Waar heb je het over??? Er is helemaal geen abnormale stap richting hc's voor fresh 80's. Alleen als tank kun je een moeilijke start meemaken, maar zeker als dps of healer kun je vanaf de eerste seconde op 80 al een heroic instappen.SinergyX schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:48:
[...]
Wel interessante berg aan crafts, de stap richting HC's voor een fresh 80 wordt weer wat normaler
[...]
Ik heb wel wat blue 200 gear klaarliggen, maar verre nog van optimaal. Het is wel flink wennen, systeem achter een feral beertje is toch wat anders dan bij pala of DK, crits geven reduction en lijkt nagenoeg altijd up. (25% van je AP?).
Zelf ben ik op mijn healer (priest) dit weekend 80 geworden. Mijn gear bestond uit gemiddeld itemlevel 182 blues (2.8k GS), geen enkel item gekocht/crafted en geen enchants/gems. Ik ben begonnen met een run in Forge of Souls op normal en heb daarna vele heroics gedaan. Ik heb geen enkel probleem gehad met mijn groepen.
Inmiddels ben ik 10 speeluurtjes verder en zit ik al goed in de epics (4.1k GS, 211 itemlevel gemiddeld, nog 5 blues/heirlooms te vervangen). FoS en PoS heroic heb ik al beide gedaan en daarbij kreeg ik voor het eerst wat problemen, maar dat kwam meer doordat mensen bij Garfrost de stacks tot boven de 20 lieten komen (dus nooit gingen schuilen achter een saronite-rots). I can't heal stupid.
Nogmaals, de enige grote stap naar heroics bestaat voor tanks, waar veel groepen [b]denken[b], dat een tank minimaal 40k hp moet hebben. Maar zelfs ik, als verse-80-healer-in-heroics had geen moeite met soortgelijk gegearde tanks. En dan had ik zelfs tanks erbij met zo'n 20-22k buffed hp en net crit-immune. De enige doden met zo'n tank zijn de dps, die aggro trekken. Ik kan het nog niet aan om een clothy die 2-3 mobs tankt levend te houden.
Zolang je tijdens het levelen alvast wat dungeons doet voor je startgear en er een paar goedkope enchants op doet, dan kun je op 80 in elke spec meteen heroics doen!