Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik gebruik nu sinds een maandje Chrome, na jaren FF te hebben gebruikt. Zeer tevreden betreft snelheid.
Heb alleen een probleem, krijg zeer vaak gebroken foto/plaatjes links. En als ik er dan op klik, laat hij de foto wel gewoon zien in een nieuw venster.

Bijvoorbeeld onderstaande link:
Doormeten voeding met multimeter
In de TS krijg ik geen foto te zien, maar dit logo Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/i3gq50.png.
Klik ik erop, zie ik gewoon de foto op imageshack, in een nieuw venster.

Ik heb versie 18.0.1025.168, geen plugins geinstalleerd.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heeft niets te maken met Chrome, dat is ook geen image waar naar gelinkt wordt maar een webpagina.

Zelfde issue in Firefox 12.

[ Voor 13% gewijzigd door Snake op 02-05-2012 13:56 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30

NoFearCreations

3DPrint the world!

Maar heb het erg vaak, en als ik dan "Afbeelding openen in een nieuw tabblad" doe, dan werkt het wel.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik begin er steeds meer over na te denken om ook op chrome over te stappen (ben nu een firefox gebruiker). Firefox loopt steeds vaker vast etc., ben er klaar mee eigenlijk. Maar er is nog iets wat me een beetje tegenstaat.
Ik ben nogal een addon fan, en gelukkig zijn die er ook voor chrome. Maar als ik de beschrijving in de chrome web store bekijk vallen teksten als 'Deze extensie heeft toegang tot alle gegevens op uw computer en op de websites die u bezoekt' me nogal op. Waarom heeft bijvoorbeeld Awesome screenshot behoefte om alle bestanden op mijn pc te (kunnen) inzien. Custom toolbar button heeft dan weer de behoefte om andere dingen te zien: 'Deze extensie heeft toegang tot: uw gegevens op alle websites & uw tabbladen en browse-activiteit.

En zo zijn er een boel addons waarbij ik het gevoel heb: wat gaat ze dat aan?

Iemand die mijn twijfels kan wegnemen misschien?

[ Voor 11% gewijzigd door Orian op 03-05-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 07:36
Orian schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:07:
Ik begin er steeds meer over na te denken om ook op chrome over te stappen (ben nu een firefox gebruiker). Firefox loopt steeds vaker vast etc., ben er klaar mee eigenlijk. Maar er is nog iets wat me een beetje tegenstaat.
Ik ben nogal een addon fan, en gelukkig zijn die er ook voor chrome. Maar als ik de beschrijving in de chrome web store bekijk vallen teksten als 'Deze extensie heeft toegang tot alle gegevens op uw computer en op de websites die u bezoekt' me nogal op. Waarom heeft bijvoorbeeld Awesome screenshot behoefte om alle bestanden op mijn pc te (kunnen) inzien. Custom toolbar button heeft dan weer de behoefte om andere dingen te zien: 'Deze extensie heeft toegang tot: uw gegevens op alle websites & uw tabbladen en browse-activiteit.

En zo zijn er een boel addons waarbij ik het gevoel heb: wat gaat ze dat aan?

Iemand die mijn twijfels kan wegnemen misschien?
Zijn dat niet gewoon algemene zinnen ? Awesome screenshot heeft bijvoorbeeld alleen maar schrijf en lees rechten nodig om de screenshots op te kunnen slaan.*

*lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Dylan93 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:20:
[...]

Zijn dat niet gewoon algemene zinnen ? Awesome screenshot heeft bijvoorbeeld alleen maar schrijf en lees rechten nodig om de screenshots op te kunnen slaan.*

*lijkt mij
Het zijn inderdaad algemene zinnen, maar ik vroeg mij af of ik er dan wel op kan vertrouwen dat ze het houden bij (bijv.) het lezen en schrijven in verband met screenshots, en niet om andere dingen te bekijken. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
Overgestapt. Naar Firefox that is.
Ik ben Chrome HELEMAAL zat, iedere update maakt het erger. Eerst muis lag in Flash, toen bevroren pagina's gewoon en nu iedere keer popups van "de pagina reageert niet" wanneer je een plugin laad.

Zowel voor Unity Player als Flash, Chrome word steeds slechter.

[ Voor 12% gewijzigd door Wolfos op 09-05-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:21
Wolfos schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:50:
Overgestapt. Naar Firefox that is.
Ik ben Chrome HELEMAAL zat, iedere update maakt het erger. Eerst muis lag in Flash, toen bevroren pagina's gewoon en nu iedere keer popups van "de pagina reageert niet" wanneer je een plugin laad.

Zowel voor Unity Player als Flash, Chrome word steeds slechter.
Ik ben dit ook aan het overwegen. Op mijn laptop draai ik de stable en op mijn desktop de dev. Van beide was ik vroeger zeer tevreden, maar het geheugengebruik loopt de laatste echt te spuigaten uit. Ben overgestapt van Firefox naar Chrome ongeveer anderhalf jaar geleden. Mijn laptop is al wat ouder met weinig ram en dan zie ik gewoon dat Chrome met drie tabs open 4 a 500MB gebruikt. Biutensporig veel. Momenteel op mijn desktop heb ik enkel deze pagina open en gebruikt Chrome 250MB. Voor één browservenster vind ik dat enorm hoog tegenover IE 9 (50MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Welke Chrome hebben jullie het dan over?
Stable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Elke dag bezoek ik een vast aantal (groot aantal) sites, en dan kan het geheugengebruik wel hoog oplopen (Ik open ze allemaal in 1 keer). Ik sluit meestal mijn browser niet even af tussendoor (hoewel dat wel kan helpen als je meer responsiviteit en lager geheugengebruik wilt).
Gisteren kreeg ik dus deze toestand :P
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2648/mem%20usage%20chrome.JPG

Maar ik kom niet in deze thread om te klagen!
Integendeel: Chrome ging nog relatief vlot ook al had ik zoveel tabs open en was het geheugengebruik hoog (ik schat dat Chrome rond de 2 GB zat.)
Ik herinner me namelijk dat vroeger (lees: ergens vorig jaar) mijn Chrome nogal eens gewoon crashte als die teveel geheugen nodig had. (Ik spreek niet over een crash omdat al mijn geheugen vol was, maar gewoon bij situaties zoals hier waar Chrome veel nodig had.)
Dus wel hulde naar het development team. :)

Wel 3 opmerkingen:
- Ik heb Adblock Plus, dus adds zie ik niet. Vooral die Flash plugins zuigen veel responsiviteit weg van je systeem (zeker met meerdere tabs), en dat voel je zelfs op een goed systeem. Daarom: al wie geen Adblock Plus heeft, weet niet wat die mist. :)
- Daarnaast gebruik ik nog 16 andere extensions, die ook van nature al wat geheugen innemen.
- Alle Youtube vids die opstaan, zijn geprebuffered. Dus neemt ook veel geheugen in.

Systeem: Intel Q6600 3.0 Ghz met 4 GB memory.

Dus ik blijf een tevreden Chrome user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05

MsG

Forumzwerver

Ik ben juist geupgrade vanaf eenzelfde config naar i5 omdat ik mijn geheugen wilde uitbreiden, voor onder andere veel tabs. Nu op 8GB en nu merk ik nooit meer traagheid met veel tabs open.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
TripleQ schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:45:
Welke Chrome hebben jullie het dan over?
Stable?
Yep, gewoon stable. Plugin content? Dan mag je niet meer scrollen en reageert de pagina niet meer. Gebruik nu tevreden Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Wolfos schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:18:
[...]

Yep, gewoon stable. Plugin content? Dan mag je niet meer scrollen en reageert de pagina niet meer. Gebruik nu tevreden Firefox.
Welk platform als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 13:57

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb nu iets vaags: als ik Chrome start opent ie steeds met een tab waar http://a/ als adres in staat. En dan krijg ik natuurlijk vervolgens als melding: 'Oops! Google Chrome could not find a'
Dit lijkt te zijn gekomen sinds de laatste update (ik heb de meest actuele versie, 19). Wat zou dat kunnen zijn?

<edit>
Ok, blijkbaar was er dus ineens ergens een setting in Chrome aangepast waardoor hij on startup een lijst met specifieke pagina's wilde openen en daar stond deze 'pagina' bij. Ik heb dat zelf nooit ingesteld, maar heb het nu wel weer gewoon teruggezet zodat hij on startup gewoon met een lege pagina begint, zoals ik standaard had. Wel raar dat zoiets zomaar kan veranderen...

[ Voor 38% gewijzigd door jasjenl op 23-05-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Wat niet of deze aanpassing bekend is, zoja dan kan het topic verwijder worden.

Coolnova:

http://coolnovo.com/

http://www.softpedia.com/...Browsers/ChromePlus.shtml

Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/hl2YB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik ben net - terug - van Safari overgestapt op Chrome. Werkt allemaal prima natuurlijk maar ik vind het wel storend dat bepaalde Google services je strot in worden geduwd (bookmarksync, applications) en je kan het nergens uitschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Dan kijk je toch echt niet goed genoeg. Als ik geen bookmarks wil synchroniseren dan ga ik naar Settings en staat daar bovenaan onder het kopje Sign In de knop Advanced Settings. Daar kun je voor alles instellen wat je wel en wat je niet gesynchroniseerd wil zien.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Nee zo bedoel ik het niet, het zijn maar kleine dingen maar ze storen me wel. Als je een nieuw tabblad opent bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FOI3akr86iZgtrJHdHbGHFkA/full.png

Ik zou het bijvoorbeeld ook erg leuk vinden dat er geen favicons stonden in mijn Bookmark bar (maar wel bij de tabbladen), dat blijkbaar ook niet mogelijk. :N

[ Voor 28% gewijzigd door filenox op 20-06-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Darn.... Met de nieuwste dev-build krijg ik heel vaak een

"Aw, snap. Something went wrong" - pagina.

Tot nu toe enkel kunnen reproduceren bij GoT topics :? Alle extensions disabled en cache+history en alles al leeggemaakt. :|

edit: ook chrome://flags heeft alles uit staan.

[ Voor 9% gewijzigd door afraca op 20-06-2012 23:15 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:33
Weet iemand of er een instelling of plugin is die voorkomt dat iedereen die achter je pc zit met 4x klikken al je wachtwoorden kan inzien?? (Instellingen –> geavanceerde instellingen weergeven –> opgeslagen wachtwoorden weergeven –> klikken op betreffende wachtwoord en dan weergeven)

Ik weet niet wie dit verzonnen heeft, maar ik vind dit echt 1 van de meest slechte en onzinnige opties EVER in een browser. Prima dat je browser je wachtwoorden onthoudt, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat je zonder verdere beveiliging zomaar de wachtwoorden kunt laten zien?! 8)7

Iemand die een oplossing weet, behalve het onthouden van inloggegevens helemaal uitschakelen?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:20

HaTe

haat niet

Lastpass gebruiken als vervanging :) Werkt uitstekend, maar wel mooier met Firefox.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 12:27
Build: 21.0.1180.4 dev-m zorgt bij mij voor problemen met filmpjes. Vrijwel alle flash filmpjes (YouTube, Tweakers etc) stotteren ontzettend. Het is zo'n constante stotter van een paar milllisecs, van beeld en geluid beide.

Uiteraard is dit niet het geval in IE en FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haifisch
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Hallo, Chrome OS'er hier!
Heerlijke browser, al vanaf versie 5 ben ik overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
haifisch schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:49:
Hallo, Chrome OS'er hier!
Heerlijke browser, al vanaf versie 5 ben ik overgestapt.
Mede Chrome OS'er hier. Maar goed, voor discussie over Chrome OS kan je hier terecht:
Google Chrome OS - Deel 2

[ Voor 5% gewijzigd door thijsje66 op 23-06-2012 22:35 ]

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Kan je hardware acceleration ook forceren in Chromium/Chrome?
In Opera werkt het ook gewoon (Ubuntu), maar in Chromium alleen in Windows.

