omdat er net zoveel EVE-spelers zijn die geen console hebben/willen. Maar dan kan je natuurlijk niet tegelijk EVE en DUST draaien op dezelfde machine, zal wel wat (fps-lag) geven, iets wat je niet wil in een shooter.
Mjah, aan de ene kant begrijpelijk om er een PC game van te maken.
Aan de andere kant is het ook wel leuk en uitdagend natuurlijk om de corssplatform erin te verwerken.
Daarnaast krijgt Dust 514 voor de PS3 100% ondersteuning voor keyboard en muis besturing. Dus dat is wel weer beter qua controls.

Weet niet. Deel jouw mening voor een deel. Vind het juist zelf wel kicken om te zien dat een ander platform invloed kan hebben op de PC MMO.

• Dynamix
De basis versie van deze game zal gratis zijn: http://www.eurogamer.net/...free-to-download-and-play

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03 16:19
Er gingen in 2009 geruchten dat het ook voor de Xbox360 beschikbaar zou komen, maar het vermoeden is dat de MS policies voor geen verdere cross console/PC server titels roet in het eten heeft gegooid. Volgens IGN is de Xbox360 versie dan ook gecancelled:
http://uk.xbox360.ign.com/objects/027/027065.html

Officieel van CCP is dat het een PS3 exclusive titel zal zijn, wellicht dat iemand even de start post kan aanpassen.

Voorlopig zou ik Dust514 classificeren als vaporware, net zoals de WoD MMO of het walking in stations zoals belooft voor EVE Online.

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 23:48
Vaporware is het toch niet echt te noemen geloof ik, vandaag tijdens EVE fanfest zag het er toch best indrukwekkend uit, de orbital strike werd live getoond (2 spelers in eve, 2 in dust, op het podium).

Verder is sinds eind december de closed-beta bezig, beginnen vanaf april de eerste closed public beta's en waarschijnlijk vanaf juni de open beta's. Het spel moet in ieder geval dit jaar nog uit komen.

Paar verdere details die ik zo heb meegekregen vandaag.
  • Free 2 Play, kopen van cosmetische updates (werd me niet duidelijk of dit hetzelfde idee als in EVE gaat worden, of je dus ook indirect in-game cash kan kopen)
  • ISK (de currency) en gebeurtenissen etc zijn persistent in zowel EVE als Dust.
  • Twee soorten skills, passive, vergelijkbaar met hoe die in EVE werken (trainen ook door wanneer je zelf offline bent). En active, die level je tijdens het spelen.
  • Uitrusting van players werkt hetzelfde als in EVE (kopen van upgrades/modules)
  • Combat met vehicles is getoond.
  • Verwachting dat EVE-alliances ook Dust-onderdelen zullen gaan opzetten.
  • Games joinen gaat of door contracts op te zoeken (uitgezet door EVE-spelers), of door conflicten op te zoeken via dezelfde galaxy-map als in EVE gebruikt wordt, of via een soort Quick-match als je gewoon even wilt spelen.
  • Meerdere rollen in het spel, tijdens het spel kan je wisselen.
  • 1000+ maps, schijnbaar gaat geen enkele planeet dezelfde map hebben.
Zo even wat dingen die ik uit de stream heb meegekregen, ik ben in ieder geval enthousiast, ik kreeg een beetje een Mag (setting/universe/persistent) meets Starhawk idee erbij.

• NitroX infinity
  • Laatst online: 12:31
Even ter info; als iemand de startpost wil onderhouden, stuur me een dm en ik voeg je toe als mede-auteur.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Dynamix
De volledige presentatie gegeven op het EVE Fanfest:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Ik heb begrepen dat de closed beta al is begonnen. Hier mensen die er bij zitten?

• DopeMasta
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-03 20:02
Heeft er iemand belang bij een closed beta key ik heb er één mogen ontvangen via IGN Prime.
Mocht er iemand belang bij hebben DM mij ik heb er maar één, dus wie het eerst een dm stuurt krijgt de key :P

gone and gone..

[Voor 6% gewijzigd door DopeMasta op 13-07-2012 16:28]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In de PS store kan je de merc-pack kopen (17 of 18 euro), waarmee je dus ook closed beta toegang krijgt. Omschrijving geeft enkel aan dat je open beta mag spelen, maar closed beta dus ook.

Eerste paar potjes vielen _ZWAAR_ tegen, ik zet deze game initieel 1 op 1 tegen MAG (die ook tot 256 spelers kon), maar MAG zit flink aan de winnende hand. 3 van de 4 wapens zijn veel te 'groot' op je scherm aanwezig, scoped zie je bijna niets meer. Sprint/reload werkt niet, sprint -> scope werkt ook niet, je moet stoppen met rennen voor je weer een actie kan doen. Ook werkt wapen selectie bagger; R2 wisselen, maar dan moet je niet bewegen, anders krijg je een popup HUD waar je een wapen kan kiezen, die je dan in omgekeerde volgorde weer moet kiezen (met aim wapen kiezen, inhouden, R2 los. Doe je dit te snel, gebeurd er niets).

Het is een beta, dat zeker, maar dit valt me bizar zwaar tegen. Ziet er allemaal wel netjes uit, maar enorm donker, damage-location-indicator is volledig random (ik sta tegen een muur en ik zou damage van achter krijgen), spawn en respawn is standaard 10 seconde en random (tot 4x toe spawnen -> meteen dood). Klein voordeel, wapens kennen geen recoil :P

Vanavond nog even de manual volledig doorlezen (ingame tutorial tekst is enorm onduidelijk), had een nieuwe set gemaakt/gekocht, maar was na 1x doodgaan al invalid (niet meer bruikbaar).

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb 2 PSN beta keys beschikbaar voor de beta 36-30 juli, eerste 2 DM's krijgen hem :)

Anoniem: 466683

Jammer dat het alleen op de ps3 uitkomt,
Maar het blijft een bedrijf ccp; dat geld moet binnen harken.
En ipv snel geld verdienen met een game, willen ze dat dust/eve bekent word bij miljoenen mensen meer.
D'r zijn nu maar 400.000 eve spelers ofzo, ze willen zo het snel bekent maken bij velen mensen meer.

• Cergorach
Anoniem: 466683 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:13:
Jammer dat het alleen op de ps3 uitkomt,
Maar het blijft een bedrijf ccp; dat geld moet binnen harken.
En ipv snel geld verdienen met een game, willen ze dat dust/eve bekent word bij miljoenen mensen meer.
D'r zijn nu maar 400.000 eve spelers ofzo, ze willen zo het snel bekent maken bij velen mensen meer.
EVE Online en Dust514 zijn gemaakt voor heel verschillende doelgroepen, natuurlijk zal er overlap zijn, maar reken daar maar niet teveel op.

Voordeel van CCP is dat ze niet op de beurs zijn genoteerd en dus niet worden bestuurd door stock prices. Ze moeten natuurlijk hun investeerders en personeel betalen, dus geld binnen harken is natuurlijk niet vreemd. Vergeet natuurlijk ook niet die enorme cluster die ze hebben staan in Engeland, de test cluster en de cluster in China. Kantoren over de hele wereld, etc.

Ik ben het helemaal met je eens dat het vreselijk jammer is dat Dust514 een PS3 exclusive is (for now), maar als het inderdaad een goed/vermakelijke game blijkt te zijn zou ik een PS3 sterk overwegen. Ook al ben ik ruim een jaar geleden gestopt met EVE Online.

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:31
Hier nog wat keys voor de beta test van dit weekend:

K6PP-QRN4-7PQJ
GT34-JLN2-6D4P

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-03 13:49

4bit

Onward, to futility!

Laatste beta weekend even gespeeld met een key van SinergyX. Eerste dingen die me opvielen waren toch wel onleesbare teksten en ik heb toch een 40 inch tv. Maar de tekst was nog steeds klein en gekarteld. Ook bij character creation waren gewoon de symbolen van Caldari, Gallente en Minmatar onherkenbaar.

Eerste keer dat ik een battle opstartte kreeg ik alleen een zwart scherm, na 5 minuten mijn PS3 een reboot gegeven. Volgende battle ging wel, maar niet echt een idee wat ik moest doen.

Blijf het bizar dat ze kiezen voor PS3 en niet gewoon PC. Voornamelijk toch omdat het de bedoeling is dat dit gecombineerd gaat worden met EVE, wat toch nog jaren zou moeten doorgaan. En dan komen ze af met een console die binnen x aantal jaar bijna niet meer gebruikt gaat worden. Dan lijkt mij op PC developen toch beter, dan kunnen ze het net zoals EVE gewoon constant updaten, ook grafisch blijven vernieuwen enz.

I'll do what I can, but expect very little.

• Xesior
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-01 22:01
Ik heb nog 2 key's voor de mensen die geintresseert zijn.

Key 1:
4RRSH-EX8TZ-YYPMQ-G5Y6V-EMXWZ-B5V26-33006

Key 2:
4RRTC-V9MEG-LNQS3-6B7UM-3G5WX-APV6C-CK006

[Voor 4% gewijzigd door Xesior op 01-09-2012 02:22]

• Cergorach
Xesior schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:50:
Key 1:
4RRSH-EX8TZ-YYPMQ-G5Y6V-EMXWZ-B5V26-33006
Ik heb bovenstaande code gebruikt, werkte nog. Bedankt Xesior!

Als iemand nog interesse heeft in een NA code voor beta DM het even.

• AtomicWing
Dust514 wordt op 10 januari 2013 gemigreerd naar de productie server van EVE Online. Bij deze actie worden alle stats gereset, maar dat zou volgens het bericht de laatste reset moeten zijn.

Alle actieve EVE Online accounts hebben ook (al een tijdje) toegang tot Dust514 Closed Beta; als de omgeving stabiel blijft draaien de komende weken zal de open beta worden gestart.

[Voor 3% gewijzigd door AtomicWing op 09-01-2013 14:20]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb maandje of wat terug nog wat gespeeld, het is tov mijn eerste belevingen niet veel beter geworden.

En wéér een belachelijk lage TTK shooter erbij, lol is er weer snel vanaf.

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-03 19:53
Lage TTK, inderdaad. Ik word ook opvallend vaak neergemaaid door wapens die je daadwerkelijk moet kopen (AUR), waarmee ik me dan afvraag waarom je uberhaupt het label f2p erop plakt. Arme drommels als mij inzetten als cannon fodder voor de echte klanten?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sgreehder schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:05:
Lage TTK, inderdaad. Ik word ook opvallend vaak neergemaaid door wapens die je daadwerkelijk moet kopen (AUR), waarmee ik me dan afvraag waarom je uberhaupt het label f2p erop plakt. Arme drommels als mij inzetten als cannon fodder voor de echte klanten?
Vind het verschil tussen de f2p wapens en de betaalde wapens stuk groter dan ik in menig game langs zie komen. PS2 heeft bv gewoon een universeel unlock systeem, via de f2p kant duurt het gewoon erg lang, betaling unlockt het wapen direct.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gisteren nog even aangegooid, was een update van goeie 900MB, ze hebben paar kleine dingen doorgevoerd.

Het sprint->aim werkt nu normaal, dat is al een pluspuntje. Nadeel, spawn is nog seeds ruk en kans is relatief groot dat je direct na spawn weer wordt neergemaaid. Kost je direct een resource-punt (je kan winnen op basis van je tegenstanders schip kapot te maken of door je resources heen te zijn), maar erger.. kost je dus ook een outfit-punt.

Zou je dus doodleuk met aug punten (= geld) gear hebben gekocht, kost elke dood je gewoon een paar cent :/

Hele outfit/class systeem is redelijk, maar zitten zulke onlogische dingen in. Loop je rond met een repairtool om mensen en tanks te repairen.. kan je jezelf niet eens repairen :/ Standaard RPG is een lock-and-forget systeem, schiet 3 losse rakketten, 99% kans dat ze of direct of halverwege tegen een pixel aanknallen en exploderen :/

[Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 15-01-2013 10:22]

• Postius
SinergyX schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:17:
[...]

Vind het verschil tussen de f2p wapens en de betaalde wapens stuk groter dan ik in menig game langs zie komen. PS2 heeft bv gewoon een universeel unlock systeem, via de f2p kant duurt het gewoon erg lang, betaling unlockt het wapen direct.
Dat is net zo erg, dat jij dat niet vindt prima. Maar pay 2 win is pay 2 win. Al is het tegenwoordig gebruikelijk om heel hard te roepen als je een f2p titel hebt dat het geen pay 2 win is (zie planet side 2 topic en Tribes).

Ik ben verder wel benieuwd naar deze game. Ken wat mensen die vrij hardcore even spelen (PvP guild en een vrij succesvolle/goede). Daar kan ik nog wel de humor van inzien. Dat het verder Pay 2 win is kan ik niet mee zitten. 90% van alle F2P games is Pay to Win. Dus zo werkt dat model nu eenmaal. Bij planetside 2 was het ook pay 2 win. Tuurlijk je kan gratis alle guns vrijspelen, maar dan moet je het alleen even een jaar 18h per dag spelen en een redelijke scoren halen m.a.w. Het is ook p2w. Al die f2p zijn p2w, alleen zeer veel consumenten vinden niet dat als je meer opties ingame kan kopen om een probleem op te lossen het p2w is.

Maar bij dit spel kan ik er ook niet mee zitten, al die andere f2p games zijn dus ook allemaal al betalen voor ontzettend veel meer voordeel t.o.v. de rest. Is hierbij niet anders.

@synergy: Ik heb nog nooit games gemaakt waarin je jezelf kon repairen. Hoogsten als medic een medkit voor jezelf neergooien maar zelfs dat kan maar in de minderheid van alle games.

[Voor 6% gewijzigd door Postius op 15-01-2013 15:09]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PS2 is in mijn visie ook geen P2W, je kan de guns eerder unlocken (net zoals in BF3), maar er zijn geen verschillende gratis en betaalde guns, stats zijn altijd gelijk. Time is money, money is time, daar zit geen winst in maar gewoon een standaard balans.

Maargoed, algemene mening/discussie f2p en definitie van p2w laat ik verder in het midden.

Binnen het platform zijn er maar 3 grote shooters op deze schaal, BF3, MAG en Dust (MW3 en voorgaande zijn iets meer arena/arcade). Dan beperk ik me ook gewoon binnen dat segment, een CS, TF2 of Tribes is niet representatief. Van die serie is MAG de enige ook op zo'n schaal is uitgevoerd, dat is gezien de PS3 shooters nog steeds mijn benchmark. MAG had 1 van de uitgebreidere varianten van heal, selfheal en revive, met upgrade tot 100% revive. Maar ook BF3 is perfect voorbeeld, gooi een medpack neer en je healt gewoon jezelf.

• AtomicWing
En sinds vandaag is DUST514 een publieke beta.

• Postius
Wel gedownload nog niet gespeeld! VOnd alleen de Orbitasl bombartments er nogal sneu uitzien.

• Magnetic_Man
  • Niet online
Ik heb het gisteren even gedownload (heb zelf geen PS3, dus heb het bij een vriend gespeeld). Ik vind nogsteeds de gedachte dat het compleet aan het EVE universum is gekoppeld wel gaaf. Maar de shooter zelf is niets bijzonders. Misschien moet ik er nog wat meer tijd in stoppen voordat ik mijn oordeel heb.
Nog meer mensen hier die het al gespeeld hebben?

p.s. volgens mij kan de titel wel aangepast worden, want volgens mij komt hij niet meer op de X360
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee