Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ben inmiddels weer terug bij Firefox. Over een jaartje doe ik wel weer een test. Er waren gewoon teveel dingtjes die - als ze de enige waren - overkomelijk waren. Maar helaas, het zou voor mij toch een te grote aanpassing/compromis worden om helemaal naar Chrome over te gaan. Op zich jammer, want er waren een aantal dingen die ik erg goed vond, zoals het Google Cloud printing (wat dus helaas alleen met Chrome werkt), de apps zagen er wel leuk uit.
Maar goed, de irritaties liepen nét zo hard mee: het gekloot met tabjes (ik wil alles automagisch in nieuwe tabjes openen zonder rare toetscombi's), geen SABnzb plugin (die nzb's automagisch doorspeelt aan SAB) en mijn history waar ik eerst weer dat lege tabje voor moet openen. Allemaal precies de dingen die ik vaak gebruik en die me zo bevallen aan FF.

Ik merkte ook bij een paar sites dat Chrome een beetje raar begon te doen. Het lag wel aan de site (traag), maar Chrome reageerde er vreemd op.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja, qua uitbreidingsmogelijkheden en customizen is Chrome idd wel wat beperkter. Echter merkte ik dat ik eigenlijk helemaal geen nuttige add-ons gebruikte en degene die ik wel gebruikte waren er ook voor Chrome.

Maar ben sindskort weer een beetje bezig met webdevelopen en en moet zeggen dat ik toen wel vrij snel Firefox er weer bij heb gepakt ;) Firebug is wat dat betreft mijn favoriete plugin en die werkt een stuk beter dan de 'inspect element'-functie van Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:59

Martinspire

Awesomeness

Palomar schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 00:21:
Ja, qua uitbreidingsmogelijkheden en customizen is Chrome idd wel wat beperkter. Echter merkte ik dat ik eigenlijk helemaal geen nuttige add-ons gebruikte en degene die ik wel gebruikte waren er ook voor Chrome.

Maar ben sindskort weer een beetje bezig met webdevelopen en en moet zeggen dat ik toen wel vrij snel Firefox er weer bij heb gepakt ;) Firebug is wat dat betreft mijn favoriete plugin en die werkt een stuk beter dan de 'inspect element'-functie van Chrome.
Ik hoorde van mn docent ook al iets vergelijkbaars (firebug beter vinden) maar kan echt totaal niet begrijpen waarom. Wat doet firebug wel en chrome niet? Firefox heeft nu ook iets ingebouwd zitten wat voor mij prima werkt?

Dat filteren van die NZB files snap ik niet helemaal. Ik gebruik dan wel geen SAB, maar ik laat mijn Newsleecher gewoon de downloaddirectory in de gaten houden. Dan verhuist die ze naar een map binnen newsleecher. Kan zoiets dan niet met Sab? (zou meteen een reden zijn om niet over te stappen tussen die 2 programma's).

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 09-02-2012 01:36 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Palomar schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 00:21:

Zelf vind ik de debugger van Webkit - wat dat is het in feite - net zo goed werken als Firebug. Het enige wat ik soms mis is de developer toolbar, waarbij je elementen kunt laten outlinen, maar volgens mij zit dat ook ergens in Chrome gebakken. Helaas heb ik het nog niet kunnen vinden.

Mag ik vragen wat je mist in Chrome (overigens F12 voor debuggen) aan debugging functionaliteiten, wat je wel hebt met Firebug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

alex3305 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 01:54:
[...]

Zelf vind ik de debugger van Webkit - wat dat is het in feite - net zo goed werken als Firebug. Het enige wat ik soms mis is de developer toolbar, waarbij je elementen kunt laten outlinen, maar volgens mij zit dat ook ergens in Chrome gebakken. Helaas heb ik het nog niet kunnen vinden.

Mag ik vragen wat je mist in Chrome (overigens F12 voor debuggen) aan debugging functionaliteiten, wat je wel hebt met Firebug?
Met outlinen bedoel je zeker het highlighten van elementen? Ga maar eens met je muis over de code van het elements gedeelte. Als je op de pagina ergens element inspecteren doet om vervolgens met je muis over wat divjes te gaan, dan zul je zien dat ie gewoon aangeeft hoe groot elementen zijn (en eventueel verschil geeft in hoeveel marge of padding erbij zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:52
Een nieuwe versie van Goolge Chrome is uit
En merk toch dat deze een stuk sneller is dan 16 ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/95918/ErMzQLq.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Albert020 op 09-02-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:55
http://chrome.blogspot.co...ng-safer-downloading.html
Faster browsing, safer downloading
Wednesday, February 8, 2012 | 9:00 AM
When I visit my favorite sandwich shop, I always order the same thing: a chicken cashew salad sandwich on whole wheat (it’s awesome). Now, the owners know what I want as soon as I walk in the door. Which means they can start making it before I say a word. Which means I get my sandwich faster.

With today’s Stable release, Chrome now does the same thing. Except not with sandwiches. When you start typing in the omnibox and the URL autocompletes to a site you’re very likely to visit, Chrome will prerender the page, so it will appear faster--sometimes, even instantly--as soon as you hit Enter. To learn more, check out the post from our latest Beta release.

On the security front, Chrome now does even more to help protect you from malicious downloads. In addition to checking a list of known bad files, Chrome also does checks on executable files (like ".exe" and ".msi" files). If the executable doesn't match a whitelist, Chrome checks with Google for more information, such as whether the website you're accessing hosts a high number of malicious downloads.

In the near future, we will also begin rolling out updates to Chrome OS to further simplify the Chromebook experience. With a new image editor, Chromebook users will be able to quickly view, edit and share photos on the web. Users will also see an improved Verizon 3G activation portal, which includes the ability to set up a recurring purchase of mobile data.

If you don’t have Chrome, download it now to check out the latest features!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ziet er uit als een fijne update!

(Het + teken in de knop voor een nieuwe tab openen is weg :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
monnick schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:04:
Ziet er uit als een fijne update!

(Het + teken in de knop voor een nieuwe tab openen is weg :o)
Ja dat vindt ik wel minder, maar is ook gewoon even wennen en je merkt het niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik vind het niet minder. Chrome moet echt zo minimal mogelijk als maar kan :)

Gebruik sinds kort ook vaak CTRL+SHIFT+B om mijn bookbarsbar te verbergen. En natuurlijk F11 als je even een stuk wilt lezen in fullscreen. Zo min mogelijk afleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik denk dat dat niet een overweging vanuit het minimalistische is, maar om wat onduidelijkheid met het '+1' en 'google+' weg te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
TheZeroorez schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:38:
Ik denk dat dat niet een overweging vanuit het minimalistische is, maar om wat onduidelijkheid met het '+1' en 'google+' weg te nemen.
En toch mis ik het kruisje wel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Albert020 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:20:
[...]

