[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 19: Tyrannis Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste
Acties:
  • 117.453 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 17:43
@yared - ja, het zijn full body avatars. Probeer het zelf eens op de testserver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashrah schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:11:
[...]

Jij speelt echt een andere Eve dan verder iedereen hier volgens mij, alle carrier hebben/gebruiken overwegend een vorm van local tank alleen Supers doen dat niet meer, het verschil tussen best named en t2 is huge voor een chimera.
De 'discussie' begon in het begin met Bastaard. Die is zover ik weet lid van IT alliance, wat betekend dat carriers of triage fitted zullen zijn of zware spidertank gezien dat ik er niet van uit ga dat IT vaak een hun caps inzetten in kleine groepjes. Zelfs als ze dat doen verwacht ik niet dat iemand anders dat countered met klein groepje eigen capitals gezien dat je dan binnen de kortste keren een IT supercap fleet op je dak hebt. Een local tank is gewoon nutteloos als het gevecht iets groter wordt.
Zelfs in relatief kleine gevechten zijn spidertanks al heel snel zoveel sterker dan je local tank dat local tank doelloos is en je beter die slots kan gebruiken om sterkere spidertank te gebruiken. Voorbeeld, ondertussen al weer jaar geleden ofzo was mijn moros vernietigd (enige friendly cap in dat gevecht die verloren ging, pech zooi) in een hotdrop op een zooi invicta carriers wat een val bleek te zijn en die counter dropte (wat wij weer counterde door continue nieuwe caps zodra mogelijk in te cyno'en totdat we zwaar in de meerderheid waren).

Invicta had ruim 15 carriers totaal, dus nou niet een bijzonder grote vloot. Hier heb je link: http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=5580624
Succes met het vinden van ook maar één invicta carrier die een local tank had gefit. Bij dreads is het iets anders omdat ze in siege geen logistics kunnen krijgen. (Mijn local rep heeft in dat gevecht echt niks gedaan doordat ik kapot geneut werd). Maar dan nog steeds is het tegenwoordig twijfelachtig of het ook maar enig nut heeft om een local rep te fitten bij een redelijke 0.0 alliance. Voor shield tanked schepen is de voornaamste reden om local rep te fitten om je leadership bonuses daadwerkelijk te krijgen (anders zit je cap met 85% shields ofzo als hij door cyno jumped).

Ik heb hier geen EFT bij de hand dus kan niet kijken wat precies het verschil is tussen t2 en meta 4 in shield boost ammount, maar het zal niet meer dan een paar procent zijn.

Maar in 0.0 zal je vaak veel te grootschalig bezig zijn om je druk te maken over local tank, juist vooral bij carriers omdat die toch altijd reps kunnen krijgen. Kijk naar het oude provi, van de powerblocks waren we veruit de zwakste, het is zelfs twijfelachtig of je van een powerblock kon spreken. Echter zelfs wij konden zo 100 capitals optrommelen (en hadden daarmee geen schijn van kans tegen een echt powerblock). Dan gaat een local tank echt geen verschil maken.

Voor de duidelijkheid, er is geen reden om niet meta 4 te fitten, die zijn toch hardstikke goedkoop. Echter in 0.0 is local tank op non-triage caps over het algemeen redelijk doelloos, en vooral carriers halen liever hun local tank eraf om meer resists/cap te krijgen. En aangezien ik weet dat er hier genoeg mensen zitten die in 0.0 wonen denk ik niet dat dat zon andere versie van eve is.

Edit: whoops wat langer dan de bedoeling was :P

[ Voor 83% gewijzigd door Sissors op 13-10-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carriers in fatsoenlijke fleet zullen helemaal geen local reps hebben dus CPR's hebben geen enkele nadelige invloed daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Spider tanking caps is nogal useless met de 0.0 lag dus de meeste caps hebben nog steeds een vorm van local tank.

http://a-kills.com/?&scl_id=27 < geen local tanks?

[ Voor 19% gewijzigd door Ashrah op 13-10-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashrah schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:47:
Spider tanking caps is nogal useless met de 0.0 lag dus de meeste caps hebben nog steeds een vorm van local tank.

http://a-kills.com/?&scl_id=27 < geen local tanks?
Ondanks mijn persoonlijke menings verschillen met sok weet ik wel dat hij genoeg verstand heeft van caps, vooral ook shield tanked caps. Local rep zal je gewoon niet helpen in zulke grote gevechten. Het is verwaarloosbaar tov de hoevelheid die je met remote reps krijgt, dan wel tov de extra damage/buffer die je kon krijgen door hem te vervangen door iets anders. Lag heeft niet meer invloed op logistics dan op guns van de tegenstander, minus dat snel wisselen van doelwit nutteloos is voor de tegenstander. Al blijft het ook zo dat het voor shield tankers makkelijk is ivm applyen van leadership bonusen.

Qua link, de eerste paar waren of fail fits of ratting fits, maar als ik DCU zie sla ik ze over. Dan hebben we nog wat station campers die werden gekilled. En de enige waar meerdere carriers meededen weet ik niet of het suicide triage carriers waren om een supercap te proberen te redden of dat ze een travel fitting hadden (denk het eerste), maar die waren allemaal puur op cap recharge gefit zonder enige tank.

En als laatste, ik heb nu wel EFT bij de hand. Van meta 4 naar t2 CPRs gaan kost je minder dan 3% tank. Zoals ik al zei, er is geen reden om geen meta 4 te fitten als je een local rep hebt, maar het verschil is niet heel indrukwekkend.

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 13-10-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Een supercap voor elke vijandelijke dreadnought met nog 110 erbij voor de zekerheid, goed gedaan hoor.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen enkel probleem dat het gebeurd is, iedereen zou het doen als hij de mogelijkheid had. Maar kom op, 3 van die plaatjes omdat je een tegenstander compleet geblobbed hebt met supercaps? Dat lijkt me toch een beetje overdreven, zon prestatie is het nou niet dat dat gevecht gewonnen is. En zon grote loss is het voor CVA en allies nou ook niet, paar dreads stelt tegenwoordig niet veel voor en is zo vervangen. Dan is het nog een grotere prestatie dat je met zon overmacht een carrier verliest.

Gerelateerd, ondanks die set back hebben CVA + allies wel sov in S9X nu, en in tegenstelling tot gisteren het echt in handen, omdat later alsnog station is overgenomen. De dreads waren een semi-suicide dread fleet om te proberen snel het station te laten flippen. Op dit moment staat sov op contested terwijl station in onze (CVA) handen is en niet reinforced. Dus weet niet hoe het precies zit, misschien ihub reinforced.

Het is ondertussen in providence wel redelijk afhankelijk van externe factoren. Het begon met sov exchange van DK naar legio in S9X, volgens mij gaan die dingen echt altijd mis, zo ook in dit geval. Eerste dag werden er meerdere TCUs vernietigd, gister avond kwam TCU van CVA dan eindelijk online. Alleen dan heb je nog wel het station nodig voor bescherming zolang ihub niet online is. Die hadden we gehad als IT niet gehotdropped had. Toen die weg waren en er weer wat op station was geschoten door ons kwamen huidige provi residents aan met een sterkere vloot, die echter niet sterk genoeg was om de TCU aan te vallen op POS met onze vloot. Ze begonnen daarom station te reppen, maar werden door cursed alliance die aan het roamen was met 50 sniper hacs aangevallen.
Wij lieten hun lekker met elkaar vechten toen MC/kadeshi op cursed vs provis gebridged werden en derde partij werden. En daarnaast moet op data nog iets na ook nog iedereen zich druk maken over PL hotdrops elke keer dat caps worden gebruikt. (PL caps zijn in een data systeem gedocked, dus moeten die lief voor elkaar zijn).

En blijkbaar heeft kadeshi de MC ingehuurd voor werk in providence, maar geen flauw idee wat hun doel precies is. De providence burgeroorlog is ondertussen wel voorbij met wat neerkomt op overgave van UK/DK, maar de volgende begint al weer met waarschijnlijk hoop meer inmenging van buiten.

Wat ik wel grappig vond, ik was in cloaked dictor op een gate en er was ook een stealth bomber toen vijandelijke iteron kwam om SBUs te droppen. Ik decloak en pak hem net op randje met bubble, dan cloaked de iteron, bomber gooit er een bom op. Maar daardoor moet ik meteen weg van decloaking course omdat ik anders recht in vriendelijke bom vlieg. Daardoor overleefde die iteron het. Maar later plaatste die iteron nog een SBU, en ondertussen was hij flink beschadigd en killde een bom hem, waarop de bomber pilot de SBU ging onlinen voor CVA. Ze hadden nog een tweede hauler, en met hem gebeurde hetzelfde, waardoor op 2 van de 4 gates CVA sbus gingen onlinen die ze daardoor eerst moesten vernietigen. (In principe maakt eigenaar van SBU niet uit, minus dat je er maar 1 per gate kan hebben en dat je je eigen SBUs op elk moment offline kan halen. Dus moesten ze toch die vernietigen).

[ Voor 17% gewijzigd door Sissors op 14-10-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

wheez50 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:07:
@yared - ja, het zijn full body avatars. Probeer het zelf eens op de testserver :)
Nee, nee, nee Wheez, ik mag van mijn vrouw alleen real en niet virtual 'schoenen poetsen'. O-)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff ik zei nog "let cva have that godforsaken shithole called provi". Zei ik begin dit jaar en nu nog steeds.
UK had nooit voor sov moeten gaan, maar ach wie ben ik :P

vind het wel lachen dat CVA nu weer sov heeft...kunnen ze BFFs worden met Daisho en SODA. Twee entities die je backstabben zodra ze kunnen. Dus Furb, be warned.

Have fun daar, ik kom nooit meer terug in provi...."The anus shithole of eve" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tbh het zou mij zeer verbazen als we ooit vriendelijk worden met hun. Alleen al omdat ik ze niet NRDS zie volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:32
Daisho zijn toch Ex-goons of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Daisho heeft het meest ex-Sons of Tangra corps.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Afbeeldingslocatie: http://img844.imageshack.us/img844/4976/v3spaqrcode.png

Afbeeldingslocatie: http://qrcode.kaywa.com/img.php?s=5&d=Breng%20wel%20je%20eigen%20koek%20mee%2C%20die%20van%20ons%20is%20op%21

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Afbeeldingslocatie: http://qrcode.kaywa.com/img.php?s=8&d=wat%20heb%20je%20dan%20wel%3F%20cola%3F%20bier%3F%20of%3F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 14:44
juist wtf zijn de bovenstaande plaatjes ? spam ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:52
angel00008 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:50:
juist wtf zijn de bovenstaande plaatjes ? spam ?
Pak je mobiel er eens bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
het is qrcode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Allemaal leuk en aardig, maar ik lees dit nu met mijn desktopbrowser. Kan er gewoon (evt tussen spoilertags) bijgezet worden wat het inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asdrubaul
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-06 15:12
zelf heb ik geen QR reader, maar de links verklappen al wat er in de code staat :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de eerste na inderdaad, daar staat het niet in de link. Moest zelf ook even bedenken wat dit ook al weer voor een dingen zijn, kwamen wel bekend voor. Zelf vind ik het nogal vreemd om het zo te posten, maar goed. Ik kan trouwens ook wel mijn mobiel erbij houden, maar die doet er echt niks mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
furby-killer schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:52:
Op de eerste na inderdaad, daar staat het niet in de link. Moest zelf ook even bedenken wat dit ook al weer voor een dingen zijn, kwamen wel bekend voor. Zelf vind ik het nogal vreemd om het zo te posten, maar goed. Ik kan trouwens ook wel mijn mobiel erbij houden, maar die doet er echt niks mee hoor.
als je een supported sm hebt en je naar...

i-nigma.mobi gaat, dectecteerd ie je gsm, en kan je em download en installeren, dan zal ie je de camera van je gsm gebruiken om die afbeeldingen te ontcijferen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Ah is grappig als je het leest mobiel zoals ik net :)

Loopt op v3spa forum nu een heel topic waarin mensen alleen (zoveel mogelijk EVE gerelateerd) met QR codes mogen posten. Past wel bij het innovatieve van EVE en T.net :D

Binnenkort QR codes op je Titan, nieuwe ship scanners en belts met QR codes O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:04

aex351

I am the one

wheez50 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:25:
Allemaal leuk en aardig, maar ik lees dit nu met mijn desktopbrowser. Kan er gewoon (evt tussen spoilertags) bijgezet worden wat het inhoudt?
Eerste is min of meer een spambericht voor een corp die door dezelfde persoon al eerder is genoemd en de tweede en derde afbeelding is een reactie daarop. En je hebt verder geen mobiel nodig om QR codes te ontcijferen. Er zijn websites die dat kunnen doen, dus bespaar jezelf de moeite in plaats van programma's te gaan installeren op je telefoon.

[ Voor 19% gewijzigd door aex351 op 15-10-2010 12:58 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Oh niet meteen zo lekker negatief dat als je een corp noemt op een ludieke manier dat het meteen spam is.

Ik ben gewoon superenthousiast over de inzet van QR codes, verwacht veel hiervan.
De meeste mobieltjes van 1-2 jaar oud hebben standaard een barcode scanner erop zitten.

QR is eigenlijk een simpele vorm van augmented reality. Het zou leuk zijn als zaken als; augmented reality zoals je nu met Goggles en op de IPhone hebt, [url="[url]http://www.domotica.nl/domotica.php[/url]"]Domotica[/url] en QR-achtige codes terug gaat zien in EVE.

EVE probeert tenslotte allerlei mechanics uit irl op te nemen in het spel en nieuwe technieken (denk aan dat nieuwe shadow-lighting zoals vorig jaar werd vertoond op Fanfest), de koppeling tussen verschillende game-platforms (Dust 514 console <> EVE Online PC) niet te schuwen. Dus waarom niet Domotica en augmented reality.

Kan mooi de (i) icon en het suffe hotlinken vervangen ingame bij walking in stations. Gewoon QR scanner erover en je hebt de achtergrond info van character of item. ;)

Afbeeldingslocatie: http://qrcode.kaywa.com/img.php?s=5&d=http%3A%2F%2Fwww.eve-online.com

QR code generator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 17:03
Erg leuk en aardig allemaal die QR, maar het is wel een beetje onzin om het hier te posten. Ik zit hier achter mijn desktop, als ik nog moeite moet doen om iets te ontcijferen dan kan je het vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
ravenger schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:39:
Erg leuk en aardig allemaal die QR, maar het is wel een beetje onzin om het hier te posten. Ik zit hier achter mijn desktop, als ik nog moeite moet doen om iets te ontcijferen dan kan je het vergeten :P
zit ook achter de pc, maar k heb een gsm ;-), ff ding installed is klaar, al is het wel extra moeite :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Lijkt erop dat Rockets een boost gaan krijgen in de nieuwe patch =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
yup, en T2 short range ammo ook :), maar dat van de rockets, was dat niet al uns posted hierzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
yep, dat is al een tijdje bekend, je kan het ook testen op de sisi afaik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
lachen toch :) Die frigs zullen nu wel in waarde stijgen, samen met flycatchers en andere ships die rocket bonus hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 14:39

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Rocket kestrels zijn de nieuwe FotM. C/d? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zo'n Hookbill wordt echt wel cool hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Goh atari heeft ook weer een deal met CCP:

From: Atari
Date sent 10/19/2010 10:10:51 am
Subject: Eve Online: COE Available Now - Purchase with Exclusive Item!

Email not displaying correctly? View it in your browser.

Buy EVE Online today for only $19.99!
EVE Online offers the most diverse gameplay in online gaming. Over 300,000 gamers interact in one united game world, where every player has the opportunity to forge the empire of their choosing. Dive into a virtual world where you are a key player in the game of conquest from the moment you start playing. The resources you harvest, the ships you fly, the markets you have access to and the skills you possess make you a valuable asset to any team. In EVE Online, a universe of opportunity awaits you.

Exclusively at retail, the Eve Online: Commissioned Officer Edition includes the following:

• EXCLUSIVE IN-GAME ITEM: THE CEREBRAL ACCELERATOR

• COLOR POSTER AND REFERENCE CHART

• 30 DAYS OF EVE ONLINE GAME TIME

Buy now

2009 Game of the Year – PC Gamer
2009 Game of the Year – MMORPG.com

“...AN INTENSITY UNLIKE ANY OTHER GAME.”
-Destructoid.com

Marketed and distributed by Atari, Inc., New York, NY. Atari and the Atari logo are trademarks owned by Atari Interactive, Inc. All other trademarks are the property of their respective owners. The ESRB rating icons are registered trademarks of the Entertainment Software Association

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
THE CEREBRAL ACCELERATOR :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 16:23

-ko-

Leidend Voorwerp

Die implant is maar 30 dagen geldig, gelukkig...

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook alleen voor nieuwe characters/accounts van wat ik heb gelezen dus niets waard voor 100m+ sp accounts om nog hoger te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ko- schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 04:20:
Die implant is maar 30 dagen geldig, gelukkig...
Laat dat nu net de periode van 30 dagen zijn die je bij die aanbieding als speeltijd erbij krijgt! :'( Bovendien kan dit ook gewoon via ccp zelf voor de nieuwe spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 06:25:
Ook alleen voor nieuwe characters/accounts van wat ik heb gelezen dus niets waard voor 100m+ sp accounts om nog hoger te komen :P
Denk, dat je hem toch moet inpluggen, dus kun je hem ook gewoon traden?
Geen idee, als ze er een beveiliging opgebouwd hebben, of hoe die tijdsduur precies werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door bangkirai op 21-10-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 06:25:
wel jammer natuurlijk ;) ding geeft 150% bonus op skill training dacht ik, dus ipv 2 mln in die maand doe je dan 3 mln SP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het nadeel is wel dat een beginnende speler zo nog meer gedwongen wordt om die learning skills zo snel mogelijk te doen.

Aan de andere kant, echt keuze had hij al niet en zo ben je er sneller overheen. Als ze nu alleen gewoon die learning skills eruit gooien is het nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Inmiddels begin ik het met Furbz eens te worden. Of bijvoorbeeld de basisskills. Dat je de advanced skills alsnog kan leren als je zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

bangkirai schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:18:
Goh atari heeft ook weer een deal met CCP:

[...]
[/i]
Jammer dat het US is. Ik wil best wel voor goedkoop een hard-copy. En eventueel een tweede account levelen.

[ Voor 71% gewijzigd door Bleet op 21-10-2010 17:52 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
wheez50 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:14:
Inmiddels begin ik het met Furbz eens te worden. Of bijvoorbeeld de basisskills. Dat je de advanced skills alsnog kan leren als je zou willen.
Kan je het moeilijk mee oneens zijn, het is een beetje een relic from the past aant het worden die learning skills, gezien de normen nu veel hoger liggen dan 5/6 jaar geleden en er een paar dingen zijn veranderd in character creation waardoor het selectief skillen van die dingen irrelevant is geworden. Ik vind wel dat je moet kunnen varieren met attributes om het plannen van skills nog steeds een vaardigheid te houden, maar dat kan voornamelijk door remaps en implants en niet door skills.

[ Voor 4% gewijzigd door ravenger op 21-10-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 14:39

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Bleet schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:51:
[...]

Jammer dat het US is. Ik wil best wel voor goedkoop een hard-copy. En eventueel een tweede account levelen.
komt ook naar europa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Uit de BIO van een maat van me, ik moest lachen :')
Three women were in a bar talking about their husbands and how they made love.

The first woman said, "My husband is a marriage counselor, and before we make love, he brings me flowers and candy. I like that."

The second woman proclaimed, "My husband is a mechanic, he makes love a little rough, I like that."

The third woman replied, "Well my husband works for CCP and all he does is sit on the edge of the bed and tell me how good it's going to be when I get it."

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bweh gevechten in providence worden voornamelijk gedomineerd door wat derden doen, en die gaan meestal liever verder met reinforcen van onze spullen dan SBUs vernietigen. Anders kunnen we (CVA+allies) redelijk goed winnen van provi residents, maar tja als er dan weer grote vloot van andere langs komt om de handel te reinforcen.

Vandaag vertrokken we, en we wisten wel dat PL klaar stond. Ze cyno'den redelijk even grote AHAC fleet op onze pulse BS, ietsjes groter dan onze vloot. Reps op BS hielden wel redelijk, guardians werden echter zo neergehaald door goede focus van PL (Die dingen zijn verdomd duur, moet ik nieuwe kopen). Toen guardians down waren werd besloten om twee triage carriers in te jumpen, waarbij PL zo ongeveer direct reageerde met supercarriers die de triage carriers afmaakten (niet geheel verrassend), wat wij wel een mooi moment vonden om te deagressen en ervandoor te gaan.
Echter ondanks dat PL meer AHACs had tegen BS op close range afstand hebben we toch erg goed gedaan imo: https://www.pandemic-legi...%2018:16:00&system=AY-YCU (leuke weetjes, één van de andere reds dacht die link te gebruiken om ons te smacken in local, denkt dat hij niet echt goed is in lezen van KBs)

Editje: Had deze link zelf nog eens goed bekeken, tip vandaag, investeer in legions :P

Daarna reshippen en nog een keer poging, zelfde schepen. Nu geen PL op de route en we kwamen in bestemming aan. Tijdje rondgehangen terwijl reds wat rond vlogen maar mindere vloot hadden. Toen stel carriers gehaald en station gaan reppen (gaat ubertraag met paar carriers). Reds besloten dat het wel grappig was een artie vloot richting onze carriers te warpen en ervandoor te gaan als onze conventionals kwamen. Redelijk doelloos natuurlijk gezien dat je geen carrier alpha'd en al onze carriers in docking range waren.

Allemaal leuk, en dan joepie: minstens 100 init ahacs. Dat werd gewoon teveel voor ons, dus conventionals gingen pos huggen, carriers docken. En dan heb je eend third party die zegt het te doen voor de ~good fights~, en die valt ons station aan ipv sbus. Resultaat, bleek dat station net 1% ofzo boven limiet was gerepped en binnen paar minuten hadden ze dat ding gereinforced. In principe maakt dat geen drol uit, weer eerste en anders hadden provi residents dat wel in de US TZ gedaan, maar toch liever dat ze SBUs waren gaan killen ofzo. (Dan doe je tenminste ook nog flink wat isk damage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Dat blijft een klassieker, Naluh :)

Hier een zooi ingame quotes om te lachen tijdens lunchpauzes. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
@furbz - 't is dat ik in-game nogal pro minny ben, dus jullie helpen gaat me niet lukken. Desondanks hoop ik dat jullie weer iig een beetje terugkomen. Het is op het moment wel heel erg makkelijk cva proberen te pakken. En een heel erg mooie battle met PL. Gemeend gefeliciteerd :). Ik wilde dat ik zulke overzichten kon zien vanuit mijn atlastijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van wat ik net begreep van comms tijdens op was dat PL hele handel aan provi residents op het moment blue heeft omdat die een station van hun hebben gekocht. Dus hopelijk als dat voorbij is gaat PL ook andere aanvallen, en kunnen hun ook geen (super) caps meer gebruiken.

Maar ja was erg leuk gevecht ondanks dat ik snel dood was in guardian, en vooral ook verrassend dat BS van ahacs wonnen.

Voor eve related quotes is ook deze leuk: http://omgrawr.net/

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 23-10-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

hah thx Furby, ben weer lachend wakker
Jadrut > buggering poopoo
Nicodiemus > ..
Nicodiemus > /emote looks at Jadrut from behind the bar.
Nicodiemus > You what?
Jadrut > swearing at my ship
Nicodiemus > That wasn't very good swearing.
Jadrut > well it isnt a very good ship
Nicodiemus > Fair enough.
Breezzzz > I solo mined last nite 18k bistot, 10k m bistot, 16k t bistot
Breezzzz > I dare to beat that!
Cedrick Meyer > I got laid
Cedrick Meyer > Ya sis says hi

[ Voor 21% gewijzigd door yared op 24-10-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
yared schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:29:
hah thx Furby, ben weer lachend wakker

[...]

[...]
http://omgrawr.net/quote/10207 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
yo amma is so fat, every body lags out and gets disconnected when she enters the system... pure win

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

yo momma is so fat; autopilot says "cannot set a waypoint to the same location twice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 18:37
death to downtimes!

Greetings, capsuleers.

First off, I would like to introduce myself. I am CCP Hunter, Database Administrator in the Virtual World Operations department. The VW Ops department is responsible for the daily operation of Tranquility and all that relates to it: the databases, endless amount of servers, test servers and web servers.

The Big Announcement!

Since the launch of EVE Online in May 2003, our official daily downtime has been 60 minutes, from 11:00 - 12:00 UTC.

However, over the past two years we have been aggressively working at reducing this downtime. In actuality a typical downtime today is 20-30 minutes while officially downtime has remained the same *drumroll* until now.

Starting November 1st, the new official daily downtime on Tranquility will be 30 minutes, 11:00 - 11:30 UTC.

Why does EVE even have daily downtime?

Tranquility is one of the largest single-sharded Massively Multiplayer Online Games in operation. The database it runs on is 1.5 Terabytes and in order to maintain the core systems of the game, we perform daily cleanups during these downtimes. Most of these cleanups are "under the hood" kind of operations which are not noticed by the users but are needed to maintain good health of the database.

In addition to database cleanup some essential operations are also performed during downtime such as asteroid reseeding, outpost building, NPC standing updates, etc.

Lastly, during downtimes, the load balancer is also updated and fleet fight systems made dedicated (remember to use our Fleet Fight Notification form if you are having a fleetfight!).

These operations can take a long time to complete but we have been taking steps to reduce them. Today the majority of the downtime involves shutting down and starting up the cluster.

What has been done to reduce downtime?

In the old days, systems in EVE Online were built on the fact that there was daily downtime. In the last few years no new code has been produced that relies on downtime and a great deal of work has been done in removing old dependencies on downtime. You could say that we are still paying for past sins.