Als ik google zie ik alleen 100 aankondigingen van de hardware versnelling, maar niet hoe je het expliciet aanzet als het niet automatisch gebeurt.

Er is wel de mooie pagina chrome://flags/ maar er is geen optie voor 'GPU Accelerated Compositing' meer, 'because it's enabled by default'. Nou, niet dus.x

edit:

Deze dus:
Override software rendering list Mac, Windows, Linux, Chrome OS
Overrides the built-in software rendering list and enables GPU-acceleration on unsupported system configurations.
Maar CSS acceleration geeft drawing errors and page acceleration doesn't play nice met textboxes, dus eigenlijk kan je alleen WebGL aanzetten hiermee. Naja beter dan niets.

[ Voor 61% gewijzigd door Sando op 24-06-2012 19:08 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:33
HaTe schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:24:
Lastpass gebruiken als vervanging :) Werkt uitstekend, maar wel mooier met Firefox.
Bedankt voor de tip, werkt fantastisch inderdaad! _/-\o_

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:46
Sando schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:52:
Kan je hardware acceleration ook forceren in Chromium/Chrome?
Volgens mijn Chrome kan dat:
Chrome 20 stable: chrome://flags/
GPU-compositing op alle pagina's Mac, Windows, Linux, Chrome OS
Maakt gebruik van via de GPU versnelde compositing op alle pagina's, niet alleen op de pagina's die via de GPU versnelde lagen bevatten.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Er is nu ook een mobiele versie van Chromeexperiments, http://www.chromeexperiments.com/. Staan wel leuke dingetjes bij :). De OP moet trouwens nu ook wel geupdate worden aangezien er ook een mobiele versie is. Plus de OP is beetje verouderd.

[ Voor 33% gewijzigd door Chip. op 28-06-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

En chrome is er nu ook voor iOS :). Eerste indruk is dat ie net wat sneller pagina's lijkt in te laden dan safari, maar scrollen en in/uitzoomen gaat af en toe nog wat minder soepel. Verder werkt het wel goed zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Pluspunt is ook dat je nu zonder synchroniseren met Internet Explorer en daarna iCloud ook direct bij Chrome kunt inloggen op iOS en dus direct je bookmarks beschikbaar hebt, mits je kiest om die te synchroniseren tussen browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Dat is inderdaad wel een erg groot pluspunt. Ook het gebruik van tabs werkt heel erg goed moet ik zeggen. Jammer dat je geen andere default browser kan instellen in iOS :(

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:28
Chrome gebruikers terug naar Firefox?

http://lifehacker.com/592...ns-are-getting-google-ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Die functie dat ik mijn browsersessie van iOS kan overnemen op m'n MacBook is echt heerlijk zeg. Met Safari kan het ook, maar dat vind ik toch net even wat minder in gebruik. Heerlijk als je onderweg aan het internetten bent in de trein, je fietst 5 minuten en je kunt gewoon verder.
Doe je best eens en leg dat nu eens uit.

[ Voor 34% gewijzigd door me_mrtn op 04-07-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I'm sure there will be an extension that blocks other extensions from showing ads. It'll be called... EXTENCEPTION!
Hahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:28
Vanitas schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 00:34:
Dat is inderdaad wel een erg groot pluspunt. Ook het gebruik van tabs werkt heel erg goed moet ik zeggen. Jammer dat je geen andere default browser kan instellen in iOS :(
Kan wel op je Iphone:

http://lifehacker.com/592...default-browser-on-iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
Iemand enig idee hoe ik kan instellen dat chrome bij het openen van een nieuw venster ook daadwerkelijk meteen actief is. Als ik nu chrome open kan ik niet meteen typen maar moet ik eerst in het venster klikken. Heel irritant, ook geen idee wat ik het gewijzigd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

offtopic:
Heerlijk als je wat meer advanced dingen wilt uitzoeken, en nét datgene waar je in geïnteresseerd bent praktisch niet duidelijk gedocumenteerd is* :

[quote]
--auth-server-whitelist ⊗ Whitelist of servers which NTLM and Negotiate can automatically authenticate with using the default credentials of the currently logged in user. ↪
[/quote]

Leuk.

[quote]
--browserless-panels ⊗ Use the (in-progress) refactor of desktop Panel windows which does not require a Browser. Flag will be removed after refactor is ready to replace existing BrowserWindow Panels. ↪[/]

Ok. Maar geïnteresseerd in:

[quote]--ignore-gpu-blacklist ⊗ Ignores GPU blacklist. ↪[/quote]

8)7 ...

*niet in één simpele google search

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
me_mrtn schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:07:

Doe je best eens en leg dat nu eens uit.
Wat snap je niet aan het woord ads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
afraca schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:07:
offtopic:
Heerlijk als je wat meer advanced dingen wilt uitzoeken, en nét datgene waar je in geïnteresseerd bent praktisch niet duidelijk gedocumenteerd is* :

[... geavanceerde zaken ...]
Google maakt erg mooie dingen en daar ben ik ook erg blij mee, maar van documenteren kunnen ze soms nog wat leren van hun concurrenten. Microsoft en Apple doen dat zeker beter!

Overigens ben ik erg blij met Chrome 20. De miniscule veranderingen in de UI vind ik eigenlijk wel erg fijn. Het +-tab knopje is namelijk iets groter geworden en de schaduw als je een bladwijzer/knop aanklikt is wat groter. Dat zal vast ook mooi aansluiten bij ChromeOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Sjah schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:47:
[...]

Wat snap je niet aan het woord ads?
Oh, suggestief linkjes neerplempen zonder ook maar enige onderbouwing heeft wel de noodzaak om het te begrijpen? Ik snap de link wel, maar waarom gebruikers daarvoor "terug" moeten naar Firefox? Meeste gebruikers komen eerder van IE af. Firefox zweeft al jaren tussen mid 20 en net 30 qua percentage marktaandeel. Safari en Opera blijven stabiel (Safari groeit wel licht), waarbij IE als een malle inkakt. Zie bijvoorbeeld hier. Mag je mij vertellen waarom gebruikers dan terug willen naar Firefox. Kom niet aan dat IE-gebruikers nu massaal overstappen op Firefox en Firefox-gebruikers naar Chrome, dat is onzin. Daarnaast spelen extensions lang niet zo'n grote rol als Firefox (zie aanbod alleen al) en is het aan de dev's van de extensions om het te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik vind het begrijpelijke suggestie, in het ergste geval komt het inderdaad naar Chrome en gaan enige/misschien velen naar Firefox. Maar ook ik denk dat het reuze mee zal vallen. En de enige extensie die je echt nodig hebt, Adblock.... kan me van hen niet voorstellen dat ze meewerken..... aan de andere kant misschien trekken ze zich dan terug van Chrome, en dan heb je pas echt een reden om naar Fx (terug) te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Meer mensen last van een error 500 op GoT in Chrome? In alle andere browsers deed ie het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nope!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Bierkameel schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:02:
Meer mensen last van een error 500 op GoT in Chrome? In alle andere browsers deed ie het wel gewoon.
Ik vroeg mij ook al af of het alleen Chrome was of ook de andere browsers. Tweakers.net en GoT deden het gewoon, totdat ik ging inloggen. Dit was zo met Chrome 20.0.1132.47, FireFox 12.0 en Internet Explorer 9.0.8112.16421. Ik zelf denk dat het iets te maken heeft met de oude layout van het forum, deze gebruik ik namelijk terwijl wanneer ik niet ingelogd was je de nieuwe ziet, en GoT het toen wel deed.

Maar goed, een beetje offtopic is dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:49
Ben eens aan het kijken of Chrome mij bevalt gezien de lekkere integratie met mijn google account en de mobiele versie die met tot nog toe goed bevalt. (Kom van Firefox).

Hebben meer mensen het probleem dat extensies niet worden toegevoegd? Ik kan ze zoeken, toevoegen en bevestigen maar er gebeurt helemaal niets. Extensie wordt simpelweg nergens weggezet? Mis ik iets of hoe kan dit?

[ Voor 28% gewijzigd door Joster op 09-07-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Joster schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:11:
Ben eens aan het kijken of Chrome mij bevalt gezien de lekkere integratie met mijn google account en de mobiele versie die met tot nog toe goed bevalt. (Kom van Firefox).

Hebben meer mensen het probleem dat extensies niet worden toegevoegd? Ik kan ze zoeken, toevoegen en bevestigen maar er gebeurt helemaal niets. Extensie wordt simpelweg nergens weggezet? Mis ik iets of hoe kan dit?
chrome://chrome/extensions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58
me_mrtn schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:48:
[...]

chrome://chrome/extensions/
Das leuk maar daar wordt zijn probleem niet mee opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
schumi2004 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:04:
[...]

Das leuk maar daar wordt zijn probleem niet mee opgelost ;)
Daar staan ze dus niet. Voor de zekerheid, je draait geen incognito-modus, geen rare "portable" versie, de normale stable-versie en je haalt de extension gewoon bij Google vandaan (hier dus)? Mocht je onder Windows draaien, misschien dat iemand een tip heeft voor een of andere config file wat betreft de extensions, want ik draai dat platform niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
me_mrtn schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:10:
[...]

Daar staan ze dus niet. Voor de zekerheid, je draait geen incognito-modus, geen rare "portable" versie, de normale stable-versie en je haalt de extension gewoon bij Google vandaan (hier dus)? Mocht je onder Windows draaien, misschien dat iemand een tip heeft voor een of andere config file wat betreft de extensions, want ik draai dat platform niet.
Mijn versie: 20.0.1132.47 m

Incognito modus? Niet dat ik weet. Portable als in gebruik makend van dezelfde account op verschillende machines? Dat wel. Maar ik heb hem gewoon hier vandaan: https://www.google.com/chrome?hl=nl, zowel op mijn werk als privé laptop. Verder de mobile versie uit de Play Store en bij allen log ik in met mijn Google account.

Jep, daar haal ik inderdaad de extensies vandaan. En ja, ik draai onder Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Joster schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:15:
[...]

Mijn versie: 20.0.1132.47 m

Incognito modus? Niet dat ik weet. Portable als in gebruik makend van dezelfde account op verschillende machines? Dat wel. Maar ik heb hem gewoon hier vandaan: https://www.google.com/chrome?hl=nl, zowel op mijn werk als privé laptop. Verder de mobile versie uit de Play Store en bij allen log ik in met mijn Google account.

Jep, daar haal ik inderdaad de extensies vandaan. En ja, ik draai onder Windows.
"C:\Users\username\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions"

Kijk hier eens en probeer dit eens te legen, Chrome af te sluiten en met een niet-gekoppelde account (dus even blanco) opnieuw extensions te installeren. Je draait verder ook niet op een Windows-installatie waarop restricties zijn met behulp van policies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
me_mrtn schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:49:
[...]

"C:\Users\username\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions"

Kijk hier eens en probeer dit eens te legen, Chrome af te sluiten en met een niet-gekoppelde account (dus even blanco) opnieuw extensions te installeren. Je draait verder ook niet op een Windows-installatie waarop restricties zijn met behulp van policies?
Op mijn eigen laptop doet hij het wel. Als ik het goed heb zou ik, wanneer ik met mijn werk laptop online ga, hetzelfde moeten zien toch? Of moet dit op iedere pc apart geïnstalleerd worden?

Ik ben eens benieuwd, het kan aan mijn werk laptop liggen maar tot nog toe heb ik geen beperkingen gemerkt aan het gebruik maken van die laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Joster schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:09:
[...]

Op mijn eigen laptop doet hij het wel. Als ik het goed heb zou ik, wanneer ik met mijn werk laptop online ga, hetzelfde moeten zien toch? Of moet dit op iedere pc apart geïnstalleerd worden?

Ik ben eens benieuwd, het kan aan mijn werk laptop liggen maar tot nog toe heb ik geen beperkingen gemerkt aan het gebruik maken van die laptop.
Kan zijn dat je werk restricties heeft gelegd aan bijvoorbeeld AppData omdat Chrome zich daar in installeert en zich niet aan de juiste install path houdt (Program Files dus). Maar dat is Windows en daar weet ik het fijne niet van, misschien dat een ander daar meer licht op kan schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 19:20
Ik heb nu Chrome (versie21.0.1180.15 beta-m) een aantal dagen en de laatste dagen hapert Chrome bij het afspelen van een filmpje - zowel beeld als geluid. Met firefox heb ik hier geen last van. Komt het door de nieuwere flashplayer in Chrome dan in Firefox en is mijn laptop hiervoor te traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Sinds kort werkt bij mij de aero tabs peeks commandline switch niet meer, zo lijkt het. Ik start chrome altijd op via een shortcut waar ik --enable-aero-peek-tabs aan het toegevoegd en dat werkte altijd prima, maar als ik chrome nu opstart geeft hij een aero tabs meer weer :(
Is dit eruit gehaald of zo? Dat zou wel heel matig zijn, want ik vond dat een erg handige functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
me_mrtn schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:26:
[...]

Kan zijn dat je werk restricties heeft gelegd aan bijvoorbeeld AppData omdat Chrome zich daar in installeert en zich niet aan de juiste install path houdt (Program Files dus). Maar dat is Windows en daar weet ik het fijne niet van, misschien dat een ander daar meer licht op kan schijnen.
Nu ik hem thuis heb gemaakt en ingedeeld zoals ik wil, neemt hij dit op mijn werk gewoon over als ik inlog. Vage bedoeling maar het werkt nu wel :) Bedankt voor de input in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
jasjenl schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 00:00:
Sinds kort werkt bij mij de aero tabs peeks commandline switch niet meer, zo lijkt het. Ik start chrome altijd op via een shortcut waar ik --enable-aero-peek-tabs aan het toegevoegd en dat werkte altijd prima, maar als ik chrome nu opstart geeft hij een aero tabs meer weer :(
Is dit eruit gehaald of zo? Dat zou wel heel matig zijn, want ik vond dat een erg handige functie.
Yes, die is eruit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Vanitas schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:15:
[...]

Yes, die is eruit gehaald.
Balen.. Ik snap dat niet, waarom iets eruit halen dat handig is? Wat dat betreft vind ik het eigenlijk helemaal niet fijn dat chrome zichzelf onderwater steeds automatisch update, want niet elke vernieuwing vind ik een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 22:50
Ik heb de laatste tijd erg veel dat wanneer ik een website open via een bladwijzer op de bladwijzer balk in nieuw tablad (indrukken scrollwheel), of hem gewoon snel via crtl+t en vervolgens intyp, ik een fout krijg dat de verbinding verbroken is met de website. Een f5 opent dan gewoon de site weer zoals bedoelt.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ook bij het zoeken in de omnibar:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/HTFb

Edit: na bovenstaande melding kom ik Google helemaal niet meer op. Google.nl geeft steeds verbinding met website is verbroken..
'De webpagina op https://www.google.nl/ is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.'

[ Voor 38% gewijzigd door Leauwie op 12-07-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
Bremg schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:27:
Iemand enig idee hoe ik kan instellen dat chrome bij het openen van een nieuw venster ook daadwerkelijk meteen actief is. Als ik nu chrome open kan ik niet meteen typen maar moet ik eerst in het venster klikken. Heel irritant, ook geen idee wat ik het gewijzigd..
IEMAND?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
jasjenl schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:40:
[...]

Balen.. Ik snap dat niet, waarom iets eruit halen dat handig is? Wat dat betreft vind ik het eigenlijk helemaal niet fijn dat chrome zichzelf onderwater steeds automatisch update, want niet elke vernieuwing vind ik een verbetering.
Denk dat het komt doordat het nooit een officiële feature is geweest. Het is een van de vele flags die Chrome heeft, sommige gaan door naar de final en kan je gewoon via de UI instellen, andere gaan dood. Misschien komt het door bugs, misschien doordat ze het gewoon niet zien zitten/handig vinden...
Zit je toevallig op de dev channel? Daarbij heb ik een tijdje geleden de problemen ook gehad, maar nu volgens mij niet meer (als in, ik heb het niet meer opgemerkt). Of zit je op de beta? Dan zal je waarschijnlijk nog wel iets langer moeten wachten totdat deze bug is gefixt.

[ Voor 23% gewijzigd door Vanitas op 12-07-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

zucht... ik heb al gezocht maar ik kan niet vinden wat ik wil en als ik er naar zoek kom ik steeds uit bij Chrome to Phone. Erg frustrerend wat dat wil ik nou net niet.

Ik zit vaak op de bank met mijn laptop en dan kom ik een youtube filmpje tegen en die wil ik dan even snel en gemakkelijk naar mijn mediacenter sturen zodat ik hem op mijn tv kan bekijken. (ja in mijn geval komt dit veel voor)
Nou kun je met chrome to phone wel links sturen naar je mobiel maar ik wil het dus sturen naar mijn mediacenter (win7) en ik krijg het niet voor elkaar. Hoe kan het dat zo iets simpels zo moeilijk te vinden is.

Ik heb al eens eerder 1 of andere 3rd party tool geïnstalleerd, maar dit werkte zo omslachtig en moest eerst overal worden geïnstalleerd. Daarnaast stond ook zomaar alles ineens open en bloot online. Daar moet ik niks van hebben.
Hoe moeilijk kan het zijn 1 laptop jeej een linkje klik op knop linkje opent op mediacenter... |:(
Trouwens, het komt ook wel eens voor dat ik hem niet naar mijn mediacenter maar naar mijn android tablet wil sturen...

[ Voor 26% gewijzigd door kaasaanfiets op 12-07-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
kaasaanfiets schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:02:
zucht... ik heb al gezocht maar ik kan niet vinden wat ik wil en als ik er naar zoek kom ik steeds uit bij Chrome to Phone. Erg frustrerend wat dat wil ik nou net niet.

Ik zit vaak op de bank met mijn laptop en dan kom ik een youtube filmpje tegen en die wil ik dan even snel en gemakkelijk naar mijn mediacenter sturen zodat ik hem op mijn tv kan bekijken. (ja in mijn geval komt dit veel voor)
Nou kun je met chrome to phone wel links sturen naar je mobiel maar ik wil het dus sturen naar mijn mediacenter (win7) en ik krijg het niet voor elkaar. Hoe kan het dat zo iets simpels zo moeilijk te vinden is.

Ik heb al eens eerder 1 of andere 3rd party tool geïnstalleerd, maar dit werkte zo omslachtig en moest eerst overal worden geïnstalleerd. Daarnaast stond ook zomaar alles ineens open en bloot online. Daar moet ik niks van hebben.
Hoe moeilijk kan het zijn 1 laptop jeej een linkje klik op knop linkje opent op mediacenter... |:(
Daarvoor hebben ze dus het protocol AirPlay of (het in mijn ogen veel mindere, maar enfin) DLNA in het leven geroepen. Wat jij wil heeft niet zozeer met Chrome te maken. Wat je zou kunnen doen is Chrome op je mediacenter installeren, inloggen met je Google-account en dan de geselecteerde site selecteren die je op je laptop hebt open staan. Of je moet iets hebben wat Intel heeft geïntroduceerd, die lokale WiFi-techniek, WiFi Direct oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

me_mrtn schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:10:
[...]

Daarvoor hebben ze dus het protocol AirPlay of (het in mijn ogen veel mindere, maar enfin) DLNA in het leven geroepen. Wat jij wil heeft niet zozeer met Chrome te maken. Wat je zou kunnen doen is Chrome op je mediacenter installeren, inloggen met je Google-account en dan de geselecteerde site selecteren die je op je laptop hebt open staan. Of je moet iets hebben wat Intel heeft geïntroduceerd, die lokale WiFi-techniek, WiFi Direct oid.
Ja dat probeer ik ook maar op mijn mediacenter zie ik dan alleen de tabbladen van mijn tablet, niet van mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
kaasaanfiets schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:12:
[...]

Ja dat probeer ik ook maar op mijn mediacenter zie ik dan alleen de tabbladen van mijn tablet, niet van mijn laptop.
Ook op je laptop ingelogd, zelfde Channel's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

me_mrtn schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:17:
[...]

Ook op je laptop ingelogd, zelfde Channel's?
Op mijn laptop zie ik inderdaad niks. Terwijl ik wel ingelogd ben met hetzelfde account.
Ah gelukkig het was een kwestie van account even verwijderen en opnieuw inloggen.
Nu werkt het wel. En tja zo kan je ook tabs openen op een andere pc dus wat dat betreft vind ik het goed zo.
thanks!

[ Voor 28% gewijzigd door kaasaanfiets op 12-07-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

kaasaanfiets schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:02:

Trouwens, het komt ook wel eens voor dat ik hem niet naar mijn mediacenter maar naar mijn android tablet wil sturen...
Als je het nou eens over een totaal andere boeg gooit en Windows Media Center vervangt door XBMC? Ik gebruik het laatste in combinatie met de YouTube addon. Als ik dan in een browser (ongeacht welke) op de "watch later" knop druk, dan kan ik via de YouTube addon van XBMC gemakkelijk bij die playlist via twee klikken het filmpje zien.
Tenzij je erg gehecht bent aan WMC en dat graag wil behouden natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Anthirian schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:24:
[...]

Als je het nou eens over een totaal andere boeg gooit en Windows Media Center vervangt door XBMC? Ik gebruik het laatste in combinatie met de YouTube addon. Als ik dan in een browser (ongeacht welke) op de "watch later" knop druk, dan kan ik via de YouTube addon van XBMC gemakkelijk bij die playlist via twee klikken het filmpje zien.
Tenzij je erg gehecht bent aan WMC en dat graag wil behouden natuurlijk
Hmmm dit gaat een beetje offtopic worden maar ik gebruik ook gewoon XBMC hoor. Alleen niet de youtube plugin. Ik zal er eens naar kijken thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Als startpagina binnen Chrome maak ik gebruik van de "apps"-tab. Werkt goed, echter ik zou graag zélf nieuwe apps toe willen voegen. Dit blijkt te kunnen, volgens deze post. Dit werkt goed; ik heb met onderstaand json-object voor elkaar gekregen dat ik een shortcut naar Facebook op m'n apps startpagina.

code:
1
2
3
4
5
6
{ "name": "Facebook",
  "description": "Facebook",
  "version": "1.0",
  "icons": { "128": "facebook.png"},
  "app": { "launch": { "web_url": "http://www.facebook.com" }}
}

Dit werkt, maar ik zou graag in één file meerdere apps toevoegen. De uiteindelijke json file, gezamenlijk met de icon png's zet ik dan in m'n dropbox om zo op al m'n computers (thuis/werk) dezelfde apps startpage te krijgen. Ik krijg het echter maar niet voor elkaar om meerdere apps in één json te krijgen. Wie helpt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb de laatste dagen last dat als ik Chrome start hij niet mijn startpagin's laadt. Wanneer ik in de url balk eens op enter druk dan zijn ze meteen geladen....

Iemand hier last van? Ik vind het irritant dat Chrome zichzelf automatisch update naar beta versies en volgens mij komt het hier door... Ik heb alreeds mijn pc eens geformateerd en wederom heb ik het zelfde probleem, ik gebruik 7 x64, op mijn vaders pc heb ik gezien dat Chrome er ook last van heeft en dat is een XP lapto

En niet alleen startpagin's maar als ik bv in Rainmeter een RSS feed wil openen of op het Battlefield 3 icoon klik dan start de browser maar wilt hij de pagina niet laden. Als ik op refresh klik of de url enter dan gaat alles goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 10:01
Yep, ook 'last' van. Moet idd ook eerst op enter drukken en dan pas zie ik de 'kijk mij eens dronken zijn' foto's op Facebook ;)

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee wat je hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Automatische update naar beta versies? Nee hoor, je blijft altijd in het channel zitten dat je gekozen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:06:
Enig idee wat je hieraan kan doen?
Nope, helaas niet. Anders had ik het zeker gezegd.

Iets anders. Wanneer op G+ zit (ja ja, een van de weinige waarschijnlijk :)) gaat het scrollen niet vloeiend en licht stroperig. men hardware is niet super uber mega goed maar meer dan prima (E8400 met 4GB ram) so.. whats the hold up? Iemand een mogelijke verklaring?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:02
Die dev-versie van gisteren heeft wel een heel merkwaardig probleem op de pc op mijn werk. De bovenkant van de browser wordt zwart in een driehoeksvorm, beetje knipperend met de content. Duidelijk een renderprobleem, heb nog in about:flags alles uitgezet wat met 2d-rendering te maken heeft, maar mocht niet baten.

Moest echt terug naar een ander kanaal voordat het weer werkte.

En heb vandaag even de versie voor Android geprobeerd (in ICS), damn die werkt slecht. Je kan helemaal niet scrollen of ergens klikken voordat de hele pagina geladen is :? Terwijl de gewone browser in Android, ook van google, het wel prima doet. Was wel een wtf-momentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

sewer schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:55:
En heb vandaag even de versie voor Android geprobeerd (in ICS), damn die werkt slecht. Je kan helemaal niet scrollen of ergens klikken voordat de hele pagina geladen is :? Terwijl de gewone browser in Android, ook van google, het wel prima doet. Was wel een wtf-momentje.
Dat is vreemd, ik heb op mijn Galaxy Nexus totaal geen probleem met laden+scrollen in Chrome for Android.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
jelmervos schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:40:
[...]

Dat is vreemd, ik heb op mijn Galaxy Nexus totaal geen probleem met laden+scrollen in Chrome for Android.
Gaat hier idd ook prima op de One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:02
Ah, dan heeft het met de tablet te maken. Hij lijkt nergens op te reageren, ook niet op scrollbewegingen, tenzij je een halve minuut wacht en van tab wisselt. Ik denk dat hij een of andere gpu-feature of accelleratie verwacht dat mijn goedkope tablet niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Is er niet een simpleme manier om shortcuts aan de "apps"-startpagina toe te voegen? Het erin slepen van bookmarks is niet dé oplossing, aangezien er dan echt lelijke icoontjes worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:58:
[...]

Nope, helaas niet. Anders had ik het zeker gezegd.

Iets anders. Wanneer op G+ zit (ja ja, een van de weinige waarschijnlijk :)) gaat het scrollen niet vloeiend en licht stroperig. men hardware is niet super uber mega goed maar meer dan prima (E8400 met 4GB ram) so.. whats the hold up? Iemand een mogelijke verklaring?
YES!!!! Ik heb het gevonden, je moet naar Instellingen gaan en phishing uitzetten. Heb het meermaals getest met herstarten en de pagina's laden terug normaal _/-\o_ Bizar dat Google dit niet snel update...

Heb zelfs terug Firefox geinstalleerd en man, zelfs op een SATA 3 SSD werkt Firefox sloom vergeleken met Chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 18:15:
[...]
Heb zelfs terug Firefox geinstalleerd en man, zelfs op een SATA 3 SSD werkt Firefox sloom vergeleken met Firefox
Ja, bizar ja. :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja sorry het is Nationale Feestdag hier he :)F

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 06:12
Ik heb sinds een aantal dagen een vaag probleem met Chrome. Als ik youtube of welk flash fimplje dan ook full screen wil kijken op de 2de monitor (mijn tv) zet hij hem op onverklaarbare reden nu altijd op mn kleine scherm met formaat van mijn tv wat dus niet past. Als ik de TV main screen maak werkt het wel maar als extended display dus niet meer 8)7. Meestal werkte naar het scherm dat je wilde gebruiken draggen en dan fullscreen altijd maar nu opeens niet meer.

edit: En gevonden hoor hebben blijkbaar meer mensen last van sinds 2 dagen geleden:

Type about:plugins into the address bar and hit Enter. Click on "Details" at the upper right. Locate the 3 Shockwave Flash players and try disabling the Pepflash player first and then try disabling the others one at a time.

[ Voor 25% gewijzigd door Tr!gger op 04-08-2012 14:58 ]

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 07:14
Vraagje, ik heb nu al 2 dagen last van een vaag probleem met alle soorten Flash video in Chrome.Als ik een video speel, dan komt er geen geluid uit, speelt hij 11 seconden en daarna stopt ie. Als ik dan de video versleep naar bijvoorbeeld 14 seconden, dan speelt hij 3 seconden en stopt hij weer.

In andere browsers werkt het perfect!
Iemand soms een oplossing?

EDIT: Google Chrome staat ook niet meer onder mixer!

[ Voor 7% gewijzigd door Snobbieh op 04-08-2012 15:07 ]

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13

Eranum

geek!

Snobbieh schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:06:
Vraagje, ik heb nu al 2 dagen last van een vaag probleem met alle soorten Flash video in Chrome.Als ik een video speel, dan komt er geen geluid uit, speelt hij 11 seconden en daarna stopt ie. Als ik dan de video versleep naar bijvoorbeeld 14 seconden, dan speelt hij 3 seconden en stopt hij weer.

In andere browsers werkt het perfect!
Iemand soms een oplossing?

EDIT: Google Chrome staat ook niet meer onder mixer!
Had hier hetzelfde probleem, de oplossing die Tr!gger poste voor het andere Flash gerelateerde probleem loste het bij mij op. Lijkt er dus op dat er nog meer gaar is in de pepflashplayer.
Tr!gger schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:37:
Type about:plugins into the address bar and hit Enter. Click on "Details" at the upper right. Locate the 3 Shockwave Flash players and try disabling the Pepflash player first and then try disabling the others one at a time.

tää on taas niin tätä

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 07:14
Eranum schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 17:16:
[...]

Had hier hetzelfde probleem, de oplossing die Tr!gger poste voor het andere Flash gerelateerde probleem loste het bij mij op. Lijkt er dus op dat er nog meer gaar is in de pepflashplayer.

[...]
Cheers mate! Heeft inderdaad ook het probleem opgelost! Eindelijk weer muziek ^^

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Probleem sinds vanochtend:

Ik heb twee schermen, en speel geregeld een youtube video af op mijn linkerscherm (non-hoofdscherm) terwijl ik wat anders doe op mijn andere scherm. Echter als ik nu een youtube video in chrome in het linkerscherm fullscreen maak, gaat die automatisch naar het hoofdscherm (rechterscherm dus). Bij internet explorer heb ik er geen last van... Heeft iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Bij mij in Firefox prima, zelfde opstelling als jij. Maarrum ligt het niet eraan dat Chrome WebGLM oid voor videos op YT gebruikt, misschien dat die de fout maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Sjah schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:49:
Bij mij in Firefox prima, zelfde opstelling als jij. Maarrum ligt het niet eraan dat Chrome WebGL oid voor videos op YT gebruikt, misschien dat die de fout maakt?
Tot gisteren werkte het gewoon goed, en voor zover ik weet is er niets verandert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Toch moet er iets veranderd zijn, andere videodrivers, of flash of chrome die zich stilletjes updatet, of YT wat iets veranderd heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Sjah op 05-08-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
sewer schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:57:
Ah, dan heeft het met de tablet te maken. Hij lijkt nergens op te reageren, ook niet op scrollbewegingen, tenzij je een halve minuut wacht en van tab wisselt. Ik denk dat hij een of andere gpu-feature of accelleratie verwacht dat mijn goedkope tablet niet heeft.
Valt mij op dat op tablets in het algemeen, chrome nog wel eens raar wil doen. Of dat nou een Transformer is, Galaxy Tab of een kruidvat tablet... maakt echt geen barst uit.

Op telefoons is het echt de beste browser around, en op mijn tablet uit gewoonte ook maar (mede om synced bookmarks/tabs), maar de stock browser is op een android tablet echt veel beter eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 06:12
Awsom schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:31:
Probleem sinds vanochtend:

Ik heb twee schermen, en speel geregeld een youtube video af op mijn linkerscherm (non-hoofdscherm) terwijl ik wat anders doe op mijn andere scherm. Echter als ik nu een youtube video in chrome in het linkerscherm fullscreen maak, gaat die automatisch naar het hoofdscherm (rechterscherm dus). Bij internet explorer heb ik er geen last van... Heeft iemand de oplossing?
Zoals ik hierboven gisteren gepost heb:

Dat fixed jouw probleem gegarandeerd :) ik had precies hetzelfde.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is er ook iets zoals de Activity Window in Safari?
Dat je bijvoorbeeld kan zien waarvandaan een video wordt gestreamt in een flashplayer, of een mp3 in een audioplayer?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Tr!gger schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:44:
[...]

Zoals ik hierboven gisteren gepost heb:

Dat fixed jouw probleem gegarandeerd :) ik had precies hetzelfde.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Chrome 21 is uit:
meuk: Google Chrome 21.0.1180.75
This build fixes:
Flash videos not longer remaining in fullscreen when clicking a secondary monitor while the video is playing (Issue: 140366).
Flash video full screen displays on wrong monitor (Issue: 137523)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:41
Iemand bekend met het volgende probleem?

Op veel web pagina's worden sommige regels iets te hoog weer gegeven, waardoor de hele weergave verplaatst. Maar, de indicator van links en dergelijke blijft op de zelfde plaats waardoor ik soms meer dan een centimeter lager moet klikken om een link te raken.

Bijgevoegd plaatje laat het verschil tussen chrome (Links) en Internet Explorer zien.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/i3iatt.jpg

In det geval moet ik in chrome ongeveer een halve centimeter onder de Read More text klikken om de link te raken.

Ik heb alles wat ik de afgelopen week heb geinstalleerd weer verwijderd, heb Chrome opnieuw geinstalleerd (en inmiddels naar v21 geupdate), maar niks lijkt te helpen. Volgende stap zou zijn Format C en windows er maar weer opnieuw opzetten, tenzij iemand hier natuurlijk de gouden tip heeft... :)

any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Hmmm sinds vandaag speelt Chrome alle video's, of het nou tweakers of youtube is heel snel af... Volgens mij ligt het aan flash. Iemand meer problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Tr!gger schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:37:
Ik heb sinds een aantal dagen een vaag probleem met Chrome. Als ik youtube of welk flash fimplje dan ook full screen wil kijken op de 2de monitor (mijn tv) zet hij hem op onverklaarbare reden nu altijd op mn kleine scherm met formaat van mijn tv wat dus niet past. Als ik de TV main screen maak werkt het wel maar als extended display dus niet meer 8)7. Meestal werkte naar het scherm dat je wilde gebruiken draggen en dan fullscreen altijd maar nu opeens niet meer.

edit: En gevonden hoor hebben blijkbaar meer mensen last van sinds 2 dagen geleden:

Bedankt voor de tip! Sinds een paar dagen (terug van vakantie) stotterde youtube heel erg in full-screen, maar dit uitschakelen was de oplossing. Apart, maar het werkt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 20-08 09:51
EDIT: Het probleem wordt hier onderzocht: https://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=140239

Ik heb een raar probleem.
Helemaal rechts op mijn scherm zie ik een zwarte balk. Dit is enkel aanwezig in de contentpage zelf (zie de uitlijning: bij de toolbar is dit niet). Ook is het niet op alle tabs zou, maar wel bij de meeste.
Op de scrollbar zelf kan ik niet klikken. Het is op de zwarte balk zelf dat de scrollbar pas vat heeft. Dus feitelijk staat enkel "het uiterlijke" verkeerd, maar al de rest staat nog goed.

Hierdoor worden sommige letters precies samengedrukt en zie ik soms een letter niet perfect. Dit is pas sinds vandaag.

Ik zit op het Beta channel en mijn versie is 21.0.1180.81 beta-m.
Heeft iemand nog dit probleem? Of weet iemand of er recent een Beta update was doorgevoerd?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2648/chromebug.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Asgaro op 19-08-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De 17e is er een nieuwe beta uit gekomen, en er is iets met de scrollbalk veranderd.

Terug naar de stable dus als je geen gekke dingen wilt zien ;)
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste