[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 19: Tyrannis Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste
Acties:
  • 117.450 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hellend vlak argument staat niet in mijn lijstje van goede argumenten. Vooral gezien dat we al veel verder op dat hellende vlak zijn, iemand met veel geld kan allang een titan char en bijbehorende titan met echt geld kopen (of isk ingame). Dan is een remap veel minder ingrijpend, vooral gezien het enkel main accounts beinvloed en zo ook nog eens de voordelen van mensen die veel meer geld hebben waardoor ze een leger alts hebben verminderen. Dus het vermindert juist de noodzaak om veel geld te hebben.

(Alts hebben normaal veel duidelijkere trainings plannen dat main accounts, en kunnen daardoor met normale remaps al zo goed als continue met maximum attributes trainen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
wheez50 schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:31:Ik maak mijn huis aan kant terwijl ik mijn iceminers aangooi. Verdient ongeveer 2 mil isk voor het in/uitruimen van de vaatwasser. stofzuigen is 3 mil isk. Zelfs de planten water geven is een paar honderdduizend isk.
Zijn dat je opbrengsten in high sec ice mining?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:03
Ja, maar zodra men meer zaken met PLEX laat betalen gaat CCP daarin meerdere businessmodellen intensief met elkaar combineren. Ik ben er absoluut niet voor dat door middel van PLEX microtransacties in EVE mogelijk gaan worden. Ik vind het prima als iemand een Titan char wilt kopen voor isk of echt geld (we praten hier over veeeel ISK), maar zodra het gaat om remaps, skilltijd en what not dan hebben we het toch over andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die mag je mij dan uitleggen. Dat het iets anders is (maar exact zelfde effect) als lvl 5 implants kopen door middel van verkopen van plexes kan ik zien. Maar hoe is het anders dan een char te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Microtransacties hebben wel het imago dat het een teken is van een hebberig bedrijf dat je lokt met een 'gratis' spel waar je zonder die micro aankopen geen schijn van kans hebt. Bij EVE is daar niet zo veel gevaar van denk ik omdat die een solide basis betalende klanten hebben.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus ze willen dat mogelijk maken, terwijl we nog steeds met die nieuwe crappy cyno effects zitten? :(

PRIORITIES mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

aex351 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:54:
Het handelen in eve oogt complex, vanwege de vormgeving en waarschijnlijk ook het aantal items waar een beginner mee geconfronteerd word, maar het systeem zelf is zeer simplistisch. Maar wel op een manier opgezet dat handelen tussen regio's lastig is en een tijdrovende bezigheid.
Handelen in EVE is simplistisch... in jouw ogen wellicht maar dan stel ik dat jouw gedachtegang te simplistisch is. Dat is net zo fair en illustratief en niet lullig bedoeld (hoewel je daar met je houding wel naar solliciteert).
Een spel speel je toch om te spelen en niet om het huishouden te gaan doen. Je verhaal over de isk moet je omdraaien. Isk heeft geen waarde. Het echte geld dat je besteed aan het spel om niets te doen, dat heeft wel waarde. Dus niet jij wordt slapend rijk, maar de ontwikkelaars.
Ten eerste bepaald iedereen zelf het waarom ze een spel spelen. Ten tweede vertegenwoordigt ISK legaal als het enige, of een van de weinige spelen ter wereld een daadwerkelijke tegenwaarde in euroos/dollars/yen/etc.. en dat 'slapend rijk' is gewoon bashing.
Mmorpg zijn ontwikkeld om geen endgame te hebben. Dat moet je niet verwarren met doelstellingen. In wow zal het waarschijnlijk gaan om een zo hoog mogelijke level te behalen en een zo goed mogelijk uitrusting. In eve is dat isk, skills en schepen. En geef toe. Grinden is niet leuk, maar voor vele is het wel een verslaving. Want je wil steeds meer, beter en hoger. En dat is de drive van een mmorpg. De verslaving.
Ook hier sla je de plank mis door verslaving van een spel als WoW waar alles alleen maar binnen een heel beperkt gebied om de progressie draait, te verwarren met het enorm brede speelveld van EVE waar progressie onderdeel van is en niet hoofdzaak. Niet zo zwart/wit beoordelen dat alles wat een gewoonte is ook meteen een verslaving is.
Ik quote net nog op onze eigen community site dat EVE een meerjaren spel is en dat we pas leden verwijderen wanneer ze 400 dagen niet meer zijn geweest. Die staan dan wel allang als AFK. Een hele hoop mensen komen na een lange tijd (halfjaar, jaar, anderhalfjaar!) nog een keer terug om het weer op te pakken of opnieuw te beginnen. De gewoonte kan snel terugkeren, dat wel... maar een verslaving? Uitgezonderd dat er altijd wel een groep is die zelfs aan punnikken verslaafd weet te raken, EVE een even verslavend spel noemen als WoW is veels te sterk overtrokken.
Wat wil ik hier nu mee zeggen. Ik was in de veronderstelling dat eve niet een typische mmorpg zou zijn. Maar dat is dus wel het geval. Verder moet mijn observatie en conclusie niet aangezien worden voor het afkraken van dit spel, want desondanks ik dit gewoon een andere wow vindt, vind ik wel dat er meer diepgang is. En die diepgang vind ik wel leuk.
Tja hier komt de aap uit de mouw. Je toont al de hele tijd dat je op impulsen en aannames beslist en vervolgens vertel je een trouwe schare EVE spelers dat 'je in de veronderstelling was'.

Er is maar 1 ding wat jou teleurgesteld heeft, dat is je eigen veronderstelling. M.a.w. je bent teleurgesteld in je eigen aannames.

Ik vraag er nooit om, maar wellicht kan er een mod inspringen die misschien met rode letters duidelijk kan maken dat iemand die een spel echt NET EEN WEEK SPEELT zich niet zo moet opdringen als expert als hij het uiteindelijk alleen maar over zijn eigen teleurstelling heeft.

Al het bovenstaande is een mening door mij, en mij alleen gedeeld met niemand anders. Iedereen die zich aansluit bij deze mening is danwel een verstokte EVE speler, danwel een medevoelend mens, danwel een gestoorde gek die te lang op fora rondhing. U is allen bedankt Mensen die zich nu bijgesloten voelen maar wel bovenstaande meningen delen kunnen mij ingame contacten voor wat Quaffe met White Glaze on me! 8)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ten tweede vertegenwoordigt ISK legaal als het enige, of een van de weinige spelen ter wereld een daadwerkelijke tegenwaarde in euroos/dollars/yen/etc..
Nop, is niet zo. ISK is een puur virtueel iets dat legaal geen enkele relatie heeft met echt geld. Tuurlijk in principe is er een relatie via GTC danwel ebay, maar legaal gezien is er geen enkele relatie. Bij bijvoorbeeld second life is/was (leeft dat nog steeds?) dat anders als ik het goed heb, daar was gewoon een directe wisselkoers.

En je moet blij zijn dat het puur virtueel is en geen relatie heeft tot echt geld. Ik weet niet precies wat de grenzen zijn, maar anders had je dus al snel inkomsten belasting over je eve geld mogen betalen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 14:39

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

relax folks, the AoE DD has made a guest appearance on sisi due to us switching static branches and the new branch not having certain bits of static which has been fixed internally already. For now enjoy a temporary trip down memory lane.
phew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yared, voor iemand die Eve nog niet zo lang speelt vind ik dat aex351 redelijk snel de conclusie trekt hoe het in grote lijnen in elkaar steekt. CCP is nog steeds geen liefdadigheidsinstelling dus wat dat betreft zal het altijd nog geld moeten verdienen om te overleven. Maar dat betekend niet dat individuele werknemers allemaal stuk voor stuk rotzakken zijn. Het bedrijf in zijn geheel heb ik persoonlijk een mening over die niet strookt met wat hier gangbaar is maar dat neemt niet weg dat de community an sich toch z'n charmes heeft. Maar dat is niet inherent aan het spel zelf maar de personen die er door de jaren heen aan hebben bijgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asdrubaul
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-06 15:12
Zo, heb de afgelopen week nog eens goed in deze topic gelezen, heb nu weer wat lees tijd tijdens mijn stage.
In een van de nieuwe topics zag ik de nieuwe patchnotes voor de winter expension, tbh vind ik ze erg telleur stellen. Ik was namelijk in augustus nog op de gamescom beurs in koln. Daar heb ik met een developer gesproken en deze wist mij te melden dat de winter uitbreiding echt spectaculair zou worden… Maar hij kon niet vertellen wat… Beetje jammer dat hij dat niet kon, maar dat heb ik hem vergeven toen hij mij een gratis EON magazine gaf :-) (de laatste nieuw).

Gelukkig komt er wel nog eens een nieuw schip,(die salvager). Ik had de developer gevraagt wanneer er nog eens wat nieuwe schepen kwamen, en hij wist mij te vertellen dat ze nog geen plannen hadden om bijvoorbeeld nieuwe BS’s of BC’s te maken. Heb hem laten weten dat ik dat best jammer vond. Vind nieuwe grote schepen vet ! Tech 3’s zijn natuurlijk ook lekker gaaf, heb sinds kort een Tengu gehaald, was eigenlijk helemaal drone specced :-P Dus het duurt nog even voor ik alle missile skills goed heb getrained. De Tengu vond ik zeer handig voor mijn RR WH Ops. Alles is daar toch shields.

Fly safe zou ik zeggen :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Asdrubaul schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:08:
In een van de nieuwe topics zag ik de nieuwe patchnotes voor de winter expension, tbh vind ik ze erg telleur stellen.
Zover ik weet zijn er geen patch notes uitgebracht. Er is een MOSCOW lijstje van CSM issues uitgebracht, we weten dat CCP een 'invasion' feature gaat uitbrengen en dat je de mogelijkheid zal krijgen je character opnieuw te ontwerpen ivm incarna. Ook zijn er op dit moment al wat PI veranderingen op sisi. Maar dit is bij lange na nog geen lijst van alles wat in de expansion zit...

[ Voor 5% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 21-09-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

@furby tja, wettelijk gezien heb je gelijjk. Men kan PLEX niet terug omruilen voor geld, maar je snapt waar ik heen wil :D

Briljant als de belastingdienst inderdaad aan je deur staat... leg het dan maar eens uit waar je je 'geld' mee verdiend ...

* yared kijkt nu met een schuin oog naar piraatjes en POSbashers :+

"Uhm collega Flink, ik denk dat we beter uh de VN moeten bellen?"

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
yared schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:37:
[...]
Tja hier komt de aap uit de mouw. Je toont al de hele tijd dat je op impulsen en aannames beslist en vervolgens vertel je een trouwe schare EVE spelers dat 'je in de veronderstelling was'.

Er is maar 1 ding wat jou teleurgesteld heeft, dat is je eigen veronderstelling. M.a.w. je bent teleurgesteld in je eigen aannames.

Ik vraag er nooit om, maar wellicht kan er een mod inspringen die misschien met rode letters duidelijk kan maken dat iemand die een spel echt NET EEN WEEK SPEELT zich niet zo moet opdringen als expert als hij het uiteindelijk alleen maar over zijn eigen teleurstelling heeft.
Ik denk dat de visie van iedereen die EVE probeert te vergelijken gekleurd wordt door hoe zij graag het spel zelf spelen.

Je kan EVE als wow spelen, dan zoek je continue upgrades en betere items/schepen. (maar daar zit een duidelijk einde in)
Je kan EVE als politiek/industrial/pvp/enzz... spel spelen en je beleving is weer geheel anders.

Op elk vlak kan je dan een vergelijking trekken met andere spellen (of niet).

Wat ik trouwens wel opmerk dat EVE wel 1 van die spellen is die verslavend zijn door de enorme tijd die je erin kan steken. Ik heb ditzelf nu ook met een aantal MMORPG's.

Ik blijf terugkomen naar het spel waar ik de meeste tijd in heb gestoken, ik heb daar de meeste "assets" en kennis in. Dit effect is ook sterk in EVE aanwezig denk ik......
Misschien een leuk scriptie onderwerp voor afstuderen met gedrags-psychologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:43
Hurtebise schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:56:
[...]

Zijn dat je opbrengsten in high sec ice mining?
Yupz. Ik ben nu eenmaal niet een snelle stofzuiger. En pauzeer vaak in minder prettige werkzaamheden ^^.

Over isk en de waarde ervan: De euro is vrijwel waardeloos. Haar directe waarde is afhankelijk van het gewicht. De munten zijn dus zelfs meer waard dan de biljetten. Stel, je komt op een onbewoond eiland: Hoeveel is de isk waard? En hoeveel je euro?

De tussenstap die mensen vergeten is dat we met z'n allen gezamelijk de afspraak hebben gemaakt wat de waarde van ons geld is. Dat deden we door de overheid deze waarde te laten beheersen. Natuurlijk is dat ook het grote verschil tussen de eve - isk en de euro. Eve is een spelletje! Ja echt!

De isk is dus ook alleen van waarde binnen dat spelletje. Net zoals de euro alleen van waarde is in het spelletje genaamd echte leven. Dat laatste is trouwens een kutspelletje als je het mij vraagt.

*Binnen* dat spelletje is de isk een vreemd ding. Terug naar wow: Door een verhoogde geldstroom is er continue sprake van de inflatie van 'gold'. In eve is er eigenlijk een continue proces van lichte deflatie. Het verschil is de marktwerking. Deze is op kleine schaal te beinvloeden via de ah, maar op grotere schaal geheel in handen van blizzard. In eve werkt dat *totaal* anders. Er is een raar soort van economie gaande met haar voorspelbaarheden, maar vooral ook onvoorspelbaarheden...

De waarde van isk is simpelweg nihil buiten het spelletje. Speel je het niet, is er geen waarde (en dan heb ik het dus niet over de ijslandse kroon, grappenmakers O-) ). Maar speel je het spelletje wel, heeft diezelfde eve-isk *wel* waarde. Zelfs zoveel waarde dat je je echte geld in je portemonnee kan houden omdat er de mogelijkheid is met in-game geld je abbo te betalen. Dat abbo heeft een tegenwaarde in echt geld. Het is alleen niet om te zetten in echt geld. Maar dat doet niet af aan haar waarde. Als je eve speelt en je verliest een 70tal plex in een domme actie, dan doet dat behoorlijk zeer :)

Kortom, speel je het spel of niet, van je uitgangspunten hangt het af...

Edit: de legale status van de eve-isk is simpelweg vermogen. De belastingdienst zal je normaal gesproken er niet over lastig vallen, maar puur theoretisch gezien heeft de isk een tegenwaarde in arbeid (heel theoretisch,verzin zelf een x waarde verhouding). En ook betalingen in natura (geleverde arbeid / privileges in een bepaald kader) kunnen worden belast door de belastingdienst. Als ik in het echte leven een voorwerp koop (bijvoorbeeld een boek), dan door het kopen verminder ik het betreffende voorwerp al in waarde: het wordt ineens tweedehands als ik het zou willen verkopen. Dat waardeverlies is 100% in het geval van investeringen in eve. Maar het boek heeft wel een bepaalde tegenwaarde op de legale balans: aankoopwaarde en afschrijving. En als het nieuwe boek erg duur is, stel ter waarde van een mooie sportwagen, dan zou je met een uitkering in de problemen kunnen komen. Dat de waarde inmiddels door de leesschade en tweedehandsheid sterk verminderd is maakt daarvoor niet uit :)

Gelukkig wonen we in een mooi land waarin de belastingdienst alleen bij excessen en commerciele uitbating eens flink gaat nadenken.

edit twee: ook bij mij quafe! MAar ik lever er clear icicles bij. Handelen doe ik rond amarr prime ^^

[ Voor 21% gewijzigd door wheez50 op 21-09-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img62/7843/img1j.jpg

:D

[ Voor 5% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 21-09-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Ohh... Ik dacht dat ik de enige was die dat soort opmerkingen van de eveclient kreeg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 18:37
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/pr/EVE_Incursion_logo_neg.jpg

CCP Anounces Winter 2010 Expansion
EVE Online®: Incursion

14th free expansion for sci-fi MMO to launch in November

Reykjavik, Iceland - September 21, 2010 - CCP, one of the world's leading independent game developers, has announced a new expansion for all subscribers and trial users of EVE Online that will be released in November, 2010. EVE Online®: Incursion will feature the escalating attacks of the deadly Sansha's Nation which is bent on instituting its own utopia and exacting vengeance against the pilots who stand in its way. Pilots can join public fleets and co-operate to destroy the Sansha incursions and return the universe to normal, receiving wealthy bounties, earning loyalty rewards and high commendation.

EVE Online®: Incursion will also include many improvements as suggested by the Council of Stellar Management, as well as hardware upgrades, software improvements and new cluster components aimed at increasing game and fleet battle performance to even higher levels.

Further improvements include updating the character creator with CCP's Carbon character technology for fresh pilot portraits, a Sansha Mothership, Fighterbomber, the Noctis salvaging vessel, improvements to NPCs and their AI, new coveted loot and rewards, storyline events, amazing new visuals and a more dynamic and simplified system for Planetary Interaction.

EVE Gate, the web-based social networking platform for pilots, sees improvements and additions such as new forums which underline the importance of organizational and communication tools in the virtual world. The expansion enhances the power of individual choice in the context of meaningful relationships with other players - EVE's true strength - as highlighted in the Causality trailer and the classic Butterfly Effect trailer.

"Incursion marks a point where our PVE experience moves towards the co-operative roots of EVE and the largest introduction of our Carbon Technology platform to date. Never before have so many players and developers contributed to EVE's living universe", says Sr. Producer Arnar Gylfason.

More information on continuing development of EVE Online®: Incursion will be available in the coming months on this website, on our official Facebook and Twitter feeds and via our developer blogs.

Media Contact: Ned Coker, CCP Public Relations, nedcoker@ccpgames.com
The EVE Online: Incursion logos can be found here: White text on black background image. Black text on white background image.

http://www.eveonline.com/incursion/

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Leuk zo'n PVE expansie. Die Sansha Motherships en FB's gaan ongetwijfeld in handen komen van de clubs die nu al dozijnen supercarriers hebben zodat ze nog sterker worden.

• Asdrubaul
Zover ik weet zijn er geen patch notes uitgebracht. Er is een MOSCOW lijstje van CSM issues uitgebracht, we weten dat CCP een 'invasion' feature gaat uitbrengen en dat je de mogelijkheid zal krijgen je character opnieuw te ontwerpen ivm incarna. Ook zijn er op dit moment al wat PI veranderingen op sisi. Maar dit is bij lange na nog geen lijst van alles wat in de expansion zit...
Ah gelukkig is er nu dus wel een soort lijstje over de uitbreiding. Ben erg benieuwd naar het nieuwe mothership :-). Ik hoop dat de server weer een dagje uitvalt en dat we dan weer 100k SP krijgen.

Thanks voor de info 'tntkiller', kan hier geen eve info krijgen behalve dit forum.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:40
IJzerlijm schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:19:
Leuk zo'n PVE expansie. Die Sansha Motherships en FB's gaan ongetwijfeld in handen komen van de clubs die nu al dozijnen supercarriers hebben zodat ze nog sterker worden.
Obviously, dat wordt lekker farmen om die nieuwe motherships te krijgen. De patch daarna zal dan wel een super supercarrier of supersupertitan introduceren om deze supersuper motherships te slopen.

Verwijderd

we hebben GEEN nieuwe schepen nog in eve. Wat meoten we nou weer met een sansha mothership. En wat is de rol van de mothership, gezien we nu supercarriers hebben???!!!!

