And to think they once said that computers would take away jobs.
Verwijderd
Je dacht toch niet dat ik je zóóóó lang ging laten wachten?Sgreehder schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 01:10:
Daar istie weer:
http://www.hulkageddon3.machine9.net/
En ik maar denken dat we er nog een heel half jaar op hadden moeten wachten.
Overigens heb ik nu in een paar dagen al meer poen en speeltjes verzameld om weg te geven dan vorige keer in totaal beschikbaar was

Leuk gegeven: Minmatar militia heeft inmiddels 2.5 Bil neergelegd voor "meeste exhumer kills in Amarr space". Dit is momenteel meer cash dan 1e plaats

Ik vind dus dat tweederde van je argument voor mij totaal niet opgaat. En dat daarnaast je overblijvende punt alleen opgaat in zeer voorspelbare situaties.
En ja soms doen GMs het goed, maar vaak duurt het ook veel te lang voordat je antwoord krijgt. Zoals mensen die meerdere weken met een preventief gebanned account zitten zonder enkele reactie van GMs.
Of GMs die doodleuk in local verkondigen dat hij even de POS bug wilde bekijken dus dat er bij die POS niet gevochten mag worden, waar toevallig net een TCU aan het anchoren was.
[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 19-06-2010 12:07 ]
Er is geen sprake van "weer verschijnen", ze zijn nooit uit systeem A weggeweest. Klopt prima dat ze ook naar systeem B gegaan zijn, maar hoe vreemd het ook klinkt, dit gebeurd vaker in EVE.IJzerlijm schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:05:
Zoals ik lees tot nu toe het zijn er nooit tegelijk twee schepen geweest, de server en nodes hebben verschillende data die op een zeer slordige manier worden behandeld.
1: Titan jumpt van A naar B.
2: Titan logt uit in B.
3: In systeem A verschijnt titan weer en wordt vernietigd, speler's pod opgeblazen zodat de clone in een clonebay in systeem C terecht komt. Killmail wordt gemaakt.
4: Downtime komt. Node van systeem B meldt dat de titan daar is en de node van C rapporteert de speler daar. Server ziet schip zonder speler en spawnt die in systeem B.
5: Profit !
Het zou natuurlijk nooit mogelijk moeten zijn dat zoiets kan gebeuren maar ja, CCP.
Zelf ook meegemaakt, op een spion account in een mothership. Ik was in space, in het schip, in systeem A. Tackled en dood. Maar ik was ook gesprongen naar systeem B, waar ik levend en wel in de pos zat. Op de ene node was ik offline maar in space (op dat moment al in pod), op de andere node was ik online en in het schip. Werkelijk geschift. Helemaal maf was het dat ik ineens weer in leven was in systeem A, en opnieuw stierf, terwijl ik nog steeds ook in systeem B was. Mijn andere alt in een chimera, zat op dat moment naast zijn schip wat al lang gestorven was, zonder aggro timer, terwijl het schip weer terug tot leven kwam zonder dat ik het kon boarden (tot de dag erna, toen kon ik er weer in, zodat ik na docken het schip op magische wijze verloor- verdween simpelweg). Pas de dag daarna, kon ik weer inloggen op het mothership character, waar het schip inmiddels foetsie was, inclusief insurance isk
De petitie was lang, maar duidelijk. No supercap reimbursements. Anything that shows up through unfortunate duplication is removed.
Dit soort dingen speelt al heel, heel lang. EVE's eerste mothership dat stierf, stierf terwijl het schip zelf op twee plaatsen was. Screenshots, fraps, logs, alles. Maar, killmail generated = final.
Ja, de timing, perfect. Mooi geregeldIJzerlijm schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 09:34:
Het kan wel leuk worden als de CSM langs gaat bij CCP volgende week. De instabiliteit van de server, de incompetente GM's en gebrekkige CCP communicatie hebben allemaal een kookpunt bereikt.
[ Voor 7% gewijzigd door Virtuozzo op 19-06-2010 13:45 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Even kijken of ik er iets mee kan verdienen aangezien bepaalde zaken in prijs omhoog gaan.Sgreehder schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 01:10:
Daar istie weer:
Een aantal dagen geleden heb ik een EVE trial account aangemaakt en ik moet zeggen dat het een erg leuk spel is. Nu ben ik van plan om een nieuwe account te gaan maken met nieuwe characters. Dit vanwege ik al mijn characters slots heb gebruikt en het deleten van een account 10uur duurt. Tevens ben ik van plan om ook een subscription te nemen op dit spel.
Nu las ik zo net toen ik op de EVE site een nieuwe trial account wilde aanmaken dat er ook een buddy program is. Zo krijg ik een 21 dagen trial en wanneer ik een abonnement neem krijgt die gene die er voor heeft gezorgd dat ik dit spel ben gaan spelen gratis 30 dagen van EVE online.
Wil er iemand toevallig een maandje gratis EVE online?
[ Voor 4% gewijzigd door HowlingWolve op 19-06-2010 16:27 ]
Ik heb een invite naar je hotmail adres gestuurd.HowlingWolve schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:27:
Wil er iemand toevallig een maandje gratis EVE online?
Verwijderd
ES- was ik ook, zolang je in system bleef was de lag redelijk te doen. Uitspringen duurde inderdaad meerdere minuten. Is gelukkig niet nodig in een SB en heb ik op een gegeven moment dan ook maar niet gedaan.Sgreehder schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:02:
[...]
Het is op zich niet geheel ondenkbaar dat een paar titans verliezen toch wat algemene problemen in balans tussen alliances en coalities veroorzaakt. In dat geval snap ik restitutie wel.
Mijn laatste ervaring met Tyrannis was in ES-, ongeveer 640 man in local. Titan bridge was geen probleem, cycles waren ongeveer 2x langer dan normaal (nog wel in een groep). Uitspringen was echt traag, maar we waren als eerste, dus weinig problemen.
Ik heb nog nooit lag gezien bij roams, waar je dat vandaan haalt weet ik niet. 3 dagen geleden nog; 30 man, geen enkel probleem. Minder generaliseren dus, niet iedereen heeft last van lag.
Na Tyrannis launch nog in een ca. 50-50 gevecht ergere lag gezien. Maar inderdaad, als de bug bevestigd is dan ook terecht dat ze de titan/SC spawns mogen houden.
Ah de tijd van het jaar dat mijn Hulk in station blijft, ik heb gelukkig een leuke voorraad minerals, voor de aanvulling de salvage destroyer maar eens onder het stof vandaan halen.Sgreehder schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 01:10:
Daar istie weer:
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 10:50 ]
Enige leuke idee dat ik rond hulkageddon heb gehoord deze keer is sebo'd frig or trasher ofzo pakken en bij stel hulks gaan hangen, wachten tot suicide gankers komen, handel podden. Jammer dat je daarvoor 20x meer sec status verliest dan de gankers.
Heeft iemand hier al ervaring mee? Niet dat ik verwacht het te gebruiken (koop al ruim twee jaar GTC ingame), maar wel handig om te weten dat het werkt als ik EVE aan andere Nederlanders aan prijs, niet iedereen houd van Paypal of een CC.furby-killer schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:01:
Krijg net mailtje van CCP dat je nu ook met IDEAL kan betalen, dat is wel heel netjes
Cergorach schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:46:
[...]
Heeft iemand hier al ervaring mee? Niet dat ik verwacht het te gebruiken (koop al ruim twee jaar GTC ingame), maar wel handig om te weten dat het werkt als ik EVE aan andere Nederlanders aan prijs, niet iedereen houd van Paypal of een CC.
XPENG G9 Performance 2024
Tijdens de vorige hulkageddon heb ik niet één gank van dichtbij kunnen zien, terwijl ik er verdomd hard naar gezocht heb.furby-killer schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:03:
Ach ja, mineral prices zijn toch al zover gecrashed dat het niks uitmaakt als zelfs niemand meer een paar weken mined.
Enige leuke idee dat ik rond hulkageddon heb gehoord deze keer is sebo'd frig or trasher ofzo pakken en bij stel hulks gaan hangen, wachten tot suicide gankers komen, handel podden. Jammer dat je daarvoor 20x meer sec status verliest dan de gankers.
En wat het sec status verlies betreft: alts.
De insurance nerf heeft deze crash mogelijk gemaakt. Voor de nerf kon ik met buy orders drakes opkopen, insureren, self destruct en 1m isk winst op het geheel draaien. Gelukkig haalde je meer marge op het terug doorverkopen van drakes zodat ze niet in grote aantallen voor Jita 4-4 ontploffen.furby-killer schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:03:
Ach ja, mineral prices zijn toch al zover gecrashed dat het niks uitmaakt als zelfs niemand meer een paar weken mined.
Sinds de insurance nerf is er een gat van 7m ontstaan tussen aankoopprijs van een drake + insurance cost en payout. Dit betekent dat de drake prijs met 7m kan zakken en hetzelfde gebeurt met alle schepen. Het gevolg is dat scheepsbouwers niet meer bereid zijn om veel voor hun grondstoffen te betalen.
Ja weet dat meerderheid gewoon allemaal met alts lamed, maar die heb ik niet dus kan het zelf niet doen, en dan gaat het wel heel hard als ik 5x zoveel sec status verlies dan de ganker als ik hem pod.Naluh! schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:13:
[...]
Tijdens de vorige hulkageddon heb ik niet één gank van dichtbij kunnen zien, terwijl ik er verdomd hard naar gezocht heb.
En wat het sec status verlies betreft: alts.
1
2
3
4
| Login failed. Possible reasons can be: Invalid username / password Incorrect character name entered Account is expired or banned |
de FAQ etc geven verder geen informatie mbt dit probleem (of heractiveert er tegenwoordig niemand meer?)
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
En Sokratesz en Ankh die elkaar in de haren vliegen...IJzerlijm schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 09:34:
Het kan wel leuk worden als de CSM langs gaat bij CCP volgende week. De instabiliteit van de server, de incompetente GM's en gebrekkige CCP communicatie hebben allemaal een kookpunt bereikt.
Trial accounts ftw. Buddy to Buddy. Etc.furby-killer schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:44:
[...]
Ja weet dat meerderheid gewoon allemaal met alts lamed, maar die heb ik niet dus kan het zelf niet doen, en dan gaat het wel heel hard als ik 5x zoveel sec status verlies dan de ganker als ik hem pod.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Petitie indienen. Geen enkele garantie dat het goed gaat komen overigens. Ik ken iemand die niet bij zijn 50 mil + char kan nadat hij zijn account geheractiveerd had. Op zijn petitions wordt niet gereageerdblouweKip schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:23:
Iemand enig idee hoe je een oude account weer actief kunt krijgen? ik kan niet meer inloggen omdat ik zgn van een andere locatie inlog (ik neem aan dat mn ip anders is dan destijds) en na het invullen van mn charname geeft hun site de melding:
code:
1 2 3 4 Login failed. Possible reasons can be: Invalid username / password Incorrect character name entered Account is expired or banned
de FAQ etc geven verder geen informatie mbt dit probleem (of heractiveert er tegenwoordig niemand meer?)
Je hebt 3 char slots op je account. Gewoon een noob-alt gebruiken, eventueel een weekje skillen.furby-killer schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:44:
[...]
Ja weet dat meerderheid gewoon allemaal met alts lamed, maar die heb ik niet dus kan het zelf niet doen, en dan gaat het wel heel hard als ik 5x zoveel sec status verlies dan de ganker als ik hem pod.
Juiste char naam invoeren (Goed met hoofdletters opletten)blouweKip schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:23:
Iemand enig idee hoe je een oude account weer actief kunt krijgen? ik kan niet meer inloggen omdat ik zgn van een andere locatie inlog (ik neem aan dat mn ip anders is dan destijds) en na het invullen van mn charname geeft hun site de melding:
code:
1 2 3 4 Login failed. Possible reasons can be: Invalid username / password Incorrect character name entered Account is expired or banned
@Naluh, dat is dus precies wat ik weiger te doen.
Al gedaan, maar de laatste keer duurde het 2 weken voordat ik een (slecht) antwoord op zon petitie kreeg, vandaar dat ik even wilde kijken of deze bug op een of andere manier te omzeilen valt.Petitie indienen. Geen enkele garantie dat het goed gaat komen overigens. Ik ken iemand die niet bij zijn 50 mil + char kan nadat hij zijn account geheractiveerd had. Op zijn petitions wordt niet gereageerd
//edit: het werkt wel in een andere browser...
[ Voor 5% gewijzigd door blouweKip op 20-06-2010 18:05 ]
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Mijn main heeft > 30M sp, en mijn alt tikt de 30M bijna aan.
Heb wat ervaring in 0.0 (Venal) en kan mezelf prima voorzien van alles wat ik nodig heb.
Iemand idee-en ?
Verwijderd
R A recruteert altijd, we zijn op zoek naar PVP minded spelers, ervaring en enthousiasme zijn belangrijk. Middelgrote corp met een stuk of 8 nederlanders en belgen, en verder een wereldwijd publiek met dekking in alle timezones. We hebben een aantal regels mbt. gedrag en fittings maar de sfeer is open en heel erg relaxed. Contactpersoon is Randay, afhankelijk van je achtergrond kun je een trial aangeboden krijgen.Bastiaan V schreef op maandag 21 juni 2010 @ 00:08:
ik ben op zoek naar een corp met een aantal nederlandse spelers welke in 1 van de grotere alliances zitten.
Mijn main heeft > 30M sp, en mijn alt tikt de 30M bijna aan.
Heb wat ervaring in 0.0 (Venal) en kan mezelf prima voorzien van alles wat ik nodig heb.
Iemand idee-en ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 11:33 ]
Als je wilt dat er daadwerkelijk nederlands gepraat wordt is het een ander verhaal, in de corporations waar ik met nederlands heb gezeten was het sowieso dat we altijd engels praatten als er andere bij waren, of die nou iets met het gesprek te maken hadden of niet, en zelfs in gesprek met alleen nederlander(s) hielden we het bijna altijd gewoon op engels.
[ Voor 63% gewijzigd door Sissors op 21-06-2010 12:19 ]
PVP-en in Curse, PVE enz. in Deklein, hoop lol en hoop ship-reimbursements
Kom eens langs op www.ned-clan.com
Zaten klasgenoten bij mij in de klas vandaag voor het eerst ooit een exploraition site te doen. Vind die klasgenoot van mij gewoon een implant die 1.8 miljard* waard is O__o
Snake omega of iets dergelijks. Hoeveel kan een item maximaal waard zijn? Items die te droppen zijn that is.
[ Voor 9% gewijzigd door Batsiaan op 23-06-2010 17:50 ]
Tot hoeveel kan je de cargo van de mammoth pimpen zonder rigs? Via modules expanded cargohold t2 in low slots? Standaard komt ie op 5000 m³ dacht ik.
Wil vergelijken met de Iteron Mark V die ik zo tot 25.500 m³ krijg.
[ Voor 15% gewijzigd door Hurtebise op 23-06-2010 13:40 ]
maar, nu heb ik nog steeds de demo versie in steam staan, terwijl ik geen demo account heb. ik kan wel spelen, maar nu staat er overal "EVE Online demo" in steam. is het mogelijk mbv steam de normale versie van EVE te downloaden? want ik vind de integratie van steam in spellen wel erg fijn.
Edit: de eerste drie uur uitloop zijn al gemeld. Tijd is van 15:00 umt naar 18:00 umt gegaan.
Ik word hier zó ziek van hè. Keer op keer geven ze aanvankelijk veel minder downtime aan dan het daadwerkelijk wordt. Plan gewoon 6 uur meer in dan je verwacht en als het dan 4 uur uitloopt zijn mensen nog blij verrast ook dat het 2 uur eerder allemaal weer werkt.
Zelfs de website is nog niet terug in de lucht
[ Voor 78% gewijzigd door Naluh! op 23-06-2010 17:27 ]
Over die demo versie ben ik ook wel benieuwd hoe je dat weg krijgt. Als ik de game download buiten steam of de installer om (dus als full download) dan gaat het altijd mis. Hij houdt niet op met downloaden, dus de download raakt corrupt.
Op mijn macbook moet ik dus wel steam gebruiken, maar die demo melding wil maar niet weggaan
dit is helaas iets waar je gewoon zelf rekening mee moet houden.. neem gewoon 4 uur extra in gedachte en je zit primaNaluh! schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:42:
Server verhuizing, ben benieuwd hoeveel uur dat uit gaat lopen.
Edit: de eerste drie uur uitloop zijn al gemeld. Tijd is van 15:00 umt naar 18:00 umt gegaan.
Ik word hier zó ziek van hè. Keer op keer geven ze aanvankelijk veel minder downtime aan dan het daadwerkelijk wordt. Plan gewoon 6 uur meer in dan je verwacht en als het dan 4 uur uitloopt zijn mensen nog blij verrast ook dat het 2 uur eerder allemaal weer werkt.
Zelfs de website is nog niet terug in de lucht
Dat snap ik, maar het is toch te gek voor woorden dat bij een 'professioneel' bedrijf ze er steeds zo naast zitten met hun schattingen?angel00008 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:41:
[...]
dit is helaas iets waar je gewoon zelf rekening mee moet houden.. neem gewoon 4 uur extra in gedachte en je zit prima
En? Daar heb ik het toch niet over? Overigens is 'meestal 30 minuten' ook niet waar voor zover ik kan na gaan, maar dat is een heel andere discussie.IJzerlijm schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:44:
De dagelijkse downtijd van gepland een uur is meestal maar 30 minuten, dat is veel meer speeltijd gewonnen dan nu een uurtje of twee.
Ik vind het gewoon onprofessioneel als je vrijwel altijd dik over je geschatte downtijd heen gaat en zo'n grote moeite is het toch niet om gewoon wat ruimer te schatten? Het is één van de vele dingen op een hele lange lijst waar ik me aan erger bij CCP. En het past zeker niet in het "excellent" niveau wat ze zeggen te leveren.
Vroeger was het echt een vol uur, nu start hij meestal al rond 13:25 weer op, vooral in het weekend.Naluh! schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:31:
[...]
En? Daar heb ik het toch niet over? Overigens is 'meestal 30 minuten' ook niet waar voor zover ik kan na gaan, maar dat is een heel andere discussie.
Ik vind het gewoon onprofessioneel als je vrijwel altijd dik over je geschatte downtijd heen gaat en zo'n grote moeite is het toch niet om gewoon wat ruimer te schatten? Het is één van de vele dingen op een hele lange lijst waar ik me aan erger bij CCP. En het past zeker niet in het "excellent" niveau wat ze zeggen te leveren.
Startte net de client op, stond 21.00 UTC, dus 23.00 onze tijdHowlingWolve schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:36:
23:00? waar kun je dat lezen? 18:00 UTC is toch 20:00 UTC+2
[ Voor 78% gewijzigd door sc0ut84 op 23-06-2010 20:37 ]
En het is voor de 2e keer omhoog geschroefd. Het was oorspronkelijk 5 uur onze tijd en de website zou om een uur of 2 zelfs al weer up zijn. Toen werd het verschoven naar 8 uur onze tijd en nu is het al 11 uur.HowlingWolve schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:36:
23:00? waar kun je dat lezen? 18:00 UTC is toch 20:00 UTC+2
Ik begin zo langzamerhand te denken om een pool te maken waarin we wedden of het nog gaat lukken om in te loggen voor 12 uur vanavond. Ik neig naar de "nee"-kant
-Hofstadter's Law
Ja echt he. Ik zit de hele dag al te wachten en nu is ie al voor de 2e of 3e keer opgeschoven naar het punt dat het niet meer de moeite waard is. Hadden ze beter kunnen melden dat het sowieso hele dag down is en mogelijk eerder.
En zoals al gemeld was hebben ze dit altijd met het uitrollen van patches en dergelijke. Telkens veel te positieve inschattingen.
Maar we wachten rustig af
9800X3D | 3070
Ja, als ik geweten had dat ik vandaag niet meer aan spelen toe zou komen had ik gisteren nog eventjes wat dingen geregeld. Maar ik had verwacht dat zo rond 8 of 9 de boel toch wel een keer up zou zijn. Zelfs met 4 uur extra downtime toch nog te positief geweestPindamann schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:52:
It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law.
-Hofstadter's Law
Ja echt he. Ik zit de hele dag al te wachten en nu is ie al voor de 2e of 3e keer opgeschoven naar het punt dat het niet meer de moeite waard is. Hadden ze beter kunnen melden dat het sowieso hele dag down is en mogelijk eerder.
Morgen:
"Yeah, we kind of dropped tranquility..."
"Well sh!t! Although a nice excuse to try some of the new hardware we have in testing. Let's get the backup!"
"Erhm... About that... We kind of dropped tranquility on the backup..."
"NOOOooo!!!"
:-p
Met de skills zit het wel goed, maar ik had op zijn minst verwacht nog wat hauling te kunnen doen. Maar dat zal er morgen tussen gepropt moeten worden.Cergorach schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:55:
Je weet toch dat je bij onderhoud een lange skill moet trainen of dat nu patch is of een server verplaatsen, drie keer raden waar meer fout kan gaan... ;-)
Morgen:
"Yeah, we kind of dropped tranquility..."
"Well sh!t! Although a nice excuse to try some of the new hardware we have in testing. Let's get the backup!"
"Erhm... About that... We kind of dropped tranquility on the backup..."
"NOOOooo!!!"
:-p
Mocht de server morgen nog niet up zijn, of weer eruit liggen op de momenten dat ik thuis ben heb ik een probleem wat skills betreft, eentje loopt van het weekend af en dan ben ik er niet
Waar gingen ze explorenBatsiaan schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:10:
WTF!
Zaten klasgenoten bij mij in de klas vandaag voor het eerst ooit een exploraition site te doen. Vind die klasgenoot van mij gewoon een implant die 1.8 miljard* waard is O__o
Snake omega of iets dergelijks. Hoeveel kan een item maximaal waard zijn? Items die te droppen zijn that is.
Geen idee tbh! Maar dat maakt toch niet uit in welk stelsel je zit? Die exploration sites zijn toch random?
Te laat, het is al 23:00 eve time geworden...Naluh! schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:50:
[...]
En het is voor de 2e keer omhoog geschroefd. Het was oorspronkelijk 5 uur onze tijd en de website zou om een uur of 2 zelfs al weer up zijn. Toen werd het verschoven naar 8 uur onze tijd en nu is het al 11 uur.
Ik begin zo langzamerhand te denken om een pool te maken waarin we wedden of het nog gaat lukken om in te loggen voor 12 uur vanavond. Ik neig naar de "nee"-kant
oftewel, 01:00 GMT +2CopyCatz schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:05:
[...]
Te laat, het is al 23:00 eve time geworden...
traktor scratch!
Eh en dan? Jij ziet dan in je dromen dat de csm op hoge poten naar het management stapt en eist dat de cluster weer aangezet wordt? Dat ding staat in Engeland, ik mag aannemen dat het de call van de monteurs daar is wanneer de zaak weer up gaat.IJzerlijm schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 07:30:
Van geplande 6 naar minimaal 30 uur downtime gaan is wel een beetje klungelig. Was de CSM eigenlijk nog in het CCP HQ terwijl dit allemaal gebeurde ?
En dan nog is de CSM een snoepreisje hoor, zou jij als je op kosten van CCP naar ijsland mag, daar een grote bek gaan opzetten vanwege verlengd downtime?
Overigens:
Main skillen naar nidhoggur? pakweg 3-4 maanden.
of
Alt skillen naar archon ? 250 dagen....
of
Alt even naar een specifiek iets skillen en dan verkopen, van het geld wat ie opbrengt + eigen bijdrage een nieuw kopen?
De CSM kan er natuurlijk niets aan doen maar het is wel frappant dat ze op bezoek zijn als dit gebeurt. Een beter argument dat CCP de zaken niet goed in de hand heeft als het gaat over hoe hun systemen zich gedragen hadden ze niet kunnen krijgen.CopyCatz schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 08:07:
[...]
Eh en dan? Jij ziet dan in je dromen dat de csm op hoge poten naar het management stapt en eist dat de cluster weer aangezet wordt? Dat ding staat in Engeland, ik mag aannemen dat het de call van de monteurs daar is wanneer de zaak weer up gaat.
En toen begon de downtime

@Bastaard, Archon als je arm bent, niddie als je nuttigste wilt zijn.
Explo sites zijn trouwens niet enkel random, hangt af van welke pirate faction in jouw gebied zit en daar is redelijk wat verschil tussen.
[ Voor 36% gewijzigd door Sissors op 24-06-2010 10:15 ]
* Crashcat is noob.Batsiaan schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:39:
[...]
Geen idee tbh! Maar dat maakt toch niet uit in welk stelsel je zit? Die exploration sites zijn toch random?
omgwtpr0n.. mijn skill loopt over 3 uur af.
Maar ja, dat was te verwachten van CCP.
[ Voor 6% gewijzigd door Crashcat op 24-06-2010 10:14 ]
Voor mij niet aangezien ik het hele weekend weg ben. Kom op CCP, ik heb maar 3 minuten nodig vandaag, dan mag ie weer uit tot zondagavondrapture schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:15:
Ik hoop dat 3 dagen remaining genoeg is.
Verwijderd
Uiteindelijk is het verplaatsen van hardware niet zoveel werk en was de eerste inschatting toch redelijk te begrijpen, maar wat er nu aan mankeerd? Kabels tekort? Misschien eenbijennest ontdenkt in de serverruimte? Is de olifant terug???? WTF?!?
OT:
Laten we op het beste hopen en zien of de server vanavond weer online is. Ik durf te wedden dat het krap voor 12en gaat worden...
Ze doen buiten een verplaatsing ook vooral een verandering in de opbouw en gebruik van apparatuur van de servers. Zo hebben ze nieuwe switches gebruikt en de architectuur veranderd om lag tussen servers te verminderen. Dit zou in gewoon spelen merkbaar moeten worden (market etc) maar zou weinig helpen bij fleet lag.Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:36:
Blij dat ik nog wat training heavy skills heb aangezet. Ze mogen nu nog 2 weken offline zijn voor ik nieuwe skills moet inladen O_o. Waarom het alleen zo lang moet duren en het tijdsschema zo uitloopt, dat vraag ik me wel af.
Uiteindelijk is het verplaatsen van hardware niet zoveel werk en was de eerste inschatting toch redelijk te begrijpen, maar wat er nu aan mankeerd? Kabels tekort? Misschien eenbijennest ontdenkt in de serverruimte? Is de olifant terug???? WTF?!?
OT:
Laten we op het beste hopen en zien of de server vanavond weer online is. Ik durf te wedden dat het krap voor 12en gaat worden...
Dev blog is nu even down want staat op officiele site geloof ik maar daar staat het proces beschreven.
9800X3D | 3070
In eerste instantie wil ik de carrier gebruiken voor logistieke doeleinden, zodat ik "misschien" wat geld er mee kan verdienen enzo...
Met de nieuwe opbouw zou dat allemaal dynamisch moeten gebeuren. Reden dat er maar 1 core wordt gebruikt lag zover ik weet aan de limitaties van hun Python code tot dusver.rapture schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:57:
In fleets zitten we sowieso 1 processorcore te DDoS'en. Allemaal op de knopjes rammen en 1 processorcore moet het maar slikken. Verder op system/zonnestelsel niveau kan de serverside van EVE niet opgedeeld worden. Alle pew pew dat in een systeem gebeurt, inclusief de ratting, plex'en,... wordt op een 1 core gesmeten. Normaal kan je enkele drukke + tientallen lege systemen op 1 core draaien. Jita staat bekend voor de drukte en krijgt een eigen core. Een grote fleet battle kan op voorhand zijn eigen core reserveren, maar dan is het geen verrassing meer en geen opportuniteit (normaal gezien wordt er op het laatste moment, met de laatste informatie de knoop doorgehakt ipv static plannen die al paar dagen vastliggen).
Overigens wordt aanbevolen met lag juist zo weinig mogelijk te doen. Geen button spammen of market gaan browsen
9800X3D | 3070
Verwijderd
Ook tof trouwens: 'Schat, ik ben om 6 uur wel thuis, om 5 uur moet die server wel in de lucht zijn.'
'Zet het eten maar op een plaatje, het wordt 2 uur later moppie!'
'Ik eet hier wel op de zaak, ben er niet voor 9 uur'
'Gaat 12 uur worden lieverd, ga maar vast naar bed!'
'Heuh, eeeeeh, ik ben morgenmiddag vast wel een keer klaar, hoop ik...'
[ Voor 50% gewijzigd door Naluh! op 24-06-2010 11:23 ]
Verwijderd
Dat ligt er maar net aanPindamann schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:01:
[...]
Overigens wordt aanbevolen met lag juist zo weinig mogelijk te doen. Geen button spammen of market gaan browsen

Mijn skill loopt over zo'n 20 uur af gok ik
http://www.facebook.com/eveonline#!/eveonline?v=wallNoxious schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:22:
Hebben ze niet ergens een blog oid waar ze updates/voortgang posten?
Mijn skill loopt over zo'n 20 uur af gok ik
Dat is het meest up to date wat ik kan vinden.
Gelukkig zit ik weer op m'n werk en kan ik rustig wachten tot vanavond om te zien hoe de server weer gaat reageren. Of morgen. Of overmorgen.
Grove misrekening trouwens, 24 uur.
Tnx, niet echt up to date helaas maargoed, het geeft een verklaringNaluh! schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:23:
[...]
http://www.facebook.com/eveonline#!/eveonline?v=wall
Dat is het meest up to date wat ik kan vinden.
Voor logistics zijn ze allemaal zo goed als gelijk. Voor PVE is alleen than beter.De_Bastaard schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:47:
Archon en Nidhoggur kosten toch ongeveer evenveel? Niddy is inderdaad nuttiger omdat hij shield en armor rep bonus heeft. Archon heeft aan de andere kant weer 5% resist bonus per level en over het algemeen al weer meer EHP.
In eerste instantie wil ik de carrier gebruiken voor logistieke doeleinden, zodat ik "misschien" wat geld er mee kan verdienen enzo...
Archon is gemiddeld de goedkope optie omdat die niet echt populaire primaries zijn, door die 5% armor resists want handig voor jou persoonlijk is. Niddies kunnen echter weer dingen als POS shields repairen, waar je zelf niks aan hebt maar corp/alliance heeft.
Verwijderd
Zul je net zien dat ze een extraatje geven vanuit CCP. Iedereen een leuk shuttletje of een gizmo, gadget of iets zoals de snowball launcher. Maar 24 uur extra speeltijd is niet gek natuurlijk (of 2 dagen, whatever ^^). Ik heb er zelf niet heel erg veel last van gehad. Leverage is weer begonnen, 2 uurs special van mythbustersHurtebise schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:26:
Hebben ze bij CCP al gehoord van dagen speeltijd bijgeven? Zou bij deze zeker wel mogen. Blizz heeft het destijds ook altijd consequent gedaan.

Maar daarna...

Destijds werd het order gegeven om auto-repeat op de guns uit te schakelen en F1/F2 rammen bij het einde van elke cycle. Dus 1 à 2 knopjes indrukken per 5,5 seconde voor mijn rokh.Pindamann schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:01:
Een open boek examen, waar je op een overheidswebsite wetgeving-pdf's kan downloaden en browsen. Daarvoor is 100 man genoeg om in Brussel webservers af te branden. Knallen met F5 en 10+ tabs in Firefox. Manuele DDoS is ook in Europa uitgevonden door studenten die op de search van een EU-website zaten te rammen als een protestactie. Dan is CCP niet zo slecht bezig om 1000+ man fleet battles mogelijk te maken.
[ Voor 33% gewijzigd door rapture op 24-06-2010 13:05 ]
Verwijderd
Maarja afwachten he. CCP heeft het nooit zo op de klantenservice.
Kan al 2 dagen niet spelen terwijl ik wel betaald heb.
vindt ik niet kunnen!

Als je hier net als newbie midden invalt kan ik me voorstellen dat je baaltXlinKk schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:54:
Ik denk, het spel ziet er leuk uit laat ik het eens een maandje proberen. verhuizen ze de server naar een locatie.
Kan al 2 dagen niet spelen terwijl ik wel betaald heb.
vindt ik niet kunnen!
Verwijderd
Langste downtime die ik het meegemaakt sinds ik speel
9800X3D | 3070
De site is toch http://evegate.com?Hurtebise schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:20:
Nou, evegate is anders ook wel een handige indicator van de serverstatus en op het werk zonder al te veel poeha te checken
Zelf gebruikte ik altijd google vertalen. Maar dat werkt niet met http://evegate.com of http://test.evegate.com
Echter als je denkt dat je ook maar iets aan compensatie krijgt van CCP dan ben je aan het dromen. Het is een mogelijkheid, zal het niet ontkennen, maar volgens mij hebben ze dat nog nooit gedaan, in ieder geval niet de laatste jaren. En dan kan dit wel gevalletje zijn van foutst ingeschatte DT van de laatste jaren, het is ook niet echt de eerste keer dat er kuren zijn met server.
hoe kwam jij bij 17:00? het was 16:00 GMT, en wij zitten atm op GMT +2 -> dus 18:00Pindamann schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:35:
Tijd is weer een uur opgeschoven naar 17:00 onze tijd. Reken er maar op dat ie vanavond niet meer online komt.
kramon schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:22:
https://gate.eveonline.com/ is weer half online. Je kan alleen nog niet inloggen ;-)
FlauwEVE Gate is currently not accepting new logins
Dit topic is gesloten.