Het zou ook simpel moeten zijn, de API staat al een jaar of wat toe om exact te zien wat je assets zijn in containers, scheepjes en in het geval van corp assets ook in POS modules.IJzerlijm schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:35:
De minutes zijn gepost. Veel CCP gewauwel met vage toezeggingen over wat ze misschien gaan doen.
Wel opvallend is dat de feature om ship fittings te kunnen zien zonder aan boord te gaan hier als nog te onderzoeken is neergezet terwijl het op Sisi net is geintroduceerd.
Verwijderd
Mensen!! ik ben het volledig met jullie eens dat het teleurstellend is, ik vertel het ook alleen maar zoals het aan ons gepresenteerd is 
Zoals je in de minutes kunt lezen was vooral de sessie met Nathan over 'excellence' behoorlijk gespannen en hij sprong flink in de verdediging. Zoals lark elders samenvatte:
Zoals je in de minutes kunt lezen was vooral de sessie met Nathan over 'excellence' behoorlijk gespannen en hij sprong flink in de verdediging. Zoals lark elders samenvatte:
quote: Larkonis TrasslerReading these minutes it does appear that the CSM is useless in as much as they hold absolutely no authority with CCP despite phrases like 'stakeholder' being thrown around. However, through these minutes, they've finally managed to bring to light the real mindset of the senior management and their disconnect from the playerbase. That, in my mind, is worth more than a skill queue or a 100k skill points.
Tja.ABOUT US
CCP was founded in the summer of 1997 with the goal of becoming a leading massively multiplayer game company. With the launch of EVE Online in May 2003, CCP has established itself as one of the leading companies in the field, winning numerous awards and receiving critical acclaim worldwide.
CCP is dedicated to the development of cutting edge massively multiplayer games. CCP is founded on the principle of pushing the envelope and breaking new grounds on all levels. CCP is not about making copycat products with compromised quality. CCP is about making dreams become a reality.
Massively multiplayer games are virtual realities. They are about creating experiences unattainable in any other form of media. A virtual reality is about true human interaction and true human emotions in a living and evolving world. It is CCP's belief that massively multiplayer games are the biggest revolution in computer gaming history and CCP is dedicated to make the dream of a true virtual reality come into being.
CCP's mission is to attract and retain customers by providing top quality online entertainment. CCP does this by establishing and nurturing a trust relationship with customers both in terms of quality of content as well as quality of service.
CCP encourages respect, dialog, interaction and cooperation on a deeper level between its employees and customers than is common in online games. By this and through this CCP provides a unique way for improving the quality of its products and creates an inspiring and challenging environment for talent to thrive.
We care more. We work harder
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Nog 1x 
Account met 40 speeldagen over. Doe er niks mee, kan er niks mee. Wie wil hem? Handig om een salvage alt op te zetten oid.
Groetjes.
Account met 40 speeldagen over. Doe er niks mee, kan er niks mee. Wie wil hem? Handig om een salvage alt op te zetten oid.
Groetjes.
hou 'm zelf, gooi er max learning skills op en voedt 'm op tot hulkpiloot - die verkopen wel voor een bil... Of gewoon voor de reserve...
Hoi Batsiaan
Ik zou hem graag willen hebben, vlieg vaak level 4 missies en dat duurt lang in je eentje.
Dus wat extra vuurkracht / salvage account voor erbij zou ik fijn vinden.
Als je jou account nog altijd wilt weggeven kun je me bereiken via gajemetmemee@gmail.com of via eve ingame IIImysticII.
Gegroet
Ik zou hem graag willen hebben, vlieg vaak level 4 missies en dat duurt lang in je eentje.
Dus wat extra vuurkracht / salvage account voor erbij zou ik fijn vinden.
Als je jou account nog altijd wilt weggeven kun je me bereiken via gajemetmemee@gmail.com of via eve ingame IIImysticII.
Gegroet
iiimysticiii dus. En je kan je eigen berichten editen. Da's wat makkelijker dan zelf je verbeteringen steeds posten.
Vollop aan het minen nu, cash makes cash, maar sommige zaken lijken nu nog zo ver weg 
Xixili's duwtje in de rug aanbod nog geldig?
Het spel bevalt me wel, net m'n eerste plex geactiveerd om van de trail limitations af te raken.
En ja het begint stillaan tijd wordt eens een corporation te zoeken, iemand die 1 a 3 noobs onder zijn vleugels wilt nemen?
Het spel bevalt me wel, net m'n eerste plex geactiveerd om van de trail limitations af te raken.
En ja het begint stillaan tijd wordt eens een corporation te zoeken, iemand die 1 a 3 noobs onder zijn vleugels wilt nemen?
[ Voor 11% gewijzigd door Sorki op 14-07-2010 16:42 ]
Sorki#2242
probeer v3spa channel eens? Leuke bende daar, altijd klaar voor hulp of een praatje! En wie weet wordt je wel uitgenodigd...Sorki schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:41:
Vollop aan het minen nu, cash makes cash, maar sommige zaken lijken nu nog zo ver weg
v3spa is idd leuk. Als beginner kan je in de dfpc stappen. Daar zitten wat meer ervaren mensen die breeed geskilled zijn en je onder hun vleugels willen opleiden en daarna kan je dan lekker binnen v3com doorgroeien.
Join het V3spa channel eens en als je vragen hebt hoor ik het graag. Logan Brownskin is de naam!
Join het V3spa channel eens en als je vragen hebt hoor ik het graag. Logan Brownskin is de naam!
Wa Doede Nou
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 00:55:
[...]
Dit is niet helemaal waar - Dust en WOD worden niet ontwikkeld in IJsland, en er werken bijna 20 scrum teams full-time aan EVE zelf, maar niet al hun werk is direct zichtbaar voor de spelers.
Het is blijkbaar toch vrij dicht bij de waarheid....Discussion then focused on an apparent drive by CCP to add new features instead of improving existing ones. CCP stated that once Incarna and Planetary Interaction/Dust 514 are fully implemented, focus will probably shift far more towards improvement of existing features.
Dat CCP blijft claimen dat het naar excellence streeft maar dat het al sinds Dominion niet meer in staat is om een fatsoenlijke price history graph te produceren zegt wel genoeg over hoeveel prioriteit ze geven aan het fixen en onderhouden van bestaande code
"CSM you say?
Like many of you, I have read the meeting minutes from the CSM 5 meetings in Reykjavik last month. To be completely up-front about it, I have to say I‘m quite taken aback by the difference in the meeting minutes compared to my firsthand experience from attending the meetings.
For my part, I felt the discussions were very constructive and I had great dialogue with the council members."
CCP Zulu in het nieuwste blog. Zou me ook niks verbazen met al die ego trippende CSM'ers. Ik snap echt niet dat ze er mee doorgaan.
Like many of you, I have read the meeting minutes from the CSM 5 meetings in Reykjavik last month. To be completely up-front about it, I have to say I‘m quite taken aback by the difference in the meeting minutes compared to my firsthand experience from attending the meetings.
For my part, I felt the discussions were very constructive and I had great dialogue with the council members."
CCP Zulu in het nieuwste blog. Zou me ook niks verbazen met al die ego trippende CSM'ers. Ik snap echt niet dat ze er mee doorgaan.
Ik vind het een vrij arrogante reactie van CCP. Hij schuift alles af op een "broken feedback loop" met de CSM. Wat een onzin zeg. Als de CSM kritisch is dan is er iets "broken"? De mogelijkheid dat de CSM goede punten naar voren brengt wordt COMPLEET genegeerd. Genante vertoning, wederom.
Overigens blijkt uit de rest van de blog ook dat er heel weinig aandacht wordt besteed aan EVE content. We hebben het over 1 team van waarschijnlijk 7-8 man dat aan nieuwe features werkt en 0 developers werken aan fixes van eerder in de steek gelaten features. Wederom wordt er aangegeven dat die fixes er (wellicht) komen in de winter 2011 expansion, nog maar 1,5 jaar!
Leuk die 70 man op Incarna, ik vraag me dan meteen af of deze dev time niet gedeeld moet worden met WoD development aangezien ze daar die full body avatar engine voor nodig hebben.
Overigens blijkt uit de rest van de blog ook dat er heel weinig aandacht wordt besteed aan EVE content. We hebben het over 1 team van waarschijnlijk 7-8 man dat aan nieuwe features werkt en 0 developers werken aan fixes van eerder in de steek gelaten features. Wederom wordt er aangegeven dat die fixes er (wellicht) komen in de winter 2011 expansion, nog maar 1,5 jaar!
Leuk die 70 man op Incarna, ik vraag me dan meteen af of deze dev time niet gedeeld moet worden met WoD development aangezien ze daar die full body avatar engine voor nodig hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Elp op 16-07-2010 23:53 ]
Wat me ook opvalt is dat er maar 7 man op Dust zitten... Dat lijkt me erg weinig voor een shooter op 2 platformen. Of hij moet bijna klaar zijn.
Het is al een paar keer aangehaald dat de dust-ontwikkeling niet in ijsland zit. Deze blog gaat over ijsland...
(edit btw),
Nu ik er zo over nadenk is (en het komt al een beetje terug in de blog, nu ik er over nadenk) het helemaal niet handig om de scrumteams te gebruiken voor het werkelijke polijstwerk. Ik denk dat 'losse' inspanning door enkele mensen soms veel efficienter/effectiever is - en dat gebeurt volgens mij ook al.
(edit btw),
Nu ik er zo over nadenk is (en het komt al een beetje terug in de blog, nu ik er over nadenk) het helemaal niet handig om de scrumteams te gebruiken voor het werkelijke polijstwerk. Ik denk dat 'losse' inspanning door enkele mensen soms veel efficienter/effectiever is - en dat gebeurt volgens mij ook al.
[ Voor 59% gewijzigd door wheez50 op 17-07-2010 01:18 ]
Ja die blog is nogal debiel. Een blog maken om te vertellen dat het helemaal niet waar is dat pas in 2012 er weer wat voor eve zelf gefixed wordt, het is al in november/december 2011, nee dan voel ik me een stuk beter.
