[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 19: Tyrannis Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste
Acties:
  • 117.433 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Dat lijkt me stug, een carrier doet er solo 10minuten over. Solo maelstrom ben je bijna 45-60min bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Solo carrier 10 minuten als mael er 45 voor nodig heeft lijkt mij ook erg kort, zelfs met 5 DCUs heeft hij niet zoveel meer dps.

Één minuut is uiteraard onzin.

[ Voor 15% gewijzigd door Sissors op 28-05-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
De_Bastaard schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 01:40:
[...]

Met een beetje skills herken je ze zo. Als je perfect skills hebt is het nog makkelijker.
Skills verbeteren je mogelijkheid om ze te herkennen? Hoe werkt dat precies? :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Naluh! schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:15:
[...]

Skills verbeteren je mogelijkheid om ze te herkennen? Hoe werkt dat precies? :)
Als je perfecte skills hebt met betrekking tot de sterkte van je scanner probes, kan je bijvoorbeeld Deep Space scanner probes gebruiken. Die hebben een range van 1000 AU, waardoor je in een keer een heel systeem kan scannen. Hierdoor zie je in een klap alle signatures, met bijbehorende strength. Als je nu een aantal sites hebt uitgeprobed, weet je welke strength ze hadden toen je die deep space scanner probe gebruikte.

Als je dus weet welke default strength een signature heeft, kan je heel snel een systeem checken op bijvoorbeeld een 6/10, 8/10 of 10/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
So much voor de grote Deep Space Nerf van 2010; kan nog steeds warpen naar een bookmark die ~49 AU buiten systeem ligt; systeem zelf is zo'n 14 AU groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 14:39

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Sgreehder schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:36:
So much voor de grote Deep Space Nerf van 2010; kan nog steeds warpen naar een bookmark die ~49 AU buiten systeem ligt; systeem zelf is zo'n 14 AU groot.
het is idd niet veranderd. Heb nog steeds een 1500 au safespot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33
Ik vraag me wel eens af hoe goed die patches eigenlijk worden voorbereid.

- De safespot nerf wordt uitgebreid toegelicht in meerdere dev blogs, is niet bepaald onomstreden, en blijkt dan gewoon niet te werken/niet gedaan te zijn.

- Geen enkele dev was blijkbaar ook op het idee gekomen dat het blijkbaar niet zo handig zou zijn om nu al pos module refine toe te staan, met als gevolg dat de PI markt nu al aan het crashen is terwijl PI uberhaupt nog niet mogelijk is .

- En dan nog de missie loot nerf, die blijkbaar nu in iedere BS rat een enkele metal scrap moet deponeren. Quality control is ver te zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door CopyCatz op 28-05-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PI markt is niet zon probleem imo, groter probleem is dat maken van POS's en outposts nu nog maar een fractie van de originele prijs is.

Mission loot nerf prima, maar ga het dan niet vervangen door random troep die je dan weer moet jetisonnen.

En deep safe nerf is zowiezo al weer mislukt gezien dat het idee is dat je geen nieuwe kan maken en er alweer een guide is hoe je deep safe kan cyno'en.

[ Voor 49% gewijzigd door Sissors op 28-05-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Dat refinen is inderdaad hilarisch.

Och, och, wat loopt het aantal bugs toch hard op nu, gates die niet flashen (gatefire), overview bevroren, lege wrecks die al vol worden bestempeld, systemen die niet laden, etc. De client laad supersnel nu, maar ik neig toch even naar een reinstall als het zo gaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

furby-killer schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:58:
Mission loot nerf prima, maar ga het dan niet vervangen door random troep die je dan weer moet jetisonnen.
de reden dat dit gedaan is, is vooral technisch (blijkt weer niet super geprogrammeerd te zijn maar ja).

Als CCP een item uit een loot table haalt, en dit niet vervangt, wordt de droprate van de overige items een beetje groter. Om dit te voorkomen hebben ze het dus vervangen met waardeloze metal scraps. (dit was volgens een dev post ergens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GSF-JohnDoe schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:24:
[...]

de reden dat dit gedaan is, is vooral technisch (blijkt weer niet super geprogrammeerd te zijn maar ja).

Als CCP een item uit een loot table haalt, en dit niet vervangt, wordt de droprate van de overige items een beetje groter. Om dit te voorkomen hebben ze het dus vervangen met waardeloze metal scraps. (dit was volgens een dev post ergens)
Typische ccp oplossing 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Die pos refine exploit wordt nu toch wel heel erg. Ik lees al de hele dag op E-O over mensen die bakken vol isk binnen halen, large posses die droppen naar 90m, en CCP doet niks. Mag hopen dat het nog werkt als ik thuis kom. Als dit geen rollback wordt heeft het zeer grote gevolgen voor de Eve economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Whut whut? Kan iemand de 'POS exploit' enigzins toelichten?

Edit: ik zie CCP nog geen rollback doen als alle SOV per ongeluk gereset wordt eerlijk gezegd :')

En daar is wat voor te zeggen, rollbacks zijn niet iets wat je zomaar doet.

[ Voor 60% gewijzigd door Naluh! op 28-05-2010 16:46 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Items die je kunt refinen voor PI materialen worden nog steeds verkocht door NPC's. Door die massaal te kopen en te refinen zijn er nu al enorme bergen geavanceerde PI materialen in omloop.

Sinds Tyrannis uit is zijn er alleen al in The Forge regio 22.000 Cynosural Jammers en 9.700 Rapid Equipment Assembly Arrays verkocht. Dit is een oneindige isk > PI materialen omzetting die eigenlijk heel PI activiteiten nutteloos maakt buiten POS brandstof maken met basis schematics.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Naluh! schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:41:

En daar is wat voor te zeggen, rollbacks zijn niet iets wat je zomaar doet.
Kijk naar de aantallen die IJzerlijm noemt. De economie van Eve is nu totaal ontregeld. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit nog kunnen repareren. Nu gewoon doorgaan alsof er niks aan de hand is lijkt me wel het slechtste wat je kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan nu POS modules refinen en nieuwe maken, inclusief towers en outposts. Gezien dat CCP de verhouding scheef heeft is de prijs van een large POS nu een factor 4 ofzo gezakt, en outposts schijnen nog een stuk meer gezakt te zijn. Dus nu kan elke alliance outposts voor een fractie van de prijs spammen.

En CCPs oplossing van loot tables is inderdaad hilarisch, dat moet toch gewoon normaal op te lossen zijn zelfs met CCPs idiote problemen, een belt rat dropt ook veel meer loot dan een missie rat. Dus het moet wel degelijk kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 12:38

madpilot0

I ain't mad

De_Bastaard schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:51:
lol madpilot, je zit in delve :> Die isk kan je zo bij elkaar hebben ... 100m is wat, 3uur?
mja, IT woont hier, we hebben geen sov en echt tijd voor ratten heb ik atm niet :/ dus geen isk income is geen gtc :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
furby-killer schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:51:
Solo carrier 10 minuten als mael er 45 voor nodig heeft lijkt mij ook erg kort, zelfs met 5 DCUs heeft hij niet zoveel meer dps.

Één minuut is uiteraard onzin.
dan zal het wel per wave zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Sgreehder schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:51:
Toch, vier accounts levert toch geen miljard en een surplus op?
Ben net in een nieuwe baan begonnen, dus wat minder tijd nu, maar afgelopen jaar zat ik 5 avonden per week te gamen en op 3 miljard per maand.