In addition to this we have worked on the cluster shutdown procedure and startup procedure so that the cluster goes down and up faster.

What does the future hold, when will the daily downtime go away?

As a part of the Carbon initiative, cluster management is being re-architected. It is our goal that sometime in the not too distant future, EVE Online will have no daily downtime. How awesome will that be!

We are not there yet, but the duration of downtime is being reduced substantially. The actual time required for a typical downtime is just under 12 minutes. The rest of the time is a buffer for applying hotfixes, patches and short maintenance on the cluster when needed.

We will continue our efforts on reducing daily downtime, until we reach the ultimate goal of no daily downtime, I'll leave you with these graphs that show you the road towards no daily downtime.

Afbeeldingslocatie: http://content.eveonline.com/community/devblog/2010/devBlog_30MinDT_roadToNoDT.png

Death to downtimes !

Thanks to CCP Atlas for helping with graphs and text.

Best Regards,
CCP Hunter.
Database Administrator

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NC en de russen zijn aan het bewijzen dat betere servers tegen lag niet helpt, maar dat je gameplay moet veranderen zodat niet iedereen moet blobben. 3000+ in één 0.0 systeem. Ik ga ervan uit dat dit winst voor NC wordt, gezien dat node nu redelijk dood zal blijven tot US TZ, en het voorbij voor de russen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:31

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het helpt wel, maar je moet de servers beter maken dan mobilisatiefactor * aantal members dat de allianties ooit bijeen kunnen krijgen. Mobilisatiefactor kan je met overboeking vergelijken. ISP's voorzien maar 1/20 van de bandbreedte dat de klanten in een straat maximaal tegelijkertijd kunnen trekken. Want niet iedereen is op hetzelfde moment thuis, computer aangezet, online, aan het gamen, EVE-client aan het draaien,... en kan aan de fleet battle deelnemen. 10% is een mooie mobilisatiefactor, tenzij als je over een WoW raiding guild met handpicked members spreekt. 5% is gebruikelijk in oudere allianties, waar je hopen retired veteranen hebt die niet meer actief zijn, maar wel in de member count meegeteld zijn.

Stel dat er 300k accounts in EVE bestaat, driekwart is carebear zodat 75k accounts in 0.0 actief is. Driekwart van 75k is NC en vrienden, dat is 56k en 5,6k maximaal in local. Eenvoudiger gezegd, 10% van de 60k accounts die tegelijkertijd online zijn, willen graag samen (met 6k man) in 1 grote fleet battle. Dimensioneer de servers op 6k man fleet battles zodat we niet zoveel accounts kunnen mobiliseren. Zorg dat de mens en zijn organisatorische capaciteiten ipv de techniek de bottleneck wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het helpt wel, maar je moet de servers beter maken dan mobilisatiefactor * aantal members dat de allianties ooit bijeen kunnen krijgen
Tja in principe heb je gelijk, maar dan heb je het makkelijke over 10k die je op 1 node moet kunnen hebben, en dat zie ik gewoon voor hele tijd nog niet gebeuren. Al zou multicore support voor hun nodes wel al een hele hoop helpen.

En dan kan je je nog afvragen of het wenselijk is, 5k vs 5k zou daar geen probleem zijn, maar in de praktijk wordt het vaker dan 5k v 1k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 09:44
Om het draadje wat kleur te geven... en eventuele geïnteresseerden over de streep te trekken (mail me voor de 21 dagen code!)

Leaving Amarr Emporer Family Academy

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/4495/20101101001637.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/4495/20101101001637.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Raptor op 01-11-2010 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:34:
[...]

Tja in principe heb je gelijk, maar dan heb je het makkelijke over 10k die je op 1 node moet kunnen hebben, en dat zie ik gewoon voor hele tijd nog niet gebeuren. Al zou multicore support voor hun nodes wel al een hele hoop helpen.

En dan kan je je nog afvragen of het wenselijk is, 5k vs 5k zou daar geen probleem zijn, maar in de praktijk wordt het vaker dan 5k v 1k.
Die grote fleet battles vond ik maar niets de korte tijd (1 jaar) die ik in o.o heb doorgebracht. De eerste keer is spectaculair, maar al snel begint de lag te vervelen. De winnaar wordt degene die het snelst de meeste mensen in system hebben, zij kunnen de tegenstanders afknallen terwijl die wachten op het laden van de grid.

Roams met een kleine tot middelgrote groep in 0.0 waren echter geweldig, die mis ik wel nu ik in highsec zit. Helaas heb ik gewoon de tijd niet meer die leven in 0.0 vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 06:47
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:00:
[...]

Die grote fleet battles vond ik maar niets de korte tijd (1 jaar) die ik in o.o heb doorgebracht. De eerste keer is spectaculair, maar al snel begint de lag te vervelen. De winnaar wordt degene die het snelst de meeste mensen in system hebben, zij kunnen de tegenstanders afknallen terwijl die wachten op het laden van de grid.

Roams met een kleine tot middelgrote groep in 0.0 waren echter geweldig, die mis ik wel nu ik in highsec zit. Helaas heb ik gewoon de tijd niet meer die leven in 0.0 vereist.
Hoeveel tijd besteed je dan aan EVE en hoeveel tijd vereist 0.0?

Ik zelf speel misschien 6 uur per week of zo, zit in een 0.0 alliance in 0.0 waar ik me bezig hou met PvP en een beetje PvE, met één account... En dat al een paar jaar van mijn ruim 7 jaar in EVE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Looney11 schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:34:
[...]
Hoeveel tijd besteed je dan aan EVE en hoeveel tijd vereist 0.0?

Ik zelf speel misschien 6 uur per week of zo, zit in een 0.0 alliance in 0.0 waar ik me bezig hou met PvP en een beetje PvE, met één account... En dat al een paar jaar van mijn ruim 7 jaar in EVE.
Ik heb over een week gezien veel meer tijd. Het probleem is dat ik max 1 á 2 uur op een avond heb. Heb in twee alliances gezeten (Primary. en Controlled Chaos (ok en een maandje Spire Collective, drie dus). Roams duurden in beide zo goed als altijd langer (4 uur, met verzamelen 4,5 uur bezig) dan ik de tijd had en 20 systems solo terugvliegen door 0.0 is gewoon zelfmoord. Aangezien ik Inties en ECM vloog in roams met de beste fit die ik met mijn skillpoints kon fitten had ik daar niet zo'n zin in. Verliezen in een gevecht hoort erbij, verliezen omdat je solo vliegt is gewoon :X

Als ik gewoon 1 avond 4-6 uur kon spelen was het al een stuk beter geweest vermoed ik. Ik ben nu even ISK aan het verdienen en skills aan het trainen. Over een kleine 9 maanden zou mijn prive situatie moeten wijzigen en heb ik waarschijnlijk wel weer tijd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
Gingen ze nou wat doen aan de margin trading scam? of blijft deze gewoon zo?

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
EVE Online Tyrannis 1.2 is being deployed from 05:00 UTC and the server is scheduled to be back online at 16:30 UTC on November 2. Current deployment details are available here.
Het bericht in-game. Dat is wel andere koek dan het gegeven downtime schema van hierboven, niet? :D

Ben gister gestart met dit spel via trial en na een paar uurtjes gelijk de volledige versie aangekocht via Steam.
Na het inloggen via de website van EVE, werd deze (automatisch?) toegevoegd.
Was even bang dat het trial account niet zou werken in combinatie met een Steam key, zoals aangegeven op Steam. Dat zal denk ik gelden voor de niet-trial accounts.

Anyway, ik speel samen met me neef en vrienden van hem, gezellig.
Ik heb gekozen voor Amarr > Amarr > Liberal Holders.

Heb eerst de standaard tutorial gedaan en vervolgens een start gemaakt aan de (industriële) academy.
Kan nu de exacte naam niet terug vinden. :)
Was een makkie, vooral mijnen en een keer refinen.
Bij de 3e missie liep het spaak, want daar kreeg ik één blueprint en daarvan heb ik een Civilian Afterburner geproduceerd. De opdracht is om er twee te produceren. Waar ik deze tweede vandaan haal is me een raadsel. Ik weet nu even niet hoe ik hier verder mee kom. De bonus van 134.000 ISK kan ik wel vergeten.

Daarnaast heb ik per ongeluk me wapens gebruikt, waar dit blijkbaar niet toegestaan was. Ik heb absoluut niemand geraakt en ook niet bijna. Ik werd ineens kapot geknalt en er bleef een heel klein stukje over van m'n nieuwe (verkregen) ruimteschip. Deze had ik platinum verzekerd en toen ik hier beroep op wou doen, werd in het verzekerings menu een blanco aangegeven. Oftewel, ik zou geen verzekering hebben.

Beetje stom, maar heb me basis schip nog. Nu nog even wachten dat het onderhoud klaar is en spelen maar!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luxicon schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:13:
[...]
Was een makkie, vooral mijnen en een keer refinen.
Bij de 3e missie liep het spaak, want daar kreeg ik één blueprint en daarvan heb ik een Civilian Afterburner geproduceerd. De opdracht is om er twee te produceren. Waar ik deze tweede vandaan haal is me een raadsel. Ik weet nu even niet hoe ik hier verder mee kom. De bonus van 134.000 ISK kan ik wel vergeten.
Als het goed is heb je een BPC gekregen die minstens 2 runs heeft. Je kan dus gewoon een tweede run doen. Als je de eerste hebt opgehaald zou de BPC weer in je inventory hangar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verzekering is gewoon ISK die je direct hebt gekregen toen je schip boem ging.

En je moet ergens op hebben geschoten als concord je aanvalt, je kan niet in het niets schieten. Sowieso heb je eerst een popup gehad dat het een slecht idee was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Dan heb ik iets verkeerd gedaan. Ik heb een run gedaan en erna een optie aangeklikt, waardoor de Afterburner weer een blueprint werd. Hierna heb ik deze opnieuw geproduceerd.
Heb wel geprobeerd om van te voren 2 runs aan te geven, maar dit werd geweigerd.
Dat wordt minen of via een andere academy een aantal missies doen, zodat er geld is voor een nieuwe lijkt me.

PS. Dat van de verzekering kan best kloppen. Ik heb geen idee waar ik op schoot eigenlijk, het was een ongelukje. Naja, misschien kan ik beter opnieuw beginnen, want zo heel erg veel heb ik nog niet gedaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Luxicon op 02-11-2010 14:48 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach desnoods maak je een petition (f12->create new petition) om een GM te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Luxicon schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:46:
Dan heb ik iets verkeerd gedaan. Ik heb een run gedaan en erna een optie aangeklikt, waardoor de Afterburner weer een blueprint werd. Hierna heb ik deze opnieuw geproduceerd.
Heb wel geprobeerd om van te voren 2 runs aan te geven, maar dit werd geweigerd.
Dat wordt minen of via een andere academy een aantal missies doen, zodat er geld is voor een nieuwe lijkt me.

PS. Dat van de verzekering kan best kloppen. Ik heb geen idee waar ik op schoot eigenlijk, het was een ongelukje. Naja, misschien kan ik beter opnieuw beginnen, want zo heel erg veel heb ik nog niet gedaan.
Die optie is mij niet bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luxicon schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:13:
[...]
Koop anders gewoon 2 afterburners van de market en lever die in, dan kan je in ieder geval door naar de volgende missie
ravenger schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:36:
[...]

Die optie is mij niet bekend ;)
Mij ook niet, misschien kan luxicon er meer over vertellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Edit: De servers zijn weer online! _/-\o_

Die afterburners zijn nogal prijzig voor mijn doen. Heb er wel naar gekeken.
Het is mogelijk, maar ik kon gisternacht niet nog uren doorspelen om dit bij elkaar te verdienen.

Betreft die optie. Ik heb geen idee hoe dit precies ging. :+
Waarschijnlijk gebeurde er iets anders, aangezien jullie van niets weten.
Het was iets met 'restock'?

Kan nu helaas niet kijken. De update is binnen en het spel is up-to-date.
Er zijn 11 spelers in de server, maar accepteert nog geen connecties.

Dadelijk start ik mooi opnieuw, want toch zonde om het nieuwe schip te verliezen en de missie te verprutsen.

[ Voor 6% gewijzigd door Luxicon op 02-11-2010 18:41 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Misschien juist wel een goede optie om door te gaan. Een schip verliezen zal je vast wel vaker overkomen :)

Goede lessen: kijk uit waarop je schiet. Vlieg niet in een schip wat je niet kan vervangen en blijf (voorlopig) uit lowsec...

Edit: je in-game naam hier neerzetten kan voordelen opleveren :+

[ Voor 12% gewijzigd door wheez50 op 02-11-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je per ongeluk op "reprocess" gedrukt.
Met reproces kan je items terug brengen naar basis mineralen, dat zou verklaren wat er met de afterburner is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik misschien een domme vraag hierbij: Maar is de blueprint een copy of een original?
Als het namelijk een 1 run copy is zou deze gewoon verdwijnen namelijk. Is het een original, dan verdwijnt die niet en zit deze gewoon wat lager in je hangar.

Vaag gedoe iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:44:
Misschien heb je per ongeluk op "reprocess" gedrukt.
Met reproces kan je items terug brengen naar basis mineralen, dat zou verklaren wat er met de afterburner is gebeurd.
Klopt helemaal. :P

Ben inmiddels (eergisteravond) opnieuw begonnen en heb de learning skills op level 3 momenteel.
Deze trainen nu naar level 4 en ondertussen ben ik geld aan het sparen voor de implantaten.
Ben vooral bezig met een mix van missies en minen.
Container erbij en dan de mineralen ophalen met de Bestower.
Refinen en dat schiet het lekker op vind ik :+

Gister was het wel lullig trouwens. We hadden een container met 8.000m3 vol aan wat zeldzamere mineralen in de 0.6 sector. Daar was een mining corp bezig met opereren. Zag er indrukwekkend uit trouwens! Maar goed, zij hebben mooi onze mineralen ingepikt en daarna het schip van me neef neergeschoten. :(
Het was misschien slimmer geweest om een secured container te gebruiken.

Ben wel helemaal sticked aan dit spel zeg!
Manufracten lijkt me ook erg leuk, vooral grootste hoeveelheden.
Me in-game naam is trouwens Luxicon Lamena.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minen in een open container can op zich best, enige wat wel verstandig is als je weet dat er dus ore dieven zijn (en ik gok dat je neef op hun heeft willen schieten of uit hun can de ore terug wilden pakken) om er meteen een hauler bij te hebben liggen zodat de ore niet te lang in de can blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Het ging best apart, maar er kon niets meer in de container.
Die had iemand anders geclaimed.
Ik heb geen idee hoezo er geschoten werd.
Zal is vragen of hij zelf begon met schieten.
Maar goed, we houden het voorlopig even veilig in 0.7 en hoger.

Weet iemand trouwens iets van 10 miljoen isk?
Had een uur terug 1,4 miljoen isk, en met grote verbazing zag ik zojuist 11,4 miljoen isk in de wallet aangegeven.

Mocht dat iemand van hier zijn, thanks! :D
In-game weet niemand er vanaf namelijk..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luxicon schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:28:
Ik heb geen idee hoezo er geschoten werd.
Zal is vragen of hij zelf begon met schieten.
Maar goed, we houden het voorlopig even veilig in 0.7 en hoger.

Had een uur terug 1,4 miljoen isk, en met grote verbazing zag ik zojuist 11,4 miljoen isk in de wallet aangegeven.

Mocht dat iemand van hier zijn, thanks! :D
In-game weet niemand er vanaf namelijk..
Als je in je Wallet journal kijkt staat er bij waar het vandaan komt. Waarschijnlijk een 'player donation by ...' Leuk start kapitaaltje toch. Geef het niet te snel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Ja, daar staat het inderdaad, handig!
Diegene ken ik absoluut niet, maar toch heel erg bedankt. :D
Maar oeps, heb echter wel een deel alweer uitgegeven aan 2 skills van 4,5 miljoen isk.
Die voor memory en de andere intelligence.
Wel even wachten nu tot iedere learning skill level 4 is.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:42
Luxicon schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:28:
Dan hebben ze vast de ore in een eigen container over gezet (gewoon container er naast droppen en dan de ore er in slepen). Daarna mag de eigenaar (+corp) van de container terugschieten op degene die de ore uit jullie container heeft gedaan. Nadeel daarvan is dat degene waar op geschoten wordt ook terug mag schieten.
Je kunt toch in je wallet zien wie je dat heeft gegeven :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook zijn dat hij/zij een reden voor gegeven heeft, (staat er een [r] voor) als je over de transactie met je muis gaat zou je dat als "pop-up" moeten krijgen.

Learning skills is een goed iets om het aan uit te geven zeker als je toch nog geen groter schip kan vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Iemand toevallig interesse in een 27M SP empire character? Kan alles minen met zijn Hulk (exhumers V), kan vanalles bouwen, vliegt Orca, transport ships en heeft ook wat minnie PVP skills.

Cruiser V, small/medium/large projectiles V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
De_Bastaard schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:00:
Iemand toevallig interesse in een 27M SP empire character? Kan alles minen met zijn Hulk (exhumers V), kan vanalles bouwen, vliegt Orca, transport ships en heeft ook wat minnie PVP skills.

Cruiser V, small/medium/large projectiles V.
Hoeveel had je ervoor willen hebben? Stuur maar pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ergens tussen de 4 en 5bil. Ik heb nog een 2 weken ofzo aan gametime over, en in die tijd kan ik bijv. Cybernetics V skillen als dat gewenst zou zijn.

Overigens je DM staat uit ;)

[ Voor 9% gewijzigd door De_Bastaard op 05-11-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik speel nu zins kort eve online... ik vind het echt een vet spel, alleen je moet veel lezen en onderzoeken ... maar daar hou ik wel van.. Ik speel onder de naar Bilsok11 lijkt me leuk om andere spelers te ontmoeten :)

Bilsok11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een tijdje lang 0.0 exploration gedaan (combat plexes) in een gepimpte Tengu, met een character op een tweede account in een Helios voor het scouting en scanning werk (er zit dermate veel ISK in die Tengu dat ik er niet blind mee door 0.0 ga vliegen, temeer omdat ik gekozen heb voor een effectieve gevechts-setup ten koste van reisbeveiligingen zoals cloaking e.d.).

Dat laatste karakter ben ik nu een het trainen voor een Proteus om die taak uit te voeren, dan heb je toch wat meer mogelijkheden qua fitting (dan denk ik aan cloaking+interdiction nullifier+scanning bonus subsystems, salvaging/hacking/archeology modules zodat je ook wat met andere signatures kan doen, en tenslotte een gemiddelde tank om simpele aanvallen in die hacking sites af te slaan (in het ergste geval laat ik mijn Tengu wel standby staan daar, die tankt en vernietigt alles behalve de grote torpedo rooms in de moeilijkste complexes 8) ).
Een minimale drone bay voor small drones is denk ik ook wel handig, mijn doel is eigenlijk dat ie naast het scanning/probing werk ook zelfstandig hacking sites e.d. kan afwerken + tanken, en hoewel ik niet zozeer spawns hoef te vernietigen is het toch handig als ik i.i.g. de frigates kan uitschakelen die me warp scramblen... zolang die er niet zijn kan je i.i.g. altijd wegkomen mocht het opeens nodig zijn.

Het is erg leuk om een leuke fitting uit te zoeken, dingen te proberen, fitting weer iets aan te passen, etc, tot je de meest effectieve setup hebt voor jouw doel :D Ik vind de strategic cruisers zo leuk omdat je er echt alle kanten mee uit kan. Qua travelling zijn ze bovendien uniek aangezien ze de enige schepen zijn die je immuun kan maken voor interdictor bubbles.

