Het grote Sony dSLR en objectieven topic v2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 85.889 views

Onderwerpen

Alle 101 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een interessant interview van Focus Numerique met mensen van Sony (google vertaling naar het Engels).
Het is dus niet zeker of voortaan alle nieuwe Sony's een SLT model zijn met EVF. De resolutie van een EVF is nog te laag om hem in een Fullframe camera in te zetten.

Photozone heeft de Zeiss 85 mm f/1.8 getest op Fullframe. Ze zijn er erg positief over, alleen de bokeh-ca is een minpunt.
Are you listening Canon and Nikon ? Welcome the new owner of the 85mm f/1.4 class - the Zeiss ZA Planar T* 85mm f/1.4.

[ Voor 25% gewijzigd door PowerUp op 28-09-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
die vertalingen zijn niet altijd kloppend, maar volgens mij heeft sony gezegd beide te doen en te luisteren naar de userbase wat deze wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:42

tijmeng

Panasonic 7J

wellicht een leuke aanbieding voor de budget fotograaf die graag een redelijk goede zoomlens wilt:

http://www.bol.com/nl/p/e...00000005876663/index.html

65€, daarvoor kun je m niet laten liggen.

Verwijderd

De a580 is inmiddels verschenen in de USA store. Informatie over deze camera staat daar wat beter en visueler omschreven dat in de EU store. http://www.sonystyle.com/...uctId=8198552921666266160

Verwijderd

PowerUp schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:08:
Luminous landscape heeft met een bètaversie van de nieuwe NEX-firmware gewerkt. Ze zijn er gematigd positief voer. De AF met SAM/SSM lenzen is behoorlijk traag.
Ook al ben ik een beginnende fotoartiest.
Het menu was/is erg omslachtig,fijn dat er een update gaat komen om dat op te lossen.

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 10:10
Afgelopen week heb ik een 28-105mm van minolta op de kop kunnen tikken voor 40 euro, maar helaas zat hier geen zonnekap bij. Nu weet ik dat je zonnekappen kunt kopen van ebay, die je als een filter er op kunt schroeven. Maar ik vroeg me af of ik ook de zonnekap van de Sony 18-200mm kan gebruiken: is ook een 62mm, of dat ik de zonnekap van de 24-105mm kan gebruiken.

Weet iemand of ze passen? Of kan iemand die toevallig een minolta 28-105mm heeft met zonnekap hem proberen op een 18-200mm, als je die ook hebt natuurlijk O-) ?

Als iemand toevallig een 28-105mm 3.5-4.5 minolta zonnekap over heeft, dan hoor ik dat ook graag natuurlijk!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:37:
De a580 is inmiddels verschenen in de USA store. Informatie over deze camera staat daar wat beter en visueler omschreven dat in de EU store. http://www.sonystyle.com/...uctId=8198552921666266160
ik hoop snel op wat goede reviews, sta te trappelen om een nieuwe camera te kopen namelijk :D
@StanPC: er zijn drie versies van de Minolta 28-105. Eén heeft een clip-on zonnekap, de andere twee hebben een bajonet-zonnekap. De bajonetkappen gaan niet passen als je de clip-on versie hebt.

• StanPC
PowerUp schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:09:
@StanPC: er zijn drie versies van de Minolta 28-105. Eén heeft een clip-on zonnekap, de andere twee hebben een bajonet-zonnekap. De bajonetkappen gaan niet passen als je de clip-on versie hebt.
Klopt, die clip-on is van de Xi-versie dacht ik. Ik zoek er eentje voor de gewone versie of de RS versie.

Verwijderd

Sn0wblind schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:11:
[...]

ik hoop snel op wat goede reviews, sta te trappelen om een nieuwe camera te kopen namelijk :D
Kan nog wel even duren ben ik bang, gezien hij pas eind oktober/half november in Amerika uitkomt. Hier al over een paar weken.

Ken eigenlijk geen Europese camera review sites, meeste zijn Amerikaans.

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
goedemiddag vriendelijke mensen van het tweakeruniversum.. ik heb zojuist de sony a290 ... dit is mijn eerste dslr... dus ben een beginnend plaatjesschieter ;) , en met beginnend bedoel ik ook echt beginnend :)

nu heb ik ik de camera met de 18-55 lens aangeschaft.. wat zeer goed werkt echter wil ik ook nog een lens (objectief) van 70-300 zodat ik dingen die veraf zijn veel dichterbij kan halen..

ik heb gehoord dat ik bijv. sigma 70-300 lenzen kan gebruiken.. zijn dit alle lenzen of is tamron beter..

kijk aangezien ik beginnend hobbie fotograaf ben en eigenlijk nog moet kijken of dit wel iets voor me is, is iedere cent die ik extra uitgeef al teveel dus boven de 170 euro vind ik niet verstandig voor mijn bankrekening (donaties toegestaan).

is dit een mogelijkheid http://www.kieskeurig.nl/..._dg_macro/reviews/153487/ ?
past die uberhaupt?
ik verwacht geen wonderen of super perfect beeld zoals met objectieven van 500 euro en hoger

hartstikke bedankt voor jullie tijd en advies alvast

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

• StanPC
dutchdragon81 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:35:
goedemiddag vriendelijke mensen van het tweakeruniversum.. ik heb zojuist de sony a290 ... dit is mijn eerste dslr... dus ben een beginnend plaatjesschieter ;) , en met beginnend bedoel ik ook echt beginnend :)

nu heb ik ik de camera met de 18-55 lens aangeschaft.. wat zeer goed werkt echter wil ik ook nog een lens (objectief) van 70-300 zodat ik dingen die veraf zijn veel dichterbij kan halen..

ik heb gehoord dat ik bijv. sigma 70-300 lenzen kan gebruiken.. zijn dit alle lenzen of is tamron beter..

kijk aangezien ik beginnend hobbie fotograaf ben en eigenlijk nog moet kijken of dit wel iets voor me is, is iedere cent die ik extra uitgeef al teveel dus boven de 170 euro vind ik niet verstandig voor mijn bankrekening (donaties toegestaan).

is dit een mogelijkheid http://www.kieskeurig.nl/..._dg_macro/reviews/153487/ ?
past die uberhaupt?
ik verwacht geen wonderen of super perfect beeld zoals met objectieven van 500 euro en hoger

hartstikke bedankt voor jullie tijd en advies alvast
In principe worden heel veel lenzen van merken zoals Sigma, Tamron etc. gemaakt voor verschillende merken dSLR's. Je moet bij het bestellen oppassen dat je een lens kiest die geschikt is voor Sony (of eventueel nog minolta), deze lenzen hebben een A-mount .

Als je graag eens wat wil proberen, zou ik je willen adviseren eens op marktplaats of ebay rond te kijken. Minolta is overgenomen door Sony, en alle konica minolta en minolta lenzen passen ook op Sony Alpha camera's. De lenzen zijn over het algemeen niet duur (een redelijke 75-300mm heb je al voor 60 à 70 euro).

Houd er wel rekening mee dat wanneer je een Full Frame lens koopt het bereikt verandert met jouw a290. Je hebt dan te maken met een cropfactor. Dat wil zeggen dat je sensor 1,5 keer kleiner is dan een filmpje/full frame sensor, en dat je daardoor het bereik ook moet vermenigvuldigen met 1,5.

Voorbeeldje: Stel je koopt een 75-300mm minolta lens. Deze lens is oorspronkelijk gemaakt voor filmpjes. Die hebben hetzelfde formaat als een full frame sensor. Jouw camera heeft een kleinere sensor (APS-C sensor). Je moet dus het bereik met 1,5 cropfactor vermenigvuldigen. Het effectieve bereik van je lens wordt dan: 112,5-450mm. Een redelijk goedkope telelens dus, maar je verliest ook een deel functionaliteit omdat je bereik pas van 112,5 begint.

Als je nog vragen hebt kun je me ook een DM sturen, en dan help ik je graag verder.
Op een APS-C camera wordt de brandpuntsafstand met 1,5 vermenigvuldigd, ongeacht of een lens voor APS-C of Fullframe is gemaakt.

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-10 16:50

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

PowerUp schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:48:
Op een APS-C camera wordt de brandpuntsafstand met 1,5 vermenigvuldigd, ongeacht of een lens voor APS-C of Fullframe is gemaakt.
Alleen krijg je bij een DT lens die je omrekekend een equivalent wat niet bruikbaar is, terwijl je als je dit bij een FF lens doet hetzelfde (soort/eenheid of zo) equivalent krijgt maar wat wel bruikbaar is. Verwarrend maar wel belangrijk verschil ;) want een DT lens kun je niet gebruiken op FF terwijl een FF lens wel op DT kan.... lijkt wel een uitspraak van Cruijff

[ Voor 15% gewijzigd door Markofnikoff op 30-09-2010 16:09 . Reden: Typo ]

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-10 19:14
Haha mooie uitspraak Markofnikoff...

Maar simpel gezegd; als je ooit eens over wil op fullframe of een "Pro" dslr dan kan je evt. gaan kijken naar lenzen die geschikt zijn voor FF. Als je niet geinteresseerd hierin bent dan volstaat eigenlijk zo'n beetje alle telezoom lenzen.
Je kan ook altijd kijken op dyxum.com. Hier zijn veel reviews te vinden over lenzen die geschikt zijn voor KM/Sony mount.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
dank u heren voor de reacties.... weer wat geleerd :) ik zal jullie vast nog vaker gaan lastig vallen met vragen nogmaals bedankt

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik ga met kerst naar Tanzania maar ik heb daar geen geschikte lens voor. Nu vroeg ik mij af welke lens ik heb beste zou kunnen gebruiken? Zelf zat ik te denken aan de Sigma 120-400 of de 150-500? Zijn dit goeie lenzen en is het bereik ook goed? Ik zou namelijk ook een 70-300 kunnen kopen wat natuurlijk een stukje goedkoper is. Welke lens kan ik het beste kopen?

Groet Jacco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:35
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 17:12:
Hallo iedereen,

Ik ga met kerst naar Tanzania maar ik heb daar geen geschikte lens voor. Nu vroeg ik mij af welke lens ik heb beste zou kunnen gebruiken? Zelf zat ik te denken aan de Sigma 120-400 of de 150-500? Zijn dit goeie lenzen en is het bereik ook goed? Ik zou namelijk ook een 70-300 kunnen kopen wat natuurlijk een stukje goedkoper is. Welke lens kan ik het beste kopen?

Groet Jacco
ga hier niet teveel op besparen, er naderhand achterkomen dat al je foto's >200mm niet scherp zijn is niet leuk!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Tamron 70-300 schijnt een vrij goede lens te zijn. Alleen is deze geloof ik nog niet leverbaar in Alpha mount versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 120-400 en 150-500 zijn wel behoorlijk zware lenzen (2 kg). Dat is wel iets om rekening mee te houden.
In die prijsklasse zit overigens ook de Sony 70-300 G SSM. Bij Dyxum zijn erg veel kleine reviews te vinden van lenzen, en natuurlijk is Google je vriend :). Het bereik kan je met een tooltje van Tamron bekijken.
Het telebereik is waarschijnlijk nodig voor een safari? Hou er dan wel rekening mee dat als de dieren erg dichtbij komen 120 of 150 mm vrij veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10 21:56
new toys:

Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/1923/pict52292.jpg

Minolta 135 f/2.8 als aanvulling in termen van lichtsterkte en AF snelheid naast m'n Minolta 70-210 f/3.5-4.5, en de Tamron ter vervanging van m'n 18-70 kitlens.

[ Voor 37% gewijzigd door martijn_tje op 05-10-2010 18:33 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Vandaag de A33 vast gehad in een winkel. Batterijen zaten erin dus ook even de EVF bekeken.
Indruk: Ondanks de geringe grootte van de camera pakt hij toch goed vast en ligt hij lekker in de hand (ben een A100 gewend), goed LCD scherm, EVF: is wennen denk (hoop) ik, kwam op mij een beetje neppig over.
Ik denk dat ik wacht op de 580 en ze dan naast elkaar zet in de winkel...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11-2017

Tyno

Wegenbouwer

PowerUp schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:28:
In die prijsklasse zit overigens ook de Sony 70-300 G SSM.
Even een aanbeveling van uit mijn kant. In het verleden (toen ik nog met sony fotografeerde) heb ik deze lens gehad en het is echt een aanrader. Ondanks dat de prijs fors is, die lens zijn geld dubbel en dwars waard. Het is een mooie lichte compacte lens (erg handig, omdat je met luchtvaart beperkt bent qua bagage), de SSM motor is vlot (niet de allersnelste). Maar het grootste pluspunt van deze lens is toch wel de scherpte op 300 mm, waar menig telelens qua scherpte op 300mm te wensen overlaat is dit een zeer sterke lens. Daarnaast zijn de kleuren van deze lens toch altijd iets rijker dan de kleuren van een sigma.

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]ikmattie schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:17[/message]:
Vandaag de A33 vast gehad in een winkel. Batterijen zaten erin dus ook even de EVF bekeken.
Indruk: Ondanks de geringe grootte van de camera pakt hij toch goed vast en ligt hij lekker in de hand (ben een A100 gewend), goed LCD scherm, EVF: is wennen denk (hoop) ik, kwam op mij een beetje neppig over.
Ik denk dat ik wacht op de 580 en ze dan naast elkaar zet in de winkel...
Ik heb gisteren ook even de a33 in de hand gehad en vond deze dermate klein dat ik uiteindelijk toch overstag ben gegaan om maar op de a580 te wachten. Ik vond het verder wel een indrukwekkendee camera voor het formaat, maar was ook niet zo onder de indruk van de EVF, mij ook net iets te nep.

Heb daarom gisteren maar de Sigma 70mm F2.8 ex dg macro mezelf als cadeautje meegegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de 18-200mm lens voor de Sony NEX gekocht?
Wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:55:
Heeft iemand al de 18-200mm lens voor de Sony NEX gekocht?
Wat zijn de ervaringen?
Ik heb er geen ervaring mee, Photozone heeft hem wel getest. Prima bouwkwaliteit, best aardige scherpte voor een superzoom. Wel veel vervorming op 18 mm en wat CA.
Edit: oja, en hij is behoorlijk lomp voor zo'n kleine camera :P

De A55 begint hier en daar op voorraad te komen in de webwinkels. Hopelijk volgt de A580 snel :)

[ Voor 27% gewijzigd door PowerUp op 05-10-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan alleen kameraexpress vinden, maar de anderen zullen wel snel volgen. Over 2 weken zou de a580 dan in de winkel moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wrs van plan om of de Sony SAL18250 te halen of de Tamron 18-250. De Sony is iets duurder, maar ik lees dat de Tamron 6 jaar garantie heeft in the USofA. Is dit ook van toepassing in NL? Ik kan op de site van Tamron niets vinden hierover. In DE wordt er iig 5 jaar garantie gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:29:
Ik ben wrs van plan om of de Sony SAL18250 te halen of de Tamron 18-250. De Sony is iets duurder, maar ik lees dat de Tamron 6 jaar garantie heeft in the USofA. Is dit ook van toepassing in NL? Ik kan op de site van Tamron niets vinden hierover. In DE wordt er iig 5 jaar garantie gegeven.
De Sony stelt wat sneller scherp door aangepaste AF overbrenging

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, had ik reeds gelezen. De vraag is of deze snelheid het prijsverschil van €70-€100 waard is (kan geen vergelijkende tests/filmpjes vinden).
Als daarnaast de garantie van Tamron idd 5-6 jaar is tov de 1-jarige garantie van Sony, dan ga ik denk ik toch voor de Tamron. Vandaar mijn vraag of Tamron objectieve in NL ook zo'n lange garanieperiode hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 07:31:
ja, had ik reeds gelezen. De vraag is of deze snelheid het prijsverschil van €70-€100 waard is (kan geen vergelijkende tests/filmpjes vinden).
Als daarnaast de garantie van Tamron idd 5-6 jaar is tov de 1-jarige garantie van Sony, dan ga ik denk ik toch voor de Tamron. Vandaar mijn vraag of Tamron objectieve in NL ook zo'n lange garanieperiode hebben.
In nederland ligt dat zowieso anders. Je hebt garantie met de winkel waar je het product koopt en niet met de producent. Dus als Sony jou maar één jaar garantie geeft dan maakt dat niet uit. Want redelijkerwijs mag je ervan uit gaan dat een duur product langer meegaat dan een jaar, en moet de winkel, waarmee je de verkoop overeenkomst hebt, een passende oplossing voor jou vinden in het geval van een defect.
Aangezien hier wel vaker discussies over zijn: http://www.consuwijzer.nl...op_een_deugdelijk_product

[ Voor 10% gewijzigd door Markofnikoff op 06-10-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ze hebben bij kameraexpres.nl heel weinig binnengekregen, of de a55 gaat als een warm broodje over de toonbank. Alle drie de versies zijn uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk het eerste, helemaal omdat ze de enige waren die hem hadden. Hier iemand die hem daar gekocht heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-10 08:22
Komende zaterdag is er een Dyxum fotomeet in Naarden. De zondag erop in Antwerpen.

Genoeg mensen met leuke Sony camera's en interessante lenzen.

Meld je aan op dyxum, en laat wat van je horen in http://www.dyxum.com/dfor...ber-16-17_topic66593.html als het jou interessant lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
leuke nieuwe Flickr group:
http://www.flickr.com/groups/sonycameraclub

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer wat vage geruchten van sonyalpharumors:
In de 2e helft van 2011 zal de A77 en een verder onbekende A950 geïntroduceerd worden. De reden voor vertraging zou "very advanced innovation" zijn. Geen idee wat dat is. Er stond laatst ook iets over een dubbele semitransparante spiegel waarbij een EVF het beeld versterkt van de Phase-AF en de OVF. Of misschien Phase-AF sensoren op de beeldsensor zelf? Hier zijn al patenten van langsgekomen en het biedt erg veel mogelijkheden.
Er staan ook hints naar nieuwe Zeiss-lenzen en een NEX7.
12 oktober schijnt nu een aankondiging te zijn van Sony, "Unveil a new SLR mirror-less product". Wat dat is is ook niet duidelijk, maar het meest waarschijnlijke is een nieuw setje kleurtjes voor de NEX :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De a580L is inmiddels beschikbaar via sony.nl. De versie met alleen body helaas nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijzelf voorgenomen om te wachten tot de body onder de 700 euro duikt. Dat gaat mentaal lastig worden :P
Maar het hoeft niet heel lang te duren. De A33 is al lichtjes aan het dalen.

[ Voor 26% gewijzigd door PowerUp op 08-10-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijf het vreemd vinden dat winkels als cameranu.nl de a580 body op €849 hebben staan, terwijl het persbericht spreekt van een adviesprijs van €800... Wellicht verandert dat zodra hij ook echt verkrijgbaar is, bij koopdigitaal.nl staat hij nu voor €799 met een adviesprijs van €849. Tijdje geleden stond hij nog voor €849.

Ik wacht op een prijs van €750, €700 duurt mij te lang :P Wil ook nog herfst foto's kunnen schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
PowerUp schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:38:
Weer wat vage geruchten van sonyalpharumors:
In de 2e helft van 2011 zal de A77 en een verder onbekende A950 geïntroduceerd worden. De reden voor vertraging zou "very advanced innovation" zijn. Geen idee wat dat is. Er stond laatst ook iets over een dubbele semitransparante spiegel waarbij een EVF het beeld versterkt van de Phase-AF en de OVF. Of misschien Phase-AF sensoren op de beeldsensor zelf? Hier zijn al patenten van langsgekomen en het biedt erg veel mogelijkheden.
Er staan ook hints naar nieuwe Zeiss-lenzen en een NEX7.
12 oktober schijnt nu een aankondiging te zijn van Sony, "Unveil a new SLR mirror-less product". Wat dat is is ook niet duidelijk, maar het meest waarschijnlijke is een nieuw setje kleurtjes voor de NEX :P
heel vervelend alleen dat sony er zo lang mee wacht, ik sta nu op het punt gewoon een 7D te halen, wil gewoon een high end duurzame dslr met een goed autofocus systeem. de 580 is qua image quality voldoende, autofocus systeem weet ik nog niet maar het is nog geen weather sealed body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7D is ook niet weather sealed he :) Alleen de 1D serie is weather sealed, 7D heeft wel betere aflsuitingen tegen stof en waterdruppels dan de a580.

Als ik het geld had zou ik waarschijnlijk ook voor de 7D of Nikon d7000 gegaan zijn, maar dat is helaas nier het geval :P

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
het is een hoop geld, maarja naar verhouding vind ik die 400 euro extra het toch ergens wel waard.

1 van de beste autofocus systemen op de markt, duurzame behuizing.

Daarintegen wijkt de beeldkwaliteit nauwelijks af.

ohja vergeet dan wel de viewfinder, als de 580 viewfinder dezelfde is als de 550 dan word die camera het sowieso niet want met bril op was het echt een ramp. zag bijna niks erdoorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 26-10 08:22
Momenteel fotograaf ik vooral met de a700, met daarnaast een Nex-5 en 16/2.8 combinatie.

Als ik kijk naar de huidige camera's zijn de a560 en de a580 qua beeldkwaliteit een grote stap vooruit. Dan heb ik het vooral over ruis prestaties op de hogere iso waardes. Ik schiet namelijk nogal wat concerten, en iso 3200 is wel bruikbaar op de a700, maar vooral omdat ik anders geen foto's heb.

De AF van de nieuwe a5x0 lijkt ook duidelijk verbeterd te zijn, met 11 punten, waarvan 3 cross. Het enige jammere is dat er geen f/2.8 AF punt is, zoals de a700 wel heeft. Ook zijn de kleinere body. en wat tragere sluiter (max 1/4000) jammer.

Ik zit dus echt te wachten op een goede opvolger van de a700. Wat een a77 zou kunnen zijn, maar het liefst uiteraard 'gewoon' een a750 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand op dpreview.com heeft de a580Y binnengekregen, zijn dus erg snel daar bij sonystyle.

http://forums.dpreview.co...orum=1037&thread=36556919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:28:
Maar het hoeft niet heel lang te duren. De A33 is al lichtjes aan het dalen.
Tot hoever denk je dat je prijs zal dalen tegen het eind van het jaar? Adviesprijs van de A33 (body) was €650, staat nu op €612.
Als je kijkt naar bijv de 550D, die staat nu voor €633 te koop, terwijl de adviesprijs €779 was. Toch een daling van €150 op een 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste indrukken van een a580 eigenaar: http://forums.dpreview.co...orum=1037&thread=36569719

Best handig, dat internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is nog een beste lap tekst in die review!