Ik wil dan ook T3 pirate subs :) :)

• yared

yared

No Scope, Bitch!

defiler1974 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:51:
[...]
Wat ik trouwens wel opmerk dat EVE wel 1 van die spellen is die verslavend zijn door de enorme tijd die je erin kan steken. Ik heb ditzelf nu ook met een aantal MMORPG's.
Je zegt het hier zelf 'kan' steken :)
Als je gedrags-psychologie studeert weet je dat een verslaving vaak weliswaar te maken heeft met 'toegang tot' maar in de meeste gevallen geen 'keuze' meer is, maar een 'dwangmatige neiging'.

Ik hoop dat ik zo goed formuleer, ben geen psycholoog. :+

* yared nu even op zoek naar meer informatie over Incursion.

Ben benieuwd wat er allemaal echt nieuw is.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:04

aex351

I am the one

Met die disclaimer van je praat je dat gebash tegen mij niet goed. Begrijpend lezen gaat je kennelijk niet goed af, aangezien ik het steeds over het spel heb en niet over de spelers. En vervolgens probeer je aanhang te winnen door te vragen of mede forumgebruikers achter je staan. Val bijna van mijn stoel, door zulk kinderachtig gedrag. Bah. Tot nu toe hebben anderen wel normaal gereageerd op mijn reacties, misschien kan je daar iets van leren. In iedere community ook die van eve heeft zijn rotte appels. Daar heb ik nu kennelijk kennis meegemaakt.

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:16:
we hebben GEEN nieuwe schepen nog in eve. Wat meoten we nou weer met een sansha mothership. En wat is de rol van de mothership, gezien we nu supercarriers hebben???!!!!

Ik wil dan ook T3 pirate subs :) :)
Ik vind dat we wel wat nieuwe schepen mogen krijgen, maar wel eerst de huidige nuttig maken, en je kan best ver komen zonder nieuwe klassen te gaan toevoegen, begin bijvoorbeeld eens bij destroyers, zowel met fixen als met nieuwe toevoegen.

Met wat fantaseren denk ik dat het idee van CCP is dat als ze die sansha mothership BPCs enkel verspreiden via events dat ze kunnen voorkomen dat je hetzelfde als nu met titans/super carriers krijgt, dat iedereen er één heeft op termijn. Dan heb je wel dat als dit met sansha stopt je geen nieuwe meer zou kunnen krijgen, en complete nieuwe schepen maken (meer dan alleen nieuwe skin) voor limitted edition stuff is imo helemaal tijdverspilling.

• wheez50
aex351 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:22:
[...]

Met die disclaimer van je praat je dat gebash tegen mij niet goed. Begrijpend lezen gaat je kennelijk niet goed af, aangezien ik het steeds over het spel heb en niet over de spelers. En vervolgens probeer je aanhang te winnen door te vragen of mede forumgebruikers achter je staan. Val bijna van mijn stoel, door zulk kinderachtig gedrag. Bah. Tot nu toe hebben anderen wel normaal gereageerd op mijn reacties, misschien kan je daar iets van leren. In iedere community ook die van eve heeft zijn rotte appels. Daar heb ik nu kennelijk kennis meegemaakt.
Het is mijn mening dat je inderdaad geen goed beeld hebt van EVE. Alleen al bovenstaand stukje zou een groot gedeelte van de EVE spelers heel veel plezier doen. Het wordt gezien als zogenaamde 'tears'. Die zijn erg geliefd bij mensen die er op kicken om anderen dwars te zitten.

Voor zover ik Yared en V3spa ken, is hij er niet overduidelijk een van. Jijzelf speelt het nu echt op de man. Wat erg vermakelijk is. Oh ja, in EVE is een dikke huid soms toch wel handig. In wow moet je uitkijken met wat je typt. Typisch amerikaans-puriteins wordt er soms hard opgetreden tegen mismaakt taalgebruik. In EVE is dat een stukje minder... Klein stukje maar.

Na een paar dagen heb je een uitgesproken mening over iets waar veel van ons na maanden of jaren nog redelijk nieuwe dingen ontdekken en dingen gaan begrijpen. Daarna eis je dat we je serieus nemen terwijl je een spel afkraakt in een groep waar iedereen dat spel speelt en er juist fan van is.

Dat is linux promoten in een windows-only groep en in elke androiddiscussie de Iphone ophemelen. Het heet trollen en jij deed/doet het. Je bent verbazend serieus genomen en er zijn duidelijke argumenten naar voren gekomen die je vervolgens niet gelijkwaardig beantwoordt. Je stelt als argument dat de eve-isk geen waarde heeft. Nieuwsbericht: monopolygeld is ook uit een spel en is ook niet heel veel waard... Je argument breng je alsof we je serieus moeten nemen. Maar logica gebied dat je *natuurlijk* gelijk hebt. Het schijnt dat eve-online een spelletje is. Ja echt! Net zoiets als monopoly. Alleen kan je dan zelf je huizen bouwen en aanvallen en verkopen en veroveren en is de gevangenis ook te koop/omkoopbaar/te bouwen en kan je over de straten schuimen om andermans failliete wrakken te plunderen. Ofzo. Eigenlijk is dat evegebeuren wel heel erg complex, als je nagaat dat het simpelweg twee databases met getalletjes zijn die soms met elkaar vergeleken worden waardoor er iets verandert.

De basis van eve is dan ook vrij eenvoudig. In feite begint het met 1+1 = 10. Inderdaad. Eve is opgebouwd uit ongeveer het simpelste systeem van variatie dat ik ken. Twee opties is all. Simpeler kan het volgens mij echt niet. Exclusief dat wat twee koeien wel kunnen en een koe niet: achter elkaar staan. En als uit die simpelheid jouw computer tot een virtuele vliegwereld kan maken, is de basis niet wat belangrijk is. Net zoals de eve-markt is de basis express zo simpel, maar ligt het aan de kwantiteit van de opties. Als ik bekijk dat er 2-3 GB aan mutaties plaatsvinden per dag door simpelweg bij te houden welke apicalls er worden gemaakt per karakter, dan gaat het me duizelen. En dat noem jij simpel?

Simpele ziel: Zoek een ander spel dan EVE. Het is niets voor jouw. Het is te complex, te uitdagend en te afhankelijk van je eigen input. Daarnaast is het ook een heel gemeen spel met heel gemene spelers. Kijk eens op www.wow-europe.com . Daar hebben ze een spel wat veel liever is en waar je aan je handje wordt vastgehouden...

[ Voor 0% gewijzigd door wheez50 op 22-09-2010 14:51 . Reden: licht --> ligt en andere typo's ]

• Asdrubaul
heerlijk lees spul, klein beetje diepgaand, maar ik haal wel even een Cup-of-Soup

• aex351

aex351

I am the one

wheez50 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:49:
[...]
Weer een heel onzin verhaal op mij gericht.
Als je niet normaal over een spel wil of kan discussiëren dan moet je ook niet reageren. Dit is een discussie forum en thread en niet een prijs eve in de hemel thread. Als je inhoudelijk vind dat mijn observatie over dit spel niet klopt en je wil daar over discussiëren, kom dan met argumenten. Nu ben je net als die andere persoon bezig om het over mij te hebben als persoon. Dat is kinderachtig. Maar kennelijk zijn er dus meer rotte appels van de eve community die zich huishouden op dit forum. Bah.

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
* MonkeySandwich must... resist... trolling....

Als nieuwe speler moet ik me toch bij de oudgedienden aansluiten, een paar weken spelen is echt veel te kort om je oordeel klaar te hebben liggen over dit spel. Ik speel nu 3 maanden en ja het begin is erg zwaar en repetatief. Daarbij komen de ontzettend saaie learning skills om de hoek waardoor je niet direct nuttige skills kan trainen. Daar ben ik nu doorheen maar heb mij ondertussen prima kunnen vermaken waardoor ik nog steeds plezier in EVE heb. Om ze dan ook uit te gaan zitten maken voor rotte appels vind ik erg ver gaan en niet boven het niveau uitsteken waarmee je zelf beweerd hier behandeld te worden.

Ik wens je veel succes met het vinden van een game die wel aanspreekt.

Om ook nog maar wat nuttige EVE related content te plaatsen:
By far, the most exciting new feature of this expansion is what CCP is calling "incursions" -- invasions into constellations that will require the dedicated efforts of players to repel. These incursions will be led by the zombie-like Sansha and are expected to take a week or more to defeat.

What's surprising is that incursions are largely intended to be a cooperative PvE experience in a notoriously PvP game, although competing corps may butt heads while attempting to be heroic. The incursions will happen all over the galaxy and will be clearly marked on the map. At that point, teams of five to 40 can group up and take the fight to the stars.

The ultimate goal of incursions is to defeat the mothership at the core, although it's nothing less than suicide to make a beeline for this ship right away. If players don't pick off the outer ring of ships -- and thus weaken the fleet's defenses -- their ships will be weakened if they decide to attack the mothership. If the mothership goes kablooey, then ISK and loyalty points will be had by all, in addition to the brand-new blueprints to said defeated mothership. One nice aspect of incursions is that if you can only participate in part of the fight, you'll still get rewarded once it's finished, even if you're not present.

Incursions are somewhat different to the EVE universe than other parts of the game, which is CCP's desire. Hopefully, the incursions will be a great source of repeating content.
bron: Massively

Dit klinkt als dikke pret :9

* MonkeySandwich boekt succes! Geen troll!

[ Voor 4% gewijzigd door MonkeySandwich op 22-09-2010 18:38 ]

• ravenger
aex351 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:29:
[...]

Als je niet normaal over een spel wil of kan discussiëren dan moet je ook niet reageren. Dit is een discussie forum en thread en niet een prijs eve in de hemel thread. Als je inhoudelijk vind dat mijn observatie over dit spel niet klopt en je wil daar over discussiëren, kom dan met argumenten. Nu ben je net als die andere persoon bezig om het over mij te hebben als persoon. Dat is kinderachtig. Maar kennelijk zijn er dus meer rotte appels van de eve community die zich huishouden op dit forum. Bah.
Dit is gewoon in de eerste plaats een thread over het spel EVE; als je verwacht alleen cynische en overkritische mensen tegen te komen die jouw mening over dit spel bekrachtingen, dan heb je dat natuurlijk ook mis. Wat wil je bereiken? Dat we ineens sociaal in de kroeg gaan zitten zuipen in plaats van EVE te spelen? Je inslag is gewoon niet erg constructief, en verwacht dan ook gewoon geen constructieve discussie. Doe ook niet alsof er geen discussie mogelijk is, er is namelijk genoeg inhoudelijke discussie; met betrekking tot game mechanics, met betrekking tot politieke situaties in het spel, enzovoorts. Als jij toegeeft dat je het 5 dagen gespeeld hebt, en aan dat soort zaken geen waarde toedicht zoals je eerder zegt heb je dus niets constructiefs in te brengen. Blijf dus gewoon weg.

[ Voor 15% gewijzigd door ravenger op 22-09-2010 20:18 ]

• wheez50
aex351 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:29:
[...]

Ohh wow. Ik ben een rotte appel. Hoort daar ook een geldprijs of trofee bij? Mag ik trouwens je eve-stuff?

Ik vond je observaties zowel qua inhoud als verpakking dik onder de maat. Ik heb geprobeerd met goede argumenten te komen. Vervolgens veegde je die met drogredenen en 1+1 = zowaar 2 (heel speciaal) argumenten van tafel. En vervolgens kraak je yared af die naar mijn mening redelijk vriendelijk bleef. Dat is (tromgeroffel) kinderachtig. En wat goes around...

Maar gelukkig ben jij geen eve-minnend appeltje. De appelmoesbrigade heeft je trouwens botweg geweigerd. Ze nemen geen rotte peertjes aan.

In EVE zou ik je trouwens negeren en/of afschieten (of beter gezegd: pogen af te schieten, want als soon to be ex-atlas zal ik wel erg failen :P )

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Ik heb gewoon niet gereageerd op aex zn post, omdat:

-het zeer duidelijk was, dat hij eve nog nauwelijks kent, is ook onmogelijk, het spel heeft zoveel verschillende speelstijlen, dat ik soms na 5 a 6 jaar nog steeds nieuwe dingen tegenkom of spelers tegenkomt, die iets doen, waarvan ik denk: goh: dat wist ik niet.
-hij veel te zeer in de "wow" speelmethode vast zit nog, waarbij je je char MOET ontwikkelen of verbeteren, terwijl eerlijk gezegd, eve daar totaal lak aan heeft, heel kort gezegd.
-hele topic kwam over als: hmm de ik persoon vind het spel niet echt leuk, omdat het niet overeenkomt met zn normale speelstijl van een spel en zoekt de schuld daarvoor niet bij zichzelf, maar gaat het spel maar "afkraken", want ja, das de mens eigen.

Hehe, sorry hoor aex, maar eve is stuk dieper dan meeste mmo's, het is in veel dingen zo gigantisch genuanceerd, dat de fijne details voorbij gaan aan de meeste spelers, zodat zelfs oude spelers nog altijd nieuwe dingen vinden. Ja, eve kan ook saai zijn, als je op 1 ding let en GAAT wachten totdat het klaar is, maar das een instelling die je snel moet afleren in eve. In eve moet je gewoon spelen, met wat je op dat moment hebt en de hele skill planning etc, moet je gewoon niet al te veel opletten.

• bangkirai
wheez50 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:42:
In EVE zou ik je trouwens negeren en/of afschieten (of beter gezegd: pogen af te schieten, want als soon to be ex-atlas zal ik wel erg failen :P )
Grijns, atlas, zijn dat niet die gasten, die nauwelijks vechten?
(geintje, ken best veel atlas gasten, maar helaas lieten ze in de laatste weken niet zien, waarvoor ze bekend stonden. Ik hou het erop, dat er teveel gasten nog op vakantie waren.)

• aex351

aex351

I am the one

ravenger schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:13:
[...]
Dit is gewoon in de eerste plaats een thread over het spel EVE; als je verwacht alleen cynische en overkritische mensen tegen te komen die jouw mening over dit spel bekrachtingen, dan heb je dat natuurlijk ook mis.
...
Kennelijk hebben mensen toch moeite om het over het spel te hebben, aangezien het nu alleen maar gaat over mijn mening. Zelf doe je dat nu ook. Als iemand het niet met mij eens is, onderbouw dat dan. En als je dat niet wil of kan, reageer er dan niet op. Dat is kennelijk voor een paar mensen in deze thread te moeilijk.
wheez50 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:42:
[...]
Ohh wow. Ik ben een rotte appel. Hoort daar ook een geldprijs of trofee bij? Mag ik trouwens je eve-stuff?

Ik vond je observaties zowel qua inhoud als verpakking dik onder de maat. Ik heb geprobeerd met goede argumenten te komen. Vervolgens veegde je die met drogredenen en 1+1 = zowaar 2 (heel speciaal) argumenten van tafel. En vervolgens kraak je yared af die naar mijn mening redelijk vriendelijk bleef. Dat is (tromgeroffel) kinderachtig. En wat goes around...

Maar gelukkig ben jij geen eve-minnend appeltje. De appelmoesbrigade heeft je trouwens botweg geweigerd. Ze nemen geen rotte peertjes aan.

Dit is niet de schoolplein. Misschien eens beter opletten bij het vak Nederlands. Daar leren ze als het goed is 'discusseren en beargumenteren'. Ga er verder niet inhoudelijk op in. Niveau wordt mij iets te laag.

• wheez50
In feite worden dat soort dingen tegenwoordig bij maatschappij(leer) geleerd. Kom dus uit je ivoren toren en betreedt het virtuele schoolplein. Je kan er namelijk nog een heleboel leren. Onder andere dat discussieren, het uitwisselen van argumenten en trollblaten alledrie totaal andere dingen zijn. Ik heb inderdaad niet zoveel verstand van argumenteren als jij van trollen. Ik moet eerlijk zeggen, je bent een absolute trollenkoning. Is de efteling misschien niet wat voor je? Of is het sprookjesbos te eng voor je?

Nu weer ontopic:
Atlas is ongelooflijk op zijn bek gegaan. Enerzijds speelt PL een ongelooflijk goed pvp spelletje, anderzijds was ongeveer het hele management afwezig. En als bobby langskwam (wat ongeveer de enige was die nog iets kon forceren) bleven we binnen. Ik heb ook nog een prachtig screenshot van 0-W waarin er twee dozijn titans boven het station hangen... Het is leuk als je een leuke capfleet hebt, maar als er een op een tegenover elk van jouw caps een supercap staat... Maar uiteindelijk heeft het gebrek aan richting en leiding atlas de das omgedaan.

• bangkirai
aex351 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:36:
[...]

Kennelijk hebben mensen toch moeite om het over het spel te hebben, aangezien het nu alleen maar gaat over mijn mening. Zelf doe je dat nu ook. Als iemand het niet met mij eens is, onderbouw dat dan. En als je dat niet wil of kan, reageer er dan niet op. Dat is kennelijk voor een paar mensen in deze thread te moeilijk.
Ach, veel eve spelers hebben gewoon de instelling van: laat zo een gast eerst zelf maar wat langer spelen, voordat hij weer zo een onzin post neerzet, waarbij hij het spel zit af te kraken, terwijl het gewoon zn eigen instelling en verwachtingspatroon is, dat niet lekker zit :D
Durf dan is eerlijk te wezen tegen jezelf en en zeg tegen jezelf:"dit is niet MIJN spel, want ik ben toch gewend om anders te spelen en verwacht andere dingen van een spel".

Ik zie absoluut niet in, waarom jij verwacht, dat wij met tegen argumenten moeten komen, waarom het spel wel goed is.
Eve heeft allang bewezen, dat het een spel is, wat aantrekkelijk is voor veel spelers.
Alleen, het is geen makkelijk spel, het is keihard, het is soms zeer grof, je krijgt niks voor niks en wil je het echt spelen, gebruik dan is zoekmachines en zoek guides, forums etc op.

Wow is een voorbeeld van een spel, waarbij eigenlijk het hele spel al gemaakt is voor je. Alle mogelijkheden hoe het spel te spelen zijn vrij beperkt, door de hele opbouw ervan. Echter, dat type spel heeft het voordeel, dat je snel mee kunt doen en dat je snel in het spel zit. Het is duidelijker, wat je van het spel kunt verwachten.

Aan de andere kant is Eve een voorbeeld van een spel, waarbij jezelf beslist wat je ervan maakt. De mogelijkheden, wat je er doet zijn zeer zeer ruim, maar je moet er VEEL meer moeite voordoen, om de mogelijkheden te vinden.

PS: bovenstaande baseer ik op een zeer ruime ervaring met mmo's van allerlei types.
Persoonlijk vind ik eve te saai om als enige mmo te spelen :D

• wheez50
Je argumenten waren:
je dacht dat eve niet hack en slash was - Het is een spel in de categorie mmorpg met een betaalde abbonnementsvorm. Het bedrijfsmodel is gebaseerd op aantrekkelijkheid van spelen. Een spel waarin geinvesteerde tijd totaal niet wordt terugbetaald zal geen geld opleveren en is commercieel dus niet vatbaar. Je uitgangspunt was verkeerd.

Je vergelijkt (wowtechnisch) levelen met skillen en isk verdienen. Ook in wow zit die dichotomie gewoon: levelen en gold verdienen. Om te levelen moet je grinden en om rijk te worden moet je farmen. In eve hoef je niet actief te levelen. Dat gaat over tijd. JE geld krijg je niet gratis. Daarvoor heb je een inspanning nodig. En da's zuiver klikwerk.

Je stelt dat er tijdens reizen niets gedaan kan worden. Ik doe PI, marktonderzoek, stel mijn skillijsten bij in evemon (eventueel via ingame browser), chat met mensen en ben meestal lang en breed op het eindpunt als ik nog steeds hard bezig ben. Of ik ga afk en kom na een kop thee en een echt leven weer terug. Er zijn dus alternatieven voor het reizen in grote schepen. Zelf reis ik graag in een speedfit minny frig. Supergoedkoop en razendsnel. In nullsec jump ik trouwens handmatig. Net als ik in wow op lagere level wel uitkijk in pvp enabld gebieden. JE uitgangspunt is dus in totaal alweer verkeerd.

Je krijgt inderdaad een enorme berg info over je heen als beginner. Vooral omdat je de grotere structuren niet doorhebt in het begin is het soms wat zoeken. En dan blijk je zelfs 90% van de info niet nodig te hebben. En toch blijft er nog meer info over dan de gemiddelde wowraider heeft. En een goede wowraider verwerkt evenveel info als een goede eve-speler. De eve gui (hoe slecht ook) geeft die info als vanzelf terwijl wow daar addons voor nodig heeft. Dus waar is je argument gebleven? Het is niet meer dan een kale vergelijking zonder waardeoordeel. Zonder ook een mogelijk waardeoordeel, want het zijn inmiddels de bekende appels en peren (hoe rot ook).

Lettertype: Yupz, part of the verguisde gui. Kan inderdaad beter. Maar ik heb behoorlijk geen bril nodig en zet alles desondanks een stuk kleiner... Mijn standaard fontgrootte is 9 ipv het lelijke (maar grotere) 12. Dus technisch gezien: onwaar, je kan font (iets) vergroten...

Je argumenten zijn nu officieel perenmoes. Sterker nog, ik heb alleen tegenargumenten herhaald. JE argument dat er geen argumenten gebruikt werden is dus ook al een onwaarheid. Nog vragen? Stel ze maar op het wow-forum: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1426271

Wat trouwens met 227 afleveringen een van de grotere draadjes is op GoT...

• Asdrubaul
Ik heb ook nog een prachtig screenshot van 0-W waarin er twee dozijn titans boven het station hangen...
Zou je die screenshot eens kunnen posten? Ik zit zelf in een C2 Wormhole en werk vaak in een C4. Dat betekend dus dat ik eigenlijk nooit Caps zie :-). En het zijn wel leuke dingen om te zien. Dus als er nog andere mensen hier zijn met mooie Capital screens in action dan zou ik dat best gaaf vinden om die te bekijken.

Ik had gister nog eens wat nieuws meegemaakt (speel nu 3,5 jaar,waarvan 2 jaar active in totaal).

We waren bezig met een grote OP in een rustige Class 4 wormhole. En toen we een paar sites gecleared hadden zei de Fleetcommander, jongens niet raar opkijken. Warp hij ons na een andere corpmember die gewoon ergens hing. Die gast zat in een heavy interdictor en gooide direct een dikke bubbel over ons heen, niemand kon dus meer wegwarpen en 1 persoon kon ook niet meer echt snel wegvliegen. Het bleek namelijk dat de leiding eindelijk per toeval een dief had ontmaskerd en deze persoon zat bij ons in de fleet. Onze FC confronteerde hem dus met de bevindingen van de leiding en vroeg of hij nog iets in zijn verdediging had te zeggen. Wat er toen uitkwam was niet echt overtuigend en dus kreeg de hele fleet de order om hem kapot te maken :-).
Hij zou eigenlijk vrijdag een dikke payout krijgen omdat hij redelijk veel OP's had meegedaan. Maar deze payout wordt natuurlijk niet gedaan en de geduppeerde krijgen een nieuw kaal schip en de rest wordt gewoon in de loot verdeling gevoegd.

Best een appart moment en erge leuk om mee te maken. Vooral omdat ik zo weinig PVP.

Dit soort momenten maken Eve gewoon een unique ervaring !

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:44

rapture

Zelfs daar netwerken?

wheez50 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:49:
Het is mijn mening dat je inderdaad geen goed beeld hebt van EVE. Alleen al bovenstaand stukje zou een groot gedeelte van de EVE spelers heel veel plezier doen. Het wordt gezien als zogenaamde 'tears'. Die zijn erg geliefd bij mensen die er op kicken om anderen dwars te zitten.
Tears is de hoogste voldoening dat je in een game kan vinden en WoW kan dat niet bieden.

Ik herinner nog mijn mooiste dag in oGame.nl. Iemand liet minerals rondslingeren, ik voerde rendabele aanvallen uit en ging ermee lopen. Hij stuurde schadeclaimberichtjes naar mij:
09-02 19:13:55 Spock [X:XXX:XX] Iste en laatste verwittiging... :)beantwoord
Kan je me terugegeven wat je van me gestolen hebt? Plus, kan je ook voor de schade betalen?... Waaronder kleine verdedigingen + 40 satellieten?

dANke! :)
09-02 19:16:00 Spock [X:XXX:XX] Zelfde boodschap...beantwoord
Kan je me terugegeven wat je van me gestolen hebt? Plus, kan je ook voor de schade betalen?... Waaronder kleine verdedigingen + 45 satellieten?

dAnke! :)
Dat was voor mij het signaal om zoveel mogelijk assets van die speler af te pakken. Hij werd geïrriteerd, stuurde probes om mijn assets te checken en ik liet mijn assets een rondje vliegen om hem op het verkeerde been te zetten:
09-03 03:17:38 Spock [X:XXX:XX] Re:Geen onderwerpbeantwoord
Interessant? In het geheel niet. Ik wist niet dat je zo waardeloos was :(
09-03 03:27:45 Spock [X:XXX:XX] Re:Geen onderwerpbeantwoord
Je bent één van die zielige kruimeldieven... dus: totaal oninteressant voor mij :)
Hij dacht dat hij mij kon pakken, bereidde een grote aanval voor en droomde van de overwinning. Mijn vloot keerde enkele seconden voor zijn aanval terug en hij speelde alles kwijt. Zijn plezier is iedereen irriteren en beledigen, mijn plezier is om ze te slopen en kaal te strippen. Tears kan zelfs een abstracte (geen graphics, alleen spreadsheets) browsergame erg leuk maken. Afhankelijk van wat je wilt, kan zelfs een abstracte spreadsheet veruit superieur aan WoW zijn, want WoW kan de tears niet leveren.

[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 23-09-2010 11:08 ]

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:22

PromoX

Flying solo

Ik heb een aantal offtopic reacties verwijderd. Hou het ontopic en netjes.

And I'm the only one and I walk alone.

Tja als jij je plezier haalt uit het plezier voor andere wegnemen dan ben je daar misschien geintereseerd in. Voor de rest is het gewoon een triest concept.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 14:44
furby-killer schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:34:
Tja als jij je plezier haalt uit het plezier voor andere wegnemen dan ben je daar misschien geintereseerd in. Voor de rest is het gewoon een triest concept.
ook eve is gebasseerd op griefen net zoals je in jita 90% van local kan negeren omdat het scams zijn.

in rl heb je hetzelfde ''wilt u geld lenen tuurlijk hoeveel ? 100/200/500 ? prima! kost u alleen wel het dubbele per maand terug''

slecht ofniet het hoort bij het spel.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 13:42
Gister lekker aan het minen(high sec) met mijn alt in een Hulk en op mijn main met een Iteron Mark III lekker giant containers heen en weer slepen. Komt er iemand aan met een klein schipje die in eens rood was, dus ik wtf / warp hulk snel weg. Bleek hij had wat loot gepakt uit een van de rats die ik eerder had gekilled. Ik ben zo'n chicken wat dat aan gaat. Nu zullen alleen suiciders je killen maar toch...

Maar als ik hem had gekilled(of poging tot) met mijn drones terwijl hij rood is, kan ik dan ook aangevallen worden door concord? Nee toch?
Maar hij zou wel met een ander schip kunnen komen en mij daar mee slopen toch?

• wheez50
Sterker nog, hij heeft het andere schip al klaarstaan...

Wat ik doe is mijn wrakken gelijk marken als free for all. 9 van de 10 keer kan ik ze zelf looten/salvagen als ik zou willen (want ze verdwijnen onaangeraakt na 2 uur ofzo). Maar het is inderdaad bedoeld om een reactie van jou uit te lokken zodat hij jou zonder inbreng van concord kan aanvallen.

Nog een verzoekje uit een verleden post:
http://img841.imageshack.us/img841/148/titansonowstation.jpg (imageshack waarschuwing)

Afbeeldingslocatie: http://img841.imageshack.us/img841/148/titansonowstation.jpg
(Met dank aan demetrius en zijn stationcam. Max concurrent viewers was dik over de 2000)

[ Voor 7% gewijzigd door wheez50 op 23-09-2010 12:06 ]

• sbmuc
wheez50 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:04:
Sterker nog, hij heeft het andere schip al klaarstaan...

Wat ik doe is mijn wrakken gelijk marken als free for all. 9 van de 10 keer kan ik ze zelf looten/salvagen als ik zou willen (want ze verdwijnen onaangeraakt na 2 uur ofzo). Maar het is inderdaad bedoeld om een reactie van jou uit te lokken zodat hij jou zonder inbreng van concord kan aanvallen.
Thx, zal ik in het vervolg zeker doen.

• bangkirai
sbmuc schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:58:
Gister lekker aan het minen(high sec) met mijn alt in een Hulk en op mijn main met een Iteron Mark III lekker giant containers heen en weer slepen. Komt er iemand aan met een klein schipje die in eens rood was, dus ik wtf / warp hulk snel weg. Bleek hij had wat loot gepakt uit een van de rats die ik eerder had gekilled. Ik ben zo'n chicken wat dat aan gaat. Nu zullen alleen suiciders je killen maar toch...

Maar als ik hem had gekilled(of poging tot) met mijn drones terwijl hij rood is, kan ik dan ook aangevallen worden door concord? Nee toch?
Maar hij zou wel met een ander schip kunnen komen en mij daar mee slopen toch?
Zo snel jij terugschiet, mag hij ook verdedigen en ja, ze proberen dus je uit te lokken om terug te schieten, waarna ze snel docken en een bc of zoiets ophalen.

PS: vervang die iteron mark III op den duur door orca en gooi dan je ore rechtstreeks in the corps hangar van de orca, kan de orca piloot het wel naar de ore bay of cargo hold sturen. Heb je minste last van die ore diefjes.

Verwijderd

laat dat een lesje zijn, DONT JETCAN MINE ffs.
Anchor een GSC in space and dump daar die ores in...scoop ze met een iteron. Easy as that.

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Asdrubaul schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:20:
[...]

Zou je die screenshot eens kunnen posten? Ik zit zelf in een C2 Wormhole en werk vaak in een C4. Dat betekend dus dat ik eigenlijk nooit Caps zie :-). En het zijn wel leuke dingen om te zien. Dus als er nog andere mensen hier zijn met mooie Capital screens in action dan zou ik dat best gaaf vinden om die te bekijken.

Ik had gister nog eens wat nieuws meegemaakt (speel nu 3,5 jaar,waarvan 2 jaar active in totaal).

We waren bezig met een grote OP in een rustige Class 4 wormhole. En toen we een paar sites gecleared hadden zei de Fleetcommander, jongens niet raar opkijken. Warp hij ons na een andere corpmember die gewoon ergens hing. Die gast zat in een heavy interdictor en gooide direct een dikke bubbel over ons heen, niemand kon dus meer wegwarpen en 1 persoon kon ook niet meer echt snel wegvliegen. Het bleek namelijk dat de leiding eindelijk per toeval een dief had ontmaskerd en deze persoon zat bij ons in de fleet. Onze FC confronteerde hem dus met de bevindingen van de leiding en vroeg of hij nog iets in zijn verdediging had te zeggen. Wat er toen uitkwam was niet echt overtuigend en dus kreeg de hele fleet de order om hem kapot te maken :-).
Hij zou eigenlijk vrijdag een dikke payout krijgen omdat hij redelijk veel OP's had meegedaan. Maar deze payout wordt natuurlijk niet gedaan en de geduppeerde krijgen een nieuw kaal schip en de rest wordt gewoon in de loot verdeling gevoegd.

Best een appart moment en erge leuk om mee te maken. Vooral omdat ik zo weinig PVP.

Dit soort momenten maken Eve gewoon een unique ervaring !
Die screenshot is vet, Wheez!
Titan scrapyard :)

Asdrubaul je bent dus een soort van kluizenaar maar dan in een wormhole :D
De manier waarop de FC dit aanpakte past echt goed bij dit spel. Geen discussies, gewoon EVE-mechanics gebruiken; bubble erop, confronteren, en iedereen erop laten knallen.

Diefje spelen als je een in wormhole zit is erg dom. Waar wil je heen met je spullen!
In 0.0 kun je in een station rondhangen of je spul tenminste nog te koop zetten maar iemand weleens een market gezien in een wh?! |:(

Ik hoop dat CCP nog eens die lelijke bug aanpakt waardoor je soms van die berichtjes krijgt dat iemand 34.578 jumps verderop zit.... is gewoon slordig. Zet er dan gewoon dat de persoon niet direct te bereiken is.

• sbmuc
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:21:
laat dat een lesje zijn, DONT JETCAN MINE ffs.
Anchor een GSC in space and dump daar die ores in...scoop ze met een iteron. Easy as that.
Hoezo anchor?

Ik heb in mijn Iteron 3 Giant secure container's. Ik gooi er 1 uit vul hem met de Hulk en scoop hem dan weer, en door naar 2 en 3. En vlieg dan terug om de cans te legen.

• yared

yared

No Scope, Bitch!

ugh giant secure containers 3600m3 zijn binnen een paar seconden vol.
Geloof dat er genoeg mensen zijn die een jetcan 27.500m3 in tien minuten vol heeft.

Killstats van iemand die zich gespecialiseerd heeft in Tengu's ganken... ziek!
530b ISK destroyed
http://eve.battleclinic.c...ype=player&name=Mahik+net

[ Voor 14% gewijzigd door yared op 23-09-2010 13:45 ]

• Asdrubaul
Asdrubaul je bent dus een soort van kluizenaar maar dan in een wormhole
De manier waarop de FC dit aanpakte past echt goed bij dit spel. Geen discussies, gewoon EVE-mechanics gebruiken; bubble erop, confronteren, en iedereen erop laten knallen.

Diefje spelen als je een in wormhole zit is erg dom. Waar wil je heen met je spullen!
In 0.0 kun je in een station rondhangen of je spul tenminste nog te koop zetten maar iemand weleens een market gezien in een wh?!
Een kluizenaar niet echt, ben meer een soort casual PVE-er die gewoon er achter is gekomen dat WH space wat meer opleverd en een stuk spannender is. (Is mijn mening ;) ) En ik vind het zeer gaaf om zonder een vaste markt te leven, voornamelijk leven vanuit je corp POS. IMO het echte leven in Space :P. (Ook al is Highsec vaak maar een jumpje away!)

En diefje in een low class WH spelen is HEEL makkelijk, maar zal het niet gaan uitleggen, want ik wil niet dat mensen op verkeerde ideeen komen, ben er namelijk niet zo'n fan van dat stelen... Grote scams zijn dan natuurlijk wel leuk, maar een welverdiend ship van een noob stelen is een beetje lame imo, (onze dief had wel wat meer weg gesnoept dan 1 noobscheepje).

Thanks voor de Nice Screenshot. Ik zou zeggen keep them coming !

Verwijderd

yared schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:45:
ugh giant secure containers 3600m3 zijn binnen een paar seconden vol.
Geloof dat er genoeg mensen zijn die een jetcan 27.500m3 in tien minuten vol heeft.
Indeed, ik hang gewoon een Itty V met max cargo fit naast de hulk, dump in een gewone container en pluk het er meteen uit. Itty vol-> meteen legen Meer dan 2 cycles van mijn stripminers zitten er vaak niet in de container als ik terug kom, dus meer dan dat kan ook niet gestolen worden. (ten minste zonder mij aan te vallen.)

Itty cargo space uitbreiden met GSC vind ik te veel gedoe voo wat het op deze manier oplevert dus dat laat ik voor wat het is.

@yared: nog 1 skill te trainen voor de Orca. Alleen wordt het aanschaffen wat lastiger nu mij wegens tijdsgebrek uit nulsec heb teruggetrokken. Geen dure rats en ABC's om te minen en aangezien ik met iets van 1m skillpoints al naar nulsec vertrok ook geen access to level 4 missies nog. Momenteel max level 3 missies Tegen de tijd dat ik level 4 kan, kan ik dat ook met twee battleships en zodra de cash er is met twee strategic cruisers (nog 38 dagen en 32 dagen skillen) :)

Wel 'vreemd' dat ik me wel in nulsec thuis voelde, maar geen benul van highsec living heb. Maar nulsec en een onregelmatig schema van af en toe 1 a 2 uur hebben om te spelen is geen combo. Ops begonnen altijd te vroeg of te laat of duurden te lang en ik miste dus alles :) Nu in highsec beetje missions en minen wanneer en zo lang ik wil/kan gaat prima.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 14:45 ]

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Tijdje doortrainen, dan mine je met een Orca ernaast als booster en grote vrachtwagen.

Ik ben ook wel van het cargominen.
Kan het dan heel lang volhouden beneden op de bank.
Ook heel sociaal.

Mijn record met cargominen is douchen tussen 2 ice cycles heen.
Was alleen nog niet op tijd droog... ^drup^.... ^drup^ :D

• wheez50
Ik heb in mijn jonge jaren (ik vond lvl2 missies al spannend) wel eens last gehad van een orethief. Ik was (en ben soms nog steeds) jetcanminer. Ik merkte namelijk dat weinig mensen beseffen dat ook gsc's gewoon opgepikt kunnen worden. Ik werd lastiggevallen terwijl ik in een cruiser aan het minen was. Hij was al een poosje naast me aan het minen in een retriever. Op een gegeven moment warpt hij een indy in en dumpt een gsc naast de retriever. Hij vliegt naar mij toe en steelt wegeteld 200 m3 ore uit mijn can. Ik had namelijk 1,5 cargohold ore nodig voor een missie en een cruiser mined net iets sneller dan een itty3. Ik warp/dock en besefte me dat de gsc wel eens niet geanchored kon zijn. Dus warpte ik terug in itty3 en scoopte de gsc vlak voor ik weer naar station warpte... Toen had ik ineens 2000 m3 ore en een gsc...

BTW - tijdens icemining heb ik een totale tijd van ongeveer 24 minuten om te douchen. Fully cargoed/rigged mack, unboosted. Winst per douche is dus een miljoen isk / mack.

• Hurtebise
Nou ik ga liever niet met de corp-orca solo minen. Wil ik niet op mijn geweten hebben. Als transport en refining boot helemaal de max. Gebruik hem liever in een collectieve mining ops.

• Hurtebise
wheez50 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:40:
Ik heb in mijn jonge jaren (ik vond lvl2 missies al spannend) wel eens last gehad van een orethief. Ik was (en ben soms nog steeds) jetcanminer. Ik merkte namelijk dat weinig mensen beseffen dat ook gsc's gewoon opgepikt kunnen worden. Ik werd lastiggevallen terwijl ik in een cruiser aan het minen was. Hij was al een poosje naast me aan het minen in een retriever. Op een gegeven moment warpt hij een indy in en dumpt een gsc naast de retriever. Hij vliegt naar mij toe en steelt wegeteld 200 m3 ore uit mijn can. Ik had namelijk 1,5 cargohold ore nodig voor een missie en een cruiser mined net iets sneller dan een itty3. Ik warp/dock en besefte me dat de gsc wel eens niet geanchored kon zijn. Dus warpte ik terug in itty3 en scoopte de gsc vlak voor ik weer naar station warpte... Toen had ik ineens 2000 m3 ore en een gsc...

BTW - tijdens icemining heb ik een totale tijd van ongeveer 24 minuten om te douchen. Fully cargoed/rigged mack, unboosted. Winst per douche is dus een miljoen isk / mack.
Hoeveel is je cycle dan? Ik draai 290s met t2's.
[stoefmodus]2 macks in de strijd, beiden exhumers op 5, 2x IHU t2 per mack = 80+ ice units per uur [/stoefmodus]
Full boosted door orca kan je tot 274s komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hurtebise op 23-09-2010 15:49 ]

• ravenger
Hurtebise schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:53:
[...]

Hoeveel is je cycle dan? Ik draai 290s met t2's.
350 gok ik ? :) Als je genoeg cargo hebt kun je 3 cycles vullen, dus 4 cycles totaal dat je weg kunt blijven is ongeveer 24 minuten.

• wheez50
Hey! Ik hou het wel leuk!

T1 iceminers in 12k cargo mack met exhumer4 unboosted is voor mij 480/cycle. drie keer 480s = 24 minuten per 12 blokjes ijs. Daarna dock ik, leeg ik en kom ik terug.

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Wat Wheez heeft, maar dan een stuk sneller :P

Ik heb 4 accounts; de WCMD is altijd in de buurt in een CMD maar uit zicht met 3 warfare links boosts + implants en doet achterlijke bonus. De SQCMD zit in een orca met mining foreman meuk en geeft max mining boost. 2 Macks of Hulks houden zich bezig met de boel leegtrekken.

Afwisselend Ore (7 min voor een volle jetcan) of Ice (cargominen of proactief).

Plat gezegd haal je dan met 15 speelavonden van 2-3 uur je plexen er gemakkelijk mee uit voor alle accounts.
Daarnaast heb je nog je eigen mining>production>trade cyclus voor 7-8% meer winst en ook nog 1-2x per jaar invention cyclus mbv de datacores die de 4 accounts opleveren (allemaal maxxed, meerdere slots :D)

De rest van de tijd 'hou ik het leuk' of ben ik gewoon niet pro-actief met EVE bezig 8)

• Hurtebise
Vind het altijd moeilijke afweging. Mack + boostende orca en dus minder ijs maken of 2 macks met een hauler iteron mark V.

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 18:37
nieuwe blog

team best friends forever: what's happening winter 2010?
reported by CCP Soundwave | 2010.09.23 15:07:01 | NEW

If you've been around a while, you'll probably remember the static 10/10 complexes. For those that haven't, the 10/10 complexes were sites that spawned in set locations every day after downtime. You couldn't really run them alone, so most alliances would have gangs ready when downtime was over. Some communities would even have alts logged out at the sites so they could instantly run them. That's efficient, ladies and gentlemen.

I used to love the 10/10 complexes. Not because they were the best PVE content ever produced, but because there is so little PVE designed for groups. Don't get me wrong, wormholes are great if you're into exploration, and mining is great if you enjoy staring into walls for prolonged periods of time. But if you're just looking for simple group PVE content, where you go in with your buddies and blow everything up, EVE doesn't really have much after we reworked the 10/10 complexes (they still exist but in a different form).

Now you may be asking yourself "why did you take them out then, stupid?" The high reward and static nature meant that you could make a lot of money every day at a pretty small effort. It was basically an ATM machine if you imagine it had a single button that said "free money" and was surrounded by neon signs reading "PLEASE COME TAKE MY MONEY." In the end, we had to take them out, but we never really got around to replacing them properly. It's a great shame, because with that massive financial loophole we also killed off one of the few group PVE features.

We're about to change that. Team Best Friends Forever's focus for EVE Online: Incursion is to create content for groups of players across security bands. Anyway, here are the broad lines on what we're doing:

EVE is the home of large scale PVP, with massive alliances taking each other on. We'd like to try and apply some of that scale to PVE, so rather than giving you just a few dungeons, we're going to give you a few constellations at a time. The amount of content will be massive and we're going to supplement it with a load of new systems and functionality.

One of those systems is the reward system. We're going to try and shift the focus from killing NPCs to completing objectives. That means people who take part in the PVE will be rewarded when the event is done, instead of paying them for shooting individual NPCs. We'll put several tiers of rewards in, so you get something right away and then a delayed reward down the road. There will be a chance based bonus reward as well of course.

Hopefully we can tie the objectives into a larger picture, so completing them doesn't just pay you; it contributes meaningfully to the experience of everyone. Completing objectives will make reaching the end goal easier, so people across several systems will be able to work together and virtually high five each other.

If you complete enough of those objectives and contribute positively over a period of time, you may even get a bonus reward for being a good soldier. Think of it as a "service guarantees citizenship" thing. We want to make sure that there is an incentive to be the number one contributor, so hopefully people are motivated to put in an effort. We'll make sure everyone knows who the top dogs are in all of this, so you can show everyone your veritable e-member.

To make sure we don't end up in the same situation with the 10/10s, the system is designed to be dynamic and move around. Hopefully we'll end up with a system that isn't too static, making sure it's not abused and reaches most corners of space, so everyone can get a shot at it. Think of it as a moving circus where you have to shoot the clowns. Stupid clowns. You will be able to find them in all areas of space, high sec, low sec and zero sec, with the appropriate reward multipliers depending on where it is of course.

This content will have its own line of NPCs too that are tailored especially for it. They're going to have the standard Sleeper AI (no matter where you meet them, even in high sec!) with some new behavior components put in. Overall, these NPCs are going to have more defined roles than NPCs previously have and be given some clever AI components to support that. Don't be surprised if you see sniper NPC battleships and bombers that do more intelligent target selection.

Anyway, that's the general direction of the feature. We're in the process of finishing the core systems, so expect a Singularity update in the near future (Soon TM). The further we get, the more dev blogs and pieces of the puzzle we'll give you.

That's it from Team Best Friends Forever,

Iseci

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:14
deze devblog klinkt wel errug vet.. Dit + upcoming patch/expansion neigt toch wel heel erg naar een resub... :D

*en even leek het alsof MacLassie knipperde met zijn ogen, ookal lag hij al maanden in coma.. Er is dus nog hoop!*

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

• wheez50
Het enige wat ik eigenlijk heel hard hoop is dat er al een PI upgrade in tyrannis 1.2 zit. Ik wordt gillend gek van extractors beklikken... De rest lijkt me leuk. Maar PI needs fixing...

[ Voor 23% gewijzigd door PromoX op 23-09-2010 20:25 ]

the system is designed to be dynamic and move around.
Ik vraag me af of dat betekend dat je dan maar een heel klein gedeelte van de tijd vanuit je eigen stekkie aan zulk soort dingen mee kan doen. Want voor de meeste zit het er niet echt in om erachter aan rond te vliegen.

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Wat ze eerder zeiden moet zo'n event ongeveer een week duren voordat de hele vloot vernietigd is dus voor zo'n periode lijkt me dat toch makkelijk om "even" op en neer te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je met je corp in een gebied woont kan je niet steeds weer een week een paar regios verderop gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of wardeck CVA...hetzelfde idee zo'n beetje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Lassie dutch schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:08:
deze devblog klinkt wel errug vet.. Dit + upcoming patch/expansion neigt toch wel heel erg naar een resub... :D

*en even leek het alsof MacLassie knipperde met zijn ogen, ookal lag hij al maanden in coma.. Er is dus nog hoop!*
Doe mij maar gewoon 10/10 :P, zeker met sleeper AI's :(, worden logistics weer minder use-able...

wat gaat het "nut" dan worden van meer kans op een instance in 0.0? (met die upgrades)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waarom met een group 10/10's doen, als je het met een carrier veel makkelijker alleen kan doen?
Wordt dit niet hetzelfde met die nieuwe pve content die ze willen uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:16:
en waarom met een group 10/10's doen, als je het met een carrier veel makkelijker alleen kan doen?
Wordt dit niet hetzelfde met die nieuwe pve content die ze willen uitbrengen?
niet alle 10/10 zijn te doen gate's gaan geen carriers doorheen ;)

ben wel benieuwd of ze de 10/10's en 6 etc ook gaan weghalen of dat dit erbij komt.. dat is niet helemaal duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wel duidelijk, die blijven gewoon. Ze hebben het in de blog over static 10/10s, niet de huidige. Ook is sleeper ai altijd beter dan de huidige (nou ja voor missies zouden ze wat aan drone agro mogen sleutelen), en zou het overal moeten worden ingevoerd. AIs die ietsjes meer doen dan orbitten en specifieke type damage afvuren zou leuk zijn. En ja dan moet je maar twee logistics schepen meenemen, dan wel RR BS. Maar die blijven echt wel usable, kijk naar pvp, daar switched je tegenstander ook doelwitten en blijft niet continue op 1 zwaar getanked schip schieten dat als eerste er was, en daar zijn logistics ook heel nuttig.

@Srooi, wat is het idee achter die CVA opmerking? Ik begrijp hem niet.
En zijn er uberhaupt 10/10s die je met een carrier kan doen (oftewel die geen gates hebben). Volgens mij hebben ze allemaal gates.

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 24-09-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Een 10/10 kan je niet doen met een carrier. Er zijn wel escalaties die je kan doen (Blood Raider Temple geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
wat gaan ze dan met die static sites doen die ze nu overal en nergens hebben gespawnt in 0.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Welke static sites? Ik heb nog nooit een static site gezien in Delve. Vroeger was dat er wel, maar die dingen hebben ze voor zover ik weet opgedoekt en random laten spawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben laatst nieuwe gespawned om zulk soort landmarks beter te verdelen. Volgens mij gebruikt geen hond ze.

Zie beneden, die inderdaad.

[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 24-09-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Och die dingen van 'Amarr Abandonded Outpost' enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Die static sites zijn volgens mij gewoon kleur in het systeem. Ziet er leuk uit, maar verder is het niet zo veel. Ik beschouw ze zelf als extra belt met rats, zonder minerals. En dan zijn de rats altijd 50% bounty en droppen veel minder leuks. Iets meer heb ik er nooit uitgehaald.

Landmark - X-ehhd - Unidentified Cartel Hideout <-- deze ben ik tientallen keren langsgegaan :)
http://evemaps.dotlan.net/system/X-EHHD/celestials

[ Voor 29% gewijzigd door wheez50 op 24-09-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Klopt mijn theorie wat dit betreft overigens?

Stel je hebt alle relevante scanning skills op V, en gaat opzoek naar een complex. Als je nu een deadspace probe gebruikt (bereik van een héél systeem), en je onthoudt nu van elke sig eventjes de strength. Bij nader onderzoek blijkt dat één van die sigs een 6/10 is. Kan je dan de strength van die signature automatisch herleiden naar een 6/10 voor als je in een volgend systeem weer een zelfde signature zou scannen met datzelfde percentage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem is dat strength ook nog afhangt van afstand, en bij meerdere probes met hoeken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ook als je maar een probe gebruikt?

• bangkirai
Volgens mij kun je met deep space probes, die je dus ver buiten de planeten range gooit op grootste AU, en dan nog net het solar systeem overlapt voor een scan, wel de minimum scan strength van alle types krijgen.

En het gerucht is dus wel, dat je op die manier wel snel kunt scannen wat voor type een signature is.

• De_Bastaard
Dat bedoelde ik ook :p Toch maar eens skillen dan *D

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

bangkirai schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 01:16:
Volgens mij kun je met deep space probes, die je dus ver buiten de planeten range gooit op grootste AU, en dan nog net het solar systeem overlapt voor een scan, wel de minimum scan strength van alle types krijgen.

En het gerucht is dus wel, dat je op die manier wel snel kunt scannen wat voor type een signature is.
Eeeh, dat kon vroeger met deep space probes, dat hebben ze later gefixed generfd. (ik denk dat het nog wel steeds mogelijk is, maar dan moet je wel een SOE implant set hebben, max skills, rigs en soe gear)

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• ravenger
voor het bepalen van het type heb je toch iets van 25% strength nodig? ik denk dat je dat met deepspace probes niet gaat halen ;)

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
sHELL schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:42:
[...]

Eeeh, dat kon vroeger met deep space probes, dat hebben ze later gefixed generfd. (ik denk dat het nog wel steeds mogelijk is, maar dan moet je wel een SOE implant set hebben, max skills, rigs en soe gear)
Hoe heten die krengen, wat doen ze precies en hoe kan ik er aan komen? :+

Specs

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Missies doen voor http://evemaps.dotlan.net/npc/Sisters_of_EVE/agents en met wat geduld kan je een setje Virtue implants verzamelen van 2,2 miljard isk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
wat minder nuttig gaat worden als ze niet meer static worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 19:12
hmmm.... Wat jammer dat mijn vrouw weer eens wilden winkelen, samen met mij natuurlijk....

http://www.eve-razor.com/...ill_related&kll_id=335767

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 00:06
Dennis_k schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:07:
hmmm.... Wat jammer dat mijn vrouw weer eens wilden winkelen, samen met mij natuurlijk....

http://www.eve-razor.com/...ill_related&kll_id=335767
Dat ziet er ziek uit! Is er hiervan een screenshot of fraps van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
Soms dan ben je met een groep mensen en dan kom je een Medium -A- tower tegen :+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~shalafi/eve/2010.09.26.14.39.24.jpg
Daarvoor nog het één en ander gedaan. Resultaat, 16000K rounds aan Antimatter M binnen 3 uur er doorheen gejaagd. Al met al, het was een zeer leuke middag. :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel het ideale alliance lid dan, iemand die 3 uur op een POS schieten leuk vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik vind het verschrikkelijk om te doen ... gelukkig duurt het tegenwoordig niet lang meer om een pos te slopen zolang de supercaps op het toneel verschijnen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
Nee hoor. Ik zeg ook niet dat wij 3 uur op die POS hebben schoten. Hiervoor waren wij hard bezig om iets anders te slopen (Ik geloof dat dit geintje ons 1 uur en 15 minuten heeft gekost). ;)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
furby-killer schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:33:
Wel het ideale alliance lid dan, iemand die 3 uur op een POS schieten leuk vind :P
tja 3 uur pos schieten met je alt en verder vrolijk factions knallen met je andere toon? ik zie geen probleem ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
posbash was maar 40minuten (heb het gefrapst :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
ach.. ik heb 4 characters (en jij hebt er ook meerdere don't try to deny it)

als ik daarvan welgeteld 1 ervan moet inzetten om zich bezig te houden met wars de andere gebruik voor jita trading een ervan om te missionen en een om lekker te ratten in mn 0,0 space wat verdedigd word door mn andere main wie zegt mij dat dit niet totaal genieten is van eve ? alle facetten van even doe ik hiermee terwijl jij nog met je eigen wereld bezig bent en heel graag wilt vertellen hoe wij het allemaal moeten doen op een forum..

het zou me niets verbazen als je zelf graag post op caod terwijl jij zelf ook aan het missionen/minen/traden bent met jou alts....

like it or don't maar kap met alle wazig opmerkingen of pogingen tot uitlokking er zijn al meerdere mensen op de ingame channels die hun ongenoegen van jou hebben uitgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Hallo,

Zie ik het nou overal over het hoofd of kan je geen PLEX betalen met iDeal?

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan het probleemloos ontkennen hoor, ik heb 1 account met 1 char erop, nog nooit op caod gepost, en als ik dat zou doen zou ik geen alts gebruiken. Ik post genoeg dat controversieel is met mijn main, maar ik schaam me er niet voor dus hoef me niet te verbergen achter alts.

Ik veroordeel ook helemaal mensen met alts niet. Ik denk zelf dat eve leuker zou zijn als niemand alts had, maar dat is doelloze discussie gezien dat dat nooit zal gebeuren. Als het overkwam alsof ik jouw veroordeelde vanwege het hebben van een alt spijt me dat, gezien dat dat niet de bedoeling was, al kan ik begrijpen dat je het zo zou interpreteren. De enige die ik 'veroordeel' is CCP die game mechanics maakt waarbij je effectief gewoon alts nodig hebt (wat wel weer logisch is als je meer winst wil maken, echter is het in principe niks anders dan micro transactions). Dat is vanaf indirecte dingen als POS bashes, die zo saai gemaakt zijn dat je op een alt iets anders wil doen, via cynos waarbij je eigenlijk gewoon je eigen alt wil, totaan supercaps waar het hebben van een alt geen keuze is maar verplicht is. Maar ik veroordeel dus niet mensen voor het hebben van een alt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
ElmarNieser schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:56:
Hallo,

Zie ik het nou overal over het hoofd of kan je geen PLEX betalen met iDeal?
plex zijn ''gebroken'' gtc's je koopt dus 1 gtc en breekt deze ingame tot 2 plexes deze zijn weer alleen via isk tekoop..

antwoord op je vraag is dus nee je kan geen plex met ideal betalen..
furby-killer schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:58:
Ik kan het probleemloos ontkennen hoor, ik heb 1 account met 1 char erop, nog nooit op caod gepost, en als ik dat zou doen zou ik geen alts gebruiken. Ik post genoeg dat controversieel is met mijn main, maar ik schaam me er niet voor dus hoef me niet te verbergen achter alts.

Ik veroordeel ook helemaal mensen met alts niet. Ik denk zelf dat eve leuker zou zijn als niemand alts had, maar dat is doelloze discussie gezien dat dat nooit zal gebeuren. Als het overkwam alsof ik jouw veroordeelde vanwege het hebben van een alt spijt me dat, gezien dat dat niet de bedoeling was, al kan ik begrijpen dat je het zo zou interpreteren. De enige die ik 'veroordeel' is CCP die game mechanics maakt waarbij je effectief gewoon alts nodig hebt (wat wel weer logisch is als je meer winst wil maken, echter is het in principe niks anders dan micro transactions). Dat is vanaf indirecte dingen als POS bashes, die zo saai gemaakt zijn dat je op een alt iets anders wil doen, via cynos waarbij je eigenlijk gewoon je eigen alt wil, totaan supercaps waar het hebben van een alt geen keuze is maar verplicht is. Maar ik veroordeel dus niet mensen voor het hebben van een alt.
je praat jezelf tegen dat terzijde...

dat ccp deze constructie bedacht heeft kan ik wel begrijpen capitals gebruik je niet solo dus zal je altijd met support en cyno's komen (dat je voor je eigen gemak/winst je cyno alts maakt is een ander verhaal)

pos bashen heb ik een gruwlijke hekel aan en sinds de nieuwe sov regels valt het ook wel mee (alleen breek me de bek niet open van de ihubs/station aanvallen) dat is helemaal scheef de towers zijn nu voornamelijk jammer/bridge/cyno/uitvalsbasis geworden.

verder vermaak ik me af en toe nog steeds heerlijk solo in mn curse maar vaak kom je helaas gewoon blobs tegen waarmee je het niet wint zonder met je eigen blob te komen (en dan komt het stukje lag/overblobben weer terug)

CCP wil hier wel wat aan doen maar kan het simpelweg niet het idee wat ze hadden was leuk vroeger maar ik heb het idee dat ze nooit verwacht hadden dat er alliances zouden komen van duizenden mensen en deze vervolgens ook nog eens in een systeem gaan lopen knokken met een andere alliance met duizenden mensen... gevolg is een system die niet voorruit te branden is.

de huidige technologie is er nog niet klaar voor ze zijn hard bezig om hun code en hardware te veranderen om de node's zo te krijgen dat ze ze kunnen reinforcen/sneller maken zonder een downtime nodig te hebben of de node te herstarten.

over 20 jaar lachen we hierover en zijn de fleetbatles zoals nu een herinnering uit het verleden en loop je in je vr ruimte thuis je eigen schip te besturen,

Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.