AltijdBernadictus schreef op maandag 07 juni 2010 @ 09:45:Maar Interesse vanuit hiero voor een meeting?
heb ut uns aangezwengeld bij de alliance, dunno of ik kom, zuid-limburg --> utrecht, moah... is een tijdje in de trein zitten
Zelfs met de auto is Zuid Limburg even ver als met de trein. 2 uurtjes excl. files.
Klinkt leuk om de echte gezichten bij de Avatars te zien (alhoewel dat ook de andere kant op kan werken..
)
Klinkt leuk om de echte gezichten bij de Avatars te zien (alhoewel dat ook de andere kant op kan werken..
Zoals ik al zei op het atlasforum: Liever utrecht dan a'dam
idd utrecht komt mij als zuiderling ook beter uit.
Is er eigenlijk al veel intresse in?
Is er eigenlijk al veel intresse in?
[ Voor 27% gewijzigd door Dutch2007 op 08-06-2010 09:47 ]
10-15 mensen echt geinteresseerd - dat betekent een opkomst van 5-8 nu
10 tot 15 mensen geintereseerd tot nu toe ja. Blijft moeilijk zonder een 'harde datum'.
Ik heb een mailadres gemaakt: evemeeting@gmail.com, zou het waarderen als geintereseerde een mailtje zouden sturen met: keuze adam of utreg, aantal peeps, en dag/datum voorkeur & alliance - belangrijkste voor de tafelverdeling, NC en SC houden we graag uit elkaar en IT leden mogen er tussenin gaan zitten
Ik heb een mailadres gemaakt: evemeeting@gmail.com, zou het waarderen als geintereseerde een mailtje zouden sturen met: keuze adam of utreg, aantal peeps, en dag/datum voorkeur & alliance - belangrijkste voor de tafelverdeling, NC en SC houden we graag uit elkaar en IT leden mogen er tussenin gaan zitten
[ Voor 64% gewijzigd door Bernadictus op 08-06-2010 15:04 . Reden: Wat info toegevoegd. ]
En ondertussen is er alweer de volgende exploit/bug (ergens daartussen) met PI, niet zo groot als de vorige, maar toch.
Schijnt neer te komen om benodigdheden om robotics te maken van npc buy orders te kopen, handel naar planeet gooien die vol met reactors (die geloof ik) staat, robotics maken, handel aan npc buy orders weer verkopen.
Schijnt neer te komen om benodigdheden om robotics te maken van npc buy orders te kopen, handel naar planeet gooien die vol met reactors (die geloof ik) staat, robotics maken, handel aan npc buy orders weer verkopen.
Het is mij ook weer een beetje een raadsel waarom ze die NPC market orders intact houden. Het verkopen snap ik wel, even een overgangsperiode aanhouden (weer een overgangsperiode), maar die buy orders zijn nu echt onnodig. En nu dus ook een exploit.furby-killer schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:17:
En ondertussen is er alweer de volgende exploit/bug (ergens daartussen) met PI, niet zo groot als de vorige, maar toch.
Tja, ze hebben een IJslandse econoom in dienst voor dit soort zaken dus dan kan je rare dingen verwachten.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ach, het is gewoon een complete kolder, dat ze dit uberhaupt hebben durven uit te brengen, zonder enig besef van hoeveelheden en prijzen.
voorbeeld: water, kost per unit iets van 40 a 45isk op de npc markten.
1 base industry kan 20 units per cycle van 30min omzetten, daar heb je dan wel iets van 10 a 30 extractoren voor nodig in 0.5 bijvoorbeeld om het constant aan te zetten.
Dus na 12 uur, heb je 480 units, daar kun je dus absoluut geen winst mee halen en als npc orders straks weg zijn, dan loopt de hele pos industry in gevaar dus.
Als je dan ziet hoe weinig je per commandcenter eigenlijk maar aan gebouwtjes kunt neerzetten en dat je er maar 5 of zoiets maximaal kunt aansturen.
Hoe verwachten ze dan in vredesnaam, dat spelers genoeg materialen in omloop gaan brengen om de npc sell orders over te nemen?
voorbeeld: water, kost per unit iets van 40 a 45isk op de npc markten.
1 base industry kan 20 units per cycle van 30min omzetten, daar heb je dan wel iets van 10 a 30 extractoren voor nodig in 0.5 bijvoorbeeld om het constant aan te zetten.
Dus na 12 uur, heb je 480 units, daar kun je dus absoluut geen winst mee halen en als npc orders straks weg zijn, dan loopt de hele pos industry in gevaar dus.
Als je dan ziet hoe weinig je per commandcenter eigenlijk maar aan gebouwtjes kunt neerzetten en dat je er maar 5 of zoiets maximaal kunt aansturen.
Hoe verwachten ze dan in vredesnaam, dat spelers genoeg materialen in omloop gaan brengen om de npc sell orders over te nemen?
5 gebouwtjes?
Ik heb inmiddels 51 gebouwtjes op planeten staan die passief enorme hoeveelheden zooi aan het produceren zijn. En ik moet nog wat planeten
- echt, je bent een uur bezig om een planeet te betweaken...
Ik denk dat je, na de miljoenen investering (alle gebouwtjes kosten isk!) het eigenlijk nooit terugverdient. Maar het is wel echt heel leuk
Ik heb inmiddels 51 gebouwtjes op planeten staan die passief enorme hoeveelheden zooi aan het produceren zijn. En ik moet nog wat planeten
Ik denk dat je, na de miljoenen investering (alle gebouwtjes kosten isk!) het eigenlijk nooit terugverdient. Maar het is wel echt heel leuk
Ja, zoiets heb ik ook. Het is gewoon leuk om te doen, het kan echt tijdens alles ("fleet, jump, jump, jump. primary will be..." okee okee, submit, exit), en je moet vooral ver weg van high sec planeten blijven; die houd je aan om eindproducten in elkaar te draaien, niet voor het extracten.wheez50 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:22:
5 gebouwtjes?
Ik heb inmiddels 51 gebouwtjes op planeten staan die passief enorme hoeveelheden zooi aan het produceren zijn. En ik moet nog wat planeten- echt, je bent een uur bezig om een planeet te betweaken...
Mja dat kreeg ik gister door, beetje aanprutsen met m'n eerste planeet, maar de wallet bleef maar knipperen. Uiteindelijk 5 mil kwijt aan een eerste testje wat alleen maar wat oxygen fabriceert. Zo ben ik nog wel ff bezig om winst te gaan draaien. Niet dat ik dat van plan ben overigens, tis weer een echte time sink, en dat trek ik niet meer.wheez50 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:22:
Vind dat douane gebouwtje wel leuk, maar niet eerlijk dat iedereen nou de mijne gaat gebruiken
Ik krijg trouwens nog steeds verzoeken om in de OP de user list bij te werken. Die gooi ik er dus binnenkort uit, iedereen dus graag in zijn sig een link naar je EveGate profiel, als je wilt dat mensen weten waar je uithangt in Eve.
Word toch tijd voor een nieuwe topic geloof ik
Ja 5 commando centers, dus 5 planeten maar, aantal gebouwtjes per planeet is nauwelijks relevant ervoor.wheez50 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:22:
5 gebouwtjes?
Ik heb inmiddels 51 gebouwtjes op planeten staan die passief enorme hoeveelheden zooi aan het produceren zijn. En ik moet nog wat planeten- echt, je bent een uur bezig om een planeet te betweaken...
iemand al infrastructure hubs gemaakt met zo'n bpo? hoe lang zou zoiets duren op alle materials be elkaar te "schrapen" ?
Ik vermoed zo dat we het van de toevoer vooral van nullsec moet hebben. Ik cycle hier in 0.0 zo rond de 2900~3100 per 15 minuten, dus dat is een fors ander verhaal dan die 2-3 extractors per processor en dan nog krap uitkomen. Nouja, misschien voor de volhouders. Je kan in principe nog wel NPC producten kopen (robotics
) en dat gebruiken.
Gisteravond weer een mooi voorbeeld van de falende performance van de servers..
We waren met +/- 100 man bezig met een POS bash in lowsec waarna er ongeveer evenveel op grid warpte/jumpte om de POS te verdedigen. Resultaat? 200 man op grid met nauwelijks cyclende wapens / reppers en bijna geen mogelijkheid om iets te locken.
Uiteindelijk toch nog lekker huis kunnen houden en maar 2 BS verloren tov 15 oid van de tegenpartij.
Er was zelfs nog een verzoek voor reinforcement gestuurd, maar blijkbaar niets mee gedaan vanuit CCP..
We waren met +/- 100 man bezig met een POS bash in lowsec waarna er ongeveer evenveel op grid warpte/jumpte om de POS te verdedigen. Resultaat? 200 man op grid met nauwelijks cyclende wapens / reppers en bijna geen mogelijkheid om iets te locken.
Er was zelfs nog een verzoek voor reinforcement gestuurd, maar blijkbaar niets mee gedaan vanuit CCP..
ccp reinforced pas iets bij 400+.... en minstens 24 uur van te voren...wvdveer schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:53:
Gisteravond weer een mooi voorbeeld van de falende performance van de servers..
We waren met +/- 100 man bezig met een POS bash in lowsec waarna er ongeveer evenveel op grid warpte/jumpte om de POS te verdedigen. Resultaat? 200 man op grid met nauwelijks cyclende wapens / reppers en bijna geen mogelijkheid om iets te locken.Uiteindelijk toch nog lekker huis kunnen houden en maar 2 BS verloren tov 15 oid van de tegenpartij.
De 'opdrachtgever' had het ruim 24 uur van te voren aangegeven en ook aangegeven dat het uit zou kunnen komen tussen de 300-400..Dutch2007 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:22:
[...]
ccp reinforced pas iets bij 400+.... en minstens 24 uur van te voren...
in 0.1 heb ik een paar planeetjes die 2500 - 3300 resources doen, 'k weet alleen niet meer wat, felric plasma ofzoiets? Ook lekker spannend met die piwats in de buurt
Ik ben ook maar wat aan het aankloten, 'k kijk zo wel wat ik allemaal heb om genetic liverstock te maken
..Het is inderdaad erg tof, lekker toegankelijk en overal kan beheerd worden, dat vind ik echt een plus.. Beetje jammer dat het allemaal geld kost, maar misschien gaat het toch ooit wat opleveren. gisteren 1 of andere sukkel 1000 bacteria gekocht voor 9000isk per stuk
Ik ga me nu alleen afvragen hoe ik die zooi uit low sec ga halen, want empire is toch best wel 15+ j's vliegen.
[ Voor 20% gewijzigd door Erikie op 10-06-2010 17:41 ]
traktor scratch!
Afhankelijk van de regio en activiteit, planning, scouting,... en beschikbare haulers kan het gemakkelijk of moeilijk zijn.
Gekken kan je altijd tegenkomen. Iemand had 195m isk voor een kestrel door een typo betaald. Mijn sell order stond het laagst en slokte die hoeveelheid isk op.
Gekken kan je altijd tegenkomen. Iemand had 195m isk voor een kestrel door een typo betaald. Mijn sell order stond het laagst en slokte die hoeveelheid isk op.
Ik vat ff iets niet.. Met PI kun je nanite repair past als eindproduct maken.. Nu zie ik npc's nanite repair paste voor 1.7K per stuk verkopen, terwijl dit echt veel meer moet zijn? Als je kijkt naar de history, zie je dat het heel t jaar de nanite 12K was...wtf?
diagrammetjes hier :
http://www.hst-soft.de/korai/Eve_PI_Diagrams_v1_4.pdf
diagrammetjes hier :
http://www.hst-soft.de/korai/Eve_PI_Diagrams_v1_4.pdf
traktor scratch!
Krijg net mailtje van CCP dat je nu ook met IDEAL kan betalen, dat is wel heel netjes
Voor de geintereseerde onder ons, de Q1 economic Economic newsletter is uit:
http://cdn1.eveonline.com/community/QEN/QEN_Q1-2010.pdf
ik ken te weinig van economie om er iets mee te doen maar ik vind die QENs toch wel leuk iedere keerNamu schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 01:01:
Voor de geintereseerde onder ons, de Q1 economic Economic newsletter is uit:
Een grote teleurstelling de QEN. De statisticus in mij gruwt van de methodiek, dit los van het gegeven dat het weer veel te laat is, zichtbaar een samenraapsel is van marketing statements, en getuigt van weinig tot geen interne communicatie (T3 bottlenecks) of zelfs inzicht in het eigen product en subscriber events / patronen.
Als het zo moet, dan is het beter om de QEN af te schaffen.
Als het zo moet, dan is het beter om de QEN af te schaffen.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik kreeg dat mailtje gisteren ook. Ik heb 2 betaalde accounts. Op de andere account kreeg ik 'm niet.furby-killer schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:01:
Krijg net mailtje van CCP dat je nu ook met IDEAL kan betalen, dat is wel heel netjes
Misschien dat ze het in batches verzenden/beschikbaar maken.
De qen is niet strikt economische getallen. Het is een leesbare beschrijving van de economie van eve. En ik vind het erg leuk om te lezen hoe bepaalde zaken verschuiven. En bijvoorbeeld welke schepen er worden gevlogen. De mineral index met beschrijvingen is zelfs belangrijk om ook toekomstige trends te kunnen begrijpen/voorspellen.
Al met al kan je de qen afschaffen. Maar virtuele ruimtescheepjes hebben eigenlijk niet heel veel meer zin...
Al met al kan je de qen afschaffen. Maar virtuele ruimtescheepjes hebben eigenlijk niet heel veel meer zin...
Verwijderd
Ik heb 4 active accounts en kreeg alleen een mailtje op mijn oude account die ik gemaakt had om 3 cyno alts voor corp te trainen en uiteindelijk niet gebruiktePeekster schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:33:
[...]
Ik kreeg dat mailtje gisteren ook. Ik heb 2 betaalde accounts. Op de andere account kreeg ik 'm niet.![]()
Misschien dat ze het in batches verzenden/beschikbaar maken.
Al die klaagzang over het fixen van de bug met lvl5 missies. Vraag mij af hoeveel % van EVE nu echt lvl5 missies runde in high sec.
Ik zit er aan te denken om ook te beginnen met EVE Online. Ik ben echter een compleet nieuwe speler en hoewel ik me realiseer dat er een stevige leercurve bij het spel hoort ga ik toch de poging wagen. Na het verschijnen van de laatste patch ben ik wat over het spel gaan leren en hoewel het spel al enige tijd oud is ziet het er erg goed uit en lijkt het nog extreem goed in ontwikkeling.
Ik vroeg me af of iemand mij zou willen helpen om een 21-day trial te krijgen.
Ben erg benieuwd!
Ben erg benieuwd!
Zet je DM eens aan of stuur een mail naar crash a cat AT hotmail.comIcewind schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 01:40:
Ik zit er aan te denken om ook te beginnen met EVE Online. Ik ben echter een compleet nieuwe speler en hoewel ik me realiseer dat er een stevige leercurve bij het spel hoort ga ik toch de poging wagen. Na het verschijnen van de laatste patch ben ik wat over het spel gaan leren en hoewel het spel al enige tijd oud is ziet het er erg goed uit en lijkt het nog extreem goed in ontwikkeling.
Ben erg benieuwd!
Hartelijk bedankt, ik heb een e-mailtje gestuurd.Crashcat schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 04:59:
[...]
Zet je DM eens aan of stuur een mail naar crash a cat AT hotmail.com
Ach, wat forumbezoekers die staan te kraaien. Die klaagzang was denk ik vooral van de reguliere lvl4 'gebruiker' die nu net lucht kregen van meer inkomen zonder de gebruikelijke risico's. Kom je aan het inkomen van een echte carebear, dan kom je aan z'n vrouw c.q. z'n moeder. Of wat meer genuanceerd, sommige spelers nemen dit soort dingen gewoon iets te serieus.Crashcat schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 01:12:
Al die klaagzang over het fixen van de bug met lvl5 missies. Vraag mij af hoeveel % van EVE nu echt lvl5 missies runde in high sec.
Dat of ze maken lvl 5 missies (die in high sec al niks beter waren dan lvl 4 en enige schieten op npcs in high sec voor team verband) nog nuttelozer dan ze al waren...Sgreehder schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:14:
[...]
Ach, wat forumbezoekers die staan te kraaien. Die klaagzang was denk ik vooral van de reguliere lvl4 'gebruiker' die nu net lucht kregen van meer inkomen zonder de gebruikelijke risico's. Kom je aan het inkomen van een echte carebear, dan kom je aan z'n vrouw c.q. z'n moeder. Of wat meer genuanceerd, sommige spelers nemen dit soort dingen gewoon iets te serieus.
\o/
Moet natuurlijk eerlijk toegeven dat het wel een heel erg makkelijke match was. Maar goed, dat heb je in het tournament - je weet niet waar je tegen op komt. En na solar fleet's SERIOUS BUSINESS 3x vindicator setup hadden we wel een makkelijke tegenstander te goed denk ik
Maar ff op joetoep nakijken. Was helemaal vergeten dat vandaag weer AT8 was.-GSF-JohnDoe schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:31:
[...]
\o/
Moet natuurlijk eerlijk toegeven dat het wel een heel erg makkelijke match was. Maar goed, dat heb je in het tournament - je weet niet waar je tegen op komt. En na solar fleet's SERIOUS BUSINESS 3x vindicator setup hadden we wel een makkelijke tegenstander te goed denk ik
Rapalje heeft nog ruimte voor nieuwe mensen die op een laid-back manier in het PvP verhaal willen storten!
De afgelopen tijd hebben we veel nieuwe aanwas gekregen, hebben we onze eerste roams door 0.0 afgerond, wordt er een felle strijd geleverd in de Faction Warfare. Ondertussen worden de nieuwe leden getraind en worden strategieën bijgepunt. Er is meer dan genoeg te doen. Voor meer informatie over Rapalje:
http://www.v3spa.com/index.php?topic=2381.0
Zoek niet langer en kom eens bij ons kijken en vertel ons wat jou bezighoudt. Voor meer info kun je ook bij mij in-game terecht. mijn character is XRev of ingame channel "V3spa"
Tot ziens in EVE.
XRev
De afgelopen tijd hebben we veel nieuwe aanwas gekregen, hebben we onze eerste roams door 0.0 afgerond, wordt er een felle strijd geleverd in de Faction Warfare. Ondertussen worden de nieuwe leden getraind en worden strategieën bijgepunt. Er is meer dan genoeg te doen. Voor meer informatie over Rapalje:
http://www.v3spa.com/index.php?topic=2381.0
Zoek niet langer en kom eens bij ons kijken en vertel ons wat jou bezighoudt. Voor meer info kun je ook bij mij in-game terecht. mijn character is XRev of ingame channel "V3spa"
Tot ziens in EVE.
XRev
640KB should be enough for everyone
Hey, hoe doen jullie dat met loot sorteren voor reproces en verkoop?
Doen jullie voor elke item waarvoor je niet zeker bent wat de waarde is de market details inzien?
Of is hiervoor een andere manier, want ik doe nu per item aanklikken en dat zijn er nog wel wat.
Doen jullie voor elke item waarvoor je niet zeker bent wat de waarde is de market details inzien?
Of is hiervoor een andere manier, want ik doe nu per item aanklikken en dat zijn er nog wel wat.
Tijdens het ratten kijk ik naar de prijs per m³ aan lokale buy orders om te zien dat ik voldoende isk per m³ kan krijgen.
In highsec mission running was het tot nu toe alles binnentrekken (op oversized dingen zoals metal scraps na) en in Jita zie ik wel. Alles dat een stukprijs * aantal < 50k of 100k dump ik in een iteron als junk. Dat kan voor reprocessing gebruikt worden of in grote aantallen als een verkoopswaardige sell order verkocht worden.
In highsec mission running was het tot nu toe alles binnentrekken (op oversized dingen zoals metal scraps na) en in Jita zie ik wel. Alles dat een stukprijs * aantal < 50k of 100k dump ik in een iteron als junk. Dat kan voor reprocessing gebruikt worden of in grote aantallen als een verkoopswaardige sell order verkocht worden.
[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 14-06-2010 19:48 ]
Crashcat, bij deze nog eenmaal extra bedankt voor de trial invite.
Ik ben 3 dagen geleden begonnen met de trial en mijn eerste impressies zijn zeer positief.
Tot nu toe is het spel vrij goed te doen. Ik ben bijna klaar met de career advancement missions, enkel de Advanced Military rest.
Ik heb me tevens aangemeld voor Eve-uni, naar het schijnt een uitstekende corp voor beginnende spelers. De skills waarop ik me op het moment richt is nog een beetje van alles. Beetje minen, sinds kort salvagen, aantal combat skills. Op het moment vlieg ik een Merlin met 2x 150mm Carbide Railgun I. De missies gaan uitstekend tot nu toe:)
Ik neig toch meer richting de industrial kant van het spel in dit moment, mede omdat ik erg graag meer ISK wil verdienen. Trial accounts kunnen echter geen haulers gebruiken, dus moet binnenkort al een beslissing nemen denk. Later als ik zwem in de ISK denk ik dat ik me ga richten op een andere meer combat georiënteerde character.
Lang verhaal kort:
Leuk spel, nog veel te bereiken.
*alleen jammer van daily maintenance om 1 uur.
Ik ben 3 dagen geleden begonnen met de trial en mijn eerste impressies zijn zeer positief.
Tot nu toe is het spel vrij goed te doen. Ik ben bijna klaar met de career advancement missions, enkel de Advanced Military rest.
Ik heb me tevens aangemeld voor Eve-uni, naar het schijnt een uitstekende corp voor beginnende spelers. De skills waarop ik me op het moment richt is nog een beetje van alles. Beetje minen, sinds kort salvagen, aantal combat skills. Op het moment vlieg ik een Merlin met 2x 150mm Carbide Railgun I. De missies gaan uitstekend tot nu toe:)
Ik neig toch meer richting de industrial kant van het spel in dit moment, mede omdat ik erg graag meer ISK wil verdienen. Trial accounts kunnen echter geen haulers gebruiken, dus moet binnenkort al een beslissing nemen denk. Later als ik zwem in de ISK denk ik dat ik me ga richten op een andere meer combat georiënteerde character.
Lang verhaal kort:
Leuk spel, nog veel te bereiken.
*alleen jammer van daily maintenance om 1 uur.
Nou, mijn low sec exploration is tot nu toe één groot drama. Ik krijg in Caldari low sec nauwelijks iets gevonden. Vrijwel geen complexes, maar wel hordes gas clouds, hacking sites, worm holes etc.
Zondag na uren zoeken eens een complex gevonden en binnen 5 minuten zitten er 2 andere spelers in dat plex, serieus, binnen 5 minuten....
Ik had net de combat probes op de directional scan gezien en vermoedde al dat ze mij aan het uitscannen waren maar de snelheid waarmee het gebeurde verraste me kompleet. Kon wegwarpen net voordat ze me konden tackelen. Tijdje gewacht, plex afgemaakt en kreeg natuurlijk geen reet aan loot, de Dread Gurista cruiser liet een tag van een paar 1000 isk vallen
.
Of ik doe het helemaal verkeerd of de verhalen dat low sec exploration zo geweldig is zijn gewoon sprookjes
Zondag na uren zoeken eens een complex gevonden en binnen 5 minuten zitten er 2 andere spelers in dat plex, serieus, binnen 5 minuten....

Ik had net de combat probes op de directional scan gezien en vermoedde al dat ze mij aan het uitscannen waren maar de snelheid waarmee het gebeurde verraste me kompleet. Kon wegwarpen net voordat ze me konden tackelen. Tijdje gewacht, plex afgemaakt en kreeg natuurlijk geen reet aan loot, de Dread Gurista cruiser liet een tag van een paar 1000 isk vallen
Of ik doe het helemaal verkeerd of de verhalen dat low sec exploration zo geweldig is zijn gewoon sprookjes
Ik heb redelijk dezelfde ervaring, vorige week verassende hoeveelheid combat plexes/escalations gevonden (ipv alleen maar wormholes en andere troep), maar de beste drop die ik kreeg was een TS radio kristal, niet echt om over naar huis te schrijven dus.
Dank je voor de info. Met m³ verwijs je naar de minerals zeker?rapture schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:41:
Tijdens het ratten kijk ik naar de prijs per m³ aan lokale buy orders om te zien dat ik voldoende isk per m³ kan krijgen.
Icewind-> Np, hang eens rond de Tweakers chat als je nog vragen hebt.
Gisteren mining ops van een tweetal uurtjes. 1 miljoen kuub binnengehengeld (ore + ice).
Lijkt me lang niet slecht.
Lijkt me lang niet slecht.
Ingame is er het kanaal tweakers.net (in een willekeurig chatvenster klik je rechtsboven op het tekstballonnetje, typ channel naam en klik join). De meeste Hollanders zitten echter in het kanaal Dutch. Daar vind je ook veel tweakers.
Ingame lijkt dit kanaal leeg? mIRC gebruik ik niet echt vaak dus gebruik liever een ingame chatkanaal
Ingame lijkt dit kanaal leeg? mIRC gebruik ik niet echt vaak dus gebruik liever een ingame chatkanaal
Ah, ff ook in Dutch kijken. Nu zit ik in gathering.tweakers.netIcewind schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:26:
Ingame is er het kanaal tweakers.net (in een willekeurig chatvenster klik je rechtsboven op het tekstballonnetje, typ channel naam en klik join). De meeste Hollanders zitten echter in het kanaal Dutch. Daar vind je ook veel tweakers.
tweakers.net werd niet meer beheerd geloof ik.
Ja, het kanaal van keuze is gathering.tweakers.net. Dutch vind ik een wat vreemd kanaal, maar misschien is dat de tijd van de dag
word nog steeds beheerd en zitten nog steeds actieve mensen inCrashcat schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:48:
[...]
Ah, ff ook in Dutch kijken. Nu zit ik in gathering.tweakers.net
tweakers.net werd niet meer beheerd geloof ik.
Hoe staat het met PI ondertussen? Is het beetje winstgevende activiteit?
Met een half uurtje per dag klooien maak ik zo'n 600 items pos'fuel'. Je kan ze allemaal in highsec van npc's kopen voor 400 isk/stuk. Dus doe je ongeveer 0,5 mil isk/uur + initial setup van 18 mil. Uiteindelijk kan je beter in je BS in highsec veldspar gaan minen.
Een named gun van 5m³ moet bv 250k opbrengen of 50k per m³. Of bijna 15m per nano kestrel dat naar empire gaat.Crashcat schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:29:
Dank je voor de info. Met m³ verwijs je naar de minerals zeker?
Hacking sites, die gemakkelijk 10m aan skill books, datacores enzovoort droppen zijn met een caracal doenbaar. De probebare plex'en heb ik gerund, de hubs zijn gemakkelijker te vinden en een DED 6/10 heb ik gezien, maar daar zitten teveel spelers van een bepaalde alliantie. Niet zo leuk als ze fighters aan het assignen zijn en 10+ van hen in local actief.Naluh! schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:15:
[ Voor 50% gewijzigd door rapture op 16-06-2010 14:40 ]
Verwijderd
Er is erg weinig caldari lowsec, en de paar systems die er zijn zitten bijna allemaal vol pirates. Als je solo exploration gaat doen in lowsec (dus zonder goeie intel en zonder een lange blue list) kun je -in ieder geval om te beginnen- beter een rustiger stukje eve opzoeken.Naluh! schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:15:
Nou, mijn low sec exploration is tot nu toe één groot drama. Ik krijg in Caldari low sec nauwelijks iets.......
.........Of ik doe het helemaal verkeerd of de verhalen dat low sec exploration zo geweldig is zijn gewoon sprookjes
Verder heb ik zelf geen ervaring met de combat sites, maar volgens mij valt er vooral veel te verdienen aan DED plexes en escalations met een overseer spawn. Welke dat zijn weet ik ook niet maar dat is dus een kwestie van uitproberen of aan iemand vragen die 't veel doet.
Of lowsec exploration geweldig is ligt er natuurlijk een beetje aan wat je geweldig vindt. In ieder geval zullen je inkomsten erg afhankelijk zijn van de RNG: Soms een dag waarop je helemaal niks verdient en je schip opgeblazen wordt, soms verdien je een paar honderd mil in een uurtje. Gemiddeld is het denk ik wel gelijkwaardig aan of misschien iets beter dan high-sec lvl 4 missies, maar het is sowieso leuk als afwisseling
Leuker door meer afwisseling zeker, maar ik zou blij zijn als je helft verdient vergeleken met lvl 4 missies gemiddeld. (Dus 15M per uur).
30 mil red ik trouwens niet. Ik zit nu in een Scorpion Navy Issue een Angel Extravaganza te doen (vanuit Motsu, kwalitatief kennelijk een van de beste); ben na een uurtje nu ongeveer 10 mil verder. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een casual runner met een schip wat er tof uitziet en twee keer per maand eens een missie doe. Die ISK is leuk, maar het is slechts het resultaat van. Beredeneer het eens van die kant, het blijft een spel.furby-killer schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:34:
Leuker door meer afwisseling zeker, maar ik zou blij zijn als je helft verdient vergeleken met lvl 4 missies gemiddeld. (Dus 15M per uur).
hmm. met sanctums doe ik toch echt ~15M per 20 min, en da's incl corp taxes van 15 %... kwestie van 3 ballistic control systems fitten
traktor scratch!
hacking sites moet je niet laten liggen. Met een HAC kan je de meeste hacking sites binnen 10 minuten doen en meestal leveren ze 20-30mil op per stuk. En nu hacking zo makkelijk te leren is, is dat ook geen rede om ze links te laten liggen.Naluh! schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:15:
Nou, mijn low sec exploration is tot nu toe één groot drama. Ik krijg in Caldari low sec nauwelijks iets gevonden. Vrijwel geen complexes, maar wel hordes gas clouds, hacking sites, worm holes etc.
Het is heel bijzonder dat ik een low sec hacking site krijg die 20-30M oplevert, gemiddeld 10-15M ofzo, 30M heb ik denk ik nog nooit gehad.
En wat heeft dat met low sec exploration te maken?Erikie schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:34:
hmm. met sanctums doe ik toch echt ~15M per 20 min, en da's incl corp taxes van 15 %... kwestie van 3 ballistic control systems fitten
Tja, tot nu toe heeft het me een ishtar en een Helios gekost en nog niet de helft van die kosten opgebracht
Ik had gisteren nogal een grote, tenminste, veel battleship rats, maar alles wat er te vinden was was pillaging 1on1 en iets van Cartography: how to make treasuremaps. Leken me nogal hoax items-GSF-JohnDoe schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:43:
[...]
hacking sites moet je niet laten liggen. Met een HAC kan je de meeste hacking sites binnen 10 minuten doen en meestal leveren ze 20-30mil op per stuk. En nu hacking zo makkelijk te leren is, is dat ook geen rede om ze links te laten liggen.
Klinkt as een H-PA Crew Blue Pill Production Facility, een Ladar site met hacking cans. Je kan er Blue Pill booster BPCs, reactions en als je geluk hebt een 300mil skillbook vinden (neurotoxin recovery geloof ik). En natuurlijk gimmick items zoals Cartography: The art of the treasure map making, The Little Pirate That Could, Seasoned Dandruff en Flower Power Powder.Naluh! schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:40:
[...]
Ik had gisteren nogal een grote, tenminste, veel battleship rats, maar alles wat er te vinden was was pillaging 1on1 en iets van Cartography: how to make treasuremaps. Leken me nogal hoax items
is een van mijn favoriete sites juist door die gimmick items :'D
Verwijderd
Was dat toevallig in amarr lowsec? Drops daar zijn nauwlijks half zo veel waard als die in minmatar en caldari lowsec.furby-killer schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:43:
Het is heel bijzonder dat ik een low sec hacking site krijg die 20-30M oplevert, gemiddeld 10-15M ofzo, 30M heb ik denk ik nog nooit gehad.
20-30 mil is denk ik vrij gemiddeld voor de RADARs die ik doe in lowsec. (toegeven, ik hou 't niet bij in een excel spreadsheet ofzo) In de high-end sites met meerdere mainframes is 100+ mil ook heel goed mogelijk. Maarja, drops zijn random dus in theorie kun je best 20 sites achter elkaar doen en bijna niks verdienen.
15 mil per uur is heel goed te doen. Meeste tijd ben je kwijt met het zoeken naar sites en het ontwijken van pirates. Zodra je daar een beetje handigheid in krijgt moet je rond de 30mil per uur ook wel kunnen halen.
