De prijs zal hopelijk nog wel dalen. Wat betreft het bereik: op een cropcamera is 50 mm toch wel aardig wat tele als je bijvoorbeeld in een donkere kamer uit de voeten wil kunnen. Maar toen ik de 50 f/1.8 kocht was de 35 mm er nog niet.
Naast een tamrom of sigma 1x-50 f/2.8 win je met een dergelijke prime voornamelijk 1 1/3 stop lichtsterkte, een beetje formaat en 250-300 gram in gewicht (niet dat het formaat en gewicht van een 1x-50 enorm zijn). Ten koste van flexibiliteit.
Naast een CZ16-80 f/3.5-4.5 is een 35 f/1.8 wel weer een schitterende aanvulling in lichtsterkte.
Naast een CZ16-80 f/3.5-4.5 is een 35 f/1.8 wel weer een schitterende aanvulling in lichtsterkte.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Verwijderd
Hij is ook vooral bedoelt als walk-around lens voor het maken van snap-shots. Voor straatfotografie lijkt het mij wel een handig ding. Hoewel 35mm op full-frame daar meer gebruikelijk voor is.
Sinds twee weken ben ik in bezit van een (nieuwe) a550
.
Nu viel het me vandaag op dat er een stipje op het beeld van de zoeker/live view verschijnt wanneer ik een foto wil maken van iets lichts. Het stipje staat recht achter het autofocus punt in het midden. Als ik op de spiegel kijk zie ik ook daar een stipje staan. Het is in ieder geval geen vuiltje of zo.
Weet iemand of dit normaal is?
Nu viel het me vandaag op dat er een stipje op het beeld van de zoeker/live view verschijnt wanneer ik een foto wil maken van iets lichts. Het stipje staat recht achter het autofocus punt in het midden. Als ik op de spiegel kijk zie ik ook daar een stipje staan. Het is in ieder geval geen vuiltje of zo.
focuspunt? wordt het rood?stefv schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:26:
Sinds twee weken ben ik in bezit van een (nieuwe) a550.
errr. Gebruik de reiniging functie van de cam. wellicht een stofje op de spiegel?
And it goes BRAAAAAPP!
Klopt.. daar is de spiegel lichtdoorlatend. Daarachter zit namelijk nog een klein spiegeltje die licht afkaatst naar onderen. Daar zit namelijk de Autofocus sensor. Het is een donker rondje wat je ziet in de zoeker. Komt dus doordat daar minder licht weerkaatst word.stefv schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:26:
Sinds twee weken ben ik in bezit van een (nieuwe) a550.
Verwijderd
Adobe heeft een RC van Lightroom 3.3 en ACR 6.3 gelanceerd, helaas nog geen ondersteuning voor de a580...
edit: Heb antwoord gekregen via twitter van een LR product manager, a580 RAW staat op hun to-do lijst maar er is nog geen ETA.
edit: Heb antwoord gekregen via twitter van een LR product manager, a580 RAW staat op hun to-do lijst maar er is nog geen ETA.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2010 22:48 ]
ROFLASTC schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:35:
[...]
focuspunt? wordt het rood?
errr. Gebruik de reiniging functie van de cam. wellicht een stofje op de spiegel?
Bedankt voor de informatie.rosje77 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:19:
[...]
Klopt.. daar is de spiegel lichtdoorlatend. Daarachter zit namelijk nog een klein spiegeltje die licht afkaatst naar onderen. Daar zit namelijk de Autofocus sensor. Het is een donker rondje wat je ziet in de zoeker. Komt dus doordat daar minder licht weerkaatst word.
Heeft iemand hier ten tijde van de Sony NEX demodagen een Sony NEX gekocht? Ik heb destijds een NEX-3 aangeschaft. Vanwege een actie zou ik hier een gratis strap ter waarde van 50 euro bij krijgen. Deze was echter niet beschikbaar, dus heb ik mijn naam en adres op een formulier moeten invullen zodat de strap later nagezonden zou worden.
Nu, bijna 3 maanden later, heb ik nog niets ontvangen. Ik heb al verschillende nummers van Sony gebeld, alwaar (uiteraard) niemand mij kon helpen. Men wist zelf niets meer van de actie, die nota bene op hun eigen website heeft gestaan.
Heeft iemand hier wel een strap ontvangen?
Nu, bijna 3 maanden later, heb ik nog niets ontvangen. Ik heb al verschillende nummers van Sony gebeld, alwaar (uiteraard) niemand mij kon helpen. Men wist zelf niets meer van de actie, die nota bene op hun eigen website heeft gestaan.
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Klopt, ik ben later nog een keer bij de mediamarkt langsgegaan (Den Haag) en het blijkt dat het een actie was van Sony, maar het was geen actie van SonyFamoso schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:47:
Heeft iemand hier ten tijde van de Sony NEX demodagen een Sony NEX gekocht? Ik heb destijds een NEX-3 aangeschaft. Vanwege een actie zou ik hier een gratis strap ter waarde van 50 euro bij krijgen.
[...]
De bedrijven moesten zelf de spullen bestellen bij Sony, maar bijna niemand heeft het gedaan.
Bij mij zijn ze er toen gelijk achteraan gegaan.
Na de vakantie nog even langs geweest, en ze hadden ze inderdaad binnen gekregen. Alleen niets op naam.

Het is een strap van Sun-sniper. Eigenlijk een draagband met staaldraad die je aan het statiefgat vastmaakt. Vergelijkbaar is Black Rapid.
Ik heb wel eens betere klimhaakjes in mijn hand gehad (nu al lam veertje), maar vanwege de schroef is het wel veilig.
Vooral met grotere lenzen is het best prettig, je kan namelijk zo vanuit de heup schieten de camera pakken.
Vooral erg handig 's zomers of als je ergens binnen bent.
Het leukste is nog wel de "unieke" Sony aansluiting.

Ik denk dat er inderdaad weinig mensen zijn die de strap hebben. Wel een paar webwinkels die ze blijkbaar hebben besteld, maar niet nagestuurd. Het zijn toch dingen van bijna €50,-

P.s. Ik ben e-bay en dergelijke aan het afstruinen op zoek naar leuke accesoires voor de NEX.
Dit leuke polsbandje besteld:

Ook de GGS beeldschermbeschermingsdingen of de RRS arca swiss statiefplaat staan hoog op het verlanglijstje hier.
[ Voor 44% gewijzigd door JaccoW op 26-10-2010 19:28 ]
Z-machine OriginID: JaccoW
Kan bij de strap de schroefdraad aansluiting niet zichzelf langzaam losdraaien? Bij een Nex zal dat wel meevallen maar op die websites hebben ze het op een canon L serie lens zitten

ik heb dus ook nog niks ontvangen maar ben inmiddels wel verhuisdFamoso schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:47:
Heeft iemand hier ten tijde van de Sony NEX demodagen een Sony NEX gekocht? Ik heb destijds een NEX-3 aangeschaft. Vanwege een actie zou ik hier een gratis strap ter waarde van 50 euro bij krijgen. Deze was echter niet beschikbaar, dus heb ik mijn naam en adres op een formulier moeten invullen zodat de strap later nagezonden zou worden.
Ik heb het algemene formulier gebruikt om aan te geven wat mijn nieuwe adres is en waneer ik het toestel heb aangeschaft.
Welk mailadres kan het best gebruikt worden om ze te blijven stalken
Nee hoor, er zit een stukje rubber tussen, dus als het vastzit krijg je het bijna niet los. Kijk maar eens op reviews van gebruikers.Mr_gadget schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:29:
Kan bij de strap de schroefdraad aansluiting niet zichzelf langzaam losdraaien?
Ik heb Sony eerst gemaild, maar de officiële reactie was:marz01 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:31:
[...]
ik heb dus ook nog niks ontvangen maar ben inmiddels wel verhuisd![]()
Welk mailadres kan het best gebruikt worden om ze te blijven stalken
"Naar aanleiding van uw e-mail kan ik u het volgende mededelen ;
Wij raden u aan om terug te keren naar de dealer voor uw product."
Gewoon langsgaan bij de leverancier, en laat hen het uitzoeken.
Ben bij de mediamarkt den haag geweest waar een persoon namens sony een kladje mijn naam noteerde, neem aan dat hij niet in dienst is van de mediamarkt?F_demon schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:02:
[...]
Nee hoor, er zit een stukje rubber tussen, dus als het vastzit krijg je het bijna niet los. Kijk maar eens op reviews van gebruikers.
[...]
Ik heb Sony eerst gemaild, maar de officiële reactie was:
"Naar aanleiding van uw e-mail kan ik u het volgende mededelen ;
Wij raden u aan om terug te keren naar de dealer voor uw product."
Gewoon langsgaan bij de leverancier, en laat hen het uitzoeken.
Ik ben op zoek naar een DSLR en in eerste instantie dacht ik aan de Canon EOS 550D.
Uiteraard ga ik op zoek naar wat het beste bij mij zou passen en bekijk ook de nodige reviews van andere camera's in dat segment.
Ik wil een betere camara dan mijn Panasonic TZ7 omdat ik mooiere foto's wil kunnen maken van onze kersverse kleine man. En uiteraard de normale vakantiekiekjes er mooi laten uitzien. Dus geen foto's van vliegende libelles en close-ups van Mars e.d.
Nu is mijn oog ook gevallen op de Sony α33 en de α55.
Steeds meer neig ik ernaar om een van deze camera's aan te gaan schaffen in december.
Volgens mij bieden ze goede fotokwaliteit t.o.v. gebruiksgemak en hebben een aantal leuke features zoals sweeppanorama, auto HDR, AF filmen.
prijzen
α33 €669,- met DT 18-55 SAM (PW 28-10-2010)
α55 €789,- met DT 18-55 SAM (PW 28-10-2010)
Eigenlijk is de α55 net iets boven mijn gestelde budget, maar jullie weten vast ook hoe dat gaat...
Daarvoor krijg je meer MP, nieuwere sensor, meer FPS (10 t.o.v. 7), geotagging en naar het schijnt meer foto's per accu (380 t.o.v. 340 heb ik vernomen).
Ik heb hier een paar vragen over:
1 Nou heb ik er niet veel verstand van, maar ergens heb ik gelezen dat men wel eens een test wilde zien of de α33 met hogere iso-waardes betere foto's zou maken vanwege het verschil in MP?
2 De accuduur, dat moet toch wel met geotagging uit zijn dan? Dat lijkt me toch een flinke batterijenvreter? Of ligt dat aan de nieuwere sensor of zoiets?
Daarnaast heb ik wel een soort van onderbuikgevoel bij Sony. Ik heb in het verleden 2 (3, want mijn schoonouders hadden er ook een met problemen) camera's in korte tijd versleten. Veel problemen met de toestellen. Dat waren dan wel simpele camera's (P7, P100, P200) maar in die tijd toch redelijk aan de prijs voor mijn gevoel. Daarbij gingen de accu's ook zeer snel achteruit qua vermogen. Hoe is dit nu immiddels met Sony gesteld?
Als laatste de vrijblijvende vraag:
Vinden jullie de α55 de +/- €120,- meer waard?
Uiteraard ga ik op zoek naar wat het beste bij mij zou passen en bekijk ook de nodige reviews van andere camera's in dat segment.
Ik wil een betere camara dan mijn Panasonic TZ7 omdat ik mooiere foto's wil kunnen maken van onze kersverse kleine man. En uiteraard de normale vakantiekiekjes er mooi laten uitzien. Dus geen foto's van vliegende libelles en close-ups van Mars e.d.
Nu is mijn oog ook gevallen op de Sony α33 en de α55.
Steeds meer neig ik ernaar om een van deze camera's aan te gaan schaffen in december.
Volgens mij bieden ze goede fotokwaliteit t.o.v. gebruiksgemak en hebben een aantal leuke features zoals sweeppanorama, auto HDR, AF filmen.
prijzen
α33 €669,- met DT 18-55 SAM (PW 28-10-2010)
α55 €789,- met DT 18-55 SAM (PW 28-10-2010)
Eigenlijk is de α55 net iets boven mijn gestelde budget, maar jullie weten vast ook hoe dat gaat...
Daarvoor krijg je meer MP, nieuwere sensor, meer FPS (10 t.o.v. 7), geotagging en naar het schijnt meer foto's per accu (380 t.o.v. 340 heb ik vernomen).
Ik heb hier een paar vragen over:
1 Nou heb ik er niet veel verstand van, maar ergens heb ik gelezen dat men wel eens een test wilde zien of de α33 met hogere iso-waardes betere foto's zou maken vanwege het verschil in MP?
2 De accuduur, dat moet toch wel met geotagging uit zijn dan? Dat lijkt me toch een flinke batterijenvreter? Of ligt dat aan de nieuwere sensor of zoiets?
Daarnaast heb ik wel een soort van onderbuikgevoel bij Sony. Ik heb in het verleden 2 (3, want mijn schoonouders hadden er ook een met problemen) camera's in korte tijd versleten. Veel problemen met de toestellen. Dat waren dan wel simpele camera's (P7, P100, P200) maar in die tijd toch redelijk aan de prijs voor mijn gevoel. Daarbij gingen de accu's ook zeer snel achteruit qua vermogen. Hoe is dit nu immiddels met Sony gesteld?
Als laatste de vrijblijvende vraag:
Vinden jullie de α55 de +/- €120,- meer waard?
Eigenlijk is het heel simpel; Ga je veel filmen ermee; de A55 is dan je beste keuze. Heb je die 10fps nodig voor sport etc zonder de AF te verliezen; A55
Wil je veel lenzen gaan kopen/meer keuze hebben; Canon
Qua IQ ontlopen de twee zich niet zo, de ruis bij hoge ISO's is ook vergelijkbaar, dus ja eigenlijk zou ik zeggen; ga naar de winkel en hou ze allebei twee vast en baseer daar, samen met bovenstaande ook je keuze op. Succes iig met je keuze!
Wil je veel lenzen gaan kopen/meer keuze hebben; Canon
Qua IQ ontlopen de twee zich niet zo, de ruis bij hoge ISO's is ook vergelijkbaar, dus ja eigenlijk zou ik zeggen; ga naar de winkel en hou ze allebei twee vast en baseer daar, samen met bovenstaande ook je keuze op. Succes iig met je keuze!
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
Verwijderd
Zo kan ik ook nog wel een tijdje doorgaan, natuurlijk is de duurste versie het beste maar als die boven je budget ligt dan moet je echt serieus kijken of je dat er voor overhebt. Je zult altijd betere camera's hebben met een tostirooster en een nespressobonenopslag plek, maar je zegt dat je vooral vakantiekiekjes en van je kleine video's wilt maken zie ik niet waarom de a55 per definitie beter is. Misschien rent de kleine zo snel dat je 10fps nodig hebt?
Op 1 punt preek ik zeker voor de A55, de grotere accuduur, als je foto's op een reis gaat maken is het vervelend als je energie meer hebt.
Je wilt gewoon gemak zoals velen van ons en dan vraag ik me af of je het grote aanbod van lenzen en randapperatuur gaat gebruiken, een canon 500mm telezoon op F/1.2 (
) is mooi maar ga je hem ook echt ooit kopen?
De vraag is vindt jij de a55 120,- meer waard want wat ik ook zeg, jij moet hem betalen, niet ik:P .
Op 1 punt preek ik zeker voor de A55, de grotere accuduur, als je foto's op een reis gaat maken is het vervelend als je energie meer hebt.
Je wilt gewoon gemak zoals velen van ons en dan vraag ik me af of je het grote aanbod van lenzen en randapperatuur gaat gebruiken, een canon 500mm telezoon op F/1.2 (
De vraag is vindt jij de a55 120,- meer waard want wat ik ook zeg, jij moet hem betalen, niet ik:P .
Verwijderd
Uhh, de Sony a55 heeft juist een lage accuduur. Dit doordat er gebruikt wordt gemaakt van dezelfde batterij als in de NEX serie en hij constant in live view werkt.
Verwijderd
Ik meende me ook te herinneren dat de A55 een langere accuduur heeft tov de A33.
Ik heb persoonlijk de keuze gemaakt voor de A33 (of ff wachten tot ie nog wat in prijs daalt), aangezien ik de features de meerprijs niet waard vind. Ik spendeer liever dat verschil aan een lens.
Accuduur vind ik niet een probleem. Zal toch een extra 3rd party accu aanschaffen. Voor een vakantie bijv. is dat sowieso een must, IMO.
Ik heb persoonlijk de keuze gemaakt voor de A33 (of ff wachten tot ie nog wat in prijs daalt), aangezien ik de features de meerprijs niet waard vind. Ik spendeer liever dat verschil aan een lens.
Accuduur vind ik niet een probleem. Zal toch een extra 3rd party accu aanschaffen. Voor een vakantie bijv. is dat sowieso een must, IMO.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 12:36 ]
Ik ben iig heel blij met mijn A55. Weliswaar met een externe microfoon erbij nu (Sennheiser mke400) maar dat maakt het filmen alleen maar leuker. Als je de gps uitzet dan scheelt dat enorm op de batt duur. verder zijn een hoop functies heel handig voor uit het vuistje fotoos maken, met name de ADI flitser. Ik heb eens lukraak mensen met flits gefotografeerd tegen een raam in en dat werkte elke keer prima. Geen flitsvlekken of rode L@s0r ogen.
eigenlijk kan het ding al zoveel uit zichzelf dat ik 'm algoed vind voor mensen die beginnen met fotoos maken.
maar goed
eigenlijk kan het ding al zoveel uit zichzelf dat ik 'm algoed vind voor mensen die beginnen met fotoos maken.
maar goed
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Battery life (approx - CIPA)A33Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:27:
Uhh, de Sony a55 heeft juist een lage accuduur. Dit doordat er gebruikt wordt gemaakt van dezelfde batterij als in de NEX serie en hij constant in live view werkt.
• EVF: 270 images
• LCD: 340 images
• EVF: 330 imagesA55
• LCD: 380 images
Ik bedoelde tussen de A33 en A55 en op de een of andere manier zegt DPreview dat de A55 langer doet op een accu.
De EOS 550D komt inderdaan lager op het lijstje te staan omdat ik niet van plan ben veel dure lenzen te kopen, maar gewoon met 1 a 2 lenzen allround goed uit de voeten moet kunnen.ROFLASTC schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:38:
Ik ben iig heel blij met mijn A55. Weliswaar met een externe microfoon erbij nu (Sennheiser mke400) maar dat maakt het filmen alleen maar leuker. Als je de gps uitzet dan scheelt dat enorm op de batt duur. verder zijn een hoop functies heel handig voor uit het vuistje fotoos maken, met name de ADI flitser. Ik heb eens lukraak mensen met flits gefotografeerd tegen een raam in en dat werkte elke keer prima. Geen flitsvlekken of rode L@s0r ogen.
maar goed
Heb jij de A33 ook overwogen? Want de overige functies die je noemt heeft de A33 ook toch?
En ik begrijp uit je tekst dat GPS meestal uit staat? Waarom dan toch de A55 i.p.v. A33?
Ik zie overal tests van vooral de A55. Zou er nog veel verschil in fotokwaliteit zitten t.o.v. de A33? omdat de A55 een nieuwere sensor heeft misschien?
En belangrijk, wat is de algemene kwaliteit van de camera's die Sony momenteel levert? Wordt die als degelijk gezien?
Ik heb de A33 nooit overwogen. uiteindelijk zou ik het toch jammer hebben gevonden als ik niet een cam had gehad met, op dat moment, zoveel mogelijk opties. Goedkoop is duurkoop zeg maar.readytoflow schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:24:
[...]
De EOS 550D komt inderdaan lager op het lijstje te staan omdat ik niet van plan ben veel dure lenzen te kopen, maar gewoon met 1 a 2 lenzen allround goed uit de voeten moet kunnen.
Heb jij de A33 ook overwogen? Want de overige functies die je noemt heeft de A33 ook toch?
En ik begrijp uit je tekst dat GPS meestal uit staat? Waarom dan toch de A55 i.p.v. A33?
Ik zie overal tests van vooral de A55. Zou er nog veel verschil in fotokwaliteit zitten t.o.v. de A33? omdat de A55 een nieuwere sensor heeft misschien?
En belangrijk, wat is de algemene kwaliteit van de camera's die Sony momenteel levert? Wordt die als degelijk gezien?
Al met al ging het mij om het filmen icm met fotoos en dan kwam de a55 ook door filmen op een grotere sensor naar voren. imo kan de a55 net wat meer in bepaalde (licht) omstandigheden dan de A33.
Als er ooit een batt grip voor uitkomt dan zet ik de gps functie wel eens aan maar aangezien ik het nooit heb gehad kan ik ook wel zonder voorlopig. En anders maak ik wel zelf een accu pak. Bij de RC vliegtuigjes winkels kun je zelf oplaadbare accus in elke vorm en grootte laten maken. Er worden dan een aantal AA batterijen aaneen gesoldeerd in een handige vorm incl houdeclip. Kan ik mooi ervoor zorgen dat het ruim voor de SD kaart vrij blijft.
And it goes BRAAAAAPP!
10fps, GPS en de iets grotere sensor is voor mij voldoende om ook voor de A55 te gaan.
Of je spaart net iets door of je haalt de A33 en komt er na een tijd achter dat je toch liever GPS had gewild.. Zelfde als met een objectief. Spaar liever net iets door dat je meteen de lens kan halen die je wilt, als voor de goedkopere alternatieve variant te gaan.
Mijn 2 centjes
Of je spaart net iets door of je haalt de A33 en komt er na een tijd achter dat je toch liever GPS had gewild.. Zelfde als met een objectief. Spaar liever net iets door dat je meteen de lens kan halen die je wilt, als voor de goedkopere alternatieve variant te gaan.
Mijn 2 centjes
zucht...Nou weer het volgende.
Bij een niet nader te noemen elektronica warenhuis (
) de cams maar eens naast elkaar vergeleken.
Zag een verkoper en stelde hem een vraag over de A33 en de A55. Hij vertelde dat er kwalitatief weinig verschil in beide camera's zit. Ik zei dat ik een beginnende 'fotograaf' was en dat de Sony's mij wel veelzijdige camera's leken met een aantal handigheidjes voor beginners zoals ik.
Hij raadde mij echter meteen de Sony's af en adviseerde een Canon of Nikon te overwegen. Dit omdat deze merken beduidend betere lenzen hadden waardoor de foto's een veel beter resultaat kregen. Ik zei dat ik niet veel extra lenzen zou gaan kopen maar hooguit 1 a 2 lenzen voor standaard vakantiefoto's. Hij zei dat de standaard kitlenzen ook al veel beter waren dan de Sony lenzen.
De Sony lenzen waren ook nog eens een stuk duurder. Dat gold ook voor Tamron lenzen die geschikt waren voor Sony camera's.
Verder niet op ingegaan, maar omdat Sony de stabilisatie in de camera heeft, hoef je toch geen lens met stabalisatie te kopen? En die zijn dan toch meestal goedkoper?
Nou ga ik nog wel wat fotospeciaalzaken af om te luisteren wat ze daar adviseren. De kans is denk wel groot dat ze daar ook sneller Canon en Nikon adviseren? Dat is ook de reden waarom ik zelf, zonder me te verdiepen, als eerste naar een 550D ging kijken.
maar ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Bij een niet nader te noemen elektronica warenhuis (
Zag een verkoper en stelde hem een vraag over de A33 en de A55. Hij vertelde dat er kwalitatief weinig verschil in beide camera's zit. Ik zei dat ik een beginnende 'fotograaf' was en dat de Sony's mij wel veelzijdige camera's leken met een aantal handigheidjes voor beginners zoals ik.
Hij raadde mij echter meteen de Sony's af en adviseerde een Canon of Nikon te overwegen. Dit omdat deze merken beduidend betere lenzen hadden waardoor de foto's een veel beter resultaat kregen. Ik zei dat ik niet veel extra lenzen zou gaan kopen maar hooguit 1 a 2 lenzen voor standaard vakantiefoto's. Hij zei dat de standaard kitlenzen ook al veel beter waren dan de Sony lenzen.
De Sony lenzen waren ook nog eens een stuk duurder. Dat gold ook voor Tamron lenzen die geschikt waren voor Sony camera's.
Verder niet op ingegaan, maar omdat Sony de stabilisatie in de camera heeft, hoef je toch geen lens met stabalisatie te kopen? En die zijn dan toch meestal goedkoper?
Nou ga ik nog wel wat fotospeciaalzaken af om te luisteren wat ze daar adviseren. De kans is denk wel groot dat ze daar ook sneller Canon en Nikon adviseren? Dat is ook de reden waarom ik zelf, zonder me te verdiepen, als eerste naar een 550D ging kijken.
Als je goed geinformeerd wil worden ga je niet naar een warenhuis maar een specifieke fotocamera winkel. Die verkoper die jou geholpen heeft zal wel anti-Sony en Pro-Canon/Nikon geweest zijn, want dat slaat allemaal nergens op.
Ja, Canon heeft een veelvoudig aanbod aan lenzen maar wat jij zegt, zul jij dat echt niet nodig hebben.
Body's met een interne steady shot hebben inderdaad geen stabilisatie in de lens nodig. Ik ken uit mijn hoofd geen lens met een A-mount die ook nog eens stabilisatie in zich heeft. Correct me if I'm wrong.
Bij een fotospeciaalzaak zullen ze je professioneel helpen. Als jij daar aangeeft wat jij wilt, en dat je twijfelt tussen bijv een a33/a55 en de 550D, dan zullen ze dit jou piekfijn uitleggen waarom wel en waarom niet je de ene of andere body moet kiezen.
En denk maar zo, slechte camera's zijn er niet. Je hebt goeie camera's en net iets betere. Maar dit gaat alles in combinatie met een lens en de fotograaf zelf. Als een professional jou de aller dikste camera met de beste lens geeft, en hij pakt een "average" camera met een "average", dan zal hij waarschijnlijk betere foto's maken.
Iedereen moet het leren.
Ga maar naar een speciaal zaak, vraag wat rond en laat hier maar weten wat je ervaringen zijn. Misschien kunnen wij je een beetje de goeie richting in sturen
//Edit: Als er geen verschil tussen de 2 camera's zou zitten, waarom maken ze er dan 2? Soms is andermans logica ver te zoeken
Ja, Canon heeft een veelvoudig aanbod aan lenzen maar wat jij zegt, zul jij dat echt niet nodig hebben.
Body's met een interne steady shot hebben inderdaad geen stabilisatie in de lens nodig. Ik ken uit mijn hoofd geen lens met een A-mount die ook nog eens stabilisatie in zich heeft. Correct me if I'm wrong.
Bij een fotospeciaalzaak zullen ze je professioneel helpen. Als jij daar aangeeft wat jij wilt, en dat je twijfelt tussen bijv een a33/a55 en de 550D, dan zullen ze dit jou piekfijn uitleggen waarom wel en waarom niet je de ene of andere body moet kiezen.
En denk maar zo, slechte camera's zijn er niet. Je hebt goeie camera's en net iets betere. Maar dit gaat alles in combinatie met een lens en de fotograaf zelf. Als een professional jou de aller dikste camera met de beste lens geeft, en hij pakt een "average" camera met een "average", dan zal hij waarschijnlijk betere foto's maken.