Ik begrijp ook niet dat ze niet gewoon een paar devs gebruiken om simpele dingen op te lossen die de player base hardstikke blij zou maken. Rockets kunnen in minder dan een dag gefixed worden. Maak een uitbreiding waar engine trails + oude cyno effect weer terug komt, wat niet zo moeilijk kan zijn, en het wordt gezien als de beste expansion van de laatste tijd. (Wat wel wat zegt over de kwaliteit die we krijgen). Geef black ops iets betere jump bridge, en kijk dan over paar maanden weer of dat voldoende is of niet.
Ik begrijp ook niet dat ze niet gewoon een paar devs gebruiken om simpele dingen op te lossen die de player base hardstikke blij zou maken. Rockets kunnen in minder dan een dag gefixed worden. Maak een uitbreiding waar engine trails + oude cyno effect weer terug komt, wat niet zo moeilijk kan zijn, en het wordt gezien als de beste expansion van de laatste tijd. (Wat wel wat zegt over de kwaliteit die we krijgen). Geef black ops iets betere jump bridge, en kijk dan over paar maanden weer of dat voldoende is of niet.
Waar of wie de ontwikkeling doet maakt uiteindelijk weinig uit, aangezien dat hoe dan ook 'resources' kost, geld dus.wheez50 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 01:16:
Het is al een paar keer aangehaald dat de dust-ontwikkeling niet in ijsland zit. Deze blog gaat over ijsland...
Zeer offtopic: Geld maakt niets - 300 biljoen isk op een inactief account doet niets. Miljarden op de bankrekening van CCP zorgen niet voor een beter spel. Geld is een middel. En daarin alleen een middel tot andere middelen in gevallen als deze.
Iets meer ontopic: CCP zoekt werknemers. Ze hebben het geld om een aantal (!) extra teams samen te stellen. Maar niet de mensen! Als je dus over geld begint te zeuren ben je dom bezig. Dus ben je dom bezig.
Ontopic: Een grote klacht afgelopen twee uitbreidingen was dat we zouden moeten kunnen lopen in stations. Het is een klacht waar ik een jaar geleden al bij dacht dat het wat overdreven is. CCP luisterde en heeft een groot gedeelte van de behoorlijk gelimiteerde bronnen op incarna gezet. En nu is er weer gezeik. Het is soms net als nederlanders en het weer: Nooit goed.
Ik denk serieus dat CCP en vooral de devvers daar hun best doen. En dat zal ook de reden zijn waarom dev zulu(park) een verschil ziet tussen de csm@iceland en de minutes. Als je geconfronteerd wordt met mensen die hun best doen, zal je niet graag negatiefdoen. En ben je positief, en anders constructief. Maar als je dan thuiskomt en je takenlijstje ziet, gecombineerd met de negatieve klaagmentaliteit van de mondige evespelers, dan verandert dat positivisme.
Ik ben ervan overtuigd dat CCP haar best doet. Ik ben er ook van overtuigd dat de 'simpele' veranderingen die 'we' willen niet zo makkelijk te implementeren zijn als we denken.
Iets meer ontopic: CCP zoekt werknemers. Ze hebben het geld om een aantal (!) extra teams samen te stellen. Maar niet de mensen! Als je dus over geld begint te zeuren ben je dom bezig. Dus ben je dom bezig.
Ontopic: Een grote klacht afgelopen twee uitbreidingen was dat we zouden moeten kunnen lopen in stations. Het is een klacht waar ik een jaar geleden al bij dacht dat het wat overdreven is. CCP luisterde en heeft een groot gedeelte van de behoorlijk gelimiteerde bronnen op incarna gezet. En nu is er weer gezeik. Het is soms net als nederlanders en het weer: Nooit goed.
Ik denk serieus dat CCP en vooral de devvers daar hun best doen. En dat zal ook de reden zijn waarom dev zulu(park) een verschil ziet tussen de csm@iceland en de minutes. Als je geconfronteerd wordt met mensen die hun best doen, zal je niet graag negatiefdoen. En ben je positief, en anders constructief. Maar als je dan thuiskomt en je takenlijstje ziet, gecombineerd met de negatieve klaagmentaliteit van de mondige evespelers, dan verandert dat positivisme.
Ik ben ervan overtuigd dat CCP haar best doet. Ik ben er ook van overtuigd dat de 'simpele' veranderingen die 'we' willen niet zo makkelijk te implementeren zijn als we denken.
Ik had 'mensen' ook moeten noemen als resources misschien inderdaad. Maar met genoeg geld kan je in principe ook die mensen wel ergens wegkopen. Maar dat had iemand die zo slim is vast al wel zelf bedacht, of niet?wheez50 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:29:
Zeer offtopic: Geld maakt niets - 300 biljoen isk op een inactief account doet niets. Miljarden op de bankrekening van CCP zorgen niet voor een beter spel. Geld is een middel. En daarin alleen een middel tot andere middelen in gevallen als deze.
Je verdraait de zaken enigzins. Er wordt inderdaad al lang geschamperd over WiS maar dat heeft CCP volkomen aan zichzelf te danken. Ze verschuiven het steeds weer naar de toekomst. Als mensen daar opmerkingen over maken lijkt me dat niet meer dan terecht.Ontopic: Een grote klacht afgelopen twee uitbreidingen was dat we zouden moeten kunnen lopen in stations. Het is een klacht waar ik een jaar geleden al bij dacht dat het wat overdreven is. CCP luisterde en heeft een groot gedeelte van de behoorlijk gelimiteerde bronnen op incarna gezet. En nu is er weer gezeik. Het is soms net als nederlanders en het weer: Nooit goed.
En dan de andere kant van de zaak: heel veel spelers willen niet dat er zo lang, zo veel resources aan een 'cosmetische' expansion besteed wordt. Als CCP zijn zaakjes beter voor elkaar had en EVE niet aan elkaar zou hangen van de broken en half finished content zou die weerstand er veel minder zijn.
Ik geloof meteen dat er hard gewerkt wordt maar dat wil niet zeggen dat ze het ook goed doen...Ik denk serieus dat CCP en vooral de devvers daar hun best doen. En dat zal ook de reden zijn waarom dev zulu(park) een verschil ziet tussen de csm@iceland en de minutes. Als je geconfronteerd wordt met mensen die hun best doen, zal je niet graag negatiefdoen. En ben je positief, en anders constructief. Maar als je dan thuiskomt en je takenlijstje ziet, gecombineerd met de negatieve klaagmentaliteit van de mondige evespelers, dan verandert dat positivisme.
De meest basale zaken lijken idd verschrikkelijk moeilijk te bewerkstelligen in EVE. Maar ook daar geldt weer: CCP is daarvoor verantwoordelijk. Als de code zo ingewikkeld is geworden en zo moeilijk aan te passen is dan hadden ze eerder in moeten grijpen. Als je steeds maar blijft stukken bij blijft plakken in je code zonder voldoende te ondernemen om het overzichtelijk en makkelijk onderhoudbaar te houden is dat je eigen keuze/schuld.Ik ben ervan overtuigd dat CCP haar best doet. Ik ben er ook van overtuigd dat de 'simpele' veranderingen die 'we' willen niet zo makkelijk te implementeren zijn als we denken.
Een voorbeeldje: ik rechtsklik op een schip in mijn hangar en zie dat de reprocess button onder de show info button zit en de 'trash it' button boven de 'make active' button zit. Tja, dat is vragen om ongelukken en die gebeuren dan ook in de haast. Mij nog nooit overkomen maar wel een paar keer bijna.
Nu kunnen er 2 mogelijkheden zijn: 1) het is relatief simpel om de volgorde te veranderen (is bij dit soort zaken ook al tig keer om gevraagd) maar CCP wil er gewoon niks aan besteden.
2) het is inderdaad verdomd moeilijk om de volgorde te veranderen omdat de code gewoon niet goed ontworpen en/of tijdig geherstructureerd is.
In beide gevallen is CCP gewoon slecht bezig.
De give money button zit ook net boven de mute button, dat hebben ze gewoon expres gedaan.Naluh! schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:04:
Een voorbeeldje: ik rechtsklik op een schip in mijn hangar en zie dat de reprocess button onder de show info button zit en de 'trash it' button boven de 'make active' button zit. Tja, dat is vragen om ongelukken en die gebeuren dan ook in de haast. Mij nog nooit overkomen maar wel een paar keer bijna.
Heb jij een linkje waar mensen klaagde bij de laatste 2 expansions dat ze WIS wilde hebben? Enige reden die ik zie dat iemand erover klaagt is omdat het randje vaporware aan het worden is en al heel lang geleden beloofd was. Niet omdat mensen het als zo belangrijk iets zien als de core van het spel niet goed werkt.
Tja en veel developers zal je niet zomaar in IJsland krijgen, je zou mij toch behoorlijk goed moeten betalen voor een baan in mijn gebied voor ik ook maar overweeg om naar IJsland te verhuizen. En juist van wat ik begreep van iemand die wel interesse had, zouden ze juist belabberd betalen. Als je slecht betaald en wil dat mensen naar IJsland komen, ja dat gaat niet samen.
Hoe moeilijk kan het nou zijn om zoals eerder gezegd wat dingen te herschikken in menutjes. Hoe moelijk kan het nou zijn om twee getalletjes in de database te wijzigen zodat rockets gefixed zijn. Zelfs met CCPs kwaliteit van code zou dat toch geen problemen mogen geven.
Een paar grafische mannetjes zetten om het oude cyno effect opnieuw te maken voor nieuwe engine kan toch ook niet zoveel tijd kosten.
Tja en veel developers zal je niet zomaar in IJsland krijgen, je zou mij toch behoorlijk goed moeten betalen voor een baan in mijn gebied voor ik ook maar overweeg om naar IJsland te verhuizen. En juist van wat ik begreep van iemand die wel interesse had, zouden ze juist belabberd betalen. Als je slecht betaald en wil dat mensen naar IJsland komen, ja dat gaat niet samen.
Enige reden dat dat zo zou kunnen zijn is wanneer de eve code nog slechter in elkaar zit dan we al weten.Ik ben ervan overtuigd dat CCP haar best doet. Ik ben er ook van overtuigd dat de 'simpele' veranderingen die 'we' willen niet zo makkelijk te implementeren zijn als we denken.
Hoe moeilijk kan het nou zijn om zoals eerder gezegd wat dingen te herschikken in menutjes. Hoe moelijk kan het nou zijn om twee getalletjes in de database te wijzigen zodat rockets gefixed zijn. Zelfs met CCPs kwaliteit van code zou dat toch geen problemen mogen geven.
Een paar grafische mannetjes zetten om het oude cyno effect opnieuw te maken voor nieuwe engine kan toch ook niet zoveel tijd kosten.
[ Voor 33% gewijzigd door Sissors op 17-07-2010 17:23 ]
Ik wil gewoon Incarna zodat ze in D514 mijn vers verkregen lijf aan gort kunnen knallen, simpel 
Kan niet wachten om mijn nieuwe vette plasma te gebruiken om te gamen op de console!
Kan niet wachten om mijn nieuwe vette plasma te gebruiken om te gamen op de console!
[ Voor 6% gewijzigd door yared op 18-07-2010 12:19 ]
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Je weet dat er genoeg andere console shooters zijnyared schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:18:
Ik wil gewoon Incarna zodat ze in D514 mijn vers verkregen lijf aan gort kunnen knallen, simpel
En ik moet zeggen dat ik sterke twijfels heb over het succes van Dust. Als je het een integraal onderdeel wil laten zijn van eve moet je spelers houden, en je moet al in de eerste plaats spelers krijgen die interesse hebben in het gemeenschappelijke gedeelte met eve. En op de console shooter markt is de concurentie veel sterker dan op de space MMORPG markt.
Je weet wel dat je Dust en Incarna karakters niet dezelfde zijn? Incarna (Eve Online) karakters zijn de 'onsterfelijke' pod pilots. Dust karakters zijn gewone stervelingen - huurlingen.yared schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:18:
Sterker nog: Dust gaat over clones. Een goede soldaat wordt gewoon gebrainscanned. Vervolgens wordt 'ie gekloond en elke keer als hij het oveleeft: brainscan en betere soldaat. En als 'ie doodgaat: kloon. Zie het als onze jumpclonetech.
Verwijderd
Als je de fictie moet geloven is (jump)clone technologie zo vooruitstrevend en zo godskolereduur dat alleen de 'gezegenden' (de podpilots) zich dit kunnen veroorloven. Voor gewone soldaten van een van de factions zou het dus onhaalbaar zijn tenzij de backstory aanpassen.wheez50 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:23:
Sterker nog: Dust gaat over clones. Een goede soldaat wordt gewoon gebrainscanned. Vervolgens wordt 'ie gekloond en elke keer als hij het oveleeft: brainscan en betere soldaat. En als 'ie doodgaat: kloon. Zie het als onze jumpclonetech.
Dat heeft zulke lage prioriteit dat het niet eens op het lijstje staat vermoed ikVerwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 18:03:
[...]
Als je de fictie moet geloven is (jump)clone technologie zo vooruitstrevend en zo godskolereduur dat alleen de 'gezegenden' (de podpilots) zich dit kunnen veroorloven. Voor gewone soldaten van een van de factions zou het dus onhaalbaar zijn tenzij de backstory aanpassen.
Het kostbare aan jc's is dat je dezelfde kloon steeds hergebruikt. Alleen je gedachteproces wordt in een ander lichaam gestopt. De scanner is niet zo heel duur. En met een enkele scanner kan je in ieder geval een kopie maken van je beste soldaten. En een van deze soldaten in een geupgrade kloon kan ongeveer een leger standaardmilitairen aan. Zoiets denk ik dat het wordt.
Ik dacht dat al aangekondigd was dat de backstory is dat voor dust ook gewone (elite) soldaten kloon technologie krijgen.
Verwijderd
Oh dat zou kunnen maar in het boek van Gonzales staat het nog uitgelegd zoals ik eerder zeifurby-killer schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:16:
Ik dacht dat al aangekondigd was dat de backstory is dat voor dust ook gewone (elite) soldaten kloon technologie krijgen.
Heb gisteren mijn account weer geheractiveerd (ies graties, 5 dagen)... en vind het spel nog steeds best wel saai,
. Ga denk ik eens wat mensen pesten in lowsec met niet al te dure scheepjes (en vaak doodgaan,
). Misschien wat mining doen (ook al is dat ook best wel saai als je gewone miners hebt en niet al teveel opslag zodat je er toch bij moet blijven om alles in je container te proppen). Als het goed is kan ik binnenkort al wel beginnen met mining barges. Maar eens een corp zoeken oid.
Tip overigens voor mensen die ermee willen stoppen: Zelfs als je je voorneemt het spel nooit weer te gaan spelen, hou ten minste nog wat geld en een schip voor jezelf over,
.

Tip overigens voor mensen die ermee willen stoppen: Zelfs als je je voorneemt het spel nooit weer te gaan spelen, hou ten minste nog wat geld en een schip voor jezelf over,
Geen zorgen, nobody can has my stuff als ik besluit er mee te stoppenYopY schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:16:
Heb gisteren mijn account weer geheractiveerd (ies graties, 5 dagen)... en vind het spel nog steeds best wel saai,. Ga denk ik eens wat mensen pesten in lowsec met niet al te dure scheepjes (en vaak doodgaan,
). Misschien wat mining doen (ook al is dat ook best wel saai als je gewone miners hebt en niet al teveel opslag zodat je er toch bij moet blijven om alles in je container te proppen). Als het goed is kan ik binnenkort al wel beginnen met mining barges. Maar eens een corp zoeken oid.
Tip overigens voor mensen die ermee willen stoppen: Zelfs als je je voorneemt het spel nooit weer te gaan spelen, hou ten minste nog wat geld en een schip voor jezelf over,.
Eve is niet saai, maar het is een zandbak spel, wat de meeste mmo's dus niet zijn.
Hier wordt je dus niet aan het handje gehouden en rond geleid, door middel van questen en d.m.v. de gebieden in levels te delen etc.
Nee, hier moet je zelf de handen uit de mouwen steken:
Stel jezelf een doelwit voor, dat je wilt bereiken in paar weken en werkt daar naar toe bijvoorbeeld.
Eve is wat je er zelf van maakt, wat dat betreft heeft het spel eve weinig interaktie, het reageert eigenlijk alleen maar op jouw akties, maar komt zelf niet met akties.
Hier wordt je dus niet aan het handje gehouden en rond geleid, door middel van questen en d.m.v. de gebieden in levels te delen etc.
Nee, hier moet je zelf de handen uit de mouwen steken:
Stel jezelf een doelwit voor, dat je wilt bereiken in paar weken en werkt daar naar toe bijvoorbeeld.
Eve is wat je er zelf van maakt, wat dat betreft heeft het spel eve weinig interaktie, het reageert eigenlijk alleen maar op jouw akties, maar komt zelf niet met akties.
CCP komt ook op de GamesCom in Keulen volgende maand:
http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1356450
Als je wilt kun je een uur een vergadering met ze boeken
Ik ben er de vrijdag en zaterdag, als er meer Eve players gaan kunnen we misschien met een groepje gaan babbelen?
Misschien iets specifieks nederlands, wanneer we ons spaargeld terug krijgen ofzo
http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1356450
Als je wilt kun je een uur een vergadering met ze boeken
Misschien iets specifieks nederlands, wanneer we ons spaargeld terug krijgen ofzo
Verwijderd
Hmm,CopyCatz schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:55:
CCP komt ook op de GamesCom in Keulen volgende maand:
zat er altijd al aan te denken daar eens heen te gaan, wellicht mooie aanleiding.
Ideen voor 'a dutch topic'.
- Can we at least get our savings back in EVE? 1 euro = 1 excotic dancer :-)
- We want more cheese in EVE. Why cant we produce cheese in planetary interaction?
- Destroyers should get more love, all they are good at is salvaging for starting missioners. We demand specialized destroyers hulls for fast / low sig hauling (weed smuggling) and for gods sakes more mid- and low slots on them
Kijk ik niet goed genoeg of valt er inderdaad niet echt veel te verdienen met PI op dit moment?
Een beetje leiding zou ik anders wel prettig vinden, dat er een soort van vooruitgang in het spel zit anders dan je eigen levels of verdiensten. Een gevoel dat je iets bereikt hebt, anders dan dat je een paar ton verdiend hebt na een avond minen (of zoiets). Of dat er minder tijd en uitzoekwerk zit tussen werk -> verkopen -> vette dingen kopen, voor snellere voldoening. Da's persoonlijk natuurlijk, ben spellen gewend waar je gelijk een verbetering in je karakter krijgt nadat je iets afgemaakt hebt (een quest, instance, noem maar op).bangkirai schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:26:
Eve is niet saai, maar het is een zandbak spel, wat de meeste mmo's dus niet zijn.
Als je missies doet, dan wordt je eigenlijk wel beloond. Naarmate je missies met hogere levels kan doen, krijg je meer loot en meer geld, waar je dan zelf weer een schip en/of onderdelen mee kan kopen. Dit is juist het leuke, het is niet zoals bijv. WoW waarin iedereen die quest doet en iedereen dat wapen heeft.YopY schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:38:
[...]
Een beetje leiding zou ik anders wel prettig vinden, dat er een soort van vooruitgang in het spel zit anders dan je eigen levels of verdiensten. Een gevoel dat je iets bereikt hebt, anders dan dat je een paar ton verdiend hebt na een avond minen (of zoiets). Of dat er minder tijd en uitzoekwerk zit tussen werk -> verkopen -> vette dingen kopen, voor snellere voldoening. Da's persoonlijk natuurlijk, ben spellen gewend waar je gelijk een verbetering in je karakter krijgt nadat je iets afgemaakt hebt (een quest, instance, noem maar op).
Tja da's meer een WoW kijk op Eve denk ik. Wij zijn niet gewend aan een wolk van sterretjes om je schip met een pingeltje, om het "level-up" gevoel te krijgen. In Eve draait het om de cash voor de carebear en de kills voor de pvp-er.YopY schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:38:
[...]
Da's persoonlijk natuurlijk, ben spellen gewend waar je gelijk een verbetering in je karakter krijgt nadat je iets afgemaakt hebt (een quest, instance, noem maar op).
Ik moet toch zeggen dat ik meer een "level-up" gevoel krijg als ik een freighter productielijn in bedrijf heb genomen in een pos dan dat ik 10 vlinders gemept heb en van level 1 naar 2 ga...
1 woord voor je: SkillsYopY schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:38:
[...]
Een beetje leiding zou ik anders wel prettig vinden, dat er een soort van vooruitgang in het spel zit anders dan je eigen levels of verdiensten. Een gevoel dat je iets bereikt hebt, anders dan dat je een paar ton verdiend hebt na een avond minen (of zoiets). Of dat er minder tijd en uitzoekwerk zit tussen werk -> verkopen -> vette dingen kopen, voor snellere voldoening. Da's persoonlijk natuurlijk, ben spellen gewend waar je gelijk een verbetering in je karakter krijgt nadat je iets afgemaakt hebt (een quest, instance, noem maar op).
Door skills te leren en dingen te kopen van je geld ( het in je wallet hebben is nutteloos Geld moet rollen. Zeker in EvE. ) wordt je beter.
En zoals je al quote: Een doel stellen werkt beter. Hierdoor kan je zo veel meer verschillende kanten uit dan levels omhoog of jezelf beperken tot bepaalde rollen die een class vervuld.
* Peekster wil niet weer de vergelijking met WoW of Star Trek Online opstarten.
Ik vind wel dat aan het begin spelers wat meer geholpen mogen worden met hoe verder te gaan na tutorials. Mining is redelijk recht toe recht aan, maar als je missies wilt gaan doen, wat de meeste willen, dan heb je ook geen flauw idee als beginnende speler welke agent je nodig hebt en hoe je ze vindt. En aangezien 95% van de agents of crap is of crap corp zijn heb je dan redelijke kans dat je een verkeerde uitkiest.
Het is overigens niet gek dat je bij de tutorial al wordt aangespoord om een corp te joinen.
Uiteindelijk heb je zoals in het echte leven clubs/verenigingen nodig om ergens te geraken zonder teveel tegen de muur te lopen. Net zoals een beginnende cafe bij een horecavereniging aansluit om oa aan het nodige literatuur te geraken om een cafe op een hygiënische manier uit te baten. Heb je in EVE een corp nodig die in hetzelfde vakdomein als de jouwe actief is en je kan met de ervaring/kennis/standings van de leden meeliften.
Onzin, je kan prima in eve een heleboel dingen zonder corp doen. En degene die het vaakst zeggen dat je een corp nodig hebt om met andere mensen te spelen hebben vaak ook een klein leger alts zodat ze alles zelf kunnen doen.
Nieuwe spelers zullen voor het merendeel bij corporations komen die in het beste geval gewoon slecht zijn, constant onder wardec zijn (corporations die zich richten op nieuwe spelers zijn nou eenmaal favoriet doelwit) waardoor je het beste weer naar npc corp kan gaan, of als je pech heb zijn ze er alleen om je uit te melken/neer te schieten.
Imo is snel in een corp gaan vragen om problemen, je kan beter gewoon spelen en wachten tot je iets tegenkomt met leuke mensen, dan meteen gaan zoeken en de eerste de beste joinen.
Nieuwe spelers zullen voor het merendeel bij corporations komen die in het beste geval gewoon slecht zijn, constant onder wardec zijn (corporations die zich richten op nieuwe spelers zijn nou eenmaal favoriet doelwit) waardoor je het beste weer naar npc corp kan gaan, of als je pech heb zijn ze er alleen om je uit te melken/neer te schieten.
Imo is snel in een corp gaan vragen om problemen, je kan beter gewoon spelen en wachten tot je iets tegenkomt met leuke mensen, dan meteen gaan zoeken en de eerste de beste joinen.
Je vergeet daarbij wel te bedenken dat je in een corp veel makkelijker informatie en ervaringen kan inwinnen en die dan gebruiken om sneller verder te komen in het spel. Wij nemen veel nieuwe spelers aan, leiden ze een paar maanden op en laten ze dan doorstromen naar andere corpsen in de alliance.
Wa Doede Nou
Ik ontken ook niet dat er goede corporations voor nieuwe spelers zijn, echter er zijn evenveel slechte.
En ik ben nooit een voorstander geweest van CCPs ideeen om mensen naar player corporations te dwingen.
En ik ben nooit een voorstander geweest van CCPs ideeen om mensen naar player corporations te dwingen.
Verwijderd
Je stelt het allemaal wel héél erg negatief. Een corp joinen, hoe slecht dan ook, is het beste wat je kunt doen als je net begint met EVE. Ja je komt allerlei rare mensen tegen, ja, je kunt kapot geschoten worden maar dat hoort er nou eenmaal bij.furby-killer schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:18:
Onzin, je kan prima in eve een heleboel dingen zonder corp doen. En degene die het vaakst zeggen dat je een corp nodig hebt om met andere mensen te spelen hebben vaak ook een klein leger alts zodat ze alles zelf kunnen doen.
Tja, de voordelen wegen aardig op tegen de nadelen. Het is dan (1) gewoon een spel, (2) je begint net, dus valt er weinig te verliezen, (3) je kan zo wisselen; in het begin heel makkelijk zelfs en (4) je hebt een ingewikkeld spel te leren, met een help channel wat niet zoveel biedt anders dan antwoorden op simpele vragen.
Wauw furb, azijnpis de premier, again
Eve is wel een spel dat je zowel snel even op kunt pakken als langere tijd kunt spelen, heb ik het idee.
iig, om maar even weer een ander onderwerp aan te boren (ik geloof zo dat het spel al vaak genoeg verdedigd is): hoorde gisteren over een nogal stevige blokkade ergens in nullspace. Als je op de kaart kijkt en filtert op activiteit zie je ook ergens rechtsboven in de kaart (ja ja, ik ben 2D) een stevige rooie stip waar ~500 mensen aanwezig zijn.
Iemand hier meer informatie over? Hoe ziet zoiets eruit? Wat gebeurt er precies en wat is het doel van zo'n blokkade? Hoe worden uberhaupt al die mensen bij elkaar gedreven?
Dat 'ingewikkelde' spel wordt anders door heel veel prima zonder corp geleerd...Sgreehder schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 00:05:
Tja, de voordelen wegen aardig op tegen de nadelen. Het is dan (1) gewoon een spel, (2) je begint net, dus valt er weinig te verliezen, (3) je kan zo wisselen; in het begin heel makkelijk zelfs en (4) je hebt een ingewikkeld spel te leren, met een help channel wat niet zoveel biedt anders dan antwoorden op simpele vragen.
Of als alternatief, er zijn zat npc rookie corp chats die wel normaal zijn, waar ook een hoop mensen zitten die nieuwe spelers helpen. Daar heb je echt geen player corp voor nodig.
Dat gewone spel wordt een stuk minder leuk als je in een corp zit die gewardecced is, of als je corp genoten je neerschieten.
Editje voor duidelijkheid:
Ik heb niks tegen player corporations, zit er nu ook in eentje. Heb ook een tijd in NPC corporations doorgebracht. Beide hebben voor en nadelen, in mijn periodes dat ik enkel missies deed + solo roamen door low sec zat ik veel liever in een NPC corp dan in een goede player corp, laat staan een slechte. Als je alleen wat met 0.0 wil doen, zoals ik nu, dan zit je gewoon vast aan een player corp.
Mijn probleem is dat er wordt gesteld alsof je een player corp moet in gaan. Je moet helemaal niks, het is een sandbox, je kan prima het naar je zin hebben in een NPC corp, waar je ook prima geholpen kan worden als je problemen hebt en wat ook nog eens een stuk gezelliger + hilarischer is dan 99% van de player run corporations. (Althans mijn ervaring, gewoon doordat je met veel meer in corp chat zit dan in een player corp zonder dat je iets moet).
Editje 2:
Rechts boven? Is dat niet standaard drone regions ofzo?iig, om maar even weer een ander onderwerp aan te boren (ik geloof zo dat het spel al vaak genoeg verdedigd is): hoorde gisteren over een nogal stevige blokkade ergens in nullspace. Als je op de kaart kijkt en filtert op activiteit zie je ook ergens rechtsboven in de kaart (ja ja, ik ben 2D) een stevige rooie stip waar ~500 mensen aanwezig zijn.
Iemand hier meer informatie over? Hoe ziet zoiets eruit? Wat gebeurt er precies en wat is het doel van zo'n blokkade? Hoe worden uberhaupt al die mensen bij elkaar gedreven?
Daar zijn ze iig aan het vechten, hoe je mensen bij elkaar krijgt is simpel, in alle alliances die belangen daar hebben wordt een bericht gestuurd dat er CTA is en je hebt zo honderden mensen bij elkaar.
Het zou een blokkade kunnen zijn op de traditionele manier, maar dat gebeurd niet zo vaak. Soms heb je ze, zoals toen bob hun complete cap fleet in 1 station uitlogde werd die daarna een maand lang gecamped, Atlas/SC caps die waren uitgelogd in POS's die daarna vernietigd waren werden opgewacht door bubbles zodra ze inlogde, zelfde voor holders caps die de D-G slachting overleefd hadden.
Maar meer waarschijnlijk hebben ze het bij blokkade over sov blockade units, SBUs. Die worden geanchored om sov aan te vallen. Oftewel niet zozeer een blokkade als gewoon een aanval.
[ Voor 72% gewijzigd door Sissors op 22-07-2010 10:34 ]
Welke kaart gebruik jij? Bedoel je de ingame map of zit je ergens op een website te kijken?YopY schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:04:
iig, om maar even weer een ander onderwerp aan te boren (ik geloof zo dat het spel al vaak genoeg verdedigd is): hoorde gisteren over een nogal stevige blokkade ergens in nullspace. Als je op de kaart kijkt en filtert op activiteit zie je ook ergens rechtsboven in de kaart (ja ja, ik ben 2D) een stevige rooie stip waar ~500 mensen aanwezig zijn.
Er zijn een aantal machtsblokken in EVE die uit meerdere allianties bestaan en ieder wel duizend+ mensen online hebben. Via in-game channels voor de leiders van die allianties en andere kanalen zoals IRC en Jabber kunnen grote operaties worden gepland.Iemand hier meer informatie over? Hoe ziet zoiets eruit? Wat gebeurt er precies en wat is het doel van zo'n blokkade? Hoe worden uberhaupt al die mensen bij elkaar gedreven?
Als je een 0.0 systeem in wil nemen heb je daar meestal wel een paar honderd man voor nodig. Je kiest een systeem, stuurt er een flinke vloot van Battleships en kleiner spul heen die positie innemen. Aangezien je door een paar honderd miljoen HP moet heen schieten om systemen in te nemen komt daar meestal nog 50 tot 100 Dreadnoughts en andere Capital ships bij die onder dekking van de kleinere schepen begint op die structures te schieten.
Via alle kanalen hebben de andere machtsblokken nu wel vernomen dat blok A bezig is in ABC-13 en kunnen die besluiten om daar iets tegen te gaan doen en zo heb je voor je het weet 500 in local en crasht alles.
And to think they once said that computers would take away jobs.
De NC / Razor heeft gisteren wel een op gehad, maar dat was rechts onder op de kaart.
Verwijderd
Was dit topic weer eens aan het checken en ik zie dat er nog weinig is veranderd. Dit soort gezever was voor mij ook de grootste factor om te kappen met Eve. En achteraf heb ik er nog steeds geen spijt van want dan merk je pas hoeveel tijd je nodig hebt als je een beetje serieus bezig wilt zijn. Casual gameplay kom je niet ver in Eve.
CCP is gewoon dom bezig maar ze hebben teveel last van tunnelvisie om het in te zien. Op zich ook wel te begrijpen want ze hebben het bedrijf op rand van de afgrond net na het begin weer flink winstgevend gemaakt. En dan denk je dat je de hele wereld aan kan en accepteer je weinig van buitenstaanders.
Ben nu wel weer pas met een beta van Perpetuum begonnen en dat is behoorlijk veel geinspireerd door Eve met wat WoW accenten lijkt het. Maar dan met robotjes op een planeet. Dus ook 'splosions'.
Hmm, interessant, ga ook maar eens kijken naar die beta. Maar wat ik op Youtube heb kunnen vinden lijkt het wel heel er veel op een EVE cloon, kan je aangeven waar Perpetuum verschilt van EVE (behalve dan het verhaal en robots vs. space ships)?Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:39:
Ben nu wel weer pas met een beta van Perpetuum begonnen en dat is behoorlijk veel geinspireerd door Eve met wat WoW accenten lijkt het. Maar dan met robotjes op een planeet. Dus ook 'splosions'.
Verwijderd
Perpetuum is echt een terrible clone van EVECergorach schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:05:
[...]
Hmm, interessant, ga ook maar eens kijken naar die beta. Maar wat ik op Youtube heb kunnen vinden lijkt het wel heel er veel op een EVE cloon, kan je aangeven waar Perpetuum verschilt van EVE (behalve dan het verhaal en robots vs. space ships)?
Verwijderd
yo Sok! Wie gehts 
..pff na 2.5 jaar null sec en sov warfare crap, nu weer terug naar een high sec base en null sec roaming in provi. I LOVE IT
kbp7 wordt steeds en steeds meer blobbed -_-
..pff na 2.5 jaar null sec en sov warfare crap, nu weer terug naar een high sec base en null sec roaming in provi. I LOVE IT

kbp7 wordt steeds en steeds meer blobbed -_-
Mijn eerste corp was dan eigenlijk fantastisch, het was een mining corp met ongeveer 30 leden, waarvan ongeveer 5 al vanaf de beta aan het spelen zijn. Ongeveer 10 leden waren voor een groot deel meer missie gefocust (ze konden allemaal wel een retriever vliegen, maar voor de rest vloog bijna iedereen met een hulk), en als we oorlog hadden dan wonnen we ook nog meestal:D.furby-killer schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:18:
Ik heb het +- 1,5 jaar gespeeld(nu niet meer) en ik vond het leuk om te zien dat de corp groeide (uiteindelijk rond de 150 leden en we hebben een Alliance gevormd, met verschillende corps voor verschillende doeleinden) ook zijn we veel meer low sec gaan minen, ongeveer rond te tijd dat ik leavde waren ze zelfs bezig met een POS plaatsen in een wormhole, om daar te minen en die Sleepers te killen...
ik zat al na ongeveer 3 dagen in deze corp, maar ik heb er niet naar gezocht, ze hebben mij gevonden toen ik aan het minen was
Eigenlijk is het gewoon een van de vetste spellen die er is, ik heb in geen enkel spel zoiets zien gebeuren, en dat butterfly effect klopte wel een soort van bij mij
[ Voor 4% gewijzigd door Thomas op 23-07-2010 14:28 ]
Verwijderd
Het lijkt veel op de Eve beta van destijds maar dan met nog minder mogelijkheden. Alles is redelijk beperkt en het enige wat je kan doen is met robotjes rondrennen en PVE of PvP (zijn ook PvP vrije regios). Industrie, minen en handelen zit er ook wel in maar da's ook redelijk beperkt. Het is daardoor wel overzichtelijker en meer casual.Cergorach schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:05:
[...]
Hmm, interessant, ga ook maar eens kijken naar die beta. Maar wat ik op Youtube heb kunnen vinden lijkt het wel heel er veel op een EVE cloon, kan je aangeven waar Perpetuum verschilt van EVE (behalve dan het verhaal en robots vs. space ships)?
Hoog op het lijstje met verrassingen, Ushra Khan bestaat niet meer, verwijderd door iemand die het blijkbaar niet eens was met de nieuwe koers. Hydra Reloaded is in controle over een gedeelte in ieder geval, UK zullen hun toeging tot heel veel assets kwijt zijn terwijl CVA en co weer docking rights hebben gekregen.
Voor duidelijkheid, CVA heeft er zelf niks mee te maken gehad. Wel debiel dat nog steeds CCP het niet nodig vindt om dit te fixen.
Voor duidelijkheid, CVA heeft er zelf niks mee te maken gehad. Wel debiel dat nog steeds CCP het niet nodig vindt om dit te fixen.
Alle alliance-disbands tot nu toe zijn gevolg geweest van laksheid in het leiderschap van die allianties. Naar CCP wijzen is in dit geval niet de oplossing.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Inderdaad. Het is nu een aantal keer voorgekomen. Misschien toch een momentje om na te gaan hoe je het in eigen alliance doet? Als het je nu nog overkomt is het toch in ieder geval eigen schuld. Al vind ik het jammer dat UK nu slachtoffer van laksheid is geworden...
Dat het mogelijk is, is prima. Echter het zou veel moeilijker moeten zijn imo.IJzerlijm schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:02:
Alle alliance-disbands tot nu toe zijn gevolg geweest van laksheid in het leiderschap van die allianties. Naar CCP wijzen is in dit geval niet de oplossing.
AAA is blijkbaar van plan UK bij te staan, dus ze zullen wel de stations terug krijgen, maar zal wel saai voor hun zijn + hun assets waar ze voorlopig niet bij kunnen. En in tegenstelling tot de eerste provi war zou het me verbazen als ze super caps op dezelfde schaal en gemak zullen inzetten, met NC/PL nu veel dichterbij.
Perpetuum word gemaakt door eve spelers en ex ccp employees dus dat het op eve lijkt is niet heel erg raar, zelf ook een beta key maar vond het niet zo best tbh.
Verwijderd
Ik zei al dat het er wat simpel uitziet maar dat was bij Eve beta's ook zo. Het heeft toch wel wat grappigs.
Maar wat ik niet snap is dat van plan zijn Eve bijna helemaal na te maken inclusief de domme fouten.
Doe dan iets anders ofzo. (Begon al bijna weer last te krijgen van oude frustraties over Eve)
Maar wat ik niet snap is dat van plan zijn Eve bijna helemaal na te maken inclusief de domme fouten.
Doe dan iets anders ofzo. (Begon al bijna weer last te krijgen van oude frustraties over Eve)
Schijnt dat ondanks dat ze om wat voor reden dan ook met een kopie van eve UI zijn begonnen ze toch veel van de troep eruit halen.Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:34:
Ik zei al dat het er wat simpel uitziet maar dat was bij Eve beta's ook zo. Het heeft toch wel wat grappigs.
Grappig dat het van EVE komt. Had zelf ook al een gevoel van de eerste keer EVE spelen. All die skills, en waar zit alles. Alleen hebben ze volgens mij geen missie's (of heb het nog niet goed genoeg gekeken). Wel een voordeel is dat je gewoon zelf kan zeggen waar de EXP punten worden gebruikt en niet de skills in een que hoeft te zetten.
Voor de mensen die ook Perpetuum spelen. Ik heb een chatbox "T.net" gemaakt met het wachtwoord "tweakers"
Voor de mensen die ook Perpetuum spelen. Ik heb een chatbox "T.net" gemaakt met het wachtwoord "tweakers"
[ Voor 13% gewijzigd door Calamor op 26-07-2010 22:02 ]
Verwijderd
Ushra' Khan is gedismantled foor Tarac nor...t/m zaterdag beschouwde ik hem als iemand die te vertrouwen was en ik een 'vriend' kon noemen. Ik heb de afgelopen 14 maanden nauw met hem samengewerkt...maar dit had ik nooit verwacht.
Meneer blijkt irl goed bevriend te zijn met Garmon...toen ik mijn positie onlangs opgaf als head diplo UK, en hij kreeg director roles etc....daar heb ik spijt van dat dat is gebeurd.
Ushra' Khan is een alliance die ergens voor stond, moet toegeven dat het de afgelopen tijd een alliance is geworden die alleen maar gaf om moongoo, PI en jb's. Om heel eerlijk te zijn, dit is wat die lui nodig hebben om verder te gaan..een nieuw doel!
Hydra zal nog inzien dat een ' victory' als dit keihard de grond in wordt geslagen.
providence burns, let's see what happens \o/
Meneer blijkt irl goed bevriend te zijn met Garmon...toen ik mijn positie onlangs opgaf als head diplo UK, en hij kreeg director roles etc....daar heb ik spijt van dat dat is gebeurd.
Ushra' Khan is een alliance die ergens voor stond, moet toegeven dat het de afgelopen tijd een alliance is geworden die alleen maar gaf om moongoo, PI en jb's. Om heel eerlijk te zijn, dit is wat die lui nodig hebben om verder te gaan..een nieuw doel!
Hydra zal nog inzien dat een ' victory' als dit keihard de grond in wordt geslagen.
providence burns, let's see what happens \o/
Volgens mij is dat ook de reden dat hij uiteindelijk het heeft gedaan, iig ook de reden dat genoeg andere (zoals mad bombers) ermee gekapt zijn: niet tevreden over de nieuwe koers van UK.
Vanuit mijn biased opinion als CVA bondgenoot ben ik het er ook mee eens. Vroegah, toen had CVA&co iets bijzonders opgebouwd in providence, and UK werd gerespecteerd als RP tegenstanders en goede raiders. Maar gezien hoe toen de invasie is verlopen, gecombineerd met posters als butter dog op forums, is het respect voor UK gedaald tot 0,0. Als het een jaar geleden was gebeurd was niemand er blij mee geweest, nu wel.
Ook ben ik bang dat hetgene wat nog overbleef en UK anders maakte dan 99% van de andere alliances voorbij gaat nu dat jullie CO2 joinen.
Wordt ondertussen wel wat leuker ook nu dat we in EU TZ weer op ongeveer zelfde sterkte komen als de nieuwe provi residents. Al vraag ik me af wie de X-R3 timers nu alweer midden in de US TZ heeft gezet, waar wij weinig kans hebben.
En volgens mij is Hydra nu best tevreden met goede gevechten die je hierdoor krijgt. Zelf hebben ze echt geen behoefte om sov holder te worden op lange termijn, wat ze wel willen is CVA&co op termijn weer terug in providence te krijgen.
Gisteren voor het eerst in een hydra fleet geweest, garmon was volgens mij de FC, was geweldige fleet, ga zeker vaker hydra fleets joinen. Vijandelijke vloot volledig in de pan gehakt, was ook niet echt duidelijk wat ze nu aan het proberen waren. Toch jammer als je dan na afloop ziet dat we een tempest verloren hebben, maar ik weet 100% zeker dat ik die niet heb zien broadcasten terwijl we met zat logis waren om hem te redden.
Daarna SBUs schieten, flinke module lag (mijn km whore gun op scimitar bleeft 30 seconden cyclen nadat SBU weg was), met 100 man in local en enkel een SBU schieten.
Tov vorige provi gevechten is nu wel het grote verschil dat er nauwlijks caps gebruikt worden, laat staan super caps. Zal helpen dat UKs cap fleet niet toegankelijk is voor hun en met PL/NC in jump range die beide partijen aanvallen heeft niemand veel behoefte om caps te gebruiken.
Vanuit mijn biased opinion als CVA bondgenoot ben ik het er ook mee eens. Vroegah, toen had CVA&co iets bijzonders opgebouwd in providence, and UK werd gerespecteerd als RP tegenstanders en goede raiders. Maar gezien hoe toen de invasie is verlopen, gecombineerd met posters als butter dog op forums, is het respect voor UK gedaald tot 0,0. Als het een jaar geleden was gebeurd was niemand er blij mee geweest, nu wel.
Ook ben ik bang dat hetgene wat nog overbleef en UK anders maakte dan 99% van de andere alliances voorbij gaat nu dat jullie CO2 joinen.
Wordt ondertussen wel wat leuker ook nu dat we in EU TZ weer op ongeveer zelfde sterkte komen als de nieuwe provi residents. Al vraag ik me af wie de X-R3 timers nu alweer midden in de US TZ heeft gezet, waar wij weinig kans hebben.
En volgens mij is Hydra nu best tevreden met goede gevechten die je hierdoor krijgt. Zelf hebben ze echt geen behoefte om sov holder te worden op lange termijn, wat ze wel willen is CVA&co op termijn weer terug in providence te krijgen.
Gisteren voor het eerst in een hydra fleet geweest, garmon was volgens mij de FC, was geweldige fleet, ga zeker vaker hydra fleets joinen. Vijandelijke vloot volledig in de pan gehakt, was ook niet echt duidelijk wat ze nu aan het proberen waren. Toch jammer als je dan na afloop ziet dat we een tempest verloren hebben, maar ik weet 100% zeker dat ik die niet heb zien broadcasten terwijl we met zat logis waren om hem te redden.
Daarna SBUs schieten, flinke module lag (mijn km whore gun op scimitar bleeft 30 seconden cyclen nadat SBU weg was), met 100 man in local en enkel een SBU schieten.
Tov vorige provi gevechten is nu wel het grote verschil dat er nauwlijks caps gebruikt worden, laat staan super caps. Zal helpen dat UKs cap fleet niet toegankelijk is voor hun en met PL/NC in jump range die beide partijen aanvallen heeft niemand veel behoefte om caps te gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 27-07-2010 08:39 ]
Verwijderd
@furby, co2 is tijdelijk... 
Ik kan cva alleen waarschuwen voor Aralis en voor hydra. Hydra waait met alle winden mee, als er maar goede gevechten zijn.
CAPS zijn zo 2009, uk heeft uiteraard nog steeds toegang tot haar caps. Maak je daar meer geen zorgen over.
Ik heb zojuist inderdaad gewaarschuwd voor Aralis, zijn uitstekende kunsten als alliance executor laten telkens weer van zich spreken. Als hij denkt dat hij echt provi zo terug krijgt op een zilveren dienblad, dat moet hij echt nog even kijken hoeveel allies uk nog steeds heeft.
De echte UK is niet dood, zal nooit zo zijn. UK is slechts een naam, het zijn de mensen die een alliance maken tot wat het is..
CVA, see you in space :yarr:
Ik kan cva alleen waarschuwen voor Aralis en voor hydra. Hydra waait met alle winden mee, als er maar goede gevechten zijn.
CAPS zijn zo 2009, uk heeft uiteraard nog steeds toegang tot haar caps. Maak je daar meer geen zorgen over.
Ik heb zojuist inderdaad gewaarschuwd voor Aralis, zijn uitstekende kunsten als alliance executor laten telkens weer van zich spreken. Als hij denkt dat hij echt provi zo terug krijgt op een zilveren dienblad, dat moet hij echt nog even kijken hoeveel allies uk nog steeds heeft.
De echte UK is niet dood, zal nooit zo zijn. UK is slechts een naam, het zijn de mensen die een alliance maken tot wat het is..
CVA, see you in space :yarr:
Over Aralis kan je het heel lang hebben.
En Hydra wordt niet echt als lange termijn bondgenoot gezien hoor, maar nu staan we aan dezelfde kant en hebben we een hoop plezier samen
En ik denk serieus dat UK beter af zou zijn als jullie providence verliezen. En dat zeg ik niet omdat wij zo wanhopig zijn, maar meer dat jullie dan weer naar je roots kunnen terugkeren en doen waar jullie goed in zijn. Goed te horen dat jullie niet voor altijd in CO2 blijven.
En Hydra wordt niet echt als lange termijn bondgenoot gezien hoor, maar nu staan we aan dezelfde kant en hebben we een hoop plezier samen
En ik denk serieus dat UK beter af zou zijn als jullie providence verliezen. En dat zeg ik niet omdat wij zo wanhopig zijn, maar meer dat jullie dan weer naar je roots kunnen terugkeren en doen waar jullie goed in zijn. Goed te horen dat jullie niet voor altijd in CO2 blijven.
[ Voor 43% gewijzigd door Sissors op 27-07-2010 09:42 ]
Verwijderd
HOE vaak ik dat niet gehoopt heb, dat wil je niet wetenfurby-killer schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:40:
Old fashioned uk was gaaf, toen we nog vanuit f4r opereerden...
Times change..
Kan iemand mij wat tips geven? 
Ik heb een klein corpje waarin we wat traden/manufacturen/minen en soms wat lvl4's runnen met een stuk of 6 actieve leden (waarvan 3 op het niveau frigate/destroyer/cruiser/lvl2-missies) en we zijn onlangs uit het niets wardecced omdat ze zich zaten te vervelen.
Nu houden we het qua geld nog wel even uit, maar het is vrij vervelend dat je bij iedere undock kans loopt om podded te worden. We zitten in een 0.9 system in Caldari space en hebben bedacht dat we maar eens terug gaan slaan.
Maarr.... Vrijwel niemand in onze corp heeft enige PVP ervaring, we zitten niet bij een alliance (hun ook niet overigens, de naam van hun corp is 'RETRIBUTIONS.' http://retributions.co.uk/forum/ ).
Kan iemand mij een tipje geven wat verstandig zou zijn? Surrender sowieso niet, dan wordt je een melkkoe voor iedere random PVP corps. Mutual worden doe ik niet, want zo blijft het hun iig 2M ISK/week kosten (een schijntje, maar toch). Tot nu toe worden we behoorlijk lek geschoten, en ontdanks ze maar een stuk of 20 leden hebben lijken ze ons overal te kunnen vinden (locator agents?).
Het liefste zou ik gewoon terug slaan, maar geen flauw idee hoe.
Ik (en veel andere members) zijn totaal niet PVP trained als ik zo de gemiddelde PVP setup zie op battleclinic.
Om de flamers voor te zijn: Ik snap helemaal dat dit bij EVE hoort, en ik heb er ook geen problemen mee. Sterker nog, ik wil er wat aan doen en het lijkt me een mooie uitdaging. Ik vraag alleen maar wat de beste methode zou zijn in deze. :-)
Ik heb een klein corpje waarin we wat traden/manufacturen/minen en soms wat lvl4's runnen met een stuk of 6 actieve leden (waarvan 3 op het niveau frigate/destroyer/cruiser/lvl2-missies) en we zijn onlangs uit het niets wardecced omdat ze zich zaten te vervelen.
Nu houden we het qua geld nog wel even uit, maar het is vrij vervelend dat je bij iedere undock kans loopt om podded te worden. We zitten in een 0.9 system in Caldari space en hebben bedacht dat we maar eens terug gaan slaan.
Maarr.... Vrijwel niemand in onze corp heeft enige PVP ervaring, we zitten niet bij een alliance (hun ook niet overigens, de naam van hun corp is 'RETRIBUTIONS.' http://retributions.co.uk/forum/ ).
Kan iemand mij een tipje geven wat verstandig zou zijn? Surrender sowieso niet, dan wordt je een melkkoe voor iedere random PVP corps. Mutual worden doe ik niet, want zo blijft het hun iig 2M ISK/week kosten (een schijntje, maar toch). Tot nu toe worden we behoorlijk lek geschoten, en ontdanks ze maar een stuk of 20 leden hebben lijken ze ons overal te kunnen vinden (locator agents?).
Het liefste zou ik gewoon terug slaan, maar geen flauw idee hoe.
Om de flamers voor te zijn: Ik snap helemaal dat dit bij EVE hoort, en ik heb er ook geen problemen mee. Sterker nog, ik wil er wat aan doen en het lijkt me een mooie uitdaging. Ik vraag alleen maar wat de beste methode zou zijn in deze. :-)
Imo is terugvechten zonde van je tijd, als je wat pvp experience op wilt doen kan je dat beter in low sec doen. Als je het toch wilt doen, enkel vechten als je meer man hebt dan dat zei hebben en een hele hoop ewar (voornamelijk ECM, aangevuld met tracking disruptors tegen turret schepen).
Om het te ontlopen:
Naar rustig high sec systeem gaan, ze zullen je nog steeds vinden met locators, maar als je met 5 man in local bent is dat WT nogal duidelijk te zien. En dat is het belangrijkste, niet dood gaan, raken ze vanzelf verveeld.
Naar WH systeem gaan een tijdje. Doe een class 1/2 systeem, niet te moeilijk, kleine of med POS tijdelijk opzetten, WTs kunnen je niet tot nauwlijks volgen, natuurlijk zijn er wel andere.
Naar low sec gaan, een rustig stukje. Heb je wel weer pirates, maar je WTs zullen je normaal gesproken niet volgen, want low sec is eng.
In het algemeen, als je aan het reizen bent gebruik een schip met MWD fitted. Jump je in een camp, wacht 30 seconden, approach gate, mwd aan, jump. Als het kan ook je mwd overloaden. Wordt pas een probleem als ze beide kanten campen.
Om het te ontlopen:
Naar rustig high sec systeem gaan, ze zullen je nog steeds vinden met locators, maar als je met 5 man in local bent is dat WT nogal duidelijk te zien. En dat is het belangrijkste, niet dood gaan, raken ze vanzelf verveeld.
Naar WH systeem gaan een tijdje. Doe een class 1/2 systeem, niet te moeilijk, kleine of med POS tijdelijk opzetten, WTs kunnen je niet tot nauwlijks volgen, natuurlijk zijn er wel andere.
Naar low sec gaan, een rustig stukje. Heb je wel weer pirates, maar je WTs zullen je normaal gesproken niet volgen, want low sec is eng.
In het algemeen, als je aan het reizen bent gebruik een schip met MWD fitted. Jump je in een camp, wacht 30 seconden, approach gate, mwd aan, jump. Als het kan ook je mwd overloaden. Wordt pas een probleem als ze beide kanten campen.
Verwijderd
@JapyDooge,
Dit is inderdaad een mooi moment om wat pvp ervaring op te doen. Wees vooral niet bang om je schip te verliezen, en vlieg niet rond in een pod met al te dure implants (als je nog niet helemaal zeker bent van jezelf).
Check eve-o forums, of scrapheap voor wat degelijke t1 cruiser fittings. Fittings is alles, als al je corp mates in niet al te goede fits rondvliegen...dan ben je al verzekerd van verlies.
Met een 5 - 6 man cruiser gang kan je veel ravage aanrichten.
Fc gedeelte...
Al heb je iemand als FC die het nog net doet of voor het eerst, zorg dat je iemand hebt die kalm blijft en de enige is die praat. Iedereen is stil op ts/eve voice, behalve de fc.
Ga niet in bc's of bs's rondvliegen, neem t1 fitted cruisers :-)
Dit is inderdaad een mooi moment om wat pvp ervaring op te doen. Wees vooral niet bang om je schip te verliezen, en vlieg niet rond in een pod met al te dure implants (als je nog niet helemaal zeker bent van jezelf).
Check eve-o forums, of scrapheap voor wat degelijke t1 cruiser fittings. Fittings is alles, als al je corp mates in niet al te goede fits rondvliegen...dan ben je al verzekerd van verlies.
Fc gedeelte...
Al heb je iemand als FC die het nog net doet of voor het eerst, zorg dat je iemand hebt die kalm blijft en de enige is die praat. Iedereen is stil op ts/eve voice, behalve de fc.
Hmm een WH in duiken met een POSje is nog niet zo'n heel gek idee. Ik heb een tijdje in WSIT gezeten dus al enige ervaring in die richting (zei het heel beperkt. nog nooit een POS opgezet maar wel de nodige skills).
Eens zien wat daar allemaal bij gaat komen, daar zijn vast wel guides van te vinden.
Tot nu toe is undocken het gevaarlijkste gebleken, daarom heb ik een niet-in-de-corp-alt die ik gewoon voor het station laat hangen (zit in een NPC corp) zodat ik in ieder geval zie of ze er niet voorhangen (tenzij cloaked, maar dat hebben ze tot nu toe nog niet gedaan).
Edit:
Tnx @ de FC tip, en BC's en BSjes zijn inderdaad vaak overdreven in PVP heb ik begrepen (en te duur om 'zomaar' te verliezen).
Ik had als 'ideetje' om de totale newbs in de corp in wat frigs te duwen met ECM speelgoed en orbit @ close range + mwd (jammers/warpscramblers) en de rest in cruisers langs te laten komen. Maar of dat haalbaar is... In theorie klinkt het leuk maar daar heb ik nog weinig ervaring mee. Daarbij gebruikt een aantal van hun drones, dus die frigates zijn ook niet echt onkwetsbaar.
Eens zien wat daar allemaal bij gaat komen, daar zijn vast wel guides van te vinden.
Tot nu toe is undocken het gevaarlijkste gebleken, daarom heb ik een niet-in-de-corp-alt die ik gewoon voor het station laat hangen (zit in een NPC corp) zodat ik in ieder geval zie of ze er niet voorhangen (tenzij cloaked, maar dat hebben ze tot nu toe nog niet gedaan).
Edit:
Ik heb gelukkig (tnx to een medetweaker) een jumpclone kunnen regelen een tijd terug waar geen implants in zitten, die gebruik ik sowieso zolangVerwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:26:
@JapyDooge,
Fc gedeelte...
Tnx @ de FC tip, en BC's en BSjes zijn inderdaad vaak overdreven in PVP heb ik begrepen (en te duur om 'zomaar' te verliezen).
Ik had als 'ideetje' om de totale newbs in de corp in wat frigs te duwen met ECM speelgoed en orbit @ close range + mwd (jammers/warpscramblers) en de rest in cruisers langs te laten komen. Maar of dat haalbaar is... In theorie klinkt het leuk maar daar heb ik nog weinig ervaring mee. Daarbij gebruikt een aantal van hun drones, dus die frigates zijn ook niet echt onkwetsbaar.
[ Voor 57% gewijzigd door Noxious op 27-07-2010 10:32 ]
BS zou ik niet gebruiken, maar BCs is niks mis mee, als je geen problemen hebt met ze te verliezen, en zo duur zijn ze nog niet. Ben zelf ook in BCs begonnen.
Maar echt als je pvp experience wilt opdoen, ga gewoon naar low sec toe. Daar krijg je veel betere ervaring, en ook veel meer tegen tegenstanders met goedkope schepen, dan dat je in een high sec war krijgt. De enige kans die je hebt tegen een station camping abaddon met slaves + neutral RR is dat hij zich doodlacht als je hem met t1 cruisers aanvalt.
Het meest waarschijnlijke resultaat als je station campers aanvalt is dat ze in het beste geval docken en het slechste geval jullie in de pan hakken. Kan je zeggen dat je plezier hebt gehad, maar dat hebben de tegenstanders ook, en zolang die plezier hebben gaat de wardec door.
Tegen station campen zijn twee dingen te doen:
1. Meeste stations zijn insta redocks. Als je undocked onmiddelijk je schip stoppen (ctrl+space/links van je snelheid indicator klikken), 30 seconden wachten, niks aanraken verder, docken.
2. Als dat niet mogelijk is, of je toch echt weg wilt, zorgt dat je een insta undock bookmark hebt. Pak een frig/interceptor, undock, mwd paar honderd km, maak bookmark, warp daar naartoe als je undocked. Wel rekening houden dat je onder een willekeurige hoek undocked, dus daarvoor zal je wat willen compenseren als je de bookmark maakt, dat je recht voor de uitgang zit.
Als je bookmark hebt en er zijn geen reds, pak je grootste en traagste schip en kijk of het goed werkt.
Maar echt als je pvp experience wilt opdoen, ga gewoon naar low sec toe. Daar krijg je veel betere ervaring, en ook veel meer tegen tegenstanders met goedkope schepen, dan dat je in een high sec war krijgt. De enige kans die je hebt tegen een station camping abaddon met slaves + neutral RR is dat hij zich doodlacht als je hem met t1 cruisers aanvalt.
Het meest waarschijnlijke resultaat als je station campers aanvalt is dat ze in het beste geval docken en het slechste geval jullie in de pan hakken. Kan je zeggen dat je plezier hebt gehad, maar dat hebben de tegenstanders ook, en zolang die plezier hebben gaat de wardec door.
Tegen station campen zijn twee dingen te doen:
1. Meeste stations zijn insta redocks. Als je undocked onmiddelijk je schip stoppen (ctrl+space/links van je snelheid indicator klikken), 30 seconden wachten, niks aanraken verder, docken.
2. Als dat niet mogelijk is, of je toch echt weg wilt, zorgt dat je een insta undock bookmark hebt. Pak een frig/interceptor, undock, mwd paar honderd km, maak bookmark, warp daar naartoe als je undocked. Wel rekening houden dat je onder een willekeurige hoek undocked, dus daarvoor zal je wat willen compenseren als je de bookmark maakt, dat je recht voor de uitgang zit.
Als je bookmark hebt en er zijn geen reds, pak je grootste en traagste schip en kijk of het goed werkt.
Verwijderd
3 mallers, 1 blackbird, 2 arbi's met neuts en drones should do the trick. Bump de abaddon weg, jam hem en neut hem en dan is de abaddon zo *poef*furby-killer schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:01:
Dat weg bumpen is een probleempje, aangezien ze normaal station huggen alsof hun leven ervanaf hangt.
Als je kijkt naar slaved abaddon zonder gang bonuses + 2 guardians voor support heb je het al snel over 250k EHP + 2.5k dps tanked + zat cap (zelfs zonder cap boosters omdat ik hierbij ervan uitga dat guardians 4 reps + 2 energy transfers hebben, en je hebt maar 1 energy transfer nodig voor de andere guardian). Daar ga je met geen mogelijkheid met t1 cruisers doorheen komen. Zelfs zonder cap support zal abaddon meer dan zat cap hebben met zijn cap booster, arbies kunnen wel neuts fitten maar krijgen geen enkele bonus ervoor.
En dat is nog niet meegenomen dat ze geen enkele ervaring hebben.
Waarom zou je dan een schip aanvallen dat 20x sterker is dan wat je zelf hebt, terwijl je ook prima naar low sec kan gaan en daar pvp doen tegen mensen met normale schepen en die meer doen dan met concord protection station huggen.
Als je kijkt naar slaved abaddon zonder gang bonuses + 2 guardians voor support heb je het al snel over 250k EHP + 2.5k dps tanked + zat cap (zelfs zonder cap boosters omdat ik hierbij ervan uitga dat guardians 4 reps + 2 energy transfers hebben, en je hebt maar 1 energy transfer nodig voor de andere guardian). Daar ga je met geen mogelijkheid met t1 cruisers doorheen komen. Zelfs zonder cap support zal abaddon meer dan zat cap hebben met zijn cap booster, arbies kunnen wel neuts fitten maar krijgen geen enkele bonus ervoor.
En dat is nog niet meegenomen dat ze geen enkele ervaring hebben.
Waarom zou je dan een schip aanvallen dat 20x sterker is dan wat je zelf hebt, terwijl je ook prima naar low sec kan gaan en daar pvp doen tegen mensen met normale schepen en die meer doen dan met concord protection station huggen.
@japie - veel succes! Is heel erg irritant, die 'grote' jongetjes die kleinere buurtjes pesten. Zelf heb ik er in mijn carebear alliance ook last van. Een of andere griefer probeert een vriend van mij te pakken te nemen. Ik heb zelf inmiddels de aandacht en met een wat betere skill char gister mijn eerste succes geboekt.
Ikke in mack icemining werd opeens ruw gewekt door alle alarmbellen als je schild verminderd (op 98% voor mij). Bleek hij in een abaddon te zitten en zag ik de ogres al aankomen. Ik was op 1/3 armor toen concord 'm had. Ik heb zelden zo gelachen... Helaas had zijn alt z'n spullen + drones, maar ja. Kan niet alles hebben.
Ik heb gelijk mijn tank op mijn mack nog iets verbeterd. Ik verwacht nog wel een poging...
Ikke in mack icemining werd opeens ruw gewekt door alle alarmbellen als je schild verminderd (op 98% voor mij). Bleek hij in een abaddon te zitten en zag ik de ogres al aankomen. Ik was op 1/3 armor toen concord 'm had. Ik heb zelden zo gelachen... Helaas had zijn alt z'n spullen + drones, maar ja. Kan niet alles hebben.
Ik heb gelijk mijn tank op mijn mack nog iets verbeterd. Ik verwacht nog wel een poging...
Hm kun je dat percentage van die alarmbellen instellen dan?
Ik doe wel eens wat half-afk lvl4 missies en soms kom je er net te laat achter dat het misgaat, dat heeft me al een paar drakes gekost of hoge reparatiekosten.
Bedankt overigens
ik ga eens wat beginnende PVP ervaring opdoen.
Tegen hun zal ik weinig kunnen doen sofar maar ach, ervaring gaat altijd helpen.
Ik doe wel eens wat half-afk lvl4 missies en soms kom je er net te laat achter dat het misgaat, dat heeft me al een paar drakes gekost of hoge reparatiekosten.
Bedankt overigens
Tegen hun zal ik weinig kunnen doen sofar maar ach, ervaring gaat altijd helpen.
Je corp kan te dicht bij Jita zitten, daar wordt regelmatig met wardecs smeten in de hoop dat ze juice targets aan jita undock, de gates en je thuisstation vinden. Of iemand vliegt met iets te duur, voor een CNR, Golem,... zie je al iemand nom, nom, nom met een wardec erachter lopen.
WH systemen zijn inderdaad relaxed en low sec is ook een oplossing. Vooral ervoor zorgen dat ze weinig plezier/bang voor hun isk aan wardecs krijgen.
WH systemen zijn inderdaad relaxed en low sec is ook een oplossing. Vooral ervoor zorgen dat ze weinig plezier/bang voor hun isk aan wardecs krijgen.
We zaten 7 jumps van Jita in 0.5 (Vuorrassi) en inmiddels zitten we er 11 jumps vandaan ofzo in 0.9 space. 
Voor de rest zijn Drakes en Ravens zo'n beetje het grootste wat er gevlogen wordt, dat lijkt me ook geen extreem lokkertje. Tengu zit er voor sommigen wel aan te komen soon.
Voor de rest zijn Drakes en Ravens zo'n beetje het grootste wat er gevlogen wordt, dat lijkt me ook geen extreem lokkertje. Tengu zit er voor sommigen wel aan te komen soon.
Goede vraag. Wil ik eigenlijk ook wel weten. Ergens een instelling die ik heb gemist?Noxious schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:49:
Hm kun je dat percentage van die alarmbellen instellen dan?
Klik op het driehoekje rechtsonder je cap/speed/etc display, volgens mij zit het daarbij. Nooit het aangepast, maar weleens zien staan. Was veel leuker geweest als je je eigen mp3tje eraan kan koppelen.
Inderdaad - klik op het driehoekje linksonder van je linksonderlowslot plek op je hud. Dan 'audio alerts'
33% schild heb ik 'm staan; met name bij Drakes weet je dan dat je tank gebroken gaat worden (peak recharge). Voor BS met een wat ruimer schild (CN Scorpion/Rattlesnake bijvoorbeeld, die ook nog wel eens een redelijke recharge hebben) is dat ook een goede instelling.
Tja, EVE kan veel voordelen hebben bij het wat meer kunnen aanpassen van bepaalde bestanden. Kunnen ze dat gezeur over je scheepjes customizen ook een beetje oplossen (client-side aanpassingen). Werkt bij bijvoorbeeld Trackmania ook zeer goed.
Tja, EVE kan veel voordelen hebben bij het wat meer kunnen aanpassen van bepaalde bestanden. Kunnen ze dat gezeur over je scheepjes customizen ook een beetje oplossen (client-side aanpassingen). Werkt bij bijvoorbeeld Trackmania ook zeer goed.
leuk om te weten, mjah k speel eve zonder sound, gewoon lekker muziekje op en gaan
(zo wel uns een nightmare in een lvlv4 angel extravaganza in alst room verloren tho
)
Ik heb verder alle geluiden uit of erg zacht staan. 'T is soms een hartverzakking als zo'n alarm door de muziek heenkomt, maar ik denk dat ik zo al een handjevol drakes, een tweetal domis en nu dus ook een mack heb gered...
Ik heb de alarms aangepast naar 98% schield en 98% armour. Ben een miner en als ik eens missies doe kan ik ook wel zien hoe ver mijn schield en armour weg zijn.
Hey
Ik heb ooit wel eens eerder naar EVE gekeken en het lijkt me een best wel vet spel. Vooral de PvP met ''echt'' iets kunnen veroveren en niet alleen voor de zoveelste keer een battleground winnen in WoW. Ik zou ook graag zo'n 21 dagen trial key gebruiken. Kent ook misschien iemand een corperation(liefst met enkele nl'ers) waar ze het me een beetje opweg helpen want ik heb gehoord dat het best ingewikkeld is. Alvast bedankt. Oja en is er ook verschil tussen de schepen van de verschillende rassen en dan vooral verschil in PVP?
Ik heb ooit wel eens eerder naar EVE gekeken en het lijkt me een best wel vet spel. Vooral de PvP met ''echt'' iets kunnen veroveren en niet alleen voor de zoveelste keer een battleground winnen in WoW. Ik zou ook graag zo'n 21 dagen trial key gebruiken. Kent ook misschien iemand een corperation(liefst met enkele nl'ers) waar ze het me een beetje opweg helpen want ik heb gehoord dat het best ingewikkeld is. Alvast bedankt. Oja en is er ook verschil tussen de schepen van de verschillende rassen en dan vooral verschil in PVP?
[ Voor 10% gewijzigd door -kardo- op 28-07-2010 10:58 ]
Elk ras heeft in elke schipklasse hun eigen schepen, en die zijn kenmerkend anders vanelkaar. Je kan wel zelf andere rassen trainen en dus ook schepen van andere rassen vliegen. Als je een trial wilt, stuur me dan even een DM met je email.-kardo- schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:40:
Hey
[ Voor 3% gewijzigd door ravenger op 28-07-2010 11:07 ]
Eve University is een corporation dat gespecialiseerd is het helpen van nieuwe spelers. Je moet wel een beetje geduld hebben wat de recruitment queue duurt wel een paar dagen 
(we krijgen ong. 50 applications per dag)
(we krijgen ong. 50 applications per dag)
Iemand anders had me al gevraagd voor een andere corp. Maar toch bedankt voor de invite
Nou, dat was een goed idee van CCP
Wat is dat nu "over 18 maanden" heb ik iets gemist? Wat zeurt iedereen daar trouwens over dat EVE broken is, ik heb zelf geen breaking issues (of annoyances) gezien, maar dat zal wel betrekking hebben op spul voor 'oude'-spelers?
Anyhow. Ik ben op zoek naar een leuk training corp, ik wil graag wat meer van EVE zien dan je makkelijk in je eentje kan zien. Ik heb hier een request geplaatst (http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1360486) maar nog geen succes, weet iemand een leuke?
Anyhow. Ik ben op zoek naar een leuk training corp, ik wil graag wat meer van EVE zien dan je makkelijk in je eentje kan zien. Ik heb hier een request geplaatst (http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1360486) maar nog geen succes, weet iemand een leuke?
dan heb je waarschijnlijk nog geen grote fleet battles meegemaakt. 
edit: en als je nog een leuke 0sec corp zoekt.. weet ik er nog wel een

edit: en als je nog een leuke 0sec corp zoekt.. weet ik er nog wel een
[ Voor 35% gewijzigd door denan op 28-07-2010 15:05 ]
Agony Unleashedroy-t schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:01:
Wat is dat nu "over 18 maanden" heb ik iets gemist? Wat zeurt iedereen daar trouwens over dat EVE broken is, ik heb zelf geen breaking issues (of annoyances) gezien, maar dat zal wel betrekking hebben op spul voor 'oude'-spelers?
Dit topic is gesloten.