Geen ervaring met die DLC. Ik ben echt een nieuwkomer op CIV gebied, maar vind het wel erg leuk (vooralsnog).
Gisteren aan mijn 3e pot begonnen van CIV5.
Ik heb mijn economie goed in orde op dit moment. Niet te veel wegen leggen, aangezien die '1' kosten. Dat was in 1993 nog niet

. Dus ik verbind wel alle steden met elkaar, maar niet meer dan dat.
Ik zit redelijk ingebouwd op dit moment. Ik zit momenteel in de fase van 'Trebuchet', geen idee welk jaartal. Ik wil eigenlijk wat losse stadstaten nu gaan veroveren, zodat ik wat verder kan groeien. Hoe pakken jullie dat aan. Gewoon met 3 Trubuchets er naartoe en 3 pikeman. En zo langzaam de stad veroveren? Ik heb helaas nog geen goede vloot (ik heb alleen de eerste boot nog maar Tireme

).
Ik hoor het graag. Ik loop mometeel 3e van iedereen en de nummer 2 die mij helemaal heeft ingebouwd staat 2e.
Ook heb ik een probleem met happyness. In de eerste 2 spellen totaal geen last van gehad en nu krijg ik ze moeilijk 'happy'. Daar nog korte makkelijke tips voor? Ik wil eigenlijk niet te veel 'maintenance' gebouwen neerzetten. Circus heb ik nog niet.
Ik hoor graag wat input van de 'cracks' hier!
Ik ben nieuw, dus echt strategieen heb ik niet. Ik probeer gewoon in het begin redelijk snel een stad of 6 neer te zetten. Niet te veel kosten krijgen door maintenance. Niet te veel legers hebben in het begin (max 4 a 5). 4 a 5 workers om alle steden goed te voorzien van 'assets'. Ik speel volgens mij altijd op totale vernietiging, terwijl je natuurlijk ook meer kunt richten op science.
Ik wil ook eigenlijk advies voor de eerste 50(?) beurten.
Nu doe ik ongeveer zo:
-Stad1 bouwen
-worker bouwen
-setler2 bouwen
-leger bouwen
-worker bouwen
-setler3 bouwen
-stad2 worker bouwen
-leger bouwen
-setler3 bouwen
-stad 3 worker bouwen
Eventueel tussendoor een legertje extra als ik 'pech' heb met barbaren.
-Daarna probeer ik snel marketplaces te bouwen in de steden, want dat levert geld op.
-Hoe kan ik tussendoor nog makkelijk mijn happyness regelen. Alleen met de luxery recources? Maar ze vragen meestal iets, wat ik niet heb...
[
Voor 29% gewijzigd door
Mystikal op 22-06-2012 11:38
]