Door slim te investeren (bedankt CCP!) en alle BPO's te verkopen waar ik toch niet meer mee aan de gang ga, en door flink hamsteren haal ik nu 1 miljard per maand binnen met alleen zo nu en dan nog een sessie, en minimaal 4x per maand een flinke.

Geld verdienen in ISK is te makkelijk, kijk maar nu weer met de PI refinables... was te verwachten |:(

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yared schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:58:
[...]

Geld verdienen in ISK is te makkelijk, kijk maar nu weer met de PI refinables... was te verwachten |:(
Ja lekkere fuckup is dat, maar navigator heeft al 'gedreigd' met een fix naar iedereen die er nu gebruik van maakt, dus ik ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En het leuke nieuws over de expansion, nieuwe loot table zorgt er blijkbaar voor dat sommige best named modules, zoals y-t8s, nog maar een fractie van hun originele prijs zijn. Kan ik eindelijk stoppen met overal t1 mwds op te zetten :P

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 29-05-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

During downtime on Saturday, May 29, all NPC sell orders for <!-- -->starbase structures, sovereignty structures and station components were temporarily disabled. These orders will be restored temporarily on Wednesday, June 2 until Planetary Interaction is fully operational.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De kraan is nu even dicht maar het lek is veel te lang en te groot geweest en de schade niet meer terug te draaien. Even de botte cijfers:

25.000 Cyno Jammers gekocht in The Forge en omgesmolten. Met 14 Broadcast Nodes per stuk is dat 350.000 Broadcast Nodes, een van de Tier 4 producten

350k Broadcast Nodes = 2,1m Data Chips, Neocoms en High Tech Transmitters
2,1m Data Chips = 7m Supertenstile Plastics en Microfiber Shielding
7m Microfiber Shielding = 56m Industrial Fibers en Silicon
56m Industrial Fibers = 8,4 miljard Autotrophs

Dat is nog maar een van 11 grondstoffen die planeten moeten leveren voor de productie van dit item. Aangezien ze allemaal evenveel nodig zijn is dat 92,4 miljard PI raw materials die alleen voor de Broadcast Nodes al in de markt zijn gezet. Tel daarbij de in andere regio's gekochte jammers, de Rapid Assembly Arrays en andere tier 4 PI items die zijn verkregen en je hebt jaren aan PI opbrengst nu al klaar liggen wat elke winst op PI activiteiten buiten POS fuel maken onmogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:17

rapture

Zelfs daar netwerken?

furby-killer schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:25:
En het leuke nieuws over de expansion, nieuwe loot table zorgt er blijkbaar voor dat sommige best named modules, zoals y-t8s, nog maar een fractie van hun originele prijs zijn. Kan ik eindelijk stoppen met overal t1 mwds op te zetten :P
Ik herinner nog goed toen ik voor 3m per stuk die dingen in Curse kon inkopen en in empire betalen ze 6m. De marge was te lekker door een kestrel vol te laden dat ik deze mods nog nooit op mijn drakes gezet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
furby-killer schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:25:
Zullen de mission runners leuk vinden, eerst nerf in de mineralen en nu ook nog eens de named module markt naar de gallie :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Hi Folks,

There is indeed an issue where you can reprocess the starbase modules whilst they are still regulated by the old market supply prices and use those materials to manufacture other more expensive modules. This unfortunately was a timing issue with our transition to planetary interaction from old to new supply routes and as can be seen, was not handled in the appropriate way.

For those of you looking forward to Planetary Interaction on June 8th, do not worry as these issues will be cleaned up and appropriate measures will be taken to ensure there will be a viable market for you. Those of you currently gambling on profiting from this error should heed that as a warning before splashing more isk here.

Apologies for this bug and further updates will follow in the future!

-Chronotis
Huhu, ben benieuwd hoe ze dat gaan doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
moah, een team d'r ope zetten die dingen in jita controleerd ;-), isk uit je wallet halen e.d. ;-)

isk gained via een bepaald item boven een bepaald isk bedrag flaggen als possible, die checked, als het echt iets lijkt te zijn, deduct isk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Laatst online: 10-09 14:45
Ik ben ook weer eens begonnen samen met Accesteam (proskills ingame).

Hier iemand al gemerkt dat BattleClinic down was btw? :P Ik zocht een leuke PvE/mission fit voor een Drake.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
bc is idd down, zal wel maintenance zijn fzo..

meeste fits hebben een paar Bcu's paar shield power relays en op de mids 2x mission specific en de rest shield extenders...

high's heavy missiles afaik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Noxious schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:58:
Ik ben ook weer eens begonnen samen met Accesteam (proskills ingame).

Hier iemand al gemerkt dat BattleClinic down was btw? :P Ik zocht een leuke PvE/mission fit voor een Drake.. :P
[Drake, pve supertank]
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II

Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Ballistic Deflection Field II
Heat Dissipation Field II
Shield Recharger II
Shield Recharger II

Heavy Missile Launcher II, Scourge Heavy Missile
[empty high slot]

Medium Core Defence Field Purger I

5x Hobgoblin II

Deze setup heeft een 1220dps permatank tegen guristas. Voor andere npcs de 2 hardeners vervangen.

Meestal is de tank erg veel overkill, en in die gevallen kan je een aantal SPRs vervangen voor t2 ballistic control systems voor meer DPS.

Je kan een shield extender vervangen voor een afterburner als je wat meer snelheid wil.

[ Voor 3% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 30-05-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Level 4 mission drake met hobgoblin II drones. De combinatie van shield recharge en damage mods. Omni tank is handig als je niet continue de resists wilt veranderen, maar rat-specific tankt wel beter.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LkU70EUDFPA6sLZoPVDYX20d/full.gif
Derde BCS en afterburner behoren tot de mogelijkheden. Meer damage? Meer snelheid om naar de volgende warpgate te racen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:04
met deze draai ik lvl 3...en retesnel :P

[Drake, Way too overpowered]

7x 'Arbalest' Heavy Missile Launcher

2x Invulnerability Field II
2x Shield Recharger II
2x Large Shield Extender II

Shield Power Relay II
3x Ballistic Control System II

2x Medium Warhead Rigor Catalyst I

5x Hobgoblin II

[ Voor 6% gewijzigd door tntkiller op 30-05-2010 23:59 ]

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:19
Is artillery op een hurricane aan te raden btw? Dit is al tijden m'n plan maar ik zie ook vaak builds met autocannons. Uiteindelijk wil ik naar een maelstrom toewerken met arti dus het liefst houd ik het daar bij.

Geloof dat ik met passive shield tanken het beste af ben klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Laatst online: 10-09 14:45
Tnx voor de mooie fittings, eens zien of ik voor allemaal de skills enzo al heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Batsiaan schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:23:
Is artillery op een hurricane aan te raden btw? Dit is al tijden m'n plan maar ik zie ook vaak builds met autocannons. Uiteindelijk wil ik naar een maelstrom toewerken met arti dus het liefst houd ik het daar bij.

Geloof dat ik met passive shield tanken het beste af ben klopt dat?
Maelstrom is een stevige active tank, paar mooie Capacitor Control Circuit (CCC) rigs en grote 1200mm's Artillery erop (1400mm moet ook nog wel lukken).

Dit zijn mijn Hurricane builds, maar nooit gebruikt voor missies e.d. Als je de snelheid erin kan houden kan ik me niet voorstellen dat je moeite zal hebben met missies.
[Hurricane, Budget HAC]
Gyrostabilizer II
Gyrostabilizer II
Gyrostabilizer II
Nanofiber Internal Structure II
Damage Control II

Large Shield Extender II
Invulnerability Field II
10MN MicroWarpdrive II
Warp Scrambler II

425mm AutoCannon II, Republic Fleet EMP M
Medium Energy Neutralizer II

Medium Core Defence Field Extender I
Medium Anti-EM Screen Reinforcer I

Warrior II x5
[Hurricane, Sniper]
Damage Control II
Gyrostabilizer II
Gyrostabilizer II
Tracking Enhancer II
Tracking Enhancer II
Reactor Control Unit I

Sensor Booster II
Large Shield Extender II
Invulnerability Field II
10MN MicroWarpdrive II

720mm Howitzer Artillery II, Tremor M
[empty high slot]
[empty high slot]

Medium Ancillary Current Router I
Medium Projectile Locus Coordinator I
Medium Ionic Field Projector I

Hornet EC-300 x5

[ Voor 2% gewijzigd door Sgreehder op 31-05-2010 12:47 . Reden: Sniper BC schieten natuurlijk het liefst met Tremor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Hurricane, Budget HAC]
Gyrostabilizer II
Gyrostabilizer II
Gyrostabilizer II
Damage Control II

Large Shield Extender II
Invulnerability Field II
10MN MicroWarpdrive II
Warp Scrambler II

Warrior II x5
Dit ding wordt door elke andere BC in de pan gehakt, zeg maar het wordt door zo goed als alles in de pan gehakt. Oké andere nano canes zal hij van winnen waarschijnlijk, maar in principe wil je juist op afstand blijven.

Je wil een disruptor, met scrambler heb je niets aan je snelheid. En dan ben je wel erg krap qua fall off.

[Hurricane, Nano cane]
Damage Control II
Gyrostabilizer II
Gyrostabilizer II
Gyrostabilizer II
Tracking Enhancer II
Tracking Enhancer II

10MN MicroWarpdrive I
Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Warp Disruptor II

Medium Polycarbon Engine Housing I

Warrior II x5

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 31-05-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Tried-and-true, simpel. Jij offert daarentegen wel erg veel resists op; ik zie het wel werken maar die poly's leveren lang niet hetzelfde effect op (acceleratie en krappe bochten draaien). Als ik dan de stats van jouw setup neem zou ik eerder zoiets doen:
[Hurricane, Furby's maar dan beter?]
Damage Control II
Gyrostabilizer II
Gyrostabilizer II
Gyrostabilizer II

10MN MicroWarpdrive II
Large Shield Extender II
Invulnerability Field II
Warp Disruptor II

Medium Projectile Ambit Extension I

Warrior II x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan bij nano cane redelijk wat rondschuiven waarbij het uiteindelijk niet zo heel veel uitmaakt. Het belangrijke punt is dat je afstand moet kunnen bewaren.

Zolang je geen logistics bij je hebt gaat het alleen om EHP, of je dat bereikt met meer ruwe HP of meer resists maakt dan niks uit. En in dat geval is de EHP gelijk met overheated invuln (1 HP verschil, dat noem ik gelijk), maar een stuk lager zonder overheating. Nadeel van LSE is meer extra sig, maar dat vind ik zelf opwegen tegen het voordeel dat hij geen cap nodig heeft, terwijl invuln toch redelijk wat cap gebruikt. En ook wat minder heat ontwikkeling in mids als ik geen invuln moet overheaten (mwd wordt al genoeg overloaded)

En qua nanos/polycarbs/TEs/ambits, dat is redelijk persoonlijke voorkeur. Sommige doen ook CDFEs ipv polycarbs, kost weer agility/snelheid, levert wel meer EHP op. Al heb ik (voor solo) meer het idee als ik die extra EHP nodig heb het toch wel verkeerd eindigt.

Nanos + ambits = meer snelheid (60m/s met mwd on) en meer agility.
TEs+polycarbs = meer fall off (5km met barrage) en meer tracking.

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 01-06-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

ik heb eergisteren een proposal gepost waar we met de CSM/CCP summit werk van gaan maken:

http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1327362

"CCP, commit to excellence. No features left behind."
tl;dr
What we would like CCP to consider:
* Continue developing features until they reach a predetermined 'excellence' level
* Re-evaluate the amount of time allocated to fixing/developing old content and reduce the nonchalant attitude towards re-assigning teams to shiny new content.
* Reconsider the total release schedule time: is it really sufficient to produce 'excellent' quality game design?
Mocht je het hiermee eens zijn dan word support altijd geapprecieerd :) (vergeet het support vinkje niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
-GSF-JohnDoe schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:25:

Mocht je het hiermee eens zijn dan word support altijd geapprecieerd :) (vergeet het support vinkje niet)
Ik weet niet waar jij software engineer bent, maar in mijn 8 jaar dat ik bij een commerciële software toko heb gewerkt (en niet meer werk godzijdank), heb ik wel geleerd dat excellence er niet echt toe doet als je wilt verkopen en je hoofd boven water houden. Met continue bezig blijven op een kleine set features trek je geen nieuwe klanten, die je wel nodig hebt om te overleven. De klant (en de industrie) willen vernieuwing zien, en niet een feature list met 1 item "na 3 jaar hebben we eindelijk planetary interaction geperfectioneerd, dus nu komt het echt uit". CCP moet met een kleine club mensen een complex systeem onderhouden, en ja ze verkloten een hoop, maar dit zet echt geen zoden aan de dijk vrees ik. Wat zou CCP hier ook mee moeten?

je zegt:
"This proposal requests that CCP establish at the start of develpment at which point that feature is 'excellent'. This (by definition) includes more features than the core 'Must Haves' to make it release-ready. Although they can still release it when it reaches 'release-ready', they should continue development until that point of 'excellence' is reached. This does mean features will require more development time (and therefore money), but if you want to be truly excellent, that is the price you pay."

Wanneer zijn die "more features than the core" genoeg? En denk je dat die developers van hun manager op hun handen mogen gaan zitten na de core set tot iemand weer met een feature-uitbreiding komt aanzetten?

En oh, "the price you pay" wordt gewoon doorberekend in dat geval hoor.

[ Voor 29% gewijzigd door CopyCatz op 01-06-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

dan support je het toch lekker niet 8)7

Door iedere keer maar half werk af te leveren en een reputatie op te bouwen van een bedrijf dat geen leuke gameplay maakt krijg je op de lange termijn echt niet meer klanten. En de klanten die je nu met leuk klinkende, nieuwe features aantrekt gaan een paar maanden later gedesillisioneerd weer weg omdat het allemaal toch niet zo leuk was als geadverteerd werd.

Daarnaast mag CCP ook wel wat beter omgaan met de duizenden spelers die het bedrijf de afgelopen 7 jaar groot hebben gemaakt. En als je hoge kwaliteit software afleverd betaald dit zich vanzelf terug naar meer subscribers: zowel oude mensen die BLIJVEN spelen en nieuwe spelers die komen omdat vrienden het spel aanbevelen etc.

En wanneer een feature echt excellent is? Mja dat moeten ze zelf vaststellen... daar zij ZIJ game designers voor. Ze stellen nu toch ook vast wat het minimum aan features is voor een release? Zelfde mentaliteit maar dan wat veeleisender en je hebt de grens voor excellence :)

Zoals ik geschreven heb (wel lezen natuurlijk) verwacht ik niet dat ze content intern houden totdat het perfect is, maar wel dat ze na de release eraan blijven doorontwikkelen totdat het aan hun excellence criteria voldoet.

Als ze deze mentaliteit hadden gehad hadden zaten we nu niet met een kapotte Faction Warfare, half af Dominion, onbruikbaar bounty systeem, etc etc etc

CCP mag best veel kritischer naar zichzelf kijken en wat minder snel tevreden zijn met wat ze uitbrengen.

Het gaat erom dat als je constant zoals CCP kwaliteit opofferd voor kwantiteit je een enorme technical debt opbouwt. En als je dan eenmaal een gigantische hoop buggy, half-afgemaakte features hebt, kan een kleine fout gigantische gevolgen hebben in een single shard world zoals Eve. Dit is gewoon gevaarlijk.

En laten we nou eerlijk zijn, ze zijn toch zelf begonnen met zeggen dat ze Excellence nastreven? Willen ze dit niet dan moeten ze hun slogan maar veranderen naar 'Mediocre' of 'So-so'. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 01-06-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

CopyCatz schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:55:
[...]heb ik wel geleerd dat excellence er niet echt toe doet als je wilt verkopen en je hoofd boven water houden.
Dus Blizzard en Valve hebben niets aan hun ijzersterke reputatie voor het bouwen van enorm goed afgewerkte software?

Star Craft (1) wordt zelfs vandaag nog gespeeld. Diablo 2 ook. Star Craft 2 en Diablo 3 lijken weer super te worden. Om van WoW nog maar te zwijgen.

Zelfde bij Valve. Portal en Team Fortress 2 zitten vol met extra's die absoluut niet essentieel zijn voor de gameplay (portal lied, al die TF2 taunt animaties, etc etc), maar waar Valve wel tijd en geld in heeft gestoken. En dit betaald zich vanzelf weer terug omdat juist door die hoge kwaliteit mensen die spellen veel meer aanraden aan hun vrienden.

Electronic Arts heeft veel meer de neiging om maar content uit te brengen, zelfs als de kwaliteit niet super is. Dus wat zie je? Vervolg na vervolg na vervolg, want echt een lange levensduur hebben EA spellen vaak niet (zijn uitzonderingen natuurlijk).

[ Voor 12% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 01-06-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-GSF-JohnDoe schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:54:
dan support je het toch lekker niet 8)7
Ondanks dat ik het ermee eens ben, heb ik mijn twijfels of het handig is elke CSM proposol hier te gaan adverteren.

Maar belangrijker, dit is een forum. Als je hier iets post moet je het risico nemen dat niet iedereen het met je eens is en dan moet je niet zielig gaan doen als iemand iets anders zegt dan dat jij zegt.

En als we toch over bedrijfen die groot zijn gaan praten, EA en activision (oké die maken zelf niet, maar laten we dan zeggen IW bijvoorbeeld) zijn toch echt groot en daar staat kwantiteit ver boven kwaliteit in het vaandel over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

furby-killer schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:21:
[...]

Ondanks dat ik het ermee eens ben, heb ik mijn twijfels of het handig is elke CSM proposol hier te gaan adverteren.

Maar belangrijker, dit is een forum. Als je hier iets post moet je het risico nemen dat niet iedereen het met je eens is en dan moet je niet zielig gaan doen als iemand iets anders zegt dan dat jij zegt.

En als we toch over bedrijfen die groot zijn gaan praten, EA en activision (oké die maken zelf niet, maar laten we dan zeggen IW bijvoorbeeld) zijn toch echt groot en daar staat kwantiteit ver boven kwaliteit in het vaandel over het algemeen.
1 issue kan je geen trend noemen :P En ik doe ook niet zielig - ik heb immers in 10+ paragrafen mijn standpunt uitgelegd.

Leuk dat je IW (van Modern Warfare) noemt, zie dit:
http://gamingbolt.com/wp-...valve/modernwarfare-2.jpg

Zoals je ziet zijn mensen al niet tevreden met de kwaliteit van een IW product - dit zal de levensduur dan ook geen goed doen. Verder wordt ook uit de graphic duidelijk dat een ander bedrijf (Valve in dit geval) wel degelijk een betere reputatie heeft. En dat vertaalt zich weer naar positieve feedback en sales :)

Natuurlijk kan je wel geld verdienen met middelmatige kwaliteit. Maar je kan net zo goed verdienen met goede kwaliteit - het is gewoon een andere marketing strategie. En tussen die twee mogelijkheden heb ik liever dat CCP de tweede kiest.

[ Voor 8% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 01-06-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Als we over IW en beginnen moet ik altijd aan deze screenshot denken:

http://www.bravenewgamer....loads/2009/11/boycott.jpg

Met EVE is het net zo, iedereen roept dat dit nu echt de laatste druppel is en met hun 1/5/81 accounts opzeggen maar de lokroep is te sterk. Het voorstel om CCP ertoe te brengen meer aandacht te schenken aan patchen in plaats van nieuwe content is een goed idee maar niet het soort bedrijfspolicy waar de CSM iets over te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
-GSF-JohnDoe schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:54:
En wanneer een feature echt excellent is? Mja dat moeten ze zelf vaststellen... daar zij ZIJ game designers voor. Ze stellen nu toch ook vast wat het minimum aan features is voor een release? Zelfde mentaliteit maar dan wat veeleisender en je hebt de grens voor excellence :)
Ok, dus als CCP vindt dat FW nu excellent is naar hun maatstaven, dan wordt het alsnog welles nietes?
IJzerlijm schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:53:
Met EVE is het net zo, iedereen roept dat dit nu echt de laatste druppel is en met hun 1/5/81 accounts opzeggen maar de lokroep is te sterk. Het voorstel om CCP ertoe te brengen meer aandacht te schenken aan patchen in plaats van nieuwe content is een goed idee maar niet het soort bedrijfspolicy waar de CSM iets over te zeggen heeft.
Inderdaad. Ik merk zelf ook dat de verslavingsfactor gewoon te hoog is. Af en toe kijk ik naar de stats op eve-offline, maar kan er nou nooit een dalende trend ontdekken in het aantal abonnees n.a.v. een CCP change of blunder. Aan het einde van de dag komt het altijd neer op hoe de cash flow verloopt, en als daar geen problemen zijn die gelinkt kunnen worden aan een "vergeten" feature zal de motivatie om die te fixen nooit hoog liggen helaas. Ik heb me er maar weer bij neergelegd dat een selecte groep lekker rijk geworden is van de pos module refine f*ck-up terwijl ik op mijn werk zat...

De CSM moet -ook al zie ik die hele opzet nog steeds als een PR-stunt van CCP voor snoepreisjes aan players- met zeer concrete oplossingen komen voor zaken die in de ogen van de meerderheid van de spelers gefixt moeten worden.

Lekker naar IJsland vliegen, daar met je benen omhoog op de vergadertafel gaan liggen en zeggen "Ik vind dat jullie voor excellence moeten gaan, en wat dat is, dat mogen jullie zelf uitvogelen!" vind ik nou weer geen excellence van een MR.

[ Voor 17% gewijzigd door CopyCatz op 01-06-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Je verwijst daar nu wel naar Valve en Blizzard, maar dergelijke productcycles zal EVE Online niet overleven. Als je naar de forums van die spellen kijkt is er 'opeens' ook van alles mis. I don't buy it. Er is weinig in dit spel wat ik niet doe of niet gedaan heb, en geen moment voelt het als incompleet of bugged. Eén thema is natuurlijk overduidelijk, maar met zoveel lagtests per maand kan je mij geen moment wijsmaken dat hier niets aan gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

CopyCatz schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:21:
[...]

Ok, dus als CCP vindt dat FW nu excellent is naar hun maatstaven, dan wordt het alsnog welles nietes?

Lekker naar IJsland vliegen, daar met je benen omhoog op de vergadertafel gaan liggen en zeggen "Ik vind dat jullie voor excellence moeten gaan, en wat dat is, dat mogen jullie zelf uitvogelen!" vind ik nou weer geen excellence van een MR.
Wij kunnen geen game designers worden natuurlijk. En de game designers van CCP zijn best in staat om te bepalen wanneer iets leuk, goed, broken, etc is. Het feit dat er nu niets aan gedaan wordt komt door CCP's prioriteiten, niet omdat zij zogenaamd zouden denken dat het wel best is.

En mocht er echt een meningsverschil ontstaan over wat acceptabel is, ja dan kan de CSM dat inderdaad aankaarten.

Je kan "pr stunt" blijven blaten, maar zonder CSM zou je nog steeds zonder skill queue zitten. En zonder CSM zou je nog steeds met de oude sov mechanics zitten, en zonder fuel bays. Zonder CSM zou CCP een 'combat simulator' geintroduceerd hebben. Etc etc etc.

Het werkt wel, en hopelijk met de stakeholder functie nog beter :) En ja, een reisje naar ijsland is natuurlijk prachtig, maar de ervaring leert ook dat juist het face-to-face contact enorm nuttig is om ideeen correct over te brengen. Het is dus geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Vreemd, krijg bij één van mijn accounts als ik inlog op EVEgate. "This account is under detention. Please contact a GM." Andere accounts werken wel prima.

Suggesties hoe ik dit aanpak? Ingame GM contacteren? Of waar kan ik terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Hurtebise schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:53:
Vreemd, krijg bij één van mijn accounts als ik inlog op EVEgate. "This account is under detention. Please contact a GM." Andere accounts werken wel prima.

Suggesties hoe ik dit aanpak? Ingame GM contacteren? Of waar kan ik terecht?
yup, petition insturen. Accounts kunnen gelockt worden na 'verdacht' gedrag. Dit betekent niet meteen dat ze jou verdenken - het kan ook zijn dat er tekenen zijn dat er mogelijk op de account wordt ingebroken. Door de account te locken zijn je assets hopelijk veilig gesteld.

Zolang je niet isk gekocht hebt op ebay ofzo hoef je je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Probleem met eve is, ze hebben geen concurrent, dus CCP kan gewoon door blijven modderen.

Laten we wel wezen, ze hebben vroeger met minder mankracht veel meer dingen uitgebracht, dan wat ze tegenwoordig uitbrengen.

Als je de laatste "expansie" patch nou bekijkt, dan stelt het toch eigenlijk zeer weinig voor?
En als je het dan nog vergelijkt met bestaande content, dan is het helemaal maf.

Moon scan= skills, modules, ammo, reizen voor nodig.
Planet scan= je hoeft alleen in systeem te zitten en je kunt alle planeten scannen, terwijl de skills die jer erbij kunt leren nou ook echt niet zoveel invloed hebben als bij het moon scannen.

Eigenlijk zeer vreemd, dat je dus planets sneller kunt scannen dan een moon, je zou toch eigenlijk verwachten, dat het grotendeels gelijk zou wezen. Of gaan ze de moon scan nou ook maar zo eenvoudig maken.

1 ding heb ik nog niet ergens gelezen trouwens. Die systemen, die je straks op een planeet neerzet, worden die door NPCs verkocht of moeten spelers die zelf bouwen met behulp van BPOs?
Ik zit namelijk te denken, als ze alleen verkocht worden door NPCs, dan schieten we er toch nog niks mee op? Ruilen we gewoon de oude NPC sale only groep voor een nieuwe NPC sale only groep in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Ja, command centers worden in één klap geseed, zodat opstartproblemen worden voorkomen. Dat kan altijd nog achteraf vanaf BPO, ik weet niet helemaal wat het idee daarachter was verder. Het gaat ook om een relatief kleine groep items.

Maantjes scannen is wel een iets ander verhaal; het is ten eerste niet voorbehouden aan jan en alleman, en het is inmiddels wel redelijk bekend welke maan wat bevat (high-end dan). En dan nog natuurlijk de locatie, waardoor een groot deel van de manen er niet eens toe doet.

Maar verdiep je eens in PI; het is totaal niet vergelijkbaar met moon mining. Dat, en CCP heeft z'n manpower inmiddels verdeeld over een aantal projecten, en de codebase van EVE is ook niet klein en makkelijk handelbaar (vandaar waarschijnlijk het steeds groter wordende probleem van lag en performance).

Ben ik trouwens de enige die het verband tussen MSSQL 2005 en 2008 zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Het zou leuk zijn als ze ook eens wat nieuwe missies uit zouden brengen, of complexen :( Elke keer hetzelfde farmen is ook een beetje meh.

Oh en ik ben nog altijd van mening dat CCP zo nu en dan tijdens een grote fleet fight voor de grap eens een vette NPC fleet erop moet spawnen. Gewoon voor fun and giggles, met een leuke message in local: "Nearby Blood officer Raysere Giant has noticed a lot of hostile activity in system xxxx and thought he'd go take a look together with his batallion."

En zo krijg je dan opeens een officer met shitload aan NPC battleships en het liefst natuurlijk met capitals >:)

En om het leuk te houden allemaal 1000 isk bounty en geen loot. Anders gaat men proberen om dat te farmen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Haha, that'd be the day. CCP haalt een stel dragbubbles weg en CCP is nu PL's schoothondje. Wat zou een flinke NPC fleet dan uithalen, afhankelijk van welke coalitie op dat moment de meeste verliezen lijdt?

Dit speelt zich nu af in CAOD hoor; maar goed, het potentieel voor drama is wel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ach dat gezeik om die bubbles... in H-W zaten er nog veel meer bubbles, niemand die daar over klaagde en geen GM die er iets aan deed.

Er staat ook nergens dat je maar max. 10 bubbles mag anchoren, dus doen we gewoon zoveel als wij willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Eventjes een Ishtar door EFT gehaald. Tegen guristas plex kan het 1531 dps tanken zoals full passive "brick" drake, terwijl zijn Wasp II heavy drones 431 dps kinetic op de rats doen en met een afterburner tegen een BS rat vliegen, kan met autocannons nog 97 dps (5/1 verhouding thermal/kinetic) erbij komen. Warden II sentry drones gaan tot 338 dps kinetic. Zolang ik geen EM-torps tegen kom zou het goed blijven. En de large shield extenders maken het zo dik als een battlecruiser. Door wat tank op te offeren zou ik richting 592 dps kunnen gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 02-06-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

bangkirai schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:38:
Eigenlijk zeer vreemd, dat je dus planets sneller kunt scannen dan een moon, je zou toch eigenlijk verwachten, dat het grotendeels gelijk zou wezen. Of gaan ze de moon scan nou ook maar zo eenvoudig maken.
Ze wilden PI newbie-friendly maken. Wat ik eerlijk gezegd ook wel een goed idee vind :)

@Rapture: Ishtars zijn ook wel erg goed :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
rapture schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:36:
Eventjes een Ishtar door EFT gehaald. Tegen guristas plex kan het 1531 dps tanken zoals full passive "brick" drake, terwijl zijn Wasp II heavy drones 431 dps kinetic op de rats doen en met een afterburner tegen een BS rat vliegen, kan met autocannons nog 97 dps (5/1 verhouding thermal/kinetic) erbij komen. Warden II sentry drones gaan tot 338 dps kinetic. Zolang ik geen EM-torps tegen kom zou het goed blijven. En de large shield extenders maken het zo dik als een battlecruiser. Door wat tank op te offeren zou ik richting 592 dps kunnen gaan.
Maat van me doet gurista plexes t/m 8/10 solo. Hij gebruikt shield fit met dread guristas hardeners (kosten geen hol...) en gebruikt alleen wardens in die plexes, amper heavies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja had inderdaad gezien dat als je in guristas, serp of angel space zit je lekker hele handel kan passive tanken in ishtar/gila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
heeft trouwens niet elke constellation nu een DED complex?

AT8 schepen: http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1321744

*drool*

[ Voor 44% gewijzigd door Dutch2007 op 03-06-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Na een paar uurtjes Angel NPC's opblazen blijkt de NPC loot nerf eigenlijk een boost te zijn. De named modules die nu alleen nog maar komen hebben 50% van de mineralen als opbrengst maar nemen maar 40% van de cargo space in. Als je loot tot de cargohold vol is heb je dus meer mineralen aan het einde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Dutch2007 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:28:
heeft trouwens niet elke constellation nu een DED complex?

AT8 schepen: http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1321744

*drool*
wat belangrijker is: alle AT8 matches zullen live in HD gestreamt worden :9~

nu kunnen wij (eve uni) live in HD keihard falen tegen SOLAR FLEET :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

De_Bastaard schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:59:
Ach dat gezeik om die bubbles... in H-W zaten er nog veel meer bubbles, niemand die daar over klaagde en geen GM die er iets aan deed.

Er staat ook nergens dat je maar max. 10 bubbles mag anchoren, dus doen we gewoon zoveel als wij willen.
Het verschil in h-w waren er minder bubbles en ze lagen niet op elkaar maar uitgespreid.
Die bubbles waren er om caps te vangen dat is nogal een verschil dan de bubbles plaatsen om het systeem express te laggen.
Maar ja had ook niks anders van de clowns verwacht. Moet je ze nu zien proberen PL zwart te maken terwijl Tyranis voor IT uitgesteld zodat IT de caps uit H-W konden krijgen met de jump haxx :P :P , see what I did there....

Ach ja IT is dood. Iedereen lacht ze al uit, denk dat het binnen 3 maand met ze afgelopen is.
Maar IT welcome to the north, dont slam the door on your way out.

Ik bedoel IT heeft geeneens FCs meer en laat TRI (ok nu ROL) het voor ze oplossen.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben neutraal in dit conflict, maar als ik lag zou willen creeren dmv hoop bubbles zou ik misschien geen t2 large bubbles gebruiken...

Zowiezo wil je heel veel overlappende bubbles hebben te zorgen dat ze er niet 2 kapot schieten en iedereen wegwarped, er is geen reden om de handel dan ineens achteraf te verwijderen.

Maar GMs doen wel vaker vreemde dingen. Was er niet bij, maar vlak nadat tyrannis dat POS's skynet liet gaan was er in providence iets van sov overdracht. Er werd een nieuwe TCU geonlined bij POS, komt er GM langs die vertelt dat er niet gevochten mag worden bij die POS. Nou hadden CVA en co op dat moment toch niet de numbers om er iets aan te doen, maar het is wel heel vreemd om tijdens onlinen van TCU te vertellen dat je er niks tegen mag doen. (Zie niet echt in hoe daar het tyrannis pos probleem echt een rol zou spelen, mag hopen dat ze zooi pos gunners hadden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Terug naar CAOD. Kom op, shoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystic_X schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:50:
[...]

Het verschil in h-w waren er minder bubbles en ze lagen niet op elkaar maar uitgespreid.
Die bubbles waren er om caps te vangen dat is nogal een verschil dan de bubbles plaatsen om het systeem express te laggen.
Maar ja had ook niks anders van de clowns verwacht. Moet je ze nu zien proberen PL zwart te maken terwijl Tyranis voor IT uitgesteld zodat IT de caps uit H-W konden krijgen met de jump haxx :P :P , see what I did there....

Ach ja IT is dood. Iedereen lacht ze al uit, denk dat het binnen 3 maand met ze afgelopen is.
Maar IT welcome to the north, dont slam the door on your way out.

Ik bedoel IT heeft geeneens FCs meer en laat TRI (ok nu ROL) het voor ze oplossen.
NC fanboy much? Lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
Hoi jongens,

Ik ben op zoek naar een corp. die voornamelijk Nederlands sprekende spelers heeft. Weet iemand hier een leuke corp. die actief is in 0.0? Ik ben op dit moment een mining pilot (vlieg ook Orca indien nodig) en ga me in de toekomst meer focussen op PVP (drones).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
jlammertink schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:33:
Hoi jongens,

Ik ben op zoek naar een corp. die voornamelijk Nederlands sprekende spelers heeft. Weet iemand hier een leuke corp. die actief is in 0.0? Ik ben op dit moment een mining pilot (vlieg ook Orca indien nodig) en ga me in de toekomst meer focussen op PVP (drones).
neem eens een kijkje op http://www.v3spa.com/index.php

v3spa is een samenwerking/alliance van vele Nederlandse corporaties in highsec (low sec isnt our thing :P )

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:37
Hij vraagt specifiek om 0.0 en PVP, en dan raadt jij V3SPA aan?

Ik zou eerder kijken richting KOSPAR, NED-CLAN en dergelijke corpsen, als je het nederlands wilt houden, en eventueel Rapalje (welke onderdeel is van de V3SPA Community, maar niet van haar alliance ingame V3COM). Rapalje doet Faction Warfare en highsec wars, en is misschien een leuke opstap om te leren...

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Winkelhaak2002 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:16:
Hij vraagt specifiek om 0.0 en PVP, en dan raadt jij V3SPA aan?

Ik zou eerder kijken richting KOSPAR, NED-CLAN en dergelijke corpsen, als je het nederlands wilt houden, en eventueel Rapalje (welke onderdeel is van de V3SPA Community, maar niet van haar alliance ingame V3COM). Rapalje doet Faction Warfare en highsec wars, en is misschien een leuke opstap om te leren...
ah idd ik was over dat 0.0 heen gelezen :)

excuses :)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
Bedankt ik ga eens kijken of er iets leuks tussen zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:55
Sgreehder schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:13:
[...]

Terug naar CAOD. Kom op, shoo.
Hehe, inderdaad. Ben ook NC fan, maar dit mag inderdaad even naar CAOD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X

Mystic_X

What does this button do

Mag wel stemmingsmakerij zijn maar het is wel waar :).
In tegenstelling tot meneer bastaard die alleen maar dingen aan het verdraaien is. }:O
Die 2 situaties vergelijken 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

We kregen zojuist leuk berichtje van CCP Applebabe
Dear Denzai d'Ray,

Please accept my sincere apologies regarding this reply.

According to our records, the alliance logo you submitted has been approved and it will be put into the game in a small patch this summer.

Thank you for your patience in advance.:)

Best regards,

Applebabe
Community Representative
EVE Online , CCP Games

Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/2589/servj.jpg
Soon...!
Afbeeldingslocatie: http://i353.photobucket.com/albums/r362/Donathor/Alliance_Logo_Vespa.png
Nog even geduld dus :)

Ander nieuws; Brutor Gearheads & Greasemonkeys = wervende!

BGGM, de nieuwe Minmatar en Gallante tak van V3COM is open voor business en heeft zijn eerste recruits binnen.

Voor V3COM een grote stap aangezien vroeger een vereiste was dat spelers elkaar makkelijk konden bijstaan, maw bij elkaar in de buurt bleven.

Maar we groeien en wanneer je eenmaal over de paar honderd man heen gaat en je public channel elke avond op delayed mode moet, dan moet je de kunst van het loslaten toepassen en je oude afspraken nog eens goed bekijken.

DFPC, Dutch Federation Player Corp, de trainingstak voor nieuwe spelers binnen V3COM, was nog niet zo lang geleden middels een massale verhuizing onze kant opgekomen (vanaf dus die Minmatar/Gallente area) maar hun beheer en leden begreep de noodzaak gelukkig en dat tijden veranderen.

Voor nieuwe spelers is het ook leuk als er elke dag ops of mining fleets in de buurt zijn.

Op het NAP MF gebeuren; recentelijk weer contacten verstevigd en een alliance kunnen toevoegen van een paar honderd man.

De V3COM NAP MF zal nu met de komst en groei van BGGM zich kunnen uitstrekken in alle vier de faction gebieden :D

Nog even, en de Nederlanders zijn de baas en dan is het eerst wat we doen in IJsland onze watermanagement prinsje met dikke kont gebruiken als buttplug voor die vulkaan van ze *PLOP* >:)

Tot V3SPA! 0/
Afbeeldingslocatie: http://www.valheru.nl/eveonline/forum/zo4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
jlammertink schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:33:
Hoi jongens,

Dan zal ik ook maar even schaamteloos reclame maken. Genesis Nation is een voornamelijk NLse Corp in een Alliance die een deel lowsec claimt. Er worden uitstapjes gemaakt naar 0.0. Voor high/low-sec mining, missions en PVP ben je hier ook aan het goede adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder CSM zou CCP een 'combat simulator' geintroduceerd hebben.
Was leuk geweest, gewoon makkelijk te krijgen redelijke pvp (kan ook gedaan worden dat je gewoon modules verliest, hoef je niet naar sisi te gaan om redelijke kans po leuk gevecht te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Mystic_X schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 23:57:
Mag wel stemmingsmakerij zijn maar het is wel waar :).
In tegenstelling tot meneer bastaard die alleen maar dingen aan het verdraaien is. }:O
Die 2 situaties vergelijken 8)7 .
Sorry hoor maar jullie gebruikten bijna net zo veel bubbles op 1 pos als wij op een gate, pot verwijt de ketel? Maar goed stemming makerij en local spam zijn 2 dingen die jullie van perfect van Goonswarm hebben overgenomen.

En wat zou Bastaard verdraaien zijn posts op de laatste 5 pagina's van dit topic gaan over Planetary Interactie en Plexen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

furby-killer schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 08:01:
[...]

Was leuk geweest, gewoon makkelijk te krijgen redelijke pvp (kan ook gedaan worden dat je gewoon modules verliest, hoef je niet naar sisi te gaan om redelijke kans po leuk gevecht te hebben).
pvp waar je niets mee verliest (het is immers een simulatie, geen arena) - is het meest on-eve idee dat CCP gehad heeft in de laatste 7 jaar.

voor gameplay/pvp zonder consequenties gaat men maar naar WoW toe.

[ Voor 7% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 04-06-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-GSF-JohnDoe schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:39:
[...]

pvp waar je niets mee verliest (het is immers een simulatie, geen arena) - is het meest on-eve idee dat CCP gehad heeft in de laatste 7 jaar.

voor gameplay/pvp zonder consequenties gaat men maar naar WoW toe.
Wat een niveautje weer hoor.

En dat het simulatie is is geen enkele reden waarom modules + schip niet verloren zou gaan als je explodeert. Het zou gewoon mogelijk dan zijn om makkelijk pvp te krijgen. Maar dat zei ik net al en toen wenste je me een ritje naar wow toe, volwassen hoor...

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 04-06-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Niet gelijk zo aangebrand Furb, hij trekt gewoon een lijn om z'n punt te maken.

Aan de ene kant was het wel een aardig idee, maar er is niets mis mee de huidige curve van frigate naar cruiser, etc., en alle verliezen tussendoor om ervaring te kweken (en nagenoeg alle PVP speelt zich toch niet af in een arena vorm). Dan ervaar je juist wat PVP zo aardig maakt met EVE.

Op de een of andere manier heb ik nooit zo'n problemen met het vinden van PVP. En -A- is ook weer van de partij. Crashed m'n computer vlak voor een fantastische partij, echt seconden vóórdat ik een bubble aanraak. Phew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Los van of het nuttig/nutteloos/WOW is om een combat simulator te hebben is niet niet echt een enorme prestatie van de CSM om ermee te pronken dat die er dankzij de CSM niet is. Als de designer die Dominion heeft bedacht in plaats daarvan een combat sim had gemaakt zou dat een grote verbetering zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X

Mystic_X

What does this button do

Ashrah schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 08:29:
[...]

Sorry hoor maar jullie gebruikten bijna net zo veel bubbles op 1 pos als wij op een gate, pot verwijt de ketel? Maar goed stemming makerij en local spam zijn 2 dingen die jullie van perfect van Goonswarm hebben overgenomen.

En wat zou Bastaard verdraaien zijn posts op de laatste 5 pagina's van dit topic gaan over Planetary Interactie en Plexen?
Dat is raar maar de meeste NC alliances mogen helemaal niet in local praten, of caod of kugu, shc etc.
Alleen een paar mensen mogen dat maar (in die alliances).

Als ik het niet verkeerd heb werden er door de SC rond de 80 bubbles gebruikt (iemand heeft dit serieus geteld :P) allemaal rond 1 plek.
Volgens mijn in H-W waren er rond de 40 bubbles verspreid rond een pos om caps te vangen.
Niet te vergeten de 40+ bubbles rond H-W station van SC eerder op de dag.

Gisteren leuke ops gehad in een armor hac gang was zelf met een alt in een guardian hard werk en geen km's :(. Wel lol tegen IRC 59 kills 0 deaths :).
Vandaag zat ik te slapen in een systeem van mijn corp warp ik naar station land ik net in mijn rapier in een bubble (als ik gewoon cloaked was gewarped was er niks aan de hand geweest).

iets van 5 reds in local zag ik, ik denk shit, ach ja dan maar vechten. In corp en local fleet om help roepen natuurlijk.
Dramiel en sabre tackelen mij en zien mijn shield snel omlaag gaan ik wist dat er meer aankwamen.
Ik triple web de dramiel warp disruptor op hem en knallen maar dramiel bijna dood komt er een cane, stiletto en een myrm aan. Als die net zijn geland popt de dramiel.
Mijn shield was al lang weg.
Helaas wisten ze niet dat ik een huge armor buffer had >:) .
Sabre was de volgende op mijn lijst. Ik knallen op de sabre en sabre ging neer, Stilleto was buiten mijn WD range dus ik maar de myrm tackelen en schieten (achteraf misschien beter voor cane kunnen gaan). Mijn armor bleeft naar beneden zakken maar ik had geluk en 3 van mijn corpies undocken. Myrm en cane vliegen bij me weg (had nog maar 20% armor op dit moment) maar bleven schieten. Stilletto kwam eraan om mij te tackelen. Ik lock en web hem en hij vloog weg.
Zag ineens dat de cane en myrm buiten WD range waren zat op 10% armor. Ik bedacht we geen moment en warpte naar een random planeet :). Met iets van 5% armor nog over heb ik het overleeft, en nog faction loot van de dramiel aan overgehouden :),
Corpies mogen voortaan wel wat sneller undocken zat 2 minuten alleen te vechten terwijl hun net waren gedocked en naar een combat ship aan het switchen waren. Maar ja uiteindelijk kwamen ze en was eind goed al goed.

Zo ook nog een normale post van mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mystic_X schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:40:
Corpies mogen voortaan wel wat sneller undocken zat 2 minuten alleen te vechten terwijl hun net waren gedocked en naar een combat ship aan het switchen waren. Maar ja uiteindelijk kwamen ze en was eind goed al goed.
Wees blij dat ze niet eerst een kwartier EFT'en en een fitting bouwen voordat ze undocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

Ik wil zeggen, 2 minuten is snel. Je hebt sowieso 30 seconden Scotty, en ik heb liever dat ze een minuut laten buiten komen terwijl ze goed uitgerust zijn dan een behulpzame pipo die in zijn drake springt waar geen ammo in ligt.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
rapture schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:51:
[...]
Wees blij dat ze niet eerst een kwartier EFT'en en een fitting bouwen voordat ze undocken.
Een kwartier EFT'en? Als ik met dat programma begin zit ik zo 3 kwartier te klooien. Maar ja, ik ben dan ook een fitting noob :')

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Zo, lekker AT8 kijken. Hydra heeft zojuist 3 miljard verdiend door zich op te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Ik wil misschien weer is spelen. Maar is het voor nieuwe spelers nog wel toegankelijk? Of ben je te slecht om nog iets uit te maken? Vroeger had ik volgens mij een cruiser of iets beter dan dat... niet super goed maar had iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Sgreehder schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 17:52:
Zo, lekker AT8 kijken. Hydra heeft zojuist 3 miljard verdiend door zich op te blazen.
Agony spelers zeggen dan weer dat er niets betaald is. Kan natuurlijk gewoon gelogen zijn maar tegelijkertijd kan ook Hydra oneerlijk bezig zijn. Is wel het gesprek van de dag natuurlijk.

En dat Angel team van ROL - omg machariel alpha.

Edit: Eve is prima te spelen voor nieuwe spelers - je hebt immers maar 2-3 maanden aan specialisatie nodig om net zo goed te zijn in iets als een veteraan. Natuurlijk ben je dan niet zo veelzijdig.

[ Voor 18% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 05-06-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Met veel punten verliezen kan je wel een makkelijke tegenstander na de voorrondes opleveren. Hydra Reloaded heeft meer dan genoeg uitstekende spelers om zich te plaatsen, ze zijn denk ik gewoon tactisch bezig en hebben er lol in het randje van de regels op te zoeken.

Leuke matches tot nu toe, een paar gevallen waarin de verkeerde keuze van de primary een team de overwinning heeft gekost en een prachtige bait-Basilisk+logistics-Tengu van Death From Above.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Chubz schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:09:
Ik wil misschien weer is spelen. Maar is het voor nieuwe spelers nog wel toegankelijk? Of ben je te slecht om nog iets uit te maken? Vroeger had ik volgens mij een cruiser of iets beter dan dat... niet super goed maar had iets.
Een Rupture is tegenwoordig de nieuwe PVP god oefen-cruiser. Verlies er daar 50 van in je eerste maanden van spelen, en je bent al beter dan de meeste spelers.
[Rupture, oefenen]
Gyrostabilizer I
Gyrostabilizer I
Damage Control I
Tracking Enhancer I
Tracking Enhancer I

10MN MicroWarpdrive I
Warp Disruptor I
Large Shield Extender I

425mm AutoCannon I, Republic Fleet EMP M
Medium Energy Neutralizer I
Small Energy Neutralizer I

Warrior I x4
Valkyrie I x1
Je skill training zal dan bestaan uit het proberen te fitten van tech II versie's van alle items (behalve de rigs), te beginnen met de AutoCannons en de Tracking Enhancers, Gyrostabilizers. Skills die je snelheid/wendbaarheid verhogen zijn altijd goed. En je hebt natuurlijk wat meer skill training nodig om ook daadwerkelijk 5 drones uit te laten.

Als je zit te duimendraaien voordat je dit kan vliegen, doe dan bijvoorbeeld die epic arc in een destroyer of zoiets, dan heb je gelijk wat ISK om door te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
bedankt allemaal. Denk dat ik vanmiddag weer ga subscriben kijken of het me weer bevalt ;)

Please complete your login
You are signing in from an unfamiliar location. For your security, please verify your account. This check prevents others from accessing your account without your permission. If your password is stolen through a phishing site, for example, this step keeps your account safe. You will not be prompted every time.

Enter the name of any character on the account you are logging into

ummm fijn... dat is 2jaar geleden... :p

[ Voor 71% gewijzigd door Proxzor op 06-06-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Aan de andere kant, kun je wel even opnieuw starten. Klinkt gek, maar ik vind de tutorials altijd weer erg leuk om te doen. Dat zijn dan de career agents (F12). Loop ook alle help secties even door, je krijgt dan altijd wat free stuff (skillbooks, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Sgreehder schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:01:
Aan de andere kant, kun je wel even opnieuw starten. Klinkt gek, maar ik vind de tutorials altijd weer erg leuk om te doen. Dat zijn dan de career agents (F12). Loop ook alle help secties even door, je krijgt dan altijd wat free stuff (skillbooks, etc).
Denk dat ik dat ook maar ga doen ja, ben denk ik het meeste toch al vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nano rupture zonder t2 ACs is niet erg lekker imo, en vooral een nieuwere speler zal moeite hebben range te houden tegen andere met relatief trage rupture. Is wel een mooi schip om voor nano schepen te oefenen, maar persoonlijk zou ik beginnen met 1600mm rupture of iets soortgelijks.
Met veel punten verliezen kan je wel een makkelijke tegenstander na de voorrondes opleveren
Is het heel vreemd dat ik niet begrijp wie dat heeft verzonnen? Normaal doe je het toch andersom (zie ook voetbal bijvoorbeeld), iets anders maar de winnaars van een poel spelen tegen de tweede van een andere poel normaal gesproken als eerste 2 doorgaan. Je gaat in voorrondes niet de sterkste tegen elkaar laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernadictus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
[mods: verwijder svp]

[ Voor 86% gewijzigd door Bernadictus op 06-06-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernadictus
Goedenavond heren,

Regelmatig Tweakers lezer, maar nimmer ook maar beseft dat er een forum achter hing. Werd hier vriendelijk door iemand op gewezen.

Binnen Atlas willen wij voor de Nederlandse spelers een meeting organiseren, maar allicht is het leuker om iedere speler van Nederlandse afkomst erbij te hebben. Plan is ruim gezien een cafe in A'dam of Utrecht te siegen totdat de Sov of het bier op is :)

Enige interesse hiervoor?

[ Voor 18% gewijzigd door Bernadictus op 06-06-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Jeetje, dan kan ik zien wie me gepod heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

nou - Keihard gefaald tegen SOLAR FLEETs 3x vindicator setup :x Tering wat een damage zeg.

Maar goed, ere wie ere toekomt, het was gewoon een goede setup.

(toch een beetje jammer dat we niet tegen bijv. Eve Engineering waren uitgeloot) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

Je hield het lang uit in dat command bootje van je. :+

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernadictus
Ja, dat is natuurlijk ook handig, kun je eindelijk zien door wie je gepod bent. Alhoewel ik als dictor/intie pilot daarmee toch al vaak de klos ben :D Maar Interesse vanuit hiero voor een meeting?
Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.