Voor degenen die het gemist hebben:
Gisteravond zijn 6 titans handvol super capitals en een grote berg capitals neer gegaan. CO2 en White Noise hadden een trap klaar voor de NC. De NC dropt meestal zo rond de 10 titans + aanhang bij op elke fleet die groter is dan 100 ships en daar ging deze trap ook vanuit.
Needles to say, ik ben erg happy (Atlas member) omdat de NC tijdens de aanval op H-W expres het systeem wilde crashen waarbij Atlas een titan was kwijtgeraakt en AAA stuk of 4 super capitals. Lijkt erop dat de NC ten onder ging aan hun eigen tactic
edit: Killboard van White Noise http://kb2.wn-alliance.com/?a=kill_related&kll_id=106004
Gisteravond zijn 6 titans handvol super capitals en een grote berg capitals neer gegaan. CO2 en White Noise hadden een trap klaar voor de NC. De NC dropt meestal zo rond de 10 titans + aanhang bij op elke fleet die groter is dan 100 ships en daar ging deze trap ook vanuit.
Needles to say, ik ben erg happy (Atlas member) omdat de NC tijdens de aanval op H-W expres het systeem wilde crashen waarbij Atlas een titan was kwijtgeraakt en AAA stuk of 4 super capitals. Lijkt erop dat de NC ten onder ging aan hun eigen tactic
edit: Killboard van White Noise http://kb2.wn-alliance.com/?a=kill_related&kll_id=106004
[ Voor 7% gewijzigd door maniak op 17-06-2010 08:19 ]
Je bent erg blij omdat in een computerspel je wat scheepjes hebt kunnen vernietigen door een bug waardoor ze waarschijnlijk nooit veel meer dan een black screen hebben gezien? Joepie, wel makkelijk om sommige mensen hier blij te krijgen zeg...
En volgens mij had jullie titan loss hier bijzonder weinig mee te maken, die was redelijk (zeg maar compleet) anders.
En is nou echt het enige waar het over gaat daar mensen die elkaar beschuldigen dat ze alleen maar lag willen genereren? NC vs IT bubbles, IT die zegt zelfs van tevoren in hun speech dat het hun doel is, NC wordt beschuldigd dreadnaught in te jumpen om lag te veroorzaken.
Van wat ik lees is het klagen vooral over de hoeveelheid titans die de NC gebruikt, moet je maar onder cyno jammer vechten.
Voor de goede orde, wij waren zelf 200 caps kwijt geraakt door black screen (denk nog steeds het huidige record aan normale caps daardoor), maar ik wens het mijn tegenstanders niet toe, wil ze op een eerlijke manier verslaan. En uiteindelijk hebben wij grotendeels verloren door hoeveelheid titans en super carriers van de tegenstanders, maar daar klagen we ook niet over dat het oneerlijk was.
En volgens mij had jullie titan loss hier bijzonder weinig mee te maken, die was redelijk (zeg maar compleet) anders.
En is nou echt het enige waar het over gaat daar mensen die elkaar beschuldigen dat ze alleen maar lag willen genereren? NC vs IT bubbles, IT die zegt zelfs van tevoren in hun speech dat het hun doel is, NC wordt beschuldigd dreadnaught in te jumpen om lag te veroorzaken.
Van wat ik lees is het klagen vooral over de hoeveelheid titans die de NC gebruikt, moet je maar onder cyno jammer vechten.
Voor de goede orde, wij waren zelf 200 caps kwijt geraakt door black screen (denk nog steeds het huidige record aan normale caps daardoor), maar ik wens het mijn tegenstanders niet toe, wil ze op een eerlijke manier verslaan. En uiteindelijk hebben wij grotendeels verloren door hoeveelheid titans en super carriers van de tegenstanders, maar daar klagen we ook niet over dat het oneerlijk was.
ach, nc doet toch alleen maar aan lag war?

traktor scratch!
Mja.. ik was 1 van de mensen die H-W aanvielen. De NC heeft gewoon 1000 man laten inloggen en clonejumpen/docken in de station. Het spel werd daardoor compleet niet speelbaar.
De NC heeft nu de titans verloren omdat ze zelf de lag hebben veroorzaakt.. dat maakt het des te zoeter..
De NC heeft nu de titans verloren omdat ze zelf de lag hebben veroorzaakt.. dat maakt het des te zoeter..
Wat is nu de lol van het spel als je op zo'n manier wint? Lijkt me geen ruk aan.
Had gister een 2 man mining op. In 2 uur flink wat isk binnen hengelen sinds ik gister dus mijn covetor kan vliegen. Gaat ziek veel tijd zitten in het leren van die skills.
Had gister een 2 man mining op. In 2 uur flink wat isk binnen hengelen sinds ik gister dus mijn covetor kan vliegen. Gaat ziek veel tijd zitten in het leren van die skills.
Valt wel mee. Meer is beter volgens de NC, zeker, maar het is het spel zelf wat nu de grootste problemen veroorzaakt.
Mja.. iedereen weet dat er lag is.. dus waarom moest de NC nou 600 man hotdroppen op een 200 man BS fleet? Plus, noem eens een ander spel waarbij je met zoveel mensen tegelijkertijd kan PVP'en.. vind dat CCP het nog redelijk doet (al is de performance wel minder geworden met elke expansion
)
Is het ook niet imhoopblaashaas schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:10:
Wat is nu de lol van het spel als je op zo'n manier wint? Lijkt me geen ruk aan.
OU812?
Atlas won gister niet. Verloor ook niet. Kreeg gewoon een verjaardagskadootje
Oh dat valt nog wel meemaniak schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:51:
Mja.. iedereen weet dat er lag is.. dus waarom moest de NC nou 600 man hotdroppen op een 200 man BS fleet? Plus, noem eens een ander spel waarbij je met zoveel mensen tegelijkertijd kan PVP'en.. vind dat CCP het nog redelijk doet (al is de performance wel minder geworden met elke expansion)
traktor scratch!
Omdat die 200 man BS vloot misschien een valstrik is? (Wat het dus was). En wat moeten ze anders doen, helft van vloot achterlaten omdat je dan een eerlijker gevecht krijgt?maniak schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:51:
Mja.. iedereen weet dat er lag is.. dus waarom moest de NC nou 600 man hotdroppen op een 200 man BS fleet? Plus, noem eens een ander spel waarbij je met zoveel mensen tegelijkertijd kan PVP'en.. vind dat CCP het nog redelijk doet (al is de performance wel minder geworden met elke expansion)
NC vindt niet alleen dat meer beter is, iedereen vindt dat, simpelweg omdat CCP het zo gemaakt heeft dat meer beter is. Nu kan je dat nooit helemaal verkomen, zou vreemd zijn als met verder alles gelijk 10 man van 20 man winnen, maar het probleem is dat CCP het heeft gemaakt dat 1x1000 man fleet > 10x 100 man fleet.
Dolle pret hoor.Atlas won gister niet. Verloor ook niet. Kreeg gewoon een verjaardagskadootje
Ik ben op dit moment level 1 missies aan het doen oa,
En ben ook net begonnen met een "Epic Arc" .
Nu heb ik een salvager op me caracal gezet, maar de dingen die ik salvage zijn echt bijna niks waard.
Dan heb ik het dus over dingen van 600 isk
Heeft het zin om me salvager op me schip te houden op dit moment ?
En word salvagen intressant, en zo ja wanneer ?
Thanks
Nu heb ik een salvager op me caracal gezet, maar de dingen die ik salvage zijn echt bijna niks waard.
Thanks
Het was inderdaad een val, omdat NC regelmatig met 5+ titans hotdrops uitvoert op kleinere fleets. Op een gegeven moment gaan mensen het verwachten en hebben ze een grotere hamer bij de hand..furby-killer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:07:
[...]
Omdat die 200 man BS vloot misschien een valstrik is? (Wat het dus was). En wat moeten ze anders doen, helft van vloot achterlaten omdat je dan een eerlijker gevecht krijgt?
NC vindt niet alleen dat meer beter is, iedereen vindt dat, simpelweg omdat CCP het zo gemaakt heeft dat meer beter is. Nu kan je dat nooit helemaal verkomen, zou vreemd zijn als met verder alles gelijk 10 man van 20 man winnen, maar het probleem is dat CCP het heeft gemaakt dat 1x1000 man fleet > 10x 100 man fleet.
[...]
Dolle pret hoor.
Jup dat was het plan.. tijdje geleden hebben ze een supercap weten te killen omdat die telkens werd gebruikt om te hotdroppen op single targets..wvdveer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:58:
[...]
Het was inderdaad een val, omdat NC regelmatig met 5+ titans hotdrops uitvoert op kleinere fleets. Op een gegeven moment gaan mensen het verwachten en hebben ze een grotere hamer bij de hand..
Als je voorspelbaar wordt in EVE ga je verliezen.. Adapt or die
ps. Ik was 1 van de aanvallers in h-w destijds.. daarom vind ik het des te zoeter das ze zoveel verloren hebben
Dus omdat jullie het niet lukte in één van debielste ideeën in recente geschiedenis van eve h-w in te nemen, ben je blij als iemand door een bug schepen verliest?maniak schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:54:
[...]
Jup dat was het plan.. tijdje geleden hebben ze een supercap weten te killen omdat die telkens werd gebruikt om te hotdroppen op single targets..
Als je voorspelbaar wordt in EVE ga je verliezen.. Adapt or die![]()
ps. Ik was 1 van de aanvallers in h-w destijds.. daarom vind ik het des te zoeter das ze zoveel verloren hebben
Editje: NC claimed dat hun (super) caps unpiloted tevoorschijn zijn gekomen op cyno points, als dat klopt dus veel minder verliezen voor NC dan gedacht.
[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 17-06-2010 19:37 ]
Een caracal heeft alle 5 high slots voor assault missile launchers nodig. Er is geen plaats voor een salvager en salvaging wordt pas in lvl4 met genoeg BS wrecks gedaan. De waarde van de salvager is niet meer wat het geweest is, toen trit bars nog isk opleverden.KunDun schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:31:
Ik ben op dit moment level 1 missies aan het doen oa,
Ik ben net begonnen (zo'n 5 dagen geleden) en ik vroeg me af of dat aanbod van Xixili voor een gratis schuitje nog geldig is
En als je mij 100 miljoen isk stuurt krijg je het dubbele terug. Echt waar !furby-killer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:18:
Editje: NC claimed dat hun (super) caps unpiloted tevoorschijn zijn gekomen op cyno points, als dat klopt dus veel minder verliezen voor NC dan gedacht.
Er zijn ondertussen ook andere meldingen van soortgelijke gevallen, alleen nog nooit op zulke grote schaal.IJzerlijm schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 21:23:
[...]
En als je mij 100 miljoen isk stuurt krijg je het dubbele terug. Echt waar !
En gezien dat alle NC dingen die ik gelezen hebben claimen dat de meeste super caps zonder problemen naar ander systeem jumpte, alleen dat degene die toen meteen uitlogde kwamen daarna in de problemen.
Ik weet niet of het waar is, maar ik zou maar niet zo snel het als een leugen afdoen.
Zou best kunnen, we hebben wel eens een complete floot teruggevonden. Dag of twee daarvoor gesloopt en blijkbaar een kopie daarvan op een oude safe of iets dergelijks. De scheepjes haddden geen armor en structure, maar zodra er iemand insprong kwam alles terug (skills?). Leuke verzameling ook, HAC, BC, inty's, recon's. Gratis.
Yepzfurby-killer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:07:
(about seeing 6 nc titans on the kb's)
Dolle pret hoor.
Het ziet er naar uit dat een aantal Titans en dreads "uit de as zijn herrezen".furby-killer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:29:
[...]
Er zijn ondertussen ook andere meldingen van soortgelijke gevallen, alleen nog nooit op zulke grote schaal.
En gezien dat alle NC dingen die ik gelezen hebben claimen dat de meeste super caps zonder problemen naar ander systeem jumpte, alleen dat degene die toen meteen uitlogde kwamen daarna in de problemen.
Ik weet niet of het waar is, maar ik zou maar niet zo snel het als een leugen afdoen.
Kwalijke zaak, ongeacht van welke partij ze zijn.
Het verhaal blijft mij als bullshit in de oren klinken. Er gebeuren rare dingen maar de servers zijn veel te gammel om alle titans en motherships op dezelfde manier te laten terugkomen en dat White Noise blijkbaar 25 supercaps in kan zetten in die valstrik maar alle NC supercaps heeft laten ontsnappen bij gebrek aan dictors en hictors.
Verwijderd
Ik blijf het vreemd vinden. Er zijn kill mails van die titans en super capitals. Het lijkt mij een flinke bug als die allemaal spontaan respawnen zonder pilot.
En als CCP ze zou restitueren dan heb ik ook nog wel wat wensen. Wij zijn laatst ook genoeg schepen kwijtgeraakt aan bombing runs terwijl we naar een zwart scherm zaten kijken. Dat waren welliswaar geen titans, maar waarom zou schip type uitmaken?
Lag is op dit moment helaas de norm en als je zo'n grote vloot met super caps inspringt, dan neem je zelf het risico. (Wat zou het heerlijk zijn als CCP eens een cyclus geen features toevoegt, maar alleen focust op de performance. Daarna een cyclus waarin ze de bugs uit de huidige content aanpakken en nog wat meer aan de performance werken en over een maand of 18 weer eens wat nieuwe content uitbrengen.
Sinds Tyrannus is een roam met een beetje formaat fleet al een ramp, laat staan grote fleet gevechten.
En als CCP ze zou restitueren dan heb ik ook nog wel wat wensen. Wij zijn laatst ook genoeg schepen kwijtgeraakt aan bombing runs terwijl we naar een zwart scherm zaten kijken. Dat waren welliswaar geen titans, maar waarom zou schip type uitmaken?
Lag is op dit moment helaas de norm en als je zo'n grote vloot met super caps inspringt, dan neem je zelf het risico. (Wat zou het heerlijk zijn als CCP eens een cyclus geen features toevoegt, maar alleen focust op de performance. Daarna een cyclus waarin ze de bugs uit de huidige content aanpakken en nog wat meer aan de performance werken en over een maand of 18 weer eens wat nieuwe content uitbrengen.
Sinds Tyrannus is een roam met een beetje formaat fleet al een ramp, laat staan grote fleet gevechten.
Het is op zich niet geheel ondenkbaar dat een paar titans verliezen toch wat algemene problemen in balans tussen alliances en coalities veroorzaakt. In dat geval snap ik restitutie wel.
Mijn laatste ervaring met Tyrannis was in ES-, ongeveer 640 man in local. Titan bridge was geen probleem, cycles waren ongeveer 2x langer dan normaal (nog wel in een groep). Uitspringen was echt traag, maar we waren als eerste, dus weinig problemen.
Ik heb nog nooit lag gezien bij roams, waar je dat vandaan haalt weet ik niet. 3 dagen geleden nog; 30 man, geen enkel probleem. Minder generaliseren dus, niet iedereen heeft last van lag.
Ik niet, het is niet aan CCP om te bepalen wie wint of verliest, ze zijn geen onafhankelijke scheidrechter die de onderlinge balans tussen groepen in de sandbox in de gaten hoeft te houden.Sgreehder schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:02:
[...]
Het is op zich niet geheel ondenkbaar dat een paar titans verliezen toch wat algemene problemen in balans tussen alliances en coalities veroorzaakt. In dat geval snap ik restitutie wel.
Ik snap deze restitutie wél omdat dit zo'n achterlijke bug is dat ik ook niet zou staan te juichen als het de SC zou overkomen. Zoals hierboven terecht wordt opgemerkt, CCP moet kappen met (toch meestal waardeloze) nieuwe content en eerst zorgen dat de server performance in ieder geval terug is op het pre-Dominion niveau

Ook al is niet precies duidelijk wat er gebeurd is, één ding is wel duidelijk, CCP heeft NIKS gereimbursed. Ze zijn gewoon spontaan na DT op hun cyno points gekomen. (Wat blijkbaar niet voor het eerst is).
En nu zit helft van SC te klagen dat de duplicaten van de super caps verwijdert door CCP moeten worden, maar dan is de vraag welk is het origineel en welk het kopie (degene die het overleeft heeft of degene die vernietigd is).
En nu zit helft van SC te klagen dat de duplicaten van de super caps verwijdert door CCP moeten worden, maar dan is de vraag welk is het origineel en welk het kopie (degene die het overleeft heeft of degene die vernietigd is).
Een killmail die door de server is gegenereerd en via de corp API kan worden gezien is sluitend bewijs van de vernietiging van een schip. Het is heel goed mogelijk dat die kill alleen door een bug had kunnen gebeuren, zoals het systeem verlaten en daarna opeens weer verschijnen, maar dat het schip stuk is staat vast.
Ja het is zonder twijfel dat een schip is vernietigd, maar de vraag is dan is het origineel of het kopie vernietigd?
Zoals ik lees tot nu toe het zijn er nooit tegelijk twee schepen geweest, de server en nodes hebben verschillende data die op een zeer slordige manier worden behandeld.
1: Titan jumpt van A naar B.
2: Titan logt uit in B.
3: In systeem A verschijnt titan weer en wordt vernietigd, speler's pod opgeblazen zodat de clone in een clonebay in systeem C terecht komt. Killmail wordt gemaakt.
4: Downtime komt. Node van systeem B meldt dat de titan daar is en de node van C rapporteert de speler daar. Server ziet schip zonder speler en spawnt die in systeem B.
5: Profit !
Het zou natuurlijk nooit mogelijk moeten zijn dat zoiets kan gebeuren maar ja, CCP.
3: In systeem A verschijnt titan weer en wordt vernietigd, speler's pod opgeblazen zodat de clone in een clonebay in systeem C terecht komt. Killmail wordt gemaakt.
4: Downtime komt. Node van systeem B meldt dat de titan daar is en de node van C rapporteert de speler daar. Server ziet schip zonder speler en spawnt die in systeem B.
Het zou natuurlijk nooit mogelijk moeten zijn dat zoiets kan gebeuren maar ja, CCP.
Toch maar is titan skill aanschaffen voor mn altIJzerlijm schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:05:
Zoals ik lees tot nu toe het zijn er nooit tegelijk twee schepen geweest, de server en nodes hebben verschillende data die op een zeer slordige manier worden behandeld.
Je weet maar noooooit.

Gewoon een carrier aanschaffen waarbij hetzelfde kan gebeuren is stuk goedkoper 
Ondertussen:
http://www.eveonline.com/...hreadID=1338416&page=2#41
Oftewel het waren geen leugens van NC, het is daadwerkelijk gebeurd. Nu hopen voor vuk lau dat de weddenschappen die hij begonnen is al in ver genoeg stadium waren dat isk bij chribba gedeponeerd was. Ging over honderden miljarden, dus die kan paar nieuwe titans meteen kopen om degene die ze toch verloren zijn te vervangen.
Ondertussen:
http://www.eveonline.com/...hreadID=1338416&page=2#41
Oftewel het waren geen leugens van NC, het is daadwerkelijk gebeurd. Nu hopen voor vuk lau dat de weddenschappen die hij begonnen is al in ver genoeg stadium waren dat isk bij chribba gedeponeerd was. Ging over honderden miljarden, dus die kan paar nieuwe titans meteen kopen om degene die ze toch verloren zijn te vervangen.
Daar istie weer:
http://www.hulkageddon3.machine9.net/
En ik maar denken dat we er nog een heel half jaar op hadden moeten wachten.
http://www.hulkageddon3.machine9.net/
En ik maar denken dat we er nog een heel half jaar op hadden moeten wachten.
Dit topic is gesloten.