En toch mis ik het kruisje wel :'(
Want? Je weet nu toch wat het doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het selecteren van de Omnibox met F6 werkt in de meeste gevallen niet meer bij mij. Krijg alleen een knipperende cursor, ipv een blauw geselecteerde link. Ctrl+L werkt wel, maar dat is toch weer 1 handeling te veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

HammerNL schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:13:
Het selecteren van de Omnibox met F6 werkt in de meeste gevallen niet meer bij mij. Krijg alleen een knipperende cursor, ipv een blauw geselecteerde link. Ctrl+L werkt wel, maar dat is toch weer 1 handeling te veel :)
Hmm, inderdaad vaag. Vraag me af waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Martinspire schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:55:
[...]

Want? Je weet nu toch wat het doet?
Heb het gevoel dat ik met kruisje sneller een extra tab open, kan een gevoel zijn.

P.S.

En er wordt volgens mij ook vrij veel geheugen gebruikt bij deze versie, heb 6 tabs open staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/96160/qifrunbFc.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Albert020 op 10-02-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zijn er meer mensen die de development versie draaien met de nieuwste versie:
19.0.1041.0 dev-m

En dat als je de browser opstart, dat hij dan ineens je laatst geopend tabbladen opent?
Terwijl je in je instellingen hebt staan dat hij naar de startpagina moet gaan...

Ook als ik bij de instellingen zegt, dat hij bv nu.nl moet openen bij het starten van Chrome, dan opent die nog steeds leuk de laatste tabbladen. Zeer irritant als je het niet wilt/gewend bent

En als ik het laatste tabblad wegklik (kruis op tabblad), dan sluit ineens heel Chrome af...Als ik mij niet vergis, dan ging die voorheen de startpagina openen als je de laatste sloot

[ Voor 17% gewijzigd door TripleQ op 15-02-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
-Edwin- schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:50:
Jongens dit is ongelofelijk. Alsof Google meeleest hier. Na 2 jaar scrollen site's met plaatjes ineens vloeiend. 9GAG scrolt nu prima met Chrome. Veel beter dan in mijn opgenomen video met versie 16. Ik blijf het een wonder vinden :P

Alleen is bij jullie ook het plusje in dat hokje voor een nieuwe tab openen weg?
Mijn plusje is terug? :P

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:21
TripleQ schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:04:
Zijn er meer mensen die de development versie draaien met de nieuwste versie:
19.0.1041.0 dev-m
En als ik het laatste tabblad wegklik (kruis op tabblad), dan sluit ineens heel Chrome af...Als ik mij niet vergis, dan ging die voorheen de startpagina openen als je de laatste sloot
Ik heb Chrome stable, bij alle versies tot nu toe sluit Chrome bij het laatste tabje helemaal af. Alleen Opera blijft openstaan als je de laatste tab afsluit. Ik vermoed dat je je vergist. ;)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Barleone schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:24:
[...]

Ik heb Chrome stable, bij alle versies tot nu toe sluit Chrome bij het laatste tabje helemaal af. Alleen Opera blijft openstaan als je de laatste tab afsluit. Ik vermoed dat je je vergist. ;)
Hmm, dan vergis ik mij inderdaad op dat punt...
Maar het andere blijft nog wel irritant :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 19:51
grun93 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:04:
[...]

Gebruik je toevallig de FastestChrome addon? Zo ja, zet die eens uit en probeer het nog eens.
Die gebruik ik inderdaad! Heb hem verwijderd en zal kijken of het werkt.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Martinspire schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 01:35:
[...]
Dat filteren van die NZB files snap ik niet helemaal. Ik gebruik dan wel geen SAB, maar ik laat mijn Newsleecher gewoon de downloaddirectory in de gaten houden.
Ik hoef zo helemaal geen downloaddir te gebruiken. Het zou simpel zijn om er een te maken, want natuurlijk werkt Sab daar ook mee, maar dan moet ik weer elke nzb naar een andere dir sturen. Een plugin die 'ziet' dat ik een nzb download en 'm vervolgens naar mijn sab server stuurt is natuurlijk vele malen handiger.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

mphilipp schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:06:
[...]

Ik hoef zo helemaal geen downloaddir te gebruiken. Het zou simpel zijn om er een te maken, want natuurlijk werkt Sab daar ook mee, maar dan moet ik weer elke nzb naar een andere dir sturen. Een plugin die 'ziet' dat ik een nzb download en 'm vervolgens naar mijn sab server stuurt is natuurlijk vele malen handiger.
Ik zeg al, ik weet niet precies hoe sab werkt, maar ik heb bij mij gewoon een globale downloaddirectory voor alle downloads (dus ook pdf, zipjes, etc) en als ik op een nzb site gewoon een nzbtje download dan wordt ie meteen opgepakt door newsleecher. Is dus geen speciale downloaddir, maar gewoon 1 waar alles toch al in terecht komt. Vervolgens haalt Newsleecher hem dus op en haalt het nzb bestand weg.

Ik heb alleen het idee dat je het moeilijk wilt doen, dus succes!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

TheZeroorez schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:50:
[...]
Shift+Enter en Ctrl+Shift+Enter? Ik gebruik gewoon Enter, en die maakt alle domeinen die ik al eens bezocht heb compleet hoor?

[...]
Wat Chrome inderdaad anders doet is een nieuw venster altijd 'klein' openen, terwijl Firefox hem gemaximaliseerd opent wanneer je huidige venster gemaximaliseerd is, en klein wanneer je huidige venster klein is. De precieze afmetingen + locatie van dat kleine venster hangen af van de laatste keer dat jij Chrome klein gebruikte. Dit is iets dat Windows doet bij elke applicatie, niet specifiek Chrome, de precieze consistentie erachter heb ik ook nooit helemaal begrepen.

[...]
Nope, de new tab page. Er zijn wel extensies die dit kunnen aanpassen: https://chrome.google.com...eehieebagbmdbhnlpiopdcmna

[...]
Ja die plugins doe je natuurlijk helemaal zelf ;) Voor m'n werk gebruik ik Firefox, maar ik moet toch zeggen dat met 30+ tabs open Chrome het allemaal prima trekt, en geheugen vrijgeeft wanneer ik tabs weer sluit. Firefox pakt gewoon direct maximaal geheugen bij het openen van de tabs, en geeft me bij het sluiten ervan maar weinig terug. Het lijkt er echt op dat Chrome een stuk efficiënter met m'n RAM om gaat.
Ja, Shift+Enter complete .net, bv tweakers intypen en dan shift+enter -> tweakers.net.

Dat werkt niet, hij onthoudt altijd de positie van het scherm die ik niet als laatste gebruikt heb.

Dat is voor tab, ik wil bij new window de homepage hebben, bij new tab niet.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Bij mij is sinds vandaag het + icoontje (voor een nieuwe tab) naast de meest rechtse tab verdwenen, het is nu een leeg tabje geworden, niet dat mij dit stoort, maar ik vroeg me gewoon af: was dit al, en heb ik dit al die tijd gemist? of is dat plusje met een update verdwenen of ligt het aan mijn pc?

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
TheThomas schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:46:
Bij mij is sinds vandaag het + icoontje (voor een nieuwe tab) naast de meest rechtse tab verdwenen, het is nu een leeg tabje geworden, niet dat mij dit stoort, maar ik vroeg me gewoon af: was dit al, en heb ik dit al die tijd gemist? of is dat plusje met een update verdwenen of ligt het aan mijn pc?
Lees even een aantal posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Albert020 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:21:
[...]
En er wordt volgens mij ook vrij veel geheugen gebruikt bij deze versie, heb 6 tabs open staan.

[afbeelding]
Chrome laad elke plugin als een apart proces en gebruikt deze voor alle tabbladen en laad hem daardoor maar één keer. Waar IE8 alles van een tabblad binnen één proces houdt en wellicht de plugins meerdere keren laadt. Het kan dus zijn dat je meer processen ziet maar wellicht toch (wat) minder geheugen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Vergeet af en toe niet even bij chrome://flags te kijken, staan wat leuke experimentele (soms instabiele) experimenten in. Heb nu mooie smooth-scroll, nieuwe javascript features (die nog wat zeldzaam zijn), right click op tab geeft mij optie tot "select by domain" (alle tweakers.net tabs selecteren en drag&droppen voor nieuw venster bijvoorbeeld), en nog wat meer grappen.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:23
Ik wacht en wacht en wacht. Maar nog steeds is het in Chrome zo dat je je pinned tab voor je neus krijgt ipv de new tab page bij het opstarten van Chrome. Naar mijn inziens maakt dit het hele pinned tab gedoe in Chrome kapot. Een app-tab hoort juist op de achtergrond aan te staan en niet zomaar voor je neus te komen. Ik start Chrome om te browsen, niet om constant naar mijn app-tabs te kijken. Firefox doet dit veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat Chrome echt beter is dan andere browsers maar ik vind de minimalistische feel toch niet fijn. Ik blijf voorlopig firefox gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik vind Chrome heerlijk snel en soepel werken. Response is echt top. Bijvoorbeeld die PDF viewer in Chrome heeft een zoveel betere feel dan Adobe Reader in Firefox. Maar toch zijn het dus de kleine puntjes die me steeds terug laten gaan naar Firefox (zoals mijn vorige post 2 boven deze). Aan de andere kant denk ik dat het niet lang meer duurt totdat ik definitief overstap. Mijn telefoon krijgt binnenkort Android 4, dan is de sync tussen Chrome op je desktop en op je smartphone toch wel heel aangenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
pdf reader in Fx gaat komen, vraag me niet wanneer, maar weten dat het op de map staat doe ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik ben eindelijk een tijdje (maand of 4) Google Chrome aan het gebruiken nu en ik moet zeggen dat de snelheid uitstekend bevalt.
Voorheen vond ik IE eigenlijk een prima browser, maar Chrome was gewoon nog een tandje sneller.

Het valt me nu echter op, dat de initiële starttijd van chrome (of iig; de tijd tot dat de eerste maal een webpagina wordt getoond) een fors stuk trager wordt zodra je een Extension installeert die je de mogelijkheid tot IE tabs geeft. Heeft iemand anders dit ook gemerkt toevallig?
Ik was al een tijdje aan het zoeken waardoor de starrtijd opeens langzamer was geworden, nu kan ik het reproduceren door de "IE Tab" of "IE Multitab (enhance)" Extension te installeren/deïnstalleren.

Klein beetje balen dit, aangezien de driver van mijn e-dentifier 2 (ABN AMRO Online) niet wil werken in Chrome.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 16:50
Da_maniaC schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:25:
....

Klein beetje balen dit, aangezien de driver van mijn e-dentifier 2 (ABN AMRO Online) niet wil werken in Chrome.
Je kunt de e-dentifier 2 ook zonder USB kabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Laudor schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:02:
[...]

Je kunt de e-dentifier 2 ook zonder USB kabel gebruiken.
A.) Dan start ik net zo lief een keertje IE op. :)
B.) Als je hem via USB gebruikt hoef je niet telkens response codes etc in te voeren (gaat wat sneller).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 18-09 14:35
Da_maniaC schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:25:
Volgens abn amro wel, je moet alleen de nieuwste software installeren. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

grun93 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 19:21:
[...]

Volgens abn amro wel, je moet alleen de nieuwste software installeren. Zie hier.
Ja, is er ook iemand hier die de laatste versie werkend heeft?
Ik heb hem pas geprobeerd en de installer zorgt ervoor dat je gehele "ABN Amro E-dentifier" package naar de knoppen gaat (lol, programmeur faal).
De installer geeft je de melding dat deze eerst de oude versie gaat deïnstalleren, vervolgens raakt de installer in een loop en gaat hij nooit door naar de volgende stap van de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 18-09 14:35
Da_maniaC schreef op zondag 26 februari 2012 @ 02:42:
Ja, is er ook iemand hier die de laatste versie werkend heeft? Ik heb hem pas geprobeerd en de installer zorgt ervoor dat je gehele "ABN Amro E-dentifier" package naar de knoppen gaat (lol, programmeur faal).
Het zou toch wel moeten kunnen: in deze thread staan een hoop messages van mensen met soortgelijke problemen, inclusief het onderste bericht van iemand die het aan de loop gekregen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Gebruik eigenlijk al sinds OSX Lion gereleased werd een beta build van Chrome. Toendertijd puur voor de scrollbars en fullscreen (iirc) en eigenlijk nooit meer terug gekeken.

De laatste tijd zijn er 2 dingen waar ik me behoorlijk aan irriteer. Ten eerste Youtube filmpjes waarvan willekeurig tijdens een filmpje de video bevriest maar de audio gewoon doorgaat, ook als het hele filmpje in gebufferd is.

Ten tweede laden afbeeldingen 9 van de 10 keer op de volgende manier:

Afbeeldingslocatie: http://www.leafsgardenprojects.com/dump/chrome_18.0.1025.39_beta_bug.jpg

Om maar direct even de reguliere dingen te verduidelijken, het is geen gpu error. Safari / Firefox werken perfect. Sterker nog ik heb EXACT hetzelfde probleem op een andere iMac met dezelfde versie van Chrome. Andere gpu's (1 intel, 1 nvidia) en de rest van de hardware komt ook in de verste verte niet overeen.

Ik heb al wat rondgezocht op de (google) fora maar ben dit probleem nog nergens tegen gekomen eigenlijk.

de tabjes zijn uiteraard met PS blanco gemaakt ;)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Soms als ik Chrome opstart dan blijft ie ong. 10-20 seconden hangen als ik op een bookmark klikt. Er gebeurt dan een tijdje niks, waarbij ik merk dat de harde schijf heel hard aan het ratelen is. Daarna draait alles weer razendsnel.

Ik heb alle extensions en mijn virusscanner al uitgeschakeld, maar dat biedt geen oplossing. In de windows event viewer ook niks vreemds te zien. Het vreemde is daarbij dat het probleem(pje) zich random voor lijkt te doen. Vaak start ie ook gewoon snel, zonder te hangen.

Iemand een idee wat oorzaak kan zijn hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
C.44 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 00:44:
Gebruik eigenlijk al sinds OSX Lion gereleased werd een beta build van Chrome. Toendertijd puur voor de scrollbars en fullscreen (iirc) en eigenlijk nooit meer terug gekeken.

De laatste tijd zijn er 2 dingen waar ik me behoorlijk aan irriteer. Ten eerste Youtube filmpjes waarvan willekeurig tijdens een filmpje de video bevriest maar de audio gewoon doorgaat, ook als het hele filmpje in gebufferd is.

Ten tweede laden afbeeldingen 9 van de 10 keer op de volgende manier:

[afbeelding]

Om maar direct even de reguliere dingen te verduidelijken, het is geen gpu error. Safari / Firefox werken perfect. Sterker nog ik heb EXACT hetzelfde probleem op een andere iMac met dezelfde versie van Chrome. Andere gpu's (1 intel, 1 nvidia) en de rest van de hardware komt ook in de verste verte niet overeen.

Ik heb al wat rondgezocht op de (google) fora maar ben dit probleem nog nergens tegen gekomen eigenlijk.

de tabjes zijn uiteraard met PS blanco gemaakt ;)
Heb het hier ook. Wat hierbij hoort is dat als afbeeldingen laden op een pagina en je scrollt, het "laden van de afbeeldingen" blijft staan. Daarnaast heb ik soms ook random witte flashes van wat lijkt op popups. Dit in Chrome 18.0.1025.39, die ik stiekem nog moet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

me_mrtn schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:30:
[...]

Heb het hier ook. Wat hierbij hoort is dat als afbeeldingen laden op een pagina en je scrollt, het "laden van de afbeeldingen" blijft staan. Daarnaast heb ik soms ook random witte flashes van wat lijkt op popups. Dit in Chrome 18.0.1025.39, die ik stiekem nog moet updaten.
Inderdaad, scrollen geeft bij ladende afbeeldinge deze problemen. Witte flashes heb ik nog niet gehad, mss maar goed ook. Heb net even gekeken maar volgens de "About" van Chrome issie up to date ? Is er al een nieuwere versie dan ?

Edit: net van de beta naar de developer versie gegaan (maw van 18.x beta naar 19.x developer). Tot zover laden afbeeldingen zoals 't hoort, maar eens even een beetje langer test voordat ik me bij een dev build neerleg.

[ Voor 14% gewijzigd door C.44 op 29-02-2012 03:00 ]

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:16:
Soms als ik Chrome opstart dan blijft ie ong. 10-20 seconden hangen als ik op een bookmark klikt. Er gebeurt dan een tijdje niks, waarbij ik merk dat de harde schijf heel hard aan het ratelen is. Daarna draait alles weer razendsnel.

Ik heb alle extensions en mijn virusscanner al uitgeschakeld, maar dat biedt geen oplossing. In de windows event viewer ook niks vreemds te zien. Het vreemde is daarbij dat het probleem(pje) zich random voor lijkt te doen. Vaak start ie ook gewoon snel, zonder te hangen.

Iemand een idee wat oorzaak kan zijn hiervan?
Heb mijn profiel maar verwijderd en opnieuw aangemaakt (vrij simpel met google sync). Vooralsnog lijkt dat de oplossing. Ws. was mn profiel corrupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

grun93 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 07:56:
[...]

Het zou toch wel moeten kunnen: in deze thread staan een hoop messages van mensen met soortgelijke problemen, inclusief het onderste bericht van iemand die het aan de loop gekregen heeft.
Thanks. Ik ga een kijkje nemen. :)
Palomar schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:18:
[...]

Heb mijn profiel maar verwijderd en opnieuw aangemaakt (vrij simpel met google sync). Vooralsnog lijkt dat de oplossing. Ws. was mn profiel corrupt.
Ik had precies hetzelfde maar dan met de "IE Tab" of "IE Multitab (enhance)" Extension.

[ Voor 37% gewijzigd door Da_maniaC op 01-03-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik hoop dat ik hier mijn vraag kwijt kan over zogenaamde "magnet links" die vooral gebruikt worden bij torrent-sites.
Het probleem is, bij mij werken ze gewoon niet in Chrome! Als ik er op klik gebeurd er compleet niks...
In Safari en Firefox werken ze dan weer wel en opent mijn Bittorentclient zoals het hoort.

Voorbeeld site
http://thepiratebay.se/to..._Random_Album_Title_FLAC_[Lossless]

Normaal zou dus je bittorentclient moeten openen als je op dat magneetje klikt....
Ik gebruik OSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Er is een nieuwe versie van Chrome uit: 17.0.963.65. Mijne geeft echter nog steeds als nieuwste versie 17.0.963.56 aan. Dit is voor het eerst dat ik zoiets heb met Chrome, hoe kan ik het oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zou deze update al via de auto-update uitgerold zijn? Bij mij blijft 'ie namelijk ookop .56 steken :)

Sowieso is dit een release met waarschijnlijk maar een paar miniscule fixes, dus dat die een paar dagen later op jouw computer staat boeit toch niet zoveel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wootism schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 22:00:
Ik hoop dat ik hier mijn vraag kwijt kan over zogenaamde "magnet links" die vooral gebruikt worden bij torrent-sites.
Het probleem is, bij mij werken ze gewoon niet in Chrome! Als ik er op klik gebeurd er compleet niks...
In Safari en Firefox werken ze dan weer wel en opent mijn Bittorentclient zoals het hoort.

Voorbeeld site
http://thepiratebay.se/to..._Random_Album_Title_FLAC_[Lossless]

Normaal zou dus je bittorentclient moeten openen als je op dat magneetje klikt....
Ik gebruik OSX
Hier werken magnet-links gewoon met Chrome. Ligt het niet ergens anders aan?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
-Edwin- schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 00:14:
Er is een nieuwe versie van Chrome uit: 17.0.963.65. Mijne geeft echter nog steeds als nieuwste versie 17.0.963.56 aan. Dit is voor het eerst dat ik zoiets heb met Chrome, hoe kan ik het oplossen?
TheZeroorez schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:05:
Zou deze update al via de auto-update uitgerold zijn? Bij mij blijft 'ie namelijk ookop .56 steken :)

Sowieso is dit een release met waarschijnlijk maar een paar miniscule fixes, dus dat die een paar dagen later op jouw computer staat boeit toch niet zoveel :?
Mijn Chrome bleef ook steken op .56, maar ik heb inmiddels .66 dus dit punt is opgelost lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Barleone schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:06:
[...]

[...]

Mijn Chrome bleef ook steken op .56, maar ik heb inmiddels .66 dus dit punt is opgelost lijkt me.
Ja ik heb ook .66 gekregen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:47
Ik heb een irritant probleem. Sinds een update van Chrome, doet Java heel raar in chrome. Zo geeft Chrome iedere keer aan dat mijn Java verouderd is en dat het bijgewerkt moet worden en wanneer dat klaar is geeft ie weer dezelfde melding.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- Chrome reinstalled
- Java reinstalled
- Java bijgewerkt via Chrome
- Chrome helemaal bijgewerkt.

Niks helpt!

Wie kan me helpen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb sindskort een vreemd probleem met password sync van Chrome in Ubuntu. Ik kreeg bij het opstarten van Chrome opeens een foutmelding dat er iets met mijn profiel aan de hand was (weet exacte melding niet meer). Uiteindelijk mn profiel maar verwijderd en opnieuw laten syncen met google sync. Echter elke keer als ik Chrome afsloot en weer opstartte kwam die melding weer in beeld (tevens waren de icoontjes bij mn bookmarks weg, dus zo te zien ook echt iets corrupt).
Na wat experimenteren kwam ik erachter dat alles wel goed gaat als ik het syncen van wachtwoorden uitzet (rest wel aan). Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:47
Rainesh schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:25:
Ik heb een irritant probleem. Sinds een update van Chrome, doet Java heel raar in chrome. Zo geeft Chrome iedere keer aan dat mijn Java verouderd is en dat het bijgewerkt moet worden en wanneer dat klaar is geeft ie weer dezelfde melding.
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- Chrome reinstalled
- Java reinstalled
- Java bijgewerkt via Chrome
- Chrome helemaal bijgewerkt.
Niks helpt!
Wie kan me helpen?
Het kan zijn dat er "zooi" van de oude versie van java op het systeem achtergebleven is.
Je kan java updaten en de oude versie verwijderen met een tooltje dat daarvoor speciaal gemaakt is: JavaRA:
http://singularlabs.com/software/javara/
Je ook ook met Secunia PSI zien of er een oude versie achtergebleven is: https://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb iets zeer raar, ziet er beetje als virus uit maar zou graag wel is willen weten wat jullie ervan denken.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EjxNurTRipc]

Indien ik dus Google chrome open begin ik data op het netwerk te versturen. Indien ik vervolgens chrome afsluit blijft er iets in de achtergrond draaiien.
Ik heb al iets gelijkaardig voorgehad een paar maand geleden, toen heeft een computer reboot het probleem verholpen maar zou toch graag weten wat het is nu.
Wat mij wel opvalt is dat al het verkeer ipv6 adressen heeft dus denk niet dat het echt iets naar internet verstuurd of ben ik verkeerd ?

Iemand dit ooit al gezien / iets gelijkaardig gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Chrome is een webbrowser en verstuurt en ontvangt inderdaad data van en naar het internet. Wat is het probleem? :P Je hebt zo te zien ook nog een aantal extensions geinstalleerd. Die zullen ws. ook gaan updaten op het moment dat jij je browser start.

Dat ie op de achtergrond blijft draaien kun je instellen (Continue running background apps when Google Chrome is closed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Dat programma is voor 10Mbit data aan het versturen, ook met smb2 protocol en het zijn ipv6 adressen. Ale heb dus geen idee wat er aan het gebeuren is.
Ksnap toch niet wat dit met 1 van mijn extensies te maken kan hebben.

Probleem is dus:
1) Hij zit data te versturen over mijn netwerk dat compleet niet zou mogen.
2) Hij maakt heel de tijd niewe chrome processen aan, en ik moet dus effectief een ander chrome proces killen zodat hij niet blijft processen aanmaken ...

Heb trouwens eventjes "Continue running background apps when Google Chrome is closed" uitgevinkt en nog altijd hetzelfde probleem.

Maar kzal wel gewoon is mijn computer scannen met malware/virus/... programma om te zien of er iets gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Kijk eens via Broncontrole welk proces precies netwerkactiviteit genereert. En test voor de zekerheid toch nog eens wat er gebeurt wanneer je alle extensies uitschakelt. Meten is weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb je uberhaupt een internetverbinding die met 10Mbit kan uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Palomar schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:05:
Heb je uberhaupt een internetverbinding die met 10Mbit kan uploaden?
Mja, dat lijkt me eerder iets op je locale netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Heb eventjes verder gekeken en het is inderdaad iets op mijn lokaal netwerk.
De computer waar ik mee comuniceer is een andere computer die op het netwerk is aangesloten, precies of chrome één of andere syncing aan het doen is.

Maar het 'probleem' is weer verdwenen en er gebeurt niets meer indien ik chrome opstart, geen verdachte processen of extra netwerk verkeer, laten we hopen dat het zo blijft.

Merci voor alle replys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Iemand het volgende probleem ook met de laatste Canary build (19.0.1074.0) op OSX:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/560367/Screen%20Shot%202012-03-19%20at%2016.57.05.png

Ik heb dit hiervoor nog nooit gehad (maar was een tijdje offline, dus weet niet vanaf welke versie het precies "kapot" is). Iemand enig idee? Zat al te kijken op open bugs bij Chrome maar zie zo snel niet iets wat lijkt op wat ik heb, of mis ik iets?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
Vraagje over de snelheid van Chrome: heb em op mijn wat oudere laptop, en vind hem daar snel, vooral als er wat flash op de site staat. Voor de rest vind ik em niet echt sneller dan foxje. Kan dat kloppen, qua flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Handige plugin voor chrome:
https://chrome.google.com...mpppgbnjfdlkfpphniapiiifn

YouTube Options for Google Chrome

Hiermee kun je onder andere: standaard resolutie instellen voor de video (zoals 480p,720p of 1080p) zodat ie niet switched als je de video full screen zet (en je toch al wel een snelle verbinding hebt). Ook de afmetingen van de video kun je standaard vergroten. Daarnaast kun je autoplay uitzetten of die annotations standaard uitschakelen.

Ideaal voorals je regelmatig youtube video's kijkt. Werkt ook nog voor een aantal andere sites, al had ik daar zoiezo al weinig klachten...

Dat bufferen van chrome en dat switchen van resolutie vond ik altijd al een vaag principe. Snap niet dat het bij de grootste videosite ter wereld zo brak kan functioneren.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 23-03-2012 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Een tip:

Toen ik een paar dagen geleden m'n geschiedenis en cache leegmaakte, had ik problemen bepaalde sites weer terug in de omnibar te krijgen.

Het wat eerst zo dat ik bijvoorbeeld 'hbo' kon intikken en dat Chrome dan de url http://rps.hva.nl:2169/png/HBOTotaal/index.jsp weergaf. Na het legen van de geschiedenis en cache gebeurde dit niet meer. Ook als ik de site toevoegde als favoriet verscheen 'ie niet.

De oplossing blijkt te zijn dat je de url éénmaal handmatig in moet typen en op enter moet drukken. Daarna zal de site wel verschijnen bij het intikken van woorden uit de url.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb perongeluk een map van mijn favorieten uit Chrome verwijderd, kan ik deze nog ergens terug vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Martinspire schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 02:46:
Handige plugin voor chrome:
https://chrome.google.com...mpppgbnjfdlkfpphniapiiifn

YouTube Options for Google Chrome

Hiermee kun je onder andere: standaard resolutie instellen voor de video (zoals 480p,720p of 1080p) zodat ie niet switched als je de video full screen zet (en je toch al wel een snelle verbinding hebt). Ook de afmetingen van de video kun je standaard vergroten. Daarnaast kun je autoplay uitzetten of die annotations standaard uitschakelen.

Ideaal voorals je regelmatig youtube video's kijkt. Werkt ook nog voor een aantal andere sites, al had ik daar zoiezo al weinig klachten...

Dat bufferen van chrome en dat switchen van resolutie vond ik altijd al een vaag principe. Snap niet dat het bij de grootste videosite ter wereld zo brak kan functioneren.
Vind "Auto HD For YouTube" https://chrome.google.com...gniimnkhgbilbjgpeak?hl=nl toch iets fijner werken, deze vern**kt de layout tenminste niet zo... (even snel jouw suggestie geprobeerd, wellicht dat ik ergens overheen heb gekeken in de opties)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Albert020 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:00:
Heb perongeluk een map van mijn favorieten uit Chrome verwijderd, kan ik deze nog ergens terug vinden ?
In je User Data map van Chrome zit een bestand genaamd "Bookmarks.bak".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

JunkO schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:41:
[...]

Vind "Auto HD For YouTube" https://chrome.google.com...gniimnkhgbilbjgpeak?hl=nl toch iets fijner werken, deze vern**kt de layout tenminste niet zo... (even snel jouw suggestie geprobeerd, wellicht dat ik ergens overheen heb gekeken in de opties)
Dat "verneuken" van de layout kun je gewoon instellen. Standaard vinkt ie het 1 en ander aan, maar dat hoeft niet. Bij die addonsuggestie van jou kun je minder in stellen, dus prefereer ik op dit moment de wat uitgebreide variant, ook al gebruik ik 75% van de opties niet.

Je hebt bij de instellingen in ieder geval 4 tabbladen, waarvan er 1 dus over de layout gaat. Daar moet je dan denk ik wezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 28-03-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gisteren geupgrade naar Chrome 18, vandaag kom ik er achter dat vrijwel alle flash (HTML5 ?) filmpjes het niet meer goed doen:

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/335chrome_colors.jpg

Ik heb dit op verschillende sites met verschillende filmpjes.
Opvallend is dat er overal een groene balk bovenin zit, en dat de kleuren niet lijken te kloppen.
edit: uiteraard eerst een reboot gedaan, geen effect.

[ Voor 7% gewijzigd door Koffie op 30-03-2012 09:31 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Koffie schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:27:
Gisteren geupgrade naar Chrome 18, vandaag kom ik er achter dat vrijwel alle flash (HTML5 ?) filmpjes het niet meer goed doen:

[afbeelding]

Ik heb dit op verschillende sites met verschillende filmpjes.
Opvallend is dat er overal een groene balk bovenin zit, en dat de kleuren niet lijken te kloppen.
edit: uiteraard eerst een reboot gedaan, geen effect.
Hmm, raar inderdaad. Staat Hardware Acceleratie aan? Switch die optie eens? Al lijkt dit meer een videokaart probleem te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm .. disablen van hardware acceleration in Flash lost idd het probleem op.
Lijkt me overigens wel een Chrome probleem, want in IE heb ik nergens last van.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmt
  • Laatst online: 10-09 20:16

Lmt

Ik heb even een vraag voor de knappe koppen hier. Ik werk met een dual screen opstellen en ik open sites middels Chrome met sneltoetsen. Het irritante is dat wanneer ik google open met de sneltoets ik altijd moet klikken op de 'box' om een zoekopdracht in te voeren wanneer ik ondertussen in een ander programma zit. Is er een optie waarbij je chrome opent en direct typen in de zoekbox mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Koffie schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:52:
Hmm .. disablen van hardware acceleration in Flash lost idd het probleem op.
Lijkt me overigens wel een Chrome probleem, want in IE heb ik nergens last van.
Hmm, Flash update automatisch in chrome dus misschien is het een probleem met de nieuwe versie? Waarschijnlijk zul je het probleem namelijk ook krijgen als je flash voor je andere browsers update?
Lmt schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 15:03:
Ik heb even een vraag voor de knappe koppen hier. Ik werk met een dual screen opstellen en ik open sites middels Chrome met sneltoetsen. Het irritante is dat wanneer ik google open met de sneltoets ik altijd moet klikken op de 'box' om een zoekopdracht in te voeren wanneer ik ondertussen in een ander programma zit. Is er een optie waarbij je chrome opent en direct typen in de zoekbox mogelijk is?
Bedoel je met de box de omnibar (adresbalk) of de zoekbalk van de google website?

[ Voor 39% gewijzigd door Martinspire op 31-03-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmt
  • Laatst online: 10-09 20:16

Lmt

De zoekbalk van google website inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ik vindt de nieuwste v18 heel slecht en zit vol met bugs, hoop dat er snel een update komt !

[ Voor 166% gewijzigd door Albert020 op 05-04-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Iets (beter) onderbouwen van je mening mag wel op GoT. Misschien ligt het probleem wel aan jouw setup en met die oneliner zul je nooit ontdekken wat het probleem is.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Anthirian schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:30:
Iets (beter) onderbouwen van je mening mag wel op GoT. Misschien ligt het probleem wel aan jouw setup en met die oneliner zul je nooit ontdekken wat het probleem is.
Zender buttons op omroep.nl scrollen niet meer mee naar beneden.
Krijg opeens meldingen van malware op tweakers, nooit eerder last van gehad .....

[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 05-04-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Albert020 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:12:
[...]
Zender buttons op omroep.nl scrollen niet meer mee naar beneden.
Krijg opeens meldingen van malware op tweakers, nooit eerder last van gehad .....
  • De zender buttons scrollen gewoon mee bij mij (Chrome 18.0.1025.142 m). Het probleem ligt dus niet aan Chrome 18 maar aan iets anders.
  • De melding over malware gaat als je goed leest over content van lycos.nl, dat heeft niets met versie 18 te maken, dat is al maanden zo: [feat] Automatisch blokkeren malware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Barleone schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:52:
[...]
  • De zender buttons scrollen gewoon mee bij mij (Chrome 18.0.1025.142 m). Het probleem ligt dus niet aan Chrome 18 maar aan iets anders.
  • De melding over malware gaat als je goed leest over content van lycos.nl, dat heeft niets met versie 18 te maken, dat is al maanden zo: [feat] Automatisch blokkeren malware
Waar kan dat dan aan liggen, bij mij scrollen ze niet mee..... ? ( (Chrome 18.0.1025.142 m )
Heb dit probleem met PC en Laptop.

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files4/106379/6KWbQgALZ.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 05-04-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Albert020 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:22:
[...]
Waar kan dat dan aan liggen, bij mij scrollen ze niet mee..... ? ( (Chrome 18.0.1025.142 m )
Heb dit probleem met PC en Laptop.
[afbeelding]
Ah, jij hebt een andere weergave, bij mij stonden de zenderbuttons links. (klik op weergave)
Ik ervaar hetzelfde als jij. Raar dat dat gedrag tussen Chrome 17 en 18 verschilt.
In IE9 stottert die balk wel mee tijdens het scrollen ja. :'( Mooi klusje voor de sitebouwer lijkt me. Oftewel, contact hen eens als het je erg stoort. Ik weet geen fix iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Chrome 18 heeft wel meer rare fouten vooral als er Silverlight wordt gebruikt (misschien i.c.m. de Mountain Lion Dev Preview ook) op onder andere Uitzending Gemist en RTVOost. Zodra er een Silverlight-player actief is lagt de tab in alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Barleone schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:19:
[...]

Ah, jij hebt een andere weergave, bij mij stonden de zenderbuttons links. (klik op weergave)
Ik ervaar hetzelfde als jij. Raar dat dat gedrag tussen Chrome 17 en 18 verschilt.
In IE9 stottert die balk wel mee tijdens het scrollen ja. :'( Mooi klusje voor de sitebouwer lijkt me. Oftewel, contact hen eens als het je erg stoort. Ik weet geen fix iig.
Zal er eens een mailtje aan wagen, anders is het gewoon wachten tot een volgende update van Chrome.

*** edit ***

Is er net een update uitgekomen, maar het niet mee scroll probleem blijft Grrrrrrr :(

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files4/106584/H1T2Q8t0OFds.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 06-04-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik speel regelmatig Bloons Tower Defense 5, maar sinds kort loopt deze flash game niet soepel meer. Chrome heeft zichzelf tot de nieuwste versie geüpdate en daarmee ook automatisch de nieuwste flash (geeft hij ook aan als ik naar de flash site ga).

Intussen ook task manager (windows 7) bekeken, maar Chrome gebruikt max 70% CPU en hoor ook geen HDD activiteit.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/ldz4m.jpg

Ik heb hardware acceleratie bij flash settings ook al uitgezet, maar helpt ook niet echt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
Ik weet niet of het al gemeld is, maar de huidige versie van Chrome heeft (godzijdank eindelijk) smooth scrolling :D Wat een genot zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik heb sinds kort een vreemd probleem. Ik zie namelijk een aantal site niet meer terug in tussen mijn most visited sites. Ik heb mijn geschiedenis gewist en zie de meeste sites weer netjes in most visited terug komen maar bijvorbeeld nu.nl of nusport.nl komen er maar niet terecht. De meeste oplossing die ik hiervoor vind zijn al meer dan een paar maanden oud en werken ook niet. Meer mensen last van?

Ik gebruik versie 18.0.1025.151 m

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Muchachooo schreef op zondag 08 april 2012 @ 01:43:
Ik weet niet of het al gemeld is, maar de huidige versie van Chrome heeft (godzijdank eindelijk) smooth scrolling :D Wat een genot zo!
Het is inderdaad veel beter dan de vorige versies. Maar no way zo smooth zoals in Firefox. Op geen enkel systeem bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Zeker met mijn touchpad is het een verlichting :) Het is vreselijk om de pagina op en neer te zien springen. Helaas zal het nooit zo goed werken als op OS X..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hmmmm... laatste tijd ik geloof sinds de nieuwste stable release, 18.0.1025.151, loopt mijn geheugen door facebook.com langzaam maar zeker vol. Al paar keer gehad dat het geheugen van enkel de facebook pagina op 1 GB zat :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Pkunk schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:37:
Ik heb sinds kort een vreemd probleem. Ik zie namelijk een aantal site niet meer terug in tussen mijn most visited sites. Ik heb mijn geschiedenis gewist en zie de meeste sites weer netjes in most visited terug komen maar bijvorbeeld nu.nl of nusport.nl komen er maar niet terecht. De meeste oplossing die ik hiervoor vind zijn al meer dan een paar maanden oud en werken ook niet. Meer mensen last van?

Ik gebruik versie 18.0.1025.151 m
Ik denk dat je dit bedoelt?

Sefyu in "Browser: Google Chrome - Deel III"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Wouser schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:00:
Hmmmm... laatste tijd ik geloof sinds de nieuwste stable release, 18.0.1025.151, loopt mijn geheugen door facebook.com langzaam maar zeker vol. Al paar keer gehad dat het geheugen van enkel de facebook pagina op 1 GB zat :o
Ik heb zelf de task manager van Chrome nog niet geraadpleegd, maar ik heb wel steeds vaker dat als ik facebook een tijdje open laat staan, hij op een gegeven moment niet meer reageert. Dat kan goed dezelfde oorzaak hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:52:
Hallo ik speel regelmatig Bloons Tower Defense 5, maar sinds kort loopt deze flash game niet soepel meer. Chrome heeft zichzelf tot de nieuwste versie geüpdate en daarmee ook automatisch de nieuwste flash (geeft hij ook aan als ik naar de flash site ga).

Intussen ook task manager (windows 7) bekeken, maar Chrome gebruikt max 70% CPU en hoor ook geen HDD activiteit.
[afbeelding]

Ik heb hardware acceleratie bij flash settings ook al uitgezet, maar helpt ook niet echt ;(
Iemand hier nog ideeën over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:21:
[...]
Iemand hier nog ideeën over?
Geen idee waarom je problemen hebt. Heb het spelletje hier even zitten doen en gaat hier prima. Gok dat het dan eerder een driverprobleem is, want zowel met als zonder hardwareversnelling doet ie het hier prima. Zit trouwens zelf op het betakanaal, dus misschien dat dat nog anders is, maar aangezien het flash is vermoed ik het probleem toch eerder bij die kant en niet bij chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
Lmt schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 15:03:
Wanneer je dan toch met sneltoetsen bezig bent; CTRL+L focust je adresbalk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:53
Ik heb opeens als ik in welk zoekvakje ook een term intyp dat er dan een overlay komt met mn recente zoekgeschiedenis. Dit gaat bijv over de suggesties van youtube heen. Hoe haal ik dit weg? (er staat ook nog een irritante reclame bij).

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/43154360/Naamloos.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Bartske op 22-04-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel een beetje irritant dat Google Chrome zich automatisch update naar beta versies ipv van stabiele versies.

Met de laatste build heb ik nu het probleem dat wanneer ik een afbeelding wil opslaan of sleep naar een map, de afbeelding in Windows Photo Viewer enorm vervomd is. Als ik de zelfde foto in Paint of Photoshop open en terug opsla dan ziet de foto er weer normaal uit.

Heeft er nog iemand dit probleem?

Dit dus: http://i49.tinypic.com/348n1ww.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 16:50
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 05:50:
Ik vind het wel een beetje irritant dat Google Chrome zich automatisch update naar beta versies ipv van stabiele versies.

Met de laatste build heb ik nu het probleem dat wanneer ik een afbeelding wil opslaan of sleep naar een map, de afbeelding in Windows Photo Viewer enorm vervomd is. Als ik de zelfde foto in Paint of Photoshop open en terug opsla dan ziet de foto er weer normaal uit.

Heeft er nog iemand dit probleem?

Dit dus: http://i49.tinypic.com/348n1ww.jpg
Dan ben je waarschijnlijk op de beta channel geabboneerd. Dat kun je hiermee wijzigen:

http://code.google.com/p/chromium/downloads/detail?name=chromechannel-2.0.exe&can=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:03
* Craven meld zich als nieuwe gebruiker van chrome.

Nadat opera me toch steeds meer begon te irriteren qua weergave van veel websites ben ik maar is overgestapt op Firefox. Na alles netjes opgezet te hebben heeft versie 12 zo ongeveer mijn halve setup weer om zeep geholpen... Nu dus uitgekomen bij chrome om te kijken of die wel naar mijn zin is. Nu heb ik nog een aantal zaken die ik niet voor elkaar kan krijgen waar google me niet bij kan helpen.

1. Ik wil graag de key binding van forward en backward kunnen aanpassen. In opera was dit "z" en "x" en ik kan niet meer zonder. Fixed met keyboard-fu extension.
2. Dit is toch echt een must: hoe plaats ik ergens een extra button? Ik wil graag mijn bookmarks bereikbaar via een button naast de settings button bijvoorbeeld. Fixed met bookmarks menu extension
3. Als je de laatste tab sluit, dan sluit heel chrome af. Is er een manier om dit zo te wijzigen dat hij chrome open laat staan? Of dat hij de tab sluit en een nieuwe lege tab opent. Het laatste heb ik liever tbh. (last tab standing werkt niet)
4. Bij opera kon je een nieuwe tab openen door ergens in de tab bar te dubbelklikken. Niet heel belangrijk, maar dat vond ik toch een fijne feature.

Tweakers.net related (hoort misschien bij de devvers.)
1. De middle mouse button opent threads op GoT niet in een background tab. Hij focust direct op de tab, wat zeer frustrerend is als ik weer even up-to-date wil zijn bij alle threads waarop ik een bookmark heb.
2. Bij het editten van een post op GoT moet ik 2 keer op verstuur bericht klikken voordat hij teruggaat naar de thread.

Als iemand me in de richting kan helpen met de naam van een functie, extensie of een zoekterm in google kan ik dat erg waarderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Craven op 29-04-2012 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Craven schreef op zondag 29 april 2012 @ 00:40:
* Craven meld zich als nieuwe gebruiker van chrome.
Tweakers.net related (hoort misschien bij de devvers.)
1. De middle mouse button opent threads op GoT niet in een background tab. Hij focust direct op de tab, wat zeer frustrerend is als ik weer even up-to-date wil zijn bij alle threads waarop ik een bookmark heb.
2. Bij het editten van een post op GoT moet ik 2 keer op verstuur bericht klikken voordat hij teruggaat naar de thread.
Zowel 1 als 2 ervaar ik niet. Ik gebruik Chrome 18.0.1025.162 m (oh, bezig met updaten nu :).)
zet eens alle extensies uit en probeer nog eens wat te browsen hier op T.net. In ieder geval denk ik niet dat het aan Chrome ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Niet onaardig, maar jammer dat je afhankelijk bent van een externe website (dus niet lokaal) om dat samen te stellen. Is niet zo fijn als je verbinding niet even stabiel is en de kans is aanwezig dat het domein op zijn gat gaat

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste