Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shabbaman schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:00:
[...]

Dat zou op zich niet zo erg zijn, want dan moet je nog kiezen tussen faith en gold. Tenzij je je faith ook gewoon kan kopen of je door faith je gold ook kan maximaliseren...
In principe kan dat allebei natuurlijk, afhankelijk van je beliefs, gebouwen, tile improvements, etc.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De officiële Gods & Kings-site is up: klik

Onder het kopje 'civilizations' zie je korte filmpjes van alle nieuwe leiders, plus info wat de units/building/abilities van de nieuwe civs zijn :)

[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 22-05-2012 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:14

Shabbaman

Got love?

CS puppets kopen, dat lijkt me wel OP. Ik weet al wat mijn eerste civ gaat zijn }) De special ability van Zweden moet wel hilarisch zijn in multiplayer.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Op Steam is nog geen spoor te zien van een pre-order voor G&K. Is er een release date bekend trouwens? Release op 19 juni 2012 volgens Amazon.

[ Voor 18% gewijzigd door YellowOnline op 22-05-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YellowOnline schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:15:
Op Steam is nog geen spoor te zien van een pre-order voor G&K. Is er een release date bekend trouwens? Release op 19 juni 2012 volgens Amazon.
22 juni in Europa.

Maar op Steam idd nog geen pre-order. Zou ergens aan het einde van de maand moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

He bah, ik heb nu, op het werk, een plotse drang om CivV te spelen. Altijd maar wachten... De nieuwe Sim City duurt ook nog een eeuwigheid (lees: 2013).

Overigens heb ik de laatste tijd weer veel last van een oude bug in CIvV, nl. dat mijn troepen niet meer terug op land willen en oneindig rondjes blijven draaien in het water :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is dit weekend Free Weekend op Steam voor Civilization V, weekendje uitproberen dus.
Tevens is het met 75% korting te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Nu staat de Expension Pack ook als pre-order op Steam.

Steam: Sid Meier's Civilization V - Gods and Kings

€26.99 als pre-order en €29.99 wanneer het RTM is. De gewoonlijke $ = € dus.

Overigens is de release volgens Steam 19/06/2012, net zoals in de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik eis hoedjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YellowOnline schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:38:
Dat viel mij ook op, blijkbaar wel een worldwide release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

anandus schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:21:
[...]

Dat viel mij ook op, blijkbaar wel een worldwide release?
Digitaal lijkt het er alvast op. In de retail kan het natuurlijk wel 3 dagen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Deity gewonnen met de mongolen. Kom maar op met de expensian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YellowOnline schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:50:
[...]
Digitaal lijkt het er alvast op.
Ja, hè?
Potver, het zou wel fijn zijn. Weet nog bij de release van Civ 5, dat dat niet zo was en je dus paar dagen moest wachten tot het uitkwam ('unlockte').

Maar het ziet er naar uit dat het nu anders is, gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

anandus schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:49:
[...]
Ja, hè?
Potver, het zou wel fijn zijn. Weet nog bij de release van Civ 5, dat dat niet zo was en je dus paar dagen moest wachten tot het uitkwam ('unlockte').

Maar het ziet er naar uit dat het nu anders is, gelukkig :)
Let op, je kent het begrip Valve-Time hé. Steam is tot nader order een Valve platform..

[ Voor 7% gewijzigd door YellowOnline op 30-05-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YellowOnline schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:41:
[...]
Let op, je kent het begrip Valve-Time hé. Steam is tot nader order een Valve platform..
Ik ken het begrip 'valve time', maar dat slaat eerder op spellen ontwikkeld door Valve, niet zozeer Steam zelf.

Misschien bedoel je het feit dat een hoop spellen op Steam om 19 uur Nederlandse tijd unlocken? Dat wordt weleens verward met 'Valve time'.
Al deden ze met Civ 5 weer anders, toen werd de wereld in drie 'tijdzones' verdeeld en in elke tijdzonde om 0:00 unlockt, zo kon je het om 02:00 in NL spelen (zie hier voor de tijden toen).

Maar het was toen wél drie dagen nadat het al speelbaar was in de VS (24 september vs 21 september). En het leek erop dat dit voor G&K ook zo zou zijn (19 juni vs 22 juni), maar nu is dat onduidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 30-05-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Nog eventjes geduld en dan is het zover... :)

Kan iemand mij uitleggen trouwens waarom zelfs met mijn nieuw systeem (i5 3750K, 16GB DDR3 2133 en nog steeds een GTX460) huge mappen onspeelbaar zijn? Tegen de 19e eeuw duurt elke zet van de computer minstens een minuut, net zoals op mijn vorige systeem. Als je dan zoals ik op Epic of Marathon speelt dan heb je vanaf de 20e eeuw tussen elke beurt de tijd om een sigaret te roken. Mijn gezondheid - longen specifiek - lijdt onder deze trage beurtenwissel :)

Wat me opvalt is dat noch CPU noch RAM eigenlijk zwaar belast worden op het moment van de next turn. Waarom gebruikt Civ V verdorie de rekenkracht die hij ter beschikking gesteld krijgt niet ten volle? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowOnline schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:04:

Kan iemand mij uitleggen trouwens waarom zelfs met mijn nieuw systeem (i5 3750K, 16GB DDR3 2133 en nog steeds een GTX460) huge mappen onspeelbaar zijn? Tegen de 19e eeuw duurt elke zet van de computer minstens een minuut, net zoals op mijn vorige systeem. Als je dan zoals ik op Epic of Marathon speelt dan heb je vanaf de 20e eeuw tussen elke beurt de tijd om een sigaret te roken. Mijn gezondheid - longen specifiek - lijdt onder deze trage beurtenwissel :)

Wat me opvalt is dat noch CPU noch RAM eigenlijk zwaar belast worden op het moment van de next turn. Waarom gebruikt Civ V verdorie de rekenkracht die hij ter beschikking gesteld krijgt niet ten volle? :(
Ik zag dit topic en vroeg het me af of ze die beurten al wat sneller hadden gemaakt. Valt wel mee dus, zeker voor mijn bescheiden pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik ben geupgrade naar een HD7850 (met een i5 760), en de interturns waren op zich nu wel speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

YellowOnline schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:38:
Nu staat de Expension Pack ook als pre-order op Steam.

Steam: Sid Meier's Civilization V - Gods and Kings

€26.99 als pre-order en €29.99 wanneer het RTM is. De gewoonlijke $ = € dus.

Intussen is de release voor de EU opgeschoven naar 22 juni :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Jammer. Had ik net vrij, besluit Firaxis toch dat het 3 dagen extra nodig heeft om Steam de benodigde bits te laten verschuiven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowOnline schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:04:

Dat komt omdat je waarschijnlijk alle workers op 'automated' hebt staan. Zelf heb ik ook een i5 en GTX 460 en duurde de buurten ook ontzettend lang. Gewoon al je workers van automated halen en alles komt weer goed _/-\o_ (ok, het duurt wel langer om ze allemaal aan het werk te zetten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb dit spel ook weer herontdekt. De laatste keer dat ik het speelde was in '92

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:09:
[...]
Dat komt omdat je waarschijnlijk alle workers op 'automated' hebt staan. Zelf heb ik ook een i5 en GTX 460 en duurde de buurten ook ontzettend lang. Gewoon al je workers van automated halen en alles komt weer goed _/-\o_ (ok, het duurt wel langer om ze allemaal aan het werk te zetten ;) )
Sowieso wil je maar max 5 workers hebben, meer kost alleen maar teveel geld extra. Pas als je oorlogsmachine draait en je stad na stad erbij pakt kan je je permitteren om nodeloos workers erop na te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik hoop dat er een keer een ( hele goede dan wel ) mod uitkomt waarmee je eenmaal vertrokken naar Alpha Centauri daar een planeet kan koloniseren etc. ( bv planeet vol met uranium of zoiets zodat spelers met een extra planeet een tactisch voordeel ( kunnen ) krijgen )

Vind het altijd erg jammer dat wanneer jij je spaceship lanceert het ophoud, ik wil space verkennen. ( alla Star trek )

Stel de wereld zou zich inderdaad ontwikkelen zoals in bv Star Trek Voyager. Er word opeens een keer een Warp drive uitgevonden waarmee we sneller als het licht ( aub geen Einstein gezwemel nu ) kunnen reizen.

Beetje fantasievolle programmeur kan dan ook fictionele technologieen verzinnen. ( inplaats van Future tech eindeloos )

Kan er zo een aantal opnoemen. Transporter ( kan ook ingezet worden om units grote afstand op aarde instant te verplaatsen ), Warp drive, Transwarp drive , EMP forcefields, Holodecks ( happiness + 4 ), Space elevator, Asteroid mining en ga zo maar door.

Jammer dat het bij het aardse blijft.

Echter ik ben fel tegenstander van Alien bullshit , alla Command and Conquer ( skrin ),gewoon buitenaardse beschavingen en geen monsters die alleen maar een ding denken ( KILL KILL KILL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

Dus zoiets als: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=233074

Ik kan geen Star Trek mod vinden voor Civ V gek genoeg.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:15:
Wat ik hoop dat er een keer een ( hele goede dan wel ) mod uitkomt waarmee je eenmaal vertrokken naar Alpha Centauri daar een planeet kan koloniseren etc. ( bv planeet vol met uranium of zoiets zodat spelers met een extra planeet een tactisch voordeel ( kunnen ) krijgen )

Vind het altijd erg jammer dat wanneer jij je spaceship lanceert het ophoud, ik wil space verkennen. ( alla Star trek )

Stel de wereld zou zich inderdaad ontwikkelen zoals in bv Star Trek Voyager. Er word opeens een keer een Warp drive uitgevonden waarmee we sneller als het licht ( aub geen Einstein gezwemel nu ) kunnen reizen.

Beetje fantasievolle programmeur kan dan ook fictionele technologieen verzinnen. ( inplaats van Future tech eindeloos )

Kan er zo een aantal opnoemen. Transporter ( kan ook ingezet worden om units grote afstand op aarde instant te verplaatsen ), Warp drive, Transwarp drive , EMP forcefields, Holodecks ( happiness + 4 ), Space elevator, Asteroid mining en ga zo maar door.

Jammer dat het bij het aardse blijft.

Echter ik ben fel tegenstander van Alien bullshit , alla Command and Conquer ( skrin ),gewoon buitenaardse beschavingen en geen monsters die alleen maar een ding denken ( KILL KILL KILL )
Alpha centauri is voor mij persoonlijk echt met LICHTJAREN voorsprong het beste Civ spel ooit geweest. Geen enkele andere die zo goed was als AC echt zo geniaal. Heb Civ vanaf deel 2 echt vollebak gespeeld maar AC is nooit overtroffen. Al helemaal niet door die gedrochten van de afgelopen jaren. Leuk hoor civ 5 maar het is een kinderspelletje geworden.

Overigens is je term alien bullshit nogal onhandig gekozen. Ik snap wat je bedoeld maar in het geval van een ruimte civ zijn mensen net zoveel Alien. Dus als je niks van alien bullshit wilt moet je ook mensen weglaten :+

Als je de film Alien/ALiens bedoeld had je beter een andere film kunnen nemen :9

[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 19-06-2012 13:41 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:09:
[...]

Neen, ik doe nooit workers automated. Ik ben het nl. vaak niet eens met hun beslissingen. Daar ligt het dus niet aan. Overigens heb ik één worker voor elke stad behalve de hoofdstad.

Wat space betreft: ik heb geen greintje enthousiasme voor ruimtevaart. Een Space Civ zou ik overslaan :)

[ Voor 8% gewijzigd door YellowOnline op 20-06-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Protip!
Civ 5 G&K voor ~€15,- plus direct te spelen (niet hoeven te wachten tot vrijdag).

Koop hier op MacUpdate G&K, de key werkt zowel op Mac als op PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

YellowOnline schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:48:
Overigens heb ik één worker voor elke stad behalve de hoofdstad.
Waarom? Wat doe je met zoveel workers? Alhoewel, mijn laatste potje was een OCC met 1 worker... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:17
anandus schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:00:
Protip!
Civ 5 G&K voor ~€15,- plus direct te spelen (niet hoeven te wachten tot vrijdag).

Damn, had je die niet wat eerder kunnen posten :P
Heb de Steam-versie al gepreordered, neem aan dat dat niet terug te draaien is?

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BSTNjitRam schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:26:
[...]

Damn, had je die niet wat eerder kunnen posten :P
Heb de Steam-versie al gepreordered, neem aan dat dat niet terug te draaien is?
Volgens mij niet, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik had eigenlijk ook verwacht dat de DLC op Steam in de aanbieding zou zijn na launch van de add-on. Ik heb nooit naar de Civ DLC omgekeken, maar een paar extra civilizations bovenop de add-on zou mijn hernieuwde Civ ervaring nog een extra likje verf erbij geven. Maar de gewone prijzen zijn me te duur, alle DLC bij elkaar kost 38 euro, flink meer dan de add-on en je krijgt er veel minder voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

De DLC is regelmatig in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Protip!

Ik dank u zeer _O_ Zojuist aangeschaft :Y :9 Vanavond lekker potje spelen. Heb 'm al aan wat vrienden doorgegeven dus dat wordt oorlog vanavond!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shabbaman schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:07:
De DLC is regelmatig in de aanbieding.
Yups, binnenkort zal er wel weer een summersale zijn (einde van de maand ofzo?) en dan zullen de DLC met 50 of 75 procent korting voorbijkomen.
Snappie88 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:15:
[...]

Ik dank u zeer _O_ Zojuist aangeschaft :Y :9 Vanavond lekker potje spelen. Heb 'm al aan wat vrienden doorgegeven dus dat wordt oorlog vanavond!
Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ben Gods and Kings aan het spelen. Moet wel even wennen met de nieuwe diplomacy en religion dingetjes.
Kan ook geen research agreement doen voordat ik education heb uitgevonden en vriendelijk ben met een ander land.

Maar dit wordt zeker leuk. Het is alleen nog ff wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is vreselijk wennen :P

Sowieso zijn een hoop slingshots en dergelijke eruit. En kleine dingetjes als dat de gratis settler in Liberty verplaatst is, dat trading posts later komen, dat de wonders andere dingen doen enzo, is flink wennen.

Maar so far vind ik het heel leuk. Maar ben nog flink aan het rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

anandus schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:29:
Het is vreselijk wennen :P

Sowieso zijn een hoop slingshots en dergelijke eruit. En kleine dingetjes als dat de gratis settler in Liberty verplaatst is, dat trading posts later komen, dat de wonders andere dingen doen enzo, is flink wennen.

Maar so far vind ik het heel leuk. Maar ben nog flink aan het rondkijken.
Fuck, ik heb meer betaald en mag langer wachten :(

Dat die gratis settler verhuisd is, is slecht nieuws voor mij, aangezien ik meestal begon met, in volgorde, de gratis worker, 33% minder culture voor nieuwe steden, gratis settler. 't Zal een heel andere manier van spelen worden sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ook gekocht via jouw tip anandus, thanks :) Vanavond maar eens even kijken.

Is er ook iets veranderd zodat een horsemen-rush niet zo effectief meer is?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YellowOnline schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:50:
[...]

Fuck, ik heb meer betaald en mag langer wachten :(

Dat die gratis settler verhuisd is, is slecht nieuws voor mij, aangezien ik meestal begon met, in volgorde, de gratis worker, 33% minder culture voor nieuwe steden, gratis settler. 't Zal een heel andere manier van spelen worden sowieso.
De gratis settler en de policy dat je steden een extra productie hebben zijn omgedraaid, dus het is niet heel erg.
Maar het is sowieso allemaal anders, de tech tree is ook wat opgeschud, klik voor tech tree.
Magic schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:15:
Ook gekocht via jouw tip anandus, thanks :) Vanavond maar eens even kijken.

Is er ook iets veranderd zodat een horsemen-rush niet zo effectief meer is?
Steden zijn veel robuuster geworden. Zonder siege units gaat het je niet snel lukken om een stad in te nemen.

Ook is iron working véél duurder zodat een swordsman rush ook moeilijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Protip!

Civ 5 (het origineel dus - inclusief dlc - je krijgt binnen 10 min. een key via email) voor €10,36.
http://www.gamekeys4u.net...ion-10-dlc-key-steam.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Capsaicin schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:16:
[...]
Civ 5 (het origineel dus - inclusief dlc - je krijgt binnen 10 min. een key via email) voor €10,36.
http://www.gamekeys4u.net...ion-10-dlc-key-steam.html
Die GOTY-editie ligt ook voor €14,99 bij de Bart Smit :)

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 20-06-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Protip!

Hm, nu is ie daar weer gewoon 29 dollar.

Ik heb em eergisteren hier gehaald voor een kleine 16 euro: http://gamerkeys.net/Stea...Gods-and-Kings-CD-KEY.htm
Heb alleen nog geen key gehad. Die ontvang ik zeker pas morgen?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dirkjesdirk: Misschien in dit topic vragen? :)
Legale gamekeys kopen - Deel II

Hoe zijn andermans ervaring met G&K? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ook via de link van anandus G&K gekocht. Ik heb er alleen nog niet heel veel tijd voor gehad om het uit te proberen. Mijn eerste ervaring is dat je nu, ook op lagere moeilijkheid, meer moet kiezen welke kant je op gaat, en het spel dus strategischer is geworden. Ik moet zeggen dat het mij wel bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Geen ervaring met die DLC. Ik ben echt een nieuwkomer op CIV gebied, maar vind het wel erg leuk (vooralsnog).
Gisteren aan mijn 3e pot begonnen van CIV5.

Ik heb mijn economie goed in orde op dit moment. Niet te veel wegen leggen, aangezien die '1' kosten. Dat was in 1993 nog niet :P. Dus ik verbind wel alle steden met elkaar, maar niet meer dan dat.

Ik zit redelijk ingebouwd op dit moment. Ik zit momenteel in de fase van 'Trebuchet', geen idee welk jaartal. Ik wil eigenlijk wat losse stadstaten nu gaan veroveren, zodat ik wat verder kan groeien. Hoe pakken jullie dat aan. Gewoon met 3 Trubuchets er naartoe en 3 pikeman. En zo langzaam de stad veroveren? Ik heb helaas nog geen goede vloot (ik heb alleen de eerste boot nog maar Tireme :? ).

Ik hoor het graag. Ik loop mometeel 3e van iedereen en de nummer 2 die mij helemaal heeft ingebouwd staat 2e.

Ook heb ik een probleem met happyness. In de eerste 2 spellen totaal geen last van gehad en nu krijg ik ze moeilijk 'happy'. Daar nog korte makkelijke tips voor? Ik wil eigenlijk niet te veel 'maintenance' gebouwen neerzetten. Circus heb ik nog niet.

Ik hoor graag wat input van de 'cracks' hier!

Ik ben nieuw, dus echt strategieen heb ik niet. Ik probeer gewoon in het begin redelijk snel een stad of 6 neer te zetten. Niet te veel kosten krijgen door maintenance. Niet te veel legers hebben in het begin (max 4 a 5). 4 a 5 workers om alle steden goed te voorzien van 'assets'. Ik speel volgens mij altijd op totale vernietiging, terwijl je natuurlijk ook meer kunt richten op science.