Ik heb vandaag de A55V kunnen uitproberen met de 70-300G er op (thanks Hacku _/-\o_ )
Maar nu ben ik zeker dat ik voor de A580 ga. Het was een beetje heiig en tegen de zon in zag je bijna niets in de EVF. Het contrast leek verder ook niet zo best en ondanks de hoge resolutie kon je de pixels nog wel zien zitten. Pannen bij 10 fps was ook lastig. Bij de tweede keer ging het al beter, dus ik denk wel dat het valt te leren, maar een diashow van 10 fps tijdens burst vind ik niet zo handig. De beeldkwaliteit zag er verder prima uit. De filmfunctie heb ik niet in actie kunnen zien, want toen was de accu leeg.
Ik denk dat het voor een grote groep mensen een fantastische camera kan zijn, maar niet voor mij :P

[ Voor 7% gewijzigd door PowerUp op 10-10-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
PowerUp schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:04:
Dat is nog een beste lap tekst in die review!

Ik heb vandaag de A55V kunnen uitproberen met de 70-300G er op (thanks Hacku _/-\o_ )
Maar nu ben ik zeker dat ik voor de A580 ga. Het was een beetje heiig en tegen de zon in zag je bijna niets in de EVF. Het contrast leek verder ook niet zo best en ondanks de hoge resolutie kon je de pixels nog wel zien zitten. Pannen bij 10 fps was ook lastig. Bij de tweede keer ging het al beter, dus ik denk wel dat het valt te leren, maar een diashow van 10 fps tijdens burst vind ik niet zo handig. De beeldkwaliteit zag er verder prima uit. De filmfunctie heb ik niet in actie kunnen zien, want toen was de accu leeg.
Ik denk dat het voor een grote groep mensen een fantastische camera kan zijn, maar niet voor mij :P
wat voor mij het probleem is, is dat de viewfinder waarschijnlijk dezelfde als de 550 is, en die is in mijn ogen niet al te best, heb een bril op met plaatjes schieten, en dan zit je zodanig ver van de viewfinder af dat het net lijkt alsof je zelf door een pinhole kijkt. Een iets beter AF systeem plus 100% viewfinder zou ideaal zijn, en daar ben ik best bereid voor te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:08

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Sn0wblind schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:42:
[...]

heel vervelend alleen dat sony er zo lang mee wacht, ik sta nu op het punt gewoon een 7D te halen, wil gewoon een high end duurzame dslr met een goed autofocus systeem. de 580 is qua image quality voldoende, autofocus systeem weet ik nog niet maar het is nog geen weather sealed body.
Het is sowieso een veel degelijkere camera. Maar probleem met weathersealed is dat de lensen dat vaak weer niet zijn..hoewel het bij canon wel meevalt geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Mr_gadget schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:19:
[...]

Het is sowieso een veel degelijkere camera. Maar probleem met weathersealed is dat de lensen dat vaak weer niet zijn..hoewel het bij canon wel meevalt geloof ik.
klopt van die lenzen, maar het gaat me meer om de duurzaamheid van de body, ik ga netjes met me spullen om maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik ben geen pro fotograaf maar hou wel van goede spullen die me op geen enkele manier kunnen beperken en achteraf gezien denk ik toch dat de A55 en de A580 dat gaan doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Sn0wblind schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:22:
wat voor mij het probleem is, is dat de viewfinder waarschijnlijk dezelfde als de 550 is, en die is in mijn ogen niet al te best, heb een bril op met plaatjes schieten, en dan zit je zodanig ver van de viewfinder af dat het net lijkt alsof je zelf door een pinhole kijkt. Een iets beter AF systeem plus 100% viewfinder zou ideaal zijn, en daar ben ik best bereid voor te betalen :)
Het voornaamsste wat voor een brildrager van belang is, is het eye point. Of wel hoe ver mag je oog van de zoeker af zijn zonder dat je de randen van de zoeker niet meer kan zien. Een 100% zoeker hoeft dat probleem niet op te lossen.

[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 11-10-2010 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
martijn_tje schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 07:41:
[...]

Het voornaamsste wat voor een brildrager van belang is, is het eye point. Of wel hoe ver mag je oog van de zoeker af zijn zonder dat je de randen van de zoeker niet meer kan zien. Een 100% zoeker hoeft dat probleem niet op te lossen.
ja maar zelfs zonder bril is het al tunnelvisie met de A550 helaas :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het nadeel van fase-detectie AF in live view. Sony heeft een extra sensor geplaatst en dat gaat ten koste van de optische zoeker. De a580 heeft een vergroting van 0,8x en een beeld van 95%. Heb het even opgezocht: de a200 heeft 0.83x en 95%.

Handleiding van de a580 is te downloaden: http://pdf.crse.com/manuals/4207863111.pdf

Opvallend: In focus-check live view ondersteunt nu wel auto focus (de a550 alleen MF volgens mij?) Zowel contrast af (standaard) als fase-detectie zijn te gebruiken waarbij het beeld even wegvalt wanneer je gebruik maakt van fase-detect (omdat de spiegel neerklapt). Wanneer je gebruik maakt van de 2 sec. timer wordt de spiegel alvast omhoog geklapt, een soort MLU dus.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-10 11:46
Waarschijnlijk heb ik er of overheen gelezen of het staat nog nergens maar op de Dyxum zat ik te kijken naar een lens, de 17-70F2.8 van Sigma. In de speclijst stond "SLT compatible: No"

Nu vroeg ik me af, zijn alle A-mount lenzen geschikt voor de SLT's (A33/A55)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Probleem van Sigma is dat de lenzen die niet compatible zijn met SLT omgechipt moeten worden (de chip in de lens moet vervangen worden, doen ze gratis). Andere lenzen zouden hier geen last van moeten hebben.

Overigens kun je ook kijken naar de Tamron 17-50 f/2.8, deze is optisch beter dan de Sigma 17-70, en heeft 2.8 over het hele bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Zero2Fear schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:59:
Waarschijnlijk heb ik er of overheen gelezen of het staat nog nergens maar op de Dyxum zat ik te kijken naar een lens, de 17-70F2.8 van Sigma. In de speclijst stond "SLT compatible: No"

Nu vroeg ik me af, zijn alle A-mount lenzen geschikt voor de SLT's (A33/A55)?
dyxxum heeft de recent gechipte lenzen niet meegenomen, Sigma doet aan reverse egineering en koopt geen alpha mount license, daarom hadden de lenzen dit probleem. Tamron bijvoorbeeld heeft echt een license en gebruikt de officiele specs. Al die lenzen hebben er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Ah mooi, dat haalt een last van m'n schouders af..

Ik zit zelf namelijk te denken aan mijn set weg te doen en er een A55 met een all-round lens voor te halen. Heb nu een Konica Minolta Dynax 7D incl powergrip met 10-20 F4-5.6, 24-70 F2.8 en een HVL-F36 flitser.

Nu vond ik die 17-70 F2.8 wel netjes, aangezien die ook F2.8 over het gehele bereik had, maar misschien wat tips? Wil gerust 1 of 2 lensen, voor dichtbij en een Telezoom. Baal zelf op het moment met mn 24-70mm dat deze net niet voldoende uitzoomed. En om nou de hele tijd lenzen te staan wisselen op een drukke beurs etc, daar voel ik niks meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah dan is dat een nieuwe versie. De oude Sigma 17-70 was 2.8/4.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Maar zou het een goede stap zijn om mijn oude set te verkopen en op een A55 met bijvoorbeeld de 17-70 f/2.8 over te gaan?

Wil nog wel kwaliteit maar mijn eisen zijn wat gedaald. Wil gewoon mooie foto's kunnen maken als ik op vakantie ben, maar wel wat betere kwaliteit dan de gemiddelde compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je een linkje geven naar die lens? In de database van Dyxum is er geen 17-70 van Sigma met f/2.8 over het hele bereik.
Een overstap van een 7D met grip naar A55 is wat betreft beeldkwaliteit en features een grote stap vooruit, maar de body is wel een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
My bad, keek verkeerd. Zat naar de 17-50 f/2.8 te kijken.

Dan gaan we verder zoeken naar n redelijke all-round lens voor n mooi prijsje. Het liefst natuurlijk met f/2.8 :)

Maar dan weet ik in ieder geval dat t wel n goeie stap is. Je weet het maar nooit met nieuwe type camera's. Heb nog niks met een SLT gedaan dus zal eerst even afwachten totdat deze bij m'n locale foto-boer ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thekk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 06:04
Sterker nog, zelfs op de website van Sigma kennen ze die 17-70 2.8 niet. Wel de 17-70 f2.8-4.

edit: ninja'd

[ Voor 4% gewijzigd door Thekk op 11-10-2010 15:54 ]

Ik heb geen zin om een sig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zero2Fear schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:48:
Maar dan weet ik in ieder geval dat t wel n goeie stap is. Je weet het maar nooit met nieuwe type camera's. Heb nog niks met een SLT gedaan dus zal eerst even afwachten totdat deze bij m'n locale foto-boer ligt
Ik zou hem zeker eerst even uitproberen, en ook zijn spiegelende tegenhanger de A580 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Als ik jou was zou ik die 10-20 trouwens niet wegdoen!
Als hij niet compatibel is met de A55 kun je hem bij Sigma (gratis volgens mij) laten rechippen!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Volgends mij is mijn 24-70mm daar ook wel mee compatible, maar ik wil met de verkoop de body incl de lenzen de nieuwe camera kunnen financieren ;)

Maar ben dat lens geswitch een beetje beu :) Wil liever met 1 lens rond kunnen lopen en als t dan nodig is, een telezoom voor iets verder af.

[ Voor 33% gewijzigd door Zero2Fear op 11-10-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Zero2Fear schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:47:
Volgends mij is mijn 24-70mm daar ook wel mee compatible, maar ik wil met de verkoop de body incl de lenzen de nieuwe camera kunnen financieren ;)

Maar ben dat lens geswitch een beetje beu :) Wil liever met 1 lens rond kunnen lopen en als t dan nodig is, een telezoom voor iets verder af.
Alle oude Sigma lenzen (degene die tot vorige maand verkocht werden) zijn in principe niet SLT-compatible volgens mij.

Ik heb als walkaround lens een 16-105, is inderdaad ideaal om lekker wat groothoek te hebben op je standaard lens, maar het stuk van 10-16mm zou ik er graag ook nog bij willen hebben...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen in/rond Den Haag: Foto Konijnenberg Den Haag heeft de a580 body in voorraad :) Helaas woon ik wat ver van Den Haag af om er even naar toe te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
ikmattie schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:03:
[...]

Alle oude Sigma lenzen (degene die tot vorige maand verkocht werden) zijn in principe niet SLT-compatible volgens mij.

Ik heb als walkaround lens een 16-105, is inderdaad ideaal om lekker wat groothoek te hebben op je standaard lens, maar het stuk van 10-16mm zou ik er graag ook nog bij willen hebben...
het probleem is een beetje dat sommigen het wel doen en anderen weer niet maar het is niet zo 123 te zien waardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij het doorspitten van de handleiding van de A580 (was op alpharumors gepost) heb ik weer wat dingen gevonden die ik nog niet wist.
In Focus-Check LV kan deze ook een pitch/roll indicatie op het scherm geven. En contrast-AF in Focus-Check LV is alleen mogelijk met SAM/SSM lenzen, anders moet je Phase-AF gebruiken waarbij de spiegel tijdelijk dichtklapt om te kunnen focussen. AF tijdens het filmen is helemaal niet mogelijk, alleen vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-10 10:14

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PowerUp schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:49:
AF tijdens het filmen is helemaal niet mogelijk, alleen vooraf.
Is dit , met de batt duur, niet het hele verschil tussen de a55 en de 580? Gebrek aan brandstof kan ik zelf nog wat op fabrieken maar continue AF wil ik echt wel hebben in Video modus.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ROFLASTC schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:40:
maar continue AF wil ik echt wel hebben in Video modus.
Een bewegende spiegel (en dus phase autofocus) is inherent incompatibel met video. Je spiegel moet neergeklapt zijn om te focussen en video opnemen gaat dan niet.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

burne schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 01:11:
[...]

Een bewegende spiegel (en dus phase autofocus) is inherent incompatibel met video. Je spiegel moet neergeklapt zijn om te focussen en video opnemen gaat dan niet.
ja dat begreep ik. punt is dat ik dus met mijn kolenschoppen van handen de a55 neem om de continue AF en het gebrek aan formaat en batt-duur voor lief neem. Andersom kan je de a580 nemen om kompleet andere redenen. De a580 is imo meer foto minded dan en de a55 meer video.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is het niet hebben van AF geen enkel probleem, sterker nog, ik zou het waarschijnlijk niet eens gebruiken. Overgang gaat te snel en AF is niet precies genoeg voor filmen.

Handig om rondrennende kinderen vast te leggen, maar die heb ik nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:29:
Voor mij is het niet hebben van AF geen enkel probleem, sterker nog, ik zou het waarschijnlijk niet eens gebruiken. Overgang gaat te snel en AF is niet precies genoeg voor filmen.

Handig om rondrennende kinderen vast te leggen, maar die heb ik nog niet :P
laat ik nou net filmpjes willen gaan maken van een project waar alleen maar kinderen rondrennen :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-10 22:52
PowerUp schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:22:

De NEX3 is nu ook in roze verkrijgbaar *O*
Maar de lens is nog steeds in dat lelijke grijs :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
ik vind het juist 1 van de mooiste soort lenzen die er zijn, ze voelen super degelijk aan, houd zoiezo van de look en vind het eigenlijk jammer dat ze die niet bij de alpha range hebben doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Zero2Fear schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:48:
My bad, keek verkeerd. Zat naar de 17-50 f/2.8 te kijken.

Dan gaan we verder zoeken naar n redelijke all-round lens voor n mooi prijsje. Het liefst natuurlijk met f/2.8 :)
Die Tamron 17-50f/2.8 is ook een heel leuke alrounder. Heb em nu zelf naast een 135 f/2.8 als lichte set.
Sn0wblind schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:15:
het probleem is een beetje dat sommigen het wel doen en anderen weer niet maar het is niet zo 123 te zien waardoor.
Gelukkig heb ik nog geen Sigma's al scheelde het niet veel of ik had een jaar terug de oude 70-200 f/2.8 APO DG gekocht.
Sn0wblind schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:06:
ik vind het juist 1 van de mooiste soort lenzen die er zijn, ze voelen super degelijk aan, houd zoiezo van de look en vind het eigenlijk jammer dat ze die niet bij de alpha range hebben doorgevoerd.
Idd ze zien er echt super clean uit. Vind ik ook wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Ik heb gisteren de A33 in mijn handen gehad, en dat ding is inderdaad een stuk kleiner.. Dat kan ook wel komen door het feit dat ik redelijk grote handen (lange vingers) heb en ik gewend ben met een power grip te werken. Mijn pink lag half op de body/half eronder. Was even wennen.

Heb meteen gevraagd of er een powergrip voor komt, want dat zou een hoop schelen. Helaas konden ze mij dit niet vertellen.

Ik zit nu eigenlijk een beetje te twijfelen. Of ik neem een A55 met de 16-105, of een A33 met de 16-80 Zeiss. De enigste verschillen die ik zo kan vinden tussen de A33 en A55 is dat de A55 10fps max heeft, 16.2MP en GPS. GPS vind ik wel een leuke bijkomstigheid omdat ik waarschijnlijk wat rond de wereld wil gaan in de toekomst.

@martijn_tje: het bereik van 17 tot 50mm vind ik te weinig voor een all-rounder/walk-arround lens. Heb nu tot 70mm het gevoel dat het wel iets verder ingezoomed mag zijn.

De 16-105 is leuk, want die kan redelijk ver inzoomen, maar de 16-80 is kwalitatief stukken beter....

Keuzes keuzes keuzes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

err, op de sony.nl site staat de B50AM grip als compatible met de a55 en de a33?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
zoals ik al zei ga ik jullie weer eens lastig vallen met mijn vragen..

ik kan aan een minolta 70-210 komen voor een leuk bedrag echter kan ik ook een sigma 70-300 krijgen voor 30 euro meer... welke raden jullie aan

is het verschil (inzoombereik) de 30 euro waard of is juist de minolta van veel betere kwaliteit?

ik heb de a290

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ROFLASTC schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:19:
err, op de sony.nl site staat de B50AM grip als compatible met de a55 en de a33?
Dat moet een foutje zijn, dat is de grip voor de A500/A550. Dat gaat nooit passen. De NEX staat er ook bij als compatible product. Het zou fijn zijn als Sony zijn site eens op orde zou krijgen 8)7
dutchdragon81 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:23:
zoals ik al zei ga ik jullie weer eens lastig vallen met mijn vragen..

ik kan aan een minolta 70-210 komen voor een leuk bedrag echter kan ik ook een sigma 70-300 krijgen voor 30 euro meer... welke raden jullie aan

is het verschil (inzoombereik) de 30 euro waard of is juist de minolta van veel betere kwaliteit?

ik heb de a290

mvg
Welke Minolta 70-210 gaat het over? Er zijn er minstens 3: 70-210 f/4 (Beercan), 70-210 f/3.5-4.5 en 70-210 f/4.5-5.6. En om welke Sigma 70-300 gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PowerUp schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:26:
[...]

Dat moet een foutje zijn, dat is de grip voor de A500/A550. Dat gaat nooit passen. De NEX staat er ook bij als compatible product. Het zou fijn zijn als Sony zijn site eens op orde zou krijgen 8)7
Hetgeen ook gewoon te zien is aan de contactpunten helaas

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
[...]

Zucht, ik helemaal opgelucht, valt t nog vies tegen.. ;( :P

Maar ik gok dat deze wel gemaakt word, lijkt me iig logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony heeft al aangegeven geen heil te zien in een grip voor de a33/a55, reken er dus maar niet op. Hoewel ze natuurlijk altijd nog van standpunt kunnen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:51:
Sony heeft al aangegeven geen heil te zien in een grip voor de a33/a55, reken er dus maar niet op. Hoewel ze natuurlijk altijd nog van standpunt kunnen wijzigen.
Wat ben ik slecht op de hoogte zeg :F

Is er ook al iets bekend of de body van de A55 net zo groot is als die van de A33. Als die van de A55 iets groter is dan zal het waarschijnlijk wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afmetingen zijn exact hetzelfde. Misschien dat 3rd party fabrikanten nog met een grip gaan komen, maar Sony waarschijnlijk dus niet. De A77 zal hem wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PowerUp schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:52:
Afmetingen zijn exact hetzelfde. Misschien dat 3rd party fabrikanten nog met een grip gaan komen, maar Sony waarschijnlijk dus niet. De A77 zal hem wel krijgen.
maar als die 'm krijgt dan past het ook op de a55? of wordt de A77 een groter body?

* ROFLASTC op zoek gaat bij de radiografische vliegtuigjes winkel naar een DIY externe batt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard krijgt deze een grotere body :) a33/a55 zijn echt modellen voor de gemiddelde consument, de a77 wordt een semi-pro camera. Semi pro's willen juist een grotere camera omdat deze beter in de hand ligt.

Naast een ander uiterlijk zal er ook wel gebruik gemaakt gaan worden van een andere batterij. De NEX batterij kun je niet gebruiken in een semi-pro camera.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voorlopig ziet de A77 er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ATCQE3f8tPQcOpE7xnhWOlXA/full.jpg

Maar dit zal waarschijnlijk nog wel gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:12:
Uiteraard krijgt deze een grotere body :) a33/a55 zijn echt modellen voor de gemiddelde consument, de a77 wordt een semi-pro camera. Semi pro's willen juist een grotere camera omdat deze beter in de hand ligt.

Naast een ander uiterlijk zal er ook wel gebruik gemaakt gaan worden van een andere batterij. De NEX batterij kun je niet gebruiken in een semi-pro camera.
ah ,ok. dat wordt dus zelf knutselen :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Als ik de grip van deze A77 zo zie dan is die precies hetzelfde als die van mijn A700.
Ik hoop dat dit gewoon klopt aangezien dik 280 euro voor een grip geen misselijke investering was......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
[...]

[...]

Welke Minolta 70-210 gaat het over? Er zijn er minstens 3: 70-210 f/4 (Beercan), 70-210 f/3.5-4.5 en 70-210 f/4.5-5.6. En om welke Sigma 70-300 gaat het?
hey.. thanx voor de snelle reply.. het gaat om de Sigma 75-300 AF DL 1:5-5.6 en de Minolta 70-210 AF 1:4.5-5.6

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
toch hoop ik dat de A7XX A77 snel komt, ik heb gewoon liever een sony dan een 7D. al hoop ik wel dat ze die control probs van de alpha 700 oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-10 12:28
Ik zit ook wel te wachten op die A77, ook al weet ik niet precies wat er anders aan wordt :?
Andere batterij, groter, nog iets? Duurder lijkt me iig zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

dutchdragon81 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:47:
[...]

hey.. thanx voor de snelle reply.. het gaat om de Sigma 75-300 AF DL 1:5-5.6 en de Minolta 70-210 AF 1:4.5-5.6

alvast bedankt
can't help but think the Sony 75-300mm F/4.5-5.6 may be about as good as this lens. Both have the same color fringing issues. The Sony is smaller, lighter, has Distance integration, and a price tag of about half what you'd currently pay for the Minolta.
Zelf ben ik wel in de veronderstelling dat nieuwere lenzen zo hun voordelen hebben. Ik heb de sony 75-300 een tijdje gebruikt en het is op zich een prima lens die je nu voor iets meer dan 200 euro nieuw kunt kopen en op marktplaats zijn ze helemaal goedkoop!
Ik weet niet wat je budget is maar als je naar een dergelijke lens opzoek bent, denk ik dat de Sony een goede koop is. Als je denkt om serieuzer te gaan fotograferen in de toekomst dan raad ik je echt uit eigen ervaring aan om gewoon door te sparen en het een tijdje zonder een tele lens te doen, en dan meteen voor het echte werk te gaan. En dat is het wachten echt waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
dutchdragon81 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:47:
Het zijn van beide lenzen de minst spannende varianten.

user reviews sigma 75-300DL
http://www.dyxum.com/revi....6-DL-Zoom_review239.html

user review minolta 70-210 f/4.5-5.6
http://www.dyxum.com/revi...10-F4.5-5.6_review50.html

Probeer anders eens te kijken voor een 70-210 f/4 of een 70-210 f/3.5-4.5.
Nadeel van deze wat oudere lenzen is dat de vrij CA gevoelig zijn. Maar daar tegen over staat dat ze wel scherper en contrastrijker zijn, mooiere kleuren leveren, en de f/3.5-4.5 kwa focus snelheid ook behoorlijk kan meekomen.De F/4 is wat trager in AF maar optisch net iets beter, en veel beter gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

De review van de NEX5/3 is ge-update op DPreview. Ik vraag met toch af hoe dat rating systeem werkt van hun. De NEX is de beste mirrorless camera op de markt, en toch scoort ie maar zilver.... Of vergelijken ze alle camera's met de D3s/1DIV en dat soort modellen.....

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je aanvullende informatie of op- en/of aanmerkingen op de openingspost? Maak dan een TR aan (handje linksboven).