Ga maar naar een speciaal zaak, vraag wat rond en laat hier maar weten wat je ervaringen zijn. Misschien kunnen wij je een beetje de goeie richting in sturen
//Edit: Als er geen verschil tussen de 2 camera's zou zitten, waarom maken ze er dan 2? Soms is andermans logica ver te zoeken
[ Voor 5% gewijzigd door Zero2Fear op 28-10-2010 21:08 ]
de A33 en A55 zijn wel echt andere type cameras uiteraard. maar het lens aanbod verschilt niet heel veel op wat specifiekere lenzen al mist Sony nu wel wat meer beter gebouwde vaste brandpunt lenzen zoals een 1.4 50mm etc. Maar de A33/55 zijn meer voor snel meer fotos achter elkaar en filmen met snelle autofocus. Heb je dit niet nodig is naar mijn mening de A580 de betere camera en een stuk beter dan de eos550D vanwege de toch wel iets grotere grip, beter AF systeem, meer beelden per seconde en de beeld kwaliteit ontloopt elkaar nauwelijks waar de 580 mischien zelfs iets beter bij weinig licht is. Maar de camera is dan ook ruim 100 euro duurder.readytoflow schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:49:
zucht...Nou weer het volgende.
Bij een niet nader te noemen elektronica warenhuis () de cams maar eens naast elkaar vergeleken.
Er heerst nogsteeds een vooroordeel tegenover niet Canon en Nikon cameras. Het lens aanbod word overigens wel steeds groter. Kijk vooral wat jou het lekkerst in de hand ligt en zoek van te voren je lenzen uit. Wat voor doeleinden gebruik je het voor.
Nee, al die Sony mensen waren ingehuurd door Sony.marz01 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:58:
[...]
Ben bij de mediamarkt den haag geweest waar een persoon namens sony een kladje mijn naam noteerde, neem aan dat hij niet in dienst is van de mediamarkt?
Bij mij werdt dat kladje ook toen ik na een maand terug kwam uit de la gevist.
Mijn advies: ga weer een keer langs, geef aan dat je je gegevens hebt doorgegeven, maar niets meer hebt gehoord.
Verwijderd
Wat is de meegeleverde software van Sony slecht zeg... Verschrikkelijk UI en traag als dikke stroop. 1 foto inladen gaat nog wel, twee of meer tergelijk en hij gaat over zijn nek.. Helaas geen andere optie momenteel.
Zijn de laatste CS-en niet goed? Of zijn daar nog geen updates voor gekomen?
Verwijderd
Adobe update alleen de laatste versie van Photoshop en Lightroom en die ondersteunen de a580 nog niet.
Vandaag naar een fotozaak geweest.
Daar was heet advies dus weer andersom.
Niet omdat Sony nu zoveel beter zou zijn als Canon/Nikon, maar omdat het wel een completere camera is voor een beginnende fotograaf. Hij bevestigde dan ook weer dat lenzen van Sony goedkoper waren omdat je geen stabilisator nodig hebt.
De EVF ben ik zelf niet zo positief over, ghosting bij snel draaien en snel bewegende objecten. Het draaischerm en het snel schieten van foto's t.o.v. de 550D zijn sterke pluspunten.
De Sony is razendsnel (vanuit mijn leken ervaring gezien dan natuurlijk). Waar de Canon eerst moet scherpstellen, heb je met de Sony al 3 (scherpe) foto's genomen.
Ik heb zelf geen grove handen, dus formaat is voor mij prima.
Aan de andere kant is de canon met zijn OVF wel in het voordeel en batterijduur zijn ook pluspunten voor de Canon.
Op dit moment ga ik voor de A33 maar ik heb nog 2 maandjes om te veranderen natuurlijk
)
Stel ik neem de 18-55 kit.
Wat voor lens zouden jullie daar dan absoluut nog bij aanraden (liefst niet te duur)?
Daar was heet advies dus weer andersom.
Niet omdat Sony nu zoveel beter zou zijn als Canon/Nikon, maar omdat het wel een completere camera is voor een beginnende fotograaf. Hij bevestigde dan ook weer dat lenzen van Sony goedkoper waren omdat je geen stabilisator nodig hebt.
De EVF ben ik zelf niet zo positief over, ghosting bij snel draaien en snel bewegende objecten. Het draaischerm en het snel schieten van foto's t.o.v. de 550D zijn sterke pluspunten.
De Sony is razendsnel (vanuit mijn leken ervaring gezien dan natuurlijk). Waar de Canon eerst moet scherpstellen, heb je met de Sony al 3 (scherpe) foto's genomen.
Ik heb zelf geen grove handen, dus formaat is voor mij prima.
Aan de andere kant is de canon met zijn OVF wel in het voordeel en batterijduur zijn ook pluspunten voor de Canon.
Op dit moment ga ik voor de A33 maar ik heb nog 2 maandjes om te veranderen natuurlijk
Stel ik neem de 18-55 kit.
Wat voor lens zouden jullie daar dan absoluut nog bij aanraden (liefst niet te duur)?
55-200:
The lens is sharp, even at maximum apertures, and the corners look fine about one stop down. This lens will give great results when used wide open, contrary to the Sony super zooms, which need to be stopped down hard at the long end to look sharp. As with most telephoto zoom lenses, there is some color fringing, but it's about average for Sony, and has the same or slightly better control than the 75-300mm I've been comparing it to here. Distortion and light fall-off are average and match that of the 75-300mm. Bokeh is good to just ok depending on aperture and zoom length. The macro shot is much better than the 75-300mm. Overall, I like this lens. Check out the Sony 75-300mm and see if it meets your needs better than this one.
Verwijderd
Interessante hoge ISO ruis vergelijking tussen de a55 en Nikon d7000: http://forums.dpreview.co...orum=1037&thread=36762181
Wow niet slecht voor een camera die stukken goedkoper is bijna de helft kost 
Edit: De helft was wat overdreven, had een andere prijs voor de D7000 in m'n hoofd
Edit: De helft was wat overdreven, had een andere prijs voor de D7000 in m'n hoofd
[ Voor 52% gewijzigd door Markofnikoff op 29-10-2010 17:13 ]
Verwijderd
Beiden hebben dezelfde beeldsensor, maar maken wel ieder gebruiken van een eigen beeldprocessor. Sony lijkt hoge ISO ruis eindelijk onder controle te hebben.
Inderdaad, mja de A700 en de D300 hadden dat ook maar toch was de D300 nog een stukje beter dan de A700. Zal inderdaad wel met de manier van processing te maken hebben, anyway goed nieuws dat de A55 zo presteerd, dat belooft wat voor de A77 dan
Al werden de verschillen met firmwareV4 wel erg klein.Markofnikoff schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:20:
Inderdaad, mja de A700 en de D300 hadden dat ook maar toch was de D300 nog een stukje beter dan de A700.
Dat kan je wel stellen ja. Er valt door die spiegel ook nog eens iets minder licht op de sensor van de A55. Dus heeft Sony de NR behoorlijk onder controle gekregen.Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:18:
Beiden hebben dezelfde beeldsensor, maar maken wel ieder gebruiken van een eigen beeldprocessor. Sony lijkt hoge ISO ruis eindelijk onder controle te hebben.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
het is eerder het noise reduction algoritme dat ze gebruiken, raw zie je bijna geen verschillen meer bij Nikon en Sony hun huidige cameras.Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:18:
Verwijderd
Dat zou ook heel goed kunnen
Ik heb hier twee foto's liggen met een sluitertijd van 3min20 en twee van van 6min40, vraag mij af hoe schoon ik die kan krijgen in Lightroom 3
Lange sluiterijd ruis reductie wordt overigens wel toegepast op RAW.
Prachtig stukje 
Ook wel apart dat in de comments mensen er toch series op ingaan.
Ook wel apart dat in de comments mensen er toch series op ingaan.
Via SAR: http://photocinenews.com/...non-glass-to-zeiss-glass/
Nu kunnen wij als Sony gebruikers eens lachen naar canon
(was het zeiss glas toch niet zo duur
)
Nu kunnen wij als Sony gebruikers eens lachen naar canon
Verwijderd
Ik heb inmiddels via Twitter en via Adobe Forums een post geplaats met de vraag wanneer ondersteuning komt, maar meer dan "genoteerd" of "hij staat op onze todo lijst" krijg ik niet terug. Maar medewerkers mogen hier ook niets over zeggen geloof ik, Adobe heeft ze een zeer strikte NDA laten tekenen.
A580 komt eind november in Noord-Amerika uit, hopelijk tegen die tijd de final van 3.3 met ondersteuning. De final van 3.2 kreeg ook ondersteuning voor 3 extra camera's, o.a. de Sony SLT's.
A580 komt eind november in Noord-Amerika uit, hopelijk tegen die tijd de final van 3.3 met ondersteuning. De final van 3.2 kreeg ook ondersteuning voor 3 extra camera's, o.a. de Sony SLT's.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 10:57 ]
Alle 3 de in het artikel benoemde lenzen zijn er niet A-mount uitvoeringMarkofnikoff schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:08:
Via SAR: http://photocinenews.com/...non-glass-to-zeiss-glass/
Nu kunnen wij als Sony gebruikers eens lachen naar canon(was het zeiss glas toch niet zo duur
)
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Verwijderd
Ik kan van iemand een nieuwe A33 overnemen. Nou zit daar geen factuur bij. Volgens de persoon kan ik gewoon de garantie (van 2 jaar, volgens hem) gewoon claimen door het serienummer op de site in te voeren. Ik kan daar echter (nog) niets van vinden.
Iemand die hier ervaring mee heeft, of er iets meer vanaf weet. Ik weet dat het bij Apple producten idd vaak de garantie(periode) via het serienummer gaat, maar bij andere fabrikanten heb ik dit nog nooit gehoord.
Edit: Van de Sony site:
Er wordt uitsluitend garantieservice verleend wanneer de oorspronkelijke factuur of kassabon (met vermelding van de aankoopdatum, modelnaam en dealernaam) samen met het defecte product wordt aangeboden binnen de garantieperiode. Sony dealers, Sony Service en ASN-leden mogen de gratis garantiediensten weigeren, wanneer deze documenten niet worden getoond of onvolledig en/of onleesbaar zijn.
Iemand die ervaring heeft met garantie claimen bij Sony zonder factuur? Het toestel is in September uitgebracht en heeft volgens de site 2 jaar garantie. Stel dat het binnen een half jaar kapot is, dan is dit ruim binnen de 2 jaar gezien vanaf de release datum. Of zal Sony niet zo redeneren...?
Iemand die hier ervaring mee heeft, of er iets meer vanaf weet. Ik weet dat het bij Apple producten idd vaak de garantie(periode) via het serienummer gaat, maar bij andere fabrikanten heb ik dit nog nooit gehoord.
Edit: Van de Sony site:
Er wordt uitsluitend garantieservice verleend wanneer de oorspronkelijke factuur of kassabon (met vermelding van de aankoopdatum, modelnaam en dealernaam) samen met het defecte product wordt aangeboden binnen de garantieperiode. Sony dealers, Sony Service en ASN-leden mogen de gratis garantiediensten weigeren, wanneer deze documenten niet worden getoond of onvolledig en/of onleesbaar zijn.
Iemand die ervaring heeft met garantie claimen bij Sony zonder factuur? Het toestel is in September uitgebracht en heeft volgens de site 2 jaar garantie. Stel dat het binnen een half jaar kapot is, dan is dit ruim binnen de 2 jaar gezien vanaf de release datum. Of zal Sony niet zo redeneren...?
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 10:00 ]
Bij dxomark kan je nu ook de sensoren van de A33 en A55 vergelijken, klik. Opvallend: de ISO-score van de A55 is veel hoger dan die van de A33, en zal in de A580/D7000/K-5 nog hoger uitvallen. En de sensor van de A55 behaalt een hogere score dan de 7D
kwestie van prijsverschillen in de ontwikkeling en productie van de sensoren. Ja ik weet het bij Canon hebben ze tegenwoordig dezelfde 18MP sensor maar bij andere merken is er nog een verschil in de "kwaliteit" van de sensor naarmate de d-SLR goedkoper wordt.PowerUp schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:01:
Bij dxomark kan je nu ook de sensoren van de A33 en A55 vergelijken, klik. Opvallend: de ISO-score van de A55 is veel hoger dan die van de A33, en zal in de A580/D7000/K-5 nog hoger uitvallen. En de sensor van de A55 behaalt een hogere score dan de 7D
Deze A-mount lens heeft dus wel stabilisatie in de lens.Body's met een interne steady shot hebben inderdaad geen stabilisatie in de lens nodig. Ik ken uit mijn hoofd geen lens met een A-mount die ook nog eens stabilisatie in zich heeft. Correct me if I'm wrong.
http://www.dyxum.com/lens....3-DC-OS-HSM_lens541.html
Je moet dan de stabilisatie van je body, in mijn geval een KM 5D uitzetten. Heerlijke lens met een hoge rating. Blijft uiteraard een all-round lens, een superzoom, met zijn nadelen, maar ik ben erg tevreden.
A77II
Nog steeds aan het twijfelen,
heb de A55 en de A580 in mijn handen gehad.
My thoughts,
- De A55 is een stuk kleiner dan de A580 (oh ja joh), voor mijn handen is de A580 net iets geschikter denk ik, hoewel ik de A55 ook fijn vind vasthouden en dit is misschien met een grip (eventueel een DIY grip) nog wat beter te krijgen.
- De EVF tegenover de OVF, tsja, de OVF van de A580 is een beetje wat ik nu heb (A100) met wat verbeteringen, de EVF is erg digitaal, heeft ghosting en lag, maar bied ook voordelen zoals: ook bij slecht/weinig licht toch een 'helder' beeld, MF inzoomen, horizon, overlays.
- ingebouwd GPS in de A55
- 1/3de stop lichtverlies in de A55
- AF tijdens filmen in de A55
- sensor is gelijk, dus IQ zal wellicht hetzelfde zijn
- de A55 is ong 100 euro goedkoper
- 10 fps is echt heel snel
Het begint toch steeds meer richting de A55 te gaan...
Zijn er punten die ik vergeten ben?
heb de A55 en de A580 in mijn handen gehad.
My thoughts,
- De A55 is een stuk kleiner dan de A580 (oh ja joh), voor mijn handen is de A580 net iets geschikter denk ik, hoewel ik de A55 ook fijn vind vasthouden en dit is misschien met een grip (eventueel een DIY grip) nog wat beter te krijgen.
- De EVF tegenover de OVF, tsja, de OVF van de A580 is een beetje wat ik nu heb (A100) met wat verbeteringen, de EVF is erg digitaal, heeft ghosting en lag, maar bied ook voordelen zoals: ook bij slecht/weinig licht toch een 'helder' beeld, MF inzoomen, horizon, overlays.
- ingebouwd GPS in de A55
- AF tijdens filmen in de A55
- sensor is gelijk, dus IQ zal wellicht hetzelfde zijn
- de A55 is ong 100 euro goedkoper
- 10 fps is echt heel snel
Het begint toch steeds meer richting de A55 te gaan...
Zijn er punten die ik vergeten ben?
Mijn Flickr; Sony A7iii
Accuduur? Dat is voor mij iig een groot minpunt voor de A55.
goed punt!
Accuduur is idd ook een groot punt van kritiek op de A55,
Accu's van de A580 passen ook nog eens in mijn A100 (andersom helaas niet)
hmmm, balans gaat weer richting de A580
Accuduur is idd ook een groot punt van kritiek op de A55,
Accu's van de A580 passen ook nog eens in mijn A100 (andersom helaas niet)
hmmm, balans gaat weer richting de A580
[ Voor 16% gewijzigd door ikmattie op 05-11-2010 15:09 ]
Mijn Flickr; Sony A7iii
En vergeet ook niet:
(eerder een nadeel van de A55 dan een voordeel van de A580, netto maakt het natuurlijk niks uit
)
Je bedoelt eigenlijk:- 1/3de stop lichtwinst in de A580
(eerder een nadeel van de A55 dan een voordeel van de A580, netto maakt het natuurlijk niks uit
[ Voor 27% gewijzigd door bartvl op 05-11-2010 11:33 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Zo, die Pentax haalt daar even een nette score!
Ben benieuwd wat de A580 gaat halen bij dxomark...
Ben benieuwd wat de A580 gaat halen bij dxomark...
Mijn Flickr; Sony A7iii
Verwijderd
iMovie '11 en de a580 werken goed samen voor als iemand zich dat afvraagt
iMovie zal voor mijn filmbenodigheden ook wel genoeg zijn, ben niet van plan om al te serieus met film aan de gang te gaan.
Hoi allen,
Ik heb nu een a300 en wil hiervoor een flitser aanschaffen, omdat de interne flitser toch aardig beperkt is (jawel ;-)
Nu wil ik er er rond de 200 euro voor uitgeven en dan zijn de mogelijkheden: Metz Mecablitz 54 AF-1, Sigma EF-530 DG Super en de Sony HVL-F42AM.
Ikzelf ben gezien de prijs en het richtgetal geneigd voor de Metz te gaan. Maar heeft iemand ervaringen/tips wat betreft deze flitsers?
Ik heb nu een a300 en wil hiervoor een flitser aanschaffen, omdat de interne flitser toch aardig beperkt is (jawel ;-)
Nu wil ik er er rond de 200 euro voor uitgeven en dan zijn de mogelijkheden: Metz Mecablitz 54 AF-1, Sigma EF-530 DG Super en de Sony HVL-F42AM.
Ikzelf ben gezien de prijs en het richtgetal geneigd voor de Metz te gaan. Maar heeft iemand ervaringen/tips wat betreft deze flitsers?
Weet je van die Metz zeker dat ie volledig (ADI enz.) compatible is met je Sony? Van de 48 AF-1 is het in ieder geval zeker (met wireless flitsen enz.)
Mocht de Sony flitser toch gewoon binnen je budget passen dan zou ik voor die gaan. Deze heeft ingebouwde witbalans aanpassing (ik weet niet of de rest dat ook heeft), zeer eenvoudige bediening (de Metz zeer omslachtig) en hij schakelt uit wanneer je de camera uitschakelt.
Daarnaast is de Sony gemaakt door dezelfde fabrikant als je eigen kamer (goh...), dat heeft als voordeel dat het echt precies op elkaar afgestemd is. Andere fabrikanten moeten reverse-engineeren om tot een flitser te komen. Dat doen ze erg goed, echt waar, en met updates via USB ben je toekomst bestendig, maar toch. Het is toch een puntje extra voor de Sony denk ik.
Mocht de Sony flitser toch gewoon binnen je budget passen dan zou ik voor die gaan. Deze heeft ingebouwde witbalans aanpassing (ik weet niet of de rest dat ook heeft), zeer eenvoudige bediening (de Metz zeer omslachtig) en hij schakelt uit wanneer je de camera uitschakelt.
Daarnaast is de Sony gemaakt door dezelfde fabrikant als je eigen kamer (goh...), dat heeft als voordeel dat het echt precies op elkaar afgestemd is. Andere fabrikanten moeten reverse-engineeren om tot een flitser te komen. Dat doen ze erg goed, echt waar, en met updates via USB ben je toekomst bestendig, maar toch. Het is toch een puntje extra voor de Sony denk ik.
Is die Sony niet een rebadged Minolta? Tenmiste er waren aantal sony flitsers die eigenlijk minoltas zijn. Ik weet niet precies welke maar dat zou in het voordeel kunnen zijn voor de Metz.
Heb zelf een beetje op ebay zitten kijken voor flitsers maar ze zijn toch vaak duur. En de flitslamp gaat natuurlijk maar een x aantal keer mee..
Heb zelf een beetje op ebay zitten kijken voor flitsers maar ze zijn toch vaak duur. En de flitslamp gaat natuurlijk maar een x aantal keer mee..
Volgens mij zijn de F36AM en F56AM rebadged Minolta's en zijn de F42AM en F58AM "echte" Sony's. Wat voor de werking niet uit zou moeten maken, omdat Sony de flitsschoen van Minolta heeft overgenomen.
Een ding is ook nog belangrijk, de sony's kunnen het gekke (of beter gezegd te gekke) wireless protocoll van Sony begrijpen. Ik denk niet dat de third party flitsers dat kunnen. Hier meer info daarover Zo nu naar bed
De third-party flitsers die genoemd werden kunnen allebei overweg met wireless flitsen, dit door reverse-engineeren van het flitsprotocol. De kans is dus groot dat de Sony beter overweg kan met het protocol, maar de andere flitsers kunnen via USB geupdateted (ofzo?) worden wanneer de fabrikant weer een stapje verder is met het ontrafelen.
Bij de Sigma was ik nog vergeten te zeggen dat deze in veel reviews afgeraden wordt vanwege de bouwkwaliteit.
Mijn voorkeur gaat dus naar de Sony (en zodra ik weer geld heb komt er hier ook eentje in huis
)
Daarbij heeft de Sony High Speed Synchronisation. De Metz 48 heeft dit niet, de hogere modellen wel (duurder dus
) De Sony wordt geleverd met een voetje en een tasje voor de flitser, de Metz wederom niet. (maar de Metz is dan ook +/- €40,- goedkoper)
Bij de Sigma was ik nog vergeten te zeggen dat deze in veel reviews afgeraden wordt vanwege de bouwkwaliteit.
Mijn voorkeur gaat dus naar de Sony (en zodra ik weer geld heb komt er hier ook eentje in huis
Daarbij heeft de Sony High Speed Synchronisation. De Metz 48 heeft dit niet, de hogere modellen wel (duurder dus
[ Voor 17% gewijzigd door bartvl op 07-11-2010 13:51 ]
Ik weet niet of je een Macro past hebt/kunt bemachtigen, en of je in de buurt van dordrecht komt? Ik heb gister een Metz Mecablitz 48 AF-1 digital gekocht voor 119 euro inc BTW in de afprijzing ( pricewatch: Metz mecablitz 48 AF-1 digital / Sony )1972 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:35:
Hoi allen,
Ik heb (nog) geen verstand van flitsers, maar kon voor die prijs ook niet echt een miskoop begaan
https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl
Wauw, een erg nette prijs. Daar ga je zeker plezier van beleven!
Bedankt voor de nuttige info rondom de flitsers! De Metz Mecablitz 54 AF-1 en de Sigma EF-530 DG Super zijn afgevallen en twijfel nu tussen de Sony HVL-F42AM en de Metz Mecablitz 48 AF-1. En ja, ik heb een pas van de Makro....
Het prijsverschil doet wel erg neigen naar de Metz 48. Kan iemand me vertellen wat de toegevoegde waarde is van Sony High Speed Synchronisation voor de Sony flitser? (In welke situatie is dit handig?)
Verder zit ik er nog aan te denken in de toekomst over te stappen naar een a580. Kan ik problemen verwachten als met een Metz flitser vs. de Sony flitser?
Het prijsverschil doet wel erg neigen naar de Metz 48. Kan iemand me vertellen wat de toegevoegde waarde is van Sony High Speed Synchronisation voor de Sony flitser? (In welke situatie is dit handig?)
Verder zit ik er nog aan te denken in de toekomst over te stappen naar een a580. Kan ik problemen verwachten als met een Metz flitser vs. de Sony flitser?
Ze liggen alleen bij de Makro dordrecht, ze willen er vanaf er waren er nog een paar. Tevens liggen er budget 70-300 lenzen (Tamron dacht ik?)...1972 schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:20:
Bedankt voor de nuttige info rondom de flitsers! De Metz Mecablitz 54 AF-1 en de Sigma EF-530 DG Super zijn afgevallen en twijfel nu tussen de Sony HVL-F42AM en de Metz Mecablitz 48 AF-1. En ja, ik heb een pas van de Makro....
De Metz Mecablitz 48 AF-1 gaat er inderdaad uit bij de Makro, de vestiging in Delft heeft ook nog een paar stuks (misschien nog 3 ofzo). Tevens gaan de lenzen eruit, maar het lenzen-assortiment behelst slechts een 18-200mm, een 55-200mm en een 70-300mm van Tamron, bottom-of-the-line models, sommige varianten misschien nog wel op voorraad voor Sony/Minolta. Voorraadinfo per vestiging kan natuurlijk opgevraagd worden via 0900-2025300, maar je moet verdraaid goed specificeren welk product en welke variant ervan je bedoelt. Die twee telezooms van Tamron waren onder de 100 euro geprijsd, voor zover ik weet.
Mijn mening: the Metz is a bargain, the lenses are not worth the trouble.
Je hebt gelijk voor de lenzen idd, ik heb zelf de Sony kit lenzen en ga die super-zooms ook niet kopenChemRikki schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:09:
De Metz Mecablitz 48 AF-1 gaat er inderdaad uit bij de Makro, de vestiging in Delft heeft ook nog een paar stuks (misschien nog 3 ofzo). Tevens gaan de lenzen eruit, maar het lenzen-assortiment behelst slechts een 18-200mm, een 55-200mm en een 70-300mm van Tamron, bottom-of-the-line models, sommige varianten misschien nog wel op voorraad voor Sony/Minolta. Voorraadinfo per vestiging kan natuurlijk opgevraagd worden via 0900-2025300, maar je moet verdraaid goed specificeren welk product en welke variant ervan je bedoelt. Die twee telezooms van Tamron waren onder de 100 euro geprijsd, voor zover ik weet.
Flitser was idd wel koopje van het jaar! (jammer genoeg een 10% kortingpas vergeten anders was ie nog goedkoper
Verwijderd
Ik heb even de A33 en A55 vastgehouden, ze liggen allebei lekker in de hand, focussen snel (zelfs in donkere omstandigheden) maar ik heb wel het gevoel dat de instellingen niet centraal stonden. Ik leg het uit. Als je een canon vastpakt (wat ik ook heb gedaan overigens) dan ligt de nadruk veel meer op sluitertijd, diafragma, belichting. Terwijl de sony vooral live view bekijkt met de mogelijkheid om wat aanpassingen te doen. Voor beginners is dit zeker voldoende, maar is het dat ook voor de gevorderde? Maar die zal waarschijnlijk dan kiezen voor de A580. Niet om gelijk sony voor zijn knieen te schoppen, want zo lang heb ik hem niet vast gehad: maar ik blijf een stukje glas voor m'n oog toch fijner vinden dan zo'n elektronisch beeldscherm:D
Sorry voor de misinformatie: De Metz heeft ook HSS. Staat niet bij de main features vermeldt op de website maar wel bij de specificaties. Sorry!1972 schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:20:
Vorige week ook de Metz 48 AF-1 bij de Macro gekocht, perfecte flitser. Simpel in gebruik, volledig draaibare kop en high speed ondersteuning. Voor de twijfelaars tussen de A55 en A580 (waar ik mezelf ook onder mag scharen), hoe voelt de lichte body aan met een wat zwaardere lens?
Mijn walk-arround lens is de CZ 18-70 en ik denk dat de uiteindelijke keuze bepaald gaat worden door welke body in combinatie met deze lens het beste aanvoelt.
Mijn walk-arround lens is de CZ 18-70 en ik denk dat de uiteindelijke keuze bepaald gaat worden door welke body in combinatie met deze lens het beste aanvoelt.
Toch maar ook de Metz 48AF-1 gekocht bij de Makro in Breda, ik kon deze aanbieding gewoon niet laten liggen!
(Ter info: Makro Eindhoven heeft de Sony variant niet meer.)
Nu nog een Mecabounce 58-90 op de kop tikken!
(Ter info: Makro Eindhoven heeft de Sony variant niet meer.)
Nu nog een Mecabounce 58-90 op de kop tikken!
De nieuwe update van OSX voegt ondersteuning voor een aantal Sony camera's toe:
Sony DSLR-A290
Sony DSLR-A560
Sony DSLR-A580
Sony SLT-A33
Sony SLT-A55
Edit: Ook wordt Aperture sneller na de update (van 517MB).
Meer info op www.dfpro.nl
Sony DSLR-A290
Sony DSLR-A560
Sony DSLR-A580
Sony SLT-A33
Sony SLT-A55
Edit: Ook wordt Aperture sneller na de update (van 517MB).
Meer info op www.dfpro.nl
[ Voor 15% gewijzigd door Mud.Starrr op 11-11-2010 11:31 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Verwijderd
Ah cool, ik wist niet dat de 10.6.5 update ook een RAW update bevat
Meteen even proberen, heb hem al geïnstalleerd 
edit: werkt als een tierelier
Preview past zelfs hot-pixel mapping toe wanneer je het RAW bestand opslaat als een ander formaat.
edit: werkt als een tierelier
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 12:15 ]
Ben nu lekker met m'n Metz 48 aan het spelen i.c.m. m'n a300.
Is er echter iemand die me in Jip en Janneke taal kan uitleggen wat het verschil is tussen ADI flash en pre-flash TTL? Ik heb wat foto's gemaakt, maar zie op het eerste oog geen verschil. Wat zijn de voor/nadelen van deze flits technieken?
Is er echter iemand die me in Jip en Janneke taal kan uitleggen wat het verschil is tussen ADI flash en pre-flash TTL? Ik heb wat foto's gemaakt, maar zie op het eerste oog geen verschil. Wat zijn de voor/nadelen van deze flits technieken?
Preflash-ttl flitst twee keer, ADI een keer. Dat kan er toe leiden dat je een foto van een wegspringend beest maakt of foto's van mensen met hun ogen dicht maakt.1972 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:03:
Is er echter iemand die me in Jip en Janneke taal kan uitleggen wat het verschil is tussen ADI flash en pre-flash TTL?
I don't like facts. They have a liberal bias.
ADI flash werkt alleen met ADI lenzen. Deze lenzen 'weten' op welke afstand is gefocused en geven dit door aan de flitser. Daardoor kan de flitser zijn kracht beter bijstellen op je eigenlijk onderwerp.1972 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:03:
ADI flash doet volgens mij ook twee keer flitsen, maar dat kan ik fout hebben.
Als je rode ogen aan hebt staan inderdaad wel. TTL=through the lens; ofwel er wordt een pre-flash gebruikt om de flits sterkte te bepalen. De ADI pakt de afstands informatie van de lens en bepaald daarmee de sterkte van de flits. Alleen kan ADI is sommige situaties (zoals een discotheek) overbelichte foto's geven doordat het systeem snelle veranderingen in licht niet mee kan nemen. TTL kan de flitssterkte dan wel gewoon juist instellen. Het persoonlijk ben ik niet zo'n fan van dat ADI systeem, maar dat kan aan mij liggenWolfensteijn schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:19:
[...]
ADI flash werkt alleen met ADI lenzen. Deze lenzen 'weten' op welke afstand is gefocused en geven dit door aan de flitser. Daardoor kan de flitser zijn kracht beter bijstellen op je eigenlijk onderwerp.
ADI flash doet volgens mij ook twee keer flitsen, maar dat kan ik fout hebben.
ADI werkt ook met de extra flits. Met deze flits wordt de hoeveelheid licht gemeten, die moet worden afgegeven voor de uiteindelijke flits/foto. Er wordt alleen de afstand tot het AF punt/onderwerp bijgestopt, om een betere belichting te krijgen op het onderwerp. Ook is er met ADI nog steeds de flitssterkte bepalen.
Die overbelichte foto's hebben een andere oorzaak
Die overbelichte foto's hebben een andere oorzaak
Ik snap niet echt wat je bedoelt. Bij zowel Canon als Sony is het camera aan je oog, en met het scrol wieltje of de sluitertijd of het diafragma of te totale belichting instellen. Liveview is daarbij een optie, geen verplichting (al is de EVF van een A33/55 ook eigenlijk een vorm van liveview)Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:14:
Ik heb even de A33 en A55 vastgehouden, ze liggen allebei lekker in de hand, focussen snel (zelfs in donkere omstandigheden) maar ik heb wel het gevoel dat de instellingen niet centraal stonden. Ik leg het uit. Als je een canon vastpakt (wat ik ook heb gedaan overigens) dan ligt de nadruk veel meer op sluitertijd, diafragma, belichting. Terwijl de sony vooral live view bekijkt met de mogelijkheid om wat aanpassingen te doen
Wolvestein gaat door voor de koelkast.1972 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:03:
Ben nu lekker met m'n Metz 48 aan het spelen i.c.m. m'n a300.
Nieuw gerucht via SAR: De opvolger van de A900 komt eind 2011 of begin 2012 op de markt, en Sony weet nog niet of het een SLR of SLT gaat worden. Een paar maanden eerder zou de Nikon D4 of hoe die ook gaat heten met dezelfde 30+ MP sensor komen.
Allemaal geruchten dus, maar het is al weer een tijdje geleden dat er iets te melden viel
Allemaal geruchten dus, maar het is al weer een tijdje geleden dat er iets te melden viel
Vandaag even staan spelen met de Sigma 70-200 2.8, had ik beter niet kunnen doen
eigenlijk wil ik nu deze kopen... Mijn Sony 55-200 is een prima lens, maar kent toch zijn tekortkomingen (traag, niet zo heel scherp).
Ik heb al een Sigma 50 2.8 en dat is echt dik zijn geld waard geweest, maar bij de 70-200 weet ik het nog niet. Het is en blijft +/- 650 euro voor deze lens maar hij is wel super fijn en haarscherp!
Mensen ervaring met deze lens? (of een reden om voor hetzelfde geld de Tamron te kopen?
)
Ik heb al een Sigma 50 2.8 en dat is echt dik zijn geld waard geweest, maar bij de 70-200 weet ik het nog niet. Het is en blijft +/- 650 euro voor deze lens maar hij is wel super fijn en haarscherp!
Mensen ervaring met deze lens? (of een reden om voor hetzelfde geld de Tamron te kopen?
Ik heb de tamron, en over het algemeen is iedereen het er wel over eens dat de tamron optisch beter presteert dan de sigma vooral op F2.8. Maar de bouwkwaliteit is minder en de AF is ook geen HSM, en dus trager. Zelf vind ik het geen issue aangezien de AF prima is voor de meeste toepassingen, alleen als je sport fotografeert en je mag echt geen shot missen dan is de sigma een betere overweging. Hier heb ik een filmpje van de AF op de Tamron (A700). Hier staan nog wat foto's die ik met de Tamron heb geschoten.N3oC schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:27:
Vandaag even staan spelen met de Sigma 70-200 2.8, had ik beter niet kunnen doeneigenlijk wil ik nu deze kopen... Mijn Sony 55-200 is een prima lens, maar kent toch zijn tekortkomingen (traag, niet zo heel scherp).
Mensen ervaring met deze lens? (of een reden om voor hetzelfde geld de Tamron te kopen?)
Wat een 70-200 algemeen aangaat, ik vind het een zeer prettig bereik, ik denk dat ik de 70-200 bijna net zoveel gebruik als mijn 16-80, maar het is wel een iets andere manier van fotograferen.
Edit: Kurtmunger heeft de Sony DT 35mm F1.8 SAM getest, en is er zeer positief over! Ik denk dat dit mijn volgende lens wordt
[ Voor 10% gewijzigd door Markofnikoff op 14-11-2010 15:27 ]
Naast de Sigma 70-200 2.8 zou ik eens naar de sony 70-300 4.5 G lens kijken. Niet goedkoop, maar als je op de sample pictures op Dyxum mag afgaan, wat een een mooie kleuren en scherpte.
Ik zit zelf ook tussen deze twee lenzen te dubben, keuze tussen snelheid f2.8 of haarscherpe foto's met de G lens.
Ik zit zelf ook tussen deze twee lenzen te dubben, keuze tussen snelheid f2.8 of haarscherpe foto's met de G lens.
Tussen de tamron en de G zit weinig verschil, althans dat is wat er op internet wordt gezegd. Persoonlijk vind ik de 5.6 aan de lange kant veel te langzaam, erg jammer want ik had liever een sony lens gehad.....Dionysus schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:56:
Naast de Sigma 70-200 2.8 zou ik eens naar de sony 70-300 4.5 G lens kijken. Niet goedkoop, maar als je op de sample pictures op Dyxum mag afgaan, wat een een mooie kleuren en scherpte.
Binnenkort is er nog een interessante keuze, de Tamron 70-300 f/4-5.6 USD. Volgens de eerste berichten behoorlijk scherp, snelle AF en kost met ruim 400 euro een stuk minder dan de Sony G. Maar het geeft natuurlijk niet de lichtsterke van een f/2.8 model
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om een A55 aan te schaffen, Nog even kijken waar en dan gaan met die banaan.
Ik neem de A55 onder meer vanwege het ontbreken van een bewegende spiegel en de daarbij behorende herrie. Ik zou het liefst een volledig stille camera willen hebben, maar dat bestaat (nog) niet in dit segment (alle EVILs hebben een mechanische sluiter) dus wordt het "the best next thing". Verder sluit de manier van werken met deze camera aan bij de KM A2 die ik al heel lang gebruik. Het beoordelen van het resultaat van de foto via de EVF (wysiwyg) is iets wat ik erg ben gaan waarderen. In hoeverre ik de flash (een Sigma EF500 DG Super) kan blijven gebruiken is nog te bezien; volgens het forum van dpreview is de flash iig bruikbaar.
Verder moeten er lenzen bij. Om te beginnen neem ik de A55 met de 18-55 kitlens. Verder heb ik veel tele nodig. Ik fotografeer vaak bij klassieke concerten (vandaar zo stil mogelijk), en dan is veel tele fijn. Het licht is meestal niet zo geweldig, maar tegenwoordig kun je aardig hoge ISO gebruiken zonder dat je foto vol met ruis zit.
Bij mijn huidige A2 heb ik maximaal 300 mm (met teleconvertor erop) , F/3.5, sluitertijden meestal rond de 1/10 sec. Ik kan maximaal ISO200 gebruiken, daarboven is er gewoon teveel ruis. Nu ben ik eens gaan rekenen: F/3.5 - ISO200 komt grosso modo overeen met: F/5.6 ISO400 en F8 ISO800.
Nu wil ik voor volgende lenzen kijken: de Minolta AF 70-210mm f/4 en de Minolta AF 500 mm F8 reflex lens. De 70-210 (105 - 315 equ) is voor het normale werk, de 500 mm (750 mm equ) voor als het echt ver weg is.
Als laatste: wat voor een geheugenkaart is aan te raden als beginner? Een SD of een MS duo? En wat voor een snelheid heb je nodig. In mijn huidige cam zit CF, die kan ik in de A55 niet gebruiken.
Alle commentaar is welkom.
Ik neem de A55 onder meer vanwege het ontbreken van een bewegende spiegel en de daarbij behorende herrie. Ik zou het liefst een volledig stille camera willen hebben, maar dat bestaat (nog) niet in dit segment (alle EVILs hebben een mechanische sluiter) dus wordt het "the best next thing". Verder sluit de manier van werken met deze camera aan bij de KM A2 die ik al heel lang gebruik. Het beoordelen van het resultaat van de foto via de EVF (wysiwyg) is iets wat ik erg ben gaan waarderen. In hoeverre ik de flash (een Sigma EF500 DG Super) kan blijven gebruiken is nog te bezien; volgens het forum van dpreview is de flash iig bruikbaar.
Verder moeten er lenzen bij. Om te beginnen neem ik de A55 met de 18-55 kitlens. Verder heb ik veel tele nodig. Ik fotografeer vaak bij klassieke concerten (vandaar zo stil mogelijk), en dan is veel tele fijn. Het licht is meestal niet zo geweldig, maar tegenwoordig kun je aardig hoge ISO gebruiken zonder dat je foto vol met ruis zit.
Bij mijn huidige A2 heb ik maximaal 300 mm (met teleconvertor erop) , F/3.5, sluitertijden meestal rond de 1/10 sec. Ik kan maximaal ISO200 gebruiken, daarboven is er gewoon teveel ruis. Nu ben ik eens gaan rekenen: F/3.5 - ISO200 komt grosso modo overeen met: F/5.6 ISO400 en F8 ISO800.
Nu wil ik voor volgende lenzen kijken: de Minolta AF 70-210mm f/4 en de Minolta AF 500 mm F8 reflex lens. De 70-210 (105 - 315 equ) is voor het normale werk, de 500 mm (750 mm equ) voor als het echt ver weg is.
Als laatste: wat voor een geheugenkaart is aan te raden als beginner? Een SD of een MS duo? En wat voor een snelheid heb je nodig. In mijn huidige cam zit CF, die kan ik in de A55 niet gebruiken.
Alle commentaar is welkom.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Als je voor stilte wil gaan zou ik geen lenzen nemen die de motor van de body gebruiken zoals die Minolta lenzen die je opnoemt, maar een SSM / HSM lens, die zijn veel stiller.
Volgens mij zijn SD en MS kaarten ongeveer even snel, maar is SD wat goedkoper. Class 6 moet snel zat zijn.
Volgens mij zijn SD en MS kaarten ongeveer even snel, maar is SD wat goedkoper. Class 6 moet snel zat zijn.
Dat is een goede tip. Aan het geluid van de autofocusmotor had ik nog niet gedacht. Ik kan natuurlijk altijd nog manual focus gebruiken (dat doe ik nu ook regelmatig om sneller te kunnen fotograferen vanwege de tragere autofocus bij de A2), maar het is zeker wel iets om goed in overweging te nemen! Ik zou in de praktijk eens moeten horen hoe luid het is. Bij de A2 hoor je bijna niks bij het autofocussen, maar dat is een bridge camera, dus ik denk niet dat ik die als referentie kan gebruiken.PowerUp schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:45:
Als je voor stilte wil gaan zou ik geen lenzen nemen die de motor van de body gebruiken zoals die Minolta lenzen die je opnoemt, maar een SSM / HSM lens, die zijn veel stiller.
edit:
is het geluid van de motor te beoordelen mbv de kitlens?
[ Voor 13% gewijzigd door EXX op 16-11-2010 14:55 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Focus maakt best veel herrie vind ik zelf.EXX schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:47:
[...]
Dat is een goede tip. Aan het geluid van de autofocusmotor had ik nog niet gedacht. Ik kan natuurlijk altijd nog manual focus gebruiken (dat doe ik nu ook regelmatig om sneller te kunnen fotograferen vanwege de tragere autofocus bij de A2), maar het is zeker wel iets om goed in overweging te nemen! Ik zou in de praktijk eens moeten horen hoe luid het is. Bij de A2 hoor je bijna niks bij het autofocussen, maar dat is een bridge camera, dus ik denk niet dat ik die als referentie kan gebruiken.
edit:
is het geluid van de motor te beoordelen mbv de kitlens?
Ik stoor me er meer aan dan aan de sluiter van mijn A900.
Nu heb ik ook vrij zware lenzen, de grootste herriemaker die ik heb is de 80-200 2.8G (tevens zwaarste lens).
Edit:
Nu ik er aan denk, ik kan me herinneren dat de 70-210 ook verre van stil was.
[ Voor 4% gewijzigd door Mud.Starrr op 17-11-2010 01:16 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
De 70-210 f/4 gebruikt de focusmotor van je body dus dat kan je zelf testen. Hij is idd niet snel.
Hoe verhoudt de 70-210 zich eigenlijk tot de nieuwere lenzen? Ik zelf alleen die en de kitlens dus kan slecht vergelijken. Ben er zelf erg tevreden over
Die 35mm staat ook op mijn lijstje, mooi bereik.
Hoe verhoudt de 70-210 zich eigenlijk tot de nieuwere lenzen? Ik zelf alleen die en de kitlens dus kan slecht vergelijken. Ben er zelf erg tevreden over
Toch maakt het per lens nog uit hoor met de interne motor.Mr_gadget schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:27:
De 70-210 f/4 gebruikt de focusmotor van je body dus dat kan je zelf testen. Hij is idd niet snel.
Hoe verhoudt de 70-210 zich eigenlijk tot de nieuwere lenzen? Ik zelf alleen die en de kitlens dus kan slecht vergelijken. Ben er zelf erg tevreden over![]()
De 70-210 F4 is belachelijk goed voor zijn prijs.
Hij komt (met F/4) zelfs dicht in de buurt van de 70-200 G op F/2.8.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Ik heb zelf ook een beercan. Vind het focus geluid niet storend hard. Op youtube is een filmpje te vinden waar het geluid en focus snelheid gedemonstreerd word, en dan je vertellen, mijn beercan is niet zo luid. Wel zit er in de focus snelheid verschil als je op 70 of op 210 focust. Op 210 is hij een stuk trager. Van 70 tot 125 is de focus best snel.
De beercan is wel 1 van mijn favorieten. Samen met mijn tokina 28-70 f2.6-2.8 zijn die het meest op mijn body te vinden.
Link naar youtube filmpje: YouTube: Minolta 70-210mm F/4 vs. Sigma 70-200mm f/2.8 (Sony mount)
De beercan is wel 1 van mijn favorieten. Samen met mijn tokina 28-70 f2.6-2.8 zijn die het meest op mijn body te vinden.
Link naar youtube filmpje: YouTube: Minolta 70-210mm F/4 vs. Sigma 70-200mm f/2.8 (Sony mount)
[ Voor 13% gewijzigd door rosje77 op 18-11-2010 09:08 . Reden: Link naar YT toegevoegd ]
Het begint een soort vaporware te worden, maar SAR heeft weer nieuws over de firmware update voor de A850 en A900. Deze zou voor de Kerst er moeten zijn en een pak verbeteringen mee moeten geven waardoor de camera's weer even mee kunnen. Een opvolger lijkt me niet voor 2012 te komen...
Er zit trouwens een enorm verschil prijs bij de 35 mm 1.8 zeg..Hier kost ie 220 euro terwijl hij in de VS voor 174 dollar over de toonbank gaat, ongeveer 127 euro

In de VS komt er dan nog btw op bij de kassa als ik het goed heb, maar het verschil is inderdaad erg groot.
Is wel een lens die hoog op mijn verlanglijstje staat...
Is wel een lens die hoog op mijn verlanglijstje staat...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Heb je aanvullende informatie of op- en/of aanmerkingen op de openingspost? Maak dan een TR aan (handje linksboven).
Heb je aanvullende informatie of op- en/of aanmerkingen op de openingspost? Maak dan een TR aan (handje linksboven).