Het grote Sony dSLR en objectieven topic v2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 85.861 views

Onderwerpen

Alle 101 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik ook al gezien ja, bij bhphoto.com. Ik wacht op een prijs onder de €200 :) Op dpreview.com staan een aantal voorbeeldfoto's van gebruikers op het forum en ze zien er technisch goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren kunnen spelen met de A580. De bouwkwaliteit is niet erg bijzonder, en de zoeker niet echt groter dan mijn A200. Maar hij is een stuk sneller, live view is af en toe erg handig. Sweep panorama kreeg ik na een paar keer proberen nog niet voor elkaar zonder hele duidelijke fouten. De HDR modus werkt best goed, ik stond tijdens het maken best te bibberen maar daar was niets van te zien op de foto. Filmen is leuk, maar de stabilisatie helpt onvoldoende om een bibberend beeld te voorkomen. Ik wil er nu toch wel erg binnenkort eentje kopen :)

Edit:
Photozone heeft de Sony 50 mm f/1.8 getest. Hij komt erg goed uit de test met 5 sterren voor prijs/kwaliteit :)
Met de A-mount adapter hebben ze hem ook op de NEX getest. Autofocus bleek een enorm probleem te zijn, ondanks de upgrade.

[ Voor 22% gewijzigd door PowerUp op 22-11-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs die gast van alphamountworld vindt de a580 een goede camera, en als er iemand kritiek had op Sony dan was hij het wel :P

Hij is momnteel bezig met het schrijven van een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PowerUp schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:12:
Accuduur? Dat is voor mij iig een groot minpunt voor de A55.
sidenote: Ik heb onderhand (ben al een paar maanden in brazilliaanse jungle incl 33 graden 80%) veel gedaan met de A55 en als de GPS functie uitstaat en je op een statief de sss uitzet dan is je kaart vol voordat de accu op is. Gister voor het eerst een sensor waarschuwing toen ik in een kerk ingewikkeld deed met filmen en fotos nemen door elkaar heen. Handheld twilight functie warmt het ding aardig op.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 21:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Volgens SAR komt volgende week de A900/A850 update. Zou tijd worden ook, voor de paar mensen die een A900 bezitten dan ;)

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:35
ROFLASTC schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:21:
[...]

sidenote: Ik heb onderhand (ben al een paar maanden in brazilliaanse jungle incl 33 graden 80%) veel gedaan met de A55 en als de GPS functie uitstaat en je op een statief de sss uitzet dan is je kaart vol voordat de accu op is.
Goed om te horen...
Maar voor de duidelijkheid: hoe groot is je kaart?
M.a.w. hoeveel foto's kun je er mee maken voordat de batterij leeg is?
(met mijn A100 kan ik >800 foto's maken op 1 batterijlading)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ikmattie schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:19:
[...]

Goed om te horen...
Maar voor de duidelijkheid: hoe groot is je kaart?
M.a.w. hoeveel foto's kun je er mee maken voordat de batterij leeg is?
(met mijn A100 kan ik >800 foto's maken op 1 batterijlading)
4GB en 8GB maar ik druk dan weer niet mega veel fotoos af. Ik probeer echt wel uittezoeken hoe of wat ik wil fotografern

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik uit alle reacties totdusver opmaken dat de SONY toestellen tussen nu en 10 jaar beter en de NIKON genre zo goed als voorbij zijn gestreefd in kwaliteit en prijs? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ik denk niet dat Sony binnenkort Nikon voorbij zal gaan. Ze gebruiken dezelfde sensoren, dus daarmee blijven ze ongeveer gelijk. Nikon heeft een veel groter lenzenaanbod, ik zie Sony dat niet snel bijhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:31:
Kan ik uit alle reacties totdusver opmaken dat de SONY toestellen tussen nu en 10 jaar beter en de NIKON genre zo goed als voorbij zijn gestreefd in kwaliteit en prijs? :/
ik ben toch wel zeer benieuwd hoe je aan de hand van de reacties tot nog toe op deze conclusie bent gekomen :?

Sony heeft nu voor het eerst wel een aantal camera's die qua sensor meekunnen met de concurrentie en hebben ze daarnaast nog wel een aantal aardige producten, maar in het systeem als geheel is nog steeds weinig lijn te ontdekken.

Overigens gebruiken Sony en Nikon niet meer dezelfde sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is imho wat Nikon er van maakt. Het is mij veel te toevallig dat Nikon en Sony tegelijkertijd met camera's op de markt komen met praktisch dezelfde pixelcount. Ook als je de Pentax K-5 (die ook een Sony sensor gebruikt) met de Nikon D7000 vergelijkt lijken die verdacht veel op elkaar. Het uitleesgedeelte van de sensor is zeker niet hetzelfde bij Nikon en Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
lateef schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:16:
[...]

Overigens gebruiken Sony en Nikon niet meer dezelfde sensoren.
Dit was een gerucht maar later bleek dit volgens mij toch een Sony sensor te zijn, wel enigzins aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Sn0wblind schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:06:
[...]
Dit was een gerucht maar later bleek dit volgens mij toch een Sony sensor te zijn, wel enigzins aangepast.
wat Nikon heeft gezegd, is dat ze geen sensoren meer gingen gebruiken die ook door andere fabrikanten gebruikt worden, dus alleen nog maar sensoren exclusief voor Nikon. ze hebben niet gezegd dat ze geen Sony sensoren meer gingen gebruiken en de productiecapaciteit van Nikon is iig te laag om voor al hun camera's zelf sensoren te bakken, dus moeten ze nog wel sensoren van andere partijen afnemen. Sony is dan logische partij...

Maar PowerUp heeft wel een punt, wanneer je de sensor van de K-5 naast die van de D7000 legt, kan je moeilijk voorstellen dat dat niet dezelfde sensoren zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjococo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-06 17:11
Markofnikoff schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:25:
[...]

Ik heb de tamron, en over het algemeen is iedereen het er wel over eens dat de tamron optisch beter presteert dan de sigma vooral op F2.8. Maar de bouwkwaliteit is minder en de AF is ook geen HSM, en dus trager.
Tja, in September 2009 koos ik voor de Sigma 70-200 mm 2.8 APO HSM II na deze naast een Tamron SP 70-200 mm te hebben geprobeerd...
Grappig dat de consensus op www.photoclubalpha.com met 2/3 voor Sigma is in een poll.

Een paar threads met foto's:

Sigma vs. Tamron

Sigma tijdens concert

Zoek op mijn naam daar en vind 2 fullsize pictures at imageshack...

Ik heb ook een Tamron 28-75 en met weinig licht is het daarmee veel moeilijker om een scherpe foto met F 2.8 te krijgen dan met de Sigma met mijn Sony A200. Met F 4 knapt contrast van de Tamron erg op, maar ja... sluitertijd is 2 keer zo lang.

De Sigma laat me zelden in de steek. Ik ben er dan ook erg blij mee.
Een kleine review van de A580 op chip.de (in het Duits dus). Ze zijn erg positief, en geven zelfs 100% voor beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 11:08

Mud.Starrr

I shoot people for money

Het zoveelste gerucht, maar nu staat het op meerdere site's vermeld.
"De A850/A900 firmware update komt op 2dec"

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

En nu met alle details:
This are the improvements:
1) Release shutter without lens (same as A580/Nex)…
2) EV compensation upgrade from +3/-3 to +5/-5
3) HDR enhance from +2/-2 EV to +3/-3 EV (same as A580 upgrade)
4) Improved AF speed and accuracy, especially in Tele end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Ik ben nog steeds aan het twijfelen over de A55 of de A580,
zeker nu ik net bij Saturn ben geweest en je ze eigenlijk voor dat geld niet meer kan laten liggen
(624 vs 694 euro incl 17-55mm, actie tot morgen)
Lekker even mee zitten spelen en ik denk dat de A580 me inmiddels overtuigd heeft dat ik die moet gaan aanschaffen.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn lekkere prijzen, jammer dat ze hier (Oost NL) niet in de buurt zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 16:41

EXX

EXtended eXchange

Ik heb de A55 een paar dagen in mijn bezit, maar nog niet de gelegenheid gehad om veel plaatjes te schieten.

Het valt me op hoe compact de A55 is. Hij is nauwlijks groter dan de KM A2. Alleen de lens is natuurlijk forser in diameter. Ook het gewicht van de A55 icm de kitlens verschilt niet veel van de A2. De bediening is wel heel anders: de knopjes zitten gewoon op een andere plaats. Dat is een kwestie van wennen. De belangrijkste dingen als ISO en witbalans zijn snel te bereiken. Alleen jammer dat de A55 maar 1 draaiwieltje heeft; ik vond de 2 draaiwieltjes van de A2 altijd erg praktisch wanneer je in M mode werkte.

De 70-210 mm beercan heb ik ondertussen ook binnen. Ik heb er eens een foto mee gemaakt op de volle tele van een boom in de verte. Wat me wel direct opviel was de forse chromatic aberration van deze lens op de A55. De foto was wel niet scherp (bewegingsonscherpte), wellicht dat dat de zaak erger maakt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik wilde eerst een nieuw topic openen, maar laat ik het maar intern houden.
Het is een heel verhaal geworden (maar concrete vragen staan onderaan).

Ik wil dus binnen nu en 3 weken een DSLR (of SLT ;) what's in a name...) gaan kopen.
Ik zit sterk te twijfelen tussen de Canon EOS 550D en de Sony A55.

Ik ben een beginner en zal waarschijnlijk niet meer dan 2 lenzen erbij kopen (zoom en misschien vast brandpunt voor portretten/binnen fotografie). Toestel is vooral om mooie foto's van onze kleine man te maken.

Bij de MM een tijd terug de camera's vastgehouden. Daar even snel gevraagd wat hun advies was. Die verwezen me linea recta door naar Nikon en Canon. Dat was zonder twijfel van veel betere kwaliteit. Vooral op het gebied van lenzen. Zelfs de standaard 18-55 zou al beter zijn.
Nou kunnen ze mij bij de MM veel vertellen, maar echt luisteren probeer ik er zo weinig mogelijk te doen.

Daarna naar Verschoore. Dat is min of meer een foto speciaalzaak.
Die adviseerden me meteen de A33/A55. Vanwege zijn gebruiksgemak, kantelbaar scherm en beter video mogelijkheden.ook even vast gehad en voelde wel goed (maar ja ik heb geen referentiekader). De camera(A55) was supersnel met zijn multishot. en de EVF viel me ook niet tegen. Overigens daar ook de 550 in handen gekregen om te proberen. Canon had wel meer lenzen maar met Sony/Tamron zou ik me prima kunnen redden volgens hem. En als ik echt kwaliteit wilde kon ik altijd nog naar Carl Zeis kijken voor Sony.

Dan ben je er nog niet bij mij natuurlijk.
Dus nog naar Konijnenberg geweest. Daar weer een heel ander verhaal. Die gaven me alleen de EOS 550D in handen. De Sony kwam daar nauwelijks ter sprake. Canon was betere kwaliteit en meer lens keuze. En er zijn meer en daardoor goedkopere accessoires.Maar het belangrijkste pluspunt van de EOS 550D was zijn snelle AF. Daar kwam Sony nog niet eens bij in de buurt. Bovendien was de SLT techniek van Sony lang geleden ook al eens door Canon uitgeprobeerd, maar die vonden het niks.

Ik wilde zaterdag naar de canon EOS 550D dag van konijnenberg gaan, maar het was druk en uiteindelijk nog even bij Cityfoto binnengelopen. Apart verhaal. Ze verkochten (tijdelijk) nauwelijks DSLR's omdat ze een probleem hadden met de leverancier(s) i.v.m. hun marges (ze waren of te duur of ze moesten onder hun kostprijs gaan verkopen). We wilde me wel wat advies geven en adviseerde mij de Sony te nemen.
Dit omdat ze een erg goede R&D hadden en met Minolta(?) ook veel foto ervaring in huis gehaald.
Hij vond de Canon wat 'overpriced' naar zijn mogelijkheden. en Sony levert ook veel onderdelen aan Nikon.
Die man vond Sony dus wel erg goede camera's leveren met de nieuwste technieken erin. Ik zei daarop dat Canon/Nikon juist vanuit de Professional reeksen (bv 1D, D3S) technieken konden donwscalen naar de 'instapmodellen' (beetje het formule1 principe zeg maar). Op mijn vraag, dat als Sony zo goed is, het vreemd is dat je Sony dan niet zoveel ziet en waarom Sony niet/nauwelijks gebruikt door professionals, vertelde hij dat dat kwam omdat Sony niet meedoet met de sponsoring van bekende fotografen.

Goed, 4 heel verschillende verhalen dus. Met allemaal een eigen mening en volgens mij ook hier en daar onjuistheden.

Na dit hele verhaal hou ik een paar vragen over:

1 Hoe is het met de kwaliteit van Sony gesteld tegenwoordig?
2 Hoe zit het met de Autofocus? Is Canon veel sneller? of heeft Sony hier een inhaalslag gemaakt?
3 Ter bevestiging, met de A55 kan je toch veel betere video's maken t.o.v. de 550D?
4 Wat is de kracht van de A55 t.o.v. de EOS 550D en vice versa nou eigenlijk?

Als laatste ter illustratie: Ik wil straks binnen (kersttijd: kaarsen, kerstverlichting) een foto maken van de kleine bij de kerstboom. Zou ik dan in praktijk met de ene camera een betere (warme) foto kunnen maken t.o.v. de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen Nikon, doen die het nog steeds niet beter qua AF en ISO prestaties in het donker? 35mm 1.8 erop en gaan met die banaan.

Maar uiteindelijk zitten al dit soort camera's zo dicht op elkaar, jij loopt veel eerder tegen je eigen beperkingen aan dan die van de camera.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1 Hoe is het met de kwaliteit van Sony gesteld tegenwoordig?
De beeldkwaliteit van Sony is tegenwoordig prima. Vooral de sensor in de A55 is prima, dit is dezelfde als in de Nikon D7000 en Pentax K-5. Minstens net zo goed als de Canon 550D.
2 Hoe zit het met de Autofocus? Is Canon veel sneller? of heeft Sony hier een inhaalslag gemaakt?
In de verhalen die ik lees over de A55 is men positief over de AF-snelheid en de mogelijkheid een onderwerp te volgen. In één review vonden ze het niet onderdoen voor de Canon 7D, die wat AF betreft duidelijk boven de 550D zit. Dus nogmaals, waarschijnlijk minstens net zo goed als de Canon 550D :)
3 Ter bevestiging, met de A55 kan je toch veel betere video's maken t.o.v. de 550D?
Je kan makkelijker video's maken met de A55, dankzij de snelle autofocus die de 550D niet heeft. De 550D op zijn beurt heeft weer veel meer opties voor de videomodus, zoals sluitertijd en ISO-waarden. Dat is vooral handig als je serieus verder wilt met dSLR-filmen. Voor de 'normale' filmpjes is de snelle AF van de A55 imo belangrijker.
4 Wat is de kracht van de A55 t.o.v. de EOS 550D en vice versa nou eigenlijk?
Het grote voordeel van de A55 tov de 550D is zijn autofocus tijdens het filmen, en de snelheid (AF, 10 fps).
Het grote voordeel van de 550D tov de A55 is zijn uitbreide optieset in de filmmodus, en een wat ruimer lenzenaanbod.
Het verschil tussen een EVF en een OVF is er natuurlijk ook nog, maar dat is erg persoonlijk.
Als laatste ter illustratie: Ik wil straks binnen (kersttijd: kaarsen, kerstverlichting) een foto maken van de kleine bij de kerstboom. Zou ik dan in praktijk met de ene camera een betere (warme) foto kunnen maken t.o.v. de andere?
De kleurwarmte van een foto is prima achteraf nog aan te passen, helemaal als je in RAW fotografeert. Een lichtsterke prime is voor dit soort situaties wel handig, Canon heeft een 50mm f/1.8 en een 35 mm f/2. Sony heeft een 50 mm f/1.8 en een 35 mm f/1.8.

Dit alles is natuurlijk imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Wat powerup zegt.
En over de betere foto met kerst, de warmte/kleuren worden vooral beïnvloed door de gekozen witballans.
En deze is eventueel gemakkelijk op de computer nog aan te passen.
Natuurlijk heeft de accuraatheid van de automatische witballans invloed, maar nogmaals dit is te corrigeren.
Dat heeft dus niet echt veel te maken met welke merk camera je gebruikt, hoewel elke merk wel een bepaald beeld heeft.
Kouder (maar realistischer?) of warmer (romantischer?) bijvoorbeeld.
Ik geloof dat Sony tegenover Canon een stuk warmere kleuren heeft, maar dit hangt ook weer van het model camera en de gebruikte lens af.
Uiteindelijk denk ik dat je qua fotograferen niet zoveel verschil zult merken aan je foto's tussen de ene of de andere camera.
Je zult veel eerder tegen je eigen beperkingen oplopen (al eerder gezegd hierboven).
Daarnaast als consument die ook makkelijk wil kunnen filmen zonder poespas en lastig focussen?
Als dat echt een punt is waar je gebruik van wilt maken (het filmen) dan is de keuze imho snel gemaakt.
Dat is echt het enige grote verschil tussen de 2 camera's die je noemt.

Waarom je minder Sony camera's ziet in de professionele wereld?
Ten 1e omdat Sony zich nog maar moet bewijzen als pro merk, de DSLR afdeling bestaat onder de naam Sony nog maar bijna 5 jaar.
Minolta deed het in de jaren voor Sony ze overnam niet bepaald goed, dus ook dat helpt niet.
Ten 2e hebben ze (nog) niet echt een professionele camera gebouwd volgens eigen woorden (Sony heeft de A900 nooit professioneel genoemd).
Ten 3e hebben ze geen garantie/verzekering service speciaal voor professionele fotografen itt Nikon/Canon.
Ten 4e de pro's die Sony gebruiken zijn voornamelijk studio en landschap fotografen, die kom je bijvoorbeeld niet zo snel op TV tegen. Sportfotografen hebben niet zo veel aan een A900.
Ten 5e, je ziet wel heel veel consumenten met Sony DSLR's rondlopen.
Zeker met de nieuwe SLT modellen zal dit aantal nog eens flink gaan groeien.

BTW mag ik mezelf professioneel fotograaf noemen, en ik fotografeer dus met Sony/Minolta ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Mud.Starrr op 29-11-2010 14:42 . Reden: Kleine toelichting ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Het enige verschil ben ik zelf dus? :+
Maar het wordt me wel steeds duidelijker.
Alleen als je op werk en bij vrienden gaat vragen Sony, Canon of Nikon dan zal hooguit een klein percentage Sony zeggen. Omdat ik iemand ben die graag wil weten wat hij koopt, merk ik dat die verschillen op papier in ieder geval niet zo groot zijn als je in eerste instantie zou denken.
PowerUp schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:52:
[...]

De beeldkwaliteit van Sony is tegenwoordig prima. Vooral de sensor in de A55 is prima, dit is dezelfde als in de Nikon D7000 en Pentax K-5. Minstens net zo goed als de Canon 550D.

[...]
Dank voor je snelle en heldere reactie!
Ondanke je ondertitel zit het er behoorlijk objectief uit hoor :)

Maar met de eeste vraag bedoel ik vooral de bouwkwaliteit van de camera.
Doet Sony hierbij nog onder voor Canon? Ik heb bij Sony wel wat mindere ervaring met compactcamera's opgedaan (maar dat heeft ook aan mij kunnen liggen).

[ Voor 27% gewijzigd door readytoflow op 29-11-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De A55 en 550D zijn allebei nogal plastic, ik denk niet dat daar veel verschil in zit. Wel stevig zat tenzij je er rare dingen mee gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

readytoflow schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:19:
[...]

Maar het wordt me wel steeds duidelijker.
Alleen als je op werk en bij vrienden gaat vragen Sony, Canon of Nikon dan zal hooguit een klein percentage Sony zeggen. Omdat ik iemand ben die graag wil weten wat hij koopt, merk ik dat die verschillen op papier in ieder geval niet zo groot zijn als je in eerste instantie zou denken.

[...]

Dank voor je snelle en heldere reactie!
Ondanke je ondertitel zit het er behoorlijk objectief uit hoor :)

Maar met de eeste vraag bedoel ik vooral de bouwkwaliteit van de camera.
Doet Sony hierbij nog onder voor Canon? Ik heb bij Sony wel wat mindere ervaring met compactcamera's opgedaan (maar dat heeft ook aan mij kunnen liggen).
Tja naamsbekendheid, ervaring met het merk.
Komt gedeeltelijk omdat Sony zich nog moet bewijzen (en ze doen het al erg goed in de fotografie wereld als ik de commentaren en reviews vergelijk tussen een jaar geleden en nu).
Ze zijn enorm gegroeid in die paar jaar dat ze 'bestaan', maar het is nog altijd een relatief klein merk vergeleken met Canon en Nikon natuurlijk (zie verkoopcijfers).
En zeg nou zelf, als jij alleen een Canon hebt gebruikt ga je niet roepen je moet een Nikon of een Sony nemen (tenzij de ervaring wel heel slecht is).
Ik denk dat je alleen objectief kan oordelen als je alle modellen (waarover zo'n discussie gaat) zelf serieus gebruikt hebt.
Zelf heb ik wel Canon, Nikon en Sony camera's intensief gebruikt, maar nooit deze modellen (wel eens vastgehad).
Verder moeten we uitgaan van de cijfertjes, en eventueel het eventjes proberen.
Wat een beperkt beeld geeft, maar wel een goede eerste indruk van de ergonomie.

Verder de Sony A55 VS Canon 550D IMHO:
Sensor is op z'n minste vergelijkbaar (De Sony is al meerdere malen beste in zijn klasse genoemd, en zelfs ergens beste APS-C sensor van het moment, bron ergens terug in dit topic te vinden).
Behuizing zal niet veel schelen, bouwkwaliteit van Sony SLR's is volgens mij altijd wel goed geweest (ik ken geen slechte verhalen).
Functionaliteit, ik denk voor een gewone consument dat de Sony de beter opties heeft namelijk:
SSS: lekker alle lenzen gestabiliseerd al koop je prime's of misschien oude Minolta lenzen, want je gaat waarschijnlijk toch geen dure gestabiliseerde lenzen kopen.
SLT: Snelle focus tijdens filmen en LV.
Sweep panorama: Fijne functie die als je hem onder de knie hebt erg leuk is als je geen zin hebt om achteraf de foto's te gaan stitchen.
Auto HDR: Simpele functie om het gave HDR effect te creëren zonder achteraf weer de software in te duiken.
De Canon is wel weer leuker als je echt creatief wilt filmen, maar dan moet je wel genoegen nemen met focus door contrastdetectie (is traag) of handmatige focus tijdens het filmen.
Dus voor een gewone consument die gewoon snel even een mooi filmpje wil maken is ook het filmen met de Sony fijner werken.
De 2 SLT's zijn overigens de enige camera's die de snelle focus van een 'SLR' tijdens filmen en liveview hebben.

Edit:
Je had het nog over een verkoper die iets zei over Canon en SLT.
Dat die SLT spiegel wel eens gebruikt is door canon is correct, maar toen wel op een iets andere manier.
De grootste nadelen ervan (donkere zoeker en groot lichtverlies) zijn grotendeels opgelost.
Donkere zoeker is opgelost door een digitale zoeker te plaatsen.
En het lichtverlies is beduidend minder omdat er zonder zoeker niet meer zoveel licht gesplitst hoeft te worden voor alleen nog de focus sensor.

[ Voor 11% gewijzigd door Mud.Starrr op 30-11-2010 01:39 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:53

Fiber

Beaches are for storming.

readytoflow schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:19:
.....
.....
Niet het enige verschil, maar wel het enige verschil wat je de eerste paar jaar terugziet in de uiteindelijke foto's die er mee gemaakt gaan worden. :)

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden zeg maar, maar de een gaat liever door Frankrijk en de ander door Duitsland, de een pakt de Gotthart tunnel en een ander liever de Brennerpas, maar uiteindelijk kom je allemaal in Rome. Maar hoe leuk Rome is dat bepaal je zelf, je moet er zelf wat van maken. En ook hoe de foto's eruit gaan zien ligt de eerste paar jaar meer aan je eigen skills dan aan je camera. :)

Dus neem gewoon de mooiste of degene met de fijnste knoppen of die het lekkerst in de hand ligt, ze zijn in deze prijsklasse allemaal goed genoeg: Nikon D5000, D3100, D90, Canon 500D, 550D, 60D, of een Sony of Pentax in dezelfde prijsklasse. Voor Video ligt het trouwens iets anders, dan zijn er wel significante verschillen en zijn de recentste modellen vaak het beste. Koop er wel direct een leuke 35 of 50 mm f/1.8 lens bij die autofocus heeft op de camera van je keuze, en binnenshuis is een flitser ook nooit weg. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Mud.Starrr schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 01:16:
Je had het nog over een verkoper die iets zei over Canon en SLT.
Dat die SLT spiegel wel eens gebruikt is door canon is correct, maar toen wel op een iets andere manier.
En in *fucking* 1965. (En in 1989 nog een keer) Hoe dat ooit relevant kan zijn voor digitale camera's in 2010 ontgaat me even.
Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/grab/89e0f30eef4cde0810da74c8a5cce941.PNG

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

burne schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:00:
[...]

En in *fucking* 1965. (En in 1989 nog een keer) Hoe dat ooit relevant kan zijn voor digitale camera's in 2010 ontgaat me even.
[afbeelding]
Heeft er mee te maken dat er mensen zijn die willen zeggen dat Sony helemaal niet innovatief is geweest en eigenlijk gewoon een techniek van Canon hebben genomen, want hoe kan Sony nou goede en vernieuwende camera's maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Even een andere vraag: ik ben aan het kijken voor een goede, maar niet al te dure monopod voor onder mijn A55, met daarop bv. de (relatief zware) beercan. Ik heb totaal geen benul van monopods, en om zomaar iets te kopen... De monopod moet iig makkelijk compact te maken zijn.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Markofnikoff schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:23:
[...]

Heeft er mee te maken dat er mensen zijn die willen zeggen dat Sony helemaal niet innovatief is geweest en eigenlijk gewoon een techniek van Canon hebben genomen, want hoe kan Sony nou goede en vernieuwende camera's maken?
:+
EXX schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:56:
Even een andere vraag: ik ben aan het kijken voor een goede, maar niet al te dure monopod voor onder mijn A55, met daarop bv. de (relatief zware) beercan. Ik heb totaal geen benul van monopods, en om zomaar iets te kopen... De monopod moet iig makkelijk compact te maken zijn.
Ik heb gewoon een simpele basic monopod voor mijn A900 + 80-200 F/2.8 G, geloof me die zijn samen een STUK zwaarder.
Bij een 3 poot statief is het wel weer even anders natuurlijk.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Mud.Starrr schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:09:
Ik heb gewoon een simpele basic monopod voor mijn A900 + 80-200 F/2.8 G, geloof me die zijn samen een STUK zwaarder.
Ah, ok. Dat houdt dus in dat het niet zoveel uitmaakt; elke monopod voldoet wel.

edit:

ik kom uit op hetvolgende: een Manfrotto 679B monopod icm een Manfrotto 234RC kop.

[ Voor 13% gewijzigd door EXX op 30-11-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

EXX schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:42:
[...]
Ah, ok. Dat houdt dus in dat het niet zoveel uitmaakt; elke monopod voldoet wel.

edit:

ik kom uit op hetvolgende: een Manfrotto 679B monopod icm een Manfrotto 234RC kop.
mwa elke, zo'n dun stokkie is ook net niets.
Maar gewoon een beetje nette basic monopod is prima.
Loop ff een winkel in en kijk wat er is, dan op internet bestellen :+

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kurt Munger heeft de nieuwe Sony 85 mm f/2.8 getest. De resultaten zien er behoorlijk goed uit. De nieuwe 35, 50 en 85 mm primes bieden allen veel waar voor hun geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Nieuwe A900 FW is nu neer te laden. Het kan dus toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Markofnikoff schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:20:
Nieuwe A900 FW is nu neer te laden. Het kan dus toch :)
Verbeterde AF, ik ben benieuwd.
Die andere dingetjes zijn voor mij niet zo heel belangrijk, maar wel mooi meegenomen.

Edit:
Quote's van een van de vele reacties op Dyxum:
Very good upgrade!
I just installed the new firmware from the Australian site, on a900.

Autofocus on 135/1.8 seems a LOT more responsive, both in Continuous autofocus and in the other modes with the AF assist lamp.. WOW this is quick! I wasn't expecting such an improvement. There's still a tiny lag between AF deciding on focus and the shutter tripping but I can live with that. I wonder what the fast planars like CZ85 and SAL5014 are like now - I bet they are quicker and "better" at different distances. If anyone has a 50/3.5 macro, I bet that has a new lease of life too.

Off to test the secret handshake and the 24/2 next, this is like getting a new camera!
Erg leuk om te lezen, ik ben aan het downloaden!!

Edit2:
Ok de eerste tests.
Inderdaad kan ik nu eindelijk een oude lens gebruiken (omgebouwd) die het eerst niet deed.
Je kunt inderdaad de belichting tot 5 stops onder/over belichten.
En focus, voor mij het grootste punt.
Ik moet het uiteraard nog wat meer in de praktijk proberen, maar zover heb ik dit gemerkt:
Niet veel verschil met het centrale (double X) punt, dat werkte altijd al erg goed en nu niet anders voor mijn gevoel.
In wide en vooral ook bij AF-C lijkt het echter veel beter te werken.
Voorheen gebruikte ik die andere punten alleen bij goed licht (ik kies liefst altijd mijn eigen focuspunt), maar nu in mijn donkere kantoor (avond) lijkt het goed te werken.
Binnenkort meer!

Edit3:
Correctie, de dubbele kruis sensor in het midden werkt nu in het donker!
En dan bedoel ik echt pikken-donker!
Met de AF-assist kon hij in het donker soms met moeite wel focussen, nu pakt hij het gewoon nagenoeg net zo snel en makkelijk als met de lampen aan.
En dan heb ik er nog niet eens een flitser met veel betere AF-assist lamp op staan!!
_/-\o_

Edit4:
Ja ik had beter eerst verder getest en dan geschreven :P
Met het grote AF-assist licht van een flitser werkt het zelfs heel goed met de lijn-sensor focus punten.
Niet zo snel (met wat hunten af en toe) als met de X sensor, maar wel zeer bruikbaar!
En ja weer zonder ook maar een lamp in deze ruimte aan te zetten.

[ Voor 96% gewijzigd door Mud.Starrr op 03-12-2010 00:26 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klinkt erg goed. Op dpreview lees ik ook een aantal zeer positieve berichten :)

Vond daar ook nog een Koreaanse reclame voor de A55 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

PowerUp schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:47:
Dat klinkt erg goed. Op dpreview lees ik ook een aantal zeer positieve berichten :)

[video]
:') nuff said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

PowerUp schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:47:

[video]
Haha geniaal, heerlijk fout :+

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft tits-recognition zo te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappige dingen met Sweep Panorama: klik. Op de foto klikken om te vergroten. Het geeft wel een grappig effect, alhoewel er een flink aantal halve vogels rondvliegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje opzoek naar een zoom lens in het budget segment voor op me Sony A500.
Ik ben bij de volgende 3 uitgekomen:
http://www.kamera-express.nl/productdetail.aspx?id=2480
http://www.kamera-express..._macro_1_2_Sony_alpha.htm
http://www.kamera-express...o_1_2_voor_Sony_alpha.htm

Ik vroeg mij sowieso af wat het verschil was tussen de 2 Sigma's, op internet lees
ik dat de afkoring APO ervoor zou kunnen staan dat de kleuren beter weer worden gegeven.
Welke zouden jullie aanraden en welke stelt het snelst scherp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op dyxum zijn een hoop user reviews te vinden:
http://www.dyxum.com/revi...i-LD-Macro_review283.html
http://www.dyxum.com/revi...-APO-Macro_review221.html
http://www.dyxum.com/revi...6-DG-Macro_review220.html
Waarschijnlijk is de Sigma APO (staat voor apochromatisch) het beste, in deze klasse is duurder vaak beter. Waar de Sigma's wel last van lijken te hebben is het zwakke focusmechanisme dat nog wel eens kapot gedraaid wordt door de focusmotor van de body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Ik ben ervaringsdeskundig met de 70-300 APO van Sigma,
voor zijn geld een prima lens, maar niet meer dan dat...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 13:11
wellicht een optie om te kijken naar de wat oudere lenzen van Minolta? Soms kun je voor evenveel geld een lens kopen die wat ouder is maar qua specificaties (scherpte/kleur/contrast etc.) een stuk beter is.

Zie voor dyxum oa voor lenzen binnen een bepaalde range

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kurt Munger heeft een aantal oude Minolta lenzen getest. Ik heb zelf een Big Beercan (75-300 f/4.5-5.6), en ik ben het met hem eens dat dat een beetje een overrated lens is. Flare en veel CA zijn wel nadelen van dit soort oude lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:08
Hoe zit het nu met de A550? Als je die voor 510e op de kopt tikt, heb je dan een goede allround reflex voor een nette prijs? Of is dat ding overpriced i.v.m. de Canon Eos 550D bijvoorbeeld? Ik ben n.l. op zoek naar een eigen spiegelreflex, en er zijn hier wel een aantal Lenzen van Sony in de familie.
Ik heb nog gedacht aan een lagere serie van Sony, alleen die hebben allemaal die oude CCD sensor nog. En Sony is opzich niet heel duur.

Dus wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@powerupp & K5052 , Ik ben ook niet opzoek naar een wat oudere minolta lens mede omdat wat powerupp zegt en ook omdat het toch lastig blijft een goede te vinden. Maar vroeg me ook gewoon af wat het verschil is tussen de 2 sigma's ik vroeg me af of er ook verschil zat in de AF snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:03:
@powerupp & K5052 , Ik ben ook niet opzoek naar een wat oudere minolta lens mede omdat wat powerupp zegt en ook omdat het toch lastig blijft een goede te vinden. Maar vroeg me ook gewoon af wat het verschil is tussen de 2 sigma's ik vroeg me af of er ook verschil zat in de AF snelheid.
AF is leuk een aardig, maar als de foto's die je met een snel AF'ende lens maakt vervolgens soft zijn of vol CA's zitten dan heb je nog niks. Ik zou als ik jou was de optische kwaliteit voorop stellen :)
Als je even kijkt op dyxum dan kun je ook links vinden naar reviews van alle lenzen die er ooit zijn gemaakt.
Ik snap trouwens ook niet waarom mensen niet naar de Sony 75-300 kijken, prima prijs/kwaliteit verhouding. Misschien geen super snelle AF maar gewoon een leuke budget lens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Markofnikoff schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:30:
[...]

AF is leuk een aardig, maar als de foto's die je met een snel AF'ende lens maakt vervolgens soft zijn of vol CA's zitten dan heb je nog niks. Ik zou als ik jou was de optische kwaliteit voorop stellen :)
Als je even kijkt op dyxum dan kun je ook links vinden naar reviews van alle lenzen die er ooit zijn gemaakt.
Ik snap trouwens ook niet waarom mensen niet naar de Sony 75-300 kijken, prima prijs/kwaliteit verhouding. Misschien geen super snelle AF maar gewoon een leuke budget lens :)
Die Sony is ook verre van CA-vrij (review van Kurt).
Tromp.et schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:47:
Hoe zit het nu met de A550? Als je die voor 510e op de kopt tikt, heb je dan een goede allround reflex voor een nette prijs? Of is dat ding overpriced i.v.m. de Canon Eos 550D bijvoorbeeld? Ik ben n.l. op zoek naar een eigen spiegelreflex, en er zijn hier wel een aantal Lenzen van Sony in de familie.
Ik heb nog gedacht aan een lagere serie van Sony, alleen die hebben allemaal die oude CCD sensor nog. En Sony is opzich niet heel duur.

Dus wat is jullie mening hierover?
Het grote voordeel van de 550D is dat ie kan filmen, de A550 kan dat niet. Die heeft dan weer snelle AF in Live View en een klapbaar scherm als voordeel. Dus als filmen je niet zo boeit dan is een A550 zeker het overwegen waard :)

[ Voor 24% gewijzigd door PowerUp op 06-12-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

PowerUp schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:36:
[...]

Die Sony is ook verre van CA-vrij (review van Kurt).
Mja die tweede opmerking stond ook meer los van de eerste ;) Ik heb de sony gehad (en weer weggedaan) maar het is een prima lens om mee te beginnen. Voor 90 euro heb je al zo'n ding op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aha. Ach ja, je kan in de budgethoek ook niet alles hebben :)
Als iemand zo'n ding van marktplaats wil halen kan die overigens ook kijken naar de Konica Minolta versie, is exact dezelfde lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Even wat oud nieuws: Ik zie dat er een Sony actie is m.b.t. de A33 en de A55. je krijgt nu eur. 100,- terug bij aankoop tm 31-01-11. Komt mij wel mooi uit. Ik ga de A55 ergens tussen 11-12 en 18-12 kopen.

Nu zie ik bij CameraNu dat ze op 11-12 een Sony dag organiseren. Aan de ene kant wel leuk om met de camara te kunnen spelen en wat uitleg te krijgen. Maar zou het ook qua acties nog de moeite waard zijn om daar 1,5 uur voor in de auto te zitten (nee, de benzine betaald de baas ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Bummer, net twee weken geleden de A55 gekocht, is er nu een cash back actie :( Heb ik weer...
Tsja, zo gaat dat nu eenmaal met electronische spullen. Nog niet de winkel uit of het is alweer goedkoper. ;)

Iets anders: ik zit te kijken naar een afstandbediening. Nu zie ik dat er van sony verschillende draadbedieningen zijn (deze, deze en deze), en 1 IR bediening (deze). De 3 draadjes zijn rond de 45 euro, en de IR is € 27,50. Ik had echt zoiets van: "Huh, de draadloze is goedkoper???" Wat bieden de bedrade varianten meer, oftewel, wat zijn de nadelen van draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook echt een vreemde zaak. Ik heb een bedrade afstandbediening van dealextreme gevist voor 5 dollar. Die biedt geloof ik dezelfde functionaliteit en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lightroom 3.3 en ACR 6.3 zijn uit met ondersteuning voor de a580 :) Kan ik eindelijk mijn foto's gaan bewerken :P

Ik heb ook de AB van dealextreme.com. Gekocht voor mijn a200 maar de a580 heeft dezelfde aansluitingen. Werkt perfect :) €45 voor een klein beetje elektronica is gestoord...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:32:
Lightroom 3.3 en ACR 6.3 zijn uit met ondersteuning voor de a580 :) Kan ik eindelijk mijn foto's gaan bewerken :P

Ik heb ook de AB van dealextreme.com. Gekocht voor mijn a200 maar de a580 heeft dezelfde aansluitingen. Werkt perfect :) €45 voor een klein beetje elektronica is gestoord...
Sterker nog, je kan het makkelijk zelf maken.
Ik heb ooit voor mijn Minolta 7D een afstandsbedinging gemaakt van het handvat van een joystick.
Gewoon de draadjes van de knopjes in een mooi stekkertje verwerken die in de camera past, het zijn gewoon 3 draadjes die je op de juiste plek moet aansluiten.
Maar ja bij mijn A900 heb ik de draadloze versie gekregen en dat werkt natuurlijk veel fijner.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

EXX schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:58:
wat zijn de nadelen van draadloos?
Het grootste nadeel van de IR afstandsbediening is dat je vóór de camera moet staan. Van opzij of achteren doet 'ie niets omdat de sensor aan de voorkant zit, in dezelfde opening als het AF-hulplicht.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

burne schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:17:
[...]

Het grootste nadeel van de IR afstandsbediening is dat je vóór de camera moet staan. Van opzij of achteren doet 'ie niets omdat de sensor aan de voorkant zit, in dezelfde opening als het AF-hulplicht.
Hoewel daar natuurlijk work-arounds voor zijn. (spiegel bijvoorbeeld).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

@burne: kijk, dat is nou nuttige informatie, daar had ik nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

schoentje met een bekabelde ontvanger zodat je uit alle richtingen kan afdrukken 8)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

PowerUp schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:36:
Kurt Munger heeft een aantal oude Minolta lenzen getest. Ik heb zelf een Big Beercan (75-300 f/4.5-5.6), en ik ben het met hem eens dat dat een beetje een overrated lens is. Flare en veel CA zijn wel nadelen van dit soort oude lenzen.
Ik heb zelf als vervanger voor de kitlens een Minolta 28-80 D gekocht, die bevalt eigenlijk best goed :) Maar ik ben dan ook geen topper op fotografie gebied :) Jammer dat die lens er niet tussen staat.

Gebruik hem overigens nauwelijks, heb meestal een 18-200 erop zitten.

Is die 28-80 eigenlijk beter dan de 18-70 kitlens? Ik moet nog eens gaan investeren in wat beter glas, maar dat doe ik samen met een nieuwe body, zodra ik wat meer het foto nemen in de vingers heb.

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 07-12-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf alleen ervaring met de 18-70. Als ik de reviews van de 18-70 en de 28-80 op dyxum vergelijk lijkt de 28-80 niet veel beter dan de 18-70. Daarbij verlies je ook een belangrijk deel groothoek, als je het stuk van 18-28 mm veel gebruikt is dat een probleem. Ik weet niet wat je budget is, maar een Sigma 18-70, 18-50 of Tamron 17-50 is misschien een betere keuze.

Ander onderwerp:
Op het dpreview forum heeft iemand een hands-on ervaring geschreven van de A580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:08
PowerUp schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:36:
[...]

Blaat

[...]

Het grote voordeel van de 550D is dat ie kan filmen, de A550 kan dat niet. Die heeft dan weer snelle AF in Live View en een klapbaar scherm als voordeel. Dus als filmen je niet zo boeit dan is een A550 zeker het overwegen waard :)
Filmen boeit inderdaad niet zo. Ik heb het nooit gedaan en eigenlijk ook geen behoefte aan. Plus dat de 550D al snel 100 euro duurder is. Dat is dan toch weer 20%. Verder ben ik zojuist even naar de Media Markt geweest om wat vast te houden. Nu heb ik zelf best grote handen, dus ik wilde graag even de grip voelen. En de grip van de A550 viel met echt alles mee. Ik heb hem nog vergeleken met een Nikon D90, maar dit was voor mij een verwaarloosbaar verschil. De 550D vond ik zelfs tegen vallen. Wat dan bijvoorbeeld echt weer een klasse beter vast houd is de Canon 50D. Maar dan praat je ook weer over een hele andere prijs, en dat heb ik voor alleen een body er nu nog niet voor over.

Dus ik denk dat de Sony A550 best een leuke camera is voor die prijs. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 10:10
PowerUp schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:49:
Aha. Ach ja, je kan in de budgethoek ook niet alles hebben :)
Als iemand zo'n ding van marktplaats wil halen kan die overigens ook kijken naar de Konica Minolta versie, is exact dezelfde lens.
Waarom kijk je niet naar de 100-300mm APO van minolta. Vaak voor zo'n 150 à 200 euro te vinden op marktplaats. En ik heb het idee dat die een stuk beter presteert dan een sony 75-300mm of de Sigma 70-300mm APO.

http://www.dyxum.com/lens...-F4.5-5.6-APO_lens63.html of de (D):
http://www.dyxum.com/lens...4.5-5.6-D-APO_lens65.html

De (D) is meestal wel wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nou, het wordt dus de A55 zover ben ik dus al. Zeker nu met die cashback actie.

Nou, zie ik dat soort acties natuurlijk niet al een extraatje waardoor ik minder ga uitgeven maar als een kans om meer te krijgen voor hetzelfde :+

De A55 met 18-55 kit kost zeg maar €759,-
de Body kost € 719,-
Dat is dus omgerekend €40,- voor de kitlens.

Eerst wilde ik er een zoomlens bijkopen, maar die heb ik voorlopig toch niet echt nodig denk vind ik.
Die koop ik dan wel een keer via marktplaats.

Nou zit ik er aan te denken om naast, òf in plaats van, de kitlens deze lens aan te schaffen omdat daar goede kritieken over te vinden zijn:
Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD IF

Kost zo'n €340,-

Ermee rekening houdend dat ik er absolute beginner ben die zijn A55 wil gebruiken om mooie foto's te maken tijden het kerstdiner, van onze baby, een boswandeling of een dagje uit, zou dit dan een verstandige keuze zijn. M.a.w. zie ik het verschil als beginner ook al terug?

Zo ja, zou het dan verstandig zijn om alleen de Tamron erbij te nemen (en dus €40,- uit te sparen) of is die kitlens toch wel handig om 'erbij' te hebben voor dat geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:40

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Tsja, als je nu het budget hebt dan zou ik directemundo die Tamron erbij aanschaffen.
Die lens staat bij mij nog op de wishlist. Evenals ofwel de Metz Mecablitz 48/50 of de Sony HVL-F42AM.

Mijn voorkeur gaat op het moment eerder uit naar een goede flitser dan naar een goede lens. (heb de 1870 kit en de 50 mm 1.8 SAM)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ben nu toch ook wel nieuwsgierig naar de 17-50 :)

Ik heb nu (behalve de kit 18-70 en 28-80) een Sigma 18-200 als walkaround en een mooie Sigma 105mm Macro. Die laatste vind ik persoonlijk echt heel mooi :)

Probleem met de andere lensen is natuurlijk o.a. de lichtsterkheid. Binnen is het sowieso geen doen. Voor < 400,- kan ik hem natuurlijk sowieso wel halen, dan kunnen die 2 kitlensen (28-80 heb ik zelfs dubbel) weg.

Die Tamron is sowieso beter dan zijn Sigma broeders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verschil tussen de Sigma 18-50 f/2.8 en Tamron 17-50 f/2.8 is erg klein. Let er wel op dat je bij de Sigma de versie met "Macro" in de naam hebt staan, de versie zonder heeft behoorlijk last van CA. Photozone heeft de Sigma 18-50 en de Tamron 17-50 getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Maar, is het voor die vier tientjes dan verstandig om de kitlens achterwege te laten?

Of gewoon meteen de body+tamron aanschaffen?

Nogmaals ik ben een 100% beginner. Ga zelfs ik het verschil dusdanig zien dat ik niets meer met de kitlens ga doen?

Hoe is dat bijvoorbeeld met filmen in HD met de A55 en zo'n andere lens? Net zo'n verbetering als met foto's? of werkt dat wellicht anders? Daar zie ik nooit opmerkingen over in de reviews tot nu toe...

[ Voor 29% gewijzigd door readytoflow op 09-12-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-10 16:12
[...]

Om hier nog even op terug te komen, dat met die richtingsgevoeligheid valt best mee. Helemaal loodrecht van voren is niet nodig. Maar het heeft idd z'n beperking.
Waar je ook mee zit met draadloze versie is dat je de transportfunktie in moet stellen op draadloos. Je kan dan niet meer kiezen voor bracketing of continu stransport enz. Terwijl een bedraade ab gewoon als ontspanknop werkt.
Trouwens, alle overige knoppen zoals play en zoom knoppen werken alleen als je de camera op een tv aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmm. Ik had v/d week een vastloper met mijn A55. Ding deed al een uurtje of wat vaag en weigerde op een gegeven moment dingen te doen...

Uitzetten hielp niet dus batterij eruit ff wachten, batterij erin en reset

daarna deed het ding weer wat hij moest doen.

De fotootjes van die dagen zijn veelal verpest iig. Het apparaat had last van de warmte denk ik.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 14:26

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

readytoflow schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:08:
Maar, is het voor die vier tientjes dan verstandig om de kitlens achterwege te laten?

Of gewoon meteen de body+tamron aanschaffen?

Nogmaals ik ben een 100% beginner. Ga zelfs ik het verschil dusdanig zien dat ik niets meer met de kitlens ga doen?

Hoe is dat bijvoorbeeld met filmen in HD met de A55 en zo'n andere lens? Net zo'n verbetering als met foto's? of werkt dat wellicht anders? Daar zie ik nooit opmerkingen over in de reviews tot nu toe...
Dit kitlens doe je dan niet meer veel mee. Misschien als backup.
Neem zelf vaak liever mijn beercan mee dan de kitlens, aangezien de beercan zoveel mooiere foto's maakt (hij begint helaas pas op 70 mm :P ).
Maar die Sigma en Tamron zijn al wel wat ouder en gebruiken in body focus. Weet niet of dat slim is?
Misschien denkt Sony in de toekomst wel zoals bij nikon, die focusmotor kan er wel uit? Zou er niet binnenkort een versie met motor komen?

[ Voor 39% gewijzigd door Mr_gadget op 09-12-2010 21:47 . Reden: quote erbj ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, die move zal er wel een keertje aankomen, gezien alle nieuwe lenzen die ze uit hebben gebracht SAM/SSM lenzen zijn. Maar voorlopig is het aandeel van motorloze lenzen nog veel te groot. Of de motor in de lens voordelen heeft voor het filmen weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[message=35179919,noline]ROFLASTC schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:28[/[right][/right]message]:
hmm. Ik had v/d week een vastloper met mijn A55. Ding deed al een uurtje of wat vaag en weigerde op een gegeven moment dingen te doen...

Uitzetten hielp niet dus batterij eruit ff wachten, batterij erin en reset

daarna deed het ding weer wat hij moest doen.

De fotootjes van die dagen zijn veelal verpest iig. Het apparaat had last van de warmte denk ik.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn A300, dat bleek toen liggen aan een kapot CF kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Dit ziet er niet zo rooskleurig uit voor de SLT's, ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrok van de eerste foto :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
Markofnikoff schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 00:52:
Dit ziet er niet zo rooskleurig uit voor de SLT's, ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrok van de eerste foto :/
het is helemaal niet zeker of het daardoor komt. het kan zelfs door de extra sensor resolutie komen, of gewoon dat de lens niet helemaal lekker werkt op de camera, het lijkt me meer een lens issue eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die ghosting lijkt wel een issue te zijn van de SLT's. Daar was in het begin veel over te doen, maar het bleek niet heel vaak voor te komen. Die paarse zut in de foto's is wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Hé, nou gaan jullie mij toch niet ineens aan het twijfelen brengen hè? Ik was er net uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Ah :P neej ik zit net te kijken naar de CA's en het lijkt inderdaad van de lens te komen, als het echt van de SLT komt dan zou het niet minder worden bij afstoppen van het diafragma. En wat die ghosting aangaat, tja als je je foto's op 100% met een loep gaat bekijken dan zul je zo nu en dan hier wat van zien, no big deal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Sn0wblind schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 00:57:
[...]

het is helemaal niet zeker of het daardoor komt. het kan zelfs door de extra sensor resolutie komen, of gewoon dat de lens niet helemaal lekker werkt op de camera, het lijkt me meer een lens issue eigenlijk.
BiIj gebruikt van de Minolta 70-210 F/4 beercan op mijn A55, heb ik bij F/4 en volle tele ook nogal wat CA. Als je de lens afstopt, wordt het minder. Bij F/8 is de CA verdwenen. De Sony 18-55 kitlens heeft daarintegen vrijwel geen last van CA. Het lijkt me dus vooral een lens issue.

Zelf ben ik ondertussen op zoek naar een goede supertele voor bv. natuur/vogeltjes fotografie. Ik kijk met mijn beperkte budget op dit moment naar 2 mogelijkheden:

• De Minolta/Sony 500mm F/8 Reflex.
Licht en compact, nauwelijks vervormingen en CA. Zeker de Minolta versie koop je al voor 200 tot 300 euro op marktplaats. De Sony is nog hier en daar nieuw te krijgen voor rond de 750 euro. De lens is vast F/8 en zoals alle spiegellenzen kan de bokeh soms raar/lelijk overkomen, afhankelijk van de omstandigheden.

• Tamron SP AF 200-500 F5-6.3 Di LD IF A08
Een heel stuk groter en zwaarder dan de Reflex. Ik verwacht meer CA dan met de Reflex, gezien mijn ervaringen met de A55 en de beercan op volle tele. De lens is wat duurder, bij kamera express 850 euro. Meer flexibel dan de Reflex, ook wat sneller. Dat laatste is overigens maar de vraag, op Dyxum lees ik bij veel reviews dat je de lens moet afstoppen tot minstens F/8 om scherpe foto's te krijgen. Bohek is een stuk beter dan de Reflex.

Meningen van mede tweakers/fotografen zijn welkom.

[ Voor 46% gewijzigd door EXX op 10-12-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan geen oordeel vellen over de Tamron, maar de Minolta500/8 staat nog in mijn kast stof te vergaren. (Hint)

Handige lens, licht en de f8 nooit als een hinder gezien. Onthou dat je SSS kan helpen, mocht je uit de hand schieten en anders op een statief is de lens prima bruikbaar in daglicht, en vroege schemer.

Uit de hand is sowieso al lastig op 500mm, maar door de korte bouw en gewicht is dit vele malen makkelijker dan een Sigma150/500 helemaal uitgeschoven. (Deze heeft bij mij de Min500 vervangen.)

De reflex heeft als nadeel dat (sorry, ben geen termen expert) dat het wazige deel van de foto vaak ringetjes vertoont. Kan je storen, ik zie het als artistiek effect ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3375/3543581476_654ce1c561.jpg?v=0
Even een plaatje gebruikt als voorbeeld, komt niet van mijn hand.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die f/8 vind ik wel een nadeel. Ik heb er laatst vliegtuigen mee gefotografeerd, en bij zonnig weer was ISO200 al nodig om rond de 1/500 te blijven, bij bewolkt weer of schemering kan je dan al snel naar ISO1600 en verder. SSS helpt waarschijnlijk niet zoveel meer op 500 mm, omdat de sensor niet zo ver kan bewegen. De bokeh heeft idd een soort doughnutvorm, wat de ene keer meer storend is dan de ander.
Voordelen zijn inderdaad prijs en omvang, deze lens kan je gemakkelijk de hele dag meeslepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Gisteren dan de knoop doorgehakt en de SLT-A55 met 18-55 kit gehaald tegelijk met de Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD IF. De kit genomen omdat het maar eur. 30,- scheelde.

Alleen de Tamron erop gezet.
Nou nog leren hoe ik er mee om moet gaan... :+

De eerste paar foto's waren van wisselend resultaat.
Niet altijd even scherp maar ik ga er nog maar even vanuit dat dat aan mij ligt.

De schemerfunctie is wel handig en de panorama foto maken is ook makkelijk en leuk.

Nog tips hoe ik de instellingen het snelst onder de knie krijg en in de juiste situatie snel het mooiste resultaat behaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

readytoflow schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:53:
Gisteren dan de knoop doorgehakt en de SLT-A55 met 18-55 kit gehaald tegelijk met de Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD IF. De kit genomen omdat het maar eur. 30,- scheelde.

Alleen de Tamron erop gezet.
Nou nog leren hoe ik er mee om moet gaan... :+

De eerste paar foto's waren van wisselend resultaat.
Niet altijd even scherp maar ik ga er nog maar even vanuit dat dat aan mij ligt.

De schemerfunctie is wel handig en de panorama foto maken is ook makkelijk en leuk.

Nog tips hoe ik de instellingen het snelst onder de knie krijg en in de juiste situatie snel het mooiste resultaat behaal?
de vooraf ingestelde functies bieden al een hoop maar neem ze letterlijk. Handheld twillight is leuk maar als er iets in de foto zit dat beweegt zoals een auto dan gaat dat er heel raar uit zien. Overbelichting gaat nogal makkelijk en het schermpje van de camera laat de foto er anders uitzien dan jouw pc. Let erop dat hij op de pc een stuk witter zal zijn en kijk goed naar het Histogram om evt de foto nog eens te nemen... Stel het rule of 3rd grid in en het gyroscoopje op het scherm. dat helpt compositie e-norm

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

USAtoday A55 review, ik heb hem zelf niet helemaal gelezen (snel doorheen gelopen).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Heeft iemand hier misschien een idee wat er met de Metz Mecablitz 48 gaat gebeuren? Hij is op meerdere plaatsen niet meer leverbaar heb ik het idee. Maar de Mecablitz 50 is (evenals de Sony variant) toch 40/50,- duurder. Zal de 48 uit de schappen verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ik heb ondertussen de 500mm F/8 Reflex aangeschaft bij Foto Professional in Amsterdam. Zij hadden een laatste demo exemplaar met 2 jaar volledige garantie in de aanbieding voor 499 euro. Het betreft de Minolta versie. Even getest op de A55 en gelijk gekocht.

Afgelopen weekend er wat foto's mee gemaakt tijdens een Bach concert in Edam. Ik zal zo snel mogelijk eens een voorbeeld posten van het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:11:
Ik kan geen oordeel vellen over de Tamron, maar de Minolta500/8 staat nog in mijn kast stof te vergaren. (Hint)
EXX schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:11:
Ik heb ondertussen de 500mm F/8 Reflex aangeschaft bij Foto Professional in Amsterdam. Zij hadden een laatste demo exemplaar met 2 jaar volledige garantie in de aanbieding voor 499 euro. Het betreft de Minolta versie. Even getest op de A55 en gelijk gekocht.
jammer..... ;-)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Maar nu heeft hij wel garantie ;)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

LOL. Ik ben nu eenmaal een beetje traag van begrip, de hint was niet goed aankomen. ;)

Ik had overigens verwacht een Sony exemplaar te krijgen (gezien de foto bij de advertentie op marktplaats), en was dus een beetje verrast dat het een Minolta variant betrof. Aangezien het geen ruk uitmaakt, en ook op de Minolta 2 jaar volledige garantie werd gegeven, heb ik de lens toch gekocht. Een cleaning kitje (blaasbalgje met borsteltje) en een achter-lensdop voor mijn kitlens kreeg ik er gratis bij. Een Minolta lens na zoveel jaren nog nieuw kunnen kopen is wel iets bijzonders.

[ Voor 10% gewijzigd door EXX op 13-12-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 05-10 09:44
Ik heb een paar weken geleden wat contact gehad met een account manager bij Sony, om een a33/a55 te kunnen lenen voor een weekend. Met als achterliggend idee om de techniek in die camera te testen voor concertfotografie.

Als de SLT's een beetje goed aanslaan is het zeer goed mogelijk dat een opvolger van mijn camera (a700) ook een SLT model zal zijn, dus wil ik graag nu al zien of het SLT principe voor mij zal werken. En dan kan ik meteen kijken of een a55 een leuke camera voor erbij zal zijn :P

Komende donderdag krijg de camera, dus komend weekend weer lekker spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EXX schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:26:
LOL. Ik ben nu eenmaal een beetje traag van begrip, de hint was niet goed aankomen. ;)
No worries.

Als ik hem echt persé kwijt wilde, had deze al op V&A gestaan en nee twee jaar garantie daar kan ik niet aan beginnen ;)

Kwam laatst bij een winkel nog een hele stapel minolta-meuk tegen. Wat kit-lenzen en zelfs nog programma kaartjes voor de Dynax9 (waar nog rolletjes in moeten) Geen idee wanneer die dat gaan verkopen, aangezien er ook geen alpha in de buurt was, hooguit een paar compactjes van Sony.

Zal eens kijken hoe dat V&A werkt, eigenlijk nooit zo'n verkoper geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
Leuke aanbieding bij Saturn: NEX3 + 16mm + 18-55 voor 479.

Is er ondertussen nog geen update gekomen om de auto-ISO te unlocken in de iAUTO mode? Of zit die nog altijd vast op een max van ISO1600?

Ik fotografeer momenteel met een Canon 1000D + 17-55IS f2.8 als ik weinig licht heb. Op zich prima, maar nogal groot/zwaar. In theorie is zit ik met de 1000D+17-55IS@f2.8@iso800 hetzelfde als NEX+18-55OSS@f5.6@iso3200 op hetzelfde "nivo", kan iemand dat beamen?

Ik twijfel nu over wat een logische vervolgstap zou zijn:
- Canon 550D + 17-55IS f2.8 --> groot, zwaar, combinatie van lichtsterke lens en hoge ISO mogelijkheden zeer prettig
- Sony NEX + 18-55OSS --> stuk kleiner maar nog steeds een tas nodig, minder lichtsterke lens

[ Voor 57% gewijzigd door catchingfire op 14-12-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

bartvl schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:06:
Heeft iemand hier misschien een idee wat er met de Metz Mecablitz 48 gaat gebeuren? Hij is op meerdere plaatsen niet meer leverbaar heb ik het idee. Maar de Mecablitz 50 is (evenals de Sony variant) toch 40/50,- duurder. Zal de 48 uit de schappen verdwijnen?
Is de Mecablitz ook echt een verbetering voor de Sony's? De verbeterpunten zijn zover ik weet:

Metalen voetje (behalve bij Sony)
Servo Flash (ik weet nog niet precies wat het inhoudt, maar zover ik heb begrepen bij Sony niet van toepassing)
Richtgetal 48-> 50 met een betere flitsbuis.
En diffuser van 18-> 12 mm?

Enkel het hogere flitsgetal is een verbetering voor Sony geloof ik, waarbij de 48 over het algemeen al krachtig genoeg was zover ik heb begrepen. Iemand verder nog een idee hierover?

[ Voor 0% gewijzigd door bartvl op 13-12-2010 17:43 . Reden: graden --> mm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vandaag na vergeefs wachten op een prijsdaling de A580 gekocht. De eerste indrukken zijn goed, AF met de schroevendraaier is sneller en iets stiller. De drie AF kruissensoren helpen merkbaar bij het focussen bij weinig licht. Contrast AF in focus live view is gigantisch traag, het duurt vaak meer dan 5 seconden voordat je focus hebt, met Phase AF binnen een seconde.

Ruisprestaties zijn ook een stuk beter dan mijn A200, hieronder een vergelijking op ISO1600. 100% crop voor de A200, de A580 is geschaald naar de crop van de A200. De RAW's zijn geïmporteerd in LR 3.3 met ruisreductie uit.

A200A580
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qzM1LQuuGGY9lZei0B7yk0Hk/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/grb8D7vbXzs8kDVHlFxWdJG3/full.jpg

Lijntjes die bij de A200 helemaal niet zichtbaar zijn zie je prima bij de A580.

De Multi-shot NR functie werk ook best aardig. Hier een voorbeeld op ISO12800 (JPEG, 100% crop):

Zonder MSNRMet MSNR
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fj4ClXo8dX7XbJ0FbWNBRAXX/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2bFW4s2zn1hnDNcKmtoqolMB/full.jpg

Ik ga er nog wel een review van schrijven waarin de info wat meer geordend neer wordt gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:40:
Ik ga er nog wel een review van schrijven waarin de info wat meer geordend neer wordt gezet :P
Met een Westmalle dubbel als test object......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Niet dat ik deze lens ooit zal bezitten, maar toch: PZ heeft de Carl Zeiss Distagon T* 24mmF/2 getest, en dit is wat klaus er van vond:
In this lens class Zeiss has reached the best level of perfection and despite its high price tag it has earned our highest praise - highly recommended!

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je aanvullende informatie of op- en/of aanmerkingen op de openingspost? Maak dan een TR aan (handje linksboven).