Ik wil ook eigenlijk advies voor de eerste 50(?) beurten.

Nu doe ik ongeveer zo:
-Stad1 bouwen
-worker bouwen
-setler2 bouwen
-leger bouwen
-worker bouwen
-setler3 bouwen

-stad2 worker bouwen
-leger bouwen
-setler3 bouwen

-stad 3 worker bouwen

Eventueel tussendoor een legertje extra als ik 'pech' heb met barbaren.
-Daarna probeer ik snel marketplaces te bouwen in de steden, want dat levert geld op.
-Hoe kan ik tussendoor nog makkelijk mijn happyness regelen. Alleen met de luxery recources? Maar ze vragen meestal iets, wat ik niet heb...

[ Voor 29% gewijzigd door Mystikal op 22-06-2012 11:38 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De focust teveel op je tweede stad. Je kan beter je eerste stad qua infrastructuur voorzien (monument) en scout zodat je daarna kan focussen op een tweede stad. Het bouwen van een settler is namelijk zowel duur als bevolkingsgroei-remmend (geen extra food). Je eerste stad kan dus niet veel hebben tijdens settlerbouwen zodat je bij het stichten van je tweede stad eigenlijk 2 kleine stadjes hebt.. en dus ook happynesss-problemen. Je focus verleggen en vanaf beurt 50 een tweede stad ambiëren is beter.
En zonder G&K kon je je setteler ophalen in je liberty-tree van policies, waardoor settlers bouwen in je hoofdstad ook qua prijs halveerde.

Ik heb dus ook geen ervaring met G&K yet qua stadstaten maar in CIv5 is een stadstaat aanvallen mogelijk het enige wat je onder geen beding moet doen. Die diplomacy-hit zal je achtervolgen terwijl een symbiose met stadstaten je gewoon veel meer kunnen opleveren.

Vanavond maar 's kijken naar G&K, de downloadlink gedaan en vannacht de 1 GB binnengehengeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Delerium schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:04:
De focust teveel op je tweede stad. Je kan beter je eerste stad qua infrastructuur voorzien (monument) en scout zodat je daarna kan focussen op een tweede stad. Het bouwen van een settler is namelijk zowel duur als bevolkingsgroei-remmend (geen extra food). Je eerste stad kan dus niet veel hebben tijdens settlerbouwen zodat je bij het stichten van je tweede stad eigenlijk 2 kleine stadjes hebt.. en dus ook happynesss-problemen. Je focus verleggen en vanaf beurt 50 een tweede stad ambiëren is beter.
En zonder G&K kon je je setteler ophalen in je liberty-tree van policies, waardoor settlers bouwen in je hoofdstad ook qua prijs halveerde.

Ik heb dus ook geen ervaring met G&K yet qua stadstaten maar in CIv5 is een stadstaat aanvallen mogelijk het enige wat je onder geen beding moet doen. Die diplomacy-hit zal je achtervolgen terwijl een symbiose met stadstaten je gewoon veel meer kunnen opleveren.

Vanavond maar 's kijken naar G&K, de downloadlink gedaan en vannacht de 1 GB binnengehengeld.
Thanks, even korte resume zodat ik zeker weet dat ik het begrijp :P.

Maar wat doet een scout dan? Daarmee kun je toch 'alleen' de wereld verkennen? Waarom hebben 2 kleine stadjes happyness problemen? Omdat ze beide geen monument hebben in dat stadium?

Verder heb je het over een settler 'ophalen' in je liberty-tree van policies. Dus je geeft me het advies om voor die policy (in het begin) te kiezen?

Ah, geen stad-staten aanvallen dus! Ik heb ze voorheen altijd met de grond gelijk gemaakt :P. Moet ik ook perse wegen naar de stadstaten bouwen of helpt dat niet voor het handel drijven? Ik weet dat ze er soms specifiek om vragen. Mijn influence is vaak niet heel erg hoog bij die stadsstaten. Handelen van luxery goods werkt vooralsnog niet echt lekker. Ze gaan nooit akkoord.. Dus ik kan ze hoogstens geld schenken of een 'unit'.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Je kan die CS gewoon "kopen" door ze geld te geven. De truuk is om een CS te kopen die je een voedsel-bonus geeft, en dan het extra voedsel te gebruiken voor specialists of om de focus van je burgers te verleggen naar tiles die veel goud opleveren. Op die manier levert een CS je meer op dan dat hij kost (lees: PROFIT) en heb je de eerste stap naar een overwinning gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Nu online

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Mystikal schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:54:
[...]

Thanks, even korte resume zodat ik zeker weet dat ik het begrijp :P.

Maar wat doet een scout dan? Daarmee kun je toch 'alleen' de wereld verkennen?
ja, en die kunnen snel de ruins vinden voor zeer nuttige extra's in het begin.
Waarom hebben 2 kleine stadjes happyness problemen? Omdat ze beide geen monument hebben in dat stadium?
Monument geeft je culture, en dus extra vakken rondom je stad die je kunt exploiten. Happiness is met name afhankelijk van de grootte van de stad.
Verder heb je het over een settler 'ophalen' in je liberty-tree van policies. Dus je geeft me het advies om voor die policy (in het begin) te kiezen?
Dit is een persoonlijke keuze, ik breid over het algemeen (veel te) laat mijn rijk uit met steden en dus is het voor mij niet logisch om deze al vroegtijdig te kiezen, ik focus meer op groei van mijn eerste stad.
Ah, geen stad-staten aanvallen dus! Ik heb ze voorheen altijd met de grond gelijk gemaakt :P. Moet ik ook perse wegen naar de stadstaten bouwen of helpt dat niet voor het handel drijven? Ik weet dat ze er soms specifiek om vragen. Mijn influence is vaak niet heel erg hoog bij die stadsstaten.
Stadstaten inderdaad niet aanvallen, ze leveren je meer op als je vrienden met ze bent. Handel met goederen hoeft ook niet, daar krijg je automatisch beschikking over als je vrienden met ze bent. Ze willen alleen geld (of missies) van je.
Handelen van luxery goods werkt vooralsnog niet echt lekker. Ze gaan nooit akkoord.. Dus ik kan ze hoogstens geld schenken of een 'unit'.
Ik vermoed dat je het hier hebt over tegenspelers en niet de stadstaten? Handelen doen ze over het algemeen alleen als ze overschotten hebben, of je moet hele goede vrienden met ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

SandaX schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:22:
Ik vermoed dat je het hier hebt over tegenspelers en niet de stadstaten? Handelen doen ze over het algemeen alleen als ze overschotten hebben, of je moet hele goede vrienden met ze zijn.
Ik had het eigenlijk ook over de stadstaten? Maar dat zal waarschijnlijk liggen aan het feit dat mijn influence te laag is?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Nu online

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Het is met stadstaten naar mijn weten in het geheel niet mogelijk te handelen in grondstoffen, aangezien je deze gewoon cadeau van ze krijgt als je vriend / ally bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

SandaX schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:23:
Het is met stadstaten naar mijn weten in het geheel niet mogelijk te handelen in grondstoffen, aangezien je deze gewoon cadeau van ze krijgt als je vriend / ally bent.
Ah, zou goed kunnen(!). Ik neem het meteen voor waar aan. Zoals gezegd, ben ik echt een nieuwkomer dus probeer te leren!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Mystikal schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:37:
[...]

Ah, zou goed kunnen(!). Ik neem het meteen voor waar aan. Zoals gezegd, ben ik echt een nieuwkomer dus probeer te leren!
Houden je steden aantal laag. Makkelijker te managenen en itt voorgaande civs zijn meerdere steden niet echt beter. Ik neem aan dat dit ook nog voor G&K telt.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Postius schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:54:
[...]

Houden je steden aantal laag. Makkelijker te managenen en itt voorgaande civs zijn meerdere steden niet echt beter. Ik neem aan dat dit ook nog voor G&K telt.
Als in 3 tot 5? En als je eenmaal steden gaat veroveren? Die houden jullie dus niet aan of alleen als puppet? (en zo ja, wat is daar het voordeel van?)

[ Voor 7% gewijzigd door Mystikal op 22-06-2012 14:59 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Nu online

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Het voordeel van een puppet is dat je wel de lusten maar niet de lasten hebt van de steden. Je ontvangt wel de productie, gold en culture bijvoorbeeld, maar de unhappiness is minder. Nadeel is dat je niet kan bepalen hoe de stad moet produceren en groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mystikal schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:54:
Maar wat doet een scout dan? Daarmee kun je toch 'alleen' de wereld verkennen?
De wereld ontdekken levert meer op dan je denkt. Als je andere beschavingen tegenkomt kan het zijn dat deze een technologie hebben die jij niet hebt. Dan daalt de tijd/research die het kost om die techniek uit te vinden. Meer beschavingen tegenkomen levert dus een techbonus op.
Nog los van natuurwonderen die je gratis +1 hapiness opleveren.
Waarom hebben 2 kleine stadjes happyness problemen? Omdat ze beide geen monument hebben in dat stadium?
Half, ze zijn niet ontwikkeld genoeg om iets te produceren maar kosten we hapiness. Als je eerste stad bv al een luxury 9+4 hapiness) heeft aangesloten kan je dan pas een tweede stad stichten. Of dat je verder ontwikkelde stad bv een circus makkelijk en snel kan aanmaken. (een circus vereist paarden in de omgeving)
Ja, in Civ5 is liberty een goede opening en die vrije settler is vrijwel de meestgebruikte tactiek voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 22:45
SandaX schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:02:
Het voordeel van een puppet is dat je wel de lusten maar niet de lasten hebt van de steden. Je ontvangt wel de productie, gold en culture bijvoorbeeld, maar de unhappiness is minder. Nadeel is dat je niet kan bepalen hoe de stad moet produceren en groeien.
Levert een puppet stad eigenlijk ook minder unhappiness dan een normale eigen stad, of een veroverde stad met een courthouse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

SandaX schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:02:
En puppets verhogen je culture-cap niet. (dus wel de gold en culture krijgen maar niet dat je meer culture nodig hebt voor nieuwe policies)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik bouw eerst de Liberty tree uit en sticht aldus mijn 2e stad. Steden 3 en 4 komen vrij snel omdat mijn hoofdstad tegen dan wel alle gebouwen heeft uitgebouwd. Het verschil met vroeger is dat ik nu Tradition en Piety tegelijkertijd uitbouw omdat. Van Tradition gebruik ik graag de gratis monumenten en de bonus voor garrisoned troops. Piety bouw ik genoeg uit voor extra faith en voor de 10% culture korting.

Moet wel zeggen: ik speel vooral Archipelo met één boogschutter per stad. Ik moet dus niet constant troepen kweken. Pas wanneer er bombers in het spel komen begin ik met veroveren. 6 bombers + 1 infantery krijgt nagenoeg elke stad op de knieën.

Mijn voornaamste probleem tot nu toe, in vergelijking met vroeger, is dat ik veel minder geld heb - tot het punt dat ik vaak in het rood ga. Het is me nog niet duidelijk hoe dat komt.

De bug dat troepen niet uit het water geraken lijkt weg te zijn overigens. In de plaats heb ik wel twee andere problemen:
1) Soms rondt de computer de beurt niet af en blijft hij hangen. Dan moet ik even Escapen en Resumen opdat alles weer werkt. Gebeurt zelden en is snel opgelost.
2) Irritanter is dat af en toe de focus van de map ongewild naar een hoek scrollt. Elke hoek is mogelijk. En neen, dat ligt niet aan mijn toetsenbord of muis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Combat is wel van een ander niveau zeg. Het veroveren van een stad van een buurbeschaving is heel wat moeilijker geworden, zelfs met 5 artilleries kom ik er nauwelijks doorheen.

Spionage is trouwens ook best afzien, een technologische voorsprong kan zowaar worden afgepakt door je buren. Je kan dan wel eisen dat ze moeten opzouten maar dan krijg je een negatieve modifier en dan gaan ze gewoon door met spioneren.
Zodoende dus mijn eerste oorlog maar begonnen, een beetje spioneren is niet gewenst. Nu alleen nog de bommenwerper uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Van combat gesproken: ik heb de indruk dat de barbarians een stukje sneller spawnen en agressiever geworden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

anandus schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:00:
Hoe zijn andermans ervaring met G&K? :)
Ik ben in mijn eerste potje geen enkele "great" tile improvement van de AI tegengekomen, dus ik vraag me af of de AI wel in staat is om misbruik te maken van alle GP's die je kan farmen. Je land volgooien met holy sites is wel OP. Als je de onderste helft van de policy tree kan unlocken begint het feest pas goed, want dan kan je ook andere GP's farmen. Gratis golden age met great artists, why hello there easy win. Mijn eerste potje was met Oostenrijk, en CS kopen voor 500g is misschien nog wel absurder dan GP's kopen met faith.

Dit was op king, ik wou snel even de grote veranderingen zien zonder na te denken ;) Samenvatting eerste indruk:
-GP farming is zwaar overpowered
-Ability van Oostenrijk is... zwaar overpowered (ik zou echt niet weten waarom je een andere civ zou kiezen), heeft meer restricties (bijvoorbeeld: eerst 10 beurten allied zijn) nodig
-unlock andere GP's via social policies kan echt niet gekoppeld worden aan de eerste policy
-verschuiving focus naar faith maakt focus op cultural victory lastiger, en dat is Een Goed Ding(tm)
-unit support lijkt meer te kosten?
-AI gaat onderling geen research agreements meer aan?

Mijn inschatting is dat G&K het moeilijkheidsniveau ongeveer één a twee stappen omlaag is, en dat de AI niet geoptimaliseerd is voor de veranderingen (zeg ik het zo vriendelijk genoeg?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over Oostenrijk ben ik het met je eens, daar moet echt iets aan gedaan worden. Hogere prijs, of een of andere penalty.
Over GP farmen ben ik het niet met je eens, om twee redenen. Ten eerste omdat de prijs van elke GP omhoog gaat, dus na een paar GP's wordt het een stuk moeilijker (4500 faith is best veel, zeg maar), ten tweede omdat 'gratis' GP's nu ook meetellen voor je normale GP-ontwikkeling, dus netto heb je niet heel veel meer (of misschien zelfs minder, omdat je geen dubbele 'natuurlijke' pops hebt!) GP's dan voorheen.

Overigens gaat de AI onderling zeer zeker RA's aan, ik heb het meerdere malen gezien. Misschien dat je het minder ziet omdat het alleen gebeurt als ze friendly zijn.

Qua moeilijkheid vind ik het moeilijker noch makkelijker, al vind ik oorlog wel leuker.
(Eerste potje king gedaan, rest emperor, nu zo'n ~25 uurtjes G&K achter de rug).

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 25-06-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Maar bij 4500 faith voor een GP heb je er toch al zeven gemaakt? De faith-prijs voor een GP gaat volgens mij niet omhoog als je er één op de normale manier hebt gemaakt. Dus die eerste Great Artist die je maakt als je rationalism unlockt kost je 1000 faith, ook al heb je er daarvoor al een paar gefarmt, of een paar gekregen bij het Louvre. Ook als je daarvoor al een paar Great Merchants hebt gekocht na mercantilism. En 1000 faith is niet zo veel (in ieder geval 4,5 keer minder dan 4500 faith ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hoe kunnen jullie het gemakkelijker vinden? Ik vind zowel barbarians als AI players stukken agressiever op Prince en op King dan voor de Expansion.

Ik ga vandaag pas met Maria-Theresia spelen, dus nog geen mening of die overpowered is.

[ Voor 4% gewijzigd door YellowOnline op 25-06-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shabbaman schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:17:
Maar bij 4500 faith voor een GP heb je er toch al zeven gemaakt? De faith-prijs voor een GP gaat volgens mij niet omhoog als je er één op de normale manier hebt gemaakt. Dus die eerste Great Artist die je maakt als je rationalism unlockt kost je 1000 faith, ook al heb je er daarvoor al een paar gefarmt, of een paar gekregen bij het Louvre. Ook als je daarvoor al een paar Great Merchants hebt gekocht na mercantilism. En 1000 faith is niet zo veel (in ieder geval 4,5 keer minder dan 4500 faith ;) ).
De prijs stijgt per met faith gekochte GP, dus de eerste is 1000, de volgende 1500, die daarna 2500, etc.
Die prijs staat inderdaad los van GP's die je op de normale manier gespaard hebt of via wonders of liberty gekregen heb.
Maar alle GP's, los van hoe je eraan komt, verhogen de drempel om een nieuwe GP op de normale manier te krijgen. In vanilla was dit niet zo en steeg de drempel alleen door GP's die je normaal verkreeg, is dus iets om op te letten.
YellowOnline schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:21:
Hoe kunnen jullie het gemakkelijker vinden? Ik vind zowel barbarians als AI players stukken agressiever op Prince en op King dan voor de Expansion.
Ik vind het niet makkelijker hoor. Ik vind het makkelijker noch moeilijker.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 25-06-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

anandus schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:32:
Maar alle GP's, los van hoe je eraan komt, verhogen de drempel om een nieuwe GP op de normale manier te krijgen.
Dat is op zich wel een goede tweak om een beetje balans te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

Ik speel dit nu ook op de mac. En daar zie ik zodra ik opstart het G&K intro ding. Als ik een nieuw potje start lijkt het ook alsof de AI anders is. Hebben meer mac gebruikers dit ervaren? Bijvoorbeeld 1 barbarian brute sloopt twee van mijn warriors...

En zodra je in de buurt van een barbarian encampment komt dan spawnt er meteen een extra archer of andere unit.

[ Voor 18% gewijzigd door Spockz op 25-06-2012 20:22 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Spockz schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:21:
Ik speel dit nu ook op de mac. En daar zie ik zodra ik opstart het G&K intro ding. Als ik een nieuw potje start lijkt het ook alsof de AI anders is. Hebben meer mac gebruikers dit ervaren? Bijvoorbeeld 1 barbarian brute sloopt twee van mijn warriors...

En zodra je in de buurt van een barbarian encampment komt dan spawnt er meteen een extra archer of andere unit.
Dat is wat ik ook ervaar maar dan op Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Het lijkt er inderdaad op alsof Barbs al vanaf turn1 beginnen met spawnen.

O well, ik was dankzij mijn laatste Montezuma potje al "ervaren" met Raging Barbs dus ik vind het wel meevallen nu. (Culture trollen met monty. Raging Barbs + Honor social policies)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montezuma spelen is nog sterker geworden, gezien de meeste units qua strength omhoog zijn gegaan (dus meer culture met Monty). En bedoel je niet 'farmen' ipv 'trollen'? ;)

Ik heb overigens niet echt iets gemerkt van aggressievere barbs.

En mijn scout vind het nieuwe HP-systeem wel fijn :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1Hri4mqsPwIWXmz7olx35xNf/full.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 26-06-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Nee, culture trollen. Lekker vlot door de early social policies heen knallen door enkele barbcampjes te farmen en op dit manier enorm trolol de winst binnen hengelen. (if you're ahead, get more ahead. Net zoals vroegah in CivIV met de Trolltene Chapel (Sistene))

Dat plaatje zag ik al langskomen op civfanatics. Inderdaad geniaal dat nieuwe spul. Sowieso fijn dat je scout niet instant-dood is bij iedere barbcamp

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Trollen is toch 'iemand in de zeik nemen/afzeiken'? Of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik zou 'trollen' ook nooit zo gebruiken TBH.

Ik zou eens een screenshotje moeten sturen van mijn huidige spel: ik word aangevallen door elke Civ die ik tegengekomen ben ("I wouldn't call it a stab in the back") en heb 3 barbarian camps rond mijn hoofdstad die constant spawnen. Er zijn altijd minstens 3 barbarian troops aanwezig per camp. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Tip: een Missionary of Great Prophet heeft Faith Points. Voor een Missionary is dat 100 bijvoorbeeld. Wanneer ze zich in gebied van een andere beschaving bevinden (tenzij open borders) verliezen ze 250 Faith Points per beurt. Na vier beurten is dat 0 (zogezegd geloof verloren) en sterft de unit "by attrition".

Ik heb de indruk dat veel Civ V spelers hier nog niet van op de hoogte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat geldt alleen voor een missionary, niet voor een GP :) (als ik het goed heb)
De faith points staan ook gelijk aan de hoeveelheid citizens die ze kunnen omturnen naar jou religie. Dus minder faith points is een minder effectieve missionary.

[ Voor 66% gewijzigd door anandus op 27-06-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

anandus schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:18:
offtopic:
Trollen is toch 'iemand in de zeik nemen/afzeiken'? Of begrijp ik dat verkeerd?
offtopic:
En het is effectief het trollen van de AI omdat het een schandalig bijna overpowered tactiek is

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Je kan de computer zo veel trollen als je wilt, dat heeft de AI toch niet door. Wellicht kan je die term beter bewaren voor menselijke tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Sinds gister ook eindelijke G&K kunnen spelen.

Allemaal zeker even wennen maar ik heb er zin in om alles 'opnieuw' te leren.

Wat me wel opviel in het uurtje dat ik gisteren heb kunnen spelen is dat ik eigenlijk het hele uur bezig was om barbarians af te slaan , en als ik dan een kamp dood had dan spawnde er bijna direct weer een nieuwe (?)
Settings heb ik gewoon hetzelfde zoals in elk normaal potje Civ5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hmz:
YellowOnline schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:24:
Van combat gesproken: ik heb de indruk dat de barbarians een stukje sneller spawnen en agressiever geworden zijn.
Spockz schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:21:

MazeMouse schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:48:
Het lijkt er inderdaad op alsof Barbs al vanaf turn1 beginnen met spawnen.

O well, ik was dankzij mijn laatste Montezuma potje al "ervaren" met Raging Barbs dus ik vind het wel meevallen nu. (Culture trollen met monty. Raging Barbs + Honor social policies)
kowapanga schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:31:
Sinds gister ook eindelijke G&K kunnen spelen.

Allemaal zeker even wennen maar ik heb er zin in om alles 'opnieuw' te leren.

Wat me wel opviel in het uurtje dat ik gisteren heb kunnen spelen is dat ik eigenlijk het hele uur bezig was om barbarians af te slaan , en als ik dan een kamp dood had dan spawnde er bijna direct weer een nieuwe (?)
Settings heb ik gewoon hetzelfde zoals in elk normaal potje Civ5
VS.
anandus schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:06:
(...)

Ik heb overigens niet echt iets gemerkt van aggressievere barbs.

(...)
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Barbs zijn in mijn beleving iets agressiever geworden. En ook taaier, maar dat is eigen aan het combat-systeem.

Maakt dat uit? Zoals barbs jou teisteren trollen ze ook AI's dus speelt het toch makkelijker.

Gisteren wel 3 keer een wonder voor mijn neus voorbij zien gaan, steeds op 2 of 3 beurten na dat het niet lukt. Great library en een Notre Dame oa... nou ja, incasseren maar.

Heeft iemand al een killing feature ontdekt met religie of is het mijn beleving dat je het kan finetunen op je eigen doelstellingen van het spel? Dat je bv veel groei kan regelen voor grote steden of veel hapiness voor de oorlogzuchtigen onder ons of iets dergelijks? En kan je het je permiteren om geen religie te stichten?

* Delerium vindt Stonehenge interessanter dan Great Library omdat het beurt-na-beurt veel faith oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Om even de lijst aan te vullen met bugs (;)), ik heb dit weekend enkele multiplayer potjes gestart met enkele vrienden, en op één na herstarte het potje allemaal na beurt 1. Uitzondering is de host, deze blijft op hetzelfde punt, maar de overige spelers stichten dus in beurt 1 een stad, vervolgens wordt het spel opnieuw ingeladen en staat hun stad opeens op een heel andere locatie.

Iemand anders dit al meegemaakt?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Weet iemand wat de restricties zijn van het spelen van de demo versie hiervan? Ik heb het origineel en deze heb ik 1 keer gespeeld (potje duurde totaal meer dan 20 uur) toen liep ik wat vast en ben ik er eigenlijk mee gestopt. Het kriebelt al een tijd weer om te spelen, maar mogelijk wil ik dan meteen de uitbereiding erbij. Kan ik natuurlijk eerst de demo spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Delerium schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:56:
Heeft iemand al een killing feature ontdekt met religie of is het mijn beleving dat je het kan finetunen op je eigen doelstellingen van het spel? Dat je bv veel groei kan regelen voor grote steden of veel hapiness voor de oorlogzuchtigen onder ons of iets dergelijks? En kan je het je permiteren om geen religie te stichten?

* Delerium vindt Stonehenge interessanter dan Great Library omdat het beurt-na-beurt veel faith oplevert.
Ja, Stonehenge is super :)
Je kan het uiteraard permitteren om geen religie te stichten, geen probleem. Nadeel is wel dat je de founder-bonussen mist, amar verder kan je prima spelen. Zeker op de hogere levels gaat religie al snel aan je neus voorbij :P

En religie is inderdaad finetunen op je speelstijl, al is fertility rites+swords to ploughs wel super (+25% growth). Als je dan ook nog ToA hebt en de Aztecs speelt. Nouja, knallen maar :P
Maar je kan het ook op andere manieren inzetten (culture, happy, etc.)
Snappie88 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:22:
Iemand anders dit al meegemaakt?
Nope. Ik heb nu richting de 40 uur mp gespeeld en bij mij/ons is-ie retestabiel (gelukkig maar, want volgende weekend weer een civ-LAN :) )
Tja, ik merk er toch echt niet meer van dan in vanilla. Barbs zijn aggressief, maar dat zijn ze altijd. Dat is wat barbs doen :P Misschien omdat ze door het combatsysteem langer leven, dat het daardoor lijkt alsof er meer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

anandus schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:39:
[...]

Nope. Ik heb nu richting de 40 uur mp gespeeld en bij mij/ons is-ie retestabiel (gelukkig maar, want volgende weekend weer een civ-LAN :)
Vreemd, met meerdere hosts gehad en op meerdere avonden. Zal wel aan ons liggen.

Also: waar is mijn invite? ;)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 15:27
Mijn eerste potje G&K is nu bijna ten einde.
Huge map, random, met The Dutch :)F
Random map werd dus huge oceans met veel kleine eilandjes en een paar grote.
Wat zijn dan die Nederlanders handig zeg! Je walst zo over iedereen heen met die Sea Beggars. d:)b
Ben nu de grootste, heb het christendom gesticht en dat is zo'n beetje de wereld religie geworden.
Wat vooral goed werkt om je religie te verspreiden is Great Prophets sturen naar landen die geen religie hebben gesticht. Bekeer hun Capitol en zie hoe je geloof zich automagisch verspreid.

Ik moet alleen wel zeggen dat ik best wel wat moeite heb om al die spies buiten mijn land te houden.
Door handige keuzes met religie is happyness nooit een probleem meer en ik hop van Golden Age naar Golden Age. :P

Mij bevalt het wel!

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik zal ook maar weer eens posten. Zoals gezegd 20 jaar dit spel niet meer gespeeld en nu zitten we met onze vriendenclub (RFFN) vol in de Civ-sjizzle.

We spelen eigenlijk alleen maar online tegen elkaar. We spelen met 4/6 man en dan of allemaal apart of maken we 2 teams (waardoor je samen je science tree gaat vrijspelen).

Alleen ben ik nog steeds de slechtste van allemaal :(.

Ik ben elke keer de klos. In principe spelen een pot in 2 a 3 avonden (=9 uur ongeveer) uit. Dus je moet dan gewoon sterker zijn dan je tegenstander(s).

Gisteren wederom de pech. Mijn settler voor mijn 3e stad werd gepakt en die achterstand ben ik eigenlijk niet meer ten boven gekomen. 3e stap uiteindelijk alsnog gesticht, maar die viel niet veel later in handen van mijn tegenstander. Hij speelt met Grieken en heeft een of andere uber unit die 5 passen mag maken.
Daar was ik totaal niet op ingesteld en het was einde oefening.

Dus nu heb ik nog maar 2 steden. Doel is om zo snel mogelijk mijn stad weer terug te krijgen. Ik speel met de Azteken. Maar het opbouwen van legers gaat niet heel snel met 2 steden...

Al met al hoop gevloek. We spelen overigens via teamspeak op 2 kanalen. Het menselijke aspect is wel erg leuk tov de AI. Heerlijk politiek bedrijven.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Als je niet goed genoeg bent rest er maar 1 ding op: Het hele Civ Fanatics forum uitpluizen op tips & strategieen. Wat is de beste multiplay civ? Hoe kun je het snelste een X victory behalen etc ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Civ 5 is nu een daily deal op Steam :)
75% eraf voor het spel of alle DLC, behalve Gods & Kings, die is 25% eraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen heb ik ook CIV, nu ben ik wel benieuwd wat jullie favoriete beschaving is. De mijne is denk ik Frankrijk, met Napoleon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb niet echt een favoriete beschaving. Of teveel favoriete beschavingen :P

Tegenwoordig speel ik vaak random. De manier waarop ik het potje dan speel (en de victory) laat ik dan afhangen van de civ. Zo blijven de potjes gevarieerd en ik merk dat het me helpt ontwikkelen als speler.

Al moet ik zeggen dat ik vaak wel gecharmeerd ben door de Azteken, dat hele "culture through warfare"-ding vind ik wel wat hebben omdat het een beetje contraïntuitief is.

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 29-07-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

anandus schreef op zondag 29 juli 2012 @ 00:28:
Al moet ik zeggen dat ik vaak wel gecharmeerd ben door de Azteken, dat hele "culture through warfare"-ding vind ik wel wat hebben omdat het een beetje contraïntuitief is.
Ik ben ook best fan van de Azteken.

Mijn laatste potje was een poging om een gigantische stad te bouwen. Met de Azteken, naast een groot meer en dan zelfs slagen in de tempel van Artemis (op Emperor best lastig). Tradition direct uitgevuld en met de floating garden en ook de juiste religie's zorgen voor groei. Mooie bijkomstigheid van Gods&Kings is toch dat je happiness goed onder controle kan houden en dus kan blijven groeien.

Het resultaat was ernaar, de stad groeide als kool met een tempo die ik niet vaak zie. Alleen..... mijn directe buurman Eqypte ging blijkbaar OCC (het bleef maar 1 stad) en deze groeide nog harder. En bijna alle wonderen werden door hun neergezet, ook al liep ik qua tech voor.
Enfin, toen hun stad de 40 aantikte werd het te erg en heb ik ze aangevallen. Dan maar domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met online spelen.

Wij spelen inmiddels al een paar weken online met een man of 5-6. Maar er wordt steeds beweerd dat diegene die de host is, sneller kan reageren in een nieuwe turn. Zelfs zo snel dat hij drie verschillende units kan bedienen en dat de andere daar op moet wachten?

Jullie ervaringen met dit fenomeen?

Basement Bios ---- Exo-S

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 16:30
:F OMG we are so stupid ... (mijn vraag)

@Mystikal dat is onzin joh het is een turn based game als jouw maat niet end of turn doet kan jij niet verder!

CIV5 is geen RTS game.

[ Voor 179% gewijzigd door JT888 op 23-08-2012 18:38 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

JT888 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:58:
:F OMG we are so stupid ... (mijn vraag)

@Mystikal dat is onzin joh het is een turn based game als jouw maat niet end of turn doet kan jij niet verder!

CIV5 is geen RTS game.
Nope geen onzin. Het is een feit!

Basement Bios ---- Exo-S

Mystikal schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:25:
Jullie ervaringen met dit fenomeen?
Mijn ervaring is dat het gewoon de eerste is die klikt, niet perse degene die host.
Maar ik speel het vooral multiplayer op LAN.

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Simultaneous moves... het kan natuurlijk gewoon een soort lag zijn. Dat de host daar minder last van heeft lijkt me niet zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Klopt, bij LAN heb je er geen last van. Speel je via Steam/internet heb je er wel degelijk last van. Sommige bij ons willen al afspreken wie er aan de beurt is. Maar dan wordt het spel ECHT te langzaam!

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1 ... 18 ... 28 Laatste