Volgens de review van Engadget is de battery van de Desire en N1 gelijk.RoD schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:05:
Jammer dat die batterijen niet wat meer mAh hebben. Voor de N1 heb je een batterij van 3200mAh. Maar misschien komen die dan nog.
Hij bedoelt 3rd party batterijAnoniem: 346836 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:36:
[...]
Volgens de review van Engadget is de battery van de Desire en N1 gelijk.

Vandaag op het werk bij een collega de HTC Legend in werking gezien wat een prachttoestel.
Ik wil echter nu denk ik de Desire enkel had ik nog wat vragen hierover waar ik niet echt een duidelijk antwoord op kan vinden.:
Is er zoals bij de nokia mogelijk om een email update van hotmail om de bijvoorbeel 10 of 15minuten? En dat de berichten op de telefoon te lezen zijn?
En hoe zit het met de navigatie, ik vind nergens terug of Garmin/Tom tom hierop werken of gaan werken? En is er al een duidelijke en gratis navigatie beschikbaar.
Ik heb enkel over Googlemaps gelezen, welke slechts in de USA te gebruiken is.
Ik wil echter nu denk ik de Desire enkel had ik nog wat vragen hierover waar ik niet echt een duidelijk antwoord op kan vinden.:
Is er zoals bij de nokia mogelijk om een email update van hotmail om de bijvoorbeel 10 of 15minuten? En dat de berichten op de telefoon te lezen zijn?
En hoe zit het met de navigatie, ik vind nergens terug of Garmin/Tom tom hierop werken of gaan werken? En is er al een duidelijke en gratis navigatie beschikbaar.
Cons:::BB4E
Quote van AndroidWorldshameblaster schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:56:
Vandaag op het werk bij een collega de HTC Legend in werking gezien wat een prachttoestel.
Google en Microsoft zijn concurrenten geworden, maar het is mogelijk je Hotmail in te stellen op je Android telefoon.
Ga naar Email >menu > Add account > [Emailadres] > [Wachtwoord]> next > POP3 account > [username (emailadres)] > wachtwoord (staat al ingevuld) > POP3 server is POP3.live.com > poort 995 > Security type SSL (always) > Delete email from server (wat je zelf wilt) > Next > Server instellingen worden opgehaald.
Voor uitgaande server wijst het vanzelf en SMTP server wordt SMTP.live.com, Poort 25
Security type is ook SSL.
Nu heb je twee concurrenten in één.
Of dat ook automatisch kan weet ik niet.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Kun je onder je android email client zelf instellen per hoeveel minuten hij de mail moet checken.shameblaster schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:56:
Ja dus.
Ergens in deze lange thread is het hier al over gegaan. XDA is hard bezig om de Europese navigatie voor Google Maps aan de praat te krijgen. Gedeeltelijk al gelukt dacht ik. Check anders het Desire forum van xda-developers.En hoe zit het met de navigatie, ik vind nergens terug of Garmin/Tom tom hierop werken of gaan werken? En is er al een duidelijke en gratis navigatie beschikbaar.
Vind deze sleeve ook niet gek. Simpel, maar doelmatig, denk ik..
Ben erg benieuwd naar de ervaringen als men hier de telefoon en hoesjes binnenheeft!
Ben erg benieuwd naar de ervaringen als men hier de telefoon en hoesjes binnenheeft!
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
Je kan je hotmail inderdaad gewoon via pop3 naar je Desire pushen. Daarnaast is er voor Android een aantal navigatiepaketten te vinden waaronder Sygic, Co-Pilot en Navigon. Voor Europa kosten deze paketten tussen de €40 en €80 als ik het goed heb.shameblaster schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:56:
Volgens mij moet dat zijn: TSL poort 587?Mars Warrior schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:00:
[...]
[...]
Voor uitgaande server wijst het vanzelf en SMTP server wordt SMTP.live.com, Poort 25
Security type is ook SSL.
Als je goed kijkt past hij daar wel degelijk in. Je hebt een vierkant stuk om je batterij in te doen en een "gleuf" voor je telefoon. En in die gleuf zie je ook nog een micro USB aansluiting omhoog steken.Relief2009 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:33:
[...]
Dat is een batterydock...... Als je goed kijkt past daar never nooit een telefoon in. Het is de bedoeling dat je je batterij eruithaalt en daarin vastklikt.
Ideaal voor mensen die een extra batterij meenemen.
Of de desire in die ronde gleuf past, dat weet ik uiteraard niet, maar qua aansluiting gaat het natuurlijk prima.
Zoals andere potsers al schreven zijn er nav toepassingen, maar nog geen TomTom. Die zou er overigens wel aan komen heeft het bedrijf aangekondigd. Wanneer dat zal zijn is niet bekend en dat kan ook zomaar nog best even duren (hoewel met de explosie aan Android toestellen dit jaar het dom zou zijn om deze sunrise van Android heel lang links te laten liggen en je positie we te geven aan andere vendors).shameblaster schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:56:
Hallo medetweakers!
Zal dit hoesje passen?
http://www.mobilesupplies...le-nexus-one-p-11437.html
Want dit zijn de afmetingen van de nexus one:
119 x 59.8 x 11.5 mm
En dit van de desire:
119 x 60 x 11.9 mm.
Gaat dit hoesje passen?
Bedankt alvast voor het antwoord medetweakers!
Zal dit hoesje passen?
http://www.mobilesupplies...le-nexus-one-p-11437.html
Want dit zijn de afmetingen van de nexus one:
119 x 59.8 x 11.5 mm
En dit van de desire:
119 x 60 x 11.9 mm.
Gaat dit hoesje passen?
Bedankt alvast voor het antwoord medetweakers!
Afmetingen lijken me niet het probleem, al lijkt de hoes me erg smal....?
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
Mij ook;). Waarom zijn er nog geen htc desire hoesjes?SmithNL schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:21:
Afmetingen lijken me niet het probleem, al lijkt de hoes me erg smal....?

Onzin, in Engeland welOdiebla schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:34:
Laat me nadenken : omdat de Desire nog niet uit is?

Misschien wachten producenten het nog even af, om te kijken of de desire uberhaupt aanslaat bij het publiek.
Blijft ze eindelijk slapen , slaapt ze ...
Mooie! Maar wat de **** moeten we met een stylus..?Cristallx schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:09:
http://www.amazon.co.uk/g...=467198433&pf_rd_i=468294
Dit is voor de Desire ... en gratis stylus.