En daarna heb je inmiddels de skills voor je volgende schip en kan je daar weer mee aan de slag... zo heb ik inmiddels alle skills voor de Phoenix en Chimera capital ships.

[ Voor 18% gewijzigd door Sfynx op 08-11-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Piloot meld zich, na 4 jaar maar eens verder gaan waar ik met de trial gestrand was! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asdrubaul
sfynx,

Zelf vlieg ik een Tengu atm voor class 4 wormhole operations. Daar is de setup dus best standaard voor. Maar ik ben het met je eens over je enthousiastme dat tactical cruiser leuke customizable sheepjes zijn. Zelf zal ik zeer snel een protheus aanschaffen, (zodra ik tech 2 medium hybrids kan gebruiken :-P), ik ga hem fitten voor 'solo' pvp. Ben een tijdje geleden namelijk op domme wijze afgeschoten door een protheus. En de fitting die hij had beviel me wel.

Een leuke aanrader zijn wormholes btw, ook al heb ik zelf geen ervaring met 0.0 exploration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

GewoonWatSpulle schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:02:
Piloot meld zich, na 4 jaar maar eens verder gaan waar ik met de trial gestrand was! :')
Beste is overnieuw te beginnen met een char.
Je krijgt flink wat voordelen en keuzes die je toen niet had ;)

Wat ga je doen, wat trok je terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Asdrubaul schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:39:
sfynx,

Zelf vlieg ik een Tengu atm voor class 4 wormhole operations. Daar is de setup dus best standaard voor. Maar ik ben het met je eens over je enthousiastme dat tactical cruiser leuke customizable sheepjes zijn. Zelf zal ik zeer snel een protheus aanschaffen, (zodra ik tech 2 medium hybrids kan gebruiken :-P), ik ga hem fitten voor 'solo' pvp. Ben een tijdje geleden namelijk op domme wijze afgeschoten door een protheus. En de fitting die hij had beviel me wel.

Een leuke aanrader zijn wormholes btw, ook al heb ik zelf geen ervaring met 0.0 exploration.
Hm ja ik heb weer geen ervaring met Sleepers... zal er dan wel een omnitank op moeten prikken denk ik zo, heb nu een Guristas kin/therm tank (in 1 van de complexes neemt een 6000 HP EMP smartbomb daardoor een stukje uit m'n armor en moet ik na vijf keer toch echt gaan repareren :')). Wellicht voldoet een omnitank daar ook nog wel voor, alleen kan ik nu gewoon volle aggro trekken en nooit onder de 90% shields komen muv die ene smartbomb... ik ben lui ;)

Ga ik ook weleens proberen die wormhole sites.

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 16:23

-ko-

Leidend Voorwerp

Merk dat ik de laatste tijd minder speel maar er toch mee bezig blijf, dit spelleke. Gelukkig blijft de skillqueue doorgaan, dat is echt zo'n gigantische plus! :+

Volgende week weer eens hardcore LP gaan verdienen. :)

Wa Doede Nou

• De_Bastaard
Die incursions stuff wordt wel leuk overigens! :D

Verwijderd

De_Bastaard schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:08:
Die incursions stuff wordt wel leuk overigens! :D
Helaas zat ik eenmaal op 39 jumps en 1 maal op een stuk of 30 terwijl ze al met de 3e of 4e "wave" bezig waren. Dus nog niet meegemaakt volgens corpies lagen er wel bergen met wrecks.

O en een paar mensen die het op canflippers voorzien hadden. (corp members)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 16:33 . Reden: typo en verduidelijking ]

Twee interessante new dev blogs:
Incursion: http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=819

Incursion + en nieuwe portraits vertraagd: http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=814

Zelden community zo blij gezien omdat een expansion uitgesteld wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Terecht ook, niemand zit te wachten op een uitbreiding zonder beloofde features ;) Uitstellen is dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asdrubaul
Damn gister mijn WH plexing Tengu verloren aan een dief binnen de corp... Ik had hem opgeslagen in een beveiligde SMA, waar alleen members met hogere rechten in konden komen. Dat wordt dus nog een leuke zoekactie naar de dief. (ik was niet het enige slachtoffer).

Mijn eerste tegenslag tijdens mijn nu al 5 maanden duurde leven in WH's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airell
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 12:30
Gisteren 175k m3 Kernite verloren aan een market-bug; nadat ik de melding 'Broker found no match for your order. Others might have been before you, or your quotes might be outdated.' kreeg, was er geen ore terug in mijn items list, geen ISKs overgeboekt en ook niet toevallig als Selling Order aangemaakt... daaag ore...

Ik heb een bug report aangemaakt en in petition aangegeven mijn spullen terug te willen. Er staat in de regels van petition wel dat je geen spullen terug krijgt van verkeerd gelopen market orders, maar dit is niet mijn schuld.

Afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 22:43
Asdrubaul schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:30:
Damn gister mijn WH plexing Tengu verloren aan een dief binnen de corp... Ik had hem opgeslagen in een beveiligde SMA, waar alleen members met hogere rechten in konden komen. Dat wordt dus nog een leuke zoekactie naar de dief. (ik was niet het enige slachtoffer).

Mijn eerste tegenslag tijdens mijn nu al 5 maanden duurde leven in WH's.
Geen logging aanstaan op de containers? Dan zou het namelijk makkelijk te zien zijn.

Ik heb net een paar dagen terug Eve weer opgepakt. Gisteren Tengu gekocht, alleen 1 uur na mijn 1e paar vluchten direct een WarDec aan mijn broek. Leuk voor iemand die geen PvP gewend is en pas 3 dagen weer speelt uberhaupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
Suicyder schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:19:
[...]

Geen logging aanstaan op de containers? Dan zou het namelijk makkelijk te zien zijn.

Ik heb net een paar dagen terug Eve weer opgepakt. Gisteren Tengu gekocht, alleen 1 uur na mijn 1e paar vluchten direct een WarDec aan mijn broek. Leuk voor iemand die geen PvP gewend is en pas 3 dagen weer speelt uberhaupt.
Switchen naar frigates en andere corp gaan irriteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat in low sec gaan kloten ofzo. Wardeccende corp 'irriteren' door ze kills te voeren is niet echt handig. Kan je beter in low sec wat gaan kloten met een rifter en wat pvp'en, vind je meer soortgelijke tegenstanders en de wardeccers zelf zijn in 99% van de gevallen toch veel te bang om high sec te verlaten.
Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.