Acties:
  • 0 Henk 'm!
Strategiegame Civilization krijgt uitvoering voor op scholen

Strategiegame Civilization V krijgt een uitvoering voor op school. Middelbare scholieren in de Verenigde Staten kunnen volgend jaar spelenderwijs leren over onder meer geschiedenis.
De educatie-versie van het spel wordt CivilizationEDU gedoopt, schrijft uitgever Take-Two Interactive. In Civilization geleiden spelers een zelfgekozen natie van de steentijd naar de toekomst, ondertussen keuzes makend op gebieden van wetenschap tot oorlogsvoering.

De bedoeling is dat spelers door die beslissingen te maken "de kans krijgen om kritisch te leren denken, historische gebeurtenissen in context te zien, de gevolgen van hun economische en technologische beslissingen te overdenken en te experimenteren met de samenhang tussen militaire, politieke en sociaal-economische ontwikkelingen", schrijft de uitgever.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Voor de mensen die Civ 5 nog niet hebben: hij is nu te koop voor 0,78 euro op Steam!

=edit=
Hmm volgens mij klopt dit niet en geldt het alleen voor de 2 DLC's die ik nog niet heb. Nouja 9 euro is alsnog een mooie deal!

[ Voor 45% gewijzigd door Ramon op 02-07-2016 06:25 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Voor een 2 euro meer krijg je de shitload aan add ons er ook nog eens bij. ;) Ik heb vanmiddag weer eens ouderwets zitten spelen, leuk zo voor de verloren uurtjes deze vakantie. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
Klopt het dat er een aantal achievements in Civ niet meer gehaald kunnen worden? In verveling heb ik wat achievements proberen te halen, maar er zijn er een paar die ik niet kan halen. People of the Longhouse bijvoorbeeld, waarbij je een longhouse moet bouwen in een stad met 4 ongekapte bossen in bereik wil bijvoorbeeld niet unlocken.

Ook fully explore liberty/order/autocracy policy doet 't niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:47

PromWarMachine

Forsaken Archer

JanW schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:35:
Klopt het dat er een aantal achievements in Civ niet meer gehaald kunnen worden? In verveling heb ik wat achievements proberen te halen, maar er zijn er een paar die ik niet kan halen. People of the Longhouse bijvoorbeeld, waarbij je een longhouse moet bouwen in een stad met 4 ongekapte bossen in bereik wil bijvoorbeeld niet unlocken.

Ook fully explore liberty/order/autocracy policy doet 't niet :?
Commerce en Rationalism heb ik deze week nog gehaald, dus die zou je nog even kunnen testen :)

People of the Longhouse heb ik nog niet geprobeerd.
Zal kijken of ik daar dit weekend aan toekom.

Ik vermaak me ook weer prima met deze game!
Ik zat heel lang te zoeken naar hoe ik de Korea achievements kon halen, bleek ik de DLC daarvoor niet te hebben.. 8)7

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
PromWarMachine schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:49:
[...]

Commerce en Rationalism heb ik deze week nog gehaald, dus die zou je nog even kunnen testen :)

People of the Longhouse heb ik nog niet geprobeerd.
Zal kijken of ik daar dit weekend aan toekom.

Ik vermaak me ook weer prima met deze game!
Ik zat heel lang te zoeken naar hoe ik de Korea achievements kon halen, bleek ik de DLC daarvoor niet te hebben.. 8)7
Die inderdaad wel, maar volgens mij zijn die andere drie nu in de expansions veranderd naar ideology en waren dit in vanilla civ wel policy's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

Christiano007

Ich bin der champion

Gisteren voor een paar euro de GotY editie gekocht en heb al een paar uur zitten gamen.

Iemand nog tips voor beginners? Ik heb al 2 steden veroverd maar krijg op 1 of andere manier geen goud binnen zonder te plunderen.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Handel met andere beschavingen, caravaans opzetten, marketplaces bouwen of gewoon een embassy toestaan voor 1 gpt. Ik verkoop ook vaak ijzer en paarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soms kan je met improvements ook nog wat goud binnen harken. Belangrijkste is om niet te veel units te gaan bouwen en gebouwen die niets toevoegen voor die specifieke stad. Die hebben namelijk vrijwel allemaal maintenance kosten en dat kan er goed inhakken. Wegen is ook zo'n ding die je alleen moet bouwen als het daadwerkelijk nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 01:54
Ik heb pas een UHD beeldscherm gekocht. Op een resolutie van 3480 x 2160 schaalt de interface van civ 5 niet mee, zijn er mods om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Christiano007 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 21:29:
Gisteren voor een paar euro de GotY editie gekocht en heb al een paar uur zitten gamen.

Iemand nog tips voor beginners? Ik heb al 2 steden veroverd maar krijg op 1 of andere manier geen goud binnen zonder te plunderen.
In de laatste expansion hebben ze de boel zo aangepast dat je zonder handelsroutes geen geld overhoudt. Vroeger kon je bijvoorbeeld towns (improvement) of gebouwen als de markt en bank rushen. Met Venice heeft dat vrijwel geen nut meer.

Overigens valt de penatly van een negatief inkomen ook wel mee in Civiliation V. Je hoeft geen units te verwijderen zoals bij deel 4.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 10:25
Christiano007 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 21:29:

Waar heb je dat gekocht ? Op steam is het nog altijd 29.99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steenbok schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:33:
Ik heb pas een UHD beeldscherm gekocht. Op een resolutie van 3480 x 2160 schaalt de interface van civ 5 niet mee, zijn er mods om dit te verhelpen?
Op welke manier schaalt het niet mee? Er is een instelling in Civ5 die iets met de schaling doet. Die staat bij mij altijd aan op 1920x1200, maar volgens mij maakt die het alleen maar kleiner. Je zou even kunnen kijken of die setting doet wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Weet iemand of je bij aankoop van de uitbreidingen, echt een uitgebreidere game heb overall, of dat dit voornamelijk meerdere scenario's inhoudt? Ik sta op het punt weer een start te maken (met de release 50 uur gespeeld), maar de uitbreidingen zijn niet in bezit.

Dan heb ik het over 1) Brave New World & 2) Gods and King.

Is dat het volgens jullie waard om aan te beginnen? Spelen mensen scenario's? Dit heb je ook bij Total War en speel het wel, maar vind een open spel eigenlijk wel het leukste.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scenarios zijn niet echt boeiend IMO, maar met die uitbreidingen krijg je een compleet ander en stuk complexer spel en die zijn zeer zeker aan te raden!
Zonder zou ik zelfs niet eens meer spelen ^^

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 12-09-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Caelorum schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:46:
Scenarios zijn niet echt boeiend IMO, maar met die uitbreidingen krijg je een compleet ander en stuk complexer spel en die zijn zeer zeker aan te raden!
Zonder zou ik zelfs niet eens meer spelen ^^
Dankje, dus die zijn een goede toevoeging aan het spel. Persoonlijk speel ik de scenario's ook niet, enkel 'skirmish'. Soms krijg ik dat het gevoel (bijvoorbeeld bij Total War) dat je het spel dan niet echt 'uitgespeeld' hebt. :+

Update
Brave New World en Scrambled Continents Map Pack zijn toegevoegd! (volgens mij heb niet iets aan Gods en Kings, in de zin dat je niet beide toevoegingen ineens kunt spelen)

[ Voor 14% gewijzigd door Luxicon op 13-09-2016 04:49 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:41

odan

The dark side is within all!

Luxicon schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:49:
[...]

Dankje, dus die zijn een goede toevoeging aan het spel. Persoonlijk speel ik de scenario's ook niet, enkel 'skirmish'. Soms krijg ik dat het gevoel (bijvoorbeeld bij Total War) dat je het spel dan niet echt 'uitgespeeld' hebt. :+

Update
Brave New World en Scrambled Continents Map Pack zijn toegevoegd! (volgens mij heb niet iets aan Gods en Kings, in de zin dat je niet beide toevoegingen ineens kunt spelen)
juist wel ;) hoewel je brave new world "opstart" zal het wel de updates en nieuwe dingen van gods en kings hebben.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
odan schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:47:
[...]

juist wel ;) hoewel je brave new world "opstart" zal het wel de updates en nieuwe dingen van gods en kings hebben.
Kan het kloppen dat Brave New World mogelijkheden heeft, die God en Kings ook biedt, maar je wel de civilizations van God en Kings (zoals Nederland) niet speelbaar hebt? Dat is wat ik ervan begrijp. Of kunnen ze gecombineerd samenwerken, waardoor iedereen speelbaar is?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gecombineerd werken ze, ik speel altijd met beide aan.
nooit geprobeert alleen bnw en geen g&k. maar heb het gevoel, zal religie dna niet wegzijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01
Een betere vraag is of het nog loont deze aan te schaffen terwijl C6 inmiddels steeds dichterbij komt :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:10:
gecombineerd werken ze, ik speel altijd met beide aan.
nooit geprobeert alleen bnw en geen g&k. maar heb het gevoel, zal religie dna niet wegzijn?
Ah, dan koop ik Gods and Kings en denk ik ook bij, gezien je dan echt alle civilizations beschikbaar hebt.
Bossie schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:20:
Een betere vraag is of het nog loont deze aan te schaffen terwijl C6 inmiddels steeds dichterbij komt :)
Normaal gesproken wel denk ik, maar ik had nog 'maar' 50 uur Civilization V gespeeld. :)
Als Civilization VI goede reviews krijgt zal ik na verloop van tijd wel switchen.

Update
Gods and Kings is toegevoegd en inderdaad, nu is alles zoals met Brave New World, inclusief de civilizations (en scenario's) van Gods and Kings!

[ Voor 9% gewijzigd door Luxicon op 13-09-2016 20:01 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bossie schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:20:
Tja zo duur is civ 5 met uitbreidingen nou ook weer niet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Caelorum schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:17:
[...]

Tja zo duur is civ 5 met uitbreidingen nou ook weer niet ^^
Inderdaad, zeker met de Steam sales of andere websites. Voor Brave New World + Gods and Kings + Scrambled Continents Map Pack heb ik € 12,50 betaald.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01
Luxicon schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:00:
[...]

Inderdaad, zeker met de Steam sales of andere websites. Voor Brave New World + Gods and Kings + Scrambled Continents Map Pack heb ik € 12,50 betaald.
Yep, we zijn niet allemaal zo dom geweest om deze in de Mac App store te halen :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Bossie schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:32:
[...]

Yep, we zijn niet allemaal zo dom geweest om deze in de Mac App store te halen :X
Nou, in de Steam store kost dit bij elkaar € 65,-. ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luxicon schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:33:
[...]
Nou, in de Steam store kost dit bij elkaar € 65,-. ;)
45E voor de complete edition, maar ok :)
Zo'n twee keer per jaar kan je alles van Civ5 voor onder de 20E kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Caelorum schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:58:
[...]

45E voor de complete edition, maar ok :)
Zo'n twee keer per jaar kan je alles van Civ5 voor onder de 20E kopen.
Ah, dat de complete € 45,- kostte wist ik niet. Ik zie wel korting voor alles wat je nog niet hebt, maar ik had Civ 5 al. Volgens mij was het hier € 38,- voor de rest van de content.

...

• Murgunstrumm
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-11-2023
Prachtig spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Zijn er nog mensen die dit online spelen?

Ik heb het een tijdje gespeeld en vind het echt een vet spel!
Ik weet alleen nog niet van de hoed en de rand.
Is er iemand die wat potjes samen wilt spelen? lijkt me leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wil er maar eens aan beginnen. Nog nooit eerder gespeeld. Civ 5 is nu in de aanbiding. Direct spelen met alle DLC + Brave New World of eerst vanilla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Deruxian schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:37:
Wil er maar eens aan beginnen. Nog nooit eerder gespeeld. Civ 5 is nu in de aanbiding. Direct spelen met alle DLC + Brave New World of eerst vanilla?
Civ6 is ook in de aanbieding (op steam iig). Dan kun je die beter kopen.

Anders civ5 spelen met Gods & Kings en Brave New World. Die maken het spel een stuk beter. En de DLC zou ik sowieso aanzetten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:46
civ 5 vanilla is echt slecht/matig. Maar ik zou ook eerder voor 6 gaan. V is bijvoorbeeld heel onstabiel MP ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik vind CiV 5 + DLC eigenlijk beter dan CiV 6 + DLC. CiV 6 heeft naar mijn mening te veel UI problemen, irritante mechanieken en ronduit achterlijke AI om beter beschouwd te kunnen door mij. Base game vs base game is CiV 6 wel echt beter. CiV 5 zonder DLC was vrij kaal. Speelbaar en leuk, maar kaal. Met de DLC's werd CiV 5 zoveel beter. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste