[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 19: Tyrannis Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 28 Laatste
Acties:
  • 117.449 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
Gisteravond mijn eerste PvP roam in 0.0 gehad. Ik moet zeggen, dat dit toch wel een stuk professioneler ging dan mijn de roams tijdens de wardec-periode. Enorm veel plezier gehad en er was sprake van een kort gevecht.

Wel weer typisch natuurlijk, ik was de enige die zijn schip heeft verloren, omdat ik gewarpbubbled werd toen ik sprong naar een gate richting het afgesproken punt. Om precies te zijn, ik was maar 1 jump verwijderd van dat punt.... Nou ja, het is maar ISK en ik ben een ervaring rijker.

Ik moet wel zeggen dat ik steeds meer plezier in Eve begin te krijgen :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 19:12
aex351 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:34:
Heb vanavond voor het eerst het spel gespeeld. Mijn eerste indruk: wat een chaotisch spel. Meteen een overload aan informatie. De chat voor beginners is wel handig. Vragen worden best snel beantwoord.

Ik ben nu bezig met de tutorial voor de cariere pad. Ik ben bij het begin begonnen en heb gekozen voor 'Military'. Nu moet ik 2 piraten of iets dergelijks verslaan. Maar zien andere spelers deze bots dan niet rondvliegen en waarom zouden zij er dan ook niet op schieten?

Nu heb ik een fout gemaakt met de naam van mijn avatar. De tweede letter is ook een hoofdletter en dat was niet de bedoeling. Weet iemand of hier een oplossing voor is? Ik heb geen oplossing kunnen vinden, anders dan mijn avatar te verwijderen en een dag later opnieuw aanmaken. En stel dat ik zoiets zou willen doen. Is er dan een manier om alle items aan de nieuwe avatar te geven?

Trial accounts gaan overigens ook direct in. Op de website staat dat de trialperiode pas begint wanneer je voor het eerst in het spel hebt ingelogd. Bij mij was dat dus niet het geval.
Ook heel handig voor de nieuwe speler:

http://www.isktheguide.com/

Een dikke guide voor alle aspecten van Eve

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis_k schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:45:
[...]

Ook heel handig voor de nieuwe speler:

http://www.isktheguide.com/

Een dikke guide voor alle aspecten van Eve
Dik is niet altijd positief, maar hij is ook al 5 posts eerder gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
furby-killer schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:48:
[...]

Dik is niet altijd positief, maar hij is ook al 5 posts eerder gepost.
Positief of niet, het is een duidelijke guide en voor de beginner echt een uitkomst.

Overigens iets heel anders, je hebt dus de "Create a Starship contest" en deze vind ik verreweg de leukste:

Afbeeldingslocatie: http://th00.deviantart.net/fs70/PRE/f/2010/251/6/1/awesome_starship_2_0_by_funwithheroin-d2yau4q.png
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
typical Minmatar design O-)

* MonkeySandwich rent snel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

UK komt er achter wat al zo veel eerder hebben ontdekt. Voor industrielen is er maar een rol in 0.0: te worden verdreven door de pvp'ers.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Absoluut geen Minmatar!

* yared ziet namelijk maar 7 kleine stukje ductape

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Beetje aluminiumfolie erbij en het kan zo doorgaan voor een opvolger van de Space Shuttle!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Nog even wat keukentegels tegen de cockpit patexen (tm), vlam in de pijp, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
en toen scheen CO2 + PL, geheel tenerifis ge sbu-ed te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CO2 hebben genoeg ISK bij elkaar geharkt om PL te huren? Hoe willen ze in hemelsnaam Tenerife behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De buren van -A- zien dat na Atlas nu ook zij in mekaar storten en pakken wat ze pakken kunnen. Die space kunnen ze altijd wel weer aan de -A- renters uithuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja ik kan ook syndicate gaan verhuren, maar dat huurt ook niemand van mij. Je moet als sterke alliance lid zijn van een powerblock om overeind te blijven, en CO2 zou ik niet echt bij het lijstje sterke alliances plaatsen. Dan vraag ik me dus af met wie ze blue standings hebben (behalve PL, dat is toch dan voorbij zodra het contract over is). Lijkt me nog logischer dat ze indirect huren van WN ofzo door hun supercaps te geven in ruil voor standing.

Edit: Zag net op kugu dat CO2 blijkbaar vriendjes zijn met WN.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 13-09-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Zolang er geen Senseo inzit, wint geen enkele boot een V3COM stem met de verplichte koffiepauzes die wij houden :D

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
furby-killer schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:22:
Tja ik kan ook syndicate gaan verhuren, maar dat huurt ook niemand van mij. Je moet als sterke alliance lid zijn van een powerblock om overeind te blijven, en CO2 zou ik niet echt bij het lijstje sterke alliances plaatsen. Dan vraag ik me dus af met wie ze blue standings hebben (behalve PL, dat is toch dan voorbij zodra het contract over is). Lijkt me nog logischer dat ze indirect huren van WN ofzo door hun supercaps te geven in ruil voor standing.

Edit: Zag net op kugu dat CO2 blijkbaar vriendjes zijn met WN.
en met xix en RA ;-) (zit in hun secured channel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PL heeft nu sov in kbp7 hehehe
hebben ze goed gespeeld, ik hoop dat BDEAL de volgende is..maar die gaan met alle winnende kanten mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:40
Haha erg leuk wat er nu gebeurd in 't zuiden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
De_Bastaard schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 08:39:
Haha erg leuk wat er nu gebeurd in 't zuiden :D
Inderdaad, er is behoorlijk wat leven in de brouwerij. -A- krijgt goed op z'n flikker, dat is meer dan duidelijk :P
Capital system of Against All Authorities alliance (AAA) GE-8JV (Catch) is under full seige. SBU’d, IHUB and station are reinforced, all station services are down. Pandemic Legion (PL) and allies keep the system locked. No resistance mounted, after yesterdays 3-way battle.

[ Voor 34% gewijzigd door nwagenaar op 14-09-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is heus wel resistance alleen niet wat de tegenpartij zou willen zien, meh niet -a-'s probleem nadat de helft van de corps in de laatste maand vertrokken zijn hebben we geen verwachtingen dat we onze space kunnen houden :)

Dus enige wat je dan kan doen is proberen de vijand zoveel mogelijk te irriteren en proberen om lol te maken met de gangs die je kan runnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zit het nu met HED? Daar heeft PL toch de IT aanval gestopt? Want als je AAA snel kapot wilt hebben zou ik die ook snel uitschakelen, redelijk belangrijk systeem voor hun logistics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:43
Waarschijnlijk bewaren ze dat voor een latere fase: Niet vergeten dat PL voor de fights gaat...

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De HED route naar empire is veel beter om te campen om haulers vol dure zooi op te blazen dan in te nemen.
Sun Tzu zag het nut al in van een route vrijhouden voor je vijand: Show him there is a road to safety, and so create in his mind the idea that there is an alternative to death. Then strike. --Tu Mu, Ch. 7

• De_Bastaard
Zie net dat 'wij' vannacht een tower gepopped hebben in HED. Ach, wordt wel lachen *D

Lees net dat er nog andere corps/alliances naar het zuiden komen, dus fun times ahead.

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
furby-killer schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:05:
Hoe zit het nu met HED? Daar heeft PL toch de IT aanval gestopt? Want als je AAA snel kapot wilt hebben zou ik die ook snel uitschakelen, redelijk belangrijk systeem voor hun logistics.
Hahahahahahahahahahahaha

Anyway, gewoon wat leuke gevechten gehad daar, besides the fact dat we ook wat sbu's geplaats hebben om init te helpen.

• nwagenaar
De_Bastaard schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:43:
Zie net dat 'wij' vannacht een tower gepopped hebben in HED. Ach, wordt wel lachen *D

Lees net dat er nog andere corps/alliances naar het zuiden komen, dus fun times ahead.
Wiiieeeeeehhhhhhhh! More neutrals/reds to shoot! :P

Verwijderd

nu iedereen zich focused op het campen van kbp en hed, kan ik mn ratters weer farmen in hun nightmares en tengu's met mn redeemer \o/
Ashrah schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:14:
[...]

Hahahahahahahahahahahaha

Anyway, gewoon wat leuke gevechten gehad daar, besides the fact dat we ook wat sbu's geplaats hebben om init te helpen.
Wat is het grappige? Als je denkt dat HED geen belangrijk systeem is ben je redelijk jezelf voor de gek aan het houden. Tuurlijk met jump freighters kan je een hoop, maar voor gemiddelde grunt en AAA pets is dat systeem hardstikke belangrijk.
En in ieder geval vroeger was het een komen en gaan van freighters daar die verder via het JB netwerk gingen.

@Sun Tzu quote, in principe neem ik je niet echt serieus als je daarmee aankomt in eve, maar het is hier ook nog eens verkeerd geinterpreteerd. Het gaat er niet over dat je ze een veilige route kan laten zien om ze dan op die route alsnog neer te knallen, maar dat je ze een uitweg geeft (wat geen fysieke weg hoeft te zijn, eerder dat je jezelf kan overgeven en dat je dan goed behandeld wordt bijvoorbeeld), zodat er geen reden is om jezelf dood te vechten, wat ook aan de aanvallende kant voor meer verliezen zorgt.
Oftewel heeft helemaal niks met HED situatie te maken.

• wheez50
Het heeft juist alles met eve te maken. Ook in eve zijn de 'tegenstanders' mensen. Die via menselijke impulsen reageren. Wat wel verschilt zijn de doelen. Waar de kunst van oorlogsvoeren als doel heeft zo 'makkelijk' mogelijk je doel te behalen (overwinning) is in eve de weg veel belangrijker: People willen fights en ganks. En dan graag wel winnen met een boel fun enzo. Met als simpel doel zo veel mogelijk uit je campagne te halen is het erg slim om logistiek in controleerbare paden te laten gaan.

Nog steeds zijn er leden van atlas die nog dagelijks ratten in omist en soms zelfs in detorid (hoewel dat nu toch echt wel wn territorium is). Zo zal dat ook gaan met -a-. En door de weg naar hed zo open mogelijk te houden, weet je zeker dat ze die route blijven nemen.Dat heeft effect op de totale slagkracht van -a- omdat mensen makkelijker wegen kiezen en makkelijker locaties kiezen om vanuit te vechten.

An sich heb je gelijk dat tsun zu het hier niet helemaal over heeft. Maar zeggen dat het er helemaal niets mee te maken heeft is zeggen dat een peer plus een peer geen twee peren is omdat het rekenboekje appels gebruikt.

Verwijderd

/me inserts Butter Dog post :D

• De_Bastaard
Hahaha _O-

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ok, ik ben net begonnen met EVE en een totale newb.
Ik ben nu de tutorials aan het doen.
Heb me al aangesloten bij een mining corporation en wat heen en weer gevlogen.
Maar dit is een lekker ingewikkeld spel.

Zijn er nog leuke belgische/nederlands alliance of corporations die het niet erg vinden om met een newbie op gescheept te zitten ?

[ Voor 13% gewijzigd door Kain_niaK op 16-09-2010 13:12 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

Kain_niaK schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:51:
Ok, ik ben net begonnen met EVE en een totale newb.
Ik ben nu de tutorials aan het doen.
Heb me al aangesloten bij een mining corporation en wat heen en weer gevlogen.
Maar dit is een lekker ingewikkeld spel.

Zijn er nog leuke belgische/nederlands alliance of corporations die het niet erg vinden om met een newbie op gescheept te zitten ?

Ik krijg ook nog de account gegeven van Whyte maar ik heb nu zelf een account aangemaakt voor 90 dagen. :)
petition time!!! ;)
Pro tip: nooit melding van maken dat je account gegevens van iemand in bezit hebt of hebt weggegeven. Tegen de EULA.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Zijn er nederlandse chat kanalen ingame ?

• De_Bastaard
Jep, join het kanaal Dutch.

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
channel gathering.tweakers.net is maar stilletjes

• Dutch2007

• Kain_niaK

Kain_niaK

Zijn er nog GoT corperations of alliance actief die ik kan joinen en die newbie's niet te erg vinden? :)

Oh ja ik word natuurlijk een "grote'' Hou dat in je achterhoofd :P

[ Voor 25% gewijzigd door Kain_niaK op 16-09-2010 18:25 ]

• Dutch2007
Kain_niaK schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:23:
Zijn er nog GoT corperations of alliance actief die ik kan joinen en die newbie's niet te erg vinden? :)

Oh ja ik word natuurlijk een "grote'' Hou dat in je achterhoofd :P
convo me ;-), en wat bedoel je met newbie?

Hoeveel sp praten we over? zoeken nog mensen, zijn voornamelijk in 0.0 actief, rustig plekje tho, dus enige issue kunnen skillbooks evt zijn, maar goed, as je beetje weet van schip X had je graag gehad, als je min of meer die skillbooks naar 00 laarverhuizen kan je die opslaan in de outpost bij onze buren van init. (en dan zit je 1 jump van de outpost :P)

• Kain_niaK

Kain_niaK

Newbie ? Ik heb er net 3 uur over gedaan om erachter te komen dat ik rechter muisknop - agent - encourage moest doen om verder te gaan met mijn missie. :P
Ik heb gisteren net een account aangemaakt.

Ik zoek dus een corporation met belgen/nederlanders er in die een beetje GoT related is en ook zelf een aantal nieuwelingen heeft. En dan lekker via mumble een beetje kletsten en samen spelen.

• Dutch2007
hmmm hebben een paar gotters in mijn corp, skythe, en nog 1, waar k heel ff de tweakersnaam niet van weer (sorry :P), en nog 1-2 nl-ders

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 18:37
V3SPA heeft een aantal tweakers...zoals ik :)

en is behoorlijk groot en voor alles wat in high sec .

Iseci

• nwagenaar
Dutch2007 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:53:
hmmm hebben een paar gotters in mijn corp, skythe, en nog 1, waar k heel ff de tweakersnaam niet van weer (sorry :P), en nog 1-2 nl-ders
Pfff, weet je mijn naam nu al niet meer? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch2007 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:30:
[...]

convo me ;-), en wat bedoel je met newbie?

Hoeveel sp praten we over? zoeken nog mensen, zijn voornamelijk in 0.0 actief, rustig plekje tho, dus enige issue kunnen skillbooks evt zijn, maar goed, as je beetje weet van schip X had je graag gehad, als je min of meer die skillbooks naar 00 laarverhuizen kan je die opslaan in de outpost bij onze buren van init. (en dan zit je 1 jump van de outpost :P)
argggggh ik verveel me kapot!!! Heb te lang in provi sov warfare gespeeld, zoeken mensen hier nog goede spelers? 55mil sp amarr/ voornamelijk minmatar gericht :P Kan bijna alles vliegen, behalve titanen :P

En ieeeeuwww je zei INIT!! Waar zitten jullie precies? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Waar heb je voorheen in gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Hallo, kan iemand mij een trial key toesturen? Wil Eve na een tijdje hier meegelezen te hebben wel eens een keer proberen :)

Edit: thanks voor het toesturen van de key!

[ Voor 15% gewijzigd door Menace_1981 op 17-09-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menace_1981 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:52:
Hallo, kan iemand mij een trial key toesturen? Wil Eve na een tijdje hier meegelezen te hebben wel eens een keer proberen :)
Ik heb je een pm gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Laatst online: 14:59
Menace_1981 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:52:
DM even je email adres en ik stuur je een key :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-a- (jaartje), ushra'khan (jaartje), Noir nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:30:
[...]

argggggh ik verveel me kapot!!! Heb te lang in provi sov warfare gespeeld, zoeken mensen hier nog goede spelers? 55mil sp amarr/ voornamelijk minmatar gericht :P Kan bijna alles vliegen, behalve titanen :P

En ieeeeuwww je zei INIT!! Waar zitten jullie precies? ;)
http://evemaps.dotlan.net...tergalactic_Exports_Group - Detorid dus, hebben we een constellation

[ Voor 4% gewijzigd door Dutch2007 op 17-09-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 14:39

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Eve University houdt volgende week een wiki wedstrijd waarin we 4x $50 (50 dollar) aan eve-store tegoed weggeven :D

Mocht je dus wat eve swag willen is nu de kans om het een stuk goedkoper te krijgen.

http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1385441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Ik ben jullie gister nog tegengekomen in omist ^^

Thanks for the help natuurlijk...

• tntkiller
new ship!
reported by CCP Greyscale | 2010.09.17 18:59:52

When we asked the art department to craft a new ship to give away over the summer, we weren't expecting something quite as awesome as the Primae hull. In retrospect we probably should've seen it coming, given the quality of stuff they consistently turn out, but our minds were on other things. After seeing the finished product though, we agreed pretty quickly that this design was too damn cool to just be used for a limited-run freebie.

Even before the Primae was properly finished we were knocking around ideas for how we could reuse it, and as the original Primae description shows we were thinking about salvaging early on. Ever since we implemented salvaging it's been crying out for a dedicated ship type, and while the Marauder class can be shoehorned into the dedicated salvager role, it's a little too expensive to use in that way on a regular basis. As a result, a lot of people end up doing their salvage work in either destroyers (cheap and convenient, but lack the cargo space, cap stability and bonuses to be really efficient) or other larger and more expensive platforms such as BCs (inefficient for their price).

Therefore, allow me to present the Noctis:
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.eveonline.com/community/devblog/2010/noctis.jpg
Screenshots taken with just the ORE Industrial skill to level I, so you can see the base stats.

For those wondering, the tractor beam cycle bonus is a mild timesaving tweak - anyone who's tried to really optimize their Marauder salvaging has probably become a little frustrated with waiting for tractors to finish cycling, and with the increased speed that the Noctis will be pulling things in, the default cycle length will end up wasting a fair amount of time. The tractor cycle bonus is meant as a mild offset to this; the salvage cycle bonus is more obviously useful.

We'll be seeding the new skill and blueprint in ORE stations everywhere (ie, Outer Ring) in the next expansion, retailing for 1,600,000 and 390,000,000 respectively. Aaaaand... that's about it, really. Hope you find it useful!

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.eveonline.com/community/devblog/2010/noctis%20blueprint.jpg

-Greyscale

http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=797

Iseci

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 16:23

-ko-

Leidend Voorwerp

Ik wacht hier al sinds mn eerste missie op. Ik wil het! :)

Wa Doede Nou

• Sleepie
  • Laatst online: 14:59
Very nice!
Met snellere tractors met meer range en snellere salvagers ga ik zeker meer missions salvagen.

Hebbuh :9~

• De_Bastaard
Haha toch maar een alt trainen om te Ninja-Salvagen in Highsec! >:)
Je kan geen wrecks van anderen tractoren...

• Dutch2007
wheez50 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:39:
[...]

Ik ben jullie gister nog tegengekomen in omist ^^

Thanks for the help natuurlijk...
graag gedaan :P, wat hebben we alweer gedaan? :P

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:04

aex351

I am the one

Heb het spel nu een paar dagen gespeeld. Voordat ik aan dit spel begon dacht ik dat eve niet de standaard hack en slash mmorpg zou zijn, met als activiteit grinden, zoals wow etc. Maar dat is eve wel. Bepaalde termen worden alleen anders genoemd. In eve is levelen meer skills behalen en isk verdienen zodat je betere schepen kan kopen. Net als de vele andere mmorpg is het veel klik werk en ben je veel tijd kwijt met het niets doen, terwijl je wacht tot je over de juiste skills beschikt of dat je na een uur je bestemming bereikt hebt.

Het enige wat je dan kan doen is ingame gaan chatten, wat sommige doen, of afk gaan. Wat vele ook in de chat vertellen dat zij gaan doen. Natuurlijk heb je ook de mensen die een uur blijven kijken naar niets en wachten tot zij zelf handmatig kunnen 'jumpen' om vervolgens weer te wachten tot het schip bij de volgende gate aankomt.

De verwachting die eve schept over het spel klopt niet. Je krijgt veel informatie over de verschilende rassen, pagina's vol achtergrond informatie, gigantische gevechten en niets is daar van waar. Het enige waar dit spel in uitblinkt is de initiële hoeveelheid informatie waar een beginner mee wordt geconfronteerd. En waarvan de helft achteraf, zo blijkt, er niet eens toe doet.

De lettertype en lettergrootte zijn ook niet geschikt voor hoge resoluties. Het is dan alsof je een Word document op een lettergrootte van 8 a 9 zit te lezen. Dus in de tijd dat je niet achterover in je stoel hangt, te wachten tot je schip eindelijk zijn bestemming heeft bereikt, zit je met je neus tegen de monitor aangedrukt te lezen welke skills je nou weer nodig hebt voor item x. De enige oplossing is om de resolutie te verlagen. De ontwikkelaars kunnen het waarschijnlijk niets schelen, want een zoektocht op het internet naar een oplossing blijkt dat dit probleem al jaren speelt. Een paar jaar terug bleek er ook een hack te zijn waardoor het wel mogelijk was om de lettergrootte te verhogen, maar na een update werkte deze hack niet meer.

Ik vind dit wel een goede review (wel tamelijk bot):
http://www.escapistmagazi...unctuation/208-Eve-Online

[ Voor 41% gewijzigd door aex351 op 19-09-2010 00:19 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Tjonge speel ik 4 jaar en jij hebt na een paar dagen al door dat het niks is. 8)7

Dat je een spel niet leuk vind betekent niet dat je aannames kunt doen zoals je hierboven plaatst.
Verander 'je' door 'ik' en zet er af en toe 'naar mijn mening' of 'mijn smaak' voor en het is een persoonlijk smaak verhaal.

Niet dat ik het op alle punten met je oneens ben, maar nu post je in een topic waar een behoorlijk aantal mensen zitten die niet voor niets hier al jaren komen ;)

edit: Net een suggestie gedaan in de nieuwe suggestie tool van EVEMon.
Staat nu reeds op de 12e plaats! :D

Meestal heb ik voor een skill check niet zoveel tijd. Die doe je er even snel tussendoor. Werd er gestoord van elke keer de skill que te checken van elke char om te zien of die nog lang genoeg gevuld was.

Zie graag een aanpassing op de eerste pagina hoeveel tijd er nog gepland staat in totaal, dat scheelt weer dubbel werk en kan ik weer in 1 oogopslag zien of ik mij moet wijden aan wife-agro of toch nog even inloggen :D

Dus stem even mee als je dit herkent. 3 votes per keer en als er nog 70 man stemmen staat dit op de eerste plaats. Het gebeurt met een IP check en checked niet of het emailadres bestaat (slecht!) dus stem gerust vanaf je werk en ook nog eens ingame ;)

[ Voor 52% gewijzigd door yared op 19-09-2010 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

yared schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:40:
Tjonge speel ik 4 jaar en jij hebt na een paar dagen al door dat het niks is.

Dat je een spel niet leuk vind betekent niet dat je aannames kunt doen zoals je hierboven plaatst.
Verander 'je' door 'ik' en zet er af en toe 'naar mijn mening' of 'mijn smaak' voor en het is een persoonlijk smaak verhaal.

Niet dat ik het op alle punten met je oneens ben, maar nu post je in een topic waar een behoorlijk aantal mensen zitten die niet voor niets hier al jaren komen ;)
Ik geef alleen mijn opgedane ervaring en geef een beschrijving van het spel en dat betitel jij vervolgens als een aannamen en negatief. Het was een aannamen van mij om te veronderstellen dat het spel ook daadwerkelijk anders zou zijn dan de standaard mmorpg, wat het niet is. Dat er mensen zijn die het spel leuk vinden en hier al jaren posten zegt niets en daar zeg ik ook niets over. Er zijn ook duizenden mensen die wow spelen en daar zal vast ook een thread voor zijn op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Voor niets gaat de zon op :-)
Er is geen online spel waarin niet een vorm van bezigheidstherapie aanwezig is. In eve geldt dat zolang je betaalt (en je de isk voor de skills kan regelen) je poppetje beter wordt. Skillen gaat dus automagisch. Dat is een groot verschil met andere mmog's. Voor de isk zul je je handen uit de mouwen moeten steken. Mining, missioning, mercenaries, bouwen (grootschalig, kleinschalig, capschepen of t2-t3), handelen of haulen. Er zijn veel manieren om isk te maken. Je zegt dat je een uurtje moet wachten om van a naar b te komen. Ik heb laatst ongeveer een halve dag door detorid en insmother gevlogen. Dat waren een heel aantal uurtjes op het puntje van mijn stoel zitten met regelmatig mensen die me achterna gingen. Of voor me uit, weg ^^. Ik heb zo'n 500 mil in corp assets veiliggesteld en onderwijl errug veel lol gehad door simpelweg rond te vliegen in een schip zonder klauwen (viator/alleen bedoeld om spullen te vervoeren).

Vergeleken met (ja, ik durf te vloeken) World of Warcraft is grinden in eve niet nodig als je het niet wil. Farmen is minder nodig en geeft meer directe keus in hoe je het wil aanpakken. Door (na een paar dagen te spelen) eve toch op die vlakken met andere mmorpg's te vergelijken, vrees ik dat je iets gemist hebt.

Toch heb je tot op zekere hoogte gelijk. Ik denk alleen niet dat je het echt helemaal door hebt. Ook in eve zal het voor de standaard, run-of-the-mill speler niet mogelijk zijn tot de grote hoogten te stijgen als sommige anderen doen. Ik heb tot lvl80 moeten wachten in wow tot ik illidan eindelijk te zien kreeg. En in eve heb ik van dichtbij mogen meemaken wat er gebeurt als er twee dozijn titans boven je outpost hangen. (Dan gebeurt er verrassend weinig ^.^ )

Ik heb regelmatig mijn pvp momentjes, doe eea in t2 productie, zit gevaarlijk dichtbij cap productie en heb alle subcap bpo's tot mijn beschikking. En toch breng ik het meeste van mijn tijd door met icemining, kletsen en een beetje PI.

Maar verder, je gelinkte filmpje is een prima samenvatting. Zeker als je van wat sarcasme houdt!

BTW, @dutch007 - wat gasten van je alliance hingen rond in d2e. Daardoor leek alles net zo bezet dat er een toren gerept kon worden en was de rest van omist zo uitgestorven dat ik een half dozijn keer heen en weer heb kunnen vliegen om wat factietorentjes neer te halen die hier en daar vergeten waren ^^. Omist is soort van leeg, en er zijn alliances die daar gebruik van zouden willen maken (al moet je nu gewoon blue zijn met en -a-, ROL en WN om er iets van overlevingskans te hebben op de langere termijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor 90% van de mensen, zo niet meer, is grinden gewoon nodig bij eve. PVE missies zijn gewoon triest als je kijkt hoe saai ze zijn, en bij PVP ben je minstens 90% van de tijd aan het rondvliegen, en dat is een hele conservatieve schatting. Maar een nogal luid gedeelte van de player base gaat helemaal flippen als dat verandert wordt.

De kracht van eve is dat het flink open is, wat ook de reden is dat ik ben begonnen ermee en het nog steeds speel. Maar dat neem idd niet weg dat veel andere dingen stuk slechter geregeld zijn dan bij WoW. (IIG van wat ik hoor, speel zelf alleen eve als MMO).

Trouwens, volgens mij is op dit moment het belangrijker om blue te zijn met WN dan met -A- :P

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 19-09-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij een trail invite kunnen sturen, ik sta te springen om dit spel een uit te proberen!

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:45:
Zou iemand mij een trail invite kunnen sturen, ik sta te springen om dit spel een uit te proberen!

Alvast bedankt!
heb je een pm gestuurt :) heb een email nodig om een invite te versturen.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Het is wel waar, een groot gedeelte van mijn EVE-tijd verdoe ik met me vervelen. Toch ben ik al 2,5 jaar aan het spelen en dat zal nog wel ff door gaan :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Naluh! schreef op zondag 19 september 2010 @ 15:37:
Het is wel waar, een groot gedeelte van mijn EVE-tijd verdoe ik met me vervelen. Toch ben ik al 2,5 jaar aan het spelen en dat zal nog wel ff door gaan :D
je kan het ook anders zien.. eve is een spel zonder al te veel prestatie druk..de wereld draait door of je er nou ben of niet... dat is weer even wat anders als je bvb in WoW aan het raiden ban, als je daar een paar dagen niet verschijnt op raids ben je meteen guildloos(en dat gebeurt ook als je niet 120% presteert. ...gearscore is onbekend in EVE joepppiiiee :P )

in EVE kan ik rustig 1 week op vakantie gaan en training gaat gewoon door, als je dingen in verkoop heb staan gaat dat gewoon door. research gaat gewoon door en die RP levert heel wat passive inkomsten op :)

endgame is zeer anders in EVE.. endgame in wow is raiden tot je doodvalt, in eve is de endgame het beste worden waar je me bezig ben en dan heb je nog tig andere opties om je mee bezig te houden.

je kan eve echt niet beoordelen na 1 dag vliegen, zelfs niet na 1 maand,hell ik speel al een aantal jaar en heb nog steeds dingen die ik leer van WTf kan dat ook.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Ben tijdje terug begonnen met PI maar nieuwe baan verhinderd er eens goed in te duiken.
Dat komt nog wel :D

Runnen van de community verveeld nooit, kan ik zoveel uur in storten als ik wil.

Ingame de boel verbeteren is nog zoiets, nooit een einde aan.

Oops, lijstje moet stoppen, Studio Sport begint en EVE moet nu even wachten... oh nee wait, laptop op schoot en even uurtje minen tussendoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
Ik had eergisteren mijn eerste WTF moment sinds ik EVE speel (3 dagen dus ;)).

Een GM vroeg me gewoon hoe het ging, of ik vragen had en of hij me ergens mee kon helpen!! Nog nooit meegemaakt ;). Pluspuntje erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Menace_1981 schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:57:
Ik had eergisteren mijn eerste WTF moment sinds ik EVE speel (3 dagen dus ;)).

Een GM vroeg me gewoon hoe het ging, of ik vragen had en of hij me ergens mee kon helpen!! Nog nooit meegemaakt ;). Pluspuntje erbij!
die zal wel niets beters te doen hebben gehad :P, want normaal is dat eg niet he ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Imo kunnen ze beter bezig zijn met het wegwerken van petition queues, maar ja dat gebeurd. ISD doen dat ook, GMs doen hetzelfde en worden ervoor betaald :P

(Er zijn gewoon GMs die dat soms of zelfs alleen doen, maar niet zoveel dat je grote kans hebt er één tegen te komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Menace_1981 schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:57:
Als je net nieuw bent kan je het ook nog niet hebben meegemaakt. Het overkwam mij een paar dagen geleden ook. Het was een geforceerde PM bericht, waarin de betreffende persoon zichzelf niet voorstelde. Daarin werd gevraagd of ik nog enige hulp nodig had of verdere vragen. Ze gaan volgens mij geautomatiseerd nieuwe (trial) gebruikers af om deze zo te behouden.

Ik heb hem toen ook gevraagd hoe het zit met de lettergrootte etc. en hij zij dat het een bekend probleem is. Hij weet dat veel gebruikers er last van hebben, maar de ontwikkelaars hebben er geen moeite mee. Ook blijkt dat je als nieuwe gebruiker plex of timecards kan kopen. Hierdoor hoef je ook niet de 5 euro activatie bedrag voor een nieuwe account te betalen. Hij kon geen reden geven waarom nieuwe gebruikers die het spel direct via de site van eve kopen dit bedrag wel moeten betalen.

Kortom, je moet niet zo 'blij' zijn dat ze contact met je opnemen, want je kan het gewoon vergelijken met zo'n irritante callcenter die je opbelt en vraagt of je nog een product wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:44

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met lage DPI schermen van tegenwoordig wordt het kleine letters probleem opgelost. 1920x1080 op mijn 15,6" laptopscherm wordt uitgerokken om een 24" scherm te vullen. En als je veel informatie op je scherm wilt krijgen, dan wil je de letters niet groter maken.

[ Voor 22% gewijzigd door rapture op 19-09-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
aex351 schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:12:
[...]

Als je net nieuw bent kan je het ook nog niet hebben meegemaakt. Het overkwam mij een paar dagen geleden ook. Het was een geforceerde PM bericht, waarin de betreffende persoon zichzelf niet voorstelde. Daarin werd gevraagd of ik nog enige hulp nodig had of verdere vragen. Ze gaan volgens mij geautomatiseerd nieuwe (trial) gebruikers af om deze zo te behouden.

Ik heb hem toen ook gevraagd hoe het zit met de lettergrootte etc. en hij zij dat het een bekend probleem is. Hij weet dat veel gebruikers er last van hebben, maar de ontwikkelaars hebben er geen moeite mee. Ook blijkt dat je als nieuwe gebruiker plex of timecards kan kopen. Hierdoor hoef je ook niet de 5 euro activatie bedrag voor een nieuwe account te betalen. Hij kon geen reden geven waarom nieuwe gebruikers die het spel direct via de site van eve kopen dit bedrag wel moeten betalen.

Kortom, je moet niet zo 'blij' zijn dat ze contact met je opnemen, want je kan het gewoon vergelijken met zo'n irritante callcenter die je opbelt en vraagt of je nog een product wil.
Doh, ik bedoelde meer in zijn algemeenheid dat ik niet eerder zo ben benaderd door een GM. Dus in welke MMO dan ook... Snap ook wel dat je het niet kan meemaken als je net nieuw bent 8)7

Maar goed, hij vroeg me een aantal dingen wat ik best wel lief vond ;) en zijn er geen commerciele onderwerpen aan bod gekomen zoals jij dat hebt meegemaakt.

Wat kan jaloezie toch nare vormen aannemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Ik herinner me nog uit mijn wow tijd dat het eerste wat ik deed is de uiscale naar beneden halen. Dan lettertypes verkleinen en alles wat minder belangrijk is verkleinen. Dan een zooitje addons aanslingeren om maar zo veel mogelijk info op een zo'n effectieve manier mogelijk te bundelen op mijn altijd te kleine schermpje. Eve is hetzelfde, maar dan zonder de addons en zonder dat ik iets hoef te verkleinen. Instellen is even erg (of even leuk als je er van houdt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Menace_1981 schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:32:
[...]
Maar goed, hij vroeg me een aantal dingen wat ik best wel lief vond en zijn er geen commerciele onderwerpen aan bod gekomen zoals jij dat hebt meegemaakt.
Het feit alleen al dat hij met jou contact heeft opgenomen (naast honderden andere die dag) is een commercieel motief. En dat hoeft zich niet meteen te uiten in een verkooppraatje. Dat deed hij bij mij ook niet, zoals jij nu aanneemt. Het beetje aandacht dat hij nu aan jou heeft gegeven zegt al genoeg, gezien je positieve reactie. Dat beetje aandacht kan genoeg zijn om jou over te halen het spel te kopen. Aangezien je waarschijnlijk nu zoiets hebt van: 'wauw ze weten dat ik er ook ben en vragen iets aan mij of ik het wel naar mij zin heb. Dit bedrijf geeft echt om zijn spelers'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Joh maak je er niet druk om. Je vind het spelletje niks, maar hangt hier nog wel rond voor de discussie.

Nogmaals, de mensen hier vinden het over het algemeen wel een kek spelletje dus je praat tegen een muur.

Tuurlijk elk spel heeft zijn nadelen (zoals dat je je door 300 forumprofielen heen moet wroeten voor opschoning) maar EVE biedt zo achterlijk veel.

Ik zou me er niet meer druk om maken en een ander spelletje zoeken 0/

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
aex351 schreef op zondag 19 september 2010 @ 23:00:
[...]Het feit alleen al dat hij met jou contact heeft opgenomen (naast honderden andere die dag) is een commercieel motief. En dat hoeft zich niet meteen te uiten in een verkooppraatje. Dat deed hij bij mij ook niet, zoals jij nu aanneemt. Het beetje aandacht dat hij nu aan jou heeft gegeven zegt al genoeg, gezien je positieve reactie. Dat beetje aandacht kan genoeg zijn om jou over te halen het spel te kopen. Aangezien je waarschijnlijk nu zoiets hebt van: 'wauw ze weten dat ik er ook ben en vragen iets aan mij of ik het wel naar mij zin heb. Dit bedrijf geeft echt om zijn spelers'.
Wat praat jij enorm belerend zeg... Natuurlijk zal dat uiteindelijk de achterliggende gedachte zijn, elk commercieel bedrijf heeft dat tot doel, maar dan hoeft dat niet te betekenen dat ik zoiets niet moet waarderen? Ik vond de manier waarop ik werd benaderd wel relaxed.

Voor de rest ben ik nu zo'n 3 dagen aan het spelen en in eerste instantie kwam er een overkill aan informatie op mij af en wist ik niet waar ik het moest zoeken. Nu navigeer ik me redelijk relaxed door alle menu's etc. heen. Een van de pluspunten van EVE vind ik de community. Als ik in rookie chat wat vraag, krijg ik altijd een goed antwoord, sterker nog, vaak krijg ik een PM van iemand met de mededeling dat ik die persoon altijd kan benaderen met vragen. Heel ok is dat. De wereld vind ik geloofwaardig, de stations, de stargates zien er vet uit. De manier van reizen is mooi gedaan.

Mijn doel voor nu is om te trainen voor PVP. Ik ben voornemens mijn certificates te behalen voor Core, Gunnery en Defence. Is dat volgens jullie een goed plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rapture schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:22:
Met lage DPI schermen van tegenwoordig wordt het kleine letters probleem opgelost. 1920x1080 op mijn 15,6" laptopscherm wordt uitgerokken om een 24" scherm te vullen. En als je veel informatie op je scherm wilt krijgen, dan wil je de letters niet groter maken.
Probeer je nu serieus het eve lettertype goed te praten? Het is gewoon belachelijk voor iedereen met hoge resolutie schermen en het moet instelbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op zondag 19 september 2010 @ 23:00:
[...]

Het feit alleen al dat hij met jou contact heeft opgenomen (naast honderden andere die dag) is een commercieel motief. En dat hoeft zich niet meteen te uiten in een verkooppraatje. Dat deed hij bij mij ook niet, zoals jij nu aanneemt. Het beetje aandacht dat hij nu aan jou heeft gegeven zegt al genoeg, gezien je positieve reactie. Dat beetje aandacht kan genoeg zijn om jou over te halen het spel te kopen. Aangezien je waarschijnlijk nu zoiets hebt van: 'wauw ze weten dat ik er ook ben en vragen iets aan mij of ik het wel naar mij zin heb. Dit bedrijf geeft echt om zijn spelers'.
Je komt wel een beetje over als een zuurpruim.

Wat ik juist het mooie van EVE vind is dat je op elk moment van de dag, al heb je maar een beperkte tijd, je altijd wat kan doen in EVE. Ik heb de afgelopen jaren een mix gespeeld van verschillende online games, van Ultima Online, naar Wow, naar AION, naar hardcore Darkfall, en er zijn maar weinig spellen geweest waarin je zelfs in 15 minuten IETS kan doen. Maar een missie in EVE, of de Planetary Interaction, of wat minen, wat craften, mijn skills uitzoeken, het kan allemaal ff snel. In al die andere spellen die ik gespeeld heb lukt dat 9 van de 10 keer niet.

Dus voor mij is dat een groot pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
heb zelf eve een aantal keer gespeeld, een character tot 6M skillpoints weten te brengen. Maar wat mij toch een beetje de interesse doet verliezen is de grind.

1. Minen is echt saai, daar kunnen ze toch wel iets leukers mee verzinnen? Hogere en snellere opbrengsten, maar ook een toenemend aantal pirates die aanvallen.

2. Missies mogen wel wat meer variatie hebben, wat meer random in opzet. (denk aan diablo dungeon systeem).
De epic arcs zijn dan wel weer een leuke stap de goede richting op.

3. PVP heb ik zelf weinig ervaring mee, maar wat ik hier lees is het erg random en als de tegenstander meer schepen heeft wint hij. (mischien moeten ze doseren per node, geen idee hoe je dat in de werkelijkheid wil doen)

4. Het salvagen is saai, naderhadn terugkomen met een salvager alleen om wat isk te verdienen?
Geef dan een standaard salvage ability op het schip en een grote cargo space.

5. Reizen duurt erg lang (door systemen heen en in instances), het kan af en toe spannend zijn, maar 90% is gewoon wachten. Geef meer schortcuts voor de lange routes en in missies een standaard afterburner ability (of micro warpdrive) als er geen tegenstand meer is.

De laatste wijzigingen die ik zie bij EVE zijn voornamelijk gericht op het pvp gedeelte en het in beslag nemen van systemen. Lang geleden dat ik wat nieuwe wapens of schepen erbij heb zien komen.
In het kort: Zorg voor wat meer actie en minder wachtperiodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
defiler1974 schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:58:
heb zelf eve een aantal keer gespeeld, een character tot 6M skillpoints weten te brengen. Maar wat mij toch een beetje de interesse doet verliezen is de grind.

1. Minen is echt saai, daar kunnen ze toch wel iets leukers mee verzinnen? Hogere en snellere opbrengsten, maar ook een toenemend aantal pirates die aanvallen.

Minen is inderdaad erg saai, maar op de juiste plekken met een aantal schepen kan het zeer luceratief zijn. Al is het gewoon saai, en zul je er geschikt voor moeten zijn :p

2. Missies mogen wel wat meer variatie hebben, wat meer random in opzet. (denk aan diablo dungeon systeem).

True.

3. PVP heb ik zelf weinig ervaring mee, maar wat ik hier lees is het erg random en als de tegenstander meer schepen heeft wint hij. (mischien moeten ze doseren per node, geen idee hoe je dat in de werkelijkheid wil doen)

Onmogelijk, het spel draait gewoon imo om de grote alliances, als je dan gaat reguleren dat er maar 500 man in local kunnen zijn krijg je alsnog scheve verhoudingen. Daarnaast is PvP gewoon erg leuk, en 'n stuk leuker als minen.

4. Het salvagen is saai, naderhadn terugkomen met een salvager alleen om wat isk te verdienen?

Salvagen kan prima op je schip tenzij je alle highslots gevuld hebt met guns of missile launchers. Marauders hebben bijv. utility slots met een bonus op tractor range en/of salvage stuff. Ook moet je gewoon kritisch zijn op wat je aan loot meeneemt, niet alles is de moeite waard en sommige dingen zijn gewoon bijzonder groot in m3.

5. Reizen duurt erg lang (door systemen heen en in instances), het kan af en toe spannend zijn, maar 90% is gewoon wachten. Geef meer schortcuts voor de lange routes en in missies een standaard afterburner ability (of micro warpdrive) als er geen tegenstand meer is.

Daarnaast is er de laatste paar patches juist veel gedaan voor de industriele tak van het spel. Planetary Interaction bijv. Zo heel veel is er niet gedaan voor PvP, wij zitten nog altijd (of beter gezegd) met nog meer lag.

De laatste wijzigingen die ik zie bij EVE zijn voornamelijk gericht op het pvp gedeelte en het in beslag nemen van systemen. Lang geleden dat ik wat nieuwe wapens of schepen erbij heb zien komen.
Snelle ISK zit er niet bij tenzij je ergens zeer erg op specialiseert en de juiste middelen of genoeg characters hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:03

Zeker, in je eentje is dat saai. Ik kijk er altijd een film bij als ik in mn eentje ben ;) Als je met meer bent is het wel leuk, beetje auwehoeren via voice chat etc werkt altijd wel.
Ook wel mee eens, maar er zijn natuurlijk meer opties. Er zijn COSMOS missies, je hebt anomalies die je kunt vinden en die kunnen escaleren, en als je het echt bont wilt maken kan je altijd nog een wormhole in springen.
Niet mee eens. Met grote getallen is dat natuurlijk wel zo, maar er zijn genoeg mogelijkheden om met minder toch te winnen. Soms heeft dat met informatie te maken, en soms met skills.
Zie Marauders ;)
Lang reizen geeft je het idee dat het erg groot is, en dat is het ook. Bovendien zijn er al een aantal erg snelle wegen. Dit geeft weer als extra dat deze worden overrompeld door piraten die hun schip willen opofferen voor de buit in je cargo ;) De keuze is aan jou om autopilot te gebruiken of actiever te vliegen door warp-to-0 te gebruiken. Een afterburner kan je natuurlijk altijd wel fitten op een schip. Als je weet dat een missie lang vliegen is, fit dan een afterburner?
Ik weet niet wat jij verwacht, maar het is wel lastig om elke maand nieuwe schepen en nieuwe wapens toe te voegen . Er moet imo een gedachte achter zitten; waar komen ze vandaan, hoe passen ze in het gehele plaatje (kosten, skills, kracht), hoe moeten ze worden gebouwd, enzovoorts. Bedenk wel dat alle schepen in EVE in principe door spelers (moeten kunnen) worden gebouwd, evenals componenten voor schepen en modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
vindt je de text echt zo een issue? speel het spel op 1600x1000@1920x1080 reso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Ik grind nooit, geen tijd voor.
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:54:
Wat ik juist het mooie van EVE vind is dat je op elk moment van de dag, al heb je maar een beperkte tijd, je altijd wat kan doen in EVE. Ik heb de afgelopen jaren een mix gespeeld van verschillende online games, van Ultima Online, naar Wow, naar AION, naar hardcore Darkfall, en er zijn maar weinig spellen geweest waarin je zelfs in 15 minuten IETS kan doen. Maar een missie in EVE, of de Planetary Interaction, of wat minen, wat craften, mijn skills uitzoeken, het kan allemaal ff snel. In al die andere spellen die ik gespeeld heb lukt dat 9 van de 10 keer niet.

Dus voor mij is dat een groot pluspunt.
^^^^ Dit is inderdaad een pluspunt van EVE, aan/erin/je ding doen/etenstijd!
Ik kijk dezelfde film/series als Rupture :D Sociaal ook erg goed te doen. Noem eens 1 MMO waar je je sociale leven zo goed kunt bevorderen als bij EVE :P
2. Missies mogen wel wat meer variatie hebben, wat meer random in opzet. (denk aan diablo dungeon systeem). De epic arcs zijn dan wel weer een leuke stap de goede richting op.
Je zegt het zelf al en wat Rupture ook al aangeeft; COSMOS! Maar oke, als je 8+ standing wilt hebben bij 1 corp ben je inderdaad vaak hetzelfde aan het doen. Gelukkig ligt dat ten eerste op de tafel van de DEVS en ten tweede; het is totaal niet te vergelijken met het eeuwige hetzelfde hack&slash van andere games.
Absoluut niet mee eens. Hoe vaak wint de slimste wel niet van die met de meeste bootjes. PVP is echt serieus een vaak apart (wat ik wel nooit 100% zal leren). Ik heb echt respect voor hoe sommige lui met PVP omgaan. Het is soms achterlijk complex wat ze weten en wat ze moeten doen en dan als overwinnaar uit de bus komen.
Nieuwe rigs, Marauder en nieuwe salvage bootje ;)
Tja, dat instant gedoe vind ik zo lame. Dit geeft duidelijk realistisch beeld, als je wat wilt bereiken moet je er wat voor doen en als je afgeknald word gaat het je kosten (en niet *pfoef* je staat weer op met al je spullen op een 'graveyard' 10m verderop... |:( )
Mij lijken de laatste wijzigingen juist niet voor PVP maar dat kan ook zijn hoe je ertegenaan kijkt. Planetairy Interaction is 100% industrial en te doen in alle security gebieden.

Over het fontgebeuren; ja ik baal er ook weleens van, maar wat iemand een eind terug zei, bied EVE wel een manier om heel veel informatie op je scherm te krijgen. Bij WoW deed ik precies hetzelfde. Alles klein maken en meer informatie toevoegen.
wheez50 schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:39:
Ik herinner me nog uit mijn wow tijd dat het eerste wat ik deed is de uiscale naar beneden halen. Dan lettertypes verkleinen en alles wat minder belangrijk is verkleinen. Dan een zooitje addons aanslingeren om maar zo veel mogelijk info op een zo'n effectieve manier mogelijk te bundelen op mijn altijd te kleine schermpje. Eve is hetzelfde, maar dan zonder de addons en zonder dat ik iets hoef te verkleinen. Instellen is even erg (of even leuk als je er van houdt).
^^^ dat was hem dus, thanks Wheez

Oke ik ben fan van EVE, maar lang niet zo fan van de inhoud als wel de vorm van het spel.
Ik vind het kicken dat de economy werkt. Het sociale gebeuren zo levendig is, het niet toegankelijk is voor een groot deel van het publiek en vooral dat ook al weet ik dat het een commercieel bedrijf is; CCP probeert in contact te blijven met zijn gebruikers.

EVE kent geen Endgame, alleen in the eye of the beholder ;)

Alles vergeleken met alle andere games die ik heb gespeeld teruglopend tot MUDs spelen via telnet/zMud.

[ Voor 16% gewijzigd door yared op 20-09-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Menace_1981 schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:39:
Mijn doel voor nu is om te trainen voor PVP. Ik ben voornemens mijn certificates te behalen voor Core, Gunnery en Defence. Is dat volgens jullie een goed plan?
De certificates kunnen een goede gids zijn voor het skilltraining (recommended certificates voor schepen etc), maar je zal altijd er zelf nog een sanity-check op moeten uitvoeren.

Ik weet toevallig dat er één core certificate is die Multitasking IV vereist, terwijl veruit de meeste spelers Multitasking (prereq: Targetting V) nooit nodig hebben en dus ook niet trainen.

Zolang je de certificates niet blind volgt kunnen ze best nuttig zijn :)

Ook wat meer nieuws vanuit Eve (ben verbaasd dat dit nog niet is langsgekomen):
1e CSMBlog van CSM5 met daarin een interessante lijst van items waar CCP aan werkt

SHC thread over een mogelijke exploit in Magnetar wormholes waarbij je super turrets krijgt

[ Voor 21% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 20-09-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

De eerste dagen in EVE zegt weinig over wat jouw EVE-ervaring is. Net zoals ik met een graduaat (HBO) en een verse industrieel ingenieur diploma op zak, nog weinig van de ICT'ers lonen awesomeness, Admin's madness, 2 vacatures wachten op elke schoolverlatende industrieel ingenieur,... gemerkt heb. Volgens de Vlaamse pers zouden de jobs naar mij komen ipv dat ik naar jobs moet zoeken. :D Vorige week als werkzoekende ingeschreven en vanochtend ben ik al door een telefoontje van een bedrijf die een ingenieur nodig heeft gewekt. ;) Ook in EVE komen de leuke dingen niet zomaar naar jou, je gaat het moeten opzoeken.

EVE is geen standaard mmorpg en dat merken EVE-spelers als ze een andere mmorpg uitproberen. Je kan niet meer op iedereen en alles in "town" schieten/slaan. De speelwereld wordt door NPC's ipv van spelers gerund. De verschillende shards zorgen ervoor dat gotters in FFXIV elkaar niet meer terug kunnen vinden ipv iedereen in dezelfde speelwereld.

Het sluit niet uit dat je EVE als een standaard mmorpg kan spelen. Dat is maar 1 van de vele speelstijlen. EVE-spelers zitten niet op meer of betere missies/quests te wachten. Zie lvl4 missies als een zeer gestandaardiseerde en veilig manier van isk maken. Beperkt risico en redelijk inkomen. Iedereen wilt dat zo houden om met een mission runner alt (op een 2de account) bv de verliezen in 0.0 te kunnen betalen, want de grote fleet battles bestonden in mijn tijd toch uit 95+ % wachten in een pos. Uit eigen belang moeten de lvl4 missies de monotoonste quests ooit blijven. Als je puur PvE zoekt, dan past EVE niet bij jou.

Ik heb maar 1 account en in Delve War II was ik continue bezig met schepen/mods/ammo naar de frontlinies te slepen. Ik merkte dat de grote traders en alliantieshops niks voor battlecruisers leverden. Dus ik trok de onderdelen en ammo uit mijn drakes en verkochte het tegen Jitaprijs +1000% tot +2900%. Het is niet echt extra werk, beetje piggy-backen op mijn normale logistiek. En de prijsverschillen op de Jita-Amarr route viel ook onder mijn logistiek. Ik had geen missies moeten grinden om mijn verliezen te betalen. Je ogen goed open houden en je ziet wel andere manieren dan missies grinden om isk te maken.
yared schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:31:
Absoluut niet mee eens. Hoe vaak wint de slimste wel niet van die met de meeste bootjes. PVP is echt serieus een vaak apart (wat ik wel nooit 100% zal leren). Ik heb echt respect voor hoe sommige lui met PVP omgaan. Het is soms achterlijk complex wat ze weten en wat ze moeten doen en dan als overwinnaar uit de bus komen.
Er zijn zoveel soorten pvp, dat je als speler of als corp/alliantie in maar 1 discipline kan specialiseren. Kom je in het vakdomein van een ander, dan wordt je afgeslacht, ookal ben je specialist in jouw vakdomein. Er zijn zoveel disciplines om erin te specialiseren zodat je altijd wel iets nieuw kan vinden.
Tja, dat instant gedoe vind ik zo lame. Dit geeft duidelijk realistisch beeld, als je wat wilt bereiken moet je er wat voor doen en als je afgeknald word gaat het je kosten (en niet *pfoef* je staat weer op met al je spullen op een 'graveyard' 10m verderop... |:( )
Inderdaad, geen instant gratification (voldoening) is 1 van de belangrijke redenen om EVE te spelen. Het kost moeite om vooruit te geraken en je kan een ander echt pijn doen.
-GSF-JohnDoe schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:10:
Ik weet toevallig dat er één core certificate is die Multitasking IV vereist, terwijl veruit de meeste spelers Multitasking (prereq: Targetting V) nooit nodig hebben en dus ook niet trainen.
Ik gebruik multitasking alleen voor mijn Golem. Als je 3 dikke rats klaar wilt houden om met torps te bombarderen, 3 frigs om met drones te bestoken en 4 wrecks om te tractoren/salvagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:03
-GSF-JohnDoe schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:10:
[...]

De certificates kunnen een goede gids zijn voor het skilltraining (recommended certificates voor schepen etc), maar je zal altijd er zelf nog een sanity-check op moeten uitvoeren.

Zolang je de certificates niet blind volgt kunnen ze best nuttig zijn :)

Ook wat meer nieuws vanuit Eve (ben verbaasd dat dit nog niet is langsgekomen):
1e CSMBlog van CSM5 met daarin een interessante lijst van items waar CCP aan werkt

SHC thread over een mogelijke exploit in Magnetar wormholes waarbij je super turrets krijgt
hehe, dat van die magnetar exploit is bij ons wel aangekomen hoor ;) Het is jammer dat die corp (AHARM) mercs moet inhuren om ons te evicten, en exploits gebruikt om zelf niet te worden uitgezet door RnK. Ik hoop dat CCP er wat aan doet, die lui hebben natuurlijk bakken verdiend door die exploit te gebruiken voor sleepersites, zeker ook omdat ze caps gebruiken voor maximale escalatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Multitasking is voornamelijk nuttig voor logistics en carriers, en inderdaad ook wel bij een marauder. Maar het hoort inderdaad niet thuis bij de core certificates.

Moet eens kijken of je hem nou op 3 of 4 moet hebben om al je targets in een logistics te locken, anders moet ik die nog een niveautje trainen. (Skill queue leeg over 30 minuten en pas vanavond weer eve, stom :P)

Trouwens van dat magnetar heeft weinig met een mogelijke exploit te maken, en ik kan ook niet begrijpen dat R&K zegt dat ze nu niet kunnen vechten totdat CCP uitsluitsel geeft omdat ze niet zeker weten of het mag. Iedereen met meer dan 2 actieve hersencellen kan begrijpen dat het een exploit is. (En heel brak programmeer werk van CCP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

furby-killer schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:51:
ik kan ook niet begrijpen dat R&K zegt dat ze nu niet kunnen vechten totdat CCP uitsluitsel geeft omdat ze niet zeker weten of het mag
Zolang CCP niet zegt of het wel of niet mag zal AHARM het waarschijnlijk blijven gebruiken. De enige manier voor RnK om ze dan te verslaan is door ook zelf de exploit te gebruiken. Maar als CCP later zegt dat het WEL een exploit is, kan RnK zelf ook gebanned worden. Daarom willen ze dus eerst duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Zaterdag stond op eve-nieuws (http://www.eveonline.com/mb/news.asp) iets over het gebruik van turrets in m6 wh's. Het werd gezien als exploit en ook als zodanig behandeld. Inmiddels is het verdwenen, dus ofwel hebben ze servercode aangepast, ofwel de policy is veranderd tav deze 'exploit'.

Over pvp en moeilijkheid: Ik hoor wel van mensen in eve (vaak nieuwelingen) dat pvp anders is dan bijvoorbeeld in wow. Ik kan je vertellen dat serieus pvpen zowel in wow als in eve zeer specialistisch en indrukwekkend is. In de wow arena's is het leuk: de deuren openen zich en je loopt twee stappen. Op het moment dat je je beseft waarheen je moet kijken, hoor je op coms al: deze en deze classes... Vervolgens weet je in de buurt te blijven van je groepsgenoten en weet je zelfs al de eerste actie te ondernemen: Dan hoor je op coms: kijk uit, die classes doen dit en dat.

De echte wow-pvpers herkennen de gear van hun tegenstanders en aan het geluidje, effectje weten ze wat voor een spells er gecast worden. Hetzelfde merkte ik in het alliance tournament in eve (maar ook in heel wat roams/ kleinere fleetfights). De experts herkennen de effecten gelijk en weten gelijk hoe te handelen. Ze herkennen de vijandige schepen aan hun looks (en zoomen in om even te weten hoe qua wapens gefit). En weten dan gelijk wat ze moeten doen: vechten (en winnen) of vluchten (grotere kans op verlies).

De auctionhouse in wow is kinderspel. crafting is farming. En in eve zijn de markt, productie en economie evenzeer het spel van specialisten. Zelfs mining en missioning zijn net wat erger dan dom farmen in wow. Je moet gewoon weten waar je mee bezig bent om zaken te optimaliseren. En zolang je je niet kan specialiseren (weinig beginnende evespelers lukt dat in de eerste paar maanden) blijf je behoren tot het gepeupel. Zowel eve als wow zijn behoorlijk voorzien van bezigheidstherapie (farmen / grinden / herhalende handelingen (waar sommige mensen een potje patience/freecell/minesweeper/vulmaarin spelen) ).

De voordelen van eve zijn de invloed van de speler, de massaliteit en vele mogelijkheden. Daarnaast kan je in no time even wat doen. Ik maak mijn huis aan kant terwijl ik mijn iceminers aangooi. Verdient ongeveer 2 mil isk voor het in/uitruimen van de vaatwasser. stofzuigen is 3 mil isk. Zelfs de planten water geven is een paar honderdduizend isk.
Als nadelen hebben diezelfde voordelen: toegankelijkheid, massaliteit en bomen/bos. Inherent aan elkaar :-)

Het positieve aan eve vind ik juist de mogelijkheden. En de meeste lol heb ik als ik met anderen bezig ben. Comms en wat leuke chatkanalen zijn dan van groot belang. Samen heb je de meeste lol. En ik vindt het heerlijk om met anderen te kletsen terwijl ik aan het scouten ben. In de eve-wereld zelf, ben ik namelijk nogal een einzelganger. Ik ga er graag op uit in stealthies en verken de boel.

Mijn niche in eve: downen van friendly towers deep in enemy territory, systemscouting (naast belangrijk systeem gaan hangen om te kunnen vertellen wat er aankomt), small fry hauling (in t1 indies) en icemining :)
Verder doe ik posrefueling en moonmineral scouting. Regelmatig dat ik een sloot geld krijg voor dat soort kutklussen die ik stiekum gewoon leuk vind :+

Eve is een spel zonder endgame. Je moet zelf je plezier en motivatie maken. In wow is dat echt veel makkelijker. Maar daarom kan er ook zoveel meer/anders in eve. Als het niets voor je is, lijkt te zijn? Zoek een ander spel. Baal je van de weinige mogelijkheden met een beginnend poppetje? Investeer in een drie maanden abbo en doe eerst niets dan learning skills leren (3 weken+een attribute rebalance) en daarna tien weken elementaire skills. Daarna vlieg je drakes in fleets (de enige reden waarom ze zo verguisd worden imo), kan je basic minen (retriever), missioningen (genoemde drake) en produceren. Je tweede rebalance kan je gebruiken om naar perception en en willpower te gaan. En daarna vul je een jaar met leren vliegen en schieten wat je wil. Dan vlieg je je favvy t2 cruiser met t2 wapens, heb je ws een t2 fit snipe BS en beheers je je t3 cruiser een beetje. En daarna begint het spel pas echt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Je vergelijking is met WoW, maar het had net zo goed om het even welk andere MMO kunnen zijn.
Lekker leesvoer Wheez, dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eve is eenmaal een spel dat af en toe zo saai kan zijn, maar dat je toch constant ingelogd bent :P
nu ik uit noir ben gaan we weer even wat big alliances wardecken voor wat casual fun ^^

wie weet daarna ooit weer is een *echte* null sec alliance joinen...
Mijn ervaring met eve als je het gehad hebt, doe hetgeen je echt haat. Dat blijkt dan helemaal super te zijn. Zo heb ik gister sinds 2 jaar een lvl 4 gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Volgens mij moeten jullie allemaal gewoon naar het zuiden komen, iedereen is er :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

wheez50 schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:31:
De auctionhouse in wow is kinderspel. crafting is farming. En in eve zijn de markt, productie en economie evenzeer het spel van specialisten. Zelfs mining en missioning zijn net wat erger dan dom farmen in wow. Je moet gewoon weten waar je mee bezig bent om zaken te optimaliseren. En zolang je je niet kan specialiseren (weinig beginnende evespelers lukt dat in de eerste paar maanden) blijf je behoren tot het gepeupel. Zowel eve als wow zijn behoorlijk voorzien van bezigheidstherapie (farmen / grinden / herhalende handelingen (waar sommige mensen een potje patience/freecell/minesweeper/vulmaarin spelen) ).
Het handelen in eve oogt complex, vanwege de vormgeving en waarschijnlijk ook het aantal items waar een beginner mee geconfronteerd word, maar het systeem zelf is zeer simplistisch. Maar wel op een manier opgezet dat handelen tussen regio's lastig is en een tijdrovende bezigheid.
De voordelen van eve zijn de invloed van de speler, de massaliteit en vele mogelijkheden. Daarnaast kan je in no time even wat doen. Ik maak mijn huis aan kant terwijl ik mijn iceminers aangooi. Verdient ongeveer 2 mil isk voor het in/uitruimen van de vaatwasser. stofzuigen is 3 mil isk. Zelfs de planten water geven is een paar honderdduizend isk.
Als nadelen hebben diezelfde voordelen: toegankelijkheid, massaliteit en bomen/bos. Inherent aan elkaar :-)
Een spel speel je toch om te spelen en niet om het huishouden te gaan doen. Je verhaal over de isk moet je omdraaien. Isk heeft geen waarde. Het echte geld dat je besteed aan het spel om niets te doen, dat heeft wel waarde. Dus niet jij wordt slapend rijk, maar de ontwikkelaars.
Het positieve aan eve vind ik juist de mogelijkheden. En de meeste lol heb ik als ik met anderen bezig ben. Comms en wat leuke chatkanalen zijn dan van groot belang. Samen heb je de meeste lol. En ik vindt het heerlijk om met anderen te kletsen terwijl ik aan het scouten ben. In de eve-wereld zelf, ben ik namelijk nogal een einzelganger. Ik ga er graag op uit in stealthies en verken de boel.

Eve is een spel zonder endgame. Je moet zelf je plezier en motivatie maken. In wow is dat echt veel makkelijker. Maar daarom kan er ook zoveel meer/anders in eve. Als het niets voor je is, lijkt te zijn? Zoek een ander spel. Baal je van de weinige mogelijkheden met een beginnend poppetje? Investeer in een drie maanden abbo en doe eerst niets dan learning skills leren (3 weken+een attribute rebalance) en daarna tien weken elementaire skills. Daarna vlieg je drakes in fleets (de enige reden waarom ze zo verguisd worden imo), kan je basic minen (retriever), missioningen (genoemde drake) en produceren. Je tweede rebalance kan je gebruiken om naar perception en en willpower te gaan. En daarna vul je een jaar met leren vliegen en schieten wat je wil. Dan vlieg je je favvy t2 cruiser met t2 wapens, heb je ws een t2 fit snipe BS en beheers je je t3 cruiser een beetje. En daarna begint het spel pas echt ^^
Mmorpg zijn ontwikkeld om geen endgame te hebben. Dat moet je niet verwarren met doelstellingen. In wow zal het waarschijnlijk gaan om een zo hoog mogelijke level te behalen en een zo goed mogelijk uitrusting. In eve is dat isk, skills en schepen. En geef toe. Grinden is niet leuk, maar voor vele is het wel een verslaving. Want je wil steeds meer, beter en hoger. En dat is de drive van een mmorpg. De verslaving.

Wat wil ik hier nu mee zeggen. Ik was in de veronderstelling dat eve niet een typische mmorpg zou zijn. Maar dat is dus wel het geval. Verder moet mijn observatie en conclusie niet aangezien worden voor het afkraken van dit spel, want desondanks ik dit gewoon een andere wow vindt, vind ik wel dat er meer diepgang is. En die diepgang vind ik wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

aex351 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:54:
Je verhaal over de isk moet je omdraaien. Isk heeft geen waarde. Het echte geld dat je besteed aan het spel om niets te doen, dat heeft wel waarde. Dus niet jij wordt slapend rijk, maar de ontwikkelaars.
Als je PLEX koopt met isk kan je gratis spelen :)

Verder hoeft Eve niet een grind te zijn. Iedere dag 2x 10 minute trade orders updaten en je kan per maand redelijk wat geld verdienen met station trading. Meer zelfs dan met wat voor andere bezigheid dan ook.

Ik heb zelf altijd WoW pvp wel interessanter gevonden doordat je er per persoon meer spells/abilities en counters ter beschikking hebt en het terrein/positities meer kan/moet gebruiken dan in Eve. Echter, wat het Eve pvp interessant maakt is dat de uitkomst van ieder gevecht significant is in de wereld (geldt eigenlijk voor alle acties in het eve universum).

In WoW krijg je als je wint wat honour points, en als je verliest een korte corpse run of res timer. In Eve verlies je echt assets als je het gevecht verliest, en neem je assets 'from his cold dead hands' als je wint :D

Je speelt dus niet 'voor de eer' zoals in WoW, maar 'voor het echie' - het risico maakt het betekenisvol en op de lange termijn interessanter.

Natuurlijk is het spel niet voor iedereen - en zeker in het begin zijn spelers nog erg beperkt in wat ze kunnen doen vs wat ze willen doen. Maar Eve is een spel voor de lange adem - niet voor onmiddelijke bevrediging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

aex351 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:54:
Het handelen in eve oogt complex, vanwege de vormgeving en waarschijnlijk ook het aantal items waar een beginner mee geconfronteerd word, maar het systeem zelf is zeer simplistisch. Maar wel op een manier opgezet dat handelen tussen regio's lastig is en een tijdrovende bezigheid.
De mechanics van de economie, financiële wereld, beurs en bankiers is simpel uit te leggen. Maar de interactie ertussen en hoe de mensen daarin gedragen is wat anders. Het is niet de webinterface naar de beurs of de telefoontjes naar de bank die orders uitvoert, dat het complex maakt. En toch kan je de beurs niet voorspellen.

EVE heeft een eenvoudige uiterlijk/interface, maar het echte werk zit in de interactie tussen de spelers en de gedragingen van de spelers. EVE is ideaal voor studenten economie of speculanten om hun vaardigheden bij te schaven.

EVE is een goede basislaag om hogere lagen/niveau's op te plaatsen. Boven een gang of een fleet kan je een tactische laag (waar de fc's zitten) plaatsen, een operationele laag (Waar gaan we de staging point plaatsen? Als de tactici vanavond op die lokatie aan een nieuwe staging point capitals willen inzetten, dan zal de operationele laag antwoorden dat het een week kost om de capitals tussen de oude en nieuwe staging point te verplaatsen. Niet iedereen is elke avond online om zijn assets te verplaatsen. Tactici moeten accepteren dat het vanavond niet doorgaat.), een strategische/geopolitieke laag,...

In 2005/2006 kon GoT al deze lagen boven op oGame.nl bouwen totdat de makers hun spel niet meer herkennen en GoT werd uiteraard second to none. In oGame is het ook "de ene zijn dood, de andere zijn brood", wat een ander verliest, kan je looten. Een PVE-gerichte en NPC-gerunde MMO is niet geschikt om hogere lagen/niveau's te bouwen, want de spelers kunnen het spel niet tot in het onherkenbare veranderen en het heeft geen zin om hogere lagen erop te bouwen als er geen echte verliezen en overwinningen zijn.

Zolang je de hogere lagen en andere complexiteit nog niet gezien hebt, dan kijk je alleen maar naar de eenvoudige interface om conclusies te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er gaan wel een hele hoop mensen emo over, maar ik heb nog geen één goed argument tegen plex voor remap gezien.

En die AOE doomsday is iig nog niks definitiefs gezien de 3M schade.

[ Voor 25% gewijzigd door Sissors op 21-09-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

furby-killer schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:55:
Er gaan wel een hele hoop mensen emo over, maar ik heb nog geen één goed argument tegen plex voor remap gezien.
PLEX voor neural remaps laat mensen die veel ingame ISK hebben of veel RL geld hebben continue op absoluut maximale snelheid trainen, met een remapje iedere 1-2 maanden. Om dan nog competitief mee te kunnen moet je zelf ook zoveel isk/geld hebben. Dat vind ik persoonlijk niet wenselijk.

Verder is het ook een hellend vlak. Wat komt hierna: 1mil skillpoints voor een PLEX? Items voor PLEX?

Op sisi is het een prima mechanisme, maar ik wil het niet zien op TQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Iemand met te veel geld te besteden kan nu al via legale PLEX verkoop en in-game character handel binnen een week in een 80m SP character met een Titan zitten. Een remap is ook iets dat je niet in het spel kunt verhandelen zoals bijvoorbeeld implants of skillbooks.

Je moet ook niet al te veel schrikken van wat op de test server kwam. Toen er Capital Rigs op verschenen ben ik behoorlijk het schip in gegaan met speculatie op Salvage materialen.

Pagina: 1 ... 22 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.