Het grote Sony dSLR en objectieven topic v2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 85.861 views

Onderwerpen

Alle 101 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, begin nu toch wel te twijfelen.. De a580 is op voorraad bij sony.nl voor €800 verzendkosten gratis. Aangezien winkel hem voor diezelfde prijs of zelfs €50 meer hebben staan kan ik hem net zo goed via sony kopen..

Wil nog wel wat herfstplaten kunnen schieten en als ik ga wachten tot de prijs op €750 staat vraag ik mij af of dat nog gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
super bedankt heren.. ik ga toch maar doorsparen dan en dan gelijk een goede halen.. bedankt..

dan zal de vraag wel komen wat een goede lens is hahhah

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 21:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Slim, ach hopelijk is tegen die tijd Sony wat meer gaan investeren in goed glas en is de keuze wat ruimer :)

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:52:
Hmm, begin nu toch wel te twijfelen.. De a580 is op voorraad bij sony.nl voor €800 verzendkosten gratis. Aangezien winkel hem voor diezelfde prijs of zelfs €50 meer hebben staan kan ik hem net zo goed via sony kopen..

Wil nog wel wat herfstplaten kunnen schieten en als ik ga wachten tot de prijs op €750 staat vraag ik mij af of dat nog gaat lukken.
Ja, zijn die herfstplaten je 50 euro waard ;)
De komende paar weken gaat de herfst wel naar zijn hoogtepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees alleen niet zulke hele goede ervaringen over de Sony Style store... Over de Nederlandse kan ik niets vinden, maar de Britse en Amerikaanse komen er niet goed van af. Misschien toch mar even wachten.

Ik lees net op de site van cameranu.nl dat Sony a.s. zaterdag langskomt voor een demonstratie van de nieuwe Alpha lijn, wellicht dat ze dan allemaal leverbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg net een mailtje van cameranu.nl, de a580 is daar op voorraad :) Zowel de 18-55 kit als de body. a55 body is ook op voorraad zie ik.

Alleen vragen zij dan weer €849 voor de a580 body...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:28
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:53:
Ik lees net op de site van cameranu.nl dat Sony a.s. zaterdag langskomt voor een demonstratie van de nieuwe Alpha lijn, wellicht dat ze dan allemaal leverbaar worden.
Klopt ja.. Ik ga zaterdag toch even stiekem kijken daar. Misschien valt er nog wat leuks te bekijken/proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vast wel. Ik zou zeggen probeer de a580 even en schrijf je eerste indrukken hier :D Er is nog steeds geen fatsoenlijke review van te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:15:
Vast wel. Ik zou zeggen probeer de a580 even en schrijf je eerste indrukken hier :D Er is nog steeds geen fatsoenlijke review van te vinden..
Ik zal m'n best doen, maar op 1 dag dan kan ik niet een grote review beleven. Mijn eigen ervaring kan ik wel achterlaten voor jullie :) Ik zal ook iets van de A55 (omdat ik daar zelf meer interesse in heb) achterlaten hier

Ik zie t zaterdag wel aan en dan horen jullie het van me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 13:37
dutchdragon81 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:31:
super bedankt heren.. ik ga toch maar doorsparen dan en dan gelijk een goede halen.. bedankt..

dan zal de vraag wel komen wat een goede lens is hahhah
Die vraag mag je zelf gaan beantwoorden (of sturen naar een oplossing) aan de hand van het doel dat de lens moet dienen. Het heeft weinig zin om met lenzen te zeulen die geen doel dienen, of die er niet gechikt voor zijn. (voor het rennen over een athletiekbaan en al lopende of joggende lenzen wisselen wordt ik bijvoorbeeld niet blij van een 70-200 f/2.8 van bijna 1,5 KG)

Dus niet alleen welke lens is het scherpste, maar ook: welk bereik, zijn formaat en gewicht van belang, is AF snelheid van belang, is lichtsterkte van belang, hoeveel heb ik er voor over enz. enz.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik heb nu koud 24 uur de A55 in huis en een hoop zaken vallen mij allezins mee. Zo doet de batterij het nog ;) (GPS uit net als wat andere autofuncties) en heb ik met verscheidene functies lekker zitten spelen. Het kleine formaat deert niet echt daar het gedeelte waar je 'm vast hebt wel weer zo diep is dattie blijft haken aan 2 vingers als je 'm vast hebt.
Alle autofuncties werkten goed zoals de smile shutter (hilarisch ik en 3 mensen gaan er voor zitten en zodra we lachten ging de flitser voorflitsen en drukte de camera af. Zelfs met een polafilter en flarecap zag het ding in het donker bij 1 lamp die ergens in de buurt stond.

de panorama functie is leuk maar vergt enige oefening daar je makkelijk te snel beweegt voor de camera. het boekje raad ook aan ea voor te bereiden door 5 plekken of punten uit te kiezen waarlangs je de camera haalt voor de foto. Deze 5 punten moeten dan maximaal 180 graden bestrijken wil je dat de camera de boel naadloos aaneen rijgt. en het waterpas ding (hoe noem je het) is hierbij zeer welkom want je kunt de foto daardoor goed recht en dus panoramisch maken.

Live view is mooi, vooral dat je meteen ziet wat de camera ziet als je een functie kiest. Ga je voor de Sony zonsondergang functie dan wordt het beeld gelijk wat roder.

Je kunt een rule of 3ds grid instellen wat ook helpt je te richten op een compositie

zo even uit het hoofd de dingen die mij meteen opvallen na 1 dag.

Het is natuurlijk wel zo dat je last hebt van het relatief trage verwerken van fotoos en RAW+JPEG lijkt dat erger te maken dan de standaard Fine instelling voor beeldkwaliteit (zelfs met een 30mb/s SD kaart).
Met mijn Prime lens bleek dat je niet zonder meer strak kunt filmen omdat je dan vlot buiten de scherpte beweegt en daar reageert de cam niet lekker op. de 18-55 kitlens die erbij kwam doet dat leuker terwijl , gezien de afstand tot het object de prime lens nog best wat had kunnen bewegen om het scherp te krijgen. Ik deed het met de lens op MF en toen kreeg ik mijn doel wel scherp ipv bomen achterin de tuin.

Ik moet wat dat betreft nog uitvogelen hoe dat zit als je van te voren de spot en metering isntellingen wat aanpast en of de cam dat dan meeneemt bij het filmen (meende daarover wat gelezen te hebben)

maar goed. Ik is happy. Binnenkort een externe richtmicrofoon erbij dus dat zal de lens geluidjes wel doen verminderen hoop ik. Niet dat het opvalt of stoort maar zo zachtjes op de achtergrond hoor je ze wel.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PowerUp schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:56:
Hoe bevalt de EVF? Dat viel mij namelijk best wel tegen.
Ja dat is wel raar. Het deed mij denken aan zo'n klik ding met ronde foto setjes die je als kind wel eens had en ik zag er aldoor een soort groenige waas overheen. Wat jij zei over pixels zie ik ook wel want de EVF werkt het best als je er strak recht op kijkt. Loens je een beetje via links of rechts dan zie je beeld gelijk RGB-en.

Waarom je ook Menu functieskunt bedienen via de EVF is beyond me. Het zal wel batterij duur schelen maar het is erg raar om door het menu te scrollen, fotos te beschermen of deleten en tegelijkertijd het gevoel te hebben dat je jezelf en de ogen prikt omdat alles zo dichtbij zit.

[ Voor 21% gewijzigd door ROFLASTC op 14-10-2010 22:10 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

En er zijn alweer mensen bezig om de firmware van de Sony NEX te hacken. :D
DVXuser

Ze kunnen wel wat hulp gebruiken.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
ROFLASTC schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:59:
[...]

Ja dat is wel raar. Het deed mij denken aan zo'n klik ding met ronde foto setjes die je als kind wel eens had en ik zag er aldoor een soort groenige waas overheen. Wat jij zei over pixels zie ik ook wel want de EVF werkt het best als je er strak recht op kijkt. Loens je een beetje via links of rechts dan zie je beeld gelijk RGB-en.

Waarom je ook Menu functieskunt bedienen via de EVF is beyond me. Het zal wel batterij duur schelen maar het is erg raar om door het menu te scrollen, fotos te beschermen of deleten en tegelijkertijd het gevoel te hebben dat je jezelf en de ogen prikt omdat alles zo dichtbij zit.
Ik snap wel waarom je de menu functies kan bedienen via de EVF, maar als je via de EVF foto's maakt, is dat niet positiever voor je batterij.

Iig, als je net iets moois gezien heb (ver ingezoomed of iets) en je wilt net die licht compensatie aanpassen maar zonder jouw "prooi" te verliezen, daarvoor zou het wel goed zijn. Voor de rest, ik pas zoiets toch altijd aan via het LCD :)

Hoe is de reactie tijd van de live-view eigenlijk? Als je veel beweegt, loopt hij dan achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony a580 besteld bij cameranu.nl :D Ze hebben de prijs verlaagd naar €779. €29 meer dan dat ik wou uitgeven, maar het moet maar :P

Hopelijk heb ik hem morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:46:
Sony a580 besteld bij cameranu.nl :D Ze hebben de prijs verlaagd naar €779. €29 meer dan dat ik wou uitgeven, maar het moet maar :P

Hopelijk heb ik hem morgen.
Nice! Maar dan komt die review van de A580 op jou aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een statief dus ik zal wel een paar hoge ISO bestanden online gooien die ik binnenhuis maak, dan wel met in-camera NR helaas want de RAW bestanden worden nog niet ondersteunt door Adobe ACR. Ik heb ook al wat gespot voor een leuke video test :) Nu nog een goede video editing programma zien te vinden :)

Ik ga alvast een YouTube account aanmaken zodat ik video's kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Ik ga mijn geduld nog even op de proef stellen, maar het gaat sneller dan verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijs van €849 was ook wel vreemd, gezien het persbericht van Sony spreekt over een adviesprijs van €800. Veel meer dan dit zal hij ook wel niet dalen denk ik in de eerstkomende weken. Als ik kijk naar het prijsplaatje van de a550 heeft het daar 3 maanden geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

De nieuwe NEX firmware is uit sinds gisteren:
http://support.sony-europe.com/dime/DSLR/dslr.aspx?m=NEX-5

Wijzigingen sinds v02:
  • Addition of the function to customize soft keys.
    It is now possible to customise the functions of two soft keys mounted on the camera's rear panel.
  • Addition of the [Menu start] function.
    When ‘Menu’ is selected, there is now the option to display either the main menu screen or the last parameter set.
  • Improvement of the operability of the [MF Assist] function
    An enlarged image portion can now be displayed on screen with user-selectable duration while in MF (Manual Focus) Assist mode. MF Assist operation has also been improved.
  • Improvement of the operability of menu item selection
    The menu operation has been simplified.
  • Maintaining the aperture setting in the movie recording mode
    HD video can now be shot while maintaining a constant aperture setting.
  • Support for the autofocus function with A-mount lenses
  • Enlarging the image when [Release w/o Lens] is set to [Enable]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fotobooms heeft de a580 inmiddels ook op voorraad, dus als je in Amsterdam of omgeving woont kun je hem uitproberen :)

http://www.fotobooms.nl/z...tml?zoektext=a580&x=0&y=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is binnen :) Eerste indruk is goed, valt goed in mijn handen en voelt niet goedkoop aan. Knoppen lijken ook erg stevig en de mode-dial ziet er sjiek uit met de standen uitgebeiteld i.p.v. alleen de naam er op geschreven.

Batterij is aan het opladen, dus kan er verder nog niet zo heel veel over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:54:
Hij is binnen :) Eerste indruk is goed, valt goed in mijn handen en voelt niet goedkoop aan. Knoppen lijken ook erg stevig en de mode-dial ziet er sjiek uit met de standen uitgebeiteld i.p.v. alleen de naam er op geschreven.

Batterij is aan het opladen, dus kan er verder nog niet zo heel veel over zeggen.
hoe is de viewfinder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg goed :) Moet er wel meteen bij zeggen dat ik van een a200 kom. Hoeveel groter hij is kan ik niet zeggen, omdat mijn a200 al een paar weken geleden verkocht is.

Wat direct opvalt is dat de focuspunten pas zichtbaar worden wanneer je de camera aanzet, er zit dus een LCD in de zoeker. Wanneer je bijvoorbeeld spotmeting kiest dan verschijnt er een half rondje in het midden van de zoeker maar wanneer je gemiddelde meting kiest is dit niet zichtbaar. Geeft dus extra informatie weer.

Wanneer je scherpstelt met AF dan verdwijnen de andere niet actieve punten waardoor je dus in één oogopslag ziet waar het scherpstelpunt zich bevindt. De geselecteerde punten lichten ook rood op, dat rode licht bloedt alleen nogal door vanuit de rechterkant, dit is echter geen defect zoals ook in de handleiding staat. Is verder niet afleidend gezien je dit alleen te zien krijgt wanneer je scherpstelt.

Wel even één opmerking: Wanneer je door de zoeker kijkt als er geen batterij in de camera zit krijg je een heel donker en onscherp beeld, de batterij is nodig om het beeld normaal te krijgen. Dat je dus niet denkt dat je een defect exemplaar hebt gekregen :)

Vanmiddag zal ik nog wat meer schrijven over de andere zaken, maar tot nu toe bevalt hij erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 21:45
Bedankt voor de 'heads-up'. Naast de, mij in elk geval van aanschaf weerhoudende, minpunten hielp vooral de opmerking dat die een leuke "eerste poging met Translucent Mirror-technologie" is in het besluit dat de A55 niets voor mij is.
De A580 lijkt me nu (nog) een interessante opvolger voor mijn A350. Wat dat betreft wacht ik nog de oververhittingsgeruchten/-ervaringen bij video opnames af.
Wellicht dat dit soort kinderziektes bij een volgende generatie Alpha's zijn verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor video is de a580 iets minder geschikt, omdat deze geen af functie heeft.

Overigens is het een aanrader om een Gittos 1900AA rocket blower er bij te kopen als je die nog niet hebt, want die dubbele anti-stoffunctie is gewoon marketing prietpraat :P Ik had net een stuk of 4 stofjes terwijl ik maar 1 lens heb... Of er is stof in de fabriek ingekomen, of ik moet nodig stofzuigen :P

Het LCD scherm is overigens briljant! Je kunt echt heel goed de scherpte van je foto beoordelen. Inzoomen bij live view foucs check werkt ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:37:

Het LCD scherm is overigens briljant! Je kunt echt heel goed de scherpte van je foto beoordelen. Inzoomen bij live view foucs check werkt ook erg goed.
Dat viel mij ook al op. Het scherm kijktuberhaupt al lekker weg en je ziet meteen ofhet goed is of niet, zelfs bij onscherpte die je met wat sharpening kan verhelpen.

overigens heb ik de A55 een half uur v/a een statief laten filmen en nergens rode pixels of anderzijds effecten die duiden op -te heet-

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

ROFLASTC schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:47:
[...]
overigens heb ik de A55 een half uur v/a een statief laten filmen en nergens rode pixels of anderzijds effecten die duiden op -te heet-
Het probleem is dat de sensor oververhit kan raken als deze filmt met beeldstabilisatie aan. Die extra wrijving/beweging zorgt voor extra warmte. Dit is iets wat vrijwel alle cameras hebben. Op een statief heb je hier gewoon minder last van.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga straks even lange sluitertijd foto's proberen :) Op mijn a200 moest ik dan de ruis reductie aanzetten om te voorkomen dat ik in de bovenhoeken allemaal roze hotpixels te zien krijg. a580 zou daar haast geen last van moeten hebben, gezien deze 29 minuten kan filmen in full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, paar andere bevindingen:

Lange sluitertijd hot-pixels zijn nauwelijks aanwezig, heb er twee kunnen vinden zonder gebruik te maken van de ingebouwde L.E. ruisreductie. Lightroom en ACR hebben een ingebouwde functie die automatisch hotpixels verwijdert, maar dat werkt geloof ik alleen met RAW files (en die worden nog niet ondersteunt).

2sec. timer zorgt voor MLU, zeer handig dus wanneer je vanaf statief schiet voor nog scherpere foto's.

Nieuwe functies zorgen er wel voor dat je batterij snel leeggezogen wordt, extra batterij aanschaffen zal dus geen kwaad kunnen. Denk dat ik voor extra comfort ook de grip aanschaf, mijn pink glijdt af en toe van de body af.

Filmen is bes lastig, daar heb je eigenlijk een aparte steun voor nodig (zo'n eentje die op je schouder rust). Handmatig focussen is ook vrij lastig en vergeet ik eigenlijk steeds te doen :P Filmen zal voor mij ook meer een consumenten aangelegenheid blijven (voor op vakantie e.d.) Semi-professioneel gezien blijf ik toch gewoon fotograaf.

De digitale waterpas werkt alleen in focus check live view en werkt zeer goed. Je kunt heel makkelijk de camera rechtzetten vanaf statief. Geen verloren pixels meer omdat je de foto moet rechttrekken in Lightroom :P

Ik zal vanavond wat low light hoge ISO foto's schieten en online plaatsen, en hopelijk kom Adobe snel met een update :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPG, recht uit de camera. Geïmporteerd in Lightroom (verder geen aanpassingen) en in photoshop gecropt.

ISO 500 (schijnbaar werkt auto ISO in stappen van 1/3), 17mm, f/5.6, 1/30 sec, AWB. Standaard creative style zonder aanpassingen. High-iso n.r. op weak.

Afbeeldingslocatie: http://www.jkphoto.nl/fora/a580_test2.jpg

Wanneer gaat GoT 2010 in? 500px voor een afbeelding is wel heel ouderwets...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamibal88
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:45
Leuk om de bevindingen van iKremers te lezen! 't Zit nu heel erg te kriebelen om er ook een te kopen wacht nog even de andere high iso foto's af en hak dan de knoop door!
Heb je ( iKremers ) ook al negatieve dingen ontdekt aan de camera? en met welke lens gebruik je deze camera?

-bamibal-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tamron 17-50.

Enige wat ik tot nu toe kan ontdekken is dat er aan de rechterkant een geluid geproduceerd wordt door interne mechanica/elektronica. Als je de filmfunctie gebruikt in een stille omgeving dan hoor je dit in het filmpje terug. Dit geluid hoor je echter zelf alleen wanneer je je oor tegen de rechterkant drukt in een stille omgeving. Buiten merk je daar helemaal niets van. Maar ja, draaien aan de focus- en zoomring hoor je ook, dat heb je met een interne microfoon. Wil je professioneel draaien dan heb je altijd een externe microfoon nodig (dat geldt ook voor andere modellen en merken).

Verder kan ik nog niets anders noemen, maar het wachten is eigenlijk op een Lightroom update zodat je echt IQ kan gaan vergelijken en kijken wat het ruisreductiesysteem van Lightroom doet met de hoge ISO waarden van de a580.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamibal88
Klinkt erg goed allemaal, zal de film functie toch niet intensief gebruiken voorop komen voor mij de "stills" . Is de kit-lens een beetje redelijk (18-55 ) ? Of kan ik als beginner beter meteen investeren in iets beters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Ik heb alleen de body gekocht omdat ik al een lens had. Bij mij a200 heb ik de sony kit lens 18-70 gekregen en gebruikt maar vrij snel vervangen voor de tamron. Het is natuurlijk wel een optie voor tussendoor (als je nog geen geld hebt voor een dure lens er bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 17:21:
JPG, recht uit de camera. Geïmporteerd in Lightroom (verder geen aanpassingen) en in photoshop gecropt.

ISO 500 (schijnbaar werkt auto ISO in stappen van 1/3), 17mm, f/5.6, 1/30 sec, AWB. Standaard creative style zonder aanpassingen. High-iso n.r. op weak.

[afbeelding]

Wanneer gaat GoT 2010 in? 500px voor een afbeelding is wel heel ouderwets...)
Is dit een 100% crop? Het ziet er goed uit iig.
En de limiet voor afbeeldingen is 640px, is wel zo netbookvriendelijk ;)
bamibal88 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:56:
Klinkt erg goed allemaal, zal de film functie toch niet intensief gebruiken voorop komen voor mij de "stills" . Is de kit-lens een beetje redelijk (18-55 ) ? Of kan ik als beginner beter meteen investeren in iets beters?
De 18-55 schijnt optisch best in orde te zijn. Wat prijs/kwaliteit betreft is het een prima lens, beter dan de oude 18-70. Ik denk dat je er in het begin best mee vooruit kan, en anders er dan achter komt waarin je wil investeren (groothoek, tele, lichtsterke primes) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamibal88
PowerUp schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:25:

De 18-55 schijnt optisch best in orde te zijn. Wat prijs/kwaliteit betreft is het een prima lens, beter dan de oude 18-70. Ik denk dat je er in het begin best mee vooruit kan, en anders er dan achter komt waarin je wil investeren (groothoek, tele, lichtsterke primes) :)
Ja idd mijn idee. Neem aan dat het ook handig is om een tweede accu te hebben, is een 3rd party accu net zo goed als een echte sony accu ? of toch maar een paar extra tientjes investeren in een echte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.jkphoto.nl/blog/?p=217

100% crop en ISO test (400/12800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
t/m ISO3200 vind ik het er nog prima uit zien. Daarna wordt het wat minder, maar dat is wel een hele verbetering tov de A200!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:58:
t/m ISO3200 vind ik het er nog prima uit zien. Daarna wordt het wat minder, maar dat is wel een hele verbetering tov de A200!
Geheel mijn gedachte :) Vanaf 6400 begint de ruis erg duidelijk te worden. Op de a200 ging ik eigenlijk nooit hoger dan 400 dus dat is al 3 stops winst. Ben wel benieuwd wat Lightroom uit 6400 en 12800 kan halen :)

Focus live view is wel geniaal :) Ook bij deze foto's gebruikt met f/2.8

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Mooie ervaringen die je al deelt iKremers! :)

Ik ben zaterdag naar CameraNu geweest in Urk. Op hun website stond dat er vertegenwoordigers van Sony en Canon zouden zijn waarmee je de nieuwste spullen kon proberen. Ik heb alleen een aardige kerel gezien van Sony met de A55 met de 16-80 CZ (mijn setup straks) en een Nex5 met 3 lensjes. Geen uber nieuwe meuk, dure lenzen etc. etc. wat ik wel verwacht had! Toch weer jammer :(

Anyway, beetje met die camera gespeelt en viel me zeker niet tegen. Met de ingebouwde mic heb ik wat filmpjes gemaakt en de auto focus werkt geweldig. En ja, je hoort wel de camera focussen tijdens het filmen, maar dit zal uiteindelijk in t echte leven wel meevallen. Panorama pics heb ik ook gemaakt, maar daar moet je wel opletten dat je met dezelfde beweging draait, want als je eenmaal sneller gaat of langzamer, dan krijg je haperingen in de uiteindelijke panorama foto. Dit duurt eventjes voordat je het onder de knie krijgt.

De 10shot burst is erg indrukwekkend, al krijg ik niet het gevoel dat ik 4 seconden a 10bps (totaal 39) maak voordat de buffer vol zit. Ik gokte iets van 18 a 20 foto's. Maar dit kan ik niet met volle overgave zeggen want heb het 1 keer geprobeerd.

Al om al, leuke all-round camera met, zoals hierboven ergens beschreven, een leuke consumenten video-functie. Leuk voor op vakanties etc.

Ik hoorde hier nog dat Sony geen grip wilde maken voor de a33 en a55, maar de vertegenwoordiger vertelde mij iets anders. Deze komt wel. Heb hem ook wat "tussen ons 2en" gevraagd of hij iets kon zeggen over de a77 en de a7xx maar helaas, kreeg niks uit hem. Het enigste wat hij me kon vertellen was dat de a77 behoorlijk duurder zal worden maar na mijn wensen uitgelegd te hebben ik net zo goed met de a55 te werk kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony heeft veel kritiek gekregen voor het uitblijven van een grip, grote kans dus dat ze besloten hebben om hem alsnog uit te brengen :)

Overigens vind ik de a580 net aan voldoende voor ijn handen, denk dat ook de a580 wel een grip kan gebruiken :) Beetje jammer alleen dat hij zo duur is (€200 voor grip en €75 voor een batterij..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zero2Fear schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:16:
Ik hoorde hier nog dat Sony geen grip wilde maken voor de a33 en a55, maar de vertegenwoordiger vertelde mij iets anders. Deze komt wel.
Zou mooi zijn maar ik ben benieuwd of het meer zal zijn dan een grote batterij of dat ze op 1ofandere manier een aantal knoppen erop zetten (AB stekker verloopje whatever)

burst mode van de a55 is wel strak :P Als je de knop vasthoudt tot de buffer vol zit dan heb je zo 20 fotoos gemaakt. Als het object neit beweegt, zoals mijn kat dan heb je 20 keer dezelfde ,scherpe, foto. veel beter dan de burst op de a230 die ik had iig.

EDIT:
de bracket burst (-0,3 0,0 +0,3 EV) is lollig voor als je iets HDR wilt doen in photoshop. de Auto HDR functie is veel leuker om dat het bereik veeeeel groter is. (moest maar eens meer fotoos posten)

[ Voor 35% gewijzigd door ROFLASTC op 18-10-2010 11:53 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
@ROFLASTC; Weet jij zo uit je hoofd met het maken van een HDR, welke stappen je maximaal kan maken? Bij mijn 7D was dit namelijk 0,3, Canon had tot 0,5. Is dit ondertussen al aangepast of blijven hangen?

@Grip: je geheugenkaartje zit langs je batterij, (wie dat bedacht heeft, no clue) maar daar zouden ze ook iets op moeten verzinnen. Als je telkens je kaartje moet verwisselen, ook je grip eraf moet halen.. Geen zin in ;) Maar zal vast wel goedkomen.

@burst: Deze is indrukwekkend maar niet intimiderend doordat je het geluid van de spiegel mist.

Ben benieuwd naar wat foto's met je A55 :) Zal vanmiddag wel eens 100% crop hier plaatsen van een test foto die ik zaterdag genomen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDR kun je volgens mij he makkelijkst zelf maken, in M mode. Kun je zelf bepalen met welke tussenstops. 0.3 EV burst-mode lijkt mij vooral geschikt voor lastige belichtingssituaties, waar je ook spot meting bij zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:02:
HDR kun je volgens mij he makkelijkst zelf maken, in M mode. Kun je zelf bepalen met welke tussenstops. 0.3 EV burst-mode lijkt mij vooral geschikt voor lastige belichtingssituaties, waar je ook spot meting bij zou gebruiken.
Klopt, maar als ik bijvoorbeeld op vakantie ben in weet ik veel waar, en wil graag een HDR maken wil ik dit wel makkelijk kunnen doen. Een HDR van 0.3 stop is wel aan de lage kant vind ik. En om handmatig in te stellen zonder statief word ook weer zo moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auto HDR kiest zelf de EV tussenstops, daar kun je niets aan verznderen. 0.3 EV is gewoon in te stellen in het menu wanneer je een geavanceerde instelling kiest (M, S, A). Overigens is 0.3 ook te veranderen in 0.7 door op de dial naar rechts te drukken in het menu.

De AF/MF switch lijkt ook verandert te zijn, deze heeft nu ook effect wanneer de camera uit staat. Bij de a200 heeft dit alleen effect wanneer de camera aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:16:
Auto HDR kiest zelf de EV tussenstops, daar kun je niets aan verznderen. 0.3 EV is gewoon in te stellen in het menu wanneer je een geavanceerde instelling kiest (M, S, A). Overigens is 0.3 ook te veranderen in 0.7 door op de dial naar rechts te drukken in het menu.
Ah oke, ik meende dat ik bij mijn 7D namelijk niet verder kwam dan -0,3 , 0,0 , 0,3. Dan scheelt dit weer een hoop.
De AF/MF switch lijkt ook verandert te zijn, deze heeft nu ook effect wanneer de camera uit staat. Bij de a200 heeft dit alleen effect wanneer de camera aanstaat.
Kon ook niet bij mijn 7D, maar of dit nou een vooruitgang is.. Zou niet weten waarvoor ik t zou gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je handmatig focust en je zet de camera uit en later weer aan, dan schiet hij weer terug naar de korste instelafstand. Erg vervelend wanneer je bijvoorbeeld de hyperfocale afstand al van te voren geselecteerd hebt, wat vaak gedaan wordt door straatfotografen.

Dit was één van die kleine puntjes die door gebruikers en reviewers aangehaald werden. Sony luistert dus naar de klant wat alleen maar positief is :) Zelfde geldt voor de grip van de a33/a55. Ik ben echt heel benieuwd wat ze met de a77 gaan doen. Heb nog heel even getwijfeld of ik niet moest overstappen naar een Nikon d90, maar heb uiteindelijk toch gekozen om met Sony door te gaan.

Was net bij fotobooms om een LCD beschermkapje te kopen en in de vitrine stond de a33 naast de a550. Qua diepte van de grip komen ze aardig overeen :) Alleen is de a33 een stuk minder hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 13:37
nobleone schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:28:
Bedankt voor de 'heads-up'. Naast de, mij in elk geval van aanschaf weerhoudende, minpunten hielp vooral de opmerking dat die een leuke "eerste poging met Translucent Mirror-technologie" is in het besluit dat de A55 niets voor mij is.
De A580 lijkt me nu (nog) een interessante opvolger voor mijn A350. Wat dat betreft wacht ik nog de oververhittingsgeruchten/-ervaringen bij video opnames af.
Wellicht dat dit soort kinderziektes bij een volgende generatie Alpha's zijn verholpen.
Wacht maar op de review van de A580 welke vast niet meer als een leuke poging tot middenklasser wordt genoemd, of nog vleesch nog visch.

Oververhitting kan alleen optreden bij meer als 9 minuten onafgebroken film schieten met SSS aan. En dan doet de beveiliging keurig z'n werk door de camera uit te zetten. Maar nu is precies de vraag wanneer je on-onderbroken fragmenten van 9 minuten of langer schiet.

Door SSS zijn de mogenlijkheden om de achterkant van de sensor te koelen beperkt. Daarnaast produceren de motoren van de SSS module ook wat warmte. Eigenlijk was die kennis al een paar jaar bekend. Ten tijde van de introductie van de Nikon D50 was er al veel discussie over koeling van de achterkant van de sensor, en de invloed van SSS daar op. Maar voor foto's waren de verschillen niet relevant (behalve voor astro-fotografie waar waar foto's uit de KM 5D, en 7D na een sluitertijd van enkele minuten aan 1 kant paars kleurden door opwarming van de sensor).

[ Voor 3% gewijzigd door Moby op 18-10-2010 19:56 . Reden: Op de man spelen hoeft niet. ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 13:23
@IKremers: ik zit met veel plezier je 580 ervaringen te lezen! Helaas is er op het web nog weinig te vinden over deze camera en met jouw input wordt ik steeds nieuwsgieriger naar de camera die ik momenteel als opvolger zie van mijn a300.

Ik had gehoopt dat ik een a580 in levende lijve kon gaan proberen op de komende ZoomExperience, maar Sony heeft aangegeven dat ze hun budget anders te gebruiken en hierbij niet aanwezig te zijn :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
1972 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:39:
Ik had gehoopt dat ik een a580 in levende lijve kon gaan proberen op de komende ZoomExperience, maar Sony heeft aangegeven dat ze hun budget anders te gebruiken en hierbij niet aanwezig te zijn :-(
*Kuch* Alweer *kuch*

Ik ga zelfs niet eens naar de ZoomExperience, reden is ook dat Sony er niet is ;) En als je dan als enigste Sony tussen een groep Canon-ers loopt, dan word je maar snel uitgelachen dat ze er niet staan ;( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik altijd zo dom, mensen uitlachen omdat ze een ander merk gebruiken... Volgens mij is er tussen Canon en Nikon gebruikers onderling ook veel haat :P Slaat helemaal nergerns op..

Maar goed, zit er geen camerawinkel bij je in de buurt waar je hem even kunt uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Wat zouden jullie doen:
1. Sigma 18-250 of
2. Sigma 18-50 met Sigma 70-300 APO versie
3. Tamron 70-300 met USD en kitlens houden
Het is om evt. mijn kitlens en tamron 80-210 te vervangen.
De Sigma 70-300 heeft geen HSM motor. Is dit heel vervelend als je aan wildlife fotografie doet?
Weet iemand toevallig of er binnenkort een Sigma 70-300 met HSM motor komt?

Jacco

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:14:
Dat vind ik altijd zo dom, mensen uitlachen omdat ze een ander merk gebruiken... Volgens mij is er tussen Canon en Nikon gebruikers onderling ook veel haat :P Slaat helemaal nergerns op..

Maar goed, zit er geen camerawinkel bij je in de buurt waar je hem even kunt uitproberen?
Was meer sarcastisch bedoeld :P vandaar die " :+ " ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:37:
Hallo iedereen,

Wat zouden jullie doen:
1. Sigma 18-250 of
2. Sigma 18-50 met Sigma 70-300 APO versie
Het is om mijn kitlens en tamron 80-210 te vervangen.
De Sigma 70-300 heeft geen HSM motor. Is dit heel vervelend als je aan wildlife fotografie doet?
Weet iemand toevallig of er binnenkort een Sigma 70-300 met HSM motor komt?

Jacco
Ik zou gaan voor de 17-50 f/2.8 en de 70-300G f/4.5-5.6 SSM (SSM = Sony's variant van HSM) van Sony, als je budget ernaar staat.

HSM scheelt wel een hoop als je bewegende objecten wilt fotograferen, zoals dieren die wat rondlopen of rondvliegen.

Geen idee of de Sigma 70-300 met HSM komt. Ben niet zo up to date met hun aankomende assortiment.

Mijn 2 cent, wacht even op wat meer reacties om te vergelijken ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Zero2Fear op 19-10-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie, maar mijn budget licht rond de 400 euro.

Jacco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Ik neem aan dat je het dan over de Sigma 18-50 4,5-5,6 hebt, anders haal je dat budget al niet. Daar zou ik m'n geld niet aan gaan uitgeven, die lens is niet veel beter dan de kitlens van Sony. Ik zou dan wat meer investeren in een lens waar je ook daadwerkelijk verschil gaat zien in je foto's (hoewel dat altijd afhangt van wat je verwacht en met je foto's doet) Dus eigenlijk zou mijn keuze op de 18-250 vallen, wat een redelijke lens is met een grote "convinience" factor doordat je geen lenzen hoeft te wisselen. Misschien dat je ook nog de Tamron 18-250 mee kunt nemen in je beslissing, optisch veel beter dan de Sigma, maar een verschrikkelijke AF....

[ Voor 11% gewijzigd door Markofnikoff op 19-10-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In dat geval is de Sony 18-250 misschien een betere optie, die is optisch hetzelfde als de Tamron maar focust beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om de Sigma 18-50 f/2.8-4.5 DC OS HSM die kost 179 en de Sigma 70-300 ook dus dan kom ik op 348 uit. Is de Sony dan het verschil van 100 euro waard?
Hoe zit het met de Tamron 70-300? Is dit een goeie lens? deze kost ook rond de 400 euro en dan houd ik de kitlens.

Jacco

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4130/5095111124_74286f8383.jpg
_DSC0310 by rofl_astc, on Flickr

A55 panorama sweep ISO 1600. Sommige mensen missen ledematen maar dat heeftmeer van doen met mijn begrip van hoe de camera de fotoos stapelt. als je jouw beweging niet duidelijk constant houdt dan overlapt de camera sommige stukken met de gevolgen dat delen missen van bewegende objecten.

Cam doet alles op auto stand als je een panorama maakt btw.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4153/5094508147_2597bfb49c.jpg
_DSC0317 by rofl_astc, on Flickr

ook ISO 1600 met de zwart wit modus van de witbalans instellingen. De rest op auto.

Filmpje:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qcYB61VLw8I]

interne microfoon aan. steadyshot uit. 18-55mm kitlens op ,ongeveer, 45mm en f5.6

[ Voor 29% gewijzigd door ROFLASTC op 19-10-2010 14:56 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ROFLASTC: Maak je gebruik van Adobe Photoshop of Lightroom? De a55v heeft dezelfde .ARW (2.2) versie als de a580 en ben wel benieuwd hoe deze versie het doet in Camera RAW. Met name m.b.t. kleurreproductie, ruisonderdrukking en verscherping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:27:
Het gaat om de Sigma 18-50 f/2.8-4.5 DC OS HSM die kost 179 en de Sigma 70-300 ook dus dan kom ik op 348 uit. Is de Sony dan het verschil van 100 euro waard?
Hoe zit het met de Tamron 70-300? Is dit een goeie lens? deze kost ook rond de 400 euro en dan houd ik de kitlens.

Jacco
He bah, sigma heeft echt teveel 18-50's :P
Welke 70-300 bedoel je? Ik zie alleen eentje van 180 en de nieuwe VC van 418 die momenteel alleen voor nikon te krijgen is. Als je het over goedkope 70-300's hebt dan maakt het geen bal uit welke je koopt, ze zijn allemaal ongeveer even slecht goed. Die nieuwe 70-300 van Tamron ziet er niet slecht uit als je de eerste reacties van nikon gebruikers hoort. Maar ik zeg dit vaker: als je denkt in de toekomst enigszins serieus(er) te gaan fotograferen, wacht dan een tijd, spaar door en koop wat fatsoenlijks (70-300 SSM G, Tammy/Sigma 70-200), dit soort lenzen blijven waarde vast en zijn gewoon hun geld dik waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
ROFLASTC schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:31:
[afbeelding]

A55 panorama sweep ISO 1600. Sommige mensen missen ledematen maar dat heeftmeer van doen met mijn begrip van hoe de camera de fotoos stapelt. als je jouw beweging niet duidelijk constant houdt dan overlapt de camera sommige stukken met de gevolgen dat delen missen van bewegende objecten.

[afbeelding]
_DSC0317 by rofl_astc, on Flickr

ook ISO 1600 met de zwart wit modus van de witbalans instellingen. De rest op auto.
Is dat allemaal gemaakt met de 18-55 kitlens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:45:
@ROFLASTC: Maak je gebruik van Adobe Photoshop of Lightroom? De a55v heeft dezelfde .ARW (2.2) versie als de a580 en ben wel benieuwd hoe deze versie het doet in Camera RAW. Met name m.b.t. kleurreproductie, ruisonderdrukking en verscherping.
Ik heb photoshop uit de CS3 maar die heb ik nog niet gebruikt. De ZwartWit foto was
wel op .RAW geschoten maar ik laat het eerst maar zo uit de cam zien.
Zero2Fear schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:54:
[...]

Is dat allemaal gemaakt met de 18-55 kitlens?
yup.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Tamron 70-300 met USD. Deze is even duur als de nieuwe sigma 70-300 met OS maar die heeft geen AF motor. Is de Sigma dan optisch beter of is hij gewoon in verhouding duurder? Hij staat volgens mij bij meerdere online shops in bestelling.
Het probleem is: Ik heb het geld wel maar ik mag het niet uitgeven van mijn ouders... Ik heb dus 1400 maar mag denk ik maar rond de 400 uitgeven...

Jacco

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je wel even de gratis DNG converter downloaden, want CS3 ondersteunt de RAW bestanden van de a55 niet. Alleen de nieuwste versies van Photoshop en Lightroom krijgen nieuwe camera ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:02:
De nieuwe Tamron 70-300 met USD. Hij staat volgens mij bij meerdere online shops in bestelling.
Het probleem is: Ik heb het geld wel maar ik mag het niet uitgeven van mijn ouders... Ik heb dus 1400 maar mag denk ik maar rond de 400 uitgeven...

Jacco
Wat mis je momenteel aan je huidige lenzen? Scherpte, bereik, lichtsterkte? Op die manier kunnen we denk ik met een beter advies komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tamron heeft veel moeite met focussen. Ik wil dus een lens die sneller focust en wat meer bereik heeft. Dus in de richting van de 300mm. De kitlens is oke maar mist soms nog wat scherpte. Hij is niet per se aan vervanging toe.

Jacco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:03:
Dan moet je wel even de gratis DNG converter downloaden, want CS3 ondersteunt de RAW bestanden van de a55 niet. Alleen de nieuwste versies van Photoshop en Lightroom krijgen nieuwe camera ondersteuning.
programmaatje van de Sony Cd kan dat toch ook wel?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard, maar die converter is lang niet zo goed als ACR. Ik heb hem nu geïnstalleerd omdat ik anders de RAW bestanden niet kan bekijken, maar zodra de update uit is gooi ik het weg. Veel te langzaam en buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:12:
De tamron heeft veel moeite met focussen. Ik wil dus een lens die sneller focust en wat meer bereik heeft. Dus in de richting van de 300mm. De kitlens is oke maar mist soms nog wat scherpte. Hij is niet per se aan vervanging toe.

Jacco
Dan is de Tamron 70-300 f/4-5.6 USD wel een aardige optie, behalve dat hij nog niet leverbaar is. Hij heeft op de A-mount helaas geen stabilisatie, omdat de body dat zelf al heeft. De eerste reviews wijzen erop dat hij behoorlijk scherp is op het hele bereik en vrij vlot focust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Eens met power-up, alle andere alternatieven zijn of duurder óf optisch slechter.

Over de Tammy 70-300 USD
This is simply the best non-professional telephoto lens that I've ever tested. Needless to say, after shooting with this lens for a while, I decided to sell my Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR. The Tamron simply beat the Nikkor on every aspect while offering competitive price at the same time
Weet niet of hij er verstand van heeft maar slecht zal het dus zeker niet zijn ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Markofnikoff op 19-10-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die schijnt heel goed te zijn ja :) Heb hem zelf ook op het oog, maar hij komt pas ergens in november uit voor Sony (en Canon). Alleen de Nikon versie is al verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

10 dagen dan is het al november ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik voor de Tamron. Werk de stabilisatie wel als je de stabilisatie van je body uit zet?

Jacco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:05:
Dan ga ik voor de Tamron. Werk de stabilisatie wel als je de stabilisatie van je body uit zet?

Jacco
PowerUp schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:19:
[...]

Dan is de Tamron 70-300 f/4-5.6 USD wel een aardige optie, behalve dat hij nog niet leverbaar is. Hij heeft op de A-mount helaas geen stabilisatie, omdat de body dat zelf al heeft. De eerste reviews wijzen erop dat hij behoorlijk scherp is op het hele bereik en vrij vlot focust.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Mijn beloofde pictures (clickable voor 100%):

Afbeeldingslocatie: http://www.highgear-photography.nl/temp/_DSC3467%20(Custom).JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.highgear-photography.nl/temp/_DSC3468%20(Custom).JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.highgear-photography.nl/temp/_DSC3469%20(Custom).JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.highgear-photography.nl/temp/_DSC3470%20(Custom).JPG

Alle foto's zijn genomen met een A55 i.s.m. 16-80 CZ lens op ISO-1600 f/7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze bij cameranu niet ook zo'n stelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

nootje: Voor de video functie onthoudt de A55 alle WB instellingen en wordt het F getal auto aangepast aan het aantal mm dat je een lens op of af draait. Dat si zo'n beetje alles wat je eraan kunt doen.

maar wellicht was dit al bekend.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AF-filmen gebeurt inderdaad op f/3.5 indien mogelijk, anders het maximale diafragma van de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:40:
Hebben ze bij cameranu niet ook zo'n stelling?
Jup, als je n pagina of 2 terug kijkt zie je dat ik daarheen was geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

ISO 1600 ziet er goed uit! Ik moet zeggen dat ik de A55 steeds interessanter begin te vinden :) Ik ben erg benieuwd hoe de Axx er uit gaat zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Ik heb de camera pas rond Juni ECHT nodig voor vakantie naar Guatemala, dus ik kan;

- wachten totdat de "a77" word aangekondigd en kijken hoe groot die body is, en wat voor specs die heeft. Dat is ongv Januari
- sparen tot ik de a55 met de 16-80 CZ lens kan kopen, dat is December

Ik denk dat de keuze makkelijk is, gewoon tot Januari wachten, bevallen de specs me en komt de a77 uit VOOR Juni, dan haal ik die met de 16-80 CZ lens, anders de a55 :)

//Edit: heb net een mail ontvangen van Sony.nl. Waar iedereen bij compatibele producten van de VG-B50AM grip nog de a33, a55 en de NEX camera's bij zag staan, is nu veranderd naar alleen de A500/A550/A560/A580. Dit viel opzich wel te verwachten, alleen geven ze mij dan weer geen antwoord op de vraag, of zij nu kunnen vertellen dat er een grip voor de a55 komt >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Zero2Fear op 20-10-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djuuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-05 19:56
ROFLASTC schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:31:
[afbeelding]

Hier was ik bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

:D :w

De duif was toch deaud btw

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Err ok, nieuwe geruchten over de A77; SR5, dus volgens die gast/vrouw zeer betrouwbaar.
De A77 krijgt een nieuwe 24mp sensor..... en een nieuw SLT design, zoals al eerder te lezen was.

Krijg je met zulke resoluties op een APS-c sensor geen problemen met je lenzen..... het oplossend vermogen van een lens moet dan gigantisch zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De megapixelrace gaat gewoon door. Het zou inderdaad kunnen dat je bij een aantal lenzen tegen de grens aan knalt. Aan de andere kant: je hoeft niet alle megapixels te gebruiken.
Die hyrbide zoeker blijf ik ook vaag vinden, maar als het werkt is het wel prettig dat je een optisch beeld hebt plus een soort HUD :P
Goedkoop zal het ding dan niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
PowerUp schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:41:
De megapixelrace gaat gewoon door. Het zou inderdaad kunnen dat je bij een aantal lenzen tegen de grens aan knalt. Aan de andere kant: je hoeft niet alle megapixels te gebruiken.
Die hyrbide zoeker blijf ik ook vaag vinden, maar als het werkt is het wel prettig dat je een optisch beeld hebt plus een soort HUD :P
Goedkoop zal het ding dan niet worden.
Ik denk dat je het moet zien als een semi OVF, semi EVF waarbij de een de ander aansterkt. En inderdaad een soort HUD voor info zoals je bij de a33/a55 ook hebt.

Maar de prijs voor een waanzinnige 24 MP sensor zal niet al te ligt worden. Dat kreng gaat geld kosten. Ik weet al voldoende denk ik :P Op naar de A55 met de 16-80CZ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben dan wel benieuwd hoe het er uit gaat zien door de zoeker, omdat nu bij de A33/A55 het beeld net iets achter loopt op een OVF. Als je dat gaat combineren krijg je een ontzettend wazig beeld lijkt me.
Met dit soort specs gaan ze iig weer de concurrentie aan met de 7D en D7000, dus dat is wel een goed punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:00
PowerUp schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:05:
Ik ben dan wel benieuwd hoe het er uit gaat zien door de zoeker, omdat nu bij de A33/A55 het beeld net iets achter loopt op een OVF. Als je dat gaat combineren krijg je een ontzettend wazig beeld lijkt me.
Lijkt mij dat ze daar wel een oplossing voor zullen hebben, anders zijn de spreekwoordelijke rapen gaar als dat ding uitkomt en je kunt die EVF-OVF combo alleen gebruiken op een statief met stillevens...

Tsja, 24 mpixels op een APS-C grootte proppen is wel een prestatie, hopen dat er geen concessies worden gedaan qua IQ om die mepapixelrace te winnen.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

24 mp is mij teveel, ik zie liever een über 12 MP zoals in de nikon D3s waar je tot iso 25600 nog goede foto's krijgt. Op die manier heb je ook minder data te verwerken en kun je de processor inzetten voor andere taken: Af tracking, Burst verwerking, 1080p video, NR algoritmes etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er niet te veel waarde aan hechten. Volgens het gerucht komt hij namleijk pas halverwege 2011 op de markt en in de tussentijd kan veel veranderen. Het wachten is tot januari wanneer Sony hopelijk met wat specs komt.

Hoewel ik hem sowieso niet koop, de a580 voldoet prima aan mijn behoeften, voor mij is en bijft het toch iets wat ik in mijn vrije tijd doe..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
In principe zou die A580 ook aan mijn eisen voldoen. Goeie sensor erin, afmeting van foto's zijn ook goed. Het enigste verschil is de behuizing en het SLR/SLT verschil.

Ik wil graag mooie foto's maken en video's voor op vakantie. De videofunctie van de A55 vind ik daarom ook erg functioneel met zijn AF.

Meen nog wel dat wanneer ik zaterdag de camera weer ff weg legde, ik wel een beetje "kramp" had in mijn rechterhand van de kleine houvast van de camera. Moet hem nog n aantal keer vastpakken. Morgen ga ik iig de A33 proberen, dan zal ik er meteen op letten.

Is er geen DIY manier om de grip te vergroten? Als je een beetje handig bent moet t zo te doen zijn lijkt me? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 22:30
Zero2Fear schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:49:
alleen geven ze mij dan weer geen antwoord op de vraag, of zij nu kunnen vertellen dat er een grip voor de a55 komt >:)
Er komt geen grip voor de A55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Zero2Fear schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:16:
Ik hoorde hier nog dat Sony geen grip wilde maken voor de a33 en a55, maar de vertegenwoordiger vertelde mij iets anders. Deze komt wel.
:) Sony zou gehoor hebben gegeven aan de zeikerds die persee een grip wilden.. O-) Ik blijf in ieder geval hopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

DP review heeft de Carl Zeiss 24F2 Distagon gereviewed, allemaal super behalve flare controll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Vanavond de A33 proberen.

Mocht ik een SD kaartje hebben liggen thuis dan laat ik hier vanavond/morgen wel wat samples zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 35mm f/1.8 is op voorraad bij Cameranu.nl :) Ben benieuwd of dit een beetje een goede lens is, lijkt mij een handige walk-around.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 14:26

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Lijkt me ook wel een leuke lens, hij is alleen wel 228 euro :X maar hij zal wel goedkoper worden.

Als walk around vraag ik me af of het handig is, het is te weinig groothoek voor gebouwen en tekort voor portretten. Voor groepsfoto's handig?
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je aanvullende informatie of op- en/of aanmerkingen op de openingspost? Maak dan een TR aan (handje linksboven).