Er zijn speciale stylussen die geschikt zijn voor capacitive schermen.SmithNL schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:11:
[...]
Mooie! Maar wat de **** moeten we met een stylus..?
Niet echt nodig bij Android heMegalo schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:14:
[...]
Er zijn speciale stylussen die geschikt zijn voor capacitive schermen.

Mooi ding en de prijs valt mee. Liever een stevig leren hoesje, dan een stofsok.Cristallx schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:09:
http://www.amazon.co.uk/g...=467198433&pf_rd_i=468294
Dit is voor de Desire ... en gratis stylus.

Hmm ooit (1,5 jaar geleden) eens een testversie gehad, maar die stuurde me de meest onlogische routes, bijna alleen maar de grote wegen waardoor ik tig kilometers en minuten om zou moeten rijden.
Het is trouwens te hopen dat de GPS lag van eerdere HTC toestellen bij de Desire eindelijk eens weg is.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
CoPilot werkt echt heel goed op mn Hero. In vergelijking met tomtom, igo en sygic verschillende routes niet zo heel erg veel.Phusebox schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 00:21:
[...]
Hmm ooit (1,5 jaar geleden) eens een testversie gehad, maar die stuurde me de meest onlogische routes, bijna alleen maar de grote wegen waardoor ik tig kilometers en minuten om zou moeten rijden.
Het is trouwens te hopen dat de GPS lag van eerdere HTC toestellen bij de Desire eindelijk eens weg is.
Wat ik van iGO weer erg mooi vind is dat je verschillende routes kunt instellen op een makkelijker manier (korste, snelste, zuinigste en nog eentje). Maar dat is waarschijnlijk meer interface technisch, daar vind ik iGO erg sterk.
Maar de interface van CoPilot is ook erg goed en mooi. Uiteindelijk vind ik CoPilot beter en mooier, maar het ontloopt elkaar niet zoveel.
Grappig dat je over die gps lag begint. Ik gebruik al gps op m'n mobiel sinds de Qtek S100 (mda compact) en heb sindsdien bijna elk nieuw toestel van HTC (beetje gek, maar ach, leuke hobby toch?

Anyway, ik heb echt nooit zoveel last gehad van de GPS lag. En bijna elke keer vergelijk ik de mobiel weer met een standalone gps apparaat.
Moet wel zeggen dat er behoorlijk wat verschil tussen bv TomTom en iGO (Amigo) zit op WM. Waarbij de laatste het stukken beter deed op het laatst dan TomTom.
Maar échte lag (dat er te laat een aanwijzing kwam o.i.d.) heb ik eigenlijk nooit echt gehad. Sommige trage toestellen hadden er misschien wel iets last van, maar meer omdat TomTom dan met 1 FPS draaide ofzo.
Maar in alle gevallen kon ik altijd gewoon goed een route volgen. Heb nooit door lag o.i.d. een afslag gemist.
Dus uit mijn ervaring snap ik al die verhalen nooit zo over GPS lag etc. Zeker niet wanneer ik de boel vergelijk met 'echte' gps units, ontloopt elkaar vaak echt niet.
Heb wel zo ongeveer elke applicatie getest welke er is, dat wel. Altijd op zoek naar een super soepele en 'smoothe' navigatie

[Voor 12% gewijzigd door RaptorRVL op 03-04-2010 01:32. Reden: Typo's, alinea's zijn ook handig]
Ik heb ook a een lange tijd QTEK/htc telefoons gehad, maar merkte toen ik van mijn P3600 naar de touchHD ging wel iets met betrekking tot GPS. Als ik met mijn P3600 (+tomtom) een kruising opreed, dan "reed" mijn navigatie pijltje ook de kruising op. Op mijn touchHD (+tomtom) "reed" het pijltje pas een seconde of twee later de kruising op. Nu gaf dat geen problemen met aanwijzingen over het algemeen, echter in een drukke stad met veel zijstraten was het soms lastig om te zien of ik straat 1 of 2 moest hebben met 10 meter tussenruimte.RaptorRVL schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 01:06:
[...]
Dus uit mijn ervaring snap ik al die verhalen nooit zo over GPS lag etc. Zeker niet wanneer ik de boel vergelijk met 'echte' gps units, ontloopt elkaar vaak echt niet.
Heb wel zo ongeveer elke applicatie getest welke er is, dat wel. Altijd op zoek naar een super soepele en 'smoothe' navigatie. Ik heb goede hoop dat de Desire dat gaat leveren!
Verder merkte ik een enorm verschil als ik optrok of afremde. op de touchHD liep mijn snelheid merkbaar achter op de werkelijke snelheid terwijl dat op de p3600 veel minder was.
Ik heb zelf ervaring met een Touch Diamond en Touch Pro 2, die eerste was stukken beter, terwijl die laatste sneller zou moeten zijn. Het is bij de TP2 inderdaad zo dat wanneer je langzaam rijdt, bij bochten, kruispunten en afslagen dat de navigatie echt enorm achterligt of soms gewoon stilvalt.Fly-guy schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 09:11:
[...]
Ik heb ook a een lange tijd QTEK/htc telefoons gehad, maar merkte toen ik van mijn P3600 naar de touchHD ging wel iets met betrekking tot GPS. Als ik met mijn P3600 (+tomtom) een kruising opreed, dan "reed" mijn navigatie pijltje ook de kruising op. Op mijn touchHD (+tomtom) "reed" het pijltje pas een seconde of twee later de kruising op. Nu gaf dat geen problemen met aanwijzingen over het algemeen, echter in een drukke stad met veel zijstraten was het soms lastig om te zien of ik straat 1 of 2 moest hebben met 10 meter tussenruimte.
Verder merkte ik een enorm verschil als ik optrok of afremde. op de touchHD liep mijn snelheid merkbaar achter op de werkelijke snelheid terwijl dat op de p3600 veel minder was.
Ik heb de HTC Desire maar gepreorderd na het lezen van de reviews en Android geprobeerd te hebben op mijn Touch Diamond 
Vrijdag zou hij geleverd moeten worden

Vrijdag zou hij geleverd moeten worden

XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Anoniem: 99613
Ik ga hem denk ik halen bij gsmweb.nl, heb nu t-mobile maar erg ontevreden over het netwerk. Waarschijnlijk verlengen met telfort (1-jarig), en dan zelf 90 euro bijlappen, met een abbo van 23,95 per maand inclusief onbeperkte data.
Heb nu een HTC Hero, heel erg blij met het apparaatje, maar het wordt tijd voor de krachtpatser uit de Android telg. Af en toe is hij een beetje langzaam, en ik heb hem eigenlijk met name snel gekregen door custom ROMs. Momenteel draai ik NeoRom 1.2 icm apps2sd. Dat is leuk, alleen wel een beetje buggy (kan ook aan mijn SD kaart liggen is geloof ik een class 2 kaartje), regelmatig force closes, en het apparaat wordt onbestuurbaar als ik muziek probeer te luisteren en tegelijkertijd een andere app probeer te openen, iets wat zou kunnen duiden op niet genoeg bandbreedte vanuit de SD-kaart.
Daarom dus de Desire, prachtapparaat, Snapdragon chipset, AMOLED scherm.. En HTC Sense is (imho) de beste aanvulling op Android, zeker qua toetsenbord is er geen smartphone die daar bovenuit stijgt.
Heb nu een HTC Hero, heel erg blij met het apparaatje, maar het wordt tijd voor de krachtpatser uit de Android telg. Af en toe is hij een beetje langzaam, en ik heb hem eigenlijk met name snel gekregen door custom ROMs. Momenteel draai ik NeoRom 1.2 icm apps2sd. Dat is leuk, alleen wel een beetje buggy (kan ook aan mijn SD kaart liggen is geloof ik een class 2 kaartje), regelmatig force closes, en het apparaat wordt onbestuurbaar als ik muziek probeer te luisteren en tegelijkertijd een andere app probeer te openen, iets wat zou kunnen duiden op niet genoeg bandbreedte vanuit de SD-kaart.
Daarom dus de Desire, prachtapparaat, Snapdragon chipset, AMOLED scherm.. En HTC Sense is (imho) de beste aanvulling op Android, zeker qua toetsenbord is er geen smartphone die daar bovenuit stijgt.
Jammer dat je niet al bij telfort zit, als je verlengd word zo mogelijk elk toestel gratis bij verlenging als je mobiel internet en 200minuten/maand neemt. Vergeet overigens het 10tje aansluitkosten niet
* GoldenSample twijfeld nu toch even
Wil eigenlijk gewoon een tobo, maarja hoe lang gaat dat nog duren, als 't nog een jaar duurt ben ik dief van m'n eigen portemonnee
Vergeleken met de simonly die ik nu heb zou ik voor dat ding overigens slechts een eurtotje of 150 betalen..
* GoldenSample twijfeld nu toch even
Wil eigenlijk gewoon een tobo, maarja hoe lang gaat dat nog duren, als 't nog een jaar duurt ben ik dief van m'n eigen portemonnee
Vergeleken met de simonly die ik nu heb zou ik voor dat ding overigens slechts een eurtotje of 150 betalen..
[Voor 18% gewijzigd door GoldenSample op 03-04-2010 11:39]
Dit doet mijn TYTN ook! Hij geeft aan dat ik de hoek om moet, op het moment dat ik de straat voorbij rijdtFly-guy schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 09:11:
[...]
Ik heb ook a een lange tijd QTEK/htc telefoons gehad, maar merkte toen ik van mijn P3600 naar de touchHD ging wel iets met betrekking tot GPS. Als ik met mijn P3600 (+tomtom) een kruising opreed, dan "reed" mijn navigatie pijltje ook de kruising op. Op mijn touchHD (+tomtom) "reed" het pijltje pas een seconde of twee later de kruising op. Nu gaf dat geen problemen met aanwijzingen over het algemeen, echter in een drukke stad met veel zijstraten was het soms lastig om te zien of ik straat 1 of 2 moest hebben met 10 meter tussenruimte.

Als je andere software dan TomTom gaat gebruiken dan zul je merken dat er ook wel een gedeelte afhankelijk is van de software! Neem maar ook 2 losse navigatie systemen. Ik heb zo 2x een mio C710 naast elkaar gezien (beide gehackt) en de ene met IGo 8.3 erop en de ander de nieuwste tomtom van toen. Ook allebei met 2gb West europa kaart. En moet toch zeggen dat Igo echt veel sneller een fix had. En dan heb ik het over zo'n 25 seconden. Opstarten van IGo duurde wel iets langer overigens.
Maar ook een standalone TomTom heeft langzaam een fix dus ik denk dat het puur software gerelateerd is.
Maar ook een standalone TomTom heeft langzaam een fix dus ik denk dat het puur software gerelateerd is.
Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Het verkrijgen van een fix hoeft niet per se te betekenen dat het navigeren ook achter loopt. Al merkte ik dat met iGo het een stuk beter was.klaasbram schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 12:30:
Als je andere software dan TomTom gaat gebruiken dan zul je merken dat er ook wel een gedeelte afhankelijk is van de software! Neem maar ook 2 losse navigatie systemen. Ik heb zo 2x een mio C710 naast elkaar gezien (beide gehackt) en de ene met IGo 8.3 erop en de ander de nieuwste tomtom van toen. Ook allebei met 2gb West europa kaart. En moet toch zeggen dat Igo echt veel sneller een fix had. En dan heb ik het over zo'n 25 seconden. Opstarten van IGo duurde wel iets langer overigens.
Echter dit gaat nu wel erg offtopic, aangezien tomtom niet voor android te verkrijgen is en we nog niets weten over de performance van de desire GPS..
Als ik naar Gsmweb ga, en ik kijk bij HTC Desire op Telfort, dan is ie alleen 83€ bij een 2jarig abbo hoor, weet niet of je verkeerd gekeken hebt.Anoniem: 99613 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 10:30:
Ik ga hem denk ik halen bij gsmweb.nl, heb nu t-mobile maar erg ontevreden over het netwerk. Waarschijnlijk verlengen met telfort (1-jarig), en dan zelf 90 euro bijlappen, met een abbo van 23,95 per maand inclusief onbeperkte data.
Zo niet, zou je dan een linkje willen geven post / pm.
't is wel offtopic (hier is dit topic niet voor bedoeld) maar met data abbo (word 't 33.95 per maand) is ie 107 euro
http://www.gsmweb.nl/telfort/index_toestel.htm
http://www.gsmweb.nl/telfort/index_toestel.htm
[Voor 17% gewijzigd door GoldenSample op 03-04-2010 12:57]
^^ abo zooi hoort in een ander topic.
Verder kwam in nog een berichtje met filmpje tegen. Filmpje stel niet veel voor behalve dat er aan het einde even een Nexus 1 naast gehouden word
Denk na het zien van het filmpje dat de accu's niet overéén komen qua formaat.
http://www.mobilyz.com/vi...htc-sense-hands-on-video/
Het leuke dat er bij staat dat de levering voor volgende week word verwacht.
edit: op 1.18 zie je trouwens beide onderkanten van de toestellen maar ik zie eigenlijk niet echt een verschil in de vorm van een dock aansluiting (wel extra microfoon gaatje bij de N1 voor noise cancelling )
Verder kwam in nog een berichtje met filmpje tegen. Filmpje stel niet veel voor behalve dat er aan het einde even een Nexus 1 naast gehouden word

Denk na het zien van het filmpje dat de accu's niet overéén komen qua formaat.
http://www.mobilyz.com/vi...htc-sense-hands-on-video/
Het leuke dat er bij staat dat de levering voor volgende week word verwacht.
edit: op 1.18 zie je trouwens beide onderkanten van de toestellen maar ik zie eigenlijk niet echt een verschil in de vorm van een dock aansluiting (wel extra microfoon gaatje bij de N1 voor noise cancelling )
[Voor 19% gewijzigd door The-Source op 03-04-2010 13:27]
Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Het grote verschil tussen de N1 en de desire (op het gebied van aansluitingen) zijn de 4 stipjes op de N1. Deze zijn bedoelt als aansluiting in een dock. De microUSB aansluiting is bij beide aanwezig een kan ook gebruikt worden.klaasbram schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:25:
Ik heb ergens op een Android site gelezen dat de HTC Desire en Legend echt helemaal op slot zijn gezet in tegenstelling tot de Nexus One.
Wat verwachten jullie hier van?
Gewoon rootbaar en evenveel roms als voor de Nexus of gaat het een hele uitdaging worden?
Gewoon rootbaar en evenveel roms als voor de Nexus of gaat het een hele uitdaging worden?
uhmm.... nieuws: Hacker verkrijgt root-toegang op HTC Legend en DesireTwister360 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:22:
Ik heb ergens op een Android site gelezen dat de HTC Desire en Legend echt helemaal op slot zijn gezet in tegenstelling tot de Nexus One.

Dat is me natuurlijk niet ontgaan, maar hij heeft er nog steeds geen schrijf-permissies bij gekregen.
Vandaar mijn vraag
Vandaar mijn vraag
Laat ik het zo stellen, tot nu toe is elk HTC toestel 'gekraakt'. Android of WM. En was het na verloop van tijd altijd mogelijk om er andere ROMs op te gooien.
Het lijkt me dat de Desire hierin geen uitzondering gaat worden.
Het lijkt me dat de Desire hierin geen uitzondering gaat worden.
Heb gisteren de HTC Desire (zilver) gepreorderd bij smartphoneshop.nl (CoolBlue), nu maar hopen dat ze er genoeg binnen krijgen!
Vanmiddag bij de MM effe staan spelen met de Legend. Ik moet zeggen dat ik de Unibody toch wel erg lekker vind aanvoelen, het toestel viel me helemaal niet tegen. Helaas heb ik nog nergens de Desire kunnen zien, ook niet als lege case. In het echt voelen is toch anders dan plaatjes kijken, merkte ik vandaag met de legend wel weer.
Nog effe een nobainer opmerking gehad bij T4T, toen ik vroeg "heb je de Desire toevallig al, desnoods een lege demo mockup?". Waarop het verkopertje brulde : nee, maar wel de Legend!
"Ja, maar volgens mij vroeg ik toch echt om de Desire..." Zucht.
Nog effe een nobainer opmerking gehad bij T4T, toen ik vroeg "heb je de Desire toevallig al, desnoods een lege demo mockup?". Waarop het verkopertje brulde : nee, maar wel de Legend!
"Ja, maar volgens mij vroeg ik toch echt om de Desire..." Zucht.
Aangezien mijn touch HD echt fucked up is (eigenlijk is het winmo dat fucked is, maar een android port duurt te lang
), ga ik binnen nu en een maand een nieuwe telefoon halen. 100% zeker dat dit de desire gaat worden! Wat een pracht ding en na het kijken van "hands on" filmpjes ben ik helemaal overtuigd. Dit is een toestel waar ik zeer lang plezier van kan hebben!

Al dat gepraat over rooten en kraken van de desire en legend heeft me aan het twijfelen gemaakt. Ik dacht dat android een open platform was waar je veel vrijheid hebt. Maar nu lijkt het wel alsof je de foon eerst moet 'jailbreaken' net als bij de iPhone. Toch een minpuntje vind ik. Ook al heb ik mijn iPhone wel gekraakt.
De functionaliteit die je bij de iPhone na jailbreaken krijgt heb je al standaard op Android. Wil je echter custom roms draaien, dan moet je telefoon geroot zijn (inc schrijfrechten ed.), wat meestal niet heel lang duurt bij een populaire telefoon.zonoskar schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:29:
Al dat gepraat over rooten en kraken van de desire en legend heeft me aan het twijfelen gemaakt. Ik dacht dat android een open platform was waar je veel vrijheid hebt. Maar nu lijkt het wel alsof je de foon eerst moet 'jailbreaken' net als bij de iPhone. Toch een minpuntje vind ik. Ook al heb ik mijn iPhone wel gekraakt.
Ik heb gisteren een bruine Desire gepre-oredered bij Smartphoneshop.be .. Zou woensdag al aankomen .. En dat terwijl ik tot zaterdag in het buitenland zit
Ze kunnen back @ home maar zorgen dat ze van mijn post blijven 
Ik heb een bruine gekozen, omdat ik het zilver exemplaar nogal goedkoop vind ogen .. Gebaseerd op foto's natuurlijk.

Ik heb een bruine gekozen, omdat ik het zilver exemplaar nogal goedkoop vind ogen .. Gebaseerd op foto's natuurlijk.
Mensen hopen wel op grote ladingen Desires zo als ik hier hoor. Heb die van mij gelukkig al weken van te voren besteld, dus ben zeker van mijn exemplaar op de dag van de release 

Anoniem: 176327
Plus de stabiliteit.PcFer schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:32:
[...]
De functionaliteit die je bij de iPhone na jailbreaken krijgt heb je al standaard op Android. Wil je echter custom roms draaien, dan moet je telefoon geroot zijn (inc schrijfrechten ed.), wat meestal niet heel lang duurt bij een populaire telefoon.
Ik weet niet hoe het met een 3GS zit maar met een gewone 3G zijn veel dingen zoals een info lockscreen of themes die je iPhone behoorlijk instabiel kunnen maken.
Daarom kan ik niet wachten tot ik het kan overstappen op Android. Vrijheid

Ik niet....MercenaryAtWork schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:43:
Mensen hopen wel op grote ladingen Desires zo als ik hier hoor. Heb die van mij gelukkig al weken van te voren besteld, dus ben zeker van mijn exemplaar op de dag van de release

[hoop modus]
Maar als het doosje van de Desire ongeveer 30 cm x 15 cm x 15 cm is en al sturen ze maar één container onze kant op (38 m2), dan worden er straks wel ~5500 Desires verspreidt. Daar zit mijne vast wel tussen

[/hoop modus]
mischien een hele stomme vraagPcFer schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:32:
[...]
De functionaliteit die je bij de iPhone na jailbreaken krijgt heb je al standaard op Android. Wil je echter custom roms draaien, dan moet je telefoon geroot zijn (inc schrijfrechten ed.), wat meestal niet heel lang duurt bij een populaire telefoon.

maar wat zijn ''custom roms'' precies?
en kan je ook roms waar je bv normaal voor moet betalen bv gewoon van het internet plukken in instaleren?
Dat zijn bijvoorbeeld android versies (nieuwere) van een andere telefoon (bv samsung galaxy) die gebruikt worden voor de HTC in dit geval. Ook kunnen daar nieuwere drivers in zitten, nieuwere applicatie versies enz....recemonster schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:33:
[...]
mischien een hele stomme vraag
en kan je ook roms waar je bv normaal voor moet betalen bv gewoon van het internet plukken in instaleren?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Iets basaler (ik ben ook geen techneut): een rom bevat het programma waarop je telefoon draait. Daar zitten normaliter standaard al een paar appz in en bepaalde instellingen. Zie het als je windows installatie zoals je die voor het eerst start als je een nieuwe pc met Windows voorgeinstalleerd koopt.recemonster schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:33:
Handige jongens weten deze roms (of andere roms) aan te passen en te voorzien van updates, andere appz (bv killerappz die iedereen gebruikt na verloop van tijd), en andere handige zaken (bv tweaks die iedereen wel doorvoert).
Zo krijg je roms die het gebruik van je telefoon deftig prettiger kunnen maken. Ze zijn heel erg nieuw, zitten vaak boordevol populaire appz en hebben handige tweaks (of lossen zelfs standaard aanwezige problemen op).
Grootste probleem: roms wisselen op je telefoon is wat eng. In mijn beleving blijft het een handeling met risico. Ik kijk de kat eerst uit de boom. Of HTC gaat heel erg dicht op de ontwikkelingen zitten met updates of er komen een paar superroms van tweakers uit die eigenlijk must-have worden om helemaal up to date te blijven.
Pikant detail: in roms zitten vaak betaalde appz. Daarmee worden roms al snel warez.
Anoniem: 268181
ik vind dat die desire zo ook al genoeg kan zonder dat daar een andere rom opmoet ?
ik kom ook van een iphone, en wat ik vooral cool vind aan android zijn de widget. Gewoon alles op je homescreen zonder een app te moeten openen, zalig gewoon
alleen hoop ik dat de nieuwe iphone de desire niet gaat wegblazen
ik kom ook van een iphone, en wat ik vooral cool vind aan android zijn de widget. Gewoon alles op je homescreen zonder een app te moeten openen, zalig gewoon
alleen hoop ik dat de nieuwe iphone de desire niet gaat wegblazen

Rest van het verhaal klopt allemaal redelijk, maar dit klopt niet (naar mijn weten). De ROMs worden juist gedoogt omdat het allemaal legaal is. Je hebt al een Android licentie (al in Android natuurlijk gratis) en verder zitten er alleen maar gratis, vrij beschikbare apps is. Als er een app inzit die geld kost, is dit meestal omdat deze app al standaard stond voorgeïnstalleerd op de telefoon (en je de licentie dus eigenlijk al gekocht hebt). Al zullen hier inderdaad niet alle software bedrijven blij mee zijn.Wekkel schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:54:
[...]
...
Pikant detail: in roms zitten vaak betaalde appz. Daarmee worden roms al snel warez.
Ik spreek uit wimo ervaring maar de meeste roms die ik in handen gehad heb zijn toch wel degelijk gevult met "betaalde" software en andere "zaken" om de tweaks aan te vullen(zoals de gekraakte tomtom van een htc diamond naar mijn niet-htc toestel), dit zal bij android vast ook gebeuren als je een rom van xda afhaalt, maarja dat verschil uiteraard per rom en per modder wat voor software en tweaks erin verwerkt zitten.FabianNL schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:57:
[...]
Rest van het verhaal klopt allemaal redelijk, maar dit klopt niet (naar mijn weten). De ROMs worden juist gedoogt omdat het allemaal legaal is. Je hebt al een Android licentie (al in Android natuurlijk gratis) en verder zitten er alleen maar gratis, vrij beschikbare apps is. Als er een app inzit die geld kost, is dit meestal omdat deze app al standaard stond voorgeïnstalleerd op de telefoon (en je de licentie dus eigenlijk al gekocht hebt). Al zullen hier inderdaad niet alle software bedrijven blij mee zijn.
if (!coffee) {
Work = false; }
Okay, ik was wat laat maar neem aan dat als je ze bij smartphoneshop.nl kunt pre-orderen met een leverdatum van 090410 dat ze dan ook voldoende inkopen om de belofte na te komen. Of dat ze er anders een hele dikke vette disclaimer bij zouden zetten.MercenaryAtWork schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:43:
Ik heb goede hoop! (Knijp hem wel een beetje

Die disclaimer is er echt wel hoor. Hoop natuurlijk voor iedereen dat ze hem zo snel mogelijk hebben, daar niet vanwaterstof schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:08:
[...]
Okay, ik was wat laat maar neem aan dat als je ze bij smartphoneshop.nl kunt pre-orderen met een leverdatum van 090410 dat ze dan ook voldoende inkopen om de belofte na te komen. Of dat ze er anders een hele dikke vette disclaimer bij zouden zetten.
Ik heb goede hoop! (Knijp hem wel een beetje)

Ach, je kunt er wel redelijk vanuit gaan dat er genoeg telefoons zijn voor de meeste mensen (zo niet iedereen). Pre-orderen is wat dat betreft de uitvinding van de eeuw, je betaalt de telefoon zonder écht zeker te weten dat je deze dan ook als eerste gaat krijgen. Oftewel lekker bestellen zonder garanties om maar te proberen de eerste te zijn. Het is toch raar dat je iemand (een winkel) geld geeft en dan maar hoopt dat je de telefoon snel binnen gaat krijgen zonder dat deze winkel je harde garanties kan geven over levertermijn etc. De winkel is er natuurlijk super blij mee, want het moeilijkste punt van de verkoop is al klaar (de daadwerkelijke verkoop en geld op de rekening krijgen).
Grote verkoop truc als je het mij vraagt. Desondanks is er wel veel vraag naar pre-orderen, dus ach.. waarom ook niet. Ik maak me er zelf ook regelmatig schuldig aan
Grote verkoop truc als je het mij vraagt. Desondanks is er wel veel vraag naar pre-orderen, dus ach.. waarom ook niet. Ik maak me er zelf ook regelmatig schuldig aan

[Voor 25% gewijzigd door RaptorRVL op 04-04-2010 01:06. Reden: d/t, grr, etc.]
Waar dan? Ik kan alleen http://www.pdashop.nl/kla...n-bezorging.html#item1321 vinden. Hier staat dat ik hem op de dag van de release binnen zou moeten krijgen.boratnl schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:13:
[...]
Die disclaimer is er echt wel hoor. Hoop natuurlijk voor iedereen dat ze hem zo snel mogelijk hebben, daar niet van
Over levertijden etc hebben we het onderstaande topic voor. Graag alleen over het toestel praten
HTC Desire levertijden- en abonnemententopic
HTC Desire levertijden- en abonnemententopic
Heb persoonlijk ook alleen ervaring met Windows Mobile ROMs (Touch Cruise en de Touch HD) maar daar zat juist helemaal nooit illegale software in. Zat in die specifieke ROMs dan ook geen TomTom zonder kaarten en stemmen? Het programma zelf is namelijk 'gratis' verkrijgbaar maar voor kaarten en stemmen moest je altijd betalen (als TomTom in ieder geval een versie voor je telefoon had ontwikkeld).naaitsab schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:04:
[...]
Ik spreek uit wimo ervaring maar de meeste roms die ik in handen gehad heb zijn toch wel degelijk gevult met "betaalde" software en andere "zaken" om de tweaks aan te vullen(zoals de gekraakte tomtom van een htc diamond naar mijn niet-htc toestel), dit zal bij android vast ook gebeuren als je een rom van xda afhaalt, maarja dat verschil uiteraard per rom en per modder wat voor software en tweaks erin verwerkt zitten.
Ik kom in het Diamond gedeelte van XDA toch maar wat vaak ROM's tegen met applicaties erin waarvoor eigenlijk betaald moet worden...FabianNL schreef op zondag 04 april 2010 @ 04:36:
[...]
Heb persoonlijk ook alleen ervaring met Windows Mobile ROMs (Touch Cruise en de Touch HD) maar daar zat juist helemaal nooit illegale software in. Zat in die specifieke ROMs dan ook geen TomTom zonder kaarten en stemmen? Het programma zelf is namelijk 'gratis' verkrijgbaar maar voor kaarten en stemmen moest je altijd betalen (als TomTom in ieder geval een versie voor je telefoon had ontwikkeld).
ik weet niet waar ik dit moet plaatsen bij abbonement of bij de telefoon zelf,
maar als android continue internetverbinding vereist en ik bestel een desire bij hi.nl,
ga ik dan niet automatisch over mijn internet abbo heen?
maar als android continue internetverbinding vereist en ik bestel een desire bij hi.nl,
Verbinden betekent niet dat je data aan het sturen bent. Dus maak je geen zorgen.
[Voor 65% gewijzigd door Relief2009 op 04-04-2010 11:48]
Om een verbinding in stand te houden wordt vindt er altijd wel data uitwisseling plaats. Dit zou echter niet erg veel zijn.
Daarnaast vragen de widgets voortdurend data via wifi dan wel mobiel netwerk. Zou ook wat onzinnig zijn om een data verbinding instant te houden met als enige doel de accu leeg te trekken.
Daarnaast vragen de widgets voortdurend data via wifi dan wel mobiel netwerk. Zou ook wat onzinnig zijn om een data verbinding instant te houden met als enige doel de accu leeg te trekken.
Ik heb ook een hi abonnement op dit moment, en gebruik mijn telefoon redelijk veel, checkt om de 10 minuten internet, bezoek internetpagina's, update het weer en koersen, twitter, youtube etc. En ik ben er nog nooit overheen gegaan.mesm90 schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:43:
ik weet niet waar ik dit moet plaatsen bij abbonement of bij de telefoon zelf,
Heeft iemand al een mooie flipcase gevonden? Dus stukje leer wegklappen, scherm loeren, leer dichtklappen
Ik zie vooral hoesjes of pouches

Nikon D7100 - Nikkor 35mm f/1,8G - Nikkor AF-S DX VR 55-200mm f/4-5.6G IF-ED - Nikon SB700 - Zoom H2n - Røde Video Mic Go
Ik ben benieuwd hoe de zilveren versie er in het echt uitziet, op de foto's en filmpjes vind ik hem maar als goedkoop gespoten plastic ogen. Toch vreemd eigenlijk want 5-6 jaar geleden had ik altijd een witte of grijs-metallic telefoon, tegenwoordig vind ik dat goedkoop uitizen.
Beiden. Verschillende applicaties vervangen bij Sense de standaard meegeleverde apps en allen houden ze in ieder geval gedeeltelijk de Sense looks.Anoniem: 170122 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:42:
[...]
Hoe bedoel je dat? Als in dat er bepaalde applicaties de Sense look behouden? Of dat er gewoon wat Sense widgets en apps op je telefoon blijven staan?
idd, zit wel een prijs verschil in van factor 10, ik hoorde wel dat de Noreve erg goed zijn, ik denk dat ik die ga halen als ik mijn desire ga halen, ik hoop wel dat er een hoesje voor is, waar je je telefoon in schuift. dat geniet toch mijn voorkeur
Nikon D7100 - Nikkor 35mm f/1,8G - Nikkor AF-S DX VR 55-200mm f/4-5.6G IF-ED - Nikon SB700 - Zoom H2n - Røde Video Mic Go
Pielframa zal ook wel met een komen, erg mooi spul!
Anoniem: 350865
Ik ben bijna om, na jaren Nokia, ga ik nu ws voor de HTC. Weet iemand hoe het geluid is? Mijn laatste Nokia's hadden echt een super geluid (voor een gsm dan). Twee speakers aan iedere kant van de mobile. Ik ben ook nog een noob op het gebied van Andoid. maar kan je apps die je via andere bronnen vind gewoon op je gsm zetten? Wat ik verder een gave optie vind van de laatste Nokia's is de FM zender. Deze zit volgens mij niet op de Desire. En mijn (voorlopig) laatste vraag; kan je de Desire gewoon benaderen als een harde schijf. Zodat je bv muziek rechtstreeks op je gsm kan plakken in de daarvoor bestemde map.
Alvast bedankt voor de reactie's
Alvast bedankt voor de reactie's
Anoniem: 291270
Op de wat meer 'algemene' vragen heb ik wel antwoord:
En ja.
[quote]Wat ik verder een gave optie vind van de laatste Nokia's is de FM zender. Deze zit volgens mij niet op de Desire. [/quote]
http://www.htc.com/nl/product/desire/specification.html
Zover ik kan zien wel.
Vervang 'nieuwsgroepen' door 'andere bronnen'.maar kan je apps die je via nieuwsgroepen vind gewoon op je gsm zetten?

[quote]Wat ik verder een gave optie vind van de laatste Nokia's is de FM zender. Deze zit volgens mij niet op de Desire. [/quote]
http://www.htc.com/nl/product/desire/specification.html
Zover ik kan zien wel.
Ja, standaard ingebouwd in Android.kan je de Desire gewoon benaderen als een harde schijf. Zodat je bv muziek rechtstreeks op je gsm kan plakken in de daarvoor bestemde map.
Wat ik me nog wel afvroeg (vraagje aan mensen die al wel wat ervaring hebben met Android):
Kan ik mijn muziek gewoon in iTunes mappen-structuur op mijn SD-kaart gooien?
dus (voorbeeldje):
X:\Music[Artiest][Album][Liedjes] ?
Of gaat dat niet werken?
Ik blijf maar zoeken achter een goed werkend synchronisatie programma (1 van de nadelen als je van een iPhone komt denk ik).
DoubleTwist werkt langs geen kanten om mijn muziek te importeren (duurt meer dan 24u voor 2500 liedjes), iTunes Agent geeft foutmeldingen, ...
Nu ga ik TuneSync proberen, hopelijk werkt dat beter.
dus (voorbeeldje):
Of gaat dat niet werken?
Ik blijf maar zoeken achter een goed werkend synchronisatie programma (1 van de nadelen als je van een iPhone komt denk ik).
DoubleTwist werkt langs geen kanten om mijn muziek te importeren (duurt meer dan 24u voor 2500 liedjes), iTunes Agent geeft foutmeldingen, ...
Dat is toch juist super irritant/onhandig? Sta constant te bellen met die flap tegen je hoofd aan en dat kleine afsluiting stukje, zit dan ook alleen maar in de weg?sphere schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:29:
Heeft iemand al een mooie flipcase gevonden? Dus stukje leer wegklappen, scherm loeren, leer dichtklappenIk zie vooral hoesjes of pouches

Ik ga i.i.g. voor een stug leren (hard) hoesje, vergelijkbaar wat je bij de HD2 krijgt.

TomTom was een voorbeeld maar er werd ook gelinkt naar kaarten, stemmen en de rest zat er gewoon op.FabianNL schreef op zondag 04 april 2010 @ 04:36:
[...]
Heb persoonlijk ook alleen ervaring met Windows Mobile ROMs (Touch Cruise en de Touch HD) maar daar zat juist helemaal nooit illegale software in. Zat in die specifieke ROMs dan ook geen TomTom zonder kaarten en stemmen? Het programma zelf is namelijk 'gratis' verkrijgbaar maar voor kaarten en stemmen moest je altijd betalen (als TomTom in ieder geval een versie voor je telefoon had ontwikkeld).
Maar ik heb begrepen dat bijna alle Android aps gratis zijn en anders voor een redelijke prijs te kopen zijn(wel via cc jammergenoeg

Zelf heb ik liever een neopreen achtig hoesje dan zon hard leren hoesje dat maakt m nog groter, zon zacht hoesje kan je m ook makkelijk uitschuiven als bij een waterijsje gaat een beetje lastig met een hard hoesje.
Had het op mn oude telefoon moest altijd dat ding vastpakken aan de bovenkant en naar buiten trekken.
[Voor 17% gewijzigd door naaitsab op 04-04-2010 16:00]
if (!coffee) {
Work = false; }
Hoe gaat dit als je op vakantie bent in zeg Amerika. Waar je provider je 15 euro voor elke MB of zo laat betalen die je download. Ik hoop dus dat je dit kunt uitzetten dat automatisch updaten van al die apps? Anders wordt zo een Desire wel erg duur in het buitenland. En als het kan, stel je voor dat je het vergeet uit te zetten. Je moet er ook maar aan denken.Phusebox schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:17:
[...]
Ik heb ook een hi abonnement op dit moment, en gebruik mijn telefoon redelijk veel, checkt om de 10 minuten internet, bezoek internetpagina's, update het weer en koersen, twitter, youtube etc. En ik ben er nog nooit overheen gegaan.
[Voor 7% gewijzigd door SAICRJMPM op 04-04-2010 17:12]
Dat werkt gewoon. Gebruik zelf overigens itunes agent om te syncen.chosen1 schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:23:
Wat ik me nog wel afvroeg (vraagje aan mensen die al wel wat ervaring hebben met Android):
dus (voorbeeldje):
Of gaat dat niet werken?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Dan zet je gewoon je internetverbinding uit. Dit onderwerp is trouwens al erg vaak besproken.SAICRJMPM schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:08:
[...]
Hoe gaat dit als je op vakantie bent in zeg Amerika. Waar je provider je 15 euro voor elke MB of zo laat betalen die je download. Ik hoop dus dat je dit kunt uitzetten dat automatisch updaten van al die apps? Anders wordt zo een Desire wel erg duur in het buitenland. En als het kan, stel je voor dat je het vergeet uit te zetten. Je moet er ook maar aan denken.
Een leuk hoesje http://smartphonespda.com...c-desire-free-stylus-pen/ voor de Desire. Tevens een Stylus meegeleverd.
Aangezien het toestel al uit is in de UK vraag ik me af of er al real-life foto's zijn van de zilveren versie?
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
Anoniem: 170122
Voila: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=647298cv8x schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:43:
Aangezien het toestel al uit is in de UK vraag ik me af of er al real-life foto's zijn van de zilveren versie?
(eerste hit in Google

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 170122 op 04-04-2010 20:55]
http://androidforums.com/...y-problem.html#post507109
Blijkbaar is de paarse tint toch een driver (softwarematig) probleem.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Belangrijker: Google gaat het dus fixen
Dan moet HTC het ook kunnen.

Naar mijn weten is er in de UK helemaal geen zilveren versie, daar is de Desire alleen in het bruin verkrijgbaar. De zilveren versie komt alleen in Nederland uit en niet alle webshop verkopen dezeAnoniem: 170122 schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:55:
[...]
Voila: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=647298
(eerste hit in Google)
De foto's op XDA komen hier vandaan (foto's zijn in deze topic eerder langs gekomen) en het zijn allebei nog een prototype.
Er is al gelijk een FOTA update zie startpostBastiaanN schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:10:
Ik denk nog niet voor dit specifiek probleem.
[Voor 5% gewijzigd door Tenshu op 04-04-2010 21:25]
n/o maar die post op XDA-Devs zegt niks.BastiaanN schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:10:
Je mag ook naar mij bellen en ik zal je ook zeggen dat ik het ooit ga fixen.
+
De persoon daaronder zegt: "LIKELY a driver issue..." dus hij weet het zelf niet eens zeker.
Het is en blijft een hardware issue dat eigen is aan de opbouw van het scherm (geen evengrote pixels).
Als dat zo zou zijn dan was dit probleem er waarschijnlijk altijd terwijl het nu niet zichtbaar is wanneer de brightness op de hoogste stand staat. Ik gok dat er ergens in de driver iets misgaat wanneer de brightness wordt teruggeschroeft.chosen1 schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:25:
[...]
Het is en blijft een hardware issue dat eigen is aan de opbouw van het scherm (geen evengrote pixels).
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Dan lijkt het mij meer een issue dat het verloop van de helderheid per subpixel niet hetzelfde is.BastiaanN schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:35:
[...]
Als dat zo zou zijn dan was dit probleem er waarschijnlijk altijd terwijl het nu niet zichtbaar is wanneer de brightness op de hoogste stand staat. Ik gok dat er ergens in de driver iets misgaat wanneer de brightness wordt teruggeschroeft.
Dus dat bijvoorbeeld bij het halveren van de spanning (of strict genomen de stroom) door de subpixels de verhouding tussen alle subpixels ook aantast.
Ik weet niet hoe de aansturing van de pixels in de Desire gaat, maar het zou maar zo kunnen zijn dat de regeling van de helderheid softwarematig gaat. (AMOLED heeft geen backlight) Dus halve helderheid is elke waarde/2.
Een software update zou dat aan kunnen passen door bijvoorbeeld bij halve helderheid R/2 , G/1.8 , B/2 zou kunnen doen (verzonnen waarden).
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Wat ik er van gelezen heb, is het een hardware issue wat bekend is bij dit soort AMOLED schermen. Daar kan je weinig tegen doen anders dan je scherm op hoge brightness ingesteld houden.
Tuurlijk kan je dat wel corrigeren, maar dat vereist wel dat het helderheidsverloop per subpixel vrij goed bekend is en ook constant tussen verschillende AMOLED schermen..Wekkel schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:30:
Wat ik er van gelezen heb, is het een hardware issue wat bekend is bij dit soort AMOLED schermen. Daar kan je weinig tegen doen anders dan je scherm op hoge brightness ingesteld houden.
Je kunt namelijk de boel gewoon omrekenen.
Als gebruiker van een dergelijk toestel is het natuurlijk niet te doen, maar als programmeur is het prima te fixen.
Ik weet niet op welk niveau dat te corrigeren is. De mogelijkheden varieren van referentiespanning instellen of lookup table vullen tot complete beeld omrekenen, waarbij dat laatste vrij rekenintensief zou kunnen zijn. (dus niet geschikt tijdens afspelen van bijvoorbeeld filmpjes)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik ben geen hardware techneut dus kan niet veel anders dan lezen en proberen zelf conclusies te trekken. Het verhaal van pinkish en AMOLED zwerft al langer rond, en het is toen al aan lagere brightness gekoppeld.
De technische uitwerking zag ik laatst hier. Of dat ook ergens op slaat, weet ik niet. Mij maakt het niet zoveel uit: brightness omhoog houden en vooral genieten van dat mooie scherm.
De technische uitwerking zag ik laatst hier. Of dat ook ergens op slaat, weet ik niet. Mij maakt het niet zoveel uit: brightness omhoog houden en vooral genieten van dat mooie scherm.
Anoniem: 224735
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw met Android maar wil wel de Desire gaan aanschaffen.
Nu heb ik nog een samsung telefoon en als ik dan een film op mijn telefoon wil zetten moet ik deze eerst met bijgeleverde software converteren, waarbij in meteen een ondertiteling kan toevoegen.
Kan ik voor de Desire ook zo makkelijk (of makkelijker) een ondertiteling aan films toevoegen?
Alvast bedankt voor de moeite!
Ik ben nieuw met Android maar wil wel de Desire gaan aanschaffen.
Nu heb ik nog een samsung telefoon en als ik dan een film op mijn telefoon wil zetten moet ik deze eerst met bijgeleverde software converteren, waarbij in meteen een ondertiteling kan toevoegen.
Kan ik voor de Desire ook zo makkelijk (of makkelijker) een ondertiteling aan films toevoegen?
Alvast bedankt voor de moeite!
In de specs kun je lezen wat de Desire ondersteunt qua videoformaten. Verder kun je in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs alle informatie vinden die je nodig hebt om video om te zetten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Prijzen en abonnementen graag hier en niet in dit topic.
Prijzen en abonnementen graag hier en niet in dit topic.